Inhoud blog
  • Provincie Antwerpen
  • Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Regionaal Nieuws
    van Antwerpen
    15-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Province Antwerp nieuws

    Provincie Antwerpen

    15 | 03 | 2019

    Europa, hoe leg ik dat uit?
    Unieke handleiding bij de EU voor leerkrachten voorgesteld in basisschool De Vesten in Herentals

    De provincie Antwerpen heeft een unieke handleiding ontwikkeld voor leerkrachten uit de derde graad van het lager onderwijs. Die stelt hen in staat om hun leerlingen te laten kennismaken met de geschiedenis en de werking van de EU. De provincie Antwerpen komt daarmee tegemoet aan de steeds toenemende vraag uit het onderwijsveld naar informatie op maat en concrete werkvormen rond dit thema. Kennis over de EU behoort in Vlaanderen tot de eindtermen voor het basisonderwijs.

     

    Europa Direct van de provincie Antwerpen organiseert al verscheidene jaren de Europaweken, waarbij leerlingen uit de derde graad een halve dag lang worden ondergedompeld in een Europees bad. Deze interactie workshop omhelst onder meer een rollenspel, waarbij de leerlingen een Europese ministerraad naspelen.

     

    “Jaarlijks bereikt Europa Direct op die manier zo’n 3.000 leerlingen uit 80 scholen, verspreid over het hele grondgebied van de provincie Antwerpen. Maar de vraag is groter dan het aanbod. Er is nu al een wachtlijst van 60 scholen,” verklaart gedeputeerde voor Europese Samenwerking Kathleen Helsen. “Met deze kant-en-klare-handleiding kunnen de leerkrachten met dezelfde inhoud en methodieken zelf aan de slag in hun eigen klas.”

     

    België is één van de weinige lidstaten waar de EU in de eindtermen opduikt en dat al vanaf het basisonderwijs. Dat er nu ook een kant-en-klaar-lespakket wordt aangeboden is helemaal uniek in Europa. De officiële voorstelling vond plaats in basisschool De Vesten in Herentals.

     

    “Om deze Europa-les in de klas te brengen heb je maximaal een halve lesdag nodig,” gaat gedeputeerde Helsen verder. “De inhoud sluit aan bij de eindtermen voor het lager onderwijs.de vakken Wereldoriëntatie en Nederlands. De leerlingen verwerven niet alleen kennis over Europa maar leren ook een aantal vaardigheden en attitudes aan. Zo leren ze onder andere een mening vormen en er voor opkomen.”  

     

    Juf Gitte Geysens van het 5de leerjaar en juf Vanessa Vranken van het 6de leerjaar van basisschool De Vesten in Herentals krijgen het 1ste exemplaar van de handleiding uit handen van gedeputeerde Kathleen Helsen.                   

    Deze handleiding voor leerkrachten verschijnt in eerste druk op 1500 exemplaren. De papieren versie is af te halen in het provinciehuis in Antwerpen, bij DocAtlas in Turnhout, in het Vrijbroekpark in Mechelen en tijdelijk in de steden en gemeenten waar Pop Up Europa langskomt. Of je kan ze gratis aanvragen via de website van de provincie Antwerpen, waar je ook een digitale versie kunt downloaden.

    Het pakket omhelst alle inhoudelijke achtergronden, de verschillende werkvormen, een kant-en-klare powerpoint, de onderwerpen en de methodiek voor het rollenspel, enz. Leerkrachten die hun klas helemaal in een Europees kleedje willen stoppen, kunnen bovendien bij Europa Direct extra materiaal uitlenen, van vlaggetjes van alle Europese landen tot een grote kaart van Europa.

    Over Europa Direct

    Europa Direct provincie Antwerpen is een informatiecentrum over de EU, opgericht door de provincie Antwerpen in samenwerking met de Europese Commissie en FOD Buitenlandse Zaken. Een belangrijke pijler van deze dienst is het aanbod voor scholen met workshops, vormingen en lesmaterialen. In de EU zijn er 400 van die Europa Direct informatiecentra. Ze beantwoorden vragen en organiseren acties om het Europese bewustzijn aan te wakkeren en burgers te betrekken bij de toekomst van de EU.

    PRAKTISCHE INFO

    Meer info:
    Leerkrachten kunnen de handleiding aanvragen en/of downloaden via www.provincieantwerpen.be/europaindeklas.  

    PERSINFO & INTERVIEWS

    Beleidsverantwoordelijke:
    Kathleen Helsen, CD&V, gedeputeerde bevoegd voor Europese samenwerking





    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    PERSBERICHT- 14 maart 2019

    De Gemeenschap van Sant’Egidio wenst haar christelijk medeleven te betuigen aan de familie en de ganse kerkgemeenschap bij het heengaan van kardinaal Godfried Danneels.

    Als aartsbisschop van Mechelen-Brussel en als voorzitter van de bisschoppenconferentie was hij drie decennia lang het gezicht van de katholieke kerk in ons land en een zwaargewicht in de wereldkerk.

    Het was een delicate overgangstijd voor kerk en samenleving, waar hij altijd rustig onder bleef en weigerde te dramatiseren, in het geloof dat uiteindelijk alles goed zou komen.

    Zijn trefzekere pen maakte van zijn herderlijke brieven echte pareltjes.

    Meermaals ging hij de jaarlijkse dankviering van Sant’Egidio voor, waarbij hij steeds bemoedigende woorden in huis had.

    Rond een aantal initiatieven werkte Sant’Egidio intensief samen met de kardinaal, zoals toen haar Interreligieuze Vredessamenkomst plaatsvond in Leuven en Brussel in september 1992, of voor het project Allerheiligen 2006 over stadsevangelisatie.

    De uitverkiezing van paus Franciscus in 2013 was voor hem een moment van grote vreugde.

    Sant’Egidio is hem dankbaar voor al het goede dat hij in zijn pastorale dienstwerk heeft bewerkstelligd.

    Requiescat in pace cum sanctis.
     
    14 maart 2019

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Persbericht 13 maart 2019

    Geen afbeeldingen? Webversie

      

    Eerste drie projecten uit oproep 4 krijgen groen licht

     

    Interreg Vlaanderen-Nederland keurt de eerste projecten uit haar vierde oproep goed: Fotonica pilootlijnenagrEUfood en Circulair Onderhoud

    Met deze nieuwe goedkeuring wordt, inclusief cofinanciering, in totaal 7.5 miljoen euro in de Vlaams-Nederlandse grensregio geïnvesteerd. Hiervan komt de helft uit het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling (EFRO). De teller staat zo op 65 goedgekeurde projecten waarmee in totaal ruim 134 miljoen euro vanuit het EFRO fonds werd geïnvesteerd in de grensregio. 

    Het volledige persbericht leest u hier.






    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    16 maart: markt terug op Kioskplaats

    Door de werken aan de Kioskplaats moest de wekelijkse markt tijdelijk verhuizen naar de Van Amstelstraat. Vanaf zaterdag 16 maart staat de wekelijkse Hobokense markt terug op de Kioskplaats.

     

    Parkeerverbod

     

    Hou er rekening mee dat u zowel op zaterdag- als maandagochtend niet op de Kioskplaats mag parkeren. Het parkeerverbod geldt nog steeds. 

     






    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Provincie Antwerpen

    Provincie Antwerpen

    Wereldverteldag in het Rivierenhof
    woensdag 20 maart 2019 van 14u tot 15u30 – provinciaal groendomein Rivierenhof (Deurne).

    Op woensdag 20 maart 2019 gaan in heel de wereld vertellers op pad om verhalen rond te strooien. Zo ook in het oudste provinciaal domein van het land.

     

    Wie zin heeft om mee te stappen in de wondere wereld van magie, verzamelt om 14u aan het Sprookjeshuis van het Rivierenhof voor een poëtische en ook spannende vertelwandeling.

     

    Deelnemen is gratis en inschrijven is niet nodig. Kom gewoon af!

    De vertelwandeling duurt anderhalf uur, is rolstoelvriendelijk en geschikt voor iedereen vanaf 4 jaar.

     

    Meer info via T 03 327 35 00.

     

    World Storytelling Day, jaarlijkse ode aan de mondelinge vertelkunst - Copyright: PGRA voor provincie Antwerpen.

    PRAKTISCHE INFO EVENEMENT

    Wanneer en waar:

    Woensdag 20 maart 2019 van 14u00 tot 15u30.

    Afspraak om 14 uur aan het Sprookjeshuis Rivierenhof, langsheen de Parkweg (tussen de girafjes en de speeltuin) in 2100 Antwerpen, Deurne.

     

    Deelnemen:

    Gratis!

    Vooraf inschrijven is niet nodig.

    Rolstoelvriendelijk.

    Geschikt voor iedereen vanaf 4 jaar.

    Meer info via T 03 327 35 00

     

    Social media:

    www.facebook.com > Rivierenhof

     

    Websites:

    www.provincieantwerpen.be > Kalender Rivierenhof

    Social media:

    www.facebook.com  > Rivierenhof

    www.twitter.com > DeDomeinen

    PERSINFO & BEELDMATERIAAL

    Beleidsverantwoordelijke:

    Jan De Haes, N-VA, gedeputeerde bevoegd voor groendomeinen

    Faye Van Impe, perscontact Jan De Haes

    T 03 240 51 97
    E faye.vanimpe@provincieantwerpen.be





    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vlaamse gemeenschap

    Afbeeldingsresultaat voor vlaamse gemeenschap

    PERSMEDEDELING

    KOEN VAN DEN HEUVEL

    VLAAMS MINISTER VAN omgeving, natuur en landbouw

    Woensdag 6 maart 2019

     

    Koen Van den Heuvel maakt 1,75 miljoen euro vrij voor investeringen voor praktijkgericht land- en tuinbouwonderzoek

     

    Minister van Landbouw Koen Van den Heuvel bezocht vandaag vijf innoverende bedrijven die actief zijn in de landbouwsector. Hij kondigt daarbij aan dat hij 1,75 miljoen vrijmaakt voor VLIF-omkaderingssteun die innovatieve onderzoekstechnieken ondersteunt.   

     

    “Die steun maakt het voor de praktijkcentra mogelijk om voor actuele problemen en noden in de sector een oplossing te zoeken. Ze hebben tot doel de innovatie in de land- en tuinbouw te stimuleren en een voortrekkersrol te spelen op het vlak van duurzame vernieuwende teelttechnieken en -toepassingen om op die manier de klimaatdoelstellingen van 2030 te behalen”, zegt Koen Van den Heuvel.

     

    De minister bezocht BelOrta in Sint-Katelijne-Waver, bloemenkwekerij Scheers in Kontich, De Hoeve in Pulle en sloot af bij Raf Patat en de Hooibeekhoeve in Geel. Hij ging met de sector in dialoog over thema’s zoals klimaat, duurzaamheid en innovatie. Met steun van de overheid investeren deze bedrijven in energieslimme en duurzame maatregelen zoals zonnepanelen, energieschermen en LED-verlichting. Ook de specifieke stimulansen voor jonge landbouwers kregen extra aandacht. Zij genieten van financiële ondersteuning bij een bedrijfsovername en investeringen. 

     

    “Niet alleen energiezuinige investeringen zijn broodnodig, de oplossingen moeten ook rendabel en duurzaam zijn”, aldus Koen Van den Heuvel. “Praktijkcentra vormen daarin een voortrekkersrol, maar de landbouwbedrijven hebben ook de financiële middelen nodig om deze investeringen te volbrengen. De toekomst zal klimaatslim zijn. In het kader van de klimaatuitdaging bekijk ik de mogelijkheid om landbouwers nog beter te ondersteunen via klimaatscans en investeringssteun zodat iedereen het traject naar energieneutraal ondernemen kan verderzetten.”

     

    --

     

    Praktijkcentra en vergelijkbare instellingen voor praktijkgericht land- en tuinbouwonderzoek kunnen bij het Departement Landbouw en Visserij tot en met 15 april 2019 een aanvraag indienen voor VLIF-investeringssteun aan de omkaderingssector van land- en tuinbouw. Alle informatie en het aanvraagformulier zij beschikbaar op https://lv.vlaanderen.be/nl/subsidies/vlif-steun/investeringen-omkaderingssector.

     

     

     

     

    Gerrit Budts
    Woordvoerder
    0479/ 732 893

     

    Kabinet van Koen Van den Heuvel

    Vlaams minister van Omgeving, Natuur en Landbouw 

    Koning Albert II-Laan 20, 1000 Brussel

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ANTWERPEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Verhoogd budget voor zesde Burgerbegroting van district Antwerpen


    Het district Antwerpen organiseert voor de zesde keer de Burgerbegroting. Inwoners van het district beslissen hierbij over de verdeling van 1,4 miljoen euro of 10% van de volledige begroting van 2019. Vanaf dit jaar krijgt het district een groeiend aantal bevoegdheden waardoor het budget van de Burgerbegroting stijgt van 1,1 miljoen naar 1,4 miljoen euro. Bewoners kunnen zich nu al inschrijven voor een van de acht startmomenten viawww.burgerbegroting.be.

     

    Femke Meeusen, nieuwe districtsschepen bevoegd voor participatie & burgerbegroting, blikt alvast enthousiast vooruit naar de startmomenten: “Tijdens de startmomenten kunnen bewoners uit alle wijken van ons district bepalen wat voor hen prioritaire thema’s zijn om mee aan de slag te gaan. Daarmee ligt niet enkel 10% van de districtsmiddelen in hun handen, het is ook een ideale gelegenheid om andere bewoners te ontmoeten.”

    Tijdens 8 startmomenten gaan bewoners met elkaar in gesprek. Ze kiezen samen 12 thema’s die ze belangrijk vinden. Tijdens de volgende fase van de Burgerbegroting wordt 1,4 miljoen euro verdeeld over de gekozen thema’s.

    Inwoners kunnen van 10 tot 21 maart deelnemen aan een startmoment naar keuze.
    Inschrijven kan via www.burgerbegroting.be.Klikhier voor de rechtstreekse link.

     

    • zondag 10 maart om 10 uur
      OC Luchtbal | Columbiastraat 110, 2030 Antwerpen
    • zondag 10 maart om 14 uur

    Districtshuis Antwerpen | Arenbergstraat 7, 2000 Antwerpen

    • maandag 11 maart om 19.30 uur

    OC Nova, Schrijfstraat 105 | 2020 Antwerpen

    • dinsdag 12 maart om 19.30 uur

    Den Bell | Francis Wellesplein 1, 2018 Antwerpen

    • donderdag 14 maart om 19.30 uur

    OC Oude Badhuis | Stuivenbergplein 38, 2060 Antwerpen

    • maandag 18 maart om 19.30 uur

    Dienstencentrum Linkeroever| Louis Paul Boonstraat 21, 2050 Antwerpen

    • woensdag 20 maart om 14 uur​

    Districtshuis Antwerpen |Arenbergstraat 7, 2000 Antwerpen

    • donderdag 21 maart om 19.30 uur​

    Elcker-Ik | Breughelstraat 31-33, 2018 Antwerpen

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Afbeeldingsresultaat voor vlaamse gemeenschap

    PERSMEDEDELING

    KOEN VAN DEN HEUVEL

    VLAAMS MINISTER VAN omgeving, natuur en landbouw

     

    woensdag6 maart 2019

     

    Geen omgevingsvergunning voor nieuw dienstencentrum Beerse”

     

     

    In eerste aanleg werd door de deputatie van de provincie Antwerpen een omgevingsvergunning verleend op 2 augustus 2018 voor een vergunning aan het gemeentebestuur te Beerse met betrekking tot een dienstencentrum, gelegen te 2340 Beerse, Bisschopslaan 56.

     

    Twaalf omwonenden dienden een beroep in tegen de vergunning. Zo zal volgens de omwonenden onder meer de goede ruimtelijk ordening geschonden worden, de werkelijke schade aan het groene hart van de gemeente onherroepelijk zijn en zal het dienstencentrum de verkeersdrukte verhogen.

     

    Tijdens het openbaar onderzoek werden 793 bezwaarschriften ingediend met betrekking tot o.a. mobiliteitsproblemen, luchtvervuiling, ruimtelijke ordening,…       

     

    Het advies van het Departement Omgeving voor het aspect Ruimte is ongunstig en stelt dat het nieuw dienstencentrum Beerse niet in overeenstemming is met de goede ruimtelijke ordening.
    Het gevelaanzicht betekent een schaalbreuk met het straatbeeld en door de grote uitbreiding in oppervlakte wordt een aanzienlijk deel van het huidig park ingenomen. Het ontwerp sluit verhoudingsgewijs niet aan bij de parkbebouwing en bij het straatbeeld. De ruimtelijke draagkracht wordt overschreden.

     

    Minister Koen Van den Heuvel sluit zich aan bij deze adviezen en beslist daarom om voor het huidige project geen omgevingsvergunning uit te reiken.

     

     

     

     

    Gerrit Budts
    Woordvoerder
    0479/ 732 893

     

    Kabinet van Koen Van den Heuvel

    Vlaams minister van Omgeving, Natuur en Landbouw 

    Koning Albert II-Laan 20, 1000 Brussel

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ANTWERPEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Verhoogd budget voor zesde Burgerbegroting van district Antwerpen


    Het district Antwerpen organiseert voor de zesde keer de Burgerbegroting. Inwoners van het district beslissen hierbij over de verdeling van 1,4 miljoen euro of 10% van de volledige begroting van 2019. Vanaf dit jaar krijgt het district een groeiend aantal bevoegdheden waardoor het budget van de Burgerbegroting stijgt van 1,1 miljoen naar 1,4 miljoen euro. Bewoners kunnen zich nu al inschrijven voor een van de acht startmomenten viawww.burgerbegroting.be.

     

    Femke Meeusen, nieuwe districtsschepen bevoegd voor participatie & burgerbegroting, blikt alvast enthousiast vooruit naar de startmomenten: “Tijdens de startmomenten kunnen bewoners uit alle wijken van ons district bepalen wat voor hen prioritaire thema’s zijn om mee aan de slag te gaan. Daarmee ligt niet enkel 10% van de districtsmiddelen in hun handen, het is ook een ideale gelegenheid om andere bewoners te ontmoeten.”

    Tijdens 8 startmomenten gaan bewoners met elkaar in gesprek. Ze kiezen samen 12 thema’s die ze belangrijk vinden. Tijdens de volgende fase van de Burgerbegroting wordt 1,4 miljoen euro verdeeld over de gekozen thema’s.

    Inwoners kunnen van 10 tot 21 maart deelnemen aan een startmoment naar keuze.
    Inschrijven kan via www.burgerbegroting.be.Klikhier voor de rechtstreekse link.

     

    • zondag 10 maart om 10 uur
      OC Luchtbal | Columbiastraat 110, 2030 Antwerpen
    • zondag 10 maart om 14 uur

    Districtshuis Antwerpen | Arenbergstraat 7, 2000 Antwerpen

    • maandag 11 maart om 19.30 uur

    OC Nova, Schrijfstraat 105 | 2020 Antwerpen

    • dinsdag 12 maart om 19.30 uur

    Den Bell | Francis Wellesplein 1, 2018 Antwerpen

    • donderdag 14 maart om 19.30 uur

    OC Oude Badhuis | Stuivenbergplein 38, 2060 Antwerpen

    • maandag 18 maart om 19.30 uur

    Dienstencentrum Linkeroever| Louis Paul Boonstraat 21, 2050 Antwerpen

    • woensdag 20 maart om 14 uur​

    Districtshuis Antwerpen |Arenbergstraat 7, 2000 Antwerpen

    • donderdag 21 maart om 19.30 uur​

    Elcker-Ik | Breughelstraat 31-33, 2018 Antwerpen

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ANTWERPEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Verhoogd budget voor zesde Burgerbegroting van district Antwerpen


    Het district Antwerpen organiseert voor de zesde keer de Burgerbegroting. Inwoners van het district beslissen hierbij over de verdeling van 1,4 miljoen euro of 10% van de volledige begroting van 2019. Vanaf dit jaar krijgt het district een groeiend aantal bevoegdheden waardoor het budget van de Burgerbegroting stijgt van 1,1 miljoen naar 1,4 miljoen euro. Bewoners kunnen zich nu al inschrijven voor een van de acht startmomenten viawww.burgerbegroting.be.

     

    Femke Meeusen, nieuwe districtsschepen bevoegd voor participatie & burgerbegroting, blikt alvast enthousiast vooruit naar de startmomenten: “Tijdens de startmomenten kunnen bewoners uit alle wijken van ons district bepalen wat voor hen prioritaire thema’s zijn om mee aan de slag te gaan. Daarmee ligt niet enkel 10% van de districtsmiddelen in hun handen, het is ook een ideale gelegenheid om andere bewoners te ontmoeten.”

    Tijdens 8 startmomenten gaan bewoners met elkaar in gesprek. Ze kiezen samen 12 thema’s die ze belangrijk vinden. Tijdens de volgende fase van de Burgerbegroting wordt 1,4 miljoen euro verdeeld over de gekozen thema’s.

    Inwoners kunnen van 10 tot 21 maart deelnemen aan een startmoment naar keuze.
    Inschrijven kan via www.burgerbegroting.be.Klikhier voor de rechtstreekse link.

     

    • zondag 10 maart om 10 uur
      OC Luchtbal | Columbiastraat 110, 2030 Antwerpen
    • zondag 10 maart om 14 uur

    Districtshuis Antwerpen | Arenbergstraat 7, 2000 Antwerpen

    • maandag 11 maart om 19.30 uur

    OC Nova, Schrijfstraat 105 | 2020 Antwerpen

    • dinsdag 12 maart om 19.30 uur

    Den Bell | Francis Wellesplein 1, 2018 Antwerpen

    • donderdag 14 maart om 19.30 uur

    OC Oude Badhuis | Stuivenbergplein 38, 2060 Antwerpen

    • maandag 18 maart om 19.30 uur

    Dienstencentrum Linkeroever| Louis Paul Boonstraat 21, 2050 Antwerpen

    • woensdag 20 maart om 14 uur​

    Districtshuis Antwerpen |Arenbergstraat 7, 2000 Antwerpen

    • donderdag 21 maart om 19.30 uur​

    Elcker-Ik | Breughelstraat 31-33, 2018 Antwerpen

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hOBOKEB nIEUWS
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    .

     

    Beste bewoner

    Vanaf 5 maart zal aannemer Verbruggen 2 rijbaankussens leggen in de Notelaarstraat om de snelheid van voertuigen te verlagen.
    Deze werken duren slechts 2 tot 3 dagen, maar de kussens moeten  daarna één week uitharden.
    In die tijd is er een omleiding voor het verkeer.

     

    Welke werken?

    Ter hoogte van huisnummers 65-69 en nummers 23-27 plaatst men een rijbaankussen.

    Eerst aan de overzijde van de Sint Agnesschool en 10 dagen later ter hoogte van de academie.

    Deze kussens worden in de rijweg geplaatst met een fundering en moeten daarom uitharden.

     

    Timing en hinder

    De werken gaan door vanaf 5 maart tot en met 14 maart aan de Sint Agnesschool.

    Vanaf 14 maart tot en met 23 maart werkt men ter hoogte van de academie.

    Er is een lokaal parkeerverbod rond de werfzones. De bewoners met een inrit aan de werfzones moeten hun wagen voor die tijd buiten plaatsen.

    Er is een omleiding via de Oudestraat, Antwerpsesteenweg en de Kloosterstraat.

     

    Wilt u later ookop de hoogte blijven van de start of wijziging van werken in uw buurt? Bezorg ons uw e-mailadres met uw toestemming en vermelding van uw straat en wij informeren u over werken op het openbaar domein, via wijkoverleg.hoboken@antwerpen.be

     

    Meer info

    Voor meer informatie kan u terecht bij wijkoverleg Hoboken op het nummer 03 338 30 16 of via mail wijkoverleg.hoboken@antwerpen.be

     

                         

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ANTWERPEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Subsidie stimuleert eigenaars om hun katten te laten onvruchtbaar maken, chippen en registeren


    Eigenaars van een kat moeten het dier verplicht laten onvruchtbaar maken, chippen en registeren. Antwerpenaars die deze ingrepen laten uitvoeren, kunnen vanaf nu het hele jaar door een subsidie aanvragen. Die bedraagt 42 euro voor een kattin en 22 euro voor een kater.

     

    Wie een kat heeft, moet die laten steriliseren of castreren voor ze vijf maanden oud is. Het dier moet ook een chip krijgen en geregistreerd worden in de databank CatID. Ook wie een kat weggeeft of verkoopt, is wettelijk verplicht om deze ingrepen te laten uitvoeren.

     

    Vroeger konden Antwerpenaars gedurende 1 maand een subsidie aanvragen om hun kat te laten chippen en registreren, en het hele jaar door om ze onvruchtbaar te laten maken.Vanaf nu kunnen ze beide gecombineerd gedurende het hele jaar aanvragen.

     

    Wie beide ingrepen laat uitvoeren door een erkende dierenarts krijgt een subsidie van 42 euro (kattin) of 22 euro (kater). Wie een van de ingrepen al in het verleden liet uitvoeren, kan nu nog een subsidie aanvragen voor de andere ingreep. De eigenaar moet dan wel bewijzen dat de eerste ingreep al werd uitgevoerd voor 1 januari 2019.

     

    “We willen het eenvoudiger maken voor katteneigenaars”, zegt schepen voor dierenwelzijn Fons Duchateau. “Het onvruchtbaar maken van katten en hen laten chippen registreren biedt veel voordelen. Doordat gechipte katten sneller weer terechtkomen, gaan ze niet zwerven en zich voortplanten. Zo worden baasjes sneller met hun huisdier verenigd en moet de stad de kosten voor hun verzorging en huisvesting niet dragen.”

     

    Op www.antwerpen.be/dieren vinden geïnteresseerden meer informatie, de voorwaarden en het aanvraagformulier. Klik hier voor de rechtstreekse link.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jongeren voor Vrede

    23 februari 2019

    Jongeren voor Vrede houden halt tegen slechte lucht


    Vandaag, zaterdag 23 februari 2019, kwamen 85 Jongeren voor Vrede van Sant'Egidio samen voor een jongerenontmoeting in het Fort van Breendonk om de grootste menselijke tragedie, de Shoah, te herdenken. 

    In de voormiddag kregen de jongeren een ontroerende rondleiding aan het fort waar circa 3.600 joden, politieke gevangenen en zigeuners in hechtenis werden gehouden. In zijn nieuwste boek ‘1942’ zegt de rector van de Universiteit Antwerpen Herman Van Goethem: “Breendonk was de hel!”

    In de namiddag volgde een uitwisseling tussen de jongeren. Ieder vroeg zich af hoe dit had kunnen gebeuren en wat de jongeren moeten doen opdat niemand nog gediscrimineerd of vervolgd zou worden wegens zijn ras, geloof of cultuur.

    De lezing van professor van de KULeuven Jan De Volder bood hierop een antwoord. Hij moedigde de jongeren aan om joodse en andere mensen te leren kennen, want vooroordelen zijn het gemakkelijkst wanneer men iemand niet kent. Hij stuurde de jongeren ook met een opdracht naar huis: “We spreken vandaag over slecht lucht. De lucht die we inademen is inderdaad slecht, het is een lucht van haat, vooroordelen en racisme. Daar doen de Jongeren voor Vrede niet aan mee. De Jongeren voor Vrede sluiten vriendschap met wie anders is. Ze willen samen het verschil maken!”

    Op het programma stond ook een ontmoeting met een overlevende van de Holocaust, die getuigde over hoe ze als kind door een mirakel aan de dood ontsnapte. 

    De dag werd afgesloten met een kaarsenceremonie ter nagedachtenis van de 6 miljoen slachtoffers van de Shoah. Ook werd er een vredesmanifest voorgelezen door 6 jongeren: “Wij engageren ons om in onze steden te werken aan de dialoog tussen mensen en verschillende geloofsovertuigingen om een samenleving op te bouwen waarin respect, vriendschap, solidariteit en de kunst van het samenleven de toekomst verzekeren.” 
    Na een minuut stilte werd er een teken van vrede uitgewisseld tussen de deelnemende jongeren. 

    Deze dag was een belangrijke les voor de jongeren die beseften dat ze niet veroordeeld kunnen blijven om enkel toeschouwers te zijn, ze beseften dat elk van hen, hoe jong ook, een marge heeft om mee het verschil te maken. Dat is wat de jongeren van de Gemeenschap van Sant’Egidio zich ook doorheen het jaar hebben voorgenomen: door de vriendschap met minstens één migrantenkind, één zigeunerkind, één dakloze, één bejaarde willen zij het verschil helpen maken. 

    Deze ontmoetingsdag was een opstap naar de Europese jongerenontmoeting “A Global Friendship to live together in Peace” die van 19 tot 21 juli 2019 in Auschwitz/Krakau zal plaatsvinden.
     
    De Jongeren voor Vrede zetten zich bij Sant’Egidio gedurende het jaar in ons land in voor de armen: in de Scholen van Vrede waar ze kinderen helpen in kansarme wijken, bij eenzame ouderen, bij daklozen en vluchtelingen. Door de vriendschap met de armen hebben ze het belang ontdekt van solidariteit met iedereen om te bouwen aan vrede.

    Contactpersoon:  
    Gledis Shabani 0487 15 00 38

    Copyright © 2019 Gemeenschap van Sant'Egidio, All rights reserved.
    Sant’Egidio Pers – Gratis Nieuwsflash. U bent ingeschreven na contact met de Gemeenschap van Sant'Egidio

    Ons adres is:
    pers@santegidio.be

    Voor meer info: Christine Janssens - Gemeenschap van Sant'Egidio 0496 21 22 04













    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    BERICHT- 22 februari 2019

    Morgen, zaterdag 23 februari, vindt in het Fort van Breendonk een ceremonie plaats ter herinnering aan de slachtoffers van de Holocaust. Tijdens de herdenking dragen de deelnemende jongeren kaarsen mee en lezen ze een vredesmanifest voor.

    De Jongeren voor Vrede van Sant’Egidio verzamelen zich morgen in het Fort van Breendonk voor een jongerenontmoeting. Op het programma staat onder meer een rondleiding in het Fort, een lezing van Prof. Jan De Volder over het belang van herdenken en uitwisseling tussen de deelnemende jongeren.
     
    Om 16u verzamelen de jongeren zich om bij een kaarsenceremonie de 6 miljoen slachtoffers van de Shoah te herdenken. Ook wordt er een vredesmanifest voorgelezen: “Wij engageren ons om in onze steden te werken aan de dialoog tussen mensen en verschillende geloofsovertuigingen om een samenleving op te bouwen waarin respect, vriendschap, solidariteit en de kunst van het samenleven de toekomst verzekeren.”
     
    Deze ontmoetingsdag is een opstap naar de Europese jongerenontmoeting die van 19 tot 21 juli 2019 in Auschwitz/Krakau zal plaatsvinden.
     
    De Jongeren voor Vrede zetten zich bij Sant’Egidio gedurende het jaar in ons land in voor de armen: in de Scholen van Vrede waar ze kinderen helpen in kansarme wijken, bij eenzame ouderen, bij daklozen en vluchtelingen. Door de vriendschap met de armen hebben ze het belang ontdekt van solidariteit met iedereen om te bouwen aan vrede.

    Pers is welkom vanaf 16u om dit moment vast te leggen.

    Contactpersoon:  
    Gledis Shabani 0487 15 00 38
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PROVINCIE ANTWERPEN

    Provincie Antwerpen

    Specialisten Rivierenhof leren jou rozen snoeien
    zondag 24 februari 2019 om 10u en om 14u in provinciaal groendomein Rivierenhof (2100 Deurne).

    Leer rozen snoeien van de besten

    Februari, het ideale moment om de rozen onder handen te nemen. Tijdens een gratis workshop leer je in het Rivierenhof op zondag 24 februari 2019 vakkundig rozen snoeien zodat ze in de zomer weer mooi gaan bloeien.

     

    Deelnemen aan deze interessante doe-activiteit is gratis, maar vooraf reserveren via www.eventbrite.be > Rivierenhof workshop 'rozen snoeien' is verplicht.

    Ben je geïnteresseerd? Reserveer dan nu meteen je plekje. Er kunnen slechts achtenveertig personen deelnemen en volzet is volzet.

     

    Je kan meedoen van 10u tot 12u of van 14u tot 16u (aan jou de keuze). Telkens afspraak aan het kasteel Rivierenhof langsheen de Parkweg in 2100 Antwerpen Deurne. Breng gerust je eigen snoeischaar en tuinhandschoenen mee!

     

    Meer info nodig?

    Contacteer de domeinwachters van het Rivierenhof via T 03 360 52 18.

    De specialisten van het Rivierenhof tonen je graag hoe je vakkundig rozen snoeit - Copyright: PGRA voor provincie Antwerpen.

    PRAKTISCHE INFO EVENEMENT

    Wanneer en waar:

    Zondag 24 februari 2019 van 10u tot 12u of van 14u tot 16u. Afspraak aan het kasteel Rivierenhof langsheen de Parkweg in 2100 Deurne - Antwerpen.

     

    Deelnemen:

    Gratis!

    Vooraf online inschrijven is verplicht en kan via www.eventbrite.be > Rivierenhof workshop 'rozen snoeien' 2019

     

    Meer info:

    bij de domeinwachters op T 03 360 52 18.

     

    Social media:

    www.facebook.com > Rivierenhof

     

    Website:

    www.provincieantwerpen.be > Kalender Rivierenhof

    Social media:

    www.facebook.com  > Rivierenhof

    www.twitter.com > DeDomeinen

    PERSINFO & BEELDMATERIAAL

    Beleidsverantwoordelijke:

    Jan De Haes, N-VA, gedeputeerde bevoegd voor Groen- en Recreatiedomeinen
    Faye Van Impe, perscontact Jan De Haes, T 03 240 51 97








    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Start werken aan gymhal Terlinden


    Op maandag 4 februari starten er werken aan gymhal Terlinden in de Terlindenhofstraat. De hal zelf wordt ruimer, de voorgevel krijgt een nieuw kleedje en  het dak wordt beter geïsoleerd.

     

    Dankzij de extra ruimte die wordt bijgebouwd - ruim 400 m² - kan er een valput worden geïnstalleerd zodat de gymnasten op een veilige manier kunnen oefenen en zacht vallen bij een mislukte sprong of salto. Bovendien kan er meer materiaal in de zaal zelf blijven staan, zodat het klaarzetten en opruimen van de zaal minder tijd kost.

     

    Er wordt ook extra dakisolatie voorzien en de ventilatie in het gebouw wordt vernieuwd, zodat het gebouw energiezuiniger wordt in de winter en koeler tijdens de zomer.

     

    Ten slotte wordt ook de gevel van de bestaande hal vernieuwd, zodat het gebouw aan de buitenzijde als één harmonieus geheel oogt.

     

    De werken worden gefinancierd door het district Merksem. Het district hoopt dat de gymhal in 2020 opnieuw in gebruik kan worden genomen, al is de opleveringsdatum afhankelijk van de weersomstandigheden deze en volgende winter.

     

    Tijdens de werken is de sporthal gesloten en trainen de gymnasten van topsportclub Klimop R.T. Merksem in sporthal Roosendael in de Speelpleinstraat.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ONZE FRANK
    De radiopresentator Frank De Laet is in de nacht van maandag op dinsdag overleden in de palliatieve afdeling van het Sint-Erasmusziekenhuis  Hij had al twee jaar een agressieve kanker, die hem vorig jaar al zijn strottenhoofd  kostte.Heb met hem nog gesproken op de geitentrofee 2018 in Wilrijk kende hem al jaren als reporter en radio presentator ook als omroeper van het boxgalla hij rust in vrede dag maat tot in het hiernamaals
    GEORGES PEETERS






    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PROVINCIE ANTWERPEN

    Provincie Antwerpen

    22 | 01 | 2019

    Provincie Antwerpen subsidieerde in 2018 voor ruim 2 miljoen euro fietspaden

    Provinciale subsidies voor 15 dossiers of 10 kilometer.


    In 2018 klopten maar liefst 15 gemeenten aan bij de provincie Antwerpen voor subsidies voor de (her)aanleg van bovenlokale functionele fietspaden. Goed voor meer dan 2 miljoen euro.


    In 2018 keurde de provincie Antwerpen 15 dossiers, ter waarde van ruim 2 miljoen euro ondersteuning, goed voor de aanleg van net geen 10 kilometer fietspaden. “Zo’n 300 000 euro ging naar de Alexander Franckstraat in Boechout en 180 000 euro naar de Vennestraat-Gierlebaan in Lille-Kasterlee. Hiermee legden de gemeenten respectievelijk 2 kilometer en 4,5 kilometer fietspad aan. De gemeente Geel gebruikte de subsidie van het Fietsfonds voor de aanleg van conforme fietspaden op de Olensteenweg. In Heist-op-den-Berg werd het geld gebruikt in de Goorstraat. Ook stad Antwerpen, Zwijndrecht, Wommelgem en Ekeren deden een beroep op het Fietsfonds voor de aanleg van hun fietspaden”, aldus gedeputeerde Luk Lemmens, bevoegd voor Mobiliteit.

     

    De provincie Antwerpen zet zwaar in op veilige en comfortabele fietspaden voor woon-werk, woon-school en woon-winkelverkeer. “Gemeenten kunnen bij de provincie Antwerpen subsidies aanvragen voor de aanleg en verbetering van hun fietsinfrastructuur. Ze moeten daarvoor wel de Vlaamse kwaliteitsvoorwaarden respecteren. Vorig jaar keurde de provincie Antwerpen 2 050 261,71 euro aan fietspadsubsidie goed", vult gedeputeerde Luk Lemmens aan.

     

    Voorbeelden van fietspaden, aangelegd met provinciale subsidies

     

    • Geel, Olensteenweg, aanleg vrijliggend eenrichtingsfietspad

    Lengte:  300 meter inclusief fietsbrug

    Type: bovenlokale functionele fietsroute

    Subsidiebedrag: 29 007,98 euro

    Olensteenweg in Geel - Copyright: provincie Antwerpen

     

    • Wommelgem, Vremdesteenweg, aanleg vrijliggend dubbelrichtingsfietspad

    Lengte:  250 meter

    Type: bovenlokale functionele fietsroute

    Subsidiebedrag: 25 192,86 euro

     

    Vremdesteenweg in Wommelgem - Copyright: provincie Antwerpen

     

     

    • Boechout, Alexander Franckstraat, aanleg vrijliggend eenrichtingsfietspad
      Lengte:  2 000 meter

    Type: bovenlokale functionele fietsroute

    Subsidiebedrag: 305 203,12 euro

     

    Alexander Franckstraat in Boechout - Copyright: provincie Antwerpen

     

     

    Fietsfonds

    De subsidies kaderen in het Fietsfonds, een samenwerkingsovereenkomst tussen de Vlaamse overheid en de Vlaamse provincies om de realisatie van bovenlokale functioneel fietsroutenetwerk te ondersteunen. Een gemeente kan zo tot 90 procent Fietsfondssubsidie krijgen. De provincie en de Vlaamse overheid betalen respectievelijk 40 en 50 procent. De provincie betaalt het Vlaamse deel aan de gemeente en krijgt dit achteraf terugbetaald van de Vlaamse overheid. 

    Beleidsverantwoordelijke:
    Luk Lemmens, N-VA, gedeputeerde bevoegd voor Mobiliteit










    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sant’Egidio

    SANT'EGIDIO

    PERSBERICHT- 15 januari 2019

    Naar aanleiding van het gerechtelijk onderzoek dat loopt naar het Mechels gemeenteraadslid Melikan Kucam in verband met mogelijke betrokkenheid bij mensensmokkel, verschijnen er in de media en op sociale media allerhande berichten over malafide praktijken met humanitaire visa. 

    Daarbij wordt een amalgaam gemaakt tussen enerzijds humanitaire visa en de ‘humanitaire corridor’. 

    De ‘humanitaire corridor’ is een initiatief van de Sant’Egidio-gemeenschap dat 150 kwetsbare vluchtelingen uit Syrië de mogelijkheid heeft gegeven om op een veilige en legale manier naar België te komen. Hiervoor werd op 22 november 2017 een akkoord ondertekend door staatssecretaris voor Asiel en Migratie en de Gemeenschap van Sant’Egidio, in partnerschap met alle erkende erediensten van België. Deze vluchtelingen kwamen naar België met een humanitair visum dat werd afgeleverd door de Belgische overheid na een veiligheidsscreening. 

    De humanitaire corridors zijn een transparant en bonafide initiatief en heeft niets te maken met de corrupte praktijken waarvan vandaag in de media melding werd gemaakt. 
    Belangrijk daarbij is: 
    • het gaat om kwetsbare vluchtelingen (niet alleen christenen, ook moslims)
    • er werden officiële en transparante afspraken gemaakt met het staatssecretariaat voor Asiel en Migratie (zie het protocol dat ondertekend werd op 22 november 2017)
    • het project werd volledig gefinancierd via ‘private sponsorship’: de vluchtelingen hebben hier zelf niets voor betaald. De erediensten van ons land stonden zelf in voor alle kosten (inclusief vlucht en visa-kosten, verblijf en integratie)
    Sant’Egidio wijst er op dat zij dhr. Kucam niet kent en op geen enkele manier met hem gewerkt heeft en vraagt dan ook met aandrang dat haar naam en die van de humanitaire corridors op geen enkele manier geassocieerd wordt of in verband gebracht wordt met de malafide praktijken van mensensmokkelaars. 

    We gaan ervan uit dat de Pano reportage van vanavond de zaken in een juist perspectief zet. 

    Meer info: 
    Christine Janssens 
    Woordvoerder Sant’Egidio 
    0496 21 22 04 
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DEURNE

    Installatie districtsbestuur Deurne


    29 raadsleden legden op 8 januari 2019 de eed af voor de nieuwe Deurnse districtsraad. 18 zijn nieuwkomers. N-VA, sp.a en Open Vld zijn de coalitiepartijen voor de komende zes jaar. PVDA, Groen, CD&V en Vlaams Belang vormen de oppositie.

     

    Op 8 januari 2019 legden 29 districtsraadsleden in het districtshuis van Deurne hun eed af. Verder werden de nieuwe districtscollegeleden en de voorzitter van de districtsraad officieel verkozen.

     

    Met 16 raadsleden vormen N-VA, sp.a en Open Vld de komende zes jaar de coalitie. PVDA, Groen, CD&V en Vlaams Belang, voeren de oppositie met 13 raadsleden.

     

    18 nieuwkomers in de districtsraad

    18 verkozenen (52 %) zetelen voor het eerst in de districtsraad van Deurne. Het oudste raadslid is Josephus Braam (N-VA) met zijn 75 jaar. Het jongste raadslid, Veronique Spuesens (N-VA), is 21 jaar. Er zetelen 12 vrouwen in de districtsraad.

     

    Verkiezing districtscollegeleden en voorzitter districtsraad

    Na de installatie van de districtsraad kozen de raadsleden de districtscollegeleden en de voorzitter van de districtsraad. Het college zal instaan voor de dagelijkse werking van het districtsbestuur.

     

    De bevoegdheden van dit nieuwe districtscollege werden tijdens de eerste collegezitting op 8 januari (na de installatievergadering) officieel vastgelegd.

    • Districtsburgemeester
      Tjerk Sekeris (N-VA): algemene leiding, communicatie, budget, mobiliteit, ruimtelijke ordening en erfgoed
    • Districtsschepenen

    o   Elke Brydenbach (N-VA): sport, jeugd en stadsmakers

    o   Frank Vercammen (sp.a): sociale zaken, senioren, dierenwelzijn, groen, participatie en cultuur

    o   Freddy Lorent (Open Vld): openbare ruimte, begraafplaatsen, straatbeeld en burgerlijke stand

    o   Philip Van Acker (N-VA): lokale economie, markten en foren, toerisme, milieu, volkstuinen en feestelijkheden

    • Voorzitter districtsraad
      Frank Geudens (sp.a)

     

    De inhoud van het bestuursakkoord zal besproken worden tijdens de districtsraad op donderdag 24 januari 2019.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!