Inhoud blog
  • Provincie Antwerpen
  • Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Regionaal Nieuws
    van Antwerpen
    23-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ANTWERP NIEUWS

    ANTWERPEN 

    Concessiehouder nieuwe openbare markt Eilandje gevonden


    Binnen enkele maanden krijgt de wijk het Eilandje een nieuwe wekelijkse openbare markt. De uitbating daarvan is nu toegekend. 

     

    Begin dit jaar besliste de gemeenteraad om een nieuwe markt op te richten aan de Napoleonkaai. De stad deed daarna een oproep naar potentiële concessiehouders om daar een goed draaiende markt te organiseren.

     

    Twee kandidaten dienden een uitgebreid concessievoorstel in. De stad Antwerpen besloot om te kiezen voor Michel Van Aerde bvba.Dit bedrijf werd gekozen omwille van zijn professionele, eigentijdse aanpak en zijn aandacht voor beleving en kwalitatieve uitstraling.

     

    De markt zal elke vrijdagnamiddag plaatsvinden van 15 uur tot 20 uur op de Napoleonkaai, met als aanbod voeding, bloemen en planten. De bedoeling is om in de loop van augustus de eerste marktdag te laten plaatsvinden.





    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Week van de Korte Keten


    In 2018 organiseren alle Vlaamse provincies samen met de Vlaamse Overheid de Week van de Korte Keten van 26 mei tot 3 juni.  De provincie Antwerpen wil het aankopen hoeve- en streekproducenten aanmoedigen om iets leuks te doen en nieuwe initiatieven financieel ondersteunen. Op 22 mei nodigen de provincie Antwerpen en Boeren & Buren je graag uit op de persvoorstelling waar beide partijen hun smakelijke samenwerking toelichten. Gedeputeerde van provincie Antwerpen Ludwig Caluwé geeft uitleg over de samenwerking met Boeren & Buren en Marleen De Gruyter (verantwoordelijke van 3 Antwerpse Buurderijen) geeft uitleg over de werking van Boeren & Buren. Je kan daarnaast ook proeven van ambachtelijke lekkernijen, bereid in samenwerking met de PIVA en op basis van de producten van verschillende boeren van het Boeren & Buren netwerk.

    Campagnebeeld Week van de Korte Keten - Copyright: VLAM

    Week van de Korte Keten is al voor de start een groot succes
    Meer dan 50 evenementen in de provincie Antwerpen  

    Van zaterdag 26 mei tot en met zondag 3 juni organiseert de provincie Antwerpen net als alle andere Vlaamse provincies de Week van de Korte Keten. Voor deze eerste editie in de provincie Antwerpen kan je meteen terecht op meer dan 50 evenementen, van kleine proeverijen op de boerderij tot grootse boerenmarkten. Met dit uitgebreide programma vol lekkers neemt dit nieuwe evenement in onze provincie alvast een daverende start.

    Koop je je verse producten in een hoevewinkel, op de markt of via een automaat? Dan koop je via de zogenaamde korte keten: rechtstreeks van de producent. Tijdens de Week van de Korte Keten kan je kennismaken met de lokale producenten in jouw buurt. Ze organiseren proeverijen, kooklessen, rondleidingen en veel meer. Verspreid over de provincie Antwerpen kan je smullen op meer dan 50 activiteiten. Dat maakt van de Week van de Korte keten nog voor de officiële start een groot succes. Benieuwd welke activiteiten in jouw buurt doorgaan? Kijk dan op www.weekvandekorteketen.be.

    Kiezen voor Korte Keten

    Voor de eerste keer organiseert de provincie Antwerpen samen met de andere Vlaamse provincies, VLAM en het Steunpunt Hoeveproducten de Week van de Korte Keten. Gedeputeerde voor Landbouw Ludwig Caluwé: “We zetten onze schouders onder de Week van de Korte Keten omdat we weten dat elk landbouwbedrijf een duwtje in de rug kan gebruiken. Naar schatting 14% van de Antwerpse landbouwers kiest er bewust voor om zijn producten via korte keten te verkopen. Ze doen dit omdat ze dan zelf de prijs kunnen zetten en het aanbod kunnen bepalen. Door in te stappen in de organisatie van de Week van de Korte Keten, wil de provincie Antwerpen de lokale verkoopstrategie bij de consument promoten als een doordacht alternatief voor de verkoop via veiling, supermarkt en export.”

    Steun voor lokale producenten

    Niet alleen tijdens de Week van de Korte Keten ondersteunt de provincie Antwerpen haar hoeve- en streekproducenten, ze doet dat het hele jaar door op vele manieren. Gedeputeerde voor Plattelandsbeleid Peter Bellens: “181 lokale producenten staan in de etalage op de website www.lekkersmetstreken.be en daar komen er steeds meer bij. Met het Lekkers met Streken-terras trekken we langs grote evenementen om lekkers uit eigen streek te promoten. We brengen producenten samen in ondernemersnetwerken om van elkaar te leren en nieuwe synergiën te ontwikkelen. Verschillende subsidieprogramma’s ondersteunen land- en tuinbouwers die hun activiteiten willen verbreden, enzovoort.”

     

    Proeven van al dat lekkers

    Verspreid over de provincie Antwerpen vind je 52 verkopers van hoevezuivel, 12 hoeveslagerijen en 47 verwerkers van groenten en fruit. Je vindt hun producten in hun eigen hoevewinkel of op verkooppunten zoals op een markt, een Buurderij of een voedselteam. Tijdens de Week van de Korte Keten kan je van een groot deel van deze producten komen proeven. Sommige rechtstreeks bij de producent andere bij collega-landbouwers of op georganiseerde markten en picknicks. Een overzicht van alle activiteiten vind je op www.weekvandekorteketen.be

    PRAKTISCHE INFO

    Wanneer:
    Van zaterdag 26 mei tot zondag 3 juni 2018

    Waar:
    Verschillende locaties in de provincie Antwerpen (en Vlaanderen)

    Meer info:
    www.weekvandekorteketen.be

    Beleidsverantwoordelijken:
    Ludwig Caluwé, CD&V, gedeputeerde voor Landbouw en Economie





























    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HOF VAN LEYSEN

    Provincie Antwerpen

    Hof van Leysen lokt je naar Dag van het Park
    Kom zondag 27 mei naar het Hof van Leysen #dagvanhetpark #weekvandekorteketen

    Naar jaarlijkse traditie vieren buurtbewoners en provincie Antwerpen op de laatste zondag van mei de Dag van het Park in het Hof van Leysen. Kleine groene parkjes in de stad zijn immers belangrijk voor de cohesie van de wijk.

     

    Kom zondagnamiddag 27 mei naar het Hof van Leysen en geniet om 14 uur van een kruidenworkshop aan de Samentuin en om 15 uur van een erfgoedwandeling Hof van Leysen - Hoven van plaisantie. Tussen 14 en 17.30 uur struin je langs een artisanale markt met lokale landbouwproducten in het kader van de Week van de Korte Keten. Buurtactiegroep De Lei en Samentuin Hof van Leysen stellen hun werking voor. Geen zin in actie? Vlij je dan neer op een bankje en geniet van de gezellige bedrijvigheid en de zondagse sfeer in het park.

     

    KOM NAAR HET HOF VAN LEYSEN

     Markgravelei , Antwerpen

    Kom naar het Hof van Leysen tijdens Dag van het Park op 27 mei 2018 - Copyright: provincie Antwerpen

    PRAKTISCHE INFO

    Wanneer:
    Zondag 27 mei 2018 van 14 tot 17.30 uur

    Waar:
    Provinciaal Groendomein Hof van Leysen, Markgravelei , Antwerpen

    Meer info:
    www.provincieantwerpen.be > Hof van Leysen

    www.weekvandekorteketen.be

    Beleidsverantwoordelijke:
    Jan De Haes, N-VA, gedeputeerde bevoegd voor recreatie- en groendomeinen
    Perscontact: Faye Van Impe
    T 03 240 51 97, M 0486 604 602
    E faye.vanimpe@provincieantwerpen.be











    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.N-VA Provincie Antwerpen

    N-VA stelt haar kandidaten provincieraad voor
    22 mei 2018


    Onder een stralende zon stelde vice-eersteminister Jan Jambon aan de gloednieuwe fietsbrug van Berchem de drie provinciale N-VA-lijsttrekkers voor. Na 6 jaar sterk beleid staan eerste gedeputeerde Luk Lemmens, gedeputeerde Jan De Haes en provinciaal N-VA fractievoorzitster Mireille Colson stevig in de startblokken voor een volgende legislatuur.

    Luk Lemmens, Jan De Haes en Mireille Colson trekken de kieslijsten van respectievelijk de arrondissementen Antwerpen, Mechelen en Turnhout. De voorbije legislatuur is de provincie onder impuls van de N-VA afgeslankt waardoor de focus werd verschoven naar grondgebonden bevoegdheden. Dit heeft geresulteerd in een performanter beleid, onder meer op vlak van mobiliteit. Met deze drie lijsttrekkers wordt deze lijn voortgezet.

     

    Lijsttrekker voor het arrondissement Antwerpen én huidig eerste gedeputeerde Luk Lemmens: “De locatie van ons persmoment kan niet symbolischer, namelijk de oprit van de fietsostrade F1 Mechelen-Antwerpen in Berchem, waar we nog heel recent de nieuwe fietsbrug hebben geopend. De fietsostrades zijn hét speerpunt binnen ons provinciale mobiliteitsbeleid. Hiermee versterken we het bovenlokale fietsroutenetwerk te versterken. Dit beleid willen we uiteraard verderzetten in een volgende legislatuur.”

     

    Ook de lijsttrekker voor het arrondissement Mechelen, huidig gedeputeerde Jan De Haes en Mireille Colson voor het arrondissement Turnhout kaarten enkele prioriteiten aan. “De provincie Antwerpen draagt zorg voor 1700 ha bos, park en heide, waarbij we met respect voor de natuur inzetten op een belevenisvolle recreatie”, licht Jan De Haes, eveneens gedeputeerde voor Groen- en Recreatiedomeinen toe. “Ook bij toerisme zetten we deze lijn voort, en dan ook met grote aandacht voor opportuniteiten voor onze horeca. Binnen het beleid is de stimulans van ondernemerschap een topprioriteit.”

     

    Mireille Colson, lijsttrekker voor het arrondissement Turnhout, wil vanuit haar achtergrond in het onderwijs voor de volgende legislatuur graag inzetten op het provinciaal onderwijs. “Vanuit N-VA willen we werken aan sterke technische en beroepsopleidingen afgestemd op de behoeften van de arbeidsmarkt en waarbij talent ten volle tot ontwikkeling komt, waarbij neutraliteit en gelijkheid primeren. Daarom zullen we onderwijs claimen.” Colson gaat verder “Daarnaast strijden we als N-VA niet alleen voor een veiliger Vlaanderen maar ook voor een mooi en leefbaar Vlaanderen met voldoende plaats voor water, natuur, wonen en ontspanning. In onze Nota Ruimte leggen we als provincie de basis voor een zuinig en veerkrachtig ruimtegebruik.”

     

    Vice-eersteminister Jambon zal opnieuw optreden als lijstduwer voor het arrondissement Antwerpen. “Onze doelstelling als partij is nog steeds om de provincies af te schaffen. Maar zolang dat niet gebeurt willen we gaan voor goed bestuur. We zetten daarom hiervoor dan ook onze beste mensen in vanop het provinciale niveau.” 

     

    PERSINFO

    Provinciaal fractiemedewerker N-VA Provincie Antwerpen

    Thomas Van Herbruggen
    T 03 240 52 21, M 0474 79 74 69
    thomas.vanherbruggen@n-va.be








    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Antwerpse haven
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    17 mei 2018

    Driedaagse PortEx2018-rampenoefening focust op beveiliging van en terroristische dreiging in Antwerpse haven

     

    Van dinsdag 15 mei tot en met donderdag 17 mei 2018 organiseerden de Provinciale Dienst Noodplanning van de gouverneur van Antwerpen en het Havenbedrijf Antwerpen een multidisciplinaire noodplanoefening in samenwerking met vertegenwoordigers van de verschillende interventiediensten, de havenautoriteiten en tal van andere partners.

     

     

    Multidisciplinaire provinciale terro-oefening
    PortEx2018 was een multidisciplinaire, operationele terrein- en beleidsoefening die afrekende met een gewelddadig incident aan boord van een schip in de haven en een terroristische dreiging. Tijdens de eerste dag van de oefening lag de nadruk op informatiegaring en -deling. Op 16 mei, de tweede oefendag, stond een provinciale coördinatieoefening op het programma in Antwerpen en Oost-Vlaanderen. Voorafgaand aan deze tafeloefening vergaderden de Nationale Autoriteit Maritieme Beveiliging (NAMB) en het Lokaal Comité Maritieme Beveiliging (LCMB).  Op donderdag 17 mei volgde dan een operationele inzetoefening aan boord van een mijnenjager van Defensie op de Schelde (ten noorden van het Brits monument) waarbij de hulp- en interventiediensten ook effectief ter plaatse uitrukten.

    Samenwerking tussen verschillende (veiligheids)partners
    Aan de PortEx2018-oefening namen heel wat partners en disciplines deel waaronder de Brandweer Zone Antwerpen, de Hulpverleningszone (HVZ) Waasland, de Maritime Incident Response Group (MIRG), de FOD Volksgezondheid, de federale en lokale politiediensten, de Civiele Bescherming, Defensie (Militair Commando Provincie Antwerpen en Oost-Vlaanderen), Federale diensten van de gouverneurs van Antwerpen en Oost-Vlaanderen, het Havenbedrijf Antwerpen, de FOD Mobiliteit, het Crisiscentrum, de Algemene Dienst Inlichting en Veiligheid (ADIV), de Staatsveiligheid (VSSE), stad Antwerpen, de gemeente Beveren, de Dienst Scheepvaartbegeleiding, de Gemeenschappelijke Nautische Autoriteit (GNA), de Veiligheidsregio Zeeland, North Sea Ports. Bijkomend verleenden een aantal bedrijven in de haven zoals PSA-MPET, Total en Exxon hun medewerking aan de oefening.

    Regelmatig oefenen is een goede voorbereiding op noodsituaties

    De PortEx2018-oefening werd voorbereid door een multidisciplinair planningsteam en zette in op vier algemene oefendoelen. Op de eerste plaats kwamen daarbij de International Ship and Port Facility Security (ISPS) en de maritieme beveiliging uitgebreid aan bod. Beide hebben tot doel de weerbaarheid van schepen en havenfaciliteiten tegen terroristisch geweld te verhogen. Op de tweede plaats stond de afstemming  tussen de verschillende KB’s Noodplanning (2006), Terro (2016) en de bijbehorende Wet en het KB Maritieme beveiliging (2007) centraal. Ten derde oefenden de verschillende overlegorganen (noodplanning, maritieme beveiliging, inlichtingendiensten,…) hun interne coördinatie en samenwerking. Tot slot stelde PortEx2018 de deelnemers in staat om de onderlinge bevoegdheden en communicatie tussen België en Nederland in te oefenen en nauwkeuriger op elkaar af te stemmen. Binnenkort volgt een grondige evaluatie van de PortEx2018-oefening door alle deelnemers. Dit alles zal ertoe bijdragen dat de verschillende disciplines n de toekomst nog beter voorbereid zijn bij eventuele incidenten of rampen. 

     

    Gouverneur Cathy Berx: ‘Vaak oefenen is de enige manier om als overheid goed voorbereid te zijn op noodsituaties en rampen. De uitwerking van een gevarieerd en zeer uitdagend oefenbeleid is een kerntaak bij uitstek van mijn Dienst Noodplanning.  Even cruciaal als het oefenen zelf, is de goede opvolging ervan.  Een grondige en kritische evaluatie van wat goed en voor verbetering vatbaar is, laat toe om onze nood- en interventieplannen met kennis van zaken bij te sturen. Geregeld oefenen draagt ertoe bij dat mensen elkaar goed leren kennen en vertrouwen. Dat is nodig voor een goede coördinatie, samenwerking en afstemming tussen de verschillende hulpdiensten en externe partners. De uitmuntende driedaagse PortEx2018-oefening met een terroristische dreiging in de haven als complex scenario, bevestigde dit.

     

     

    Perscontacten:

    Sara Claes

    Communicatieverantwoordelijke gouverneur Cathy Berx
    Sara.Claes@provincieantwerpen.be

    Nathalie Van Impe, Port of Antwerp
    Chief Communication & Marketing Officer

    E nathalie.vanimpe@portofantwerp.com 

    Jasmien O
    Brandweer Zone Antwerpen
    E jasmien.O@brandweerzone.antwerpen.be

    Thomas Fallentheyn
    Public Affairs Officer, Militair Commando Provincie Antwerpen
    E thomas.fallentheyn@mil.be

    Sarah Frederickx
    Perscoördinator
    Federale politie

    E sarah.frederickx@police.belgium.eu







    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WILRIJK NIEUWS
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    16 | 05 | 18


    De markt komt terug naar de Bist


    Vanaf dinsdag 22 mei keert de wekelijkse markt terug naar de Bist. Ook de rijbaan op de Bist en de Kleinesteenweg heropent gedeeltelijk, wat ook voor de lokale handelaars goed nieuws is.

     

    Begin januari moest de markt tijdelijk plaats ruimen voor werken aan de Bist en de heraanleg van de Kleinesteenweg. Intussen is de rijbaan op de Bist en op de Kleinesteenweg tussen de Bist en de Vuurmolenstraat heraangelegd en klaar voor gebruik vanaf vrijdag 18 mei in de loop van de dag. Daardoor zijn de winkels opnieuw beter bereikbaar en kan ook de markt terugkeren.

     

    Bedankactie met koffie en shoppingtassen

    Vanaf 22 mei staat de markt elke dinsdag terug op haar vertrouwde plaats in het centrum van Wilrijk. Om dit te vieren, voorziet het districtsbestuur een gratis kopje koffie, vanaf 7.30 uur, voor alle marktkramers. Vanaf 8.45 uur zullen leden van het districtscollege aanwezig zijn om de marktkramers en -bezoekers te verwelkomen. Deze editie van de markt wordt opgevrolijkt door een muziekband.

     

    Ook de winkeliers van de Bist en Kleinesteenweg, die de afgelopen maanden hinder ondervonden van de werken, vieren graag mee. Op 22 mei krijgen klanten, zolang de voorraad strekt, een speciale winkeltas mee met een persoonlijk bedankkaartje bij aankoop van een product in volgende winkels aan de Bist en Kleinesteenweg. Een lijst van deelnemende handelszaken staat op de website van het district Wilrijk (www.wilrijk.be, klik hier voor de rechtstreekse link).

     

    Speeltuin heropent

    Om de gratis parking op de Bist bereikbaar te houden tijdens de werken, werd een tijdelijke tweede toegang voorzien vanuit de Heistraat. Vanaf vrijdag 18 mei wordt deze extra toegang opnieuw afgesloten. De parking is dan weer toegankelijk langs alle gebruikelijke toegangswegen. De speeltuin op de Bist is vanaf dan ook terug geopend.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BERCHEM
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    15 |05 | 18

    Start heraanleg Arbeidersstraat


    Op 22 mei start in principe de heraanleg van de Arbeidersstraat in het district Berchem. Deze werken zijn het startschot voor een grondige vernieuwing van het publiek domein in de wijk tussen de Roderveldlaan en de Saffierstraat.

     

    Het district Berchem start binnenkort met de heraanleg van een hele reeks straten in de wijk tussen de Roderveldlaan en de Saffierstraat. Eerst wordt de Arbeidersstraat heraangelegd. Daarna is het de beurt aan de Woningenstraat, de Groenenhoekstraat en Lambert Briesstraat, de Spoorwegstraat en het Florent Cootmansplein .

     

    Water-link vervangt in samenwerking met Aquafin in elke straat de riolering, behalve in de Lambert Briesstraat, daar is de bestaande riolering nog in goede staat. Het district Berchem legt de straten opnieuw aan. Daarbij gaat er vooral aandacht naar meer groen, meer parkeerruimte en een vlotte en veilige verkeerscirculatie doorheen de wijk. In elke straat wordt de rijweg aangelegd in asfalt. De blikvanger in het project is het Florent Cootmansplein. Het plein wordt een groene zone die loopt tot aan de voortuin van de bewoners.

     

    “Fietspaden, meer dan 30 extra parkeerplaatsen en meer dan 140 nieuwe bomen zullen deze buurt doen opleven. We kijken ernaar uit”, vat districtsschepen voor publiek domein Bruno De Saegher het project samen.

     

    Heraanleg Arbeidersstraat

    In principe starten de werken in de Arbeidersstraat meteen na het pinksterweekend, op dinsdag 22 mei. Het district verwacht dat de heraanleg van de Arbeidersstraat tot het najaar zal duren. Tijdens de werken is de straat niet toegankelijk voor het autoverkeer. Het containerpark blijft wel bereikbaar langs de kant van de Roderveldlaan. Enkel naar het einde van de werken zal het containerpark tijdelijk sluiten. Meer communicatie hierover volgt nog.

     

    Het doorgaand verkeer volgt een omleiding via de Posthofbrug – Singel – Borsbeeksebrug en Diksmuidelaan (en omgekeerd in de andere richting).

     

    Informatie bewoners

    De bewoners werden tijdens een infomoment op 15 mei op de hoogte gebracht over het praktische verloop van de werken. Voordien werd een uitgebreid traject gelopen in de buurt:  sinds 2015 kwam het district regelmatig naar de buurt om met de buurtbewoners in dialoog te gaan over het project.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VLAANDEREN VAKANTIELAND

     

    FIETSVAKANTIE IN VLAANDEREN



    15 | 05 | 2018

    Op koers richting Vlaanderen Fietsvakantieland
    Nieuw digitaal platform ‘Fietsvakanties in Vlaanderen’ reikt fietsvakantiemakers content op maat aan

    Een sterk imago als fietsvakantieland, meer boekingen én extra omzet voor lokale ondernemers: dat is het opzet van het project ‘Fietsvakanties in Vlaanderen’ van de vijf Vlaamse provincies. Met behulp van een gloednieuw digitaal platform stellen fietsvakantiemakers in België en Nederland voortaan gemakkelijk zelf aantrekkelijke arrangementen samen. Via netwerkmomenten stimuleren de vijf Vlaamse provincies de samenwerking tussen alle betrokken partners. Toerisme Vlaanderen zet haar expertise in voor een ambitieus promotieplan in binnen- en buitenland. 

    Fietsvakanties die de troeven van een regio in de verf zetten, winnen aan populariteit. Zo groeiden de Donauradweg en de wijnroutes in Bourgondië of de Loirestreek uit tot absolute publiekstrekkers. Naast een sterke toeristische uitstraling leveren dergelijke fietsvakanties ook een grote economische meerwaarde voor de betrokken regio op.

    Gebruiksvriendelijk platform

    Met de lancering van een business-to-business platform komt het project ‘Fietsvakanties in Vlaanderen’ op kruissnelheid. Daarop vinden touroperators en andere fietsvakantiemakers zoals routeplatformen alle bouwstenen om gemakkelijk een gevarieerd aanbod aan fietsvakanties in Vlaanderen te ontwikkelen: van knooppuntenroutes tot logies, van toeristische attracties tot sfeerfoto’s.

    De vijf provincies kiezen bewust voor een provinciegrensoverschrijdende aanpak en focussen daarbij op drie thema’s die ook in het buitenland uitstekend scoren: bier, Vlaamse meesters en Vlaamse toppers.  

    Netwerk van partners

    Samenwerken en knowhow delen vormen twee belangrijke voorwaarden om het project te doen slagen. Daarom organiseren de vijf Vlaamse provincies op geregelde tijdstippen netwerkmomenten voor alle betrokken partners.

    Zo brengt het evenement op 15 mei in Antwerp Expo een honderdtal fietsvakantiemakers uit België en Nederland, lokale ondernemers en aanbieders van ondersteunende diensten samen. Touroperators ontmoeten er logiesmanagers, museumdirecteurs, uitbaters van fietsenverhuur of vertegenwoordigers van G-sport Vlaanderen. Een prima gelegenheid om kennis uit te wisselen en mogelijke drempels in de productontwikkeling weg te werken.

    Ambitieus promotieplan

    Halverwege de werkingstermijn (2017-2019) zit het project Fietsvakanties in Vlaanderen mooi op koers. Sjantal Sillius, coördinator werkgroep Fietsvakanties Vlaamse Provincies: “We zijn erg benieuwd hoe de vakantiespecialisten met het platform aan de slag gaan en hoe zich dat zal vertalen in hun concrete aanbod voor 2019. We zullen hun fietsvakanties ook actief promoten in binnen- en buitenland. Voor de buitenlandpromotie kunnen we rekenen op de expertise van Toerisme Vlaanderen. Een nieuwe, spannende etappe richting Vlaanderen Fietsvakantieland...”

    Bonus voor lokale ondernemers

    Fietstoerisme is big business. Vorig jaar genereerden de 7,6 miljoen tochtjes langs het fietsknooppuntennetwerk in de provincie Antwerpen 86,5 miljoen euro omzet. Een serieuze bonus voor de lokale ondernemers en goed voor 502 extra voltijdse banen in de horeca. Volgens gedeputeerde voor Toerisme Jan De Haes is er nog groeimarge: “Een fietsvakantieganger spendeert gemiddeld 109 euro per dag, aanzienlijk meer dan iemand die een dagtrip maak. Meer buitenlandse fietsers in onze regio’s en steden betekenen extra economische return. De provincie Antwerpen heeft de voorbije decennia fors geïnvesteerd in het fietsnetwerk. Het is fijn dat onze lokale ondernemers volop delen in het rendement.”

    Beleidsverantwoordelijke:
    Jan De Haes, N-VA, gedeputeerde bevoegd voor Toerisme





    1














    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

     




































    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HANDBAL

    DHW- 30 DHT- 27

    Voor deze laatste speeldag van de Play-Downs, werd net als vorige week in Gent geopteerd iedereen in te zetten voor beide wedstrijden. De gekwetsten kunnen nu rustig verder revalideren richting volgend seizoen. Voor onze West-Vlaamse tegenstrever was het tevens de allerlaatste wedstrijd van het bestaan. De fusieclub houdt er mee op.  
     
    Aanvankelijk ging de partij gelijk op : 4 – 4 na 8’, maar nadien kon DHW gestaag een voorsprong opbouwen : 7 – 5 na 11’ / 11 – 7 na 17’ en 15 – 11 na 22’. Aanvallend liep het dus lekker, maar verdedigend kon het beter. Carmen Lips kreeg alle ruimte van de wereld en profiteerde hier gretig van. Wanneer het dan aanvallend even minder ging, met een aantal shots die op het doelhout belanden, kon DHT milderen en de kloof tot het kleinste verschil herleiden : 15 – 14 na 26’.  We gingen rusten met een 17 – 15 op het scorebord, een stand waarmee de partij nog alle kanten uit kon. 
     
    Ook de 2e helft ging in eerste instantie gelijk op : 21 – 19 na 39’ en 23 – 22 na 47’.  DHW stak een tandje bij en kon tot 5 doelpunten uitlopen via Rachel Broeren (2x), Teuntje Voermans en Emma Henderix : 27 – 22 na 51’. De bezoeksters kwamen niet meer dichter dan 3 doelpunten en DHW boekte zo, verdiend, zijn 4e zege op rij. Eindstand : 30 – 27

    Voor DHW : Joni Muys (60’) (keepster) – Sinne Bes (1) – Sara Haazen (5) – Rilke Janssens (5) – Amber Major (4) – Teuntje Voermans (8) – Emma Henderix (5) – Jana Maes – Rachel Broeren (2) – Charlotte Van Pelt – Ellen Van De Vloed 
     
    Voor DHT : Ilse Snauwaert (30’) en Lana Verslype (30’) (keepsters) – Lisa Coucke (3) – Tatjana Depotter – Elise Dessauvage (7) – Sophie Calu (2) – Loreline Thooris (2) – Fien Corteville (1) – Lotte Wittevrongel – Carmen Lips (10) – Julie Roete (2) – Karen Allaert – Charlotte Vermeersch – Stephanie Vandermeersch – Marte Baart 
     

    Uitslag : 30 – 27   ruststand : 17 – 15 
     
    Beloften : 45 – 16 

    http://sportindekijker.be/dhw-pakt-ook-in-de-laatste-wedstrijd-van-het-seizoen-de-volle-buit/  voor meer foto's



































    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sasja

    http://sportindekijker.be/sasja-hc-wint-overtuigend-en-speelt-volgend-seizoen-bene-league/even klikken voor meer foto's


    Wie dacht dat SASJA gisteren op zijn gemak zou spelen had dit degelijk verkeerd ingeschat. De opkomst was zoals te verwachten uitermate mager ( zondagmiddag, een stralende zon en pupillen die voorronde van de Vlaamse finales moesten spelen en ook behaalden).
    och deden de spelers van Sasja hun best om Atomix niet met de punten naar huis te laten gaan. Buiten een kleine dip aan het begin van de tweede helft was er voldoende  wilskracht en gedrevenheid om nooit in de gevarenzone te belanden.
    Eindstand 27-24 waarbij in de laatste 10 minuten de bankzitters ook even ervaring mochten opdoen.
    Volgende week de allerlaatste thuiswedstrijd van dit seizoen tegen Doornik en daar verwachten we toch wel iets meer supporters om de spelers aan te moedigen ook deze laatste te verdienen punten mee in de wacht te slepen.





































    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Grootste corporate video-evenement van België
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Studententeam doet oproep naar het bedrijfsleven

     

    Grootste corporate video-evenement van België vindt plaats op 31 mei 2018 in Kinepolis Brussel.

     

     

    Op 31 mei 2018 organiseren AP Hogeschool en Kanaal Z de negentiende editie van het Belgian Corporate Video Festival, een awardshow die jaarlijks de beste Belgische corporate videoproducties in de kijker zet. Het Festival vindt plaats in Kinepolis Brussel en is uitgegroeid tot hét jaarlijks netwerkevenement bij uitstek voor audiovisuele communicatie in België. Vorige jaren trok het Festival 600 bedrijfsleiders, marketeers, communicatieprofessionals, productiehuizen en liefhebbers van corporate video aan.

     

    Het videofestival vangt aan met inspiratiesessies van Elian Wils en Carlijn Postma. Elian is creative director en co-founder van Big Shots Group uit Amsterdam en Carlijn is content marketing strateeg en zaakvoerster van contentmarketingbureau The Post uit Zwolle. Ze zullen het Belgische bedrijfsleven inspireren met de laatste nieuwe trends over corporate video.

     

    De presentatie van de Awardshow is dit jaar in handen van Lisbeth Imbo. Niet minder dan 9 awards, 6 Special Awards en 2 Grands Prix worden dit jaar uitgereikt.

    Bezoekers van het Belgian Corporate Video Festival kunnen op 31 mei 2018 van het volgende programma genieten:

    Start

    Einde

    Programma

    16:00

    16:15

    Officiële start van het Festival

    16:15

    17:45

    Inspiratiesessies

    17:45

    19:30

    Zomers walking buffet

    19:30

    21:15

    Awardshow

    21:15

    ...

    Zoet netwerkhapje

     

    Afstudeerproject leidt tot grootste corporate video event van België

    Sinds 2000 organiseren laatstejaarsstudenten Communicatiemanagement het Belgian Corporate Video Festival. Wat begon als een kleinschalig evenement in een aula op de AP Hogeschool, groeide vier jaar geleden, met de hulp van onder meer Kanaal Z, uit tot het grootste corporate video-evenement van het land.

    De studenten verzorgen de hele organisatie van A tot Z. Ze sporen bedrijven aan om hun corporate video in te zenden en gebruiken sociale media als voornaamste communicatiemiddel om bezoekers naar het Festival te trekken.

    We krijgen heel wat opportuniteiten dankzij het nationale karakter van het corporate video event. Zo komen we in contact met bedrijven uit heel België. Het Festival biedt ons als studenten heel wat netwerkopportuniteiten en oogt ook mooi op ons cv. Bovendien krijgen we de kans om ons tweetalig te leren uitdrukken in het professionele werkveld,” aldus Laurenne Croes, verantwoordelijke Externe Relaties van dit project.

    Corporate Video boomt

     

    Voor bedrijven en organisaties is het Festival een unieke gelegenheid om zich te laten inspireren om hun bedrijfscommunicatie naar een hoger niveau te tillen. “Steeds vaker doen ondernemingen beroep op de kracht van video. Het indringende medium is dus niet meer weg te denken uit de communicatiemix van organisaties. We doen dan ook graag een warme oproep naar het bedrijfsleven om op 31 mei zich te laten inspireren op dit videofilmfestival,” aldus Maxim Van Damme, verantwoordelijke Persrelaties van het Belgian Corporate Video Festival.

     

    Meer informatie over het Belgian Corporate Video Festival is te vinden via www.bcvf.be en op de Facebookpagina.

     

    Maxim Van Damme
    Verantwoordelijke mediarelaties – Responsable des relations médias
    Belgian Corporate Video Festival 2018
    maxim.vandamme@student.ap.be – www.bcvf.be – GSM: 0474.62.92.30
    Twitter: @BCVF2018

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PROVINCIE Antwerpen

    Zweef tussen de boomtoppen van het Zilvermeer met het gloednieuwe zipline parcours

    Vanaf dinsdag 1 mei kan je op het Provinciaal Recreatiedomein Zilvermeer al roetsjend een tocht tussen de boomtoppen en óver de grote roeivijver maken terwijl je geniet van een adembenemend uitzicht. Het gloednieuwe zipline parcours is een ware ‘totaalbeleving’. Voor wandelende recreanten die eronder kuieren is het parcours bovendien ook een toffe attractie om vanop de begane grond te bewonderen. 

    Zipline in cijfers

    Het volledige parcours in opgedeeld in drie niveaus die zowel toenemen in hoogte als in moeilijkheidsgraad: het hindernissenparcours, het “oefen”-zipline parcours en als laatste het zipline parcours voor gevorderden over het water. Met een centrale toren van 3 verdiepingen en een top van meer dan 16 meter hoog kunnen de bezoekers van het Zilvermeer - jaren na de bouw van de welbekende 15 meter hoge glijbaan in de speeltuin – van een nog hoger en adembenemend uitzicht genieten. De zipline route die vertrekt vanop het hoogste niveau, passeert tweemaal over de roeivijver en brengt je uiteindelijk terug na een reis van maar liefst een kilometer doorheen de boomtoppen! Meer dan 3,5 km staalkabels werden gebruikt om de drie routes tussen 30 grote steunpalen te spannen.

    Nieuw en beter!

    Het oude hoogteparcours had zijn beste tijd gehad. De hoofdstructuur was 15 jaar oud en vroeg na de jaarlijkse keuring steeds meer herstellingswerken. Daarenboven was de houten fundering (draagstructuur) zwaar aangetast.


    Jan De Haes, gedeputeerde bevoegd voor Groen- en Recreatiedomeinen: “Het Zilvermeer maakt er een speerpunt van om een kwalitatief en uitdagend aanbod aan de recreanten aan te bieden. De bouw van een volledig nieuw, uitdagend, origineel en duurzaam parcours past in dit plaatje. De bouw van dit ‘zipline-parcours’ sluit bovendien aan bij de stijgende wens tot het beleven van een ‘fun-ervaring’ bij onze recreanten. Waar voorheen hoofdzakelijk de nadruk naar het sportieve ging, merken we dat een totaalbeleving op recreatief niveau onze bezoekers nu meer en meer aanspreekt.”

    Gedeputeerde Jan De Haes en directeur Toon Claes op het zipline parcours - Copyright: Compagnie Fotografie

    Safety first

    Bij dit alles is zwaar ingezet op veiligheid. Het continue beveiligingssysteem, de ‘safe roller’, is van Zwiterse makelij en even betrouwbaar als hun klokken. Het systeem werd bovendien in het hoogste niveau van de huidige Europese normeringen geklasseerd. Het uitzonderlijk goed doordachte beveiligingssysteem laat deelnemers toe vanaf 12 jaar (1.40m/40kg t.e.m. 2.00m/120kg). Daarmee is het parcours hoger, groter en uitdagender dan het oude, maar toch breder toegankelijk.

    Tot slot draagt de aandacht tot bijhorende opleiding van onze begeleiding en haalbare boekingstarieven bij aan onze taak tot het brengen van een laagdrempelig maar toch kwaliteitsvol aanbod.

    PRAKTISCHE INFO

    Wanneer:
    Vanaf 1 mei is het zipline parcours officieel toegankelijk voor bezoekers. Wel enkel reserveerbaar in groepen (minimum 15 betalenden en minimum 14 dagen op voorhand gereserveerd)

     

    Op 2 en 10 juni vinden de eerste instuifmomenten plaats. Meer info volgt.

    Waar:
    Provinciaal Recreatiedomein Zilvermeer, Zilvermeerlaan 2, 2400 Mol

    Meer info:
    www.zilvermeer.be
    Info en reserveren via info@zilvermeer.be

    Beleidsverantwoordelijke:
    Jan De Haes, N-VA, gedeputeerde voor provinciale groen- en recreatiedomeinen








    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.provincie Antwerpen

    Provincie Antwerpen

    Fortengordel je mee op 20 mei?
    Zondag 20 mei 2018 – 10 tot 18 uur – 29 locaties in de provincie Antwerpen

    Kom jij mee fortengordelen op 20 mei ? Combineer je graag een fietstocht(je) met een interessante tussenstop of een boeiend bezoek? Trap dan mee op zondag 20 mei 2018 tijdens de Fortengordel in en rond Antwerpen!

    De Fortengordel 2018, dat is genieten van 24 forten, 3 schansen, het Gunfire Museum en het Loopgravenpad in het Mastenbos (Kapellen). Elke deelnemer biedt je interessante en gratis activiteiten aan, zoals bijzondere wandelingen rond natuur en erfgoed, expo’s, of gevarieerde animatie voor groot en klein.

    De fietsbrochure ‘Herover de forten’ leidt je in zes fietslussen langs een viertal forten. Vanzelfsprekend is de Brialmontroute met zijn 44 kilometer in de binnengordel rond Antwerpen een echte topper. Ook de andere locaties zijn de moeite om erheen te fietsen.
    Je kan de routes in de brochure volgen, of zelf je favoriete combinatie uitstippelen via de fietsknooppunten.

    De fietsbrochure ‘Herover de forten’ is beschikbaar bij de deelnemende forten en in de toeristische infokantoren van de provincie Antwerpen.


                         Fietsers in Fort 2 Wommelgem – Copyright: Provincie Antwerpen

    Extra tips
    Benieuwd naar het volledige programma van de Fortengordel? Neem een kijkje op de website www.fortengordel.be. Daar vind je de fietsroutes terug en het programma van elk fort voor 20 mei a.s.
    Fietsers komen extra aan hun trekken in Fort 2 Wommelgem, waar tussen 13 en 17 uur ook het gemeentelijk evenement ‘JOEPIE WIJ FIETSEN’ plaatsvindt.

    PRAKTISCHE INFO EVENEMENT

    Wanneer:
    Zondag 20 mei 2018, vanaf 10 uur tot 18 uur

    Waar:
    29 locaties in de binnen- en buitengordel rond Antwerpen

    Deelnameprijs:
    gratis

    Website:
    www.fortengordel.be .

    Social media:
    Facebookpagina ‘Fortengordel provincie Antwerpen’

    MEER  INFO

    Dienst:
    Joachim Piens, projectcoördinator
    Strategisch Project Fortengordels
    T 03 240 55 62, M 0478 93 66 61
    E info@provincieantwerpen.be






    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.provincie atnwerpen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    03 | 05 | 2018

    Europa en provincie Antwerpen investeren 4,83 miljoen in praktijkonderzoek voor land- en tuinbouw
    UV-robot in de aardbeienteelt als voorbeeld van revolutionaire innovatie

    Recent zijn vier prestigieuze INTERREG-projecten met een totaal budget van meer dan 13 miljoen euro goedgekeurd. Hiervan wordt 4,83 miljoen geïnvesteerd in de provincie Antwerpen, waarvan 2,6 miljoen euro EU-subsidie en 700.000 euro provinciale cofinanciering. Hiermee leveren Europa en de provincie Antwerpen een gigantische hefboom voor het praktijkonderzoek land- en tuinbouw in de provincie Antwerpen.

    In de land- en tuinbouwsector is stil staan gelijk aan achteruit gaan. Een hedendaags land- en tuinbouwbedrijf moet regelmatig investeren en moderniseren om rendabel te blijven. Om dit op een succesvolle manier te kunnen doen, is het onderzoek van onze praktijkbedrijven essentieel. Zij testen continu nieuwe, innovatieve technieken uit zodat de land- en tuinbouwer kan blijven produceren wat de markt vraagt op een manier die zo weinig mogelijk overlast bezorgt aan de omgeving.

    Succesvolle provinciale en Europese samenwerking

    Er is binnen de land- en tuinbouwsector een duidelijke nood aan nieuwe, innovatieve en duurzame technieken. Om steeds de allernieuwste technieken te kunnen testen, zijn Europese subsidies en samenwerkingen van groot belang. Gedeputeerde voor Landbouw Ludwig Caluwé: “Om maximaal gebruik te maken van Europese subsidies, hebben de vier Antwerpse praktijkbedrijven gekozen om het samenwerkingsverband Aghrant op te richten. Een initiatief dat wij vanuit de provincie ten volle ondersteund hebben en dat al snel zeer succesvol bleek te zijn. Want door 700.000 euro provinciale cofinanciering ter beschikking te stellen, hebben we een investering van 4,83 miljoen binnengehaald voor de land- en tuinbouwsector in de provincie Antwerpen. Een multiplicatoreffect dat kan tellen.”

     

    Gedeputeerde voor Europese Samenwerking Peter Bellens: “Europa is voor de provincie Antwerpen al decennialang een heel belangrijke partner voor het realiseren van allerlei grote en kleine projecten op diverse domeinen verspreid over het hele grondgebied. In deze programmaperiode alleen al investeerde Europa 64 miljoen euro in onze provincie, waarvan we nu 2,6 miljoen hebben kunnen uittrekken voor de projecten van de Antwerpse praktijkbedrijven. Dat is een gigantisch bedrag. Het toont aan dat Europa geen ver-van-mijn-bed-show is, maar wel degelijk werkt bij iedereen in de buurt, ook in de land- en tuinbouwsector.”

     

    Copyright: Provincie Antwerpen

     

    Gelijktijdige inzet van nieuwe, revolutionaire technieken

    Recent haalde Aghrant 4 prestigieuze INTERREG-projecten binnen. Goed voor een investering van 4,83 miljoen in land- en tuinbouwsector in onze regio. Met deze hoogstaande onderzoeken kunnen de Antwerpse praktijkbedrijven een enorm verschil maken in de toekomstige bedrijfsvoering van de land- en tuinbouwbedrijven op ons grondgebied en ver daarbuiten.

     

    “Alle goedgekeurde projecten werken rond een andere, revolutionaire techniek. Zo kunnen we gelijktijdig antwoorden zoeken op zeer uiteenlopende uitdagingen binnen de land- en tuinbouw-sector. De boost die we hiermee aan de land- en tuinbouwsector kunnen geven is dan ook enorm”, aldus gedeputeerde voor Landbouw Ludwig Caluwé.

     

    UV-licht zorgt voor revolutie in de aardbeienteelt

    Het INTERREG-project UV-robot kan binnen de aardbeienteelt een revolutie ontketenen. Het project wil immers UV-licht gebruiken om witziekte bij aardbeien te bestrijden. Directeur Proefcentrum Hoogstraten Tom Van Delm: “Witziekte is de meest voorkomende bladziekte bij aardbeien. Momenteel kunnen we deze enkel bestrijden met chemische en biologische middelen. Maar die zijn zeer arbeidsintensief en laten sporen achter op de aardbeien. Uit testresultaten blijkt dat UV-licht een goed en duurzamer alternatief is. In dit project onderzoeken we of het ook werkt in de praktijk. Vanaf nu zal onze zelfrijdende UV-robot al onze aardbeien belichten. Wij volgen de groei op de voet op en zullen zo binnenkort een goed advies kunnen geven aan onze tuinbouwers.”

    UV-robot in actie tussen de aardbeien - Copyright: Provincie Antwerpen

    AGHRANT

    Europese subsidies zijn van groot belang om innovatieve en duurzame technieken te kunnen testen. Voor individuele praktijkbedrijven is het echter niet evident om in die grote, Europese projecten in te stappen. Daarom werd het samenwerkingsverband Aghrant (Agri- and Horticultural Research in the province of ANTwerp) opgericht dat de 4 Antwerpse praktijkbedrijven verenigt.

     

    Samen bundelen ze voortaan hun krachten om Europese projecten binnen te halen, maar ook om de samenwerking en netwerkvorming binnen het landbouwonderzoek te versterken. Met het binnenhalen van 4 grote INTERREG-projecten hebben ze alvast hun eerste grote slag thuis.

     

    De goedgekeurde projecten zijn:

     

    -      INTERREG NWE: UV-ROBOT

    -      INTERREG Vl-Nl: Glitch

    -      INTERREG Vl-Nl: GROW!

    -      INTERREG 2Seas: HortiblueC


    De Antwerpse praktijkbedrijven binnen Aghrant zijn:

     

    -      Proefcentrum Hoogstraten

    -      Proefstation voor de Groenteteelt

    -      Hooibeekhoeve

    -      Proefbedrijf Pluimveehouderij

     

    Beleidsverantwoordelijke:
    Ludwig Caluwé, CD&V, gedeputeerde bevoegd voor Landbouw, Economie en Innovatie

     

    Peter Bellens, CD&V, gedeputeerde bevoegd voor Europese samenwerking en Plattelandsbeleid

    Perscontact: Johny Geerinckx, 0485 99 72 97








    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-04-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DIEREN LEED

    Beste dierenvriend,

    Heeft u het goede nieuws al gehoord?

    Deze week heeft de Waalse Regering de allereerste Waalse dierenwelzijnswetgeving, de zogenaamde 'Code wallon du Bien-Etre animal’, in eerste lezing goedgekeurd. In eerste lezing betekent echter dat de overwinning nog niet helemaal binnen is. De Code Wallon moet nog naar de Raad van State, besproken worden in de Commissie Leefmilieu en pas daarna kan ze definitief goedgekeurd worden in plenaire zitting. We bekijken het positief: die tijdspanne geeft ons de kans om alles nog straffer en sterker te maken!

    De Code Wallon is een initiatief van Waals Minister van Dierenwelzijn Carlo Di Antonio (cdH) – waar wij al sinds de start van zijn legislatuur nauw mee samenwerken - en bevat tal van maatregelen waar dierenvrienden zoals u en ik al jaren voor strijden.

    KLIK HIER VOOR MEER INFORMATIE OVER DE CODE WALLON

    Beste dierenvriend, het klinkt misschien allemaal te mooi om waar te zijn. Laat ik u daarom overtuigen door even de belangrijkste maatregelen op een rijtje te zetten.            

    • Gevangenisstraffen tot 10 à 15 jaar en geldboetes tot 10 miljoen euro voor de ergste wreedheden en dierenmishandelingen
    • Een verbod op kermispony’s vanaf 2023
    • Een verbod op batterijkooien voor leghennen
    • Een verbod op dolfinaria
    • De installatie van CCTV-camera's in slachthuizen
    • Een verbod op het levend plukken van dieren voor dons, vnl. eenden en ganzen
    • Een verbod op wrede lijmvallen
    • Een verbod om dieren permanent vast te binden
    • De ontwikkeling van een strategie voor de afbouw van het proefdiergebruik
    • Verbod op dierproeven voor schoonmaakproducten en afgewerkte biociden of hun ingrediënten

    Geweldig toch, beste dierenvriend?

    Een ding is zeker: deze allereerste Waalse dierenwelzijnswetgeving zet Wallonië op de kaart als een van de meest vooruitstrevende regio's in Europa en ver daarbuiten op het gebied van dierenwelzijn. Een prachtige week voor de dieren dus!

    In naam van alle dieren: een dikke merci! Het is dankzij de onvoorwaardelijke steun van dierenvrienden zoals u dat wij een stem kunnen geven aan zij die geen stem hebben.

    Maar ons werk zit er nog lang niet op want helaas gelden alle maatregelen enkel voor Wallonië. Laten we dus samen verder strijden om ook Vlaanderen op het vlak van dierenwelzijn verder op de kaart te zetten!

    WORD LID VAN GAIA

    Bent u nog geen lid van GAIA? Sluit u dan nu aan bij de grootste dierenvriendenfamilie van België en help ons te strijden voor een samenleving waarin geen enkel dier nog hoeft te lijden.

    Bedankt voor uw onvoorwaardelijke steun!

    (Dier)vriendelijke groet,

    Michel Vandenbosch, voorzitter van GAIA    





    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hof Ter Linden

    Kindvriendelijke brasserie Hof Ter Linden opent de deuren

    Eerste restauratiefase van het Edegemse kasteeldomein bijna achter de rug

     

    De eigenaars van Hof Ter Linden (Kempens Landschap, de gemeente Edegem en het Agentschap voor Natuur en Bos) en horeca-uitbater Serge De Groof openden met trots de nieuwe brasserie in het westelijk koetshuis van het Edegemse kasteeldomein. Aan de restauratie van het koetshuis werd een jaar lang intensief gewerkt, net als aan de restauratie van het domein zelf. De kasseien van het binnenplein werden herlegd, de balustrade van de kasteelbrug en de trap naar de vijver aangepakt en ook het oostelijk koetshuis onderging een metamorfose. Eind mei staat ook de beeldbepalende poort van het domein weer op zijn plaats.

     

    Wat voorafging

     

    Het kasteeldomein van Hof Ter Linden in Edegem werd in 2012 aangekocht door Kempens Landschap, de gemeente Edegem en het Agentschap voor Natuur en Bos, met steun van de provincie Antwerpen. De eigenaars hadden van bij het begin de ambitie om het parkdomein te ontwikkelen tot een grotendeels toegankelijk park waar zoveel mogelijk bezoekers van kunnen genieten.

     

    Om het kasteel en de koetshuizen een mooie rol te geven in het geheel wilden de eigenaars samenwerken met private partners. Ze gingen op zoek naar private commerciële projecten met een meerwaarde voor de gemeenschap en op het vlak van recreatie/toerisme. Voor het westelijk koetshuis vonden de eigenaars een geschikte partner bij Serge De Groof. Serge is uitbater van onder andere De Melkerij in het Nachtegalenpark en de Riddershoeve in Schoten.

     

    Brasserie Hof Ter Linden

     

    Na een ruim jaar van restauratiewerken, mogen we vandaag onze ‘brasserie Hof Ter Linden’ tonen aan het publiek”, vertelt een enthousiaste Serge De Groof. “De nadruk ligt in onze zaak op kindvriendelijkheid en een lage drempel. Daarom staan op onze kaart een tiental kindergerechten, is er speelgelegenheid en een luiertafel, maar zijn er even goed aangepaste toiletten voor mindervaliden. Voor ons is dat even belangrijk als een vlotte en vriendelijke bediening, democratische prijzen en goede kwaliteit.”

     

    Klanten kunnen zich installeren in drie zalen: een hoofdverbruikszaal, een salon met open haard en een veranda, samen goed voor ongeveer 150 zitplaatsen met elk hun afzonderlijke sfeer. De zalen lopen naadloos in elkaar over in een interieur met warme kleuren en natuurlijke materialen. Op de bovenverdieping is er een conciërgewoning, wat goed is voor de permanentie en het toezicht op het domein.”

     

    Het terras in de tuin zal is nog eens goed voor 120 plaatsen”, gaat Serge De Groof verder. “Voor de allerkleinsten zijn er daar enkele kleine speelelementen. Die zijn bewust niet te hoog, want het beschermde karakter van Hof Ter Linden is voor ons belangrijk. Het maakt onze brasserie zo waardevol. De grootsten kunnen ravotten in het bos aan het einde van de tuin”.

     

    De eigenaars en Serge De Groof voor Brasserie Hof Ter Linden, copyright: vzw Kempens Landschap

     

    Einde van de werken aan de koetshuizen en pleinen

     

    Met de opening van de brasserie rondt ook het tijdperk van de werken aan de koetshuizen en de pleinen bijna af. Enkel de monumentale poort moet nog terugkomen, dan is het plaatje terug compleet”, vertelt gedeputeerde Inga Verhaert, covoorzitter van Kempens Landschap. “De beide gebouwen werden gerestaureerd met respect voor de erfgoedwaarden. Hoewel ze nu een nieuwe invulling krijgen, kan je binnen nog een beeld vormen van hoe het er vroeger was. In het rechtse, oostelijke koetshuis stonden de paarden op stal. De koetsen werden geparkeerd in het koetshuis waar de brasserie opent. Iets leuk om bij stil te staan als je er een koffietje komt drinken of heerlijk komt tafelen.

     

    De eigenaars van Hof Ter Linden werkten voor deze restauratiewerken nauw samen. De gemeente Edegem was bouwheer van de werken en financiert ze samen met het Agentschap voor Natuur en Bos. “Kempens Landschap nam vanuit haar expertise met heel wat andere kasteeldomeinen de coördinatierol mee op en zorgde voor heel wat belangrijke subsidies. Zo werden de werken gesubsidieerd met een Vlaamse restauratiepremie en door het toepassen van een vooruitstrevende isolatietechniek, kwam er ook financiële steun vanuit het Europese Interreg Vlaanderen-Nederland project DEMI MORE, dat de energie-efficiëntie in de erfgoedsector wil verbeteren. Ook op het vlak van innovatie en milieu is deze restauratie dus voorbeeldstellend,” verduidelijkt gedeputeerde Peter Bellens, covoorzitter van Kempens Landschap.

     

    De nieuwe uitvalsbasis voor een wandeling door het park

     

    Brasserie Hof Ter Linden wordt ongetwijfeld een belangrijke nieuwe ontmoetingsplaats voor onze Edegemnaren, maar ook mensen van buiten onze gemeente zullen hier kunnen komen genieten van het park. De uitbater koos voor  ruime openingsuren en binnenkort vind je in de onthaalruimte ook informatie over het domein, de publieksactiviteiten en toeristische informatie over de streek”, licht burgemeester Koen Metsu toe.

     

    Onze inwoners maken nu al volop gebruik van het oostelijk pad dat sinds het najaar 2016 de verbinding maakt tussen natuurdomeinen Fort 5 en Hof Ter Linden. Binnen enkele weken start ook de aanleg van een tweede pad langs de westkant van het domein. Beide paden zorgen ervoor dat je een wandeling van vijf kilometer kan maken door een 90 hectare groot gebied,” legt schepen voor parken Goedele Van der Spiegel uit. “En die deugddoende tocht door open velden, bossen, militair en adellijk erfgoed eindig je vanaf nu met een pannenkoek of een drankje in de brasserie. Iets waar menig Edegemnaar al lang naar uit keek.”

     

    Marleen Evenepoel, administrateur generaal van het Agentschap voor Natuur en Bos, is erg tevreden over het resultaat dat de partners samen bereikten. “Hof Ter Linden is een prachtig geheel van gebouwen, bossen en landbouwvelden. Dankzij de waardevolle fauna en flora, de open ruimte rond het kasteelpark en de mooie zichtassen heeft het een hoge belevingswaarde. De natuur zorgt ervoor dat het domein elk seizoen de moeite waard is om te bezoeken. De nieuwe brasserie is daarmee in perfecte harmonie.”

     






    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-04-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Provincie Antwerpen



    27| 04 | 2018

    Hoe ziet onze provincie er op lange termijn uit?
    Naar een nieuwe ruimtelijke visie

    Onze ruimte geraakt stilaan opgebruikt. Willen we in de toekomst voor iedereen ruimte om te wonen, te werken en te leven, dan moeten we daar nu al over nadenken. De provincie Antwerpen bereidt een nieuwe visie over ruimtelijke ordening voor. Ze doet dat via participatie op alle niveaus. Momenteel ligt er een ontwerp-Nota Ruimte op tafel.

    Hoe zullen onze kinderen en kleinkinderen wonen? Staan zij met hun auto in de file? Hebben zij bossen en weiden om in te spelen? Kopen zij nog lokale groenten, fruit en vlees? Onze ruimte geraakt stilaan opgebruikt. Hoog tijd dus om afspraken te maken over hoe we in de toekomst zullen leven. “We zoeken een antwoord op actuele vragen zoals: Hoe kunnen we onze ruimte efficiënt vormgeven? Waar voorzien we ruimte voor landbouw, recreatie, werken, wonen en natuur? Hoe combineren we die functies in de beperkte ruimte?” legt Luk Lemmens, gedeputeerde voor Ruimtelijke Ordening, uit. “Als modern en transparant bestuur hechten we veel belang aan participatie op alle niveaus. In een eerste stap brachten we de betrokken instanties samen: al onze gemeentebesturen, de Vlaamse administraties, provincieraadsleden, experten en een aantal middenveldorganisaties. Samen werkten we aan een toekomstvisie voor de ruimtelijke planning in onze provincie. De provincieraad keurde gisteren de ontwerpversie van die Nota Ruimte goed. In een volgende stap bevragen we de bevolking.”

    Onze ruimte geraakt stilaan opgebruikt - Copyright: provincie Antwerpen

    4 ruimtelijke principes
    De ontwerp Nota Ruimte gaat uit van vier ruimtelijke principes:

    1. Zuinig ruimtegebruik, om meer te doen met dezelfde ruimte.
    2. Veerkracht, zodat we flexibel zijn bij verrassingen zoals een overstroming.
    3. Nabijheid en bereikbaarheid, zodat we ons duurzaam verplaatsen.
    4. Eigenheid, want de ene gemeente is de andere niet.

    Concreet komt het erop neer dat we niet meer uitgaan van gescheiden functies maar ze verweven waar het kan” gaat Luk Lemmens verder. “Het huidige gewestplan gaat uit van gescheiden functies en activiteiten. Het geeft aan elke zone één specifieke bestemming: wonen, industrie, natuur, landbouw. In de toekomst moeten we onze ruimte efficiënter gebruiken en dus functies met elkaar verweven. Een bedrijventerrein is een mooi voorbeeld: de gebouwen en parkings staan daar buiten de werkuren leeg. We kunnen zoeken naar mogelijkheden om ze ’s avonds en in het weekend ook te gebruiken voor bijvoorbeeld sport en ontspanning.

     

    Burgerbevraging
    De provincie Antwerpen is benieuwd hoe haar inwoners daarover denken en hoe zij in de toekomst willen leven. “We nodigen iedereen, jong en oud, uit om zijn of haar mening te geven. Surf naar www.provincieantwerpen.be/notaruimte, beantwoord 20 meerkeuzevragen en teken mee de ruimte van de toekomst,” aldus Luk Lemmens. “De resultaten van de burgerbevraging nemen we mee in de uitwerking van de definitieve Nota Ruimte. We hopen die begin volgend jaar af te ronden.

     

    Beleidsverantwoordelijke:
    Luk Lemmens, N-VA, gedeputeerde bevoegd voor Ruimtelijke Ordening






    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.provincieraadsverkiezingen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    ..

    sp.a stelt lijst provincieraadsverkiezingen Antwerpen voor

     

    Vanavond werden in Herentals de lijsten van sp.a voor de provinciale verkiezingen van 14 oktober voorgesteld en goedgekeurd. Inga Verhaert die vandaag gedeputeerde is voor de provincie Antwerpen trekt samen met gedeputeerde Rik Röttger de lijst in het kiesarrondissement Antwerpen. Antwerpen krijgt bovendien een sterk duo dat de lijst duwt met Monica De Coninck en voormalig rector van de UA Alain Verschoren. In kiesarrondissement Mechelen trekt Murat Öner de lijst en is Maya Detiège duwer, Tomas Sergooris is dan weer lijsttrekker in arrondissement Kempen met Caroline Gennez en Jan Bertels als duwers.

    Onder luid applaus stemden de aanwezigen vanavond in met de lijst en het

    kader waar sp.a mee naar de provincieraadsverkiezingen trekt in oktober.

    Fauzaya Talhaoui, huidig fractieleider Frank Geudens en provincieraadslid Greet Van Gool vervolledigen de top vijf op de lijst in het kiesarrondissement Antwerpen op plaats drie, vier en vijf.

    Gedeputeerde Inga Verhaert over de duwers op de lijst:

    “Ik ben heel erg blij met Monica en Alain op de provinciale lijst. Ik ken ze beiden als ernstige beleidsmensen die weten wat het is om te besturen en ook het provinciale niveau naar waarde schatten. Los daarvan heb ik voor beiden ook persoonlijk een grote waardering. Alain ken ik als  een van mijn eerste leidinggevenden die ook mee aan de wieg stond van een eengemaakte universiteit Antwerpen. Mijn respect voor Monica is bijzonder groot, ze is zonder meer een ijzersterke dragende kracht binnen de partij.”

    Voormalig minister en huidig federaal parlementslid Monica De Coninck duwt de lijst:

    “In mijn vorige functies heb ik het belang van de provincie gezien. Ze zijn groot en klein tegelijk en dienen als proeftuin voor inspirerende projecten bijvoorbeeld op vlak van onderwijs. Op vlak van mobiliteit of waterbeleid spelen ze een verbindende rol tussen lokale besturen en andere stakeholders.”

    Gedeputeerde Rik Röttger is opgetogen:

    “Van Kalmthout tot Boom. Boven, onder of in ’t Stad. Met deze lijst presenteren we een pak ervaring en enthousiasme, maar bovenal engagement voor een beter bovenlokaal beleid. We werken aan kwaliteit van onze omgeving. We werken ook aan duurzame mobiliteit, groene stroom en belevingsvolle landschappen want die zorgen voor gezonde mensen. We geven kansen aan jonge Antwerpenaren op de arbeidsmarkt en voor het leven. Voor dat tikkeltje meer in de provincie zijn socialisten nodig.”

     

    Harde werkers in de achtergrond

    Al sinds 1968 leverde sp.a telkens provincieraadsleden en bestuurders in de provincie Antwerpen. Met een duidelijke visie op onderwijs, groene energie, mobiliteit en klimaat- en waterbeleid liet de sp.a fractie zich afgelopen zes jaar opmerken. Ook voor de komende zes jaar wil sp.a zich inzetten voor de provincie die fungeert als stuwende streekmotor. Als legitiem verkozen bovenlokaal bestuur is de provincie Antwerpen de regisseur en aanjager van het gebiedsgericht beleid, zonder het beleid van Vlaanderen uit het oog te verliezen en altijd in nauwe samenwerking met lokale besturen en intercommunales.

    Foto © Sacha Jennis: https://drive.google.com/file/d/1juLvC6p11K_owH4PyJP2p6oLCIjLRKBt/view?usp=sharing

    Charis De Craene | Woordvoerder

    Ommeganckstraat 47 – 49 | 2018 Antwerpen

    +32 486 732 421

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-04-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ASPERGES

    ASPERGES 2018

    Antwerpse deputatie krijgt hoog bezoek
    Donderdag 26 april 2018, 11.30 uur, onthaalruimte Hof van Leysen, PIVA, Antwerpen

    Op donderdag 26 april laat het Graaflijk Genootschap van de Klein-Brabantse asperge de eerste Vlaamse, witte asperges proeven aan gouverneur Cathy Berx, provinciegriffier Danny Toelen en gedeputeerden Luk Lemmens, Ludwig Caluwé, Inga Verhaert, Jan De Haes, Peter Bellens en Rik Röttger.

     

    Eén van de Grootmeesters van het Grafelijk Genootschap van de Klein-Brabantse Asperges, de heer Ludo Ivens, draagt speciaal voor deze bijzondere gelegenheid zijn traditionele klederdracht.

    Eerste schepen Hilde Van der Poorten, ereschepen Harry Beuckelaers van Puurs en het afdelingshoofd vrije tijd en samenleven van de gemeente Puurs Pieter Van Keymeulen wonen de ceremonie bij.

    Het is al langer geweten dat Puurs de bakermat is van de Vlaamse, witte asperges. Op dit persmoment krijgt deze edele groente de aandacht die ze verdient.

    www.aspergefestival.be - www.725puurs.be































    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!