Inhoud blog
  • Toen viel er nog sneeuw
  • Winterbanden
  • Aanbouw van een brug
  • Dethleffs in de belangstelling
  • Interieur
  • Schrik van de fietsers
  • Nieuwe motorfietsen
  • Camping Düsseldorf
  • Dethleffs met gunstigere prijzen voor 2026
  • Mooie landschappen
  • De nieuwe Transporter voor werk en vakantie
  • Even wachten
  • Nieuw bij Truma
  • kampeerauto's
  • Nieuwe kampeerauto bij Hobby
  • Zwerfauto's met hefdak
  • Volkswagen
  • Camping
  • Motorfietsen
  • Mooi landschap
  • een sparrenpoort
  • Camping Dusseldorf
  • Fietsveiligheid
  • Fietsers
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    08-03-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Te veel ,dodelijke ongevallen

    In meer dan de helft van de dodelijke ongevallen met een automobilist is er geen tegenpartij
    Eenzijdige ongevallen vaak zeer ernstig
    Als je als automobilist om het leven komt in ons verkeer, is dat in meer dan de helft van de gevallen in een ongeval zonder tegenpartij.  In totaal is in een vijfde van alle ongevallen met gewonden en doden in ons land slechts 1 betrokken partij. Eenzijdige ongevallen zijn ook bijzonder dodelijk. 37% van alle verkeersdoden en 17% van alle slachtoffers vallen in een eenzijdig ongeval. Om een beter inzicht te krijgen in de kenmerken en de omstandigheden waarin de ongevallen voorkomen, heeft Vias institute een studie gepubliceerd over dit type ongevallen.
    Eenzijdige ongevallen zijn verkeersongevallen waarbij slechts één weggebruiker betrokken is (automobilist of fietser). Vias institute heeft de kenmerken van deze ongevallen geanalyseerd.
     
    Eenzijdige ongevallen vaak zeer ernstig
    In België is bijna 1 op de 5 letselongevallen een eenzijdig ongeval. Bovendien zijn deze ongevallen bijzonder dodelijk. Hoewel ze goed zijn voor 17% van alle slachtoffers, liggen ze aan de oorzaak van 37% van de verkeersdoden. Meer dan 1 op de 3 van alle verkeersdoden in ons land valt dus in eenzijdige ongevallen. Bij de eenzijdige ongevallen met automobilisten gaat het zelfs over iets meer dan de helft (53%). Het is daarom van vitaal belang om dit soort ongevallen te bestuderen om een beter inzicht te krijgen in hun kenmerken en de omstandigheden waarin ze plaatsvinden.
     
    Meer eenzijdige ongevallen in Wallonië
    Het percentage eenzijdige ongevallen ligt hoger op plaatsen waar er minder verkeer is. In Wallonië zijn er zelfs 70 gemeenten waar meer dan 40% van alle letselongevallen enkelzijdige ongevallen zijn. In Vlaanderen ligt het aandeel enkelzijdige ongevallen doorgaans lager dan 30%. In het Brussels Hoofdstedelijk Gewest zijn minder dan 15% enkelzijdige ongevallen.
    Dit fenomeen is niet verrassend: dichtbevolkte gemeentes worden gekenmerkt door een veel en veel verschillende types weggebruikers, waardoor er vaker ongevallen zijn tussen automobilisten en andere weggebruikers.  Deze observatie is in grote lijnen hetzelfde als we kijken naar het aandeel eenzijdige of meerzijdige auto-ongevallen binnen en buiten de bebouwde kom. De laatste 10 jaar bedroeg het percentage eenzijdige auto-ongevallen in België 9% binnen de bebouwde kom, 23% buiten de bebouwde kom en 29% op autosnelwegen.
    Om 3 u ‘s nachts is bij 62% van de ongevallen maar 1 voertuig betrokken
    Over het algemeen is er een oververtegenwoordiging van eenzijdige ongevallen 's nachts en is er overdag een ondervertegenwoordiging. Tussen 1u en 4u ' s nachts is ongeveer 1 op de 2 ongevallen eenzijdig, tussen 7.00 en 19.00 uur is dat minder dan 1 op de 5. Het tijdstip van de week met de meeste eenzijdige ongevallen is dinsdag om 3 uur: bij 62% van de ongevallen is slechts één voertuig betrokken. Op woensdagmiddag daarentegen is bij slechts 9% van de ongevallen slechts één voertuig betrokken.
    Dit kan ook worden verklaard door het grotere aantal verschillende soorten weggebruikers overdag, waardoor de kans groter is dat een weggebruiker betrokken raakt bij een ongeval met een andere weggebruiker.
     
    Welke factoren spelen een rol bij eenzijdige ongevallen?
    Rijden onder invloed van alcohol
    Rijden onder invloed van alcohol is een belangrijke oorzaak bij ongevallen. Dat geldt nog meer voor eenzijdige ongevallen. Fietsers en motorijders zijn ongeveer 3x vaker onder invloed bij eenzijdige ongevallen dan bij het totaal aantal ongevallen met fietsers en motorijders. Bij automobilisten is dat 3,5 keer vaker bij eenzijdige ongevallen en bij vrachtwagenbestuurders zelfs 5 keer meer.
     
    Percentages bestuurders onder invloed van alcohol voor elk type weggebruiker, naargelang ze betrokken waren bij een eenzijdig letselongeval of bij elk type letselongeval, België (2013-2022)
      Fietsers Gemotoriseerde tweewielers Automobilisten Vrachtwagens
    Eenzijdige ongevallen 14% 19% 35% 5%
    Alle ongevallen 4% 7% 10% 1%

    Andere menselijke factoren
    De factoren die een rol kunnen spelen in eenzijdige ongevallen kunnen onderverdeeld worden in 3 groepen: menselijke fouten (70% tot 80% van de gevallen), factoren die te maken hebben met de omgeving en infrastructuur (20% tot 30% van de gevallen) en factoren gelinkt aan het voertuig (minder dan 5% van de gevallen).
     
    Menselijke factoren die het vaakst door de politie vastgesteld worden:
    - valpartij bij ongevallen met een fiets (67% van de menselijke factoren) of een gemotoriseerde tweewieler (50%).  Als de politie dus een menselijke factor aanduidt, is dat bij een ongeval met een fiets in 2/3 van de gevallen een ‘valpartij’.
    - verlies van controle over het voertuig bij een ongeval met een auto (92% van de menselijke factoren) of een vrachtwagen (93%).
     
    De meest geregistreerde omgevingsfactoren zijn:
    -  slechte staat van de weg of het fietspad (bij fietsongevallen) (42% van de omgevingsfactoren)  
    -scherpe bochten voor de ongevallen met gemotoriseerde tweewielers (47% van de omgevingsfactoren), een wagen (70%) of een vrachtwagen (75%).
     
    Obstakels waarmee het vaakst gebotst wordt door automobilisten in een eenzijdig ongeval zijn (verlichtings)palen (26%), bomen (22%) en vangrails (17%). Fietsers botsen het vaakst met palen (43%), middenbermen (15%), bomen (11%) en hekwerk(11%).
    Voertuigfactoren spelen enkel een rol bij gemotoriseerde tweewielers of wagens. Zo blijken de meeste voorkomende factoren in dit geval te maken te hebben met versleten banden. (respectievelijk 47% en 62% van alle voertuiggerelateerde factoren)
     
    Welke gevolgen zijn er voor betrokken personen?
    De gevolgen van eenzijdige ongevallen zijn afhankelijk van het type weggebruiker. Fietsers die omkomen bij eenzijdige ongevallen maken bijvoorbeeld slechts 18% uit van alle fietsers die omkomen bij verkeersongevallen. In het geval van auto-inzittenden maken eenzijdige ongevallen "slechts" 22% van de slachtoffers uit, maar 53% van de dodelijke slachtoffers.
     
    Percentage slachtoffers van eenzijdige ongevallen ten opzichte van alle verkeersslachtoffers,
    respectievelijk voor elke gebruikerscategorie en voor alle gebruikers (2013-2022).
      Fietsers Gemotoriseerde tweewielers Auto’s Vrachtwagens Alle weggebruikers
    Doden 18% 36% 53% 30% 37%
    Zwaargewonden 19% 27% 41% 29% 27%
    Lichtgewonden 10% 18% 21% 31% 16%
    Totaal aantal slachtoffers 11% 19% 22% 30% 17%

    Conclusie
    Ongevallen met slechts een weggebruiker zijn een belangrijk onderwerp in het verkeersveiligheidsbeleid, vooral omwille van de ernst ervan. Vaak ligt een menselijke factor aan de basis van deze ongevallen en door algemene maatregelen te nemen tegen gevaarlijk gedrag zoals te hard rijden, rijden onder invloed of vermoeidheid achter het stuur, kunnen we ook het aantal eenzijdige ongevallen verminderen. Er moet ook bijzondere aandacht worden besteed aan de weginfrastructuur en mogelijke obstakels langs de rijbaan, omdat deze de gevolgen van eenzijdige ongevallen kunnen verergeren.
     
    Georges Gilkinet, minister van Mobiliteit: "Ondanks alle initiatieven in het kader van het plan ‘All For Zero’ en de bemoedigende eerste resultaten, vallen er in België nog steeds te veel slachtoffers op de weg. En ongevallen waarbij slechts één weggebruiker betrokken is, behoren vaak tot de ernstigste en dodelijkste. Daarom moeten we de factoren die tot ongevallen leiden, blijven bestrijden. Sinds het begin van de legislatuur hebben we onze acties gericht op de drie grootste ‘killers’ in het verkeer: de strijd tegen rijden onder invloed, tegen overdreven snelheid en tegen het gebruik van een mobiele telefoon tijdens het rijden. Dit beleid moet niet alleen worden voortgezet, maar ook verder worden ontwikkeld in samenwerking met alle betrokken diensten. Alles in het werk stellen om het aantal verkeersslachtoffers te verminderen, dat is het engagement dat ik als minister van Mobiliteit bevestig!”

    Meer info: Vias institute

    08-03-2024 om 14:46 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-03-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een stadsplein
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    05-03-2024 om 20:14 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een nieuweling bij Hobby

    Hobby Maxia 495 UL

    Met zijn brede band op de flanken zien we Hobby al lang over de wegen snorren.

    Hobby's zijn al zeer lang bekend hun gezellige interieurs. Al zijn ze langzaam mee geëvolueerd met de moderne tijd, de nieuwe interieurs hebben nog altijd dat "wouw" effect. Kussens en wanden van de Maxia zijn in antraciet kleurig, de sierlijke handgreep vrije bovenkast deuren in mat wit. Badkamer met de kleerkast ernaast in licht houtdecor met horizontale tekening, dat is ook zo voor de bedden en de keuken. Dat geeft zachte contrasten en is het interieur toch niet zo donker als men zou denken.

    Interieur

    De Maxia 495 UL van Hobby is met zijn 7,2 m lengte en 2,3 m breedte niet zo van de kleinste. Een caravan zeer geschikt voor een paar dat van levensruimte houdt en comfort. Een stel kinderen kunnen mee maar dan moet je iedere dag de zitgroep tot bed ombouwen. Daar voor zijn andere kindvriendelijke indelingen te vinden bij Hobby.

    De indeling van de Maxia 495 UL 2 enkele bedden een comfortabele zitgroep, aan het andere einde van de caravan is een succes nummer.

     Toch hebben de architecten van Hobby er iets op gevonden om er één breed bed van te maken. Een tweedelige lattenbodem wordt tussen de bedden gehangen, de bijgeleverde matras er op en men heeft een bed om zowel dwars als in de lengte te slapen. Onder de matrassen zijn grote koffers zowel langs binnen als langs buiten bereikbaar. Pas echter op om niet te veel gewicht in koffers te leggen dat vertaalt zich in teveel druk op de kogelkoppeling. De schuine donkere wand aan het hoofdeinde van de bedden is ongeveer in drie verdeeld. In het middenvak is een venster, links en rechts zijn open vakken met kleine schapjes. Vaste leeslampen staan in de hoeken. Net onder het venster is een drievoudige lichtschakelaar.

    Rondom zijn bovenkasten met sierlijk gevormde mat witte deuren uitgerust met scharnieren om u tegen te zeggen. Onderaan heeft de gebogen bodem een houtdecor uitzicht. Langs de zijkanten is onderaan een open schap. Stappen we op de parketvloer door de brede midden gang naar achter komen we bij de U-zitgroep terecht. Met zijn donkere kleuren en de met hoeken afgezaagde tafel komt hij toch mooi over. Omdat de mat witte bovenkast deuren op oog hoogte staan vermindert de donkere indruk van de U-zitgroep.

     Om van culinaire genoegens te genieten is er zitplaats voor vier bewoners. Met meer zal men wat inschikkelijk moeten zijn. Vooral onder de tafel kunnen de benen onzacht met mekaar in contact komen. In de tamelijk grote bovenkasten hadden we graag wat schapjes gezien. Kleine voorwerpen zijn altijd bij een gezin. Als een kopie van de voorkant zijn hier in de hoeken eveneens leeslampen en een open legplank. Een zwenkarm voor een tv hangt tegen de wand van de badkamer. Drie ramen laten een wat onscherp panoramisch zicht door de vlakke gordijnen aan de vensters. Om in de zitbanken te geraken moet je de zitkussens weg nemen, vooral het dwars liggende zitkussen tegen de achterwand vraagt een inspanning om in de koffer te geraken.

    Verborgen achter een brede gebogen wand in licht hout decor met horizontale tekening is de badkamer. Twee zwarte krukken verraden 2 deuren, één voor het sanitaire deel de andere voor de kleerkast over de hele hoogte van het interieur. Beide deuren hadden we graag met andere scharnieren gezien zodat ze verder open kunnen. Links in de badkamer staat een draaibaar wc. bewoners mogen lange benen hebben geen probleem er is plaats genoeg.

    Rechts het wastafeltje met wit ovaal waskommetje. Een donkere legplank er onder een halfronden kast voor toiletgerief maakt de onderste helft compleet. Boven het wastafeltje zijn spiegel en spiegelkasten voor het mini toilet gerief. Er is geen douche bak op de vloer omdat er geen douche is. Dat is helemaal geen probleem. Iedere camping heeft een sanitair waar men kan douchen met koud en warm water. In de caravan moet je dat aansleuren en na gebruik weer wegbrengen, daarbij nog de hele badkamer op drogen.

    Naast de badkamer is de kleerkast met onderaan twee schappen in het bovenste deel kunnen de kleren de hangen aan een bar. Spijtig kan de deur hier ook niet ver genoeg open kan. Tegen de rug van de kast is het elektronisch hart van de caravan zeer zorgvuldig aangebracht. Een Truma zorgt dat het tijdens de koude dagen lekker warm is in het interieur. Hij heeft zijn plaats samen met de vaste watertank in een zijzitbank.

    De keuken met haar donker aanrecht, licht voorfront en zijwand is een mooi en stevig gemaakt meubel. In het aanrecht zijn 3 kookvuren met elektrische ontsteking voor redelijk grote potten geïntegreerd met er naast de spoelbak. Onderaan 3 zelf sluitende laden waarvan de bovenste de gas afsluiters herbergt en een bestek vak. De drie laden en de bovenkasten hebben genoeg plaats om het keukengerief van de bewoners te stokkeren. Om de keuken volledig en af te sluiten pronkt een links en recht open draaiende deur van de Slim Tower koelkast met onderaan een kastje de keuken af.

    Verlichting

    Aan de buitendeur is een elektronisch paneeltje geïnstalleerd om vandaar alle lichten aan te steken of te doven. Tussen de bedden en aan de keuken is een drievoudige lichtschakelaar. Een deel van de lichten zijn dimbaar, lange slierten LED’s zorgen voor een sfeervolle verspreiding van het licht. Tot ons  groot genoegen is boven de tafel een sterke plafondlamp geplaatst.

    %%%FOTO9%%%

    Samen gevat.

    De nieuwe Maxia 495 UL in zijn modern kleedje is een ideale caravan voor een koppel dat het graag wat ruimer heeft. Hij is keurig afgewerkt zoals we van Hobby gewoon zijn, hier en daar is nog een foutje dat de fabrikant zal bijwerken. Om hem nog comfortabeler te maken zijn er naar Duitse gewoonte enkele pakketten in optie.

    Technische gegevens.

    Totale lengte: 7,2 m

    Opbouw: 6,01 m

    Breedte: 2,3 m

    Binnen breedte 2,17 m

    Hoogte: 2,63 m

    Stahoogte: 1,95 m

    MTM: 1.500 kg

    Rijklaar gewicht: 1.297 kg (afhankelijk van de toebehoren)

    Vloer, dak, wand dikte: 37,31,31 mm

    Prijs vanaf: 37.600 euro

    Meer info: www.decuyper.com



    05-03-2024 om 20:12 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 03/11-09/11 2025
  • 27/10-02/11 2025
  • 20/10-26/10 2025
  • 13/10-19/10 2025
  • 06/10-12/10 2025
  • 29/09-05/10 2025
  • 22/09-28/09 2025
  • 15/09-21/09 2025
  • 08/09-14/09 2025
  • 25/08-31/08 2025
  • 18/08-24/08 2025
  • 11/08-17/08 2025
  • 04/08-10/08 2025
  • 21/07-27/07 2025
  • 14/07-20/07 2025
  • 07/07-13/07 2025
  • 09/06-15/06 2025
  • 02/06-08/06 2025
  • 26/05-01/06 2025
  • 19/05-25/05 2025
  • 12/05-18/05 2025
  • 05/05-11/05 2025
  • 28/04-04/05 2025
  • 21/04-27/04 2025
  • 14/04-20/04 2025
  • 07/04-13/04 2025
  • 31/03-06/04 2025
  • 24/03-30/03 2025
  • 17/03-23/03 2025
  • 10/03-16/03 2025
  • 24/02-02/03 2025
  • 17/02-23/02 2025
  • 10/02-16/02 2025
  • 03/02-09/02 2025
  • 13/01-19/01 2025
  • 06/01-12/01 2025
  • 30/12-05/01 2025
  • 23/12-29/12 2024
  • 16/12-22/12 2024
  • 09/12-15/12 2024
  • 02/12-08/12 2024
  • 25/11-01/12 2024
  • 18/11-24/11 2024
  • 04/11-10/11 2024
  • 28/10-03/11 2024
  • 21/10-27/10 2024
  • 14/10-20/10 2024
  • 07/10-13/10 2024
  • 30/09-06/10 2024
  • 23/09-29/09 2024
  • 16/09-22/09 2024
  • 26/08-01/09 2024
  • 19/08-25/08 2024
  • 12/08-18/08 2024
  • 05/08-11/08 2024
  • 29/07-04/08 2024
  • 15/07-21/07 2024
  • 08/07-14/07 2024
  • 01/07-07/07 2024
  • 24/06-30/06 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!