Inhoud blog
  • een interieur
  • even een ander werkje
  • De terrassen zijn nog leeg
  • zomer aan de Bodensee
  • Pretpark
  • Een toren met kleintjes
  • Een nieuwe MAXIA bij Hobby
  • Leuker met een boot
  • Opletten in Spanje
  • Een mooie hoek
  • Subaru valt in de smaak
  • Waarom?
  • Zwerfauparkeerplaats reserveren
  • Achter de bloemen
  • De nieuwe ITrend van Dethleffs
  • Veel verschillende
  • Een nieuwe versie van een Niesmann-Bisschoff
  • Opgepast !!
  • Rijdt niet te snel !!!!!
  • niet te snel rijden
  • Hobby caravans in de kijker
  • Feest in de stad
  • Fietsen in Belgiê
  • Een oude granaat werper
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    18-05-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuwe Globebus T6 van Dethleffs

    Dethleffs Globebus T6

    Net zoals bij de caravans worden bij de kampeerauto’s er wat smallere gebouwd. Meestal in een halfintegrale versie met enkele bedden en geschikt voor een koppel zo heeft Dethleffs de Globebus T6 op wielen gezet.

    Achterin 2 enkele bedden boven de garage. Vooraan de zitgroep achter de cabinezetels, tussen bed en zitgroep is het sanitair, aan de overkant zijn de keuken en de kleerkast. Daartussen is een samenvouwende deur die de slaapkamer van het woongedeelte afsluit.

     Heel het interieur is knap samengebracht in de 2,20 m brede halfintegrale wagen. Wie voor de landwegen, dorpen of stadjes kiest prijst deze wat smallere zwerfauto. Heeft men er nog een 160 pk sterke turbo diesel laten inleggen kan de pret niet meer op. Standaard is de halfintegrale T6 ingericht voor 2 personen al zijn er wel 4 zitplaatsen met veiligheidsgordels, om te slapen zijn er slechts 2 volwaardige slaapplaatsen. Er kan van de zitgroep een noodbed worden gemaakt, daar moet men extra voor betalen.

    Voor de Globus T6 gebruikt de fabrikant uit Isny het Fiat Ducato basisvoertuig met het origineel verlaagde chassis. Voor de bodem gebruikt men 49 mm dikke sandwichpaneel.  Zijwanden en achterfront zijn 49 mm dik met hagelbestendige polyesterplaat aan de buitenkant. Het dak is 1 mmm dikker en heeft dezelfde beschermende buitenbekleding als de zijwanden. Voor de isolatie gebruikt men Styropor.

    De garage met twee deuren rust op verlengstukken aan het chassis. Een goed punt is de 0,65 m brede buitendeur met een venster en centrale vergrendeling. Nog een tweede goed punt is de uit verschillende bestaande achterbumper met geïntegreerde lichten. Bij kleine beschadigingen hoeft men niet heel de dure bumper te vervangen.

    Het meubilair met houtdecor zit stevig in mekaar.  Uitstekende delen zijn wat afgerond. De deurtjes van de bovenkasten zijn vlak en in wit uitgevoerd, een mooi contrast met het houtdecor. Een donkere grijze band op de deurtjes verhoogd nog het effect. De deurtjes hangen iets door onder de bovenkasten en vervangen alzo handgrepen. Bovendien hebben ze zelfsluitende sloten. Onder de voeteinden van de bedden zijn redelijk grote kasten. Tussen de enkele bedden is een uittrekbare bodem, bij middel van een smalle matras er tussen te leggen heeft men één groot bed. Wie nog wat wil lezen voor het slapen beschikt over een leeslamp boven het hoofdeinde.

    In heel het interieur is voldoende licht, sfeerverlichting echter is niet in de prijs begrepen. Een Truma C6 houdt het interieur aangenaam warm gedurende koude dagen. Zijn er slechts twee bedden voor de bewoners voorzien, is de zitgroep geschikt om met nog twee bezoekers rond de tafel een gezellige avond te beleven.. voor 2 zwervers is er dus ruimschoots plaats. Dikke rugkussens, in de hoogte verstelbare kopsteunen met veiligheidsgordels alles is aanwezig om zelfs tijdens het rijden comfortabel te zitten. De tafel op één poot is groot genoeg om uitgebreid te eten. De poot kan men indrukken ingeval men de zitgroep tot noodbed wil omvormen. Daarbij kan je de al even comfortabele cabinezetel naar de tafel draaien. In de zitbank is een 104 l verswatertank geborgen. Achterin boven de garage zijn bijna 2 m lange bedden groot genoeg voor de doorsnee gebruikers. De 15 cm dikke koudschuim matrassen gedragen door lattenbodems waarborgen een aangenaam slaapcomfort. Trekt men een lade uit tussen beide bedden kan men die opvullen met een daarvoor gemaakt matrasje en bekomt men een groot bed. Met een afzonderlijk laddertje geraakt men in het bed. Een stel LED spots onder de bovenkasten zijn de enige lichtbronnen in de slaapkamer.

    Keuken

    De keuken ziet er echt vierkantig uit. De bovenkast met haar witte deuren  onderbroken door een grijze band past er mooi bij. In het aanrecht zijn 2 kookvuren met elektrische ontsteking. Ernaast een ronde spoelbak. Omdat er niet veel werkoppervlakte over blijft heeft men aan de zijkant en opklapblad als bijkomend werkblad. Onderaan zijn zelfsluitende kastdeuren en laden, inhoudelijk groot genoeg voor het keukengerief voor twee bewoners. Voor de koeling van drank en voeding is een 142 l absorptiekoelkast geplaatst. De deur van de natte cel tegenover de keuken ziet er stevig uit en sluit goed, langs een venster in de wand worden dampen afgevoerd. Aan een rond wasbakje bij het venster kan men zich wassen douchen gebeurt in een afsluitbare cel  met 2 aflopen in de douchebak. In een paar kastjes is plaats voor toilet gerief. Blijft nog de wc die niettegenstaande de badkamer compact is gebruiksvriendelijk opgesteld is.

    Samen gevat

    Met de smalle Globebus T6 van Dethleffs op Fiat Ducato brengt de fabrikant uit Isny een kampeerauto op de markt die zeker in de smaak zal vallen. Hij is vooral ontworpen voor een koppel dat zich in de T6 behaaglijk zal voelen zowel bij koude dagen als in warme streken. Zoals gewoonlijk bij Duitse zwerfauto’s zijn er pakketten ter beschikking om het comfort of de luxe te verhogen.

    Meer info www.dethleffs.com

    Technische gegevens

    Basisvoertuig: de nieuwste Fiat Ducato

    L X B X H  6,98 x 2,2 x 2,81 m

    Leeg gewicht 2.762 kg

    MTM  3.500 kg

    Bedden 1,97 x 0,8 m    1,95 x 0,75 m



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    Archief per week
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!