Inhoud blog
  • Duitse vakwerkhuizen
  • Een moderne Malibu
  • een interieur
  • even een ander werkje
  • De terrassen zijn nog leeg
  • zomer aan de Bodensee
  • Pretpark
  • Een toren met kleintjes
  • Een nieuwe MAXIA bij Hobby
  • Leuker met een boot
  • Opletten in Spanje
  • Een mooie hoek
  • Subaru valt in de smaak
  • Waarom?
  • Zwerfauparkeerplaats reserveren
  • Achter de bloemen
  • De nieuwe ITrend van Dethleffs
  • Veel verschillende
  • Een nieuwe versie van een Niesmann-Bisschoff
  • Opgepast !!
  • Rijdt niet te snel !!!!!
  • niet te snel rijden
  • Hobby caravans in de kijker
  • Feest in de stad
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    16-10-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuwe Apero van Fendt

    Fendt Apero 560 SKM

    In de volledig nieuwe reeks Apero heeft de fabrikant een gezinstype met stapelbedden ontworpen.

    De nieuwe Apero is binnen zowel als buiten zeer modern uitgevoerd. Het interieur heeft rondom mat-witte bovenkasten, gecombineerd met horizontaal getekend houtdecor voor de deuren en wanden. Vlakke elementen zijn in grijze kleur net zoals de kussens. Zeer knap zijn de rug panelen aan de keuken. Voor-en achterfront zijn een beetje afgekeken van zijn broer de Diamant.

    We bekeken de 560 SKM met zijn 2,5 m breed koetswerk wat nader.

    Bijna alle Fendt caravans hebben op enkele details na hetzelfde koetswerk. Voor 2023 heeft Fendt alle koetswerken aangepast en 2 cm hoger gemaakt. De zijwanden blijven echter nog altijd in hamerslag profiel. Om de mooie vorm te bekomen zijn het voor- en achter front in kunststof uitgevoerd. Vooraan is het grote laag gehouden venster een blikvanger. Hij valt met zijn over de volle breedte lopend modern achterlicht best in de smaak. Het 2 cm hoger koetswerk vertaalt zich in meer stahoogte in het interieur. De donkere velgen blijven nog altijd behouden. Zwaar getinte vensters zijn een sterk contrast met het lichte koetswerk, daar moeten we aan wennen. Enkele grote dakvensters zorgen voor voldoende licht binnen.  Bij de nieuwe Apero zijn de hoeksteunen met hun lange draadstang beter te bereiken. De disselkoffer gaat ver open, de nodige haken en ogen zijn voorzien om gasflessen, waterkit en ander materiaal veilig te verankeren.

    Super modern interieur.

    Voor de indeling van het interieur hebben de ontwerpers niet veel moeit gedaan om een of andere spitsvondigheid te bedenken. Zij hielden het bij een reeds uitgekiende gezinsindeling met vooraan een dwars opgesteld dubbelbed, links achterin een stapelbed er tegenover een badkamer. Centraal staat de zitgroep tegen de wand en de keuken heeft op de andere zijde een plaats gekregen. Aan het voeteinde van het dubbelbed vooraan blijft nog plaats om door te kunnen naar de kleerkast in de hoek. Het is ook handig voor de tegen de wand slaper, hij kan langs het voeteinde in en uit het bed zonder zijn partner veel te storen. De witte bovenkasten links en tegen de voorwand hebben onderaan nog een open legvak om wat kleinigheden te bergen.

     Tussen bed en zitgroep zien we nog een kleerkast. De ruime zitgroep met zijn comfortabele zitbanken is goed voor vier, vijf zou nog kunnen. Onder de tafel kan het een beetje lastig zijn om al die benen en voeten een plaats te geven. Handig is de tafel op één poot, men kan ze zo nodig verplaatsen, de stabiliteit is natuurlijk iets minder. Eén van de zitbanken heeft een lade zodat men de kussens niet hoeft te verplaatsen om iets uit de koffer onder de kussens te nemen. De andere zitbanken kunnen veel materiaal bergen.

    Lichtere zaken kunnen in de bovenkasten. Ja, men kan de zitgroep ombouwen tot een bed voor twee. Aan tafel moeten de zes bewoners dan wel wat inschikkelijk zijn met armen en benen. Achterin tegen de zijwand zijn stapelbedden. Een van 1,86 m lang het andere is 1,94 m lang beide zijn 0,75 m breed. Alle koudschuim matrassen liggen op lattenbodems. Voor het bovenste bed is een vaste ladder en veiligheidsspon geplaatst.

     Aan de andere zijde is de badkamer, tussen beide nog een kleerkast en we zien er ook de overbekende Truma kachel staan blinken. Hoewel de Apero 560 SKM groot en breed is de badkamer niet in verhouding. Onderaan heeft de kast met het waskommetjes schuifdeuren. Wel staat de wc wat te dicht om zich fatsoenlijk te kunnen bewonderen in de spiegel boven de kast. Een afzonderlijke douchecel heeft men nog net in de hoek kunnen persen. De keuken een beetje het ponkstuk in het moderne interieur is in donker materiaal uitgevoerd.

    Het 1,28 m brede en 0,54 m diepe aanrecht heeft plaats voor 3 kookvuren en spoelbakje met een robuuste waterkraan. Er blijft nog genoeg werkblad over om lekkere gerechte voor te bereiden. Er is voldoende plaats in de kast voor het keuken gerief. In de bovenkasten, de deuren hebben drukknoppen, kan men het kleinere gerief kwijt. Stopcontacten voor elektrische toestellen zijn voorzien en de rug achter het aanrecht is knap decoratief uitgevoerd. Aan licht ontbreekt het niet in het interieur. Slierten  LED zorgen voor sfeer verlichting en waar nodig is zijn heldere spots geplaatst.

    Samen gevat

    Voor een Fendt heeft de Apero een supermodern interieur. Alles is zeer doordacht uitgevoerd. Witte bovenkasten met donkere handgrepen, licht hout decor voor wanden en deuren. Lichten, schakelaars en stopcontacten zijn klasse. Kwaliteit en afwerking is zoals we van Fendt gewoon zijn super. Met zijn eerste verschijning kunnen we de Apero al direct op een hoog niveau klasseren.

    Technische gegevens.

    L X B X H  7,72 x 2,5 x 2,66 m

    Interieur  6,07 m lang

    Stahoogte  1,98 m

    Leeg gewicht  1.542 kg

    MTM  2.000 kg

    Bedden  zitgroep  2 x 1,17 m

            Dwarsbed  1,99 x 1,39 m

        Stapelbedden  1,86 x 0,75 m

                      1,94 x 0,75 m

    Keuken H X B X D  0,94 x 1,28 x 0,54 m

    Koelkast Dometic 139 l

    Verwarming Truma S 5004

    Meer info: www.fendt-caravan.com  



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    Archief per week
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!