Provincie Limburg kiest voor nieuwe Subaru Crosstrek
Zaventem, 25 april 2024 – De Belgische Provincie Limburg heeft opnieuw gekozen voor Subaru met de meest recente toevoeging aan zijn wagenpark: de splinternieuwe Subaru Crosstrek. Als onderdeel van de dienst Waterbeheer zal deze wagen een belangrijke rol spelen in het onderhoud en de observatie van de waterlopen in de provincie.
Met deze keuze bouwt Provincie Limburg voort op eerdere succesvolle ervaringen met de Subaru XV. De beslissing om over te stappen naar de Subaru Crosstrek werd genomen vanwege de eigenschappen van het voertuig, die perfect aansluiten bij de specifieke behoeften van de dienst Waterbeheer.
Onder andere het symmetrical All Wheel Drive-systeem, Subaru’s permanente vierwielaandrijving, in combinatie met de veiligheidssystemen, de indrukwekkende bodemvrijheid van maar liefst 22cm en de garantie van acht jaar zonder kilometer beperkingen hebben ervoor gezorgd dat de keuze opnieuw op Subaru is gevallen.
Subaru heeft een sterke reputatie op het gebied van betrouwbaarheid en duurzaamheid, waardoor de provincie Limburg kan rekenen op langdurige prestaties en minimale onderhoudskosten gedurende de levensduur van de Crosstrek. De Crosstrek wordt geleverd door Subaru-dealer V.J.B. Motors in Hasselt.
De Subaru Crosstrek biedt niet alleen uitstekende off-roadcapaciteiten, maar ook een ruim interieur en geavanceerde technologische functies, waardoor de medewerkers van de dienst Waterbeheer comfortabel en verbonden blijven tijdens hun werkzaamheden.
De Subaru Crosstrek is leverbaar in drie uitvoeringen: Comfort, Luxury en Premium, en is altijd uitgevoerd met Permanente All-Wheel Drive, EyeSight-veiligheidssysteem en X-MODE dat gaspedaal en remmen overneemt van de bestuurder zodra de ondergrond glad wordt. De Crosstrek is er vanaf € 35.245,-.
Plastic behoort tot het verleden: hoe zwerfautomobilisten betalen
Overvolle parkeerplaatsen in het weekend verhogen de trend naar reserveringen. Gemak en eenvoud staan voorop; kaartbetalingen worden steeds minder belangrijk.
Steeds meer kampeerautoliefhebbers vermijden de stress van overvolle parkeerplaatsen in het weekend en maken een bindende reservering voor hun plaats voordat ze aankomen. Maar niet alleen de parkeerplaats zelf wordt bewust gekozen, de gewenste parkeerplaats kan zelfs via moderne reserveringssystemen worden geboekt. Digitale betaalmogelijkheden spelen een cruciale rol.
Voor het seizoen 2024 biedt camigo naast creditcards zoals Mastercard of VISA nu ook PayPal aan als digitale betaalmethode voor reserveringen en ter plaatse betalen of inchecken. De respons is enorm en overtreft alle verwachtingen: slechts enkele weken na de lancering bedraagt het aandeel PayPal-betalingen ruim 60% en laat de plastic kaart ver achter zich.
“Betaalautomaten zijn niet langer de eerste keuze op camperplaatsen als het gaat om de flexibiliteit van betalingssystemen”, zegt Camigo CEO Guido Rasch, die de nieuwe mogelijkheden voor exploitanten beschrijft. “Onze parkeerpartners verkopen toegevoegde waarde zoals een restaurantvoucher of een wijnproeverij bij het maken van de reservering. En zulke aanbiedingen worden ook door de gasten geaccepteerd”. .
“We horen steeds vaker dat parkeerexploitanten bewust afzien van een slagboom als toegangscontrole, omdat ze hun gasten niet ‘op willen sluiten’. De slagboom en de betaalautomaat spelen voor ons en onze doelgroep dus een steeds kleiner wordende rol. In de toekomst zullen we andere delen van de parkeerruimte vereenvoudigen en ondersteunen met digitale betaalsystemen”, legt de oprichter uit.
Na de halfintegrale volgt nu een nieuwe integrale Trend I
De Pulse reeks bleek geen groot succes te zijn. Het werd tijd om iets moderner op de markt te brengen. Om de prijzen een beetje in toom te houden werd de opbouw mits hier en daar wat detail wijzigingen en een andere decor lijn op de flanken behouden. Enkel het interieur werd grondig gemoderniseerd.
Hij vervangt niet alleen zijn voorganger maar ook de reeksen Pulse en Pulse Classic. De constructie is afgekeken van de Pulse. De nieuwe heeft echter een vloer die helemaal vlak is in het interieur. Dus geen opstapjes meer. Het voorfront is eveneens afgekeken van zijn vorige broeder, maar hij heeft nu standaard een deur aan de zijde van de chauffeur. Een verbetering.
Dethleffs heeft 5 indelingen in zijn programa opgenomen. Met de Trend I 6877 is er voor de eerste maal een model met een dwarsbed. Met zijn 7 m lengte heeft hij meer plaats dan in de 6877 EB. Voornamelijk voor de zitgroep, zelfs ook een beetje voor de keuken en de badkamer. Met het typisch hefbed boven de stuurcabine is voor koppels die graag apart slapen meer plaats.
De beide 7 m kampeerauto’s vullen de reeks aan met drie indelingen in de 7,5 m lange klasse. De I 7057 EB en de I 7057 EBL hebben enkele bedden en een grote badkamer. Terwijl de EB over een klassieke zitgroep beschikt heeft de EBL een zitgroep met zijzitbanken. De laatste van de reeks de I 7057 DBL heeft in plaats van enkele bedden achterin een eilandbed staan.