Inhoud blog
  • Goed om weten voor u naar Düsseldorf gaat.
  • Carthago nieuws voor 2026
  • Rimor stelt de nieuwe Kilig 95 voor
  • Een nieuwe Phoenix A 6700 HBL
  • Met een e-step rijden is gevaarlijk.
  • zwerfauto
  • Feest in de stad
  • Aan de Bodensee
  • Truma heeft nieuwe verwarming
  • Een kampeerauto
  • CamperClean
  • Fleurette Discover 74 LJG
  • Jubileum: 15 jaar CamperClean!
  • Vluchtmisdrijven
  • Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    23-08-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    23-08-2025 om 20:05 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goed om weten voor u naar Düsseldorf gaat.

    CARAVAN SALON DÜSSELDORF 2025: Nieuwe series en speciale modellen maken caravannen aantrekkelijker

    Van 29 augustus tot en met 7 september 2025 toont de CARAVAN SALON DÜSSELDORF, 's werelds grootste vakbeurs voor mobiele vrijetijdsbesteding, de belangrijkste innovaties in de caravanbranche. In 15 hallen en op het buitenterrein presenteren meer dan 800 exposanten de nieuwste caravans, kampeerauto’s en tenten, maar ook accessoires, ombouwonderdelen, tenten en stacaravans. Vakantiebestemmingen, kampeer- en camperplaatsen wachten ook op bezoekers.

    Potentiële kopers zullen blij zijn: met tal van nieuwe series en speciale modellen maken de fabrikanten van caravans en kampeerauto’sVeel te zien het gemakkelijker, aantrekkelijker en betaalbaarder om de vrijetijdsvorm van caravaning te betreden.

    Naast de innovaties in het instapsegment, blijft de focus in de middenklasse en luxeklassen ook gericht op zelfvoorziening en comfort. De steeds populairder wordende vierwielaandrijving, zonnesystemen voor energieopwekking en waterzuiveringssystemen zorgen voor meer onafhankelijkheid van infrastructuur voor campers.

    Als het gaat om de uitrusting van moderne vrijetijdsvoertuigen, wordt het koppelen van alle systemen met smartphones algemeen geaccepteerd onder het trefwoord smart caravanning. Bijna geen enkele fabrikant biedt deze moderne vorm van besturing in serie of als optie aan. Dit maakt het hanteren van het recreatievoertuig veel comfortabeler.

    Sommige hoogtepunten worden traditioneel pas op de eerste dag van de beurs onthuld. Bezoekers van CARAVAN SALON 2025 kunnen zich daarom verheugen op vele verrassingen plus  269 premières.

     

    CARAVAN SALON 2025: Hotspot van mobiele vrijheid – inspiratie, innovatie en pure beleving

    Tien dagen lang wordt Düsseldorf een hotspot voor iedereen die van mobiel reizen houdt – van 29 augustus tot 7 september 2025 wordt het beursterrein voor CARAVAN SALON omgetoverd tot het internationale centrum van de caravanwereld. De CARAVAN SALON 2025 presenteert alles wat het hart van de caravangemeenschap sneller doet kloppen, van de nieuwste voertuigmodellen tot een enorm scala aan accessoires en de fantastische kampeerbestemmingen.

    "We kijken uit naar het jaarlijkse hoogtepunt van de hele branche. Als u houdt van vrijheid op vier wielen, als u op zoek bent naar flexibiliteit en nabijheid van de natuur, dan bent u bij CARAVAN SALON aan het juiste adres. Voor het eerst presenteren meer dan 800 nationale en internationale exposanten zich in 15 hallen en op het buitenterrein van het beursterrein van Düsseldorf – meer dan ooit tevoren. De verscheidenheid aan merken, modellen en lay-outs is dit jaar opnieuw gegroeid. Nergens anders is er een grotere keuze aan mobiele vrijetijdsactiviteiten – aangevuld met een inspirerend ondersteunend programma vol innovaties, ideeën en de pure caravaning-ervaring", zegt CARAVAN SALON-directeur Stefan Koschke.

    Podium voor nieuwe producten en trends
    in de branche
    Daniel Onggowinarso, directeur van de Caravanning Industry Association (CIVD): Caravanning heeft zich de afgelopen decennia ontwikkeld tot een steunpilaar van toerisme en bedrijfsleven wereldwijd. Deze ontwikkeling komt ook tot uiting in de CARAVAN SALON, die zijn rol als grootste en belangrijkste podium voor nieuwe producten en trends in de branche al lang te rond is. Samen met Messe Düsseldorf werkt het CIVD voortdurend aan de verdere ontwikkeling van de beurs als forum voor professionele uitwisseling. Een belangrijke bijdrage hieraan levert het uitgebreide ondersteuningsprogramma voor vakbezoekers, dat experts uit verschillende disciplines samenbrengt en onderwerpen aansnijdt die verder reiken dan onze branche. Ook dit jaar kijken we uit naar de dialoog met de politiek, het bedrijfsleven en de wetenschap, maar ook naar belangrijke impulsen die niet alleen de toekomst van de caravaning-industrie, maar ook die van de toeristenindustrie als geheel zullen helpen vormgeven.

    Naast de presentaties van de exposanten kunnen bezoekers in de beurshallen en op het openluchtterrein een gevarieerd voorprogramma verwachten met spannende speciale onderwerpen met betrekking tot mobiel reizen.

    "StarterWelt" in de buitenruimte - perfect voor nieuwkomers
    Caravanning geniet een gestaag groeiende populariteit. Op de laatste CARAVAN SALON was 38 procent van de bezoekers nieuwkomers en nam voor het eerst deel aan de beurs. Voor deze doelgroep is CARAVAN SALON de enige die met de "StarterWelt" informatie en advies in deze vorm aanbiedt. In het openluchtgedeelte tussen de hallen 5 en 9 geven ervaren experts persoonlijke informatie over onderwerpen als de keuze van het juiste voertuigmodel, het toegestane totaalgewicht of technische details. Verschillende voertuigtypes kunnen direct ter plaatse worden bekeken en op een praktische manier illustreren voor welke toepassingsgebieden ze bijzonder geschikt zijn. Het aanbod wordt aangevuld met een gevarieerd podiumprogramma dat een breed scala aan inzichten biedt in de wereld van het caravannen en het gemakkelijker maakt om op de lange termijn met deze vorm van vakantie aan de slag te gaan. Verschillende voertuigtypes zullen direct ter plaatse beschikbaar zijn om in de praktijk te laten zien voor welke doelgroepen ze bijzonder geschikt zijn. Naast persoonlijk advies biedt een gevarieerd etappeprogramma spannende inzichten in de diversiteit van de caravaning en maakt het voor beginners gemakkelijker om hun weg te vinden. https://www.caravan-salon.de/StarterWelt

    Avontuur zelfuitbreiding
    De belangstelling voor de professionele ombouw van het eigen vrijetijdsvoertuig neemt gestaag toe – velen zijn specifiek op zoek naar professionele ondersteuning en diepgaande vakkennis. De belevingszone "Adventure Self-Expansion" wordt in samenwerking met de magazines explorer en VANderlust door de grote vraag inhoudelijk vergroot en verdiept. In de buitenruimte direct voor de hallen 13 en 14 vinden geïnteresseerden vier zelf omgebouwde vrijetijdsvoertuigen die een indruk geven van de reikwijdte van het onderwerp. Praktische lezingen en expert Q&A-sessies over onderwerpen als projectmanagement; duurzame expansie; Fotovoltaïsche energie; Raam installatie; Elektrische installatie; Verlijmen, afdichten en afdichten; Toiletsystemen en materiaalkunde zullen plaatsvinden. https://www.caravan-salon.de/abenteuer_selbstausbau

    Hal 7: Travel & Nature CONNECTED
    Dit jaar wordt het toeristische gedeelte van de CARAVAN SALON gepresenteerd in hal 7 – direct bij de noordelijke ingang. Bezoekers kunnen een grote keuze aan droombestemmingen, aantrekkelijke campings en staanplaatsen verwachten, maar ook perfecte caravanbestemmingen voor buitenactiviteiten zoals wandelen, klimmen of fietsen. Het aanbod wordt gecompleteerd door het gevarieerde programma op het podium "Travel & Nature CONNECTED", dat uitnodigt om te dromen en om uw volgende reis te plannen. https://www.caravan-salon.de/travel_nature_connected

    Dream tour bioscoop en spectaculaire EOFT films
    In de Traumtouren-Kino in hal 1 / 1e verdieping (kamer 16) kunnen bezoekers ook dit jaar weer fascinerende caravanbestemmingen ontdekken. De reisexperts Konstantin Abert en Uwe Hamm nemen het publiek met indrukwekkende foto's mee naar droombestemmingen dichtbij en ver weg. Spectaculaire opnames en opzwepende verhalen over de hele wereld zijn te vinden op de volgende shows: IJsland & Faeröer Eilanden - een droom van vuur en ijs, Oman en Saoedi-Arabië - nieuwe bestemmingen voor de perfecte overwintering met een camper, Patagonië & Tierra del Fuego - in een camper naar het zuidelijkste puntje van de wereld, Viva México! – Met de camper door een land vol magie, Maya's, mezcal en zee, fascinatie naar het noorden – Van de Baltische Staten tot Noorwegen en 1000 redenen voor een camper – Europa van Spanje tot de Kaukasus. https://www.caravan-salon.de/TraumtourenKino

    Op het podium "Travel & Nature CONNECTED" in hal 7 wacht de gasten van CARAVAN SALON ook een bijzonder hoogtepunt: op vrijdag 5 september presenteert de European Outdoor Film Tour (EOFT) de spectaculaire wereld van outdoor- en avontuurlijke sporten in een gratis speciale vertoning van 17.30 tot 19.30 uur. Soms rustig en bedachtzaam, soms snel en opzwepend, maar altijd recht in het hart. Sterke persoonlijkheden en indrukwekkende beelden van de natuur zorgen voor een echt buitengevoel en kippenvelmomenten. https://www.caravan-salon.de/eoft

    Voorbeeld parkeerplaats in de buitenruimte
    Ook de modelparkeerplaats van het CIVD, die weer te vinden is in het buitenterrein tussen de hallen 10 en 17, wordt praktisch. Daar zullen fabrikanten en dienstverleners onder meer technische oplossingen presenteren voor de exploitatie en uitrusting van moderne camperplaatsen. Geïnteresseerden kunnen zich direct ter plaatse laten adviseren door experts. https://www.caravan-salon.de/civd_musterstellplatz

    Conferentieprogramma "Destination Future"
    De CARAVAN SALON Düsseldorf is niet alleen 's werelds grootste vakbeurs voor mobiel reizen, maar ontwikkelt zich steeds meer tot het centrale platform voor de bestemmingsontwikkeling van het caravantoerisme. Van 1 tot en met 4 september 2025 organiseert Messe Düsseldorf voor de tweede keer het programma "Destination Future". Dit evenement biedt bestemmingsexperts, toerismeprofessionals, bedrijven en politieke besluitvormers de mogelijkheid om ideeën uit te wisselen over de mogelijkheden van caravanning en outdoortoerisme voor steden, gemeenten en regio's in Duitsland en Europa. Ongeveer 30 gespecialiseerde sprekers zullen praktische projecten, ervaringen en voorbeelden van beste praktijken presenteren die de deelnemers waardevolle impulsen voor hun werk zullen geven. https://www.caravan-salon.de/konferenzprogramm

    "Camper van het Jaar 2025"
    De ADAC is op zoek naar de "Camper van het Jaar 2025" op de CARVAN SALON. De finale van de landelijke competitie vindt plaats op zaterdag 6 september van 10 tot 4 uur op het buitenterrein voor Hal 10. Camperaars uit heel Duitsland hebben zich gekwalificeerd voor de grote finale in regionale voorrondes en moeten nu hun kampeervaardigheden opnieuw bewijzen in verschillende rijdisciplines en verschillende speciale taken. Naast een grote portie plezier ligt de focus van de "ADAC Camper of the Year" op verkeersveiligheid. Een droomkampeertrip naar Canada inclusief een vlucht ter waarde van meer dan 8000 euro wacht op de winnaars. De tweede en derde plaats ontvangen van AL-KO een accessoirebon van 2000 en 1000 euro.

    E-bike cursus
    Fietsen maakt voor veel caravanliefhebbers gewoon deel uit van het leven - of het nu gaat om een ontspannen verkenning van de omgeving of als sportieve balans op de weg. Vooral e-bikes zijn erg in de mode en zijn al lang een populaire metgezel geworden voor de ritten tussen de staanplaats en de excursiebestemming. Als u de nieuwste modellen wilt testen, bent u bij de "E-Bike Course" in de buitenruimte voor hal 15 aan het juiste adres: hier kunnen bezoekers in een speciaal ingerichte ruimte de rijeigenschappen van e-bikes, e-scooters en elektrische scooters live ervaren en op de proef stellen. https://www.caravan-salon.de/bike_parcours

    Rally voor kinderen en Adventure Camp
    De CARAVAN SALON is een allround belevenis – met een gevarieerd voorprogramma dat een bezoek aan de beurs perfect afrondt. Ook aan de jongste gasten is gedacht: in het weekend nodigt het AdventureCamp in het buitengebied tussen de hallen 10 en 16 kinderen en jongeren uit om te ravotten en te spelen. In de hallen 3 en 7 organiseren de Duitse Wandelbond en de Messe Düsseldorf gedurende de hele beurs een spannende rally, waarbij kinderen op verschillende stands lastige puzzels kunnen oplossen of hun vaardigheden op de proef kunnen stellen in verschillende praktische activiteiten. De buitenruimte tussen de hallen is niet alleen een tentoonstellingsruimte, maar ook een oase van ontspanning en een horecazone. https://www.caravan-salon.de/kinder

    Informatiestand van sonnigekarriere.de
    Bij de informatiestand op het buitenterrein geeft het CIVD informatie over opleidingen en carrièremogelijkheden in de caravanbranche - met name op het gebied van caravan- en campertechniek. Bedrijven kunnen zich ook informeren over het onderwerp training.

    Win
    een gouden mobiel
    In april 2025 werd in Duitsland voor het eerst de grens van een miljoen geregistreerde campers overschreden – een belangrijke mijlpaal en een sterk teken van de groeiende populariteit van caravannen als vakantievorm. Om dit succes te vieren, lanceerde het CIVD een landelijke communicatiecampagne met een bijzondere blikvanger: de Goldmobil – een volledig in goud gehulde camper die in het kader van een grote roadshow door Duitsland toerde. Nu is de rondleiding voorbij – en de Goldmobil zal te zien zijn op de CARAVAN SALON in hal 17 (stand A 06). Geïnteresseerden kunnen hem van dichtbij bewonderen, meer te weten komen over de wereld van de caravaning en deelnemen aan de grote loterij: de Goldmobil ligt voor het grijpen.

    Tickets en prijzen voor CARAVAN SALON Düsseldorf 2025:
    Het dagticket kost 20 euro voor volwassenen in het weekend, 18 euro op weekdagen; Gereduceerd (scholieren, studenten, Club CARAVAN SALON & boot, ADAC) in het weekend 18 euro, weekdagen 16 euro, voor kinderen (6 tot 12 jaar) is het dagticket 6 euro in het weekend en op weekdagen. Daarnaast wordt er van maandag tot en met vrijdag een middagticket aangeboden voor 10 euro (van 14 tot 18 uur). De prijzen voor de Preview Day zijn 39 euro voor volwassenen (gereduceerd 35 euro), kinderen van 6 tot 12 jaar betalen 6 euro.

    Met een beperkt aantal tickets biedt de Preview Day op 29 augustus een bijzonder ontspannen sfeer voor iedereen die op zijn gemak de innovaties van de branche wil ontdekken.

    Tickets zijn alleen online te bestellen. Actuele informatie en nieuws is te vinden op www.caravan-salon.de.

    Actuele trends op de CARAVAN SALON 2025

    Dit bericht is beschikbaar in de volgende talen:

    Caravannen populairder dan ooit

    Steeds meer vakantiegangers ontdekken hun mooiste manier van reizen in een caravan of kampeerauto. Duitsland speelt hierin een bijzondere dubbele rol: als toonaangevende industriële locatie en grootste voertuigmarkt is de Bondsrepubliek niet alleen het centrum van de Europese industrie, maar ook een van de meest populaire reisbestemmingen voor caravanliefhebbers uit binnen- en buitenland.

    De redenen voor de nog steeds grote belangstelling voor mobiele vakanties zijn legio, zoals Daniel Onggowinarso, directeur van de Caravanning Industry Association (CIVD), benadrukt: "De wensen en eisen van vakantiegangers zijn de afgelopen decennia fundamenteel veranderd. Tegenwoordig hechten reizigers meer dan ooit belang aan individualiteit en flexibiliteit in hun vrije tijd, en tegelijkertijd is het verlangen naar natuurbelevenissen nog groter geworden. Naast de klassieke zomervakantie worden ook korte reizen en spontane time-outs steeds belangrijker voor vakantiegangers. Caravanning combineert al deze behoeften op een unieke manier en opent vrijheid die bijna geen enkele andere vorm van vakantie kan bieden."

    Uitstekende productveelzijdigheid: het juiste voertuig
    voor elk type vakantie
    Diversiteit en individualiteit kenmerken niet alleen de manier waarop we reizen, maar ook het productassortiment van de branche. De grote keuze aan voertuigindelingen, uitrustingsvarianten en accessoires wordt beschouwd als een handelsmerk van de caravanbranche. Het geeft vakantiegangers de mogelijkheid om hun gewenste voertuig te kiezen op basis van hun eigen ideeën of om het individueel te configureren:

    Caravans staan voor een comfortabele reiservaring met een royaal gevoel van ruimte en maximale vrijheid op de bestemming. Door de auto los te koppelen, kunnen boodschappen of uitstapjes gemakkelijk worden gedaan, terwijl de stacaravan op zijn favoriete parkeerplaats blijft staan. Of het nu gaat om modellen met veel opbergruimte, die ook veel ruimte bieden voor sportuitrusting, of compacte varianten voor koppels – de diversiteit van de caravandivisie is al lang niet meer alleen aantrekkelijk voor gezinnen, maar ook voor een brede doelgroep.

    Ook het aanbod van kampeerauto’s is tegenwoordig diverser dan ooit tevoren. Naast de compacte bestelwagens met of zonder badkamer, die de laatste jaren steeds populairder zijn geworden, komen nu ook de klassieke campertypes zoals semi-geïntegreerde en volledig geïntegreerde modellen weer in het middelpunt van de belangstelling van de klanten.

    Interieur: Modern, comfortabel en flexibel
    De eisen die klanten stellen aan interieurs veranderen voortdurend. Bijzonder gewild zijn er heldere kleuren, warme houttinten en natuurlijke en duurzame materialen die een huiselijke sfeer creëren en comfort combineren met hoogwaardig design. De voortdurend groeiende keuze aan designvarianten geeft reizigers ook de mogelijkheid om hun mobiele leefruimte individueel en stijlvol in te richten volgens hun eigen ideeën.

    Flexibele ruimteoplossingen zijn van bijzonder belang: opklap- en hefbedden, verplaatsbare wanden of variabele werkvlakken maken een optimaal gebruik van de beschikbare ruimte mogelijk. Dit betekent dat zitgedeeltes in een handomdraai kunnen worden omgetoverd tot comfortabele slaapplaatsen, terwijl badkamers of opbergruimte indien nodig kunnen worden vergroot. Sport- en vrijetijdsuitrusting kan ook gemakkelijk worden ondergebracht dankzij doordachte concepten.

    De moderne uitrusting van vandaag omvat ook slimme boordtechnologie: de airconditioning en verwarming kunnen gemakkelijk via tablet of smartphone worden bediend – zelfs op afstand. Water- en gasvoorzieningen zijn ook digitaal toegankelijk. Op deze manier combineren de huidige modellen een stijlvol design, slimme ruimteconcepten en digitale innovatie om een eigentijdse en comfortabele reiservaring te creëren.

    Zelfvoorziening: vrijheid zonder grenzen
    Zelfvoorzienend reizen is een centrale trend geworden onder caravanvakantiegangers. Steeds meer reizigers zijn bewust op zoek naar plaatsen weg van de grote toeristische centra en geven de voorkeur aan staanplaatsen en campings dicht bij de natuur. Het verlangen naar onafhankelijkheid verhoogt de vraag naar moderne apparatuur, zoals krachtige batterijpakketten en zonnepanelen die het mogelijk maken om langer ver weg te blijven van de traditionele infrastructuur.

    Daarnaast is er een groeiende belangstelling voor campers met vierwielaandrijving, die zelfs afgelegen staanplaatsen en campings veilig toegankelijk maken, ongeacht de bodemgesteldheid en het weer. Dit maakt de voertuigen de ideale keuze voor vakantiegangers die dorst naar avontuur, flexibiliteit en nabijheid van de natuur willen combineren.

    De ontwikkeling maakt duidelijk dat de eisen aan caravans en campers voortdurend toenemen. De industrie speelt hierop in met innovatieve oplossingen die functionaliteit, comfort en moderne technologie combineren en zowel oude caravanfans als nieuwe generaties outdoorliefhebbers inspireren.

    Tickets en prijzen voor CARAVAN SALON Düsseldorf 2025:
    Het dagticket kost 20 euro voor volwassenen in het weekend, 18 euro op weekdagen; Gereduceerd (scholieren, studenten, Club CARAVAN SALON & boot, ADAC) in het weekend 18 euro, weekdagen 16 euro), voor kinderen (6 tot 12 jaar) is het dagticket 6 euro in het weekend en op weekdagen. Daarnaast wordt er van maandag tot en met vrijdag een middagticket aangeboden voor 10 euro (van 14 tot 18 uur). De prijzen voor de Preview Day zijn 39 euro voor volwassenen (gereduceerd 35 euro), kinderen van 6 tot 12 jaar betalen 6 euro.

    Tickets zijn alleen online te bestellen. Actuele informatie en nieuws is te vinden op www.caravan-salon.de.

     

    23-08-2025 om 20:03 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    23-08-2025 om 19:24 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Carthago nieuws voor 2026

    Carthago kampeerauto's in modeljaar 2026: Nieuwe chique c-line, facelift voor de c-tourer en alle series van de Liner-klasse 

    Voor modeljaar 2026 heeft Carthago zijn chic c-line fundamenteel vernieuwd. Deze geldt als bestseller in zijn klasse binnen Carthago en onder de premium integraalmodellen in Europa. Met zijn unieke combinatie van comfort, kwaliteit en functionaliteit is hij een trendsetter in de gehele camperbranche. Carthago breidt de C2-tourer-serie met zijn 2,17 m brede carrosserie uit met modellen gebaseerd op de Fiat Ducato. De absolute topmodellen chic e-line, chic s-plus en liner-for-two beschikken over een dynamische frontpartij in het nieuwe "V-face"-design, dat voorheen was voorbehouden aan de chic e-line op de Mercedes-Benz Sprinter. Digitaal bedieningspaneel met capacitief touchscreen voor alle modelseries vanaf chic c-line.

     

    chique c-line nieuwe generatie

    • Dynamisch frontmasker in nieuw “V-face design” en exterieurgraphics voor geïntegreerde voertuigen op de Mercedes-Benz Sprinter
    • Frontmasker en radiatorrooster vergelijkbaar met de stopgezette Superior-serie voor geïntegreerde voertuigen op Fiat Ducato.
    • Geheel nieuwe meubelarchitectuur “Essenza” met heldere lijnen, greeploos
    • Bovenkastfronten en rondom sfeerverlichting
    • Nieuwe stijlwerelden Amalfi en Cortina met nieuw meubeldecor Exclusief
    • Noten- en vloertegels in hoogwaardige, donkere betonlook, beproefde, populaire plattegronden

     

    14 verschillende chique c-line modellen

    De Carthago bestseller chic c-line wordt gekenmerkt door elegantie, comfort en functionaliteit. Zes indelingen en de Fiat Ducato en Mercedes-Benz Sprinter basisvoertuigen met twee en drie assen resulteren in twaalf integralen, met een lengte van 7,39 tot 8,78 meter. De voertuigen zijn 2,27 meter breed en hebben een toegestaan totaalgewicht van 4,2 tot 5,5 ton. Carthago biedt ook de populaire indeling met twee langsbedden achterin in het premiumsegment van de halfintegralen. Als chic c-line T 4.9 LE is deze 7,34 meter lang bij de Fiat Ducato en 7,50 meter lang bij de Sprinter. Het toegestane totaalgewicht bedraagt 4,2 tot 4,5 ton. In totaal biedt Carthago 14 verschillende chic c-line varianten aan.

     

    Geïntegreerde modellen op Mercedes-Benz Sprinter met nieuw frontmasker in “v-face design”

    De nieuwe generatie chique c-line-modellen op het geïntegreerde Mercedes-Benz-platform is voorzien van een nieuwe frontpartij in het "V-face"-design. Dit straalt de dynamiek uit van een moderne, luxe auto. De chique c-line op de Fiat Ducato behoudt zijn huidige exterieurdesign.

     

    Nieuwe chique c-lijn met twee stijlwerelden

    Vanaf modeljaar 2026 zijn er twee elegante stijlwerelden beschikbaar. Beide stijlwerelden zijn voorzien van de volledig nieuwe meubelarchitectuur "Essenza" met strakke lijnen, greeploze bovenkastfronten en rondom sfeerverlichting.

    De standaard Amalfi-stijlcollectie is voorzien van de exclusieve meubelafwerking notenhout. Deze afwerking omvat greeploze bovenkastfronten in een bicolorlook met matte Jura-witte accenten in leigrijs en werkbladen in een grijze natuursteenlook. De vloer met zijn hoogwaardige, donkere betonlook sluit perfect aan bij de stijl van de bovenkastfronten.

    De optionele Cortina-stijlserie heeft een nog strakkere uitstraling. Deze is voorzien van de meubelafwerking Exclusief Walnoot met greeploze bovenkastfronten in mat Jurawit, leigrijs accenten en werkbladen met houtlook. De meubelkleppen zijn niet kleurgecodeerd, maar volledig in gedempt wit, net als de fronten van de keukenladen.

    Ook de keuken heeft voor modeljaar 2026 enkele veranderingen ondergaan. De comforthoekkeuken is voorzien van een nieuw zwevend werkblad in een grijze natuursteenlook en indirecte verlichting. Het verhoogde aanrechtblad dient tevens als visuele roomdivider en extra werkoppervlak. Een visuele blikvanger is de verlichte designbarkast tegen de achterwand van de keuken, met een geïntegreerde wijnflesuittrek.

    De comfortabele premium badkamer van de chic c-line krijgt een extra elegante uitstraling door de nieuw ontworpen douche met designelementen in grijze natuursteenlook en indirecte sfeerverlichting. 

     

    C1/C2-tourer integraal en semi-integraal

    Voor modeljaar 2025 introduceerde het premiummerk Carthago een nieuwe, strak vormgegeven integraal C2-tourer op basis van de Mercedes-Benz Sprinter. Voor 2026 breiden de camperprofessionals uit Aulendorf het aanbod van integraal C2-tourers uit met modellen gebaseerd op de Fiat Ducato. De integraal C2-tourer is verkrijgbaar als lichtgewicht 3,5 ton en als comfort 4,2 ton.

    • Carthago C2-tourer integreert nu naast Mercedes-Benz Sprinter ook met Fiat Ducato
    • C2 tourer als lichtgewicht 3,5 t en comfort 4,2 t
    • C1-tourer als half-integraal ook als lichtgewicht 3,5 t en comfort 4,2 t.
    • De geïntegreerde C2-tourer is 2,17 meter breed, de semi-integrale C1-tourer 2,27 meter

    Carthago maakt de intrede in de wereld van het toonaangevende premiummerk nog aantrekkelijker met de vernieuwde c-tourer modellen. Integraal of semi-integraal, beide modellijnen zijn compact en licht, maar belichamen met hun uitstekende carrosseriekwaliteit, dubbele bodem en vele andere kenmerken volledig het Carthago premium-DNA. Terwijl Carthago in 2025 de integrale C2-tourer introduceerde op de Mercedes-Benz Sprinter, volgen in modeljaar 2026 de 2,17 meter brede versies van de C2-tourer op de Fiat Ducato. Maar niet alleen de slanke integralen krijgen nieuwigheden. Ook de semi-integralen van de Mercedes-Benz Sprinter en Fiat Ducato krijgen nieuwe indelingen. Ondanks de slanke lijnen gaat het niet om comfort of kwaliteit – deze kenmerken vormen immers een wezenlijk onderdeel van het Carthago-DNA.

    Inclusief een Edition+-model biedt Carthago acht indelingen in de integrale c-tourer-serie en de keuze tussen een Fiat Ducato en een Mercedes-Benz Sprinter als basisvoertuig. Carthago maakt bovendien onderscheid tussen lichte 3,5-tons en comfortabele 4,2-tons modellen.

    De integrale modellen van de C1-tourer-serie worden stopgezet en vervangen door de C2-modellen. Met één uitzondering: de integrale C1-tourer Edition+ I 149 RB-LE comfort 4,2 t. Het is de enige integrale op basis van de C1-tourer met de 2,27 meter brede carrosserie, leverbaar op de Fiat Ducato en Mercedes-Benz Sprinter, en uitsluitend in de comfort 4,2 t-variant. De C2-tourer I 148 RB-QB L en C2 I 147 RB LE L volgen dit voorbeeld en zijn eveneens uitsluitend leverbaar in de comfort 4,2 t-variant.

    Carthago bouwt de C1 Tourer halfintegralen verder op Fiat Ducato- en Mercedes-Benz Sprinter-motoren. Net als bij de integraalmodellen kan vrijwel elke indeling worden geconfigureerd in de lichtgewicht 3,5-tons en comfort 4,2-tons uitvoering. Twee modellen, de T 148 K-LE H en de Edition+ T 149 RB-LE, kunnen vanwege hun lengte niet worden besteld in de lichtgewicht 3,5-tons uitvoering. Carthago biedt ook twee nieuwe halfintegralen aan, beide met badkamer, één met eenpersoonsbedden in de lengte (indeling T 147 RB-LE "K") en één met een queensizebed (indeling T 148 RB-QB "K").

    De frontpartij van de integraalmodellen van de Fiat Ducato of Mercedes-Benz Sprinter is extreem dynamisch en scherper dan die van de voorgangers. Ze schitteren met de grote, verchroomde C in de grille, het Carthago-merksymbool. De zeshoekige grille met vijf opvallende dwarsspijlen draagt eveneens bij aan een onmiskenbare merkuitstraling en een hoge herkenningswaarde. De voorzijde van de C1-tourer Edition+ I 149 RB-LE comfort 4,2 ton komt overeen met die van modeljaar 2025.

    De exterieurgraphics van de C1 Tourer T veranderen niet: ze worden overgenomen van modeljaar 2025. Wel krijgen de voertuigen de nieuwe, dynamisch ogende wielkasten op de achteras.

    Sommige klanten waarderen de kleur van de cabine als een personalisatiefunctie. Vanaf modeljaar 2026 is de exterieurkleur metallic zwart beschikbaar in plaats van wit.

    De elegante, hoogwaardige Dynamic Design-achterkant met gebogen achterstijlen en opvallende C-vormige achterlichten is een ander voorbeeld van succesvolle Carthago-branding.

    Net als alle Carthago kampeerauto's overtuigen de c-tourer modellen met een hoogwaardige meubelconstructie. De dubbele scharniertechniek maakt de ingebouwde componenten bijzonder stabiel en torsiestijf – een belangrijk kenmerk voor duurzaamheid en geluidsreductie. Beide modelseries zijn standaard uitgerust met de stijlserie Casablanca 2, met lichte meubelen in een combinatie van edel kersenhout en hoogglans ivoor in een tweekleurige look. Als alternatief biedt Carthago de stijlserie nuovo aan met een ingetogen meubeldecor en hoogglans ivoor. In het woongedeelte hebben de tweekleurige deuren van de bovenkasten geen zichtbare handgrepen, wat een strakke indruk wekt. Uitzonderingen: de Edition+ I/T 149 RB-LE modellen met de stijlserie Casablanca 3. De oppervlakte-indeling is vergelijkbaar met die van de stijlserie Casablanca 2, maar zonder zichtbare handgrepen. De bovenkasten in hoogglans licht ivoor met discrete handgrepen kenmerken de stijlserie Casablanca 1. Indrukwekkend is het in de C1-tourer T 148 KB-LE H.

     

    chique e-lijn, chique s-plus, liner-for-two

    Ze gelden als absolute kampioenen van zelfredzaamheid en bieden maximaal comfort, luxe en elegantie, en vormen daarmee het toppunt van Carthago's premiummodellen. Waar voorheen alleen de chic e-line, gebaseerd op de Mercedes-Benz Sprinter, over het nieuwe, dynamische front beschikte, krijgen in modeljaar 2026 alle drie de Liner-series – chic e-line, chic s-plus en liner-for-two – de moderne boeg.

    • Het dynamische en elegante exterieurdesign nu voor chique e-
    • lijn, chique s-plus en liner-for-two.
    • State-of-the-art V-face-ontwerp met enorme voorruit
    • Enorme laadcapaciteit van alle drie de linerseries
    • Dubbele vloer met enorme, verwarmde opbergruimte

    De Carthago Liner-klassen combineerden voorheen uiterlijk, meubelconstructie en leefruimte, allemaal in Carthago premiumkwaliteit. De Carthago chic e-line-modellen op de Mercedes-Benz Sprinter bestelwagens kregen voor modeljaar 2025 echter een nieuwe, elegante voorkant in een nieuw "V-vormig" design. Carthago zal dit design voor het nieuwe modeljaar toepassen op alle modellen in de chic e-line, chic s-plus en liner-for-two-serie, of het nu gaat om de Fiat Ducato, Mercedes-Benz Sprinter of Iveco Daily.

    Het centrale element is de zeshoekige radiatorgrille met vijf markante dwarsbalken. Het verchroomde, zelfverzekerde Carthago C-logo prijkt als een markant merklogo in het midden van de auto. De radiatorgrille loopt over in de koplampbehuizingen met led-dagrijverlichting en de exclusieve Carthago full-led-koplampen. Designelementen onder de koplampen met twee dwarsbalken lijken op grote luchtinlaten en geven de voorkant een sportief design.

    De enorme voorruit is naadloos geïntegreerd in de voorbumper. Grijsgetinte A-stijlen omlijsten de voorruit en lopen door tot aan het dak. Alle designkenmerken zorgen samen voor een elegant, harmonieus beeld, een ontwerp dat bijna uit één stuk lijkt te zijn gegoten. De chique e-line bestrijkt lengtes van 7,89 tot 9,03 meter, met bijbehorende gewichtsklassen van 4,5 tot 5,5 ton toegestaan totaalgewicht.

    In de woonkamer nodigt de grote ronde zithoek met brede zijbank uit tot verpozen. De comfortabele hoekkeuken beschikt over een uitschuifbaar aanrecht met een verlengd werkblad. De comfortabele badkamer beschikt over een volledig afgescheiden kleedkamer, wat ruimte en privacy creëert.

    De krachtpatser van de Carthago linerklasse heet de chic s-plus. Als u een combinatie zoekt van bijzonder goede tractie en een royaal trekvermogen, dan is dit de juiste camper. De robuuste Iveco Daily basisvoertuig biedt ruime laadvermogenreserves en een trekvermogen tot 3,5 ton. De 3,0-liter motor met 207 pk is extreem krachtig. De combinatie van de krachtigste motor met de soepel schakelende 8-traps ZF-automaat met koppelomvormer is ideaal voor de rit. De indelingen en leefruimte-eigenschappen komen overeen met die van de chic e-line. De chic s-plus bestrijkt lengtes van 7,91 tot 8,85 meter. Het gewichtsbereik loopt van 5,6 tot 6,7 ton toegestaan totaalgewicht.

    De Liner-for-Two beschikt over een uniek vierruimteconcept. Voorin de camper bevinden zich elektrisch neerlaatbare eenpersoonsbedden, terwijl achterin een exclusieve ronde loungezitgroep is gecreëerd. De extra brede keuken met elegant gebogen aanrecht en een comfortabele badkamer completeren het ruime interieur. Carthago biedt de Premium Liner aan in lengtes van 7,83 tot 8,54 meter. Het toegestane totaalgewicht varieert van 4,5 tot 6,7 ton. De basisvoertuigen zijn de Fiat Ducato met ALKO-chassis als twee- of drie-asser en de Iveco Daily.

    Vanaf het nieuwe modeljaar profiteert de chique S-Plus van de facelift van de Iveco Daily. Iveco heeft de cockpit van de Daily volledig vernieuwd, met een draadloos oplaadstation, telefoon- en tabletaansluitingen, een in twee richtingen verstelbare stuurkolom en een nieuwe Hi-Matic-versnellingspook. Het nieuwe 10-inch display van het infotainmentsysteem biedt ook navigatie met routebegeleiding voor campers. Apple CarPlay en Android Audio zijn ook beschikbaar.

    Het Carthago Rijassistentiepakket Pro Iveco omvat voortaan noodremassistentie met City Brake, adaptieve cruisecontrol, intelligente fileassistentie, naderingsdetectie met voetgangerdetectie, automatische grootlichtactivering, rijstrookcentrering plus, vermoeidheidswaarschuwing, bandenspanningssensoren en een regensensor met automatisch dimlicht. De s-plus, gebaseerd op de Iveco Daily, is voorzien van luchtgeveerde bestuurders- en voorpassagiersstoelen, die dankzij een comfortabel luchtveringssysteem met talrijke instelmogelijkheden voor extra rijcomfort zorgen.

     

    Digitalisering

    Voor modeljaar 2026 krijgen de chic c-line, chic e-line, chic s-plus en liner-for-two-modellen een digitaal bedieningspaneel met een 10 inch (chic c-line 7 inch) capacitief touchscreen-display voor het controleren van het brandstofpeil en het bedienen van de boordapparatuur. Met de app "Carthago Smart" kan de boordtechnologie via een smartphone-app worden weergegeven en bediend.

    Meer info: Carthago Reisemobilbau GmbH

    23-08-2025 om 19:24 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-08-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    22-08-2025 om 19:33 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rimor stelt de nieuwe Kilig 95 voor

     Rimor Kilig 95 met automaat.

    De Kilig 95 is een mooie kampeerauto, met zijn zwarte stuurcabine, witte opbouw en het knap gevormde snoetje boven de stuurcabine rijdt hij niet ongemerkt voorbij.

    Het koetswerk is volledig uit hagelbestendig polyester gemaakt. Het origineel Ford chassis draagt het koetswerk terwijl de 170 pk sterke dieselmotor met de 8 trapsautomaat voor een aangename vlotte rijstijl zorgen. Het korte chassis gaf de Italiaanse fabrikant de mogelijkheid om een grote garage onder de bedden te bouwen. Wees echter voorzichtig met te veel gewicht in de garage te leggen of te zetten. In de garage zijn vaste ankerpunten voorzien als ook een looplamp. De lange oversteek werkt als een hefboom met als gevolg dat de voorwielen minder contact krijgen met het wegdek. Als het wegdek wat nat is of glad in de winter kan men in een vervelende situatie terecht komen. De buitendeur heeft een venster, bergvakjes en verbergt de geïntegreerde dubbele opstap. Een stevige handgreep aan de wand kan voor sommige zwervers een goede hulp zijn. In de rok van het koetswerk is plaats voor de huisbatterij voorzien.

    Rimor blijft niet achter om zijn kampeerauto’s een modern interieur te geven. Zo verscheen de nieuwe Kilig 95 plus op het toneel. Met een beetje smaller koets werk is het handig in het drukke verkeer en om rond te toeren in smalle straatjes van romantische oude stadjes.

    Het interieur geeft al snel een luchtig gevoel. Bijna helemaal in een licht houtdecor, afgewisseld met donkere afboordingen en hier en daar een donkere wand. Mooi en aangenaam om naar te kijken.

    De Kilig 95 is voornamelijk ontworpen voor een gezin met 2 kinderen. Is er eentje meer geen nood er zijn 5 zit-en slaapplaatsen. Zijn er geen kindjes in het gezin geniet het paar van meer wooncomfort.

    De Italiaanse ontwerpers kozen voor dit type een van de meest gebruikte succes indelingen. Achteraan enkele bedden, zitgroep achter de stuurcabine, daar tussen het sanitair over de volle breedte van het interieur. Voor de vierkante keuken bleef er ongeveer 1 m² over.

    Twee comfortabele matrassen op lattenbodem waarborgen een zalige nachtrust. Heeft men graag een groot bed. Geen probleem.

    Onder een matras ligt een dubbele lattenbodem. Eenvoudig uittrekken tot tegen het andere bed de bijgeleverde matrassen er op leggen en men heeft een bed van 2 x 2 m. Bij middel van een vast gehaakt laddertje geraakt men in het bed. Aan het hoofdeinde is een donkere wand met een lichter middenstuk en ronde decorstukken. Twee bovenkasten zijn ter beschikking, langs de zijkanten zijn open legplanken met stootrand. Aan de ene zijde is  onderaan het voeteinde een grote bergruimte. In de andere kast onder het voeteinde is de Truma C 4 geplaatst. In de kast en ook langs de garage is hij goed bereikbaar.

    Aansluitend bij de bedden heeft het sanitair de volle breedte van het interieur. Met een stoere deur af te sluiten van het woongedeelte. De afzonderlijke douchecel is zo maar eventjes 2,05 m hoog. Voor grote bewoners hoog genoeg om onder de sproeier te kunnen staan. Ongeveer in de midden van de douchebak is een afvoer voor het douchewater voorzien. Met 2 acrylglazen deuren sluit men de cel af. Aan de andere zijde is een draaibaar Thetford wc gebruiksvriendelijk opgesteld. In de andere hoek op een redelijk hoog uitgevoerd kastje met rolluik is een rond wasbakje. Nog een kastje en een spiegel maken het meubilair compleet. Dit deel van het sanitair sluit men met een plaats besparend rolluik af.

    Keuken

    In het ongeveer vierkantig aanrecht zijn een rond spoelkommetje met verdoken waterkraan, drie kookvuren met elektrische ontsteking onder een zwarte opklapbare afdekplaat te vinden. Onderaan achter 2 deuren in licht houtdecor zijn een besteklade en vuilbakje verborgen. De snel bereikbare gasafsluiters zijn hier ook. De kasten zijn zeer diep er kan dus veel keuken materiaal in. Als er stukken helemaal achterin staan heeft men een lange arm nodig om er aan te kunnen. Samen met de bovenkast is voldoende bergruimte om het keukengerief van een gezin met kinderen te bergen.

    Een venster en dakluik voeren de ongewenste keukengeurtjes snel af. De keuken is een 230 Volt stopcontact plus een lichtschakelaar rijk eentje meer zou gewaardeerd worden. Tegenover de keuken staat een smalle Thetford koelkast. Erboven zijn de aansluitingen voor een tv, het fijne controle paneel en het bedieningspaneel voor de Truma verwarming hebben er ook plaatsje bekomen.

    Zitgroep

    Het eerst wat opvalt is het grote samen plooibare tafelblad. Het kan draaien, in alle richtingen verschuiven en met haar hydraulische poot op gewenste hoogte worden gezet. De L-zitbank heeft 2 verdoken veiligheidsgordels. Onder de zitting ligt de watertank en is de goed bereikbare waterpomp geïnstalleerd. Aan de bank naast de buitendeur zijn eveneens veiligheidsgordels te vinden zodat men met 5 inzittende veilig op reis kan. Boven de tafel is een hefbed dat met een druk op de knop omlaag en omhoog kan. Metalen geleiders houden het hefbed zeer stabiel als het omlaag is. De relatief grote bovenkasten gaan mee op en af. Boven in de stuurcabine is een groot sierlijk uitgevoerd legvak met een zachte stootrand. Eén USB stopcontact is toch wat weinig in de zitgroep van een moderne kampeerauto. Om kijklustigen geen gelegenheid te geven om binnen te kijken sluit een gordijn de zitgroep af voor nieuwsgierige blikken. Winterkampeerders kunnen rekenen op de Truma 4 C voor de verwarming van het interieur. Voldoende uitmondingen zorgen dat de warmte van de brander goed verdeeld wordt. Voor die periode kan je als optie een tapijt aanschaffen dat voelt warmer aan dan het donker houten parket. Niet alleen in de zitgroep is een overvloed aan licht. Verspreid over heel het interieur kan het licht geregeld worden. Het is bovendien nog knap uitgevoerd. Lampjes zijn er niet wel kleine ledjes in lange dunne glazen buisjes gemonteerd. Die worden dan in verschillende lengtes in en rond het meubilair geplaatst. Op doordachte plaatsen staan schakelaars om een deel van de lichtbronnen uit te schakelen of aan te steken.

    De Rimor Kilig 95 is gebouwd voor een gezin met of zonder kinderen. Ze zullen hun zeker behaaglijk voelen in het keurig en chique afgewerkt interieur. Rijden is een genot de nieuwe Ford motor met euro 6 normen stuurt 165 paardjes via een 8 trap automaat naar de voorwielen, de pret kan niet meer op zeker als je de kampeerauto met alles erop en eraan kunt kopen voor een interessante prijs.

    Technische gegevens

    Basisvoertuig: Ford met origineel chassis

    Motor: Diesel motor 165 pk met 8 gang automaat

    MTM: 3.500 kg

    Afmetingen: L X B 7,31 x 2,34 m

    Garage: 1,18 x 1,11 x 2,1 m

    Enkele bedden. 2- 0.81 x 2,00 m

    Keuken B X D X H  0,77 x 0,83 x 0,88 m

    Prijs vanaf 69.995 euro

     

    Meer info: www.alphamotorhomes.be    

     

    22-08-2025 om 19:29 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-08-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    18-08-2025 om 20:46 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een nieuwe Phoenix A 6700 HBL

    Phoenix A 6700 HBL

    Voor  het komende seizoen lanceert Phoenix de relatief compacte A 6700 HBL, speciaal ontworpen voor 2 bewoners.

    Meestal worden alkoof types ontworpen voor grote gezinnen. De ontwerpers van Phoenix zijn ditmaal afgeweken van die gewoonte en ontwierp de 7,25 m lange A 6700 HBL speciaal voor een koppel dat van een ruim interieur houdt. Voor beide vakantiegangers zijn 2 enkele bedden in de alkoof. Naar wens en met enkele bijhorende kussens kunnen ze er een ruim bemeten bed van maken.

     Dalen we af in het woongedeelte dat met een wand en deur volledig van de stuurcabine is afgesloten. Ideaal voor een wintervakantie. Direct achter de stuurcabine  zijn brede zitbanken met ergonomisch gevormde comfortabele kussens. De verschuifbare tafel is nodig om vlot van en naar de commando hut te gaan. Als er bezoek komt kan men voor de deur een extra zitbank plaatsen. De verlichting is regelbaar van helder tot sfeervolle.

    Tussen het veel gebruikt mooi houtdecor is de in het wit uitgevoerde keuken een blikvanger. In het aanrecht ook in wit zijn drie elektrisch aan te steken kookvuren en de spoelbak die men op hun beurt kan afdekken. Samen met de boven- en onderkast genoeg bergruimte voor het keukengerief en voorraad. Een afvalbakje en oven hebben de meubelmakers niet vergeten. Om drankjes en andere voeding fris te houden staat tegenover de keuken onder een werkblad een 100 l koelkast. In het dak boven de keuken zuigt een ventilator de keuken en andere geurtjes snel af.

    Achteraan verborgen achter een houten schuifdeur bevindt zich een groot deel van de A 6700 HBL kampeerauto. Net zoals thuis is de douchecel met een acrylglazen deur af te sluiten. Aan de andere zijde van het sanitair is het draaibaar wc en een handdoekdroger tegen de wand. Het pronkstuk is het wastafeltje met kunststof wasbakje. Daarboven een grote spiegelkast met 8 schabben voor toilet benodigdheden. Links en rechts zijn hang en kleerkasten. Op de nog overblijvende vloer kan men met zwier danspasjes uitvoeren.

    Garage

    Onder de vloer heeft Phoenix een kanjer van garage voorzien met langs beide kanten een deur. Fietsen, sportgerief en ander groot materiaal kunnen in de garage. Ski’s en andere lange stukken kunnen in het 2,6 m hoog vak helemaal tegen de achterwand van de zwerfauto. Het mogelijk dooiwater van de ski’s of slede kan via een afloop in de bodem naar buiten vloeien. Wellicht zal de garage nog niet groot genoeg zijn om nog de andere vakantie bagage te bergen. Daarom heeft de fabrikant de dubbele bodem die alle kampeerauto’s van Phoenix rijk zijn in dit type 39 cm hoog gemaakt. Buiten de kampeerbagage zoals kampeer meubelen de vers- en afvalwatertanks vorstvrij ingebouwd. Via serviceklappen langs beide kanten van het koetswerk is de mobile inhoud goed bereikbaar. De Alde vloeistof verwarming heeft haar eigen goed bereikbaar deeltje van de dubbele bodem achter een serviceklep. Dat is nog niet alles, de zijwanden zijn goed voorzien van servicekleppen  waarachter de afvoerkraan van de vuilwaterkraan is, zekeringen, lader, huisbatterijen om er enkele te noemen.

    Koetswerk

    Zoals  we van Phoenix mogen verwachten is de opbouw van beste kwaliteit. Wanden, dak en achterfront zijn gemaakt van 40 mm dikke sandwichpanelen met langs beide zijden aluminiumplaat. De bodem heeft polyester bekleding. Voor de isolatie is waterafstotend materiaal gebruikt. Wand en dakverbindingen zijn gelijmd en geniet zodat een lange periode van waterdichtheid gewaarborgd is.

     

    Samengevat

    Paren die houden van veel bewegingsruimte en comfort vinden zeker hun wens in de Phoenix A 6700 HBL. Een stevige constructie van het koetswerk gedragen door een al even robuuste Iveco Daily, lekker verwarmd tijdens de koude dagen…………wat kan men nog meer verlangen.

     

    Technische gegevens

    Basis voertuig: Iveco Daily

    Motor: Turbo diesel 156 pk

    Versnellingsbak: 6 gangen

    Afmetingen: L X B X H: 7,25 x 2,35 x 3,35 m

    MTM 3.500 kg

    Rijklaar: 4.100 kg  (afhankelijk van de toebehoren)

    Verwarming: Alde Vloeistof

    Bedden: 2 van 2,0 x 1,0 m Koelkast 100 l

    Meer info: www.phoenix-reisemobile.de

    18-08-2025 om 20:45 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    18-08-2025 om 20:31 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Met een e-step rijden is gevaarlijk.
                                                                         
     
    Zeer sterke stijging van het aantal ongevallen met e-steps in begin 2025
    Nieuwe maatregelen dringen zich op om deze stijging te stoppen

    Volgens de verkeersveiligheidsbarometer van Vias voor de eerste 3 maanden van 2025 op basis van cijfers van de politie blijkt dat het aantal geregistreerde letselongevallen met een elektrische step met 62% gestegen is in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Gemiddeld waren er elke dag 5 ongevallen met doden en gewonden. De stijgende trend van het aantal ongevallen, die vorig jaar terug is ingezet, lijkt dus in een stroomversnelling te komen en stellen we vast in de 3 gewesten. Om deze stijging een halt toe te roepen, doet Vias vijf aanbevelingen.

    470 letselongevallen met e-steps in eerste 3 maanden
    Tijdens de eerste 3 maanden van dit jaar is het aantal ongevallen met doden en gewonden met een elektrische step in ons land gestegen van 291 naar 470. Dat zijn er gemiddeld 5 per dag. Op nationaal niveau zien we een stijging van het aantal ongevallen met 62%. De stijging doet zich voor in de 3 regio’s.  

    Aantal letselongevallen met een elektrische step in functie van de regio
          Evolutie 2024-2025
      2024 2025 In absolute cijfers percentage
    Waals Gewest 42 82 +40 +95%
    Brussels Gewest 88 127 +39 +44%
    Vlaanderen 161 261 +100 +62%
    België 291 470 +179 +61%

    In heel 2024 waren er officieel 1853 letselongevallen met een elektrische step, ofwel een stijging met 14% ten opzichte van 2023. De stijging zet zich in deze eerste 3 maanden van dit jaar nog forser door.
    Het gaat hier enkel over de door de politie geregistreerde ongevallen. Bij veel ongevallen zonder tegenpartij gaan de gewonden rechtstreeks naar het ziekenhuis. Het totaal aantal ongevallen ligt dus nog veel hoger. In Vlaanderen waren er deze zomer ook al minstens 4 dodelijke ongevallen waarbij iemand op een elektrische step om het leven kwam.
     
    5 aanbevelingen van Vias om deze stijging tegen te gaan  
    Nieuwe maatregelen zijn nodig als we deze stijging willen omkeren. Vias institute stelt daarom volgende maatregelen voor:
    1. Verbied de invoer van elektrische steps die sneller dan 25 km/u kunnen rijden. Bepaalde modellen, met name Chinese, zijn enorm populair bij jongeren vanwege hun betaalbare prijs en het feit dat ze buitensporige snelheden halen
    2. Versnel het goedkeuringsproces van het systeem waarmee de snelheid van elektrische steps exact kan worden gemeten. In Nederland is er een goedgekeurd toestel in gebruik door de politie. Zodra deze curvometers is goedgekeurd, zou dat het werk van de politie bij controles aanzienlijk moeten vergemakkelijken.
    3. Maak het verplicht om een helm te dragen. Een studie op basis van Belgische ziekenhuiscijfers toont aan dat 60% van de zwaargewonde e-steppers een ernstig hoofdletsel heeft.
    4. Verplicht het dragen van fluovest ‘s avonds of bij beperkte zichtbaarheid. Het achterlicht van e-steps bevindt zich zeer laag en is niet altijd goed zichtbaar. Met een fluovest wordt de zichtbaarheid van de gebruikers van een e-step gevoelig vergroot.
    5. Voer strengere technische normen in die moeten nageleefd worden, zeker in verband met de grootte van de wieltjes.

    Lichte stijging van het aantal letselongevallen
    Het totaal aantal letselongevallen in ons land is licht gestegen in de eerste 3 maanden van dit jaar ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar(+3%). Naast een stijging van het aantal ongevallen met e-steps, noteren we ook een stijging van het aantal ongevallen met bromfietsen van 8% (920 ongevallen ipv 849).
    In Vlaanderen blijft het aantal ongevallen met fietsers stabiel. We zien wel dat er een shift aan het gebeuren is van ongevallen met een klassieke fiets naar ongevallen met een elektrische fiets. Het aantal ongevallen met een klassieke fiets daalde met 5% van 1146 naar 1085 letselongevallen. Het aantal ongevallen met een elektrische fiets steeg daarentegen met 9% van 670 naar 733.
     
    Stijging van het aantal doden in Vlaanderen, lichte daling in Wallonië
    In Vlaanderen steeg het aantal doden ter plaatse van 36 naar 47. In Wallonië daalde het van 32 naar 30. We moeten deze cijfers wel met voorzichtigheid benaderen. Het gaat hier over een korte periode en enkel over de ‘doden ter plaatse’. De mensen die tot 30 dagen na hun verwondingen overlijden, moeten daar nog aan toegevoegd worden.
     
    Jean-Luc Crucke, federaal minister van Mobiliteit: "De sterke toename van het aantal ongevallen met elektrische steps is een alarmsignaal dat we niet kunnen negeren. Zachte mobiliteit moet hand in hand gaan met veiligheid, zowel voor de gebruikers zelf als voor alle andere weggebruikers. De aanbevelingen van Vias verdienen onze volledige aandacht en we zullen samen met de gewesten en de actoren op het terrein werken aan concrete en doeltreffende maatregelen. Ons doel is duidelijk: risico's verminderen en levens redden."

    Meer info: VIAS institute

    18-08-2025 om 20:27 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/08-24/08 2025
  • 11/08-17/08 2025
  • 04/08-10/08 2025
  • 21/07-27/07 2025
  • 14/07-20/07 2025
  • 07/07-13/07 2025
  • 09/06-15/06 2025
  • 02/06-08/06 2025
  • 26/05-01/06 2025
  • 19/05-25/05 2025
  • 12/05-18/05 2025
  • 05/05-11/05 2025
  • 28/04-04/05 2025
  • 21/04-27/04 2025
  • 14/04-20/04 2025
  • 07/04-13/04 2025
  • 31/03-06/04 2025
  • 24/03-30/03 2025
  • 17/03-23/03 2025
  • 10/03-16/03 2025
  • 24/02-02/03 2025
  • 17/02-23/02 2025
  • 10/02-16/02 2025
  • 03/02-09/02 2025
  • 13/01-19/01 2025
  • 06/01-12/01 2025
  • 30/12-05/01 2025
  • 23/12-29/12 2024
  • 16/12-22/12 2024
  • 09/12-15/12 2024
  • 02/12-08/12 2024
  • 25/11-01/12 2024
  • 18/11-24/11 2024
  • 04/11-10/11 2024
  • 28/10-03/11 2024
  • 21/10-27/10 2024
  • 14/10-20/10 2024
  • 07/10-13/10 2024
  • 30/09-06/10 2024
  • 23/09-29/09 2024
  • 16/09-22/09 2024
  • 26/08-01/09 2024
  • 19/08-25/08 2024
  • 12/08-18/08 2024
  • 05/08-11/08 2024
  • 29/07-04/08 2024
  • 15/07-21/07 2024
  • 08/07-14/07 2024
  • 01/07-07/07 2024
  • 24/06-30/06 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!