Inhoud blog
  • Malibu unieke prestaties met zijn 4x4
  • Bij duisternis lichte kleren dragen.
  • Winterbanden voor de winter
  • In de sneeuw
  • Opgepast met winterbanden
  • Achteruit kijken is noodzakelijk
  • Brommobielers opgepast
  • Inschrijvingen kampeerauto's
  • Open deurdag Bij Nismann-Bischoff
  • Het loont om eens naar de top te rijden
  • Nieuwe Carthago's voor 2025
  • Een stevige brug
  • Hobby met rolstoel
  • Vakwerhuizen
  • Elektrische auto's
  • Op weg in Frankrijk
  • Verkeersdoden gedaald
  • Jong geleerd is oud gedaan
  • Veel gewonden bij de e-steppers
  • Prachtige kerktoren in Joinville
  • De nieuwelingen van LMC
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    16-09-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Caravan salon Dusseldorf een succes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Düsseldorf bevestigt opnieuw zijn positie als 's werelds toonaangevende locatie voor de caravan- en kampeerindustrie

    16-09-2024 om 11:17 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-08-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Als het dringend is
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    27-08-2024 om 20:23 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een nieuw toilet


    CLEANFLEX: De nieuwe hygiënestandaard op reis.
    Interview met Andreas König, hoofd project- en portfoliomanagement bij Knaus Tabbert AG, over het nieuwe CLEANFLEX toilet.
    Meneer König, hartelijk dank dat u de tijd heeft genomen om over het nieuwe CLEANFLEX toilet te praten. Kunt u ons een overzicht geven van deze innovatie?
    Andreas König: Heel graag. Het CLEANFLEX toilet is een innovatie in de caravanbranche die wij voor modeljaar 2025 aanbieden. In tegenstelling tot traditionele toiletoplossingen zijn er geen water of chemicaliën nodig. En dankzij de folietechnologie is hij bijzonder hygiënisch en geurdicht. De bediening is kinderspel en daarom een ​​ideale oplossing voor campers, caravans en campers.


    Wat onderscheidt CLEANFLEX?
    Andreas König: CLEANFLEX vertrouwt op filmtechnologie die het gebruik van zoet water en giftige chemicaliën voor reiniging en geurneutralisatie overbodig maakt. Dit betekent dat waardevolle waterbronnen kunnen worden bespaard, in tegenstelling tot het proces met conventionele vloeibare toiletten. Sterker nog: ook de rioolwaterzuiveringsinstallaties worden beschermd en het grondwater wordt beschermd, want als de afvaltank geleegd wordt, komen medicijnresten zoals penicilline of antibiotica terug in ons ecosysteem. Met de CLEANFLEX wordt alles echter met één druk op de knop snel, veilig en hygiënisch in zakken verpakt. De toiletborstel kan thuis blijven, want iedere keer dat je hem gebruikt, heb je een compleet nieuw toiletinterieur met nieuwe folie. De kiemvrije en geurloze zakken worden vervolgens eenvoudig bij het restafval weggegooid en vervolgens zonder resten verbrand. Bij gebruik bij afvalverbranding dienen ze als energiebron. Deze nieuwe technologie verkleint de ecologische voetafdruk van kampeerders.
    Laten we het over comfort hebben. Hoe draagt ​​CLEANFLEX bij aan verbeteringen op dit gebied?
    Andreas König: Comfort is een essentieel aspect van onze ontwikkeling. Het CLEANFLEX toilet kan overal worden geplaatst, omdat er slechts een 12 volt stroomaansluiting nodig is om de batterij op te laden. Dit geeft ons nieuwe mogelijkheden om flexibel plattegronden te ontwerpen en nieuwe badkamerinrichtingen te ontwikkelen - en vooral veel meer ruimte voor onze klanten. Als het toilet niet nodig is, kan het eenvoudig weggeduwd worden. Bovendien elimineert CLEANFLEX, vergeleken met conventionele toiletoplossingen, de moeizame en onaangename taak van het legen van de zware cassette.
    Voorheen moesten kampeerders de volle afvaltank naar de stortplaats vervoeren en de inhoud in een container dumpen die al door veel andere kampeerders werd gebruikt. Dit is zeer onhygiënisch en onaangenaam. Ook de eenvoudige bediening en de lage reinigingsinspanning met CLEANFLEX dragen bij aan de aanzienlijk verbeterde comfortervaring.


    Kunt u ons iets vertellen over de installatie en het onderhoud van het CLEANFLEX toilet?
    Andreas König: CLEANFLEX vereist geen wateraansluitingen of externe ventilatiesystemen, waardoor het ongelooflijk eenvoudig te installeren is. Er hoeft alleen maar een 12 volt aansluiting aanwezig te zijn, hiervoor kunt u ook gebruik maken van die in het chemisch toilet. Dit maakt het ideaal voor het achteraf inbouwen van bestaande voertuigen. De onderhoudsinspanning is minimaal en de filmtechnologie elimineert de noodzaak van moeizame reinigingsprocessen. En de accu zorgt ervoor dat het toilet onafhankelijk van externe stroombronnen werkt. Dit betekent dat zelfvoorzienend zijn geen enkel probleem is met de CLEANFLEX, omdat deze geen gebruik maakt van de voertuig- of opbouwaccu en altijd beschikbaar is.
    Welke feedback heeft u tot nu toe ontvangen van uw klanten over de nieuwe toiletoplossing?
    Andreas König: De feedback is uiterst positief! Onze klanten waarderen vooral de voordelen op het gebied van hygiëne en bediening. Veel kampeerders zijn enthousiast over de flexibiliteit en de extra ruimte. Ook het duurzame concept en de besparing op het waterverbruik en het vermijden van chemicaliën worden zeer goed ontvangen. Wij zijn blij dat wij met CLEANFLEX uiteraard tegemoetkomen aan de behoeften van de kampeergemeenschap. Voor ons is dit de beste bevestiging van ons ontwikkelingswerk.
    Meneer König, hartelijk dank voor het gesprek en de interessante inzichten!
    Andreas König: Het was een genoegen.

    Meer info: Knaus Tabbert AG

    27-08-2024 om 20:18 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-08-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geen helm GEVAARLIJK
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    25-08-2024 om 21:15 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kinderen en verkeersveiligheid
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ouders spelen belangrijke rol in hoe kinderen verkeersveiligheid ervaren
    Kinderen herkennen meteen foutief gedrag van volwassenen
    In een nieuwe studie van Vias institute werd nagegaan hoe jongeren van het 5de en 6de leerjaar verkeersveiligheid beleefden. De rol van ouders valt hierin niet te onderschatten. Ze bepalen vaak mee welk vervoersmiddel gebruikt wordt. Het onveiligheidsgevoel van de schoolgaande jeugd wordt ook beïnvloed door het foutief gedrag dat ze vaststellen bij zowel andere (oudere) weggebruikers als hun ouders. Het gaat dan o.a. over het gebruik van de gsm. Kinderen begrijpen niet hoe het mogelijk is om te rijden en tegelijkertijd op je telefoon te kijken.
    Op maandag 2 september gaan weer honderdduizenden kinderen terug naar school. Om meer te weten over hoe jongeren naar het verkeer kijken, heeft Vias institute in 20 gestructureerde groepsgesprekken verspreid over 8 scholen in heel het land geanalyseerd hoe jongeren van het 5de en 6de leerjaar verkeersveiligheid ervaren.
     
    Ouders bepalen keuze vervoersmiddel
    Uit de gesprekken blijkt dat als kinderen zich verplaatsen met de auto naar school of naar de hobby’s, dat vaak komt door de keuzes van hun ouders. Ouders nemen de beslissing over het vervoermiddel uit praktische overwegingen of uit angst dat hun kind of andere weggebruikers de verkeersregels niet naleven. Ook bestaat de angst dat het kind betrokken raakt bij een ongeval vanwege het ontbreken van fietspaden/trottoirs. Het kind heeft weinig tot geen invloed op deze vervoerskeuze. Als kinderen volledige vrijheid zouden hebben in het kiezen van hun vervoermiddel, zou de auto niet per se hun voorkeur hebben.
    De fiets is bijzonder geliefd bij kinderen, zowel voor vervoer als voor recreatie. Fietsen wordt vaak geassocieerd met een positief gevoel omdat "de wind door je haren voelt", "alleen kunt zijn" of zelfs "je hoofd leeg kunt maken". De fiets wordt vaker gebruikt door leerlingen van Nederlandstalige scholen om naar school te gaan of voor vrijetijdsactiviteiten. Het gebruik van de fiets is ook afhankelijk van het weer.
     
    Gordel wordt voor korte afstanden vaker als ‘optioneel’ beschouwd
    De kinderen die aan de studie deelnamen, beoordeelden verschillende gedragingen in het verkeer die bedoeld zijn om hen te beschermen. Zo geven ze aan dat ze soms de veiligheidsgordel niet gebruiken, vooral bij korte ritten. Naast het ongemak wordt de gordel door de kinderen ook als niet bijzonder nuttig beschouwd, wat natuurlijk niet juist is. Voor kinderen die ervoor kiezen de gordel te dragen, zijn de gevolgen van het niet dragen duidelijk. Wetenschappelijk onderzoek toonde immers aan dat als iemand achteraan het voertuig geen veiligheidsgordel draagt, die 50% meer risico loopt om bij een ongeval zwaar of dodelijk gewond te raken dan een persoon die wel vastgeklikt is, vooraan is dat risico nog groter.
     
    Het nut van een fietshelm wordt door sommige kinderen dan weer betwist vanwege het ongemak, de onaantrekkelijkheid of de overtuiging dat het niet nodig is om hun hoofd te beschermen.
    Voorstanders van het dragen van een helm zeiden dat het de bescherming van het hoofd vergroot, soms met concrete voorbeelden ("je krijgt een gebroken schedel"), wat getuigt van een duidelijk begrip van de voordelen van de helmdracht.
    Als een jonge fietser zwaargewond geraakt (vb na een val), is dat in meer dan de helft van de gevallen aan het hoofd. Een helm vermindert de kans op een ernstig hoofdletsel met 60%. Vias is daarom voorstander van een verplichting van de fietshelm voor kinderen tot 14 jaar. In 12 Europese landen  bestaat al een verplichte helmdracht voor kinderen tot een bepaalde leeftijdsgrens.
     
    Kinderen ervaren foutief gedrag van andere weggebruikers, inclusief hun ouders
    Kinderen identificeren drie gedragingen als potentieel gevaarlijk in termen van verkeersonveiligheid en ongevallen: snelheid, alcohol achter het stuur en afleiding achter het stuur zowel als voetganger en fietser.
     
    ‘Ze rijden te snel aan de school’
    Wanneer er over verkeersveiligheid wordt gesproken, zien kinderen snelheid als een factor die bijdraagt aan een onveiligheidsgevoel en potentiële ongevallen. Dit onveiligheidsgevoel ervaren ze vooral te voet of op de fiets. Kinderen zijn ook relatief kritisch ten opzichte van hun ouders: “Ik ben bijna 100% zeker dat al onze ouders hier aan de school al een keer rapper hebben gereden. “
     
    ‘Maar mijn papa drinkt bier na bier na bier na bier.’
    Unaniem wordt alcohol achter het stuur gezien en beschreven als gevaarlijk gedrag dat leidt tot ongevallen, soms zeer ernstige, omdat bestuurders onder invloed "raar", "scheef" of als "zotten" rijden. Bovendien observeren kinderen, wanneer ze getuige zijn van ouders of volwassenen onder invloed, dat hun gedrag verandert. Dit risicogedrag werd aan den lijve ondervonden door kinderen die hun ouders of familieleden vergezelden bijvoorbeeld tijdens uitstapjes. Het is opmerkelijk dat een tolerantie van alcoholgebruik vaker door jongens dan door meisjes werd uitgedrukt tijdens de gesprekken. Wanneer ze vertellen over familie-ervaringen met drinken en rijden, worden vaders vaker genoemd als personen die dit gedrag vertonen.
     
    ‘Soms belt ze en soms schrijft ze berichtjes achter het stuur’.
    Het gebruik van de telefoon kwam naar voren als de belangrijkste bron van afleiding voor automobilisten, inclusief bij hun ouders. Wanneer een automobilist tijdens het rijden op zijn telefoon zit, respecteert hij de regels niet, stopt hij niet op tijd, ziet hij de kinderen die willen oversteken niet, rijdt hij midden op de weg... Dit gedrag wordt vaak gemeld door de kinderen, waarbij ouders vaak de eersten zijn die het vertonen.
    Naast afleiding achter het stuur zijn de kinderen zich ook goed bewust van het belang om niet afgeleid te zijn en aandachtig te zijn voor het verkeer als voetgangers of fietsers, waarbij afleiding wordt geïdentificeerd als het gebruik van de telefoon en/of het luisteren naar muziek met oortjes. De risico's verbonden aan dit gedrag zijn het niet "horen aankomen van gevaar" of "niet zien wat er om hen heen gebeurt".

    5 gouden tips bij de start van het schooljaar
    Ouders, maar ook alle andere volwassenen, spelen een sleutelrol in hoe kinderen verkeersveiligheid ervaren. Geef dus zelf als volwassene altijd het goede voorbeeld door de verkeersregels altijd en overal te respecteren.
    Zorg dat je kind op tijd naar school vertrekt, zodat haast niet nodig is.
    Oefen de weg naar school al een keer en wijs je kind op mogelijke gevaarlijke situaties zoals opritten en voorrangsituaties.
    Kies niet uit gemakzucht of comfort voor de wagen, maar betrek je kind in de keuze van het vervoersmiddel om naar school te gaan. Fietsen of te voet gaan, vinden ze vaak leuker en geeft hen ook de kans om te leren interageren met andere weggebruikers.
    Spreek met je kind over verkeersveiligheid en wat je van hem of haar verwacht.

    Meer info: VIAS institute

    25-08-2024 om 21:12 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-08-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Caravan Salon Düsseldorf 2024
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    CARAVAN SALON 2024: vol programma voor de caravaning-community Düsseldorf wordt tien dagen lang de internationale hoofdstad van de mobiele vrijetijdsbesteding Caravaning staat voor zelf bepalend en onafhankelijk reizen midden in de natuur en vervult de wens van mensen naar vrijheid en individualiteit zoals geen enkele andere vakantievorm doet.

    Op CARAVAN SALON worden van 30 augustus tot en met 8 september de mobiele dromen van de community vervuld en toont de branche het volledige portfolio; van voertuigen tot passende vakantiebestemmingen. Düsseldorf zal tien dagen lang de internationale hoofdstad van de mobiele vrijetijdsbesteding zijn en de community opnieuw met een uitgebreid programma, speciale shows, specials en talrijke attracties imponeren.

    Op 250.000 vierkante meter tonen meer dan 750 exposanten de nieuwste caravans, kampeerauto's en kampeerbusjes, evenals accessoires, uitbouwonderdelen, tenten, mobiele woningen, vakantiebestemmingen en kampeeren camperplaatsen. “De ontwikkeling van dé toonaangevende beurs voor de caravaning-branche is indrukwekkend. We kunnen de recordcijfers van vorig jaar opnieuw overtreffen en daardoor kunnen we in 2024 naar de grootste CARAVAN SALON aller tijden uitkijken. Onze 16 hallen en het buitenterrein zijn tot de laatste plek volgeboekt, wat betekent dat de productdiversiteit nog groter is.

    CARAVAN SALON is waardevoller dan ooit voor de branche en in het bijzonder voor de eindgebruikers,” aldus een enthousiaste Stefan Koschke, directeur van de beurs. Daniel Onggowinarso, directeur van de Caravaning Industrie Verband (CIVD): “CARAVAN SALON is als grootste en belangrijkste beurs van onze branche het onbetwiste hoogtepunt van het caravaning-jaar. Nergens anders kunnen bezoekers zo diep in de veelzijdige wereld van het caravaning duiken en de nieuwste innovaties en producttrends van dichtbij ervaren. Dit omvat uiteraard de nieuwste voertuigmodellen van caravan- en camperproducenten, die traditioneel hun première op CARAVAN SALON vieren. Maar de beurs is zoveel meer dan alleen een etalage voor producten; het is ook een onmisbaar branche-overstijgend platform voor uitwisseling en dialoog, omdat caravaning zich zonder twijfel tot een belangrijke toeristische en economische factor heeft ontwikkeld. Daarom zijn we erg blij om dit jaar weer talrijke vertegenwoordigers uit politiek, economie en wetenschap op de beurs te mogen verwelkomen.”

    Naast de activiteiten van de exposanten is er in de hallen en op het buitenterrein een gevarieerd programma en veel speciale thema's rondom de mobiele vrijetijdsbesteding: ‘StarterWelt’ op het buitenterrein - een must voor beginners De populaire StarterWelt is het eerste adres voor iedereen die het mobiele reizen net heeft ontdekt. Dit jaar bevindt het zich op het buitenterrein tussen de hallen 10 en 16.

    Tijdens CARAVAN SALON helpt het nieuwkomers en beginners om zich op het uitgebreide beursaanbod te oriënteren en het geschikte voertuig te vinden. Professionals geven onder meer aanbevelingen met betrekking tot voertuigtypes, reisroutes of de juiste keuze van een kampeerplaats en staan tevens klaar om vragen te beantwoorden. Naast deze persoonlijke adviezen, zorgt een gevarieerd podiumprogramma met alle relevante thema's over mobiel reizen voor nog meer informatie en inspiratie. https://www.caravansalon.de/de/Besuchen/Das_erwartet_Sie/Sonderthemen/StarterWelt Avontuur Doe-Het-Zelf Tevens op het buitenterrein, zal de speciale tentoonstelling ‘Avontuur DoeHet-Zelf’ het eerste aanloopount voor de doe-het-zelf-community en de fans van VanLife zijn. Het team van Martin Kreplin met de tijdschriften explorer & VANderlust biedt voor de hallen 13 en 14 professionele hulp en toont met hun expertise waar men bij het om- of uitbreiden van een eigen camper (of caravan) rekening mee moet houden. Meerdere zelfgebouwde vrijetijdsvoertuigen tonen duidelijk wat er mogelijk is.

    Dagelijkse lezingen voor beginners, gevorderden en professionals informeren over belangrijke onderwerpen zoals werkplaats- en materiaalkunde, stroom- en energievoorziening, verwarming en koken, maar ook isolatie en lay-out. https://www.caravansalon.de/de/Besuchen/Das_erwartet_Sie/Sonderthemen/Abenteuer_Selbsta usbau Traumtouren-Kino en spectaculaire EOFT-films In de Traumtouren-Kino (de droomreizen-bioscoop) op de 1e verdieping van hal 1 (ruimte 16), krijgen toeschouwers ook dit jaar bijzondere caravaningbestemmingen gepresenteerd. Konstantin Abert, Janette Emerich en Uwe Hamm tonen de bezoekers indrukwekkende impressies van nabije en verre droomlanden. Tijdens de boeiende presentaties gaat het deze keer naar Frankrijk, Turkije, IJsland, Patagonië, evenals langs de Panamericana en TransAfrika. Sneller, hoger, verder - dat is het motto van de European Outdoor Film Tour (EOFT). Op het podium ‘Travel & Nature CONNECTED’ in hal 7 geeft de EOFT-crew op vrijdag 6 september om 18.00 uur een blik op de spectaculaire diversiteit van de outdoor- en avonturensport. Als de hoofdrolspelers van start gaan, staat de wereld op zijn kop - en het scherm ook. Voor bezoekers van CARAVAN SALON is de EOFT-filmervaring gratis. https://www.caravansalon.de/de/Besuchen/Das_erwartet_Sie/Sonderthemen/TraumtourenKino Model-staplaats op het buitenterrein Op het buitenterrein tussen de hallen 10 en 17 presenteert de Caravaning Industrie Verband ook dit jaar met een speciale tentoonstelling innovatieve oplossingen op het gebied van standplaatstechniek en -infrastructuur. Experts en fabrikanten demonstreren aan de hand van concrete voorbeelden hoe de succesvolle planning en exploitatie van camperplaatsen werkt. Bezoekers kunnen zich ter plaatse rechtstreeks door experts laten adviseren. https://www.caravan-salon.de/de/Besuchen/B2B_Bereich/CIVD_MusterStellplatz B2B-conferentieprogramma

    Op CARAVAN SALON staan niet langer alleen de producten en diensten centraal, maar de beurs heeft zich in de afgelopen jaren ook tot een belangrijk platform voor dialoog en netwerken ontwikkeld. Het conferentiesegment voor professionals en vakmensen wordt onder de titel ‘Destination Zukunft 2024’ verder uitgebreid. Naast de gevestigde formats ‘Symposium Natur.Tourismus.Zukunft’, ‘Deutscher Stellplatztag’ en ‘Fachforum Wandern’ worden met de Camping Destination Day, de netwerkavond ‘Travel Industry meets Caravaning’, CARAVAN SALON ‘InnovationStage’ en de Outdoor-hostdag vier nieuwe formats geïntroduceerd, die het B2B-programma aanzienlijk verrijken. Aan de hand van verschillende voorbeelden en best practices worden de ontwikkelingsstadia op weg naar innovatieve caravaningbestemmingen belicht. Het volledige programma is te vinden op: https://www.caravan-salon.de/de/Besuchen/B2B_Bereich/Fachprogramm ‘Camper van het jaar 2024’ De ADAC zoekt de ‘Camper van het jaar 2024’. De finale van de landelijke competitie vindt op zaterdag 7 september van 11.00 tot 16.00 uur op het buitenterrein voor hal 10 plaats. Finalisten uit heel Duitsland hebben zich tijdens de ADAC Camping Days in juni en juli voor de eindronde gekwalificeerd en moeten in verschillende rijvaardigheidsdisciplines en bij meerdere speciale opdrachten hun vaardigheden op het gebied van rijprecisie, behendigheid en kampeerkennis aantonen.

    Hal 7: Travel & Nature CONNECTED Het toerismesegment van CARAVAN SALON presenteert zich voor het eerst in al zijn facetten in hal 7, direct bij Ingang Noord. Hier vinden bezoekers een verscheidenheid aan droomlocaties, aantrekkelijke kampeer- en standplaatsen en perfecte caravaning-bestemmingen voor buitenactiviteiten zoals wandelen, klimmen of fietsen. Het aanbod in deze hal wordt met een informatief en onderhoudend programma op het ‘Travel & Nature CONNECTED’ podium aangevuld en nodigt uit om te dromen en om de volgende reizen concreet te plannen. E-bike parcours voor hal 15 Fietsen is van veel caravaning-fans een van de favoriete hobby's. Vooral ebikes zijn erg populair en worden regelmatig voor tochten tussen de camping en uitstapjes gebruikt. Op het buitenterrein voor hal 15 biedt het ‘E-bike parcours’ bezoekers de gelegenheid om de rij-eigenschappen van elektrische fietsen en elektrische scooters op een apart terrein uit te proberen. Rally voor Kinderen en Adventure Camp Voor de kleine bezoekers organiseert de Deutsche Wanderverband in samenwerking met veel exposanten in hal 7.0 de Rally voor Kinderen, welke gezinnen uitnodigt om bij verschillende stations aan het programma deel te nemen en op ontdekkingstocht te gaan. Uitgerust met een actiekaart kunnen de kinderen de hal verkennen en bij verschillende exposanten kleine raadsels oplossen of bij afwisselende doe-activiteiten laten zien wat ze in huis hebben. Van een behendigheidsspel, via de populaire natuurquiz tot een zoekspel - er is voor kinderen van alle leeftijden iets te doen. Aanmelden kan op de stand van de Deutsche Wanderverband. Tijdens de weekenden zijn er voor jongeren en kinderen diverse speel- en klimactiviteiten bij het Adventure Camp van de Stadtsportbund Düsseldorf. Op het buitenterrein tussen hal 10 en hal 16 nodigen verschillende actie-stations tot spel en plezier uit.

    Caravan Center Wie van het beursbezoek een korte vakantie wil maken, kan naar het populaire Caravan Center op parkeerplaats P1 van de beurs navigeren. Tijdens de looptijd van CARAVAN SALON is dit de grootste staplaats van Europa. Het Caravan Center telt ongeveer 3.500 staplaatsen met en zonder voorzieningen en brengt de community samen. Vanwege de grote vraag zijn de staplaatsen dit jaar bij boeking beperkt tot 48 uur - zo moeten nog meer geïnteresseerden de mogelijkheid krijgen om op het Caravan Center te overnachten.

    Tickets en prijzen voor CARAVAN SALON Düsseldorf 2024: Het dagticket voor volwassenen kost in het weekend 19 euro, doordeweeks 17 euro; het gereduceerde tarief (scholieren, studenten, Club CARAVAN SALON & boot, ADAC) is in het weekend 17 euro, doordeweeks 15 euro, voor kinderen (6 tot 12 jaar) bedraagt het dagticket in het weekend 8 euro en doordeweeks 6 euro. Daarnaast wordt van maandag tot vrijdag een middagticket voor 10 euro aangeboden (van 14.00 tot 18.00 uur). De prijzen voor de Preview Day liggen voor volwassenen op 35 euro (gereduceerd 32 euro), kinderen van 6 tot 12 jaar betalen 8 euro. Informatie en nieuws is op het internet onder www.caravan-salon.de te vinden,

    Meer info en ticketten: Fairwise België en Luxemburg

                                          Kerkstraat 108

                                          9050 Gentbrugge

                                          Tel; 09. 245.01.68

                                           e-mail info@fairwise.be

    23-08-2024 om 20:00 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ooit
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    23-08-2024 om 19:45 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-08-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Caravansalon Dusseldorf 2024
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Innovatief en prijsgevoelig CARAVAN SALON DÜSSELDORF 2024: meer assistentiesystemen, vierwielaandrijving en lichtgewicht constructie met stabiele tot licht dalende prijzen

    Van 30 augustus tot en met 8 september 2024 ligt de focus weer op de nieuwe producten en innovaties van de caravanindustrie.

    21-08-2024 om 20:14 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-08-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op weg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    20-08-2024 om 16:22 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waar het vignet kleven?

    Naar heel wat Europese bestemmingen kun je niet meer vertrekken zonder milieusticker of wegenvignet. Maar wist je dat het ook belangrijk is waar je dat vignet precies kleeft? Een overzicht.

    Het juiste vignet kopen, maar het dan op de verkeerde plaats kleven en op die manier alsnog tegen een boete (van soms 120 euro) aanlopen: dat zou pas écht zonde zijn, toch? Daarom een overzicht van waar je welk vignet het best kleeft.

    Goed om weten: voor elk vignet geldt dat je dit aan de binnenkant van de voorruit kleeft met de kleefstrook of lijm van het vignet zelf. Dus níet met plakband, folie, een zuignap of in een houder. Dit om te voorkomen dat het vignet doorverkocht wordt. Verwijder ook steeds oude vignetten van je voorruit.

    Milieusticker Frankrijk

    Het Franse milieuvignet moet rechtsonder op de voorruit worden geplakt, dus aan de kant van de passagierHier vind je een instructiefilmpje van hoe je de Crit’Air sticker op je autoruit kleeft.

    Wegenvignet Oostenrijk

    Het Oostenrijkse wegenvignet breng je linksboven aan, dus aan de kant van de bestuurder. Bevestig het vignet voordat je de grens over gaat. Mobiele camera’s controleren of er een vignet op de juiste plek hangt. Zoniet riskeer je een boete van 120 euro; bij niet-tijdige betaling kan deze boete verhoogd worden tot 300 euro.

    Wegenvignet Zwitserland

    Het Zwitserse wegenvignet kleef je aan de kant van bestuurder. Dit mag linksboven of linksonder of bovenaan in het midden, achter de spiegel. 

    Milieuvignet Duitsland

    Het groene Duitse milieuvignet moet aan de passagierskant van de voorruit bevestigd worden, rechts onderaan. Let op, de achterzijde van de folie moet je bewaren bij je kentekenbewijs.

    Duitse E-sticker

    Let op, voor de Duitse E-sticker – een extra sticker voor elektrische voertuigen of plug-in hybrides – geldt een andere regel. Deze sticker dien je op je achterruit te kleven, op een goed zichtbare plaats.

    Tolvignet Slovenië

    Het Sloveense tolvignet is ook een digitaal vignet, en hoef je dus niet op de voorruit van je wagen te bevestigen.

     

    20-08-2024 om 16:21 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-08-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alpenzicht
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    19-08-2024 om 21:25 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-08-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een stevige brug over de Serein
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    16-08-2024 om 17:58 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veel nieuws voor 2025 bij Kabe

     

    Handige campers en slimme caravans

    – KABE lanceert haar breedste modelprogramma ooit

    Voor modeljaar 2025 presenteert KABE een reeks interessante noviteiten op het gebied van caravans en campers. De nieuwe slanke Novum Compact, de herlancering van het instapmodel Classic op Fiat-chassis en de eerste volledig geïntegreerde camper met dubbele wielen be­horen tot de spannendste campernoviteiten van dit jaar. In het caravanprogramma krijgt de instapserie Estate een uiterlijke designupgrade en worden alle KABE-caravans uitgerust met een nieuw modern keuken en slimme tv-oplossingen.

    Het jaar 2023 was een van de beste jaren in de geschiedenis van de KABE-groep. De toenemende belangstelling voor duurzame en klimaat neutrale vormen van vakantie – en niet te vergeten de binnenlands vakantie – heeft de positie van KABE als marktleider in Scandinavië in de productie van caravans en campers verder versterkt. In het caravansegment heeft KABE een indrukwekkend marktaandeel van 24 procent op de Zweedse markt, terwijl het percentage voor campers 7 procent bedraagt. Bovendien is de exportinspanning van het bedrijf zeer succesvol gebleken, met name de verkoop naar de Benelux, Duitsland en Groot-Brittannië is aanzienlijk gestegen. Een officieel bewijs van de kwaliteiten van het merk werd in januari 2024 gegeven toen KABE prachtige onderscheidingen ontving op de beurs CMT in Stuttgart. In totaal werden zes prijzen gewonnen in de prestigieuze competitie, waaronder de prijs voor ”Caravan van het Jaar 2024”.

    KABE Campers 2025

    KABE Novum Compact – korter, smaller, handiger

    De KABE Novum is een betaalbaar half geïntegreerd model met een totaalgewicht van 3,5 ton, gebouwd op de Mercedes Sprinter met AL-KO chassis en goed uitgerust met de volledige KABE-standaard. Nu wordt de Novum Compact gelanceerd, een nieuw segment in KABE’s al brede camperprogramma. Het model is 716 centimeter lang en 224 centimeter breed, dus 29 centimeter korter en 15 centimeter smaller dan de reguliere Novum. De vraag naar compacte campers groeit snel en met de Novum Compact voldoen we aan een behoefte bij veel klanten. Een iets kortere, iets smallere en iets handigere camper die makkelijk te navigeren is op de wegen en campings, vertelt Peter Vlaanderen, sales manager van onder andere Nederland en België. De Novum Compact wordt aangeboden in twee indelingen – LXL en LGB. LXL heeft een Frans bed (196x132) terwijl LGB is uitgerust met enkele bedden (196x78). Beide indelingen hebben face-to-face banken, een recht keukenblok met werkblad, gaskookplaat en afzuigkap, evenals een badkamer met toilet, wastafel en douche. Het enige dat in de praktijk het interieur van de Novum Compact onderscheidt van de gewone Novum is dat de koelkast smaller is en dat een hefbed niet als optie beschikbaar is.

    Handig in gebruik

    De compacte afmetingen in combinatie met slimme materiaalkeuzes geven de Novum Compact een laadvermogen van ongeveer 500 kilo, wat indrukwekkend is voor een premium model met watergedragen Alde-verwarming. De Novum Compact is de kleinste camper in KABE’s modelprogramma, maar maakt geen compromissen op de basiswaarden die altijd kenmerkend zijn voor de producent uit Zweden. – Dit is een echt goede camper om mee rond te rijden. We denken dat hij aantrekkelijk is voor een klant die misschien een campervan heeft en een stap groter wil zonder een hele brede camper aan te schaffen, zegt Peter Vlaanderen. De Novum Compact kan worden besteld met twee uitrustingspakketten. Het Heavy-pakket met een totaalgewicht van 4,5 ton of een Royal-pakket met extra uitrusting zoals een 170 pk-motor, KABE Air Vent, het vloerverwarmingssysteem AGS II Pro, leren stuurwiel, draadloze oplaadplaat en extra luidsprekers.

    Classic 740 T.Altijd een stap verder…

    KABE Ri810 LGB – groter trekvermogen met dubbele wielen

    Voor het eerst lanceert KABE een volledig geïntegreerde camper met dubbele wielen, dat wil zeggen dubbele achter­wielen op dezelfde as. De reden is de toenemende vraag naar de mogelijkheid om zwaardere aanhangers te trekken. Actieve camperbezitters met vrijetijdshobby’s zoals bijvoorbeeld paarden, boten, motoren of racewagens willen de mogelijkheid hebben om zware aanhangers te trekken met hun camper, zegt Mikael Blomqvist, CEO van KABE. De nieuwe KABE Ri810 LGB met dubbele wielen heeft een maximale treinlast van 7 ton, wat het hoogste toegestane gecombineerde gewicht van auto en aanhanger is. Het trekgewicht bedraagt tot 2 ton. Het model, dat is gebouwd op de Mercedes Sprinter met Mercedes eigen chassis met framebalken, kan worden geleverd met een motor van 190 pk. – De sterke motor in combinatie met de achterwie­laandrijving biedt zeer goede rijeigenschappen, vooral op winterse wegen of gladde ondergronden, zegt Mikael. De KABE Ri810 is beschikbaar in zowel Crown- als Imperial-uitvoering met een LGB-indeling met queensbed, hoekkeuken, in hoogte verstelbaar dubbel bed en gecombineerde douche en toilet in dezelfde ruimte.

    KABE Travel Master Classic 740 – een langverwachte comeback

    Dit jaar wordt de Travel Master Classic 740 herlanceerd in KABE’s modelprogramma. Classic, die veel succes heeft ge­boekt als instapmodel in de jaren 2015–2022, is terug met een nieuw uiterlijk en nieuwe specificaties, maar met hetzel­fde beproefde en gewaardeerde concept. Gebouwd op het geheel nieuwe Fiat Ducato-chassis met een 140 pk-motor, 8-traps automaat en een handige lengte van 740 cm, beschikt de serie over goede rijeigenschappen en biedt het een ervaring met veel auto-gevoel. De TMC 740 heeft een nieuw extern ontwerp met een unieke decoratie in de klassieke KABE-kleuren rood en zwart. De grijs gelakte bestuurderscabine draagt bij aan een frisse uitstraling van de serie.

    Drie indelingen

    De nieuwe Classic wordt gelanceerd in drie vertrouwde indelingen; LXL met Frans bed en de enkele bedvarianten LGB en T. Alle drie de modellen zijn half geïntegreerde campers in de 3,5-ton klasse en kunnen worden bestuurd met een gewoon B-rijbewijs. – De nieuwe Classic is waarschijnlijk de meest betaalbare modelserie op de markt met gepatente­erde KABE-kwaliteit, all-year eigenschappen en moderne techniek, zegt Mikael Blomqvist, CEO van KABE. Classic kan worden besteld met drie verschillende optiepakketten – veiligheidspakket, heavy pakket met een totaalgewicht van 4250 kilo en heavy pakket met een totaalgewicht van 4400 kilo en een motor van 180 pk.

    Deze foto is bewerkt.

    Classic 740 LXL.

    Classic 740 LGB.

    Classic 740 T.

    Deze foto is bewerkt. Altijd een stap verder…

    KABE Van – designupdate en nieuw off-road pakket

    Dit jaar is het vijf jaar geleden dat KABE haar eerste Van-model lanceerde. Het is snel populair geworden, niet in de laatste plaats vanwege de goede winterse eigenschappen, het comfortabele rijgedrag en het mooie design. Voor modeljaar 2025 is het externe ontwerp geüpdatet met een groter decor die een sportieve indruk geven. Onlangs werd een off-road pakket geïntroduceerd voor de KABE Van van de modellen 2023 en 2024. Dit pakket bevat 18-inch off-road banden en velgen, spatbordverbreders en een robuuste frontbeugel. Voor 2025 wordt dit pakket uitgebreid met onder andere elektrische opstappen, een praktische en designmatige verbetering. – Het off-road pakket vergemakkelijkt het rijden in moeilijk bereikbare gebieden. Maar de externe uitstraling wordt ook indrukwekkender, het is natuurlijk ook een designkwestie, zegt Peter Vlaanderen. Een andere nieuwigheid is het unieke verstelbare tv-montagesysteem, geplaatst tussen de voorkant van de toiletruimte en de rugleuning van de zithoek. Met een simpele druk op de knop kan de tv omhoog of omlaag worden gehaald. Andere nieuwtjes op de KABE Van zijn een vernieuwde zitgroep met nieuwe gordelhouder met verstelbare hoofdsteun en een grotere verswatertank van 91 liter.

    Overige campernieuwtjes

    Voor modeljaar 2025 wordt de garage in alle volledig geïntegreerde KABE-campers geüpdatet. Het achterste deel van de garage is herontworpen, wat zorgt voor een ruimere opbergruimte. Dit betekent ook dat de deuren van de garage groter zijn geworden, zowel in breedte als hoogte. De garagedeuren zijn nu 118 cm hoog en 95 cm breed, wat 12,5 cm hoger en 18 cm breder is dan voorheen (behalve bij de 790-modellen en Imperial 910 GB/QB). Verder zijn alle KABE-campers die zijn gebouwd op de Mercedes-Benz Sprinter bijgewerkt met nieuwe geavanceerde veiligheidssystemen. Dit komt vooral de volledig geïntegreerde modellen ten goede die nu zijn voorzien van Active Lane Keeping Assist (helpt om de auto in de juiste rijstrook te houden), Crosswind Assist (corrigeert zijwind) en Tire Pressure Monitoring (bewaakt de bandenspanning).

    KABE Caravans 2025

    KABE Estate - stijlvolle facelift

    KABE biedt vijf verschillende modelseries caravans aan – van het instapmodel Estate tot de exclusieve Imperial-caravan, eigenlijk het meest exclusieve caravanmodel van Europa. Het brede aanbod en de hoge kwaliteit hebben van KABE de meest verkochte caravan van Zweden in 2023 gemaakt met een marktaandeel van maar liefst 24 procent. Een van de noviteiten van dit jaar bevindt zich in de moderne Estate-serie die het modeljaar 2025 verwelkomt in een nieuwe frisse outfit. De betaalbare Estate-serie werd gelanceerd in 2022 en spreekt vooral nieuwe kampeerders en jonge gezinnen aan. Het strakke design en de moderne vormgeving vallen op, met name de fraaie bovenkasten die de toon zetten voor de hele caravan. Vorig jaar werden de bovenkasten verder verbeterd met nieuwe deuren in folie Grau met houten rand en zwarte streep.

    KABE Van met vernieuwd exterieur.

    KABE Van met off-road pakket. Altijd een stap verder…

    Nieuw exterieur

    De KABE Estate krijgt voor modeljaar 2025 een nieuw sportief exterieur design. – De serie krijgt een geheel nieuwe decals-set met 3D-gevoel die een stijlvol statement vormt, zegt Peter Vlaanderen, salesmanager voor onder andere Nederland en België. Het rechte design van vorig jaar is vervangen door vloeiende lijnen die snelheid en vooruitgang uitstralen. Net als voorheen heeft de Estate veel standaarduitrusting, waaronder water gedragen vloerverwarming met Alde Compact verwarmingselement, tv-antenne, stereo, ingebouwde luidsprekers, router, USB-aansluiting en een skivak met een externe vergrendelbare klep. De KABE Estate is beschikbaar in dertien indelingen.

    Slimme tv-oplossing in alle caravans

    Veel mensen willen hun favoriete serie ook onderweg kunnen bekijken. Daarom heeft KABE de tv-oplossing dit jaar prioriteit gegeven in het modelprogramma. – Alle caravans hebben nu een instap met een nieuw ontwerp. Het tv-statief is geplaatst op de wand bij de entree en kan eenvoudig worden uitged­raaid, legt Peter Vlaanderen uit. Het nieuwe ontwerp maakt het mogelijk om een tv tot 32 inch te hebben. De indelingen CTDL en CXL behouden hun slimme tv-oplossing met het op-en-neer verstelbare tv-montagesysteem geplaatst in de rugleuning van de zithoek. Hier kan je de tv omhoog of omlaag brengen met een simpele druk op de knop. Standaard bij alle KABE-caravans wordt een tv-antenne met versterker en een router geleverd die het gebruik van streamingdiensten eenvoudig maakt.

    Stijlvolle en functionele keukens

    Voor modeljaar 2025 krijgt de keuken in alle KABE-caravans een smakelijke update die de ervaring in misschien wel het belangrijkste gedeelte van een recreatievoertuig verbetert. – De keuken is vaak het hart van een caravan. De interesse om te koken tijdens de vakantie neemt toe en met de keuken-noviteiten van dit jaar verbeteren we zowel de functionaliteit als de esthetiek, zegt Peter Vlaanderen. De focus ligt op schone lijnen en naadloze overgangen. Zijkanten en lijsten zijn minder zichtbaar gemaakt om een homogeen geheel te geven. De keukenkastjes hebben zwarte handgrepen die mooi in het geheel passen. Op Royal en Imperial zit een afstand tussen de vloer met verlichting. De afstand zorgt voor ruimte voor de voeten, wat een betere werkhouding bij het keukenblad creëert.

    Gas-under-Glass kookplaat – unieke noviteit!

    De luxe Imperial-caravans krijgen de exclusieve keukenmengkraan die we herkennen van de Imperial-campers van vorig jaar. In de Imperial vinden we ook een andere interessante noviteit, namelijk de kookplaat Gas-under-Glass. Deze heeft twee gaspitten en een inductiekookplaat – alles mooi verborgen onder de gladde kookplaat. – Het is zowel esthetisch aantrek­kelijk als eenvoudig schoon te maken. Gas-under-Glass is een spannende innovatie die we als eerste in de caravanmarkt introduceren, zegt Peter Vlaanderen.

    Nieuwe hoekkeuken

    Verder wordt er een geheel nieuwe hoekkeuken aangeboden als optie voor de modellen 560 XL en 600 XL in de Edelstenen-, Royal- en Imperial-series. In de serie Edelstenen en Royal heeft KABE een nieuwe module ontwikkeld met een hoekkookplaat voor de kleinere keukens. – Ook de oven is nieuw, een fraai model met glazen front dat een moderne indruk geeft, voegt Peter toe. Vier modellen in de Edelstenen-serie krijgen een nieuwe rechte kookplaat. Ook de Estate wordt geüpdatet met een rechte kookplaat met drie gaspitten. Als optie in de kleinere Royal-caravans is er een kookplaat met twee gaspitten en een inductiekookplaat. Dit jaar zijn bijna alle KABE-caravans uitgerust met koelkasten van Thetford. Een verdere verbetering is dat alle caravans nu standaard worden geleverd met de grote koelkast.Altijd een stap verder…

     

    16-08-2024 om 00:00 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-08-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mooie landschappen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    14-08-2024 om 20:38 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sante Vertu

    Sainte Vertu

     Ik was onlangs op weg naar het zuiden van Frankrijk. Om Parijs en zijn eventuele verkeersopstoppingen te vermijden, reed ik de snelweg af in Troyes, de D944 op richting Nitry waar ik weer de autosnelweg zuidwaarts zou kunnen nemen.

     De D944,werd lang geleden door de Romeinen aangelegd. Hij begon in Nederland liep door België verder tot in het zuiden van Frankrijk. Door de eeuwen heen werd de weg aangepast en kregen veel stukken een andere nummering. Van Laon via Sante Vertu tot Lornes heeft hij zijn nummer behouden.

    Het landschap is prachtig en we rijden door vele mooie dorpjes, maar nergens eens iets te drinken… Tot we in Sainte Vertu toekwamen en een terrasje ons lokte om even uit te blazen. De gelegenheid om het dorpje eens te bekijken, een dynamisch dorpje, we zagen onder andere de aankondiging van « Ville à Joie » événementen waar openbare en gezondheidsdiensten ter plaatse komen om de minder uit de voeten kunnende mensen te bereiken en te behelpen, samen met openluchtvertoningen die de jongere mensen aantrekken en zo intergenerationele banden te bevorderen.

    Maar wat ons vooral onmiddelijk opviel was de street art die verschillende huizengevels van het dorp bevolkt. Een parijse kunstenaar die hier zijn buitenverblijf heeft zorgt voor deze originele bedrukte papier-maché kunstwerken.


    Nog meer kunst zagen we in tentoonstellingsruimte « Le 2 » waar kunstschilder Joëlle Kem Lika haar kleurrijke schilderijen tentoon stelt in een prachtig gerestaureerde boergondische boerderij.

    We bereiken het kerkpleintje via een met gras begroeide trap, het naamplaatje leert ons dat het een officiële straat betreft. Het kerkje is mooi in zijn eenvoud : typische boergondische witte kalksteen, eenvoudige romaanse constructie zonder fioritures. Een plaatje op de kerkdeur leert ons de legende van de oorsprong van de naam "Sainte Vertu" ("Heilige Deugd") : Saint Médard, die in het toenmalige Sylvanicus étape maakte op weg naar Noyon om er bischop te worden, kwam in verleiding van de frisse jonge meisjes uit het dorp, maar zij herinnerden hem aan zijn heilige taak en om hen te bedanken deed St Médard een afscheidsrede waarin hij de heilige deugden van de bevolking loofde.

    Voor wie het liever wat sportief maakt, we hebben een mooie wandeling gemaakt langs het lokale riviertje de Serein en op de oude spoorweg. Hier begint ook de Véloroute du Serein, een 53 km lange fietsroute die u van Sainte Vertu naar Montréal voert.

    Net voor u vanuit het noorden Sainte Vertu binnenrijdt is aan de rechterkant een pick nick wei. Ze is gelegen aan de Serein en enkele lokale jongeren waren zich in het water spetterend aan het amuseren : begrast strandje en een aan een boom over het water hangende koord om Tarzan te spelen. Is dat niet paradijselijk ?

    Wie met een caravan of camper reist kan vooraan en achteraan van het dorp parkeren. Bent u met de auto op weg, als u van het noorden komt in het tweede huis rechts kunt u overnachten en een heerlijke ‘petite dejeuner’ bekomen.

    14-08-2024 om 00:00 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-08-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brug over de Loire
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    08-08-2024 om 21:22 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-08-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een andere stijl
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    07-08-2024 om 20:52 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-08-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Adria Aviva 422 PY eens wat anders

    Beste lezers

    Pas op met de ongewenste en onbetaalde advertenties die veel blogs teisteren. Het is waarschijnlijk een nieuwe vorm van phising. Een gevaar dat al veel lezers kennen. Dus zeker niet op reageren en vooral niet op de advertentie klikken

    Adria Aviva 422 PY.

    Grote fabrikanten zoals Adria wagen zich soms eens aan een ongewoon interieur zoals de Aviva 422 PY. Als het weinig kampeerders kan bekoren is het geen financiële catastrofe voor de fabrikant.

    Eerste blik

    Bij het binnen komen valt de ongewone zitgroep onmiddellijk op. Een zijzitbank aan de ene kant, aan de andere zijde de keuken en daar tussen twee tafels. Toch wel iets nieuws. Tegenover de buitendeur is de badkamer en vooraan een dwars opgesteld twee persoonsbed. Dat laatste zijn we gewoon.

    Koetswerk

    Het koetswerk is opgebouwd met sandwich panelen, langs buiten aluminium plaat met hamerslag profiel. Het dak is beschermd met hagel bestendige polyester laag. De disselkoffer over de volle breedte van het koetswerk is knap in het gebogen voorfront verwerkt. Het deksel ondersteunt door gasveren blijft ver openstaan om gemakkelijk bij de inhoud te geraken.

     Aan het vlakke achterfront zijn de handgrepen verticaal gemonteerd en de brede moderne verplichte lichten zijn goed zichtbaar in de blauwe decor band, die ook de zijwanden siert. Hij heeft een hoog geplaatst achterlicht en met zijn voortent licht mag de Avivi 422 PY gezien worden.                        Vensters van het eenvoudige doch een goed type, alsook, de tweedelige buitendeur. Koffers onder de zitbank en bed zijn langs buiten en binnen bereikbaar, gasleidingen, stroomdraden en waterleiding zijn zowel binnen als buiten vakkundig gelegd.

    Interieur

    Het rechtlijnig interieur met licht houtdecor  geeft een vakantie gevoel. Ontwerpers hebben bewust gekozen voor dit soort meubelen. Ze wegen niet veel zijn eenvoudig te plaatsen wat de prijs en het gewicht sterk bepaald, maar daarom toch geen mindere kwaliteit is. Voor de bovenkasten zijn dunne schuifdeurtjes gebruikt wat we zelf vroeger als eens zagen zelfs in dure caravans. De beide tafels kan men samen plooien en hebben, hun eigen opbergvakken. Zo komt er meer ruimte vrij voor een extra bed. De brede zitbank kan men met wat inspanning in en uittrekken en gebruiken voor een extra bed.

    Goedkoop ziet de Aviva 422 PY er helemaal niet uit. Ontwerpers hebben kleuren combinatie bedacht die best bij het lichte houtdecor passen. Kleurige zit- en rugkussens, losse kussens, plus de gordijnen maken er een gezellig interieur van. Het grote venster achterin zorgt niet alleen voor ruime ventilatie maar laat een brede blik naar buiten toe. Kijken we naar voor waar 2 matrassen liggen op een in twee plooibare lattenbodem kwestie van met minder moeite in de grote koffer bagage te leggen of uit te nemen. Tegen de voorwand is een bovenkast. Dit deel van het interieur is met een schuifdeur afsluitbaar.

    Aansluitend is de badkamer nogal spartaans uitgerust, heeft vooral met de prijs en het gewicht te maken. Er staat een draaibaar wc gebruiksvriendelijk opgesteld, een mooi smal waskommetje in de hoek, een klein kastje voor toiletgerief en dat is het. Naar het sanitair van de camping gaan is een sterke aanrader.

    De achterste helft.

    Dat is toch wel eens iets anders dan we gewoon zijn. Tussen badkamer en keuken is de kleerkast voor hangkleren met onderaan een legkast. Daarnaast de redelijk grote 1,14 m brede keuken met wit aanrecht en voldoende werkblad. Onder de zwarte afdekplaat zijn een combinatie van 2 kookvuren en het spoelbakje in RVS uitgevoerd. Onderaan en samen met de bovenkast is er voldoende plaats voor keuken gerief. Naast de buitendeur is de 82 l Dometic koelkast geïnstalleerd.

    Er zijn 4 USB stopcontacten, maar slechts één 230 Volt stopcontact, dat is weinig. Met lampen is er voldoende licht op de juiste plaatsen. Tijdens de frisse of koude dagen houdt Truma met ringverwarming het interieur gezellig warm.

    Sanengevat

    Zoals we gewoon zijn van Adria bouwt hij goede caravans tegen redelijke prijzen. De nieuwe Aviva 422 PY behoort daar zeker bij. Alleen zal de fabrikant hier en daar nog wat aanpassingen moeten doen. De indeling is ongewoon en wie een Aviva 422 PY koopt zal dat waarschijnlijk goed overwogen hebben.

     

    Technische gegevens

    Totale lengte: 6,24 m

    Binnen lengte: 4,62 m

    Binnen breedte: 2,17 m

    Stahoogte: 1,96 m

    Dikte wanden 23 mm. dak 24 mm. bodem 40 mm.

    Leeg gewicht 924 kg (afhankelijk van de toebehoren)

    MTM: 1.350 kg

    Meer info: www.adria.com

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    06-08-2024 om 19:42 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Breed landschap
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    06-08-2024 om 19:36 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-08-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tweedehandswagens

    Juli 2024 : tweedehandswagens : inschrijvingen herpakken zich (+12,3%), prijzen blijven dalen

    Dalende prijzen occasies kunnen hogere interestvoeten compenseren


    Filip Rylant, woordvoerder van mobiliteitsfederatie TRAXIO: "Na een onverwachte maar eenmalige daling in juni ten opzichte van juni 2023, herpakten de tweedehandswagens zich behoorlijk goed in juli, met een totaal van 64.660 stuks (+12,3%). Dat is meteen het hoogste maandresultaat van 2024.

    Juli is traditioneel een kalmere maand. Enerzijds omdat heel wat consumenten in mei en juni een tweedehandswagen kopen voor hun zomerreis en anderzijds omdat tijdens het bouwverlof heel wat landgenoten met vakantie in het buitenland zijn. Toch is het goed om vast te stellen dat het aantal inschrijvingen hoog lag in juli, waardoor de stijgende trend van dit jaar wordt bevestigd (cumul 7 maanden: +7,0%). Nog belangrijker is dat het druk blijft in de showrooms.

    Het aanhoudende succes van de tweedehandsmarkt is opmerkelijk want de markt blijft het al jarenlang bijzonder goed doen. Duurdere nieuwe wagens in combinatie met de gestegen levensduurte bewegen heel wat consumenten naar de occasiemarkt. Daar zien we het aantal elektrische wagens stijgen tot 12.123 eenheden – een stijging met 90%, ten nadele van diesels. Opgelet: de particuliere occasie EV-markt wordt nog tijdelijk gestimuleerd door de Vlaamse premie, maar we merken anderzijds ook dat de helft (50,9%) van de occasie EV’s wordt aangekocht door bedrijven.

    Op de tweedehandsmarkt blijven de prijzen geleidelijk dalen – men spreekt van een gemiddelde prijsdaling van ongeveer 8% op een jaar tijd – wat de gestegen financieringskosten mogelijks kan compenseren en zo de occasiewagens extra interessant maakt.

    In juli 2024 werden in totaal 32.151 nieuwe auto's ingeschreven. Dat zijn er -7,3 % minder dan de 34.669 van juli 2023. De cumulatieve cijfers voor de eerste zeven maanden van het jaar laten ook een licht dalende trend zien, van 299.144 in 2023 naar 295.559 in 2024, een daling van -1,2%.

    Het is belangrijk ook deze daling binnen de juiste context te zien. Het jaar 2023 kende namelijk een hoog aantal inschrijvingen door de levering van een groot aantal eerder bestelde auto's. Als we de cijfers vergelijken met die van 2022, toen er 221.307 inschrijvingen waren, zien we een opmerkelijke groei van zo’n 33% in 2024."

    Inschrijvingen van tweedehands (juli 2024)

    De cijfers voor de eerste zeven maanden van 2024 laten een aanhoudende groei van het aantal inschrijvingen voor de tweedehandswagens zien, vergeleken met 2022 en 2023. Van januari tot juli 2022 bedroeg het totaal 379.377 stuks. Voor dezelfde periode in 2023 was dat 406.564 en het steeg in 2024 naar 435.176.

    Dat is een groei van 7,0% tussen 2023 en 2024, en zelfs van 14,7% tussen 2022 en 2024.

    Enkele grote concessiehouders en tweedehandsverkopers deelden hun interessante inzichten met ons.

    Marc Van den Kerkhof, Van Mossel: “Hoewel de verkoop van nieuwe wagens aan particulieren aan de zwakke kant blijft, merken we de laatste maanden wel een lichte verbetering. De klant blijft zeer prijsgevoelig waardoor aanbiedingen op instapwagens uit het B- en C-segment – veelal wagens uit voorraad of die snel leverbaar zijn - gekoppeld aan aantrekkelijke financieringsvoorstellen het nodige succes kennen. De voorkeur van de consument blijft uitgaan naar voordelige benzine motoren en de impact van de Vlaamse EV-premie blijft marginaal.

    Bij de fleet-klanten merken we dat er veel tijd wordt genomen om te beslissen, en soms stelt men een nieuw contract zelfs uit. De EV’s domineren omwille van de gunstige fiscaliteit maar door de hoge prijsstelling van de elektrische wagens overwegen sommige vloten of een verbrandingsmotor geen alternatief is ondanks de fiscale afstraffing. PHEV zijn in mindere mate een alternatief – het uitdovende fiscale voordeel indachtig.

    Op de occasiemarkt, die wordt gedomineerd door de particuliere klant, merken we dat het aanbod verder verruimt waardoor de prijzen normaliseren en de verkopen gunstig evolueren. Ook hier is de vraag naar budgetwagens groot, dit ter compensatie van het lagere aanbod van nieuwe instapwagens. Aangezien klanten steeds meer de aankoop van een recente occasiewagen overwegen ipv een nieuwe auto, vragen ze steeds meer naar de financieringsvormen die gangbaar zijn op de nieuwmarkt, zoals Private Lease-formules.

    De meest gewenste motorisatie is de benzine motor, de EV markt dient nog ontwikkeld te worden: de vraag is niet stabiel en het aanbod niet in verhouding tot de vraag.

    In de werkplaatsen blijven de planningen goed gevuld.

    Ivo Willems, Cardoen“Het is in juli druk geweest bij Cardoen met 10% meer bezoekers in de toonzaal. Opvallend is dat de klanten vragen om de auto snel te leveren. Het kan momenteel niet snel genoeg gaan: niet alleen om op vakantie te vertrekken, maar er zijn bijvoorbeeld ook jongeren die verder van huis gaan studeren, klanten die in september van job veranderen, enzovoort... We merken dus dat behalve een lage prijs ook de snelle levertermijn aan belang wint. Opmerkelijk is ook dat we in juli qua occasies evenveel 100% elektrische voertuigen als dieselwagens hebben geleverd. Dat komt niet door een te lage voorraad aan diesels, maar wel door een gestegen vraag naar EV’s.

    Goed nieuws voor de klant is dat de prijs van een gemiddelde occasiewagen met ongeveer 8% gezakt zou zijn op een jaar. Die prijsdaling kan de gestegen intrestvoeten en het bijhorende verschil in afbetaling mogelijks compenseren.

    Bij de nieuwe wagens is het goede nieuws dat er voldoende wagens beschikbaar zijn. We hebben begin 2024 geen autosalon gehad waardoor de stijging in de verkoop niet even hoog was in de salonjaren. Daardoor is er nu meer stock voorhanden.

    Simon Bossuyt, DEX: “We mochten in juli veel bezoekers ontvangen in onze showrooms – misschien zit het mindere weer bij de aanvang van de maand daar voor iets tussen. Dat heeft geleid tot - alweer - een mooie stijging in verkoop tegenover vorig jaar, zowel voor de nieuwe als de tweedehandse wagens.

    Ondertussen is het aanbod voor onze aankopers weer toegenomen en kunnen we zeer interessante deals afsluiten waar de klanten dan mee van profiteren. Nu ons aanbod scherper geprijsd staat, kopen klanten sneller aan. Die consument heeft steeds meer vragen naar leasing en rentingformules, maar een traditionele financiering blijft vaak de beste keuze voor ons particuliere publiek.

    Geen grote veranderingen deze maand op het vlak van motorisaties: het aandeel plug-in hybrides (PHEV) stijgt geleidelijk, bij volledig elektrische wagens (EV) is het nog steeds afwegen of het product qua prijs interessant wel interessant is voor een particulier. We hebben momenteel niet veel wagens in stock die voldoen aan de voorwaarden voor de Vlaamse EV-premie en de stijging van het aantal verkochte EV’s is daarom beperkt. Daarnaast merken we dat het voor klanten niet altijd even soepel verloopt om de EV-premie aan te vragen.

    In de werkplaats is het door de verlofperiode iets minder druk, ook al omdat veel klanten die op reis vertrokken met de wagen al langsgekomen voor een check-up in de laatste weken voor de vakantie.

    Details tweedehandse personenwagens

    De merken van tweedehandsauto's die de verkoop domineerden tijdens de eerste 7 maanden van 2024 zijn Volkswagen en BMW. De top 5 wordt aangevuld door Mercedes, voor Opel en Peugeot.

    Wat betreft de populairste modellen veranderde er in juli niets voor de top 5. De VW Golf (17.464) kwam op de eerste plaats, voor de VW Polo (12.341), de Opel Corsa (10.968) en de BMW 3 Reeks (9.876). De BMW 1 Reeks, die in juni op de vijfde plaats stond, behield zijn positie met 8.837 inschrijvingen.

    De benzinemotoren domineren nog steeds bij de tweedehandswagens met 54,9% marktaandeel, terwijl diesel terrein verliest tot 31,7%. Die trend is nog duidelijker bij nieuwe dieselvoertuigen, waar het marktaandeel halveert van 9,2% in 2023 naar 5,5% in 2024.

    Het is anderzijds bemoedigend dat het aandeel hybride en elektrische voertuigen blijft toenemen, zelfs al blijft deze stijging bescheiden. 12,9% van de ingeschreven wagens zijn nu oplaadbaar, iets meer dan drie kwart daarvan (10,1%) plug-inhybrides en de rest (2,8%) volledig elektrisch.

    De verhoudingen liggen duidelijk anders voor nieuwe inschrijvingen van personenauto's, waar hybride en elektrische voertuigen, aangevuurd door leasingaankopen en aankopen voor bedrijfsvloten, het grootste deel van de verkoop voor hun rekening nemen, met een percentage van 63,3%.

    In mei 2024 de mediane leeftijd van tweedehandsvoertuigen bedraagt 7 jaar en 10 maanden, wat nog steeds relatief hoog is. De mediane leeftijd van de occasie-inschrijvingen verraadt op zich niet echt dat het totale wagenpark flink aan het verouderen is, en dat is uiteraard een nefast verschijnsel voor de vergroening en uitstootreductie.

    In de laatste maanden van 2023 is het aantal geleverde nieuwe auto's aanzienlijk toegenomen, waardoor er meer recente tweedehandsauto's op de markt zijn gekomen en het Belgische wagenpark is verjongd – 34% van de ingeschreven tweedehandswagens is minder dan 5 jaar oud.

    De tweedehandsmarkt blijft vooral een particuliere activiteit, maar er is beweging in. Maar liefst 88% van de inschrijvingen waren gedaan door privépersonen terwijl het aandeel bedrijfswagens op de tweedehandsmarkt 12% is voor de eerste zeven maanden van 2024. De sector van de tweedehandsverkopers preciseert hierbij dat startende bedrijven vaker kiezen voor een tweedehandswagen en dat zij – voorlopig nog - vaak interesse hebben in occasie hybride wagens.

    Vlaanderen blijft de markt voor inschrijvingen van tweedehandse personenwagens domineren, met een aandeel van 55%. Het marktaandeel van Wallonië blijft 37%, terwijl Brussel behoudt zijn marktaandeel van 8%.

    TRAXIO STATS
    TRAXIO volgt maandelijks de inschrijving op van nieuwe-tweedehandse personenwagens, motorfietsen, bedrijfsvoertuigen, kampeerwagens, aanhangers en speed pedelecs.
    De TRAXIO-cijfers bieden heel wat nuttige details zoals onderverdelingen op nationaal en regionaal niveau, per brandstoftype, CO2-uitstoot, merk en leeftijd.

    Meer info TRAXIO

    05-08-2024 om 21:44 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 28/10-03/11 2024
  • 21/10-27/10 2024
  • 14/10-20/10 2024
  • 07/10-13/10 2024
  • 30/09-06/10 2024
  • 23/09-29/09 2024
  • 16/09-22/09 2024
  • 26/08-01/09 2024
  • 19/08-25/08 2024
  • 12/08-18/08 2024
  • 05/08-11/08 2024
  • 29/07-04/08 2024
  • 15/07-21/07 2024
  • 08/07-14/07 2024
  • 01/07-07/07 2024
  • 24/06-30/06 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!