Inhoud blog
  • Een nieuwe Phoenix A 6700 HBL
  • Met een e-step rijden is gevaarlijk.
  • zwerfauto
  • Feest in de stad
  • Aan de Bodensee
  • Truma heeft nieuwe verwarming
  • Een kampeerauto
  • CamperClean
  • Fleurette Discover 74 LJG
  • Jubileum: 15 jaar CamperClean!
  • Vluchtmisdrijven
  • Califpornia in Düsseldorf
  • zwerfauto's
  • Pilote Atlas A650 D
  • Daar behoort een bloemetje bij
  • Door een berg
  • Een Dethleffs voor gezien met kinderen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    18-08-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Met een e-step rijden is gevaarlijk.
                                                                         
     
    Zeer sterke stijging van het aantal ongevallen met e-steps in begin 2025
    Nieuwe maatregelen dringen zich op om deze stijging te stoppen

    Volgens de verkeersveiligheidsbarometer van Vias voor de eerste 3 maanden van 2025 op basis van cijfers van de politie blijkt dat het aantal geregistreerde letselongevallen met een elektrische step met 62% gestegen is in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Gemiddeld waren er elke dag 5 ongevallen met doden en gewonden. De stijgende trend van het aantal ongevallen, die vorig jaar terug is ingezet, lijkt dus in een stroomversnelling te komen en stellen we vast in de 3 gewesten. Om deze stijging een halt toe te roepen, doet Vias vijf aanbevelingen.

    470 letselongevallen met e-steps in eerste 3 maanden
    Tijdens de eerste 3 maanden van dit jaar is het aantal ongevallen met doden en gewonden met een elektrische step in ons land gestegen van 291 naar 470. Dat zijn er gemiddeld 5 per dag. Op nationaal niveau zien we een stijging van het aantal ongevallen met 62%. De stijging doet zich voor in de 3 regio’s.  

    Aantal letselongevallen met een elektrische step in functie van de regio
          Evolutie 2024-2025
      2024 2025 In absolute cijfers percentage
    Waals Gewest 42 82 +40 +95%
    Brussels Gewest 88 127 +39 +44%
    Vlaanderen 161 261 +100 +62%
    België 291 470 +179 +61%

    In heel 2024 waren er officieel 1853 letselongevallen met een elektrische step, ofwel een stijging met 14% ten opzichte van 2023. De stijging zet zich in deze eerste 3 maanden van dit jaar nog forser door.
    Het gaat hier enkel over de door de politie geregistreerde ongevallen. Bij veel ongevallen zonder tegenpartij gaan de gewonden rechtstreeks naar het ziekenhuis. Het totaal aantal ongevallen ligt dus nog veel hoger. In Vlaanderen waren er deze zomer ook al minstens 4 dodelijke ongevallen waarbij iemand op een elektrische step om het leven kwam.
     
    5 aanbevelingen van Vias om deze stijging tegen te gaan  
    Nieuwe maatregelen zijn nodig als we deze stijging willen omkeren. Vias institute stelt daarom volgende maatregelen voor:
    1. Verbied de invoer van elektrische steps die sneller dan 25 km/u kunnen rijden. Bepaalde modellen, met name Chinese, zijn enorm populair bij jongeren vanwege hun betaalbare prijs en het feit dat ze buitensporige snelheden halen
    2. Versnel het goedkeuringsproces van het systeem waarmee de snelheid van elektrische steps exact kan worden gemeten. In Nederland is er een goedgekeurd toestel in gebruik door de politie. Zodra deze curvometers is goedgekeurd, zou dat het werk van de politie bij controles aanzienlijk moeten vergemakkelijken.
    3. Maak het verplicht om een helm te dragen. Een studie op basis van Belgische ziekenhuiscijfers toont aan dat 60% van de zwaargewonde e-steppers een ernstig hoofdletsel heeft.
    4. Verplicht het dragen van fluovest ‘s avonds of bij beperkte zichtbaarheid. Het achterlicht van e-steps bevindt zich zeer laag en is niet altijd goed zichtbaar. Met een fluovest wordt de zichtbaarheid van de gebruikers van een e-step gevoelig vergroot.
    5. Voer strengere technische normen in die moeten nageleefd worden, zeker in verband met de grootte van de wieltjes.

    Lichte stijging van het aantal letselongevallen
    Het totaal aantal letselongevallen in ons land is licht gestegen in de eerste 3 maanden van dit jaar ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar(+3%). Naast een stijging van het aantal ongevallen met e-steps, noteren we ook een stijging van het aantal ongevallen met bromfietsen van 8% (920 ongevallen ipv 849).
    In Vlaanderen blijft het aantal ongevallen met fietsers stabiel. We zien wel dat er een shift aan het gebeuren is van ongevallen met een klassieke fiets naar ongevallen met een elektrische fiets. Het aantal ongevallen met een klassieke fiets daalde met 5% van 1146 naar 1085 letselongevallen. Het aantal ongevallen met een elektrische fiets steeg daarentegen met 9% van 670 naar 733.
     
    Stijging van het aantal doden in Vlaanderen, lichte daling in Wallonië
    In Vlaanderen steeg het aantal doden ter plaatse van 36 naar 47. In Wallonië daalde het van 32 naar 30. We moeten deze cijfers wel met voorzichtigheid benaderen. Het gaat hier over een korte periode en enkel over de ‘doden ter plaatse’. De mensen die tot 30 dagen na hun verwondingen overlijden, moeten daar nog aan toegevoegd worden.
     
    Jean-Luc Crucke, federaal minister van Mobiliteit: "De sterke toename van het aantal ongevallen met elektrische steps is een alarmsignaal dat we niet kunnen negeren. Zachte mobiliteit moet hand in hand gaan met veiligheid, zowel voor de gebruikers zelf als voor alle andere weggebruikers. De aanbevelingen van Vias verdienen onze volledige aandacht en we zullen samen met de gewesten en de actoren op het terrein werken aan concrete en doeltreffende maatregelen. Ons doel is duidelijk: risico's verminderen en levens redden."

    Meer info: VIAS institute

    18-08-2025 om 20:27 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-08-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zwerfauto
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    14-08-2025 om 19:42 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    1. Tien weetjes over een achtbaan
      Het eerste achtbaan-idee stamt uit Rusland. Van verhalen en tekeningen weten we dat daar in de 16e en 17e eeuw houten stellages gebouwd werden waar men als het gesneeuwd had met een slee van af gleed. Later kwamen er wieltjes onder want men wilde ook kunnen glijden als het niet gesneeuwd had. In sommige landen heten achtbanen nog steeds ‘montagnes russes’ (Russische bergen).
    2. De naam ‘achtbaan’ is pas in 1880 ontstaan. In dat jaar vroeg ene F.A. Schwarz uit Duitsland patent aan voor zijn idee van een achtbaan in de vorm van een acht.
    3. Waarom vieren we Rollercoaster Day ieder jaar op 16 augustus? Op deze dag in 1898 ontving de ontwerper van de eerste achtbaan met een looping een patent.
    4. Een looping in een achtbaan is nooit rond, maar eerder druppelvormig. Bij het verlaten van een perfect ronde looping zouden er te veel g-krachten op de inzittenden van het treintje komen en dat leidde in het verleden tot ongelukken.
    5. 5.G-krachten maken een achtbaan spannend. Er zijn positieve, negatieve en zijwaartse g-krachten. Bij positieve word je in je stoeltje gedrukt. Dat gebeurt bij versnellingen. Bij negatieve g-krachten lijkt het alsof je loskomt van je stoel, bijvoorbeeld als het treintje over een heuvel gaat. De term g-krachten komt overigens van het Engelse woord ‘gravity’ (zwaartekracht).
    6. Twee artsen uit de USA hebben in 2018 ontdekt dat kleine nierstenen kunnen loslaten bij het rijden in een achtbaan. Het tweetal werd beloond met de 'Ig-Nobelprijs' van de medische faculteit van de universiteit van Harvard. De prijs wordt uitgereikt aan onderzoeken die mensen eerst aan het lachen brengen maar daarna tot nadenken aanzetten.
    7. Op dit moment zijn er in de parken wereldwijd 6.028 rollercoasters operationeel. Het merendeel (5.851 stuks) is van staal. Op de site rcdb.com is het overzicht te vinden.
    8. In de 10 best bezochte attractieparken van Europa heeft men per park gemiddeld 6 achtbanen. Europa-Park in Duitsland heeft meer dan het dubbele aantal: 14 stuks! Tel je hier de lengtes van de banen bij elkaar op dan is dat zo’n 10 kilometer. Er staan hier zoveel achtbanen omdat dit park de showroom is van moederbedrijf Mack Rides. Dit bedrijf is een van de vijf grootste achtbaanleveranciers ter wereld.
    9. Achtbaanfans maken er een sport van om zo veel mogelijk achtbanen te beleven. Zij reizen de hele wereld over en houden de scores bij op websites en apps. Ene George uit het Verenigd Koninkrijk heeft er al meer dan 3.272 op zijn naam staan. (bron: coaster-count.com)
    10. Tegenwoordig kun je achtbanen ook met een VR-bril doen. Tijdens zo’n 'coastiality'-rit zorgt de film die aan de binnenzijde van een bril te zien is, dat je je in een andere wereld waant, terwijl je tegelijkertijd onderhevig bent aan G-krachten, wind en de bewegingen van het rijdende treintje. Europa-Park is de grondlegger van ‘coastiality’ en had de première al in 2015.

    14-08-2025 om 19:41 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Feest in de stad
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    14-08-2025 om 19:15 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Zaterdag 16 augustus: Rollercoaster Day

    Waarom we eerder verliefd worden in achtbanen

    Fans over de hele wereld vieren ieder jaar op 16 augustus Rollercoaster Day. Deze bijzondere attracties hebben we te danken aan tsarina Catherina de Grote. Halverwege de achttiende eeuw gaf zij opdracht om wieltjes aan te brengen onder de sledes waarmee de Russische high society van stellages roetsjte. Later is men achtbanen met rails gaan bouwen en op 16 augustus 1898 werd een patent aangevraagd voor de eerste loopingachtbaan. Achtbanen vormen een leuk onderwerk voor psychologen. Zo adviseren zij op je eerste date samen een ritje in een achtbaan te maken.

    Houten achtbaan 1925

    De angst die opgeroepen wordt bij achtbanen is een interessant thema voor veel psychologen. Zo heeft de Duitser Dolf Zillmann de opwindings-overdrachtstheorie ontwikkeld. Deze beschrijft dat fysiologische opwinding (zoals een verhoogde hartslag, adrenaline, spanning) niet meteen verdwijnt nadat een emotionele gebeurtenis heeft plaatsgevonden. Die gevoelens worden dan onbewust ook aan een nieuwe, vaak totaal andere situatie gekoppeld. Volgens Wim Strijbosch die aan de Breda University of Applied Science onderzoek doet naar emoties in onze vrijetijd kan deze theorie ook toegepast worden op achtbanen. “Als je een ritje in een achtbaan maakt klopt je hart sneller en giert de adrenaline door je lichaam. Maak je de rit samen met een date dan zorgt de overdracht van opwinding na afloop dat je je nog meer aangetrokken voelt tot die persoon dan normaal.”

    Henk Groenen, verantwoordelijk voor de marketing van Europa-Park in de Benelux, zegt: “Europa-Park is bij uitstek de plek voor mensen die (weer) verliefd willen worden. We hebben maar liefst 14 achtbanen! Gegarandeerd verliefd word je in de in 2024 geopende achtbaan ‘Voltron Nevera powered by Rimac’. Deze heeft met 105 graden de steilste lancering ter wereld en verrast bezoekers met talloze richtingwisselingen en maar liefst 7 over-de-kop-elementen. Dit zorgt voor een enorme adrenalinestoot en behalve heel veel kriebels ook heel veel vlinders in de buik”.

    Voltron Nevera 2024

    Europa-Park
    Europa-Park bestaat dit jaar 50 jaar. In het park zijn 17 Europese landen in themagebieden tot in de kleinste details nagebouwd. Je vindt er meer dan 100 attracties en shows en kunt in talloze cafés en restaurants de culinaire veelzijdigheid van Europa ontdekken. Europa-Park is al 9 keer uitgeroepen tot beste attractiepark ter wereld. Sinds 2019 kun je er ook volop genieten in waterpark Rulantica, met meer dan 50 glijbanen en waterattracties. Het Europa-Park Resort ligt in het Zwarte Woud, aan de rand van de Elzas, en is goed bereikbaar met de auto (5,5 uur vanaf Utrecht), bus, vliegtuig of trein. Meer weten? Kijk op de Nederlandstalige website: www.europapark.de.

    14-08-2025 om 19:14 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aan de Bodensee
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    14-08-2025 om 19:11 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-08-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Truma heeft nieuwe verwarming

    CombiNeo presentatie op de Caravan Salon 2025

    Bekende OEM's hebben al gekozen voor het nieuwe verwarmingssysteem

    Op de Caravan Salon, die op 29 augustus 2025 van start gaat, presenteert Truma, Europa's toonaangevende aanbieder van technische systeemoplossingen voor de caravan- en camperindustrie, een van de hoogtepunten van de beurs met de nieuwe CombiNeo verwarmingsoplossing. De nieuwe verwarmingsoplossing, die aan het begin van het jaar werd gepresenteerd, biedt spannende innovaties op het gebied van warmwatervoorziening. Met het doorstroomverwarmerprincipe is het mogelijk om eindeloos te douchen*. Dit betekent dat iedereen al na acht minuten opwarmen kan genieten van een warme douche – ongeacht het aantal personen. Nog een voordeel: met een druk op de knop is er al na drie minuten warm water beschikbaar, bijvoorbeeld voor een korte afwasbeurt. Vooruit plannen is verleden tijd.

    Gas, elektriciteit of lucht

    De CombiNeo biedt maximale flexibiliteit op het gebied van verwarming: hij kan worden gebruikt op gas, elektriciteit of in hybride modus. In de puur elektrische modus levert hij een verwarmingsvermogen van 3 kW – ideaal om gas te besparen en veel alledaagse situaties, zoals druppelverwarming in de winter, probleemloos te beheersen. Het werkt bijzonder stil en volledig emissievrij. Als u maximaal vermogen nodig heeft, kunt u de hybride modus gebruiken: hier combineert de CombiNeo gas en elektriciteit en bereikt een verwarmingsvermogen tot 7 kW.

    Comfort, kwaliteit en betrouwbaarheid

    Bij de ontwikkeling van de CombiNeo reageerde Truma vooral op feedback van de caravan- en campergemeenschap. Naast betrouwbaarheid en efficiëntie is er vooral vraag naar een snelle en permanente warmwatervoorziening. Tijdens de ontwikkeling werd ook de nadruk gelegd op een compact ontwerp dat ruimte en gewicht bespaart. Een andere focus ligt op kwaliteit en betrouwbaarheid. Om ervoor te zorgen dat de CombiNeo ook onder ongunstige weersomstandigheden betrouwbare warmte op lange termijn levert, werd een groot aantal strenge tests uitgevoerd. Truma is ervan overtuigd dat CombiNeo de verwachtingen van de klant zal overtreffen en een nieuwe maatstaf in de branche zal zetten.

    Eerste OEM's vertrouwen op CombiNeo

    In februari presenteerde Truma de CombiNeo voor het eerst in het kader van de "Caravan, Camping and Motorhome Show" op het NEC in Birmingham. Truma wist de gerenommeerde Britse autofabrikant Auto-Sleepers over zich te halen voor een exclusieve pre-launch. Op de Caravan Salon kan Truma nu de samenwerking aankondigen met andere bekende fabrikanten, die de CombiNeo ook in hun voertuigen zullen installeren. Het gaat onder meer om Frankia (Duitsland), Autotrail (Groot-Brittannië) en Autostar en Notin (beide Frankrijk). Frankia en Notin tonen al voertuigen met de CombiNeo op de Caravan Salon 2025.

    *Warm water na 3 minuten, warme douche na 8 minuten opwarmtijd in gas- en hybride modus met een temperatuurverschil ≤ 25°C (bijv. tank 13°C – douchetemperatuur 38°C) en een waterdebiet van 3,5 liter per minuut, beperkt door de gas-, elektriciteits- en watertoevoer en de levensduur van het product.

    Meer info:www.truma.de

     

    13-08-2025 om 16:17 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-08-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een kampeerauto
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    11-08-2025 om 20:05 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CamperClean

    Jubileum: 15 jaar CamperClean!

     Van uitvinder tot full-service leverancier van kampeerplaatstechnologie

     Het bedrijf CamperClean uit Schermbeck bestaat al sinds 2010! De broers Ralf en Peter en Mark Butterweck hebben als oprichters en directeuren het bedrijf ontwikkeld, beginnend met een volautomatisch station voor de afvoer van de inhoud van mobiele toiletcassettes van kampeerauto’s en caravans, tot een toonaangevende full-service leverancier voor campings en parkeergelegenheden.

     Gedreven door de bedrijfsfilosofie om niet alleen moderne technologie te gebruiken bij het kamperen en caravannen, maar ook om het comfort van mobiel reizen voor kampeerders en camperbezitters op het hoogst mogelijke niveau te brengen, werden de rudimentaire wortels en het kamperen dicht bij de natuur niet verwaarloosd. Milieubescherming en harmonie met de natuur kregen de hoogste prioriteit. Het gehele CamperClean-productportfolio is gebaseerd op de persoonlijke ervaring van de actieve kampeerders Tebartz en Butterweck en op nauwe samenwerking met kampeerondernemers en hun klanten om de meest praktische en comfortabele beroepen voor de uitrusting van campings en standplaatsfaciliteiten te ontwikkelen.

     

    ""CamperClean " station voor het afvoeren van de inhoud van het toilet

    De basis voor de succesvolle ontwikkeling van CamperClean werd gelegd met het gepatenteerde afvalstation voor cassettetoiletten, het CamperClean station. Het is de moeder van alle innovatieve oplossingen voor moderne afvalverwerkings- en bevoorradingsstations en is al 15 jaar de maatstaf voor uitstekende innovaties in de industrie.

    Meer dan 650 actieve stations in heel Europa spreken een duidelijke taal. De stations zijn niet alleen te vinden op campings, maar ook op camperplaatsen, handelscentra voor caravans en tankstations en rustplaatsen (zelfs op de Canarische Eilanden). Een goed voorbeeld op dit moment is de "stedelijke " parkeerplaats in Amsterdam.

     

    ""CamperClean " stroom- en servicezuilen

    De verschillende servicezuilen zijn bovendien voertuiggerelateerd en klantgericht servicevriendelijk, die afhankelijk van het ontwerp harmonieus in het landschap opgaan. Met een individueel gewenste combinatie bieden ze het volledige spectrum aan aansluitingen voor tv, elektriciteit, water, LAN, RFID-kaartsysteem, muntvalidator en zijn ze ook beschermd tegen vorst, overstroming en vandalisme en kunnen ze worden gedemonteerd; ook duurzaam en 1000 keer getest gemaakt van ABS-kunststof, Dibond, aluminium of RVS.

     

    CamperClean controlesystemen en in- en uitcheckterminals

    Voor een beheersbare veiligheid op het terrein biedt CamperClean verschillende in- en in- en uitchecksystemen die volledige controle mogelijk maken over alle activiteiten op het terrein zonder een grote hoeveelheid mankracht. Hiertoe behoren barrière- (optioneel met kentekenherkenning) en cashless (RFID-kaarten) betalingssystemen, evenals uitlees- en afstandsbedieningssystemen op afstand; Daarnaast zijn er controlemogelijkheden voor verbruiks-/tijdfacturering in de douche of wasruimte, evenals toegangscontroles voor gratis of betaalde servicegebieden.

     

    ""CamperClean "-modules - de innovatie van gebouwen

    Oorspronkelijk ontworpen als sanitaire gebouwen, zijn de modulaire bouwsystemen van CamperClean nu rolmodellen voor een nieuwe generatie functionele ruimtes die flexibel, efficiënt en milieuvriendelijk zijn. De modules worden "plug-and-play " geleverd en zijn zonder veel moeite snel klaar voor gebruik ter plaatse. Of het nu gaat om receptie-, sanitair-, technische of opslagruimte, kantine, winkel, keuken, was- en droogruimte - de mogelijke toepassingen zijn bijna onbeperkt. Qua constructie zijn ze het hoogwaardige alternatief voor conventioneel gebouwde, uitbundig gemetselde gebouwen. Naast het topinterieurdesign zijn er optionele elektrische pakketten met smartcardsysteem en toegangscontrole, automatische douche- en waterregeling en lichtmanagementsystemen die zinloze verspilling van hulpbronnen voorkomen.

     

    "CamperClean "-Safari Lodges

    Als je geen eigen recreatievoertuig of tent hebt, kun je nog steeds genieten van kamperen of beter glamping. Het aanbod van CamperClean safari lodges omvat verschillende indelingen. De lodges bieden plaats aan 4 – 6 personen met keuken, woonkamer, wasgelegenheid en slaapkamer. Optioneel is een aparte badkamer met douche mogelijk, evenals een individuele meubelset, een elektrisch pakket, palen en leuningen en een uitgebreid terras. Glamping en gezinsvakanties in perfecties

     

    ""CamperClean " service en producten uit één hand

    CamperClean is een absoluut betrouwbare servicepartner en biedt alles uit één hand: alle transacties worden uit één hand onderhouden - dit betekent lagere kosten door slechts eenmalige aankomsten en vertrekken. Met gedifferentieerde aanbiedingen van 24/7/365 telefoonservice tot kortstondige inzet ter plaatse in heel Europa voor mogelijke reparatiewerkzaamheden, is CamperClean altijd een competente partner die zorgt voor een vlotte werking van alle CamperClean-vakken.

     

    "CamperClean " standplaats concepten

    Maar CamperClean ondersteunt niet alleen de bestaande kampeerbranche met dit uitgebreide assortiment en de bijbehorende diensten. Met zijn uitgebreide knowhow is CamperClean ook toonaangevend in de belangenvereniging " stellplatzkonzepte.de ". Het bestaat uit een ervaren team van architecten, CamperClean als productleverancier en ervaren partners die nieuwe kampeer- en pitchprojecten ondersteunen als analyse-, marketing- en PR-team. Daarom is er nu een modelparkeerplaats in Dortmund Wischlingen, als presentatie voor een optimaal geplande en uitgeruste parkeerplaats. Voltooide modelprojecten zijn onder meer de parkeerplaats "Achtern Diek " in Grömitz, het WOMO-treinstation Friedrichroda en, in de toekomst, de faciliteit "Glamping-Park & Caravaning-Area Schloss Thurn ".

     

    "CamperClean "-mystop24.de

    Het product- en dienstenportfolio "CamperClean " wordt gecompleteerd door "MyStop24 ", een mobiele app waarmee reizigers gemakkelijk onderweg of thuis geschikte campings kunnen vinden en boeken. Met de geïntegreerde incheckfunctie met QR-code en betaling met RFID-kaart wordt het verblijf vereenvoudigd. Voor camping- en standplaatsexploitanten biedt MyStop24 een gebruiksvriendelijk admin-portaal voor het beheren van staanplaatsen en prijzen voor een optimaal gebruik van de staanplaatsen. Dankzij eenvoudige online registratie en accountactivering kunnen exploitanten hun staanplaatsen efficiënt beheren en aanbieden, waardoor MyStop24 de ideale oplossing is voor mobiele reizigers en standplaatsexploitanten.

     

    Geïnteresseerden kunnen via www.camperclean.de informatie over het CamperClean-portfolio raadplegen.

     Internetten: www.camperclean.de

     

    11-08-2025 om 19:59 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    11-08-2025 om 19:26 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fleurette Discover 74 LJG

    Fleurette Discover 74 LJG

    Fleurette kampeerauto’s zijn een Frans product dat tot betere klasse behoort zonder in een prijsklasse te vallen die de portemonnee pijn doet.

    Bij het naderen van de integrale Discover met zijn prachtig koetswerk kan men al vermoeden dat het interieur er evenwaardig zal zijn. Opgebouwd op een laag AL-KO chassis is het koetswerk, een mono blok, volledig uit hagelbestendig polyester materiaal gemaakt. Alvast een waarborg voor een jarenlang probleemloos gebruik. De Discover 74 LJG heeft verwarmde dubbele bodem, in de koffer zijn de watertanks en ander technische uitrusting gemonteerd. Er blijft nog genoeg ruimte over voor bagage die via een service luik links en rechts van de wagen bereikbaar is. Die zaken zijn ook via luikjes in de binnenvloer van de wagen te zien. De buitendeur, een kloeke Hartal deur heeft een venster, langs binnen zijn enkele bergvakjes. Een goed geplaatste handgreep help voor wie niet zo vlot het elektrisch bediend uitschuifbaar trapje en de integrale trap op moet om binnen te geraken. De garage is groot genoeg om een paar fietsen of ander sportgerief te vervoeren. Verankeringspunten zijn voorzien. Gekoppeld aan een goede isolatie alvast een leuk en aangenaam verblijf tijdens de wintermaanden. Neem daarbij nog een Truma 6 c kachel met uitstroom openingen verdeeld over gans het interieur en kan de pret niet meer op.

    Een integraal

     De Fleurette Discover 74 LJG is een integrale kampeerauto met achterin enkele bedden. Vooraan is een ruime zitgroep met zij zitbanken. Bedoeld voor een gezin met 2 kinderen. Witte kleuren en donker hout decor vormen het chick meubilair. De bovenkasten met hun witte licht geknakte deuren vallen op. Om te openen een druk op de deur een veersysteem zorgt dat ze ver open blijven staan.

    Onderaan de bovenkast is een open vak daaronder een laden. Handig om boeken, schrijfgerief en andere kleine zaken te bergen die men regelmatig nodig heeft. Men kan heel het interieur verlichten of enkel het deel waar men vertoefd, voor de gezelligheid is er de onrechtstreekse verlichting.

    Keuken.

    De eerste grote blikvanger als je binnen stapt is de keuken. In het aanrecht van 99 x 85 cm zijn 2 kookvuren met elektrische ontsteking en een ronde wasbak geïntegreerd. Er blijft nog redelijk wat werkoppervlakte over om de culinaire genoegens voor te bereiden. Onderaan zijn twee grote laden waarvan de onderste een afval bakje herbergt. Er naast is een hoge smalle lade geschikt om flessen veilig en staande te vervoeren. Alle drie hebben ze een brede blinkende handgreep, sluiten automatisch en met de centrale vergrendeling blijven ze netjes dicht tijdens het rijden. Naast de bovenkasten waarin een schapje is nog een lade voor heel klein keuken materiaal. Als optie kan het vervangen worden om er een tv te installeren. Een afzuigkap voert de keuken geurtjes naar buiten, het dakluik boven de keuken is daarbij een goede hulp. Een 230 en een 12 Volt stopcontact zijn voorzien, eentje van 230 Volt meer zou nuttig kunnen zijn. Er is een mobile afscherming voor de zitbank. Tegenover de keuken staat de koelkast met afzonderlijke diepvriezer.

    Voor 4 personen is de zitgroep ruim bemeten. Het samenklapbaar tafelblad is noodzakelijk om de toegang van en naar de stuurcabine mogelijk te maken. Met de draaibare cabinezetels kunnen er nog 2 bezoekers bij om een gezellig babbeltje te doen bij een natje en een droogje. Komen er potten, borden en bestekken op tafel zijn 4 tafelgenoten genoeg. Bij avond het hefbed omlaag trekken. Het voordeel van deze integraal is dat men dan nog met 2 van tafel en zitbank kan genieten, mogelijke kindjes kunnen naar het hefbed. Dakluik en 2 opengaande vensters brengen licht en verluchting in huis.

    Om met z’n vieren op stap te gaan kunnen de zijzitbanken met enkele handgrepen tot zittingen met veiligheidsgordels in de rijrichting worden omgebouwd. In dezelfde kleur en materiaal als de zijzitbanken zijn de draaibare zetels in de stuurcabine. Voor de chauffeur is een deur voorzien, door de enorme voorruit heeft hij en zijn passagier een breed panoramisch zicht op het landschap en vooral op het huidig drukke verkeer.

    Sanitair

    Afsluitbaar van het woongedeelte is het sanitair over de volle breedte van de wagen ingericht. Aan de rechter zijde, af te sluiten met een acrylglazen deur, is een chique douche met een speciaal voor dit type douchecel een uit polyester gemaakte douchebodem. Voor de meeste bewoners zal hij hoog genoeg zijn om onder de sproeier te kunnen staan. Achter de stoere deur met een donker houtdecor staat het draaibaar wc. Die deur sluit het woongedeelte af een schuifdeur aan de andere zijde sluit de slaapkamer af. Voor een wasbeurt is er een waskommetje met spiegel gedragen door een kastje een tweede kastje is naast de spiegel. Samen groot genoeg voor het toilet gerief van de bewoners

    Slaapkamer

    Via 2 wegklapbare treden bereikt men de dikke comfortabele door lattenbodems gedragen matrassen. Met een tussen kussen kan men gedeeltelijk een breed bed vormen. Onder de voeteinden is aan de linkerkant een grote kleerkast, rechts zijn twee diepe brede laden. Boven de hoofdeinden is een brede spiegel en 2 leeslampen op zwanenhals. Links en rechts vullen bovenkasten het meubilair aan. Dakluik en twee opengaande vensters voeren licht en lucht aan.

    Samen gevat

    De Fleurette Discover 74 LJG is een zeer geschikte kampeerauto voor een gezin met twee kinderen, een koppel alleen dat van comfort en levensruimte houdt mag hem zeker niet voorbij gaan. Een chique modern interieur en bijzonder degelijk en keurig afgewerkt. Als men het niet gewoon is,is het even wennen aan de voorruit van de stuurcabine die ver voor het stuurwiel staat. Rijden is genieten met de dieselmotor die via een achtrap automaat 180 paardjes naar de voorwielen drijft. Dit alles voor een aanvaardbare basisprijs van 123.325 euro.

    Technische gegevens.

    Basisvoertuig: Fiat Ducato met AL-KO chassis

    Motor: Turbo diesel 180 pk

           Automatische 8 versnellingsbak

    Koetswerk volledige hagelbestendig polyester: Dikte dak, wanden, onderste vloer 30 mm

    Afmetingen: L X B X H  7,49 x 2,3 x 2,88 m

    MTM: 4.400 kg

    Rijklaar: 3.180 kg (afhankelijk van de toebehoren)

    Basis prijs: 123.325 euro

    Meer info: CTM motorhomes

               E-mail: info@ctmmotorhomes.be   

      

    11-08-2025 om 19:22 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-08-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    09-08-2025 om 20:10 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jubileum: 15 jaar CamperClean!

    Jubileum 15 jaar CamperClean!

     Van uitvinder tot full-service leverancier van kampeerplaatstechnologie

     

    Het bedrijf CamperClean uit Schermbeck bestaat al sinds 2010! De broers Ralf en Peter en Mark Butterweck hebben als oprichters en directeuren het bedrijf ontwikkeld, beginnend met een volautomatisch station voor de afvoer van de inhoud van mobiele toiletcassettes van kampeerauto’s en caravans, tot een toonaangevende full-service leverancier voor campings en parkeergelegenheden.

     Gedreven door de bedrijfsfilosofie om niet alleen moderne technologie te gebruiken bij het kamperen en caravannen, maar ook om het comfort van mobiel reizen voor kampeerders en camperbezitters op het hoogst mogelijke niveau te brengen, werden de rudimentaire wortels en het kamperen dicht bij de natuur niet verwaarloosd. Milieubescherming en harmonie met de natuur kregen de hoogste prioriteit. Het gehele CamperClean-productportfolio is gebaseerd op de persoonlijke ervaring van de actieve kampeerders Tebartz en Butterweck en op nauwe samenwerking met kampeerondernemers en hun klanten om de meest praktische en comfortabele beroepen voor de uitrusting van campings en standplaatsfaciliteiten te ontwikkelen.

     

    ""CamperClean " station voor het afvoeren van de inhoud van het toilet

    De basis voor de succesvolle ontwikkeling van CamperClean werd gelegd met het gepatenteerde afvalstation voor cassettetoiletten, het CamperClean station. Het is de moeder van alle innovatieve oplossingen voor moderne afvalverwerkings- en bevoorradingsstations en is al 15 jaar de maatstaf voor uitstekende innovaties in de industrie.

    Meer dan 650 actieve stations in heel Europa spreken een duidelijke taal. De stations zijn niet alleen te vinden op campings, maar ook op camperplaatsen, handelscentra voor caravans en tankstations en rustplaatsen (zelfs op de Canarische Eilanden). Een goed voorbeeld op dit moment is de "stedelijke " parkeerplaats in Amsterdam.

     ""CamperClean " stroom- en servicezuilen

    De verschillende servicezuilen zijn bovendien voertuiggerelateerd en klantgericht servicevriendelijk, die afhankelijk van het ontwerp harmonieus in het landschap opgaan. Met een individueel gewenste combinatie bieden ze het volledige spectrum aan aansluitingen voor tv, elektriciteit, water, LAN, RFID-kaartsysteem, muntvalidator en zijn ze ook beschermd tegen vorst, overstroming en vandalisme en kunnen ze worden gedemonteerd; ook duurzaam en 1000 keer getest gemaakt van ABS-kunststof, Dibond, aluminium of RVS.

     

    CamperClean controlesystemen en in- en uitcheckterminals

    Voor een beheersbare veiligheid op het terrein biedt CamperClean verschillende in- en in- en uitchecksystemen die volledige controle mogelijk maken over alle activiteiten op het terrein zonder een grote hoeveelheid mankracht. Hiertoe behoren barrière- (optioneel met kentekenherkenning) en cashless (RFID-kaarten) betalingssystemen, evenals uitlees- en afstandsbedieningssystemen op afstand; Daarnaast zijn er controlemogelijkheden voor verbruiks-/tijdfacturering in de douche of wasruimte, evenals toegangscontroles voor gratis of betaalde servicegebieden.

     ""CamperClean "-modules - de innovatie van gebouwen

    Oorspronkelijk ontworpen als sanitaire gebouwen, zijn de modulaire bouwsystemen van CamperClean nu rolmodellen voor een nieuwe generatie functionele ruimtes die flexibel, efficiënt en milieuvriendelijk zijn. De modules worden "plug-and-play " geleverd en zijn zonder veel moeite snel klaar voor gebruik ter plaatse. Of het nu gaat om receptie-, sanitair-, technische of opslagruimte, kantine, winkel, keuken, was- en droogruimte - de mogelijke toepassingen zijn bijna onbeperkt. Qua constructie zijn ze het hoogwaardige alternatief voor conventioneel gebouwde, uitbundig gemetselde gebouwen. Naast het topinterieurdesign zijn er optionele elektrische pakketten met smartcardsysteem en toegangscontrole, automatische douche- en waterregeling en lichtmanagementsystemen die zinloze verspilling van hulpbronnen voorkomen.

     

    "CamperClean "-Safari Lodges

    Als je geen eigen recreatievoertuig of tent hebt, kun je nog steeds genieten van kamperen of beter glamping. Het aanbod van CamperClean safari lodges omvat verschillende indelingen. De lodges bieden plaats aan 4 – 6 personen met keuken, woonkamer, wasgelegenheid en slaapkamer. Optioneel is een aparte badkamer met douche mogelijk, evenals een individuele meubelset, een elektrisch pakket, palen en leuningen en een uitgebreid terras. Glamping en gezinsvakanties in perfectie.

     

    ""CamperClean " service en producten uit één hand

    CamperClean is een absoluut betrouwbare servicepartner en biedt alles uit één hand: alle transacties worden uit één hand onderhouden - dit betekent lagere kosten door slechts eenmalige aankomsten en vertrekken. Met gedifferentieerde aanbiedingen van 24/7/365 telefoonservice tot kortstondige inzet ter plaatse in heel Europa voor mogelijke reparatiewerkzaamheden, is CamperClean altijd een competente partner die zorgt voor een vlotte werking van alle CamperClean-vakken.

     

    "CamperClean " standplaats concepten

    Maar CamperClean ondersteunt niet alleen de bestaande kampeerbranche met dit uitgebreide assortiment en de bijbehorende diensten. Met zijn uitgebreide knowhow is CamperClean ook toonaangevend in de belangenvereniging " stellplatzkonzepte.de ". Het bestaat uit een ervaren team van architecten, CamperClean als productleverancier en ervaren partners die nieuwe kampeer- en pitchprojecten ondersteunen als analyse-, marketing- en PR-team. Daarom is er nu een modelparkeerplaats in Dortmund Wischlingen, als presentatie voor een optimaal geplande en uitgeruste parkeerplaats. Voltooide modelprojecten zijn onder meer de parkeerplaats "Achtern Diek " in Grömitz, het WOMO-treinstation Friedrichroda en, in de toekomst, de faciliteit "Glamping-Park & Caravaning-Area Schloss Thurn ".

     

    "CamperClean "-mystop24.de

    Het product- en dienstenportfolio "CamperClean " wordt gecompleteerd door "MyStop24 ", een mobiele app waarmee reizigers gemakkelijk onderweg of thuis geschikte campings kunnen vinden en boeken. Met de geïntegreerde incheckfunctie met QR-code en betaling met RFID-kaart wordt het verblijf vereenvoudigd. Voor camping- en standplaatsexploitanten biedt MyStop24 een gebruiksvriendelijk admin-portaal voor het beheren van staanplaatsen en prijzen voor een optimaal gebruik van de staanplaatsen. Dankzij eenvoudige online registratie en accountactivering kunnen exploitanten hun staanplaatsen efficiënt beheren en aanbieden, waardoor MyStop24 de ideale oplossing is voor mobiele reizigers en standplaatsexploitanten.

     

    Geïnteresseerden kunnen via www.camperclean.de informatie over het CamperClean-portfolio raadplegen.

     Internetten: www.camperclean.de

     

     

    09-08-2025 om 20:08 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-08-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    05-08-2025 om 19:19 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vluchtmisdrijven
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Lichte daling van het aantal ongevallen met vluchtmisdrijf
    Toch gebeuren er nog steeds gemiddeld 12 ongevallen
    met vluchtmisdrijf per dag.
    Voor het eerst sinds 2018 is er een daling in het aantal letselongevallen met vluchtmisdrijf: van 4820 ongevallen in 2023 naar 4596 in 2024 (een daling met 5%). Toch blijft het fenomeen zorgwekkend: in ongeveer 1 op de 8 ongevallen met doden of gewonden is er spraken van vluchtmisdrijf. Positief is dat 86% van de daders geïdentificeerd kon worden, wellicht dankzij de toename van het aantal camera's.
    Elke 2 uur een ongeval met vluchtmisdrijf
    Vorig jaar gebeurden er 4596 ongevallen met doden of gewonden waarbij er sprake was van vluchtmisdrijf: dat is gemiddeld 1 ongeval om de 2 uur. Het cijfer ligt 5% lager dan het jaar voordien en daalt voor het eerst sinds 2018. Toch is er nog steeds spraken van vluchtmisdrijf in ongeveer 1 op de 8 ongevallen met doden of gewonden. In 2024 kwamen 21 mensen om het leven bij een ongeval waarbij de dader vluchtte. Het probleem is zorgwekkender in Brussel, waar 19% van de ongevallen gepaard gaat met vluchtmisdrijf (tegenover 13% in Vlaanderen en 10% in Wallonië).
     

    Letselongevallen met vluchtmisdrijf
    Jaar Letselongevallen Doden Zwaargewonden Lichtgewonden Totaal aantal slachtofffers % ongevallen met vlucthmisdrijf
    2015 4284 28 218 4526 4772 10,6%
    2016 4467 26 228 4735 4989 11,1%
    2017 4199 17 212 4455 4684 11,0%
    2018 4436 16 202 4692 4910 11,5%
    2019 4458 24 215 4717 4956 11,8%
    2020 3614 17 192 3739 3948 11,9%
    2021 4232 19 176 4468 4663 12,2%
    2022 4786 33 250 5033 5316 12,7%
    2023 4820 19 205 5079 5303 13,1%
    2024 4596 21 181 4840 5042 12,8%
    Gemiddelde  2015-2024 4389 22 208 4628 4858 11,9%
    Evolutie 2015-2024 + 7% - 25% - 17% + 7% + 6% + 20%
     
    De voornaamste slachtoffers bij ongevallen met vluchtmisdrijf zijn: voetgangers (23%), bestuurders van elektrische steps (16%) en fietsers (15%).
     
    Slechts 14% van de vluchters blijft spoorloos
    De overgrote meerderheid van de daders (86%) wordt geïdentificeerd. Dat aantal stijgt elk jaar, wellicht dankzij het toenemend aantal camera’s in de publieke en private sfeer.

    5 typen vluchters
    Daders van vluchtmisdrijf kunnen in 5 groepen worden onderverdeeld:
    1. Onzekere vluchters (31%): Zij minimaliseren de ernst van het ongeval. Vaak ontkennen ze zelfs dat ze fout waren door niet te stoppen of het ongeval niet te melden. Soms geven ze wel toe dat ze in fout waren, maar waren ze niet zeker of ze het ongeval hadden moeten melden.
    2. Rationele vluchters (19%): Zij vluchten bewust om te ontsnappen aan de kosten of gevolgen van het ongeval. Vaak rijden ze zonder verzekering of papieren.
    3. Paniekerige vluchters (13%): Zij kunnen de emoties en de schok van het ongeval niet aan en slaan uit paniek op de vlucht.
    4. Verstoorde vluchters (13%): Zij waren onder invloed van alcohol of drugs en konden geen rationele beslissing meer nemen na het ongeval.
    5. Geïntimideerde vluchters (8%): Zij stopten aanvankelijk, maar voelden zich bedreigd door agressieve weggebruikers of getuigen en besloten daardoor te vluchten.

    Bij slechts 28% van de daders wordt een alcoholtest afgenomen. Het is dus waarschijnlijk dat het werkelijk aantal vluchters onder invloed hoger ligt.
     
    Welke straffen?
    Wie vluchtmisdrijf pleegt riskeert een geldboete van €1.600 tot €16.000, een gevangenisstraf van 15 dagen tot 6 maanden (tot 4 jaar bij dodelijke afloop), een rijverbod van 8 dagen tot 5 jaar (levenslang bij recidive of verzwarende omstandigheden) en herstelexamens (theoretisch, praktisch, medisch en psychologisch).
     
    Een vluchtmisdrijf wordt bovendien opgenomen in het strafregister, wat een impact kan hebben op werk en/of privéleven (bijvoorbeeld bij jobs die een blanco strafblad vereisen). De verzekeraar kan ook de tussenkomst weigeren of het uitgekeerde bedrag bij de dader terugvorderen.

    Meer info: VIAS Institute

    05-08-2025 om 19:18 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-08-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    04-08-2025 om 20:07 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Califpornia in Düsseldorf
     
     

    Première van de Grand California op het Caravan Salon in Düsseldorf

     

    Modeljaar 2026

           Avant-gardemodel: Nieuwe houtlook versterkt de lounge-achtige sfeer in het heldere          en aangename woon- en kookgedeelte van de Grand California
    • Nieuwe detailoplossingen: Extra bagagenetten perfectioneren de opbergruimte; de tafel binnen kan voor het eerst ook buiten worden gebruikt
    • Nieuw verduisteringsset: Perfect passende thermomatten voor de ruiten in de cabine van de Grand California weren warmte, kou en nieuwsgierige blikken
    • Progressief basismodel: De Grand California is gebaseerd op de nieuwste versie van de Crafter en heeft ultramoderne assistentie- en infotainmentsystemen aan boord
     

    De Grand California – gebaseerd op de innovatieve Crafter – is het avant-gardemodel onder de campers. Volkswagen Bedrijfswagens presenteert de nieuwste evolutiestap van dit model op de Caravan Salon in Düsseldorf van 29 augustus tot 7 september. Talrijke visuele en constructieve verfijningen verbeteren de leefruimte van de verder ontwikkelde Grand California. Alle nieuwe functies van deze camper, die in twee wielbasissen wordt aangeboden, worden dit najaar in serieproductie opgenomen. Parallel aan de update van de Grand California toont Volkswagen Bedrijfswagens nog veel meer nieuwe camperhoogtepunten op haar stand in hal 16 van de beurs.

     

    Nieuwe loungesfeer
    ​​
    Het interieur van de Grand California wordt nu gekenmerkt door het nieuwe "Atami Bamboo"-decor, dat wordt gebruikt op het tafelblad en het werkblad van de kitchenette. De nieuwe vloer (in de keuken, dinette en laadruimte), gemaakt van duurzaam PVC, heeft eveneens deze houtlook. Ook de nu zwarte keukenkraan is opnieuw vormgegeven. Samen met de nieuwe houtafwerking ontstaat een lounge-achtige sfeer die in contrast staat met het witte interieur en bijna doet denken aan het karakter van een mediterraan jacht.

     
    Perfectie in detail
     Voortaan kan de mobiele eettafel ook razendsnel aan de buitenzijde van het keukenblok worden bevestigd, zodat maaltijden of een avondwijntje ook in de open lucht genoten kunnen worden. Nieuw aan boord van de California 600 (6,0 meter, dwarsbed) en California 680 (6,8 meter, lengtebed) zijn bagagenetten in de bovenkasten, die het opbergen van kleding en allerlei gebruiksvoorwerpen vergemakkelijken. Tot de nieuwe optionele uitrusting behoort ook een perfect passend thermomat- en verduisteringsset voor de ruiten in de cabine.
     

    Innovatief basismodel

     Zoals alle huidige Crafters zijn ook de Grand California-modellen sinds juli 2024 standaard uitgerust met nieuwe elementen zoals digitale instrumenten ("Digital Cockpit Pro"), een nieuw infotainmentsysteem met vrijstaand touchscreen (26 cm/10,4 inch, optioneel 32 cm/12,9 inch) en assistentiesystemen zoals "Front Assist" (noodremassistent met fietsers- en voetgangersherkenning), "Lane Assist" (rijstrookassistent), parkeersensoren voor en achter, en verkeersbordherkenning. Sindsdien is ook "Travel Assist" optioneel verkrijgbaar, wat geassisteerde lengteregeling en zijgeleiding mogelijk maakt. De elektronische handrem, bediend via een schakelaar op het dashboard, is bijzonder praktisch in de Grand California: deze vervangt de klassieke handrem in de voetenruimte, waardoor de bestuurdersstoel nu nog eenvoudiger en sneller naar het woongedeelte kan worden gedraaid.
     

    Volkswagen Bedrijfswagens

     Wij vervoeren succes, vrijheid en toekomst
     Als toonaangevende fabrikant van lichte bedrijfswagens transformeert het merk Volkswagen Bedrijfswagens (VWCV) het vervoer van goederen, diensten en mensen op fundamentele en blijvende wijze. Onze voertuigen vervoeren bouwvakkers, gezinnen en avonturiers, broodjes, pakketten en surfplanken. Dagelijks helpen zij talloze mensen wereldwijd om goed werk te leveren, functioneren als mobiele werkplaatsen en brengen hulpverleners en politieagenten waar ze nodig zijn. In onze fabrieken in Hannover (D), Poznań (PL) en Września (PL) produceren zo’n 22.200 medewerkers voertuigen voor zakelijke en particuliere klanten. Transporter, Multivan, Caddy, Crafter, Amarok en de ID. Buzz inspireren onze klanten elke dag opnieuw. Binnen de Volkswagen Groep is VWCV ook het leidende merk op het gebied van autonoom rijden in combinatie met mobiliteitsdiensten zoals Mobility-as-a-Service en Transport-as-a-Service – terreinen waarin wij de toekomst van mobiliteit vormgeven. Zo vervoert het merk de samenleving van morgen, met al haar eisen op het gebied van schone, intelligente en duurzame mobiliteit. Daarvoor staat Volkswagen Bedrijfswagens met zijn merkbelofte: Wij vervoeren succes, vrijheid en toekomst.
     

    Over de VW Bus

     Sinds 1950 verplaatst de iconische VW Bus van Volkswagen Bedrijfswagens mensen en goederen over de hele wereld. Meer dan 12,5 miljoen voertuigen verspreid over zeven generaties zijn geproduceerd, waarvan het grootste deel in de hoofdvestiging in Hannover, Duitsland. Het succes van de VW Bus is uniek in de autogeschiedenis: hij was zowel symbool van het ‘Wirtschaftswunder’ als van de hippiebeweging, en staat tot op de dag van vandaag voor betrouwbaarheid, vrijheid en avontuur. Of het nu volledig elektrisch is als de ID. Buzz, veelzijdig als de Multivan, avontuurlijk als de California of betrouwbaar als de nieuwe Transporter – de huidige modellen zetten steeds nieuwe maatstaven in technologie en functionaliteit, en blijven trouw aan de designtraditie. Vandaag rijdt de ID. Buzz AD autonoom – een nieuw hoofdstuk in de geschiedenis van de VW Bus: met duurzame mobiliteits- en transportoplossingen voor mensen en goederen wereldwijd.

    Meer info www.volkswagen-commercial-vehicles.be

    04-08-2025 om 20:05 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-07-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zwerfauto's
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    27-07-2025 om 19:31 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pilote Atlas A650 D

    Pilote Atlas A 650 D

    De Pilote Atlas A650 D is een knappe halfintegraal. Een zwarte Ford stuurcabine, erboven een aerodynamische snoetje met dakluik. Verder de witte opbouw waar verschillende zacht getinte ramenvensters een chick contrast vormen met het witte koetswerk. Omdat in het achterste deel geen vensters heeft hebben de schilders een gekleurd decorpaneel aangebracht. In een zwarte band van het achterfront zijn de verkeerslichten geïntegreerd. Net achter de stuurcabine is een lade voornamelijk voor gereedschap. Het Ford basis voertuig heeft een vlakke vloer als chassis. Een 130 pk turbo diesel stuurt zijn paardjes naar de voorwielen. Pakketten als optie zorgen voor meer comfort en veiligheid tijdens het rijden.

    Compact en toch veel plaats.

    Bij het instappen van de 6,6 m lange Atlas A 650 D zien we grote ruimte maar geen bed. Knap gevonden door de ontwerpers van Pilote. Wie graag in een ruime zwerfauto vertoefd doch niet graag in een onhandig kasteel op wielen rondtoert moet beslist de Pilote Atlas A 650 D eens bekijken.

    Al is het niet direct te zien er is toch een volwaardig bed aan boord. Een hefbed dat veel kampeerauto’s hebben is hier gemonteerd in de zitgroep met zijzitbanken. Als het omhoog getrokken is blijft er onder het bed nog 1,92 m over als stahoogte. Helaas eens het bed omlaag blokkeert het de buitendeur en kunnen de zijzitbanken niet gebruikt worden. Van de zijzitbanken en de tafel kan indien gewenst een bed worden gemaakt. Wat ook kan is van de zijzitbanken en enkele zitbank in de rijrichting maken. De tafel dicht klappen zo kan men gemakkelijker van en naar de stuurcabine gaan.

    Achter een zitbank is de keuken. In het aanrecht zijn 2 elektrisch aansteekbare kookvuren en het spoelkommetje, af te dekken met een donkere plaat. Er blijft nog redelijk wat werkoppervlak over. Mooi afgewerkt in donker grijs met witte boord is het voorfront, waar achter de gasafsluiters gemonteerd zijn. Samen met de bovenkast is er voldoende plaats om het keukengerief te bergen. Twee afval emmers in een onderkast is een comfort. Samen met venster en dakluik voeren zij de keukengeurtjes snel af. Tegenover de keuken staat de 133 l grote koelkast met onderaan een diepe lade.

     

    Helemaal achterin bevindt een paleis van een badkamer. Zij beslaat heel de breedte van het interieur. Plaats genoeg voor een douchecel, een ruime kleerkast. Wc en waskommetje in een afgesloten deel van de badkamer. Een deur sluit heel het achterste deel van de woonkamer af. Onder de badkamer is de garage langs beide kanten van de kampeerauto te bereiken. Met 1,2 m hoogte kunnen er grote voorwerpen in worden gevoerd. Verschuifbare  ankerringen zijn voorzien om de lading veilig vast te sjorren. In de koffer netjes afgewerkt vinden we de elektrische installatie en uittrekbare buitendouche, dat is alvast één van de opties.

    De Pilote Atlas A 650 D

    De Atlas A 650 D is een ideale 6,6 m lange kampeerauto voor een koppel dat graag ruim ziet maar niet graag met een grote wagen rijdt. De inrichting stelt zijn compromissen, die kent men echter al voor de kampeerauto wordt gekocht. Beschikt over een interieur waar het aangenaam is te wonen.

    Technische gegevens.

    Basis voertuig: Ford Transit

    Motor: 2,0 l turbo diesel 130 pk

           6 gang versnellingsbak

    MTM: 3.500 kg

    Rijklaar 2.685 kg  (afhankelijk van de toebehoren)

    Afmetingen: L X B X H : 6,60 x 2,20 x 2,88 m.

    Bed: 2,0 x 1,4 m

     

    Meer info: info@rijmaran.be

      

    27-07-2025 om 19:29 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-07-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daar behoort een bloemetje bij
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    24-07-2025 om 18:03 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/08-24/08 2025
  • 11/08-17/08 2025
  • 04/08-10/08 2025
  • 21/07-27/07 2025
  • 14/07-20/07 2025
  • 07/07-13/07 2025
  • 09/06-15/06 2025
  • 02/06-08/06 2025
  • 26/05-01/06 2025
  • 19/05-25/05 2025
  • 12/05-18/05 2025
  • 05/05-11/05 2025
  • 28/04-04/05 2025
  • 21/04-27/04 2025
  • 14/04-20/04 2025
  • 07/04-13/04 2025
  • 31/03-06/04 2025
  • 24/03-30/03 2025
  • 17/03-23/03 2025
  • 10/03-16/03 2025
  • 24/02-02/03 2025
  • 17/02-23/02 2025
  • 10/02-16/02 2025
  • 03/02-09/02 2025
  • 13/01-19/01 2025
  • 06/01-12/01 2025
  • 30/12-05/01 2025
  • 23/12-29/12 2024
  • 16/12-22/12 2024
  • 09/12-15/12 2024
  • 02/12-08/12 2024
  • 25/11-01/12 2024
  • 18/11-24/11 2024
  • 04/11-10/11 2024
  • 28/10-03/11 2024
  • 21/10-27/10 2024
  • 14/10-20/10 2024
  • 07/10-13/10 2024
  • 30/09-06/10 2024
  • 23/09-29/09 2024
  • 16/09-22/09 2024
  • 26/08-01/09 2024
  • 19/08-25/08 2024
  • 12/08-18/08 2024
  • 05/08-11/08 2024
  • 29/07-04/08 2024
  • 15/07-21/07 2024
  • 08/07-14/07 2024
  • 01/07-07/07 2024
  • 24/06-30/06 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!