Dethleffs digitaal te bekijken
Niet live op de beurzen, maar wel een digitale beurservaring: zo presenteert de fabrikant van kampeerauto’s en caravans zijn nieuwe voertuigen van modeljaar 2021 – met voordeelacties voor klanten – Dethleffs biedt klanten op een nieuwe manier service, advies en informatie.
De fabrikant van kampeerauto’s en caravans heeft vanwege de coronasituatie besloten dit jaar niet aan beurzen deel te nemen. Dat betekent echter niet dat de pionier van de branche, niets nieuws te bieden heeft. In tegendeel zelfs: de traditionele onderneming maakt er voor haar 90e verjaardag een geweldig feest van met verschillende jubileumseries en speciale edities.
„Dat nieuws presenteren we op een veilige manier, tijdens een evenement dat bij de huidige situatie past”, vertelt het hoofd van de afdeling marketing van Dethleffs, Robert Bielesch, opgewekt. „Zonder minimumafstand en mondkapje kan het modellenprogramma 2021 van Dethleffs met alle hoogtepunten en noviteiten gewoon van huis uit digitaal bekeken worden in een presentatie op onze website www.dethleffs.nl/digitale-noviteiten-show.” Die presentatie omvat alle noviteiten van de kampeerauto’s en caravans evenals het diverse modellenprogramma. Het aanbod werd daartoe ook echt opgebouwd op een oppervlakte van ca. 2.000 m² en met een mix van 3D-scans en 360°-opnames in beeld gebracht. Zo kan de bezoeker zich vrij bewegen in de gevirtualiseerde showroom en de voertuigen zowel van buiten alsook van binnen bezichtigen. En net als op een “gewone” normale beurs bevindt zich ook hier een infobalie, waar u aanvullende informatie beschikbaar is. De bezoeker kan de brochure en prijslijst inzien, alles lezen over het 90-jarig jubileum, maar ook via de informatiepunten alles over het betreffende model en de desbetreffende serie bekijken.
„Maar dat is nog niet alles”, vertelt Bielesch. „Tegelijk zullen er bij onze erkende dealers rond de “beurstijd” voordeelacties zijn met aantrekkelijke aanbiedingen voor onze klanten. Wie in de digitale showroom bij het virtueel beursbezoek alle informatie ingewonnen heeft en zijn droomvoertuig gevonden heeft, kan aan de dealer niet alleen advies vragen over de uitvoering, maar direct een afspraak maken en van het voordeel genieten bij de aankoop.”
Over Dethleffs “Niet zonder mijn gezin!” besloot Arist Dethleffs in 1931. Hij bouwde toen de eerste caravan van Duitsland, die hij toen nog “woonauto” noemde, omdat de fabrikant van skistokken en zwepen zijn gezin tijdens lange zakenreizen bij zich wilde hebben. Het begrip “vrije tijd” kenden toen slechts enkelingen, gezinsvakantie was een privilege en het toerisme stond nog in de kinderschoenen. Met de uitvinding van de Dethleffs caravans begon een nieuw tijdperk, vooral voor de onderneming, die zich op een bepaald moment volledig aan de productie van caravans en later ook van kampeerauto's wijdde. De pioniersgeest van Arist Dethleffs is ook tegenwoordig nog in de onderneming merkbaar: in de permanente verdere ontwikkeling van series, in talloze innovaties en natuurlijk centraal in het campingverhaal: het gezin.van meet af aan is het bedrijf nauw verbonden met de plaats Isny in Allgäu. Door zijn engagement als “vriend van het gezin” blijft het merk zich concentreren op zijn kerntaak. In Isny worden naast campers en caravans van het merk Dethleffs ook buscampers en Urban Vehicles van de merken Pössl en Crosscamp ontwikkeld en geproduceerd.
|