Iedereen tevreden na de caravan beurs in Düsseldorf
Eerste grote beurs na de lockdown wordt goed ontvangen door 107.000 bezoekers / Zeer tevreden exposanten met zeer goede verkoopresultaten
De CARAVAN SALON DÜSSELDORF heeft dit jaar op indrukwekkende wijze bewezen dat de vakantievorm caravanning mensen inspireert en beurzen kunnen zelfs in tijden van Corona succesvol worden uitgevoerd. Messe Düsseldorf en het Caravaning Industrie Verband e. V. (CIVD) hebben een zeer positieve balans. "Met 107.000 bezoekers geeft de CARAVAN SALON een belangrijk signaal aan de hele beursindustrie in Duitsland en Europa. 's Werelds belangrijkste vakbeurs voor caravanning overtuigd met zijn doordachte hygiëne- en infectiebeschermingsconcept", zegt Erhard Wienkamp, Managing Director van Messe Düsseldorf.
"Het hele team van Messe Düsseldorf en CIVD en alle medewerkers van onze exposanten hebben van deze beurs een geweldige ervaring gemaakt met veel inzet en passie, de passie voor mobiele vrije tijd is de afgelopen tien dagen te allen tijde voelbaar geweest", voegt Wienkamp toe. De sfeer op de kermis was uitstekend. Het was ook verheugend dat meer nieuwkomers en veel jonge gezinnen de caravanbeurs hadden bezocht.
CIVD-voorzitter Hermann Pfaff was ook enthousiast over het verloop van de CARAVAN SALON:
"Dit aantal bezoekers is een zeer goed resultaat in de gegeven omstandigheden. Het feit dat er bijzonder veel nieuwkomers zijn en dat de gemiddelde leeftijd aanzienlijk is gedaald, toont aan dat we momenteel te maken hebben met de toestroom van volledig nieuwe klanten. Het succes van het evenement wordt echter niet alleen gemeten aan de hand van het aantal bezoekers, maar vooral aan de verkoopdeals - en deze waren nog hoger dan in het recordjaar vorig jaar. Toegevoegd aan deze is de zeer waardevolle directe feedback van klanten, die fabrikanten alleen kunnen verkrijgen op een beurs. Daarnaast is de professionele beurs op het grootste B2B-platform in onze branche van grote waarde voor exposanten."
De exposanten van de CARAVAN SALON waren ook enthousiast over het verloop van de beurs en rapporteerden zeer goede verkoopresultaten.
"Na aanvankelijke scepsis zijn we erg blij dat we onze producten dit jaar hebben gepresenteerd op de CARAVAN SALON in Düsseldorf. Hoewel het aantal bezoekers beperkt was, had ons hobbyverkoopteam de handen vol. Onze klanten waaronder veel jonge mensen waren zeer geïnteresseerd en tegelijkertijd erg geduldig en ontspannen. Naast onze voertuigen werd het doordachte hygiëneconcept ook zeer goed ontvangen door de bezoekers en werden de afstanden gehouden. Kortom, de CARAVAN SALON was een hele mooie beurs, ook onder deze bijzondere voorwaarden", zegt Hobby Managing Director Holger Schulz.
Dr. Holger Siebert, Managing Director van Eura Mobil GmbH en Trigano
Deutschland KG: "Deze CARAVAN SALON was een bijzondere. In een moeilijke tijd hielden we de eerste grote beurs in Duitsland. De sfeer was ontspannen en positief, en alle deelnemers op het einde zeer tevreden met het resultaat. Onze dank als exposant gaat naar Messe Düsseldorf, dat in de aanloop naar en tijdens de runtime perfect werk heeft geleverd. Met 15.000 vierkante meter tentoonstellingsruimte voor 20 merken in de camper, caravan, accessoires en verhuur gebied, hebben wij als de Trigano Group vertrouwen gehad in de beurs, en deze beslissing was de juiste. Alle merken hebben hun omzet verhoogd. De nieuwe Contura ging in première op Mercedes chassis bij de premium Eura Mobil merk. Het moderne instapmerk Forster was vooral in trek bij de aanzienlijk jongere beursbezoekers dit jaar, vooral de instapbusjes onder de 35.000 euro. Het traditionele merk Karmann-Mobil kon profiteren van de trend naar bestelwagens/bestelwagens op een aanzienlijk uitgebreide beursstand. Voor het eerst was het Spaanse merk Benimar vertegenwoordigd, wat een indrukwekkende markttoetreding maakte op een stand van 900 vierkante meter."
"Ondanks alle bijzondere omstandigheden was de CARAVAN SALON
van dit jaar een groot succes. Caravaning heeft een enorm potentieel als een van de mooiste en momenteel veiligste vormen van vakantie – dit blijkt duidelijk uit de beurs", zegt Gerd Adamietzki, CSO van Knaus Tabbert AG. "We zijn erg blij dat de beurs in Düsseldorf is gehouden. Het biedt ons de perfecte setting om onze producten te presenteren. En onze hernieuwde groeicijfers laten zien dat de innovaties van Knaus Tabbert klanten inspireren, en caravanning is aangekomen in het midden van de samenleving. Kortom, de CARAVAN SALON 2020 heeft onze verwachtingen overtroffen. Dit is ook te danken aan de voorbeeldige implementatie van het hygiëne- en veiligheidsconcept bij Messe Düsseldorf."
Bernd Wuschack, Managing Director Sales, Marketing en Customer Service van de Carthago Group: "De CARAVAN SALON 2020 vergde veel moed in tijden van pandemie. Moed van Messe Düsseldorf, exposanten en dealers en bezoekers. Deze moed was de moeite waard voor alle deelnemers: het publiek gedroeg zich zeer gedisciplineerd en voorzichtig, ons speciaal ontwikkelde beursconcept met aparte vergadereilanden kreeg een zeer positieve respons, en ook het hygiëneconcept van Messe Düsseldorf was succesvol. Of het nu Carthago of Malibu is de zeer geïnteresseerde bezoekers hebben de talrijke nieuwe producten van onze campermerken uitstekend ontvangen. Ze waren ook enthousiast over de ontspannen tentoonstelling sfeer op onze stands. Gezien de unieke omstandigheden was de CARAVAN SALON dit jaar een zeer succesvolle vakbeurs voor de Carthago Group. Nu onze handelspartners en we verwachten een even succesvolle nabeurs nabeurs."
Mike Reuer, Managing Director van Westfalia Mobil GmbH, heeft ook een goed standpunt in: "We zijn
blij dat we besloten hebben om deel te nemen aan de CARAVAN SALON en onze producten hier te hebben gepresenteerd. In lijn met het hygiëneconcept waren er in de hallen minder beursbezoekers dan in voorgaande jaren - maar we zien een toegenomen en concrete interesse van de bezoekers in het onderwerp "box wagons and campers". Het aangename resultaat is dat de directe verkoop aan eindklanten aanzienlijk hoger is dan in het voorgaande jaar. Naar onze mening heeft de beurs het gegeven hygiëneconcept zeer goed geïmplementeerd. De bezoekers waren zeer gedisciplineerd, het dragen van maskers en wachten veruit om de voertuigen te zien. Deze stonden verder uit elkaar op het aanzienlijk vergrote stand gebied, waardoor het gemakkelijker te lopen was en voldoende wachtkamers op de voertuigen mogelijk werd gemaakt. De gesprekken op de stand en in het gastengedeelte waren zeer ontspannen en veilig en zeer casual dankzij de partitie schijven die we aan de tafels hadden opgezet.
De beurs was ook succesvol voor de leveranciers op het gebied van
"technologieorders" met technische apparatuur, componenten en installaties. "We zijn tevreden en kijken terug op een zeer succesvolle beurs. Klanten moeten in directe uitwisseling zien welke innovaties en innovaties er op de markt zijn - dus ik ben blij met de terugkeer naar de normaliteit. Voor de vele nieuwkomers in de caravanbranche is de CARAVAN SALON de ideale gelegenheid om meer te weten te komen en een uitgebreid overzicht te krijgen. Natuurlijk waren er in totaal veel minder mensen, maar de kwaliteit van de klantcontacten met intensieve en aanhoudende gesprekken was zeer hoog. We merken dat een verbazingwekkend aantal goed geïnformeerde bezoekers onze stand met specifieke wensen hebben bezocht", zegt John-David Pozzi, Managing Director van Fiamma S.p.A.
"Het was absoluut de juiste beslissing om hier in Düsseldorf als exposant te zijn. De CARAVAN SALON biedt ons de ideale mogelijkheden om direct feedback te krijgen van onze eindklanten. We waren in staat om een hoge efficiëntie te zien in de discussies en een zeer gericht publiek en zijn tevreden met de deals. Exposanten uit de industriële toeleveranciersindustrie die hier aanwezig waren, beoordeelden het verloop van de beurs positief – ook al waren er, zoals verwacht, minder B2B-contacten. Fabrikanten en bezoekers voelden zich even comfortabel en veilig, maar vooral de aandacht en zorg voor anderen was zeer opvallend en rustgevend", zegt Nicolaus Hirsch, Managing Director van A. Linnepe GmbH. De 60e CARAVAN SALON Düsseldorf vindt plaats van 27 augustus tot 5 september 2021.
|