Inhoud blog
  • Duitse vakwerkhuizen
  • Een moderne Malibu
  • een interieur
  • even een ander werkje
  • De terrassen zijn nog leeg
  • zomer aan de Bodensee
  • Pretpark
  • Een toren met kleintjes
  • Een nieuwe MAXIA bij Hobby
  • Leuker met een boot
  • Opletten in Spanje
  • Een mooie hoek
  • Subaru valt in de smaak
  • Waarom?
  • Zwerfauparkeerplaats reserveren
  • Achter de bloemen
  • De nieuwe ITrend van Dethleffs
  • Veel verschillende
  • Een nieuwe versie van een Niesmann-Bisschoff
  • Opgepast !!
  • Rijdt niet te snel !!!!!
  • niet te snel rijden
  • Hobby caravans in de kijker
  • Feest in de stad
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    23-04-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belgen rijden tesnel

    Een Belgische bestuurder krijgt gemiddeld om de twee jaar een snelheidsboete

    De 14de flitsmarathon

    Zowat overal in Europa vindt er een flitsmarathon plaats. In België wordt die al voor de 14de keer georganiseerd door de politie. Vias institute steunt deze actie die als doel heeft om duidelijk te maken dat overdreven snelheid nog altijd de grootste doodsoorzaak op onze wegen is. 1 dodelijk ongeval op de 3 is te wijten aan overdreven of onaangepaste snelheid. Nochtans krijgt gemiddeld genomen een Belgische bestuurder om de twee jaar een boete voor een snelheidsovertreding.

     

    Hoofddoel is sensibiliseren

    De flitsmarathon heeft een dubbel doel: de bestuurders aansporen om hun gedrag aan te passen en de snelheidslimieten te respecteren. Daarnaast wil de actie ook blijven in herinnering brengen dat 1 dodelijk ongeval op 3 te wijten is aan onaangepaste of overdreven snelheid.

     Tijdens de editie van eind 2018 heeft Vias vastgesteld dat de gemiddelde snelheid met 3% tot 7% daalde op de dag van de marathon. Het aantal voertuigen dat in overtreding was daalde met 25%. De aankondiging van de snelheidscontroles, samen met de uitgevoerde controles heeft wel degelijk een impact op de gereden snelheden op onze weg.

     10 km/u sneller = verhoging van het risico op een ongeval met 80%

    Een studie uit 2019 van Rune Elvik, één van de meest vooraanstaande verkeersveiligheidswetenschappers, toonde aan dat een snelheidstoename van 10 km/u leidt tot een toename van het risico op letselongevallen met 80% en van dodelijke ongevallen met 120%, dat is meer dan een verdubbeling.

     Belg rijdt graag te snel

    In 2019 zijn iets meer dan 4 miljoen boetes uitgedeeld voor overdreven snelheid. Dat is een stijging met 8% ten opzichte van 2018. Gemiddeld genomen krijgt een Belgische bestuurder dus een boete om de twee jaar.

     Ondanks de toegenomen pakkans en de toename van het aantal boetes blijft overdreven snelheid een groot probleem op onze wegen. Volgens een Europese enquête uit 2019, geeft 68% van de Belgen toe in de voorbije maand te snel te hebben gereden op de autosnelweg. Het Europese gemiddelde in andere landen is 62%. Binnen de bebouwde kom geeft 6 op de 10 Belgische bestuurders (62%) toe wel eens te snel te hebben gereden, ten opzichte van 56% in de rest van Europa.

    Meer info VIAS

    23-04-2021 om 10:39 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-04-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een "VEILIGHEIDSPRIJS 2021 prijs bij LMC

    Met dank aan het Sassino-team!

    DE SASSINO 470 K ONTVANGT "VEILIGHEIDSPRIJS 2021" Hoge onderscheiding van de Duitse Camping Club.

      Kort, compact en tegelijkertijd zeer licht met 880 kg. Bovendien zijn er wat betreft comfort en uitrusting veel handige functies die essentieel zijn voor comfortabel wonen en ontspannen reizen. Met de Sassino hebben de caravan-specialisten van Sassenberg een caravan gepresenteerd met twee goed doordachte plattegronden in het instapmodel, die ook populair is bij experts. Omdat de Sassino 470 K onlangs is ontwikkeld door de caravanexperts van de Duitse Camping Club e. V. (DCC) onder de microscoop. Het resultaat is indrukwekkend: LMC in Sassenberg ontving de "DCC Safety Prize 2021" uit handen van DCC-voorzitter Andreas Jörn, die werd vergezeld door vice-president Dieter Albert en Uwe Hoffart, federale caravan- en camperadviseurs van de DCC. Uiteraard met inachtneming van alle relevante hygiëne- en veiligheidsmaatregelen. De totale voertuigbreedte (210 cm) maakt het met name voor nieuwe kampeerders gemakkelijker om te starten op de openbare weg en bij het manoeuvreren, wat niet onbelangrijk is. Ook de verwerking en aanleg van de gasleiding werden als goed beoordeeld. De gelabelde elektrische kabels kregen de beoordeling "zeer goed", evenals de uitgebreide labels die het vooral voor nieuwkomers in de caravan gemakkelijker maken om aan de slag te gaan. De drie positielichten aan de zijkant werden ook benadrukt in de DCC-beoordeling. Het oordeel: ze vergroten de veiligheid en maken ze herkenbaarder in het wegverkeer. Bovendien gaf de gedetailleerde fabrieksrondleiding een zeer positieve indruk van de productie, de fabricageprocessen en de fabrieksfilosofie. LMC was erg blij met het in ontvangst nemen van de beveiligingsprijs. “We zijn erg blij met de onderscheiding. Veiligheid heeft topprioriteit bij LMC en de DCC-veiligheidsprijs bevestigt de ingeslagen weg waarop we gepaste aanbiedingen doen, vooral voor beginners en jonge gezinnen. De Sassino is een voorbeeld dat comfort en veiligheid in een eersteklas relatie staan, en tegen een totale prijs die zeker een stimulans is voor veel nieuwkomers om te kamperen ", zegt Bodo Diller, brand manager bij LMC Caravan GmbH & Co.

     

     

     

     

     











    21-04-2021 om 22:04 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-04-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schwalmstadt
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    19-04-2021 om 20:17 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pössl Roadcruiser Evolution

    Pössl Roadcruiser Evolution

    Pössl één van de bekende ombouwers en inrichters van bestelwagens heeft er weer een nieuwigheid bij. Ze is vooral te vinden in de laadruimte.

    Men ziet bijna iedere kampeerbus rijden met een stel fietsen achterop. Koers- of gewone fietsen op een fietsdrager is geen probleem. Er worden echter meer elektrische fietsen en pedelecs mee genomen en die zijn te zwaar voor de meeste fietsdragers of de bevestiging. Zwervers hebben die duren tweewielers binnen de wanden van de wagen, dat is niet altijd zo eenvoudig. Meestal moeten de bedden gedeeltelijk afgebroken of weg gekanteld worden.

    De kampeerbus specialist heeft er iets op gevonden. In een 6,36 m lange Citroen Jumper met de normale verhoging tot 2,58 m heeft hij achteraan in de laadruimte een 1,94 x 1,91 groot hefbed geplaatst. Normaal staat of beter gezegd hangt het hier ongeveer op de hoogte van een zitting. Stelt men het bed traploos hoger in, nog net om er te kunnen in slapen, kan men er onder een tweede bed met ongeveer dezelfde afmetingen installeren. Resultaat, vier volwaardige slaapplaatsen. Laat men het onderste bed weg, meestal zijn deze zwerfauto’s voor 2 zwervers bedoeld, kunnen er 2 fietsen, zelfs een motor, misschien wel 2 veilig en droog meereizen zonder aan slaapcomfort te moeten verzichten.

    Koetswerk.

    De karrosserie is zo goed mogelijk zowel dak, bodem en wanden geïsoleerd met RTM isolatie materiaal. Hier en daar een kleine koude brug is bijna niet te vermijden bij kampeerbussen. Wees echter gerust kou zal men er niet lijden.

    Hoewel de bedden achterin een hele lap van de laadruimte in beslag nemen blijft er nog genoeg ruimte over in de 6,36 m lange bestelwagen om er een comfortabele zitgroep in te instaleren. Het meubilair in licht houtdecor is keurig afgewerkt. Witte deuren zowel voor de bovenkasten als voor de keuken fronten zorgen voor een mooie afwisseling. Rugkussens van de zitgroep en rugleuningen van de cabinezetels hebben een opvallend geel vlak. Een deel van de tweedelige tafel kan uitdraaien zo kan iedereen bij de tafel, die op haar enen poot niet zo vast staat. Voor de vloer is een parkettekening met brede planken gekozen.

    Keuken

    De net geen 1 m brede keuken biedt ruimschoots bergruimte voor het keuken materiaal van het gezelschap. Onderaan zijn 2 kasten en 4 laden voor het grotere keuken gerief. Het kleine kan in de bovenkast waaronder nog een handig open schap is, vóór de rit moet men het leeg maken. Het aanrecht wordt bijna helemaal in beslag genomen door de 2 kookvuren met elektronische ontsteking en de spoelbak. Een werkbladje aan de zijkant van de keuken kan men opklappen. Naast de keuken staat een Thetford 84 l compressor koelkast met er onder een kleerkast. Plaats is voorzien voor een 2,8 kg gasfles. Ze dienen enkel voor de levering van gas aan de kookvuren want de verwarming van de wagen gebeurt met een Truma Combi C6D, de koelkast werk op stroom. Boven de zacht sluitende schuifdeur is het bedieningspaneel geïnstalleerd.

     

    Natte cel.

    Voor een kampeerbus is de natte cel ruim bemeten. In de hoek tegen de wand is een wastafeltje met kast, ernaast een draaibaar Thetford wc. De douche afgesloten met een rolluik bevindt zich in de doorgang van slaap- naar de woonkamer. Na het douchen sluit men de douchebak met 2 uitlopen af met een passende plaats. Tussen douche en het sanitair gedeelte  is een gordijn. De verlichting van het interieur al is ze wat sober uitgevoerd volstaat.

    Om meer bergvakken te hebben heeft de fabrikant de niet geïsoleerde watertank onder de wagen gehangen. Gewoonlijk staat of ligt ze voor of naast de wielkast, die plaats komt nu vrij voor een breder bed.

    Info: www.poessl-mobile.de

    Technische gegevens

    L X B X H  6,36 x 2,58 x 2,05 m

    2 bedden van 1,94 x 1,91 m

    Gewicht rijklaar   3.364 kg

    MTM                3.500 kg













    19-04-2021 om 19:50 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-04-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Knaus Van TI Plus informatie

    Knaus Van TI Plus.

    Platinum Selection

    Knaus biedt de volledig uitgeruste Platinum Selection nu ook aan voor de prijs van de Van Ti Plus MEG op een MAM TGE basisvoertuig.

    Kampeerauto’s met een uitgebreide standaard uitrusting zijn een trend geworden en halen hoge verkoopcijfers. De fabrikant uit Jandelsbrunn volgt zoals vele andere deze trend. De Van TI op Fiat Ducato evenals de halfintegrale Sky TI worden aangeboden met zo ongeveer met alles er op en er aan. Dat geldt ook voor de MAM TGE. Als Platinum Selection kost bij Knaus de Van Ti plus 650 MEG rond de 18.000 euro minder.

    In de standaardprijs zijn nu begrepen een luifel, TV antenne, 32 duim LED TV, achteruit rijcamera,  navigatiesysteem, snelheidsregelaar, luchtkoeler, grote dakvensters, een buitendeur met venster en muggenhor. Bovendien zijn deze types te herkennen aan de donkergrijs  geschilderde stuurcabine en een zilverkleurige opbouw. Als het nog niet genoeg is zijn de kussens van het interieur verbeterd en hebben een andere bekleding.

    De indeling van de Van TI Plus 650 MEG werd op enkele details na behouden. Boven de garage achterin zijn enkele bedden, centraal een compacte keukenblok, een badkamer met schuifdeur en draaibare wand. Achter de stuurcabine is de zithoek gebleven. De lichtjes schuin gebouwde meubelen er tegenover geven de wagen een ruimtelijke gevoel.

    Meer informatie: www.knaus.com







    18-04-2021 om 20:47 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-04-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Truma in de bloemen gezet
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Truma behaalt de reddot Design Award.

     De compressorkoelboxen Truma Cooler overtuigen door hun productdesign.

     In april 2021 behaalde Truma de reddot Design Award voor zijn nieuwe compressorkoelboxen. Deze prestigieuze prijs onderscheidt sinds 1955 producten die aanspreken door hun hoge vormgevingskwaliteit. Er wordt onder meer gekeken naar criteria zoals de innovatiegraad, de functionaliteit, de ergonomie en de duurzaamheid. De Truma Coolers koelen en vriezen op betrouwbare wijze tot -22 °C en zijn efficiënt en stil. De compressorkoelboxen kunnen worden gevoed op 230 V en op 12 V / 24 V.

    Een driestaps accuontladingsbeveiliging verhindert dat de voertuigaccu worden ontladen. De reddot-jury, samengesteld uit 50 internationale experts loofde bovendien de doordachte productfuncties;

    • 12 V / 24 V-aansluitingen aan beide zijden zorgen voor meer flexibiliteit

    • de grepen zijn volledig ingewerkt in de zijwand, wat ruimte bespaart

    • bij de meeste modellen kan het deksel worden afgenomen en ze kunnen aan twee zijden worden geopend • USB-aansluiting voor het laden van tablets en smartphones

    • twee ingebouwde flessenopeners

    • bijzonder robuust en duurzaam door versterkte hoeken en scharnieren in rvs

    • alle modellen zijn te bedienen met de Truma Cooler App.

    Info: www.truma.com

    16-04-2021 om 20:36 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-04-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sunlight T 69 LC kennis making

    Sunlight T 69 LC

    Soms stelt men mij de vraag wat is de ideale indeling? Ik betwijfel of die bestaat, heeft men toch een geschikte indeling gevonden zijn er altijd nog enkele compromissen waarmee men zal moeten leven.

     Al zal de nieuwe Sunlight T 69 LC voor een groot publiek in de smaak vallen toch is hij niet voor ieder gezin geschikt. De huidige trend volgend heeft hij zijzitbanken in de zitgroep, veel bergruimte en een ruime badkamer.

    Een identieke kampeerauto de Carado T 459 wordt in dezelfde fabriek gebouwd als de Sunlight. Wat andere kleuren en decoratie maken het verschil uit. Sunlight kreeg een wat meer avontuurlijker uitzicht met zijn kleuren en zwarte decorstukken op de flanken. Dak en achterfront zijn uit hagelbestendig polyester terwijl de zijwanden met gladde aluminium platen bekleed zijn. Fietsdrager en luifel zijn een optie. Omwille van het eilandbed is de garage slechts 0,98 m hoog wat krap is voor fietsen, tenzij het stuur eenvoudig te demonteren is. Voor andere zaken is er veel plaats en samen mag het gewicht zelfs 150 kg bedragen. Tevens is er plaats voorzien voor twee 11 kg gasflessen, al vraagt het wat inspanning om ze om te wisselen. In de basis versie is de 3,5 ton Sunlight T 69 LC op Fiat Ducato met een 120 pk sterke dieselmotor uitgerust. Wie wat meer pit van de motor verlangd kan beter voor een 140 pk motor kiezen. 

     Met zijn 7,4 m lengte, de zijzitbanken daarbij nog een onbelemmerd  zicht naar de stuurcabine heeft de  T 69 KL een indrukwekkende leefruimte. De bovenkasten met witte licht gebogen deuren, de donkere boord onderaan zijn er zeker niet vreemd aan. Door de opstelling van de zitgroep kan men er met 6 redelijke comfortabel rond de tafel zitten. Zijn er kinderen mee op stap vinden ze voldoende speelruimte in de wagen. De tafel is samenvouwbaar, gedragen door één poot is ze niet het toonbeeld van stabiliteit, het bekende nadeel van één poot. Het voordeel is dat men gemakkelijker naar en uit de stuurcabine kan. Van de zijbanken kunnen zitplaatsen met veiligheidsgordels gemaakt worden in de rijrichting. Praktisch zijn de 2 USB stopcontacten aan de linker zitbank. Onrechtstreekse verlichting zorgt bij avond voor een gezellige sfeer enkele spotlichten strooien meer licht. Het meubilair is uitgevoerd in donker houtdecor terwijl deuren in licht materiaal  zijn gehouden.

     In het aanrecht van het brede keukenblok zijn drie afdekbare kookvuren met elektronische ontsteking geïntegreerd plus een uit de kluiten gewassen spoelbak, zo blijft er slechts nog een smalle strook over als werkblad. Onderaan zijn laden en kasten groot genoeg voor een uitgebreid keuken service. Tegenover de keuken kan een 167 l koelkast staan, het is echter een optie.

     

    Natte cel.

    Tussen keuken en slaapkamer heeft men een knap sanitair geïnstalleerd. Min of meer in een hoek is een wastafeltje met onderaan een kast. Een gebruiksvriendelijk opgesteld draaibaar wc staat in de andere hoek. In de hoge smalle kast is veel plaats voor toiletgerief en bijhorigheden. Aan de andere zijde van de wagen is een afzonderlijke douchecel. Een deur kan het sanitair en de douchecel afsluiten van de woonkamer. Nu we toch bijna achteraan staan bekijken we even het 1,95 x 1,5 m grote eilandbed. Een comfortabele matras gedragen door een lattenbodem zorgen voor aangename nachten. Links en rechts van de hoofdeinden zijn leg- en een hangkast. Boven de hoofden zijn leeslampjes.

    Samen gevat.

    De integrale Sunlight T 69 LC is een ideale kampeerauto voor een koppel dat graag over een ruime woongelegenheid beschikt. Zijzitbanken en de brede badkamer zullen zeker in de smaak vallen. Voor een gelegenheid zijn de ombouwbare zitbaken een pluspunt. Heeft het beperkt laadvermogen geen probleem hebt u een degelijke kampeerauto voor een verantwoorde prijs.

    Info: www.sunlight.de

    Technische gegevens

    Basisvoertuig Fiat Ducato

    Motor 2,3 l  120 pk

    L X B X H   7,4 x 2,32 x 2,9 m

    Stahoogte  2,1 m

    Rijklaar gewicht 3.443 kg

    MTM  3.500 kg

     

    15-04-2021 om 20:41 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Met een lekkere pint
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

                                                                                         Smakelijk

    15-04-2021 om 20:35 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-04-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weetjes pover de Eriba Touring

    ERIBA Touring

    U goed voelen maakt deel uit van het programma.

    De ERIBA Touring-caravans hebben een cultstatus verworven. Ze kenmerken zich door hun beperkte eigen gewicht, compacte afmetingen en lage totale hoogte. Ook het hefdak en de perfecte volgeigenschappen zijn legendarisch. De exclusieve uitrusting waarborgt zowel comfort als een optimale veiligheid. Een praktijkgerichte inrichting met een hoogwaardig interieur en een exclusief design – in de woon- en slaapruimte, in de keuken en de badkamer – maken van uw reizen met de ERIBA Touring een onvergetelijke gebeurtenis.

    Technische gegevens


    • Gewicht: 900 – 1.400 kg
    • Lengte: 4,83 - 5,79 m
    • Breedte: 2,00 / 2,10 m
    • Hoogte: 2,26 m
    • Slaapplaatsen: 2 – 4

    De ERIBA Touring met hefdak pronkt in het woongedeelte met een stahoogte van 1,95 meter. In combinatie met de uitgekiende inrichting in het warme meubeldecor Trentino Birnbaum, geeft het interieur een vriendelijke indruk.

    Zuinige leds

    De in de dakopbergkasten ingebouwde led-sfeerverlichting houdt het stroomverbruik in de ERIBA Touring laag en zorgt voor een aantrekkelijke en harmonische sfeer in het woongedeelte.

    Aangename sfeerverlichting

    De in de hoeken van de dakbergkasten geïntegreerde LED-sfeerverlichting kan apart worden geschakeld en zorgt zo altijd voor de perfecte woonsfeer.

    Uitzicht

    Ondanks de geringe buitenafmeting beschikt de ERIBA Touring over een ruim woongedeelte met een voortreffelijk uitzicht rondom. Het meubeldecor Trentino Birnbaum zorgt voor een lichte en huislijke sfeer.

    Zitgroep

    De gezellige zitgroep in het woongedeelte voorin, in het Ecotech Grazia stofdesign. De voorziening aan de wanden en de grote dakbergkasten in de ERIBA Touring beschikken over voldoende opbergruimte voor alle noodzakelijke spullen.

    Slaapcomfort

    Geniet ook onderweg van het grootste slaapcomfort – hier kunt u uitrusten op koudschuimmatrassen met een zachte matrasbeschermingshoes.

    Bedden

    Wigvormig geplaatste eenpersoonsbedden in het slaapgedeelte met knuffelfactor – hier in de ERIBA Touring Troll  met een zeer royale opbergruimte onder de bedden.

    Fantastisch veel opbergruimte

    Alle vaste bedden in het slaapgedeelte kunnen gemakkelijk omhoog worden geklapt en worden door uitzetters veilig in positie gehouden. Onder het vaste dwarsbed achterin het slaapgedeelte van de ERIBA Touring Familia 310, ERIBA Touring Triton 418 en 430 en van de ERIBA Touring Troll 530, 535 en 550 gaat een reusachtige opbergruimte schuil, die via een optioneel serviceluik ook van buitenaf bereikbaar is.

    Bedkasten

    De bedkasten zijn zo van binnen optimaal toegankelijk – evenals van buiten via het serviceluik rechts (gedeeltelijk optioneel).

    Ruimte voor uw kleding

    In de garderobekast met kledingstang en enkele schappen kunt u uw kleding netjes opbergen.

    Koele voorraden voor warme dagen

    Op warme dagen houdt de koelkast in de keuken van de ERIBA Touring uw dranken en levensmiddelen fris

    Uiterst praktisch

    De wasbakafdekking met snijplank creëert extra werkruimte en onder de hoge waterkraan passen ook grote pannen. De ruime schuiflade met handige bestekinzet is praktisch om te sorteren.

    3-pits kooktoestel

    Het optionele, eenvoudig te bedienen en te reinigen 3-pits kooktoestel maakt ook uitgebreide menu’s mogelijk. Opengeklapt dient de glazen afdekking als bescherming tegen het vuur.

    Werkvlak

    Ondanks zijn compacte afmetingen is de keuken van de ERIBA Touring toch voorzien van een behoorlijk groot werkvlak. De glazen afdekplaat van het kooktoestel en een optionele afdekplaat voor de gootsteen zorgen voor nog meer werkruimte. In de kast onder het keukenblok kunnen bestek, pannen en levensmiddelen naar behoren worden opgeborgen.

    Veel plaats om te koelen

    De compressorkoelkast van 90 liter in de ERIBA Touring Troll 535 biedt voldoende ruimte om levensmiddelen en drank koel te houden. In het geïntegreerde vriesvak kunt u ijs en ijsblokjes bewaren voor hete zomerdagen.

    Info www.erwinhymergroup.com.

    13-04-2021 om 20:53 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-04-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De winter is niet voorbij
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De winter is nog niet voorbij

    12-04-2021 om 20:10 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuwe Eriba Nova 555

    Eriba Nova 555 nieuw voor 2021

    Met de Nova 555 ontdekken we bij Eriba voor het eerst een hefbed in zulk type gezinscaravan.

    Kom je met een bijna 8 m lange Nova 555 op een camping gereden zie je alle blikken in je richting draaien. Dus oppassen, niet te veel klungelen en het gevaarte proberen keurig op zijn plaats maneuvreren.

    Aan de vensters merkt je op dat het om een indeling gaat met stapelbedden. Kom je binnen langs de brede deur is er helemaal geen twijfel meer. De indeling met kinderkamer achterin is reeds lang in gebruik. Kijken we naar voor zien we het hefbed boven de knappe zitgroep. Voor Eriba is dat een opvallende nieuwigheid. Dat zorgt voor extra slaapgelegenheid zonder ombouwen van de zitgroep. 

    Het interieur is opgebouwd in een moderne stijl met afwisselende kleuren gaande van donkerhout decor met zwarte handgrepen aan de deuren en laden. Lichte kleuren voor wanden en hefbed, samen met de grijze kussens vormen ze een schitterend harmonisch geheel zelfs de vloer past er prachtig bij. De bovenkasten onder het hefbed zijn redelijk klein, kan moeilijk anders ze zakken mee met het bed tot tegen de rugkussens. Dat geeft de gelegenheid om ‘s morgens een hapje te doen terwijl er nog iemand geniet van het 2,1 x 1,5 m grote hefbed. Om in uit het bed te geraken is het bijgeleverde laddertje een noodzaak. In de U-zitgroep met de grote tafel, comfortabele zittingen en ruim bemeten is het aangenaam om te vertoeven

     Keuken

    De aanpalende keuken is ruim genoeg voor een groot gezin. Op het aanrecht met geïntegreerde kookvuren achteraan en de spoelbak is nog plaats voor een koffie apparaat. Er blijft nog genoeg werkblad over om de ingrediënten van de culinaire genoegens voor te bereiden. Onderaan zijn grote laden voor een uitgebreid keuken materiaal. Boven verbergen de grote witte deuren van de bovenkast veel plaats. Zij kunnen een deel bagage opvangen dat niet in de bovenkasten van zitgroep kan. Tegenover de keuken heeft men de 142 l koelkast geplaatst.

    In een caravan met een opbouwlengte van 6.64 m mag men een goed bruikbaar sanitair verwachten. Het wc staat gebruiksvriendelijk opgesteld, een wastafeltje in de hoek en om te douche is er voldoende bewegingsvrijheid. Toiletgerief en bijhorigheden vinden gemakkelijk plaats in de kast, leuk is de grote verlichte spiegel.

    Aan brgruimte geen gebrek, alle zitbanken kunnen open en aan één buitenzijde zijn kofferdeksels langs waar men ook bagage in en uit kan laden. Bijzonder het grote luik dat het onderste stapelbed afsluit is handig. Na het omhoog klappen van het bed kan gedurende de reis een fiets in vervoerd worden.

    Naar de kinderkamer.

    In de Nova 555 is een schuifdeur die de kinderkamer kan afsluiten. Indien nodig kan men de treinzit in de kinderkamer ombouwen tot een bed. Zo kunnen hier al zeker drie kinderen het nachtje doorbrengen. Trouwens bij dag is er voldoende plaats om huisspelletjes te doen. Zelfs kleren en speelgoed kunnen in de kinderkamer geborgen worden.

    Verspreid over het hele interieur is er bij avond  voldoende verlichting voorzien. Voor de nacht geven kleine blauwe lichtjes het middenpad aan.

    Met de 55 l watertank aan boord hoeft men niet om de haverklap naar de kraan te lopen om ze bij te vullen. Om het rijplezier niet te bederven vraagt hij wel een trekauto met de nodige pk’s onder de motorkap.

    De Nova 555 is een schitterende caravan zowel van binnen als langs buiten. Het interieur is doordacht ingericht om zelfs grote gezinnen een comfortabel verblijf aan te bieden. Zoals men van Hymer mag verwachten is hij keurig en met goede materialen afgewerkt.

    Informatie www.erwinhymergroup.com.

    Technische gegevens.

    Totale lengte 7,91 m

    Opbouwlengte  6,64 m

    Breedte       2,40 m

    Hoogte        2,61 m

    Stahoogte     1,98 m

    Gewicht rijklaar 1.590 kg

    MTM 1.800/2.000 kg







    12-04-2021 om 19:30 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-04-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kort nieuws van Hymer

    HYMER Free 540 Blue Evolution


    Meer blauw op straat


    De limited edition CamperVan Free 540 Blue Evolution vervult het verlangen naar avontuur en onafhankelijkheid. Hij heeft moderne, stijlvolle design en sportieve accenten: speciale lak in stormblauw metallic, zwart slaapdak, mat zwarte 16-inch velgen en led-dagrijverlichting. 

    Stormblauw metallic-lak

    De beperkte serie van de buscamper HYMER Free 540 Blue Evolution beantwoordt uw verlangen naar avontuur en onafhankelijkheid. Profiteer van een omvangrijk pakket uitrustingen met een prijsvoordeel van meer dan € 3.000 als u kiest voor dit aantrekkelijke editiemodel.

    Flexibel interieur
    Het uitgekiende interieurconcept en de flexibele bouwwijze bieden veel ruimte en comfort voor vier volmaakt gelukkige passagiers.

    Sportief-moderne instap

    Gewoon instappen en vertrekken … de route is het doel van de reis en daarbij heeft u altijd een stukje thuis mee. Het editiemodel HYMER Free 540 Blue Evolution is de perfecte instap in de wereld van het kamperen.

    Smaakvol interieur

    Het interieur bekoort door het moderne design met witte kleppen en zilverafwerking, de tweekleurige grijze stof en een vloerbedekking in donker houtoptiek.

    Verfrissend onafhankelijk

    Dankzij de volwaardige badkamer incl. houten lattenbodem in de douche biedt de HYMER Free 540 Blue Evolution u hetzelfde comfort als zijn grotere broers. Zo bent u ook ver van de bewoonde wereld onafhankelijk.

    Volledige uitvoering
    Start dankzij de talloze hoogtepunten in de uitvoering van de HYMER Free Blue Evolution meteen uw kampeeravontuur.

     

     

     



    10-04-2021 om 14:03 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-04-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stijgende Pedelecs verkoop
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Monsterscore inschrijvingen speed pedelecs in maart (+57,5%)

     

    De inschrijvingen van speed pedelecs hebben in maart een enorme vlucht genomen: +57,5% meer dan in maart 2020. Ook in vergelijking met maart 2019 (pre-Corona lockdown) doen deze snelle fietsen het bijzonder goed: +28,8%. De stijging is algemeen: op de provincie Namen na stijgt het aantal inschrijvingen immers in alle Belgische provincies. Bedrijven en leasing tekenen mooie cijfers op maar het zijn vooral de particulieren die het peloton aanvoeren.

    Het aantal inschrijvingen ligt met 1.257 eenheden maar liefst +57,5% hoger dan in maart 2020. Ook in vergelijking met 2019 is de stijging frappant : + 28,8%. Opvallend is dat de stijging zich in alle provincies voordoet, behalve in Namen. Hoewel het om kleinere aantallen gaat, zijn de procentuele stijgingen groot in de meeste Waalse provincies terwijl in Vlaanderen vooral Limburg en West-Vlaanderen er procentueel uitspringen. Net als Antwerpen, dat +26% groeide en ruim aan de kop van het peloton blijft,” zegt Filip Rylant, woordvoerder van TRAXIO. “De speed pedelec zal niet meer verdwijnen uit het straatbeeld. Niet in Vlaanderen en Brussel (stijging met +17%), maar ook niet in Wallonië waar het aantal inschrijvingen alsmaar blijft toenemen. In het eerste kwartaal zijn nu +23,6% meer speed pedelecs ingeschreven dan in 2020, en +9,7% ten opzichte van 2019. Leasing- (+16,3%) en bedrijfsfietsen (+10%) laten mooie cijfers optekenen maar het zijn vooral de particulieren die hard aan de boom schudden (+33,6%). Verdere investeringen van de overheid in fietsinfrastructuur zullen deze trend nog verder kunnen versterken.”

     

    Particulier versus bedrijven

    Met 1.257 inschrijvingen in de maand maart gingen de cijfers er met +57,5% op vooruit in vergelijking met het aantal inschrijvingen van februari vorig jaar. De ruime helft (51,8 %) van de inschrijvingen gebeurde door particulieren en dat is voor het eerste kwartaal maar liefst +33,6% meer dan vorig jaar. 

    Vorige maand waren er de eerste tekenen van groei bij leasing en die trend zet zich voort : over de eerste drie maanden stijgt leasing met +16,3% en de inschrijvingen op naam van een bedrijf groeien met +9,9%. En dit ondanks het lage fileniveau in deze Corona-tijden. 

    Geografische verschillen

    Speed pedelecs blijven vooral populair in Vlaanderen: het Vlaamse landsgedeelte neemt 95% voor zijn rekening tegenover 2,6 % in Wallonië en 2,3 % in Brussel. Toch is de evolutie in Brussel (+17%) en de Waalse provincies zeer positief hoewel de aantallen nog laag blijven, vooral in Namen en Luxemburg. 

    De provincie Antwerpen heeft er - na een moeilijk jaar 2020 - een sterk kwartaal op zitten en blijft ruim koploper met 783 nieuwe inschrijvingen. Oost-Vlaanderen herpakt zich (+5%) en Vlaams-Brabant schrijft terug positieve cijfers (+10%) maar het zijn – opnieuw – vooral Limburg (+65%) en West-Vlaanderen (+39%) die het mooie weer maken. 

     

     

    09-04-2021 om 20:40 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-04-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.met vier wielen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    08-04-2021 om 19:14 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Caravan Salon DĂĽsseldorf vergroot in 2021

    CARAVAN SALON Düsseldorf breidt het aanbod uit:

    Reizen, natuur en outdoor vullen het portfolio aan

     Meerwaarde voor outdoor-fans met de nieuwe segmenten:

    Equipment & Outdoor – Travel & Nature

     Het gevoel van grenzeloze vrijheid: wandelen, trekking, klimmen, mountainbiken of skiën wordt met een eigen camper, kampeerbusje of caravan een heel bijzondere ervaring. Deze onafhankelijke vorm van  reizen, gecombineerd met activiteiten in de vrije natuur was nog nooit zo populair en weerspiegelt het verlangen van mensen naar individuele reismogelijkheden. Deze trend, in combinatie met de zekerheid van het reizen met een eigen verblijf, is tijdens de pandemie nog sterker geworden, en de caravaning-branche rekent dan ook voor dit jaar met een verder groeiende interesse.

     Voor Messe Düsseldorf als organisator van CARAVAN SALON en TourNatur, is het synergie-effect voldoende reden om dit samenspel van caravaning en outdoor-activiteiten in de opzet van de beurs  nieuw vorm te geven.

     Projectleider Stefan Koschke licht toe: “Mensen, die hun vakantie in een camper of caravan doorbrengen, houden uiteraard ook van activiteiten en sporten in de buitenlucht. Afgelopen jaar vonden zij op TourNatur gedurende drie parallel aan CARAVAN SALON lopende beursdagen een passend aanbod. Binnenkort zullen de reis-, natuur- en outdoor-thema’s alle tien de beursdagen aan bezoekers gepresenteerd worden. Bovendien zal het portfolio van TourNatur geheel in de themawerelden Equipment & Outdour en Travel & Nature in CARAVAN SALON worden geïntegreerd.”

     Ten gevolge hiervan presenteren vanaf dit jaar de aanbieders van caravaning- en campingtoebehoren en outdoor-kleding en -uitrusting hun aanbod samen met de hierboven genoemde nieuwe themawerelden. Tevens laten de segmenten caravaning- en outdoor-toerisme hun bijzondere bestemmingen gemeenschappelijk aan het publiek zien.

     Ook in 2021 toont CARAVAN SALON Düsseldorf weer ’s wereld grootste keuze aan nieuwe kampeerauto’s en caravans. De bezoekers kunnen zich op een omvangrijk aanbod en het gehele voertuigenspectrum van compacte kampeerbusjes en familievriendelijke caravans en kampeeraut’s tot aan ruime luxe-voertuigen verheugen. Het aanbod wordt gecompleteerd door het segment Technology & Components, waarin de Europese en internationale industrie voor toebehoren en toeleveranciers zich uitgebreid presenteren.

     Geïnteresseerde producenten, handelaars, regio’s en campings kunnen zich hier – www.caravan-salon.com/application - voor CARAVAN SALON 2021 aanmelden.

     Voor individuele vragen staat het projectteam van CARAVAN SALON – Patrica Barth (BarthP@messe-duesseldorf.de) en Jessica Schmitz (SchmitzJ@messe-duesseldorf.de) – ter beschikking.

     













    08-04-2021 om 18:56 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-04-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw bij Holtcamper


    Holtkamper Cocoon Aero MTT Limited Edition
    Holtkamper komt met een speciale eenmalige ‘Limited Edition’ op basis van het eerdere model
    Cocoon Aero MTT. Eigenlijk is dit Holtkamper actiemodel ‘Limited Edition’ een Aero MTT zonder
    Windforce systeem. Maar ook zonder WindForce systeem worden de Holtkamper tenttrailers
    geroemd om hun opzetgemak, niet in de laatste plaats door het unieke eenstoks carbon
    luifelsysteem. Het speciale actiemodel is verder o.a. standaard voorzien van:
    • MTT keuken met koelkast
    • Reservewiel met ophanging
    • AL-KO disselslot
    • Pack-N-Go systeem voor
    eenvoudig inpakken van uw
    bagage
    • Aero luifel met zijwanden
    • Membrame Airco tentsysteem
    De speciale actieprijs van de Cocoon Aero MTT Limited Edition bedraagt € 16.995,-. Wees er wel snel
    bij want er worden er maar 20 gebouwd. Het actiemodel is te bezichtigen (vooralsnog op afspraak)
    bij Tent Trailer Center Utrecht en Emmen.

    Kijk voor meer informatie op www.holtkamper.nl.









    07-04-2021 om 14:14 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-04-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een nieuwe Eriba Nova

    Eriba Nova 555 nieuwe uitvoering voor 2021.

    Met de Nova 555 ontdekken we bij Eriba voor het eerst een hefbed in zulk type gezinscaravan.

    Kom je met een bijna 8 m lange Nova 555 op een camping gereden zie je alle blikken in je richting draaien. Dus oppassen, niet te veel klungelen en het gevaarte proberen keurig op zijn plaats maneuvreren.

    Aan de vensters merkt je op dat het om een indeling gaat met stapelbedden. Kom je binnen langs de brede deur is er helemaal geen twijfel meer. De indeling met kinderkamer achterin is reeds lang in gebruik. Kijken we naar voor zien we het hefbed boven de knappe zitgroep. Voor Eriba is dat een opvallende nieuwigheid. Dat zorgt voor extra slaapgelegenheid zonder ombouwen van de zitgroep. 

    Het interieur is opgebouwd in een moderne stijl met afwisselende kleuren gaande van donkerhout decor met zwarte handgrepen aan de deuren en laden. Lichte kleuren voor wanden en hefbed, samen met de grijze kussens vormen ze een schitterend harmonisch geheel zelfs de vloer past er prachtig bij. De bovenkasten onder het hefbed zijn redelijk klein, kan moeilijk anders ze zakken mee met het bed tot tegen de rugkussens. Dat geeft de gelegenheid om ‘s morgens een hapje te doen terwijl er nog iemand geniet van het 2,1 x 1,5 m grote hefbed. Om in uit het bed te geraken is het bijgeleverde laddertje een noodzaak. In de U-zitgroep met de grote tafel, comfortabele zittingen en ruim bemeten is het aangenaam om te vertoeven

     Keuken

    De aanpalende keuken is ruim genoeg voor een groot gezin. Op het aanrecht met geïntegreerde kookvuren achteraan en de spoelbak is nog plaats voor een koffie apparaat. Er blijft nog genoeg werkblad over om de ingrediënten van de culinaire genoegens voor te bereiden. Onderaan zijn grote laden voor een uitgebreid keuken materiaal. Boven verbergen de grote witte deuren van de bovenkast veel plaats. Zij kunnen een deel bagage opvangen dat niet in de bovenkasten van zitgroep kan. Tegenover de keuken heeft men de 142 l koelkast geplaatst.

    In een caravan met een opbouwlengte van 6.64 m mag men een goed bruikbaar sanitair verwachten. Het wc staat gebruiksvriendelijk opgesteld, een wastafeltje in de hoek en om te douche is er voldoende bewegingsvrijheid. Toiletgerief en bijhorigheden vinden gemakkelijk plaats in de kast, leuk is de grote verlichte spiegel.

     Aan bergruimte geen gebrek, alle zitbanken kunnen open en aan één buitenzijde zijn kofferdeksels langs waar men ook bagage in en uit kan laden. Bijzonder het grote luik dat het onderste stapelbed afsluit is handig. Daar kan gedurende de reis een fiets in vervoerd worden.

     Naar de kinderkamer.

    In de Nova 555 is een schuifdeur die de kinderkamer kan afsluiten. Indien nodig kan men de treinzit in de kinderkamer ombouwen tot een bed. Zo kunnen hier al zeker drie kinderen het nachtje doorbrengen. Trouwens bij dag is er voldoende om huisspelletjes te doen. Zelfs kleren en speelgoed kunnen in de kinderkamer geborgen worden.

    Verspreid over het hele interieur is er bij avond  voldoende verlichting voorzien. Voor de nacht geven kleine blauwe lichtjes het middenpad aan.

    Met de 55 l watertank aan boord hoeft men niet om de haverklap naar de kraan te lopen om ze bij te vullen. Om het rijplezier niet te bederven vraagt hij wel een trekauto met de nodige pk’s onder de motorkap.

     De Nova 555 is een schitterende caravan zowel van binnen als langs buiten. Het interieur is doordacht ingericht om zelfs grote gezinnen een comfortabel verblijf aan te bieden. Zoals men van Hymer mag verwachten is hij keurig en met goede materialen afgewerkt.

    Informatie www.erwinhymergroup.com.

    Technische gegevens.

    Totale lengte 7,91 m

    Opbouwlengte  6,64 m

    Breedte       2,40 m

    Hoogte        2,61 m

    Stahoogte     1,98 m

    Gewicht rijklaar 1.590 kg

    MTM 1.800/2.000 kg







    06-04-2021 om 19:43 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een rustig water
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    06-04-2021 om 17:09 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-04-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een verbeterde Caravelair Artica reeks voor 2021

    Caravelair Artica 520

    De Franse fabrikant blijft niet achter en richt zijn Artica reeks opnieuw in.

    Voor enkele jaren stond de lichtgewicht caravan wat betreft constructie niet zo goed aangeschreven. Die tijd is voorbij en de fabrikant maakte een sterke inhaal beweging de klachten verdwenen stilaan.

    Zo is de nieuwe Artica volledig met hagelbestendige polyester buitenbeplating bekleed. Wat nog verbeterd is lezen we in het verslag.

    Standaard is de Artica 520 uitgerust met comfortrollo’s aan de ramen, luchtkoeler, voorbereiding  voor een fietsdrager, compressor koellade, huishoudbatterij voorbereiding, bedienigspaneel, rookmelder en verstelbare TV drager. Als optie kan men een groot panoramisch dakvenster bekomen, een 14 l boiler, lichtmetalen velgen, reservewiel en een antimuggendeur. 

    De lichtgrijze buitenkleur van het koetswerk wordt gesierd met donkere blauwe en zwarte decorstukken. De wanden en dak hebben XPS isolatie zijn langs buiten bekleed met hagelbestendige polyester platen en langs binnen met triplex. Zo is hij zeer goed beschermt tegen water insijpeling. De achterlichten zijn eenvoudig gehouden, ze geven echter voldoende licht. De bumper bestaat uit drie delen een voordeel bij mogelijke schade. De ver naar binnen staande hoeksteunen zijn nogal moeilijk te koppelen aan de lange zwengel. Een kunststof vormstuk dient als stevige dorpel aan de buitendeur met een venster. Een panoramisch dakvenster en 2 kleine dakluiken zorgen voor lucht en licht in het interieur. Onder de bodem zijn de leidingen voor gas en elektriciteit keurig verankerd.

     Lichte wanden en donkere bovenkastdeuren geven een prachtig modern uitzicht aan het interieur, de twee kleurige kussens passen er mooi bij. De architecten hebben een L-keuken ontworpen die zeker mag gezien worden. Hier en daar vertoond het meubilair wat scherpe kantjes, dat heeft voor een deel te maken met de prijs en het lichtgewicht programma van Caravelair. Deurtjes zijn vlak gehouden ook hier is de prijs niet vreemd aan. We zitten  hier nu eenmaal niet in een dure klasse caravan. Sloten en scharnieren zijn van een degelijk kwaliteit.

    Met de kleurcombinaties van de U-zitgroep, de comfortabele zitbanken plus het grote tafelblad maken er een aangenaam verblijf van. Om gemakkelijker op de zitbanken te geraken kan men het tafelblad samen vouwen. Bij avond is er een combinatie van verschillende licht bronnen zowel voor fel licht op de tafel om de kleine lettertjes te kunnen lezen als een aangenaam gedempt licht. Rollo’s beletten nieuwsgierigen binnen te piepen.

     We mogen gerust zeggen de L-keuken is een blikvanger in de Artica 520. Inderdaad, ze is al niet van de kleinste. In het donkere aanrecht zijn drie afdekbare kookvuren met elektronische ontsteking geïntegreerd met ernaast een rond RV stalen spoelbakje. De waterkraan heeft een hoge uitlaat, handig als je er eens een emmer wil onder plaatsen. Aan de linkerkant is een soort van toog zou men kunnen zeggen met er boven een schap. Onderaan het aanrecht zijn brede laden met wit front en een compressor koellade, iets waar Caravelair zich al lang aan houdt. Ze heeft haar voor en nadelen, het handelt meestal enkel om de inrichting niet om het funktioneren. In de kast en de bovenkasten is voldoende plaats om keuken materiaal en bijhorigheden te bergen.

     Bij de Artica 520 bevind zich achteraan een 2,0 x 1,4 m groot bed. Een comfortabele koudschuim matras ligt op een gedeelde lattenbodem. Omwille van het sanitair er naast kon men het bed niet breder maken. Buiten het wc is in het kleinste kamertje een bruikbare douchecel geïnstalleerd. Naast het bed is een open wastafeltje met een aflegplank, enkele open schappen en een kast gemaakt. Aanpalend is de niet zo kleine kleerkast.

     De Caravelair is bedoeld voor en koppel dat graag over een ruime woongelegenheid beschikt tijdens de vakantiedagen. Zijn er nog een paar kinderen bij dat zal de pret niet bederven er is voldoende plaats. Alleen zal men ’s avonds en ’s morgens de zithoek wat moeten ombouwen, dat behoort nu eenmaal tot een vakantie activiteit. De Artica 520 is goed uitgerust voor zijn verantwoorde prijs en zet voor zijn lengte weinig gewicht op de weegschaal.

    Meer informatie:  www.caravelair-caravanes.fr/fr

    Technische gegevens

    L X B X H  6,95 X 2,3 x 2,58 m

    Opbouw binnen 5,2 m

    Stahoogte 1,97 m

    Rijklaar gewicht 1.172 kg

    MTM 1.500/1.700 kg

     

















    02-04-2021 om 20:10 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-04-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Concorde een luxe model

    Liner 1090 GIO, de luxe mobiel voor klassieke auto's

     

    Nieuwe layout Liner 1090 GIO

    Nieuwe jachtlounge straalt een exclusieve clubsfeer uit

    Klassieke autogarage voor verschillende modellen

    Ongeveer 27 m² vloeroppervlak en 15 ton MTM

     

    "Wat een geweldige indeling", zullen veel liefhebbers van klassieke auto's onder liefhebbers van luxe kampeerauto’s zeggen. Met de nieuwe Liner 1090 GIO brengt Concorde autodromen weer tot leven.

    Met een intelligente constructie is Concorde erin geslaagd om een ​​comfortabele garage voor klassieke auto's te integreren in zijn luxe voering. Liefhebbers van oldtimers zoals het Porsche 911 F- of G-model, Ferrari Dino of bijvoorbeeld Mercedes-Benz SL 280 Pagoda kunnen gemakkelijk hun waardevolle meesterwerken in de voering onderbrengen.

    Hiervoor zorgt de oldtimergarage, waarin elk “sieraad” met verschillend instelbare spoorbreedtes / wielbases afzonderlijk is ondergebracht. Alleen beperkt door een gewichtslimiet van 1.400 kilogram en volumemetingen, die limieten stellen in hoogte van 1,36 meter en lengte van 4,30 meter. Afhankelijk van de stand van het sleepoog op de oldtimer kan de garagelier links of rechts versteld worden. De garagelift kan ook worden beladen met maximaal 80 kilogram voor reservewielen of gereedschapskisten, of als fietsenrek.

    Van buitenaf schittert de Liner 1090 GIO met zijn gebruikelijke aantrekkelijkheid. Alleen een gewijzigde positie van de slaapkamerramen, als gevolg van de garageconstructie, duidt op deze nieuwe indeling. Decor en folies, het (optionele) Bird-View-System evenals het klepontwerp en hun functionaliteit komen overeen met de standaarduitrusting van een Concorde-Liner. Door de exclusiviteit van deze plattegrond zijn individuele ontwerpverzoeken uiteraard mogelijk.

    De uitgebreide en comfortabele garageconstructie resulteert in een kleine ruimtebesparing in de woonkamer en in de keuken. In het woongedeelte compenseert de visuele uitstraling en het slimme concept van de nieuwe ronde zitgroep “Yacht Lounge”, die een bijzondere clubsfeer uitstraalt, de met 10 centimeter ingekorte ruimte. De tafel is flexibel verplaatsbaar en de uittrekelementen in het voeteneind kunnen flexibel worden gebruikt. De meubelkleur en (optioneel) lederen bekleding in "Jatoba Brilliant" en "Vanilla" stralen exclusieve Concorde-elegantie uit. Bovendien is dit gebied opgewaardeerd met een 32-inch tv-monitor.

    De bekende exclusieve Concorde keukeninrichting komt uit de Centurion op Daily. Dit scheelt 25 centimeter, maar merk je niet op in het handige scala aan functies. De spoelbak met roestvrijstalen onderstel, de hybride kookplaat en de uitschuifbare keukenpoot en de Dometic combikoelkast plus magnetron zorgen nog steeds voor veel kookplezier.

    Ook de badkamer met grote douche met (optioneel) regenwoudkop en handdouche evenals verwarming en handdoekdroger komt overeen met het vaak gewenste Concorde niveau

    De slaapkamer presenteert ook voeringkwaliteit. De "verhoogde" garageopstelling beperkt de stahoogte slechts onbeduidend. Het is groot genoeg en comfortabel. De royale bed afmetingen en de uitrusting met bijvoorbeeld tv en soundbar blijven behouden.

    De basisprijs van de Liner 1090 GIO bedraagt ongeveer ​​390.000 euro, inclusief zitgroep “Yacht Lounge” en garagelift. Verdere exclusieve speciale uitrusting vervult de individuele opties en wensen die bij Concorde in de gebruikelijke stijl en uitgebreide selectie beschikbaar zijn.

    Meer informatie: www.concorde.reisemobile.eu







    01-04-2021 om 19:45 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!