Inhoud blog
  • een interieur
  • even een ander werkje
  • De terrassen zijn nog leeg
  • zomer aan de Bodensee
  • Pretpark
  • Een toren met kleintjes
  • Een nieuwe MAXIA bij Hobby
  • Leuker met een boot
  • Opletten in Spanje
  • Een mooie hoek
  • Subaru valt in de smaak
  • Waarom?
  • Zwerfauparkeerplaats reserveren
  • Achter de bloemen
  • De nieuwe ITrend van Dethleffs
  • Veel verschillende
  • Een nieuwe versie van een Niesmann-Bisschoff
  • Opgepast !!
  • Rijdt niet te snel !!!!!
  • niet te snel rijden
  • Hobby caravans in de kijker
  • Feest in de stad
  • Fietsen in Belgiê
  • Een oude granaat werper
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    08-01-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hij wil niet naar school
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    08-01-2024 om 19:50 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe Trends bij DEthleffs
    • De nieuwe Dethleffs Trend: meer reis- en meer wooncomfort

     

     

     

    Dethleffs vernieuwt in 2024 zijn best verkochte camperserie Trend. Tegelijkertijd geeft de fabrikant de middenklasse-camper een upgrade: met een opnieuw ontworpen exterieur, een nieuw interieur, talrijke extra uitrustingskenmerken die al in de standaarduitrusting zijn opgenomen met aantrekkelijke uitrustingspakketten. De nieuwe Dethleffs Trend gaat in januari 2024 in première op de CMT-beurs in Stuttgart en vervangt de vorige series Trend en Pulse/Pulse Classic.

    Dethleffs herziet zijn best verkopende camperserie Trend en grijpt deze gelegenheid meteen aan om zijn middenklasse-campers te reorganiseren. De bestaande series Pulse, Pulse Classic en Trend gaan op in de nieuwe Dethleffs Trend – met een verbeterde look en uitrusting, maar qua prijs onder die van de series Pulse en Pulse Classic.

    Net als voorheen zal de nieuwe Dethleffs Trend als halfintegraal en als integraal beschikbaar zijn. Het nieuwe exterieurdesign van de Trend en de schuin aflopende achterkant benadrukken het dynamische uiterlijk van de opbouw. Dethleffs rust de halfintegrale T-modellen uit met een aerodynamisch gevormde kap op de cabine inclusief openslaand dakraam dat we nog kennen van de vorige Pulse Classic. Bij de integralen is de voorkant van de Pulse overgenomen. 

    In de woonruimte wacht de kampeerder een knusse, gezellige sfeer met meubels met dwarsnerf-houtdecor, contrasterende grijze vlakken, bijpassende meubelstoffen en een trendy donker plafond. De meubels hebben moderne vormen met strakke lijnen. Bovendien bieden de bovenkasten in de nieuwe Trend meer opbergruimte dan hun voorgangers. De modellen met eenpersoonsbed hebben eveneens extra opbergruimte dankzij de bovenkasten rondom en twee garderobekasten boven de bedden.

    In de versies T/I 7057 EBL en DBL vormen twee banken in lengterichting samen met de standaard captain’s chairs een ruime zitgroep voor maximaal zes personen. De andere indelingen hebben een gezellige L-vormige zitbank met een dwars geplaatste zitbank op de tweede rij. Achter de zitgroep bevindt zich een keuken die is voorzien van alle kookcomfort, met een tweepits kooktoestel, veel opbergruimte in de lades en een Multiflex-railsysteem. De koelkast met een inhoud van 142 liter is verhoogd ingebouwd. Bij de indelingen T/I 7057 EB, T/I 7057 EBL en T/I 7057 DBL bevindt zich een ruime badkamer tussen de keuken en de slaapkamer. In de kortere indelingen T/I 6817 EB en T/I 6877 heeft Dethleffs een compacte wasruimte en geïntegreerde douche voorzien. Een volledig nieuw kenmerk van alle Trend-modellen is de volledig vlakke vloer van de cabine naar de badkamer, zonder opstapjes en dus zonder struikelgevaar.

    Dethleffs biedt de nieuwe Trend in drie bedvarianten aan. Met de indeling T/I 6877 is er voor het eerst een Trend met dwarsbed beschikbaar. Door deze opstelling ontstaat er ruimte voor een garderobekast tot aan het plafond en een brede zijzit in de zitgroep. De T/I 7057 DBL heeft een indeling met een in hoogte verstelbaar queensbed. Drie van de nieuwe Trend-indelingen zijn verkrijgbaar met eenpersoonsbedden – standaard laag geplaatst voor een gemakkelijke instap, maar optioneel ook verkrijgbaar als hoge versie, zodat er meer opbergruimte in de garage ontstaat. Terwijl de integraalmodellen standaard een hefbed in de cabine hebben, kunnen de halfintegralen optioneel worden uitgerust met een elektrisch hefbed boven de zitgroep.

    De grote garage heeft zowel links als rechts een deuren met comfortabele eenhandsbediening. Het verlaagde chassis achter de achteras zorgt voor fietsvriendelijke garageafmetingen met vrije hoogtes tot 110 centimeter. Een extra montagerail aan de bovenzijde verbetert de mogelijkheden om de lading vast te zetten. 

    De nieuwe Dethleffs Trend is gebaseerd op de Fiat Ducato met een 140 pk (103 kW) sterke dieselmotor die voldoet aan de emissienorm Euro 6d Final. Een versie met 180 pk (132 kW) is als optie verkrijgbaar.

     

     

     

    08-01-2024 om 19:46 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-01-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mooie landschappen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    06-01-2024 om 17:46 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daktenten voor bijna alle auto's

     Daktenten.

    Algemeen wordt aangenomen dat een daktent enkel voor avonturiers is die op verkenning gaan in onbewoonde gebieden. Voor een deel is dat juist, de daktenten zijn stevige constructies en gemonteerd op een robuuste Jeepachtige 4x4. Daktenten bestaan echter in tientallen versies, waaronder zelfs opblaasbare. Er zijn er voor 2 personen juist groot genoeg om er in te slapen ongeveer zo groot als het dak van de wagen. Op diezelfde wagen past er een voor vier personen, maar die steekt wat naar buiten en vormt een soort kleine luifel. Daar kan men zijwanden aan hechten om een gesloten kleedkamer en/of als wc te gebruiken. Ja, kampeerders met een daktent zijn meestal wat avontuurlijker ingesteld en comfort is niet hun hoogste eis. Op een T model van Volkswagen kan men zelfs twee daktenten voor 4 personen monteren. Aangezien er in de wagen plaats is voor 8 personen kan men met een groot gezin op stap. Sommige van die daktenten kan men onderaan nog uitbouwen met een soort voortent waarin men met z’n allen rond een kampeertafel kan zitten. Handig als het slecht weer is.

    Zulk een daktent doet het verbruik van de motor stijgen, zeker als de chauffeur een “zware” voet heeft. Met 2 tenten en nog wat kampeermateriaal op het dak kan de stabiliteit van de wagen in het gedrang komen bijzonder met zijwind. Na de vakantie haalt men de daktent er best af. Daktenten worden niet alleen door personenwagen gebruikt, soms zie je wel eens een autobus met een stuk of 10 tenten op het dak. Meestal zijn het jeugd autobussen die met een groep jongeren op trektocht zijn. Ook op een campeerbus kan het want er zijn soms te weinig slaapplaatsen in de wagen.

    Voor u een daktent koopt kijk na hoeveel gewicht het dak mag dragen.

    Buiten de avonturiers kan men best op een camping overnachten. Het is er redelijk veilig, sanitair behoort tot de standaard uitrusting, men kan een praatje doen met andere vakantiegangers.

    Onderaan tonen we een aantal foto’s van daktenten. Ook compacte caravans komen er in voor net zo groot als een twee persoonsmatras. Achteraan onder de openstaande want komt meestal een keukentje tevoorschijn. Aan de buitenkant van de wanden hangen een reservewiel, waterkit en nog andere attributen. Bij sommige wordt op het dak nog een daktent geplaatst als men kinderen bij heeft. Zij vinden het meestal zeer leuk om daar te slapen.



















    06-01-2024 om 17:41 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daktenten


















    06-01-2024 om 17:39 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daktenten zijn er voor bijna alle wagens

     Daktenten.

    Algemeen wordt aangenomen dat een daktent enkel voor avonturiers is die op verkenning gaan in onbewoonde gebieden. Voor een deel is dat juist, de daktenten zijn stevige constructies en gemonteerd op een robuuste Jeepachtige 4x4. Daktenten bestaan echter in tientallen versies, waaronder zelfs opblaasbare. Er zijn er voor 2 personen juist groot genoeg om er in te slapen ongeveer zo groot als het dak van de wagen. Op diezelfde wagen past er een voor vier personen, maar die steekt wat naar buiten en vormt een soort kleine luifel. Daar kan men zijwanden aan hechten om een gesloten kleedkamer en/of als wc te gebruiken. Ja, kampeerders met een daktent zijn meestal wat avontuurlijker ingesteld en comfort is niet hun hoogste eis. Op een T model van Volkswagen kan men zelfs twee daktenten voor 4 personen monteren. Aangezien er in de wagen plaats is voor 8 personen kan men met een groot gezin op stap. Sommige van die daktenten kan men onderaan nog uitbouwen met een soort voortent waarin men met z’n allen rond een kampeertafel kan zitten. Handig als het slecht weer is.

    Zulk een daktent doet het verbruik van de motor stijgen, zeker als de chauffeur een “zware” voet heeft. Met 2 tenten en nog wat kampeermateriaal op het dak kan de stabiliteit van de wagen in het gedrang komen bijzonder met zijwind. Na de vakantie haalt men de daktent er best af. Daktenten worden niet alleen door personenwagen gebruikt, soms zie je wel eens een autobus met een stuk of 10 tenten op het dak. Meestal zijn het jeugd autobussen die met een groep jongeren op trektocht zijn. Ook op een campeerbus kan het want er zijn soms te weinig slaapplaatsen in de wagen.

    Voor u een daktent koopt kijk na hoeveel gewicht het dak mag dragen.

    Buiten de avonturiers kan men best op een camping overnachten. Het is er redelijk veilig, sanitair behoort tot de standaard uitrusting, men kan een praatje doen met andere vakantiegangers.

    Onderaan tonen we een aantal foto’s van daktenten. Ook compacte caravans komen er in voor net zo groot als een twee persoonsmatras. Achteraan onder de openstaande want komt meestal een keukentje tevoorschijn. Aan de buitenkant van de wanden hangen een reservewiel, waterkit en nog andere attributen. Bij sommige wordt op het dak nog een daktent geplaatst als men kinderen bij heeft. Zij vinden het meestal zeer leuk om daar te slapen.



















    06-01-2024 om 17:35 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-01-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een vijver in de nabijheid
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    02-01-2024 om 19:49 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weinsberg CaraLoft 550 MF

    Weinsberg CaraLoft 550 MF

    Ford basisvoertuigen geraken meer en meer ingeburgerd in de kampeerautobranche. Zo heeft Weinsberg voor zijn nieuwste zwerfauto de CaraLoft 550MF een 5,99 m lange Ford Transit  gebruikt als basisvoertuig.

    Op het ogenblik heeft Weinsberg 5 CaraLoft wagens op Ford Transit onderstellen met laag chassis, een 130 pk turbodiesel en 6 versnellingen in zijn gamma. De laatste op de markt gebrachte is de halfintegrale CaraLoft 550 MF met zitgroep voor 2 zwervers achter de stuurcabine. De keuken staat naast de buitendeur gevolgd door de badkamer. Aanpalend aan de zitbank is de koelkast en het Frans-bed. Met deze relatief kleine zwerfauto  is het plezierig rijden. Zijn afmetingen laten toe gemakkelijk een parkplaatsje te vinden, kleine wegen in of buiten een stad rollen eenvoudig onder de wielen door.

     

    Traditie getrouw begint Weinsberg met een 40 mm dik sandwichpaneel op het laag chassis van de Ford Transit te monteren. Voor de wanden worden 31 mm dikke sandwich panelen met een aluminium buitenplaat gebruikt, voor het dak heeft hij dezelfde sandwich panelen maar met een hagelbestendige polyester bovenplaat in plaats van aluminium. Als isolatie is Styropor gebruikt. De bodemplaat is in waterbestendig hout, men doet er best aan regelmatig eens te controleren naar de toestand van de bodem onderaan. De 550 MF is uitgerust met dure ramenvensters en met een brede dubbel vergrendelde Weinsberg Premium deur. Een elektrisch bediend opstapje is een optie. In het vlakke achterfront zijn de LED lichten in de ééndelige bumper verwerkt. Onder de bodem zijn stroom en andere leidingen zorgvuldig verankerd. Achter een luik in de zijwand zijn de vuldop voor de verswatertank, de 230 Volt aansluitingen, heel het systeem is overgenomen van zijn grote broer Knaus. De garage is zowel langs buiten als langs binnen bereikbaar.

     

    Uit ondervinding weten we dat de klanten een solide, stabiele binnen inrichting bekomt. Al is het meubilair eenvoudig gehouden zijn er toch erg goede materialen gebruikt. Zo zijn er stevige veersystemen om de bovenkast deuren open te houden, zelf sluitende laden en een goed sluitende badkamerdeur. Wat men minder ziet bij andere merken is dat de hoek van het voeteinde van het Frans-bed met een uittrekbaar stuk kan verbreden tot 1,25 m. De comfortabele matras ligt op een lattenbodem. Gesteund door de lattenbodem en gasdrukveren kan hij worden opengesteld en heeft men een goede toegang tot de grote koffer. Aan de hoofdeinden van het bed zijn leeslampen en aan het voeteinde zwenkarmen voor een tv.

    In de zitgroep is een tweepersoonszitbank met kopsteunen en veiligheidsgordels in de rijrichting. Het tafelblad met uitzwaaibaar deel rust op een poot plus een metalen profiel aan de wand. Door verschillende lichtsystemen toe te passen kan men de zitgroep zowel hel of sfeervol verlichten.

    De compacte keuken heeft twee kookvuren en een spoelbak. De afdekplaat gaat langzaam automatisch naar beneden als men het zou vergeten hebben net voor de rit ze naar beneden te doen. Omdat het overblijvend deel van het aanrecht te klein is kan men een blad aan de linkerkant opklappen. De 98 l grote absorptie koelkast beslaat bijna de volledige onderkant van de keuken, slechts een smal kastje blijft over voor wat keuken gerief. De bovenkast met een ronde hoek langs de kant van de buitendeur kan redelijk wat keukengerief bergen voor de 2 zwervers. De LED’s onder de bovenkast geven een duidelijk beeld van wat er in de kookpotten gebeurd tijdens het klaar maken van de lekkere gerechten. Tussen keuken en badkamer is een kleerkast.

    De typische badkamer naast het Frans-bed heeft achterin een afsluitbare douchecabine. Het wastafeltje boven de draaibare Dometic wc kan in de richting van de douche schuiven als men naar de wc moet. Met enkele open legplanken moet men het stellen voor het toiletgerief. In de redelijke grote spiegel boven het waskommetje kan je uzelf bewonderen voor en na een douche. Het dakluik had wel iets groter mogen zijn voor een betere afvoer van de vochtige dampen.

    Voor we de CaraLoft 550 MF verlaten kijken we nog eens rond in het interieur dat gezien mag worden. Hoewel we hier in een compacte zwerfauto staan geeft het door het volledig zicht naar achter niet die indruk. Dat Frans-bed en geen tussenwanden dragen daar toe bij. Het houtdecor past perfect bij de vlakke witte deuren van de bovenkasten. Neem daarbij nog de twee kleurige kussens van de zitgroep, het grijs van de donkere vloer in parket tekening en je bekomt een gezellig verblijf.

    De Weinsberg CaraLoft 550 MF is een wendige compacte zwerfauto met een aangenaam interieur dat niet de indruk geeft dat hij compact is. Bij avond is het dank zij het lichtsysteem gezellig vertoeven. Hier en daar zijn nog een paar kleine foutjes die bij de volgende reeks waarschijnlijk zullen weggewerkt zijn. Hij is zeker en vast zijn prijs waard.

    Technische gegevens

    Basis voertuig: Ford Transit met laag chassis

    Motor; 2,0 l turbodiesel  130 pk

    MTM: 3.500 kg

    Rijklaar: 2.805 kg (afhankelijk van de toebehoren)

    Afmetingen: LXBXH 5,99 x 2,32 x 2,75 m.

    Frans-bed: 2,02 x 1,38/ 1,02 m (voeteinde verbreedbaar)

    Meer info: www.weinsberg.com

    02-01-2024 om 19:37 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-12-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Houdt meer afstand

     

    6 op de 10 bestuurders houden niet voldoende afstand op de autosnelweg
    In de tweede helft van 2024 wordt er een pilootproject gelanceerd om controles mogelijk te maken

    Om te weten of bestuurders voldoende veiligheidsafstand houden ten opzichte van elkaar heeft Vias institute bijna 4 miljoen personenwagens en 400 000 bussen en vrachtwagens op de autosnelwegen geobserveerd. De resultaten zijn opvallend: bijna 6 op de 10 bestuurders houden minder dan 2 seconden afstand tussen zichzelf en het voertuig voor hen. De situatie is beter voor de vrachtwagens, alhoewel ongeveer een derde minder dan 50 meter afstand laat met het voertuig voor hen. Volgend jaar start een proefproject om na te gaan of het mogelijk is om net zoals in Duitsland dit gedrag te controleren met camera’s.

    Nieuwe wegcode vermeldt expliciet tweesecondenregel
    Momenteel stelt artikel 10.1 (2de lid) van het verkeersreglement:’De bestuurder moet, rekening houdend met zijn snelheid, tussen zijn voertuig en zijn voorligger een voldoende veiligheidsafstand houden.‘
    ‘Voldoende’ is niet exact gepreciseerd, maar je mag er met gezond verstand van uitgaan dat het overeenkomt met de afstand die een voertuig op 2 seconden kan afleggen.

    De regel is duidelijker voor de bestuurders van vrachtwagens: ze moeten buiten de bebouwde kom minstens een afstand van 50 meter houden ten opzichte van elkaar. 

    In Frankrijk is de tweesecondenregel expliciet vermeld in de wegcode en dat is ook de manier waarop het in de nieuwe Belgische wegcode, die normaal eind 2025 van kracht wordt, beschreven staat. ”Iedere bestuurder moet in alle omstandigheden, en rekening houdend met zijn snelheid, tussen zijn voertuig en
    zijn voorligger een voldoende veiligheidsafstand houden. Op openbare wegen waar de maximumsnelheid hoger is dan 50 km/u komt deze afstand overeen met de afstand die het voertuig heeft afgelegd gedurende een periode van ten minste twee seconden.

    6 op de 10 bestuurders respecteren de veiligheidsafstand niet
    De doelstelling van deze nieuwe studie was om te analyseren welke veiligheidsafstand personenwagens, vrachtwagens en bussen houden. Bijna 4 miljoen wagens en 400 000 vrachtwagens werden daarom geobserveerd. Voor de analyse werd de situatie in kaart gebracht waar voertuigen minstens 50 km/u reden en elkaar volgden. Files en (sterk) vertraagd verkeer werden dus niet in rekening gebracht.

    58% van de personenauto’s rijdt op minder dan 2 seconden van de achterbumper van de voorligger. Dit probleem komt vaker voor op de tweede (64%) en derde (65%) rijstrook dan op de rechterrijstrook (49%). Het komt ook vaker voor op weekdagen dan in het weekend en ook vaker wanneer het licht is dan wanneer het donker is.

    27% van de personenwagens bumperkleeft met een veiligheidsafstand van minder dan 1 seconde. Het probleem is groter op de tweede en derde rijstrook. Daar is gemiddeld 1 op de 3 voertuigen die bumperkleeft. Op de rechterrijstrook is het minder dan 1 op de 5 voertuigen.

    Er werden duidelijke verschillen waargenomen naargelang de lichtomstandigheden en voor weekdagen in vergelijking met weekends. Dit is duidelijk te wijten aan het veel lagere verkeersvolume wanneer het donker is en in het weekend, waardoor personenauto's meer afstand kunnen bewaren.

    De situatie is iets beter voor de zware voertuigen: ongeveer een derde (30%) van de vrachtwagens en bussen volgt het voertuig voor hen op minder dan 50 meter. Tijdens weekdagen ligt het percentage bijna 2 keer zo hoog (31%) als tijdens het weekend (19%).  

    Gevolgen voor de verkeersveiligheid
    Op de snelweg blijkt uit officiële statistieken dat 1 op de 3 ongevallen (33%) een kop-staartaanrijding is en 1 op de 5 ongevallen (21%) een kettingbotsing, waarbij ten minste 3 voertuigen betrokken zijn. Bij dit soort ongevallen is het niet bewaren van een veilige afstand de meest genoemde oorzaak.

    In feite is 70% van de kop-staartaanrijdingen te wijten aan onvoldoende veiligheidsafstand, vaak in combinatie met andere factoren zoals vermoeidheid, gsm-gebruik of overdreven snelheid. Op de autosnelwegen gebeuren zo in ons land jaarlijks bijna 1000 ongevallen die te wijten zijn aan het niet respecteren van de veiligheidsafstanden. Die ongevallen zorgen ook voor files en hebben dus een impact op de mobiliteit.

    Pilootproject in tweede helft van 2024
    Volgend jaar zal er een proefproject worden gehouden op bepaalde snelwegen om na te gaan of er controles kunnen worden uitgevoerd met camera’s of radars, zelfs als er geen markeringen langs de weg staan. In eerste instantie zal de test betrekking hebben op het controleren van de veiligheidsafstand van 50 m tussen vrachtwagens. In tweede instantie zal de test zich richten op personenauto's. De camera's kunnen het tijdsinterval tussen twee voertuigen meten, dus het is niet nodig om markeringslijnen langs de weg aan te brengen. In bijvoorbeeld Duitsland vinden dergelijke controles al plaats op snelwegen.

    Conclusie
    Bestuurders hebben moeite om de afstand tot hun voorligger correct in te schatten. Toch is het niet naleven van de tweesecondenregel een belangrijke oorzaak van ongelukken. Het expliciteren van de regel in de nieuwe wegcode moet de zaken duidelijker maken en uiteindelijk de handhaving makkelijker maken. Daarom wordt er volgend jaar een proefproject uitgevoerd.

    Daarnaast zou de wegbeheerder meer herkenningspunten aan de kant van de weg of zelfs op de weg zelf kunnen plaatsen. Visgraatmarkeringen zijn een voorbeeld van markeringen die gebruikt zouden kunnen worden. Bewustwordingscampagnes zijn ook essentieel om uit te leggen waarom het essentieel is om veiligheidsafstanden te respecteren.

    Georges Gilkinet, minister van Mobiliteit: "Er worden elk jaar in ons land honderden ernstige ongevallen veroorzaakt door bumperkleven: te dicht bij ander voertuig rijden. Dit probleem wordt al te lang onderschat en wilde ik aanpakken. Een veilige afstand moet altijd en overal en ten opzichte van alle weggebruikers worden gerespecteerd. Daarom heb ik de '2-secondenregel' opgenomen in onze vernieuwde Code van de Openbare weg, samen met nieuwe afstandsregels die bedoeld zijn om actieve weggebruikers zoals fietsers en voetgangers te beschermen. Als deze verduidelijking in de wet is vastgelegd, zal de handhaving eenvoudiger zijn... en er minder gevaarlijk rijgedrag zijn.  Als er een veiligere afstand gehouden wordt in het verkeer, leidt dat tot minder stress, minder verkeersongevallen en meer verkeersveiligheid. Samen redden we levens!”

    Meer info: Vias institute

    28-12-2023 om 10:24 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-12-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daar vliegen ze
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    25-12-2023 om 17:59 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eura Mobil T Profila 726 EF
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Eura Mobil T Profila 726 EF.

    De halfintegrale Profila’s van Eura Mobil krijgen voor het nieuwe modellenjaar 2024 een volledig nieuw  interieur met aangepaste naam: “Natural Heritage”

    Chroom en glanzende oppervlakken werden over boord gezwierd en kunstig vervangen door natuurdecor. Die tekening noemt de fabrikant “Natural Heritage”

    Eura Mobil combineert nu de bovenkastdeuren in licht pijn hout en donker notenboom decor voor de meubelwanden. De keuken bekomt een glad poliert leisteen optiek dat goed  harmonieert met de grijze vloerbekleding. De wandbekledingen herinneren aan filz. Voor de kussens van de zitgroep gebruikte men Cord-Stoff, een product dat men zelden gebruikt in kampeerauto’s. De handgrepen van de kastdeuren zijn in metaal optiek. Met deze grondige veranderingen heeft het interieur van de Profila 726 een modern en gemoedelijk uitzicht. Of deze grondige  wijziging van kleur en materiaal het publiek zal bekoren moet de toekomst uitwijzen. De drie indelingen zijn niet nieuw, maar waren al in een andere uitvoering te koop. De ongeveer 7 m lange PT 696 EB heeft enkele bedden en een L-zitgroep met zijzitbanken. Bij de andere zijn de verschillen achteraan te zien. In de PT 726 QF is een eilandbed geïnstalleerd. De PT 676 EB heeft wat langere bedden ten koste van de keuken. Als optie kan men een hefbed laten installeren boven de zitgroep en kunnen 2 zwerver meer mee. Voor de korte PT 696 E moet u ongeveer 92.000 euro voorzien en voor de langere type een 3.000 euro meer

    %%%FOTO2%%%

    Technische gegevens

    Basisvoertuig Mercedes Benz Sprinter met laag chassis

    Motor: 150 pk turbo diesel

    MTM: 3.500/4.500 kg

    Afmetingen L X B X H : 7,44 x 2,32 x 2,92 m

    Meer info: euramobil.de

    25-12-2023 om 17:52 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-12-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwieren tussen de bomen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    19-12-2023 om 16:41 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vakantie!!

    Droomvakantie voor de deur

    Van Hohenlohe tot het Bodenmeer: ongeveer 150 exposanten presenteren op CMT het brede scala aan reismogelijkheden in Baden-Württemberg

    Van de heuvels van de regio Hohenlohe in het noordoosten, tot de bruisende hoofdstad van de deelstaat, tot de schilderachtige Schwäbische zee, het Bodenmeer: Baden-Württemberg is veelzijdig en biedt talloze mooie ervaringen. Bezoekers van CMT kunnen ervaren hoe opwindend de staat is als vakantieregio. Van 13 tot 21 januari zullen ongeveer 150 exposanten uit Baden-Württemberg in de Oskar Lapp-hal (hal 6) op indrukwekkende wijze laten zien dat je niet ver hoeft te reizen om een droomvakantie te vinden.

    De afwisselende landschappen met hun indrukwekkende uitzichten zijn een paradijs voor alle fiets- en wandelliefhebbers. De talloze routes maken de weg vrij voor bekende klassiekers en nieuwe hoogtepunten te voet of met de fiets tussen de keurvorstelijke Palts en de Breisgau. Als u in de voetsporen van de Romeinen wilt treden op de Limes-wandelroute of op pelgrimstocht wilt gaan op de Frankisch-Schwäbische Jakobsweg, komt u in het zuiden aan uw trekken. Informatie over de talrijke mogelijkheden voor een actieve vakantie in het zuiden vindt u bij het CMT.

    Een uitstapje voor het hele gezin
    Ook voor gezinnen is er veel te ontdekken. De verscheidenheid aan gevarieerde excursiebestemmingen zoals de Schwäbische Albgrot Erlebwel, een zeppelintocht op het Bodenmeer of pretparken zoals het Schwabenpark of Tripsdrill maken een vakantie met kinderen tot een onvergetelijke ervaring. De stands van de exposanten in de Oskar Lapp-hal (hal 6) van de CMT-vakantiebeurs weerspiegelen het brede scala aan vakantiemogelijkheden in het zuidwesten en zijn gericht op alle leeftijden, weersomstandigheden en gezinstypes. Dankzij dit brede aanbod is de deelstaat Baden-Württemberg bekroond met het kwaliteitskeurmerk "gezinsvakantie", dat bijzonder gezinsvriendelijke vakantiebestemmingen onderscheidt.

    Laat je gedachten de vrije loop
    Het grote aanbod aan kuuroorden en kuuroorden maakt Baden-Württemberg tot het nummer één kuuroord van Duitsland. Van de kuuroorden van de Schwäbische Alb zoals Bad Ditzenbach tot de thermale baden van Stuttgart in de hoofdstad van de deelstaat, tot het kuuroord Bad Peterstal-Griesbach in het Zwarte Woud, geïnteresseerden kunnen ter plaatse op de vakantiebeurs meer te weten komen over de vele wellnessmogelijkheden in het "waterrijk van het zuiden".

    Baden-Württemberg staat niet alleen landelijk bekend om zijn kuuroorden, maar ook om zijn topgastronomie. Zwabische specialiteiten zoals Maultaschen of Spätzle zijn al lang geen geheime tips meer. Het wijnzuiden met twee van de beste wijnregio's van Duitsland zal zich op de beurs presenteren met prachtige alledaagse wijnen en luxe topwijnen. Geïnteresseerden kunnen bijvoorbeeld een klein voorproefje krijgen van de bekroonde wijnen op de stand van Weingärtner Esslingen op de vakantiebeurs.

    Culturele hoogtepunten in het zuiden
    Op de CMT presenteert het Zuiden zich ook met al zijn culturele hoogtepunten. Daartoe behoren historische gebouwen zoals kasteel Hohenzollern, kleurrijke tuinen zoals die van de Staatstuinshow 2024 in Wangen im Allgäu, of de Porsche- en Mercedes-automobielmusea van de stad Stuttgart. Andere culturele hoogtepunten in het komende jaar zijn de wedstrijden van het Europees kampioenschap voetbal in Stuttgart, de Ornamenta 2024 en de viering ter gelegenheid van het 1300-jarig bestaan van het UNESCO-werelderfgoed Klosterinsel Reichenau.

    Tourismus Marketing GmbH Baden-Württemberg (TMBW) is met een gezamenlijke stand vertegenwoordigd op de CMT. Andreas Braun, directeur van TMBW, kijkt uit naar de komende vakantiebeurs: "We kijken er erg naar uit om de deelstaat Baden-Württemberg met al zijn mooie facetten op CMT te presenteren. Het zuiden biedt veel bijzondere excursiemogelijkheden en unieke momenten – er is hier gegarandeerd voor elk wat wils."

     

     

     

    19-12-2023 om 16:31 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vakantie aan het water
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    19-12-2023 om 16:28 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-12-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwelingen bij Pösll

     Een chique nieuwe Pössl Shine”640”

    Als je de Shine “640” binnen stapt is de eerste indruk “wauw”. Zeker als de lichtjes branden is het er gezellig wonen.

    Pössl is gespecialiseerd in het ombouwen van bestelwagens. Ik herinner mij hun eerste eenvoudig omgebouwde kampeerauto. Dat evolueerde tot de nu prachtige interieurs die niet, buiten de afmetingen, moeten onderdoen  voor een prachtige halfintegraal of integraal.

    Het witte blinkend koetswerk is buiten enkele afwisselende decoratie lijnen gelijk aan veel andere 6,36 m lange Fiat Ducato’s of deze wagen met een Citroën uitrusting. Shine “640” heeft 4 vensters achteraan rond de bedden. Aan de schuifdeur is een brede elektrisch bediende opstap. De schuifdeur sluit zeer zacht met hulp van het soflock systeem. Een hordeur belet dat steek en bijtbeesten zich toegang tot het interieur verschaffen. Vensters en service luik voor de wc cassette zijn omlijnd met zwarte kaders. Stroom aansluiting, watervuldop zijn eveneens in het zwart wat een mooi contrast geeft met de witte opbouw. De grote achteruitkijkspiegels zijn verwarmd. Boven de schuifdeur is een streep LED lichtjes over de volle breedte. Bij regenweer of te veel zon kan je de luifel open stellen. Dat is wel een optie.

    Via de 63 cm brede opstap is vlak voor de zitgroep, die prima geschikt is voor een koppel. Door een mobiel deel van het tafelblad uit te draaien kan men met drie en met wat inschikkelijkheid met vier rond de tafel zitten. Het tafelblad steunt op één poot en aan de wand gehouden met een metalen profiel dat het mogelijk maakt het tafelblad naar voor of naar achter te schuiven. Samen met de draaibare luxe cabinezetels uitgerust met veiligheidsgordels en kopsteunen plus de zitbank met dezelfde uitrusting kan men met z’n vieren in de rijrichting zitten. Onder de tafel is een gemakkelijk bereikbare koffer. Om het chique en modern te maken is rond het venster van de zitgroep een zwarte kunststof kader met een onrechtstreekse verlichting. Trouwens veel grijze kleuren, lichte wanden en een donkere vloer in parkettekening geven de Shine “640” een modern uitzicht. Onder de bovenkast hangen piepkleine verschuifbare lichtjes. Met de streep licht boven en onder de bovenkastdeur is ze leuk afgeboord. De kast is redelijk groot en heeft zelfs een stootrand die belet dat er iets uitvalt bij het openen van de deur. Veel licht en lucht kan door het dakluik naar binnen. Winter sporters hoeven zich geen zorgen te maken een Truma C 4 op gas, gecombineerd met warmluchtslangen sturen de warmte door heel het interieur.

    De keukenblok is knap afgewerkt zoals trouwens heel het meubilair dat duidelijk de stempel van een goed vakmanschap uitstraalt. Zoals bijna overal staat de keuken langs de kant van de schuifdeur en is zomaar eventjes 1,43 m breed en 0,5 m diep. Aan de kop staat een 84 l Dometic compressor koelkast met links en rechts open draaiende deuren. De inhoud is zowel langs binnen en buiten eenvoudig bereikbaar. Er boven een 40 x 50 cm groot werkblad dat deel uitmaak van het aanrecht. Zeer praktisch is het 30 x 40 cm groot opklapblad vooraan van het aanrecht. In het aanrecht zijn 2 kookvuren met elektrische ontsteking en de spoelbak in één roestvrij stalen bak verwerkt. Onderaan zijn drie zelf sluitende laden met er naast nog een kast. Plaats genoeg voor het keuken gerief van de zwervers. Rechts van het aanrecht is nog een stuk werkblad, tegen de wand zijn 2 kruidenschapjes. De bovenkast verlicht met strepen licht loopt helemaal tot tegen de achterdeur wat het interieur een lange indruk geeft. Onder de kast zijn open legplanken met stootrand, Handig voor kleine zaken die men snel bij de hand wil hebben.

    Badkamer

    Het is bijna een plezier om zich te wassen of te douchen in de schitterende natte cel. Ze is volledig in het wit met hier en daar zwarte elementen. Op het draaibaar paneel zijn een leuk kommetje met een knappe waterkraan en een spiegel gemonteerd. Samen kunnen ze over het draaibaar wc wentelen en vormt een douchecabine ruim genoeg om er zich gemakkelijk in te bewegen. In de douchebak zijn twee aflopen. Een lamellen schuifdeur sluit de douche zorgvuldig af.

    Wat hier opvalt zijn de rondom verlichte bovenkasten met onderaan kleine verschuifbare lichtjes. Twee enkele bedden met comfortabele 10 cm dikke matrassen nodigen de zwervers uit tot zalige nachten. Een deel van het langste bed kan aan het voeteneinde omhoog klappen matras en lattenbodem zijn er voor aangepast. Een kleerkast met buis om kleren aan te hangen komt te voorschijn. De inhoud is alleen langs boven bereikbaar. Aan de overzijde is onder het voeteinde ook een kast die via een deur bereikbaar is. Wie liever een groot bed heeft kan tussen de bedden een bijgeleverd kussen leggen. Via 2 treden die gelijktijdig bergvakken zijn kan men gemakkelijk in de bedden. Knap gevonden zijn de treden die een geheel vormen, om lange voorwerpen mee te nemen, kunnen ze eenvoudig weggenomen worden. Matrassen gedragen door lattenbodems kunnen tegen de zijwanden klappen en komt er een grote ruimte vrij om fietsen of zelfs een motor te zetten. Voldoende verankerringen zijn voorzien. Onder het linkerbed is een kast voor 2 gasflessen, verswater en afvalwater hebben hun plaats aan de overkant. Langs de 2 zijvensters, de venster in de achterdeur plus het dakluik is vast en zeker voldoende verluchting.

    Samengevat.

    Met de Shine “640” scoort Pösll beslist hoge punten zowel voor de kleuren combinatie, leuke verlichting, een meubilair dat stevig in mekaar zit en keurig afgewerkt is. Grote zwervers doen er best aan het bed eens te proberen. De draaibare WC staat goed opgesteld voor hen is er geen probleem met lange benen. Laat ons zeggen de Shine “640” is perfect geschikt voor een koppel. Voor een gezin met kinderen zijn tussen de vijf broeders types met een hefdak en 4 volwaardige slaapplaatsen.

    Technische gegevens.

    Basisvoertuig: Citroen bestelwagen

    Motor: Turbo diesel 2,2 l 140 pk

    Afmetingen L x B x H: 6,36 x 2,05 x 2,58 m

    Stahoogte: 1,9 m

    MTM: 3.500 kg

    Rijklaar: 2.960 kg afhankelijk van de toebehoren.

    Bedden: 1-1,9 x 0,8 m

            1-1,78 x 0,8 m

     Verwarming: Truma C4 op gas plus ringverwarming

    Verswatertank 100 l

    Vuilwatertank 110 l

    Kast voor 2 gasflessen van 11 kg

    Koelkast compressor 84 l

    Prijs: Totaal AL-IN  € 70.995

    Meer info. www.alphamotorhomes.be

    18-12-2023 om 00:00 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-12-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Met de trein naar de CMT Stuttgart
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    14-12-2023 om 20:39 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Met de trein naar de CMT Stuttgart

    Met een beetje planning staat niets een bezoek aan CMT in de weg

    Comfortabel reizen naar de CMT ondanks bouwwerkzaamheden / S-Bahn-alternatieven en directe bussen voor beursbezoekers

    Vakanties worden geassocieerd met planning: wat moet er worden ingepakt? Welke documenten zijn vereist? Of waar moet u ter plaatse rekening mee houden? Dit jaar brengt de reis naar de CMT-vakantiebeurs ook een beetje planning met zich mee. Van begin januari tot eind maart 2024 werkt Deutsche Bahn aan de spoorinfrastructuur op de Gäubahn tussen Stuttgart en Singen. Voor de bouwwerkzaamheden moeten sommige sporen in verschillende secties en perioden worden afgesloten – waaronder die naar Messe Stuttgart en dus ook naar CMT. Tijdens de beursperiode, tussen 13 en 21 januari, dienen bezoekers zich daarom voor aankomst te informeren.

    Dit zijn de mogelijkheden om er met het openbaar vervoer te komen
    Tussen 8 januari 04.30 uur en 15 januari 04.30 uur is de lijn tussen Stuttgart-Rohr en Böblingen afgesloten voor treinverkeer. Als u van plan bent om op 13 of 14 januari 's werelds grootste openbare vakbeurs voor toerisme en vrije tijd te bezoeken, kunt u in deze periode de treinen van de S-Bahn-lijnen 2 en 3 en de U6-lijn van de Stuttgarter Straßenbahnen AG nemen. Er rijdt dit weekend een rechtstreekse bus tussen Böblingen en de luchthaven/beurs (Stuttgart Airport Busterminal).

    In de verdere bouwfase, tussen 15 januari 4.30 uur en 29 januari 4.30 uur, sluit DB de S-Bahn-tunnellijn tussen Stuttgart Schwabstraße en Stuttgart-Vaihingen af. In deze periode kunnen bezoekers de CMT bereiken met de SSB U6-lijn en met de directe bus, die rijdt tussen het centraal station van Stuttgart en de luchthaven/beurs. Bovendien rijden er in het weekend (20 en 21 januari) elk half uur S-Bahn-treinen op lijn S2 tussen Stuttgart-Vaihingen en Filderstadt. Bovendien rijdt de regionale pendeltrein dit weekend twee keer per uur tussen het centraal station van Stuttgart en Vaihingen/Böblingen, in Vaihingen kunnen passagiers overstappen op de S-Bahn-lijn S2 in de richting van de luchthaven/beurs.

    Realtime-informatie is beschikbaar in de reisinformatie op bahn.de, in de "DB Navigator"-app en in www.bahn.de/reiseauskunft.

    Details over hoe u bij de CMT kunt komen, vindt u op www.cmt-messe.de/bahn.

    14-12-2023 om 20:38 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een basiliek
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    14-12-2023 om 20:19 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe vondst bij Challenger 384

    Challenger 384.

    De Franse fabrikant had weer een geniaal idee en plaatste het achterin in de half integrale 384 dat bij een eerste blik in het interieur niet opvalt.

    In de 7,29 m lange Challenger 384 zien we de overbekende indeling. Achter de stuurcabine de zitgroep met L-zitbank er boven een hefbed, daar achter  een compacte keuken gevolgd door een grote natte cel over heel de breedte van het interieur en helemaal achterin een dubbel vastbed.

    Het venijn zit in de staart zegt men vaak, hier echter een lumineus een idee. Het bed kan men tot een halve breedte samen schuiven. Daar onder komt een 0,85 m brede schrijftafel te voorschijn. Ze kan gebruikt worden als bureelblad of voor de kinderen als tekentafel en nog andere dingen. Aan de linkerzijde bevind zich een kleerkast. Hier kan men het deksel open klappen en de buis waaraan de kleren hangen komt automatisch mee omhoog en zo kan men gemakkelijk bij de kleren. Is het deksel gesloten kan men het gebruiken als legplank of om op te knutselen. Het multifunctioneel achterste deel kan als slaapkamer dienen, mobiel bureel of speelkamer  voor de kinderen alles zo een beetje naar wens en behoefte.

    Het interieur in lichte kleur en afgewisseld  met enkele donkere vlakken geeft een sfeervolle indruk. Het is keurig afgewerkt, voor de avonden is een gezellig verlichting voorzien.

    Als basisvoertuig voor de Challenger 384 komt de Fiat Ducato of zijn tweeling broer de Peugeot Boxer met laag chassis in aanmerking. Ze hebben beide een 140 pk sterke turbo diesel motor met 6 versnellingen. Een automatische versnellingsbak word door Peugeot niet aangeboden. De standaard uitrusting maar enkel in de Etape Edition 384 is omvangrijk. Zo is er een luchtkoeler in de stuurcabine, snelheidsregelaar, panorama dakluik, buitendeur met centrale vergrendeling en venster om enkel de voornaamste te vernoemen.

    Technische gegevens

    Basisvoertuig Peugeot Boxer  met verlaagd cassis.

    Motor: Turbo diesel 140 pk               6 versnellingen.

    MTM 3.500 kg

    Afmetingen. LXBXH  7,29 x 2,35 x 2,92 m.

    Info: Challenger.com

    14-12-2023 om 20:18 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-12-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een dorp op de helling
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    12-12-2023 om 17:55 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!