Challenger 384.
De Franse fabrikant had weer een geniaal idee en plaatste het achterin in de half integrale 384 dat bij een eerste blik in het interieur niet opvalt.
In de 7,29 m lange Challenger 384 zien we de overbekende indeling. Achter de stuurcabine de zitgroep met L-zitbank er boven een hefbed, daar achter een compacte keuken gevolgd door een grote natte cel over heel de breedte van het interieur en helemaal achterin een dubbel vastbed.
Het venijn zit in de staart zegt men vaak, hier echter een lumineus een idee. Het bed kan men tot een halve breedte samen schuiven. Daar onder komt een 0,85 m brede schrijftafel te voorschijn. Ze kan gebruikt worden als bureelblad of voor de kinderen als tekentafel en nog andere dingen. Aan de linkerzijde bevind zich een kleerkast. Hier kan men het deksel open klappen en de buis waaraan de kleren hangen komt automatisch mee omhoog en zo kan men gemakkelijk bij de kleren. Is het deksel gesloten kan men het gebruiken als legplank of om op te knutselen. Het multifunctioneel achterste deel kan als slaapkamer dienen, mobiel bureel of speelkamer voor de kinderen alles zo een beetje naar wens en behoefte.
Het interieur in lichte kleur en afgewisseld met enkele donkere vlakken geeft een sfeervolle indruk. Het is keurig afgewerkt, voor de avonden is een gezellig verlichting voorzien.
Als basisvoertuig voor de Challenger 384 komt de Fiat Ducato of zijn tweeling broer de Peugeot Boxer met laag chassis in aanmerking. Ze hebben beide een 140 pk sterke turbo diesel motor met 6 versnellingen. Een automatische versnellingsbak word door Peugeot niet aangeboden. De standaard uitrusting maar enkel in de Etape Edition 384 is omvangrijk. Zo is er een luchtkoeler in de stuurcabine, snelheidsregelaar, panorama dakluik, buitendeur met centrale vergrendeling en venster om enkel de voornaamste te vernoemen.
Technische gegevens
Basisvoertuig Peugeot Boxer met verlaagd cassis.
Motor: Turbo diesel 140 pk 6 versnellingen.
MTM 3.500 kg
Afmetingen. LXBXH 7,29 x 2,35 x 2,92 m.
Info: Challenger.com
|