Inhoud blog
  • Een stadhuis
  • Nieuwe Dethleffs
  • Eens iets anders
  • Opendeurdagen
  • Frankrijk
  • Tweedehandswagens
  • Duitsland
  • Een stad met nog stadspoorten
  • 1955 – 2025: 70 jaar LMC
  • 1955 – 2025: 70 jaar LMC
  • Camping Dusseldorf
  • Nieuwe parking in Essen
  • Auto ongeval
  • Verkeersdoden
  • Aan de Bodensee
  • Twee nieuwe Rapido's voor 2025
  • Een brug in wording
  • Sun Living in de belangstelling
  • Nieuw bij Weinsberg
  • Nieuw bij Tabbert
  • Duitsland
  • Frankrijk
  • Morelo viert feest
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    12-03-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe Dethleffs

    De nieuwe Nomad van Dethleffs

    We bekeken de Nomad 2025

    Hij is een van de 3 caravantypes die voor 2025 een flinke opknapbeurt kregen.

    Buiten nu en dan kleine wijzigingen bleef de Nomad zijn zelfde binnen en buiten uitzicht lang behouden. Het werd dus tijd dat er aangepast aan de tijd een moderne uitvoering kwam. Zo is het voorfront beter gestroomlijnd, de decorlijnen op de lichtgrijze wanden geven hem een sportiever voorkomen. Dat past beter bij het wat hoekiger gevormde achterfront. Gelijktijdig kreeg de Nomad ook een nieuwe bredere buitendeur met venster en steviger hang en sluitwerk. Nemen we daarbij nog enkele rode decor elementen op de flanken heeft men direct een heel andere Nomad in het zicht.

    In het interieur is het verschil met zijn oudere broer duidelijke te zien. Vooraan zijn open schabben en langs de zijwanden eenvoudig bereikbare bergvakken, zo heeft het interieur een ruimer uitzicht. Nieuwe hoekelementen aan bedden en de zitgroep bieden meer plaats voor spullen die men graag vlug bij de hand wil hebben. In plaats van de gebogen bovenkastdeuren met een brede handgreep hebben de ontwerpers vlakke deuren zonder handgreep gekozen. In tegenstelling met de binnendeuren in houtdecor hebben de bovenkasten de populaire lichtgrijze kleur. Tussen de bovenkastdeuren en de kastbodem zijn aluminium profielen die een chick effect geven. Bij avond verstrekt de doordacht geplaatste verlichting het effect van het nieuw en modern woongedeelte. Een mooie vondst op gebied van verlichting zien we aan de keuken achterwand.

    Er zijn 3 aanbiedingen in de kleurwereld van de Nomad. Selmat heeft een combinatie van licht bruin met grijs, Olea heeft lichte kussens en Loma is versierd met groumulierte stoffen. In de woonkamer en sanitair vallen de zwarte stopcontacten, waterkranen en het douchesysteem vooral op en geven een moderne tint aan het nieuwe en mooi ontworpen  interieur. De keuken is vrij hoekig, heeft een donker aanrecht met geïntegreerde kookvuren en spoelbak die met een zwarte plaat worden afgedekt. In de kasten onderaan en de bovenkast is voldoende plaats voor het keukengerief van een gezin.

    Gelukkig zijn de prijzen van de 10 types onveranderd gebleven. Vijf van de Nomad reeks zijn familie types. De kleinste van de reeks de 460 EL heeft achterin een dinette, vooraan enkele bedden. De grootste van de nieuwe reeks is de 730 FK met  een dubbele as, grote rondzit, kinderkamer en Fransbed naast het kleinste kamertje.

    Meer info: www.dethleffs.de

    12-03-2025 om 21:11 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-03-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eens iets anders
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    10-03-2025 om 21:15 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opendeurdagen
    Beste kampeerliefhebber,

    Droom je van eindeloze avonturen en onvergetelijke reiservaringen? Kom dan zeker langs tijdens de XXL Opendeurdagen van Rijmaran van 14 tot 16 maart!
    Schrijf je hier in

    3 DAGEN VOL VERRASSINGEN EN VOORDELEN!

    • Geniet van verse wafels en koffie terwijl je rondkijkt
    • Maak kans op een GRATIS weekendje weg met een luxe camper
    • Win een elektrische vouwfiets voor je volgende avontuur
    • Ontdek exclusieve kortingen in onze kampershop
    • Speciale aanbiedingen op geselecteerde campermodellen
    • Een gevulde goodiebag, inclusief een Pasar-proefnummer, voor elke vooraf ingeschreven bezoeker!
    SCHRIJF JE NU IN EN VERZEKER JE VAN JE GOODIEBAG! 

    Hoe deelnemen?
    1. Klik hier om je in te schrijven 
    2. Vul je gegevens in 
    3. Ontvang je bevestigingsmail 
    4. Kom langs tijdens de opendeurdagen 
    5. Haal je persoonlijke goodiebag op bij aankomst 
    Schrijf je hier in
    Praktische info:
    • Datum: 14-16 maart
    • Tijd: 10-18 uur
    • Locatie: Monnikenwerve 135/01, B-park te Brugge
    Let op: De goodiebag is alleen beschikbaar voor voorafingeschreven bezoekers. Wees er snel bij, want op = op!

    Heb je vragen? Neem gerust contact met ons op via 
    info@rijmaran.be
    Tot binnenkort bij Rijmaran!

    10-03-2025 om 21:14 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frankrijk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    10-03-2025 om 21:13 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tweedehandswagens
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Filip Rylant, woordvoerder van mobiliteitsfederatie TRAXIO: « In februari telden we 60.047 inschrijvingen van tweedehandswagens. Een lichte daling van -0,5% ofte 308 stuks ten opzichte van februari 2024, maar wel 6.852 (+12,9%) eenheden meer dan in 2023.

    Bij de nieuwe wagens was februari goed voor 40.161 inschrijvingen en dat is -8,1 % minder dan februari 2024 (43.722) maar wel hoger dan in 2023 (+0,7%) en 2022 (+24,7%). We merken dus een positieve tendens op langere termijn.

    In feite zien we in dit nieuwe jaar een spel van communicerende vaten: in februari is de tweedehandsmarkt een beetje gezakt omdat een aantal consumenten heeft geopteerd om een nieuwe wagen aan te kopen, met dank aan de salonacties. Die dynamiek maakt dat het marktaandeel van nieuwe wagens aangekocht door particulieren is gestegen van minder dan 40% in 2024 naar bijna 50% dit jaar.

    Het is daarnaast ook goed om weten dat een aantal logistieke en administratieve factoren hebben gezorgd voor enige vertraging in het aantal inschrijvingen van nieuwe en tweedehandse wagens. Denken we maar aan de impact van de staking bij de post voor aanvragen en leveringen van nummerplaten. Ook horen we bij onze leden dat er in bepaalde centra voor technische keuring een langere wachttijd is.

    De mobiliteitsprofessionals blijven vooralsnog positief gestemd want de vraag blijft hoog. Dat is goed nieuws voor de cijfers van de komende maanden, wetende dat de inschrijvingen met enige vertraging volgen op de bestellingen. De reële impact van de commerciële acties tijdens het Autosalon zullen we dus pas binnen enkele maanden ten volle kunnen zien.”

     

    Inschrijvingen van tweedehandswagens (februari 2025)

    Hoewel er een lichte daling was van 308 eenheden ten opzichte van 2024, tonen de gegevens van februari 2025 een opwaartse trend zien in het aantal inschrijvingen van tweedehandswagens in vergelijking met voorgaande jaren. In februari 2023 werden er 53.195 voertuigen ingeschreven en dat betekent een stijging van 6.852 stuks tussen 2023 en 2025.

    Procentueel zien we een lichte daling van -0,5% ten opzichte van 2024, maar wel een stijging van +12,9% ten opzichte van 2023, wat een positieve dynamiek op de markt voor tweedehands auto's op middellange termijn bevestigt.

     

    Enkele grote concessiehouders en tweedehandsverkopers deelden hun interessante inzichten met ons.

    Simon Bossuyt, DEX: “Na januari was ook februari een topmaand voor ons. We beschikken over een zeer goede stock en in combinatie met een grote interesse van de consument zorgde dat opnieuw voor zeer sterke verkoopcijfers. Het jaar is dus prima gestart: in vergelijking met dezelfde periode van vorig jaar kennen we een verkoopstijging van meer dan 20%. Onze stock is vooral samengesteld uit hybride/benzine-wagens, met een mix van zowel nieuwe als jonge tweedehandswagens.”

    Marc Van den Kerkhof, Van Mossel: “De meeste constructeurs / invoerders hebben hun salonpromoties (aanbiedingen en voordelige financieringen) verlengd in februari. De reactie van de markt was echter eerder beperkt: het gunstige ‘saloneffect’ van januari nam snel af vanaf begin februari. Particulieren blijven zoeken naar een aantrekkelijk aanbod: nieuwe wagens blijven duur en dus maken promoties wel degelijk het verschil. Maar ook occasiewagens blijven een goed alternatief en de klanten zoeken daarbij naar budgetvriendelijke benzinewagens. De plannen van de nieuwe regering in verband met de fiscaliteit van bedrijfswagens, hebben de PHEVs plots in een ander daglicht geplaatst. Toch zien we geen grote kentering in de vraag van bedrijven want de BEVs blijven de topkeuze van bedrijven. Mogelijk zal dit nog veranderen wanneer de plannen van de regering in uitvoering worden gebracht.”

    Matthias Gommeren, Cardoen: “In februari zagen we een groei van 15% ten opzichte van vorig jaar, al is die minder fors dan de recordmaand januari. De vraag naar wagens blijft onverminderd hoog en dat is opvallend gezien de wereldwijde onzekerheden. Ook op nationaal niveau heerst er onduidelijkheid over toekomstige wetgeving, wat bij consumenten soms voor verwarring zorgt. Deze onzekerheid vertaalt zich in een sterke vraag naar betrouwbaarheid en zekerheid bij de aankoop van een wagen. Klanten kiezen daarom bewust voor een verdeler van geherconditioneerde wagens met garantie, in plaats van een onbekende handelaar of een particulier. Ze willen namelijk een zorgeloze aankoop en garanties zoals een verlengde waarborg of zelfs de mogelijkheid om hun wagen terug in te leveren als ze niet tevreden zijn. Ook snelle levertermijnen zijn belangrijk. De Belgische automarkt blijft dus zeker veerkrachtig en de vraag naar betrouwbare mobiliteitsoplossingen blijft onverminderd groot.”

    Frédéric Vassamillet, Soco: “De verkoop lag in februari iets hoger dan vorig jaar en dat is bemoedigend na een goede maand januari. Februari surft nog wat mee op de aantrekkelijke condities en interesttarieven waardoor de interesse hoog blijft. Bovendien kenden we, in tegenstelling tot wat we vreesden, in Wallonië geen daling van het aantal showroombezoeken tijdens de eerste week van de schoolvakantie. De markt voor tweedehandswagens blijft sterk presteren in vergelijking met de markt voor nieuwe wagens: er is een ruim aanbod en de vraag blijft hoog, wat bevestigt dat klanten zich aangetrokken voelen tot dit meer betaalbare alternatief. Recente tweedehandsvoertuigen genieten de voorkeur omdat ze een uitstekend compromis bieden tussen prijs, uitrusting en garantie. Benzinemotoren blijven op kop, gevolgd door dieselmotoren en daarna hybride motorisaties, die trouwens steeds meer opmars maken. De vraag gaat qua koetswerktype vooral uit naar middenklasse wagens en SUV's.”

    Details tweedehandse personenwagens (februari 2025)


    Tijdens de twee eerste maanden van 2025 domineerden Volkswagen en BMW de lijst van meest ingeschreven tweedehandsmerken. De top 5 wordt aangevuld door Mercedes, voor Peugeot en Opel.

    Wat betreft de populairste modellen veranderde er in februari niets voor de top 5 (gecumuleerde cijfers). De VW Golf (4.838) blijft op de eerste plaats, voor de VW Polo (3.643), de Opel Corsa (3.195), de BMW 3 Reeks (2.664), en de BMW 1 Reeks (2.582).

     

    De benzinemotoren domineren nog steeds bij de tweedehandswagens met 55,6% marktaandeel, terwijl diesel terrein verliest tot 27,4%. Het aandeel van tweedehandse wagens met een hybride of elektrische aandrijving stijgt ondertussen wel, maar blijft bescheiden. 16,6% is geëlektrificeerd: 12,7% hybride en 3,9% volledig elektrisch.

    De verhoudingen liggen duidelijk anders voor nieuwe inschrijvingen van personenauto's, waar hybride en elektrische voertuigen, aangevuurd door leasingaankopen en aankopen voor bedrijfsvloten, het grootste deel van de verkoop voor hun rekening nemen, met een percentage van zo’n 70%. Het aandeel van de volledig elektrische wagens stijgt zelfs van 21,1% naar 32,7% in 2025.

    Interessant is verder ook dat onze autodealers vaststellen dat de consument steeds meer kiest voor hybride wagens (HEV). Hun marktaandeel steeg van 24,7% in februari 2024 naar 31% in 2025. Plug-in hybrides (PHEV) daarentegen zagen hun aandeel dalen van 19% naar 6,3%. De gunstigere regeling voor PHEV’s die werden aangekondigd door de kersverse federale regering doet ons alvast vermoeden dat we in de komende maanden een heropleving van PHEV’s zullen zien.

    Het aandeel van diesel op de nieuwmarkt daalt nog verder: van 5,7% vorig jaar naar 3,4% in 2025.

    In februari 2025 bedroeg de gemiddelde leeftijd van de occasie-inschrijvingen 9 jaar en 3 maanden. De mediane leeftijd van zijn kant is nu 7 jaar en 3 maanden, wat wijst op een verdere vergrijzing van het wagenpark. De mediane leeftijd van de occasie-inschrijvingen verraadt op zich niet echt dat het totale wagenpark flink aan het verouderen is, en dat is uiteraard een nefast verschijnsel voor de vergroening en uitstootreductie.

    Van de ingeschreven occasiewagens is 27,2% tussen 5 en 9 jaar oud terwijl 35 % minder dan 5 jaar oud is en dat laatste is een daling ten opzichte van de 36,8% van vorig jaar.

    Vlaanderen blijft de markt voor inschrijvingen van tweedehandse personenwagens domineren, met een aandeel van 56,5%. Het marktaandeel van Wallonië bedraagt 36%, terwijl Brussel 7,5% haalt.

    Meer info ,TRAXIO

     

     

    10-03-2025 om 21:06 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duitsland
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    10-03-2025 om 21:05 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-03-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een stad met nog stadspoorten
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    01-03-2025 om 20:24 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1955 – 2025: 70 jaar LMC

    1955 - 2025  70 jaar LMC

    In een wereld die steeds hectischer en complexer wordt, zoeken veel mensen naar eenvoud, vrijheid en een verbinding met de natuur. Recreatievoertuigenfabrikant LMC Caravan GmbH & Co. KG lanceert een nieuwe caravanlijn op de markt: de e:dero-serie. Deze serie is speciaal ontwikkeld voor avonturiers die willen genieten van het comfort van een caravan zonder het minimalisme van kamperen op te geven. Het motto van de serie is: "Kamperen met wooncomfort".

    Met drie slimme indelingen – twee voor koppels en één gezinsindeling voor maximaal vier personen – biedt de e:dero een flexibele en betaalbare oplossing voor kampeerliefhebbers. Vooral het kleinste model in de serie, de e:dero 350 D, is met een toegestaan totaalgewicht van minder dan 750 kg bijzonder aantrekkelijk voor jonge kampeerders, omdat het zonder aanhangerrijbewijs getrokken kan worden. Bovendien is het lichte en compacte ontwerp ideaal voor elektrische auto’s. Dit betekent meer vrijheid en minder beperkingen tijdens het reizen.

    Maximale vrijheid met duidelijke eenvoud

    De e:dero-modellen zijn ideaal voor mensen die net iets meer comfort willen bij het slapen en opbergen dan dat een traditionele tent biedt. Met de e:dero richt LMC zich op kampeerders die bewust kiezen voor het essentiële. De 2,00 meter lange bedden zorgen voor een goede nachtrust, terwijl slimme opbergoplossingen voldoende ruimte bieden voor persoonlijke spullen. Het leven speelt zich buiten af – binnen draait alles om slapen en opbergen.

    Door het weglaten van extra apparatuur, zoals vast ingebouwde kook- en koelvoorzieningen, benadrukt de e:dero-serie haar minimalistische aanpak. In plaats daarvan is er ruimte voor een optionele koelbox en een royaal werkblad waarop bijvoorbeeld een koffiezetapparaat of draagbare inductiekookplaat geplaatst kan worden. Een eenvoudige gootsteen met een 12-liter schoonwatertank met pomp biedt mogelijkheden om af te wassen: functioneel, simpel en efficiënt.

    Buitenoptie voor het leven in de open lucht

    Voor degenen die houden van het leven onder in open lucht biedt de optionele outdoor-uitrusting innovatieve oplossingen. Zit- en rugkussens van weerbestendige materialen kunnen flexibel buiten worden gebruikt. Samen met het slimme plug-in meubelsysteem veranderen deze kussens in comfortabele buitenzitplaatsen. De optionele kampeertafel is zowel binnen als buiten te gebruiken – perfect voor gezellige avonden onder de sterrenhemel.

    Minimalisme ontmoet functionaliteit

    Bij de constructie van de e:dero caravans zijn overbodige elementen bewust vermeden. Er is geen flessenhouder en er zijn geen overbodige plastic toevoegingen, behalve praktische handgrepen om te manoeuvreren. Een zwarte lijst accentueert de minimalistische buitenkant, geeft de caravan een opvallend accent en biedt de mogelijkheid om de optionele voortent te installeren. Het robuuste gehamerde plaatwerk en de kaderramen benadrukken het functionele en duurzame karakter. Een ander hoogtepunt is het grote serviceluik aan de achterzijde van de 400 C, waardoor het interieur in contact komt met de natuur en het buitenleven wat meer naar binnen wordt gehaald. De e:dero doet het bewust zonder vaste verwarming. De serie is een upgrade van een tent en biedt stopcontacten voor het gebruik van mobiele verwarmingsapparaten.

    Interieur: Flexibiliteit en slimme oplossingen

    Het interieur van de e:dero maakt indruk met zijn functionele en flexibele ontwerp. In de modellen 350 D en 470 K kan het bed overdag worden veranderd in een bank, waardoor extra leefruimte ontstaat. De afneembare kussens kunnen ook buiten worden gebruikt. Praktische opbergoplossingen zijn beschikbaar in de vorm van hangkasten, kledingstangen, sleutelladen en vakken. In de multifunctionele kast is de campingtafel veilig opgeborgen tijdens het reizen door middel van bevestigingsmogelijkheden, en er is plek voor een optioneel toilet. Verlichting wordt geleverd door USB-oplaadbare batterijverlichting die flexibel binnenin kan worden geplaatst. Twee 230 volt stopcontacten en USB-poorten (type A en C) in de keuken en het slaapgedeelte zorgen voor moderne connectiviteit. Er is een extra aansluiting beschikbaar voor de optionele koelbox. Twee interieurtrends zijn ook verwerkt in de e:dero. In de keuken is een verschuifbaar decoratief element te vinden op de bovenkast, en een open boogplank creëert een andere blikvanger in het woongedeelte. Design is belangrijk voor LMC, zelfs in de instapserie.

    Pakketten voor de perfecte start

    Het optionele kleine startpakket bevat:

    1. Dometic CFX 45l koelbox
    2. Stoffen hangkast
    3. Vilt opbergboxen
    4. Camping tafel

    In het uitgebreidere pakket zit:

    1. Dometic CFX 45l koelbox
    2. Stoffen hangkast
    3. Vilt opbergboxen
    4. Camping tafel
    5. Outdoor kussens inclusief frame
    6. Luifel

    Kortom:

    De nieuwe manier van minimalistisch kamperen.

    Met de e:dero-serie begint het avontuur direct bij de deur van de caravan. De combinatie van minimalisme, functionaliteit en doordachte oplossingen maakt het de perfecte keuze voor iedereen die kamperen wil terugbrengen tot de essentie, maar niet wil inleveren op het comfort van een caravan.

     

    Over LMC

    LMC is een ervaren fabrikant van caravans, kampeerauto's en buscampers onder de paraplu van de Erwin Hymer Group. In Sassenberg, in het Münsterland, produceert het bedrijf al meer dan 65 jaar vrijetijdsvoertuigen in eigen productiefaciliteit. Deze voertuigen kenmerken zich door hun hoge kwaliteit, duurzaamheid, veiligheid en vele slimme ideeën aan boord die zorgeloos reizen mogelijk maken. 

    01-03-2025 om 20:22 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1955 – 2025: 70 jaar LMC

    LMC Caravan viert zijn 70e verjaardag onder het motto “70 jaar LMC - Experts by Tradition”. Sinds 1955 staat LMC voor innovatie, kwaliteit en expertise in de vrijetijdsvoertuigensector. Deze mijlpaal wordt gevierd met een exclusieve vloot van speciale modellen die LMC presenteert om de aanwezigheid op de markt te versterken en het verkoopsucces te bevorderen.


    De jubileumvloot: Exclusiviteit en comfort 
    De speciale modellen zijn visueel aantrekkelijk en functioneel goed uitgerust. De caravans, kampeerauto's en buscampers zijn zorgvuldig afgestemd op de behoeften van moderne kampeerders en bieden talloze voorzieningen die comfort en rijplezier combineren. Een retrosticker staat in het middelpunt, verbetert het uiterlijk van de voertuigen en maakt ze tot iets speciaals. De sticker verwijst naar de beginjaren van de motorsport toen ook de basis voor LMC werd gelegd. 

    In het tijdperk na de Tweede Wereldoorlog werd autosport steeds populairder. In 1950 ontstond de Formule 1, het hoogtepunt van de autosport. In de daaropvolgende jaren werden de carrosserieën gestroomlijnder, de vering en banden verbeterd en de circuits veiliger gemaakt met uitloopstroken. Kenmerkend voor raceauto's waren altijd de grote, meestal ronde stickers met startnummers op de motorkap en zijkanten. Waarom gebruikt LMC motorsport als thema voor onze jubileummodellen? 

    LMC ziet zichzelf als een sterk team dat voortdurend evolueert en dezelfde focus behoudt. Net als in een pitstraat waar elke seconde telt, streeft het LMC team naar voortdurende optimalisatie van de prestaties door interne processen te verbeteren en producten te verfijnen. Voor deze gelegenheid is de jubileumvloot als volgt samengesteld:


    Caravans: Style 450 D & 490 K 
    De jubileumcaravans zijn voorzien van diverse comfortvoorzieningen: 

    • Zwarte lichtmetalen velgen en verlichte randlijsten
    • Premium vegan lederen bekleding met jubileumborduursel
    • Insectenwerende deur en voortentlamp
    • Truma Therme, 12 V luchtcirculatie, dakversterking voor airconditioning
    • Verhoging maximale belasting: 450 D tot 1800 kg, 490 K tot 1700 kg

    Een bijzonder hoogtepunt is het moderne “Light Grey” interieur, dat een meer ingetogen alternatief biedt voor het stijltypische “Sage”. Daarnaast zorgt een verrijdbare 25-liter afvalwatertank voor eenvoudige bediening tijdens het reizen.

    Kampeerauto's: Tourer T 660 G & Tourer H 660 G 
    De kampeerauto's uit de Tourer-serie zijn uitgerust met exclusieve kenmerken die comfort en stijl combineren:

    • Chassis Design Package:
      o Lichtmetalen velgen 
      o Gelakte bumpers 
      o Lederen stuurwiel en versnellingspookknop
      o Glanzend zwarte bodemplaat 
      o Dashboard met applicaties 
      o Mistlampen
    • Panoramische ruit voor een open ruimte gevoel  
    • Verwarmde en geïsoleerde afvalwatertank
    • Insectenwerende deur
    • Speciale bekleding met jubileumborduursel

    Beide modellen hebben ook een voorbereiding voor airconditioning, inclusief dakversterking, zodat je zelfs op warme dagen verzekerd bent van comfort.

    Kampeerauto's: Cruiser Van V646 G 
    De Cruiser Van wordt geleverd met een standaarduitrusting voor een bijzonder concurrerende prijs in zijn segment: 

    • 140 PK handgeschakeld chassis (speciale opties beschikbaar)
    • Insectenwerende deur
    • Verwarmde en geïsoleerde afvalwatertank
    • Panoramavenster in TI-kap
    • Voorbereiding voor airconditioning incl. dakversterking
    • Speciale vegan lederen bekleding met borduursel
    • Chassis Design Pakket: 
      o Lichtmetalen velgen 
      o Gelakte bumpers 
      o Lederen stuurwiel en versnellingspookknop 
      o Glanzend zwarte bodemplaat 
      o Dashboard met applicaties 
      o Mistlampen

    Kampeerauto's: Innovan 600 
    De campers van LMC maken indruk met hun mobiliteit en flexibiliteit: 

    • Voortent 
    • Achteruitrijcamera
    • Verwarmde afvalwatertank
    • Chassis Design Pakket: 
      o Lichtmetalen velgen 
      o Gelakte bumpers 
      o Lederen stuurwiel en versnellingspookknop 
      o Glanzend zwarte bodemplaat 
      o Dashboard met applicaties 
      o Mistlampen 
      o Vegan lederen bekleding met borduursels en een insectenwerende deur

    Vooral de Innovan 600 is met zijn compacte ontwerp en uitgebreide voorzieningen ideaal voor avonturiers die waarde hechten aan flexibiliteit.

    Een bijzondere blikvanger: 
    Op de CMT-stand in hal 1 laat LMC naast de nieuwe producten een oud juweeltje met geschiedenis zien en nodigt bezoekers uit om een indruk te krijgen van e-mobiliteit in kampeerauto's. We hopen wat spanning te creëren en later een glimlach op uw gezicht te toveren.

    Kortom: 
    Een speciaal jubileumjaar voor LMC.

    Met de jubileumvloot laat LMC opnieuw zien hoe interieurdesign een statement kan zijn over segmenten en series heen. De speciale modellen combineren modern design, comfort en exclusieve kenmerken die zowel handelspartners als eindklanten enthousiast zullen krijgen.

    Info  www.erwinhymergroup.com.

    Over LMC

    LMC is een ervaren fabrikant van caravans, kampeerauto's en buscampers onder de paraplu van de Erwin Hymer Group. In Sassenberg, in het Münsterland, produceert het bedrijf al meer dan 65 jaar vrijetijdsvoertuigen in eigen productiefaciliteit. Deze voertuigen kenmerken zich door hun hoge kwaliteit, duurzaamheid, veiligheid en vele slimme ideeën aan boord die zorgeloos reizen mogelijk maken. 

    01-03-2025 om 20:12 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-02-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Camping Dusseldorf
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    28-02-2025 om 19:35 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe parking in Essen

    Première op Reise + Camping 2024 in Essen
    “PARKEERPLAATSCONCEPTEN” – alles uit één hand!
    Essen in februari 2024. Het land heeft parkeerplaatsen nodig voor kampeerauto's – vooral na de hoogtijdagen met jaarlijks meer dan 100.000 nieuwe registraties van kampeerauto's. Er rijden inmiddels ruim 2,5 miljoen zwerfauto's rond in Europa. “Het is noodzakelijk”, zegt branche-expert Peter Hirtschulz uit Ratingen, “dat we snel nieuwe parkeerplaatsen bouwen. En wat heel belangrijk is, we hebben nu experts die deze parkeerplaatsen gaan ontwikkelen en helpen met de bouw en exploitatie van deze faciliteit.”
    Hirtschulz heeft samen met architecten, ontwikkelaars en leveranciers van parkeertechnologie en experts op het gebied van caravanmarketing een zeer interessant netwerk gevormd. Op de vakbeurs “Reise+Camping” in Essen presenteren de “STELLPLATZKONZEPTE” zich voor het eerst aan een breder publiek.
    “Iedereen die bij ons komt,” zegt Hirtschulz, “krijgt - als hij dat wil - het complete, zorgeloze pakket uit één hand.” Het proces kan beginnen met een locatieanalyse en een haalbaarheidsstudie. Ervaren architecten zorgen vervolgens voor de planning, inclusief alle administratieve formaliteiten, voordat de bouw met optimale technische uitrusting start. Uiteindelijk kan het netwerk er ook voor zorgen dat de nieuwe camperplaats bij de doelgroep in de markt wordt gezet. “Natuurlijk”, zegt Hirtschulz, “kan elke module afzonderlijk worden geboekt en wij zorgen ook voor de modernisering van bestaande systemen.”
    STELLPLATZKONZEPTE presenteert zich op de vakbeurs Reise + Camping in Essen met een eigen stand in hal 2, stand 2A50.
    Voor meer informatie over “STELLPLATZKONZEPTE” kunt u terecht op www.stellplatzkonzepte.de

    28-02-2025 om 19:33 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-02-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Auto ongeval
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    26-02-2025 om 20:22 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verkeersdoden
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    80% van de verkeersdoden zijn mannen
    Ze zijn twee keer vaker dan vrouwen betrokken in alcoholgerelateerde ongevallen
    80% van de verkeersdoden in ons land zijn mannen. Letselongevallen waarin mannen betrokken zijn, zijn gemiddeld ook 2 keer zo ernstig als ongevallen met vrouwen. Dat komt hoofdzakelijk omdat mannen meer risico’s nemen in het verkeer. Zo zijn mannen dubbel zo vaak dan vrouwen betrokken in een alcoholgerelateerd ongeval. Dat zijn enkele conclusies uit een nieuwe statistische analyse van Vias. Die toont aan dat sensibiliseringsacties zich best vooral moeten richten op een mannelijk publiek, zoals recent gebeurde met de verdeling van BOB-sleutelhangers aan voetbalsupporters.
    8 op de 10 verkeersdoden zijn mannen
    80% van de verkeersdoden in ons land zijn mannen. Dat percentage stijgt de laatste jaren zelfs lichtjes, want 10 jaar geleden ging het over 77%. Bij de zwaargewonden zijn 67% van de slachtoffers mannen.  

    Het percentage wisselt natuurlijk afhankelijk van het type weggebruiker. Bij de motorijders is zo 96% van de verkeersdoden een man, bij de automobilisten 75%, bij de fietsers 74% en bij de voetgangers 56%.

    Ongevallen zijn twee keer zo ernstig
    Mannen vertegenwoordigen nochtans ‘maar’ 59% van alle verkeersslachtoffers op onze wegen. Dat betekent dat het vooral ernstigere ongevallen zijn waarin ze betrokken zijn. Als je het gemiddeld over de laatste 10 jaar bekijkt, zijn er 9 doden per 1000 letselongevallen wanneer een vrouw achter het stuur zit, ten opzichte van 18 doden per 1000 letselongevallen wanneer een man rijdt.

    Verzwarende omstandigheden bij mannen
    Mannen leggen weliswaar gemiddeld meer kilometers af, maar hun oververtegenwoordiging in de ongevalsstatistieken is voor het grootste deel te verklaren door hun risicogedrag. De voorbije 10 jaar is zo bij 52% van de letselongevallen waarbij een man betrokken is als autobestuurder sprake van een verzwarende factor (alcohol, geen gordel dragen, rijden zonder verzekering, etc…) ten opzichte van 36% bij de vrouwen.
    Daarnaast is bij 10% van de ongevallen waarbij een man betrokken is de bestuurder onder invloed van alcohol.  Bij de vrouw is dat 5%, de helft minder dus.
     
    Gedragsmetingen van Vias hebben in het verleden ook al aangetoond dat mannen vaker de neiging hebben om te snel te rijden, zich meer te laten afleiden achter het stuur door oa de gsm en iets minder vaak de gordel te dragen. In het licht daarvan is het dan ook niet verwonderlijk dat bijna 80% van de overtreders die in het kader van een alternatieve straf een vorming moeten volgen bij Vias mannen zijn.
     
    Conclusie
    Vrouwen zijn minder vaak betrokken in een ernstige verkeersongevallen omdat ze minder risicovol gedragen vertonen in het verkeer. Het is duidelijk dat vrouwen voorzichtiger, verantwoordelijker en met meer respect voor andere weggebruikers achter het stuur zitten. Omgekeerd hebben mannen de neiging om hun fouten te relativeren en lijken ze zich minder bewust van de gevaren voor zichzelf en de anderen in het verkeer.  
     
    Shirley Delannoy, onderzoeker Vias institute: “Van jongs af aan worden jongens aangemoedigd om risico's te nemen en te tonen dat ze alles onder controle hebben, terwijl meisjes worden gesocialiseerd om voorzichtiger te zijn en de regels te volgen. Deze patronen worden weerspiegeld in het autorijden. Mannen hebben de neiging om hun capaciteiten te overschatten en meer risicovol gedrag te vertonen, vooral als het gaat om te hard rijden en drinken. Omgekeerd zijn vrouwen zich vaak beter bewust van de gevaren waardoor ze een meer defensievere en preventieve rijstijl aannemen. Deze attitudes worden versterkt door sociale normen, die meer druk leggen op mannen om hun assertiviteit achter het stuur te bewijzen omdat van hen wordt 'verwacht' dat ze hun voertuig volledig onder controle hebben als teken van mannelijkheid.”

    26-02-2025 om 20:16 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-02-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aan de Bodensee
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    25-02-2025 om 20:02 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Twee nieuwe Rapido's voor 2025

    Rapido C80 Night Edition.

    “Nigt Edition” een wat ongewone naam voor een kampeerauto. Niet tegenstaande zijn ongewone naam is het toch aangenaam vertoeven in het licht interieur.

    Wie voldoende standaard kampeerauto’s fabriceert kan al eens ongewone versie lanceren. Zo doet Rapido met de C55 en de Rapido C86 net hetzelfde alleen kost de uitvoering 5400 euro meer om hem  als Night Edition in te richten. De slechts 2,17 m brede halfintegrale gebouwd op een Fiat Ducato  met een 140 pk sterke turbo diesel motor en origineel laag chassis heeft een MTM van 3,5 ton.

    In de 6,72 m lange C55 zien we enkele bedden boven de garage, de L-zitgroep bevindt zich vooraan. Voor de C86 nam de fabrikant de iets langere Fiat Ducato met achterin een in de hoogte verstelbaar eilandbed. De met wat goede wil gevormde L-keuken staat net achter de zitgroep met zij zitbanken. Met wat knutselen kan een deel van de bank omgevormd worden tot een zit met veiligheidsgordels in de rijrichting. Door de zijzitbanken krijgt het interieur een ruimtelijk uitzicht.

    Naar en van de stuurcabine gaan en komen is gemakkelijker als je de tafel samenplooit. Naast het 1,4 m brede eilandbed zijn zoals gebruikelijk de kleerkasten. De achterwand met gebogen kleerkasten een tussen passende bovenkast plus leeslampen loont zeker de moeite om eens nader te bekijken. Heeft men meer hoogte nodig in de garage kan met een druk op een knop het bed 20 cm verhogen.

    Tussen bed en keuken is het sanitair met draaibaar wc en waskommetje. Niet zo heel ruim maar ja als de zwerfauto beperkte afmetingen heeft zijn de meubelen in verhouding. Gelukkig was er nog voldoende plaats om aan de overkant een afzonderlijke douchecel te kunnen plaatsen. Voor warm water doet Rapido beroep op een diesel verwarming Truma Combi D4EH met elektrische bij verwarming. Een stevige deur sluit de slaapkamer van het woongedeelte af. Vergeten we de 149 l koelkast naast de keuken niet. In het aanrecht is een twee vuren kookplaat geïnstalleerd met rechts een spoelbakje.

    Onderaan en in de bovenkasten is voldoende plaats voor het keukengerief van een gezin. Een opklapblad vergroot de werkruimte van het aanrecht. Waar het kon hebben architecten de bovenkasten redelijk hoog en diep gehouden omdat  in de zitbanken geen overdaad aan plaats is. Een kloeke deur sluit het interieur af  van de buitenwereld. Niet tegenstaande de nacht uitvoering hebben de C55 en C86 een aangename binnenverlichting.

    Samengevat

    Het mooi en stevig gebouwd meubilair, zoals we van Rapido gewoon zijn is een niet te versmaden goed punt. Bij een zoektocht naar een niet te grote kampeerauto zou je de nieuwe speciale “Night Edition” van Rapido best eens wat beter bekijken.

    Meer info: www.rapido.com

               info@decuyper.com

     

    Technische gegevens

    Basisvoertuig: Fiat Ducato origineel laag chassis

    Motor: Turbo diesel 140 pk 6 versnellingen.

    Afmetingen C86; L X B    6,99 x 2,69 m

    Stahoogte: 1,98 m

    Rijklaar: 2.945 kg

    MTM; 3.500 kg

    Eilandbed: 1,95 x 1,4 m  

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    25-02-2025 om 20:00 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-02-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een brug in wording
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    24-02-2025 om 20:23 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sun Living in de belangstelling

    Sun Living.

    Adria bouwt met succes al enkele jaren iets minder luxueuze kampeerauto’s, maar daarom niet minder waardig.

    Voor 2025 wordt het gamma uitgebreid met halfintegralen en alkoofmodellen op Ford Transit.

    Helemaal nieuw is de alkoof Sun Sing A 72 SP. Het is de enigste zwerfauto die enkel op Ford Transit wordt gebouwd. Alle andere op Ford Transit gebouwde kampeerauto’s kan men op een Fiat Ducato basisvoertuig bekomen. Nieuw voor volgend jaar zijn de decor elementen op de flanken wat ze een heel ander uitzicht geven.

    Het nieuw alkoof model op Ford Transit de A 72 SP is 7,19 m lang, hij heeft 2 bedden voor 2 slapers. Eèn is zoals bekend in veel kampeerauto’s boven de garage geïnstalleerd. Het tweede bed is boven de stuurcabine in de alkoof, meestal een geliefd plaatje voor de kinderen.

    Voor het achterste bed is plaats voor 2 hang- en kleerkasten. Direct daaraan gekoppeld is een ruime badkamer aan de rechterzijde, aan de overkant is een afzonderlijke douche cel. Tussen de douche cel en de zitbank van de zitgroep een met een beetje goede wil een L-keuken. Ze is drie kookvuren rijk + spoelbak er blijft zelfs nog een stukje werkblad over. In boven en onder kassen is voldoende plaats voor keuken gerief. De halve dinette zoals ze meestal wordt genoemd heeft een twee kleurige zitbank in de rijrichting met hoofdsteunen en veiligheidsgordels. Naast de buitendeur is nog een zitbank.

    De zetels in de stuurcabine  kunnen naar de tafel draaien zo kan men met vieren gezellig rond de tafel zitten. Om zich niet te moeten bukken kan de bodem van de alkoof omhoog klappen.  De A 72 SP  heeft een mooi gevormde alkoof en lang niet meer gezien met een dakluik vooraan. In vroegere testen is ooit bewezen dat het in de alkoof een gevaarlijke plaats is tijdens het rijden. Bij een mogelijke frontale botsing vliegt de persoon die zich in de alkoof bevind door het dakvenster.

    Voegen we er nog aan toe: de S 72 SP een half integrale met achterin een dwars bed en is op Ford Transit gebouwd. Er is ook nog een alkoof model met enkele bedden.

    Meer info: www.sunliving.com

    24-02-2025 om 20:21 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-02-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw bij Weinsberg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    WEINSBERG

    WERELDPREMIÈRE: X-PEDITION 600 MQ

    In de wijde, onbekende wereld zijn sterke partners onvervangbaar: het van de grond af aan vernieuwde voertuigmodel WEINSBERG X-PEDITION 600 MQ biedt alles wat globetrotters zich kunnen wensen. Hij komt tot de kern hiervan met zijn eigen claim: Your Buddy for Everywhere. Het nadrukkelijk robuuste uiterlijk wordt onderstreept door voertuiggraphics die pakt bewust ladingselementen op en creëert zo een onmiskenbare uitstraling. Er zijn vier typische expeditiekleuren om uit te kiezen.

    De solide, krachtige en technologisch overtuigende basis van de WEINSBERG X-PEDITION is de robuuste Mercedes-Benz Sprinter met 190 pk en achterwielaandrijving. Het indrukwekkende voertuig staat zelfverzekerd op krachtige terreinbanden. Natuurlijk heeft WEINSBERG als optie ook de nieuwe X-PEDITION op het chassis met vierwielaandrijving in het assortiment, dan zelfs met een lift van 100 millimeter. Dat een oriëntatie op expedities niet betekent dat men afstand doet, bewijst de X-PEDITION in het binnenland. Daar biedt het veel chique en slimme oplossingen tot in het kleinste detail: opvallende, verticale stroken als wandbekleding zien er niet alleen helder en modern uit, maar zorgen ook voor een bijzonder goede akoestiek in het interieur. De nadrukkelijk solide, no-nonsense meubelconstructie overtuigt met een onmiskenbaar spel van gevouwen niveaus, die geperforeerde platen van geborsteld roestvrij staal en het ambitieuze verlichtingsconcept met LED-kleurverandering accentueren. In combinatie met licht, kleuren en vormen ontstaat zo een stacaravan voor de afstand, die plaats biedt aan maximaal vier personen - en overtuigt met vele praktische oplossingen: De tafel kan ook buiten worden gebruikt, het achterbed met zijn verschuifbare rugleuning biedt een functie als comfortabele bank om te lezen of uit te rusten.

    Het is spannend dat WEINSBERG met de X-PEDITION een hoofdstuk uit 2008 voortzet. Al 16 jaar geleden zorgde een offroad-camper die de Sprinter met vierwielaandrijving als basis gebruikte, voor opschudding en applaus. Vanaf nu zal de nieuwe WEINSBERG X-PEDITION 600 MQ dit verhaal voortzetten met vele spannende, nieuwe anekdotes.

    WEINSBERG kampeerauto's

    CaraBus en CaraTour op Fiat Ducato

    Alle indelingen van de modelseries WEINSBERG CaraBus en WEINSBERG CaraTour op Fiat Ducato hebben optioneel een extra vijfde zitplaats.

    CaraBus en CaraTour op basis van Ford

    Voor de CaraBus- en WEINSBERG CaraTour-modellen op Ford-basis verbetert een nieuw cabinezonweringssysteem het gezichtsveld.

    CaraBus EDITIE [VUUR]

    Bovendien zal de op Fiat gebaseerde WEINSBERG CaraBus in het komende modeljaar verkrijgbaar zijn als het performancemodel EDITION [FIRE] met een vurig design zowel van binnen als van buiten. Er zijn zeven plattegronden om uit te kiezen. De indrukwekkende volledige uitrusting omvat een 140 pk sterke motor, smaakvolle speciale bekleding, 16" lichtmetalen velgen en een geïntegreerde achteruitrijcamera.

    Innovaties voor zwervers.

    Alle WEINSBERG-kampeerauto's worden uitgerust met nieuwe Dometic-airconditioningsystemen, nieuwe gasfornuizen en geoptimaliseerde ventilatie om het geluidslandschap te verbeteren.

    Karavaan

    CaraOne EDITIE [HEET]

    Het nieuwe performancemodel WEINSBERG CaraOne EDITION [HOT] heeft een karakteristieke uitstraling en een verleidelijke volledige uitrusting. De caravan schittert met unieke bekledingsstoffen, een koelkast van 133 liter en lichtmetalen velgen. Slim: Dankzij de verschillend gevormde kussens is de toegang tot de schoonwatertank nu gemakkelijker. Qua technische uitrusting zijn de airconditioningsystemen van Dometic omgebouwd naar de nieuwe generatie en zullen ook de gas- en inductiekookplaten worden vervangen door de huidige modellen. De speciale EDITION [HOT] decals trekken ieders aandacht. Elf verschillende plattegronden voldoen aan de uiteenlopende wensen van alle vakantiegroepen - en dat voor een onverslaanbare prijs.

    OrigineelDer betont solide, schnörkellose Möbelbau überzeugt mit einem unverwechselbaren Spiel gekanteter Ebenen, die Lochbleche aus gebürstetem Edelstahl und das ambitionierte Lichtkonzept mit LED-Farbwechsel akzentuieren.

    20-02-2025 om 21:18 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw bij Tabbert
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    TABBERT

    CAZADORA

    TABBERT neemt afscheid van de DaVinci en introduceert de gloednieuwe CAZADORA-serie. In de ware zin van het woord is het de toegangspoort tot een feel-good huis, waar levendige luxe en huiselijk comfort samenkomen om een onvergelijkbare sfeer te creëren. Visueel maakt het exterieur indruk met zijn gebogen contouren, die naadloos overgaan in het aerodynamische profiel van de nieuwe caravan. Maar ook op papier overtuigt de CAZADORA met een hoogwaardig Dyonic-chassis met mono-as van hoogwaardig staal, geoptimaliseerde demping en Anti-slingerkoppeling en een exclusief TABBERT dak, dat met zijn 48mm dikte onovertroffen geluids- en isolatiewaarden heeft. Dankzij de innovatieve FoldXpand-achterkant is er meer ruimte in het interieur. Daar biedt de caravan een hoogwaardige selectie van materialen en een chique design in edele grijs- en bruintinten. Het warm-donkere hout, van tijd tot tijd afgewisseld met lichte accenten, wordt optimaal geënsceneerd door het omgevingslicht, dat discreet in het meubilair is ingebed, en geeft het interieur van de CAZADORA een luxueuze sfeer. De levende wereld doet op geen enkele manier onder voor deze indruk. Het combineert de meerlaagse bekledingsconstructie voor optimaal zitcomfort en de robuuste leercombinatie, die ook een echt visueel hoogtepunt is. In het slaapgedeelte zorgt de houten lattenbodem in perfecte symbiose met de EvoPore HRC-matras voor uiterst rustgevende nachten. De keuken verrast met onzichtbare verfijning: de lades met soft-close-functie kunnen volledig worden uitgetrokken, zodat elke kamer wordt benut. Daarnaast overtuigt de CAZADORA met een robuust werkblad met HPL-coating en een hoogwaardig driepits fornuis met een stabiel gietijzeren rooster en diepe spoelbak.

    Met zes indelingen biedt de nieuwe luxelijn een breed scala aan toepassingsmogelijkheden voor alle soorten caravankampeerders. Ze worden allemaal verenigd door het zorgvuldig geselecteerde materialenpalet met warme houttinten en de handgemaakte wandpanelen met een unieke fotowand die de leefruimte personaliseren. De 460 E 2.3 is de compacte oplossing: een ruimtewonder met lage bedden in de lengterichting en een innovatieve kledingkast en linnenkast - perfect voor koppels die liever in een kleine auto manoeuvreren. De CAZADORA 490 TD 2.3 heeft een ronde zithoek aan de achterzijde en een comfortabel tweepersoonsbed bovenop – en als u de voorkeur geeft aan twee eenpersoonsbedden, is de 495 HE 2.3 de beste keuze. Het model 550 E 2.3 nodigt uit tot verpozen en genieten met zijn open zichtlijn en het grote ronde zitgedeelte met CAZADORA's eigen meerlaagse bekledingsconstructie voor optimaal zitcomfort. De 550 DMK 2.5 is speciaal ontworpen voor gezinnen met kleine kinderen, omdat de comfortabele stapelbedden achterin de caravan de ideale plek bieden voor kleine vakantiegangers om even te pauzeren. In totaal is er op deze plattegrond ruimte voor vijf personen. De 560 HTD 2.5 biedt plaats aan vier personen, maar is voorzien van een uitgebreide toiletruimte achterin.

    BELLINI 620 TD PROFI 2.5

    Premium caravaning: De 620 TD PROFI 2.5 is een BELLINI die nieuwe normen stelt op het gebied van kamperen het hele jaar door. In typische BELLINI-stijl maakt het nieuwe model ook indruk met zijn opvallende contouren en een schat aan praktische verfijningen: het grote tweepersoonsbed achterin en de uitvoerig vervaardigde en verlengde ronde zithoek zorgen voor maximaal comfort. En ook in de nieuwe 620 TD PROFI 2.5 is de basisverlichting met instelbare leesplekken en dimbare luifellichtstrip een echt hoogtepunt. Maar het nieuwe interieur is bijna revolutionair. Uitgerust met een donkerhouten decor en chique greeploze bovenkasten, getuigt de inrichting van extreme moderniteit en elegantie. Het heel bijzondere hoogtepunt zit verborgen in de keuken van de caravan, want het fornuis verdwijnt volledig onder een stijlvol werkblad en komt pas aan het licht als wanneer het echt nodig is. De innovatieve functie maakt het mogelijk om het deksel van het fornuis uit te trekken, zodat naar wens een uitgebreide opbergruimte of een volwaardige keuken met 2-pits gasfornuis en spoelbak beschikbaar is - want er wordt geen concessie gedaan aan luxe.

    PUCCINI

    Nu nog lichter: met de PUCCINI 550 E 2.3 en E 2.5 zijn de ingenieurs van Knaus Tabbert erin geslaagd om tot 90 kg te besparen door verschillende optimalisaties van het voertuig, zoals het gebruik van nieuwe lichtgewicht materialen. Het aanzienlijk lagere gewicht ontlast het trekkende voertuig en maakt nu een hoger laadvermogen mogelijk.

    T@B

    De modellen BASIC 320, OFFROAD 320 en BASIC 400 zijn verder verfijnd: het hieldecor maakt het interieur van de T@B nu compleet in een lichte lederlook. Daarnaast zijn de buitenkleppen voor water, elektra, gas, etc. voorzien van magneten en zo – heel slim – uitgebreid met een vasthoudfunctie. De klep hoeft niet meer zelf vast te worden gehouden, maar blijft dankzij de ingebouwde magneet zelfstandig openstaan. De BASIC en OFFROAD 320 worden nu ook standaard geleverd met een compressorkoelkast met een inhoud van 60 liter.

    Merkoverschrijdende innovatieve technologieën:

    EXTERNE LTE- en Wi-Fi-antennes

    Of het nu gaat om het streamen van nieuws of uw favoriete film, het navigeren door het buitenland of zelfs voor een spontane videoconferentie: snel en betrouwbaar internet wordt ook op reis steeds belangrijker. Om deze reden biedt Knaus Tabbert nu standaard in veel modellen krachtige LTE- en W-LAN-antennes aan, die dankzij hun externe bevestiging een optimale verbinding met het World Wide Web bieden.

    Voor het eerst zullen de VAN TI VANSATION, VAN TI VW VANSATION, L!VE TI PLATINUM SELECTION en L!VE WAVE PLATINUM SLECTION komend modeljaar voor het eerst worden uitgerust met deze baanbrekende technologie. De LTE- en Wi-Fi-antennes blijven deel uitmaken van de uitrusting van de VAN TI PLUS PLATINUM SELECTION en VAN WAVE VANSATION.

    OrigineelDas warm-dunkle Holz, hin und wieder mit hellen Akzenten durchsetzt, wird durch das Ambientelicht, welches diskret in die Möbel eingelassen ist, optimal in Szene gesetzt und verleiht dem Innenleben des CAZADORA eine luxuriöse Atmosphäre.

    20-02-2025 om 21:13 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    20-02-2025 om 20:58 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 10/03-16/03 2025
  • 24/02-02/03 2025
  • 17/02-23/02 2025
  • 10/02-16/02 2025
  • 03/02-09/02 2025
  • 13/01-19/01 2025
  • 06/01-12/01 2025
  • 30/12-05/01 2025
  • 23/12-29/12 2024
  • 16/12-22/12 2024
  • 09/12-15/12 2024
  • 02/12-08/12 2024
  • 25/11-01/12 2024
  • 18/11-24/11 2024
  • 04/11-10/11 2024
  • 28/10-03/11 2024
  • 21/10-27/10 2024
  • 14/10-20/10 2024
  • 07/10-13/10 2024
  • 30/09-06/10 2024
  • 23/09-29/09 2024
  • 16/09-22/09 2024
  • 26/08-01/09 2024
  • 19/08-25/08 2024
  • 12/08-18/08 2024
  • 05/08-11/08 2024
  • 29/07-04/08 2024
  • 15/07-21/07 2024
  • 08/07-14/07 2024
  • 01/07-07/07 2024
  • 24/06-30/06 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!