Inhoud blog
  • Door een berg
  • Een Dethleffs voor gezien met kinderen
  • Nieuw bij D'Ieteren
  • Bogenbrug
  • Rapido C 86 Night Edition
  • Oude brug
  • Camping Dusseldorf
  • In het caravan salon is veel te vinden voor kampeerders
  • Veel groen
  • Nieuwe moto's
  • Bloemen langs de wegen
  • Hobby heeft een Ontour 390 SF
  • Fietsen
  • Pedelecs
  • Veel toebehoren in het salon van Düsseldorf
  • Nuttig nieuws van Thetford
  • Opgepast voor het water
  • Bestuurders van bestelwagens worden afgeleid
  • Hier is hulp nodig
  • Hulpverleners hebben het soms moeilijk
  • Knaus modellen 2026
  • Tabbert modellen 2026
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    07-04-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    07-04-2025 om 20:39 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Autogordels in de auto
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    1975-2025: 50 jaar geleden werd de autogordel verplicht
    1 op de 4 bestuurders die sterft, draagt nog altijd zijn gordel niet op moment van het ongeval
     
    50 jaar geleden werd in ons land de verplichting ingevoerd om vooraan in een voertuig de gordel te dragen. Momenteel draagt 95% van de auto-inzittenden vooraan hun gordel. Een nieuwe statistische analyse van Vias toont aan dat 1 op de 4 bestuurders die om het leven kwam in een ongeval zonder tegenpartij, de gordel niet droeg. Bij de bestuurders van een bestelwagen is dat probleem nog groter. 4 op de 10 droeg daar geen gordel op het moment dat het ongeval zich voordeed.
    Analyse van dodelijke ongevallen zonder tegenpartij
    Onderzoekers van Vias institute hebben alle dodelijke ongevallen waarbij slechts één gemotoriseerde gebruiker betrokken was in de afgelopen 10 jaar geanalyseerd. Ze ontdekten dat op het moment van het ongeval meer dan één bestuurder op vier (27%) geen veiligheidsgordel droeg.
     
    Op snelwegen was dit zelfs één op de drie bestuurders (33%)! De situatie is nog erger voor bestuurders van bestelwagens: bijna 4 op de 10 droeg geen gordel op het moment van het ongeval. Het gaat in totaal over meer dan 230 verkeersdoden die de laatste 10 jaar als bestuurder geen gordel droegen en om het leven kwamen in een enkelzijdig ongeval. Daarnaast zijn er ook nog de personen die om het leven komen in een ongeval met tegenpartij en geen gordel droegen.
     
    Toch zijn de cijfers over de overleden bestuurders niet zo verrassend:
     
    - Iemand die uit het voertuig wordt geslingerd heeft 5 keer meer kans om te sterven dan iemand die zijn gordel om heeft.
    - Een veiligheidsgordel vermindert het risico om te overlijden of ernstig gewond te raken bij een ongeval met 40-50%.
    - De impact van een ongeval met een snelheid van 50 km/u vermenigvuldigt het gewicht van een persoon met een factor 13. Een volwassene van 80 kg wordt zo een massa van iets meer dan een ton. Als je dus je gordel niet draagt, ben je een potentieel gewicht van 1000 kilo dat in de wagen mogelijk andere inzittenden kan verwonden.
     
    1975-2025 : 50 jaar gordel verplicht vooraan !
    In ons land werden het dragen van de veiligheidsgordel vooraan verplicht vanaf 1 juni 1975. Destijds was dit verre van vanzelfsprekend. Er was hevig verzet uit sommige hoeken en er deden veel valse geruchten de ronde over de gordel. Sommigen beweerden zelfs dat mensen in de auto zouden stikken of, erger nog, onthoofd zouden worden. Er waren talloze bewustmakingscampagnes nodig om de meest terughoudende mensen te overtuigen van het nut van de gordel.

    Voor 1975 speelden sensibiliseringscampagnes vooral in op angst.


    In 1975 werd een campagne gehouden om het grote publiek te informeren over de verplichting om een gordel te dragen.

    95% draagt zijn gordel vooraan, 79% achteraan
    Tegenwoordig is het dragen van de veiligheidsgordel vanzelfsprekend. Uit de laatste gedragsmeting van Vias institute blijkt dat 95% van de bestuurders en passagiers vooraan de gordel draagt. Achterin daarentegen doet slechts 79% van de passagiers de gordel om (de verplichting voor passagiers op de achterbank werd nochtans al in 1991 van kracht).
    Er zijn echter verschillen afhankelijk van…
    - het Gewest: de gordeldracht in Wallonië (93%) is lichtjes lager dan in Vlaanderen (95%) en Brussel (98%).
    - het type voertuig: de gordeldracht is lager bij de passagiers vooraan van een bestelwagen (87%) ten opzichte van de passagiers van een personenwagen (95%).
    - het geslacht: 94% van de mannen klikt zich vast ten opzichte van 96% bij de vrouwen.
    - de leeftijd: de gordel dragen wordt iets minder vaak vastgesteld bij inzittenden jonger dan 25 jaar (92%) dan bij oudere inzittenden (95%).
    - het wegtype: binnen de bebouwde kom (92%) wordt de gordel minder vaak gedragen in vergelijking met wegen buiten de bebouwde kom (95%) of de autosnelweg (96%).
    - het gedrag van de bestuurder: het percentage passagiers dat de veiligheidsgordel draagt is bijna 2x zo hoog wanneer de bestuurder een veiligheidsgordel draagt dan wanneer de bestuurder dat niet doet (94% vs. 50%)
     
    In 1958 uitgevonden door een Zweedse ingenieur
    De driepuntsveiligheidsgordel die we vandaag kennen werd in 1958 uitgevonden door Nils Bohlin, een Zweedse ingenieur die voor Volvo Cars werkte. In die tijd waren auto's al uitgerust met een veiligheidsgordel, maar die had alleen een gesp rond de buik. Bohlin realiseerde zich dat bij een ongeluk niet alleen het onderlichaam stevig op zijn plaats moest worden gehouden, maar ook het bovenlichaam. Minder dan een jaar later was de driepuntsgordel geboren: één riem ging over de borst en een andere over de heupen.
    Volgens schattingen van Volvo heeft deze uitvinding wereldwijd al meer dan 1 miljoen levens gered!
     
     Meer info:  Vias institute

    07-04-2025 om 20:37 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-04-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Mini caravans.

    Al ziet men de kleine caravans met hun speciale vormen nog niet zoveel op campings verschijnen, toch is er een stijgend aanbod.

    Doorgaans hebben ze een interieur met een oppervlakte zo groot als een tweepersoonsmatras. Het slaapcomfort hangt een beetje af van het type matras meestal is dat redelijk goed. Zitten rond de tafel gebeurt buiten onder een luifel of laat ons zeggen in een achtertent in vouwstoeltjes. Ze wordt ook kleedkamer gebruikt. Tegen de zijwanden van de caravan hangt een resevewiel en mogelijk een waterkit, soms nog andere attributen die de wanden sieren. Zelfs voor fietsen is ergens een plaats voorzien. Onder de omhoog klapbare achterwand is een spitsvondige keuken ingebouwd. Een uittrekbare keuken met tweepits kookvuur en spoelbakje zijn altijd voorzien. Een koelkast of box behoort tot de uitrusting. Links en rechts van de caravan zijn dikwijls laden voor bagage. Voor een gezin met 2 kinderen kan men op veel modellen een daktent monteren.

    Meestal hebben ze zware alle terreinbanden, ze zijn goed voor kampeerders die de “gewone” wegen verlaten. Wie op de normale wegen blijft en het bij gezellige campings houdt laat best lichte banden monteren. Omdat die caravanetjes een beperkte omvang hebben wil dat niet zeggen dat ze weinig gewicht op de wielen zetten. Soms zijn ze verrassend zwaar door hun speciale vorm en al hetgeen er van buiten aanhangt. Ook de keuken en laden zijn iets zwaarder door hun constructie. Bij het rijden is de luchtweerstand wat groter zeker met al de zaken die aan de buitenkant gemonteerd zijn.

    Wie voor een vakantie het comfort van thuis kan missen en wat sportief aangelegd zal veel aangename vakantiedagen kunnen doorbrengen met zulk een opvallende vakantie aanhanger.

    06-04-2025 om 21:23 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mini caravans


















    06-04-2025 om 21:15 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mini caravans


















    06-04-2025 om 21:10 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mini caravans


















    06-04-2025 om 21:08 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-04-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opvallende caravanetjes


















    05-04-2025 om 22:01 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-04-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duitsland
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    01-04-2025 om 21:12 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een nieuwe Etrusco
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Etrusco T 69 BB Base

    Een nieuwe halfintegrale Base met stapelbedden zelfs mogelijk met 6 slaapplaatsen is op komst.

    Zijn vorige modellen zijn nauwelijks gestart en de fabrikant uit Italië ontwikkelde al een nieuwe reeks. Na de T 6,9 SB volgt een T 6,9 BB Base. Aan de buitenkant is zo goed als niets te onderscheiden van zijn oudere broeders. Er werd eveneens voor hetzelfde  basisvoertuig, de Fiat Ducato, gekozen. Met een lengte van 6,99 m kunnen de meeste kampeerauto’s van deze lengte net onder de 3,5 ton blijven.

    %%%FOTO1%%%

    Met het oog op wat grotere gezinnen werd het interieur knap aangepast. Achterin zijn stapelbedden met een bed van 2,1 x 0,9 m en één van 2,06 x 0,87 m. Zo kunnen buiten kinderen ook volwassenen er onder de wol kruipen. Vooraan kan de zitgroep tot een tweepersoonsbed worden omgebouwd. Boven kan door wat op te leggen een hefbed geïnstalleerd worden. Op die manier zijn er 6 volwaardige slaapplaatsen. Door zijzitbanken te monteren kunnen er alvast 4 zwervers comfortabel de soep en patatjes eten. Aanpalend de linker zijzitbank is de keuken geplaatst. Tussen keuken en de stapelbedden bleef genoeg plaats over om er het sanitair te bouwen. Wc en wastafeltje vinden er hun plaats. Daar tegenover is een afzonderlijke douchecabine, een kleerkast plus de grote 135 l compressor koelkast. De bovenkasten zijn in wit materiaal uitgevoerd met een handgreep. Het aanrecht van de keuken met 2 branders en spoelbakje zijn in RVS en wordt met een plaat afgedekt. Boven en onder zijn voldoende kasten voor het gerief van een gezin.

    Om de aankoopprijs niet te moeten opdrijven werden de nieuwste Etrusco kampeerauto’s eenvoudige uitgerust. Echter alles wat men nodig heeft voor een leuke vakantie is aan boord.

     Volgens de fabrikant zou de T 6,9 BB Base rijklaar 2793 kg wegen, zo blijft er voldoende laadvermogen over.

    Technische gegevens

    Basisvoertuig: Fiat Ducato met laag chassis.

    Motor: Turbo diesel 140 pk 6 versnellingen.

    Afmetingen: L X B X H: 6,99 x  2,32 x 2,95 m

    MTM 3.500 kgr

    Rijklaar: 2.793 kgr

    Compressor koelkast 135 l.

    Meer info:www.etrusco.com

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    01-04-2025 om 21:10 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-03-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opgepast met het rijbewijs

    Laat je niet misleiden: B-rijbewijs tot 4.250 kilo is alléén voor ‘alternatieve brandstoffen’

    Laat je niet misleiden: B-rijbewijs tot 4.250 kilo is alléén voor ‘alternatieve brandstoffen’

    De afgelopen tijd verschenen op diverse websites op het gebied van kamperen en campers berichten over een vermeende wijziging in de Europese rijbewijsregels. Kampeerauto's tot 4.250 kilo zouden binnenkort met een gewoon B-rijbewijs bestuurd mogen worden. Die claim klinkt aantrekkelijk voor veel gebruikrs, maar er klopt helemaal niets van. Daar is aanvankelijk sprake van geweest, maar dat plan is al tijden geleden aangepast toen het richting het Europees Parlement ging.

    Dat stond overduidelijk in de persberichten. Maar ondanks dat bleven en blijven de media die misleidende informatie geven. De Europese richtlijn waarnaar wordt verwezen, heeft namelijk niets meer te maken met dieselrijders. Hij geldt alleen nog maar voor bedrijfsvoertuigen met een alternatieve aandrijving, zoals elektrisch of waterstof, en voor voertuigen van hulpdiensten. Voor dieselkampeerauto's geldt nog steeds een maximumgewicht van 3.500 kilo als je ze met een rijbewijs B wilt besturen, en dat blijft ook zo.

    Wat staat er echt in de EU-richtlijn?

    Eerder deze week bereikten het Europees Parlement en de Raad een voorlopig akkoord over nieuwe regels rond het rijbewijs. De inhoud daarvan kun je hier lezen. Eén van de onderdelen daarvan is dat bestuurders met een B-rijbewijs voertuigen tot 4.250 kilo mogen besturen, mits deze zijn aangedreven door alternatieve brandstoffen.

    Alleen ‘alternatively-powered’

    Het staat er heel duidelijk in een van de koppen: “alternatively-powered”. De andere uitzondering die men maakt is voor voertuigen van hulpdiensten, zoals ambulances. Je kunt er gewoon niet omheen.

    Maar kennelijk leest men daar – in het kader van wishfull thinking? – toch maar al te graag overheen. Misschien hechten bepaalde media ook wel meer waarde aan hun bezoekersaantallen dan het waarheidsgehalte. Maar de waarheid is toch echt dat er geen plannen zijn om het toe te staan dat je dieselauto's zwaarder dan 3.500 kilo met een rijbewijs B te mogen besturen.

    De reden voor de stap van 3.500 naar 4.250 kilo is dat deze voertuigen door hun zware accu of andere techniek vaak zwaarder zijn dan conventionele modellen. Dat geldt bijvoorbeeld voor de boven afgebeelde Mercedes-Benz eSprinter. De verhoging naar 4.250 kilo moet ook het gebruik van die alternatieve, emissievrije brandstoffen stimuleren. Dan is het wel zo makkelijk dat daarvoor geen ander, ‘zwaarder’ rijbewijs nodig is.

    Dieselgebruikers vallen buiten de nieuwe regeling

    De meeste kampeerders in Nederland en Europa rijden op diesel. Die vallen dus buiten deze nieuwe uitzondering. Daar is volgens het persbericht geen twijfel over mogelijk.

    Alleen volledig elektrisch aangedreven kampeerauto's – die op dit moment nog nauwelijks verkrijgbaar zijn – zouden er mogelijk onder kunnen vallen. De EU-richtlijn noemt kampeerauto's overigens nergens expliciet.

    De verruiming is trouwens vooral bedoeld voor emissievrije bedrijfswagens en hulpdiensten, niet voor recreatievoertuigen. Omdat er geen specifieke rijbewijscategorie voor kampeerders bestaat, vallen die onder de normale regels voor personen- en bedrijfswagens. Dat betekent dus dat die 4.250 kilo ook voor elektrische kampeerauto's geldt. En dat is best een uitkomst, zeker nu er een aardig aantal elektrische bestelauto’s zijn die

    Verlengde Nederlandse gedoogregeling zorgt wellicht voor extra ruis

    De verwarring wordt mogelijk mede gevoed door een bestaande Nederlandse regeling. We hebben hier namelijk een gedoogregeling waarmee het onder voorwaarden is toegestaan om met een B-rijbewijs elektrische bestelwagens tot 4.250 kilo te besturen. Die regeling is inmiddels meerdere malen verlengd, in afwachting van een Europese richtlijn.

    Maar ook die gedoogregeling geldt, net als de richtlijn, alleen voor emissievrije voertuigen en dus niet voor dieselcampers. Toch worden beide regelingen regelmatig door elkaar gehaald in nieuwsberichten.

    Geen verandering voor camperaars

    Het nieuwe EU-akkoord moet overigens nog formeel worden aangenomen. Daarna krijgen de EU-lidstaten vier jaar de tijd om de regels op te nemen in hun eigen wetgeving. Tot die tijd verandert er niets.

    En ook daarna geldt: alleen kampeerders met een voertuig op alternatieve brandstof kunnen profiteren van de verruiming. Voor wie een dieselkampeerauto boven de 3.500 kilo wil besturen, blijft een C1-rijbewijs gewoon noodzakelijk. Er is ook geen enkel signaal dat wijst op iets anders, de misleidende berichten in de media buiten beschouwing gelaten.

    29-03-2025 om 20:41 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-03-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rustig
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    27-03-2025 om 19:57 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zomerbanden
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zomer in aantocht? Tijd voor zomerbanden!

    TRAXIO waarschuwt: 1 op de 4 automobilisten rijdt te lang door op winterbanden – met alle risico’s van dien.

    Met de zomertijd in zicht en de temperaturen die stilaan stijgen, wil mobiliteitsfederatie TRAXIO alle automobilisten oproepen hun winterbanden zo snel mogelijk te vervangen door zomerbanden. Uit onderzoek blijkt dat 25% van de bestuurders met winterbanden te laat overschakelt, wat niet alleen gevaarlijk is voor de verkeersveiligheid, maar ook zorgt voor onnodige slijtage en hogere brandstofkosten.

    Waarom overschakelen naar zomerbanden

    Winterbanden zijn gemaakt om optimaal te presteren bij koud weer en winterse omstandigheden. Zodra de temperatuur boven de 7°C stijgt, verliezen ze een deel van hun eigenschappen en kunnen ze zelfs gevaarlijk worden.


    “Het is wettelijk niet verboden in de zomer met winterbanden te rijden, maar dat heeft een serieuze impact op de veiligheid”, zegt Filip Rylant, woordvoerder van TRAXIO. “Bij hogere temperaturen presteren winterbanden slechter: de remafstand wordt langer en de wegligging gaat achteruit, zeker bij zwaarbeladen voertuigen en elektrische wagens. Dat kan tot gevaarlijke toestanden leiden.”

    Onderzoek bevestigt dat 25% van de bestuurders met winterbanden geen actie onderneemt

    De ‘Rolling Wheel’-studie van TRAXIO (uitgevoerd in de zomer van 2023 en de winter van 2023/2024) toont aan dat 19% van de voertuigen in de winter met winterbanden rijdt. In de zomer blijkt echter 5% nog steeds met winterbanden te rijden. 1 op de 4 winterbandenrijders vergeet dus tijdig te wisselen.


    4 grote nadelen van rijden met winterbanden bij zomerse temperaturen:
    1. Langere remafstand: winterbanden bieden minder grip op warme wegen, wat de remafstand verlengt.
    2. Slechtere wegligging: minder grip, vooral bij elektrische en zwaar beladen voertuigen.
    3. Snellere slijtage: winterbanden slijten sneller bij hogere temperaturen, wat hun levensduur verkort.
    4. Meer verbruik: door de zachtere rubbersamenstelling verhoogt de rolweerstand en dus ook het brandstofverbruik.
    Maak tijdig een afspraak voor een bandenwissel

    TRAXIO roept alle automobilisten op niet te wachten tot het te laat is: “Veel mensen beseffen niet hoeveel invloed een foute bandenkeuze heeft op hun rijgedrag en veiligheid”, zegt woordvoerder Filip Rylant. “Wie nu al een afspraak maakt bij een bandenspecialist, rijdt niet alleen veiliger, maar bespaart ook op slijtage en brandstof.”

    Laat de banden ook meteen nakijken

    De bandenwissel is het moment om ook de profieldiepte, de bandenspanning en de algemene staat van de banden te laten controleren. Goed opgepompte en onderhouden banden zorgen voor meer veiligheid op de weg, een langere levensduur en een lager verbruik.


    Conclusie: veilig en voordelig tot de herfst

    Zomerbanden zijn onmisbaar voor een veilige en efficiënte rit tijdens de warmere maanden. Maak dus snel een afspraak bij uw bandenspecialist en ga de weg op met de juiste banden voor het seizoen!


    (*) De ‘Rolling Wheel’-studie werd uitgevoerd tijdens de zomer van 2022 en de winter van 2023. Daarbij werden de banden van 1.000 voertuigen gecontroleerd op grote parkings en aan winkelcentra verspreid over heel België. Voor een goede representativiteit werd er rekening gehouden met de verschillen tussen provincies, automerken/autotypes, de bevolkingsdichtheid en het aandeel in het Belgische wagenpark. Het onderzoek werd uitgevoerd in opdracht van TRAXIO (Federtyre en Pneuband) en Recytyre. Een nieuwe ‘Rolling Wheel’-studie staat gepland voor de zomer van 2025.
    Meer info TRAXIO

    27-03-2025 om 19:56 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-03-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Er zijn nog vele smalle wegen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    23-03-2025 om 20:37 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uitzonderlijk nieuws bij Dethleffs

    Dethleffs brengt voor het eerst een kampeerauto met vierwielaandrijving

    Met de Globebus Performance 4x4 opent Dethleffs een nieuw hoofdstuk: voor het eerst is er een kampeerauto met vierwielaandrijving in het modellengamma. De bijna-productieconceptauto vierde zijn wereldpremière op de Caravan Salon 2024 en maakte indruk met zijn krachtige uiterlijk en offroad-geschiktheid. Nu is de serieversie al te bestellen.

    Voor wie op zoek is naar meer vrijheid

    De halfintegraal Globebus Performance 4x4 is de perfecte metgezel voor iedereen die ook op verharde wegen de weg op wil. Of het nu gaat om onverharde wegen, besneeuwde hellingen of afgelegen natuurgebieden – dankzij de krachtige aandrijftechniek en een hoge mate van zelfvoorziening zijn kampeerliefhebbers nog zelfstandiger op de weg.

     

    Grote vrijheid dankzij vierwielaandrijving en robuust chassis

    De nieuwe halfintegraal heeft alle voorwaarden voor maximale vrijheid van vakantie. Zelfs moeilijk bereikbare plaatsen kunnen met de Globebus Performance 4x4 worden ontdekt en er uitgebreid van worden genoten. Of het nu gaat om onverharde wegen, opritten van zandstranden, grind of ijzige hellingen - de Globebus Performance 4x4 beheerst dit alles zonder problemen.

    Een motor van 163 pk (120 kW), een sperdifferentieel, een automatische transmissie met 8 versnellingen, een liftset en een tot 2.100 kilogram versterkte vooras geven de camper met vierwielaandrijving de nodige robuustheid en geschiktheid voor ruw wegdek om moeiteloos vooruitgang te boeken, zelfs off-road of op onbegaanbare plaatsen of campings. De luchtgeveerde achteras garandeert te allen tijde een hoog rijcomfort.

    Ingebouwde onafhankelijkheid

    Bovendien is de Globebus Performance 4x4 perfect uitgerust om volledig zelfvoorzienend te blijven op afgelegen droomplekken en te genieten van de natuur. Dethleffs hecht veel waarde aan zijn grote onafhankelijkheid van gas als energiebron. Zo is de camper uitgerust met een dieselkachel, die betrouwbaar zorgt voor warmte in de woonkamer en stromend warm water. De gasonafhankelijke, elektrisch bediende compressorkoelkast van 131 liter staat ook voor maximale onafhankelijkheid tijdens het reizen. Alleen het tweepits fornuis werkt op gas en wordt gevoed door een gasfles van 2,8 kg die in de keukenkast is geplaatst. Dit elimineert niet alleen de noodzaak om grote, logge gasflessen mee te nemen, maar het weglaten van de gaskast creëert ook meer opbergruimte achterin.

    Een AGM-accu en een pakket van 6 lithium-ion-accu's slaan met 263 Ah voldoende energie op om de boordverlichting en elektrische apparaten meerdere dagen van stroom te voorzien. Het moderne en milieuvriendelijke Clesana C1 droogtoilet draagt ook bij aan onafhankelijkheid tijdens het reizen. Hetzelfde geldt voor het Grünbeck waterfiltersysteem dat in de Globebus Performance 4x4 is ingebouwd. Hierdoor is er altijd schoon, gezond water beschikbaar – waar u ook bent met uw camper.

     

    Betrouwbaar en snel op het internet, zelfs ver weg

    Snelle en veilige internettoegang is een van de fundamentele vrijheden van het dagelijks leven van vandaag. Om tijdens uw kampeervakantie van deze vrijheid te kunnen genieten, is de Globebus Performance 4x4 uitgerust met de krachtige G5-internettoegangsoplossing Camper Net, die overal een uitstekende internettoegang biedt.

    Met een gegevensoverdrachtssnelheid tot 20 gigabit per seconde biedt Camper Net de best mogelijke connectiviteit voor gamen, media en werk tijdens caravantochten - inclusief ontvangstversterking van Wi-Fi-signalen die beschikbaar zijn op de standplaats.

     

    Ook visueel een krachtpatser

    Kracht, robuustheid en waarde worden ook weerspiegeld in het uiterlijk van de nieuwe camper met vierwielaandrijving van Dethleffs. Met zijn opvallende cabinelak in Compovolo Grey en de hoogwaardige carrosseriestickers – eveneens in Compovolo Grey – met een opvallend, rood Dethleffs-icoon, onderscheidt de Globebus Performance 4x4 zich duidelijk van de massa campers. Bovendien dankt de camper met vierwielaandrijving zijn kenmerkende offroad-look aan een groot aantal speciale kenmerken, zoals 18-inch offroad-banden op matzwarte velgen, zwarte voorbalk, LED-lichtbalk, plus schorten, luifel, ladder en reling – alles in matzwart.

     

    Luxe interieurontwerp

    In het woongedeelte van de 685 centimeter lange en 220 centimeter brede Globebus Performance 4x4 zorgt een uitgebreide en hoogwaardige uitrusting voor een eersteklas kampeersfeer. De 70 centimeter brede carrosseriedeur met coupé-instap en intrekbare trede biedt een comfortabele toegang tot het woongedeelte. Door het raam in de T-kap stroomt er veel daglicht het interieur binnen.

    De indeling van de Globebus Performance 4x4 is ontworpen voor twee personen: een halve dinette voorin, comfortabele eenpersoonsbedden achterin, een gastronomische keuken met veel opbergruimte en een enorme koelkast ertussen, en een ruime draaibare wand ertegenover.

     

    Inleidend model eerste editie

    Dit alles maakt de vierwielaangedreven Globebus Performance 4x4 de juiste camper voor alle kampeerliefhebbers die buiten de gebaande paden willen zijn, maar niet willen inboeten aan comfort en functionaliteit.

    De productieversie Globebus Performance 4x4 First Edition is nu al te bestellen als aantrekkelijke introductie-editie tegen een aantrekkelijke prijs inclusief uitgebreide standaarduitrusting.

    Meer info www.dethleffs.com

    23-03-2025 om 20:34 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-03-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    18-03-2025 om 19:42 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meer ongevallen met steps
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Aantal ongevallen met elektrische steps terug de hoogte in
    In Vlaanderen zelfs 10% meer ongevallen met elektrische steps
    Volgens de laatste verkeersveiligheidsbarometer van Vias institute op basis van cijfers van de politie is het aantal letselongevallen in ons land in 2024 lichtjes gedaald (-3%). Voor één vervoerswijze zien we wel een duidelijke stijging en dat is voor de elektrische steps (+9%).
    Bij de ongevallen met een bestuurder onder invloed van alcohol zien we voor heel het land wel een gunstige trend (-11%).  Het aantal verkeersdoden blijft stabiel, maar het gaat hier over een voorlopig bilan waarbij enkel de doden ter plaatse in rekening zijn genomen. Om het definitieve bilan te weten, moeten daar ook nog de personen aan toegevoegd worden die binnen de 30 dagen na hun ongeval overlijden.
    Bijna 100 ongevallen per dag in 2024
    In 2024 is het aantal letselongevallen in ons verkeer lichtjes gedaald in vergelijking met 2023 (- 3%). In totaal werden 35 540 ongevallen met doden of gewonden geregistreerd door de politie. Dat komt neer op gemiddeld zo’n 100 ongevallen per dag. Het aantal gewonden is ook met 3% gedaald tov 2023.
     
    Het aantal verkeersdoden stagneert (363 verkeersdoden ter plaatse in 2024 ten opzichte van 358 in 2023). Het gaat hier wel over een voorlopige balans waarbij enkel rekening gehouden is met de mensen die ter plaatse om het leven komen. Daar moeten nog de slachtoffers aan toegevoegd worden die tot 30 dagen na hun ongeval overlijden.

                                        Evolutie 2023-2024 van het aantal letselongevallen en slachtoffers
       
    2023
     
    2024
    Evolutie 2023-2024
     (absoluut aantal)
    Evolutie
    2023-2024
    (%)
    Letselongevallen 36.576 35.540 - 1036 - 2,8%
    Totaal aantal slachtoffers 44.874 43.591 - 1283 - 2,9%
    Doden ter plaatse 358 363 + 5 + 1,4%
    Gewonden 44.516 43.228 - 1288 - 2,9%
                            Gegevensbron: Federale Politie/DGR/DRI/BIPOL – Infografie: Vias institute
     

    Aantal ongevallen met elektrische steps neem toe
    In 2024 werden 1745 ongevallen met een elektrische step geregistreerd. Dat betekent een stijging met 9% ten opzichte van 2023 (1608 ongevallen). Het reële aantal ongevallen met gewonden ligt nog hoger, want na een val zonder tegenpartij wordt niet noodzakelijk de politie gebeld om een vaststelling te doen. Enkele jaren geleden kwamen de ongevallen met elektrische steps quasi uitsluitend in Brussel voor. Momenteel zien we in heel het land meer elektrische steps in het straatbeeld. De meeste ongevallen gebeuren momenteel in Vlaanderen en we stellen daar een stijging vast met 10% van het aantal ongevallen ten opzichte van 2023 (van 851 naar 937). 3 personen kwamen ook ter plaatse om het leven in Vlaanderen met een elektrische step. In juli 2022 werden nieuwe regels voor elektrische steps van kracht, maar we stellen vast dat die niet altijd en overal correct gerespecteerd worden. Het is dus noodzakelijk dat die regels beter nageleefd worden. Daarvoor zijn extra sensibilisering en controles nodig.

    De tendens qua ongevallen is het meest gunstig voor de vrachtwagenongevallen. Er gebeurden nog 1606 letselongevallen vorig jaar ten opzichte van 1715 in 2023 (- 6%).
     
    Bij de fietsers zien we in heel het land ook een daling van het aantal letselongevallen (-5%).
    Opvallend is we die daling enkel zien bij de klassieke fietsen (-9%) van 7753 ongevallen in 2023 naar 7061 in 2024.
    Bij de ongevallen met een elektrische fiets zien we wel een lichte stijging (van 3390 naar 3464, +2%).
     
    Minder ongevallen met een bestuurder onder invloed
    Vorig jaar gebeurden 3654 ongevallen waarbij de bestuurder te veel gedronken had. Het gaat om een daling met 11% ten opzichte van 2023 (4106 ongevallen). De covid-jaren buiten beschouwing gelaten, gaat het over het laagste aantal ongevallen met een bestuurder onder invloed van alcohol. Toch blijft het nog steeds gaan over gemiddeld 10 ongevallen per dag in ons land.
     
    Conclusie
    De resultaten van de verkeersveiligheidsbarometer tonen voor vorig jaar een lichte daling van het aantal letselongevallen. Een gunstige tendens is de daling van het aantal alcoholgerelateerde ongevallen. Daarentegen stellen we terug een stijging vast van het aantal ongevallen met een elektrische step, terwijl er tussen 2022 en 2023 een daling was. Ongevallen met elektrische steps zijn niet enkel beperkt tot Brussel, maar doen zich in het hele land voor. Dat gaat ook gepaard met een groeiende populariteit van de Belgen voor dit vervoermiddel. De komende maanden is het belangrijk om van dichtbij dit fenomeen op te volgen en te bekijken hoe we deze trend kunnen keren. Dat gaat van gerichte sensibilisering tot het uitvoeren van meer controles voor gebruikers van elektrische steps.

    Meer info: VIAS Institute

    18-03-2025 om 19:38 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    14-03-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stadhuis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    14-03-2025 om 21:03 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw bij Carthago

    Carthago chic e-line nieuwe generatie: Het summum van de Carthago Liner-klasse – nu met een compleet nieuw exterieurdesign

    Het nieuwe exterieurdesign van de Carthago chic e-line: dynamisch en elegant tegelijk

    Typisch chique e-line: ruime leefruimte, enorme opbergruimte

    Carthago chic e-line: het veelzijdige programma

     

    Kampioen in autarkie, kroon op het werk van de Carthago Liner-klasse – er zijn veel termen die de Carthago chic e-line beschrijven en omvatten. Ze zijn doorgaans gebaseerd op comfort, exclusiviteit en elegantie, waarbij de nadruk ligt op de royale ruimte voor passagiers en bagage en het hoge laadvermogen. Nu draait het wiel weer: de chique e-line op basis van de Mercedes-Benz Sprinter krijgt voor modeljaar 2025 een compleet nieuw exterieurdesign. De nieuwe generatie van de chique e-line met de ster oogt even vertrouwd als typerend voor het merk en laat de voorgaande modellen en de Carthago-broertjes op de Fiat Ducato, maar ook de chique s-plus en liner-for-two op de Iveco Daily er niet ouderwets uitzien - en vertegenwoordigt toch een merkbare stap voorwaarts.

                                          

    Het nieuwe gezicht van de Carthago chic e-line: dynamisch en elegant tegelijk

    Het opvallende kenmerk van de Carthago chic e-line nieuwe generatie op de Mercedes-Benz Sprinter is het compleet nieuw ontworpen front van de integrale campers. Het brengt de vertrouwde designtaal van de chique e-line krachtig over naar de toekomst. Centraal staat wederom het zeshoekige radiatorrooster, maar nu in een doorontwikkelde vorm met vijf opvallende driedubbele dwarsbalken. In het middengedeelte is de nieuwe, zelfverzekerde C-branding van Carthago onmiskenbaar aanwezig, in plaats van het voorheen ingetogen merklogo. De radiatorgrille gaat zijdelings over in de koplampbehuizingen met led-dagrijverlichting en de exclusieve Carthago full-led-koplampen. Onder de koplampen benadrukken designelementen links en rechts, elk met twee geïntegreerde dwarsbalken, het krachtige uiterlijk. Ze verbreden de voorkant visueel en zorgen ervoor dat de campers krachtig op de weg staan. De spoilerranden van de bumper vormen een gesloten eenheid met de nieuwe, dynamisch gevormde wielkastafdekkingen.

                                                          

    De grote voorruit van de chique e-line biedt optimaal zicht, zowel op het landschap als op verkeerslichten. De gebogen voorruit is naadloos glad en daardoor aerodynamisch geïntegreerd in het frontmasker en loopt vloeiend en aerodynamisch gunstig over in het dak. Aan de zijkanten wordt het omlijst door grijze A-stijlen. In tegenstelling tot eerdere modellen eindigen deze pilaren nu in een krachtige, hoekige vorm aan de onderkant van de boeg. Visueel gezien lijken ze de koplampen te dragen. Bovenaan slingeren ze sierlijk omhoog naar het dak. Samen met de getinte zijruiten en de donkere bestickering krijgt de Carthago chic e-line van Mercedes-Benz een moderne, harmonieuze en krachtige uitstraling in de stijl van het vizier van een motorhelm.

                                                                          

    Een Carthago is vanuit elk perspectief een lust voor het oog. Dat geldt vooral voor het nieuwe design van de chique e-line: de radiatorgrille, de koplampen en de nieuwe exterieurgraphics met een strakke sierstrip in donkerrood en antraciet op het zijpaneel vloeien naadloos in elkaar over en vormen zo een harmonieuze eenheid met een naadloos design. 

    Typisch chique e-line: ruime leefruimte en enorme opbergruimte

    De typische kenmerken van de chique e-line zijn onveranderd gebleven en zijn door de voortdurende ontwikkeling uitgegroeid tot een model in zijn klasse. Er is het ruimteconcept van de woonverdieping met de extra grote woonkamerhoogte van 2,11 meter. De unieke verhoogde kelder met enorme opbergruimte. Nadat we de deur naar de garage aan de achterkant en alle toegangsluiken hebben geopend, blijkt het meer een opslagruimte dan een bergruimte te zijn. Grote reservoirs voor zoet water en afvalwater. En de Alde warmwaterverwarming in combinatie met het Carthago-thermoconcept in de bestuurderscabine. Het basisvoertuig is de Mercedes-Benz Sprinter of de Fiat Ducato. Beide met een AL-KO verlaagd chassis. En dan is er nog de Carthago chic e-line XL met zijn breedspoor tandem achteras. Het voldoet aan de grootste wensen op het gebied van ruimte en laadvermogen. Het spreekt voor zich dat de chique e-line in alle opzichten het Carthago-DNA weerspiegelt.

                                                                                      

    Carthago chic e-line: het veelzijdige programma

    De Carthago chic e-line bestrijkt een breed spectrum, van het circa acht meter lange model I 50 LE tot de bijna negen meter lange I 64 XL QB. Alle modellen zijn leverbaar op Fiat Ducato of Mercedes-Benz Sprinter, elk met een verlaagd AL-KO-frame. In totaal zijn er dus twaalf individuele modellen met zes plattegronden. De versies met de ster hebben het nieuwe gezicht als “nieuwe generatie”. Het interieur van de stijlwereld linea chiara harmonieert met het elegante uiterlijk van buitenaf met het meubeldecor Noce Fino in combinatie met de bovenkastfronten in hoogglans ivoor. Als alternatief biedt Carthago de stijlwereld linea nobile aan. Het bijzondere aan de keuken zijn de tweekleurige keukenfronten in hoogglans ivoor en lotuswit.

    Als u een combinatie van bijzonder hoge trekkracht en een royaal trekvermogen wenst, is het alternatief de Carthago chic s-plus op een Iveco Daily met achterwielaandrijving, maar verder grotendeels identieke uitrusting.

    Meer info www.carthago.de

     

     

     

    14-03-2025 om 21:01 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat een huis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    14-03-2025 om 20:38 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-03-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een stadhuis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    12-03-2025 om 21:13 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 21/07-27/07 2025
  • 14/07-20/07 2025
  • 07/07-13/07 2025
  • 09/06-15/06 2025
  • 02/06-08/06 2025
  • 26/05-01/06 2025
  • 19/05-25/05 2025
  • 12/05-18/05 2025
  • 05/05-11/05 2025
  • 28/04-04/05 2025
  • 21/04-27/04 2025
  • 14/04-20/04 2025
  • 07/04-13/04 2025
  • 31/03-06/04 2025
  • 24/03-30/03 2025
  • 17/03-23/03 2025
  • 10/03-16/03 2025
  • 24/02-02/03 2025
  • 17/02-23/02 2025
  • 10/02-16/02 2025
  • 03/02-09/02 2025
  • 13/01-19/01 2025
  • 06/01-12/01 2025
  • 30/12-05/01 2025
  • 23/12-29/12 2024
  • 16/12-22/12 2024
  • 09/12-15/12 2024
  • 02/12-08/12 2024
  • 25/11-01/12 2024
  • 18/11-24/11 2024
  • 04/11-10/11 2024
  • 28/10-03/11 2024
  • 21/10-27/10 2024
  • 14/10-20/10 2024
  • 07/10-13/10 2024
  • 30/09-06/10 2024
  • 23/09-29/09 2024
  • 16/09-22/09 2024
  • 26/08-01/09 2024
  • 19/08-25/08 2024
  • 12/08-18/08 2024
  • 05/08-11/08 2024
  • 29/07-04/08 2024
  • 15/07-21/07 2024
  • 08/07-14/07 2024
  • 01/07-07/07 2024
  • 24/06-30/06 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!