Inhoud blog
  • Camping Düsseldorf
  • Dethleffs met gunstigere prijzen voor 2026
  • Mooie landschappen
  • De nieuwe Transporter voor werk en vakantie
  • Even wachten
  • Nieuw bij Truma
  • kampeerauto's
  • Nieuwe kampeerauto bij Hobby
  • Zwerfauto's met hefdak
  • Volkswagen
  • Camping
  • Motorfietsen
  • Mooi landschap
  • een sparrenpoort
  • Camping Dusseldorf
  • Fietsveiligheid
  • Fietsers
  • Voetgangers en fietsers een probleem
  • In de sneeuw
  • Dethleffs heeft een 4x4 kampeerauto
  • Niet overal zijn er goede wegen
  • Reddingsstrook vrijhouden
  • Nieuw
  • Hobby lanceert een nieuwe kampeerauto
  • Het gras is gemaaid
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    21-09-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Commentaar van het Caravan salon van Düsseldorf
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    CARAVAN SALON 2022 met een geweldig resultaat

    Beursterrein als emotionele ontmoetingsplek

     CARAVAN SALON Düsseldorf 2022 heeft met talrijke noviteiten en innovaties, een groot aantal bezoekers en een uitstekende stemming op indrukwekkende wijze bevestigd, dat de vakantievorm ‘Caravaning’ een absolute trend is. Tijdens de tien beursdagen vergaarden 235.000 caravaning-fans uit 72 landen in 16 beurshallen informatie over het aanbod van 736 exposanten uit 34 landen. Messe Düsseldorf en de Caravaning Industrie Verband e.V. (CIVD) zijn meer dan blij met het geweldige resultaat. “Ondanks een economisch uitdagende setting, is het ons gelukt om bezoekers aan te trekken met een bovenmatige interesse in deze vakantievorm en daarnaast met concrete aankoopintenties kwamen. Wat vooral opviel, was de uitstekende sfeer tijdens de hele beurslooptijd, waarbij de passie voor de mobiele vrije tijd ieder moment merkbaar was. Alleen CARAVAN SALON weerspiegelt de complete, veelzijdige wereld van de caravaning,” vat Erhard Wienkamp, directeur van Messe Düsseldorf samen.

     Wat ook positief is, is het feit dat wederom veel nieuwkomers en jonge gezinnen de caravaning-beurs hebben bezocht. Voor deze doelgroep was het adviesaanbod bij de ‘StarterWelt’ ideaal, maar ook het nieuwe thema ‘Abenteuer Ausbau’ (avontuur doe-het-zelf-uitbouw) kon op veel bijval rekenen. 

     CIVD-president Herrmann Pfaff was erg tevreden over het verloop van het 61ste CARAVAN SALON: “Na twee jaren met pandemierestricties, konden we elkaar in 2022 weer onder relatief normale omstandigheden in Düsseldorf ontmoeten. Geheel naar verwachting hebben ook dit jaar veel mensen de kans gegrepen, om informatie in te winnen over noviteiten en de trends van de caravaning-branche. Haar naam als dé toonaangevende beurs heeft CARAVAN SALON weer volledig waargemaakt. De 61ste editie was niet alleen de grootste ooit, maar heeft ook qua kwaliteit en veelheid van de tentoongestelde producten en noviteiten de toon gezet. Niet eerder was de keuze aan campers, caravans en toebehoren zo groot. Bovendien heeft de beurs zich tot een belangrijk dialoogplatform ontwikkeld, waar onze branche het contact met beslissers uit de politiek en het toerisme onderhoudt, daar het economische en toeristische potentieel van de vakantievorm caravaning nog lang niet is uitgeput en verder kan worden uitgediept. CARAVAN SALON is van oudsher niet alleen een podium voor nieuwe producten, maar ook een emotionele ontmoetingsplek, zowel voor caravaning-fans als nieuwkomers. Dit aspect is in de huidige tijd nog belangrijker geworden, daar campers en caravans vrije tijd, individualiteit en dromen belichamen, en mensen met elkaar verbinden. Het is dan ook niet verrassend, dat onze manier van vakantie vieren al vóór aanvang van de pandemie in populariteit steeg en voor veel vakantiegangers niet meer weg te denken is. Een einde van de caravaning-trend is niet in zicht.

    Kortom: CARAVAN SALON heeft niet alleen bezoekers geënthousiasmeerd, maar was ook voor organisaties en exposanten een groot succes en zorgt ervoor dat we als branche de toekomst vol vertrouwen tegemoet kunnen zien.”

     Ook de exposanten van CARAVAN SALON waren overwegend zeer tevreden:

     “CARAVAN SALON 2022 is voor Hobby weer een hele succesvolle beurs geweest. We waren erg blij met de positieve feedback van journalisten en het groot aantal bezoekers op onze stand,” zegt Hobby-directeur Holger Schulz. “In het middelpunt van onze beurspresentatie stond de nieuwe Hobby Maxia Van op een VW Crafter- chassis, waarmee Hobby nu ook in het segment van premium kampeerbusjes is gestapt. Onze Beachy en zijn presentatie op strandzand, was ook de afgelopen editie een echte highlight van de beurs. We zijn dan ook extra blij, dat we met onze lichtgewicht bouwstudie Beachy Air, samen met de VW ID Buzzdie  - beide voor het eerst op een publieksbeurs gepresenteerd - een nieuw hoogtepunt hebben kunnen creëren. De beursstandplaats Düsseldorf biedt een ideaal platform voor de opmaat van ons seizoen en we willen Messe Düsseldorf bedanken voor de goede service en de geweldige gastvrijheid.”

     Dr. Holger Siebert, directeur van Euro Mobil GmbH en Trigano Deutschland KG: “Deze editie van CARAVAN SALON werd gekenmerkt door een grote interesse in producten, maar ook slechte levertijden en een hoge mate van onzekerheid met betrekking tot de toekomst. De mensen houden van de mobiele vrije tijd, en willen, ondanks duidelijk gestegen prijzen, een voertuig kopen. Dat de verkoop op deze beurs over het algemeen terug was gelopen, ligt aan het gebrek aan basisvoertuigen voor campers, en dan vooral bij de marktleider Fiat. Het wereldwijde tekort aan voertuigelektronica zorgt voor langere periodes van productiestilstand – beginnend bij de chassis- en gevolgd door de camperproducenten. Bij al onze acht merken hebben we vastgesteld, dat de klanten direct tot aankopen over willen gaan, als de levertijd kort is en de leveringstermijnen en prijzen vaststaan. Als echter de levertijd een jaar bedraagt en de handel geen leveringstermijn- en prijsgarantie kan geven, dan zijn de klanten terughoudend. Bij enkele van onze merken zijn vanwege betere leveringsmogelijkheden veel campers op een Ford-chassis verkocht, en bij het premium-merk Eura Mobil lag de focus bij hoogwaardige campers op een Mercedes-Benz-chassis.”

     “We zijn meer dan tevreden over het verloop van deze CARAVAN SALON. Onze prognoses zijn duidelijk overtroffen en onze handelaren zijn zeer enthousiast; zij hebben ons volop positieve feedback gegeven. Vooral onze meerdere merkenstrategie’ met de nieuwe basisvoertuigen van Volkswagen, Ford, MAN en Mercedes-Benz kon bij bezoekers en klanten op grote bijval rekenen en zorgde voor uitgesproken positieve verkoopcijfers. Over de gehele linie is CARAVAN SALON voor Knaus Tabbert wederom een groot succes, daar er hier in Düsseldorf optimale randvoorwaarden zijn,” aldus Gerd Adamietzki, Chief Sales Officer bij Knaus Tabbert. 

    “Als Hymer GmbH & Co. KG kunnen we op een beursweek met een uitstekend aantal bezoekers en een zeer goede sfeer op CARAVAN SALON 2022 terugkijken. De interesse in deze reisvorm is nog steeds groot: vooral de vraag naar campers met een zeer uitgebreide inrichting is groot. Ook zijn de thema’s 4-wheel drive en zelfvoorziening grote trends. Dat bleek uit de talloze persoonlijke gesprekken; het bevestigt de aanhoudend positieve trend van de branche en toont tegelijkertijd, dat we met onze premiumstrategie exact de behoefte van de veeleisende camperliefhebbers aanspreken. De beurs is een uitstekend platform voor het directe contact met handelaren, partners, klanten en geïnteresseerden. We zijn dan ook blij, dat we hier na drie jaar weer bij waren. We hebben een volledig nieuw standconcept gebruikt, dat onze positionering en de hoge standaard van Hymer, maar ook belangrijke toekomstige thema’s zoals het gebruik van duurzame materialen weerspiegelt. Daar past ook de Venture S - onze beurshighlight en een echte publiekstrekker, bij. We nemen alle impulsen mee en verheugen ons op de herfst van 2022, waarin we hopelijk veel geïnteresseerden bij onze handelspartners terugzien,” zegt Christian Bauer, voorzitter van de directie van HYMER GmbH & Co. KG.

     Bernd Wuschack, directeur Verkoop, Marketing en Klantcontact van de Carthago Gruppe: “Tegen het licht van de leverings- en prijssituatie, hadden we dit jaar gemengde gevoelens over het te verwachten resultaat. We waren daarom extra tevreden met het daadwerkelijke resultaat van CARAVAN SALON. De aandacht voor onze vakantievorm is nog steeds overweldigend, wat goed uit het groot aantal bezoekers en de positieve gesprekken op onze stands bleek. Ondanks de veranderingen, waarmee we dit jaar als geheel concept te maken hadden gekregen, werd de beurs voor ons door een hoge kwaliteit en een aangename sfeer gekenmerkt. Hier moet ook worden opgemerkt, dat de samenwerking met Messe Düsseldorf uitstekend verloopt. De bekroning voor onze handelspartners en voor ons, was de gezamenlijke beursavond op onze stand met als eregast Ralf Schumacher.” 

     “Met het oog op de economische situatie in Duitsland, zijn wij met lage verwachtingen naar CARAVAN SALON gereisd. De grote interesse van klanten heeft ons echter positief verrast. We hebben een respectabel verkoopresultaat behaald en zijn erg tevreden over het verloop van CARAVAN SALON 2022,” vat Marco Lange, directeur en eigenaar van la strada Fahrzeugbau GmbH samen.

     CARAVAN SALON is in de segmenten Toebehoren, Technische Onderdelen en Uitbouwonderdelen met de hallen 13 en 14 buitengewoon goed opgesteld. Bij geen ander evenement voor caravaning wereldwijd, vinden vakmensen en consumenten een groter, omvangrijker en internationaler productaanbod. Jürgen Vöhringer, directeur-eigenaar van Vöhringer GmbH & Co. KG zegt: “Toeleveranciers staan altijd garant voor innovaties. Het is goed om te zien, dat de vakgesprekken gedurende de afgelopen jaren duidelijk aan kwaliteit hebben toegenomen. De sfeer in de hallen is ondanks de lastige omstandigheden zoals problemen in de leveringsketen, de oorlog en inflatie heel positief. De branche ziet de uitdagingen en neemt deze met een positieve instelling aan, waarbij ook de samenhang binnen de branche goed is om te zien. We kunnen met veel plezier vaststellen, dat dit jaar het aantal bezoekers uit Oceanië, Azië en Noord-Amerika sterk is toegenomen. CARAVAN SALON was uitstekend georganiseerd.”

    Hal 3 was dit jaar het centrum van de segmenten Equipment & Outdoor en Travel & Nature. Hier werden wandelbestemmingen uit de hele wereld gepresenteerd, die op grote interesse van de outdoor-fans konden rekenen. Er was vooral veel vraag naar bestemmingen in de buurt van steden, wat bijvoorbeeld op de groepsstand van Tourismus NRW, ondersteund door het ministerie van economische zaken van deze deelstaat te merken was.

     Ute Dicks, directeur van de Duitse Wandelvereniging: “De beurs heeft aangetoond, dat de mensen binnen het wandeltoerisme op zoek zijn naar een kwaliteitsaanbod, zoals de ‘Qualitätswege Wanderbares Deutschland’, en dan het liefst in een natuurlandschap dat nog intact is. Ze hechten ook in hun vrije tijd veel waarde aan duurzaamheid. De zorgen om de veranderingen ten gevolge van het klimaat konden niet worden genegeerd. Vooral wandeltoeristen tonen zich zeer geëngageerd, om hun voetprint zo klein mogelijk te houden. Wandelwegen met een aansluitingen op het openbaar vervoer, regionale producten bij overnachtingsmogelijkheden en groene energie worden steeds belangrijker. Dat duurzaamheid ook in andere toeristische segmenten aan terrein wint, blijkt over de hele linie bij caravaning. Ook daar wordt het fundament bepaald door een natuurlandschap dat zoveel mogelijk intact is. Daarom zijn we zo blij, dat we tijdens CARAVAN SALON gezamenlijk met de Caravaning Industrie Verband de voorwaarden en kansen van een duurzaam natuurtoerisme hebben kunnen benoemen. We moeten en zullen daarbij verder blijven samenwerken, om zo onze natuur te behouden. Alleen zo zal een waardeketen binnen het natuurtoerisme mogelijk zijn.”

    “Onze deelname dit jaar aan CARAVAN SALON was een groot succes! De vraag naar Catalonië als camping- en outdoor-bestemming was enorm en ons nieuwste product, de Grand Tour van Catalonië, stond volop in de aandacht.  Voor ons was de combinatie van een stand en presentaties op het Travel & Nature CONNECTED-podium de perfecte vorm om de beursbezoekers over ons veelzijdige aanbod te kunnen informeren,” aldus een enthousiaste Montserrat Sierra, directeur van de Catalan Tourist Board – Central Europe. 

    Ole Schnack, directeur van Landvergnügen GmbH: “CARAVAN SALON is een plaats, waar wij onze klanten en Landvergnügen-partners persoonlijk kunnen ontmoeten. Hier kunnen we te midden van de beursactiviteiten ervaringen uitwisselen, gezamenlijk problemen oplossen en bijzondere verhalen delen. Ik vind het zeer verheugend te zien, dat hier vaak ‘oude’ klanten aan nieuwe geïnteresseerden uitleggen, hoe Landvergnügen functioneert. Daarvoor is CARAVAN SALON de plek bij uitstek, daar we hier mensen uit alle regionen van Duitsland, Nederland en België kunnen ontmoeten.”

     Jarle Sänder van het Wandermagazin: “Elkaar eindelijk weer, vrijwel zorgeloos, face to face ontmoeten – dat is toch geweldig! Onder de bezoekers van CARAVAN SALON bevinden zich altijd enorm veel wandel- en outdoor-fans, die graag actief in de buitenlucht zijn en het avontuur zoeken. Wij van het Wandermagazin hadden onze handen vol en hopen, dat in 2023 weer een groter toeristisch aanbod uit Duitsland en Europa in de beurshallen van Düsseldorf aanwezig zal zijn. Het zijn namelijk de landschappen en speelweides van deze regionen waar de moderne camper-, kampeerbusje- en caravaneigenaren overnachten, wandelen, klimmen of fietsen.”

    21-09-2022 om 16:16 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Knaus-Tabbert een succes in Düsseldorf
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    Enorme belangstelling voor innovaties - uitstekende resultaten: 

    Caravan Salon 2022 heeft zijn positieve verwachtingen ruimschoots overtroffen

     Voor Knaus Tabbert eindigt de Caravan Salon 2022 met uitstekende verkoopcijfers

    •  De consequent uitgebreide multibrand-strategie van Knaus Tabbert kreeg veel bijval van geïnteresseerde partijen en kopers
    •  Innovaties zoals de nieuwe KNAUS TOURER CUV en frametechnologie trokken een groot publiek
    •  In drie hallen boden de zes merken van Knaus Tabbert beursbezoekers een verrassende verscheidenheid aan nieuwe producten en modellen

    Düsseldorf/Jandelsbrunn, 5 september 2022. Het Caravan Salon 2022 werd zondagmiddag afgesloten met een uitstekende balans: Met meer dan 235.000 bezoekers meldt de organisator een uitstekend resultaat, waarbij tegelijkertijd de nadruk wordt gelegd op de uitstekende stemming onder bezoekers en exposanten. Vooral hal 1, 4 en 5 waren populaire bestemmingen voor het publiek, waar de zes merken van Knaus Tabbert hun innovaties presenteerden.

    Na tien dagen op de beurs kan CEO Gerd Adamietzki, CSO van Knaus Tabbert AG, de eerste positieve indrukken rondom bevestigen: "We zijn meer dan tevreden met deze Caravan Salon. Onze voorspellingen werden aanzienlijk overtroffen. Met name onze multimerkenstrategie met de nieuwe basisvoertuigen van Volkswagen, Ford, MAN en Mercedes-Benz werd zeer goed ontvangen en zorgde voor uiterst aangename verkoopcijfers. Bovendien zijn er hier in Düsseldorf optimale omstandigheden voor ons."

    Knaus Tabbert presenteerde tijdens de Caravan Salon 2022 een aantal baanbrekende stappen in de toekomst van caravanning. De nieuwe KNAUS TOURER CUV opende de eerste blik op een volledig nieuwe voertuigcategorie in de KNAUS Hall (Hal 1). Op basis van de populaire Volkswagen T6.1 toont dit model een maximaal flexibele variant van de felbegeerde CUV (Caravanning Utility Vehicle): Ondanks zijn enorm compacte afmetingen biedt de nieuwe TOURER CUV, die minder dan 5,90 meter lang is, maximaal vier slaapplaatsen en een slimme kamerbadkamer. Het spannende model zal binnenkort verkrijgbaar zijn bij dealers om te bekijken en te testen.

    De uitbreiding van het uitgebreide assortiment basisvoertuigen van Knaus Tabbert, waar Knaus Tabbert krachtig naar streefde, stuitte ook op grote belangstelling en aanmoediging. Als belangrijke aanvulling op de voorheen dominante merken nemen Ford, MAN, Mercedes-Benz en Volkswagen nu al belangrijke rollen in het portfolio op zich. Ze maken nieuwe, interessante aanbiedingen, aanzienlijk meer keuze en flexibiliteit mogelijk dan voorheen.

    De KNAUS AZUR caravan toonde een buitengewone technologische mijlpaal. Het vormt de nieuwe premium serie in het caravansegment van het merk. Voor het eerst wordt de toekomstgerichte frametechnologie gebruikt in serieproductie. Robots nemen de precieze verlijming van de componenten over, waaruit een zelfdragend, zeer sterk frame wordt gecreëerd. Dit optimaliseert niet alleen het gewicht, maar zorgt ook voor ongekende vrijheid in de plattegrond en het kamerontwerp. Deze nieuwe diversiteit werd gedemonstreerd door de varianten van de nieuwe KNAUS AZUR die in hal 1 worden getoond. Ze zijn ook buiten innovatief: de resistente oppervlakken repareren krassen en lichte schade onafhankelijk en zonder verdere actie. Zowel de KNAUS AZUR als de eveneens nieuwe TABBERT PEP PANTIGA caravan zijn binnenkort verkrijgbaar bij de dealers.

    Met zijn optreden op de Caravan Salon 2022 is Knaus Tabbert er opnieuw op indrukwekkende wijze in geslaagd om zijn rol als innovatiemotor in de industrie te bevestigen. Daarnaast bestrijkt de fabrikant uit Jandelsbrunn in Neder-Beieren met zijn merken KNAUS, WEINSBERG, TABBERT, T@B, MORELO en RENT AND TRAVEL elk segment op het gebied van vrijetijdsvoertuigen.

    21-09-2022 om 16:00 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Let op uw banden

    Rolling Wheel: 278.000 Belgische wagens rijden met banden in slechte staat

    Een grootschalig Belgisch bandenonderzoek deze zomer toont aan dat 4,7%  van de Belgen rondrijdt met  minstens één band in slechte staat. Cijfermatig lopen 278.000 voertuigen een potentieel risico door probleembanden. Overmatige slijtage, beschadigde zijwanden, te oude banden en verschillende types banden op één as waren de meest voorkomende euvels. Ook opvallend is dat nog heel wat chauffeurs rondreden op winterbanden tijdens de hete zomermaand juli.

    De voorbije zomer organiseerde mobiliteitsfederatie TRAXIO samen met Pneuband (de commissie van de bandenfabrikanten), Federtyre (de Belgische groepering van de bandenspecialisten) en Recytyre (het beheersorganisme voor afvalbanden) een grootschalig banden-onderzoek “Rolling Wheel”  waarbij de staat van de banden bij 1.000 wagens gecheckt werd over heel België.

    De meest voortkomende problemen waren: profieldiepte minder dan 2mm (6,8%), slijtage aan 1 schouder (5,1%), andere schade zoals barstjes, stuk uit band, nagel (2,8%) en slijtage of schade zijwanden (2,2%) , maar ook reden nog 6,5% van de chauffeurs rond op winterbanden. Voor 16,2% van de onderzochte voertuigen is het aangewezen dat minimaal 1 band grondig moet nagekeken worden door een professional. Opmerking hierbij : tijdens dit onderzoek werd de bandenspanning niet gemeten.

    Overzicht van de meest vastgestelde bandenproblemen

    Pneuband-voorzitter Per de Vries: “Het klopt dat 4,7% van het Belgische wagenpark rondrijdt op banden die dringend vervangen moeten worden. Het is dus erg belangrijk dat de automobilist zijn banden regelmatig controleert of laat nazien bij zijn bandencentrale of garage. Deze cijfers tonen echter ook een verbetering : bij de vorige ‘Rolling Wheel’-studie in  2015 lag dat aantal “probleembanden” nog op 9 %. Hieruit blijkt dat onze sensibiliseringsacties succes hebben, we zullen hier dus blijvend op inzetten”.

    Vergevorderde slijtage

    Vergevorderde slijtage is het meest voorkomende probleem. Als een band onvoldoende profiel heeft, zal die het water op een nat wegdek niet snel genoeg kunnen afvoeren. Hierdoor kan de wagen beginnen ‘aquaplanen’ en onbestuurbaar worden. 2,5% van het wagenpark rijdt momenteel rond met een bandenprofiel van minder dan het wettelijke minimum van 1,6 millimeter. Vaak vertonen de banden ook  een ongelijkmatige slijtage. Deze slijtage is vaak het gevolg van een foutieve uitlijning van de wagen, soms zijn ook beide flanken sterk afgesleten o.a. door een met te lage bandenspanning te rijden. Hierdoor rust het gewicht van de wagen te veel op flanken van de band, wat het slijtingsproces versnelt. De banden steeds op een correcte spanning houden is van essentieel belang.

    (Te) Oude banden

    31% van de chauffeurs reed rond met banden die ouder zijn dan 5 jaar en maar liefst 10,5% met banden ouder dan 10 jaar. Voornamelijk oudere banden (5 jaar en meer) zijn vatbaar voor haarscheurtjes : ze ontstaan na verloop van tijd wanneer de band uitdroogt en geteisterd wordt door zonlicht en temperatuursveranderingen. Dit maakt het rubber minder soepel, wat grip vermindert en de band kwetsbaar maakt.

    Winterbanden

    De Belgische zomer 2022 flirtte regelmatig met de 30 °C, maar toch reden 6,5 % van de chauffeurs op  winterbanden rond.

     

    Frank Lambrecht, voorzitter van Federtyre benadrukt het belang van geschikte seizoenbanden onder de wagen: “Strikt genomen is dit niet tegen de wet, maar in de zomer rondrijden met winterbanden brengt enkel nadelen met zich mee. Het profiel van een winterband  is ontworpen voor sneeuw en ijs, maar in de zomer heeft dit profiel een minder goed contact met de weg en dus een langere remweg. De specifieke rubbersamenstelling kent bovendien extra slijtage en dus ook een hoger verbruik.”

    Interessant bijkomend weetje: maar liefst 12 % van de onderzochte auto’s bleek op vierseizoenenbanden te staan Dat is een enorme groei ten opzichte van de situatie in 2015, toen slechts 2 % van de voertuigen op vierseizoenenbanden reed.

    Verschillende types

    Tot slot ontdekten we via de Rolling Wheel-studie dat een deel  van de wagens rondrijdt rond met banden van een verschillende seizoenscategorie, niet enkel voor- en achteraan (4,3%) , maar zelfs op één as, 0,5% links tov. rechts.

    In zulke gevallen zullen de verschillende banden anders reageren. Dit gaat ten koste van het weggedrag van de wagen. Bovendien zullen de banden ongelijkmatig slijten, wat gevaarlijke situaties kan veroorzaken. Wanneer verschillende banden op dezelfde as liggen, mag je je bij de keuring ook aan een rode kaart verwachten.

    Controleer je banden en check je bandendruk

    De professionele garagehouder checkt normaliter de toestand van de banden bij elk bezoek aan de garage, maar de consument zelf kan hier ook een belangrijke rol spelen. Controleer je banden op beschadigingen en verifieer regelmatig de bandendruk. Stel je je vragen of ze nog goed zijn, of ben je niet zeker over de toestand? Raadpleeg dan een vakman!  

    Methodologie: Het onderzoeksbureau Volt District controleerde – in opdracht van Traxio-federaties Pneuband en Federtyre - tijdens de maand juli 1.000 voertuigen over heel België op de technische staat van de banden (niet op de bandenspanning). De studie is representatief voor het actuele rijdende Belgische wagenpark en bevat een representatieve staal van de verschillende merken en modellen.

    Voorbeelden van beschadigde banden tijdens het onderzoek: 

     

    21-09-2022 om 15:36 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog nieuwe banden
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    21-09-2022 om 15:32 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sunlight voor 2023

    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Sunlight in de bloemen

    Eerste plaats in de classificatie van het totale volume en in de afzonderlijke categorieën klantentrouw, kwaliteit en werkplaats.

    Sunlight is zeer trots te kunnen aankondigen dat ze één van de belangrijkste onderscheidingen in de branche hebben ontvangen: de "König Kunde Award". De eerste plaats in de classificatie van het totale volume (en in de afzonderlijke categorieën klantentrouw, kwaliteit en werkplaats) werd toegekend door de lezers van het tijdschrift Reisemobil International. Het feit dat voor de König Kunde Award alleen gebruikers voertuigen beoordelen die zij daadwerkelijk bezitten of hebben gehuurd, maakt deze prijs zeer bijzonder.

    Voor meer informatie over de König Kunde Award kunt u hier naar de website van Reisemobil International gaan info@doldemedien.de

    21-09-2022 om 00:00 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-09-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Karmann voor 2023

                                                                                                             

           De nieuwe Duncan 545: de comfortexpert

     Nieuwe compacte camper met opklapbaar dak ● Hoekkeuken achteraan ● Wasruimte met douche/WC ● Verschuifbare tweepersoonsbank● Dak opent naar achteren ● Bed met lattenbodem ●

     Comfort is niet mogelijk met de compacte campers? – Het kan: de nieuwe Duncan 545 brengt modulaire zit-, keuken- en wasruimte samen in een compacte behuizing met een klapdak.

    De basis hiervoor is een plattegrond met aan de achterzijde een hoekkeuken, waaraan de wasruimte met toilet en geïntegreerde douche aan de overkant grenst.

    Sleutelwoord comfort: met zijn verschuifbare dubbele zitbank is de zitgroep inclusief modulaire tafel flexibel in gebruik en comfortabel in de hand. Royale hoofdruimte tot ver in de keuken en badkamer wordt overgebracht door het pop-up dak dat naar achteren opent. Aan de passagierszijde bevindt zich de keuken inclusief spoelbak en 2-pits kookplaat direct bij de ingang. In het midden van de achterzijde bevindt zich de koelkast met extra werkblad en extra opbergruimte. Aan de bestuurderszijde aan de achterzijde bevindt zich de wasruimte met toilet, wastafel en douchekraan. Dit wordt gevolgd door een kledingkast ontworpen als een ophangkast. Er wordt zelfs gedacht aan een uittrekbare apothekerskast. De bankzitting, die kan worden omgebouwd tot een opklapbed, kan in de vrije ruimte tussen de opbergdoos en de kledingkast worden geschoven. Met een lengte van 1,82 m strekt hij zich uit tot aan de voorstoelen. Zelfs in het koude seizoen blijft de Duncan 545 comfortabel en flexibel in gebruik dankzij de dieselkachel.

    Conceptueel vormt de Duncan 545 samen met de Duncan 495 de compacte klasse gebouwd op Ford Transit Custom en nieuw geïntroduceerd in 2021 in de Karmann-Mobil Vans. De 545 is gebaseerd op de variant met een langere wielbasis, maar heeft ook een breedte van slechts 2,08m en een hoogte van 2,08m. Als het gaat om apparatuur, vertrouwt Karmann-Mobil op de "No Limits" all-inclusive pakketapparatuur, waarin alle belangrijke opties zijn samengevat. Met airconditioning, parkeersensoren, Bluetooth-verbinding en stoelverwarming voor de bestuurders- en voorpassagiersstoelen doet de nieuwe compacte camper op geen enkele manier onder voor luxe auto-uitrusting. Vier USB-poorten, drie aansluitingen en twee tv-poorten maken de comfortuitrusting compleet. LED-verlichting brengt fel licht in het interieur.

    In het pop-up dak bevindt zich een ligoppervlak van 1,82 x 1,20 m op een lattenmatras voor een ontspannen nachtrust.

    Dicht bij de bestelwagen maar nog dichter bij de camper, positioneert de Duncan 545 zich precies waar kampeerliefhebbers de rijeigenschappen van een compacte bestelwagen in het dagelijks leven niet willen missen, maar ook willen genieten van het comfort aan boord tijdens de vakantie.

    De basisprijs van de nieuwe Duncan 545 is 53.250,-€

    , www.euramobil.de









    20-09-2022 om 17:54 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eura Mobil voor 2023

    Eura Mobil

    Twee nieuwe plattegronden op Mercedes Sprinter in de 7.50m-klasse ● Face-to-face leefruimte ● Kamerbadkamers met variabele gebruiksopties ● Complete uitrusting "Luminary S" verfijnt Profila op Mercedes tot luxe klasse ● Royale kamerindruk ● 10 jaar lekgarantie ●

     Al in januari, bij de première van de nieuwe Profila op Mercedes in de 7m-klasse, werd een nieuwe hiërarchie in het Profila-gamma aangegeven: Mercedes Sprinter-chassis, AL-KO-laagframe, ALDE-warmwaterverwarming en het verstelbare panoramische glazen dak positioneren de "nieuwkomers" een klasse boven de vergelijkbare modellen op Fiat Ducato. Voor het nieuwe camperseizoen gaat Eura Mobil consequent door op deze weg.

    Met respectievelijk de 7,48 m en 7,61 m lange Profila T 726 EF- en 726 QF-modellen valt de premiumfabrikant nu ook gevestigde concurrenten in de luxeklasse in de 7,50 m-klasse aan. Het is passend dat Eura Mobil zijn luxe semi-geïntegreerde Contura (ook op Mercedes) in de toekomst ook alleen in de 8m-klasse zal aanbieden.

    Eura Mobil is bijna identiek uitgerust op het gebied van carrosserietechnologie en met betrekking tot het basisvoertuig en zal het gat naar de Contura in de 7,50 m-klasse in de toekomst dichten met de luxe uitrusting "Luminary S", die het uitrustingsgamma van de "Luminary" -pakketten van de Contura bijna volledig overdraagt aan de Profila T in een compleet pakket.

    Maar het plattegrondontwerp brengt de Profila-serie ook in een nieuwe klasse: op de doorlopende, 19,5 cm hoge verhoogde vloer maken de face-to-face woonwerelden indruk met veel bewegingsvrijheid en een groot ruimtelijk effect. De keuken in het midden van het voertuig met dynamisch gebogen voorkant en grote koelkast inclusief opvouwbare werkoppervlakverlenging vormt zowel het midden als de verbinding met het achterste gedeelte. De kamerbadkamer met scheidingsdeur naar de keuken en schuifdeuren naar het slaapgedeelte functioneert enerzijds als aparte ruimte voor douchen en aankleden en anderzijds als verlengstuk van de slaapkamer. Daar schittert de Profila T 726 EF met elk twee 2,03 m lange eenpersoonsbedden, terwijl de 726 QF voor de vrienden van het centrale bed een 1,95 m lang en 1,47 m breed comfortbed met hoogteverstelling kan hebben. Grote opbergruimtes achterin zijn bijna vanzelfsprekend in deze combinatie van verhoogde vloer en ruime achterruimte.

    Met behulp van de verwarmde verhoogde vloer voldoen de nieuwe plattegronden ook aan de eisen van de winterbestendigheidsnorm EN 1646-1. Een garantie van tien jaar op de dichtheid van de carrosserie en de garantie van drie jaar op de meubelbouw bewijzen de premieclaim van Eura Mobil. De basis hiervoor is de moderne structuur van gelijmd GVK composietmateriaal met houtvrije wanden en een robuuste meubelconstructie met aluminium profielversterkingen.

    De varianten "Mondial Edition" of "Luminary S" vormen een aantrekkelijk algemeen prijsvoordeel door de combinatie van verschillende uitrustingspakketten. Voor beide modellen is de basisprijs 90.500,-€ .

     www.euramobil.de









    20-09-2022 om 17:38 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pilote voor 2023

    Pilote RM 54


    De Franse fabrikant van de Pilote kampeerauto's lanceert voor volgend modellenjaar de hanfinterale P696U met een enorme u-zitgroep en de camperbus V633M met een super hoog dak om moderne fiesen in de garage gemakkelijker te kunnen meevoeren.

    In het algemeen is er in een 7 m lange halfintegraal niet veel levensruimte. In de nieuw voorgestelde 9696U neemt het vastbed geen plaats in, in de plaats is er een ruime U-zitgroep met een panoramisch uitzicht. De sofa achter de passagierszit is 2 m lang, de tafel kan opklappen. Aan de sofa achter de chauffeur zijn veiligheidsgordels voor 2 personen, één kan in de rijrichting zitten. Boven de U-zitgroep achterin hangt het elektrisch verstelbaar hefbed van 2 x 1,6 mvgroot dat nog niet was opgevallen.Twee slapers zullen er zeker van genieten. Nog een knap stukje is de badkamer direct achter de stuurcabine. Ze is afsluitbaar met schuifdeuren, waardoor zelfs een kleedkamer ontstaat, direct bij de kleerkast. Het nadeel van deze indeling is dat er minder kasten zijn om bagage te bergen. Fietsen moeten achteraan op de drager. Als basisvoertuig deed Pilote beroep op Fiat Ducato.

    De nieuwste bezienswaardige Pilote camperbus is de V633M met een lengte van 6,36 m. Fiat Ducato bestelwagens van die lengte worden veel gebruikt om om te bouwen tot een campeerbus. Met een extra verhoogd dak tot 2,79 m ziet men er niet veel rijden. Achterin kan het langs dubbelbed met een elektrische bediening hoog opgetrokken worden. Onderaan heeft men dan een garage of bergruimte van zo meer eventjes 1,85 m hoog. Voor de nacht kan je het bed laten zakken tot er genoeg hoogte overblijft voor de moderne fietsen met een hoog stuur. Vooraan is vanzelfsprekend veel stahoogte en kan men hoge bovenkasten installeren. Heel die constructie heeft wel wat invloed op de stabiliteit bij zijwind en in de bochten. Een beetje opletten is dus de boodschap.

    info www.pilote.com

    20-09-2022 om 16:18 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Adria voor 2023

    Adria 2122
    De ontwerpers van Adria hebben zeker niet stil gezeten. zo is al zeker de Sonic al flink opgewaardeerd. Hij kreeg een totaal nieuw interieur, met meer uitrusting inclusief de Mach-Digital-App voor op afstand gestuurde brandstof controle via de Smarphone. Nieuw in het programma is de 7,5 m lange Sonic 700 DL met zitbanken langs de zijkanten van de zitgroep, achterin zijn enkele bedden en vooraan een hefbed. Deze luxe zwerfauto's hebben een Fiat Ducato basisvoertuig met verlaagd chassis met verwarmde dubbele bodem die als technische ruimte wordt benut.

    Voor de Coral en de Matrix reeksen heeft men een beter gestroomlijnd koetswerk bedacht. Het ergonomisch interieur zal bij veel kampeerders zeker in de smaak vallen. Daarbij krijgen de halfintegrale typen 650 SL met halve zitgroep een lange zitbank enkele bedden en hefbed zoals de 650 DL met zitbanken tegen de zijwanden in de zitgroep plus een speciaal aangeboden uitrustingspakket.

    Ook camperbussen bleven niet in de kou staan. De Twin Sports met hefdak komt op de nieuwe Fiat Ducato te voorschijn, de Citroen Jumper gebruikt voor de Axess typen bekomen 3 nieuwe indelingen. De Twin Sports 640 SG pronkt met een nieuw bedsysteem. De 0,80 m brede bedden laten zich volledig tegen de wand omhoog klappen. Zo onstaat gedurende de verplaatsingen een enorme laadruimte of garage. De bovenkasten zijn vervangen door sterke waterdichte tassen die je kan afnemen en thuis in - zen uitladen. De Twin Sports 600 SPB is achterin uitgerust met met een elektrisch verstelbaar hefbed. De Twin Sports met achterin de klassieke bedden hebben nu weg klapbare lattenbodems. De bedden in het dakbed zijn 2,O x 1,05 m groot terwijl de zithoogte er 1,05 m bedraagt.
    De prijzen beginnen ongeveer bij de 54.000 euro..
    Meer informatie www.adria-mobil.com











    20-09-2022 om 15:26 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frankia voor 2023

    Frankia 2122


    De halfintegrale NEO rolt het nieuwe jaar binnen met een compact dwarsbed interieur en als speciaal model Black Line. De grote integrale Titan Next werd beter uitgerust.

    De Frankia Neo Behoort tot de lichtste halfintegralen op Mercedes Sprinter van de kampeerauto markt. Met iets minder dan 3 ton rijklaar gewicht kan hij nog 500 kg laden om binnen de gewichtgrens van 3,5 ton te blijven. De vorig jaar voorgestelde indeling met enkele bedden GDK heeft nu een dwarsbed. De Neo BD is nu 6,82 m lang, 17 cm korter als het type met enkele bedden. Daarmee kon men zelfs nog 20 kg gewicht uitsparen. Volgens de fabrikant weegt hij nu welgeteld 2.956 kg in rijklare toestand. Het dwarsbed is 2,03 x 1,4 m groot. Voor lange gebruikers dus geen probleem om lekker gestrekt te slapen. De indeling met dwarsbedden is ten voordelen van de zitgroep in de Neo BD. Hij heeft een L-zitbank en tafel op centrale poot, daarbij nog een ruime zijzit. Ook de keuken deel de in de winst en werd iets breder. De Neo GD met enkele bedden, kleinere keuken en zijzit worden niet meer gemaakt.
    Naast de Neo standaard versie stelt Frankia de Neo Black Line voor. Langs buiten is hij herkenbaar aan de zwart gelakeerde stuurcabine en de zwarte decorstukken op de wanden van het koetswerk. voor het interieur is meer houtdecor gebruikt, speciale kussen bekledingen en als uitzonderlijk model een omvangrijke uitrusting waaronder het Mercedes multimedia systeem, navigatie toestel, achteruitrij camera en zonnepanelen.
    Schakelen we even over van klein naar groot met de integrale Titan Next gebouwd op Fiat Ducato cmet AL-KO chassis en dubbele as. Hij wordt zoveel mogelijke als autark voertuig uitgerust. zo kreeg hij het nieuwe Indutoilet systeem van Thetford en moet de fäcaliën tank veel minder geledigd worden. Zonnepanelen en de lithium batterij maken hem minder afhankelijk van het stroomnet.
    Voor de 7,86 m lange Titan Next met enkele bedden zijzitbanken in de zitgroep moet men toch minstens 150.000 euro op tafel leggen

    Meer info www.frankia.com










    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen

    20-09-2022 om 14:03 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weinsberg voor 2023

    Weinsberg RM 60


    CaraCore en CaraHome.
    De integrale en de alkoofversies van Weinsberg werden lichter gebouwd ten voordele van de lading. Gelijktijdig hebben de ontwerpers de interieurs opgefrist.
    Tot zelfs 30% meer lading belooft de fabrikant voor de superlichte types van de reeksen CaraCore en CaraHome. Hij kon dit verwezenlijke door een lichtere zitconstructie te maken en lichtbouwplaten voor de meubelen te gebruiken. Door de gegolfde kernstructuur zal de opbouw even stabiel zijn. Kunstbladveren reduceren het gewicht van het chassis. Noch wat puzzelen met de lithium batterijen zodat alles samen redelijk wat minder kilo's materiaal aan de kampeerauto's gebruikt werden. Deze nieuwe lichte modellen hebben een 52 mm dikke bodemplaat met waterafstotende XPS isolering. Als nieuw superlicht type voor 2022 wordt de CaraCore 700 MEG met enkele bedden boven de garage, net zoals de alkoof CaraHome 650 DG met dubbel bed achterin boven de garage aangeboden. We zullen andere indelingen met bedden variante vinden zoals in de CaraHome 650 MEG. Het interieur van de reeksen krijgt een andser uitzicht met de nieuwe bovenkasten en deuren zonder handgreep, maar met een drukknop sluiting.

    Voor de integrale CaraCore van Weinsberg bedachten de ontwerpers verbeterde gasfleskasten. De flessen staan nu naast elkaar en zijn gemakkelijker om te wisselen.
    Voor alle kampeerauto's van het merk wordt de pas vernieuwde Fiat Ducto gebruikt. Eveneens kunnen de klanten voor iedere Weinsberg kampeerauto het Truma iNet-X-Systeem bestellen. Vanaf het controle paneel of een smartphone-app kan de Truma, de Alde verwarming en de Dometic luchtkoeler bedient worden. Dat is nog niet alles want het kleurige aanraakscherm geeft de binnen en buitentemperatuur aan, ook de stand van het verswater, gas dat nog in de fles is en de lading van de batterijen.
    meer info: www.weinsberg.com

    20-09-2022 om 13:20 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De herfst in het voor uit zicht
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    20-09-2022 om 13:18 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sun Living voor 2023

    Sun Living


    Het Sloveense dochtermerk van Adria laat zich niet onbetuigd en brengt zowel vernieuwingen van de halfintegralen als bij de camperbussen.

    Sunliving bouwt zijn gamma uit met een nieuwe smalle halfintegrale. Het is de 6,79 m lange C65SL op Fiat Ducato of op Citroen Jumper met verlaagd chassis. Achterin zijn verhoogde 0,8 m brede verhoogde bedden, die men tot 2 m breed kan samenvoegen. Vanzelfsprekend is daaronder een groot bergvak. Een ruime badkamer met afzonderlijke douche, een rechte keuken met kookvuren op een rijtje, een lange zitbank met aan de overkant nog een vergelijkbare zitbank maken het meubilair uit.

    Er is ook wat nieuws te vertellen over de 'gewone' halfintegrale. De 7 m lange Sun Living S70SL zal de reeks aanvullen. De indeling is identiek aan de C65SL. In de S klasse is nu een 1,9 x 1,25 m groot hefbed aan boord. Opmerkelijk is de tot 140 l vergrootte koelkast, in vorige modellen hadden die slechts 83 l inhoud.

    De camperbus reeks V wordt voor 2022 aangevuld met de V55SP en de V65XL. De kleinste de V55SP met een lengte van 5,44 m heeft achterin een hefbed van 1,95 x 1,45 m. Voor de 6,36 m lange V65XL met een super hoog dak heeft men een in de hoogte verstelbaar hefbed bedacht en achterin lange zitbanken.
    De prijzen beginnen vanaf 40.000 euro
    inlichtingen www.sun-living.com









    20-09-2022 om 00:00 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Morelo voor 2023

    Morelo RM 78


    Voor enkele jaren nam Morelo zijn alkoof types uit productie. Wegens de huidige grote vraag naar alle soorten kamperauto's bouwde de fabrikant voor 2022 een reeks luxe alkoof modellen op Iveco Daily.

    Dat een alkoof type niet altijd een goedkope familie wagen hoeft te zijn bewijst Morelo met de luxe Palace types. In het aanbod voor volgend jaar zitten vijf indelingen die allen net geen 5 ton op de weegschaal zetten. Drie ervan hebben een garage voor een brommer de andere zijn voor fietsen. Boven de garages vinden de zwervers ofwel 2 enkele bedden, een eilandbed of een prachtige U-zitgroep.
    In het voorlopig beperkt aantal kampeerauto's wordt het uitrustings pakket ComeBack vanaf fabriek ingebouwd. Dat kan een verschil van rond de 40.000 euro uitmaken. Tot het pakket behoren een 210 Pk sterke turbodiesel met 8 traps Wandlerautomaat, een rijveiligheidspakket en lithium batterijen.
    Om u een idee te geven de Palace A94L kost met het Comeback pakket rond de 255.000 euro
    Meer informatie: www.morelo-reisemobile.de











    20-09-2022 om 00:00 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 20/10-26/10 2025
  • 13/10-19/10 2025
  • 06/10-12/10 2025
  • 29/09-05/10 2025
  • 22/09-28/09 2025
  • 15/09-21/09 2025
  • 08/09-14/09 2025
  • 25/08-31/08 2025
  • 18/08-24/08 2025
  • 11/08-17/08 2025
  • 04/08-10/08 2025
  • 21/07-27/07 2025
  • 14/07-20/07 2025
  • 07/07-13/07 2025
  • 09/06-15/06 2025
  • 02/06-08/06 2025
  • 26/05-01/06 2025
  • 19/05-25/05 2025
  • 12/05-18/05 2025
  • 05/05-11/05 2025
  • 28/04-04/05 2025
  • 21/04-27/04 2025
  • 14/04-20/04 2025
  • 07/04-13/04 2025
  • 31/03-06/04 2025
  • 24/03-30/03 2025
  • 17/03-23/03 2025
  • 10/03-16/03 2025
  • 24/02-02/03 2025
  • 17/02-23/02 2025
  • 10/02-16/02 2025
  • 03/02-09/02 2025
  • 13/01-19/01 2025
  • 06/01-12/01 2025
  • 30/12-05/01 2025
  • 23/12-29/12 2024
  • 16/12-22/12 2024
  • 09/12-15/12 2024
  • 02/12-08/12 2024
  • 25/11-01/12 2024
  • 18/11-24/11 2024
  • 04/11-10/11 2024
  • 28/10-03/11 2024
  • 21/10-27/10 2024
  • 14/10-20/10 2024
  • 07/10-13/10 2024
  • 30/09-06/10 2024
  • 23/09-29/09 2024
  • 16/09-22/09 2024
  • 26/08-01/09 2024
  • 19/08-25/08 2024
  • 12/08-18/08 2024
  • 05/08-11/08 2024
  • 29/07-04/08 2024
  • 15/07-21/07 2024
  • 08/07-14/07 2024
  • 01/07-07/07 2024
  • 24/06-30/06 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!