Inhoud blog
  • Duitsland
  • Verkeersongevallen
  • Op reis
  • De nieuwe Diamant van Fendt
  • Een voledig nieuwe sport bij Knaus
  • Malibu unieke prestaties met zijn 4x4
  • Bij duisternis lichte kleren dragen.
  • Winterbanden voor de winter
  • In de sneeuw
  • Opgepast met winterbanden
  • Achteruit kijken is noodzakelijk
  • Brommobielers opgepast
  • Inschrijvingen kampeerauto's
  • Open deurdag Bij Nismann-Bischoff
  • Het loont om eens naar de top te rijden
  • Nieuwe Carthago's voor 2025
  • Een stevige brug
  • Hobby met rolstoel
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    21-09-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Let op uw banden

    Rolling Wheel: 278.000 Belgische wagens rijden met banden in slechte staat

    Een grootschalig Belgisch bandenonderzoek deze zomer toont aan dat 4,7%  van de Belgen rondrijdt met  minstens één band in slechte staat. Cijfermatig lopen 278.000 voertuigen een potentieel risico door probleembanden. Overmatige slijtage, beschadigde zijwanden, te oude banden en verschillende types banden op één as waren de meest voorkomende euvels. Ook opvallend is dat nog heel wat chauffeurs rondreden op winterbanden tijdens de hete zomermaand juli.

    De voorbije zomer organiseerde mobiliteitsfederatie TRAXIO samen met Pneuband (de commissie van de bandenfabrikanten), Federtyre (de Belgische groepering van de bandenspecialisten) en Recytyre (het beheersorganisme voor afvalbanden) een grootschalig banden-onderzoek “Rolling Wheel”  waarbij de staat van de banden bij 1.000 wagens gecheckt werd over heel België.

    De meest voortkomende problemen waren: profieldiepte minder dan 2mm (6,8%), slijtage aan 1 schouder (5,1%), andere schade zoals barstjes, stuk uit band, nagel (2,8%) en slijtage of schade zijwanden (2,2%) , maar ook reden nog 6,5% van de chauffeurs rond op winterbanden. Voor 16,2% van de onderzochte voertuigen is het aangewezen dat minimaal 1 band grondig moet nagekeken worden door een professional. Opmerking hierbij : tijdens dit onderzoek werd de bandenspanning niet gemeten.

    Overzicht van de meest vastgestelde bandenproblemen

    Pneuband-voorzitter Per de Vries: “Het klopt dat 4,7% van het Belgische wagenpark rondrijdt op banden die dringend vervangen moeten worden. Het is dus erg belangrijk dat de automobilist zijn banden regelmatig controleert of laat nazien bij zijn bandencentrale of garage. Deze cijfers tonen echter ook een verbetering : bij de vorige ‘Rolling Wheel’-studie in  2015 lag dat aantal “probleembanden” nog op 9 %. Hieruit blijkt dat onze sensibiliseringsacties succes hebben, we zullen hier dus blijvend op inzetten”.

    Vergevorderde slijtage

    Vergevorderde slijtage is het meest voorkomende probleem. Als een band onvoldoende profiel heeft, zal die het water op een nat wegdek niet snel genoeg kunnen afvoeren. Hierdoor kan de wagen beginnen ‘aquaplanen’ en onbestuurbaar worden. 2,5% van het wagenpark rijdt momenteel rond met een bandenprofiel van minder dan het wettelijke minimum van 1,6 millimeter. Vaak vertonen de banden ook  een ongelijkmatige slijtage. Deze slijtage is vaak het gevolg van een foutieve uitlijning van de wagen, soms zijn ook beide flanken sterk afgesleten o.a. door een met te lage bandenspanning te rijden. Hierdoor rust het gewicht van de wagen te veel op flanken van de band, wat het slijtingsproces versnelt. De banden steeds op een correcte spanning houden is van essentieel belang.

    (Te) Oude banden

    31% van de chauffeurs reed rond met banden die ouder zijn dan 5 jaar en maar liefst 10,5% met banden ouder dan 10 jaar. Voornamelijk oudere banden (5 jaar en meer) zijn vatbaar voor haarscheurtjes : ze ontstaan na verloop van tijd wanneer de band uitdroogt en geteisterd wordt door zonlicht en temperatuursveranderingen. Dit maakt het rubber minder soepel, wat grip vermindert en de band kwetsbaar maakt.

    Winterbanden

    De Belgische zomer 2022 flirtte regelmatig met de 30 °C, maar toch reden 6,5 % van de chauffeurs op  winterbanden rond.

     

    Frank Lambrecht, voorzitter van Federtyre benadrukt het belang van geschikte seizoenbanden onder de wagen: “Strikt genomen is dit niet tegen de wet, maar in de zomer rondrijden met winterbanden brengt enkel nadelen met zich mee. Het profiel van een winterband  is ontworpen voor sneeuw en ijs, maar in de zomer heeft dit profiel een minder goed contact met de weg en dus een langere remweg. De specifieke rubbersamenstelling kent bovendien extra slijtage en dus ook een hoger verbruik.”

    Interessant bijkomend weetje: maar liefst 12 % van de onderzochte auto’s bleek op vierseizoenenbanden te staan Dat is een enorme groei ten opzichte van de situatie in 2015, toen slechts 2 % van de voertuigen op vierseizoenenbanden reed.

    Verschillende types

    Tot slot ontdekten we via de Rolling Wheel-studie dat een deel  van de wagens rondrijdt rond met banden van een verschillende seizoenscategorie, niet enkel voor- en achteraan (4,3%) , maar zelfs op één as, 0,5% links tov. rechts.

    In zulke gevallen zullen de verschillende banden anders reageren. Dit gaat ten koste van het weggedrag van de wagen. Bovendien zullen de banden ongelijkmatig slijten, wat gevaarlijke situaties kan veroorzaken. Wanneer verschillende banden op dezelfde as liggen, mag je je bij de keuring ook aan een rode kaart verwachten.

    Controleer je banden en check je bandendruk

    De professionele garagehouder checkt normaliter de toestand van de banden bij elk bezoek aan de garage, maar de consument zelf kan hier ook een belangrijke rol spelen. Controleer je banden op beschadigingen en verifieer regelmatig de bandendruk. Stel je je vragen of ze nog goed zijn, of ben je niet zeker over de toestand? Raadpleeg dan een vakman!  

    Methodologie: Het onderzoeksbureau Volt District controleerde – in opdracht van Traxio-federaties Pneuband en Federtyre - tijdens de maand juli 1.000 voertuigen over heel België op de technische staat van de banden (niet op de bandenspanning). De studie is representatief voor het actuele rijdende Belgische wagenpark en bevat een representatieve staal van de verschillende merken en modellen.

    Voorbeelden van beschadigde banden tijdens het onderzoek: 

     

    21-09-2022 om 15:36 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog nieuwe banden
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    21-09-2022 om 15:32 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sunlight voor 2023

    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Sunlight in de bloemen

    Eerste plaats in de classificatie van het totale volume en in de afzonderlijke categorieën klantentrouw, kwaliteit en werkplaats.

    Sunlight is zeer trots te kunnen aankondigen dat ze één van de belangrijkste onderscheidingen in de branche hebben ontvangen: de "König Kunde Award". De eerste plaats in de classificatie van het totale volume (en in de afzonderlijke categorieën klantentrouw, kwaliteit en werkplaats) werd toegekend door de lezers van het tijdschrift Reisemobil International. Het feit dat voor de König Kunde Award alleen gebruikers voertuigen beoordelen die zij daadwerkelijk bezitten of hebben gehuurd, maakt deze prijs zeer bijzonder.

    Voor meer informatie over de König Kunde Award kunt u hier naar de website van Reisemobil International gaan info@doldemedien.de

    21-09-2022 om 00:00 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-09-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Karmann voor 2023

                                                                                                             

           De nieuwe Duncan 545: de comfortexpert

     Nieuwe compacte camper met opklapbaar dak ● Hoekkeuken achteraan ● Wasruimte met douche/WC ● Verschuifbare tweepersoonsbank● Dak opent naar achteren ● Bed met lattenbodem ●

     Comfort is niet mogelijk met de compacte campers? – Het kan: de nieuwe Duncan 545 brengt modulaire zit-, keuken- en wasruimte samen in een compacte behuizing met een klapdak.

    De basis hiervoor is een plattegrond met aan de achterzijde een hoekkeuken, waaraan de wasruimte met toilet en geïntegreerde douche aan de overkant grenst.

    Sleutelwoord comfort: met zijn verschuifbare dubbele zitbank is de zitgroep inclusief modulaire tafel flexibel in gebruik en comfortabel in de hand. Royale hoofdruimte tot ver in de keuken en badkamer wordt overgebracht door het pop-up dak dat naar achteren opent. Aan de passagierszijde bevindt zich de keuken inclusief spoelbak en 2-pits kookplaat direct bij de ingang. In het midden van de achterzijde bevindt zich de koelkast met extra werkblad en extra opbergruimte. Aan de bestuurderszijde aan de achterzijde bevindt zich de wasruimte met toilet, wastafel en douchekraan. Dit wordt gevolgd door een kledingkast ontworpen als een ophangkast. Er wordt zelfs gedacht aan een uittrekbare apothekerskast. De bankzitting, die kan worden omgebouwd tot een opklapbed, kan in de vrije ruimte tussen de opbergdoos en de kledingkast worden geschoven. Met een lengte van 1,82 m strekt hij zich uit tot aan de voorstoelen. Zelfs in het koude seizoen blijft de Duncan 545 comfortabel en flexibel in gebruik dankzij de dieselkachel.

    Conceptueel vormt de Duncan 545 samen met de Duncan 495 de compacte klasse gebouwd op Ford Transit Custom en nieuw geïntroduceerd in 2021 in de Karmann-Mobil Vans. De 545 is gebaseerd op de variant met een langere wielbasis, maar heeft ook een breedte van slechts 2,08m en een hoogte van 2,08m. Als het gaat om apparatuur, vertrouwt Karmann-Mobil op de "No Limits" all-inclusive pakketapparatuur, waarin alle belangrijke opties zijn samengevat. Met airconditioning, parkeersensoren, Bluetooth-verbinding en stoelverwarming voor de bestuurders- en voorpassagiersstoelen doet de nieuwe compacte camper op geen enkele manier onder voor luxe auto-uitrusting. Vier USB-poorten, drie aansluitingen en twee tv-poorten maken de comfortuitrusting compleet. LED-verlichting brengt fel licht in het interieur.

    In het pop-up dak bevindt zich een ligoppervlak van 1,82 x 1,20 m op een lattenmatras voor een ontspannen nachtrust.

    Dicht bij de bestelwagen maar nog dichter bij de camper, positioneert de Duncan 545 zich precies waar kampeerliefhebbers de rijeigenschappen van een compacte bestelwagen in het dagelijks leven niet willen missen, maar ook willen genieten van het comfort aan boord tijdens de vakantie.

    De basisprijs van de nieuwe Duncan 545 is 53.250,-€

    , www.euramobil.de









    20-09-2022 om 17:54 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eura Mobil voor 2023

    Eura Mobil

    Twee nieuwe plattegronden op Mercedes Sprinter in de 7.50m-klasse ● Face-to-face leefruimte ● Kamerbadkamers met variabele gebruiksopties ● Complete uitrusting "Luminary S" verfijnt Profila op Mercedes tot luxe klasse ● Royale kamerindruk ● 10 jaar lekgarantie ●

     Al in januari, bij de première van de nieuwe Profila op Mercedes in de 7m-klasse, werd een nieuwe hiërarchie in het Profila-gamma aangegeven: Mercedes Sprinter-chassis, AL-KO-laagframe, ALDE-warmwaterverwarming en het verstelbare panoramische glazen dak positioneren de "nieuwkomers" een klasse boven de vergelijkbare modellen op Fiat Ducato. Voor het nieuwe camperseizoen gaat Eura Mobil consequent door op deze weg.

    Met respectievelijk de 7,48 m en 7,61 m lange Profila T 726 EF- en 726 QF-modellen valt de premiumfabrikant nu ook gevestigde concurrenten in de luxeklasse in de 7,50 m-klasse aan. Het is passend dat Eura Mobil zijn luxe semi-geïntegreerde Contura (ook op Mercedes) in de toekomst ook alleen in de 8m-klasse zal aanbieden.

    Eura Mobil is bijna identiek uitgerust op het gebied van carrosserietechnologie en met betrekking tot het basisvoertuig en zal het gat naar de Contura in de 7,50 m-klasse in de toekomst dichten met de luxe uitrusting "Luminary S", die het uitrustingsgamma van de "Luminary" -pakketten van de Contura bijna volledig overdraagt aan de Profila T in een compleet pakket.

    Maar het plattegrondontwerp brengt de Profila-serie ook in een nieuwe klasse: op de doorlopende, 19,5 cm hoge verhoogde vloer maken de face-to-face woonwerelden indruk met veel bewegingsvrijheid en een groot ruimtelijk effect. De keuken in het midden van het voertuig met dynamisch gebogen voorkant en grote koelkast inclusief opvouwbare werkoppervlakverlenging vormt zowel het midden als de verbinding met het achterste gedeelte. De kamerbadkamer met scheidingsdeur naar de keuken en schuifdeuren naar het slaapgedeelte functioneert enerzijds als aparte ruimte voor douchen en aankleden en anderzijds als verlengstuk van de slaapkamer. Daar schittert de Profila T 726 EF met elk twee 2,03 m lange eenpersoonsbedden, terwijl de 726 QF voor de vrienden van het centrale bed een 1,95 m lang en 1,47 m breed comfortbed met hoogteverstelling kan hebben. Grote opbergruimtes achterin zijn bijna vanzelfsprekend in deze combinatie van verhoogde vloer en ruime achterruimte.

    Met behulp van de verwarmde verhoogde vloer voldoen de nieuwe plattegronden ook aan de eisen van de winterbestendigheidsnorm EN 1646-1. Een garantie van tien jaar op de dichtheid van de carrosserie en de garantie van drie jaar op de meubelbouw bewijzen de premieclaim van Eura Mobil. De basis hiervoor is de moderne structuur van gelijmd GVK composietmateriaal met houtvrije wanden en een robuuste meubelconstructie met aluminium profielversterkingen.

    De varianten "Mondial Edition" of "Luminary S" vormen een aantrekkelijk algemeen prijsvoordeel door de combinatie van verschillende uitrustingspakketten. Voor beide modellen is de basisprijs 90.500,-€ .

     www.euramobil.de









    20-09-2022 om 17:38 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pilote voor 2023

    Pilote RM 54


    De Franse fabrikant van de Pilote kampeerauto's lanceert voor volgend modellenjaar de hanfinterale P696U met een enorme u-zitgroep en de camperbus V633M met een super hoog dak om moderne fiesen in de garage gemakkelijker te kunnen meevoeren.

    In het algemeen is er in een 7 m lange halfintegraal niet veel levensruimte. In de nieuw voorgestelde 9696U neemt het vastbed geen plaats in, in de plaats is er een ruime U-zitgroep met een panoramisch uitzicht. De sofa achter de passagierszit is 2 m lang, de tafel kan opklappen. Aan de sofa achter de chauffeur zijn veiligheidsgordels voor 2 personen, één kan in de rijrichting zitten. Boven de U-zitgroep achterin hangt het elektrisch verstelbaar hefbed van 2 x 1,6 mvgroot dat nog niet was opgevallen.Twee slapers zullen er zeker van genieten. Nog een knap stukje is de badkamer direct achter de stuurcabine. Ze is afsluitbaar met schuifdeuren, waardoor zelfs een kleedkamer ontstaat, direct bij de kleerkast. Het nadeel van deze indeling is dat er minder kasten zijn om bagage te bergen. Fietsen moeten achteraan op de drager. Als basisvoertuig deed Pilote beroep op Fiat Ducato.

    De nieuwste bezienswaardige Pilote camperbus is de V633M met een lengte van 6,36 m. Fiat Ducato bestelwagens van die lengte worden veel gebruikt om om te bouwen tot een campeerbus. Met een extra verhoogd dak tot 2,79 m ziet men er niet veel rijden. Achterin kan het langs dubbelbed met een elektrische bediening hoog opgetrokken worden. Onderaan heeft men dan een garage of bergruimte van zo meer eventjes 1,85 m hoog. Voor de nacht kan je het bed laten zakken tot er genoeg hoogte overblijft voor de moderne fietsen met een hoog stuur. Vooraan is vanzelfsprekend veel stahoogte en kan men hoge bovenkasten installeren. Heel die constructie heeft wel wat invloed op de stabiliteit bij zijwind en in de bochten. Een beetje opletten is dus de boodschap.

    info www.pilote.com

    20-09-2022 om 16:18 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Adria voor 2023

    Adria 2122
    De ontwerpers van Adria hebben zeker niet stil gezeten. zo is al zeker de Sonic al flink opgewaardeerd. Hij kreeg een totaal nieuw interieur, met meer uitrusting inclusief de Mach-Digital-App voor op afstand gestuurde brandstof controle via de Smarphone. Nieuw in het programma is de 7,5 m lange Sonic 700 DL met zitbanken langs de zijkanten van de zitgroep, achterin zijn enkele bedden en vooraan een hefbed. Deze luxe zwerfauto's hebben een Fiat Ducato basisvoertuig met verlaagd chassis met verwarmde dubbele bodem die als technische ruimte wordt benut.

    Voor de Coral en de Matrix reeksen heeft men een beter gestroomlijnd koetswerk bedacht. Het ergonomisch interieur zal bij veel kampeerders zeker in de smaak vallen. Daarbij krijgen de halfintegrale typen 650 SL met halve zitgroep een lange zitbank enkele bedden en hefbed zoals de 650 DL met zitbanken tegen de zijwanden in de zitgroep plus een speciaal aangeboden uitrustingspakket.

    Ook camperbussen bleven niet in de kou staan. De Twin Sports met hefdak komt op de nieuwe Fiat Ducato te voorschijn, de Citroen Jumper gebruikt voor de Axess typen bekomen 3 nieuwe indelingen. De Twin Sports 640 SG pronkt met een nieuw bedsysteem. De 0,80 m brede bedden laten zich volledig tegen de wand omhoog klappen. Zo onstaat gedurende de verplaatsingen een enorme laadruimte of garage. De bovenkasten zijn vervangen door sterke waterdichte tassen die je kan afnemen en thuis in - zen uitladen. De Twin Sports 600 SPB is achterin uitgerust met met een elektrisch verstelbaar hefbed. De Twin Sports met achterin de klassieke bedden hebben nu weg klapbare lattenbodems. De bedden in het dakbed zijn 2,O x 1,05 m groot terwijl de zithoogte er 1,05 m bedraagt.
    De prijzen beginnen ongeveer bij de 54.000 euro..
    Meer informatie www.adria-mobil.com











    20-09-2022 om 15:26 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frankia voor 2023

    Frankia 2122


    De halfintegrale NEO rolt het nieuwe jaar binnen met een compact dwarsbed interieur en als speciaal model Black Line. De grote integrale Titan Next werd beter uitgerust.

    De Frankia Neo Behoort tot de lichtste halfintegralen op Mercedes Sprinter van de kampeerauto markt. Met iets minder dan 3 ton rijklaar gewicht kan hij nog 500 kg laden om binnen de gewichtgrens van 3,5 ton te blijven. De vorig jaar voorgestelde indeling met enkele bedden GDK heeft nu een dwarsbed. De Neo BD is nu 6,82 m lang, 17 cm korter als het type met enkele bedden. Daarmee kon men zelfs nog 20 kg gewicht uitsparen. Volgens de fabrikant weegt hij nu welgeteld 2.956 kg in rijklare toestand. Het dwarsbed is 2,03 x 1,4 m groot. Voor lange gebruikers dus geen probleem om lekker gestrekt te slapen. De indeling met dwarsbedden is ten voordelen van de zitgroep in de Neo BD. Hij heeft een L-zitbank en tafel op centrale poot, daarbij nog een ruime zijzit. Ook de keuken deel de in de winst en werd iets breder. De Neo GD met enkele bedden, kleinere keuken en zijzit worden niet meer gemaakt.
    Naast de Neo standaard versie stelt Frankia de Neo Black Line voor. Langs buiten is hij herkenbaar aan de zwart gelakeerde stuurcabine en de zwarte decorstukken op de wanden van het koetswerk. voor het interieur is meer houtdecor gebruikt, speciale kussen bekledingen en als uitzonderlijk model een omvangrijke uitrusting waaronder het Mercedes multimedia systeem, navigatie toestel, achteruitrij camera en zonnepanelen.
    Schakelen we even over van klein naar groot met de integrale Titan Next gebouwd op Fiat Ducato cmet AL-KO chassis en dubbele as. Hij wordt zoveel mogelijke als autark voertuig uitgerust. zo kreeg hij het nieuwe Indutoilet systeem van Thetford en moet de fäcaliën tank veel minder geledigd worden. Zonnepanelen en de lithium batterij maken hem minder afhankelijk van het stroomnet.
    Voor de 7,86 m lange Titan Next met enkele bedden zijzitbanken in de zitgroep moet men toch minstens 150.000 euro op tafel leggen

    Meer info www.frankia.com










    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen

    20-09-2022 om 14:03 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weinsberg voor 2023

    Weinsberg RM 60


    CaraCore en CaraHome.
    De integrale en de alkoofversies van Weinsberg werden lichter gebouwd ten voordele van de lading. Gelijktijdig hebben de ontwerpers de interieurs opgefrist.
    Tot zelfs 30% meer lading belooft de fabrikant voor de superlichte types van de reeksen CaraCore en CaraHome. Hij kon dit verwezenlijke door een lichtere zitconstructie te maken en lichtbouwplaten voor de meubelen te gebruiken. Door de gegolfde kernstructuur zal de opbouw even stabiel zijn. Kunstbladveren reduceren het gewicht van het chassis. Noch wat puzzelen met de lithium batterijen zodat alles samen redelijk wat minder kilo's materiaal aan de kampeerauto's gebruikt werden. Deze nieuwe lichte modellen hebben een 52 mm dikke bodemplaat met waterafstotende XPS isolering. Als nieuw superlicht type voor 2022 wordt de CaraCore 700 MEG met enkele bedden boven de garage, net zoals de alkoof CaraHome 650 DG met dubbel bed achterin boven de garage aangeboden. We zullen andere indelingen met bedden variante vinden zoals in de CaraHome 650 MEG. Het interieur van de reeksen krijgt een andser uitzicht met de nieuwe bovenkasten en deuren zonder handgreep, maar met een drukknop sluiting.

    Voor de integrale CaraCore van Weinsberg bedachten de ontwerpers verbeterde gasfleskasten. De flessen staan nu naast elkaar en zijn gemakkelijker om te wisselen.
    Voor alle kampeerauto's van het merk wordt de pas vernieuwde Fiat Ducto gebruikt. Eveneens kunnen de klanten voor iedere Weinsberg kampeerauto het Truma iNet-X-Systeem bestellen. Vanaf het controle paneel of een smartphone-app kan de Truma, de Alde verwarming en de Dometic luchtkoeler bedient worden. Dat is nog niet alles want het kleurige aanraakscherm geeft de binnen en buitentemperatuur aan, ook de stand van het verswater, gas dat nog in de fles is en de lading van de batterijen.
    meer info: www.weinsberg.com

    20-09-2022 om 13:20 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De herfst in het voor uit zicht
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    20-09-2022 om 13:18 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sun Living voor 2023

    Sun Living


    Het Sloveense dochtermerk van Adria laat zich niet onbetuigd en brengt zowel vernieuwingen van de halfintegralen als bij de camperbussen.

    Sunliving bouwt zijn gamma uit met een nieuwe smalle halfintegrale. Het is de 6,79 m lange C65SL op Fiat Ducato of op Citroen Jumper met verlaagd chassis. Achterin zijn verhoogde 0,8 m brede verhoogde bedden, die men tot 2 m breed kan samenvoegen. Vanzelfsprekend is daaronder een groot bergvak. Een ruime badkamer met afzonderlijke douche, een rechte keuken met kookvuren op een rijtje, een lange zitbank met aan de overkant nog een vergelijkbare zitbank maken het meubilair uit.

    Er is ook wat nieuws te vertellen over de 'gewone' halfintegrale. De 7 m lange Sun Living S70SL zal de reeks aanvullen. De indeling is identiek aan de C65SL. In de S klasse is nu een 1,9 x 1,25 m groot hefbed aan boord. Opmerkelijk is de tot 140 l vergrootte koelkast, in vorige modellen hadden die slechts 83 l inhoud.

    De camperbus reeks V wordt voor 2022 aangevuld met de V55SP en de V65XL. De kleinste de V55SP met een lengte van 5,44 m heeft achterin een hefbed van 1,95 x 1,45 m. Voor de 6,36 m lange V65XL met een super hoog dak heeft men een in de hoogte verstelbaar hefbed bedacht en achterin lange zitbanken.
    De prijzen beginnen vanaf 40.000 euro
    inlichtingen www.sun-living.com









    20-09-2022 om 00:00 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Morelo voor 2023

    Morelo RM 78


    Voor enkele jaren nam Morelo zijn alkoof types uit productie. Wegens de huidige grote vraag naar alle soorten kamperauto's bouwde de fabrikant voor 2022 een reeks luxe alkoof modellen op Iveco Daily.

    Dat een alkoof type niet altijd een goedkope familie wagen hoeft te zijn bewijst Morelo met de luxe Palace types. In het aanbod voor volgend jaar zitten vijf indelingen die allen net geen 5 ton op de weegschaal zetten. Drie ervan hebben een garage voor een brommer de andere zijn voor fietsen. Boven de garages vinden de zwervers ofwel 2 enkele bedden, een eilandbed of een prachtige U-zitgroep.
    In het voorlopig beperkt aantal kampeerauto's wordt het uitrustings pakket ComeBack vanaf fabriek ingebouwd. Dat kan een verschil van rond de 40.000 euro uitmaken. Tot het pakket behoren een 210 Pk sterke turbodiesel met 8 traps Wandlerautomaat, een rijveiligheidspakket en lithium batterijen.
    Om u een idee te geven de Palace A94L kost met het Comeback pakket rond de 255.000 euro
    Meer informatie: www.morelo-reisemobile.de











    20-09-2022 om 00:00 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-08-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tabbert PEP Pantiga

    Tabbert PEP Pantiga.

    Voor het volgend modellenjaar brengt Tabbert de nieuwe PEP Pantiga op de markt met een interieur dat totaal afwijkt van wat we kennen. Wie vergelijkbare interieurs wil vinden zoals de ontwerpers van Tabbert nu ontwikkeld hebben zal zeer lang moeten zoeken. De fabrikant heeft bewust gekozen om met de Pantigo anders te zijn dan de Tabbert caravans.

    De PEP Pantiga  werd volledig in Mottgers ontwikkeld en gebouwd.  Het doel was een combinatie van een hip design en moderne techniek met intelligente inrichting afgestemd op een actieve jonge vakantievorm.  

    Dat begint al met de naam Pantiga hij staat voor avontuur en voor oorden die ontdekt willen worden. Al is het koetswerk nog “gewoon” kan men zeggen  zo wordt men verbluft door een volledig nieuw caravan interieur.  Geen bovenkasten langs de zijwanden  wel hoge vensters tot bijna tegen het plafond. Zo valt er meer licht naar binnen, het doet woonvriendelijker aan en het ruimtelijk zicht neemt toe. De mat-witte bovenkast achterin en de keuken werken hoekig met de handgrepen onopvallend op de deuren aangebracht. Zitbanken doen salonachtig aan. Met kussen combinaties in zonondergang kleur, grijstinten of kunstleder kan de klant eigen combinaties kiezen. Details zoals comfort rollo’s, een tafel met houten  boorden, met stof beklede wand-elementen zal de Pantigo in samenhang met de lichtpanelen en slierten LED’s een aangenaam karakter geven. Het klassiek kookvuur moet wijken voor een mobiele inductieplaat in de keukenlade. Een glasafdekking verbergt de spoelbak, in de onderste keukenlade is een vuilbak mogelijk, 230 V en een USB stopcontact zijn voorzien. De PEP Pantiga is alleereerst bedoeld voor 3 verschillende doelgroepen met aangepaste indelingen. De compacte 390 WD biedt een gecombineerde woon- slaapindeling aan voor 2 personen. Er is een opklapbaar bed in plaats van een vast bed, dat vertaalt zich in meer woonruimte. De sofabank kan men omvormen tot een bed van 2,04 x 1,56 m. In de  550 E vindt je een volwaardige douche dank zij het zwenkbare wastafelelement. Voor 550 K heeft men een stapelbed voorzien dat men zelfs tot een zitbank kan ombouwen. Door het bovenste bed omlaag te klappen vormt dat de rug van de zitbank. Om de bergvakken optimaal te kunnen gebruiken zijn in  de 550 E en de 550 K op maat gemaakte uittrekbare kisten. Daaronder blijft nog genoeg plaats voor kampeerstoelen en tafel. Voor een paar technische zaken is men even bij broer Knaus gaan kijken. Om snel aan de watertank en de stroomaansluiting te kunnen zijn in die in een langs buiten goed bereikbare koffer gebouwd. Daarbij komt nog een standaard Dyonic-ckassis uit zeer hoogwaardig staal. Het werd in samenwerking met Knott, van wie de rubber assen en het elektrisch hoeksteunen systeem stammen ontwikkeld. Een reservewiel kan optioneel onder de bodem laten installeren.

    Meer info: www.knaus-tabbert.de





    23-08-2022 om 11:09 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dubbel zicht
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    23-08-2022 om 11:05 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-08-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Microlino van Concorde

    "Microlino" première op Concorde

     Concorde, eerste camperfabrikant met garage "Microlino"

    Innovatieve, op maat gemaakte concepten ook voor toekomstige projecten

     Concorde Reisemobile GmbH is zijn tijd vooruit. Nog voor de officiële marktintroductie van de 100 procent elektrisch aangedreven kleine auto "Microlino", ontwikkelde Concorde Motorhomes een op maat gemaakte garageoplossing voor deze auto van de toekomst. Deze oplossing is met name geschikt voor mobiele telefoons met garages en een maximaal totaalgewicht van 7,5 ton, omdat de "Microlino" tot 530 kilogram weegt met een laag eigen gewicht

    Concorde bewijst eens te meer haar gevoel voor toekomstgerichte, innovatieve ontwikkelingen. Het voertuig is nog niet op de markt, omdat Concorde zich al heeft voorbereid op de 100 procent elektrisch aangedreven "Microlino" met zijn garagemodellen. Een bijzonder kenmerk waar Concorde bij het ontwerp rekening mee moest houden was dat de "Microlino" op beide assen verschillende spoorbreedtes heeft. Ook de compacte afmetingen met een lengte van 2519 mm, een breedte van 1473 en een hoogte van 1501 mm maken deel uit van het aangepaste garageconcept.

     Afhankelijk van de accu-uitrusting weegt de tweezitter "Microlino" tussen de 496 en 530 kilogram en is daarom bijzonder geschikt voor Concorde-modellen met een totaalgewicht tot 7,5 ton. Over het algemeen past het "Microlino" concept in alle modellen met Smart Garage.

     De "Microlino" biedt ruimte voor twee personen, is volledig opgeladen als een smartphone in slechts 4 uur aan een huishoudelijk stopcontact en heeft dankzij cross-parking slechts weinig plaats nodig.

     Meer info Concorde Motorhomes GmbH

     

    20-08-2022 om 20:11 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mooie bomengroep
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    20-08-2022 om 20:08 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-08-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Caravan salon Düsseldorf

    CARAVAN SALON DÜSSELDORF op recordkoers

     exposanten uit 34 landen Producenten maken indruk met innovatieve noviteiten

     Voor het eerst in haar 61-jarige beursgeschiedenis, verbreekt CARAVAN SALON DÜSSELDORF haar eigen record van 700: maar liefst 736 exposanten uit 34 landen zullen van 27 augustus tot en met 4 september 2022 vrijwel de volledige internationale branche met talloze highlights weergeven. Daarmee is de beurs in Düsseldorf ’s werelds grootste evenement voor de mobiele vrijetijd. In 16 beurshallen ook dat is een unicum  is alles te vinden, wat het hart van mobiele woning-liefhebbers en outdoor-fans sneller laat slaan: kampeerauto’s en caravans (hallen 1, 4, 6, 7a, 9-12, 16 en 17), kampeerbussen (hallen 12 en 15), premium-voertuigen (hal 5), de Starter Welt (hal 7), Travel & Nature en Equipment & Outdoor (hal 3) en Technololgy & Components (hallen 13 en 14). Iedere bezoeker kan zich op www.caravan-salon.comindividueel op zijn tour voorbereiden en zijn of haar lievelingsroute door de 16 hallen samenstellen. Een interactieve hallenplattegrond, de omvangrijke exposanten- en productendatabank, waarin de exposanten zich met hun beursnoviteiten presenteren, en ook de ‘My Organizer’-functie zijn ideale hulpmiddelen voor de planning van een beursbezoek in Düsseldorf. Zo kan de excursie door de beurshallen van CARAVAN SALON met de passie die iedereen in de branche en de scene verbindt, nu al beginnen. 

     Abenteuer Selbstausbau een feest voor techniekfans – samplestaplaatsen aantrekkelijk voor wijntelers en boerenbedrijven

     Het aanbod van producenten, handelaren en organisaties wordt uitgebreid met aantrekkelijke speciale tentoonstellingen. Bij de presentatie ‘Abenteuer Selbstausbau’ (doe het zelf-uitbouwavontuur) op het buitenterrein tussen de hallen 5 en 9, zijn er voor alle geïnteresseerden praktische tips voor het om- en uitbouwen van zwerfauto’s. Hier kunnen bezoekers zich door experts uit de scene ook over de installatie van losse modules, het ontwerp van de indelingen, elektrische installaties, lichtgewicht bouwmaterialen, watervoorzieningen,    werkplaats- en materiaalkunde, inrichting en over de daadwerkelijke kosten en de tijd die met een uitbouw gepaard gaan, laten informeren. 

     Vooral voor boerenbedrijven, wijntelers en de gastronomie, zijn de samplestaplaatsen op het buitenterrein tussen de hallen 9 en 17 interessant. De vakmensen van de Caravaning Industrie Verband (CIVD) presenteren staplaatsen binnen uiteenlopende categorieën. Het aanbod reikt van basisstaplaatsen met stroomvoorziening, via plaatsen met water toe- en afvoer en elektrische laadstations tot aan premiumplaatsen met volledig automatische reinigingsstations voor campingtoiletten. 

     ‘Starter Welt’ in hal 7: een must voor beginnende caravaning-fans

    De Starter Welt in hal 7 laat nieuwkomers zien, waar ze bij het aanschaffen of huren van kampeerauto’s en caravans op moeten letten. Hierbij is onafhankelijk advies gegarandeerd. Bij het veelzijdige podiumprogramma staan naast de basiskennis ook de thema’s aantrekkelijke reisroutes inclusief de planning voor starters, wettelijke bepalingen en de voorbereiding van het voertuig voor de reis centraal. De experts beantwoorden uiteraard ook graag alle vragen en bieden individueel advies.    

     E-Bike-Parcours voor hal 15

    De vakantievorm caravaning is ook zeer geschikt, om vakantieplekken met elektronische voertuigen en fietsen te verkennen en zo ook ter plaatse mobiel te zijn, daar deze vervoersmiddelen eenvoudig te transporteren zijn. Op het buitenterrein voor hal 15, biedt het E-Bike-Parcours bezoekers de gelegenheid, om op een afgescheiden terrein de eigenschappen van e-bikes, e-scooters en eco-movers uit te proberen. 

    Hal 3 overlaadt bezoekers met droombestemmingen en outdoor-trends

    In hal 3 is er onder het motto ‘Travel & Nature’ alles te vinden, wat het hart van outdoor-fans begeert. Naast uitrusting, waaronder  vouwcaravans, voor- en daktenten, kampeer-, iglo- en trekkerstenten, zijn het vooral de droombestemmingen naar dichtbij gelegen en verre oorden, die bezoekers zullen inspireren.  

    Een bezoek aan hal 3 van CARAVAN SALON DÜSSELDORF is zodoende ook een uitstapje naar aantrekkelijke vakantiewerelden. Het troont caravaning-fans mee naar talrijke vakantiebestemmingen en laat hen wegdromen over toekomstige reizen.

     Op het event-podium ‘Travel & Nature CONNECTED’, waar caravaning-

    toerisme, outdoor-activiteiten en natuurbelevenissen centraal staan, wordt door exposanten en reisexperts een bont programma aangeboden. Hier kunnen bezoekers informatie inwinnen over noviteiten op het gebied van equipment, sport en bestemmingen. De Traumtouren-presentaties, die ook in het podiumprogramma in hal 3 zijn geïntegreerd, gaan over spannende, bijzondere en avontuurlijke campertochten. Zuid-Amerika-expert Uwe Hamm beschrijft de schoonheid van Mexico onder het motto ‘Meer dan tabasco en tequilla’. Ook Janette Emerich is weer van de partij en zal haar Panamericana-tochten 1 & 2 en een etappe dwars door Frankrijk van de Loire tot de Atlantische Oceaan in haar bagage meebrengen. Kostja Abert ontvoert bezoekers naar

    ‘Droombestemming Wierrookstraat’, de belangrijkste handelsstraat uit de oudheid, en naar ‘Noordkaap – met de zwerfauto naar het land van de fjorden’. Voor geïnteresseerden, die niet op tijd in hal 3 kunnen zijn, biedt de live stream van alle presentaties op het podium van ‘Travel & Nature CONNECTED’ op www.caravan-salon.comen de sociale mediakanalen van de beurs een uitkomst.

     Experts uit de bloggers-scene live aanwezig

    Experts op het podium van de Starter Welt (hal 7) en Travel & Nature

    CONNECTED (hal 3) delen onder het motto ‘uit de praktijk voor de praktijk’ hun kennis met de aanwezigen. Naast deze vakmensen zijn er echter ook meerdere populaire bloggers, YouTubers en Instagram-experts uit de scene aanwezig, en presenteren onder meer het vaktijdschrift www.promobil.deen de ADAC Westfalen https://www.adac-westfalen.de hun knowhow op het podium. 

     Het échte reisgevoel in het Caravan-Center

    Met 3.500 staplaatsen is het Caravan-Center tijdelijk de grootste parkeerplaats van Europa. Het terrein is van 22 augustus tot en met 5 september tijdens CARAVAN SALON geopend. Een overnachting kost voor twee personen met een eigen kampeerauto of caravan 20 euro en voor leden van de CARAVAN SALONclub 18 euro. De reservering van een parkeerplaats wordt sterk aangeraden, daar de vraag zeer groot is. De boeking is na het bestellen van een eTicket voor CARAVAN SALON op https://www.caravan-salon.com/caravan_Centermogelijk. Een overnachting in het Caravan-Center betekent dat men zich na afloop van een dag op de beurs over kan geven aan het echte reisgevoel. Hier kan de avond samen met caravaning-vrienden onder het genot van een koud drankje en lekkerheden van de grill in stijl worden afgesloten. 

     Tickets en prijzen van CARAVAN SALON DÜSSELDORF 2022

    Een dagkaart voor volwassenen kost tijdens het weekend 18 euro en doordeweeks 16 euro (met korting in het weekend 15 euro en doordeweeks 13 euro), voor kinderen (6 tot en met 12 jaar) is een dagkaart tijdens het weekend 8 euro en doordeweeks 6 euro. Daarnaast wordt er van maandag tot en met vrijdag een namiddagticket voor 10 euro aangeboden (van 14:00 tot en met 18:00 uur). De prijs voor de Preview Day is voor volwassenen 35 euro (met korting 30 euro) en voor kinderen 8 euro. Alle tickets zijn te vinden in de ticketshop https://shop.messe-duesseldorf.de/caravan2022_dvan de beurs. 

     Ontspannen bezoek met OV vanuit de Benelux

    Wil je de caravan of camper thuis laten en toch snel en comfortabel naar CARAVAN SALON reizen? De hogesnelheidstrein ICE rijdt 6 keer per dag vanaf Amsterdam via Utrecht en Arnhem naar Düsseldorf Hauptbahnhof. Ga naar https://www.nsinternational.com/nl/duitsland/trein-dusseldorfom te boeken bij NS International.  De hogesnelheidstrein Thalys en ICE rijden vanuit Brussel in 2.5 uur naar Düsseldorf Hauptbahnhof. Meer info vind je opde website van de NMBS:https://www.beurope.com/NL/kopen/belgiantrain#TravelWish. 

    Vanaf daar brengt U-Bahn 78 je rechtstreeks naar Ingang Noord van het beursterrein. 

    LET OP: Vanaf 1 januari 2022 geldt het toegangsticket niet meer als gratis openbaar vervoerbewijs! OV-tickets zijn verkrijgbaar via de website van de Rheinbahn:https://mehr-rheinbahn.de/eezy_en/  

    19-08-2022 om 19:34 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Salon Düsseldorf
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    19-08-2022 om 19:28 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-08-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Betere zwerfauto parkeerplaatsen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    ECO-certificaat voor zwerfautoplaatsen

     De vzw WOHNmobil für Klimaschutz e.V. kent binnenkort ecologisch ontworpen en geëxploiteerde Kampeerauto parkeerplaatsen in Duitsland toe met een eco-certificaat met maximaal 5 ECO-sterren. Het certificaat documenteert niet alleen een maatschappelijk relevante

    Milieubewustzijn, maar ondersteunt ook succesvolle parkeermarktmarketing. De vereniging doet daarmee baanbrekend werk en levert een belangrijke bijdrage aan het presenteren van caravaning als een relatief duurzame en natuurminnende vorm van reizen en vakantie.

    %%%FOTO1%%%

     Niedernhausen in augustus 2022

    Wat maakt eigenlijk een ecologisch ontworpen en geëxploiteerde zwerfautoparkeerplaats? Een antwoord op deze vraag wordt gegeven door de vereniging WOHNmobil für Klimaschutz e.V. met ecologische criteria op het gebied van milieu-invloeden, transportverbindingen, verrijking, beplanting, aanvoer, afvoer, exploitatie, regionaliteit en informatie.

    Op basis hiervan bepaalt de vereniging het ecologische profiel van een camperparkeerplaats en berekent een puntwaarde en een percentage van voldoening. Camperplaatsen die 80 procent of meer van de maximaal haalbare puntenwaarde behalen, krijgen van de vereniging 5 ÖKO-sterren. Er zijn 4 sterren voor minimaal 70 procent en 3 sterren voor minimaal 60 procent van de maximaal haalbare puntwaarde. De classificatie van de met een certificaat toegekende camperplaatsen wordt jaarlijks door de vereniging gecontroleerd en indien nodig aangepast.

    Hoe ziet het proces eruit? Zowel camperbezitters als plaatshouders kunnen een of hun camperparkeerplaats voorstellen voor het ECO-certificaat. Daartoe moet het ecologische profiel van de pitch worden geanalyseerd met de vragenlijst op de homepage van de vereniging en de resultaten die aan de vereniging worden doorgegeven. De vereniging bespreekt vervolgens alle verdere stappen individueel met de pitchoperator.

    De kampeerautoplaatsen met een ECO-certificaat worden gepresenteerd op de website van de vereniging en gepresenteerd met PR-maatregelen in het hele land en in Duitstalige landen. Er zijn geen kosten voor de pitchoperator.

     Volgens bestuurslid Märkl van de vereniging zijn investeringen in het ecologisch ontwerp van een zwerfautoparkeerplaats vooral een waardevolle en belangrijke bijdrage aan de bescherming van milieu en klimaat. Belangrijke leefgebieden voor dieren en planten blijven behouden. De bodem is niet verder afgesloten, milieubelastende stoffen komen niet in de bodem en het afvalwater terecht. Elektriciteit, water en verwarmingsenergie worden bespaard, afval wordt verminderd en recyclebare materiaalcycli worden gebruikt. Hierdoor komt er minder klimaatbeschadigende CO2 vrij in de atmosfeer.

    De vereniging wil deze milieuvriendelijke inzet van parkeerexploitanten publiekelijk erkennen en zichtbaar maken met de award. Märkl is ervan overtuigd dat het ecologische profiel ook een steeds belangrijkere rol zal spelen bij de goedkeuring van nieuwe, dringend benodigde camperparkeerplaatsen.

    Investeringen in ecologie zijn meestal ook investeringen in de aantrekkelijkheid en winstgevendheid van een parkeerplaats. Groene gebieden warmen bijvoorbeeld niet zoveel op in de zomermaanden, inheemse bomen en struiken of natte biotopen hebben een verkoelend effect. Energie- en waterbesparende voorzieningen, zoals fotovoltaïsche energie, thermische zonne-energie, LED- of zonne-verlichting en regenwateropvang, verlagen ook de bedrijfskosten van een parkeerplaats. Vroege investeringen in elektromobiliteitsdiensten en infrastructuur zijn ook de moeite waard voor parkeerexploitanten op een toekomstgerichte manier.

    Märkl vervolgt: "Camperaars moeten de ecologische inzet van parkeerexploitanten zo goed mogelijk ondersteunen, bijvoorbeeld door de ene of de andere euro meer aan parkeergelden te betalen. Het is ook belangrijk dat een afvalscheiding die op het plein wordt aangeboden op de juiste manier wordt gebruikt, anders kunnen er extra kosten en kosten voor de exploitanten ontstaan. Zuinig omgaan met elektriciteit en water of het gebruik van streekproducten op het veld moet ook een vanzelfsprekendheid zijn."

    Rond de jaarwisseling 2022/23 zal de vereniging WOHNmobil für Klimaschutz e.V. de "Ecologische Camperparkeerplaats van het Jaar" uit de gehele wijk (geen 5-sterren exclusiviteit) van de staanplaatsen selecteren en uitreiken met ECO-certificaat, net als in het voorgaande jaar.

    Gedetailleerde informatie op www.wohnmobil-fuer-klimaschutz.de--  

    17-08-2022 om 20:30 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiets klaar maken
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    17-08-2022 om 20:23 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/11-24/11 2024
  • 04/11-10/11 2024
  • 28/10-03/11 2024
  • 21/10-27/10 2024
  • 14/10-20/10 2024
  • 07/10-13/10 2024
  • 30/09-06/10 2024
  • 23/09-29/09 2024
  • 16/09-22/09 2024
  • 26/08-01/09 2024
  • 19/08-25/08 2024
  • 12/08-18/08 2024
  • 05/08-11/08 2024
  • 29/07-04/08 2024
  • 15/07-21/07 2024
  • 08/07-14/07 2024
  • 01/07-07/07 2024
  • 24/06-30/06 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!