Inhoud blog
  • een interieur
  • even een ander werkje
  • De terrassen zijn nog leeg
  • zomer aan de Bodensee
  • Pretpark
  • Een toren met kleintjes
  • Een nieuwe MAXIA bij Hobby
  • Leuker met een boot
  • Opletten in Spanje
  • Een mooie hoek
  • Subaru valt in de smaak
  • Waarom?
  • Zwerfauparkeerplaats reserveren
  • Achter de bloemen
  • De nieuwe ITrend van Dethleffs
  • Veel verschillende
  • Een nieuwe versie van een Niesmann-Bisschoff
  • Opgepast !!
  • Rijdt niet te snel !!!!!
  • niet te snel rijden
  • Hobby caravans in de kijker
  • Feest in de stad
  • Fietsen in Belgiê
  • Een oude granaat werper
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    04-02-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de nieuwe Combo X 150 van Challenger

    De totaal nieuws Combo x  150 van Challenger

    Nieuws uit het Trigano-huis: Challenger, het merk valt onder de Franse caravaning-groep en een zusterbedrijf van Eura Mobil, Forster en Karman Mobil, wil voet aan de grond krijgen in Duitsland en presenteert een (bijna) nieuw camperconcept. De Challenger Combo X 150 moet het beste van twee werelden combineren en even handig zijn als een bestelwagen en ruim als een kampeerauto.

    De afmetingen spreken voor zich. Met 5,99 meter lang en 2,1 meter breed is de wagen gebouwd op de Fiat Ducato nauwelijks groter dan de verlengde Fiat met lange wielbasis, maar dankzij de rechte wanden en 2,75 meter hoog biedt hij bijna evenveel ruimte als een grote. De camperbus gaat de straat op voor een totaalprijs van rond de 60.000 euro.

    Ruimte genoeg

    Uitdager combineert de oorspronkelijke Fiat Ducato cabine met een speciale structuur van XPS elementen, die beter isoleren dan de gebruikelijke plaatmetalen structuur van een camperbus en is ook bestand tegen hagel. De truc om ruimte te winnen is echter gebaseerd op het hefbed van 1,4 bij 1,9 meter, dat tijdens het rijden over de tegenover elkaar liggende zitgroep onder het dak in de woonkamer zweeft. Dankzij het lichte en compacte aluminium frame verlaagt hij de stahoogte eronder nauwelijks; hij is elektrisch te verlagen naar de slaapstand. Als je hem halverwege vergrendelt, kun je de zitgroep eronder met zijn twee tegenover elkaar liggende langsbanken ook als bed gebruiken, dan vinden vier zwervers een slaapplaats aan boord.

    Vier personen mogen tijdens het rijden in de Challenger X 150 reizen. De bestuurder en voorpassagier zitten op hun pilotenstoel, en twee andere stoelen in de rijrichting kunnen uit de twee banken worden neergeklapt. Ze zijn uitgerust met driepuntsgordels en verstelbare rugleuningen, zodat passagiers op de tweede rij comfortabel en veilig zijn. Ondenkbaar in Corona-tijden, maar zeker een stimulans om in de toekomst te kopen: als alle stoelen zijn inbegrepen, kan een heel handbalteam plaatsnemen rond de rechthoekige, uitklapbare tafel. Alleen de trainer hoeft buiten de deur te blijven of op het deksel van het cassettetoilet in de ruime badkamer achterin te gaan zitten.

    Veel opbergruimte

    In de natte cel  zij strekt zich uit over de hele breedte van het voertuig  biedt een slim geconstrueerde opklapbare wastafel ruimte, met de deur van de kast vooraan ingebouwd kan deze worden vergrendeld tijdens het douchen of gebruik van het toilet. Daartegenover staat nog een opbergkast die ook van buitenaf toegankelijk is, wat goed is voor het veilig vervoeren van campingtafels en stoelen, en een variabel rekkensysteem binnenin maakt het mogelijk om je aan te passen aan de meegenomen spullen.

    De ruimte tot aan de zitgroep wordt gevuld door de kombuis met gasfornuis, spoelbak en een 134 liter koelkast. De deur is aan beide zijden scharnierend en opent naar behoefte naar links of rechts. Ook de toegangsdeur naar het woongedeelte is aangenaam: deze heeft niet alleen een diepe ingang, maar wordt samen met de deuren in de bestuurderscabine ook centraal via de radio vergrendeld. In ieder geval is de uitrusting van de Challenger X 150 niet slecht. In de “Opening Edition” die bij de marktintroductie wordt aangeboden, is er een panoramadak boven de bestuurdersstoelen, jaloezieën en horren op alle ramen en op de toegangsdeur, evenals een tv-voorbereiding met een stop. Het basisvoertuig krijgt onder meer airconditioning, lichtmetalen velgen en elektrisch verstelbare en verwarmde buitenspiegels.

     Verhoogde veiligheid en gemak in pakketten

    Extra's zoals een satelliet-tv-systeem of een luifel zijn niet af fabriek verkrijgbaar; de klant moet deze door de dealer laten installeren. Desalniettemin kan de combo worden geüpgraded met pakketten. In het automaatpakket, zo wordt al vermoed, zijn de ZF automaat met negen overbrengingsverhoudingen en de krachtige Fiat-motor met 160 pk (118 kW) inbegrepen, waarvoor nog eens 5000 euro verschuldigd is. De seriemodellen hebben de handgeschakelde zesversnellingsbak en de viercilinder dieselmotor met 140 pk (103 kW). De Connect-apparatuur brengt een DAB-radio met touchscreen en een handsfreefunctie aan boord, het veiligheidspakket breidt de uitrusting tenslotte met assistenten zoals antibotsingsbeveiliging, licht- en regensensoren, automatisch grootlicht, verkeersbordherkenning en de assistent dodehoekbewaking en rijstrookwissel voor.

    Wie zijn fiets op vakantie wil meenemen, moet ook naar de dealer gaan. Door het ontbreken van een achtergarage kunnen de fietsen alleen vervoerd worden op een bagagedrager aan de achterwand. Dat was al het geval bij een soortgelijk concept dat nu zo'n 20 jaar oud is. 
    Er is waarschijnlijk geen reden om te vrezen dat de meer complexe structuur van de Combo X 150 te lijden heeft onder het binnendringen van water.  De combo zou de verkoop behoorlijk moeten stimuleren. Geïnteresseerden moeten nog geduld hebben. De marktintroductie vindt pas in de herfst plaats. 

    Challenger verrast vaker met afwijkende indelingen en bijzondere oplossingen. Nu hebben ze opnieuw een afwijkende kampeerauto. Een hele nieuwe camperbus eigenlijk. Want deze combinatie van buscamper en halfintegraal is toch weer net even anders. Anders dan de smallehalfintegralen van de concurrentie. De Combo X 150 combineert de compacte buitenmaten van de buscamper met het ruime interieur van de halfintegraal. 

     











    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    Archief per week
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!