Etrusco V6.8SR Complete Selection.
Voor de eerste maal bouwt Etrusco een fabrikant uit de Hymer-Gruppe een smalle halfintegrale kampeerauto op een Renault basisvoertuig.
Bij een vlugge blik in het interieur ziet het er zeer gezellig uit. Met zijn 6,82 m lengte en 2,14 m breedte behoort hij niet tot de grote kampeerauto’s. voor dit type gebruikt de fabrikant een Renault met een vlak bodem chassis. In mooi Vlaams werd dat vroeger “planché cabine” genoemd. Vooraan kijkt men op een indrukwekkende radiator grille met het Renault kenteken in de midden. Voor de aandrijving zorgt een 2,3 l turbo diesel 145 pk, die zijn paardjes via een 6 versnellingsbak naar de voorwielen stuurt. Voor de opbouw gebruikt Etrusco sandwichpanelen met hagelbestendige polyester beplating. Het dak is 33 mm dik, de wanden zijn 34 mm dik. Voor de bodemplaat heeft men er van 41 mm dikte gebruikt. De garage kreeg een stevigere maar niet geïsoleerde vloer. Heel het koetswerk is zoals het hoort keurig afgewerkt en de aansluitingen van de stuurcabine met de opbouw zorgvuldig dicht gekit. Om de kampeerauto mooier, veiliger en comfortabeler te maken zijn er verschillende pakketten te koop.
Voor het interieur hebben de ontwerpers zich aan een klassieke en veel gebruikte indeling gehouden. Het meubilair is in een houtdecor met in verschilleden grijs tonen elementen. Kussen vallen met hun kleur harmonisch bij het geheel. Alles zeer keurig afgewerkt.
Achterin zijn enkele bedden, een compacte natte cel met afzonderlijke douchecel sluit er bij aan. Daar tegenover is de keuken met opvallend groot aanrecht. Vooraan is de zitgroep met rechte tweepersoonszitbank en uitgeklapt een redelijk groot tafelblad met schuifprofielen aan de wand en rustend op een plooibare poot. Dat we hier in een smalle versie halfintegrale vertoeven merken we nauwelijks. Misschien diegene die in het 0,72 m smalle bed moet (mag) slapen wel. Maar zoals in bijna alle zwerfauto’s kan van de twee bedden één groot bed gemaakt worden. Met een op maat gemaakt laddertje komen de zwervers in het bed. De 12 cm dikke matrassen liggen op een lattenbodems en waarborgen een zalige nachtrust. Onder de voeteinden zijn leg- en hangkasten.
In de praktische en goed dicht gekitte badkamer zwenkt het wastafeltje met de spiegelwand voor de draaibare Thetford wc en completeert de douche met een goed sluitende deur. Twee aflopen zorgen dat al het water in de douchebak zijn weg naar de water afvaltank vindt. Om een betere afvoer van de waterdampen te krijgen had het dakluik iets groter mogen zijn. Een handdoekdroger heeft de fabrikant niet vergeten hier te plaatsen.
Naast de buitendeur heeft de keuken haar plaats gekregen. Twee kookvuren met elektrische ontsteking en de spoelbak zijn geïntegreerd in het aanrecht dat groot genoeg is om er naast nog een werkblad over te houden. Kookvuren en spoelbak kan men met zwarte platen afdekken. Onderaan is een 78 l grote absorptiekoelkast gemonteerd. Samen met de bovenkast is er voldoende bergruimte voor het keukengerief voor twee zwerver. De gasafsluiters zijn snel bereikbaar in geval van nood. LED’s zijn op de juiste plaats geïnstalleerd om een goed zicht in de potten te hebben. Goed geplaatste LED’s vinden we ook boven de hoofdeinden van de bedden.
De zitgroep bestaat uit een 2 persoonszitbank met kopsteunen en veiligheidsgordels, 2 draaibare cabinezetels en een zijzitbank. Met wat knutselwerk kan men het tafelblad vergroten en kunnen er 5 zwervers comfortabel van de tafelaanbiedingen genieten.
Samen gevat.
Met de Renault Master maakt Etrusco een start met een stevige, eenvoudige en doordachte basis voertuig. Daarbij nog een zinvol en compleet woongedeelte maakt van de Etrusco V6.8SR een leuk vakantievoertuig.
Een tweede type de Etrusco V5.9DR staat al iets verder dan de planning.
Technische gegevens
Basisvoertuig Renault Master met vlak bodemchassis.
Motor: 2,3 l turbo diesel 145 pk
6 versnellingsbak
L X B X H: 6,82 x 2,14 x 2,71 m
MTM 3.500 kg
Rijklaar 2.745 kg
Bedden 1,95 x 0,8 m.
1,94 x 0,72 m.
Meer info: Etrusco.com/NL
|