Carthago kampeerauto's in modeljaar 2026: Nieuwe chique c-line, facelift voor de c-tourer en alle series van de Liner-klasse
Voor modeljaar 2026 heeft Carthago zijn chic c-line fundamenteel vernieuwd. Deze geldt als bestseller in zijn klasse binnen Carthago en onder de premium integraalmodellen in Europa. Met zijn unieke combinatie van comfort, kwaliteit en functionaliteit is hij een trendsetter in de gehele camperbranche. Carthago breidt de C2-tourer-serie met zijn 2,17 m brede carrosserie uit met modellen gebaseerd op de Fiat Ducato. De absolute topmodellen chic e-line, chic s-plus en liner-for-two beschikken over een dynamische frontpartij in het nieuwe "V-face"-design, dat voorheen was voorbehouden aan de chic e-line op de Mercedes-Benz Sprinter. Digitaal bedieningspaneel met capacitief touchscreen voor alle modelseries vanaf chic c-line.

chique c-line nieuwe generatie
- Dynamisch frontmasker in nieuw “V-face design” en exterieurgraphics voor geïntegreerde voertuigen op de Mercedes-Benz Sprinter
- Frontmasker en radiatorrooster vergelijkbaar met de stopgezette Superior-serie voor geïntegreerde voertuigen op Fiat Ducato.
- Geheel nieuwe meubelarchitectuur “Essenza” met heldere lijnen, greeploos
- Bovenkastfronten en rondom sfeerverlichting
- Nieuwe stijlwerelden Amalfi en Cortina met nieuw meubeldecor Exclusief
- Noten- en vloertegels in hoogwaardige, donkere betonlook, beproefde, populaire plattegronden
14 verschillende chique c-line modellen
De Carthago bestseller chic c-line wordt gekenmerkt door elegantie, comfort en functionaliteit. Zes indelingen en de Fiat Ducato en Mercedes-Benz Sprinter basisvoertuigen met twee en drie assen resulteren in twaalf integralen, met een lengte van 7,39 tot 8,78 meter. De voertuigen zijn 2,27 meter breed en hebben een toegestaan totaalgewicht van 4,2 tot 5,5 ton. Carthago biedt ook de populaire indeling met twee langsbedden achterin in het premiumsegment van de halfintegralen. Als chic c-line T 4.9 LE is deze 7,34 meter lang bij de Fiat Ducato en 7,50 meter lang bij de Sprinter. Het toegestane totaalgewicht bedraagt 4,2 tot 4,5 ton. In totaal biedt Carthago 14 verschillende chic c-line varianten aan.

Geïntegreerde modellen op Mercedes-Benz Sprinter met nieuw frontmasker in “v-face design”
De nieuwe generatie chique c-line-modellen op het geïntegreerde Mercedes-Benz-platform is voorzien van een nieuwe frontpartij in het "V-face"-design. Dit straalt de dynamiek uit van een moderne, luxe auto. De chique c-line op de Fiat Ducato behoudt zijn huidige exterieurdesign.
Nieuwe chique c-lijn met twee stijlwerelden
Vanaf modeljaar 2026 zijn er twee elegante stijlwerelden beschikbaar. Beide stijlwerelden zijn voorzien van de volledig nieuwe meubelarchitectuur "Essenza" met strakke lijnen, greeploze bovenkastfronten en rondom sfeerverlichting.
De standaard Amalfi-stijlcollectie is voorzien van de exclusieve meubelafwerking notenhout. Deze afwerking omvat greeploze bovenkastfronten in een bicolorlook met matte Jura-witte accenten in leigrijs en werkbladen in een grijze natuursteenlook. De vloer met zijn hoogwaardige, donkere betonlook sluit perfect aan bij de stijl van de bovenkastfronten.
De optionele Cortina-stijlserie heeft een nog strakkere uitstraling. Deze is voorzien van de meubelafwerking Exclusief Walnoot met greeploze bovenkastfronten in mat Jurawit, leigrijs accenten en werkbladen met houtlook. De meubelkleppen zijn niet kleurgecodeerd, maar volledig in gedempt wit, net als de fronten van de keukenladen.
Ook de keuken heeft voor modeljaar 2026 enkele veranderingen ondergaan. De comforthoekkeuken is voorzien van een nieuw zwevend werkblad in een grijze natuursteenlook en indirecte verlichting. Het verhoogde aanrechtblad dient tevens als visuele roomdivider en extra werkoppervlak. Een visuele blikvanger is de verlichte designbarkast tegen de achterwand van de keuken, met een geïntegreerde wijnflesuittrek.
De comfortabele premium badkamer van de chic c-line krijgt een extra elegante uitstraling door de nieuw ontworpen douche met designelementen in grijze natuursteenlook en indirecte sfeerverlichting.

C1/C2-tourer integraal en semi-integraal
Voor modeljaar 2025 introduceerde het premiummerk Carthago een nieuwe, strak vormgegeven integraal C2-tourer op basis van de Mercedes-Benz Sprinter. Voor 2026 breiden de camperprofessionals uit Aulendorf het aanbod van integraal C2-tourers uit met modellen gebaseerd op de Fiat Ducato. De integraal C2-tourer is verkrijgbaar als lichtgewicht 3,5 ton en als comfort 4,2 ton.
- Carthago C2-tourer integreert nu naast Mercedes-Benz Sprinter ook met Fiat Ducato
- C2 tourer als lichtgewicht 3,5 t en comfort 4,2 t
- C1-tourer als half-integraal ook als lichtgewicht 3,5 t en comfort 4,2 t.
- De geïntegreerde C2-tourer is 2,17 meter breed, de semi-integrale C1-tourer 2,27 meter
Carthago maakt de intrede in de wereld van het toonaangevende premiummerk nog aantrekkelijker met de vernieuwde c-tourer modellen. Integraal of semi-integraal, beide modellijnen zijn compact en licht, maar belichamen met hun uitstekende carrosseriekwaliteit, dubbele bodem en vele andere kenmerken volledig het Carthago premium-DNA. Terwijl Carthago in 2025 de integrale C2-tourer introduceerde op de Mercedes-Benz Sprinter, volgen in modeljaar 2026 de 2,17 meter brede versies van de C2-tourer op de Fiat Ducato. Maar niet alleen de slanke integralen krijgen nieuwigheden. Ook de semi-integralen van de Mercedes-Benz Sprinter en Fiat Ducato krijgen nieuwe indelingen. Ondanks de slanke lijnen gaat het niet om comfort of kwaliteit – deze kenmerken vormen immers een wezenlijk onderdeel van het Carthago-DNA.
Inclusief een Edition+-model biedt Carthago acht indelingen in de integrale c-tourer-serie en de keuze tussen een Fiat Ducato en een Mercedes-Benz Sprinter als basisvoertuig. Carthago maakt bovendien onderscheid tussen lichte 3,5-tons en comfortabele 4,2-tons modellen.
De integrale modellen van de C1-tourer-serie worden stopgezet en vervangen door de C2-modellen. Met één uitzondering: de integrale C1-tourer Edition+ I 149 RB-LE comfort 4,2 t. Het is de enige integrale op basis van de C1-tourer met de 2,27 meter brede carrosserie, leverbaar op de Fiat Ducato en Mercedes-Benz Sprinter, en uitsluitend in de comfort 4,2 t-variant. De C2-tourer I 148 RB-QB L en C2 I 147 RB LE L volgen dit voorbeeld en zijn eveneens uitsluitend leverbaar in de comfort 4,2 t-variant.
Carthago bouwt de C1 Tourer halfintegralen verder op Fiat Ducato- en Mercedes-Benz Sprinter-motoren. Net als bij de integraalmodellen kan vrijwel elke indeling worden geconfigureerd in de lichtgewicht 3,5-tons en comfort 4,2-tons uitvoering. Twee modellen, de T 148 K-LE H en de Edition+ T 149 RB-LE, kunnen vanwege hun lengte niet worden besteld in de lichtgewicht 3,5-tons uitvoering. Carthago biedt ook twee nieuwe halfintegralen aan, beide met badkamer, één met eenpersoonsbedden in de lengte (indeling T 147 RB-LE "K") en één met een queensizebed (indeling T 148 RB-QB "K").
De frontpartij van de integraalmodellen van de Fiat Ducato of Mercedes-Benz Sprinter is extreem dynamisch en scherper dan die van de voorgangers. Ze schitteren met de grote, verchroomde C in de grille, het Carthago-merksymbool. De zeshoekige grille met vijf opvallende dwarsspijlen draagt eveneens bij aan een onmiskenbare merkuitstraling en een hoge herkenningswaarde. De voorzijde van de C1-tourer Edition+ I 149 RB-LE comfort 4,2 ton komt overeen met die van modeljaar 2025.
De exterieurgraphics van de C1 Tourer T veranderen niet: ze worden overgenomen van modeljaar 2025. Wel krijgen de voertuigen de nieuwe, dynamisch ogende wielkasten op de achteras.

Sommige klanten waarderen de kleur van de cabine als een personalisatiefunctie. Vanaf modeljaar 2026 is de exterieurkleur metallic zwart beschikbaar in plaats van wit.
De elegante, hoogwaardige Dynamic Design-achterkant met gebogen achterstijlen en opvallende C-vormige achterlichten is een ander voorbeeld van succesvolle Carthago-branding.
Net als alle Carthago kampeerauto's overtuigen de c-tourer modellen met een hoogwaardige meubelconstructie. De dubbele scharniertechniek maakt de ingebouwde componenten bijzonder stabiel en torsiestijf – een belangrijk kenmerk voor duurzaamheid en geluidsreductie. Beide modelseries zijn standaard uitgerust met de stijlserie Casablanca 2, met lichte meubelen in een combinatie van edel kersenhout en hoogglans ivoor in een tweekleurige look. Als alternatief biedt Carthago de stijlserie nuovo aan met een ingetogen meubeldecor en hoogglans ivoor. In het woongedeelte hebben de tweekleurige deuren van de bovenkasten geen zichtbare handgrepen, wat een strakke indruk wekt. Uitzonderingen: de Edition+ I/T 149 RB-LE modellen met de stijlserie Casablanca 3. De oppervlakte-indeling is vergelijkbaar met die van de stijlserie Casablanca 2, maar zonder zichtbare handgrepen. De bovenkasten in hoogglans licht ivoor met discrete handgrepen kenmerken de stijlserie Casablanca 1. Indrukwekkend is het in de C1-tourer T 148 KB-LE H.

chique e-lijn, chique s-plus, liner-for-two
Ze gelden als absolute kampioenen van zelfredzaamheid en bieden maximaal comfort, luxe en elegantie, en vormen daarmee het toppunt van Carthago's premiummodellen. Waar voorheen alleen de chic e-line, gebaseerd op de Mercedes-Benz Sprinter, over het nieuwe, dynamische front beschikte, krijgen in modeljaar 2026 alle drie de Liner-series – chic e-line, chic s-plus en liner-for-two – de moderne boeg.
- Het dynamische en elegante exterieurdesign nu voor chique e-
- lijn, chique s-plus en liner-for-two.
- State-of-the-art V-face-ontwerp met enorme voorruit
- Enorme laadcapaciteit van alle drie de linerseries
- Dubbele vloer met enorme, verwarmde opbergruimte
De Carthago Liner-klassen combineerden voorheen uiterlijk, meubelconstructie en leefruimte, allemaal in Carthago premiumkwaliteit. De Carthago chic e-line-modellen op de Mercedes-Benz Sprinter bestelwagens kregen voor modeljaar 2025 echter een nieuwe, elegante voorkant in een nieuw "V-vormig" design. Carthago zal dit design voor het nieuwe modeljaar toepassen op alle modellen in de chic e-line, chic s-plus en liner-for-two-serie, of het nu gaat om de Fiat Ducato, Mercedes-Benz Sprinter of Iveco Daily.
Het centrale element is de zeshoekige radiatorgrille met vijf markante dwarsbalken. Het verchroomde, zelfverzekerde Carthago C-logo prijkt als een markant merklogo in het midden van de auto. De radiatorgrille loopt over in de koplampbehuizingen met led-dagrijverlichting en de exclusieve Carthago full-led-koplampen. Designelementen onder de koplampen met twee dwarsbalken lijken op grote luchtinlaten en geven de voorkant een sportief design.
De enorme voorruit is naadloos geïntegreerd in de voorbumper. Grijsgetinte A-stijlen omlijsten de voorruit en lopen door tot aan het dak. Alle designkenmerken zorgen samen voor een elegant, harmonieus beeld, een ontwerp dat bijna uit één stuk lijkt te zijn gegoten. De chique e-line bestrijkt lengtes van 7,89 tot 9,03 meter, met bijbehorende gewichtsklassen van 4,5 tot 5,5 ton toegestaan totaalgewicht.
In de woonkamer nodigt de grote ronde zithoek met brede zijbank uit tot verpozen. De comfortabele hoekkeuken beschikt over een uitschuifbaar aanrecht met een verlengd werkblad. De comfortabele badkamer beschikt over een volledig afgescheiden kleedkamer, wat ruimte en privacy creëert.
De krachtpatser van de Carthago linerklasse heet de chic s-plus. Als u een combinatie zoekt van bijzonder goede tractie en een royaal trekvermogen, dan is dit de juiste camper. De robuuste Iveco Daily basisvoertuig biedt ruime laadvermogenreserves en een trekvermogen tot 3,5 ton. De 3,0-liter motor met 207 pk is extreem krachtig. De combinatie van de krachtigste motor met de soepel schakelende 8-traps ZF-automaat met koppelomvormer is ideaal voor de rit. De indelingen en leefruimte-eigenschappen komen overeen met die van de chic e-line. De chic s-plus bestrijkt lengtes van 7,91 tot 8,85 meter. Het gewichtsbereik loopt van 5,6 tot 6,7 ton toegestaan totaalgewicht.
De Liner-for-Two beschikt over een uniek vierruimteconcept. Voorin de camper bevinden zich elektrisch neerlaatbare eenpersoonsbedden, terwijl achterin een exclusieve ronde loungezitgroep is gecreëerd. De extra brede keuken met elegant gebogen aanrecht en een comfortabele badkamer completeren het ruime interieur. Carthago biedt de Premium Liner aan in lengtes van 7,83 tot 8,54 meter. Het toegestane totaalgewicht varieert van 4,5 tot 6,7 ton. De basisvoertuigen zijn de Fiat Ducato met ALKO-chassis als twee- of drie-asser en de Iveco Daily.

Vanaf het nieuwe modeljaar profiteert de chique S-Plus van de facelift van de Iveco Daily. Iveco heeft de cockpit van de Daily volledig vernieuwd, met een draadloos oplaadstation, telefoon- en tabletaansluitingen, een in twee richtingen verstelbare stuurkolom en een nieuwe Hi-Matic-versnellingspook. Het nieuwe 10-inch display van het infotainmentsysteem biedt ook navigatie met routebegeleiding voor campers. Apple CarPlay en Android Audio zijn ook beschikbaar.
Het Carthago Rijassistentiepakket Pro Iveco omvat voortaan noodremassistentie met City Brake, adaptieve cruisecontrol, intelligente fileassistentie, naderingsdetectie met voetgangerdetectie, automatische grootlichtactivering, rijstrookcentrering plus, vermoeidheidswaarschuwing, bandenspanningssensoren en een regensensor met automatisch dimlicht. De s-plus, gebaseerd op de Iveco Daily, is voorzien van luchtgeveerde bestuurders- en voorpassagiersstoelen, die dankzij een comfortabel luchtveringssysteem met talrijke instelmogelijkheden voor extra rijcomfort zorgen.
Digitalisering
Voor modeljaar 2026 krijgen de chic c-line, chic e-line, chic s-plus en liner-for-two-modellen een digitaal bedieningspaneel met een 10 inch (chic c-line 7 inch) capacitief touchscreen-display voor het controleren van het brandstofpeil en het bedienen van de boordapparatuur. Met de app "Carthago Smart" kan de boordtechnologie via een smartphone-app worden weergegeven en bediend.
Meer info: Carthago Reisemobilbau GmbH
|