Inhoud blog
  • Duitsland
  • Verkeersongevallen
  • Op reis
  • De nieuwe Diamant van Fendt
  • Een voledig nieuwe sport bij Knaus
  • Malibu unieke prestaties met zijn 4x4
  • Bij duisternis lichte kleren dragen.
  • Winterbanden voor de winter
  • In de sneeuw
  • Opgepast met winterbanden
  • Achteruit kijken is noodzakelijk
  • Brommobielers opgepast
  • Inschrijvingen kampeerauto's
  • Open deurdag Bij Nismann-Bischoff
  • Het loont om eens naar de top te rijden
  • Nieuwe Carthago's voor 2025
  • Een stevige brug
  • Hobby met rolstoel
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    02-02-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winters stilleven
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    02-02-2022 om 20:15 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-01-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuwe Rapido 855 F

    Rapido 855 F

    Voor het seizoen 2022 heeft Rapido een iets kleiner model uit de reeks 8F de 855 F ontwikkeld.

     Kampeerauto’s met enkele bedden worden veel gevraagd, voor die zwervers heeft Rapido de 866 F in zijn programma. De nieuwe integrale 855 F is wat afgekeken van zijn grotere broer de 866 F. Hij is slechts 6,79 m lang tegenover de 7,49 m  van de 866 F. Gebouwd op het verlaagd chassis van Fiat Ducato heeft hij ook als standaard de 140 pk sterke diesel motor onder de motorkap. Door zijn kortere lengte moesten de ontwerpers van Rapido aan het interieur wat wijzigen. De ruime badkamer werd wat ingekrompen wat al redelijk wat winst geeft. In plaats van de twee zitbanken langs de zijwanden werd verkozen voor een L-zitbank en een enkele zit naast de buitendeur wat ook weer enkele centimeters bespaard. De keuken kreeg een plaats aan de andere zijde van de buitendeur. Op die manier kon men twee iets meer dan 2 m lange enkele bedden achterin bouwen. De Rapido 855 F is op een korter chassis gebouwd waardoor hij wendbaarder is dan zijn grotere broer. Daarbij is hij nog wat lichter wat de rijeigenschappen bevorderd.

     De Franse fabrikant maakt de opbouw uit sandwichpanelen voor dak, wanden en bodem geïsoleerd met water afstotend styrofoam, buitenbeplating is hagelbestendig polyester. In de bodemplaat zijn de houten latten vervangen door kunststof materiaal. Een paar deuren geven toegang tot de garage die zo maar eventjes 150 kg kan dragen. Tegen de voorwand van de garage is het elektronisch hart van de wagen geïnstalleerd.

     Via de kloeke maar niet zo brede buitendeur met venster en dubbel slot komt men in het licht sfeervol interieur.  Met z’n vieren kan men in de L-zitgroep rond de klapbare één potige tafel genieten van de plaatselijke lekkernijen. Door de tafel samen te vouwen kan men gemakkelijk van het woongedeelte naar de stuurcabine met haar draaiende zetels of omgekeerd. Het hefbed in de stuurcabine als men dat zo mag noemen is groot genoeg voor 2 personen en zou 200 kg mogen dragen.  Met de bijna 10 cm dikke matras op een lattenbodem is lekker slaap comfort gegarandeerd. Boven de garage vinden we bedden van iets meer dan 2 m lang. Zoals te verwachten voor kampeerauto’s in deze prijsklassen liggen er comfortabele Bultex matrassen op de lattenbodems. Aan het hoofdeinde van de bedden heeft men de bovenkasten nogal laag naar onder gemaakt. Dat vertaalt zich van meer inhoud maar je hoofd is niet ver van de bodem. Bij het omdraaien in bed of recht komen zou je wel eens onzacht met de onderkant van de bovenkast in aanraking kunnen komen. Zoals we in vele zwerfauto’s zien zijn hier afsluitbare kasten onder de voeteinden van de bedden. Een schuifdeur sluit de slaapkamer van het woongedeelte af.In de badkamer is het wastafeltje met spiegel aan de draaibare wand bevestigd. Draait men het geheel voor de wc heeft men een douche met voldoende plaats.

    Blijft ons nog de keuken met een 1,35 m breed aanrecht. Groot genoeg voor 2 kookvuren op een lijn en een spoelbak, beide met afzonderlijke zwarte plaat af te dekken. Vooraan is een werkoppervlakte over de volle breedte van het aanrecht. Onderaan is de koelkast en andere kasten voor keukengerief, in de bovenkast is plaats voor het kleinere materiaal.

     Samengevat

    De nieuwe integrale Rapido 855 F is een leuke kampeerauto voor 4 personen. Zoals we gewoon zijn van het Franse merk keurig en degelijk afgewerkt. Met zijn korte wielbasis gemakkelijk te maneuvreren en het interieur brengt je al vlug in vakantiestemming.

     Technische gegevens

    Basisvoertuig:  Fiat Ducato 140 pk

                    Verlaagd chassis

    L X B X H   6,79 x 2,35 x 2,89 m

    Rijklaar gewicht  3055 kg

    MTM               3500 kg

    Bedden achterin    2,04 x 1,88 m

                       2,02 x 0,84 m

    Hefbed vooraan     1,86 x 1,4 m

    Prijs vanaf        75.300 euro

    Info:             info@decuyper.com

    30-01-2022 om 16:15 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vakantie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    30-01-2022 om 16:08 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rapido 855 F voor dit jaar

    Rapido 855 F

    Voor het seizoen 2022 heeft Rapido een iets kleiner model uit de reeks 8F de 855 F ontwikkeld.

     Kampeerauto’s met enkele bedden worden veel gevraagd, voor die zwervers heeft Rapido de 866 F in zijn programma. De nieuwe integrale 855 F is wat afgekeken van zijn grotere broer de 866 F. Hij is slechts 6,79 m lang tegenover de 7,49 m  van de 866 F. Gebouwd op het verlaagd chassis van Fiat Ducato heeft hij ook als standaard de 140 pk sterke diesel motor onder de motorkap. Door zijn kortere lengte moesten de ontwerpers van Rapido aan het interieur wat wijzigen. De ruime badkamer werd wat ingekrompen wat al redelijk wat winst geeft. In plaats van de twee zitbanken langs de zijwanden werd verkozen voor een L-zitbank en een enkele zit naast de buitendeur wat ook weer enkele centimeters bespaard. De keuken kreeg een plaats aan de andere zijde van de buitendeur. Op die manier kon men twee iets meer dan 2 m lange enkele bedden achterin bouwen. De Rapido 855 F is op een korter chassis gebouwd waardoor hij wendbaarder is dan zijn grotere broer. Daarbij is hij nog wat lichter wat de rijeigenschappen bevorderd.

    De Franse fabrikant maakt de opbouw uit sandwichpanelen voor dak, wanden en bodem geïsoleerd met water afstotend styrofoam, buitenbeplating is hagelbestendig polyester. In de bodemplaat zijn de houten latten vervangen door kunststof materiaal. Een paar deuren geven toegang tot de garage die zo maar eventjes 150 kg kan dragen. Tegen de voorwand van de garage is het elektronisch hart van de wagen geïnstalleerd.

     Via de kloeke maar niet zo brede buitendeur met venster en dubbel slot komt men in het licht sfeervol interieur.  Met z’n vieren kan men in de L-zitgroep rond de klapbare één potige tafel genieten van de plaatselijke lekkernijen. Door de tafel samen te vouwen kan men gemakkelijk van het woongedeelte naar de stuurcabine met haar draaiende zetels of omgekeerd. Het hefbed in de stuurcabine als men dat zo mag noemen is groot genoeg voor 2 personen en zou 200 kg mogen dragen.  Met de bijna 10 cm dikke matras op een lattenbodem is lekker slaap comfort gegarandeerd. Boven de garage vinden we bedden van iets meer dan 2 m lang. Zoals te verwachten voor kampeerauto’s in deze prijsklassen liggen er comfortabele Bultex matrassen op de lattenbodems. Aan het hoofdeinde van de bedden heeft men de bovenkasten nogal laag naar onder gemaakt. Dat vertaalt zich van meer inhoud maar je hoofd is niet ver van de bodem. Bij het omdraaien in bed of recht komen zou je wel eens onzacht met de onderkant van de bovenkast in aanraking kunnen komen. Zoals we in vele zwerfauto’s zien zijn hier afsluitbare kasten onder de voeteinden van de bedden. Een schuifdeur sluit de slaapkamer van het woongedeelte af. In de badkamer is het wastafeltje met spiegel aan de draaibare wand bevestigd. Draait men het geheel voor de wc heeft men een douche met voldoende plaats.

    Blijft ons nog de keuken met een 1,35 m breed aanrecht. Groot genoeg voor 2 kookvuren op een lijn en een spoelbak, beide met afzonderlijke zwarte plaat af te dekken. Vooraan is een werkoppervlakte over de volle breedte van het aanrecht. Onderaan is de koelkast en andere kasten voor keukengerief, in de bovenkast is plaats voor het kleinere materiaal.

     Samengevat

    De nieuwe integrale Rapido 855 F is een leuke kampeerauto voor 4 personen. Zoals we gewoon zijn van het Franse merk keurig en degelijk afgewerkt. Met zijn korte wielbasis gemakkelijk te maneuvreren en het interieur brengt je al vlug in vakantiestemming.

    Technische gegevens

    Basisvoertuig:  Fiat Ducato 140 pk

                           Verlaagd chassis

    L X B X H   6,79 x 2,35 x 2,89 m

    Rijklaar gewicht  3055 kg

    MTM                  3500 kg

    Bedden achterin    2,04 x 1,88 m

                               2,02 x 0,84 m

    Hefbed vooraan     1,86 x 1,4 m

    Prijs vanaf        75.300 euro

    Info:             info@decuyper.com

    30-01-2022 om 16:05 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winterbeelden
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    30-01-2022 om 15:57 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-01-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thetford winnaar
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Thetford winnaar ‘Beste Marken’ award 

    Het Duitse magazine voor recreatievoertuigen, Promobil, organiseert jaarlijks een lezersonderzoek. Dit leidt tot de selectie van de ‘Beste Marken’ (beste merken) awards. In de categorie Toiletsystemen is Thetford de traditionele winnaar.

     De stem van de klant

    In hun jaarlijkse lezersonderzoek laat Promobil de klanten aan het woord. Klanten laten zien loyaal te zijn aan hun merken, en met bijna 80% van de stemmen in de categorie Toiletsystemen is de overgrote meerderheid loyaal aan het merk Thetford. Thetford is al bijna 50 jaar actief op de Europese markt en wordt van oudsher gezien als dé sanitairspecialist in de kampeermarkt. Norbert van Noesel, Marketing Manager bij Thetford: “Zoals we uit de sportwereld weten, is het moeilijk om aan de top te komen, maar nog moeilijker om daar te blijven. We zijn er trots op dat we deze positie hebben weten vast te houden.”

     Naast de koppositie op het gebied van sanitaire systemen, claimt

    Thetford een zeer sterke positie in zowel koel- als kookapparatuur. Kooktoestellen vallen niet onder de ‘Beste Marken’ awards. Koeling wel, met de categorie ‘Koelkasten en Koelboxen’. Hoewel Thetford geen geschiedenis heeft met het aanbieden van koelboxen, scoort Thetford de tweede positie in deze categorie. Dankzij recente introducties van 12Vcompressorkoelkasten, tilt Thetford RV-koeling naar een hoger niveau. De laatste introductie was de T2000 Mark 2-serie in 2021.

     Voor meer informatie over Thetford kunt u terecht op onze website www.thetford.com. 

    26-01-2022 om 20:31 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Producten voor heel het jaar
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    26-01-2022 om 20:25 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-01-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duitsers reislustig voor 2022

    Groot verlangen naar vakantie

    Prof. Martin Lohmann, wetenschappelijk adviseur van de Research Association for Holidays and Travel, presenteert de eerste vakantiereistrends

    De startvoorwaarden voor het nieuwe jaar kunnen je moed geven. "We zien een enorm verlangen naar vakantie", bevestigt prof. Martin Lohmann bij de presentatie van de toeristische trends van het nieuwe jaar en de toerismebalans voor 2021. In een digitale presentatie namens de vakantiebeurs in Stuttgart CMT, de wetenschappelijk adviseur van de onderzoeksvereniging vakantie en reizen (FUR) eerste resultaten van de Reiseanalyse (RA) 2021/2022.

    Volgens Lohmann laten de indicatoren voor de vraag naar toerisme in 2022 een positieve uitgangspositie zien. Wat betreft de algemene economische ontwikkeling zijn de Duitsers optimistischer dan een jaar geleden. Ook de beoordeling van de eigen situatie is gunstiger: “22 procent (vorig jaar 17 procent) verwacht dat hun persoonlijke economische situatie over een jaar verbeterd zal zijn; 24 procent (vorig jaar 25 procent) vreest een verslechtering.” De overige 54 procent verwacht geen verandering. "De individuele economische situatie, die in het algemeen als stabiel wordt ervaren, is een belangrijke voorwaarde voor het vakantietoerisme in 2022", zegt Lohmann.

    Ruim vier op de vijf Duitsers (82 procent) dacht dit jaar in november al aan vakantiereizen. Of iemand daadwerkelijk op reis gaat, is dan een kwestie van kunnen (tijd en geld?) en willen (verlangen naar vakantie?). De vragen werden duidelijk beantwoord. “De wens om op vakantie te gaan staat met 61 procent (vorig jaar: 51 procent) op een historisch hoogtepunt, ook de factoren tijd (72 procent) en geld (70 procent) voor reizen worden gunstiger beoordeeld dan ooit tevoren, ” zegt Lohmann, “over het algemeen drukken deze resultaten een zeer positieve vakantiestemming uit.” Een huidige behoefte om bij te praten wordt duidelijk: “Vakantiereizen waren en blijven een onmisbaar onderdeel van de kwaliteit van leven voor de meeste Duitsers.”

    Lagere vraag in vergelijking met 2019

    Ondanks deze uitstekende omstandigheden van de kant van de klant, "kunnen we in 2022 een lagere vraag verwachten in vergelijking met 2019, d.w.z. vóór Covid-19", tempert Lohmann de verwachtingen. Want net als in voorgaande jaren hebben de regels en beperkingen invloed gehad op de toegankelijkheid en de Capaciteit van toeristische aanbiedingen en dus het volume van vakantiereizen en hun ontwerp. De ondoorgrondelijkheid van de veranderende regelgeving leidt ertoe dat veel mensen die willen reizen afwachten bij het plannen en boeken van een specifieke reis. De informatiebehoefte is groot en wie wil reizen verwacht veel flexibiliteit en goodwill van de aanbieders. Dit betekent dat een volume van ongeveer 60 miljoen vakantiereizen van de Duitstalige bevolking, een nog steeds hoog aandeel bestemmingen in Duitsland en in de buurlanden en een relatief klein aandeel vliegreizen in vergelijking met 2019 te verwachten zijn. Ten opzichte van 2020/2021 betekent dit nog een stap naar het normaliseren van de situatie voor het uitbreken van de coronapandemie.

    Toerisme 2021 wereldwijd fors vertraagd

    Volgens Lohmann is het internationale toerisme in 2021 met ruim 70 procent gedaald ten opzichte van 2019. Wereldwijd zal het aantal aankomsten van internationale gasten naar verwachting zo'n 351 miljoen* bedragen, na 381 miljoen in 2020 en 1,46 miljard in 2019. "Dit betekent dat het volume van het internationale toerisme rond het niveau van 1987 ligt." het aantal overnachtingen in de eerste tien maanden van 2021 daalde met nog eens 6 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, na min 36 procent een jaar eerder. Voor 2021 kunnen in totaal ongeveer 284 miljoen (na 302 miljoen in 2020) overnachtingen in Duitsland worden verwacht. In 2019 was dat 496 miljoen. De redenen voor deze ontwikkeling liggen voor de hand: sinds begin 2020 heeft de snelle verspreiding van het SARS-CoV-2-coronavirus het leven in bijna elk land ter wereld beïnvloed. Door de maatregelen tegen de verspreiding van het virus lag het grensoverschrijdend vakantietoerisme soms bijna volledig stil. Aan de aanbodzijde worden alle segmenten van de toeristische sector zoals hotels, restaurants, transportbedrijven, touroperators en reisbureaus nog steeds getroffen door de gevolgen van de pandemie.

     Vakantiereizen door Duitsers in Corona-tijden

    Volgens de voorlopige gegevens op basis van de RA online vanaf het einde van het jaar, verwacht Lohmann een lage vraag naar Duitse vakantiereizen in 2021 met een volume van ongeveer 50 miljoen vakantiereizen (niveau als in het voorgaande jaar). Het verwachte aantal korte vakantiereizen (duur twee tot vier dagen) is 47 miljoen (+ 27 procent tov vorig jaar, - 50 procent tov 2019). In alle bevolkingsgroepen was de vakantiereisintensiteit in 2020 en 2021 lager dan in 2019. “Vooral ouderen boven de 60 en mensen uit huishoudens met een laag inkomen deden het zonder vakantiereizen.” Ook de gastenstructuur in de bestemmingsgebieden is veranderd: onder vakantiegasten in Baden-Württemberg werden bijvoorbeeld vaker jongeren geregistreerd dan voor de pandemie. In Oostenrijk was er een toename van het marktaandeel, vooral in de middenleeftijden (30 tot 69 jaar), terwijl senioren (70+) minder vaak reisden.

    Volgens Lohmann vinden kampeervakanties onder de huidige omstandigheden nieuwe vrienden. "Nooit eerder waren zoveel Duitsers geïnteresseerd in vakantie in een stacaravan (15 procent) of in een caravan (12 procent)." Het marktaandeel voor kampeervakanties (ca. 7,5 procent van de vakantiereizen in 2021) "groeit meer langzaam, maar gestaag".

    Ontwikkeling op lange termijn

    De vraag naar toerisme zal “na” Corona niet helemaal anders zijn dan voor Corona. De pandemie speelt een tijdelijke rol als directe motor voor de ontwikkeling van de vraag. Op voorwaarde dat "het omgaan met de pandemie het sociale leven weer normaal maakt, zal het vakantiereisgedrag vanaf 2023 terugkeren naar het ontwikkelingspad dat verwacht wordt zonder een pandemie", voorspelt Lohmann. Omdat "de fundamentele drijfveren voor vakantiereizen blijven bestaan". Mensen bleven hetzelfde, met hun drijfveren, gewoontes en voorkeuren, maar ook met hun flexibiliteit en verschillen. En het toerisme zal zich ook in de toekomst dynamisch blijven ontwikkelen. De verandering komt voort uit ontwikkelingen in de randvoorwaarden en in het toeristisch aanbod, bijvoorbeeld op het gebied van duurzaamheid, technologische verandering en personeel. Lohmann is er zeker van dat "vakantiereizen ten behoeve van reizigers en hun gastheren ook in de toekomst een belangrijke rol zullen blijven spelen in de samenleving en de economie".

    25-01-2022 om 18:58 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-01-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vakantie pret
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    22-01-2022 om 19:59 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-01-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Europa Park

    Europa-Park-camping: meer staanplaatsen en meer ticketvoordelen


    Bij Europa-Park kun je al jaren kamperen naast de achtbanen. De camping van Europa-Park is recentelijk uitgebreid met extra plekken en beschikt nu over 300 staanplaatsen. Het ingevoerde reserveringssysteem biedt gasten naast de zekerheid van een staplek nu ook verschillende ticketvoordelen.


    Europa-Park-bezoekers die graag avontuurlijk overnachten in de eigen caravan, camper of tent kunnen terecht op het camping van Duitslands grootste attractiepark. Onlangs is een online reserveringssysteem ingevoerd waardoor gasten verzekerd zijn van een staanplaats.


    Op de site kan men staanplaatsen van verschillende groottes reserveren. Er zijn ook speciale tentplaatsen. Eveneens nieuw is de invoering van een in- en uitchecktijd. Tot voor kort kon men op ieder moment van de dag het terrein oprijden, maar om meer rust te creëren is deze regeling ingevoerd. Voor aankomst en vertrek buiten deze tijden is een apart terrein ingericht.


    Voordelen bij ticketreservering


    Bij reservering van een staplek kan men nu meteen ook de tickets voor het attractiepark en/of waterpark Rulantica reserveren. Daarmee is men altijd verzekerd van de meeste gunstige prijs. Voor Europa-Park heeft men dan tevens ticket-garantie. Voor Rulantica kan men de tickets eerder kopen dan via de ticketshop. Daar gaan ze pas 3 maanden voor de bezoekdatum in verkoop.


    Uitgebreide faciliteiten
    De Europa-Park-camping ligt op vijf wandelminuten van de ingang van Europa-Park. Het terrein beschikt over stroomaansluitingen (230V/5kWh), afwasruimtes en een waterinname- en loosstation. Evenals het warme water in de moderne sanitairgebouwen en wifi is het gebruik van deze faciliteiten helemaal gratis. Honden zijn toegestaan op de camping. Voor ontbijt is er een kiosk waar broodjes verkocht worden of men neemt deel aan de ontbijtbuffet.
    Alle informatie is ook terug te vinden op de nieuwe website die nu compleet in het Nederlands beschikbaar is. Bovendien is het terug te lezen in de nieuwe Nederlandstalige brochure welke aan te vragen is via www.europapark.de/aanvraag.

    21-01-2022 om 19:57 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Europa Park
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    21-01-2022 om 19:49 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-01-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuwe Tourer van LMC

    Een LICHTGEWICHT met GROTE MOGELIJKHEDEN

     LMC biedt: EEN TOURER OP DE WEG: DE TOURER LIFT indeling H 730 G.

    Het is een lichtgewicht: met een totaalgewicht van slechts 2.800 kilogram, wat een laadvermogen van maximaal 680 kilogram mogelijk maakt. Hij is vlak met een aangename lage ingang. Hij heeft genoeg comfort en voorzieningen aan boord om de mooiste weken van het jaar nog mooier te maken. De nieuwe Tourer van LMC is de prijsbewuste zwerfauto allrounder in het instapsegment. Met acht slim doordachte indelingen.

    Tourer Lift met elektrisch hefbed dat volledig in de hemelbekleding verdwijnt en zo overdag ruimte creëert. In het modeljaar 2022 omvat dit ook de Tourer H 730 G als liftvariant."Met de nieuwe indeling bieden we kampeerliefhebbers nog meer variaties. DeTourer biedt kilometer na kilometer een aangenaam, ontspannen rijgedrag, omdat het in deLiftversie zoals de nieuwe H 730 G met een totale hoogte van 2,87 meter extreem vlak en dus ook voorkampeer debutanten eenvoudig te controleren", zegt Bodo Diller, brand manager van LMC Caravan

    GmbH & Co KG In de klassieke Tourer-versie zonder hefbed, bijvoorbeeld in de T 660 G,de totale hoogte zelfs maar 2,69 meter. Ook de andere belangrijke gegevens dragen bij aan het goede reisgevoel: De T 660 G heeft een lengte van bijna 7 meter, de H 730 G meet 0,38 meter langer beide hebben een breedte van 2,32 meter.

     De Tourer is ontworpen en gemaakt voor kleine en grotere gezinnen. Terwijl in de T 660 G, bijvoorbeeld, de Reisminnende koppels met of zonder kinderen vinden voldoende ruimte dankzij drie slaapmogelijkheden, de nieuwe H 730 G biedt zelfs comfortabel plaats aan zes personen dat maakt hem een ideale eisgenoot.

    Multi-generatie mobiel, waarbij de grootouders bijvoorbeeld ook mee op tournee kunnen gaan.  Reizigers kunnen zich verheugen op een licht interieur met een tijdloos chique houten decor in wit en grijs. Anti-vingerafdruk zorgt te allen tijde voor schoon en printvrije oppervlakken. Bodo Diller is overtuigd: Dankzij het eenvoudige, moderne ontwerp voelen reizigers zich onderweg net als thuis. Een trendy woonstijl die inspireert.  Ook  vanwege het uitnodigende sfeerverlichtingsconcept."  De extra brede garderobe is geschikt voor veel bewoners in elk seizoen. De eenpersoonsbedden hebbenhoogwaardige koudschuim matrassen op lattenbodemsevenals de combi rolgordijnen daar. In de badkamer scoort een profiel voor meer ruimte voor verzorging en hygiëne en eenvoudig gebruik van het verschuifbaar toilet. Een ander kenmerk is debrede buitendeur, die een comfortabele 70 centimeter meet. Op de weg zorgt de achteruitrijcamera voor rijveiligheid. De boeg, achtersteven, zijwanden en vloer zijn gemaakt van robuuste glasvezelversterkte kunststof.

    Meer info www.lmc-caravan.de

     

    19-01-2022 om 17:37 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Knappe zwerfauto
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    19-01-2022 om 17:24 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-01-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe camperbus van LMC

    VEILIG ONDERWEG, SLIM DOORDACHT, TIJDLOOS DESIGN

     

    DE LMC INNOVAN – NU OOK OP FORD CHASSIS

     

     Dankzij het nieuwe camperbus productsegment praat LMC al sinds devorig jaar nieuwe doelgroepen aangetrokken en met hen meegezogen. Iedereen die maximale flexibiliteit en een sportief-dynamisch ontwerp waardeert tijdens het reizen en onderweg, evenals een duidelijk interieur en exterieurkan kiezen tussen drie slim doordachte indelingen.

    Nu is het kwartet compleet met de nieuwe LMC Innovan 590 op basis van Ford. De nieuwigheid scoort met een buitengewoon goed gevoel voor ruimte en overtuigt met een stahoogte van 2,08meter. Met een lengte van 5,98 meter, op een totale breedte van compacte 2,06 meter, zet de nieuwe Innovan model 2.756 kilogram gewicht op de weegschaal. Vanwege het maximummet een laadvermogen van ongeveer 540 kilogram kunnen zwervers veel bagage herbergen,wat nodig is op langere tochten. Aan boord met een groot tweepersoonsbed achterin zorgen de intelligente rijhulpsystemen van Ford voor maximaal comfort en veiligheid; waar onder slaperigheidswaarschuwing, lane assist en adaptieve ACC cruise control. Ten allen tijde helder zicht, zelfs in ijzige omstandigheden worden aangevroren ruitendoor de geïntegreerde verwarmingsdraden ontdooid. Voor eersteklas informatie en entertainment kunt u uw eigen smartphone gebruiken met Apple CarPlay of Android,koppel eenvoudig uw auto om het laatste nieuws of uw favoriete afspeellijst te lezenom te spelen.

    "Modern design, sportief dynamisch, comfortabel, veilig en vertrouwd dat is het thema van de Innovan 590 op basis van Ford, die onze kampeerauto reeks voor het nieuwe modeljaar aanvult. Wij zijn overtuigd dat met de vierde in de competitie de fan community continu groeit en het productsegment zal een succesvolle start blijven maken", zegt Bodo Diller, Brand Manager van LMC Caravan GmbH. Qua prijs bevindt de nieuwe Innovan zich ook in het instapsegment ondanks de hoogwaardige standaarduitrusting. Hoogtepunten aan de buitenkant zijn de inbouwramen, Panoramadak, zonneluifel en brede opstap. Als het gaat om het interieur, de nieuwe Innovanindeling onder andere door het moderne greeploze design, anti vingerafdruk op alle oppervlakken, zelfsluitende functie in alle kasten, LED spots in de badkamer en ergonomische bekleding voor alle zitplaatsen.

    Meer info: www.lmc-caravan.de















    14-01-2022 om 14:46 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuwe Tandero van LMC

                                 CARAVAN ALLROUNDER IN DE NIEUWE MERKLOOK VAN LMC

     

    JAPANDI BIJ LMC: HET TANDERO DUO IS KLAAR OM TE GAAN

     

     De nieuwe caravanserie Tandero toont, evenals

     thuis wordt in de Japans-Scandinavische woontrend doorgevoerd. Twee slim doordachte plattegronden, veel ontwikkelingsmogelijkheden, een onmiskenbaar ontwerp: de Tandero is klaar voor de Europese wegenen staanplaatsen. Met de nieuwe reeks biedt LMC een betrouwbare en soevereine "one-for-all"Tours" caravan aan het begin van het seizoen met twee stapelbedden. Aan boord veel overtuigende innerlijke waarden. En van buitenaf: Voor het eerst in de caravanwereld van Sassenberg, de

    nieuw familiegezicht van LMC. Een nieuwe sticker, plus het nieuwe dynamische voorfront.De Tandero neemt daarmee een voortrekkersrol op zich het is de basis voor de aanpassing van het geheel.

     LMC caravan range van morgen.

     "Hoewel onze Tandero vooral caravanliefhebbers in de middenmoot aanspreekt, zal hij door de tijdloze, moderne inrichtingsstijl, maar ook alle andere doelgroepen veel plezier bezorgen. Als je graag een stukje mee van huis neemt op reis en een prijsbewust model met veel charisma en uitrusting zoekt is de Tandero geschikt voor korte en lange vakanties. Hij is de juiste keuze", zegt Bodo Diller, Brand Manager bij LMC. Het compacte duo Tandero 500 E en Tandero 510 E belooft een woonstijl die uitnodigt tot een sfeer zoals thuis, waarmee je graag onderweg bent. LMC blijft qua design trouw: het concept van ingetogen decoratieve kleuren is al met succes geïmplementeerd in de Camper Van Innovan en in de kampeerauto in de nieuwe Tourer-reeks. 

    In beide indelingen is er een modern interieur in Japandi design  een mix van Japanse en Scandinavische elementen, met hoekige, greeploze meubelconstructie, door enkele ronde elementen die een samenhangend totaalbeeld geven. Het interieur van de Tandero looks is  licht. Dit wordt mogelijk gemaakt door de open woonelementen, in combinatie met de onopvallende kleurnuances. De sfeerverlichting draagt bij aan de huiselijke sfeer en legt vooral in de vroege ochtend en 's avonds sfeervolle accenten. Kenmerken zoals hoogwaardige rolgordijnen van natuurlijke vezels en anti vingerafdruk op alle monochrome decors verhoogt het comfort. Dat niet alleen koppels aan boordde beproefde LMC "pop-up roof" optie zorgt ervoor dat beide plattegronden tot vier slaapplaatsen als optie bieden. Hoe verschillen de twee plattegronden aanzienlijk? In de opstelling van bedden. Deze bevinden zich aan de voorkant van de Tandero 500 E, in de 510 E zitten ze vooraan.Achterin geïntegreerd. De basisafmetingen van beide caravans: lengte 7,57 meter, breedte 2,32 meter en eenleeggewicht van 1.265 kilogram. Hiervoor is de Tandero op aanvraag volledig uitgerust met GVKuitgerust, van boeg tot achtersteven.

    Meer info www.lmc-caravan.de

     













    14-01-2022 om 14:40 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwigheden bij LMC

      ALLE LMC NIEUWE RELEASES NU BESCHIKBAAR ALS NIEUWE EDITIE

     

    NIEUW MERK NU IN ALLE PRODUCTSEGMENTEN

     LMC is goed gepositioneerd voor de toekomst. Op andere doelgroepen en hun behoeften worden goed aangepast. Dit blijkt ook uit de nieuwe externe presentatie van het in Sassenberg gevestigde bedrijf met een nieuw ontworpen, stillgebruiksvriendelijkere website en een onmiskenbaar fris logo als zichtbaar symbool metherkenningswaarde, die verantwoordelijk is voor de bekende merkwaarden kwaliteit, duurzaamheid, waarde enveiligheidsstandaards. De herlancering, die in 2021 werd gestart, komt nu naar alle drie de productsegmentenduidelijk uitgedrukt. Vanaf nu volgt ook het caravansegment in het nieuwe ontwerp, dat al is doorgevoerd in de hoogwaardige kampeerauto’s.

     "Ons uniforme, moderne familiegezicht staat voor een duidelijke designtaal en een moderne

     ontwerp dat consequent aansluit bij de wensen en verlangens van zowel het exterieur als het interieur.De eisen van onze geïnteresseerde partijen en klanten zijn gericht", zegt Bodo Diller, brand manager van LMC Caravan GmbH & Co. KG.In het caravangebied rolt de Tandero van de productielijn, met twee indelingen met één bed, nieuwe stickeren dynamisch voorfront. De slimme nieuwkomer is het eerste caravanmodel dat laat zien wat er is bereikt sinds devolgend modeljaar wordt achtereenvolgens in het hele segment geïmplementeerd als familiegezicht. 

    Met de Innovan 590 kan LMC al een nieuwe première aankondigen in het Camper Van-segment: Deze vierde indeling van het sportieve dynamische en veilige voertuig, dat een bovengemiddelde stahoogte in het interieur heeft, wordt geproduceerd op Ford-basis. 

    Campers: Met de Tourer Lift versie H 730 G met verborgen elektrisch hefbed komt de 

    nieuwste plattegrond van de populaire serie op de markt, tijdloze, moderne interieurs, met vlakke mat witte kastdeuren en lichtgrijze accenten. Een hoogwaardige mix om je onderweg goed te voelen met een hoekige, greeploze meubelconstructie. 

    Merklook wordt al goed ontvangen door experts. Het bewijs hiervan is de recente verkiezing van de"Camper van het Jaar 2022", waaraan de Tourer H 730 G van de Nederlandse Kampeerauto Club NKC meewerkte.

     "Dit is een uitstekende prijs en laat zien dat we met onze herschikking het juiste bieden.

    Meer info: www.lmc-caravan.de









    14-01-2022 om 14:24 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winterlandschap 2022
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    14-01-2022 om 14:21 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-01-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Carthago lanceert nieuwe Malibu

    Malibu Van Family-for 4 GT Skyvieuw 640 LEK

    De fabrikant uit Aulendorf brengt zijn Family-for 4 met hefdak op de markt.

    De woonruimte in een camperbus is onvermijdelijk beperkt zeker als er een gezin met 2 kinderen er mee een vakantie willen doormaken. Fabrikanten en ontwerpers bedenken alle mogelijke indelingen, echter meubelen, zitgroep, bedden moeten toch altijd in de beperkte ruimte van een camperbus geperst worden.

    Plaats aanbod.

    Om het plaats aanbod en zeker het ruimtegevoel te vergroten heeft Malibu er iets op gevonden.  In de nieuwe Diver-sity indelingen is de koelkast niet meer tussen de keuken en bed. Maar op dezelfde plaats dieper ingebouwd met een legplank er bovenop. De 640 LEK met panoramavenster en hefdak biedt 4 volwaardige slaapplaatsen. Niet mis voor een 6,36 m lange camperbus, meer kan echter niet. Bij een eerste indruk geeft de Malibu met zijn licht meubilair een ruimte gevoel. De diep geplaatste koelkast draagt er toe bij. De boven liggende legplank biedt de mogelijkheid om hier de culinaire voorbereidingen uit te voeren. Alles heeft zijn voor- en nadeel want nu is het bukken geblazen als je iets in of uit de koelkast wil nemen of zetten. Keuken met haar 3 kookvuren, spoelbakje en 3 laden is iets smaller, het biedt meer plaats aan het bed. Met een beetje inschikkelijkheid kan men genieten van de maaltijden of spelletjes met de kinderen rond de uittrekbare tafel van de zitgroep.

    Hefdak

    Het hefdak is een eigen constructie met sandwich panelen, hartschuim voor de isolatie en een hagelbestendig polyester dak, samen 105 kg. zwaar. Openen gaat met hulp van sterke gasveren die het sluiten ook gemakkelijker maken. Om in het bed te geraken is een tweedelige ladder voorzien. Meestal wordt het hefbed door de kinderen in beslag genomen, met een oppervlakte 2,0 x 1,32 m zullen ze zeker geen plaats gebrek hebben. Hoewel de matras nogal dun is, is hij van een goede kwaliteit zodat hij toch aangenaam aanvoelt. Enkele LED lampen zijn voorzien. Mama en papa kunnen achterin in de wagen hun 2 m lange bedjes spreiden. ’s Nachts laat de onder het bed geïnstalleerde verwarming zich wel eens horen.

    Voor de waterafvoer moet men een ommetje doen om het veiligheidsventiel te vinden en te bereiken. Zoals in meerdere zwerfauto’s van Malibu verdwijnt de wc onder het bed naast de badkamer. Op die manier creëert men plaats voor een met lamellen deur af gesloten douche. Onder het wastafeltje is een kast waar men redelijk wat toiletgerief kwijt kan.

    De Malibu Van Diversity indeling in zijn nieuw kleedje is beslist een leuke camperbus voor een gezin met 2 kinderen. Zijn buitenafmetingen laten toe om de witte wegeltjes van de Michelinkaart te berijden. Met zijn 160 pk heeft hij voldoende vermogen onder de motorkap om een flinke Alpencol te overwinnen.

    Technische gegevens

    L X B x H   6,36 x 2,1 x 2,66 m

    Leeg gewicht   3.285 kg

    MTM 3.500 kg

    Bedden achterin  2,02 x 0,9 m

                     1,89 x 1,02 m

    Bed hefdak       2,05 x 1,32 m

    Meer info www.malibu-carthago.com 

    12-01-2022 om 19:56 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rustig zitje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    12-01-2022 om 19:50 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Minder pedelecs



    Speed pedelecs stagneren in tweede coronajaar 2021

    Globaal bekeken heeft de natte zomer beslist een negatieve impact gehad op de inschrijvingen van de speed pedelecs in 2021. Na een veelbelovend voorjaar kleuren de cijfers vanaf juni veelal rood en dit ondanks de terugkeer van de files rond Antwerpen en Brussel. November zorgde nog voor een (korte) heropflakkering, maar in december werden slechts 731 exemplaren ingeschreven, dat zijn er zelfs  -13,16 % minder vergeleken met 2020 (841 ex.).

    De eindbalans voor 2021 geeft dus een lichte terugval in vergelijking met 2020: 12.377 stuks vs. 12.596 (-1,7%) vorig jaar. Vergeleken met het pre-Coronatijdperk noteren we een terugval van -7,8% : anno 2019 werden er in dezelfde periode zelfs 13.417 stuks verkocht.


    Filip Rylant, woordvoerder van mobiliteitsfederatie TRAXIO geeft uitleg bij deze cijfers:  “De markt van de speed pedelecs leek over zijn groei heen, maar anno 2021 noteerden we toch een nagenoeg stabiele markt. De inschrijvingen zijn vrijwel identiek met het voorbije jaar (-1,7%). We noteren een dalende trend  bij de particulier (-6,6%) die nog steeds 49,4% van de markt uitmaakt. Bij de bedrijven & leasing, die de overige 50% van de markt vertegenwoordigen,  wordt er meer en meer gekozen  voor een ontzorgende leasingformule en minder voor aankoop, waardoor de totale inschrijvingen op bedrijven boven het niveau van vorig jaar blijven. De populariteit van de speed pedelec als bedrijfsfiets (vooral in Vlaanderen) in 2019 wordt echter niet langer bereikt. Fietshandelaars bevestigen dat de speed pedelec, zelfs in Vlaanderen, een nichemarkt blijft, die zeker nog potentieel heeft in onze file-gevoelige verstedelijkte regio’s.”

    Guy Crab van TRAXIO Velo geeft verdere uitleg:  “De omslachtige en tijdrovende procedure om nummerplaten aan te vragen zorgt er nog steeds voor dat bedrijven en particulieren dit als een hindernis ervaren om voor een speed pedelec te kiezen. TRAXIO VELO leden kunnen voortaan echter ook voor een digitale inschrijving (webDIV) kiezen via de Autoconnect-VIPS module van inMotiv en zodoende sneller en gebruiksvriendelijker voor een nummerplaat zorgen. Hierdoor kan de speed pedelec sneller in dienst worden genomen en hoeft de klant niet zelf voor alle administratie te zorgen.
    Vooral Vlaamse fietshandelaars geven nu aan dat hun klanten inmiddels bekend zijn met de speed pedelec en dat de meeste geïnteresseerden nu reeds een speed pedelec in gebruik hebben. Hoewel de eerste speed pedelecs stilaan aan vervanging toe zijn, geraakt de markt toch stilaan verzadigd en zal het vooral afhangen van een verbeterende weginfrastructuur om bijkomende geïnteresseerden aan te trekken.”

    Meerb info TRAXIO
     

     

    12-01-2022 om 19:48 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/11-24/11 2024
  • 04/11-10/11 2024
  • 28/10-03/11 2024
  • 21/10-27/10 2024
  • 14/10-20/10 2024
  • 07/10-13/10 2024
  • 30/09-06/10 2024
  • 23/09-29/09 2024
  • 16/09-22/09 2024
  • 26/08-01/09 2024
  • 19/08-25/08 2024
  • 12/08-18/08 2024
  • 05/08-11/08 2024
  • 29/07-04/08 2024
  • 15/07-21/07 2024
  • 08/07-14/07 2024
  • 01/07-07/07 2024
  • 24/06-30/06 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!