Inhoud blog
  • een interieur
  • even een ander werkje
  • De terrassen zijn nog leeg
  • zomer aan de Bodensee
  • Pretpark
  • Een toren met kleintjes
  • Een nieuwe MAXIA bij Hobby
  • Leuker met een boot
  • Opletten in Spanje
  • Een mooie hoek
  • Subaru valt in de smaak
  • Waarom?
  • Zwerfauparkeerplaats reserveren
  • Achter de bloemen
  • De nieuwe ITrend van Dethleffs
  • Veel verschillende
  • Een nieuwe versie van een Niesmann-Bisschoff
  • Opgepast !!
  • Rijdt niet te snel !!!!!
  • niet te snel rijden
  • Hobby caravans in de kijker
  • Feest in de stad
  • Fietsen in Belgiê
  • Een oude granaat werper
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    05-02-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De eerste camperbus van Dethleffs

    Dethleffs introduceert Globetrail: de eerste camperbus van Dethleffs

     

     

    Dethleffs, de uitvinder van de “woonauto”, presenteert in zijn 90-jarige bedrijfsgeschiedenis de eerste camperbus van het merk Dethleffs: de Globetrail. Voor de nieuwe camperbus op basis van de Fiat Ducato maakte Dethleffs gebruik van zijn jarenlange ervaring met de ontwikkeling en produceren van meer dan 50.000 camperbussen in opdracht. Redenen om in het jubileumjaar een eigen camperbus van het merk Dethleffs op de markt te brengen, waren er te over. Zo bestond in 2020 zo’n 32 procent van de hele markt voor recreatievoertuigen in Europa uit camperbussen. Tegelijkertijd zijn camperbussen in Duitsland op Urban Campers na het snelst groeide segment met een groei van 47 procent in 2020 in vergelijking met een jaar eerder. 

    Indelingen
    Dethleffs presenteert de camperbus Globetrail in twee indelingen: Globetrail 600 DB en Globetrail 640 EB. Groot onderscheidend kenmerk: terwijl de 6,0 meter lange Globetrail 600 DB is uitgerust met een dwars tweepersoonsbed achterin, zijn in de 36 cm langere Globetrail 640 EB de bedden in lengterichting geplaatst, die niet alleen als eenpersoonsbedden, maar ook als één grote ligweide kunnen worden gebruikt. Het exterieurdesign past perfect bij het Dethleffs-familiedesign met effen vlakken rond de ramen en de dynamische rode welving eronder.

    Interieur
    Voor het interieur grijpt Dethleffs terug op een geliefde indeling die al jaren zijn waarde heeft bewezen in camperbussen: de zitgroep tegenover de schuifdeur biedt twee stoelen in rijrichting en een grote tafel met uitdraaibare verlenging. De bestuurders- en passagiersstoel kunnen op draaiconsoles tot de eettafel worden gezwenkt en zijn zo te gebruiken als deel van de zitgroep. Achter de zitgroep is aan de bestuurderskant een ruime badkamer met grote douche te vinden. Een ruim keukenblok met tweepitsfornuis, gootsteen en groot werkvlak beschikt over meer dan voldoende opslagruimte met de drie greeploze lades en de bovenkasten. De grote koelkast met een inhoud van 84 liter aan de voorkant van het keukenblok is vanbinnen en vanbuiten even goed bereikbaar.

    Achterin zijn de bedden te vinden, met grote opbergkasten eronder. Door het slimme opklapmechanisme van de lattenbodem kunnen de bedden in een handomdraai tot een handige garage worden omgebouwd. Een opbergkast met uittreklade achterin biedt ruimte voor alle spullen die bij aankomst op het vakantieadres nodig zijn, zoals wielkeggen, zaklamp of kabels.

    Als basisvoertuig voor de Dethleffs Globetrail dient de bestelwagen Fiat Ducato met uitzetdak van de nieuwste generatie met emissiearme Multijet-III-motor, handgeschakelde versnellingsbak met zes versnellingen, handmatige klimaatregeling, dashboard, bestuurders- en passagiersairbag en ESC-veiligheidssysteem met ESP, extra zijwindondersteuning en stabiliteitscontrole aanhangwagen. In de basisversie wordt de Globetrail aangedreven door een viercilindermotor met 120 pk (88 kW). Op verzoek is de Globetrail ook met een krachtigere motor met 140 pk (104 kW), 160 pk (117 kW) of 180 pk (130 kW) verkrijgbaar. 

     De eerste Globetrail staat komende week bij de dealer.


    Informatie over Erwin Hymer Group
    Erwin Hymer Group is een 100 procent dochter van THOR Industries, een van 's werelds grootste fabrikanten van recreatieve voertuigen met meer dan 31.000 werknemers wereldwijd. Erwin Hymer Group verenigt aanbieders van campers, caravans en accessoires, alsmede verhuur- en financieringsmaatschappijen, onder één dak. Tot Erwin Hymer Group behoren de camper- en caravanmerken Buccaneer, Bürstner, Carado, Crosscamp, Compass, Dethleffs, Elddis, ERIBA, Etrusco, HYMER, Laika, LMC, Niesmann+Bischoff, Sunlight en Xplore, de camperverhuurders Crossrent, McRent en Rent Easy, chassisbouwer Goldschmitt, onderdelenleverancier Movera en het reisportaal FREEONTOUR. Meer informatie is beschikbaar op www.erwinhymergroup.com.

    Meer informatie: www.erwinhymergroup.com.

    05-02-2022 om 14:56 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tweedehands
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    05-02-2022 om 14:47 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-02-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Minder nieuwe auto's

    Tweedehandsmarkt auto’s handhaaft zich maar inschrijvingen nieuwe wagens blijven in het slop

    Tijdens de eerste maand van het nieuwe jaar lagen de inschrijvingen van tweedehandse personenwagens (55.821 eenheden) perfect in lijn met vorig jaar (+0,1%), maar bleven ze -12,8% achter op 2020 (64.021 stuks). Volkswagen nam opnieuw zijn plaats in als marktleider gevolgd door BMW, Opel, Mercedes en Peugeot.

    De inschrijvingen van nieuwe wagens daarentegen gingen er met 34.668 stuks exact -10% op achteruit ten opzichte van 2021 (38.505) en zelfs -33,8% in vergelijking met 2020 (52.370), één van de laatste “normale maanden” pré-corona.

    Het spanningsveld tussen nieuwe en tweedehandse wagens blijft dus erg groot en deze situatie zal pas genormaliseerd worden wanneer de levering van nieuwe wagens terug op een normaal niveau komt. Qua nieuwverkoop laat de sector voorzichtig positieve geruchten horen: er is relatief weinig showroombezoek maar de orderboekjes van nieuwe wagens raken wel gevuld.

    Filip Rylant, woordvoerder van TRAXIO, vat de cijfer van januari als volgt samen:De dynamiek op de automarkt blijft vergelijkbaar met die van vorig jaar: na drie opeenvolgende maanden van stijgende tweedehandsinschrijvingen werden ook in januari immers heel wat meer tweedehandse nieuwe auto’s ingeschreven. Deze situatie zal niet veranderen zolang de productieproblemen van nieuwe wagens blijven voortduren en de klant - vaak noodgedwongen - op zoek gaat naar alternatieven in de vorm van een tweedehandswagen, die hij meteen kan kopen en inschrijven. De bevoorrading van de tweedehandsmarkt wordt stilaan precair want er stromen minder occasies door vanuit zowel de particuliere markt als vanuit de professionele markt (leasing en renting). Daardoor blijft de tweedehandsprijs hoog, in het bijzonder op de meest gewilde modellen (SUV en stadswagens) en motorisaties (benzine met recente Euro-norm). Door de leveringsproblemen bevinden we ons voor de inschrijvingen van nieuwe wagens op een bijzonder laag niveau met een redelijk groot verlies ten opzichte van vorig jaar en een heel grote kloof met 2020, maar we horen ook positieve verhalen uit de showroom waar geïnteresseerde klanten koopbereid zijn en de orderboekjes gevuld raken. Op langere termijn gaat de markt daardoor meer tot rust kunnen komen hoewel we het pre-Corona-evenwicht niet snel meer zullen halen.”

    Tot slot een blik op de lichte en zwaardere vrachtwagens. Net zoals de personenwagens kwamen ook de LCV’s niet zo best uit de startblokken. Amper 4.378 nieuwe (-39,1%) en zo’n 8.133 occasies (-12,9 %) werden in januari 2022 ingeschreven.  Bij de zware jongens kleuren enkel de trekkers +12T positief: +1,7% vs 2021 voor de nieuwe en zelfs +21,3% voor de 2dehands. Zowel de vrachtwagens +3.5T, als het zwaardere segment +12T kenden een terugval  bij de nieuwe voertuigen (3.5->12T : – 31,5% en + 12T: -16,9%). Ook hier deden de occasies het duidelijk minder slecht (3.5->12T: – 11,7%  en  + 12T: -8.3%). Beschikbaarheid is ook hier het kernwoord.

    Evolutie inschrijvingen 2de hands YTD (Jan 2022)

    Details tweedehandse personenwagens

    Volkswagen, BMW, Opel, Mercedes, Opel en Peugeot vormen de top 5 van de best verkochte merken  tweedehandse personenwagens.

    Meest populaire modellen waren de VW Golf (2.495 ex) en VW Polo (1.897 ex), gevolgd door de Opel Corsa (1.607ex ), BMW 3-reeks (1.426 ex ) en Ford Fiesta (1.275 ex.)

    Bij de tweedehandse wagens merken we vooral een daling van het aantal diesels ten voordele van benzine, waardoor benzine vorige maand net meer werd ingeschreven (benzine: 51,3% vs diesel: 43,1%). Het aandeel van de andere brandstoffen blijft voorlopig nog relatief klein. Hybride (dit zijn alle types van geëlektrificeerde wagens met verbrandingsmotor en elektrische ondersteuning, dus zowel de gewone hybride wagens als de plug-ins en de mild hybrids) stijgt weliswaar naar 4.2% - heel andere cijfers dan bij de inschrijvingen van nieuwe personenwagens waar geëlektrificeerde voertuigen inmiddels zo’n 35% van de verkoop betekenen. Hierbij even vermelden dat hybride en elektrische voertuigen nog jonge technologieën zijn waardoor hun aandeel in de 2de hands markt momenteel nog beperkt blijft.

    De mediane leeftijd van de occasie-inschrijvingen blijft stabiel: 7 jaar en 5 maanden.

     De tweedehandsmarkt is vooral ook een particuliere activiteit. Maar liefst 91% van de inschrijvingen waren privé personen. Het aandeel 2de hands bedrijfswagen blijft beperkt tot 8%. De sector van de tweedehandsverkopers preciseert hierbij dat startende bedrijven vaak kiezen voor een tweedehandswagen, en dat zij interesse hebben in occasie hybride wagens.

    Traditioneel is Vlaanderen met 53% de grootste regio. In Wallonië nam 37% van de occasiemarkt voor zijn rekening. Brussel de overige 10%.

     

    TRAXIO 

    TRAXIO volgt maandelijks de inschrijving op van nieuwe-tweedehandse personenwagens, motorfietsen, bedrijfsvoertuigen, kampeerwagens, aanhangers en speed pedelecs.

    De TRAXIO-cijfers bieden heel wat nuttige details zoals onderverdelingen op nationaal en regionaal niveau, per brandstoftype, CO2-uitstoot, merk en leeftijd.

    Meer info: TRAXIO

    04-02-2022 om 16:48 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Minder pedelecs

    Speed pedelecs komen anno 2022 aarzelend uit de startblokken

    De populaire hogesnelheidsfietsen zijn het nieuwe jaar eerder langzaam van start gegaan. De voorbije maand januari 2022 noteerde de DIV 738 nieuwe inschrijvingen, zo’n 8,1% minder dan vorig jaar 2021 en 3,8% minder dan het pre-coronajaar 2020.

    Filip Rylant, woordvoerder van mobiliteitsfederatie TRAXIO geeft uitleg bij deze cijfers:  “De eerste 2 à 3 maanden van een jaar zijn altijd moeilijk te vergelijken. De markt van de speed pedelecs leek in het najaar 2021 over zijn hoogtepunt heen. De koude en natte winterperiode is bovendien niet het meest populaire moment voor een nieuwe aankoop. We horen nochtans veel positieve verhalen uit de showrooms. Afwachten naar de komende maanden. Wellicht speelt de verlenging van de 4-dagen thuiswerkweek een rol. Zeker in de grotere agglomeraties waar de speed pedelec een populair alternatief geworden was om filevrij naar het werk te kunnen rijden.”

    Guy Crab van TRAXIO Velo blikt vooruit op een nieuwe studie over de Belgische fietsmarkt:  “De verkoop van speed pedelecs kan nauwgezet worden opgevolgd op basis van de verplichte registratie bij de DIV voor het aanvragen van een nummerplaat. De verkoopresultaten van de overige fietsen zijn veel moeilijker te bepalen, aangezien er voor de gewone fietsen of e-bikes geen registratie vereist is. Daarom organiseert TRAXIO, in samenwerking met de meeste merken en toeleveranciers op de Belgische markt, een jaarlijkse studie waarbij in de loop van de maand april de resultaten van het voorbije jaar worden bekendgemaakt.”

     

    Inschrijvingen speed pedelecs YTD 2022

    Particulier versus bedrijven en leasing

    Particulieren nemen nog steeds meer dan de helft van de verkoop voor hun rekening. Maar liefst 372 stuks (50,4%) waren privé-aankopen. Net geen 5% minder dan vorig jaar

    Aankopen via bedrijven vielen verder terug (-3,5%), maar ook de leasing (-28,8%) was in januari minder populair.

    Filip Rylant wijst op de voordelen van een geleasede bedrijfsfiets: “Meer en meer bedrijven ontdekken het gebruiksgemak van de leasing; minder eigen administratie, maar zeker ook de parafiscale voordelen voor de gebruiker en de bedrijven zelf met o.a. het mobiliteitsbudget”.

    Geografische verschillen

    Ondanks de beperkte cijfers van januari, blijft de speed pedelecs-markt vooral een Vlaamse aangelegenheid: het Vlaamse landsgedeelte neemt zo’n 94,5 % voor zijn rekening met 698 verkochte fietsen in januari, terwijl Brussel (19 stuks) en gans Wallonië (20 stuks) de overige 5,5% van de markt vertegenwoordigen. 

    De provincie Antwerpen blijft – naar goede traditie - de grote slokop met 201 nieuwe inschrijvingen in januari, weliswaar een daling van -24%. Ook Oost-Vlaanderen (183 ex, -2%) en Limburg (82 ex, -24%) zagen hun aantallen teruglopen, terwijl  West-Vlaanderen (84 ex, +11%) en Vlaams-Brabant (148 ex, +4%) beter scoorden.

    Aan Waalse kant werd in de provincie Luxemburg geen enkele inschrijving geregistreerd. Ook de overige Waalse provincies boeren achteruit: Waals-Brabant (-50%), net als Luik (-20%) en Namen (-33%). Enkel  Henegouwen reageerde positief (+29%).

    Brussel daalt -26% ten opzichte van 2021, er werden in januari slechts 19 nieuwe speed pedelecs ingeschreven: de speed pedelecs heeft dan ook minder troeven in een zeer verstedelijkte omgeving en krijgt bovendien zware concurrentie van het uitgebreide aanbod aan deelfietsen en -steps.

    Inschrijvingen speed pedelecs per provincie 

    Province

    Nombre

    Evolution vs YtD 2021

    Antwerpen

    201

    -24%

    Oost-Vlaanderen

    183

    -2%

    Vlaams Brabant

    148

    +4%

    Limburg

    82

    -24%

    West-Vlaanderen

    84

    +11%

    Bruxelles/Brussel

    19

    -26%

    Brabant Wallon

    6

    -50%

    Hainaut

    7

    +29%

    Liège

    5

    -20%

    Luxembourg

    0

    -100%

    Namur

    3

    -33%

    Meer info: TRAXIO

    04-02-2022 om 16:38 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op het rond punt
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    04-02-2022 om 16:34 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-02-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Aero 410 Q een vlotte reiscaravan

    Dethleffs Aero 410 QS.

    Als het om reizen betreft gaat de Aero van Dethleffs met de bloemen lopen.

    De Aero 410 QS is met zijn 6,34 m lengte en 2,3 m breedte een klassieker voor een koppel.  Met zijn afmetingen en redelijk laag gewicht van 1.130 kg biedt hij de bewoners voldoende levensruimte en hij kan door veel auto’s worden getrokken.

    De kleinste van de reeks

    De Aero 410 QS  is de kleinste van zijn reeks en kost met de 90 jaar jubileum uitrusting rond de 21.000 euro. Het koetswerk heeft blinkend gladde aluminium buiten beplating wat hem een chique uiterlijk geeft. De disselafdekking en de 17 duim aluvelgen zorgen voor de afmaak. Zoals we al meer gezien hebben bij Dethleffs caravans heeft de Aero 410 QS een brede buitendeur met venster en hordeur.

    Interieur

    Binnen valt het grote dakluik op en de acrylglazenwand aan de keuken. Warm water is voorzien, de boiler zelf is echter niet direct zichtbaar.Onder het dubbelbed vooraan is de bekende grote koffer en ook hier oppassen met te zware spullen, zij verhogen de druk op de trekhaak van het trekkend voertuig. Normaal kan men in de koffer langs binnen, hier is ook een kofferdeksel langs buiten om voorwerpen langs de buitenkant in te laden of er uit te nemen. Het kofferdeksel van de geïntegreerde disselkoffer gaat verticaal omhoog een voordeel als er fietsen op de dissel staan.  Het deksel zou wat breder mogen zijn om gemakkelijker bij de inhoud aan de zijkanten te kunnen.

    Keren we terug naar binnen waar we bijna helemaal rondom bovenkasten met vlakke lichte deuren zien ze hebben een degelijk scharnier en sluitwerk. Aanpalend bij het bed is de badkamer met rechts het draaibaar wc, in de andere hoek is het wastafeltje geplaatst. Een douche inrichting is een niet erg aan te raden optie. De badkamer is er te klein voor. Trouwens gebruik de douche van de camping, het is veel comfortabeler, je moet geen water aanhalen, het verwarmen, daarna terug weg brengen tot slot de badkamer helemaal opdrogen. Er zijn enkele afsluitbare kastjes, de 4 open schappen moeten echter leeg gemaakt worden vóór het vertrek.

    Comfortabel zitten.

    De comfortabele treinzit met tafel aan de wand is ruim bemeten voor een koppel. Desnoods kan er nog een bed voor één persoon van worden gemaakt. We denken aan een (klein)kind of de bomma die voor een gelegenheid eens mee op uitstap gaan. Naast de achterste zitbank is een kleerkast om U tegen te zeggen. Nadeel zijn de legplanken zonder stootrand, de kleren reizen er zo af tijdens het rijden. Het aanrecht van de keuken wordt bijna helemaal ingenomen door de 3 kookvuren op een lijn en de spoelbak, een zwarte plaat dekt alles keurig af. Onderaan zijn laden. Helaas, het kan niet anders, neemt de wielkast een deel van de kastinhoud in beslag. Voor de koelkast blijft er nog genoeg plaats en in de bovenkast met schappen kan veel klein keukenmateriaal.

     Samengevat

    Voor een koppel is de Aero 410 QS van Dethleffs een comfortabele en goed ingerichte reiscaravan, zonder dat we van een compacte caravan zouden durven spreken, daar is hij 30 cm te breed voor. Dat vertaalt zich natuurlijk is wat meer bewegingsruimte. ’t Is hoe men het bekijkt. Afwerking en is keurig, er zijn eveneens goede materialen gebruikt.

    Technische gegevens

    L X B X H     6,34 x 2,3 x 2,61 m

    L opbouw    5,13 m

    Stahoogte 1,98 m

    Bed             2,1 x 1,35 m

    Rijklaar gewicht   1.087 kg

    MTM                         1.300 kg( optie  tot 1.700 kg)

    Meer info: www.dethleffs.de

    02-02-2022 om 20:25 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winters stilleven
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    02-02-2022 om 20:15 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-01-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuwe Rapido 855 F

    Rapido 855 F

    Voor het seizoen 2022 heeft Rapido een iets kleiner model uit de reeks 8F de 855 F ontwikkeld.

     Kampeerauto’s met enkele bedden worden veel gevraagd, voor die zwervers heeft Rapido de 866 F in zijn programma. De nieuwe integrale 855 F is wat afgekeken van zijn grotere broer de 866 F. Hij is slechts 6,79 m lang tegenover de 7,49 m  van de 866 F. Gebouwd op het verlaagd chassis van Fiat Ducato heeft hij ook als standaard de 140 pk sterke diesel motor onder de motorkap. Door zijn kortere lengte moesten de ontwerpers van Rapido aan het interieur wat wijzigen. De ruime badkamer werd wat ingekrompen wat al redelijk wat winst geeft. In plaats van de twee zitbanken langs de zijwanden werd verkozen voor een L-zitbank en een enkele zit naast de buitendeur wat ook weer enkele centimeters bespaard. De keuken kreeg een plaats aan de andere zijde van de buitendeur. Op die manier kon men twee iets meer dan 2 m lange enkele bedden achterin bouwen. De Rapido 855 F is op een korter chassis gebouwd waardoor hij wendbaarder is dan zijn grotere broer. Daarbij is hij nog wat lichter wat de rijeigenschappen bevorderd.

     De Franse fabrikant maakt de opbouw uit sandwichpanelen voor dak, wanden en bodem geïsoleerd met water afstotend styrofoam, buitenbeplating is hagelbestendig polyester. In de bodemplaat zijn de houten latten vervangen door kunststof materiaal. Een paar deuren geven toegang tot de garage die zo maar eventjes 150 kg kan dragen. Tegen de voorwand van de garage is het elektronisch hart van de wagen geïnstalleerd.

     Via de kloeke maar niet zo brede buitendeur met venster en dubbel slot komt men in het licht sfeervol interieur.  Met z’n vieren kan men in de L-zitgroep rond de klapbare één potige tafel genieten van de plaatselijke lekkernijen. Door de tafel samen te vouwen kan men gemakkelijk van het woongedeelte naar de stuurcabine met haar draaiende zetels of omgekeerd. Het hefbed in de stuurcabine als men dat zo mag noemen is groot genoeg voor 2 personen en zou 200 kg mogen dragen.  Met de bijna 10 cm dikke matras op een lattenbodem is lekker slaap comfort gegarandeerd. Boven de garage vinden we bedden van iets meer dan 2 m lang. Zoals te verwachten voor kampeerauto’s in deze prijsklassen liggen er comfortabele Bultex matrassen op de lattenbodems. Aan het hoofdeinde van de bedden heeft men de bovenkasten nogal laag naar onder gemaakt. Dat vertaalt zich van meer inhoud maar je hoofd is niet ver van de bodem. Bij het omdraaien in bed of recht komen zou je wel eens onzacht met de onderkant van de bovenkast in aanraking kunnen komen. Zoals we in vele zwerfauto’s zien zijn hier afsluitbare kasten onder de voeteinden van de bedden. Een schuifdeur sluit de slaapkamer van het woongedeelte af.In de badkamer is het wastafeltje met spiegel aan de draaibare wand bevestigd. Draait men het geheel voor de wc heeft men een douche met voldoende plaats.

    Blijft ons nog de keuken met een 1,35 m breed aanrecht. Groot genoeg voor 2 kookvuren op een lijn en een spoelbak, beide met afzonderlijke zwarte plaat af te dekken. Vooraan is een werkoppervlakte over de volle breedte van het aanrecht. Onderaan is de koelkast en andere kasten voor keukengerief, in de bovenkast is plaats voor het kleinere materiaal.

     Samengevat

    De nieuwe integrale Rapido 855 F is een leuke kampeerauto voor 4 personen. Zoals we gewoon zijn van het Franse merk keurig en degelijk afgewerkt. Met zijn korte wielbasis gemakkelijk te maneuvreren en het interieur brengt je al vlug in vakantiestemming.

     Technische gegevens

    Basisvoertuig:  Fiat Ducato 140 pk

                    Verlaagd chassis

    L X B X H   6,79 x 2,35 x 2,89 m

    Rijklaar gewicht  3055 kg

    MTM               3500 kg

    Bedden achterin    2,04 x 1,88 m

                       2,02 x 0,84 m

    Hefbed vooraan     1,86 x 1,4 m

    Prijs vanaf        75.300 euro

    Info:             info@decuyper.com

    30-01-2022 om 16:15 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vakantie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    30-01-2022 om 16:08 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rapido 855 F voor dit jaar

    Rapido 855 F

    Voor het seizoen 2022 heeft Rapido een iets kleiner model uit de reeks 8F de 855 F ontwikkeld.

     Kampeerauto’s met enkele bedden worden veel gevraagd, voor die zwervers heeft Rapido de 866 F in zijn programma. De nieuwe integrale 855 F is wat afgekeken van zijn grotere broer de 866 F. Hij is slechts 6,79 m lang tegenover de 7,49 m  van de 866 F. Gebouwd op het verlaagd chassis van Fiat Ducato heeft hij ook als standaard de 140 pk sterke diesel motor onder de motorkap. Door zijn kortere lengte moesten de ontwerpers van Rapido aan het interieur wat wijzigen. De ruime badkamer werd wat ingekrompen wat al redelijk wat winst geeft. In plaats van de twee zitbanken langs de zijwanden werd verkozen voor een L-zitbank en een enkele zit naast de buitendeur wat ook weer enkele centimeters bespaard. De keuken kreeg een plaats aan de andere zijde van de buitendeur. Op die manier kon men twee iets meer dan 2 m lange enkele bedden achterin bouwen. De Rapido 855 F is op een korter chassis gebouwd waardoor hij wendbaarder is dan zijn grotere broer. Daarbij is hij nog wat lichter wat de rijeigenschappen bevorderd.

    De Franse fabrikant maakt de opbouw uit sandwichpanelen voor dak, wanden en bodem geïsoleerd met water afstotend styrofoam, buitenbeplating is hagelbestendig polyester. In de bodemplaat zijn de houten latten vervangen door kunststof materiaal. Een paar deuren geven toegang tot de garage die zo maar eventjes 150 kg kan dragen. Tegen de voorwand van de garage is het elektronisch hart van de wagen geïnstalleerd.

     Via de kloeke maar niet zo brede buitendeur met venster en dubbel slot komt men in het licht sfeervol interieur.  Met z’n vieren kan men in de L-zitgroep rond de klapbare één potige tafel genieten van de plaatselijke lekkernijen. Door de tafel samen te vouwen kan men gemakkelijk van het woongedeelte naar de stuurcabine met haar draaiende zetels of omgekeerd. Het hefbed in de stuurcabine als men dat zo mag noemen is groot genoeg voor 2 personen en zou 200 kg mogen dragen.  Met de bijna 10 cm dikke matras op een lattenbodem is lekker slaap comfort gegarandeerd. Boven de garage vinden we bedden van iets meer dan 2 m lang. Zoals te verwachten voor kampeerauto’s in deze prijsklassen liggen er comfortabele Bultex matrassen op de lattenbodems. Aan het hoofdeinde van de bedden heeft men de bovenkasten nogal laag naar onder gemaakt. Dat vertaalt zich van meer inhoud maar je hoofd is niet ver van de bodem. Bij het omdraaien in bed of recht komen zou je wel eens onzacht met de onderkant van de bovenkast in aanraking kunnen komen. Zoals we in vele zwerfauto’s zien zijn hier afsluitbare kasten onder de voeteinden van de bedden. Een schuifdeur sluit de slaapkamer van het woongedeelte af. In de badkamer is het wastafeltje met spiegel aan de draaibare wand bevestigd. Draait men het geheel voor de wc heeft men een douche met voldoende plaats.

    Blijft ons nog de keuken met een 1,35 m breed aanrecht. Groot genoeg voor 2 kookvuren op een lijn en een spoelbak, beide met afzonderlijke zwarte plaat af te dekken. Vooraan is een werkoppervlakte over de volle breedte van het aanrecht. Onderaan is de koelkast en andere kasten voor keukengerief, in de bovenkast is plaats voor het kleinere materiaal.

     Samengevat

    De nieuwe integrale Rapido 855 F is een leuke kampeerauto voor 4 personen. Zoals we gewoon zijn van het Franse merk keurig en degelijk afgewerkt. Met zijn korte wielbasis gemakkelijk te maneuvreren en het interieur brengt je al vlug in vakantiestemming.

    Technische gegevens

    Basisvoertuig:  Fiat Ducato 140 pk

                           Verlaagd chassis

    L X B X H   6,79 x 2,35 x 2,89 m

    Rijklaar gewicht  3055 kg

    MTM                  3500 kg

    Bedden achterin    2,04 x 1,88 m

                               2,02 x 0,84 m

    Hefbed vooraan     1,86 x 1,4 m

    Prijs vanaf        75.300 euro

    Info:             info@decuyper.com

    30-01-2022 om 16:05 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winterbeelden
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    30-01-2022 om 15:57 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-01-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thetford winnaar
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Thetford winnaar ‘Beste Marken’ award 

    Het Duitse magazine voor recreatievoertuigen, Promobil, organiseert jaarlijks een lezersonderzoek. Dit leidt tot de selectie van de ‘Beste Marken’ (beste merken) awards. In de categorie Toiletsystemen is Thetford de traditionele winnaar.

     De stem van de klant

    In hun jaarlijkse lezersonderzoek laat Promobil de klanten aan het woord. Klanten laten zien loyaal te zijn aan hun merken, en met bijna 80% van de stemmen in de categorie Toiletsystemen is de overgrote meerderheid loyaal aan het merk Thetford. Thetford is al bijna 50 jaar actief op de Europese markt en wordt van oudsher gezien als dé sanitairspecialist in de kampeermarkt. Norbert van Noesel, Marketing Manager bij Thetford: “Zoals we uit de sportwereld weten, is het moeilijk om aan de top te komen, maar nog moeilijker om daar te blijven. We zijn er trots op dat we deze positie hebben weten vast te houden.”

     Naast de koppositie op het gebied van sanitaire systemen, claimt

    Thetford een zeer sterke positie in zowel koel- als kookapparatuur. Kooktoestellen vallen niet onder de ‘Beste Marken’ awards. Koeling wel, met de categorie ‘Koelkasten en Koelboxen’. Hoewel Thetford geen geschiedenis heeft met het aanbieden van koelboxen, scoort Thetford de tweede positie in deze categorie. Dankzij recente introducties van 12Vcompressorkoelkasten, tilt Thetford RV-koeling naar een hoger niveau. De laatste introductie was de T2000 Mark 2-serie in 2021.

     Voor meer informatie over Thetford kunt u terecht op onze website www.thetford.com. 

    26-01-2022 om 20:31 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Producten voor heel het jaar
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    26-01-2022 om 20:25 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-01-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duitsers reislustig voor 2022

    Groot verlangen naar vakantie

    Prof. Martin Lohmann, wetenschappelijk adviseur van de Research Association for Holidays and Travel, presenteert de eerste vakantiereistrends

    De startvoorwaarden voor het nieuwe jaar kunnen je moed geven. "We zien een enorm verlangen naar vakantie", bevestigt prof. Martin Lohmann bij de presentatie van de toeristische trends van het nieuwe jaar en de toerismebalans voor 2021. In een digitale presentatie namens de vakantiebeurs in Stuttgart CMT, de wetenschappelijk adviseur van de onderzoeksvereniging vakantie en reizen (FUR) eerste resultaten van de Reiseanalyse (RA) 2021/2022.

    Volgens Lohmann laten de indicatoren voor de vraag naar toerisme in 2022 een positieve uitgangspositie zien. Wat betreft de algemene economische ontwikkeling zijn de Duitsers optimistischer dan een jaar geleden. Ook de beoordeling van de eigen situatie is gunstiger: “22 procent (vorig jaar 17 procent) verwacht dat hun persoonlijke economische situatie over een jaar verbeterd zal zijn; 24 procent (vorig jaar 25 procent) vreest een verslechtering.” De overige 54 procent verwacht geen verandering. "De individuele economische situatie, die in het algemeen als stabiel wordt ervaren, is een belangrijke voorwaarde voor het vakantietoerisme in 2022", zegt Lohmann.

    Ruim vier op de vijf Duitsers (82 procent) dacht dit jaar in november al aan vakantiereizen. Of iemand daadwerkelijk op reis gaat, is dan een kwestie van kunnen (tijd en geld?) en willen (verlangen naar vakantie?). De vragen werden duidelijk beantwoord. “De wens om op vakantie te gaan staat met 61 procent (vorig jaar: 51 procent) op een historisch hoogtepunt, ook de factoren tijd (72 procent) en geld (70 procent) voor reizen worden gunstiger beoordeeld dan ooit tevoren, ” zegt Lohmann, “over het algemeen drukken deze resultaten een zeer positieve vakantiestemming uit.” Een huidige behoefte om bij te praten wordt duidelijk: “Vakantiereizen waren en blijven een onmisbaar onderdeel van de kwaliteit van leven voor de meeste Duitsers.”

    Lagere vraag in vergelijking met 2019

    Ondanks deze uitstekende omstandigheden van de kant van de klant, "kunnen we in 2022 een lagere vraag verwachten in vergelijking met 2019, d.w.z. vóór Covid-19", tempert Lohmann de verwachtingen. Want net als in voorgaande jaren hebben de regels en beperkingen invloed gehad op de toegankelijkheid en de Capaciteit van toeristische aanbiedingen en dus het volume van vakantiereizen en hun ontwerp. De ondoorgrondelijkheid van de veranderende regelgeving leidt ertoe dat veel mensen die willen reizen afwachten bij het plannen en boeken van een specifieke reis. De informatiebehoefte is groot en wie wil reizen verwacht veel flexibiliteit en goodwill van de aanbieders. Dit betekent dat een volume van ongeveer 60 miljoen vakantiereizen van de Duitstalige bevolking, een nog steeds hoog aandeel bestemmingen in Duitsland en in de buurlanden en een relatief klein aandeel vliegreizen in vergelijking met 2019 te verwachten zijn. Ten opzichte van 2020/2021 betekent dit nog een stap naar het normaliseren van de situatie voor het uitbreken van de coronapandemie.

    Toerisme 2021 wereldwijd fors vertraagd

    Volgens Lohmann is het internationale toerisme in 2021 met ruim 70 procent gedaald ten opzichte van 2019. Wereldwijd zal het aantal aankomsten van internationale gasten naar verwachting zo'n 351 miljoen* bedragen, na 381 miljoen in 2020 en 1,46 miljard in 2019. "Dit betekent dat het volume van het internationale toerisme rond het niveau van 1987 ligt." het aantal overnachtingen in de eerste tien maanden van 2021 daalde met nog eens 6 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, na min 36 procent een jaar eerder. Voor 2021 kunnen in totaal ongeveer 284 miljoen (na 302 miljoen in 2020) overnachtingen in Duitsland worden verwacht. In 2019 was dat 496 miljoen. De redenen voor deze ontwikkeling liggen voor de hand: sinds begin 2020 heeft de snelle verspreiding van het SARS-CoV-2-coronavirus het leven in bijna elk land ter wereld beïnvloed. Door de maatregelen tegen de verspreiding van het virus lag het grensoverschrijdend vakantietoerisme soms bijna volledig stil. Aan de aanbodzijde worden alle segmenten van de toeristische sector zoals hotels, restaurants, transportbedrijven, touroperators en reisbureaus nog steeds getroffen door de gevolgen van de pandemie.

     Vakantiereizen door Duitsers in Corona-tijden

    Volgens de voorlopige gegevens op basis van de RA online vanaf het einde van het jaar, verwacht Lohmann een lage vraag naar Duitse vakantiereizen in 2021 met een volume van ongeveer 50 miljoen vakantiereizen (niveau als in het voorgaande jaar). Het verwachte aantal korte vakantiereizen (duur twee tot vier dagen) is 47 miljoen (+ 27 procent tov vorig jaar, - 50 procent tov 2019). In alle bevolkingsgroepen was de vakantiereisintensiteit in 2020 en 2021 lager dan in 2019. “Vooral ouderen boven de 60 en mensen uit huishoudens met een laag inkomen deden het zonder vakantiereizen.” Ook de gastenstructuur in de bestemmingsgebieden is veranderd: onder vakantiegasten in Baden-Württemberg werden bijvoorbeeld vaker jongeren geregistreerd dan voor de pandemie. In Oostenrijk was er een toename van het marktaandeel, vooral in de middenleeftijden (30 tot 69 jaar), terwijl senioren (70+) minder vaak reisden.

    Volgens Lohmann vinden kampeervakanties onder de huidige omstandigheden nieuwe vrienden. "Nooit eerder waren zoveel Duitsers geïnteresseerd in vakantie in een stacaravan (15 procent) of in een caravan (12 procent)." Het marktaandeel voor kampeervakanties (ca. 7,5 procent van de vakantiereizen in 2021) "groeit meer langzaam, maar gestaag".

    Ontwikkeling op lange termijn

    De vraag naar toerisme zal “na” Corona niet helemaal anders zijn dan voor Corona. De pandemie speelt een tijdelijke rol als directe motor voor de ontwikkeling van de vraag. Op voorwaarde dat "het omgaan met de pandemie het sociale leven weer normaal maakt, zal het vakantiereisgedrag vanaf 2023 terugkeren naar het ontwikkelingspad dat verwacht wordt zonder een pandemie", voorspelt Lohmann. Omdat "de fundamentele drijfveren voor vakantiereizen blijven bestaan". Mensen bleven hetzelfde, met hun drijfveren, gewoontes en voorkeuren, maar ook met hun flexibiliteit en verschillen. En het toerisme zal zich ook in de toekomst dynamisch blijven ontwikkelen. De verandering komt voort uit ontwikkelingen in de randvoorwaarden en in het toeristisch aanbod, bijvoorbeeld op het gebied van duurzaamheid, technologische verandering en personeel. Lohmann is er zeker van dat "vakantiereizen ten behoeve van reizigers en hun gastheren ook in de toekomst een belangrijke rol zullen blijven spelen in de samenleving en de economie".

    25-01-2022 om 18:58 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-01-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vakantie pret
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    22-01-2022 om 19:59 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-01-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Europa Park

    Europa-Park-camping: meer staanplaatsen en meer ticketvoordelen


    Bij Europa-Park kun je al jaren kamperen naast de achtbanen. De camping van Europa-Park is recentelijk uitgebreid met extra plekken en beschikt nu over 300 staanplaatsen. Het ingevoerde reserveringssysteem biedt gasten naast de zekerheid van een staplek nu ook verschillende ticketvoordelen.


    Europa-Park-bezoekers die graag avontuurlijk overnachten in de eigen caravan, camper of tent kunnen terecht op het camping van Duitslands grootste attractiepark. Onlangs is een online reserveringssysteem ingevoerd waardoor gasten verzekerd zijn van een staanplaats.


    Op de site kan men staanplaatsen van verschillende groottes reserveren. Er zijn ook speciale tentplaatsen. Eveneens nieuw is de invoering van een in- en uitchecktijd. Tot voor kort kon men op ieder moment van de dag het terrein oprijden, maar om meer rust te creëren is deze regeling ingevoerd. Voor aankomst en vertrek buiten deze tijden is een apart terrein ingericht.


    Voordelen bij ticketreservering


    Bij reservering van een staplek kan men nu meteen ook de tickets voor het attractiepark en/of waterpark Rulantica reserveren. Daarmee is men altijd verzekerd van de meeste gunstige prijs. Voor Europa-Park heeft men dan tevens ticket-garantie. Voor Rulantica kan men de tickets eerder kopen dan via de ticketshop. Daar gaan ze pas 3 maanden voor de bezoekdatum in verkoop.


    Uitgebreide faciliteiten
    De Europa-Park-camping ligt op vijf wandelminuten van de ingang van Europa-Park. Het terrein beschikt over stroomaansluitingen (230V/5kWh), afwasruimtes en een waterinname- en loosstation. Evenals het warme water in de moderne sanitairgebouwen en wifi is het gebruik van deze faciliteiten helemaal gratis. Honden zijn toegestaan op de camping. Voor ontbijt is er een kiosk waar broodjes verkocht worden of men neemt deel aan de ontbijtbuffet.
    Alle informatie is ook terug te vinden op de nieuwe website die nu compleet in het Nederlands beschikbaar is. Bovendien is het terug te lezen in de nieuwe Nederlandstalige brochure welke aan te vragen is via www.europapark.de/aanvraag.

    21-01-2022 om 19:57 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Europa Park
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    21-01-2022 om 19:49 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-01-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuwe Tourer van LMC

    Een LICHTGEWICHT met GROTE MOGELIJKHEDEN

     LMC biedt: EEN TOURER OP DE WEG: DE TOURER LIFT indeling H 730 G.

    Het is een lichtgewicht: met een totaalgewicht van slechts 2.800 kilogram, wat een laadvermogen van maximaal 680 kilogram mogelijk maakt. Hij is vlak met een aangename lage ingang. Hij heeft genoeg comfort en voorzieningen aan boord om de mooiste weken van het jaar nog mooier te maken. De nieuwe Tourer van LMC is de prijsbewuste zwerfauto allrounder in het instapsegment. Met acht slim doordachte indelingen.

    Tourer Lift met elektrisch hefbed dat volledig in de hemelbekleding verdwijnt en zo overdag ruimte creëert. In het modeljaar 2022 omvat dit ook de Tourer H 730 G als liftvariant."Met de nieuwe indeling bieden we kampeerliefhebbers nog meer variaties. DeTourer biedt kilometer na kilometer een aangenaam, ontspannen rijgedrag, omdat het in deLiftversie zoals de nieuwe H 730 G met een totale hoogte van 2,87 meter extreem vlak en dus ook voorkampeer debutanten eenvoudig te controleren", zegt Bodo Diller, brand manager van LMC Caravan

    GmbH & Co KG In de klassieke Tourer-versie zonder hefbed, bijvoorbeeld in de T 660 G,de totale hoogte zelfs maar 2,69 meter. Ook de andere belangrijke gegevens dragen bij aan het goede reisgevoel: De T 660 G heeft een lengte van bijna 7 meter, de H 730 G meet 0,38 meter langer beide hebben een breedte van 2,32 meter.

     De Tourer is ontworpen en gemaakt voor kleine en grotere gezinnen. Terwijl in de T 660 G, bijvoorbeeld, de Reisminnende koppels met of zonder kinderen vinden voldoende ruimte dankzij drie slaapmogelijkheden, de nieuwe H 730 G biedt zelfs comfortabel plaats aan zes personen dat maakt hem een ideale eisgenoot.

    Multi-generatie mobiel, waarbij de grootouders bijvoorbeeld ook mee op tournee kunnen gaan.  Reizigers kunnen zich verheugen op een licht interieur met een tijdloos chique houten decor in wit en grijs. Anti-vingerafdruk zorgt te allen tijde voor schoon en printvrije oppervlakken. Bodo Diller is overtuigd: Dankzij het eenvoudige, moderne ontwerp voelen reizigers zich onderweg net als thuis. Een trendy woonstijl die inspireert.  Ook  vanwege het uitnodigende sfeerverlichtingsconcept."  De extra brede garderobe is geschikt voor veel bewoners in elk seizoen. De eenpersoonsbedden hebbenhoogwaardige koudschuim matrassen op lattenbodemsevenals de combi rolgordijnen daar. In de badkamer scoort een profiel voor meer ruimte voor verzorging en hygiëne en eenvoudig gebruik van het verschuifbaar toilet. Een ander kenmerk is debrede buitendeur, die een comfortabele 70 centimeter meet. Op de weg zorgt de achteruitrijcamera voor rijveiligheid. De boeg, achtersteven, zijwanden en vloer zijn gemaakt van robuuste glasvezelversterkte kunststof.

    Meer info www.lmc-caravan.de

     

    19-01-2022 om 17:37 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Knappe zwerfauto
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    19-01-2022 om 17:24 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-01-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe camperbus van LMC

    VEILIG ONDERWEG, SLIM DOORDACHT, TIJDLOOS DESIGN

     

    DE LMC INNOVAN – NU OOK OP FORD CHASSIS

     

     Dankzij het nieuwe camperbus productsegment praat LMC al sinds devorig jaar nieuwe doelgroepen aangetrokken en met hen meegezogen. Iedereen die maximale flexibiliteit en een sportief-dynamisch ontwerp waardeert tijdens het reizen en onderweg, evenals een duidelijk interieur en exterieurkan kiezen tussen drie slim doordachte indelingen.

    Nu is het kwartet compleet met de nieuwe LMC Innovan 590 op basis van Ford. De nieuwigheid scoort met een buitengewoon goed gevoel voor ruimte en overtuigt met een stahoogte van 2,08meter. Met een lengte van 5,98 meter, op een totale breedte van compacte 2,06 meter, zet de nieuwe Innovan model 2.756 kilogram gewicht op de weegschaal. Vanwege het maximummet een laadvermogen van ongeveer 540 kilogram kunnen zwervers veel bagage herbergen,wat nodig is op langere tochten. Aan boord met een groot tweepersoonsbed achterin zorgen de intelligente rijhulpsystemen van Ford voor maximaal comfort en veiligheid; waar onder slaperigheidswaarschuwing, lane assist en adaptieve ACC cruise control. Ten allen tijde helder zicht, zelfs in ijzige omstandigheden worden aangevroren ruitendoor de geïntegreerde verwarmingsdraden ontdooid. Voor eersteklas informatie en entertainment kunt u uw eigen smartphone gebruiken met Apple CarPlay of Android,koppel eenvoudig uw auto om het laatste nieuws of uw favoriete afspeellijst te lezenom te spelen.

    "Modern design, sportief dynamisch, comfortabel, veilig en vertrouwd dat is het thema van de Innovan 590 op basis van Ford, die onze kampeerauto reeks voor het nieuwe modeljaar aanvult. Wij zijn overtuigd dat met de vierde in de competitie de fan community continu groeit en het productsegment zal een succesvolle start blijven maken", zegt Bodo Diller, Brand Manager van LMC Caravan GmbH. Qua prijs bevindt de nieuwe Innovan zich ook in het instapsegment ondanks de hoogwaardige standaarduitrusting. Hoogtepunten aan de buitenkant zijn de inbouwramen, Panoramadak, zonneluifel en brede opstap. Als het gaat om het interieur, de nieuwe Innovanindeling onder andere door het moderne greeploze design, anti vingerafdruk op alle oppervlakken, zelfsluitende functie in alle kasten, LED spots in de badkamer en ergonomische bekleding voor alle zitplaatsen.

    Meer info: www.lmc-caravan.de















    14-01-2022 om 14:46 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!