Inhoud blog
  • Duitsland
  • Verkeersongevallen
  • Op reis
  • De nieuwe Diamant van Fendt
  • Een voledig nieuwe sport bij Knaus
  • Malibu unieke prestaties met zijn 4x4
  • Bij duisternis lichte kleren dragen.
  • Winterbanden voor de winter
  • In de sneeuw
  • Opgepast met winterbanden
  • Achteruit kijken is noodzakelijk
  • Brommobielers opgepast
  • Inschrijvingen kampeerauto's
  • Open deurdag Bij Nismann-Bischoff
  • Het loont om eens naar de top te rijden
  • Nieuwe Carthago's voor 2025
  • Een stevige brug
  • Hobby met rolstoel
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    20-09-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw bij Fendt
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    CARAVANS FENDT

    In het Caravansalon van Düsseldorf  stelde Fendt zijn modellen 2025 tentoon.

    APERO:

     De Apero-serie van Fendt-Caravan GmbH heeft zich de afgelopen jaren met succes op de markt gevestigd en blijft ook voor het nieuwe seizoen 2025 maatstaven stellen op het gebied van design en comfort. Met in totaal 7 verschillende indelingen, waaronder 2 kinderkamervarianten, biedt het aperitief voor elke behoefte de juiste oplossing.

    Het moderne 3-kleurige meubeldecor "Norfolk" geeft de woonkamer een unieke sfeer en zorgt voor een gezellige sfeer. De doordachte indeling en de hoogwaardige afwerking maken het aperitief tot een echt hoogtepunt voor kampeer- en reisliefhebbers. De twee nieuwe, vriendelijke stofvarianten "Ibiza" en "Pino" onderstrepen de verfrissende sfeer van deze moderne modelserie op beslissende wijze.

    Met een focus op innovatieve ontwerpen en hoogwaardige materialen zet Fendt-Caravan ook dit jaar weer nieuwe normen in de branche en blijft het trouw aan zijn traditie als toonaangevende aanbieder van geavanceerde woonoplossingen.

     

     Technische gegevens

    7 Modellen

    Lengte vanaf 7,03 m

    Meubels: "Norfolk Decor"

    Stoffen werelden: "Ibiza" (nieuw) of "Pino" (nieuw)

     

    Bianco:

    In de Bianco-serie blijft het lichte en vriendelijke meubeldecor "Tiberino" de basis voor een rondom harmonieuze feel-good woonsfeer die uitnodigt tot verpozen. Ook dit jaar zijn er tal van detailverbeteringen doorgevoerd, zoals de nieuwe hefheftafel met vergrendelingshendel en twee aantrekkelijke stofferingswerelden "Almeria" en nu "Pula".

    Met zes kinderkamerindelingen en de Bianco Activ 495 SFE, die weer in het assortiment is opgenomen, biedt de Bianco een indrukwekkende variëteit in het Fendt-caravanprogramma met in totaal 16 indelingen.

    Met een duidelijke focus op innovatie en klanttevredenheid blijft de Bianco een van de meest populaire assortimenten op de markt.

     

     Bianco:

    Technische gegevens

    Bianco Selection en Bianco Activ

    16 Modellen

    Nieuw model: Bianco Activ 495 SFE (met keuken)

    Lengte vanaf 6,03 m

    Meubels: "Tiberino Decor"

    Materiële werelden: "Almeria" of "Pula" (nieuw)

    Trend:

    Als het gaat om designgerichte woonruimteoplossingen, is de Tendenza met zijn 6 indelingen voor maximaal 4 personen gewoon de perfecte keuze.

    Het voor het seizoen 2025 nieuw ontworpen meubelklepdecor in combinatie met de typische Fendt Caravan-lijnen van het exterieur maken deze serie tot een state-of-the-art favoriet voor alle liefhebbers van conceptueel perfecte lifestyle-caravans met net dat beetje extra.

    De Tendenza maakt opnieuw indruk met zijn ruime woonkamerontwerpen, die perfect zijn afgestemd op de respectievelijke woonwerelden "Cannes" en "Studio-Line Valencia" in combinatie met het moderne "Noce Marche-decor".

     

    Trend:

    Technische gegevens

    6 Modellen

    Lengte vanaf 7,03 m

    Meubels: "Noce Marche Decor"

    Stoffen werelden: "Cannes" of "Studio-Line Valencia"

     

    Diamant:

    De innovaties van Diamant beginnen al voordat ze het volledig opnieuw ontworpen interieur betreden, met de al even opnieuw ontworpen en functionele toegangsdeur. In het interieur zorgt het elegante houtdecor "Catania-Oak", in combinatie met de nieuwe lentelentebekledingswerelden "Avila" en "Genève", voor een woonsfeer die overeenkomt met de diamant op het hoogste niveau en zet opnieuw een nieuwe maatstaf op het gebied van luxe caravans.

    De Diamant blijft de caravan met de meest uitgebreide standaarduitrusting binnen de Fendt-caravanvloot. Een voorbeeld hiervan is de dakkap met dakraam, die met zijn grote dakramen voor prachtige lichtsferen in het hele woongedeelte zorgt.

    In alle drie de indelingen van de Diamant-serie zorgen de standaard ALDE-warmwaterverwarming en warmwater-vloerverwarming voor comfortabele temperaturen.

    De twee modelbanen Diamant 560 DW en 650 GDW zijn nu elk uitgerust met een compressorkoelkast van 200 liter voor grote voedselvoorraden.

     Diamant:

    Technische gegevens

    3 Modellen

    Lengte vanaf: 7,71 m

    Meubels: "Catania Oak Decor" (nieuw)

    Materiële werelden: "Avila" (nieuw) of "Genève" (nieuw)

    Meer info www.fendt-caravans.com

     

     

     

     

     

     

     

    20-09-2024 om 20:39 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-09-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duitsland
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    19-09-2024 om 20:00 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Camping -Parking

    CAMPING-PARKING gaat van start in Duitsland

    • 12 camperplaatsen al in 2025
    • Aantal overnachtingen stijgt met 65 procent
    • 200 plaatsen in Duitsland tegen 2030

     

     Het Europese netwerk van camperplaatsen CAMPING-CAR PARK breidt zich verder uit in Duitsland en in heel Europa. Uiterlijk in 2025 is het de bedoeling om in dit land twaalf parkeerplaatsen te openen. Het grote succes in Bühl in Baden overtuigt ook de vertegenwoordigers van andere gemeenten bij de overname. Op dit moment wordt er gewerkt aan de volgende opening in Lingen in Emsland in Nedersaksen en ook in Nederland komt het systeem in een stroomversnelling. Op enkele andere locaties gaan de werkzaamheden momenteel hun laatste fase in en de verantwoordelijken van CAMPING-CAR PARK zijn optimistisch over de toekomst. De richting is echter duidelijk voor CAMPING-CAR PARK: Duitsland moet snel het op één na grootste land voor het netwerk worden, met als doel om tegen 2030 200 locaties te bereiken.

     

    "Ons succes bewijst ons gelijk", zegt Sales Manager Maxime Lauden. "Onze eerste camperplaats in Bühl heeft sinds de opening in het voorjaar van 2024 zijn bezoekersaantallen met maar liefst 65 procent kunnen verhogen. We gaan ervan uit dat er bij al onze opleidingen in Duitsland vergelijkbare ontwikkelingen zullen zijn." En: er zit schot in de zaak. In Lingen in Emsland wordt momenteel gewerkt aan het bestaande gemeenteplein. Het wordt uitgebreid en gemoderniseerd en de opening staat gepland voor oktober 2024. CAMPING-CAR PARK heeft hier een contract voor 20 jaar getekend.

     

    Groei in Duitsland

    De tekenen wijzen ook op groei in het zuiden: in Singen am Hohentwiel plannen de verantwoordelijken een opening voor eind november 2024, terwijl er tegelijkertijd projecten aan de gang zijn in Nieheim bij Paderborn in Noordrijn-Westfalen, in Fürth im Wald in Beieren en in Glückstadt aan de Elbe in Sleeswijk-Holstein. "In sommige andere steden zijn mensen ook enthousiast over ons concept, maar mogen we nog niet verklappen waar", vervolgt Lauden. "We zijn er vrij zeker van dat we al in 2025 twaalf CAMPING-PARKING-locaties in Duitsland op het net zullen hebben en dat onze uitbreiding het volgende jaar weer in een stroomversnelling zal komen."

    Het doel van CAMPING-CAR PARK is duidelijk: tegen 2030 willen ze alleen al in Duitsland 200 camperplaatsen exploiteren. Tegelijkertijd is het te voorzien dat er ook in andere Europese landen, bijvoorbeeld in Nederland, een goede ontwikkeling zal zijn. Ook hier opende in 2024 de eerste plek van het netwerk: in het Noord-Hollandse Naarden worden zeer goede overnachtingen geregistreerd. Ook in Nederland blijft CAMPING-CAR PARK zich richten op een consistente groei.

     

    Ambitieuze doelen, groeiend team

    Om de ambitieuze doelen te bereiken, heeft CAMPING-CAR PARK zijn Duitse team uitgebreid tot in totaal acht mensen, van wie er vier in het veld in heel Duitsland werken. Momenteel zijn ze nog op zoek naar een planner of technicus die kan helpen om de aanleg en inrichting van de parkeerplaatsen te versnellen.

     

    Over Camping-Parkeerplaats

    CAMPING-CAR PARK is het toonaangevende Europese netwerk van campers en campings. Het bedrijf werd in 2011 opgericht door het echtpaar Laurent Morice en Corinne Bruel. Ze zijn bewezen experts in de toeristische ontwikkeling van plattelandsgebieden. Vandaag de dag heeft het netwerk al meer dan 550 camperplaatsen in Europa.

    De standplaatsen van CAMPING-PARKING worden gekenmerkt door een aantrekkelijke ligging in de buurt van stadscentra, stranden of winkels. Ze bieden veilige toegang tot alle diensten, de klok rond, het hele jaar door.

    Meer dan tweederde van de 610.000 recreatieve voertuigen die momenteel in Frankrijk zijn geregistreerd, heeft al een bezoek gebracht aan een CAMPING-PARKING standplaats. Het bedrijf groeit gestaag en zal naar verwachting tegen 2025 nog 150 camperplaatsen in Europa openen. Naast Frankrijk zijn er cursussen in Portugal, Spanje, België, Duitsland en nu ook in Nederland. Bijna tien procent van de 838.000 Duitse campers heeft ook al een stop gemaakt op zo'n locatie.

     

     

    Contactpersoon van het bedrijf:

    CAMPING-PARKEERPLAATS

    Claire-Marie VAGEDES

    3 rue du Docteur Angé Guépin

    F - 44210 Pornic

    Mail: c-m.vagedes@campingcarpark.com

    Telefoon: +49 171 83 29 027

     

     

     

     

     

     

     

    19-09-2024 om 19:59 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-09-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mooie huizengroep
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    18-09-2024 om 15:41 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     Concorde nieuwigheden 2025

    • Cruiser Daily volledig opnieuw ontworpen
    • Carver Diamond Series met uitgebreide speciale uitrusting en aantrekkelijke prijsklasse
    • Credo Graphite Edition, nieuw kleurdesign en uitgebreide standaarduitrusting
    • Nieuwe lay-outs: Liner 990 RLI en Charisma 910 LSI

     

    In de aanloop naar de Caravan Salon 2024 presenteert Concorde Reisemobile GmbH haar nieuwe producten voor 2025. Daartoe behoren de Cruiser Daily met een complete revisie, de Carver Diamond Series met uitgebreide optionele uitrusting en een aantrekkelijke prijsstelling. De Credo Graphite Edition heeft een ongebruikelijk kleurenschema met een uitgebreide standaarduitrusting.

    In totaal omvat het aantrekkelijke modellengamma van de Concorde voor 2025 de volgende 7 modelseries: Credo, Carver, Charisma, Liner, Centurion, Cruiser Daily en Cruiser Atego.

    Het hoogtepunt van de nieuwe lanceringen van dit jaar is de volledig herziene Cruiser Daily, die is gebaseerd op zijn grote broer, de Cruiser Atego, met zijn elegante nisvorm en opvallende schorten. De drie indelingen 901 LA, 891 RLA en 791 RLA zijn elk voorzien van een draaideur in het interieur om een gesloten toilet mogelijk te maken. Alle plattegronden in deze serie zijn ook verkrijgbaar in de uitvoering met een ruime badkamer. Een opklapbed zorgt voor een comfortabelere doorgang van het woongedeelte naar de bestuurderscabine binnenin en biedt een bijzonder gevoel van ruimte met de zeer hoge nis. In het woongedeelte is het opbergconcept onder de 2

     

    stoelen en twee grote lades bij de ingang. Nieuw in de keuken is de rechthoekige 2-pits gaskookplaat, die nu ook standaard tot de uitrusting behoort in de Carver en Charisma.

    Nieuw zijn twee gescheiden afvalsystemen en de in het werkblad ingebedde vuilflap.

    De Carver Diamond-serie is troef met een uitgebreide reeks optionele uitrustingen. Daarnaast heeft hij een exclusief in-house design voor het exterieur en interieur, bijzondere stoffering en een aanzienlijk prijsvoordeel voor deze bijzondere serie van rond de 40.000 euro.

    De Credo Graphite Edition verrast als een bijzondere serie met grijs in vele tinten en een moderne betonlook. Het ontwerp is gedurfder en frisser geworden. Een sterk uitgebreide standaarduitrusting en de volgende componenten verhogen de aantrekkelijkheid van dit model aanzienlijk: spoorverbreders inclusief ALU-velgen en sportonderstel, 50 Chassis Package II met automatische transmissie en sperdifferentieel, Comfort- en veiligheidspakket met Bi-LED-koplampen en het verwijderbare Concorde-stuurwiel, "Lithium" elektrisch prestatiepakket met laadstroompakket en satellietsysteem met 32-inch tv, Garmin-navigatie- en geluidssysteem.

    Twee nieuwe plattegronden

    Het optimaal benutten van de ruimte van een mobiel en het voldoen aan de wensen van haar klanten is altijd een van de uitgangspunten van Concorde geweest. De Liner 990 RLI heeft een gedraaide ronde zithoek achterin en een grote woonkeuken. Slim zijn de diagonaal uitschuifbare tafels, die in combinatie met een hoekkast aan de voorkant extra werk- en opbergmogelijkheden bieden. Daarnaast is er in deze plattegrond ruimte gecreëerd voor twee grote kastenwand en een linnenkast.

    Hetzelfde geldt voor de Charisma, die in de nieuwe Charisma 910 LSI-indeling is uitgerust met een derde grote kledingkast tussen de douche en de keuken. 3

    Uw contactpersoon: Concorde Reisemobile GmbH Mirko Kerber Concorde-Straße 2-4 96132 Schlüsselfeld-Aschbach E-Mail: mirko.kerber@concorde.eu Tel.: +49 9555 9225-174 Afbeeldingen zijn te vinden op: concorde.eu/downloads/ Alle actuele informatie is te vinden op: concorde.eu of fb.me/concorde-reisemobile

     

    De modelseries Charisma en Liner zijn gemakkelijk schoon te maken, functioneel en visueel aantrekkelijk en bieden nu een verzonken zijruit in de cabine, mechanisch of elektrisch. Bovendien beschikken de twee modelseries Liner en Cruiser op Atego-chassis over een nieuwe, comfortabele en veiligere opbouwtrap die als stabiel blok is vormgegeven.

    Over comfort gesproken: vanaf de Charisma-serie is een nieuwe carrosseriedeur, die dankzij een sluithulp bijzonder stil kan worden geopend en gesloten, als optie en zonder meerprijs verkrijgbaar. Indien gewenst kan hij sleutelloos worden ontgrendeld via een afstandsbediening of via een slimme extra module. Indirecte verlichting in het glasgedeelte is zeer aangenaam, een plisségordijn met ALU-handgreep is gemakkelijk vast te pakken en een push-to-open compartiment met een verborgen noodontgrendeling is praktisch.

    Innovaties in alle modelseries

    Ook in het slaapgedeelte is het comfort verder verbeterd. Alle hoofdbedden zijn nu voorzien van dertig millimeter hogere en verstevigde matrassen. Deze worden ook gekenmerkt door een optimaal temperatuurbalancerende water-gellaag en kunnen optioneel worden besteld in de "G+S Medicool-versie".

    De toevoer van verse lucht wordt onder andere geoptimaliseerd door de nieuwe MaxxFan dakventilator. Het regelt de toevoer van de buitenlucht of de afvoer van de binnenlucht, zelfs als het regent.

    De meubeloppervlakken fascineren met een haptische oppervlaktestructuur en de vloer met de PVC-versie Cottage Oak.

    Uw contactpersoon: Concorde Reisemobile GmbH Mirko Kerber Concorde-Straße 2-4 96132 Schlüsselfeld-Aschbach E-Mail: mirko.kerber@concorde.eu Tel.: +49 9555 9225-174 Afbeeldingen zijn te vinden op: concorde.eu/downloads/ Alle actuele informatie is te vinden op: concorde.eu of fb.me/concorde-reisemobile

     

    .

     

    18-09-2024 om 15:39 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-09-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chatillion in Frankrijk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    17-09-2024 om 19:38 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tweedehandsmarkt
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Augustus 2024 : Tweedehandsmarkt nu al op bijna een half miljoen inschrijvingen

    Filip Rylant, woordvoerder van mobiliteitsfederatie TRAXIO: "Augustus is met een daling van -4,0% een kalme maand geworden voor de inschrijvingen van tweedehandswagens. Na een sterke maand juli blijft het voorlopige jaartotaal nog altijd prima (+5,7%) en gaat het resultaat al flink richting het half miljoen occasies met 490.296 eenheden. Dat zijn er bijna 60.000 meer dan twee jaar geleden.

    De eerste helft van augustus was erg rustig in de showrooms maar de tweede helft van de maand herpakte de markt zich wel. De tweedehandsmarkt blijft het nu al jarenlang bijzonder goed doen. De prijzen van de tweedehandswagens blijven geleidelijk dalen terwijl de instroom van recente occasies voldoende hoog blijft: dat zijn perfecte omstandigheden voor een bloeiende markt.

    In augustus 2024 werden in totaal 29.333 nieuwe auto's ingeschreven. Dat zijn er -20,3 % minder dan de 36.798 van augustus 2023. De cumulatieve cijfers voor de eerste acht maanden van het jaar laten ook een licht dalende trend zien, van 335.942 in 2023 naar 324.892 in 2024, een daling van -3,3%.

    Het is belangrijk ook deze daling binnen de juiste context te zien. Het jaar 2023 kende namelijk een hoog aantal inschrijvingen door de levering van een groot aantal eerder bestelde auto's. Dit jaar zijn er meer particuliere verkopen, maar het aantal wagens ingeschreven door bedrijven/leasing daalt na het PHEV-uitdoofscenario van vorig jaar. Als we de cijfers vergelijken met die van 2022, toen er 250.224 inschrijvingen waren, zien we een opmerkelijke groei van zo’n 75.000 eenheden of 23% in 2024."

    Inschrijvingen van tweedehands (augustus 2024)

    De cijfers voor de eerste acht maanden van 2024 laten een aanhoudende groei van het aantal inschrijvingen voor de tweedehandswagens zien, vergeleken met 2022 en 2023. Van januari tot augustus 2022 bedroeg het totaal 431.420 stuks. Voor dezelfde periode in 2023 was dat 464.006 en het steeg in 2024 naar 490.296.

    Dat is een groei van 5,7% tussen 2023 en 2024, en zelfs van 13,6% tussen 2022 en 2024.

    Enkele grote concessiehouders en tweedehandsverkopers deelden hun interessante inzichten met ons.

    Simon Bossuyt, DEX: “In de afgelopen weken zagen we schommelingen in de showroombezoeken, het verliep eerder in vlagen. Dat is niet verwonderlijk want enkele van onze franchisers hadden hun jaarlijks verlof, maar ook de particulier – in combinatie met het goeie weer – was wat afwezig. Door het betere weer waren de weekends iets rustiger, maar qua verkoop zijn we uiteindelijk al bij al toch tevreden. De verkoop blijft stabiel, dank zij ons aanbod met opnieuw heel wat interessante nieuwe wagens kent snel de deur uit gaan. Benzine en hybride blijven op dit moment nog steeds het best verkopen maar dit komt natuurlijk ook omdat het grootste aanbod ligt bij die motorisaties.

    In de meeste gevallen blijven financieringen de ‘go-to’ voor verkoop. In de werkplaatsen was het drukker aan het begin van de maand augustus omdat heel wat klanten hun wagen nog lieten onderhouden vooraleer op verlof te vertrekken.”

    Ivo Willems, Cardoen:  “Voor ons is het alvast een goede zomer. We hebben meer bezoekers in onze toonzalen mogen ontvangen in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Ook omdat we een ruimer aanbod dan een jaar geleden hebben, terwijl er nog steeds voldoende vraag blijft in de markt. We kunnen makkelijker nieuwe wagens vinden, het is hoogst opmerkelijk dat de kortingen behoorlijk hoog oplopen en dat we een breder aanbod hebben dan in januari. De klanten voelen dat er koopjes te doen zijn en dat wagens snel leverbaar zijn.

    Door het grote aanbod aan nieuwe wagens volgt automatisch het aanbod aan occasies: er is veel keuze en we zien dat onze gemiddelde verkoopprijs van tweedehandswagens stabiel is gebleven. De stijgende tweedehandsprijzen behoren dus tot het verleden.

    Qua onderhoud is het nu het moment om een afspraak te boeken want in oktober en november worden de garages overspoeld met bandenwissels (van zomer- naar winterbanden), lopen de agenda's weer vol en moet de klant langer wachten.”

    Henri de Hemptinne, CIAC: “Tot 20 augustus is het zeer rustig geweest in de showrooms maar vanaf dan zitten we opnieuw aan een normaal niveau van bezoeken door zowel particuliere – die amper interesse hebben in leasing - als professionele klanten. Het valt daarbij alvast op de klanten echt naar de garage komen met de intentie om een wagen te bestellen. Datzelfde zien we ook bij de tweedehandswagens: het is de afgelopen twee weken opnieuw behoorlijk druk geworden en men is bereid om een auto te kopen ondanks de soms hoge prijzen – die de afgelopen maanden echter wel aan het dalen zijn.

    In de werkplaats blijft het erg druk en krijgen we vaak zware herstellingen voorgeschoteld. Feit is dat klanten langer met hun wagen willen rijden en er daardoor meer herstellingen moeten uitgevoerd worden. Ook de afname van het aantal merkgarages verhoogt op dit vlak de druk.” 

    Marc Van den Kerkhof, Van Mossel: “Bij de nieuwe wagens blijft de markt van de particuliere verkopen aan de zwakke kant, maar we merken wel een lichte verbetering. De klant is zeer prijsgevoelig en aanbiedingen op instapwagens gekoppeld aan aantrekkelijke financieringsvoorstellen of ballonkredieten hebben succes. De voorkeur van de particulier blijft uitgaan naar voordelige benzine motoren en de impact van de EV-premie blijft marginaal. De Fleetmarkt blijft zwak en trekt niet aan. Elektrische wagens – met een steeds groter aanbod - domineren omwille van de fiscaliteit maar sommigen overwegen wel wagens met een verbrandingsmotor ondanks de fiscale afstraffing. Plug-In Hybrides zijn in mindere mate een alternatief, het uitdovende fiscale voordeel indachtig.

    Opmerkelijk: op de nieuwmarkt zien we bij verschillende merken een vertraging in de levering van nieuwe modellen.

    Op de occasiemarkt is er een duidelijk vraag door de particulieren, vooral voor goed geprijsde budget wagens, dit ter compensatie van het lagere aanbod nieuwe instapwagens. Door de verschuiving van nieuwe naar tweedehandsaankopen voor sommige klanten, neemt ook de interesse in financieringsvormen zoals Private Lease toe. Gunstig is dat het aanbod verruimt, de verkopen gunstig evolueren en dat de prijzen normaliseren. De benzinemotor overheerst de occasiemarkt.

    In de werkplaatsen, tot slot, blijven de planning nog altijd goed gevuld.”

    Frédéric Vassamillet, SOCO: “Het was eerder rustig in onze showrooms tijdens de eerste twee weken van augustus. Dat is in lijn met de algemene vertraging in heel wat verschillende economische sectoren, maar is ook te wijten aan het feit dat veel potentiële klanten op vakantie waren. Vanaf 19 augustus zagen er echter een duidelijke opleving.

    De vraag naar dieselvoertuigen blijft dalen, maar ook de interesse in benzinevoertuigen is licht gedaald, ten gunste van mild-hybrid benzine- en dieselvoertuigen. Deze trend toont aan dat consumenten steeds meer openstaan voor schonere technologieën en we verwachten dat deze verschuiving zich verder zal doorzetten, zeker omdat zowel de oplaadinfrastructuur als batterijtechnologieën erop vooruit blijven gaan”.

    Details tweedehandse personenwagens (augustus 2024)

    De merken van tweedehandsauto's die de verkoop domineerden tijdens de eerste 8 maanden van 2024 zijn Volkswagen en BMW. De top 5 wordt aangevuld door Mercedes, voor Opel en Peugeot.

    Wat betreft de populairste modellen veranderde er in augustus niets voor de top 5 (gecumuleerde cijfers). De VW Golf (19.698) blijft op de eerste plaats, voor de VW Polo (13.940), de Opel Corsa (12.536) en de BMW 3 Reeks (11.074). De BMW 1 Reeks behield zijn positie met 9.961 inschrijvingen.

    De benzinemotoren domineren nog steeds bij de tweedehandswagens met 55,2% marktaandeel, terwijl diesel terrein verliest tot 31,6%. Die trend is nog duidelijker bij nieuwe dieselvoertuigen, waar het marktaandeel halveert van 9,1% in 2023 naar 5,6% in 2024.

    Het is anderzijds bemoedigend dat het aandeel hybride en elektrische voertuigen blijft toenemen, zelfs al blijft deze stijging bescheiden. 12,7% van de ingeschreven wagens zijn nu oplaadbaar, iets meer dan drie kwart daarvan (10%) plug-inhybrides en de rest (2,7%) volledig elektrisch.

    De verhoudingen liggen duidelijk anders voor nieuwe inschrijvingen van personenauto's, waar hybride en elektrische voertuigen, aangevuurd door leasingaankopen en aankopen voor bedrijfsvloten, het grootste deel van de verkoop voor hun rekening nemen, met een percentage van 63,1%.

    In augustus 2024 bedraagt de mediane leeftijd van tweedehandsvoertuigen 7 jaar en 11 maanden, wat nog steeds relatief hoog is. De mediane leeftijd van de occasie-inschrijvingen verraadt op zich niet echt dat het totale wagenpark flink aan het verouderen is, en dat is uiteraard een nefast verschijnsel voor de vergroening en uitstootreductie.

    In de laatste maanden van 2023 is het aantal geleverde nieuwe auto's aanzienlijk toegenomen, waardoor er meer recente tweedehandsauto's op de markt zijn gekomen en het Belgische wagenpark is verjongd – 34% van de ingeschreven tweedehandswagens is minder dan 5 jaar oud.

    De tweedehandsmarkt blijft vooral een particuliere activiteit, maar er is beweging in. Maar liefst 88% van de inschrijvingen waren gedaan door privépersonen terwijl het aandeel bedrijfswagens op de tweedehandsmarkt 12% is voor de eerste acht maanden van 2024. De sector van de tweedehandsverkopers preciseert hierbij dat startende bedrijven vaker kiezen voor een tweedehandswagen en dat zij – voorlopig nog - vaak interesse hebben in occasie hybride wagens.

    Vlaanderen blijft de markt voor inschrijvingen van tweedehandse personenwagens domineren, met een aandeel van 55%. Het marktaandeel van Wallonië blijft 37%, terwijl Brussel behoudt zijn marktaandeel van 8%.

    Meer info TRAXIO - 

     

     

    17-09-2024 om 19:36 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-09-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.eens iets anders
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    16-09-2024 om 11:26 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Caravan salon Dusseldorf een succes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Düsseldorf bevestigt opnieuw zijn positie als 's werelds toonaangevende locatie voor de caravan- en kampeerindustrie

    16-09-2024 om 11:17 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-08-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Als het dringend is
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    27-08-2024 om 20:23 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een nieuw toilet


    CLEANFLEX: De nieuwe hygiënestandaard op reis.
    Interview met Andreas König, hoofd project- en portfoliomanagement bij Knaus Tabbert AG, over het nieuwe CLEANFLEX toilet.
    Meneer König, hartelijk dank dat u de tijd heeft genomen om over het nieuwe CLEANFLEX toilet te praten. Kunt u ons een overzicht geven van deze innovatie?
    Andreas König: Heel graag. Het CLEANFLEX toilet is een innovatie in de caravanbranche die wij voor modeljaar 2025 aanbieden. In tegenstelling tot traditionele toiletoplossingen zijn er geen water of chemicaliën nodig. En dankzij de folietechnologie is hij bijzonder hygiënisch en geurdicht. De bediening is kinderspel en daarom een ​​ideale oplossing voor campers, caravans en campers.


    Wat onderscheidt CLEANFLEX?
    Andreas König: CLEANFLEX vertrouwt op filmtechnologie die het gebruik van zoet water en giftige chemicaliën voor reiniging en geurneutralisatie overbodig maakt. Dit betekent dat waardevolle waterbronnen kunnen worden bespaard, in tegenstelling tot het proces met conventionele vloeibare toiletten. Sterker nog: ook de rioolwaterzuiveringsinstallaties worden beschermd en het grondwater wordt beschermd, want als de afvaltank geleegd wordt, komen medicijnresten zoals penicilline of antibiotica terug in ons ecosysteem. Met de CLEANFLEX wordt alles echter met één druk op de knop snel, veilig en hygiënisch in zakken verpakt. De toiletborstel kan thuis blijven, want iedere keer dat je hem gebruikt, heb je een compleet nieuw toiletinterieur met nieuwe folie. De kiemvrije en geurloze zakken worden vervolgens eenvoudig bij het restafval weggegooid en vervolgens zonder resten verbrand. Bij gebruik bij afvalverbranding dienen ze als energiebron. Deze nieuwe technologie verkleint de ecologische voetafdruk van kampeerders.
    Laten we het over comfort hebben. Hoe draagt ​​CLEANFLEX bij aan verbeteringen op dit gebied?
    Andreas König: Comfort is een essentieel aspect van onze ontwikkeling. Het CLEANFLEX toilet kan overal worden geplaatst, omdat er slechts een 12 volt stroomaansluiting nodig is om de batterij op te laden. Dit geeft ons nieuwe mogelijkheden om flexibel plattegronden te ontwerpen en nieuwe badkamerinrichtingen te ontwikkelen - en vooral veel meer ruimte voor onze klanten. Als het toilet niet nodig is, kan het eenvoudig weggeduwd worden. Bovendien elimineert CLEANFLEX, vergeleken met conventionele toiletoplossingen, de moeizame en onaangename taak van het legen van de zware cassette.
    Voorheen moesten kampeerders de volle afvaltank naar de stortplaats vervoeren en de inhoud in een container dumpen die al door veel andere kampeerders werd gebruikt. Dit is zeer onhygiënisch en onaangenaam. Ook de eenvoudige bediening en de lage reinigingsinspanning met CLEANFLEX dragen bij aan de aanzienlijk verbeterde comfortervaring.


    Kunt u ons iets vertellen over de installatie en het onderhoud van het CLEANFLEX toilet?
    Andreas König: CLEANFLEX vereist geen wateraansluitingen of externe ventilatiesystemen, waardoor het ongelooflijk eenvoudig te installeren is. Er hoeft alleen maar een 12 volt aansluiting aanwezig te zijn, hiervoor kunt u ook gebruik maken van die in het chemisch toilet. Dit maakt het ideaal voor het achteraf inbouwen van bestaande voertuigen. De onderhoudsinspanning is minimaal en de filmtechnologie elimineert de noodzaak van moeizame reinigingsprocessen. En de accu zorgt ervoor dat het toilet onafhankelijk van externe stroombronnen werkt. Dit betekent dat zelfvoorzienend zijn geen enkel probleem is met de CLEANFLEX, omdat deze geen gebruik maakt van de voertuig- of opbouwaccu en altijd beschikbaar is.
    Welke feedback heeft u tot nu toe ontvangen van uw klanten over de nieuwe toiletoplossing?
    Andreas König: De feedback is uiterst positief! Onze klanten waarderen vooral de voordelen op het gebied van hygiëne en bediening. Veel kampeerders zijn enthousiast over de flexibiliteit en de extra ruimte. Ook het duurzame concept en de besparing op het waterverbruik en het vermijden van chemicaliën worden zeer goed ontvangen. Wij zijn blij dat wij met CLEANFLEX uiteraard tegemoetkomen aan de behoeften van de kampeergemeenschap. Voor ons is dit de beste bevestiging van ons ontwikkelingswerk.
    Meneer König, hartelijk dank voor het gesprek en de interessante inzichten!
    Andreas König: Het was een genoegen.

    Meer info: Knaus Tabbert AG

    27-08-2024 om 20:18 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-08-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geen helm GEVAARLIJK
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    25-08-2024 om 21:15 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kinderen en verkeersveiligheid
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ouders spelen belangrijke rol in hoe kinderen verkeersveiligheid ervaren
    Kinderen herkennen meteen foutief gedrag van volwassenen
    In een nieuwe studie van Vias institute werd nagegaan hoe jongeren van het 5de en 6de leerjaar verkeersveiligheid beleefden. De rol van ouders valt hierin niet te onderschatten. Ze bepalen vaak mee welk vervoersmiddel gebruikt wordt. Het onveiligheidsgevoel van de schoolgaande jeugd wordt ook beïnvloed door het foutief gedrag dat ze vaststellen bij zowel andere (oudere) weggebruikers als hun ouders. Het gaat dan o.a. over het gebruik van de gsm. Kinderen begrijpen niet hoe het mogelijk is om te rijden en tegelijkertijd op je telefoon te kijken.
    Op maandag 2 september gaan weer honderdduizenden kinderen terug naar school. Om meer te weten over hoe jongeren naar het verkeer kijken, heeft Vias institute in 20 gestructureerde groepsgesprekken verspreid over 8 scholen in heel het land geanalyseerd hoe jongeren van het 5de en 6de leerjaar verkeersveiligheid ervaren.
     
    Ouders bepalen keuze vervoersmiddel
    Uit de gesprekken blijkt dat als kinderen zich verplaatsen met de auto naar school of naar de hobby’s, dat vaak komt door de keuzes van hun ouders. Ouders nemen de beslissing over het vervoermiddel uit praktische overwegingen of uit angst dat hun kind of andere weggebruikers de verkeersregels niet naleven. Ook bestaat de angst dat het kind betrokken raakt bij een ongeval vanwege het ontbreken van fietspaden/trottoirs. Het kind heeft weinig tot geen invloed op deze vervoerskeuze. Als kinderen volledige vrijheid zouden hebben in het kiezen van hun vervoermiddel, zou de auto niet per se hun voorkeur hebben.
    De fiets is bijzonder geliefd bij kinderen, zowel voor vervoer als voor recreatie. Fietsen wordt vaak geassocieerd met een positief gevoel omdat "de wind door je haren voelt", "alleen kunt zijn" of zelfs "je hoofd leeg kunt maken". De fiets wordt vaker gebruikt door leerlingen van Nederlandstalige scholen om naar school te gaan of voor vrijetijdsactiviteiten. Het gebruik van de fiets is ook afhankelijk van het weer.
     
    Gordel wordt voor korte afstanden vaker als ‘optioneel’ beschouwd
    De kinderen die aan de studie deelnamen, beoordeelden verschillende gedragingen in het verkeer die bedoeld zijn om hen te beschermen. Zo geven ze aan dat ze soms de veiligheidsgordel niet gebruiken, vooral bij korte ritten. Naast het ongemak wordt de gordel door de kinderen ook als niet bijzonder nuttig beschouwd, wat natuurlijk niet juist is. Voor kinderen die ervoor kiezen de gordel te dragen, zijn de gevolgen van het niet dragen duidelijk. Wetenschappelijk onderzoek toonde immers aan dat als iemand achteraan het voertuig geen veiligheidsgordel draagt, die 50% meer risico loopt om bij een ongeval zwaar of dodelijk gewond te raken dan een persoon die wel vastgeklikt is, vooraan is dat risico nog groter.
     
    Het nut van een fietshelm wordt door sommige kinderen dan weer betwist vanwege het ongemak, de onaantrekkelijkheid of de overtuiging dat het niet nodig is om hun hoofd te beschermen.
    Voorstanders van het dragen van een helm zeiden dat het de bescherming van het hoofd vergroot, soms met concrete voorbeelden ("je krijgt een gebroken schedel"), wat getuigt van een duidelijk begrip van de voordelen van de helmdracht.
    Als een jonge fietser zwaargewond geraakt (vb na een val), is dat in meer dan de helft van de gevallen aan het hoofd. Een helm vermindert de kans op een ernstig hoofdletsel met 60%. Vias is daarom voorstander van een verplichting van de fietshelm voor kinderen tot 14 jaar. In 12 Europese landen  bestaat al een verplichte helmdracht voor kinderen tot een bepaalde leeftijdsgrens.
     
    Kinderen ervaren foutief gedrag van andere weggebruikers, inclusief hun ouders
    Kinderen identificeren drie gedragingen als potentieel gevaarlijk in termen van verkeersonveiligheid en ongevallen: snelheid, alcohol achter het stuur en afleiding achter het stuur zowel als voetganger en fietser.
     
    ‘Ze rijden te snel aan de school’
    Wanneer er over verkeersveiligheid wordt gesproken, zien kinderen snelheid als een factor die bijdraagt aan een onveiligheidsgevoel en potentiële ongevallen. Dit onveiligheidsgevoel ervaren ze vooral te voet of op de fiets. Kinderen zijn ook relatief kritisch ten opzichte van hun ouders: “Ik ben bijna 100% zeker dat al onze ouders hier aan de school al een keer rapper hebben gereden. “
     
    ‘Maar mijn papa drinkt bier na bier na bier na bier.’
    Unaniem wordt alcohol achter het stuur gezien en beschreven als gevaarlijk gedrag dat leidt tot ongevallen, soms zeer ernstige, omdat bestuurders onder invloed "raar", "scheef" of als "zotten" rijden. Bovendien observeren kinderen, wanneer ze getuige zijn van ouders of volwassenen onder invloed, dat hun gedrag verandert. Dit risicogedrag werd aan den lijve ondervonden door kinderen die hun ouders of familieleden vergezelden bijvoorbeeld tijdens uitstapjes. Het is opmerkelijk dat een tolerantie van alcoholgebruik vaker door jongens dan door meisjes werd uitgedrukt tijdens de gesprekken. Wanneer ze vertellen over familie-ervaringen met drinken en rijden, worden vaders vaker genoemd als personen die dit gedrag vertonen.
     
    ‘Soms belt ze en soms schrijft ze berichtjes achter het stuur’.
    Het gebruik van de telefoon kwam naar voren als de belangrijkste bron van afleiding voor automobilisten, inclusief bij hun ouders. Wanneer een automobilist tijdens het rijden op zijn telefoon zit, respecteert hij de regels niet, stopt hij niet op tijd, ziet hij de kinderen die willen oversteken niet, rijdt hij midden op de weg... Dit gedrag wordt vaak gemeld door de kinderen, waarbij ouders vaak de eersten zijn die het vertonen.
    Naast afleiding achter het stuur zijn de kinderen zich ook goed bewust van het belang om niet afgeleid te zijn en aandachtig te zijn voor het verkeer als voetgangers of fietsers, waarbij afleiding wordt geïdentificeerd als het gebruik van de telefoon en/of het luisteren naar muziek met oortjes. De risico's verbonden aan dit gedrag zijn het niet "horen aankomen van gevaar" of "niet zien wat er om hen heen gebeurt".

    5 gouden tips bij de start van het schooljaar
    Ouders, maar ook alle andere volwassenen, spelen een sleutelrol in hoe kinderen verkeersveiligheid ervaren. Geef dus zelf als volwassene altijd het goede voorbeeld door de verkeersregels altijd en overal te respecteren.
    Zorg dat je kind op tijd naar school vertrekt, zodat haast niet nodig is.
    Oefen de weg naar school al een keer en wijs je kind op mogelijke gevaarlijke situaties zoals opritten en voorrangsituaties.
    Kies niet uit gemakzucht of comfort voor de wagen, maar betrek je kind in de keuze van het vervoersmiddel om naar school te gaan. Fietsen of te voet gaan, vinden ze vaak leuker en geeft hen ook de kans om te leren interageren met andere weggebruikers.
    Spreek met je kind over verkeersveiligheid en wat je van hem of haar verwacht.

    Meer info: VIAS institute

    25-08-2024 om 21:12 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-08-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Caravan Salon Düsseldorf 2024
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    CARAVAN SALON 2024: vol programma voor de caravaning-community Düsseldorf wordt tien dagen lang de internationale hoofdstad van de mobiele vrijetijdsbesteding Caravaning staat voor zelf bepalend en onafhankelijk reizen midden in de natuur en vervult de wens van mensen naar vrijheid en individualiteit zoals geen enkele andere vakantievorm doet.

    Op CARAVAN SALON worden van 30 augustus tot en met 8 september de mobiele dromen van de community vervuld en toont de branche het volledige portfolio; van voertuigen tot passende vakantiebestemmingen. Düsseldorf zal tien dagen lang de internationale hoofdstad van de mobiele vrijetijdsbesteding zijn en de community opnieuw met een uitgebreid programma, speciale shows, specials en talrijke attracties imponeren.

    Op 250.000 vierkante meter tonen meer dan 750 exposanten de nieuwste caravans, kampeerauto's en kampeerbusjes, evenals accessoires, uitbouwonderdelen, tenten, mobiele woningen, vakantiebestemmingen en kampeeren camperplaatsen. “De ontwikkeling van dé toonaangevende beurs voor de caravaning-branche is indrukwekkend. We kunnen de recordcijfers van vorig jaar opnieuw overtreffen en daardoor kunnen we in 2024 naar de grootste CARAVAN SALON aller tijden uitkijken. Onze 16 hallen en het buitenterrein zijn tot de laatste plek volgeboekt, wat betekent dat de productdiversiteit nog groter is.

    CARAVAN SALON is waardevoller dan ooit voor de branche en in het bijzonder voor de eindgebruikers,” aldus een enthousiaste Stefan Koschke, directeur van de beurs. Daniel Onggowinarso, directeur van de Caravaning Industrie Verband (CIVD): “CARAVAN SALON is als grootste en belangrijkste beurs van onze branche het onbetwiste hoogtepunt van het caravaning-jaar. Nergens anders kunnen bezoekers zo diep in de veelzijdige wereld van het caravaning duiken en de nieuwste innovaties en producttrends van dichtbij ervaren. Dit omvat uiteraard de nieuwste voertuigmodellen van caravan- en camperproducenten, die traditioneel hun première op CARAVAN SALON vieren. Maar de beurs is zoveel meer dan alleen een etalage voor producten; het is ook een onmisbaar branche-overstijgend platform voor uitwisseling en dialoog, omdat caravaning zich zonder twijfel tot een belangrijke toeristische en economische factor heeft ontwikkeld. Daarom zijn we erg blij om dit jaar weer talrijke vertegenwoordigers uit politiek, economie en wetenschap op de beurs te mogen verwelkomen.”

    Naast de activiteiten van de exposanten is er in de hallen en op het buitenterrein een gevarieerd programma en veel speciale thema's rondom de mobiele vrijetijdsbesteding: ‘StarterWelt’ op het buitenterrein - een must voor beginners De populaire StarterWelt is het eerste adres voor iedereen die het mobiele reizen net heeft ontdekt. Dit jaar bevindt het zich op het buitenterrein tussen de hallen 10 en 16.

    Tijdens CARAVAN SALON helpt het nieuwkomers en beginners om zich op het uitgebreide beursaanbod te oriënteren en het geschikte voertuig te vinden. Professionals geven onder meer aanbevelingen met betrekking tot voertuigtypes, reisroutes of de juiste keuze van een kampeerplaats en staan tevens klaar om vragen te beantwoorden. Naast deze persoonlijke adviezen, zorgt een gevarieerd podiumprogramma met alle relevante thema's over mobiel reizen voor nog meer informatie en inspiratie. https://www.caravansalon.de/de/Besuchen/Das_erwartet_Sie/Sonderthemen/StarterWelt Avontuur Doe-Het-Zelf Tevens op het buitenterrein, zal de speciale tentoonstelling ‘Avontuur DoeHet-Zelf’ het eerste aanloopount voor de doe-het-zelf-community en de fans van VanLife zijn. Het team van Martin Kreplin met de tijdschriften explorer & VANderlust biedt voor de hallen 13 en 14 professionele hulp en toont met hun expertise waar men bij het om- of uitbreiden van een eigen camper (of caravan) rekening mee moet houden. Meerdere zelfgebouwde vrijetijdsvoertuigen tonen duidelijk wat er mogelijk is.

    Dagelijkse lezingen voor beginners, gevorderden en professionals informeren over belangrijke onderwerpen zoals werkplaats- en materiaalkunde, stroom- en energievoorziening, verwarming en koken, maar ook isolatie en lay-out. https://www.caravansalon.de/de/Besuchen/Das_erwartet_Sie/Sonderthemen/Abenteuer_Selbsta usbau Traumtouren-Kino en spectaculaire EOFT-films In de Traumtouren-Kino (de droomreizen-bioscoop) op de 1e verdieping van hal 1 (ruimte 16), krijgen toeschouwers ook dit jaar bijzondere caravaningbestemmingen gepresenteerd. Konstantin Abert, Janette Emerich en Uwe Hamm tonen de bezoekers indrukwekkende impressies van nabije en verre droomlanden. Tijdens de boeiende presentaties gaat het deze keer naar Frankrijk, Turkije, IJsland, Patagonië, evenals langs de Panamericana en TransAfrika. Sneller, hoger, verder - dat is het motto van de European Outdoor Film Tour (EOFT). Op het podium ‘Travel & Nature CONNECTED’ in hal 7 geeft de EOFT-crew op vrijdag 6 september om 18.00 uur een blik op de spectaculaire diversiteit van de outdoor- en avonturensport. Als de hoofdrolspelers van start gaan, staat de wereld op zijn kop - en het scherm ook. Voor bezoekers van CARAVAN SALON is de EOFT-filmervaring gratis. https://www.caravansalon.de/de/Besuchen/Das_erwartet_Sie/Sonderthemen/TraumtourenKino Model-staplaats op het buitenterrein Op het buitenterrein tussen de hallen 10 en 17 presenteert de Caravaning Industrie Verband ook dit jaar met een speciale tentoonstelling innovatieve oplossingen op het gebied van standplaatstechniek en -infrastructuur. Experts en fabrikanten demonstreren aan de hand van concrete voorbeelden hoe de succesvolle planning en exploitatie van camperplaatsen werkt. Bezoekers kunnen zich ter plaatse rechtstreeks door experts laten adviseren. https://www.caravan-salon.de/de/Besuchen/B2B_Bereich/CIVD_MusterStellplatz B2B-conferentieprogramma

    Op CARAVAN SALON staan niet langer alleen de producten en diensten centraal, maar de beurs heeft zich in de afgelopen jaren ook tot een belangrijk platform voor dialoog en netwerken ontwikkeld. Het conferentiesegment voor professionals en vakmensen wordt onder de titel ‘Destination Zukunft 2024’ verder uitgebreid. Naast de gevestigde formats ‘Symposium Natur.Tourismus.Zukunft’, ‘Deutscher Stellplatztag’ en ‘Fachforum Wandern’ worden met de Camping Destination Day, de netwerkavond ‘Travel Industry meets Caravaning’, CARAVAN SALON ‘InnovationStage’ en de Outdoor-hostdag vier nieuwe formats geïntroduceerd, die het B2B-programma aanzienlijk verrijken. Aan de hand van verschillende voorbeelden en best practices worden de ontwikkelingsstadia op weg naar innovatieve caravaningbestemmingen belicht. Het volledige programma is te vinden op: https://www.caravan-salon.de/de/Besuchen/B2B_Bereich/Fachprogramm ‘Camper van het jaar 2024’ De ADAC zoekt de ‘Camper van het jaar 2024’. De finale van de landelijke competitie vindt op zaterdag 7 september van 11.00 tot 16.00 uur op het buitenterrein voor hal 10 plaats. Finalisten uit heel Duitsland hebben zich tijdens de ADAC Camping Days in juni en juli voor de eindronde gekwalificeerd en moeten in verschillende rijvaardigheidsdisciplines en bij meerdere speciale opdrachten hun vaardigheden op het gebied van rijprecisie, behendigheid en kampeerkennis aantonen.

    Hal 7: Travel & Nature CONNECTED Het toerismesegment van CARAVAN SALON presenteert zich voor het eerst in al zijn facetten in hal 7, direct bij Ingang Noord. Hier vinden bezoekers een verscheidenheid aan droomlocaties, aantrekkelijke kampeer- en standplaatsen en perfecte caravaning-bestemmingen voor buitenactiviteiten zoals wandelen, klimmen of fietsen. Het aanbod in deze hal wordt met een informatief en onderhoudend programma op het ‘Travel & Nature CONNECTED’ podium aangevuld en nodigt uit om te dromen en om de volgende reizen concreet te plannen. E-bike parcours voor hal 15 Fietsen is van veel caravaning-fans een van de favoriete hobby's. Vooral ebikes zijn erg populair en worden regelmatig voor tochten tussen de camping en uitstapjes gebruikt. Op het buitenterrein voor hal 15 biedt het ‘E-bike parcours’ bezoekers de gelegenheid om de rij-eigenschappen van elektrische fietsen en elektrische scooters op een apart terrein uit te proberen. Rally voor Kinderen en Adventure Camp Voor de kleine bezoekers organiseert de Deutsche Wanderverband in samenwerking met veel exposanten in hal 7.0 de Rally voor Kinderen, welke gezinnen uitnodigt om bij verschillende stations aan het programma deel te nemen en op ontdekkingstocht te gaan. Uitgerust met een actiekaart kunnen de kinderen de hal verkennen en bij verschillende exposanten kleine raadsels oplossen of bij afwisselende doe-activiteiten laten zien wat ze in huis hebben. Van een behendigheidsspel, via de populaire natuurquiz tot een zoekspel - er is voor kinderen van alle leeftijden iets te doen. Aanmelden kan op de stand van de Deutsche Wanderverband. Tijdens de weekenden zijn er voor jongeren en kinderen diverse speel- en klimactiviteiten bij het Adventure Camp van de Stadtsportbund Düsseldorf. Op het buitenterrein tussen hal 10 en hal 16 nodigen verschillende actie-stations tot spel en plezier uit.

    Caravan Center Wie van het beursbezoek een korte vakantie wil maken, kan naar het populaire Caravan Center op parkeerplaats P1 van de beurs navigeren. Tijdens de looptijd van CARAVAN SALON is dit de grootste staplaats van Europa. Het Caravan Center telt ongeveer 3.500 staplaatsen met en zonder voorzieningen en brengt de community samen. Vanwege de grote vraag zijn de staplaatsen dit jaar bij boeking beperkt tot 48 uur - zo moeten nog meer geïnteresseerden de mogelijkheid krijgen om op het Caravan Center te overnachten.

    Tickets en prijzen voor CARAVAN SALON Düsseldorf 2024: Het dagticket voor volwassenen kost in het weekend 19 euro, doordeweeks 17 euro; het gereduceerde tarief (scholieren, studenten, Club CARAVAN SALON & boot, ADAC) is in het weekend 17 euro, doordeweeks 15 euro, voor kinderen (6 tot 12 jaar) bedraagt het dagticket in het weekend 8 euro en doordeweeks 6 euro. Daarnaast wordt van maandag tot vrijdag een middagticket voor 10 euro aangeboden (van 14.00 tot 18.00 uur). De prijzen voor de Preview Day liggen voor volwassenen op 35 euro (gereduceerd 32 euro), kinderen van 6 tot 12 jaar betalen 8 euro. Informatie en nieuws is op het internet onder www.caravan-salon.de te vinden,

    Meer info en ticketten: Fairwise België en Luxemburg

                                          Kerkstraat 108

                                          9050 Gentbrugge

                                          Tel; 09. 245.01.68

                                           e-mail info@fairwise.be

    23-08-2024 om 20:00 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ooit
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    23-08-2024 om 19:45 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-08-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Caravansalon Dusseldorf 2024
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Innovatief en prijsgevoelig CARAVAN SALON DÜSSELDORF 2024: meer assistentiesystemen, vierwielaandrijving en lichtgewicht constructie met stabiele tot licht dalende prijzen

    Van 30 augustus tot en met 8 september 2024 ligt de focus weer op de nieuwe producten en innovaties van de caravanindustrie.

    21-08-2024 om 20:14 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-08-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op weg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    20-08-2024 om 16:22 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waar het vignet kleven?

    Naar heel wat Europese bestemmingen kun je niet meer vertrekken zonder milieusticker of wegenvignet. Maar wist je dat het ook belangrijk is waar je dat vignet precies kleeft? Een overzicht.

    Het juiste vignet kopen, maar het dan op de verkeerde plaats kleven en op die manier alsnog tegen een boete (van soms 120 euro) aanlopen: dat zou pas écht zonde zijn, toch? Daarom een overzicht van waar je welk vignet het best kleeft.

    Goed om weten: voor elk vignet geldt dat je dit aan de binnenkant van de voorruit kleeft met de kleefstrook of lijm van het vignet zelf. Dus níet met plakband, folie, een zuignap of in een houder. Dit om te voorkomen dat het vignet doorverkocht wordt. Verwijder ook steeds oude vignetten van je voorruit.

    Milieusticker Frankrijk

    Het Franse milieuvignet moet rechtsonder op de voorruit worden geplakt, dus aan de kant van de passagierHier vind je een instructiefilmpje van hoe je de Crit’Air sticker op je autoruit kleeft.

    Wegenvignet Oostenrijk

    Het Oostenrijkse wegenvignet breng je linksboven aan, dus aan de kant van de bestuurder. Bevestig het vignet voordat je de grens over gaat. Mobiele camera’s controleren of er een vignet op de juiste plek hangt. Zoniet riskeer je een boete van 120 euro; bij niet-tijdige betaling kan deze boete verhoogd worden tot 300 euro.

    Wegenvignet Zwitserland

    Het Zwitserse wegenvignet kleef je aan de kant van bestuurder. Dit mag linksboven of linksonder of bovenaan in het midden, achter de spiegel. 

    Milieuvignet Duitsland

    Het groene Duitse milieuvignet moet aan de passagierskant van de voorruit bevestigd worden, rechts onderaan. Let op, de achterzijde van de folie moet je bewaren bij je kentekenbewijs.

    Duitse E-sticker

    Let op, voor de Duitse E-sticker – een extra sticker voor elektrische voertuigen of plug-in hybrides – geldt een andere regel. Deze sticker dien je op je achterruit te kleven, op een goed zichtbare plaats.

    Tolvignet Slovenië

    Het Sloveense tolvignet is ook een digitaal vignet, en hoef je dus niet op de voorruit van je wagen te bevestigen.

     

    20-08-2024 om 16:21 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-08-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alpenzicht
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    19-08-2024 om 21:25 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-08-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een stevige brug over de Serein
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    16-08-2024 om 17:58 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/11-24/11 2024
  • 04/11-10/11 2024
  • 28/10-03/11 2024
  • 21/10-27/10 2024
  • 14/10-20/10 2024
  • 07/10-13/10 2024
  • 30/09-06/10 2024
  • 23/09-29/09 2024
  • 16/09-22/09 2024
  • 26/08-01/09 2024
  • 19/08-25/08 2024
  • 12/08-18/08 2024
  • 05/08-11/08 2024
  • 29/07-04/08 2024
  • 15/07-21/07 2024
  • 08/07-14/07 2024
  • 01/07-07/07 2024
  • 24/06-30/06 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!