Inhoud blog
  • Duitse vakwerkhuizen
  • Een moderne Malibu
  • een interieur
  • even een ander werkje
  • De terrassen zijn nog leeg
  • zomer aan de Bodensee
  • Pretpark
  • Een toren met kleintjes
  • Een nieuwe MAXIA bij Hobby
  • Leuker met een boot
  • Opletten in Spanje
  • Een mooie hoek
  • Subaru valt in de smaak
  • Waarom?
  • Zwerfauparkeerplaats reserveren
  • Achter de bloemen
  • De nieuwe ITrend van Dethleffs
  • Veel verschillende
  • Een nieuwe versie van een Niesmann-Bisschoff
  • Opgepast !!
  • Rijdt niet te snel !!!!!
  • niet te snel rijden
  • Hobby caravans in de kijker
  • Feest in de stad
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    29-04-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

                                                                                                     

                                                                                                       Bloemen maken de lente

    29-04-2021 om 21:25 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-04-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuwe Adria Matrix 670 DC

    Adria Matrix 670 DC

    Voor 2021 werd de halfintegrale Adria Matrix flink opgewaardeerd.

    We bekeken de 7.49 m lange Matrix 670 DC, die zowat in de middenreeks behoort van het Matrix type.

    Basisvoertuig

    Als basisvoertuig van de Adria Matrix 670 DC werd voor Fiat Ducato gekozen. Standaard heeft hij een 120 pk sterke turbo dieselmotor. Voor rustige vakantiegangers geen probleem. Wie graag snel ter plaatse is en niet veel aandacht aan mooi landschappen schenkt kan beter een krachtigere motor bestellen. Met het verlaagd chassis kon men een dubbele bodem maken, een deel als verwarmde technische ruimte en het tweede deel voor de bagage. Zoals de meeste tegenwoordige kampeerauto’s is de 670 DC uitgerust met veel elektrische snufjes voor een veilige rit. Het “Plus” uitrustingspakket bevat stop-start automaat, luchtkoeler, elektrisch bediende buitenspiegels, centrale vergrendeling voor alle deuren  en koffer deksels, snelheidsregelaar om slechts enkele te vernoemen.Voor de  opbouw werden sandwichpanelen met polyester buiten beplating gebruikt. Dak en wanden zijn 31 mm dik, de vloer is 10 mm dikker. Voor alle panelen is XPS isolatie schuim gebruikt. Buiten enkele dakluiken in de opbouw is er nog een panoramisch dakluik in de stuurcabine. De brede buitendeur heeft een getint venster en heel het koetswerk is keurig afgewerkt.

    Voor twee personen.

    Voor het modellenjaar 2021 kozen de ontwerpers voor grijze kussens, licht houtdecor en witte kastdeuren. Twee personen zullen zich zeker behaaglijk voelen  in de Matrix 670 DC. Achterin beschikken ze over een 1,95 x 1,5 m groot eilandbed. Het hoofdeinde kan wat ophoog kantelen, de matras schuift in die richting, zo komt meer loopruimte vrij aan het voeteinde om gemakkelijker bij de kleerkasten links en rechts van het bed te geraken. Het bed vormt het dak van de garage waar men gemakkelijk een paar fietsen plus “allerlei” kan in vervoeren. Aansluitend bij het voeteinde is links het sanitair met draaibaar wc, een mooi waskommetje voor een grote spiegel en onderaan een kastje. Er tegenover is een afzonderlijke douchecel met twee wateraflopen. Een stevige houten deur sluit het sanitair af van het woongedeelte.

    Keuken

    Tussen sanitair en lange zijzitbank heeft men een L-keuken geïnstalleerd. In het donkere aanrecht zijn achterin drie kookvuren met elektrische ontsteking en met een plaat afdekbaar. In de korte arm van de L-keuken is een vierkante RVS spoelbak. Van het aanrecht blijft nog een stuk over voor werkblad. Onderaan 6 laden waar men voldoende plaats heeft voor een uitgebreid keuken gerei. Kan het niet in de laden zorgt de bovenkast voor de oplossing. Een bruine boord werkt het aanrecht af wat de keuken een leuk uitzicht geeft.Intussen zijn we bij de knappe moderne zitgroep beland. Geen onnodige franjes wat in zijn totaliteit voor een leuke zitgroep zorgt. Zitbanken langs de wanden met hun 12 cm dikke kussens bieden een prima zitcomfort. Met enkele handgrepen kan een deel van de zitbanken omgevormd worden tot zittingen met veiligheidsgordels in de rijrichting. Voor een gemakkelijke doorgang van en naar de commando hut kan de tafel in twee klappen. In geopende toestand is ze 0,75 x 0,84 m groot. De Matrix 670 DC Plus is eigenlijk voorzien voor een koppel. De fabrikant heeft er toch rekening mee gehouden dat er misschien nu en dan (klein)kinderen mee op zwerftocht gaan. Daarom hangt boven de zitgroep een 2,0 x 1,25 m groot elektrisch bediend hefbed. Om en rond de tafel kan men met 4 comfortabel zitten. Twee onverwachte gasten kunnen zich in de cabine zetels neervlijen.

    Meer informatie: www.adria-mobil.com

    Technische gegevens

    L X B X H  7,49 x 2,3 x 2,89 m

    Stahoogte 1,91 / 1.98 m

    Gewicht rijklaar 3.170 kg

    MTM  3.500 kg  verhoging mogelijk. 



















    28-04-2021 om 20:57 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-04-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.iNDUS smart sanitation system van Thetford
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    25-04-2021 om 21:03 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thetford Red Dot winnaar
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     iNDUS smart sanitation system van Thetford wint Red Dot voor hoge kwaliteit in design

    Thetford is succesvol geweest in de Red Dot Award: Product Design 2021. De internationale jury heeft iNDUS smart sanitation system de onderscheiding “Red Dot” toegekend, wat staat voor hoge kwaliteit in design.

    De Red Dot is internationaal gevestigd als een van de meest gewilde keurmerken voor goed design. De jury beoordeelt sinds 1955 de beste producten van dat jaar. Alleen het allerbeste product van een categorie ontvangt de onderscheiding. iNDUS, smart sanitation system van Thetford, werd bekroond als winnaar van de Red Dot Product Design Award 2021. Red Dot CEO Professor Dr. Peter Zec over de gelauwerden: “De winnaars van de Red Dot Award: Product Design 2021 waren dit jaar bijzonder indrukwekkend. Het ontwerp van hun producten is uitstekend, zowel qua esthetiek als functionaliteit. Het is niet eenvoudig om in zo'n sterk deelnemersveld te zegevieren en onze jury voor zich te winnen. Stéphane Cordeille, CEO van Thetford, zegt: “We bedanken de jury voor het belonen van ons iNDUS-systeem. iNDUS is het resultaat van jarenlang hard werken van een grote groep Thetford-mensen. We zijn trots op deze onderscheiding en we zijn ervan overtuigd dat iNDUS meer gemak, meer hygiëne en meer vrijheid zal brengen voor veel eindgebruikers in onze campermarkt. ”

    iNDUS smart sanitation system op beurzen, online en in het jaarboek

    iNDUS smart sanitation system is vanaf 21 juni 2021 te zien in de online tentoonstelling op de Red Dot-website. Die datum markeert ook het begin van de Red Dot Design Week, waarin de prijswinnaars van dit jaar, en dus ook Thetford, online worden gehuldigd.

    Vanaf 22 juni 2021 zal iNDUS smart sanitation system ook worden opgenomen in de tentoonstelling "Design on Stage" in het Red Dot Design Museum Essen, waar alle bekroonde producten worden tentoongesteld. Bezoekers van het museum kunnen de kwaliteit van de ontwerpen ervaren in een ruimte met eigentijdse ontwerpoplossingen en historische industriële architectuur. Het Red Dot Design Jaarboek 2021/2022 komt uit in augustus. De publicatie geeft een uitgebreid overzicht van de stand van de techniek en trends in productdesign.

    iNDUS, het slimme sanitair systeem van Thetford

    Het leven wordt veel gemakkelijker voor iedereen die belast is met het legen van de afvaltank van een cassettetoilet. iNDUS is een revolutionair systeem dat campergebruikers meer gemak, meer hygiëne en meer vrijheid biedt. iNDUS gebruikers kunnen tot gemiddeld zeven dagen off-grid kamperen. Met de iNDUS afvoermodule wordt al het afvalwater, zowel grijs als zwart, in één keer afgevoerd op een zeer hygiënische en flexibele manier. Je hoeft niet meer rond te lopen met de afvaltank, en iNDUS voorkomt het risico op spatten en onaangename geuren. Het innovatieve iNDUS toilet met vermaler heeft een ‘soft close’ toiletbril. Door een efficiënte toiletspoeling en door grijswater te hergebruiken wordt er een grote hoeveelheid schoon water bespaard. De drie speciaal ontwikkelde vloeistoffen voor grijswater, spoelwater en zwart water worden automatisch in de benodigde hoeveelheid gedoseerd. Door middel van de iNDUS-app is alle relevante informatie te zien in één eenvoudig dashboard op uw mobiele apparaat, zoals het niveau van de vloeistoffen, het niveau van de verschillende tanks tot en met de dichtstbijzijnde looslocatie omdat uw tank vol is.

    iNDUS, het slimme sanitair system biedt een ‘next level’ sanitaire ervaring en overbrugt de kloof naar de volgende generatie camper gebruikers. Het managen van het sanitair is nog nooit zo eenvoudig geweest!

    iNDUS. Méér gemak. Méér hygiëne. Méér vrijheid.

    Meer informatie over iNDUS is beschikbaar op www.thetford.com.

    25-04-2021 om 20:40 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-04-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Met een Concorde gaan golven
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    23-04-2021 om 20:54 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Golven en zwerven door Duitsland

    Concorde Reisemobile GmbH informeert:

    Golflicentie voor Concorde

    Concorde is partner van "deutschland-spielt-golf.de"

    Nieuwe golfgids voor golfbanen met affiniteit voor campers

    Concorde Charisma, de ideale Concorde golfmobiel

    De korting is gelukt. Concorde is een samenwerking aangegaan met "Golffreunde.net" om golfers voor en camperliefhebbers te inspireren voor golf. Op de website www.deutschland-spielt-golf.de is sinds kort een rubriek “Golf & WoMo”. Daarachter schuilt een nieuwe golfgids met bijzondere golfbanen die onder andere de golfende kampeerautoliefhebbers verwelkomen met hun voertuigen.

    722 golfbanen (officiële statistieken 2019) in Duitsland staan ​​vermeld onder het kopje "Golf & WoMo". Op 70 procent van deze locaties zijn zwervers welkom en veel daarvan hebben in ieder geval voldoende ruimte voor een zwerfauto. Deze golfbanen worden logistiek voorbereid via Google Maps.

     www.deutschland-spielt-golf.deMet een klik op de respectievelijke locatiepin verschijnt gedetailleerde informatie over de golfbaan en eventuele beschikbare parkeerplaatsen. Is er een stroomaansluiting? Zijn honden toegestaan ​​op de golfbaan? Zijn er parkeerkosten? In de meeste gevallen wordt, als er parkeergeld in rekening wordt gebracht, dit bedrag verrekend met de greenfee voor een ronde golf. Er is ook een "FAQ" -sectie met aanvullende, veelgevraagde (golf) informatie. 2

    Uw contactpersoon: Concorde Reisemobile GmbH Mirko Kerber Concorde-Straße 2-4 96132 Schlüsselfeld-Aschbach E-mail: mirko.kerber@concorde.eu Tel. Nr.: +49 9555 9225-174 Afbeeldingen en informatie vindt u op: concorde.eu of fb.me/concorde-reisemobile

     Uiteindelijk resulteert deze actie in een "win-win" -situatie voor beide partners. Door deze actie, die overigens merkneutraal is voor alle zwerfautomobilisten, is golf populairder geworden onder de zwervers. Concorde toont zich een innovatieve pionier en maakt zijn merk populairder.

    Met deze langlopende campagne, die de komende jaren wordt uitgebreid, slaat Concorde weer een bijzondere weg in om nieuwe doelgroepen te bereiken. Naast de auto "Classic" -fans, zijn het nu de golfers. Met name deze groep is een ideale match voor de hoogwaardige Concorde kampeerauto’s en hun luxe uitrusting. De luxe stacaravans uit de Charisma-serie worden op de golfwebsite gepresenteerd als de ideale Concorde golfmobiel.

    Over het algemeen heeft Concorde met deze samenwerking al een zeer goede aanpak op het gebied van marketing bereikt om de taal van de golfer te gebruiken. De laatste put voor het welslagen van de actie lijkt probleemloos te zijn. Het valt nog te bezien of een "hole-in-one" in de toekomst voldoende zal zijn.

    En wat willen golfers voordat ze afslaan? “Nice game!”, Is Concorde zeker geslaagd met deze campagne.

    Meer informatie:  fb.me/concorde-reisemobile





    23-04-2021 om 20:50 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belgen rijden tesnel

    Een Belgische bestuurder krijgt gemiddeld om de twee jaar een snelheidsboete

    De 14de flitsmarathon

    Zowat overal in Europa vindt er een flitsmarathon plaats. In België wordt die al voor de 14de keer georganiseerd door de politie. Vias institute steunt deze actie die als doel heeft om duidelijk te maken dat overdreven snelheid nog altijd de grootste doodsoorzaak op onze wegen is. 1 dodelijk ongeval op de 3 is te wijten aan overdreven of onaangepaste snelheid. Nochtans krijgt gemiddeld genomen een Belgische bestuurder om de twee jaar een boete voor een snelheidsovertreding.

     

    Hoofddoel is sensibiliseren

    De flitsmarathon heeft een dubbel doel: de bestuurders aansporen om hun gedrag aan te passen en de snelheidslimieten te respecteren. Daarnaast wil de actie ook blijven in herinnering brengen dat 1 dodelijk ongeval op 3 te wijten is aan onaangepaste of overdreven snelheid.

     Tijdens de editie van eind 2018 heeft Vias vastgesteld dat de gemiddelde snelheid met 3% tot 7% daalde op de dag van de marathon. Het aantal voertuigen dat in overtreding was daalde met 25%. De aankondiging van de snelheidscontroles, samen met de uitgevoerde controles heeft wel degelijk een impact op de gereden snelheden op onze weg.

     10 km/u sneller = verhoging van het risico op een ongeval met 80%

    Een studie uit 2019 van Rune Elvik, één van de meest vooraanstaande verkeersveiligheidswetenschappers, toonde aan dat een snelheidstoename van 10 km/u leidt tot een toename van het risico op letselongevallen met 80% en van dodelijke ongevallen met 120%, dat is meer dan een verdubbeling.

     Belg rijdt graag te snel

    In 2019 zijn iets meer dan 4 miljoen boetes uitgedeeld voor overdreven snelheid. Dat is een stijging met 8% ten opzichte van 2018. Gemiddeld genomen krijgt een Belgische bestuurder dus een boete om de twee jaar.

     Ondanks de toegenomen pakkans en de toename van het aantal boetes blijft overdreven snelheid een groot probleem op onze wegen. Volgens een Europese enquête uit 2019, geeft 68% van de Belgen toe in de voorbije maand te snel te hebben gereden op de autosnelweg. Het Europese gemiddelde in andere landen is 62%. Binnen de bebouwde kom geeft 6 op de 10 Belgische bestuurders (62%) toe wel eens te snel te hebben gereden, ten opzichte van 56% in de rest van Europa.

    Meer info VIAS

    23-04-2021 om 10:39 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-04-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een "VEILIGHEIDSPRIJS 2021 prijs bij LMC

    Met dank aan het Sassino-team!

    DE SASSINO 470 K ONTVANGT "VEILIGHEIDSPRIJS 2021" Hoge onderscheiding van de Duitse Camping Club.

      Kort, compact en tegelijkertijd zeer licht met 880 kg. Bovendien zijn er wat betreft comfort en uitrusting veel handige functies die essentieel zijn voor comfortabel wonen en ontspannen reizen. Met de Sassino hebben de caravan-specialisten van Sassenberg een caravan gepresenteerd met twee goed doordachte plattegronden in het instapmodel, die ook populair is bij experts. Omdat de Sassino 470 K onlangs is ontwikkeld door de caravanexperts van de Duitse Camping Club e. V. (DCC) onder de microscoop. Het resultaat is indrukwekkend: LMC in Sassenberg ontving de "DCC Safety Prize 2021" uit handen van DCC-voorzitter Andreas Jörn, die werd vergezeld door vice-president Dieter Albert en Uwe Hoffart, federale caravan- en camperadviseurs van de DCC. Uiteraard met inachtneming van alle relevante hygiëne- en veiligheidsmaatregelen. De totale voertuigbreedte (210 cm) maakt het met name voor nieuwe kampeerders gemakkelijker om te starten op de openbare weg en bij het manoeuvreren, wat niet onbelangrijk is. Ook de verwerking en aanleg van de gasleiding werden als goed beoordeeld. De gelabelde elektrische kabels kregen de beoordeling "zeer goed", evenals de uitgebreide labels die het vooral voor nieuwkomers in de caravan gemakkelijker maken om aan de slag te gaan. De drie positielichten aan de zijkant werden ook benadrukt in de DCC-beoordeling. Het oordeel: ze vergroten de veiligheid en maken ze herkenbaarder in het wegverkeer. Bovendien gaf de gedetailleerde fabrieksrondleiding een zeer positieve indruk van de productie, de fabricageprocessen en de fabrieksfilosofie. LMC was erg blij met het in ontvangst nemen van de beveiligingsprijs. “We zijn erg blij met de onderscheiding. Veiligheid heeft topprioriteit bij LMC en de DCC-veiligheidsprijs bevestigt de ingeslagen weg waarop we gepaste aanbiedingen doen, vooral voor beginners en jonge gezinnen. De Sassino is een voorbeeld dat comfort en veiligheid in een eersteklas relatie staan, en tegen een totale prijs die zeker een stimulans is voor veel nieuwkomers om te kamperen ", zegt Bodo Diller, brand manager bij LMC Caravan GmbH & Co.

     

     

     

     

     











    21-04-2021 om 22:04 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-04-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schwalmstadt
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    19-04-2021 om 20:17 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pössl Roadcruiser Evolution

    Pössl Roadcruiser Evolution

    Pössl één van de bekende ombouwers en inrichters van bestelwagens heeft er weer een nieuwigheid bij. Ze is vooral te vinden in de laadruimte.

    Men ziet bijna iedere kampeerbus rijden met een stel fietsen achterop. Koers- of gewone fietsen op een fietsdrager is geen probleem. Er worden echter meer elektrische fietsen en pedelecs mee genomen en die zijn te zwaar voor de meeste fietsdragers of de bevestiging. Zwervers hebben die duren tweewielers binnen de wanden van de wagen, dat is niet altijd zo eenvoudig. Meestal moeten de bedden gedeeltelijk afgebroken of weg gekanteld worden.

    De kampeerbus specialist heeft er iets op gevonden. In een 6,36 m lange Citroen Jumper met de normale verhoging tot 2,58 m heeft hij achteraan in de laadruimte een 1,94 x 1,91 groot hefbed geplaatst. Normaal staat of beter gezegd hangt het hier ongeveer op de hoogte van een zitting. Stelt men het bed traploos hoger in, nog net om er te kunnen in slapen, kan men er onder een tweede bed met ongeveer dezelfde afmetingen installeren. Resultaat, vier volwaardige slaapplaatsen. Laat men het onderste bed weg, meestal zijn deze zwerfauto’s voor 2 zwervers bedoeld, kunnen er 2 fietsen, zelfs een motor, misschien wel 2 veilig en droog meereizen zonder aan slaapcomfort te moeten verzichten.

    Koetswerk.

    De karrosserie is zo goed mogelijk zowel dak, bodem en wanden geïsoleerd met RTM isolatie materiaal. Hier en daar een kleine koude brug is bijna niet te vermijden bij kampeerbussen. Wees echter gerust kou zal men er niet lijden.

    Hoewel de bedden achterin een hele lap van de laadruimte in beslag nemen blijft er nog genoeg ruimte over in de 6,36 m lange bestelwagen om er een comfortabele zitgroep in te instaleren. Het meubilair in licht houtdecor is keurig afgewerkt. Witte deuren zowel voor de bovenkasten als voor de keuken fronten zorgen voor een mooie afwisseling. Rugkussens van de zitgroep en rugleuningen van de cabinezetels hebben een opvallend geel vlak. Een deel van de tweedelige tafel kan uitdraaien zo kan iedereen bij de tafel, die op haar enen poot niet zo vast staat. Voor de vloer is een parkettekening met brede planken gekozen.

    Keuken

    De net geen 1 m brede keuken biedt ruimschoots bergruimte voor het keuken materiaal van het gezelschap. Onderaan zijn 2 kasten en 4 laden voor het grotere keuken gerief. Het kleine kan in de bovenkast waaronder nog een handig open schap is, vóór de rit moet men het leeg maken. Het aanrecht wordt bijna helemaal in beslag genomen door de 2 kookvuren met elektronische ontsteking en de spoelbak. Een werkbladje aan de zijkant van de keuken kan men opklappen. Naast de keuken staat een Thetford 84 l compressor koelkast met er onder een kleerkast. Plaats is voorzien voor een 2,8 kg gasfles. Ze dienen enkel voor de levering van gas aan de kookvuren want de verwarming van de wagen gebeurt met een Truma Combi C6D, de koelkast werk op stroom. Boven de zacht sluitende schuifdeur is het bedieningspaneel geïnstalleerd.

     

    Natte cel.

    Voor een kampeerbus is de natte cel ruim bemeten. In de hoek tegen de wand is een wastafeltje met kast, ernaast een draaibaar Thetford wc. De douche afgesloten met een rolluik bevindt zich in de doorgang van slaap- naar de woonkamer. Na het douchen sluit men de douchebak met 2 uitlopen af met een passende plaats. Tussen douche en het sanitair gedeelte  is een gordijn. De verlichting van het interieur al is ze wat sober uitgevoerd volstaat.

    Om meer bergvakken te hebben heeft de fabrikant de niet geïsoleerde watertank onder de wagen gehangen. Gewoonlijk staat of ligt ze voor of naast de wielkast, die plaats komt nu vrij voor een breder bed.

    Info: www.poessl-mobile.de

    Technische gegevens

    L X B X H  6,36 x 2,58 x 2,05 m

    2 bedden van 1,94 x 1,91 m

    Gewicht rijklaar   3.364 kg

    MTM                3.500 kg













    19-04-2021 om 19:50 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-04-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Knaus Van TI Plus informatie

    Knaus Van TI Plus.

    Platinum Selection

    Knaus biedt de volledig uitgeruste Platinum Selection nu ook aan voor de prijs van de Van Ti Plus MEG op een MAM TGE basisvoertuig.

    Kampeerauto’s met een uitgebreide standaard uitrusting zijn een trend geworden en halen hoge verkoopcijfers. De fabrikant uit Jandelsbrunn volgt zoals vele andere deze trend. De Van TI op Fiat Ducato evenals de halfintegrale Sky TI worden aangeboden met zo ongeveer met alles er op en er aan. Dat geldt ook voor de MAM TGE. Als Platinum Selection kost bij Knaus de Van Ti plus 650 MEG rond de 18.000 euro minder.

    In de standaardprijs zijn nu begrepen een luifel, TV antenne, 32 duim LED TV, achteruit rijcamera,  navigatiesysteem, snelheidsregelaar, luchtkoeler, grote dakvensters, een buitendeur met venster en muggenhor. Bovendien zijn deze types te herkennen aan de donkergrijs  geschilderde stuurcabine en een zilverkleurige opbouw. Als het nog niet genoeg is zijn de kussens van het interieur verbeterd en hebben een andere bekleding.

    De indeling van de Van TI Plus 650 MEG werd op enkele details na behouden. Boven de garage achterin zijn enkele bedden, centraal een compacte keukenblok, een badkamer met schuifdeur en draaibare wand. Achter de stuurcabine is de zithoek gebleven. De lichtjes schuin gebouwde meubelen er tegenover geven de wagen een ruimtelijke gevoel.

    Meer informatie: www.knaus.com







    18-04-2021 om 20:47 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-04-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Truma in de bloemen gezet
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Truma behaalt de reddot Design Award.

     De compressorkoelboxen Truma Cooler overtuigen door hun productdesign.

     In april 2021 behaalde Truma de reddot Design Award voor zijn nieuwe compressorkoelboxen. Deze prestigieuze prijs onderscheidt sinds 1955 producten die aanspreken door hun hoge vormgevingskwaliteit. Er wordt onder meer gekeken naar criteria zoals de innovatiegraad, de functionaliteit, de ergonomie en de duurzaamheid. De Truma Coolers koelen en vriezen op betrouwbare wijze tot -22 °C en zijn efficiënt en stil. De compressorkoelboxen kunnen worden gevoed op 230 V en op 12 V / 24 V.

    Een driestaps accuontladingsbeveiliging verhindert dat de voertuigaccu worden ontladen. De reddot-jury, samengesteld uit 50 internationale experts loofde bovendien de doordachte productfuncties;

    • 12 V / 24 V-aansluitingen aan beide zijden zorgen voor meer flexibiliteit

    • de grepen zijn volledig ingewerkt in de zijwand, wat ruimte bespaart

    • bij de meeste modellen kan het deksel worden afgenomen en ze kunnen aan twee zijden worden geopend • USB-aansluiting voor het laden van tablets en smartphones

    • twee ingebouwde flessenopeners

    • bijzonder robuust en duurzaam door versterkte hoeken en scharnieren in rvs

    • alle modellen zijn te bedienen met de Truma Cooler App.

    Info: www.truma.com

    16-04-2021 om 20:36 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-04-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sunlight T 69 LC kennis making

    Sunlight T 69 LC

    Soms stelt men mij de vraag wat is de ideale indeling? Ik betwijfel of die bestaat, heeft men toch een geschikte indeling gevonden zijn er altijd nog enkele compromissen waarmee men zal moeten leven.

     Al zal de nieuwe Sunlight T 69 LC voor een groot publiek in de smaak vallen toch is hij niet voor ieder gezin geschikt. De huidige trend volgend heeft hij zijzitbanken in de zitgroep, veel bergruimte en een ruime badkamer.

    Een identieke kampeerauto de Carado T 459 wordt in dezelfde fabriek gebouwd als de Sunlight. Wat andere kleuren en decoratie maken het verschil uit. Sunlight kreeg een wat meer avontuurlijker uitzicht met zijn kleuren en zwarte decorstukken op de flanken. Dak en achterfront zijn uit hagelbestendig polyester terwijl de zijwanden met gladde aluminium platen bekleed zijn. Fietsdrager en luifel zijn een optie. Omwille van het eilandbed is de garage slechts 0,98 m hoog wat krap is voor fietsen, tenzij het stuur eenvoudig te demonteren is. Voor andere zaken is er veel plaats en samen mag het gewicht zelfs 150 kg bedragen. Tevens is er plaats voorzien voor twee 11 kg gasflessen, al vraagt het wat inspanning om ze om te wisselen. In de basis versie is de 3,5 ton Sunlight T 69 LC op Fiat Ducato met een 120 pk sterke dieselmotor uitgerust. Wie wat meer pit van de motor verlangd kan beter voor een 140 pk motor kiezen. 

     Met zijn 7,4 m lengte, de zijzitbanken daarbij nog een onbelemmerd  zicht naar de stuurcabine heeft de  T 69 KL een indrukwekkende leefruimte. De bovenkasten met witte licht gebogen deuren, de donkere boord onderaan zijn er zeker niet vreemd aan. Door de opstelling van de zitgroep kan men er met 6 redelijke comfortabel rond de tafel zitten. Zijn er kinderen mee op stap vinden ze voldoende speelruimte in de wagen. De tafel is samenvouwbaar, gedragen door één poot is ze niet het toonbeeld van stabiliteit, het bekende nadeel van één poot. Het voordeel is dat men gemakkelijker naar en uit de stuurcabine kan. Van de zijbanken kunnen zitplaatsen met veiligheidsgordels gemaakt worden in de rijrichting. Praktisch zijn de 2 USB stopcontacten aan de linker zitbank. Onrechtstreekse verlichting zorgt bij avond voor een gezellige sfeer enkele spotlichten strooien meer licht. Het meubilair is uitgevoerd in donker houtdecor terwijl deuren in licht materiaal  zijn gehouden.

     In het aanrecht van het brede keukenblok zijn drie afdekbare kookvuren met elektronische ontsteking geïntegreerd plus een uit de kluiten gewassen spoelbak, zo blijft er slechts nog een smalle strook over als werkblad. Onderaan zijn laden en kasten groot genoeg voor een uitgebreid keuken service. Tegenover de keuken kan een 167 l koelkast staan, het is echter een optie.

     

    Natte cel.

    Tussen keuken en slaapkamer heeft men een knap sanitair geïnstalleerd. Min of meer in een hoek is een wastafeltje met onderaan een kast. Een gebruiksvriendelijk opgesteld draaibaar wc staat in de andere hoek. In de hoge smalle kast is veel plaats voor toiletgerief en bijhorigheden. Aan de andere zijde van de wagen is een afzonderlijke douchecel. Een deur kan het sanitair en de douchecel afsluiten van de woonkamer. Nu we toch bijna achteraan staan bekijken we even het 1,95 x 1,5 m grote eilandbed. Een comfortabele matras gedragen door een lattenbodem zorgen voor aangename nachten. Links en rechts van de hoofdeinden zijn leg- en een hangkast. Boven de hoofden zijn leeslampjes.

    Samen gevat.

    De integrale Sunlight T 69 LC is een ideale kampeerauto voor een koppel dat graag over een ruime woongelegenheid beschikt. Zijzitbanken en de brede badkamer zullen zeker in de smaak vallen. Voor een gelegenheid zijn de ombouwbare zitbaken een pluspunt. Heeft het beperkt laadvermogen geen probleem hebt u een degelijke kampeerauto voor een verantwoorde prijs.

    Info: www.sunlight.de

    Technische gegevens

    Basisvoertuig Fiat Ducato

    Motor 2,3 l  120 pk

    L X B X H   7,4 x 2,32 x 2,9 m

    Stahoogte  2,1 m

    Rijklaar gewicht 3.443 kg

    MTM  3.500 kg

     

    15-04-2021 om 20:41 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Met een lekkere pint
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

                                                                                         Smakelijk

    15-04-2021 om 20:35 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-04-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weetjes pover de Eriba Touring

    ERIBA Touring

    U goed voelen maakt deel uit van het programma.

    De ERIBA Touring-caravans hebben een cultstatus verworven. Ze kenmerken zich door hun beperkte eigen gewicht, compacte afmetingen en lage totale hoogte. Ook het hefdak en de perfecte volgeigenschappen zijn legendarisch. De exclusieve uitrusting waarborgt zowel comfort als een optimale veiligheid. Een praktijkgerichte inrichting met een hoogwaardig interieur en een exclusief design – in de woon- en slaapruimte, in de keuken en de badkamer – maken van uw reizen met de ERIBA Touring een onvergetelijke gebeurtenis.

    Technische gegevens


    • Gewicht: 900 – 1.400 kg
    • Lengte: 4,83 - 5,79 m
    • Breedte: 2,00 / 2,10 m
    • Hoogte: 2,26 m
    • Slaapplaatsen: 2 – 4

    De ERIBA Touring met hefdak pronkt in het woongedeelte met een stahoogte van 1,95 meter. In combinatie met de uitgekiende inrichting in het warme meubeldecor Trentino Birnbaum, geeft het interieur een vriendelijke indruk.

    Zuinige leds

    De in de dakopbergkasten ingebouwde led-sfeerverlichting houdt het stroomverbruik in de ERIBA Touring laag en zorgt voor een aantrekkelijke en harmonische sfeer in het woongedeelte.

    Aangename sfeerverlichting

    De in de hoeken van de dakbergkasten geïntegreerde LED-sfeerverlichting kan apart worden geschakeld en zorgt zo altijd voor de perfecte woonsfeer.

    Uitzicht

    Ondanks de geringe buitenafmeting beschikt de ERIBA Touring over een ruim woongedeelte met een voortreffelijk uitzicht rondom. Het meubeldecor Trentino Birnbaum zorgt voor een lichte en huislijke sfeer.

    Zitgroep

    De gezellige zitgroep in het woongedeelte voorin, in het Ecotech Grazia stofdesign. De voorziening aan de wanden en de grote dakbergkasten in de ERIBA Touring beschikken over voldoende opbergruimte voor alle noodzakelijke spullen.

    Slaapcomfort

    Geniet ook onderweg van het grootste slaapcomfort – hier kunt u uitrusten op koudschuimmatrassen met een zachte matrasbeschermingshoes.

    Bedden

    Wigvormig geplaatste eenpersoonsbedden in het slaapgedeelte met knuffelfactor – hier in de ERIBA Touring Troll  met een zeer royale opbergruimte onder de bedden.

    Fantastisch veel opbergruimte

    Alle vaste bedden in het slaapgedeelte kunnen gemakkelijk omhoog worden geklapt en worden door uitzetters veilig in positie gehouden. Onder het vaste dwarsbed achterin het slaapgedeelte van de ERIBA Touring Familia 310, ERIBA Touring Triton 418 en 430 en van de ERIBA Touring Troll 530, 535 en 550 gaat een reusachtige opbergruimte schuil, die via een optioneel serviceluik ook van buitenaf bereikbaar is.

    Bedkasten

    De bedkasten zijn zo van binnen optimaal toegankelijk – evenals van buiten via het serviceluik rechts (gedeeltelijk optioneel).

    Ruimte voor uw kleding

    In de garderobekast met kledingstang en enkele schappen kunt u uw kleding netjes opbergen.

    Koele voorraden voor warme dagen

    Op warme dagen houdt de koelkast in de keuken van de ERIBA Touring uw dranken en levensmiddelen fris

    Uiterst praktisch

    De wasbakafdekking met snijplank creëert extra werkruimte en onder de hoge waterkraan passen ook grote pannen. De ruime schuiflade met handige bestekinzet is praktisch om te sorteren.

    3-pits kooktoestel

    Het optionele, eenvoudig te bedienen en te reinigen 3-pits kooktoestel maakt ook uitgebreide menu’s mogelijk. Opengeklapt dient de glazen afdekking als bescherming tegen het vuur.

    Werkvlak

    Ondanks zijn compacte afmetingen is de keuken van de ERIBA Touring toch voorzien van een behoorlijk groot werkvlak. De glazen afdekplaat van het kooktoestel en een optionele afdekplaat voor de gootsteen zorgen voor nog meer werkruimte. In de kast onder het keukenblok kunnen bestek, pannen en levensmiddelen naar behoren worden opgeborgen.

    Veel plaats om te koelen

    De compressorkoelkast van 90 liter in de ERIBA Touring Troll 535 biedt voldoende ruimte om levensmiddelen en drank koel te houden. In het geïntegreerde vriesvak kunt u ijs en ijsblokjes bewaren voor hete zomerdagen.

    Info www.erwinhymergroup.com.

    13-04-2021 om 20:53 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-04-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De winter is niet voorbij
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De winter is nog niet voorbij

    12-04-2021 om 20:10 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuwe Eriba Nova 555

    Eriba Nova 555 nieuw voor 2021

    Met de Nova 555 ontdekken we bij Eriba voor het eerst een hefbed in zulk type gezinscaravan.

    Kom je met een bijna 8 m lange Nova 555 op een camping gereden zie je alle blikken in je richting draaien. Dus oppassen, niet te veel klungelen en het gevaarte proberen keurig op zijn plaats maneuvreren.

    Aan de vensters merkt je op dat het om een indeling gaat met stapelbedden. Kom je binnen langs de brede deur is er helemaal geen twijfel meer. De indeling met kinderkamer achterin is reeds lang in gebruik. Kijken we naar voor zien we het hefbed boven de knappe zitgroep. Voor Eriba is dat een opvallende nieuwigheid. Dat zorgt voor extra slaapgelegenheid zonder ombouwen van de zitgroep. 

    Het interieur is opgebouwd in een moderne stijl met afwisselende kleuren gaande van donkerhout decor met zwarte handgrepen aan de deuren en laden. Lichte kleuren voor wanden en hefbed, samen met de grijze kussens vormen ze een schitterend harmonisch geheel zelfs de vloer past er prachtig bij. De bovenkasten onder het hefbed zijn redelijk klein, kan moeilijk anders ze zakken mee met het bed tot tegen de rugkussens. Dat geeft de gelegenheid om ‘s morgens een hapje te doen terwijl er nog iemand geniet van het 2,1 x 1,5 m grote hefbed. Om in uit het bed te geraken is het bijgeleverde laddertje een noodzaak. In de U-zitgroep met de grote tafel, comfortabele zittingen en ruim bemeten is het aangenaam om te vertoeven

     Keuken

    De aanpalende keuken is ruim genoeg voor een groot gezin. Op het aanrecht met geïntegreerde kookvuren achteraan en de spoelbak is nog plaats voor een koffie apparaat. Er blijft nog genoeg werkblad over om de ingrediënten van de culinaire genoegens voor te bereiden. Onderaan zijn grote laden voor een uitgebreid keuken materiaal. Boven verbergen de grote witte deuren van de bovenkast veel plaats. Zij kunnen een deel bagage opvangen dat niet in de bovenkasten van zitgroep kan. Tegenover de keuken heeft men de 142 l koelkast geplaatst.

    In een caravan met een opbouwlengte van 6.64 m mag men een goed bruikbaar sanitair verwachten. Het wc staat gebruiksvriendelijk opgesteld, een wastafeltje in de hoek en om te douche is er voldoende bewegingsvrijheid. Toiletgerief en bijhorigheden vinden gemakkelijk plaats in de kast, leuk is de grote verlichte spiegel.

    Aan brgruimte geen gebrek, alle zitbanken kunnen open en aan één buitenzijde zijn kofferdeksels langs waar men ook bagage in en uit kan laden. Bijzonder het grote luik dat het onderste stapelbed afsluit is handig. Na het omhoog klappen van het bed kan gedurende de reis een fiets in vervoerd worden.

    Naar de kinderkamer.

    In de Nova 555 is een schuifdeur die de kinderkamer kan afsluiten. Indien nodig kan men de treinzit in de kinderkamer ombouwen tot een bed. Zo kunnen hier al zeker drie kinderen het nachtje doorbrengen. Trouwens bij dag is er voldoende plaats om huisspelletjes te doen. Zelfs kleren en speelgoed kunnen in de kinderkamer geborgen worden.

    Verspreid over het hele interieur is er bij avond  voldoende verlichting voorzien. Voor de nacht geven kleine blauwe lichtjes het middenpad aan.

    Met de 55 l watertank aan boord hoeft men niet om de haverklap naar de kraan te lopen om ze bij te vullen. Om het rijplezier niet te bederven vraagt hij wel een trekauto met de nodige pk’s onder de motorkap.

    De Nova 555 is een schitterende caravan zowel van binnen als langs buiten. Het interieur is doordacht ingericht om zelfs grote gezinnen een comfortabel verblijf aan te bieden. Zoals men van Hymer mag verwachten is hij keurig en met goede materialen afgewerkt.

    Informatie www.erwinhymergroup.com.

    Technische gegevens.

    Totale lengte 7,91 m

    Opbouwlengte  6,64 m

    Breedte       2,40 m

    Hoogte        2,61 m

    Stahoogte     1,98 m

    Gewicht rijklaar 1.590 kg

    MTM 1.800/2.000 kg







    12-04-2021 om 19:30 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-04-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kort nieuws van Hymer

    HYMER Free 540 Blue Evolution


    Meer blauw op straat


    De limited edition CamperVan Free 540 Blue Evolution vervult het verlangen naar avontuur en onafhankelijkheid. Hij heeft moderne, stijlvolle design en sportieve accenten: speciale lak in stormblauw metallic, zwart slaapdak, mat zwarte 16-inch velgen en led-dagrijverlichting. 

    Stormblauw metallic-lak

    De beperkte serie van de buscamper HYMER Free 540 Blue Evolution beantwoordt uw verlangen naar avontuur en onafhankelijkheid. Profiteer van een omvangrijk pakket uitrustingen met een prijsvoordeel van meer dan € 3.000 als u kiest voor dit aantrekkelijke editiemodel.

    Flexibel interieur
    Het uitgekiende interieurconcept en de flexibele bouwwijze bieden veel ruimte en comfort voor vier volmaakt gelukkige passagiers.

    Sportief-moderne instap

    Gewoon instappen en vertrekken … de route is het doel van de reis en daarbij heeft u altijd een stukje thuis mee. Het editiemodel HYMER Free 540 Blue Evolution is de perfecte instap in de wereld van het kamperen.

    Smaakvol interieur

    Het interieur bekoort door het moderne design met witte kleppen en zilverafwerking, de tweekleurige grijze stof en een vloerbedekking in donker houtoptiek.

    Verfrissend onafhankelijk

    Dankzij de volwaardige badkamer incl. houten lattenbodem in de douche biedt de HYMER Free 540 Blue Evolution u hetzelfde comfort als zijn grotere broers. Zo bent u ook ver van de bewoonde wereld onafhankelijk.

    Volledige uitvoering
    Start dankzij de talloze hoogtepunten in de uitvoering van de HYMER Free Blue Evolution meteen uw kampeeravontuur.

     

     

     



    10-04-2021 om 14:03 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-04-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stijgende Pedelecs verkoop
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Monsterscore inschrijvingen speed pedelecs in maart (+57,5%)

     

    De inschrijvingen van speed pedelecs hebben in maart een enorme vlucht genomen: +57,5% meer dan in maart 2020. Ook in vergelijking met maart 2019 (pre-Corona lockdown) doen deze snelle fietsen het bijzonder goed: +28,8%. De stijging is algemeen: op de provincie Namen na stijgt het aantal inschrijvingen immers in alle Belgische provincies. Bedrijven en leasing tekenen mooie cijfers op maar het zijn vooral de particulieren die het peloton aanvoeren.

    Het aantal inschrijvingen ligt met 1.257 eenheden maar liefst +57,5% hoger dan in maart 2020. Ook in vergelijking met 2019 is de stijging frappant : + 28,8%. Opvallend is dat de stijging zich in alle provincies voordoet, behalve in Namen. Hoewel het om kleinere aantallen gaat, zijn de procentuele stijgingen groot in de meeste Waalse provincies terwijl in Vlaanderen vooral Limburg en West-Vlaanderen er procentueel uitspringen. Net als Antwerpen, dat +26% groeide en ruim aan de kop van het peloton blijft,” zegt Filip Rylant, woordvoerder van TRAXIO. “De speed pedelec zal niet meer verdwijnen uit het straatbeeld. Niet in Vlaanderen en Brussel (stijging met +17%), maar ook niet in Wallonië waar het aantal inschrijvingen alsmaar blijft toenemen. In het eerste kwartaal zijn nu +23,6% meer speed pedelecs ingeschreven dan in 2020, en +9,7% ten opzichte van 2019. Leasing- (+16,3%) en bedrijfsfietsen (+10%) laten mooie cijfers optekenen maar het zijn vooral de particulieren die hard aan de boom schudden (+33,6%). Verdere investeringen van de overheid in fietsinfrastructuur zullen deze trend nog verder kunnen versterken.”

     

    Particulier versus bedrijven

    Met 1.257 inschrijvingen in de maand maart gingen de cijfers er met +57,5% op vooruit in vergelijking met het aantal inschrijvingen van februari vorig jaar. De ruime helft (51,8 %) van de inschrijvingen gebeurde door particulieren en dat is voor het eerste kwartaal maar liefst +33,6% meer dan vorig jaar. 

    Vorige maand waren er de eerste tekenen van groei bij leasing en die trend zet zich voort : over de eerste drie maanden stijgt leasing met +16,3% en de inschrijvingen op naam van een bedrijf groeien met +9,9%. En dit ondanks het lage fileniveau in deze Corona-tijden. 

    Geografische verschillen

    Speed pedelecs blijven vooral populair in Vlaanderen: het Vlaamse landsgedeelte neemt 95% voor zijn rekening tegenover 2,6 % in Wallonië en 2,3 % in Brussel. Toch is de evolutie in Brussel (+17%) en de Waalse provincies zeer positief hoewel de aantallen nog laag blijven, vooral in Namen en Luxemburg. 

    De provincie Antwerpen heeft er - na een moeilijk jaar 2020 - een sterk kwartaal op zitten en blijft ruim koploper met 783 nieuwe inschrijvingen. Oost-Vlaanderen herpakt zich (+5%) en Vlaams-Brabant schrijft terug positieve cijfers (+10%) maar het zijn – opnieuw – vooral Limburg (+65%) en West-Vlaanderen (+39%) die het mooie weer maken. 

     

     

    09-04-2021 om 20:40 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-04-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.met vier wielen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    08-04-2021 om 19:14 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!