Inhoud blog
  • Winterbanden
  • Rijden tijdens de winter
  • Nieuwe halfintegrale bij Laika
  • Duitsland
  • Verkeersongevallen
  • Op reis
  • De nieuwe Diamant van Fendt
  • Een voledig nieuwe sport bij Knaus
  • Malibu unieke prestaties met zijn 4x4
  • Bij duisternis lichte kleren dragen.
  • Winterbanden voor de winter
  • In de sneeuw
  • Opgepast met winterbanden
  • Achteruit kijken is noodzakelijk
  • Brommobielers opgepast
  • Inschrijvingen kampeerauto's
  • Open deurdag Bij Nismann-Bischoff
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    28-01-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fendt behoort tot de beste caravans

    Fendt brengt enkele nieuwigheden


    Fendt Tendenza reeks bestaat nu uit 7 modellen, telkens met vier slaapplaatsen. Drie van de reeks de 550 SG, de 560 SG, met enkele bedden en achterin een grote zitgroep. De 560 SFDW heeft achterin een dubbelbed en een ruime douchecel. In de 465 en de 650 types zijn grote 2 persoonsbedden(1,4 x 2,0 m tot 1,62 X 2,3 m).

    De SFDW interieurs hebben vloeistoverwarming en vloerverwarming van Alde, Andere modelen een Truma Combi 4 of 6 als verwarming. De 650 indelingen hebben een oven met grilde Aperolfunkte, er zijn verschillende nieuwe keuken armaturen gemonteerd en de compressor koelkasten zijn standaard. Lichten kan men bedienen vanaf het bedienigspaneel aan de buitendeur waar een anti vliegendeur haar werk doet. Bij de nieuwelingen behoren de Apero 495 SG met enkele bedden, de Bianco Activ 515 SKF met centrale zitgroep, een dubbel stapelbed, de Diamant 560 SD kreeg lounge en een afzonderlijke douchecel.

    Caravans van de Apero reeks worden aangeboden aan prijzen vanaf ongeveer 26.700 euro. De reeks bestaat uit 7 typen die tot 5 volwaardige slaaplaatsen hebben van een tweepersoons bed tot stapelbedden.
    Caravans van de Bianco reeks zijn ongeveer 2.000 euro goedkoper en heeft zo maar even 16 verschillende indelingen in petto. We zien er gezinsindelingen en andere met 6 slaapplaatsen. In de 3 Diamanten zijn 4 slaapplaatsen en een luxueuze en sfeervol interieur. Men moet er wel ongeveer 44.000 euro voor op tafel leggen.
    Alle Fendt caravans werden met veel detais verfraaid.

    info: www.fendt-caravan.com





    28-01-2023 om 18:58 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wintervakantie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    28-01-2023 om 18:53 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-01-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws van CTM Stuttgart

    CTM Stuttgart 2023
    Zoals er veel evenmenten werden afgelast tijdens de Corona pandemie was dit dit ook het geval met de in Stuttgart. Het was dan ook een aangenaam weerzien half januari tussen exposanten,journalisten en nog veel andere aanwezigen.
    Het enorme complex bestaat uit 10 hallen. Bijzonder voor de dakconstructie sta ik telkens in volle bewondering. Het dak is zo uitgevoerd dat het water naar het midden van het dak loopt. Door het dak onderaan een kleine helling te geven loopt het waar 12 afvoerbuizen weg.



    Een van de jaarlijkse terug komende elementen is de kampeer en reisbeurs naar het schijnt de grootste van Europa. Wij gingen op zoek wat er zich de laatste tijd in de kampeerwereld heeft afgespeeld. Met de sterk gestegen prijzen en de moeilijk aan te geraken materialen voor de constructie van nieuwe modellen beperkten de meeste fabrikanten zich tot het verbeteren of verfraaien van hun kampeervoertuigen. Zo konden we vroeger duidelijk het instapmodel onderscheiden van het duurdere type. De verschillen zijn merkelijk kleiner alleen ontbreekt bij het instap model wat luxe, de prijs is logisch wat goedkoper.

    Kleine caravans op dikke banden zitten lift. Ze hebben op enkele uitzonderingen na een vloer oppervlak van een tweepersoons matras. Men kan er in zitten, rechtstaan lukt niet. Bij sommige is de matras in vierkanten gesneden, man kan ze op mekaar leggen om een zitbank te vormen. Een middel om comfortabel tv te kijken wand veel caravannetjes zijn er mee uitgerust. De totale hoogte blijft meestal onder de 2 m. Ze hebben een kloek uitzicht met de donkere kleur een de grote dikke banden daarbij hangen een reservewiel en een water - of/en een benzinetank tegen de buitenwanden. Een Metalen uittrekbare keuken of achteraan onder een opklapbaar deel van de achterwand behoort tot de uitrusting. Hier en daar is een deksel dat een bagagekoffer afsluit. Als optie kan men nog een daktent, een luifel en een verwarming of andere toebehoren bestellen.

    Er zijn nog andere grotere modellen waarin men kan recht staan, zelfs een uittrekbare slaapkamer was te zien, Ze zien er even stoer uit uit als hun kleinere broers. Of deze caravans succes hebben zullen we binnen enkele maanden te weten komen belangstelling was er alleszins zeer veel.


    Bij de omgebouwde bestelwagens "camperbussen" worden ze genoemd is het aanbod weer gegroeid met volledig nieuwe merken. We zouden deze categorie in drie groepen kunnen indelen. De kleinste zijn een soort sterk uit de kluiten gewassen personenwagens, je kan er met twee in slapen. Sommige hebben een hefdak waarin een bed in verwerkt is. Om er echt een vakantie in door te brengen zijn ze toch wat klein. Ze zijn echter geschikt als men een meerdaagse vakantie wil doorbrengen in een hotel of ander vast vakantie verblijf. Onderweg één of twee nachten er in overnachten is geen probleem. Een weekeindje gaan zeilen of surfen voor jongelui het ideaal. In een maatje groter vinden we de Fiat Ducato met een lengte van 6,5 m. Hij spant de kroon in deze sektor al is Ford Transit als basisvoertuig veel te vinden. Eén van de Fiat Ducato voordelen zijn is dat ze de breedste binnenruimte hebben en bijna iedereen er dwars kan in slapen. In grote lijnen hebben ze bijna allemaal dezelfde indeling, vooraan de zitgroep er achter het sanitair met aan de overkant de keuken gedeeltelijk voor de brede schuifdeur. Achterin zijn er redelijk wat verschillen in het opstellen van de bedden. Voor veel mogelijke klanten een moeilijke beslissing om voor hun het juiste type te bestellen.

    Grote fabrikanten keken een beetje met lede ogen naar het succes van de camperbussen. Ze begonnen zwerfauto's te bouwen met dezelfde buitenafmetingen van de "kastenwagens" zoals de Duitsers die wagens noemen. Het voordeel zijn de beter geïsoleerde rechte wanden wat meer leefruimte biedt en de bovenkasten iets groter zijn. in doorsnee komen de indelingen ongeveer overeen, al zijn hier een paar spitsvondige uitvindigen te vinden. Zoals de bovenste helft van het sanitair dat naar beneden zakt terwijl je toch nog de wc kunt gebruiken. Voor de nacht schuif je een deel van bed over het sanitair. 's Morgens bed opzij sanitaire helft omhoog en je kunt u wassen en douchen. Zijzitbanken voor de zitgroep kunnen in deze typen want er is geen brede schuifdeur. Soms is er zelfs een hefbed voorzien voor gezinnen met kinderen of een hefdak met een bed voor twee personen. Bij een ander type gaat het dak volledig horizontaal naar boven zodat over heel het interieur voldoende stahhoogte is. Deze bieden natuurlijk meer wooncomfort maar zijn duurder.
    Een derde categorie wijkt sterk af van wat we zouden kunnen noemen "de gewone" camperbussen. Ze zijn meestal langer en wat hoger, de bestelwagens van Iveco, VW Crafter MAN of Mercedes worden er voor gebruikt en kosten vlug 20 tot 35.000 euro meer. Men heeft er een 4 X 4 voor, een afwijkend interieur met redelijk wat spitsvondige snufjes, een hefdak, sterkere motoren, grote dikke banden en een donker kleurig koetswerk.


    Elektrisch aangedreven zwerfauto's kwamen nauwelijks in beeld misschien zullen daar binnen een half in het Caravan Salon Van Düsseldorf meer van merken.
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    Wie graag folders verzameld of informatie zoekt over vakantie in een groot stuk van de wereld kan ik de CMT in Stuttgart aanbevelen.
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

    26-01-2023 om 21:30 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CTM Stuttgart
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    26-01-2023 om 21:09 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-01-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe Profilla

    Eura Mobil Profilla T 726 EF

    Nog niet zo lang geleden bracht Eura Mobil de halfintegrale Profila op Mercedes Benz Sprinter op de markt. Wegens het succes volgen nu 2 nieuwe indelingen. Met de Profilla T 726 QF bouwt de fabrikant die reeks op Mercedes-Benz verder uit. Een AL-KO verlaagd chassis, Alde vloeistof verwarming, een panorama dakluik positioneren deze laatste kampeerauto een plaats hoger dan de vergelijkbare kampeerauto op Fiat Ducato. De prijs ligt natuurlijk wat hoger.

    Met de Profilla T 726 EF en de T 726 QF ontwikkelde de fabrikant 2 grotere wagens in de zevenenhalf meter klasse. Een doorlopende 19,5 cm hoge dubbele bodem, zitbanken tegen de wanden in de zitgroep, een opvallende keuken in het midden van het interieur en afsluitbaar sanitair van woon- en slaapkamer zijn enkele hoofdelementen. Bijzonder de keuken kreeg onze aandacht. Het voorfront is naar binnen gebogen zodat men wat meer bewegingsvrijheid heeft aan de keuken. Onderaan zijn zes laden samen met de bovenkasten kunnen er heel wat keuken benodigdheden mee op reis.

    In de Profilla T 726 EF heeft men 2,03 m lange enkele bedden geplaatst. In de T 726 QF  moet men het doen met een 1,95 x 1,47 m groot eilandbed.

    Het meubilair is opgebouwd in een licht houtdecor, zoals we van Eura Mobil verwachten keurig afgewerkt. De bovenkasten zijn lichter met onderaan een donkerder houten band waarin de handgrepen een plaats hebben. Een klapbaar tafelblad tussen de zitbanken van de zitgroep maken het gemakkelijker om naar de commando hut van het alkoof type te gaan en te komen. Aan licht bij avond is er geen gebrek. Stroken onrechtstreekse verlichting geven een sfeervol effect in het woongedeelte. Waar meer licht nodig zijn sterkere LED’s gemonteerd.

    Voor het koetswerk werd geen hout maar enkel kunststof gebruikt, een waarborg voor een lang leven. Zelfs de meubelen zijn met aluminium profielen versterkt, zo krijgt men van Eura Mobil niet alleen comfort maar ook kwaliteit.

    %%%FOTO8%%%

    Voor een aankoop moet men minstens een 90.000 euro voorzien.

    Meer info: www.euramobil.de



    10-01-2023 om 18:52 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zeer koud
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    10-01-2023 om 18:49 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-01-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weinsberg X Cursion nieuw voor dit jaar

    Weinsberg X-Cursion Van 500 LT

    Met de X-Cursion Van 500 LT en de 500 MQ lanceert Weinsberg voor de eerste maal een zwerfauto op een VW T 6.1

    Weinsberg biedt met de VW T 6.1 een moderne comfortabele zwerfauto aan met de kenmerken van een personenwagen. Met zijn 5,88 m lengte en een interieur van 2 m breed is de X-Cursion een volwaardige halfintegrale wagen.

    Bekijken we de X-Cursion van 500LT. Vooraan biedt hij plaats aan zes personen om gezellig rond de tafel te zitten. Van de zitgroep kan men voor de nacht een twee persoonsbed maken. Boven de stuurcabine, het is wel een optie, is nog een hefbed voor 2 personen. Slapen en zitten is voor vier personen geen probleem de woonruimte het is echter wel een beetje benepen.

     Achter de zitgroep zien we de keuken met 2 kookvuren en spoelbak, onderaan zijn 3 laden met donkere fronten, de 90 l compressor koelkast is gedeeltelijk verborgen achter een houten paneel en neemt het ander deel van de keukenblok in beslag. Het kleine keuken gerief kan in de bovenkasten met vlakke witte deuren. Aan de anderen kant van de midden gang heeft Weinsberg het sanitair met geïntegreerde douche geïnstalleerd. Om te douchen schwenkt men het wastafeltje over de wc. De deur bevindt achteraan en er blijft nog een bergvak over van 0,6 x 0,9 m.

    Het broeder model de X-Cursion Van 500 MQ met tafel aan de wand heeft een in de hoogte verstelbare douche. Wil men geen douche nemen laat men het dak van de douche cabine zakken zodat het dubbelbed boven de garage en over de douche ligt. De wc kan men blijven gebruiken. Het meubilair in houtdecor is stevig en keurig afgewerkt.

    Beide X Cursions zijn ook in Pepper editie te bekomen.

    Meer informatie www.weinsberg.com

    07-01-2023 om 16:19 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winterlandschap
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    07-01-2023 om 16:12 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-01-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws uit de CMT Messe Stuttgart

    's Werelds grootste publieksbeurs voor toerisme en vrije tijd in de startblokken / zoeken naar nieuwe voertuigen, groene caravans en nog veel meer


    Alle modellen en aanbieders in één klik met de CMT voertuigzoeker
    De keuze voor een busje, caravan of stacaravan is nooit gemakkelijk. Met de voertuigzoekfunctie op de CMT-website kunnen caravanfans verschillende modellen met elkaar vergelijken. Selecteer gewoon het voertuigtype, stel de gewenste parameters in en blader door de voertuigselectie. In de in totaal zeven hallen van het CMT staan ​​zo'n 1.200 recreatievoertuigen die je kunt aanraken en uitproberen.
    Klik hier voor het voertuig zoeken: CMT - voertuig zoeken | Messe Stuttgart (messe-stuttgart.de)


    Reis duurzamer met de CMT
    Green caravaning staat voor consideratie en ecologisch handelen. Bij ingang Oost vinden geïnteresseerden veel informatie en advies over duurzaam reizen met een stacaravan of caravan. Experts geven hier tips om zorgzaam met de natuur om te gaan, leggen uit waarom keurmerken belangrijk zijn en nog veel meer. Een netwerkevenement op dinsdag 17 januari zal ook de thema's EU-milieuborden, elektromobiliteit en waterstofaandrijving behandelen.
    Een divers voorprogramma neemt je mee naar vreemde culturen en landen
    Brochures en flyers maken het moeilijk voor te stellen hoe een vakantie in een onbekend land er eigenlijk uitziet. Daarom is er bij het CMT de mogelijkheid om verschillende vakantiebestemmingen live en in kleur te beleven - in de vorm van films en demonstraties. In de vakantiebioscoop in de ICS-zalen kunnen geïnteresseerden filmreportages verwachten met indrukwekkende reis- en vakantie-impressies. Op vrijdag 20 januari stopt de European Outdoor Film Tour (EOFT) op het atriumpodium bij Ingang Oost. Vanaf 17.30 uur worden er korte buitenfilms uitgezonden. De filmvoorstellingen van "Dream & Adventure" nemen bezoekers mee naar Canada, Zuid-Amerika en Zuidoost-Azië. Op het atriumpodium zijn ook lezingen, dans- en zangvoorstellingen te beleven. Meer informatie over het ondersteunende programma: CMT - ondersteunende programma | Messe Stuttgart (messe-stuttgart.de)


    Instapmodellen voor nieuwkomers in de caravan
    Voor het eerst is er een apart gedeelte voor daktentleveranciers en voor bedrijven die kleine caravans presenteren op het CMT. Daktenten kunnen op bijna elke auto worden bevestigd en zijn daarmee de nieuwe kampeertrend. Bij de oostelijke ingang tonen diverse exposanten daktenten van verschillende afmetingen en voor elk budget. Als u nog niet met een groot recreatievoertuig durft te rijden, bent u in de galerij in hal 1 aan het juiste adres. Hier worden kleine caravans, minicampers en traanwagens gepresenteerd, die ook geschikt zijn voor spannende avonturen op ruig terrein.
    Parkeer, overnacht, bezoek de kermis
    Wie met een camper, stacaravan of iets dergelijks bij het CMT aankomt en op het beursterrein wil overnachten, kan vanaf nu online een parkeerkaart kopen. Er zijn plaatsen met en zonder stroom. Meer informatie op deze website.

    De CMT 2023
    De CMT, 's werelds grootste openbare vakbeurs voor toerisme en vrije tijd, vindt plaats van 14 tot 22 januari 2023 in het expositiecentrum van Stuttgart. Het is dagelijks geopend van 10.00 tot 18.00 uur; Toegang vanaf 9.00 uur De vakantiebeurs wordt aangevuld met haar dochterondernemingen, fiets- en wandeltochten, golf- en wellnessreizen en cruise- en scheepsreizen. De fiets- en wandeltochten worden voor het eerst uitgebreid naar drie dagen en omvatten naast het eerste CMT-weekend ook de maandag (14 t/m 16 januari). Première ook voor de internationale duikbeurs "Interdive", die zal plaatsvinden in het tweede weekend (19 tot 22 januari). In het caravangedeelte, waar de nieuwe producten aan het begin van het seizoen te zien zijn, wachten meer dan 1000 voertuigen van alle bekende merken en fabrikanten op bezoekers.
    https://www.messe-stuttgart.de/cmt/

    05-01-2023 om 19:41 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een ,kerk in de rotsen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    05-01-2023 om 19:33 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tweedehandsmarkt in de belangstelling

    Tweedehandsmarkt sluit 2022 af met net geen 10 % verlies, ook nieuwe wagens kunnen verschil niet meer goedmaken

    De tweedehandsmarkt liet in de laatste maand van het jaar opnieuw een verlies van -5% optekenen, 50.950 inschrijvingen tegenover 53.619 vorig jaar. Het volledige jaar 2022 werd zodoende afgesloten met 642.669 inschrijvingen. Een verlies van -9,4% of 66.936 exemplaren minder dan vorig jaar toen er 709.605 voertuigen opnieuw werden ingeschreven. Ook vergeleken met het coronajaar 2020 noteren we een terugval van -2,6 %. We moeten zelfs teruggaan naar 1997 om lagere cijfers te vinden. Vijfentwintig jaar geleden werden er 624.835 occasies ingeschreven.

    Ook de markt van nieuwe personenwagens is er ondanks vijf groene maanden met stijgende cijfers niet meer in geslaagd om het jaar af te sluiten met een positief saldo. De voorbije 12 maanden werden 366.303 nieuwe voertuigen ingeschreven. Een verlies van -4,4 % of 16.280 exemplaren vergeleken met 2021.

    Filip Rylant, woordvoerder van TRAXIO : “Na een goed jaar 2021 moeten we vaststellen dat de tweedehandsmarkt voor personenwagens anno 2022 een moeilijker jaar achter de rug heeft. Zoals de tussentijdse maandcijfers voorspelden werd het jaar afgesloten met net geen 10 % verlies.  Het verschil met vorig jaar bedraagt op die manier 66.936 voertuigen. Diverse factoren spelen hierbij een rol: feit is  dat het consumentenvertrouwen laag blijft en de levensduurte hoog, reken daarbij nog de aanslepende energiecrisis en de oorlog in Oekraïne. We merken ook dat de markt opnieuw in evenwicht komt. De markt van nieuwe wagens kampte de voorbije jaren met corona, halfgeleiders en grondstoftekorten. Hierdoor zagen we een verschuiving naar de tweedehandsmarkt en speelde de wet van vraag en aanbod haar rol. Nu nieuwe wagens vlotter kunnen geleverd worden komen er opnieuw meer tweedehandswagens beschikbaar en evolueert de markt naar een nieuw evenwicht. We noteren ook dat de nieuwmarkt ondanks een beter tweede semester het jaar toch afsluit met een negatief saldo: 366.303 nieuwe voertuigen en dus -4,4 % minder dan vorig jaar. De verhouding occasie vs. nieuwmarkt bedraagt nog steeds 1,75, terwijl het totale wagenpark tweedehands plus nieuwe voertuigen met -8,2 % kromp vergeleken met vorig jaar nl. 1.008.972 tegenover 1.092.728 voertuigen één jaar geleden”.

    Henri de Hemptinne, voorzitter GDA (Groepering van de concessiehouders en agenten) deelt zijn ervaringen uit de showroom: Wat de markt het meest heeft getypeerd is het gebrek aan wagens in het algemeen en de lange leveringstermijnen specifiek bij de nieuwe voertuigen. We stellen ook vast dat wagens duurder zijn geworden en daar zijn verschillende oorzaken voor. Eerst en vooral is de vraag groter dan het aanbod en dus hierdoor ontstaat er schaarste en gaat de prijzen naar omhoog en de worden de kortingen verminderd. Oorzaken van de schaarste zijn ongetwijfeld de naweeën van corona, de conflict in Oekraïne, maar ook logistieke problemen. De meerprijs is ook het gevolg van duurdere grondstoffen en duurdere energie. Gezien de nieuwmarkt toch zeker in België gedragen wordt door de fleet zijn ook de duurdere modellen meer in trek. Bij de fleet is ook het gebruik (via leasing) al meer ingeburgerd dan het bezit waardoor het prijsverschil bij aankoop van minder groot belang is (hogere inkoopwaarde).

    De tweedehandsmarkt is vooral de markt van de particulier geworden. Als het consumentenvertrouwen weer stijgt zal deze weer toenemen. Het aanbod is iets verbeterd en de prijzen stagneren. Het blijft een wispelturige markt die snel de ene of andere richting kan uitgaan”.

    Enkele grote tweedehandsverkopers gaven ons alvast interessante inzichten op deze cijfers mee.

    Ivo Willems, Cardoen: “We kunnen niet ontkennen dat de prijzen het voorbije jaar gestegen zijn.  De prijsstijging in België zijn evenwel gematigder in vergelijking met de ons omringende landen, dat is alvast een troost. Bemoedigend is ook dat we het jaar afgesloten hebben met een rustigere markt waar vraag en aanbod dichter naar elkaar groeien. Er zijn opnieuw meer wagens beschikbaar en consumenten blijven geïnteresseerd om deze  wagens te kopen.  Opmerkelijk is ook dat er iets meer op krediet gekocht wordt.”

    Steven Vanzurpele, Jennes Used Cars Wij  hebben een moeilijk jaar achter de rug met steeds stijgende prijzen zowel in aan- als verkoop. Het lijkt er nu wel op dat de top bereikt is en dat de prijzen zullen stabiliseren. Wij merken in ieder geval toch al positieve signalen zowel naar aanbod als inkoopprijzen. Gelukkig voor de tweedehandshandelaars vonden meer en meer bedrijven en zelfstandigen ook hun weg naar de (jonge) tweedehandswagen. De verkopen aan dat type klant is het laatste jaar sterk gestegen, uiteraard o.a. door de lange levertermijnen bij de nieuwe wagens en de onmiddellijke beschikbaarheid in tweedehands. Toch was het aanbod daar niet voldoende om de mindere verkoop aan particulieren te compenseren en positieve inschrijvingscijfers op te tekenen. Veel klanten anticiperen intussen ook op een langere levertermijn en zijn ook bereid te wachten op hun bestelling. Het argument “beschikbaarheid vs. prijs” is vandaag echter minder sterk dan begin 2022. Voor het salon verwachten we dat de klant meer dan ooit zijn offerte voor een nieuwe wagen zal aftoetsen tegenover het aanbod voor een jonge tweedehandswagen, maar ook omgekeerd. Budget blijft een belangrijke factor bij de aankoop van een wagen en we merken dat klanten steeds meer vergelijken tussen de aankoop van een nieuwe en een (jonge) tweedehandswagen.”

     Inschrijvingen tweedehands & nieuwe wagens – december 2022

    Evolutie inschrijvingen tweedehands YTD (full year 2022)

    Details tweedehandse personenwagens

    Volkswagen en BMW waren ook in 2022 de meest verkochte merken tweedehandse personenwagens vóór Opel, Mercedes & Peugeot.  

    De meest populaire modellen waren andermaal de VW Golf  en VW Polo gevolgd door de Opel Corsa, de BMS 3-reeks en Ford Fiesta. Een identieke top 5 als vorig jaar. 

    Ook bij de tweedehandswagens noteren we de verdere daling van het aantal diesels, waardoor er nu al een flink verschil kan genoteerd worden in het voordeel van benzine: benzine 52,9 % vs. diesel 39,6 %. Het aandeel van de andere brandstoffen groeit langzaam, maar blijft voorlopig nog relatief klein met een totaal van 7,5 %. Het aandeel van de hybride wagens (dit zijn alle types van geëlektrificeerde wagens met verbrandingsmotor en elektrische ondersteuning, dus zowel de gewone hybride wagens als de plug-ins en de mild hybrids) stijgt naar 5,5 % , terwijl er 1,4 % full elektrische modellen werden ingeschreven op de tweedehandsmarkt.

    Dit zijn heel andere verhoudingen dan bij de inschrijvingen van nieuwe personenwagens waar geëlektrificeerde voertuigen inmiddels zo’n 44,1 % (16,6 % HEV incl. mild hybrids; 16,4 % PHEV en 11,1 % full EV) van de verkoop betekenen en diesels nog slechts 14,6 % van de inschrijvingen vertegenwoordigen. Kanttekening hierbij is wel dat hybride en elektrische voertuigen vrij recent hun opmars maakten op de nieuwmarkt waardoor hun aandeel op de tweedehandsmarkt momenteel nog beperkt is, maar maand naar maand zal groeien naarmate hun aantal zal stijgen op de totaalmarkt.

    De mediane leeftijd van de occasie-inschrijvingen steeg het afgelopen jaar naar 7 jaar en 10 maanden.

    De tweedehandsmarkt blijft vooral een particuliere activiteit. Maar liefst 89 % van de inschrijvingen waren gedaan door privépersonen terwijl het aandeel bedrijfswagens op de tweedehandsmarkt beperkt blijft tot 10 %. De sector van de tweedehandsverkopers preciseert hierbij dat startende bedrijven vaker kiezen voor een tweedehandswagen en dat zij vaak interesse hebben in occasie hybride wagens.

    Traditioneel is Vlaanderen met 54 % de grootste regio voor de inschrijving van tweedehandse personenwagens, een minieme groei ten opzichte van vorig jaar, terwijl Wallonië 38 % voor zijn rekening nam en Brussel 1 % moest inboeten.

     

    Meer info TRAXIO

    05-01-2023 om 19:30 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pedelecs blijven een succes

    Populaire speed pedelecs zorgen voor recordcijfers in 2022

    De populaire hogesnelheidsfiets blijft als zoete broodjes de fietshandel verlaten.  De laatste maand december noteerden we op de valreep van het jaareinde maar liefst 1.264 nieuwe inschrijvingen, een stijging van +72,9 % of 533 stuks meer dan december vorig jaar. Het jaar 2022 wordt op die manier een recordjaar zonder voorgaande. De voorbije twaalf maanden zagen we 17.592 nieuwe speed pedelecs op onze wegen verschijnen, een groei van +42,1 % of 5.215 extra exemplaren. Het vorige jaarrecord dateerde van 2019 toen 13.417 speed pedelecs werden ingeschreven.

    Ook de tweedehandse speed pedelecs beleven een hoogconjunctuur:  in december werd andermaal een maandrecord gebroken +34,3 % (337 eenheden) waardoor het jaartotaal voor 2022 op 5.671 eenheden kwam, een groei van +87,8 % vergeleken met 2021.

    Filip Rylant, woordvoerder van mobiliteitsfederatie TRAXIO, geeft uitleg bij deze cijfers:  “De inschrijvingen van nieuwe speed pedelecs zijn ons in 2022 maand na maand blijven verrassen: december – normaliter een donkere en koudere en dus minder populaire maand – sloot het jaar af met een recordcijfer dat 72,9 % hoger lag dan vorig jaar.  Op die manier werd 2022 een absoluut topjaar met maar liefst 17.592 verkochte pedelecs. Een stijging van + 42,1 % vergeleken met 2021 en + 39,7 % met 2020. Nooit eerder werden er zoveel hogesnelheidsfietsen verkocht. Het vorige record dateerde van 2019 met 13.417 stuks.

    Ook de tweedehandse speed pedelec bleek in 2022 erg populair. In december 2022 werden op de valreep alsnog 337 snelle fietsen opnieuw ingeschreven waardoor de tweedehandsmark het jaar afsloot met 5.671 exemplaren. Een groei van maar liefst +87,8 % ten opzichte van 2021. Niettegenstaande de speed pedelec een relatief recente verschijning is op de Belgische wegen merken we dat aardig wat tweedehandse fietsen opnieuw in gebruik worden gesteld en op die manier een tweede leven krijgen. Bijzondere vaststelling is dat het aantal inschrijvingen groeit in vrijwel alle provincies. Antwerpen is  sinds jaar en dag de bakermat van de hogesnelheidsfiets, maar de teller loopt ook hoog op  in Oost-Vlaanderen en Vlaams-Brabant. Hoewel bescheiden in absolute aantallen, is het mooi om te zien dat zowel Brussel als de Waalse provincies stilaan meer interesse tonen voor de speed pedelec”.

    Stefaan Lampaert, algemeen secretaris van TRAXIO Velo, geeft verdere toelichting: “Deze recordcijfers tonen aan dat de speed pedelec maand na maand nog aan populariteit wint. Het verantwoord gebruik van de auto consolideert zich steeds meer als een maatschappelijke discussie inzake milieu-impact en het bewustzijn van “duurzaamheid”. De auto komt ook steeds meer onder druk van de belastingheffingen en zo zien we een verdere verschuiving naar elektrische fietsen die zowel voor werkgevers als werknemers gunstig is.  We merken ook dat de  fabrieken stilaan terug  normaal lijken te draaien en er minder problemen van beschikbaarheid zijn.  De laatste maand december noteerden we  ook een sterke stijging van het aantal geleasede fietsen, mogelijk door de invoering van cafetariaplannen in veel bedrijven en de interessante kilometervergoedingen voor de werknemer.”

     Inschrijvingen speed pedelecs YTD 2022 (januari -> december)

    Particulier versus bedrijven en leasing

    Particulieren namen het voorbije jaar nog steeds bijna de helft van de verkoop voor hun rekening: maar liefst 8.247 stuks (46,9 %) waren privéaankopen.

    Daarnaast wordt leasing steeds populairder met 6.701 stuks of 38,1 % van de markt. Een stijging van +52%. Directe aankopen door bedrijven stijgen wat minder snel met 2.644 stuks of 15 % van de markt. 

    Stefaan Lampaert wijst op de voordelen van een geleasede bedrijfsfiets: “Meer en meer bedrijven ontdekken het gebruiksgemak van de leasing:  minder eigen administratie, geen zorgen over onderhoud,  verzekering of restwaarde want alles wordt netjes voor hen en voor de werknemer geregeld.”

    Geografische verschillen

    Ook in 2022 bleken de speed pedelecs voornamelijk een Vlaamse aangelegenheid: het Vlaamse landsgedeelte neemt 95,15 % voor zijn rekening met 16.739 stuks, terwijl Brussel (360 stuks) en heel Wallonië (694 stuks) de overige 4,85 % van de markt vertegenwoordigen. 

    Opvallende vaststelling:  Oost-Vlaanderen  – met een totaal van 4.187 inschrijvingen – onttroonde in december Antwerpen (4.103 stuks) traditioneel de meest populaire provincie.  Ook Vlaams-Brabant (3.758 ex., +47%) zit net als Limburg (2.842 ex., +45%) en West-Vlaanderen (1.849 ex., +30 %) duidelijk in de lift.

    Niettegenstaande werknemers in Wallonië nu ook kunnen genieten van aanzienlijke premies voor het gebruik van de fiets voor woon-werkverkeer, blijft het aantal inschrijvingen van speed pedelecs in Brussel en Wallonië een randverschijnsel in vergelijking met Vlaanderen.

    Het voorbije jaar waren de resultaten aan Waalse kant evenwel unaniem positief: Luik (+45%), Henegouwen (+43%) en Namen (+43%) groeien fors. Waals-Brabant heeft het moeilijker (+13%), terwijl in de provincie Luxemburg de speed pedelec een zeldzame verschijning blijft met slechts 32 exemplaren over het voorbije jaar. De cijfers in Wallonië zijn - vergeleken met Vlaanderen - relatief laag waardoor een beperkt aantal exemplaren een procentueel grotere invloed kan hebben op de cijfers.

    Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest schreef de voorbije jaar 360 nieuwe speed pedelecs in, een mooie groei met +36%. Toch merken we dat de hogesnelheidsfiets minder troeven heeft in een erg verstedelijkte omgeving met heel wat moeilijke verkeerssituaties en bovendien zware concurrentie krijgt van het uitgebreide aanbod aan deelfietsen en -steps in de Brusselse regio.

    Inschrijvingen speed pedelecs per provincie (cumul 2022)

    Cijfers tweedehandse speed pedelecs

    Sinds de eerste verschijning van de speed pedelecs in 2015 wordt het totale park geschat op meer dan 50.000 eenheden.  Leasefietsen worden na een aantal jaren vervangen en komen opnieuw op de markt als tweedehands. Uiteraard zijn er ook particuliere kopers die hun speed pedelec graag inruilen voor een moderner exemplaar.

    We merken dus de ontwikkeling en sterke groei van een tweedehandsmarkt. Tijdens de maand december  werden 337 tweedehandse speed pedelecs opnieuw ingeschreven, een stijging met +34,3 % . Het voorbije  jaar 2022 vonden 5.671 speed pedelecs een nieuwe eigenaar. Een groei van maar liefst +87,8% met vorig jaar (3.020 stuks) en bijna 4,5 keer meer (+443,2%) vergeleken met 2020 (1.044 stuks).

    Nieuw en tweedehands samen bedraagt de totale markt anno 2022 dus 23.263 ingeschreven pedelecs.

    Meer info TRAXIO

    05-01-2023 om 19:22 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-01-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dor hout
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    03-01-2023 om 19:57 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weinsberg op een VW T6,1

    Weinsberg X-Cursion Van 500 LT

    Met de X-Cursion Van 500 LT en de 500 MQ lanceert Weinsberg voor de eerste maal een zwerfauto op een VW T 6.1

    Weinsberg biedt met de VW T 6.1 een moderne comfortabele zwerfauto aan met de kenmerken van een personenwagen. Met zijn 5,88 m lengte en een interieur van 2 m breed is de X-Cursion een volwaardige halfintegrale wagen.

    Bekijken we de X-Cursion van 500LT. Vooraan biedt hij plaats aan zes personen om gezellig rond de tafel te zitten. Van de zitgroep kan men voor de nacht een twee persoonsbed maken. Boven de stuurcabine, het is wel een optie, is nog een hefbed voor 2 personen. Slapen en zitten is voor vier personen geen probleem de woonruimte het is echter wel een beetje benepen. Achter de zitgroep zien we de keuken met 2 kookvuren en spoelbak, onderaan zijn 3 laden met donkere fronten, de 90 l compressor koelkast is gedeeltelijk verborgen achter een houten paneel en neemt het ander deel van de keukenblok in beslag. Het kleine keuken gerief kan in de bovenkasten met vlakke witte deuren. Aan de anderen kant van de midden gang heeft Weinsberg het sanitair met geïntegreerde douche geïnstalleerd. Om te douchen schwenkt men het wastafeltje over de wc. De deur bevindt achteraan en er blijft nog een bergvak over van 0,6 x 0,9 m.

    Het broeder model de X-Cursion Van 500 MQ met tafel aan de wand heeft een in de hoogte verstelbare douche. Wil men geen douche nemen laat men het dak van de douche cabine zakken zodat het dubbelbed boven de garage en over de douche ligt. De wc kan men blijven gebruiken. Het meubilair in houtdecor is stevig en keurig afgewerkt.

    Beide X Cursions zijn ook in Pepper editie te bekomen.

    Meer informatie www.weinsberg.com







    03-01-2023 om 19:53 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sneeuwlandschap met riviertje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    03-01-2023 om 19:45 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-01-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Adria verbetert zijn alkoof modellen

     Adria Coral XL Plus 660 SL

    Adria, bekent voor zijn gezinsvriendelijke kampeerauto’s knapt zijn alkoofmodel op voor 2023. De fabrikant uit het verre Novo Mesto in Slovenië heeft zijn alkoofmodellen optisch maar ook omvangrijk bewerkt.

    Zo fabriceert de constructeur voor het seizoen 2023 een 13 cm hoge, geïsoleerde een verwarmde dubbele bodem waarin buiten de techniek ook een 115 l verswatertank vorstvrij geborgen ligt. In de dubbele bodem is, logisch, meer bergruimte bovendien is de vloer van het interieur volledig vlak. De iets bredere buiten deur kreeg een verbeterd slotsysteem.

    Voor het interieur bedacht men bij Adria een nieuw meubilair. Bij het ontwerp Axess noemt het nieuwe decor Natural. De bovenkastdeuren kregen een houtdecor uitzicht. Bij de luxueuzere variante Plus noemt de binneninrichting Alpine White. In die uitvoering zijn de bovenkastdeuren wit.

    De drie types zijn gebouwd op een Fiat Ducato met een 140 pk turbo diesel motor. Voor bepaalde types heeft men een Citroën Jumper basisvoertuig gebruikt. Met het uitrustingsniveau van Axess en Plus zijn op Citroën Jumper te bekomen.

     De 7,39 m lange Adria Coral XL Plus 660 SL biedt twee 2,01 x 0,8 m grote enkele bedden aan. Twee andere zwerfauto’s hebben een 2,0 x 1,4 m groot alkoofbed dat men gedeeltelijk kan omhoog klappen om gemakkelijker van en naar de stuurcabine te gaan. De keuken in een min of meer L-vorm heeft 6 laden met witte fronten. Net onder het aanrecht met 3 kookvuren is een band in houtdecor. De 142 l koelkast met donkere deuren staat naast de keuken. Er tegenover heeft men het sanitair met douche geplaatst.

     Donkere kussens en hier en daar een donkere wand vormen een aangenaam contrast met het in houtdecor uitgevoerd meubilair. Van de zitgroep met twee zitbanken kan men voor de nacht een bed maken. De zwerfauto is zodanig uitgerust dat hij zes volwaardige slaapplaatsen aanbiedt. Het koetswerk is keurig afgewerkt en degelijk met de stuurcabine verbonden. Twee vensters en het dakluik vallen op in de grote alkoof. Achteraan is een redelijk grote garage, de decortekeningen geven hen een wat sportief uiterlijk.

    Technische gegevens

    Basisvoertuig: Fiat Ducato

    Motor 140 pk turbo diesel.

    MTM  3.500 kg optie 4.400 kg

    L X B X H  7.39 x 2.3 x 3.09 m

    Prijzen. Ongeveer vanaf 77.000 euro.

    01-01-2023 om 16:40 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winterlandschap
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    01-01-2023 om 16:35 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-12-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Echt iets nieuws bij Knaus

    Knaus Tourer CUV

    Met deze nieuwe Tourer CUV gaat Knaus andere wegen op. De Urban  Class is min of meer een mengsel van een halfingrale  en een camperbus.

    De ontwerpers van Knaus hebben de koppen bij elkaar gestoken en hebben met de Tourer CUV toch iets nieuws op wielen gezet. De fabrikant uit Jandelsbrunn in de omgeving van Passau brengt een smalle halfintegraal op een VW 6,1 met elektrisch bediend hefdak in beeld. Een dagelijkse auto of een tweede wagen of een zwerfauto het is allemaal in deze nieuweling te vinden. Het opvallende aan deze wagen is het hefdak. In plaats dat het zoals de bekende daken schuin omhoog gaat, klimt hier het dak bijna horizontaal omhoog. Zijn vorm is zodanig uitgekiend dat de 5,90 m lange Tourer een prima aërodynamisch model heeft en spaarzaam omgaat met de brandstof. Als het dak omlaag is meet de zwerfauto 2.13 m hoog.

     Voor het interieur heeft Knaus een mooie inrichting gezorgd. Comfort stond hoog op het ontwerp en vele praktische details werden er in verwerkt.

    Opvallend is het mobiel interieur, bijzonder de variabele constructie  van sanitair en bed. Volgens de fabrikant is er overal een stahoogte van minstens 1,90 m. de multi  funktionaire inrichting van de Tourer CUV 500 MQ heeft een halfdinette vooraan met draaiende cabine zetels, een redelijk grote rechte keuken en achterin een hoog geplaatst dwarsbed, daaronder is zelfs een garage. Het dak van de douche kan men elektrisch bediend laten zakken. In de onderste stand is het bovenste deel van de bed constructie achterin en het twee persoonsbed volledig bruikbaar.

    Meer info www.knaus.com

     

     

    29-12-2022 om 15:54 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-12-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw bij Hymer

    Hymer

    Free S Blue Evolution.

     Na het Ducato model Free 540 brengt Hymer de Free S 600 op MB Sprinter als extra Blue Evolution.

    Een opvallende blauwe lakering als merkteken voor de Free 540 op Fiat Ducato heeft Hymer als bijzonder model al een hele tijd in zijn gamma. Nu heeft de fabrikant uit Bad Waldsee in Oberschwaben een passend model op Mercedes-Benz ontwikkeld. De Free S Blue Evolution gebruikt Hymers bekende rond de 6 m lange Free S 600 op Sprinter met voorwielaandrijving. Mercedes met de blauwe lakering wordt Capriblau genoemd. Samen met de zwarte toebehoren zoals de velgen en het hefdak eveneens  de zwarte decorlijnen die hem een dynamisch sportief uiterlijk geven tussen de camperbussen. Om en rond de 78.000 euro kostende speciaal model zoals bij de Blue Evolution op Fiat Ducato bekomt men een omvangrijke comfort en technische uitvoering. Daarbij hoort een 170 Pk dieselmotor, een negen gang automaat, snelheidsregelaar, multimedia systeem, achteruit rij camera, navigatie systeem met 10,25 duim scherm om maar enkele te vernoemen. We vergeten ook niet de luifel en de geïsoleerde verswatertank te vermelden.

    Technische gegevens

    Basisvoertuig: Mercedes-Benz-Sprinter 317 CDI 70 Pk

    Afmetingen L X B X H:  5,93 x 2,06 x 2,87 m

    MTM: 3.500 kg

    Meer info  www.hymer.com









    25-12-2022 om 21:06 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winter
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    25-12-2022 om 20:52 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/11-24/11 2024
  • 04/11-10/11 2024
  • 28/10-03/11 2024
  • 21/10-27/10 2024
  • 14/10-20/10 2024
  • 07/10-13/10 2024
  • 30/09-06/10 2024
  • 23/09-29/09 2024
  • 16/09-22/09 2024
  • 26/08-01/09 2024
  • 19/08-25/08 2024
  • 12/08-18/08 2024
  • 05/08-11/08 2024
  • 29/07-04/08 2024
  • 15/07-21/07 2024
  • 08/07-14/07 2024
  • 01/07-07/07 2024
  • 24/06-30/06 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!