Inhoud blog
  • een caminpcar
  • Het salon van Düsseldorf was een succes
  • Let op het gewicht
  • Wilde bloemen langs de weg
  • Nieuw bij Hobby
  • 50 jaar pret in het Europa Park
  • Na het drinken
  • Veel autochauffeurs drinken nogal veel
  • Rotsen
  • Skoda VISION
  • Draag een gordel
  • Daktenten
  • Fendt Apero Activ nieuwe typen
  • Goed om weten voor u naar Düsseldorf gaat.
  • Carthago nieuws voor 2026
  • Rimor stelt de nieuwe Kilig 95 voor
  • Een nieuwe Phoenix A 6700 HBL
  • Met een e-step rijden is gevaarlijk.
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    04-08-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Califpornia in Düsseldorf
     
     

    Première van de Grand California op het Caravan Salon in Düsseldorf

     

    Modeljaar 2026

           Avant-gardemodel: Nieuwe houtlook versterkt de lounge-achtige sfeer in het heldere          en aangename woon- en kookgedeelte van de Grand California
    • Nieuwe detailoplossingen: Extra bagagenetten perfectioneren de opbergruimte; de tafel binnen kan voor het eerst ook buiten worden gebruikt
    • Nieuw verduisteringsset: Perfect passende thermomatten voor de ruiten in de cabine van de Grand California weren warmte, kou en nieuwsgierige blikken
    • Progressief basismodel: De Grand California is gebaseerd op de nieuwste versie van de Crafter en heeft ultramoderne assistentie- en infotainmentsystemen aan boord
     

    De Grand California – gebaseerd op de innovatieve Crafter – is het avant-gardemodel onder de campers. Volkswagen Bedrijfswagens presenteert de nieuwste evolutiestap van dit model op de Caravan Salon in Düsseldorf van 29 augustus tot 7 september. Talrijke visuele en constructieve verfijningen verbeteren de leefruimte van de verder ontwikkelde Grand California. Alle nieuwe functies van deze camper, die in twee wielbasissen wordt aangeboden, worden dit najaar in serieproductie opgenomen. Parallel aan de update van de Grand California toont Volkswagen Bedrijfswagens nog veel meer nieuwe camperhoogtepunten op haar stand in hal 16 van de beurs.

     

    Nieuwe loungesfeer
    ​​
    Het interieur van de Grand California wordt nu gekenmerkt door het nieuwe "Atami Bamboo"-decor, dat wordt gebruikt op het tafelblad en het werkblad van de kitchenette. De nieuwe vloer (in de keuken, dinette en laadruimte), gemaakt van duurzaam PVC, heeft eveneens deze houtlook. Ook de nu zwarte keukenkraan is opnieuw vormgegeven. Samen met de nieuwe houtafwerking ontstaat een lounge-achtige sfeer die in contrast staat met het witte interieur en bijna doet denken aan het karakter van een mediterraan jacht.

     
    Perfectie in detail
     Voortaan kan de mobiele eettafel ook razendsnel aan de buitenzijde van het keukenblok worden bevestigd, zodat maaltijden of een avondwijntje ook in de open lucht genoten kunnen worden. Nieuw aan boord van de California 600 (6,0 meter, dwarsbed) en California 680 (6,8 meter, lengtebed) zijn bagagenetten in de bovenkasten, die het opbergen van kleding en allerlei gebruiksvoorwerpen vergemakkelijken. Tot de nieuwe optionele uitrusting behoort ook een perfect passend thermomat- en verduisteringsset voor de ruiten in de cabine.
     

    Innovatief basismodel

     Zoals alle huidige Crafters zijn ook de Grand California-modellen sinds juli 2024 standaard uitgerust met nieuwe elementen zoals digitale instrumenten ("Digital Cockpit Pro"), een nieuw infotainmentsysteem met vrijstaand touchscreen (26 cm/10,4 inch, optioneel 32 cm/12,9 inch) en assistentiesystemen zoals "Front Assist" (noodremassistent met fietsers- en voetgangersherkenning), "Lane Assist" (rijstrookassistent), parkeersensoren voor en achter, en verkeersbordherkenning. Sindsdien is ook "Travel Assist" optioneel verkrijgbaar, wat geassisteerde lengteregeling en zijgeleiding mogelijk maakt. De elektronische handrem, bediend via een schakelaar op het dashboard, is bijzonder praktisch in de Grand California: deze vervangt de klassieke handrem in de voetenruimte, waardoor de bestuurdersstoel nu nog eenvoudiger en sneller naar het woongedeelte kan worden gedraaid.
     

    Volkswagen Bedrijfswagens

     Wij vervoeren succes, vrijheid en toekomst
     Als toonaangevende fabrikant van lichte bedrijfswagens transformeert het merk Volkswagen Bedrijfswagens (VWCV) het vervoer van goederen, diensten en mensen op fundamentele en blijvende wijze. Onze voertuigen vervoeren bouwvakkers, gezinnen en avonturiers, broodjes, pakketten en surfplanken. Dagelijks helpen zij talloze mensen wereldwijd om goed werk te leveren, functioneren als mobiele werkplaatsen en brengen hulpverleners en politieagenten waar ze nodig zijn. In onze fabrieken in Hannover (D), Poznań (PL) en Września (PL) produceren zo’n 22.200 medewerkers voertuigen voor zakelijke en particuliere klanten. Transporter, Multivan, Caddy, Crafter, Amarok en de ID. Buzz inspireren onze klanten elke dag opnieuw. Binnen de Volkswagen Groep is VWCV ook het leidende merk op het gebied van autonoom rijden in combinatie met mobiliteitsdiensten zoals Mobility-as-a-Service en Transport-as-a-Service – terreinen waarin wij de toekomst van mobiliteit vormgeven. Zo vervoert het merk de samenleving van morgen, met al haar eisen op het gebied van schone, intelligente en duurzame mobiliteit. Daarvoor staat Volkswagen Bedrijfswagens met zijn merkbelofte: Wij vervoeren succes, vrijheid en toekomst.
     

    Over de VW Bus

     Sinds 1950 verplaatst de iconische VW Bus van Volkswagen Bedrijfswagens mensen en goederen over de hele wereld. Meer dan 12,5 miljoen voertuigen verspreid over zeven generaties zijn geproduceerd, waarvan het grootste deel in de hoofdvestiging in Hannover, Duitsland. Het succes van de VW Bus is uniek in de autogeschiedenis: hij was zowel symbool van het ‘Wirtschaftswunder’ als van de hippiebeweging, en staat tot op de dag van vandaag voor betrouwbaarheid, vrijheid en avontuur. Of het nu volledig elektrisch is als de ID. Buzz, veelzijdig als de Multivan, avontuurlijk als de California of betrouwbaar als de nieuwe Transporter – de huidige modellen zetten steeds nieuwe maatstaven in technologie en functionaliteit, en blijven trouw aan de designtraditie. Vandaag rijdt de ID. Buzz AD autonoom – een nieuw hoofdstuk in de geschiedenis van de VW Bus: met duurzame mobiliteits- en transportoplossingen voor mensen en goederen wereldwijd.

    Meer info www.volkswagen-commercial-vehicles.be

    04-08-2025 om 20:05 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-07-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zwerfauto's
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    27-07-2025 om 19:31 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pilote Atlas A650 D

    Pilote Atlas A 650 D

    De Pilote Atlas A650 D is een knappe halfintegraal. Een zwarte Ford stuurcabine, erboven een aerodynamische snoetje met dakluik. Verder de witte opbouw waar verschillende zacht getinte ramenvensters een chick contrast vormen met het witte koetswerk. Omdat in het achterste deel geen vensters heeft hebben de schilders een gekleurd decorpaneel aangebracht. In een zwarte band van het achterfront zijn de verkeerslichten geïntegreerd. Net achter de stuurcabine is een lade voornamelijk voor gereedschap. Het Ford basis voertuig heeft een vlakke vloer als chassis. Een 130 pk turbo diesel stuurt zijn paardjes naar de voorwielen. Pakketten als optie zorgen voor meer comfort en veiligheid tijdens het rijden.

    Compact en toch veel plaats.

    Bij het instappen van de 6,6 m lange Atlas A 650 D zien we grote ruimte maar geen bed. Knap gevonden door de ontwerpers van Pilote. Wie graag in een ruime zwerfauto vertoefd doch niet graag in een onhandig kasteel op wielen rondtoert moet beslist de Pilote Atlas A 650 D eens bekijken.

    Al is het niet direct te zien er is toch een volwaardig bed aan boord. Een hefbed dat veel kampeerauto’s hebben is hier gemonteerd in de zitgroep met zijzitbanken. Als het omhoog getrokken is blijft er onder het bed nog 1,92 m over als stahoogte. Helaas eens het bed omlaag blokkeert het de buitendeur en kunnen de zijzitbanken niet gebruikt worden. Van de zijzitbanken en de tafel kan indien gewenst een bed worden gemaakt. Wat ook kan is van de zijzitbanken en enkele zitbank in de rijrichting maken. De tafel dicht klappen zo kan men gemakkelijker van en naar de stuurcabine gaan.

    Achter een zitbank is de keuken. In het aanrecht zijn 2 elektrisch aansteekbare kookvuren en het spoelkommetje, af te dekken met een donkere plaat. Er blijft nog redelijk wat werkoppervlak over. Mooi afgewerkt in donker grijs met witte boord is het voorfront, waar achter de gasafsluiters gemonteerd zijn. Samen met de bovenkast is er voldoende plaats om het keukengerief te bergen. Twee afval emmers in een onderkast is een comfort. Samen met venster en dakluik voeren zij de keukengeurtjes snel af. Tegenover de keuken staat de 133 l grote koelkast met onderaan een diepe lade.

     

    Helemaal achterin bevindt een paleis van een badkamer. Zij beslaat heel de breedte van het interieur. Plaats genoeg voor een douchecel, een ruime kleerkast. Wc en waskommetje in een afgesloten deel van de badkamer. Een deur sluit heel het achterste deel van de woonkamer af. Onder de badkamer is de garage langs beide kanten van de kampeerauto te bereiken. Met 1,2 m hoogte kunnen er grote voorwerpen in worden gevoerd. Verschuifbare  ankerringen zijn voorzien om de lading veilig vast te sjorren. In de koffer netjes afgewerkt vinden we de elektrische installatie en uittrekbare buitendouche, dat is alvast één van de opties.

    De Pilote Atlas A 650 D

    De Atlas A 650 D is een ideale 6,6 m lange kampeerauto voor een koppel dat graag ruim ziet maar niet graag met een grote wagen rijdt. De inrichting stelt zijn compromissen, die kent men echter al voor de kampeerauto wordt gekocht. Beschikt over een interieur waar het aangenaam is te wonen.

    Technische gegevens.

    Basis voertuig: Ford Transit

    Motor: 2,0 l turbo diesel 130 pk

           6 gang versnellingsbak

    MTM: 3.500 kg

    Rijklaar 2.685 kg  (afhankelijk van de toebehoren)

    Afmetingen: L X B X H : 6,60 x 2,20 x 2,88 m.

    Bed: 2,0 x 1,4 m

     

    Meer info: info@rijmaran.be

      

    27-07-2025 om 19:29 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-07-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daar behoort een bloemetje bij
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    24-07-2025 om 18:03 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-07-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Door een berg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    22-07-2025 om 20:32 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een Dethleffs voor gezien met kinderen

    Dethleffs c’Go up 525 KR

    De c’Go up 525 KR behoort tot de instapreeks van Dethleffs. Een reeks die al 10 jaren met succes wordt gefabriceerd en verkocht. Een bewijs dat vooral gezinnen met kinderen uitkijken naar een instapmodel. De aankoopprijs speelt er een belangrijke rol in. Die typen worden net zo goed gebouwd en afgewerkt als hun duurdere broeders. Alleen ontbreekt er de luxe die de prijs en gewicht fel opdrijft. Toch is de ‘c Go up klaar om na de aankoop persoonlijk materiaal in te leggen en te vertrekken. De meeste klanten nemen er meestal toch één of meer pakketten bij wat natuurlijk het comfort en de prijs opdrijft. Tot die pakketten behoren vliegendeur, dakvenster, Trumavent, licht metalen velgen, gladde aluminium buitenplaten voor de buitenwanden om enkele op te noemen.

    De ‘c Go reeks is in 8 verschillende indelingen verkrijgbaar. Vier voor gezinnen met kinderen, vier voor koppels die graag wat meer levensruimte in een caravan vinden.

    Als onderstel hebben ze een AL-KO chassis met geknikte as. De bodemplaat is 38 mm dik voor de zijwanden zijn 28 mm dikke sandwich panelen gebruikt met aluminium buitenplaten met hamerslag profiel. Het koetswerk heeft een hagelbestendige polyester bovenlaag. Om het voor en achterfront een elegante vorm te geven is kunststof gebruikt. Via een 51 cm brede buitendeur komt men in  het interieur. Zeven vensters met combi-rollo’s is de 525 KR rijk. Twee vensters hier in de zijwand verraden dat er stapelbedden zijn in de caravan.

    Al is het een instapmodel het interieur valt best mee. Zijn vlakke witte meubels afgewisseld met donkere wanden en kussens geven hem een modern uitzicht. De 525 KR is niet zo klein en biedt aan zes reizigers een volwaardige zit en slaapplaats. Om gezellig te keuvelen is de U zitgroep achterin groot genoeg voor iedereen aan boord. Komen de potten, borden en tassen op tafel kan men het best bij vier houden.

    De zitgroep in de kinderkamer kan de 2 overige een plaats bieden. Indien nodig kan men de zitgroep achterin ombouwen tot bed. Wil men er nog een bed bij kan men het hefbed boven de tafel laten zakken. Met enkele stappen door de brede doorgang komen we in de kinderkamer. De 2 stapelbedden aan de zijkant hebben een licht, usb contact en een openklappende venster. Onder laagste bed is een bergvak bereikbaar door lattenbodem en matras omhoog te klappen. Aan de overkant is een zitgroep voor twee, zijn de kinderen nog klein kan het met drie. Tussen zitgroep en stapelbed is een kleerkast. En zijn nog een bovenkast en open leg schabben. Een deur sluit de kinderkamer af.

    Zo staan we direct bij de 1,13 m brede keuken. In het aanrecht kan men de kookvuren en het wasbakje met zwarte platen afdekken na gebruik. Er naast is een strookje aanrecht dat als werkbladje kan dienen. Onderaan zijn 3 brede laden. In de bovenkast hebben de meubelmakers het linkervak een verdeling geplaatst handig voor  het kleine keuken gerief. Nemen we daarbij de 142 l grote koelkast mogen we zeggen dat de keuken goed uitgerust is voor een groot gezin.

    Naast  de koelkast boven de Trumatic verwarming is de kleerkast. Wil men kleren aan de bar hangen mag men niet te klein zijn want de stahoogte is zomaar eventjes 2,08 m. De bar hangt in de kleerkast bijna tegen het plafond. De Trumatic S3004 met ring verwarming zorgt voor een aangename temperatuur tijdens koude dagen. Aan de andere zijde van de kleerkast is het sanitair. Daar is de inrichting als instapmodel duidelijk te zien. Afmetingen zijn nogal beperkt, net genoeg plaats om en rond het wc, aan het wasbakje met aflegplank is de bewegingsvrijheid beperkt. Een spiegel en bovenkast maakt het sanitair compleet. Of niet, er is nog een douche die staat of hangt meer in de weg dan hij nuttig is. Zoals voor veel caravans dat kunnen zelfs dure typen zijn is een douche nemen in het sanitair van de camping een aanrader.

    Rijden

    Een 7,56 m lange en 2,30 m brede caravan is niet niks. Bovendien mag hij nog 1.800 kg op de wielen zetten. Materialen moeten goed verdeeld gelegd worden om het juist gewicht op de kogel te krijgen. Dat is zeer belangrijk. Met een groot gezin hebben de eigenaars vanzelfsprekend al een grote krachtige auto en zal het best lukken om de 1800 kg zware ‘c Go up 525 KR vlot te slepen.

     Samen gevat.

    Voor de basisprijs plus enkele pakketten heeft men een volwaardige caravan. Hier en daar zijn wel enkele kleinigheden die beter zouden kunnen. Maar ja, de aankoopprijs speelt hier een grote rol. Zonder de luxe en vooral als er een stel kinderen aan boord is maakt men even goed een leuke zomer als wintervakantie door.

    Technische gegevens

    Totale lengte: L x B x H  7,56 x 2,3 x 2,71 m

    Opbouw: interieur 5,8 m

    MTM 1.800 kg

    Leeg gewicht 1.331 kg

    Bedden: zitgroep 2,11 x 1,72 m

            Hefbed 2,0 x 1,45 m

            Stapelbed 2 – 2,03 x 0,74 m

    Koelkast: Thetford 142 l

    Verwarming: Trumatic S 3004

                Ringverwarming

    Basis prijs: 27.590 euro

    Meer info: Caravaningcentrum Londerzeel

     

    22-07-2025 om 20:30 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-07-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    20-07-2025 om 15:26 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-07-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bogenbrug
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    19-07-2025 om 16:10 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rapido C 86 Night Edition

    Rapido C 86 Night Edition

    Net als anderen fabrikanten maakt Rapido om de een of andere gelegenheid eens een speciaal goed uitgeruste kampeerauto.

    Wat al zeker opvalt is het koetswerk. Niet de vorm wel de kleuren. Een zwarte stuurcabine en witte opbouw is geen alle daagse verschijning in de kampeerautowereld. De zwarte kleur loopt verder over de wand van het koetswerk in en spitsvormig decorvlak. Langs beide kanten is een deur voor de garage. Moderne verkeerslichten zijn in het eenvoudig gehouden achterfront geïntegreerd waar we het derde remlicht hoog in het front zien. In de kloeke buitendeur is een venster voorzien, de ramen zijn in licht getint acrylglas uitgevoerd. Als we nog even naar de wielen kijken, ze hebben sierringen met zwart en witte randen een elektrisch opstapje plus de handgreep aan de binnenkant nabij de deur maken het gemakkelijk om in te stappen

    Dit jaar zijn de C 55 en de C 86 voor een kleine meerprijs aan de beurt. De slechts 2,17 m brede halfintegralen zijn gebouwd op het basis voertuig van Fiat Ducato met het origineel laag chassis. Met een MTM van 3,5 ton aangedreven door een 140 pk sterke turbo diesel mag hij de baan op. De 6,75 m lange C 55 heeft achterin enkele bedden en een L zitgroep vooraan. De Rapido C 86 is 27 cm groter dan zijn broeder.

    Achteraan is hij een eilandbed rijk aansluitend aan een nog al gierig bemeten badkamer. Daarop volgt de L keuken. Onvermijdelijk komt de zitgroep in beeld met zijzitbanken. Van de zitbanken, het tafelblad en de kussens kan men een bed maken. Van de zitbanken kan men ook indien nodig ombouwen tot zittingen in de rijrichting. Heerlijk vertoeven in de comfortabele zitgroep waar bij dag voldoende licht binnen valt, bij avond heeft hij een heldere verlichting. Kijken we nog even naar achter waar men het eilandbed met een dikke matras 20 cm hoger kan instellen. Op die manier wordt de garage 20 cm hoger. Kan soms nodig zijn als men grote vakantietuigen wil meenemen.

    Wil men in het sanitair met draaibaar Thetford wc en in verhouding groot wasbakje kan men de deur best open laten staan want hier zijn de ontwerpers wat gierig geweest met de afmetingen. De douchecel aan de overzijde is echter goed te gebruiken. Een tweedelige acryl glazen deur sluit ze perfect af.

    Winterkampeerders hoeven zich geen zorgen te maken. De Truma Combi D4 EH zorgt niet alleen voor warm water aan alle waterkranen hij maakt het interieur ook gezellig warm tijdens de koude dagen.

    Tegenover de keuken is de compressor koelkast groot genoeg voor een gezin met drie. Met wat goede wil heeft de keuken een L vorm. In het donker gekleurd aanrecht zijn 2 kookvuren met elektrische ontsteking, plus het spoelbakje. Onderaan houtdecor, witte vlakken en brede zwarte handgrepen maakt het keuken voorfront mooi om te zien. Aan de zijkant kan een werkblad worden opgeklapt. Samen met de bovenkasten is er voldoende bergruimte voor een drieledig gezin.

    Voor we de Rapido C 86 Nicht Edition verlaten bekijken we eens het mooi en keurig afgewerkt meubilair. Hier doet Rapido een stap in de moderne richting. Eenvoudig meubilair met bovenkasten in houtdecor. Terwijl de gezelligheid en het vakantiegevoel wordt gevormd door de perfecte harmonische samenstelling  van de bij elkaar passende kleuren. Zo zijn de ergonomisch gevormde kussens van de zijzitbanken in licht grijs en de bijpassende klaptafel in een donkere kleur. Voor het contrast zorgen rode gordijnen aan de vensters. Achterin aan het hoofdeinden van het eilandbed werden de zij en bovenkasten in houtdecor uitgevoerd.

    %%%FOTO7%%%

    Samen gevat.

    De Rapido C 86 Night Edition is een ideale zwerfauto voor een koppel. Voldoende leefbare ruimte in een knap gezellig interieur en genoeg bergvakken. Met zijn slechts 2,17 m breedte is het vlot rijden, een smal straatje in een zuiders dorp hoef je niet direct te vermijden.

    Technische gegevens

    Basis voertuig: Fiat Ducato met origineel laag chassis

    Motor: Turbo diesel 140 pk zes versnellingen

    Gewicht; 3,5 ton

    Rijklaar gewicht: 2.940 kg  (afhankelijk van de toebehoren)

    Afmetingen; L X B X H  6,99 x 2,17 x 2,69 m

    Bedden: Eilandbed 1,96 x 1,4 m

            Zitgroep 1,93 x 0,94 m

    Compressor koelkast: 149 l

    Verwarming: Truma Combi D 4 EH

    Meer info www.rapido-campingcars.fr

     

    19-07-2025 om 16:08 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oude brug
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    19-07-2025 om 16:07 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-07-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Camping Dusseldorf
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    18-07-2025 om 21:17 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In het caravan salon is veel te vinden voor kampeerders

    De belangrijkste vakbeurs voor iedereen die thuis is in de wereld

    18-07-2025 om 21:14 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veel groen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    18-07-2025 om 13:21 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-07-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bloemen langs de wegen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    17-07-2025 om 20:59 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hobby heeft een Ontour 390 SF


    Hobby Ontour 390 SF

    De fabrikant uit Focbeck wou niet achter blijven om een kleine lichte caravan te bouwen. Hiermee wou Hobby andere jonge kampeerders aantrekken.

    Het verschil met andere merken is dat het nieuwe typen duidelijk een Hobby is. Zelfde vorm van opbouw, zelfde deur en vensters en de kleuren en decors van een Hobby. Hij is korter de breedte met 2,20 m maakt niet veel verschil met zijn grote broers. Zoals het hoort bij een Hobby is de dissel afgedekt. De disselkoffer is uitgerust met een groot deksel dat verticaal opengaat. Zo kan men de gasflessen er gemakkelijk uithalen en inzetten om te ruilen.               

    Bij de Ontour 390 SF speelt het gewicht een belangrijke rol. Met een MTM van 1500 kg en een ledig gewicht van 1000kg kan hij met vele kleine  ook elektrische auto’s worden gesleept. Zijn mooie aerodynamische vorm helpt daarbij op snel- en andere wegen waar de snelheid niet begrensd is tot 30 of 50 km/u.

    Via een eendelige deur met venster, een kastje met deur voor een telefoon plus een houder voor een regenscherm komt men in voor zijn afmetingen in een redelijk groot uitziend vakantie interieur. De ontwerpers kozen voor een indeling die al bij de eerste caravans werd gebruikt en nog steeds een succes is in korte caravans. Voorin een bed en achteraan is de zitgroep. Omdat het interieur kort is vertaalt zich dat in een dwarsbed dat slechts 1,28 m breed is. Voor een jeugdig koppel zal dat waarschijnlijk geen probleem zijn. Boven het hoofdeinde is een leeslamp met een zwanenhals. Matras met lattenbodem kunnen met hulp van een krachtig veersysteem omhoog kantelen. Bij een eerste blik is het even schrikken. Boiler en warme lucht buizen zijn niet afgeschermd tegen verschuivende bagage. Ze is ook bereikbaar via een servisch luik aan de buitenkant. Pas op die grote bergruimte niet te vol stouwen want dat verhoogt het gewicht op de kogel. Dat kan nadelige gevolgen hebben voor de wegligging. Achteraan in de linkerhoek is de zitgroep hier soms een dinette genoemd. Met wat puzzelen met de zit-en rugkussens komt men tot een bed van 1,94 x 1,34/0,93 m. Samen met het dwarsbed goed voor 3 volwaardige slaapplaatsen. De zitgroep biedt ook 3 volwaardige zitplaatsen. Onder de zitplaatsen zijn bergvakken waar men best niet teveel iets moet gaan zoeken want eerst moeten de kussens weggenomen worden vooraleer het deksel ver genoeg open kan. De bevestiging van de een potige tafel in niet praktisch. Ze haakt in 2 kunststof houders in plaats van een metalen profiel waarin ze naar voor of naar achter kan schuiven. Voor de nacht legt men de tafel tussen de twee zitbanken, kussen er op één bewoner vindt er een comfortabel bed. Bij avond is er voldoende licht op de tafel.

    Naast de zitgroep is een eenvoudig mooi afgewerkt wit sanitair. Een vaste wc met onder de voeten een douchebak. Het opklapbaar wasbakje hangt bij niet gebruik boven tegen de wand. Als het omlaag klapt zien we ons zelf in de spiegel. Links en rechts zijn vakjes voor toilet vloeistoffen. Het wasbakje met achteraan heeft nog een open vak voor wat kleinigheden. Het wasbakje kan meer dan genoeg water bevatten. Wil men een douche nemen is het sanitair van de camping een aanrader. Winterkampeerder hoeven zich geen zorgen te maken een Truma S 3004 zorgt voor een aangename warmte.

    De keuken naast de buitendeur is het pronkstuk van de Ontour 390 SF. De bovenkast met 2 deuren heeft verdelingen zodat er veel kleine voorwerpen ordelijk hun plaats hebben. Het lichte aanrecht geeft een mooi contrast met de rest van het donkerder meubel. Er zijn 3 kookvuren voorzien en een spoelbak beide hebben een eigen zwart afdekblad. Vooraan is een strookje vrij als werkblad(je). Onder het aanrecht staat een Dometic compressor koelkast, zeker groot genoeg voor de bewoners. Daarnaast zijn drie laden voor keukengerief. Tegenover de keuken staat de kleerkast.

    Samen gevat.

    De Hobby Ontour 390 SF is niet alleen langs buiten een mooie caravan ook het interieur is smaakvol zoals we van Hobby gewoon zijn ingericht. Voor een gezin met één kind een ideale caravan om leuke vakanties te beleven men hoeft er zelfs geen paardenrijke auto voor te bezitten.

    Technische gegevens.

    Totale lengte: 5,79 m

    Opbouw lengte: 4,6 m

    Binnen lengte: 3,98 m

    Totale breedte: 2,2 m

    Totale hoogte: 2,63 m

    Stahoogte: 1,95 m

    Leeg gewicht: 980 kg

    MTM: 1.500 kg

    Opbouw: Bodem 37 mm

            Dak en wanden 31 mm

            Isolatie materiaal: EPS   

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    17-07-2025 om 20:57 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietsen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    17-07-2025 om 14:33 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pedelecs
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Speed pedelecs, eerste semester: goede eindspurt voor nieuwe, veel vertrouwen in kwaliteit van tweedehandse

    Filip Rylant, woordvoerder van mobiliteitsfederatie TRAXIO, vat de cijfers als volgt samen: “Tijdens de eerste zes maanden verliep het aantal inschrijvingen van nieuwe speed pedelecs zeer vlak zonder noemenswaardige uitschieters of dalen. Dat was anders in het verleden, toen de lente steeds een sterke piek vertoonde. Gecumuleerd lag het aantal met 7.509 eenheden (+0,4%) iets hoger dan vorig jaar maar de maand juni was beloftevol met een stijging van +6% tot 1.309 stuks. Die betere spreiding doorheen het jaar heeft deels te maken met het feit dat er minder speed pedelecs privé worden ingeschreven en meer via leasing. Het aandeel leasing bedraagt ondertussen een verbluffende 61,6%: dat is mede te danken aan de steeds grotere groep werknemers en ambtenaren er die toegang toe hebben. We verwachten dan ook dat het aandeel leasing nog zal toenemen op de nieuwmarkt.


    Ondertussen blijft de tweedehandsmarkt onwaarschijnlijk sterk presteren. Daar is de maand juni een prima voorbeeld van want afgelopen maand steeg het aantal heringeschreven snelle fietsen met maar liefst 25% tot 916. Over het volledige eerste semester van 2025 is de groei eveneens opmerkelijk: dit jaar werden er al 4.454 occasie speed pedelecs ingeschreven en dat is een stijging van +16% ten opzichte van recordjaar 2024. Deze occasies worden vooral ingeschreven door particulieren die degelijke ex-leasingfietsen kopen. En dat is een verstandige keuze want een voormalige leasingfiets die goed is onderhouden, kan nog zorgen voor jarenlang zorgeloos rijplezier.

    Dat vertrouwen in de lange termijnkwaliteit van speed pedelecs blijkt ook wanneer we naar de som van de nieuwe en tweedehandse inschrijvingen kijken; dan valt inderdaad op dat het aandeel van de tweedehandsmarkt tussen 2023 en 2025 is gestegen van 26,1% tot 37,2%.”

    Cijfers juni: marktanalyse door Frank Glorieux, Algemeen Secretaris voor de fietssector bij TRAXIO

    Ook de meest recente cijfers van het eerste semester bevestigen dat de speed pedelecs een blijvende en duurzame mobiliteitsoplossing zijn.


    De nieuwmarkt stabiliseert zich en evolueert zelfs in de richting van groei, terwijl de tweedehandsmarkt reeds in de aflopen jaren en maanden fantastisch is gegroeid.

    Als slotsom kunnen we dus besluiten dat de toekomst uitgesproken positief is voor de speed pedelecs.

    Inschrijvingen nieuwe speed pedelecs (cumul 2025)

    Hoewel er nog altijd beduidend meer nieuwe SP's worden gekocht, tonen de cijfers van 2024 en 2025 een verschuiving in het marktaandeel tussen nieuw en tweedehands. In de eerste zes maanden van 2024 waren occasie speed pedelecs goed voor 33,9% van de markt, tegenover 66,1% voor de  nieuwe SP's. Voor dezelfde periode in 2025 is deze dynamiek al stevig geëvolueerd gewijzigd: tweedehands stijgt tot 37,2% tegenover 62,8% voor nieuw.

    Particulier versus bedrijven en leasing (cumul 2025)

    Het leasesegment groeide met een indrukwekkende 18,3% ten opzichte van 2024: van 3.902 eenheden in 2024 naar 4.617 in 2025. Het segment van de particuliere inschrijvingen is gedaald met -25,1%, van 2.496 naar 1.869 stuks. Ook bij de bedrijven zien we een daling: met -3,8%, van 1.054 naar 1.014 stuks.


    In de eerste zes maanden van 2025 werd een grote meerderheid van de nieuwe SP’s ingeschreven door niet-particulieren. De markt wordt grotendeels gedomineerd door leasing, goed bijna twee derde voor zijn rekening neemt (61,6%). Particulieren maken 24,9% van de markt uit, terwijl bedrijven goed zijn voor 13,5%.

    Inschrijvingen van tweedehandse speed pedelecs (cumul 2025)

    De markt voor tweedehandse speed pedelecs blijft maar groeien. In de eerste zes maanden van dit jaar werden er al 4.454 opnieuw ingeschreven (+16%) tegenover 3.841 in dezelfde periode vorig jaar. Ten opzichte van 2023 bedraagt de stijging zelfs +29,3%.

    Leasefietsen komen na enkele jaren op de markt als betaalbare tweedehands exemplaren indien de eigenaar ervoor kiest om dat model in te ruilen voor een moderner exemplaar. Dat opent perspectieven voor wie op zoek is naar een snel maar betaalbaar alternatief. Bovendien een goed voorbeeld van een circulair product!

    Meer info TRAXIO

    17-07-2025 om 14:28 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    17-07-2025 om 14:14 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veel toebehoren in het salon van Düsseldorf
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Caravan salon Düsseldorf

    Hal 3 biedt oplossingen en toebehoren voor alle gelegenheden

    Hal 7 wekt de eetlust op voor zee en bergen dichtbij en ver weg

    17-07-2025 om 14:12 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-07-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    16-07-2025 om 21:02 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 08/09-14/09 2025
  • 25/08-31/08 2025
  • 18/08-24/08 2025
  • 11/08-17/08 2025
  • 04/08-10/08 2025
  • 21/07-27/07 2025
  • 14/07-20/07 2025
  • 07/07-13/07 2025
  • 09/06-15/06 2025
  • 02/06-08/06 2025
  • 26/05-01/06 2025
  • 19/05-25/05 2025
  • 12/05-18/05 2025
  • 05/05-11/05 2025
  • 28/04-04/05 2025
  • 21/04-27/04 2025
  • 14/04-20/04 2025
  • 07/04-13/04 2025
  • 31/03-06/04 2025
  • 24/03-30/03 2025
  • 17/03-23/03 2025
  • 10/03-16/03 2025
  • 24/02-02/03 2025
  • 17/02-23/02 2025
  • 10/02-16/02 2025
  • 03/02-09/02 2025
  • 13/01-19/01 2025
  • 06/01-12/01 2025
  • 30/12-05/01 2025
  • 23/12-29/12 2024
  • 16/12-22/12 2024
  • 09/12-15/12 2024
  • 02/12-08/12 2024
  • 25/11-01/12 2024
  • 18/11-24/11 2024
  • 04/11-10/11 2024
  • 28/10-03/11 2024
  • 21/10-27/10 2024
  • 14/10-20/10 2024
  • 07/10-13/10 2024
  • 30/09-06/10 2024
  • 23/09-29/09 2024
  • 16/09-22/09 2024
  • 26/08-01/09 2024
  • 19/08-25/08 2024
  • 12/08-18/08 2024
  • 05/08-11/08 2024
  • 29/07-04/08 2024
  • 15/07-21/07 2024
  • 08/07-14/07 2024
  • 01/07-07/07 2024
  • 24/06-30/06 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!