Inhoud blog
  • Duitse vakwerkhuizen
  • Een moderne Malibu
  • De terrassen zijn nog leeg
  • zomer aan de Bodensee
  • Pretpark
  • Een toren met kleintjes
  • Een nieuwe MAXIA bij Hobby
  • Leuker met een boot
  • Opletten in Spanje
  • Een mooie hoek
  • Subaru valt in de smaak
  • Waarom?
  • Zwerfauparkeerplaats reserveren
  • Achter de bloemen
  • De nieuwe ITrend van Dethleffs
  • Veel verschillende
  • Een nieuwe versie van een Niesmann-Bisschoff
  • Opgepast !!
  • Rijdt niet te snel !!!!!
  • niet te snel rijden
  • Hobby caravans in de kijker
  • Feest in de stad
  • Fietsen in Belgiê
  • Een oude granaat werper
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    30-03-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Europa park weer open

    Europa-Park-seizoen met keizerlijke nieuwigheden van start

    Europa-Park heeft afgelopen zaterdag de poorten van het 48e seizoen geopend. Bezoekers kunnen zich verheugen op talloze nieuwe attracties waaronder een keizerlijke uitbreiding van het Oostenrijkse themagebied. Het Europa-Park Resort bestaat intussen behalve uit het grootste attractiepark van Europa, ook uit een waterpark, zes themahotels, vr-experience YULLBE en een Camp Resort. Ook voor de komende jaren staan uitbreidingen op stapel.

    Romantiek in Oostenrijk

    Bezoekers kunnen dit seizoen meevaren met de geheel nieuw gethematiseerde boottocht "Josefina’s kaiserliche Zauberreise". Het ontspannen tochtje voert door een geheime paleistuin, langs waterspuwers en fonteinen en midden door een bijzondere rozenboog. Keizerin Josefina presenteert zich tijdens de reis op verschillende momenten in haar leven en de brutale Yomis vergezellen de gasten en halen overal hun ondeugende streken uit. Trouwe bezoekers kennen de Yomis uit de attractie “Zauberwelt der Diamanten”. Op het 10.500 m² grote meer vaart ook de nieuwe “Donau Dampfer” en op gezette tijden is er de nieuwe spectaculaire fonteinenshow "Weense Waterwals" met 54 fonteinen, waarvan sommige wel 40 meter hoog zijn.

    Keizerlijke bouwwerken kunnen niet van de ene op de andere dag gerealiseerd worden, daarom zal de uitbreiding van Oostenrijk ook volgend jaar nog in beslag nemen.

    23 uur entertainment iedere dag

    Iedere dag verzorgen internationale artiesten, dansers, muzikanten en zangers 23 uur per dag live amusement van het hoogste niveau. De bezoekers van Europa-Park kunnen zich ook dit jaar weer verheugen op enkele nieuwe shows. Zo bestaat de dagelijkse "Ed's Adventure Parade" uit drie nieuwe wagens waaronder een piratenfort. In de Spaanse Arena staat adembenemende paardenacrobatiek te wachten bij de show "De terugkeer van de Sultan", gepresenteerd door de stuntmannen en -vrouwen van de beroemde paardentrainer Mario Luraschi. De razendsnelle ijsshow met magische effecten, glamoureuze kostuums en opzwepende muziek brengt met "ACE – the adventure begins!” een ode aan legendarische Adventure Club of Europe. Acrobaten van wereldklasse laten in “The show must go on” de Roaring Twenties in het barokke Europa-Park Teatro tot leven komen. De vierde grote show is "Abraka...Shakespeare! RELOADED" waarin de illusies van Timothy Trust & Diamond de bezoekers keer op keer weer zullen verbazen. Ook de kleinere theaters maken plaats voor nieuwe shows zoals de flamencoshow “Ritmo Flamenco”, poppentheater “Baila, Carmen, baila!”, “Junior Club Studios – Live!” met gastheer Ed en gastvrouw Edda en de zeepbellenshow “Limerick Bubbles”. Van 4 juni tot en met 4 september staat de bloedstollende high diving show Retorno dos Piratas ook weer op het programma.

    Nieuw op het witte doek

    In Magic Cinema verschijnt niet alleen iets nieuws óp het doek, ook het filmdoek, de projectoren en de geluidsversterkers zijn vernieuwd. De nieuwe film die vertoond wordt is "Happy Family – Next Level 4D" en daarin gaat het opnieuw mis in huize Wünschmann. De presentatie van een door zoon Max ontwikkeld VR-spel verloopt niet zoals gepland. De hele familie wordt  -omgetoverd in monsters-  het spel ingezogen en moet nu alle levels van het spel halen om naar de werkelijkheid terug te keren. Gaat ze dat lukken?

    Ook in de bioscoop in Grimms Sprookjesbos draait vanaf de zomer een nieuwe film: “Fina en de Yomis”. Hierin wordt antwoord gegeven op de vraag wie die groene wezentjes zijn die overal kattenkwaad uithalen in de nieuwe attractie “Josefina’s kaiserliche Zauberreise”.

    Virtuele belevenissen

    Als een van de eerste parken ter wereld bood Europa-Park de mogelijkheid om achtbanen te rijden met een VR-bril. Het aanbod aan virtuele avonturen telt dit seizoen zes stuks. Zo werd vorig jaar "Madame Freudenreich Dino-Rennen VR" toegevoegd. Hierin beleven bezoekers samen met dinosaurussen een turbulente zeepkistenrace over berg en dal. Dit jaar kunnen de gasten op achtbaan Alpenexpress ook nog kiezen voor "Amber Blake - The Chase". Deze virtuele achtervolging op een jetski is een prequel van de nieuwe YULLBE PRO-experience "Amber Blake: Operation Dragonfly”. Dit verhaal is gebaseerd op de stripboeken van de uit België afkomstige Jade Lagardère en zal de bezoekers vanaf de zomer onderdompelen in een 30 minuten durende interactieve agentenfilm. De YULLBE-experience bevindt zich tussen hotel “Krønasår” en Waterwereld Rulantica. Vanaf het voorjaar hebben de gasten hier ook de mogelijkheid zich te verkleinen en zo het gedetailleerde landschap van Miniatur Wunderland Hamburg te beleven tijdens een YULLBE PRO- of een YULLBE GO-avontuur.

    Telkens weer op zondag

    De kijkers van het populaire tv-programma "Immer wieder sonntags" zullen eveneens iets nieuws opmerken. De zomerse muziekshow krijgt een nieuwe buitenstudio vlak naast Rulantica. De shows zullen vanaf 12 juni 2022 weer live worden uitgezonden, zoals de titel al doet vermoeden, telkens op zondag.

    Overige nieuwtjes

    Vlak naast de bioscoop werd bistro La Cigale vorig jaar omgedoopt tot bistro Tomi Ungerer. In de ruimte zullen tekeningen en andere werken van de grote Elzasser kunstenaar, en vriend van de eigenaarsfamilie Mack, tentoon worden gesteld.

    Europa-Park is al jaren sponsor van voetbalclub SC Freiburg. Het onlangs geopende stadion draagt nu de naam Europa-Park Stadion. De harten van fans van deze club zullen sneller kloppen in de nieuw gedecoreerde attractie "Arena of Football". Nieuw zijn hier een VIP-box, SC Freiburg-rekwisieten, een fotopunt en spannende weetjes over het Europa Park Stadion. Hier is voortaan ook stijlvolle sportkleding te koop in de "TOGETHER.FASTER. Sports Store" van de nieuwe partner PUMA. Er is zelfs een eigen Europa-Park-collectie.

    In het park zijn ook twee nieuwe shops verrezen. Bij de „granini Saft Butikk“ in Scandinavië worden sappen, koele spritzers en lekkere cocktails geschonken. Bij het Dallmayr Theehuis is een gigantisch assortiment thee verkrijgbaar om thuis lekker van te genieten.

    Afgelopen winter zijn de laatste locomotieven van de Panoramabahn omgebouwd. Ze rijden nu allemaal op elektriciteit.

    Over treinen gesproken: het treinstation het dichtst bij Europa-Park gelegen is dat van Ringsheim en heet voortaan “Ringsheim/Europa-Park“. Hier stopt sinds kort de ECE van Frankfurt naar Milaan een paar keer per dag.

    Nieuw in het hotelresort

    Voor overnachtingen staan zes themahotels en een Camp Resort ter beschikking. Het laatst geopende hotel “Krønasår” is vorig jaar al uitgebreid met een fitnessruimte maar zal in de loop van dit jaar elf extra suites en een infinity pool krijgen. Vanuit dit zwembad kijken hotelgasten dan uit over de ‘zee’ tussen het hotel en Waterwereld Rulantica.

    Nieuw in Rulantica

    Het in 2019 geopende waterpark is de afgelopen jaren indoor uitgebouwd met een relax- en sauna-afdeling, een VR-bassin en in het buitengebied met “Snorri Strand” en het glijbanen-bastion “Svalgurok”. Dit jaar biedt "Snorri Strand" nog meer waterpret voor de kleintjes: Want drie nieuwe kindvriendelijke glijbanen beloven extra actie bij "Snorri's Rutscheplads". Daarnaast zal speelhoek "Snorri's Spelaborg" de ogen van kinderen doen glinsteren. Deze zomer zal de Heligvända“ de eerste rondjes draaien. Deze attractie waarin bezoekers elkaar nat kunnen spuiten past perfect bij Waterwereld Rulantica. Buiten komt voor zonaanbidders en sportievelingen zandstrand „Dynstrønd“. Op het buitenterras van de relax- en sauna-afdeling kunnen saunaliefhebbers terecht in de derde sauna: een chalet genaamd „KOTA“. Tenslotte opent eettent „Snorri´s Piknikbud“ en krijgt restaurant “Snekkjas” en overdekt terras.

    Meer info www.europapark.de/nl 

    30-03-2022 om 20:15 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Europapark
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    30-03-2022 om 19:42 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-03-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een compacte Challenger

    Challenger S 194

    Meer  en meer fabrikanten maken zwerfauto’s die de compacte afmetingen van camperbussen sterk benaderen. Ook Challenger een halfintegrale nieuwe S 194 op de markt.

    Hij wordt gebouwd op een Ford chassis met standaard verlaagd chassis. Een 130 pk sterke turbo dieselmotor zorgt voor een vlot rijgedrag en hij heeft een omvangrijke standaard uitrusting voor een binnen de perken blijven de prijs.

    De verzorgde opbouw is gemaakt met polyester sandwichpanelen. Voor de wanden zijn ze 30 mm dik, dak 55 mm en voor de bodem 65 mm. Dit laatste is geïsoleerd met water afstotende XPS materiaal. Winterkampeerders zullen alvast geen koude hebben in het goed geïsoleerde koetswerk. Vensters van de beste kwaliteit maken het koetswerk af. De elektriciteit centrale en de verswatertank zijn langs buiten goed bereikbaar.

    Met zijn totale hoogte van 2,75 m is de S 194  15 cm hoger en 5 cm breder dan een gemiddelde camperbus.  De garage achterin is langs beide kanten toegankelijk en biedt plaats aan twee fietsen.  In tegen stelling met een camperbus zijn de wanden van de S 194 vlak en maakt dat de binnenruimte wat breder is over de volle hoogte, ook de stahoogte reikt hier tot 1,96 m. een blik in het interieur geeft alvast een ruimere indruk. Het meubilair in licht houtdecor heeft een wat vierkantige vorm is echter keurig afgewerkt. Slim gevonden zijn de beide lattenbodems die omhoog kantelen waardoor de laadruimte achterin beter te bereiken is. Goed bedacht is de natte cel die met een draaibare wand meer plaats vormt voor een douche. Een dubbele afloop in de douchebak zorgt voor een volledige afvoer van het water. Tegen de natte cel en de keuken zijn legkasten boven het bed.  Tegenover de badkamer pronkt de keuken. In het donkere aanrecht zijn spoelbak en 2 kookvuren met elektronisch ontsteking geïntegreerd. Een werkblad klap je aan de linkerzijde omhoog. Onderaan en boven is voldoende kastinhoud voor het keukengrief van een stel zwervers. Ee 87 l koelkast maakt deel uit van de keuken.

     De tafel van de zitgroep is verlengbaar. Voor 3 personen is er voldoende plaats een vierde heeft het echter niet erg comfortabel aan tafel. Tussen de zitgroep en de badkamer is een kleerkast.

    De Challenger S 194 is niet alleen compact hij biedt ook voldoende comfort aan voor twee zwervers. Zoals we van de Franse constructeur mogen verwachten heeft hij voor de S 194 een paar vernuftige zaken bedacht, zoals de variabele garage en de vele bergvakjes. Daarbij komt nog een interessante prijs voor een goed uitgeruste zwerfauto.

    Technische gegevens

    Basisvoertuig  Ford Transit

    Motor Turbo diesel 130 pk 

    6 versnellingen.

    L X B X H   5,99 x 2,1 x 2,75 m

    Stahoogte 1,96 m

    Gewicht rijklaar 2.570 kg

    MTM 3.500 kg

    Bed 1,89 x 1,4 m

    Meer info www.trigano-vdl.com

    28-03-2022 om 19:28 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-03-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motorrijders
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    25-03-2022 om 19:53 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motorrijders wees voorzichtig !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    4 op de 10 motorrijders heeft geen specifiek rijexamen afgelegd


    De meeste onder hen volgden ook geen bijscholing na het bekomen van hun rijbewijs

    Nu de temperaturen weer stijgen, komen ook de motorrijders terug massaal terug buiten. Vias institute bestudeerde in een nieuwe studie in detail het profiel van de Belgische motorijders. Slechts 20% van de motorrijders rijdt tussen november en februari. Het is noodzakelijk om zeker je vaardigheden op peil te houden na een winterpauze. Andere opvallende vaststelling: 4 op de 10 motorrijders heeft nooit een specifiek motorrijexamen afgelegd.  Dat kan omdat ze bijvoorbeeld hun rijbewijs voor 1989 behaald hebben.

    Om een beter zicht te krijgen op het profiel van de Belgische motorrijder heeft Vias voor een uitgebreide studie een representatieve steekproef van 3000 Belgen ouder dan 16 jaar bevraagd.
     
    4 op de 10 heeft geen specifiek examen afgelegd
    Opvallende vaststelling: 42% van de motorrijders geeft aan geen specifiek examen afgelegd te hebben om met de motor te mogen rijden.
    Voor 1989 was het immers mogelijk om een motorijbewijs voor alle cilinderinhouden zonder beperkingen te ontvangen zonder een specifiek rijexamen te moeten afleggen. Indien iemand een B-rijbewijs voor de wagen had behaald voor 1989, werd automatisch een volledig rijbewijs A verkregen. Tussen 1989 en 2011 werd dit enkel nog mogelijk gemaakt voor het rijbewijs type A1 (voor motoren met max 11kW en 125 cc).
    Na 2011 diende er altijd een rijexamen afgelegd te worden om eender welk A-rijbewijs te verkrijgen. Er is echter een uitzondering op die regel. Deze laat toe om zonder examen een rijbewijs A1 (met uitzonderingen) te behalen als de bestuurder reeds twee jaar in het bezit is van een geldig rijbewijs categorie B en na het volgen van een specifieke praktische opleiding van 4 uur.
     
    Bij de bestuurders ouder dan 55 jaar vinden we het grootste percentage motorrijders die geen specifiek examen hebben afgelegd. Die groep geeft ook aan het minst specifieke nascholingen en trainingen te volgen om hun vaardigheden op de motor te verbeteren of op peil te houden. In totaal heeft zelfs 2 op de 3 motorrijders die geen examen hoefden af te leggen nadien ook maar enige opleiding gevolgd.
     
    1/5 van de motorijders rijdt tussen november en februari
    De meeste motorijders rijden trouwens niet heel het jaar. Slechts 18% rijdt in de periode tussen november en februari. In totaal rijdt slechts 12% heel het jaar. De meeste motorrijders halen hun moto pas van stal wanneer de weersomstandigheden beter zijn. Zo rijdt ongeveer de helft (49%) tussen de 5 à 8 maanden per jaar. 29% rijdt maar 1 tot 4 maanden.
     
    Deze seizoensmotorijders rijden dus vaak gedurende een lange periode niet. Het is belangrijk dat ze vooraleer ze terug de weg op gaan zichzelf terug goed voorbereiden. Dat kan eerst en vooral  door de motor technisch terug helemaal op orde te zetten, de bandenspanning na te kijken en door de manoeuvres terug op te frissen. Vooral de behendigheid en het bochtenwerk is belangrijk. Je kan best eerst op een afgesloten terrein (vb parkeerterrein) oefenen en daarna enkele korte ritjes maken om het juiste gevoel terug te pakken te krijgen.
     
    Meestal voor het plezier of woon-werk
    De hoofdvervoerswijze voor motorrijders blijft de wagen. Er zijn slechts weinig motorrijders die enkel met de moto rijden. Gemiddeld genomen wordt de moto gebruikt voor 20% van de verplaatsingen. De grote meerderheid van de verplaatsingen zijn pleziertochten over afstanden minder dan 500 kilometer, gevolgd door woon-werk verplaatsingen. Het professioneel gebruik van de motor is redelijk beperkt.
     
    Gemiddelde break van 9 jaar in motorrijcarrière
    Uit onze enquête blijkt dat de grootste groep gebruikers zich tussen de leeftijd van 25-34 jaar en tussen 45- en 54 jaar bevindt. Vanaf de leeftijd van 54 jaar daalt het aantal motorrijders. Meer dan de helft van de motorijders ‘onderbreekt’ zijn motorcarrière trouwens met gemiddeld 9 jaar.
    Dat komt oa door familiale redenen of een levensverandering (vb. krijgen van een kind, verhuizen, enz.)
     
    Officiële cijfers: meer moto’s, minder ongevallen op 10 jaar tijd
    14% meer moto’s op 10 jaar
    De moto wordt steeds populairder. Eind 2020 waren er in ons land 480 000 motorfietsen ingeschreven, dat is een stijging met 20% op 10 jaar tijd. Vooral in het segment van de 125 cc zien we een stijging. De coronapandemie heeft geen negatieve impact gehad op de verkoop.
     
    Aantal doden en gewonden daalt fors op 10 jaar tijd
    In 2021 waren 2376 motorrijders die in een ongeval gewond geraakten. Dat zijn er gemiddeld 6,5 per dag. 61 motorrijders kwamen om het leven. In vergelijking met 10 jaar geleden is er een daling van het aantal gewonden met 44% en van het aantal doden met 54% (van 132 naar 61). De objectieve veiligheid van motorijders is de laatste 10 jaar dus verbeterd.
     
    Gemiddelde leeftijd van omgekomen motorijders stijgt
    Als we kijken naar de gemiddelde leeftijd van motorrijders die om het leven komen, stellen we op 10 jaar tijd een grote stijging vast. In 2011 was de gemiddelde leeftijd van een motorrijder die om het leven kwam 38 jaar, in 2020 bedroeg die 45 jaar. De helft van de motorrijders die om het leven kwamen is nu ouder dan 45 jaar, terwijl dat in 2011 nog maar 33% was.
     
    Conclusie
    De objectieve verkeersveiligheid van motorijders is de laatste 10 jaar verbeterd. De gemiddelde leeftijd van motorijders die om het leven komen is wel flink gestegen van 38 naar 45 jaar. Het is verder opvallend dat bijna 4 op de 10 motorijders zegt geen specifiek motorijexamen afgelegd te hebben. Dit geldt vooral voor oudere motorijders, die ook vaker geen specifieke vorming volgen. Zeker voor motorrijders die gedurende jaren niet gereden hebben en dan terug gebruik maken van de motor kan dat problematisch zijn.
     
    Bij de start van het motorseizoen is het echter belangrijk dat alle motorijders, ongeacht hun leeftijd zich goed voorbereiden zodat ze in alle veiligheid kunnen genieten van hun motoritje. Dat gaat zowel over het technisch in orde zetten van de moto als het terug opfrissen van de behendigheid op de motor.

    Meer info: VIAS

    25-03-2022 om 19:41 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-03-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pulse
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    24-03-2022 om 21:07 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bandenwissel

    Zomeruur aangebroken? Bandenwisseltijd!

    TRAXIO en diens bandenfederaties Federtyre en Pneuband roepen de automobilisten op om hun winterbanden spoedig te laten vervangen door zomerbanden. Bij warmere temperaturen slijten winterbanden immers niet alleen sneller dan zomerbanden maar ze presteren ook minder goed, en dat al vanaf temperaturen boven 7°C. De remweg wordt langer en de wegligging verslechtert waardoor het – zowel vanuit economisch als veiligheidsstandpunt – aan te raden is om vanaf nu zo snel mogelijk winterbanden te wisselen met zomerbanden.

    “Rijden met winterbanden tijdens de zomer is wettelijk toegelaten maar heeft een negatief effect op het weggedrag van de auto en de verkeersveiligheid,” zegt Filip Rylant van TRAXIO. “Boven 7°C - en dus zeker tijdens warme dagen - presteren winterbanden minder goed dan zomerbanden. Niet alleen is de remafstand langer, ook de wegligging is minder goed dan met zomerbanden. Het is daarom van belang dat de bandenwissel van winter- naar zomerbanden nu snel gebeurt.

    Vier nadelen van winterbanden bij temperaturen van meer dan 7 °C en in het bijzonder bij zomerse temperaturen:

    1. Winterbanden hebben tijdens de zomer een langere remweg dan zomerbanden;
    2. Winterbanden hebben tijdens de zomer een minder goede wegligging dan zomerbanden;
    3. Winterbanden slijten sneller tijdens de zomer;
    4. Winterbanden zorgen voor een hoger brandstofverbruik dan zomerbanden.

    Duidelijk langere remweg bij hogere temperaturen

    Door het zachtere rubbermengsel en het winterse profiel slijten winterbanden sneller.

    Belangrijker nog is dat - onder andere - een test van ADAC (2021) aangetoond heeft dat de remafstand van winterbanden bij hogere temperaturen duidelijk langer is:

    • Op droog wegdek (wegdektemperatuur 30-36°C)

    80 km/u  >> 0 km/u: +5 meter t.o.v. een zomerband, restsnelheid 32 km/u

    • Op nat wegdek (wegdektemperatuur 16°C)

    80 km/u >> 0 km/u: +3,4 meter t.o.v. een zomerband, restsnelheid 27 km/u

    Tot slot: met winterbanden verslechtert de wegligging bij hogere temperaturen en daalt de stabiliteit, in het bijzonder wanneer de wagen volgeladen is.

    Besluit: zo snel mogelijk winterbanden wisselen

    Rijden met winterbanden tijdens de zomer is wettelijk toegelaten maar heeft een negatief effect op het weggedrag van de auto en de verkeersveiligheid. Mensen zijn zich meestal niet bewust van dit probleem: je rijstijl aanpassen en zo snel mogelijk zomerbanden laten monteren is dus echt een must!  Daarnaast heeft het ook economische voordelen om op de juiste banden te rijden aangepast aan het seizoen.

    Controle profieldiepte en algemene staat van je banden

    De bandenwissel is ook het uitgelezen moment waarop je bandenspecialist de profieldiepte meet en je banden controleert op mogelijke schade en de juiste bandenspanning. Dit komt niet alleen de levensduur van je banden maar ook het brandstofverbruik van je wagen ten goede. Maar vooral: versleten of beschadigde banden evenals een niet correcte bandenspanning kunnen leiden tot verkeersongevallen. 

    Meer info TRAXIO

    24-03-2022 om 21:05 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-03-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opgepast
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    23-03-2022 om 17:24 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Concorde Carver 790 L

    Concorde heeft een naam in de kampeerautowereld opgebouwd voor zijn luxe vakantievoertuigen.

    De integrale Concorde Carver 790 L is zo wat een uitvoering tussen de Credo en de super de luxe Centurion met wat minder tierlantijntjes.

     De Carver 790 L

    Hij is gebouwd op een Iveco Daily 65 C basisvoertuig met een 180 pk sterke turbo diesel, 6 versnellingen, meet 7,99 m lang en heeft een MTM van 6.500 kg. Dit kan oplopen afhankelijk van de opties die je laat inbouwen. Wanden en onderbodem maakt Concorde met sandwichpanelen langs beide zijde bekleed met aluminium platen. De 0,47 m hoge dubbele bodem is langs verschillende buitendeurtjes te bereiken. De garage is niet mis. Ze heeft 2 deuren en een gewafelde aluminium bodemplaat. Verankeringspunten voor fietsen of ander materiaal al of niet met wielen zijn verschuifbaar in een bodemprofiel gemonteerd. Achter een metalen bescherming monteert de fabrikant de batterijen. In een afzonderlijk stukje van de grote koffer langs buiten bereikbaar zijn de stroomaansluitingen, afsluitkranen van watertanks en plaats voor een kabelrol.

    Met een afstand bediening opent en sluit men de buitendeur. Het dubbel opstapje volgt automatisch. Bij het binnenstappen heeft men direct een overzicht van het interieur. Het meubilair is met licht en wat donkerder houtdecor smaakvol uitgevoerd. Daarbij passen de met licht leder overtrokken zitbanken, cabinezetels en dashboard  zeer mooi.

    De zitgroep met een L zitbank is ruim bemeten, het tafelblad op een hydraulische poot bestaat uit drie vakken en kan men samenvouwen. Omdat het stuurwiel stoort bij het draaien van de chauffeurzetel kan men het gewoon van de stuurkolom afnemen. Een Alde vloeistofverwarming brengt een aangename warmte  in  het  interieur. Aan licht geen gebrek, overal spotlichten en onrechtstreekse verlichting voor een gezellige sfeer bij avond.

    De ruim bemeten keuken mag men het pronkstuk van de Carver noemen. Met wat goede wil zou men ze een L-keuken kunnen noemen. Het witte aanrecht is uit één stuk kunststof gegoten. Drie kookvuren met elektrische ontsteking  en afgedekt met een glazen plaat plus een ronde spoelbak zijn geïntegreerd. Onderaan en boven kan men al het keukengerief gemakkelijk bergen. Een schapje voor kruiden en ander smaakverbeteraars is voorzien eveneens is een plaats voor een koffiezet apparaat vrij gehouden. Tegenover de keuken staat de 177 l Dometic koelkast met rechts en links opendraaiende deur.

    Zoals in bijna alle Concordes is er aan de buitendeur een spiegelkast met glazen deur waar achter glazen in echt glas te kijk hangen.

    We zijn vlak bij het sanitair dat naast de keuken is opgebouwd. Prachtig en smaakvol ingericht met vlak voor de wc, om en rond genoeg  plaats om de nodige bewegingen  te kunnen doen als je op het wc zit. Dank zij een grote fecaliëntank moet je niet dagelijks de wc cassette ledigen. In de hoek een witte kast met het wasbakje en legplank. Boven aan spiegelkasten en links een handdoekdroger met verwarming. Een venster zorgt voor de verluchting. Tegen over het sanitair is een douchecel met een uit de kluiten gewassen afloop in de douchebak, daarnaast de kleerkast. Twee deuren kunnen het sanitair van de woon- en slaapkamer afsluiten.

    Achterin zijn twee enkele bedden waar de zwervers genieten van een 12 cm dikke matras gedragen door schijfveringen, slaapcomfort is dus gewaarborgd. Wie nog wat wil lezen kan het hoofdeinde wat omhoog kantelen. Als dat nog niet genoeg is kan een middenkussen de matrassen verbinden tot één groot bed. Rondom zijn bovenkasten, een dakluik brengt licht in huis en voert onwelriekende geurtjes af.

    De integrale Concorde Carver 790 L heeft in zijn eenvoudige uitvoering toch een mooi koetswerk. Hetzelfde kan men zeggen over het interieur. Geen pracht en praal maar een gezellig aangenaam verblijf. Hij beschikt over mening technische snufjes die je niet ziet maar het leven aan boord aangenamer maakt.

    Technische gegevens.

    Basisvoertuig  Iveco Daily 70 C met ladder                                 chassis.

    Motor  3.0 l turbo diesel  210 pk

    L X B X H   7,99 x 2,4 x 3,58 m

    Stahoogte 2,0 m

    Gewicht rijklaar (afhankelijke van de opties) 5.255 kg.

    MTM  7.490 kg.

    Bedden  2,05 x 0,84 m   1,98 x 0,84 m

    Middenstuk 1,5 x 0,47 m

    Info: www.concorde.eu

    23-03-2022 om 17:22 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kampvuur
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    23-03-2022 om 17:20 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietsdrager voor Fiat Ducato en Cetroën Jumper

    Het HYMER Backrack+

    De veelzijdige componentendrager voor de Fiat Ducato en de Citroën Jumper

    Wat u ook van plan bent en waar u ook heen wilt rijden: Neem uw hele vrijetijdsuitrusting mee en geniet van absolute flexibiliteit tijdens de vakantie. Het HYMER Backrack+ biedt u dankzij de meest uiteenlopende modulecomponenten een nieuwe en individuele wereld op het gebied van reistransport en geeft uw Fiat Ducato of Citroën Jumper een heel bijzondere look voor de komende fiets- of skivakantie.

    Absolute flexibiliteit in de vakantie

    Het HYMER Backrack+ is onze componentendrager voor absolute flexibiliteit tijdens de vakantie. Of het nu gaat om een reservewiel, fietsen, ski’s of extra bagage – voor het HYMER Backrack+ bestaan veelsoortige toebehorencomponenten, die perfect werden ontwikkeld met het oog op het desbetreffende transportdoel en eenvoudig kunnen worden gemonteerd. Het HYMER Backrack+ heeft een draagvermogen van 80 kg en kan op beide achterdeuren worden gemonteerd. Bovendien blijft de trekhaak te allen tijde toegankelijk: voor maximale efficiëntie en veiligheid.

    Veilig, efficiënt en eenvoudig te installeren

    Het HYMER Backrack+ evenals alle componenten kunnen via uw HYMER-dealer worden besteld en uitgebreid zonder vermelding in uw autopapieren. De verschillende toebehorencomponenten kunnen eenvoudig worden gemonteerd en gedemonteerd en kunnen natuurlijk al naargelang reis- en transportwens probleemloos door u worden verwisseld.

    Modulecomponenten

    Het HYMER Backrack+ is de nieuwe componentendrager voor HYMER-buscampermodellen op een Fiat-chassis of alle andere buscampers op Fiat Ducato- resp. Citroën Jumper-basis. Met een draagvermogen van 80 kg en een snelle montage op één of beide achterdeuren biedt hij u in combinatie met het aanbod veelzijdige componenten een nieuwe dimensie van flexibiliteit wanneer u op reis bent.

    Bike Carrier Swing

    De voor e-bikes geschikte Bike Carrier Swing voor het HYMER Backrack+ biedt behalve voldoende ruimte voor twee fietsen een hoog bedieningscomfort dankzij de zeer soepel lopende zwenkarm. De noodzakelijke krachtsinspanning om de zwenkarm te bedienen bedraagt ca. 10 kg. Bovendien blijft de rechterdeur vrij toegankelijk.

    Meer info www.hymer.de

     

    23-03-2022 om 14:11 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Er wordt veel geflitst

    Elke dag worden meer dan 100 bestuurders geflitst wanneer ze meer dan 40 km/u te snel rijden
    Vandaag vindt de 16de flitsmarathon van de politie plaats

    Zowat overal in Europa is er vandaag een flitsmarathon. In België gaat het over de 16de editie die door de politie georganiseerd wordt. Vias institute steunt deze actie die bedoeld is om eraan te herinneren dat er elk jaar ongeveer 150 personen in het verkeer omkomen door overdreven snelheid. Vorig jaar zagen we de onrustwekkende tendens dat het aantal grote verkeersovertredingen met meer dan 10% steeg. Elke dag ontvingen 108 bestuurders een proces-verbaal omdat ze meer dan 40 km/u boven de wettelijke snelheid rondreden.

    Het doel is in de eerste plaats sensibiliseren
    De marathon heeft een dubbel doel: ten eerste bestuurders aanzetten om hun gedrag aan te passen en de snelheidslimieten te respecteren en ten tweede onder de aandacht brengen dat 1 dodelijk ongeval op 3 te wijten is aan onaangepaste of overdreven snelheid.
     
    Tijdens een van de vorige edities heeft Vias vastgesteld dat er tijdens de flitsmarathon een daling van de gemiddelde gereden snelheid was met 3 à 7 % op de dag van de marathon. Het aantal voertuigen in overtreding daalde met 25%. De aankondiging van de controles en de effectieve controle hebben dus wel degelijk een meetbare impact op de gereden snelheden op onze wegen.
     
    Meer grote verkeersovertredingen
    Tijdens de eerste 6 maanden van 2021 zijn er bijna 20 000 boetes uitgeschreven voor bestuurders die meer dan 40 km/u te snel reden. Dat gaat dus over 108 bestuurders per dag. Het is van 2015 geleden dat het er nog zo veel waren. In totaal worden elk jaar meer dan 4 miljoen snelheidsovertredingen vastgesteld. Gemiddeld genomen ontvangt een Belgische bestuurder om de twee jaar een boete voor te snel rijden.
     
    Volgens de Nationale VerkeersONveiligheidsenquête van Vias verklaart 1 op de 3 Belgen (33%) dat ze in de afgelopen maand de maximumsnelheid buiten de bebouwde kom overschreden hebben. Op de autosnelweg gaat het over 31% van de bestuurders, binnen de bebouwde komt geeft 27% aan in de voorbije maand wel eens te snel gereden te hebben.
     
    Meer info VIAS

    23-03-2022 om 13:51 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-03-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In de warme landen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    21-03-2022 om 15:51 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eura Mobil heeft nu ook camperbus

    Eura Mobil V 635 HB

    Omgebouwde bestelwagens zijn het succes van de laatste jaren.

    Zo ongeveer de helft van de laatst gebouwde kampeerauto’s zijn camperbussen, geen ander type van het segment kent zulk een uitzonderlijke groei. Eura Mobil bekend om zijn kwalitatief hoogstaande producten blijft niet achter en bouwde een “Kastenwagen” zoals de Duitsers hem noemen om tot een knappe camperbus. Alle waar naar zijn prijs dus deze V 635 HB is niet van de goedkoopste. Daarin zijn wel enkele opties begrepen zoals lithium batterij, keukenaanrecht in duur kunststof materiaal, de 120 pk turbo diesel blijft maar er is een chassispakket ter beschikking.

    Eura Mobil nam de start met drie min of meer traditionele indelingen. Ze hebben allen een Fiat Ducato als basisvoertuig. In de 5,99 m lange, de kleinste, is een dwarsbed. Voor de 6,35 m lange heeft men enkele bedden bedacht. In de V 635 HB zien we in de hoogte verstelbaar hefbed, dat vertaalt zich in meer levensruimte, zonder te kiezen voor het super  hoogdak van Fiat Ducato, dat vermindert de rijwind tegenstand en is minder gevoelig voor zijwinden. Het koetswerk ziet er eleganter uit met het dakvenster boven de stuurcabine, de mooi ingebouwde zijvensters en als je er nog de gepaste kleur bij vindt is het helemaal top.

    Gewone indeling.

    Verder wijkt de indeling weinig af van het geen we al kennen. Vooraan de zitgroep, aan de schuifdeur de keuken met er schuin tegenover de natte cel.  Blijkbaar niets nieuws. Als we echter wat beter rondkijken zien we dat de fabrikant zijn eigen ideeën heeft toegepast. Bekijken we het elektrisch bediend hefbed dat achterin tegen het plafond hangt. De comfortabele matrassen zijn respectievelijk 1,84 m en 1,73 m lang. Voor grote zwervers nogal nip. Bij lage stand kan men het bed links en rechts aanvullen met daarvoor voorziene kussens. Het bed is dan 1,86 m breed. Dat biedt zelfs de mogelijkheid om langs of dwars te slapen. Het leuke aan het hefbed is als het helemaal omhoog is, is er onder plaats genoeg voor een paar fietsen. Zelfs lange voorwerpen kunnen er ook geborgen worden. In de natte cel zorgt een draaibare wand voor meer plaats in de douchecel. Een beetje vervelend dat men de mobile wand niet kan vast zetten, slechts één afloop in de douchebak is niet ideaal. Het venster in de zijwand is dan weer praktisch om te verluchten en de damp af te voeren. De keuken, afgekeken van de dure Eura Mobils scoort veel goede punten. Het witte aanrecht is gemaakt uit één stuk gegoten kunststof. Het afdekblad van de spoelbak kan openklappen en doet dienst als werkblad. Naast de spoelbak zijn de kookvuren met hun eigen afdekblad. Onderaan zijn laden en de 90 l compressor koelkast houdt de pintjes fris. Voor de kok van dienst is de bewegingsvrijheid tussen keuken en badkamer nogal krap. Als de schuifdeur helemaal open staat  kan men de in de achterwand van de keuken verdoken tafel naar beneden laten zakken. Handig als je buiten wil zitten met goed weer. Men kan het tafelblad van de zitgroep tot een smal blad dicht klappen wat comfortabeler is voor de reizigers op de zitbank tijdens de rit. Aan LED ’s geen te kort, zelfs gaat er licht branden in de bovenkasten als het deurtje open gaat. Rond het venster aan de zitgroep is een extra bekleding wat voor een chique afwerking zorgt. Niet alleen het zichtbare is een luxe de fabrikant heeft ook aan de winterkampeerders gedacht en heeft de wanden vloer en dak met de beste isolatie materialen geïsoleerd. Gelijktijdig is de verswatertank mee beschermd tegen de koude en een beetje verwarmd

    De ontwerpers van Eura Mobil hebben hun best gedaan om hun eerste reeks camperbussen een bijzonder knap interieur mee te geven. Langs buiten heeft hij nog zijn elegante vorm niettegenstaande er toch een hefbed tegen het plafond hangt. Hier en daar zijn enkele spitsvondigheden van de fabrikant ingebouwd. Afwerking en kwalitatief goede  materialen zijn de bekende eigenschappen van Eura Mobil.

    Voor de V 635 HB zal men afhankelijk van de opties toch een 62.000 euro, op tafel moeten leggen.

    Technische gegevens

    Basis voertuig  Fiat Ducato

                                120 pk turbo diesel

                                6 gang versnellingsbak

    L X B X H         6,36 x 2,05 x 2,65 m

    Hefbed      1,98/1,83 x 1,86 m       

    Stahoogte                1,89 m

    Gewicht rijklaar    3.065 kg

    MTM                         3.500 kg

    Meer info: www.euramobil.de

    21-03-2022 om 15:48 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vakwerk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    21-03-2022 om 15:42 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-03-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    RV beveiliging: hoe maak je je camper inbraakbestendig

    Wie zijn eerste campervakantie plant, heeft meestal een heleboel vragen: Hoe veilig is kamperen? Wat is de veiligste camper? En ook: Hoe bescherm ik mijn camper? Veiligheid is immers een belangrijke factor om u een perfecte en ontspannen vakantie te bezorgen. In dit artikel wijzen wij u op de belangrijkste accessoires, tips over hoe u zich moet gedragen en maatregelen die zorgen voor nog meer veiligheid op campervakantie. Te beginnen met het kiezen van de juiste parkeerplaats, over optioneel verkrijgbare sloten en veiligheidsvoorzieningen, tot preventieve tips om pech en schade aan bagage te voorkomen.

    1. Hoe veilig is het reizen met een camper?

    Vakantie met een camper of caravan is het summum van vrijheid: gewoon gaan waar de reislust je brengt en doen waar je zin in hebt. En ook al voel je je in de camper net zo op je gemak als binnen je eigen vier muren, hij is minder inbraakveilig in vergelijking met een permanent gebouw. Daarom is veiligheid altijd een issue als je op reis gaat. Zeker als u naar afgelegen plaatsen reist of uw camper gebruikt als basiskamp voor uitgebreide excursies. Natuurlijk speelt ook de reisbestemming een doorslaggevende rol. Op de website van de overheid kunt u nagaan hoe veilig uw reisbestemming is, want op sommige plaatsen is het belangrijker dan op andere om de camper inbraakwerend te maken.

    2. Algemene veiligheidstips

    Veilig parkeren:
    Uw camper veilig houden

    Bij het parkeren heeft u de meeste veiligheid als u uw camper op officiële campings en standplaatsen parkeert. Dit zijn meestal omheinde terreinen die bewaakt worden door beveiligingspersoneel. Uw camper kan daar ook zonder inbraakbeveiliging worden geparkeerd.

    De situatie is anders wanneer u tussenstops maakt op openbare plaatsen of wanneer u in de natuur bent. De regel hier is: vertrouw op uw instinct. Uw onderbuikgevoel zal u een vooroordeel geven over hoe veilig u zich in uw omgeving kunt voelen. Ben je bijvoorbeeld omringd door andere kampeerders? Dan kunt u hen vragen een oogje op uw camper te houden terwijl u weg bent.

    Inbraken zijn minder waarschijnlijk op drukke plaatsen dan op stopplaatsen en parkeerplaatsen van supermarkten waar alleen doorgaand verkeer is. Beschouw de veiligheid van uw camper niet als een gegeven, parkeer zo dat u snel wegrijden als er iets gebeurt en haal uw ogen niet van uw voertuig als u een slecht gevoel hebt. Als u dat wel doet, moet u uw camper beveiligen tegen inbraak.

    Meer tips voor de veiligheid van uw camper

    • Verberg waardevolle spullen
    • Als u het voertuig verlaat, sluit het dan af en neem de sleutel mee
    • Sluit af voordat u naar bed gaat
    • Laat geen autopapieren achter in de camper

    3. Beveiliging van uw camper tegen inbraak:
    Zo gaat het in zijn werk

    Iedereen die zich bezighoudt met de veiligheid van zijn camper komt meestal tot de conclusie: deuren en ramen zijn de eerste keuze voor inbrekers en dieven als ze zich toegang willen verschaffen tot het voertuig. Daarom is het zinvol om na te denken over extra deur- en raamsloten voor campers.

    Beveilig de woondeur met extra deursloten

    Het moge duidelijk zijn dat de opbouw van een camper minder stevig is dan die van de bestuurderscabine. Daarom moet u de toegangsdeur extra beveiligen. Een gebruikelijke manier om uw camperdeur te beveiligen is met extra deursloten. Deze worden aan de binnenkant gemonteerd en ook van binnenuit vergrendeld. Daarom zijn ze bijzonder geschikt als u 's nachts extra veiligheid in de camper wilt.

    Overeenkomstige sloten kunnen op alle deuren van uw voertuig worden gebruikt. Want ook achterste garagekleppen en bergruimtekleppen zijn camperdeuren die u kunt en moet beveiligen. Een doe-het-zelfmethode voor het beveiligen van camperdeuren in de cabine is het spannen van een ratelband tussen beide deuren. Het nadeel van deze methode is dat bij een poging tot inbraak, sloten en ramen beschadigd kunnen raken door de krachten die er op werken.

    HYMER alarmsysteem anti-inbraaksysteem - misdaadpreventie

    Het HYMER BKS-slot biedt u extra veiligheid voor uw camper. Het is verkrijgbaar met een enkele of dubbele vergrendeling en kan eenvoudig achteraf op veel van onze modellen worden gemonteerd.

    Met het innovatieve anti-inbraaksysteem slaapt u veilig en ontspannen. Dankzij visuele en akoestische signalen die door een bewegingssensor worden geactiveerd, schrikt het indringers af voordat ze zich toegang tot de camper kunnen verschaffen.

    Wat moet u beveiligen tegen inbrekers?

    •  Laptops/tablets
    •  Smartphones
    •  Geld
    •  Creditkaarten
    •  ID-kaarten
    •  Sleutels
    •  Camera's
    •  Voertuigdocumenten
    •  Juwelen
    •  Belangrijke reisdocumenten

     

    Houd inbrekers weg met raamsloten

    Onze HYMER campers zijn standaard uitgerust met uiterst stabiele kaderramen, die een betere inbraakbeveiliging bieden dan gordijnramen. Mocht dit bij uw camper niet het geval zijn, dan beloven raamsloten veiligheid in de camper. Dit zijn meestal extra stangen die van binnenuit zo worden bevestigd dat de ramen van buitenaf niet kunnen worden geopend.

    U kunt de ramen van uw camper ook beveiligen door er "veiligheidsprofielen" aan te bevestigen. Dit is een rails die ervoor zorgt dat het raam niet kan worden opengeprikt, zelfs niet als er geweld wordt gebruikt. Met de juiste voorzieningen kunt u de ramen van uw camper dus extra beveiligen tegen inbraak.

    Beveilig de camper met een alarmsysteem

    Als u ondanks alle voorzorgsmaatregelen toch nog meer veiligheid in de camper wilt, is een alarmsysteem de juiste keuze. Afhankelijk van welk systeem u kiest, schrikt een alarmsysteem dieven en inbrekers af of informeert het u als eigenaar over de inbraak.

    In het eerste geval zorgt een akoestisch of visueel signaal ervoor dat de dief wordt afgeschrikt en, idealiter, wegloopt in plaats van uw waardevolle spullen mee te nemen. De andere oplossing kan een GSM-unit gebruiken om informatie over de inbraak rechtstreeks naar uw smartphone te sturen, zodat u onmiddellijk op de hoogte bent van de inbraak en de politie kunt inlichten.

    4. Bescherm kostbaarheden:
    met kluizen, brandkasten en schuilplaatsen, 
    Camperkluizen en safes

    Het is het veiligst als u uw waardevolle spullen bij u draagt. Maar dat is niet altijd mogelijk, zeker niet op een ontspannende of actieve vakantie. Als u iets waardevols in uw camper moet achterlaten, kunt u extra beveiliging toevoegen met een camperkluis.

    Er zijn twee categorieën van camperkluizen: de eerste dient als een bewaarplaats voor kleinere waardevolle spullen en ervoor te zorgen dat dieven niet eens op het idee komen om in te breken. In de meeste gevallen gaat het om onopvallende dummy's van bijvoorbeeld soep- of drankblikjes.

    Voor grotere kostbaarheden worden permanent geïnstalleerde kluizen aanbevolen. Dit zijn massieve, afsluitbare metalen kluizen die niet gestolen kunnen worden en zo de veiligheid in de camper garanderen. Afhankelijk van het model bieden wij dergelijke kluizen als optionele extra’s vanuit de fabriek aan. U kunt kiezen uit kluizen met een sleutel- of cijferslot. Kiest u voor een model zonder cijferslot, bedenk dan: u moet ook de sleutel van de kluis bewaren of verstoppen.

    5. Diefstal voorkomen of opsporen

    Hoe vaak worden campers gestolen? Dat campers helemaal in zijn, blijkt niet alleen uit het enthousiasme voor de vakantievorm en de goede verkoopcijfers in de branche, maar helaas ook uit de diefstalstatistieken van campers. De diefstal van campers en andere kampeermiddelen is van 2019 tot 2020 met 8,7 procent gestegen. U kunt gebruik maken van startonderbrekers of GPS-trackers om te voorkomen dat u het slachtoffer wordt van diefstal.

    Meer info: www.hymer.com.

    18-03-2022 om 19:20 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tegen de dorst
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    18-03-2022 om 19:16 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-03-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een speciale Chausson

    Chausson 720 Titanium Premium.

    De Franse constructeur ontwierp een halfintegrale speciaal voor een gezin met kinderen en daarbij nog genoeg levensruimte.

    Jaren geleden werden halfintegrale gemaakt voor koppels. Naar gelang de grootte met veel comfort en luxe. Doch er waren altijd maar 2 slaapplaatsen voorzien.  Toen dachten de fabrikanten er nog niet aan om indelingen te ontwikkelen voor meer personen. Voor kampeerauto’s van 7 m of meer kon dat geen enkel probleem zijn. Stilaan kwam er meer vraag  naar zwerfauto’s en gezinnen met kinderen begonnen naar iets anders uit te kijken dan de populaire alkoof modellen. Om meer klanten te winnen kwamen er stapelbedden later zelfs een hefbed voor 1 of 2 personen in de halfintegrale.

    Chausson bouwt iets nieuws.

    De Franse fabrikant maakte van zijn 7,20 m lange zwerfauto een voor gezinnen met kinderen. Hij is gebouwd op een Ford Transit met origineel verlaagd chassis, het kan eveneens op een Fiat Ducato met laag chassis. Als titel kreeg de kampeerauto de klinkende naam “Titanium Premium Edition”. Van begin kreeg deze wagen voor 2022 een uitgebreide uitvoering van fabriek af dat kan oplopen tot een prijsvermindering van rond de 6.000 euro. Wat men er voor krijgt is niet mis. Zeker de 170 pk turbo diesel met een 6 gang automaat is een plezier om hem te mogen besturen, in de stuurcabine is een luchtkoeler, luchtkussens, snelheidsregelaar, aan het koetswerk is een aansluiting voor gas en een buitendouche.

    Vooral is de stevige opbouw gemaakt uit sandwich panelen met hagelbestendige bekleding aan de buitenkant. De wanden zijn zo maar eventjes 54,4 mm dik, de bodem 64,5 mm. Als isolatie heeft met het water afstotend XPS schuim gebruikt. De vensters met zwarte kaders zijn van de beste kwaliteit eveneens de robuuste buitendeur met venster, dubbelslot en centrale vergrendeling. Het interieur biedt opmerkelijk veel bewegingsvrijheid, de middengang is zelfs 0,92 tot 1,05 m breed. Achterin zijn stapelbedden. Het bovenste bed kan bij middel van een elektrische motor hoger of lager worden ingesteld. Om de garage hoger of lager te maken kan men het onderste stapelbed met mankracht hoger of lager verstellen. Aangezien de mama en de papa ook een bed moeten hebben kan men het elektrisch bediend hefbed boven de zitgroep laten zakken. Zelfs de zitgroep kan men tot een tweepersoonsbed ombouwen.

    Keuken

    Voor de keuken bleef niet veel plaats meer over. Slechts 2 kookvuren, een rond spoelbakje, gelukkig kan er aan de zijkant een opklapbaarblad het werkoppervlak vergroten. Onderaan en boven zijn kasten voor het keukengerief.

    Voor de badkamer is men niet gierig geweest. In de hoek staat een draaibaar wc aan de andere zijde het wastafeltje en er rest nog genoeg plaats om een stortbad te nemen.

    Samengevat

    De Chausson 720 is ontworpen bijzonder voor een gezin met kinderen. Daarbij behoort een uitgebreid pakket tegen een voordelige prijs.

     

    Technische gegevens

    Basis voertuig    Ford Transit

                      Verlaagd chassis

                      Turbo diesel 170 Pk

                      6 gang automaat.

    L X B X H    7,19 x 2,35 x 2,92 m

    Gewicht rijklaar   3.052 kg

    MTM                3.500 kg

    Hefbed             1,9 x 1,6 m

    Stapelbedden       2,0 x 0,81 m

                       1,9 x 0,74 m

    Meer info: www.chausson.fr

    17-03-2022 om 21:48 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bomen in het landschap
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    17-03-2022 om 21:45 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-03-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Webasto extra verwarming

    Webasto Range Plus:

    Extra verwarming zorgt voor warmte in kampeerauto’s

     

    Een achteraf gemonteerde dieselluchtverwarmer van Webasto zorgt in de koude maanden voor een actieradius tot 35 procent in elektrisch aangedreven bestelwagens. Het zorgt ook voor aangename temperaturen voor passagiers en iedereen die voor het werk afhankelijk is van een warme auto.

     Retrofit-oplossing voor e-vans: Range Plus van Webasto inclusief luchtverwarmer op brandstof en tank van 8 liter. U kunt hier afbeeldingen in hoge resolutie vinden om te downloaden.

    Gilching – 15 maart 2022 – Ondanks nieuwe generaties batterijen en batterijbeheersystemen, verkort het verwarmen van het interieur van elektrische voertuigen wanneer de buitentemperatuur koud is, het bereik van een batterijlading tot 35 procent. Daarnaast ontsnapt de warmte, afhankelijk van het toepassingsgebied van een bestelwagen, keer op keer door frequente deuropeningen, bijvoorbeeld bij personenvervoer of pakketdiensten. Bovendien zorgen de raamoppervlakken ervoor dat voertuigen snel kunnen afkoelen. Het transport van temperatuurgevoelige goederen vereist ook een betrouwbaar constante omgevingstemperatuur, die energie vereist om de transportruimte te verwarmen.

    Door het achteraf uitrusten van het Range Plus-systeem van Webasto een op brandstof werkende Air Top 2000 STC luchtverwarmer plus tank wordt de belasting van de stroomverwarmer van het voertuig aanzienlijk verminderd. Er wordt extra thermische energie in het voertuigsysteem gebracht, zodat de aandrijfbatterij met zijn volledige capaciteit beschikbaar is voor de maximale actieradius van het elektrische voertuig.

    Baanbrekende oplossing voor de eVito van Mercedes-Benz

    "Het eerste dat we besloten, was een ombouwset voor een Mercedes-Benz eVito/EQV, omdat deze in Duitsland heel vaak wordt gebruikt voor de toepassingsgebieden waarvoor onze verwarmingsoplossing is bedoeld", legt Uwe Trettin uit, hoofd applicatieontwikkeling bij Webasto. “Iedereen die besluit een elektrische auto aan te schaffen, kan hiervan profiteren, maar kan of wil niet zonder de veiligheid en het comfort van permanent betrouwbare warmte met een maximale actieradius. Dat geldt vooral voor zogenaamde 'minibusjes' voor het vervoer van patiënten, scholieren of luchthaven- en hotelgasten, maar ook voor bestelwagens die tevens werkplek zijn voor pakketbezorgers, verkeersregelaars of servicemonteurs".

    Als het voertuig tevens een werkplaats is, gelden speciale regels. De Duitse Sociale Ongevallenverzekering e.V. (DGUV) schrijft in haar informatie 215-530, "Airconditioning in het voertuig": "In de winter moet het mogelijk zijn om in normale kleding te rijden. Zware jassen, handschoenen en sjaals kunnen het rijden belemmeren en de effectiviteit van de veiligheidsgordel verminderen. Met Range Plus kan een geparkeerd voertuig ook zonder laadaansluiting worden voorverwarmd, terwijl de luchtverwarmer de temperatuur tijdens het rijden op peil houdt

    Eenvoudig achteraf inbouwen

    Met het nieuw ontwikkelde systeem kunnen de 1.000 gecertificeerde Webasto-partnerwerkplaatsen de retrofit zonder verdere training uitvoeren. De installatie duurt ongeveer tien uur en kost ongeveer 3.200 euro inclusief alle onderdelen. De tank bevat acht liter brandstof, wat voldoende is voor een opwarmtijd van ca. 40 uur bij volledige belasting, afhankelijk van het weer, de comfortabele temperatuur en het voertuiggebruik zelfs langer. 

    Het retrofitsysteem kan worden ontworpen voor personenauto's (12V), maar ook voor vrachtwagensystemen (24V). De kachel wordt tussen de voor- en achteras gemonteerd. Bij een verbrandingsmotor zou hier het uitlaatsysteem komen te zitten. Afhankelijk van de voertuigtoepassing kan de verwarming worden geïnstalleerd in de modus verse lucht of recirculatie. Bij de laatste variant zuigt het apparaat circulerende lucht uit de kofferbak binnen in het voertuig zodat de voorverwarmde lucht energiezuinig kan worden gebruikt en het apparaat eerder in stand-by kan gaan. De warme lucht wordt vervolgens in de voetenruimte verdeeld. De verwarming krijgt de benodigde stroom van de startaccu van het voertuig, die regelmatig wordt opgeladen door de hoogspanningsaccu.

    Voor de tankvulhals is een zijwandopening gemaakt op het punt waar de drinkwater- en walstroomaansluitingen bedoeld zijn voor de "Marco Polo" camperversie van de Mercedes-Benz Vito. Hierdoor zit de tankdop niet in de weg van de schuifdeur. U kunt diesel of – indien beschikbaar – gehydrogeneerde plantaardige olie (HVO) tanken.

    De veelzijdige ThermoConnect-app of het in het voertuig te installeren MultiControl-bedieningspaneel zijn naar behoefte beschikbaar voor bediening.

    Overal veilig

    De aanvraag is goedgekeurd door een deskundige van een keuringsorganisatie conform artikel 21 van de Regeling Vergunningen wegverkeer (StVZO). Zo werd er gelet op de stabiliteit bij een ongeval of het kantelen van het voertuig. Op basis van dit voorbeeldrapport wordt voor elke retrofit een eenvoudige eindcontrole uitgevoerd

    Meer info: www.webasto-group.com

    15-03-2022 om 19:40 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!