Inhoud blog
  • Sneller met een overzet
  • CMT een aan te raden vakantiebeurs
  • Deggendorf
  • Opgepast met alcoholtesters
  • Nieuwe camperbus bij Knaus
  • Duitsland
  • Nieuwe Carthago's
  • De nieuwe California
  • Er zijn al veel bladeren ,gevallen
  • Nieuw bij Rimor
  • een andere stijl
  • Nieuwe Arto's bij Niesmann+Bischoff
  • veel groen
  • 13.000 bomen
  • Alsfeld
  • Eura Mobil Integra Line GT 2025
  • CMT Stutgart
  • CMT Stuttgart
  • Duitsland
  • Laika Kreos H 5109
  • Puntgevels
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    16-12-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opgepast met alcoholtesters
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Goedkope alcoholtesters die je op internet koopt, zijn vaak onbetrouwbaar
    Een test in de labo’s van Vias toont aan dat 4 op de 5 toestellen foutieve resultaten geven
    Vias institute heeft in zijn eigen labo 5 vaak verkochte goedkope alcoholtesters getest. Het gaat om toestellen die online via een wereldbekende webwinkel te koop zijn. De resultaten zijn duidelijk: van de 5 apparaten zijn er 4 onnauwkeurig en onbetrouwbaar. Sommige zijn zelfs gevaarlijk omdat ze het alcoholpromillage van de bestuurder onderschatten. Met de feestdagen in aantocht waarschuwt Vias institute iedereen die zo'n gadget aan zijn of haar dierbaren wil geven dat het extreem gevaarlijk is om erop te vertrouwen bij de beslissing om wel of niet achter het stuur te kruipen.
    De betrouwbaarheid onderzoeken van alcoholtesters die online te koop zijn, is niet alleen belangrijk voor het publiek dat er eentje wil kopen. Er zijn ook veel preventieadviseurs, ziekenhuizen etc. die dergelijke toestellen gebruiken om alcoholmisbruik op te sporen. Daarom heeft Vias beslist om een test uit te voeren op enkele van de meest succesvolle toestellen die online te koop zijn bij een wereldbekende webwinkel.
     
    Test in een gehomologeerd labo
    De toestellen zijn getest in het Alcometrie labo van Vias institute. Dat is geaccrediteerd volgens de ISO-norm 17025. De tests werden uitgevoerd volgens de internationale standaard voor ademanalysetoestellen voor persoonlijk gebruik. Ten eerste controleerde Vias of de alcoholtesters voldeden aan de nauwkeurigheidseisen. Ten tweede werd de test herhaald nadat de apparaten waren opgeslagen bij -5 graden. Zeker op koude winterdagen kan deze temperatuur in deze tijd van het jaar gemakkelijk benaderd worden als het toestel zich lange tijd in de wagen bevindt. Op beide tests werd een tolerantiemarge van 20% toegepast, zoals de officiële norm toelaat.
     
    De 5 geselecteerde apparaten zijn geen wegwerptesters, maar kunnen meerdere keren gebruikt worden om de alcoholconcentratie in de uitgeademde lucht te controleren. Deze toestellen behoren tot de meest verkochte exemplaren op internet. De prijzen variëren van 12 euro voor de goedkoopste tot 100 euro voor de duurste. Een van deze alcoholtesters kan via Bluetooth worden verbonden met een smartphone. Hier zijn de 3 belangrijkste bevindingen van deze tests:

    1. Misleidende reclame
    Op het online verkoopplatform wordt beweerd dat deze apparaten “snelle resultaten geven om te beoordelen of je rijgeschikt bent”. Ze worden voorgesteld als “professionele blaastests” of “politieblaastests”, wat helemaal niet het geval is. Dit is niets meer en niets minder dan misleidende reclame. De apparaten die door de politie worden gebruikt, zijn uiteraard kwalitatiever en onderworpen aan veel strengere normen.

    2. Onduidelijke meeteenheden
    Het alcoholgehalte van een persoon kan op twee verschillende manieren worden gekwantificeerd: 0,22 mg alcohol per liter uitgeademde alveolaire lucht (de eenheid die de politie gebruikt) komt overeen met 0,5 gram alcohol per liter bloed (of 0,5 ‰). Tijdens deze test bleek dat de eenheid die de apparaten gebruiken helemaal niet duidelijk was. Sommige gebruikers kunnen denken dat ze “veilig” zijn als ze bijvoorbeeld “0,3” op het kleine schermpje van het apparaat zien verschijnen, terwijl ze positief zijn als de meeteenheid van het apparaat mg/l is.

    3. Onnauwkeurige en onbetrouwbare resultaten
    Op kamertemperatuur gaven 4 van de 5 geteste apparaten resultaten die incorrect waren of slechts de juiste waarde benaderden. Sommige overschatten het alcoholgehalte van de gebruiker, andere onderschatten het. In het eerste geval is dit niet al te ernstig voor de verkeersveiligheid, aangezien de bestuurder zal worden ontmoedigd om het stuur te nemen.
    In het tweede geval is het veel problematischer: het apparaat kan sommige positieve bestuurders de indruk geven dat ze achter het stuur kunnen kruipen terwijl dat niet zo is. Naast het verhoogde risico op een ongeval, zullen deze bestuurders ook tegen de lamp lopen als ze worden gecontroleerd door de politie.

    Bij de test bij een temperatuur van -5°C waren de resultaten nog slechter: geen van de geteste apparaten kon het exacte alcoholgehalte van de gebruiker aangeven, wat bewijst dat hun onbetrouwbaarheid toeneemt wanneer de weersomstandigheden verslechteren en de bestuurder het apparaat bijvoorbeeld in de kou gebruikt. We stelden ook vast dat 1 apparaat stukging tijdens de tests.
     
    Conclusie
    Slechts weinig elektronische alcoholtesters die je (goedkoop) online kan kopen, zijn echt nauwkeurig en betrouwbaar. Sommige zijn zelfs gevaarlijk omdat ze een alcoholpromillage aangeven dat lager is dan de werkelijke waarde, waardoor de bestuurder de indruk krijgt dat hij of zij achter het stuur kan plaatsnemen terwijl dat in feite niet het geval is. Om betrouwbaar te blijven, moeten ze in principe elke 6 maanden worden gekalibreerd door de fabrikant, iets wat in de praktijk quasi niemand doet. Kortom, je kunt beter voor een BOB kiezen als je gaat feesten - het is veiliger en zo ben je altijd zeker om altijd onder de wettelijke alcohollimiet te zitten!

    Als je toch een elektronische alcoholtester wilt kopen, kun je het beste voor wat duurdere apparaten gaan, ook al bieden die niet altijd een onfeilbare kwaliteitsgarantie. Je moet ook rekening houden met de volgende punten:
    • Controleer of het toestel geconfigureerd is in de juiste eenheid (mg/l) en voldoet aan de Belgische vereisten (de limiet in België is 0,22 milligram alcohol per liter uitgeademde lucht, of 0,5 gram alcohol per liter bloed)
    • Een apparaat kopen met een duidelijke gebruiksaanwijzing zodat de meetresultaten correct kunnen worden geïnterpreteerd
    • Voor een betrouwbare meting mag de persoon 15 minuten voor de test geen alcohol drinken of roken
    • Wees ervan bewust dat het alcoholgehalte in het bloed nog kan stijgen nadat de test is afgenomen!


    Meer info: Vias institute

    16-12-2024 om 21:11 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-12-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    10-12-2024 om 20:28 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe camperbus bij Knaus

    Knaus

    Boxlife Pro

    Om niet achter te blijven met de moderne meubeltrend heeft Knaus zijn Boxlife Pro ook met een modern interieur bedacht.

    Voor de modellen 2025 krijgen de camperbussen een interieur met andere  meubeloppervlakken, mat witte kastdeuren, grijze vlakke werkbladen zoals keuken aanrecht, tafelblad, de zitbanken werden eveneens bedacht met 2 kleurige overtrekken. Daartussen zien we nog mooie delen in hout decor, alles samen een schitterend harmonisch geheel.

    De Boxlife Pro heeft als basis voertuig een Fiat Ducato met als kleinste de 5,44 m lange, de midden lange is 5,99 m lang en voor de grootste moeten we onze meter 6,36 m afrollen. Het uitzicht en de technische uitrusting van de bestelwagen blijft op enkele kleinigheden na hetzelfde.

    Volledig nieuw is de badkamer. Een uittrekbaar kunststof wastafeltje biedt verschillende gebruik mogelijkheden. Zo komt er een nieuwe voor Knaus special ontwikkelde wc. Het gaat hier om een fecaliën cassette wc. Urine en fecaliën verdwijnen in een speciale zak die men gewoon bij de restafval kan kieperen. Water en andere producten zijn hier niet meer nodig. Een geïntegreerde batterij is er bij om het systeem vlot te laten functioneren.

      

    Bekijken we  het bewoonbaar deel van het interieur zien we een dieselverwarming, het voordeel is dat men geen grote zware gasflessen moet meenemen. Standaard is er een compressor koelkast in gebouwd. Om te koken kunnen de bewoners gebruik maken van de kleine blauwe bekende camping gas flessen. In die uitvoering kan men de grote bergruimte benutten voor andere zaken die men onderweg nodig heeft, dan spreken we nog niet over de bijna 60kg dat zo’n twee grote gasflessen wegen.

    Voor klanten die de nieuwe Boxlife Pro zwerfauto willen aanschaffen, hij is zo ongeveer, dat hangt af van de toebehoren, 4000 euro goedkoper dan zijn oudere broer.

    Technische gegevens

    Basis voertuig: Fiat Ducato type bestelwagen

    Afmetingen: L X B X H   5,41/5,99/6,36 x 2,05 x 2,82 m.

    Motor: Turbo diesel 120 pk

    MTM 3.500 kg

    Indelingen: 7 indelingen

    Keus: dwarsbedden of enkele bedden

    Meer info: www.knaus.com

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    10-12-2024 om 20:27 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-12-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duitsland
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    09-12-2024 om 21:04 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe Carthago's

    Carthago

    C2-Tourer

    Een smalle lichte  Carthago go op Mercedes-Benz-Sprinter staat in de belangstelling.

    Een nieuwe reeks bij Carthago. De vorige C-Tourer wordt nu C1-Tourer genoemd, Hij maakt plaats voor de C2-Tourer. Met zijn 2,17 brede opbouw is hij 10 cm smaller en wordt enkel als integraal op Mercedes-Sprinter met verlaagd Al-Ko chassis aangeboden.

    Alleen al de smalle stuurcabine is volgens het Carthago bestuur rond de 50 kg lichter. Dit in verbinding met andere lichtbouwdelen zal dat bij de 3,5 tonners meer reisbagage toelaten.

    Het gamma van de C2- Tourer bestaat uit vijf indelingen. Allen hebben een ruime badkamer met afzonderlijn douche cel. Verder is er de 7,2 m lange I 145 RBLE met enkele bedden. De I 147 RBLEK is tien centimeter langer. Het grootste deel van die tien centimeter wordt gebruikt voor een grotere koelkast in de keuken. Beide 147 typen biedt de fabrikant aan met een eilandbed in plaats van enkele bedden. De L varianten zetten 4,2 ton op de weegschaal, met kortere uitvoeringen mag men met een rijbewijs B rijden. Het interieur heeft witte bovenkastdeuren zonder handgreep, wanden zijn in mooi donker houtdecor uitgevoerd, comfortabele L-zitbank, een relatief grote tafel een uitgebreid licht systeem maken het aangenaam vertoeven in de nieuwe C2-Tourer

     Technische gegevens.

    Basisvoertuig: Mercedes-Benz-Sprinter, voorwiel aandrijving, AL-Ko verlaagd chassis.

    Afmetingen: LXBXH 7,2/7,3/7,4 x 2,17 x 2,92 m

    MTM: Vanaf 3,5 ton

    Reeksen: C2-Tourer heeft 5 indelingen waaronder enkele bedden en eiland bedden.

    Meer info: www.carthago.com

    09-12-2024 om 21:03 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-12-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    07-12-2024 om 16:30 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuwe California

    De nieuwe California

    Reismobiliteit opnieuw gedefinieerd: de nieuwe California

    De California. De meest succesvolle kampeerauto ter wereld van Volkswagen Bedrijfsvoertuigen is al tientallen jaren een symbool van kampeermobiliteit gecombineerd met dagelijks gebruiksgemak. De nieuwe California staat klaar om deze erfenis voort te zetten. Innovatieve concepten, een nieuw platform, een nieuw interieurconcept en nieuwe functionaliteiten: de nieuwe California staat voor gemoderniseerd kamperen en dagelijks gebruiksgemak dankzij flexibiliteit, connectiviteit en innovatief gebruik van de ruimte. Ontdek nu de vier nieuwe California-modellen: Beach, Beach Camper, Coast en Ocean

    Uiterst flexibele zitplaatsenRuimer kamperen

    In plaats van een handmatige handrem maakt de elektrische parkeerrem een doorgang mogelijk tussen de stoelen van de bestuurder en passagier (beide draaibaar en in hoogte verstelbaar) richting de passagiersruimte van de nieuwe California. Achter de bestuurdersstoel is voldoende ruimte, bijvoorbeeld voor een Porta Potti. De twee eenvoudig te verwijderen of te verschuiven afzonderlijke stoelen in de passagiersruimte zorgen snel en eenvoudig voor meer ruimte, bijvoorbeeld voor een surfplank of een grote aankoop zoals een meubel. Bovendien bieden ze meer flexibiliteit en meer comfort dankzij de slaapfunctie en geïntegreerde lades

    .

     Smart Camping

    Digitale features, innovatieve, hoogwaardige mobiele onlinediensten en intelligente rijhulpsystemen: in de nieuwe California zijn nuttige zaken standaard. Zoals weergave en bediening van camperfuncties, klimaatbediening in de passagiersruimte, verwarming van het interieur via de standverwarming, regeling van de sfeerverlichting (rondom het dakframe) en nog veel meer via drie touchpoints: via de California-app , de nieuwe in-car-app  en de nieuwe camperbedieningseenheid op de C-stijl met een 12,7 cm (5”) groot aanraakscherm met portretindeling.

     Meer vrijheid, ook bij dagelijks gebruik

    De nieuwe California zet niet alleen normen met betrekking tot kamperen. Hij maakt ook in het dagelijkse leven indruk met slimme innovaties. De twee schuifdeuren aan de bestuurders- en passagierszijde verhogen niet alleen de veiligheid bij het instappen, maar maken ook het dagelijkse gebruik aanzienlijk eenvoudiger. Rond de auto lopen met je boodschappen? Dat hoeft niet meer. De koelkast direct van buitenaf vullen? Geen probleem. Lichtere afzonderlijke stoelen in de passagiersruimte die individueel kunnen worden verplaatst of verwijderd om grotere spullen te vervoeren? Of je nu gaat mountainbiken of uitgebreid gaat winkelen, dat kan gemakkelijk en snel. Heel handig voor iedereen die snel wil overschakelen van mobiele kantoormodus naar vrije tijd.

    Kamperen en uitrustingen
    De nieuwe California biedt heel wat nieuws op het gebied van kamperen en uitrusting. En hoe: nieuwe materialen, nieuwe uitrustingen, nieuwe concepten, nieuwe modeleigenschappen, nieuwe functies en nog veel meer. Ontdek de nieuwe definitie van kamperen en de dagelijkse gang van zaken. Met de nieuwe California.

     

     Technologie en comfort

    Of het nu gaat om een kampeeravontuur, een gezinsuitstap of een rit naar de stad: Talrijke rijhulpsystemen, digitale functies en modern infotainment maken van elke trip een plezier en zorgen ervoor dat je ontspannen op je bestemming aankomt.

    Digitale diensten en connectiviteit
    De nieuwe California is meer geconnecteerd dan ooit tevoren – en dus optimaal voorbereid op de wereld van vandaag. Met behulp van de mobiele online diensten van VW Connect heb je onderweg gemakkelijk toegang tot tal van handige functies en diensten die je reis gemakkelijker maken. Via de geïntegreerde In-Car Shop kun je zelfs nieuwe functies ontgrendelen om je comfort later nog verder te verbeteren – en om het Amazon Alexa-spraakassistentiesysteem aan boord te halen.

    Slapen

    Even iconisch als praktisch: het dakbed. In de nieuwe California is het voorzien van veerschotels en bestaat het uit een licht aluminium dakschaal en een vouwbalg van 3 lagen. Dit betekent: standaard panoramisch uitzicht door de opening aan de voorkant en de royale zijvensters. Je kunt het pop-updak in alle modellen handmatig bedienen of vanaf het model Beach Tour als optie elektrohydraulisch op drie manieren: met de camperbedieningseenheid op de C-stijl rechts, via het infotainmentsysteem of via de California-app op je smartphone.

    Vanaf het model Beach Tour biedt de nieuwe California 2 extra slaapplaatsen.

    Keuken

    Koken in de camper? De Beach Camper heeft een praktische minikeuken met een gaskookplaat achteraan. Onder de open klep ervan kun je koken, nog meer beschut tegen het weer. De California Coast en California Ocean daarentegen vallen in de smaak met een nieuw ontworpen zomerkeuken met gaskookplaat, spoelbak en een koelkast die zowel langs binnen als buiten toegankelijk is (met de schuifdeur open).

     

    In 't kort

    De nieuwe California beschikt standaard over 2 schuifdeuren – hiermee is het nog eenvoudiger om het voertuig in je dagelijkse leven en je kampeeravonturen te integreren. De schuifdeur aan de passagierszijde maakt in- en uitstappen eenvoudig. De extra schuifdeur aan de bestuurderszijde biedt samen met het compleet vernieuwde keukengedeelte en een buitenklaptafel  diverse mogelijkheden om buiten te koken en te eten. Direct bij de schuifdeur bevindt zich het keukengedeelte met gaskookplaat en spoelbak. De koelkast is zowel langs buiten als langs binnen toegankelijk en wordt dankzij de optionele luifel tegen zon en regen beschermd. De ruimte aan de passagierskant kan zelfs worden uitgebreid met externe accessoires zoals een voortent of zonnezeil. Hierdoor kun je de ruimte buiten aanzienlijk uitbreiden en je California omtoveren tot een praktische 3-kamerwoning.

     Meer Info joke.boon@dieteren.be

     

    07-12-2024 om 16:29 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-12-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Een avontuur met CMT 2024

    Ongeveer 1.300 exposanten presenteren in januari 2024 spannende vakantiebestemmingen, caravaninnovaties en nog veel meer

    Zand onder de voeten voelen, berglucht inademen of zich laten fascineren door andere culturen: de Duitsers hebben de reislust herontdekt. ​​Dat bleek uit de reisanalyse van 2023 van de "Forschungsgemeinschaft Urlaub und Reisen" (Onderzoeksvereniging voor vakanties en reizen) in Kiel. En nergens kun je beter informatie over vakantie vinden dan op CMT, 's werelds grootste consumentenbeurs voor toerisme en vrije tijd. Van 13 tot en met 21 januari 2024 draait alles om vakantie in de tien beurshallen van Messe Stuttgart. "We kijken ernaar uit om onze bezoekers weer de mooiste manieren van reizen te presenteren", aldus Alexander Ege, directeur van de vakantietentoonstellingen van Messe Stuttgart. "Geïnteresseerden vinden bij Messe Stuttgart alles onder één dak: van vervoermiddelen en vakantieregio's tot lokale activiteiten. We hebben een van de grootste en meest uitgebreide overzichten van de vakantiebranche gecombineerd met eersteklas advies ter plaatse." In totaal zullen 1.300 exposanten aanwezig zijn op CMT 2024.

    Wie graag in een vierwielerhuis reist, kan bij CMT zo'n 1.200 caravans, campers en recreatievoertuigen bekijken, evenals een breed scala aan accessoires. Bezoekers van de beurs krijgen de gelegenheid om de stoelen en matrassen in deze voertuigen te testen of verschillende modellen te vergelijken. Wie op zoek is naar een nieuwe luifel, een zonnesysteem of andere accessoires, vindt in de beurshallen zeker de juiste oplossing. Caravaning-nieuwkomers moeten een tussenstop maken bij de fabrikanten van daktenten. Ook worden er een groot aantal bestelwagens voor beginners tentoongesteld. CMT biedt ook inspiratie voor de volgende caravanvakantie: talrijke campings en staanplaatsen, evenals informatie over mobiele reisinfrastructuur wachten op geïnteresseerde bezoekers.

     

    Van de Schwäbische Alb tot de Filipijnen
    Naast internationale bestemmingen als Taiwan, Malawi, Slovenië en Korea staan ​​dit jaar ook regionale feestdagen centraal, meer bepaald Baden-Württemberg. "Veel inwoners van Baden-Württemberg weten niet eens hoe mooi hun eigen 'Ländle' (deelstaat) is", aldus Ege. Verschillende regio's worden daarom samen gepresenteerd. Naast excursietips en overnachtingsmogelijkheden is het mogelijk om op verschillende beursstands de culinaire geneugten van de regio's te ontdekken, zoals bijvoorbeeld op de stand van de Schwäbische Alb. De Schwäbische Alb is de culinaire partner van CMT. De regio herbergt talloze lokaal en duurzaam geproduceerde producten, evenals buitengewone restaurants en culinaire ervaringen die vaak ver buiten de Schwäbische Alb bekend zijn. Geïnteresseerde bezoekers krijgen bij CMT alvast een voorproefje. Maar wie verlangt naar witte stranden, blauw water en palmbomen, vindt die dit jaar ook: de Filipijnen zijn dit jaar bij CMT te zien en presenteren hun cultuur tijdens de vakantietentoonstelling. Het middelpunt van de tentoonstellingspresentatie zal de nieuwe campagne zijn met de titel "Love the Philippines". Het middelpunt van de campagne is de liefde van de Filipino's voor hun eigen land. De eilandstaat zal worden gepresenteerd op CMT samen met een indrukwekkende LED-muur en een foodtruck die Filipijnse specialiteiten aanbiedt.

     

    Drie dagen outdoorplezier bij CMT
    Drie dagen lang informeren exposanten opnieuw over wandel- en fietsvakanties, maar ook over de juiste hardware en bijpassende accessoires – en wel van 13 tot en met 15 januari 2024 in hal 9. Het is zelfs mogelijk om ter plekke verschillende fietsmodellen te testen. Wie niet te ver weg wil voor een fiets- of wandelvakantie, vindt hier voldoende inspiratie en informatie over actieve vakanties in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Maar ook de fiets- en wandelvakanties krijgen een internationaal tintje: naast landenpresentaties als Japan, Montenegro en Catalonië zijn er spannende reisorganisatoren aanwezig die zowel fiets- als wandelvakanties aanbieden in interessante bestemmingen. Deze bestemmingen zijn onder meer Nepal, China, Centraal-Azië en Latijns-Amerika.

     

    Golf-, wellness- en watervakanties
    Ook voor actieve vakantiegangers heeft het tweede weekend van CMT van 18 tot en met 21 januari 2024 wat te bieden: in hal 9 presenteren exposanten hun vakanties op het gebied van golf, wellness en cruises. In de golfsectie vinden geïnteresseerde bezoekers kleding, ballen, trolleys en verschillende golfclubs – van Heilbronn tot het Bodenmeer – en golfvakantiebedrijven. Bezoekers die op zoek zijn naar ontspanning kunnen het aanbod van schoonheidsbehandelingen bekijken, evenals ayurvedavakanties en retraite-aanbiedingen. Wie zijn vakantie op volle zee wil doorbrengen, is in deze periode bij CMT aan het juiste adres. Van 18 tot en met 21 januari 2024 nemen grote rederijen deel aan de beurs, evenals gespecialiseerde leveranciers die in de hal te vinden zijn: van aanbieders van Antarctische expedities en jachtcharters tot riviercruisebedrijven. Individuele rederijen zijn gedurende de hele beurs aanwezig.

    Zin in CMT? Geïnteresseerden vinden hier informatie over de Stuttgarter Festspiele en tickets:  http://www.messe-stuttgart.de/cmt

    06-12-2024 om 20:39 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-12-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Er zijn al veel bladeren ,gevallen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    05-12-2024 om 20:57 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw bij Rimor

    Rimor

    Bliss en Horus 12

    Rimor brengt een nieuwe reeks “Bliss” op de markt plus een camperbus met een ongewone indeling. De fabrikant ontwierp een modern interieur met panden in een mooi houtdecor. Zeer gezellig om in te vertoeven. Op de flanken langs buiten eenvoudig decor elementen en de benaming van de zwerfauto.

    Rimor plaatst de Bliss zo ongeveer in het midden van zijn gamma, tussen de Kilig op Ford Transit en het vlaggeschip Super Brig op Fiat Ducato. De reeksen Seal en Evo werden uit productie genomen.

    Bliss 9

    Voor de Bliss verkozen de Italianen een Fiat Ducato als basisvoertuig. In de reeks zien we zes alkoof types en acht halfintegrale. Voor de indelingen kozen de ontwerpers de gemakkelijkste weg en namen die van de Seal Reike als voorbeeld. Drie alkoven en halfintegralen zijn 6,42 m lang uitgerust met een Fransbed, een mini sanitair ernaast. Het grotere model de Bliss 69 van 7,16 m lang heeft een eilandbed en een ruime badkamer. De vloer van de douchecel met ingelegd vloerrooster ligt op dezelfde hoogte als die van de slaapkamer. De douchedeuren draaien terug en zo bekomt men meer bewegingsvrijheid voor het bed. Bij de Bliss 50 vinden we een speciale indeling. In het 7 m lange interieur zijn 6 vaste bedden. Omdat te verwezenlijken zijn er achterin twee stapelbedden langs de zijkanten en twee bedden in de alkoof. Zelden vindt men een indeling zoals in de Bliss 9 met zijn max chassis en 7 volwaardige zitplaatsen.

    Horus 12

    De camperbussen kregen een update in de moderne stijl van de Bliss. Nieuw zijn de indelingen van de kleine 540 in Fiat Ducato. De Horus 12 heeft achterin een dwarsbed en achter de zitbank een smal bed. Tussen bed en badkamer is een bergvak. Het bed kam men omhoog klappen.

    Meer info www.rimor.it

         Info@alphamotorhomes.be

    05-12-2024 om 20:55 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-12-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    November 2024 : stopt de daling in de verkoop van speedpedelecs?


    Filip Rylant, woordvoerder van de mobiliteitsfederatie TRAXIO vat de cijfers als volgt samen: “November bevestigt de trend van de voorbije maanden en de daarbij horende tegengestelde dynamiek tussen nieuw en tweedehands aan het licht. De tweedehandsmarkt behoudt een sterke groei met een stijging van +7,6% (524 stuks) ten opzichte van 2023. Omgekeerd daalt de verkoop van nieuwe speed pedelecs met -15,1% (864 stuks), wat de huidige uitdagingen in de fietssector vertaalt.

    Wanneer we het marktaandeel van nieuwe en tweedehandse speed pedelecs analyseren in de voorbije elf maanden, dan stellen we een verschuiving vast in consumentenvoorkeur: zij kiezen steeds meer voor de tweedehandsmarkt. Wanneer we de gecumuleerde inschrijvingscijfers van nieuw en tweedehands bekijken, dan valt op dat het marktaandeel occasies aanzienlijk gestegen is, meer in het bijzonder van 30,3% in 2023 naar 38,4% in 2024, terwijl het marktaandeel nieuwe snelle fietsen is gedaald van 69,6% naar 61,6%.

    Volgens de feedback van onze professionals is er weliswaar een hernieuwde interesse voor nieuwe speed pedelecs. Zo werden in de afgelopen weken opnieuw meer bestelbonnen getekend voor speed pedelecs, die logischerwijs in 2025 ingeschreven zouden moeten worden. Daaruit kunnen we afleiden dat dat de markt van nieuwe modellen volgend jaar waarschijnlijk opnieuw zal aantrekken.”

    “In november is het aantal inschrijvingen van speed pedelecs licht gedaald in vergelijking met vorig jaar. In 2024 zien we een afname van ongeveer 150 nieuwe exemplaren, wat deels wordt gecompenseerd door een toename van occasies. Deze verandering kan de start zijn van een verkoopherstel en geeft hoop op betere vooruitzichten in 2025”, vertelt Frank Glorieux, Algemeen Secretaris van TRAXIO VELO.

    Inschrijvingen nieuwe speed pedelecs (november 2024)

    Hoewel er nog altijd beduidend meer nieuwe SP's worden gekocht, tonen de cijfers van 2023 en 2024 een significante verschuiving in het marktaandeel tussen nieuw en tweedehands. In 2023 waren tweedehandse SP’s nog goed voor 30,4% van de markt, terwijl nieuwe SP's goed waren voor 69,6%. In 2024 stijgt tweedehands naar 38,4% tegenover 61,6% voor nieuw.

    Particulier versus bedrijven en leasing (november 2024)

    De markt voor nieuwe speed pedelecs vertoont een aanzienlijke daling voor de eerste 10 maanden van 2024 ten opzichte van het voorgaande jaar: het totale aantal inschrijvingen is met -17,8% gedaald, van 14.704 in 2023 naar 12.092 in 2024.


    In 2024 laat het leasesegment een stevige daling optekenen, van 7.367 naar 6.117 inschrijvingen of -17%. Het segment particulieren daalt met -18%, van 5.243 naar 4.297. In het bedrijfssegment gaat het van 2.094 naar 1.678, een daling van -19,9%.

    In de eerste elf maanden werden bijna 2 op de 3 nieuwe speed pedelecs ingeschreven door niet-particulieren, in het bijzonder door leasing. Iets meer dan de helft (50,6%) van de inschrijvingen is afkomstig van leasing, 35,5% van particulieren en 13,9% van zakelijke klanten.

    Inschrijvingen van tweedehandse speed pedelecs (november 2024)

    De markt voor gebruikte speed pedelecs blijft groeien tot 524 (+7,6%) eenheden die opnieuw werden ingeschreven in november 2024, ten opzichte van 487 voor dezelfde periode in 2023. Over de eerste elf maanden van 2024 is het aantal inschrijvingen van tweedehandse SP's met +17,1% gestegen ten opzichte van dezelfde periode in 2023, en met +40,8% ten opzichte van 202

    Op de tweedehandsmarkt overheersen de particulieren met een marktaandeel van 92,9%, gevolgd door bedrijven met 5,7% en leasing met slechts 1,4%.

    Deze cijfers duiden op een aanhoudende positieve dynamiek in de markt voor tweedehandse snelle fietsen. Leasefietsen komen na enkele jaren op de markt als betaalbare tweedehands exemplaren indien de eigenaar ervoor kiest om dat model in te ruilen voor een moderner exemplaar. Dat opent perspectieven voor wie op zoek is naar een snel maar betaalbaar alternatief. Bovendien een goed voorbeeld van een circulair product!

    Inschrijvingen nieuwe en tweedehandse speed pedelecs per provincie (cumul 2024)

    Vergeleken met november vorig jaar merken we grote verschillen tussen nieuwe en tweedehandse speed pedelecs in de Belgische provincies.


    In 2024 blijven zowel nieuwe als tweedehandse speed pedelecs een overwegend Vlaams fenomeen. Vlaanderen is goed voor respectievelijk 94,6% (nieuw, 11.441 eenheden op een totaal van 12.092) en 91,2% (occasie, 6.867 eenheden op een totaal van 7.532) van de markt.

    Alle Vlaamse en Waalse provincies laten een daling optekenen voor nieuwe speed pedelecs in vergelijking met 2023. De procentuele dalingen variëren van -3% tot -44%, met Namen (-44%), Luik (-43%) en Vlaams Brabant (-27%) als uitschieters. Oost-Vlaanderen beperkte de schade dan weer tot slechts -3%.

    Aan de andere kant tonen alle provincies (behalve Luik en Henegouwen) een aanzienlijke groei van tweedehandse speed pedelecs tijdens de eerste elf maanden van 2024 vergeleken met 2023. De stijgingen varieerden van +7% tot +45%, waarbij provincies als Waals-Brabant (+23%), Antwerpen (+19%), en West-Vlaanderen (+18%) alsook Brussel (+45%) een mooie groei lieten optekenen.

    Meer info TRAXIO

    04-12-2024 om 20:37 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-12-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een andere stijl
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    03-12-2024 om 20:57 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe Arto's bij Niesmann+Bischoff

    Niesmann+Bischoff

    Arto 78 en Arto 88.

    Niesmann+Bischoff heeft zijn Arto 78 en 88 een totaal nieuw interieur gegeven, duidelijk afgekeken van zijn vlaggeschip Flair, daarbij zijn de nieuwelingen gebouwd op een Mercedes-Benz-Sprinter wat hen meer indruk geeft. Een Mercedes-Benz-Sprinter met voorwiel aandrijving verhoogt niet alleen het rijcomfort maar ook de waarde van de kampeerauto. De fabrikant deed beroep op het bijzonder vlak AL-Ko laag chassis dat het mogelijk maakte een 37 cm hoge dubbele bodem te realiseren. In de nieuwe integrale Arto’s van net geen 3 m hoog heeft men nog een stahoogte van 2,03 m.

    Ze kunnen 300 l verswater tanken en 200 l afvalwater opslaan goed om niet te snel op zoek te moeten gaan naar verswater. Een 150 Ah Lithium batterij is standaard bij iedere Arto. Dat is nodig want in nieuwe kampeerauto’s zijn veel motortjes die stroom nodig hebben om hun werk te kunnen doen.

    Het interieur van beide  nieuwelingen 78 en 88, de laatste is met achterin met een dubbele as uitgerust, met een modern hoogwaardig meubilair uitgerust. Hier hebben de vakmensen hen tot in detail onberispelijk uitgevoerd. Zo kan men de hoekzitbank draaien en bekomt men volwaardige zitplaatsen in de rijrichting. Onder de enkele  bedden zijn ruime kleerkasten. De nieuwe Arto’s hebben een verschuifbare wand van de badkamer en een afzonderlijk douche cel

    Technische gegevens

    LXBXH 9,07/7,82 x 2,4 x 3,03 m

    Basis voertuig: Mercedes-Benz-Sprinter met voorwielaandrijving

    Laag AL-Ko chassis

    Motor: turbo diesel 150 pk

    MTM 4500/5500 kgr

    Bedden: achterin enkele bedden

    Meer info:www.niesmannbischoff.com

    03-12-2024 om 20:56 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-12-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.veel groen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    01-12-2024 om 20:45 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.13.000 bomen

    5-jarig jubileum en bijna 13.000 bomen

    Op 23 november 2024 vierde de landelijke campervereniging “WOHNmobil für Klimaschutz e.V.” bestaat 5 jaar en is ook blij met de 10.000ste boom die op 9 november 2024 werd geplant.

    "Toen we de club op 23 november 2019 oprichtten, hadden we niet kunnen vermoeden dat we...

    “Vijf jaar later zouden we onze 10.000ste boom doneren en planten voor een klimaatstabiel gemengd bos”, zegt clubbestuurslid Albert Märkl achteraf.

    De huidige 220 leden en 23 ondersteunende leden kunnen met trots terugkijken op deze indrukwekkende balans. Vooral omdat er nu nog eens 2.200 bomen zijn toegevoegd tijdens de huidige plantcampagnes in de buurt van Ebrach/BY en Hürtgenwald/NW.

    Märkl vervolgt: "Het is een zeer bevredigend idee dat elk van onze bijna 13.000 bomen de komende 100, 150 en zelfs nog meer levensjaren CO2 uit de atmosfeer zal opnemen en een belangrijke bijdrage zal leveren aan de bescherming van het klimaat. Elke geplante boom vermindert ook de ecologische voetafdruk van onze leden.”

    De vereniging zet zich ook in voor het behoud van een ander belangrijk CO2-reservoir: onze heidevelden.

    Op 2 november 2024 bespraken 18 clubleden voor de tweede keer sinds 2023 een heidegebied in Venner Moor in Nedersaksen. Nieuwe, opkomende bomen worden zo dicht mogelijk bij de grond afgesneden met een snoeischaar of kleine zagen. “Dit is een zeer belangrijke maatregel voor het behoud van het veengebied en daarmee voor de bescherming van het klimaat, omdat bomen veel water uit het veengebied onttrekken. Als het veengebied uitdroogt, komt er opgeslagen CO2 vrij”, legt Märkl uit.

    De campervereniging wil haar engagement de komende 5 jaar verder versterken en graag zien dat dit een nog bredere respons krijgt in de caravanwereld. “Als u als stacaravaneigenaar of bedrijf een actieve bijdrage wilt leveren aan milieu- en klimaatbescherming, hetzij om uw eigen ecologische voetafdruk te verkleinen, hetzij om het bos ‘klimaatgeschikt’ te maken voor de toekomst, of om beide te bereiken, vindt u bij WOHNmobil Vereniging voor Klimaatbescherming het juiste adres", legt Märkl uit.

    Op 23 november 2019 richtten Albert Märkl en enkele toegewijde camperliefhebbers de vereniging “WOHNmobil für Klimaschutz e.V.” op in Niedernhausen, Hessen. De inschrijving in het verenigingsregister van Wiesbaden vond plaats op 11 december 2019. Het doel van de vzw is een bijdrage te leveren aan de bescherming van onze natuur en daarmee aan de bescherming van ons klimaat. Alle clubleden betalen een jaarlijkse contributie, die wordt berekend op basis van de kilometers die in het betreffende jaar met de camper of vergelijkbaar voertuig zijn gereden. Concreet betalen zij 1 cent per kilometer, tot een maximum van 100 euro per jaar. Met de maximale jaarlijkse bijdrage van 100 euro kan elk individu jaarlijks maximaal 20 klimaatrobuuste bomen planten en deelnemen aan actieve natuur- en klimaatbescherming.

    01-12-2024 om 20:44 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-11-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alsfeld
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    30-11-2024 om 20:46 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eura Mobil Integra Line GT 2025

    Eura Mobil Integra Line GT

    Met een nieuwe integraal maakt Eura Mobil zijn gamma weer iets uitgebreider. Zijn hoogwaardige uitrusting maakt de Integra Line GT  vooral aantrekkelijk.

    De nieuwe GT leent zich wat betreft indeling sterk aan de Integra-line reeks. Het grote verschil zit hem in het basisvoertuig. In plaats van een Fiat Ducato zien we hier een  Mercedes-Benz-Sprinter met een nieuw AL-Ko chassis en met een dubbele bodem. Het super diep AL-Ko chassis is bijna 10 cm dieper als de vorige chassis, waardoor het zwaartepunt iets dieper komt te liggen ten gunste van een stabielere wegligging.

        

     Nog een ander voordeel is de 8 cm hogere dubbele bodem die nu tot 28 cm nuttige ruimte aanbied. Voor de stahoogte in het woongedeelte meten we 2,05 m. Met het driezonen bergruimte concept stelt de fabrikant een nieuw nuttig bruikbaar chassis systeem voor. Van vooraan tot achterin hebben we zone 1 met de watertank, in zone 2 is voor bagage, in zone 3 bevindt zich de garage. In de kortere stuurcabine heeft de chauffeur een betere blik op het verkeer. Het voorfront met de smalle lichten, de speciale vorm van de radiator grille geven de nieuw Integra en sportief uitzicht.

    Warm water verwarming en lithium batterijen zijn standaard, luxe uitvoeringen zoals elektrische bediening van de kraan voor het afvalwater werken met een druk op de knop. Voor het koetswerk zijn hagelbestendige polyester platen gebruikt gekoppeld aan een 10 jarig waterdichtheidsgarantie.

     Binnen heeft Eura Mobil voor een modern contrastrijk meubilair met lichte bovenkasten gekozen. Een keuken met zwarte armaturen en nog vele schitterende details maken een aangenaam verblijf in het woongedeelte.

    Om te beginnen worden 2 indelingen aangeboden, de GT 726 EF met enkele bedden, de GT 726 QF met een eilandbed. Vooraan zijzitbanken met verschuifbaar en samen klapbaar tafelblad. Achter de keuken een sanitair met afzonderlijke douchecel over de volle breedte van de kampeerauto.

    Meer info www.euramobil.de

    30-11-2024 om 20:45 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-11-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CMT Stutgart
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    29-11-2024 om 19:09 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CMT Stuttgart

    CMT laat de harten van caravanfans sneller kloppen

    Nieuwe producten, exclusieve voertuigen en de juiste bestemmingen op één plek

    De wereld ontdekken in een caravan, kampeerauto of daktent is voor veel mensen de favoriete manier van reizen. Dit is precies de reden waarom het CMT zich in januari 2024 opnieuw sterk zal richten op het thema caravannen. “De CMT is ons vlaggenschip in Stuttgart, het caravanterrein is de commandobrug”, zegt Alexander Ege, directeur Beurzen en Evenementen. “Alleen al zeven van de tien hallen worden bezet door caravaning-exposanten. Een uitgebreider aanbod vind je nergens anders.” Het CMT opent vanaf 13 januari 2024 negen dagen lang zijn deuren voor vakantie- en caravanliefhebbers.

    Van kampeerauto’s tot expeditievoertuigen en luxe liners:
    grote en bekende traditionele fabrikanten presenteren hun complete portfolio caravans en kampeerauto’s in het L-Bank Forum (hal 1). Als je iets multifunctioneels en ongebruikelijks wilt, ben je bij de galerie in L-Bank Forum (hal 1) aan het juiste adres. Hier tonen exposanten indrukwekkende 4x4-voertuigen voor langeafstandsreizen en expedities. Niets staat een reis door de woestijn, door de jungle of iets dergelijks met de voertuigen in de weg.

    Geïnteresseerden kunnen in hal 2 luxe rolappartementen vinden. Daar presenteren fabrikanten voertuigen die aan niets ontbreken: wijnkast, complete keuken, ruime badkamer – en soms zelfs een garage voor een kleine auto. De bloeiende sector gesloten bestelwagens, bestelwagens en kampeerauto’s is thuis in de CERATIZIT Hall (Hal 3) en Hall 5. Hier ervaren bezoekers het hele aanbod, van kleine minicampers tot comfortabele busjes. Vooral stadscampers, kleine vrijetijdsvoertuigen met uitzetdak, die je bij een grote verscheidenheid aan merken ziet, zijn momenteel populair.

    De juiste accessoires voor uw caravanvakantie
    In hal 7 draait alles om accessoires. Talrijke exposanten bieden een grote keuze aan producten voor zelfbouwers en expansieliefhebbers. Van A voor oprijwig tot Z voor extra koplampen, alles wat de competente accessoirebranche met service en advies ter plaatse te bieden heeft, vindt u in deze hal. In de Alfred Kärcher Hall (hal 8) vindt u een breed aanbod aan kampeer- en parkeerplaatsen en alle relevante aanbieders voor de infrastructuur voor mobiel reizen. Ook tenten, luifels en bijpassende accessoires worden in deze hal gepresenteerd.

    Maar ook het thema duurzaamheid bij het caravannen krijgt op CMT 2024 hoge prioriteit. Geïnteresseerden kunnen bij een informatiehoek bij de oostelijke ingang interessante informatie over milieuvriendelijke vakanties vinden.

    Ontspan en ontdek meer in de Vans & Friends-huiskamer
    Na zoveel inspiratie heeft elke caravanliefhebber behoefte aan een pauze. In de woonkamer van Vans & Friends in de Alfred Kärcher Hall (hal 8) zijn comfortabele zitplaatsen beschikbaar voor persoonlijke uitwisselingen met influencers. Maar het gebied is veel meer dan alleen een plek om te ontspannen: hier vinden lezingen van bloggers over de thema's van uitbreiding en nieuw werk plaats. Experts geven ook informatie over individuele uitdagingen bij het ombouwen, uitbreiden en dagelijks kamperen. Elke dag staat in het teken van een ander onderwerp, zo gaat het op 17 januari over reizen met je hond, en drie dagen later over klussen op het gebied van de bestelwagens.

    Er is ook een informatieruimte over modern werk in het Rothauspark. Hier worden drie voertuigen gepresenteerd die zijn ontworpen om onderweg te werken. Ook vinden hier gesprekken met influencers plaats.

    https://cdn.messe-stuttgart.de/cavok/850737/de/CMT_23_P_114.jpg

    29-11-2024 om 19:08 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-11-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duitsland
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    28-11-2024 om 21:09 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 16/12-22/12 2024
  • 09/12-15/12 2024
  • 02/12-08/12 2024
  • 25/11-01/12 2024
  • 18/11-24/11 2024
  • 04/11-10/11 2024
  • 28/10-03/11 2024
  • 21/10-27/10 2024
  • 14/10-20/10 2024
  • 07/10-13/10 2024
  • 30/09-06/10 2024
  • 23/09-29/09 2024
  • 16/09-22/09 2024
  • 26/08-01/09 2024
  • 19/08-25/08 2024
  • 12/08-18/08 2024
  • 05/08-11/08 2024
  • 29/07-04/08 2024
  • 15/07-21/07 2024
  • 08/07-14/07 2024
  • 01/07-07/07 2024
  • 24/06-30/06 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!