Inhoud blog
  • Knaus modellen 2026
  • Tabbert modellen 2026
  • Weinsberg modellen 2026
  • Fietsen in Belgiê
  • Fietsleasing
  • Fietsen met 2
  • Leasen is de toekomst van de fiets
  • Fietsen kan bijna overal
  • Veel fiets kilometers
  • Lekker fietsen
  • Een stimulans
  • Voor een vakantie per fiets
  • Steun voor winkeliers
  • Zelfs tijdens winterdagen
  • Fiets vergoeding
  • TRAXIO VELO
  • Veilig afdalen
  • Vakwerkhuizen
  • Dethleffs Just Go T 7055 DBL
  • een korte pauze maken
  • Fendt Next 380
  • Mooi om te fietsen
  • Pedelecs
  • Weg slepen was nodig
  • Takelbedrijven
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    07-07-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fendt Next 380

    Fendt Next 380

     Next 380, een nieuw caravanmerk volgt blijkbaar de trend naar licht eenvoudig ingerichte caravans. Het motto van dit merk is trouwens “instappen, aankomen en genieten”. Met dit merk hoopt men nieuwe generatie kampeerders aan trekken die het licht, compact en functioneel wil hebben.

    Dat wil niet zeggen dat het interieur een primitieve uitrusting heeft. Alles wat aan boord is om een leuke vakantie te beleven vindt men ook in een Fendt caravan.

    De Next 380 is ontworpen om door elektrische of kleine wagens getrokken te worden. Het gewicht speelt een belangrijk rol om het rijbewijs niet te vergeten.

              

     

    Next 380 heeft een aerodynamische vorm, zijn schuin achterfront is een blikvanger. Eenvoudige verkeerslichten zijn in de witte bumper geïntegreerd. Gladde aluminium buitenplaten, licht getinte vensters en de knappe decor tekeningen geven hem een chick uiterlijk. De opbouw wordt gedragen door een licht Al-Ko chassis met een geknikte as wat een ideale wegligging waarborgt. Mooie sierringen op wielen zijn als de puntjes op de i. Vier witte handgrepen op goede hoogte vallen bijna niet op. De koffer onder het bed is langs een buiten serviceluik te bereiken. De gasfles heeft zijn langs de linkerkant bereikbare koffer met in de bodem een verluchting. In plaats van achteraan een fietsrek werd dit op de dissel gemonteerd waar geen venster in het voorfront is.

     

     

     Via een mobiel opstapje komen we door de ééndelige buitendeur in een verrassend grote leefruimte voor deze korte caravan. Dat ontstaat door slechts achterin en vooraan een bovenkast te hebben. Aan de zijkant zijn open legplanken met stootranden. Bovendien bevordert de horizontale houtekening van het houtdecor het ruimtelijk gevoel nog meer. De architecten van de Next hebben het zich niet te moeilijk gemaakt met de indeling. Vooraan een Fransbed en het sanitair, achterin een zitgroep voor twee of drie bewoners is zowat een succesvolle indeling in de caravanwereld. Voor de open legplanken en de schappen naast de keuken hebben de ontwerpers een slimme oplossing uitgewerkt. Opvouwbare vilten dozen vinden er hun plaats. Veel reisgerief kan men in die dozen bergen, daarna op de schappen met stootrand zetten en men kan snel vertrekken. Een comfortabele matras ligt op lattenbodems en kantelt met een sterk veersysteem omhoog. Kijkt je in de koffer merkt je duidelijk dat de Next in de Fendt fabrieken gemaakt is. Watertank, boiler en de buizen voor de lucht verwarming zijn keurig geïnstalleerd en beveiligd tegen verschuivende bagage met aangepaste bescherm elementen. Het is oppassen geblazen om niet veel in de grote koffer te leggen want dat kan de kogeldruk te veel verhogen. Naast het Fransbed verborgen achter een goed sluitende deur is een vaste wc eenvoudig om netjes te houden. Een houder voor een rol wc papier is voorzien plus enkele kapstokjes aan de deur. Een wit waskommetje gedragen door een kastje met deur onder de ovale spiegel is vlot bereikbaar naast het bed. Een 230 v stopcontact is hoog bijna tegen het plafond te vinden. Aansluitend is een kleerkast met wegneembare schappen om ze eventueel als kleren hangkast te gebruiken. Dometic mocht de koelkast met links en rechts draaiende deuren leveren. Om nog een kastje onderaan te hebben is de koelkast op een praktische oog hoogte geplaatst.

    In het 1,24 m brede licht grijze aanrecht zijn is één RVS bak 2 kookvuren en het spoelkommetje met plooibare waterkraan geïntegreerd. Een zwarte plaat dekt alles netjes af. Vooraan en aan de linkerkant is voldoende werkblad om de culinaire gerechten voor te bereiden. Onderaan zijn twee diepe brede zelf sluitende laden. Daaronder een open ruimte om een luifel of voortent te bergen, een ideale plaats boven de as. In de in 2 gedeelde bovenkast heeft er één een schapje voor het kleine keuken gerief. Daaronder gegroepeerd de bediening van de Truma, lichtschakelaar en twee 230 Volt stopcontacten. De deur heeft een drukknop sluitsysteem. Licht van de lange smalle lamp onder de bovenkast is er voldoende.

    Komen we achterin bij de zitgroep met zijn panoramisch uitzicht door de 3 ramen. De opengaande venster met muggenhor en verduisterings rollo’s zorgen voor voldoende licht en ventilatie. Om het gezellig te maken hangen er gordijnen met een vrolijke tekening. Stevige zit-en rugkussens bevorderen het zitcomfort aan de grote verschuifbare tafel. In één van de zitbanken is de nieuwe Truma geïnstalleerd. Hier zien we ook het perfecte werk van Fendt zijn werknemers. Goed beschermde warme lucht buizen liggen tegen de zijwanden, stroomdraden en gasleidingen zijn keurig verankerd. Om bij de inhoud van de zitbanken te geraken moeten eerst het zit- en rugkussens verwijderd worden. Een plafond lamp levert veel licht op de tafel, je kan het omschakelen in een zacht sfeervol licht. Een heel zacht licht komt van een soort zwanenhals lichten uit de 4 hoeken. Voor de vloer heeft de fabrikant voor een donker parket tekening gekozen.

     

    Samen gevat.

    De Next 380 is ontworpen voor kampeerders die een eenvoudig functioneel interieur willen. Verwarming voor jaarlijks gebruik is een noodzaak. Niet te zwaar om met elektrische of andere kleine wagens te trekken. De Next 380 is op alle punten te herkennen aan de hoogwaardige afwerking.

     

    Technische gegevens.

    Totale lengte 5,88 m

    Opbouw lengte 4,60 m

    Lengte interieur 4,37 m

    Totale breedte 2,19 m

    Totale hoogte 2,59 m

    Stahoogte 1,98 m

    Frans bed 2,02 x 1,33 m

    Omgebouwde zitgroep 2,01 x 0,96 m

    Dikte bodem 37 mm

    Dikte wanden en dak 31 mm

    Uitrusting

    Verwarming Truma Vario Heat gasverwarming

    Koelkast Slim Tower compressor Dometic 92 l

    MTM 1.00kg

    Prijs 20.500 €

     

    Pakketten.

    Zoals het bij de meeste Duitse merken de gewoonte zijn er een paar pakketten als optie te koop.

    Pack NEXTec 1.1 bevat: Serviceluik, fietsdrager voor 2 personen. Samen 33 kg prijs 1.430 euro.

    Pack NEXTec 1.3 bevat: Serviceluik, fietsdrager voor 2 personen. Samen 33 kg prijs 1.430 euro.

    Pack NEXTCom bevat: Vliegendeur, Truma Terme, 2 sierkussens,

    4 vilten opbergmanden. Samen 14,2 kg  prijs 1.020 euro

    Meer info: Info@faltercaravans.be

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    07-07-2025 om 19:46 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-06-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mooi om te fietsen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    10-06-2025 om 19:46 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pedelecs

     Inschrijvingen speed pedelecs: nieuwmarkt verschuift steeds meer naar leasing, tweedehandsmarkt op topsnelheid

    Filip Rylant, woordvoerder van mobiliteitsfederatie TRAXIO, vat de cijfers als volgt samen: “Het aantal inschrijvingen van nieuwe speed pedelecs kent in 2025 minder grote fluctuaties dan in de voorgaande jaren maar blijft structureel op een iets lager niveau. In mei daalde het aantal tot 1.094 eenheden en dat is -13,4% lager dan vorig jaar. Over de eerste vijf maanden van dit jaar zijn er 5.691 nieuwe speed pedelecs op de weg gezet; dat zijn er 217 ofte -3,7% minder dan in 2024. We wachten voor betere cijfers op de extra inschrijvingen door federale ambtenaren en onderwijspersoneel, die sinds kort toegang hebben tot fietsleasing. Die fietsleasing blijft ondertussen spectaculair groeien bij de speed pedelecs met een marktaandeel van maar liefst 61,5%. Dat verklaart meteen ook het enorme aandeel (41,3%) van de provincie Oost-Vlaanderen in de inschrijvingen.

    Ondertussen blijft de tweedehandsmarkt er aan topsnelheid vandoor gaan. In mei 2025 werden 851 tweedehandse speed pedelecs ingeschreven en dat is een stijging van +17,1% ten opzichte van mei 2024. Tijdens de eerste vijf maanden bedroeg de stijging een mooie +10,7% met een gecumuleerd aantal inschrijvingen van 3.570 eenheden. In tegenstelling tot de nieuwmarkt worden tweedehandse speed pedelecs grotendeels ingeschreven door particulieren; zij kopen vaak tweedehands exemplaren over die zijn vrijgekomen uit leasing.

    Wanneer we naar de totaliteit van de inschrijvingen kijken, dan zien we dat het aandeel van de tweedehandsmarkt tussen 2023 en 2025 is gestegen van 26,8% (2.522 eenheden) tot 38,5% (3.570 stuks).

    De gecumuleerde inschrijvingen van nieuwe en tweedehandse speed pedelecs wijst erop dat deze snelle fiets op steeds meer bijval kan rekenen. We verwachten dat de ruimere toegang tot fietsleasing voor overheidspersoneel de cijfers in de komende nog positief zullen beïnvloeden.”

    Cijfers april: marktanalyse door Frank Glorieux, Algemeen Secretaris voor de fietssector bij TRAXIO

    De cijfers van de maand mei tonen dat er zich een dubbele, duidelijke tendens aftekent op de markt van de speed pedelecs. Enerzijds blijkt uit de cijfers dat de leasingmarkt van de nieuwe speed pedelecs het goed doet en blijft doen; in mei gaan die leasings er zelfs met +15,7 % op vooruit. Aan de andere kant stellen we vast dat de verkoop van tweedehandse speed pedelecs booming is. Ook dat merkten we - opnieuw - in een uitstekende maand mei, met een stijging van 17,1 %.

    Inschrijvingen nieuwe speed pedelecs (cumul 2025)

    Hoewel er nog altijd beduidend meer nieuwe SP's worden gekocht, tonen de cijfers van 2024 en 2025 een verschuiving in het marktaandeel tussen nieuw en tweedehands. In de eerste vijf maanden van 2024 waren occasie speed pedelecs goed voor 35,3% van de markt, tegenover 64,7% voor de nieuwe SP's. Voor dezelfde periode in 2025 is deze dynamiek licht gewijzigd: tweedehands stijgt tot 38,5% tegenover 61,5% voor nieuw.

    Particulier versus bedrijven en leasing (cumul 2025)

    Het leasesegment groeide met een indrukwekkende 15,7% ten opzichte van 2024: van 3.027 eenheden in 2024 naar 3.502 in 2025. Het segment van de particuliere inschrijvingen is gedaald met -30,6%, van 2.025 naar 1.405 stuks. Ook bij de bedrijven zien we een daling: met -8,4%, van 856 naar 784 stuks.

    In de eerste vijf maanden van 2025 werd een grote meerderheid van de nieuwe SP’s ingeschreven door niet-particulieren. De markt wordt grotendeels gedomineerd door leasing, goed bijna twee derde voor zijn rekening neemt (61,5%). Particulieren maken 24,7% van de markt uit, terwijl bedrijven goed zijn voor 13,8%.

    Inschrijvingen van tweedehandse speed pedelecs (cumul 2025)

    De markt voor tweedehandse speed pedelecs blijft maar groeien. In de eerste vijf maanden van dit jaar  werden er al 3.570 opnieuw ingeschreven (+10,7%) tegenover 3.225 in dezelfde periode vorig jaar. Ten opzichte van 2023 bedraagt de stijging zelfs +41,6%.

    Leasefietsen komen na enkele jaren op de markt als betaalbare tweedehands exemplaren indien de eigenaar ervoor kiest om dat model in te ruilen voor een moderner exemplaar. Dat opent perspectieven voor wie op zoek is naar een snel maar betaalbaar alternatief. Bovendien een goed voorbeeld van een circulair product!

    Meer info TRAXIO

    10-06-2025 om 19:46 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-06-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weg slepen was nodig
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    07-06-2025 om 20:30 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Takelbedrijven
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

                                                                Takelbedrijven

    Op maandag 2 juni om 9u30 werd een delegatie van TRAXIO Road Support ontvangen op de FOD Justitie, in aanwezigheid van vertegenwoordigers van het kabinet van minister Annelies Verlinden, het openbaar ministerie, de taxatiebureaus en de administratie.

    Wij hebben onze grote bezorgdheid geuit en benadrukt dat verschillende takelbedrijven overwegen hun samenwerking met de overheid stop te zetten, niet alleen vanwege het maandenlang uitblijven van betalingen van hun facturen, maar ook door de zware administratieve lasten die hen worden opgelegd om überhaupt betaald te worden.

     De budgettaire situatie baart eveneens zorgen. Hoe kan de huidige situatie worden opgelost met een budget dat, zoals momenteel besproken, lager zou zijn dan dat van 2024? In 2024 was er al een structureel tekort van 20 miljoen euro. We schatten nu dat dit tekort minstens 32 miljoen euro zal bedragen. Het is dan ook vrijwel zeker dat er vanaf het derde kwartaal betalingsproblemen zullen ontstaan, tenzij er een oplossing wordt gevonden of er extra budget wordt toegewezen.

     Onze sector en de aanwezige partijen hebben afgesproken om nog vóór het einde van volgende week opnieuw samen te komen. TRAXIO Road Support wil niet alleen onmiddellijk de quick wins realiseren, maar tegelijkertijd het volledige proces op lange termijn herdefiniëren.

    Meer info TRAXIO

    07-06-2025 om 20:27 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-06-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Na het plezier van bier
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    06-06-2025 om 20:43 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
                                                                             
     
    BOB laat je nadenken voor je je wagen parkeert
    Aantal letselongevallen met alcohol vorig jaar fors gedaald
    Deze zomer zullen bestuurders nog voor ze hun wagen parkeren in heel het land herinnerd worden aan de BOB-boodschap ‘Wie rijdt, drinkt niet’. Een positieve trend is alvast dat het aantal letselongevallen met een bestuurder onder invloed van alcohol in 2024 met 8% is gedaald ten opzichte van een jaar eerder. Toch blijkt uit een nieuwe Europese studie dat nog steeds 19% van de Belgen aangeeft in de afgelopen maand gereden te hebben nadat ze mogelijk boven de wettelijke alcohollimiet zaten. De politie zal daarom vanaf vanavond tot begin september extra controles uitvoeren op bestuurders onder invloed.

    Aantal alcoholgerelateerde ongevallen fors gedaald
    Ondanks de gemediatiseerde ongevallen met bestuurders onder invloed van alcohol daalde vorig het aantal alcoholgerelateerde letselongevallen met ongeveer 8%. Er gebeurden nog 3764 letselongevallen met een bestuurder die te veel gedronken had, ten opzichte van 4105 ongevallen een jaar eerder. Sinds 2015 is het aantal alcoholgerelateerde ongevallen zelfs met ongeveer 20% gedaald.



    Op Europees niveau toch nog bij de slechtste leerlingen
    Toch blijkt uit alle vergelijkende Europese onderzoeken dat op het vlak van ‘drinken en rijden’ de Belgische bestuurder nog altijd bij de minst goede leerlingen van Europa behoort. Uit nieuwe cijfers van het grootschalige Europese onderzoek ESRA geeft 19% van de Belgische bestuurders aan de voorbije maand gereden te hebben nadat ze mogelijk boven de wettelijke alcohollimiet van 0,5 pro mille zaten. Het Europese gemiddelde ligt op 12%. We zijn daarmee na Luxemburg het slechts scorende land van de EU. Het best scorende land is Polen, waar slechts 4% van de bestuurders aangeeft de voorbije maand onder invloed van alcohol gereden te hebben, wanneer ze mogelijk boven de limiet zaten.

    BOB-boodschap voor je parkeert
    Vias institute, Assuralia en Belgische Brouwers VZW zetten hun schouders weer volop onder de BOB-campagne. Met de slogan ‘Wie rijdt, drinkt niet’, proberen ze alle bestuurders op voorhand te laten nadenken over hoe ze veilig thuis geraken.
     
    Om die boodschap kracht bij te zetten, zullen in 35 parkings in 17 steden (in het netwerk van Indigo, Interparking, MyPark en Apcoa) bestuurders bij het binnenrijden op de slagbomen al de BOB-boodschap te zien krijgen. Van Oostende tot Verviers krijgen bestuurders op die manier nog een laatste krachtige herinnering aan het gewenste gedrag vooraleer ze de stad intrekken voor een terrasje of etentje.



    Sensibilisering via sociale media
    Via sociale media zal het campagnebeeld met als slogan ‘Wie drinkt, rijdt niet’ en sensibiliseringsboodschappen verder verspreid worden.
    Steden en gemeenten krijgen daarnaast beeldmateriaal ter beschikking om hun bevolking verder te informeren.
     
    De zomer van de definitieve doorbraak van alcoholvrij bier 
    Er zijn tal van alternatieven voor alcohol, gaande van water, frisdrank tot mocktails. De voorbije jaren is er daarnaast een uitgebreid alcoholvrij assortiment van bieren op de markt gekomen dat steeds meer aan populariteit wint. Zowel qua speciaalbieren als pils zijn er nu talrijke smaakvolle alternatieven. Deze zomer zullen op enkele grote festivals voor het eerst alcoholvrije pintjes uit de tapkraan vloeien.

    Extra controles vanaf vrijdag 6 juni, ook op drugs
    De lokale en federale politie zullen tussen vrijdag 6 juni en maandag 1 september in heel het land verscherpte controles uitvoeren op elk moment van de dag. Bestuurders die negatief blazen, zullen beloond worden met de iconische gele sleutelhanger. De politie controleert niet alleen op alcohol achter het stuur, maar zal uiteraard ook nagaan of bestuurders onder invloed van drugs rijden. Vorig jaar liepen zo in totaal 12636 bestuurders tegen de lamp die een positieve speekseltest aflegden. De meest voorkomende drug in het verkeer is cannabis. Zoals voor alle andere illegale drugs geldt er een nultolerantie in het verkeer voor deze drug.Deze winter viert BOB zijn 30ste verjaardag en dat zal uiteraard niet onopgemerkt blijven.  

    Koen Ricour, directeur van de Wegpolitie: “De zomer brengt de mooiste momenten: lange avonden, gezellige feestjes en een glaasje in goed gezelschap. Maar ook dan blijft één regel simpel en duidelijk: wie drinkt, rijdt niet. Maak op voorhand goede afspraken en geef het stuur aan BOB. Zo zorgen we er samen voor dat iedereen veilig thuiskomt en de zomer een mooie herinnering blijft."
     
    Hein Lannoy, CEO van Assuralia: “Samen met alle actoren die betrokken zijn bij de verkeersveiligheid in ons land, verheugt de federatie van verzekeringsondernemingen zich over de daling van het aantal letselongevallen gelinkt aan alcohol. Maar het moet nog beter. Daarom proberen we met alle partners BOB regelmatig onder de aandacht te brengen. De volgende drie maanden gaat dit gepaard met politiecontroles en aanwezigheid in talrijke parkings, daar waar het familie-uitstapje of het zomerse avondje uit begint.”
     
    Krishan Maudgal, CEO Belgische Brouwers:" Tijdens de zomer trekken heel wat mensen de stad in voor een terrasje of een avondje uit. Net dan is het cruciaal dat bestuurders vooraf nadenken over hoe ze weer veilig thuiskomen. Dankzij de BOB-boodschap aan de slagbomen van parkings, krijgen ze meteen bij aankomst een duidelijke en positieve herinnering: wie rijdt, drinkt niet. Gelukkig betekent dat vandaag niet langer een verlies aan smaak en beleving. Door het groeiende aanbod aan kwalitatieve en smaakvolle alcoholvrije bieren, kan ook BOB volop meegenieten." 

    Meer info: VIAS institute

    06-06-2025 om 20:42 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-06-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een stadsplein
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    03-06-2025 om 19:55 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    LMC Sassino 470 K

    LMC slaat met zijn nieuwe Sassino 470 K een beetje een nieuwe weg in. Een even kwalitatief goed gemaakte caravan als de luxueuze type. Hier ontbreekt echter wat luxe die normaal de prijs en het gewicht opdrijven. Gezinnen met 3 of 4 kinderen zullen hier hun gading vinden in deze slechts 2,13 m brede caravan.

     

    Vijf indelingen.

    Vijf  indelingen heeft de fabrikant ontwikkeld. De kleinste en de grootste hebben achterin stapelbedden. De 470 K heeft achterin een stapelbed een dwars dubbelbed ligt op een enorme koffer vooraan. Dat zal al oppassen zijn met de lading, de kogeldruk zou snel kunnen oplopen. De zitgroep voor 4 sluit aan tegen de koffer. Het interieur is mooi doch eenvoudig afgewerkt. Waar het kan zijn bovenkasten met vlakke handvatloze deurtjes. Dat de Sassino wat smaller is dan zijn grote luxueuze broeders valt nauwelijks op. Het geringere gewicht valt op weegschaal duidelijk op.

     

    Het koetswerk heeft een houtvrije bodem. Dak, voor- en achterfront hebben een hagelbestendige polyester buitenplaat. Vooraan is geen venster. Knap gevonden is de inschuifbare luifel onder de lattenbodem van het bed. Zo komt er een plaatsje vrij voor de meereizende bengels. Het is eveneens geschikt om omvangrijke voorwerpen mee te nemen. Een tweede koffer bevindt zich onder de stapelbedden, ze is langs buiten bereikbaar. Zoals bij de meeste Duitse caravans zijn er enkele pakketten om het interieur comfortabeler te maken en wat op te vrolijken.

     

    Direct naast de buitendeur is de 1,13 m brede keuken. In het licht gekleurde aanrecht zijn 3 kookvuren en spoelbak geïntegreerd als één geheel afdekbaar met zwarte platen. Onderaan verborgen achter twee deuren in de hoekige keuken is voldoende plaats voor het keukengerief van de bewoners. Ontwerpers hebben moeite gedaan om wat werkoppervlak te creëren. Echter de tafel zal wel nodig zijn bij het bereiden van de maaltijden. Een 131 l compressor koelkast plus een extra stopcontact behoren tot de uitrusting. De koelkast en de kleerkast staan tegenover de keuken.

     

    Aan de linkerkant van de wagen tussen stapelbedden en koelkast is de badkamer. Tegen de wand is een redelijk grote ovale spiegel. Er onder een wit wasbakje met zwarte kraan. In de kast er onder is plaats voor toilet gerief. De wc staat gebruiksvriendelijk opgesteld met voldoende plaats voor bewoners met lange benen. Tegen de wand hangen laat ons zeggen een soort zwarte valiezen. Toiletgerief en ander klein materiaal kunnen er in opgeborgen worden. Net voor het vertrek klikt men ze aan de wand in de badkamer.

    Zoals men kan verwachte is de verlichting in een prijsgunstige caravan net genoeg zonder fantasietjes. Bij dag echter zorgen de grote ramen en dakluiken voor voldoende licht en verluchting.

     

    Als we er enkele pakketten bij nemen zouden we de Sassino 470 K niet echt goedkoop durven noemen. Men krijgt wel een kwalitatief goed gefabriceerde caravan met een kindvriendelijk interieur.

     

    Technische gegevens.

    Afmetingen: L X B X H: 7,15 x 2,13 x 2,65 m.

    Interieur: lengte 5,12 m

               Breedte 2,07 m

    MTM: 1500 kg

    Dak, wanden: 30 mm dik

    Bodem: 40 mm dik

    Vensters: 7 opengaande

    Dwarsbed: 1,92 x 1,5 m

    Stapelbedden 2 - 1,92 x 0,62 m

    Meer info: www.lmc.com

     

    03-06-2025 om 19:53 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-06-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een opvallend torentje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    02-06-2025 om 21:39 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Volkswagen door de jaar heen

    T2

    T3 California & Multivan

    T4 Multivan

    T5 California & Doka

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Met vakantie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    02-06-2025 om 21:31 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Volkswagen viert 75 jaar

    Volkswagen viert 75 jaar Transporter met feestelijke VW Bus Ride van Brussel naar Westende

     Volkswagen Bedrijfsvoertuigen viert dit jaar een bijzonder jubileum: 75 jaar Transporter. Om deze mijlpaal te vieren, organiseert het merk op zaterdag 14 juni 2025 de "VW Bus Ride" – een unieke jubileumrit waarbij 75 Volkswagen busjes uit alle generaties samen een tocht maken van Brussel naar de Bus Meeting in Westende, hét jaarlijkse treffen van VW-busliefhebbers aan zee.

    Een rijdende legende sinds 1950

    De oorsprong van de Transporter gaat terug tot 1947, toen de Nederlandse importeur Ben Pon een eenvoudige schets maakte van een compacte bestelwagen gebaseerd op techniek van de Kever. Drie jaar later, in 1950, rolde de allereerste Transporter – de T1, ook bekend als de "Bulli" of de "Type 2" – van de band in Wolfsburg. De eenvoudige, maar uiterst praktische bus groeide al snel uit tot een wereldwijd icoon.

    Of het nu ging om de kleurrijke hippiebusjes van de jaren ‘60, de robuuste T3’s die Europa doorkruisten in de jaren ’80, of de innovatieve T7 die vandaag de dag moderne mobiliteit belichaamt: de Transporter was en is een symbool van vrijheid, avontuur, vakmanschap én betrouwbaarheid. Inmiddels zijn er meer dan 13 miljoen exemplaren gebouwd, verspreid over zeven generaties en driekwart eeuw geschiedenis.

    Een eerbetoon op wielen

    Tijdens de VW Bus Ride brengen we al deze generaties samen in een feestelijke colonne die van het hart van Brussel vertrekt en langs een pittoreske route de Belgische kust bereikt. Aangekomen in Westende, sluiten de deelnemers aan bij de Bus Meeting – een jaarlijkse bijeenskomst voor fans van de Volkswagen-bus, compleet met foodtrucks, muziek, kinderanimatie en uiteraard: heel veel busjes.

    Over de Volkswagen Transporter
    ​De Volkswagen Transporter is sinds 1950 een vaste waarde in het straatbeeld. Van ambachtslui en ondernemers tot reizigers en gezinnen: de bus heeft generaties ondersteund en vervoerd. Elke nieuwe editie bouwt voort op het erfgoed van zijn voorgangers, met een mix van innovatie, betrouwbaarheid en karakter. Vandaag blijft de Transporter, met onder meer elektrische varianten en geavanceerde assistentiesystemen, een voortrekker in moderne bedrijfsvoertuigen.

     

    02-06-2025 om 21:28 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-05-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuwe VW Multivan is aangekomen

    De nieuwe VW multivan

    • De VW Bus in topvorm: een nieuwe configuratie met zes afzonderlijke zitplaatsen achterin vult de vijf-, zes- en zevenzits varianten van de Multivan aan
    • Ruim aanbod: de achtzits Multivan zal beschikbaar zijn in alle uitrustingsversies, met zowel een turbodiesel- als een turbobenzinemotor
    • Van professionals voor professionals: Volkswagen Commercial Vehicles zal de achtzits Multivan ook aanbieden als taxi en als verhuurvoertuig met bestuurder (VVB)

    Volkswagen Commercial Vehicles breidt het Multivan-modelgamma uit met een achtzits variant, als aanvulling op de vijf-, zes- en zevenzits configuraties. Als achtzitter beschikt de Multivan over drie afzonderlijke zitplaatsen op zowel de tweede als de derde zitrij. Daardoor is deze VW Bus nog flexibeler voor comfortabel reizen met grotere groepen. Omdat de achterstoelen allemaal afzonderlijk kunnen worden verwijderd en verplaatst, blijft de variabiliteit van de Multivan volledig behouden. De voorverkoop van de achtzitter, die beschikbaar is in alle uitrustingsversies, gaat in de eerste Europese landen al op 28 mei van start.

    Allround talent: Met maximaal acht zitplaatsen is de Multivan een van de meest veelzijdige privé- en bedrijfsvoertuigen op de markt. De Volkswagen is ook perfect voor gebruik als shuttle en taxi. Zelfs met acht personen aan boord biedt deze VW Bus nog altijd 763 liter aan laadvolume: meer dan genoeg ruimte voor bagage en spullen allerhande.

    200 millimeter meer: De achtzits Multivan wordt aangeboden in alle uitrustingsversies, altijd gebaseerd op de variant met een verlengde achteroverhang (totale lengte: 5.173 mm). In de instapspecificatie Multivan is de VW Bus een vijfzitter met standaard drie afzonderlijke stoelen op de tweede zitrij. De drie bijkomende afzonderlijke stoelen voor een achtzits configuratie kosten 1703,68 euroextra. De uitrustingslijnen Life en Edition en de topversie Style verlaten de fabriek in Hannover standaard als zevenzits modellen. Ze zijn uitgerust met twee afzonderlijke stoelen op de tweede zitrij en drie op de derde. Omdat hier slechts één extra stoel moet worden toegevoegd voor de optionele achtzits configuratie, bedraagt de meerprijs voor deze modellen 699,38 euro1 (inclusief twee klaptafeltjes op de rugleuningen van de tweede zitrij).

    Geïntegreerde veiligheidsgordels in het midden: De middelste achterstoelen zijn uitgerust met een geïntegreerde driepuntsveiligheidsgordel. De buitenste zitplaatsen op de tweede rij in de Life-, Style- en Edition-versies zijn uitgerust met opklapbare armsteunen, terwijl de bestuurders- en voorpassagiersstoel hier elk standaard zijn uitgerust met twee armleuningen (één aan de buitenkant en één centraal). Zo wordt de elegante Multivan Style in het bijzonder met zijn stoelen in ArtVelours-stof een luxueus bedrijfsbusje.

    DSG als standaarduitrusting: Wat de aandrijving betreft, is voor de achtzits Multivan zowel een turbodiesel- (TDI) als een turbobenzinemotor (TSI) beschikbaar. De TDI levert een vermogen van 110 kW (150 pk), tegenover 150 kW (204 pk) voor de TSI. Alle Multivan TDI- en TSI-modellen worden aangedreven op de voorwielen en hebben standaard een 7-versnellingsbak met dubbele koppeling (DSG).

    Over het merk Volkswagen Commercial Vehicles: Wij vervoeren succes, vrijheid en toekomst. Als toonaangevende constructeur van lichte bedrijfsvoertuigen geeft het merk Volkswagen Commercial Vehicles (VWCV) op fundamentele en duurzame wijze opnieuw vorm aan het vervoer van goederen, diensten en mensen. Onze voertuigen vervoeren niet alleen bouwvakkers, gezinnen en avonturiers, maar ook broodjes, pakjes en surfplanken. Elke dag helpen ze ontelbare mensen over de hele wereld om uitstekend werk te verrichten: ze doen dienst als mobiele werkplaatsen, maar brengen ook paramedici en politiemensen naar de plaats waar ze nodig zijn. In onze vestigingen in Hannover (D), Poznań (PL) en Września (PL) produceren zo’n 22.200 werknemers de voertuigen voor zakelijke en particuliere klanten. De Transporter, Multivan, Caddy, Crafter, Amarok en ID. Buzz verschaffen elke dag plezier aan onze klanten. Binnen de Volkswagen-groep is VWCV ook het leidende merk voor autonoom rijden in verband met mobiliteitsaanbiedingen zoals Mobility-as-a-Service en Transport-as-a-Service, vakgebieden waarin wij vorm geven aan de toekomst van mobiliteit. Op die manier vervoert het merk de maatschappij van morgen, met al haar eisen voor schone, slimme en duurzame mobiliteit. Dat alles wordt belichaamd door de merkbelofte van Volkswagen Commercial Vehicles: wij vervoeren succes, vrijheid en toekomst.

    Meer info www.volkswagenag.com

    1. Alle prijzen en standaardvoorzieningen gelden voor het in België aangeboden modelgamma, inclusief 21% btw.

    30-05-2025 om 21:31 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-05-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Indrukwekkend stadhuis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    29-05-2025 om 20:11 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Feest bij Morelo

    Feest bij Morelo

    TWEE REDENEN OM TE VIEREN

    MORELO, marktleider in het luxesegment uit Schlüsselfeld in Opper-Franken, brengt de immer populaire MORELO HOME na een complete revisie terug op de markt ter ere van zijn 15-jarig jubileum. Eind mei presenteert MORELO tijdens de MORELO OPEN  de open dag van het bedrijf, zeg maar twee plattegronden met L-vormige bedden: de HOME 78 L en de HOME 82 LS. In de nazomer presenteert MORELO op de Caravan Salon 2025 in Düsseldorf ook de HOME 82 M met een ruim queensize bed in de slaapkamer.

    Morelo biedt ter ere van zijn 15-jarig jubileum ook de MORELO LOFT ALKOVEN aan als een strikt gelimiteerde speciale uitvoering met een flinke korting.

     DE NIEUWE MORELO HOME

    Eindelijk keert het "kleinste" model terug in het MORELO-productportfolio als een echte topper. Na een korte pauze in modeljaar 2025 keert de MORELO HOME terug op de weg met een complete revisie. En natuurlijk op de snelle rijstrook. Met een volledig nieuw ontworpen exterieur en interieur is het het nieuwe instapmodel in de luxeklasse en maakt het indruk met zijn prachtige hoogtepunten:Verbeterde handling: Dankzij innovatieve voorasstabilisatie wordt een veiligere en stabielere rit bereikt.

    IVECO Air-Pro-systeem: Het IVECO Air-Pro-systeem combineert luchtvering op de achteras met elektronisch geregelde, adaptieve demping voor de voor- en achteras.

    State-of-the-art rijveiligheidsfuncties: Ook aan boord: naderingsdetectie met voetgangerdetectie, intelligente file-assistent, actief bandenspanningscontrolesysteem, verkeersbordherkenning en nog veel meer.

    Brandstofvrije carrosserie: Door het gebruik van een efficiënte dieselverwarming is een complexe brandstofinfrastructuur niet meer nodig.

    Ruimtelijk gevoel: 4 cm meer hoofdruimte in het interieur zorgt voor een opener en ruimtelijker gevoel.

    Premium huishoudelijke apparaten: Met krachtige huishoudelijke apparaten van BOSCH & SIEMENS vindt echt comfort zijn weg naar de keuken van de nieuwe MORELO HOME.

    MORELO CONNECT: Volledig digitale, centrale bediening via touchscreen of app van verlichting, multimedia-apparaten, sensoren (bijv. vulniveaus) en actuatoren (bijv. elektrisch hefbed) – ook handig via intuïtieve spraakbediening.

    Slaap als een koning: Maximaal comfort in de slaapkamer met grote en comfortabele bedden – een droom, zelfs voor nachtbrakers!

    De nieuwe MORELO HOME keert terug op de markt en spreekt iedereen aan die op zoek is naar een camper die alledaagse functionaliteit combineert met comfort. De basisprijs van de MORELO HOME begint bij € 189.900,00. Het chassis is de beproefde IVECO Daily 50 C 18 (5.600 kg) met een basisvermogen van 129 kW/175 pk of, in combinatie met het chassispakket, 155 kW/207 pk. Uiteraard is er, geheel in de stijl van MORELO, een breed scala aan opties beschikbaar.

    Bij de lancering biedt MORELO het uitrustingspakket "Welcome HOME" aan tegen bijzonder aantrekkelijke voorwaarden en krijgt de klant een actiekorting van meer dan € 27.000,00. Dit omvat onder andere een uitgebreid chassispakket (inclusief verhoogd laadvermogen), een innovatief rijveiligheidspakket, een hoogwaardig keukenpakket, een krachtig elektrisch pakket en een fantastisch entertainmentpakket – kortom, alles wat u nodig heeft voor een eersteklas kampeervakantie.

    Wij nodigen u van harte uit om de nieuwe MORELO HOME te bezichtigen in onze moderne showroom in 96132 Schlüsselfeld. Afspraken voor verkoopgesprekken zijn welkom.

     MORELO LOFT ALKOVEN SPECIAAL MODEL

    15 jaar MORELO – dat moet gevierd worden! Daarom heeft MORELO de LOFT ALKOVEN 88 L gelanceerd als een strikt gelimiteerd speciaal model met een oplage van slechts 15 stuks.

    Met het "15 Jaar Uitrustingspakket" voor de speciale prijs van € 249.900,00 besparen klanten maar liefst € 30.000,00. Dit pakket omvat een uitgebreid chassis- en rijveiligheidspakket, een royaal elektrisch pakket en een comfortabel entertainmentpakket.

    Het speciale model is gebaseerd op een IVECO Daily 70 C 21 chassis (7.490 kg) met 152 kW / 207 pk en maakt indruk met de nieuwe highlights van modeljaar 2025: BOSCH & SIEMENS huishoudelijke apparaten, MORELO Connect en doorlopende achterlichten, die zorgen voor een dynamische en sportieve touch.

    De MORELO LOFT ALKOVEN is de perfecte camper voor gezinnen dankzij de hoogwaardige materialen, het verfijnde design, het eersteklas comfort en de ruime zitruimte.

    Voor wie snel beslist: dit actiemodel is ook op korte termijn leverbaar!

    Meer info: www.morelo.de

     



    29-05-2025 om 20:09 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-05-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op reis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    28-05-2025 om 21:01 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tol in Frankrijk


    Nieuwe tol in Frankrijk: Hoe vermijd je boetes op vakantie?

    Met het nieuwe systeem voor vrije doorstroming verdwijnen de slagbomen – maar wie niet actief betaalt, riskeert hoge boetes.

     Sinds begin 2024 vervangt Frankrijk geleidelijk traditionele tolstations door zogenaamde systemen voor vrije doorstroming: geen slagbomen meer, geen kaartautomaten in plaats daarvan registreren camera's de kentekenplaten van voertuigen die passeren. De tol moet vervolgens binnen 72 uur online worden betaald.

     Het probleem: Veel vakantiegangers zijn zich er niet eens van bewust dat ze moeten betalen. De wegen lijken op normale snelwegen, maar weken later arriveert het tolbericht. Boetes tot € 375 zijn mogelijk als er niet op tijd wordt betaald.

     "Het nieuwe systeem zorgt voor onzekerheid vooral voor reizigers die voor het eerst over een route met vrije doorstroming reizen", zegt Julian Schmelzer, CEO en oprichter van tolboxprovider maut1.de. De betalingsportals zijn vaak alleen in het Frans en er zijn geen herinneringen.

    Bovenaanzicht van een drukke tolweg met veel auto's die in de rij staan ​​om de tol te betalen.

     Vijf tips voor vakantiegangers in Frankrijk

     Controleer voor vertrek of u een route met vrije doorstroming gebruikt.

    Niet elke snelweg wordt getroffen tot nu toe geldt dit voor de A79 tussen Digoin en Montmarault, of de A13/A14 in de regio Groot-Parijs. In de toekomst zullen er meer routes volgen. Wie bekend is met de routes, kan zich er specifiek op voorbereiden. Let op borden met camerasymbolen of de woorden "péage sans arrêt", "Flux libre" of "Free Flow".

     Betaal de tol direct na uw reis binnen 72 uur

    Er zijn geen drempels, geen herinneringen. Wie niet actief betaalt, riskeert boetes voor te late betaling: vanaf dag 4 wordt er € 10 in rekening gebracht, tot € 90 na 60 dagen, en uiteindelijk zelfs € 375. Deze bedragen kunnen via incassobureaus naar België worden getraceerd.

     Franse tolportals zijn vaak verwarrend – gebruik in plaats daarvan alternatieven.

    Veel websites zijn alleen in het Frans beschikbaar, niet geoptimaliseerd voor mobiel gebruik en hebben geen app – dit leidt tot fouten en te late betalingen. Registreren vóór uw reis kan helpen. Bij betaling ter plaatse, bijvoorbeeld bij de volgende rustplaats achter de tolbrug, moet u uw kenteken invoeren bij de betaalterminal om de kosten voor uw voertuig te bepalen. Betalen is meestal mogelijk contant of met een creditcard.

     Tolbox met automatische incasso bespaart tijd en moeite

    Tolboxen verwerken betalingen automatisch geen deadlines, geen taalbarrière. Ze zijn vooral handig voor frequente bestuurders of mensen die met het gezin op vakantie zijn.

     Bewaar betalingsbewijzen met name voor huurauto's of bedrijfswagens. Het bewijs dat de tol correct is betaald, is nuttig in geval van een geschil.

     De digitalisering van tolheffing biedt kansen voor iedereen.

     De toekomst van tolheffing in heel Europa zal worden bepaald door digitale systemen zoals het free-flow-model. Deze systemen maken filevrije, geautomatiseerde verwerking mogelijk zonder barrières, zonder te stoppen. Dit bespaart niet alleen tijd en stress tijdens de reis, maar vermindert ook de belasting van het milieu: minder stop-and-go verkeer betekent minder uitstoot.

     "Free-flow-systemen zullen de komende jaren een centrale rol spelen in de Europese transportinfrastructuur", aldus Julian Schmelzer. "Steeds meer landen erkennen de voordelen van deze technologie. Voor reizigers betekent dit dat degenen die zich tijdig informeren of vertrouwen op geautomatiseerde oplossingen, dubbel profiteren in gemak en veiligheid."

    Meer info: https: www.schwartzpr.de

     

    28-05-2025 om 21:00 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-05-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gelukkig staat er een huis naast
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    26-05-2025 om 21:26 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Tabbert Pantiga 550TDL

    Tabbert verandert niet alleen de naam van zijn nieuweling. Hij ziet er langs binnen en buiten gans anders uit.

    Tabbert stond mee aan de top van de hoog kwalitatieve caravans. Zijn mooi interieur met eigen stijl hield lang stand. De ontwerpers vonden het dus tijd om alles in een andere maar moderne stijl te tekenen en met succes. Daarmee was de Pantiga reeks geboren. Wij kregen de gelegenheid om de Pantiga 550TDL eens van nabij te bekijken.

    We stonden in volle bewondering voor het nieuwe interieur. Het heeft een Frans bed aan de linkerzijde vooraan, dat komt niet veel voor. Het kleine kamertje met wc en douche is er vlak naast. Zoals in bijna alle caravans met een Frans bed is het waskommetje gedragen door een ondiepe kast net buiten het sanitair, dat heeft zijn voor – en tegenstanders. De U-zit achteraan is gemaakt om er een tweepersoonsbed van te maken, zodat men 4 volwaardige slaapplaatsen heeft. Opvallend zijn de grote vensters rond de zitgroep, wat meer licht in en om de zitgroep geeft. Van het typische Tabbert meubilair is niets meer te zien. Het nieuwe is vlakker, andere kleuren hebben een belangrijke rol om het gezellig wooncomfort te verhogen. De doordachte woonindeling help er nog een stukje bij.

    Keuken

    De keuken is goed bedacht en biedt veel bergvakken. Zo kon men brede laden maken die zachtjes automatisch sluiten. Het uitneembare elektrisch inductie kookvuur kan men zelfs buiten gebruiken. De koelkast is op ooghoogte geplaatst, deuren kunnen zowel links als rechts opendraaien. Spijtig dat men in de bovenkasten met vlakke deuren zonder handgreep geen schapje heeft geplaatst voor klein keuken gerief. Opvallend is de brede buitendeur naast de koelkast als je binnen komt of naar buiten gaat.

    Winterkampeerders kunnen genieten van een aangename warmte van het warme water systeem van de Truma Combi. Om de elektrische apparaten te laden zijn voldoende USB en 230 Volt stopcontacten voorzien. Daarbij is er nog een rookmelder geïnstalleerd. Voldoende LED zijn gespreid over het hele interieur. Zij zorgen bij donker voor een sfeervolle verlichting.

    Voor de opbouw heeft de fabrikant sandwichpanelen gebruikt met EPS hardschuim als isolatie. De wanden hebben gladde aluminium buitenbeplating, voor het dak hebben de platen een hagelbestendige bovenplaat. Het koetswerk is in de typische licht beige kleur van Tabbert gehouden. De getinte vensters geven het chique effect. Een stevige 0,70 m brede buitendeur met venster en dubbele vergrendeling zorgt voor een comfortabele in en uitstap.

    Op snelwegen en andere grote banen is rijden met de 2,5 m brede Pantiga 550 geen probleem. Wie echter de kleine wegen opzoekt en oude romantische dorpjes zal voorzichtig moeten zijn.

    Samen gevat.

    Met de Pantiga 550 TDL combineert Tabbert doordachte techniek en een modern interieur met het doel nieuwe Tabbert fans aan te trekken. Zijn perfecte afwerking en ruim wooncomfort zal vele kampeerders bekoren.

    Technische gegevens.

    Totale lengte 7,9 m

    Opbouw lengte 6,61 m

    Breedte 2,5 m

    Stahoogte 1,96 m

    Leeg gewicht 1.386 kg

    MTM 2.000 kg

    Frans bed 2,00 x 1,34 m

    Zitgroep 2.00 x 1,56 m

    Koelkast 133 l.

    Watertank 45 l.

    Meer info: www.knaustabbert.com

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    26-05-2025 om 21:24 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 14/07-20/07 2025
  • 07/07-13/07 2025
  • 09/06-15/06 2025
  • 02/06-08/06 2025
  • 26/05-01/06 2025
  • 19/05-25/05 2025
  • 12/05-18/05 2025
  • 05/05-11/05 2025
  • 28/04-04/05 2025
  • 21/04-27/04 2025
  • 14/04-20/04 2025
  • 07/04-13/04 2025
  • 31/03-06/04 2025
  • 24/03-30/03 2025
  • 17/03-23/03 2025
  • 10/03-16/03 2025
  • 24/02-02/03 2025
  • 17/02-23/02 2025
  • 10/02-16/02 2025
  • 03/02-09/02 2025
  • 13/01-19/01 2025
  • 06/01-12/01 2025
  • 30/12-05/01 2025
  • 23/12-29/12 2024
  • 16/12-22/12 2024
  • 09/12-15/12 2024
  • 02/12-08/12 2024
  • 25/11-01/12 2024
  • 18/11-24/11 2024
  • 04/11-10/11 2024
  • 28/10-03/11 2024
  • 21/10-27/10 2024
  • 14/10-20/10 2024
  • 07/10-13/10 2024
  • 30/09-06/10 2024
  • 23/09-29/09 2024
  • 16/09-22/09 2024
  • 26/08-01/09 2024
  • 19/08-25/08 2024
  • 12/08-18/08 2024
  • 05/08-11/08 2024
  • 29/07-04/08 2024
  • 15/07-21/07 2024
  • 08/07-14/07 2024
  • 01/07-07/07 2024
  • 24/06-30/06 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!