Inhoud blog
  • Nieuwe halfintegrale bij Laika
  • Duitsland
  • Verkeersongevallen
  • Op reis
  • De nieuwe Diamant van Fendt
  • Een voledig nieuwe sport bij Knaus
  • Malibu unieke prestaties met zijn 4x4
  • Bij duisternis lichte kleren dragen.
  • Winterbanden voor de winter
  • In de sneeuw
  • Opgepast met winterbanden
  • Achteruit kijken is noodzakelijk
  • Brommobielers opgepast
  • Inschrijvingen kampeerauto's
  • Open deurdag Bij Nismann-Bischoff
  • Het loont om eens naar de top te rijden
  • Nieuwe Carthago's voor 2025
  • Een stevige brug
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    25-07-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dethleffs Aero 470 EL

    Dethleffs Aero 470 EL

     Begin jaren 80 werden de eerste Aero's gelanceerd. Voor die tijd een modern interieur. Het koetswerk had een zeer sterk hellend voorfront. Dat zou de rijwind weerstand verminderen ...dacht men. Helaas na een aantal testritten bleek het bandstof verbruik van het trekkend voertuig te verhogen. Binnen bleek dat sterk hellend front ook niet direct een succes te zijn. De Aero verdween met stille trom uit het beeld

     De nieuwe Aero.

     Voor het modellen jaar 2022 werd een nieuwe reeks Aero's  op de markt gebracht. Zij bestaat uit drie typen, de  470 EL, de 470 FSK en de 490 QSK.  Het voorfront heeft slechts een iets grotere helling dan zijn huidige broeders. Binnen stoort het niet en aan het rijgedrag zal het nauwelijks te merken zijn. Hij heeft getinte vensters met decoratieve omkadering, zware hoeksteunen en een oogstrelend achterfront maken hem tot een aantrekkelijke caravan.

     Interieur van de 470 EL.

    Net zoals we in bewondering stonden voor het knappe koetswerk deden we dit ook voor het interieur. We zagen alvast een Truma verwarming aan de buiten deur staan. Dat type heeft een groot voordeel, als bijvoorbeeld op doorreis geen stroom hebt kan de verwarming toch branden bijzonder tijdens koude maanden is dit een luxe, bijna alle andere kachels hebben tegenwoordig stroom nodig. 

    Als indeling is hij ideaal voor een koppel dat van ruimte houdt en iets meer wil uitgeven voor comfort en wat luxe. Gaan er eens toevallig een paar (klein)kinderen mee geen probleem er is plaats genoeg. Dat comfort begint alvast bij de zitgroep met een tafel muurvast aan de wand. Het blad is groot genoeg om er een uitgebreid diner te serveren. Zitkussen hebben een stevige structuur, men kan zich heerlijk nestelen tegen de ronde hoeken van de rugkussens. Wil je in de zitbanken zijn wacht er een vervelend werkje om eerst de kussens te verwijderen. Een goed punt voor de gordijnen. Het systeem met rails heeft al wat ouderdom, maar de gordijnen verplaatsen gebeurt vliegensvlug met het topje van uw vingers. Bovenkasten met één open bergvak zijn mooi gevormd en hebben blinkende deuren. Onderaan zijn LED verschuifbare leeslampen en veel onrechtstreeks licht. Die schitterende bovenkasten vinden we terug in de slaapkamer. Enkele bedden zijn tegenwoordig een succes en zeker met de dikke comfortabele matrassen bieden ze een heerlijk slaapcomfort. Zoals bekend van vele andere caravans zijn onder de bedden ruime koffers. In de linker is een verswatertank gehuisvest. Een beetje oppassen met te veel aan gewicht in de koffers het kan te zwaar worden voor het kogelgewicht. Boven de voeteinden is een kleer- en legkast.

     Keuken en sanitair.

    Bij dergelijke indelingen staan meestal de zwaarste meubelstukken boven de as. Wat een beetje ongewoon is, is de Truma verwarming tegen de zijkant van de keuken en direct aan de buiten deur. Geen nood via een stel leidingen wordt de warmte over heel de caravan gespreid. In het ruim bemeten licht gekleurde aanrecht zijn drie kookvuren en een ronde spoelbak geïntegreerd, er blijft  nog een beetje plaats over voor de voorbereidingen van de culinaire genoegens. Onderaan zijn drie brede zelfsluitende laden, boven hebben de kasten ook die schitterende licht gebogen deuren en aan licht ontbreekt het niet. Tegenover de keuken is de hoge koelkast en de badkamer. Je stapt al direct in de douchebak als je binnenkomt. Een gordijn beschermt het meubilair tijdens het douche maar kleeft tot groot ongenoegen aan je lichaam. Tegen de wand is het wastafeltje met wat piep kleine kastjes en een grotere naast de spiegel. Links staat het wc opgesteld.De Aero 470 EL heeft een bijzonder aangenaam interieur. Licht hout decor, witte wanden, twee kleurige bovenkasten, veel licht en donker grijze vloer vormen samen een zacht kleurenspel waartussen het aangenaam vertoeven is en vakanties door te brengen.

     Technische gegevens

    L X B x H      6,86 x 2,3 x 2,61 m

    Bedden         2,1 x 0,85 m     1,9 x0,85 m

    Gewicht rijklaar  1.175 kg

    MTM    1.360 kg

     

     

     

     

     









    25-07-2021 om 18:04 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bebenhausen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    25-07-2021 om 18:00 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-07-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Bij 1 op de 3 verkeersongevallen in ons land is een recidivist betrokken
    Aanpak van recidivisten één van de thema’s waar de burger zijn mening over kwijt kan via het nieuwe platform all-for-zero.be


    Bestuurders die veelvuldig in de fout gaan in het verkeer zijn betrokken bij 1 op de 3 ongevallen in ons land. Mensen die recidiveren hebben ook 10% meer kans op een ongeval. Tot die conclusie komt Vias institute op basis van een nieuw onderzoek bij 15 000 respondenten. Om het aantal ongevallen en het aantal recidivisten in ons land te laten dalen is een gezamenlijke inspanning van ons allemaal nodig. Samen met de federale minister van mobiliteit Georges Gilkinet, de FOD Mobiliteit en Vervoer lanceert Vias daarom het platform all-for-zero.be waar de burger zijn mening tot eind september kwijt kan over de aanpak van verkeersovertreders. Er wordt ook gepeild naar hoe de weg beter gedeeld kan worden door de verschillende weggebruikers en wat de mening is van de Belg over risicogedrag in het verkeer.


    Nieuwe studie over recidivisme
    In een nieuwe studie bij 15 000 respondenten onderzocht Vias institute het gedrag van recidivisten over de periode 2014-2019. Het gaat hier over personen die in die periode tenminste 2 verkeersboetes of veroordelingen kregen. 24% van de respondenten voldeed aan deze definitie. In de periode 2014-2019 waren zij goed voor 35% van alle verkeersongevallen. Er is dus een correlatie tussen het krijgen van verkeersboetes of veroordelingen en ongevalsbetrokkenheid. Recidivisten hebben in het algemeen 10% meer kans om in een ongeval betrokken te geraken dan niet-recidivisten. Het verband is zelfs nog sterker: hoe meer verkeersovertredingen iemand begaan heeft, in hoe meer ongevallen hij betrokken is.
     
    Alternatieve vormingen als oplossing?
    Hoe pak je nu die veelplegers en andere verkeersovertreders het beste aan? Kan dat enkel via hogere boetes of rijverboden? Of kan je voor bepaalde overtredingen ook beroep doen op alternatieve straffen zoals begeleiding door middel van het alcoholslot of vormingen voor overtreders die veel te snel gereden hebben?
    Uit eerder onderzoek van Vias institute bleek al dat het percentage recidivisten 41% lager ligt bij verkeersovertreders die nadat ze veroordeeld werden voor rijden onder invloed een vorming moesten volgen in vergelijking met overtreders die een klassieke straf kregen zoals een geldboete of een verval van recht tot sturen. Belangrijk is vooral dat je tijdig kunt ingrijpen, om de kans op recidive te verkleinen.
     
    All-for-zero.be! Laat je stem horen.
    De aanpak van recidivisten en welke bestraffing het meest geschikt is, is één van de vele vragen waarover burgers vanaf nu hun licht kunnen laten schijnen op het nieuwe burgerplatform all-for-zero.be.
    Het platform is een initiatief van federaal minister Georges Gilkinet, de FOD Mobiliteit en Vervoer en Vias institute. De slogan maakt nog eens duidelijk dat het doel van nul verkeersdoden in België enkel kan bereikt worden als iedereen, zowel burgers, stakeholders en alle beleidsniveaus samenwerken.
     
    Alle burgers krijgen tot 30 september de kans om hun gedacht te zeggen over drie grote verkeersveiligheidsthema’s.

    1. Samen op (de) weg: hoe kunnen we de openbare ruimte veiliger maken, rekening houdend met ieders behoeften?
    2. Risicogedrag: waarom brengen we onszelf en anderen in gevaar?
    3. Controles, begeleiding en vorming: welke alternatieve maatregelen en sancties zijn gepast?

    De Belg kan op verschillende manieren zijn stem laten horen. Door middel van het invullen van een enquête over de drie hoofdthema’s en/of een deelname aan een burgerpanel. Daarin zullen verschillende burgers in de loop van september in discussie gaan met experts over de verschillende thema’s.
    De input van de enquête en de burgerpanels zal gebruikt worden bij de opmaak van een federaal plan voor de verkeersveiligheid.
     
    Burgers zeggen hun gedacht in filmpjes op sociale media
    Via korte filmpjes op sociale media met getuigenissen zullen de burgers de komende weken en maanden aangespoord worden om deel te nemen aan de enquête en de burgerpanels.
     
    Marie Verbergen (21 jaar) is één van die getuigen. Als studente die
     vaak fietst, wil ze graag dat auto’s altijd minstens 1,5 meter afstand van haar houden bij het inhalen. 





     

    15-07-2021 om 20:27 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Licht in de duisternis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    15-07-2021 om 20:24 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-07-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de nieuwe Tabberts voor 2022
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    TABBERT

    Bij TABBERT ontmoet design de productie, elegantie ontmoet dynamiek, innovatie ontmoet traditie. En voor het nieuwe modeljaar zullen tabBERT-voertuigen nog exclusiever zijn  met uitgebreide verbeteringen en nieuwe opties: alle caravans hebben een nieuwe merkbelettering in fijn zilver gekregen, wat de opvallend dynamische buitenkant verbetert. Vanaf modeljaar 2022 wordt in de keuken een Dometic koelkast van de 10 serie geïnstalleerd. De ROSSINI FINEST EDITION is nu voorzien van de nieuwe SOFT CARBON bekleding in edele grijstinten, die niet alleen modern en elegant is, maar ook bijzonder duurzaam (ACTIVE LINE). Bij het kiezen van het drievoudige stapelbed zijn er drie zijruiten in de ROSSINI 620 DM en in de DA VINCI 500 KD en 700 KD. Als het tweepersoons stapelbed in de DA VINCI wordt gekozen, kan als optie een garagedeur worden besteld. Op verzoek kunnen alle TABBERT caravans worden uitgerust met een sterke lithium accu. Daarnaast zijn ROSSINI, ROSSINI FINEST EDITION,DA VINCI, VIVALDI en PUCCINI verkrijgbaar met hoogwaardige Bluetooth-luidsprekers voor het beste geluid.

     

    DA VINCI

    Modern, automotive, innovatief  dat is de DA VINCI. Voor het modeljaar 2022 is op aanvraag een comfortdouche beschikbaar voor de 500 KD. Daarnaast is de indelingportfolio uitgebreid met de nieuwe familieplatteget 550 DM 2.5: In de boeg bevindt zich naast het in de lengterichting gerangschikte Franse bed de badkamer met een aparte wastafel  zodat er 's ochtends geen drukte is in de wasruimte met het hele gezin. De grote dinette is comfortabel geschikt voor maximaal zes personen. Het vakantiegerei en de kleding van alle gezinsleden kunnen worden opgeborgen in de ruime kasten, evenals tal van opbergvakken en kleppen. Voor de kinderen is er een aparte ruimte aan de achterzijde met een dwars opgesteld stapelbed.

     

    T@B

    Tijdloze klassieker de T@B, die bijna cult-achtig wordt vereerd door zijn fans, gaat met succes het nieuwe modeljaar in. De traanvormige caravan in retro-design heeft een eigen superheld (T@BMAN), maar de echte held is zichzelf: met een comfortabele zithoek, tweepersoonsbed en keuken laat de T@B niets te wensen over en bewijst dat ware grootsheid binnen is  omdat hij er van binnen groter uitziet dan buiten. De cultcaravan is verkrijgbaar in de vier stijlen BASIC, MEXICAN SUNSET, METROPOLIS (elk als indeling 320 en 400) en OFFROAD (320) en met vijf verschillende bekledingskleuren, waardoor hij individueel kan worden ontworpen. Met optionele apparatuur kan de "Knutschkugel" verder worden aangepast aan verschillende behoeften. Als u op zoek bent naar iets speciaals, dan bent u hier aan het juiste adres.

     

    14-07-2021 om 15:45 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuwe Knaus caravans 2022

    Knaus  Caravans

     De elektrische innovatie: E.POWER

    KNAUS staat voor innovatieve kracht, de hoogste kwaliteitsnormen en state-of-the-art technologieën – en dat is vooral duidelijk in het modeljaar 2022 voor caravans: E.POWER is de volgende fase van elektromobiliteit.

    Het idee: nieuwe en bestaande doelgroepen aanspreken met de ideale uitrusting: Meer dan 80 procent van de kampeerders zijn seizoen kampeerdersdie vooral tussen Pasen en oktober onderweg zijn. Vanwege deze voorkeursperiode is het voor velen van hen belangrijk dat hun voertuig is uitgerust met een luchtkoeler. Vooral camping beginners hebben vaak problemen met de complexiteit van voertuigtechnologie en angst voor contact met gasflessen en apparaten. Nieuwe intuïtieve en onderhoudsarme voertuigconcepten die geen verborgen onderhoudskosten met zich meebrengen, fungeren dus in veel opzichten als probleemoplossers. Hoe lichter de caravan, hoe beter, dus hij kan ook worden verplaatst door kleine sleepvoertuigen. Verhuurders en hun klanten waarderen deze voordelen ook. Voor hen is een uitgebreid assortiment apparatuur tegen een aantrekkelijke prijs ook een groot voordeel.

    De implementatie: Moderne elektrische apparaten zijn uiterst energiezuinig en de perfecte oplossing om te voldoen aan de eisen van zowel seizoen kampeerders, nieuwkomers als verhuurders. Zo kan een inductiekookplaat intuïtief bediend worden en is bij veel kampeerders thuis al bekend. Een verwarmings- en airconditioningcombinatie met warmtepomptechniek zorgt ervoor dat er in de zomer en tijdens de overgangsperiode altijd een aangename temperatuur in het voertuig is. Met een volume van 98 of 150 liter (afhankelijk van het model) houdt een energiebesparende compressorkoelkast alles vers wat nodig is voor de vakantiekeuken.

    Het resultaat: het juiste voertuig aanbieden voor elk type camping. De E.POWER is, uniek in de industrie, uitgerust met intelligente elektronica met selecteerbare zekering (6A/10A/16A), die alle elektrische apparaten in het voertuig bestuurt en prioriteert. Afhankelijk van welke bescherming er op de camping beschikbaar is en welke voertuigfuncties nodig zijn, wordt prioriteit gegeven aan de kookplaat, verlichting, verwarming/airconditioning, enz.  De slimme bediening zorgt hiervoor en past de energieverdeling aan zodat de zekering op de camping er niet "uit springt". Geselecteerde plattegronden van de SÜDWIND en SPORT zijn nu verkrijgbaar als volledig elektrische E.POWER-modellen (SÜDWIND 460 EU, 500 FU, 500 QDK; SPORT 400 LK, 400 QD, 420 QD, 450 FU, 460 EU, 500 EU, 500 FU, 500 KD, 500 QDK, 500 UF). Aangepast voor apparatuur zijn deze maar liefst 50 kg lichter dan de gasversie. De tien elektrische SPORT-plattegronden zijn ook voorzien van uitgebreide speciale modeluitrusting: de SPORT E.POWER SELECTION met 17" aluminium velgen, gladde plaatwanden, steunwiel met gewichtsdisplay, mobiele 25-liter vuilwatertank, omgevingsverlichting, extra 230 V- en USB-aansluitingen, insectenbeschermingsdeur, rookmelder, BluuWater-waterfilter, bed functie voor eenpersoonsbedden, COZY HOME-pakket en nog veel meer. Verder zijn er natuurlijk alle indelingen van de SPORT als seriemodel in de gasversie. Hetzelfde geldt voor de drie elektrische indelingen van de SÜDWIND: Ze hebben de uitgebreide 60 YEARS KNAUS-apparatuur en gaan zo het nieuwe modeljaar in als een speciaal model SÜDWIND 60 YEARS E.POWER. Verder zijn alle SÜDWIND indelingen ook verkrijgbaar als 60 YEARS uitvoering met gasinstallatie en natuurlijk als seriemodel.

    De nieuwe SPORT en SÜDWIND nemen het nieuwe, zeer eigen familieontwerp van de volledig geïntegreerde KNAUS-caravans over: twee onmiskenbare caravans in het opvallende, tijdloze KNAUS ontwerp, die de ideale vakantiepartner zijn voor elke caravanner  van koppels tot grote gezinnen, van camping beginners tot verhuurders.

    Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

     Sport

    Naast de E.POWER SELECTION is er nog veel gebeurd in de SPORT voor het nieuwe modeljaar: het nieuwe exterieurontwerp met aangepaste manoeuvreergrepen aan de voor- en achterzijde, zilvergrijze sticker met KNAUS swingelement en FoldXPand achterzijde met inbouw achterlichtdrager geeft de caravan een sportieve uitstraling. Het nieuwe interieur met moderne, kubieke meubelstijl maakt indruk met kruisnerfhout en lichte oppervlakken in de badkamer, keuken en zithoek. Edele verlichte bekledingstoepassingen in de zithoek verspreiden een aangenaam indirect licht. De nieuwe BLUE NIGHT bekleding past bij het elegante sportieve karakter van de SPORT, die standaard soft-close kleppen heeft voor een hoog comfortniveau. Op verzoek is er een Bluetooth-geluidssysteem dat kan worden aangesloten op mobiele apparaten, USB 3.0-aansluitingen op elk zwanenhalslicht, drie zijramen bij het kiezen van het drievoudig stapelbed en een comfortdouche voor de indelingen 500 KD en 580 QS. Alle compacte indelingen tot en met 500 carrosserielengte zijn in serie uitgerust met de Truma Vario Heat heater. Hierdoor ontstaat er nog meer ruimte in de kasten dan voorheen. Dankzij intelligente lichtgewichtconstructies geïnspireerd op structuren in de natuur, is de nieuwe SPORT nog waardevoller en indrukwekkender van uiterlijk met behoud van hetzelfde gewicht. Het indelingen portfolio is ook aangepast om alle kampeerders de optimale kamerindeling van eenpersoons tot gezin te bieden: Nieuw zijn 650 FDK en 650 UFK, daarnaast zijn er de bovengenoemde tien gasvrije indelingen evenals 540 FDK, 540 UE en 580 QS.

    Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

     ZUIDENWIND EN ZUIDENWIND 60 JAAR KNAUS

    Het caravanicoon SÜDWIND gaat ook het modeljaar 2022 in met een nieuw exterieur en interieur: de nieuwe gasbox met carbon-look toepassingen, geoptimaliseerde vorm en grootte en robuuste golfplaten vloer biedt nog meer ruimte en gemakkelijkere toegang. De driedimensionale foldXPand achterzijde,de nieuwe opvallende sticker in zwart en zilvergrijs met KNAUS swing en de donkere omlijsting van de zijwandramen met SÜDWIND belettering geven de caravan een compleet nieuwe look, waardoor het sterke karakter op het eerste gezicht herkenbaar is. Het Pro.TecFrame op de SÜDWIND 60 YEARS KNAUS in opvallend zwart, passend bij de nieuw ontworpen grijze en zwarte add-on onderdelen en de innovatieve exterieurkleur Campovolo grijs (60 JAAR ook in wit op aanvraag) – zorgt niet alleen voor een uitstekende stabiliteit door de zijkant, boeg, achterwand en dak te combineren, maar integreert ook perfect en geeft de caravan een harmonieus silhouet. Het nieuwe ontwerp van het Pro.Tec-frame – veel hoekiger en beknopter – past perfect bij het nieuwe voertuigontwerp. De indelingen 500 PF, 650 PEB en 650 PXB zijn nu standaard voorzien van een serviceklep linksvoor. In het nieuwe interieur zorgen felle, warme kleuren voor een feel-good sfeer: dwars gelamineerd hout en warme witte hangkastfronten met een discreet grafisch patroon geven de woonkamer een moderne en tegelijkertijd gezellige flair. Het nieuw ontworpen nobele meubilair is vakkundig geënsceneerd met deels indirecte verlichting. Filigraan lichtstrips pikken het KNAUS-swingelement van de buitenafbeelding op. Optioneel is er een 27" TV beschikbaar voor de SÜDWIND, die perfect past in het nieuwe meubilair. Daarnaast zijn er drie zijramen op aanvraag bij het bestellen van het drievoudig stapelbed. Van de 16 verschillende indelingen, waarvan er twee nieuw zijn: 650 FSK en 650 LX .





    14-07-2021 om 15:13 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws van Knaus Tabbert voor 2022
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De nieuwigheden van het modeljaar 2022

    Opening van nieuwe horizonten.

     Onder het motto "New Horizons" presenteert Knaus Tabbert de toekomst van caravanning en de hoogtepunten van morgen

    Het afgelopen jaar heeft veel uitdagingen met zich meegebracht, maar caravanning heeft zijn potentieel bewezen als een (crisis)veilige vorm van vakantie en is allang midden in de samenleving aangekomen

     Knaus Tabbert AG als aanjager van innovatie zet de volgende beslissende stappen vooruit. Sterke E.POWER en mobiele ONE‐NIGHT‐STAND‐Energy elektrificeren in de ware zin van het woord en openen volledig nieuwe mogelijkheden als de volgende fase van elektromobiliteit. Dankzij de innovatieve SUPERLIGHT-technologie voor maximale gewichtsbesparing staat niets zelfs de meest uitgebreide paklijst voor familievakanties in de weg. Innovatie ontworpen door Knaus Tabbert is het nieuwe Dyonic-chassis dat lichtere, veerkrachtigere en duurzamere optimale klantvoordelen biedt.

    Met kracht en moed om te innoveren, zal het hooggekwalificeerde team op de locaties Jandelsbrunn, Mottgers, Schlüsselfeld en Nagyoroszi blijven imponeren met revolutionaire nieuwe ontwikkelingen in het modeljaar 2022 - en de toekomst van caravanning binnen handbereik brengen.

    Lllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll

    Nieuwe uitrustingsopties

    • Of het nu ondersteboven, schuin of verticaal is – nooit meer een uitglijdende bril dankzij silwyREADY.
    • Velocate 2.0: Nu ook met temperatuur- en niveauweergave in de app.
    • Helderder, contrasterender, beter – het nieuwe Pioneer-navigatiesysteem met parkeerradar.
    • ONENIGHTSTAND: "Mobiele" elektrische energie voor een nacht met de caravan.
    • Andere opties: Smart TV, Lithium-ion batterij en veiligheidsvoorzieningen.
    • In serie: Hygiënisch perfect water op elke bestemming – het nieuwe bluuwaterfilter.
    • Nog veiliger, nog beter uitgerust: de nieuwe Fiat Ducato serie 8

    lllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll

    KNAUS

    • Ongeëvenaard: de L!VE I met innovatieve FoldXPand achterkant, geoptimaliseerde gasbox en nieuwe opties.
    • De luxe liner van KNAUS is nu ook verkrijgbaar als tweeassig voertuig: de SUN I met een nieuwe exclusieve plattegrond.
    • Geen compromissen: De nieuwe VAN I combineert autodynamiek met een groot gevoel voor ruimte.
    • Ideale allrounders en nu echte klassiekers: SKY TI en SKY TI PLATINUM SELECTION met FoldXPand achter in een nieuwe dimensie en unieke nieuwe functies.
    • Sportieve ruimtewonderen met state-of-the-art assistentiesystemen: VAN TI en VAN TI VANSATION nu ook op MAN TGE.
    • Ontspannen en veilige caravanvakantie voor vier- en tweevoeters: KNAUS werkt samen met Lucky Dog Camper.
    • De volgende fase van elektromobiliteit – volledig elektrisch: SPORT en SÜDWIND met krachtige E.POWER.
    • Lichter, innovatiever, eleganter, sportiever, met een nieuw interieur en exterieur: de nieuwe SPORT.
    • Caravanicoon met een sterk karakter: SÜDWIND en SÜDWIND 60 YEARS in een nieuw uiterlijk.
    • CUV-innovatie: De BOXDRIVE met nieuw interieur en innovatieve 600 XL hoogdakplattegel  combineert rijveiligheid en functionaliteit.

    IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

    WEINSBERG

    • Maximale gewichtsbesparing, geen belastingsstress meer  dankzij de revolutionaire SUPERLIGHT-technologie bij CaraHome en CaraCore.
    • Stijlbewuste trendsetter: De CaraCore met geoptimaliseerde gasbox en nieuwe opties.
    • Uitstekende ruimte: De CaraHome met een uitgebreid plattegrondportfolio.
    • Nog handiger: Optimalisaties voor badkamer en gasbox bij CaraLoft en CaraSuite.
    • Consistent elektrisch: De CaraCito nu met inductiekookplaat en intelligente elektrische bediening.
    • Lichter, veerkrachtiger, duurzamer – het innovatieve Dyonic chassis voor CaraOne en CaraCito.
    • Nog beter in het nieuwe modeljaar: de CUV's van WEINSBERG met tal van veranderingen en nieuwe opties.

    IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

    TABBERT

    • Modern, automotiv, innovativ: Neuer, geräumiger Familiengrundriss für den DA VINCI.

    T@B

    Zeitloser Klassiker – der kultige T@B fährt erfolgreich ins Modelljahr 2022

     

     IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

    Nieuwe opties voor alle Knaus Tabbert voertuigen

     silwyREADY

    Met de nieuwe silwyREADY-uitrusting,die op aanvraag beschikbaar is voor alle Knaus Tabbert-voertuigen, blijven brillen en potloden van alle soorten veilig op hun plaats, zelfs tijdens het rijden - ondersteboven, diagonaal of verticaal. Omdat: De zelfklevende silwy‐ondervloeren zijn van metaal, zodat de silwyvaten voorzien van een magneet in de basis niet rammelen, uitglijden of omvallen. De silwyREADYapparatuur kan als losse optie of als onderdeel van een pakket worden besteld. De metsilwyREADY uitgeruste voertuigen hebben een metalen mat in een van de keuken bovenkasten, evenals een vrij te plaatsen metalenstrip ,die ook kan worden bevestigd aan verticale en hellende oppervlakken.. Het silwyREADY-pakketbevat ook een metalen nanogelkussen met magneetpen, dat zich aan bijna elk oppervlak hecht en keer op keer kan worden verwijderd en verplaatst zonder resten achter te laten. Notities en foto's kunnen eraan worden toegevoegd, e.B. De metalennanogelonderzetter is overal klaar voor gebruik. Het houdt ook zonder residu op verschillende oppervlakken en zet het glas wijn vast, zelfs op de meest wiebelige kampeertafel.

     

    IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

    Velocate‐Uitbreidingspakket

    De Velocate GPS-tracker kan nu worden uitgebreid met Bluetooth-sensoren, die het mogelijk maken om op elk gewenst moment de interne temperatuur en het gasniveau in de bijbehorende app op te vragen. Daarnaast is er een mobiele bewegingsmelder voor het interieur, die informeert over ongenode gasten   zonder de campingburen lastig te vallen met een alarmgeluid. Het Velocate uitbreidingspakket is op aanvraag beschikbaar voor alle caravans en  kampeerauto’s van KNAUS,WEINSBERG,T@B en TABBERT. Om de voertuigen uit te breiden met nog meer slimme functies, zijn er extra draadloze sensoren beschikbaar op de website van velocate.com.

    Nieuwe Pionier‐Navi

    Voor modeljaar 2022 is het nieuwe navigatiesysteem van Pioneer optioneel beschikbaar voor alle zwerfauto’s  met helderder en contraster 9" multi-touchdisplay, verbeterde kijkhoek, 24-bits kleurdiepte en draadloze Apple Carplay en draadloze Android Auto-verbinding voor iOS- en Android-smartphones. Daarnaast is de parkeerradar van het gerenommeerde vakblad promobil geïntegreerd in het navigatiesysteem. In combinatie met het head-up‐display in de nieuwe Fiat Ducato 8 biedt het nu een nog groter scala aan functies :Als de navigatie van de smartphone wordt gebruikt, toont het head‐up‐ display ook deze navigatie-instructies  een unieke functie die zelfs in de automobie lsector nog niet wordt aangeboden.

    one-night stand

    Zelfvoorzienend staan voor een nacht met de caravan  de optie ONENIGHTSTAND maakt het mogelijk. Het kan worden besteld voor de WEINSBERG CaraCito evenals de KNAUS Caravans  SPORT en SÜDWIND en biedt voldoende VERMOGEN om de werking van de licht-, waterpomp- en compressor- koelkast voor maximaal één nacht mogelijk te maken en dus elektrisch zelfvoorzienend te zijn  Deze mobiele ONE‐NIGHT‐STAND‐energie  opgeslagen in een Power XChange batterij van Einhell (4 – 6 Ah)  is natuurlijk flexibel en veel goedkoper dan een retrofit‐"mobiel systeem" met grote batterij en laadtechnologie. Afhankelijk van het gebruik van de verschillende verbruikers in de caravan kan deze ook worden aangevuld met extra accu's. De Power X‐Change accu wordt ook tijdens het rijden opgeladen via de toevoerleiding van het trekkende voertuig en kan dankzij het Power XChangesysteem ook thuis worden gebruikt, e.B. voor veel tuingereedschap of ander gereedschap.

     

    IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

     Meer opties

    Op verzoek zijn alle voertuigen van KNAUS, WEINSBERG en TABBERT te bestellen met een Smart TV  en zijn daarom ideaal uitgerust voor de toekomst van televisie. Lineaire televisie wordt immers steeds minder belangrijk en video-on-demand aanbod wordt steeds belangrijker. Met een mobiele hotspot, zoals de Gigacube van Vodafone ©, of internettoegang op de camping, is het mogelijk om series of films via de tv te streamen. Vanaf het modeljaar 2022 zal Knaus Tabbert elk besteld voertuig uitrusten met een tv met een smart-tv, waarmee hij voldoet aan de video-on-demand-trend. Krachtige lithium-ionbatterijenzijn beschikbaar voor alle kampeerauto’s en buscampers. Nieuwe Fiat-opties  Lane Keeping Assist, Care Drive en ACC  zorgen voor meer veiligheid in alle campeervoertuigen.

    Standaard: waterfilter uit bluuwater

    Hygiënisch perfect water op elke bestemming  het nieuwe bluuwaterwaterfilter verwijdert ziektekiemen, bacteriën en zeer kleine deeltjes bijna volledig (99.999%) uit het water van Knaus Tabbert voertuigen (in serie). De vervangbare filterpatroon met zeer efficiënt ultrafiltratiemembraan wordt verticaal of horizontaal tussen de watertank en het bemonsteringspunt in het leidingsysteem gemonteerd. Het heeft een filtercapaciteit tot 8000 liter  en dankzij een tijdstripindicator in het voertuig kan de resterende gebruikstijd op elk moment worden gecontroleerd. Een vervanging van de bluuwatercartridge is vereist na uiterlijk zes maanden, afhankelijk van het gebruik. Dankzij het klik- en klikklare snelkoppelingssysteem kan het eenvoudig en druppelbestendig worden vervangen.

    14-07-2021 om 11:06 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog even wachten
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    14-07-2021 om 10:42 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-07-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.We bekeken de Hobby Optima Ontour T70 F

    Hobby Optima Ontour T70 F

    Als je de plannen van kampeerauto’s vergelijkt is de indeling achterin bijna overal hetzelfde. Ze hebben 2 enkele bedden of een eilandbed of een dwarsbed of een Fransbed bij uitzondering een stapelbed. Dit deel van de kampeerauto is in de meeste types altijd ingericht als een slaapkamer. Dat heeft het voordeel dat onder de verhoogde bedden een garage kan voor fietsen of ander groot materiaal.

    Hobby bedacht met de Optima Ontour T70E en de T70F een variant van de meest voorkomende slaapvertrekken. Helemaal achteraan bouwden de ontwerpers een badkamer over de volle breedte van de wagen. Aanpalend heeft de T70E twee enkele bedden en de T70F een Fransbed. Vandaar de E voor enkele bedden en de F voor Fransbed. Wat de voor en nadelen zijn van de T70F en de T70E konden  we bekijken.

    Hobby levert zijn vakantievoertuigen af met een uitgebreide standaard uitrusting wat het voor de klant meestal iets gemakkelijker maakt om zijn keuze te maken.

    Langs buiten.

    Beide halfintegralen vormen een statige verschijning. Het mooi gevormd snoetje boven de stuurcabine en de 2 kleurige decorstrepen zijn er niet vreemd aan. Daarbij draagt hun 7,5 m lengte  en de rokken onderaan bij tot de juiste verhoudingen van een kampeerauto. Als basisvoertuig koos de fabrikant uit Fockbek voor een Citroen Jumper met verlaagd chassis, best vergelijkbaar met een Fiat Ducato. Standaard met een 120 pk sterke turbo diesel, als optie kan men een 20 pk sterkere turbodiesel bekomen. Voor zulk een wagen is het die optie waard. Voor het koetswerk heeft Hobby  hagelbestendige buiten beplating gebruikt, voor de bodem XPS schuim.

    Interieur

     De huiselijke interieurs van Hobby waren en zijn nog altijd en sterk punt van de fabrikant. Omdat achteraan geen verhoogde bedden zijn is de ruimtelijke indruk in de T70F bijzonder groot. Achter de bijrijder zetel van de stuurcabine is een zitbank als vijfde zitplaats bij het uitgetrokken tafelblad. Verder zijn nog 2 zitplaatsen op de zitbank in de rijrichting en de 2 cabinezetels.

    Keuken

    Aansluitend in lichtgrijs uitgevoerd is de L-keuken. Drie kookvuren met elektrische ontsteking zijn geïntegreerd in het aanrecht. In  het korte been van de L heeft men een rond spoelbakje geïnstalleerd. Er blijft nog voldoende werkblad over. Onderaan zijn meer dan genoeg bergvakken verborgen achter 2 deuren met een grote handgreep en ingewerkt slot. In de bovenkast met draaiende deuren is ook nog veel plaats voor het kleine keukengerief. Naast de buitendeur staat een 133 l grote compressor koelkast met links en rechts opendraaiende deuren.

    Slaap- en badkamer.

    Boven het Fransbed met een comfortabele matras zijn bovenkasten met vlakke deuren in een licht houtdecor. Bij middel van gasveren kan men de lattenbodem met matras omhoog kantelen. Er komt een grote koffer te voorschijn, maar fietsen kunnen er niet in. Wie liever afzonderlijk slaapt kiest voor de T70E. Daar heb je echter niet de enorme koffer onder het bed. Bij de T70F is naast het bed de kleerkast en legkast.

    In de wit en zwart uitgevoerde badkamer is de wc gebruiksvriendelijk in de hoek opgesteld. Voor zwervers met lange benen helemaal geen plaatsgebrek. Zo ongeveer in de midden staat het ovale waskommetje een klein beetje in de weg om in de douchecel te stappen. Voor de verluchting en afvoer van de damp is het redelijk groot dakluik aangewezen. Het is vast een plezier om je na een nachtje in zulk een badkamer te kunnen opsmukken.

     

    Samen gevat.

    Zoals we gewoon zijn van Hobby hebben de T70F en de T70E een knap huiselijk  interieur waar het aangenaam wonen is. Ze zijn keurig afgewerkt en hebben een uitgebreide standaarduitrusting. Wie om de een of andere reden geen fietsen kan of wil meenemen geen probleem. Moeten er toch fietsen mee zou je beter naar een type met garage uitkijken.

     

    Info: www.hobby-caravan.de

     

    Technische gegevens.

    Basisvoertuig  Citroën Jumper met verlaagd chassis.

    Motor   120 pk   optie 140 pk

    L x B x H   7,43 x 2,33 x 2,85 m

    Stahoogte  2,05 m

    Gewicht rijklaar  2.967 kg

    MTM  3.500 kg

    Frans bed  2,0 x 1,4/1,1 m

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    08-07-2021 om 21:11 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-07-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pedelecs minder in trek

     

     Inschrijvingen speed pedelecs krijgen in juni een stevige opdoffer

     De inschrijvingen van speed pedelecs verlopen erg atypisch in 2021 met een curve die bijna het omgekeerde is van een normaal jaar (2019): de matige start van het jaar werd gevolgd door heel positieve prestaties in maart en april, waarna mei veel lager uitkwam dan normaal. Om nu in juni terug wat te herpakken ten opzichte van 2019: toch was juni was een slechte maand. Gelukkig is de balans over het eerste halfjaar wel licht positief met een stijging van +13,8 % ten opzichte van 2020 en een beperkte terugval van -1,8 % ten opzichte van 2019. Op Namen na, doen alle provincies het beter dan vorig jaar met procentueel erg sterke stijgingen in enkele Waalse provincies. Leasing is sterk in opmars.

     “Het aantal inschrijvingen ligt met 1.187 eenheden -28,7% lager dan in juni 2020, toen er na de lockdown sprake was van een ware stormloop op de fietshandels die een hele zomer lang bleef duren. Ten opzichte van 2019 liggen de inschrijvingen van juni -11,0 % lager. Gelukkig blijft de schade heel beperkt wanneer we kijken naar het eerste halfjaar : -1,8 %, met 6.531 verkochte eenheden ten opzichte van 6.633 exemplaren in de eerste zes maanden van 2019,” zegt Filip Rylant, woordvoerder van TRAXIO. “We zien dit jaar een bijna omgekeerde verkoopcurve ten opzichte van een normaal jaar, met een sterke stijging in maart-april en een terugval in mei-juni, hoewel de files in de twee laatste maanden terug waren van weggeweest. Dat zou de verkoop en inschrijvingen van speed pedelecs moeten stimuleren, maar nu zien we dus een omgekeerd fenomeen. Misschien heeft het kwakkelende weer een negatieve invloed – uitkijken dus wat de rest van de zomer ons zal brengen.”

    Meer info TRAXIO

    07-07-2021 om 21:42 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-07-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe Fendt modellen 2022

    Fendt nieuws voor 2022

     Fendt heeft niet de gewoonte om ieder jaar serieuze veranderingen aan zijn caravans door te voeren. Voor de klant is het een positief punt want zijn vakantiehuisje op wielen houdt lang zijn waarde.

     Voor 2022 heeft de fabrikant uit Mertingen weer een aantal kleine veranderingen of verbeteringen doorgevoerd. Alleen de Diamant kreeg een beetje veranderd uiterlijk.

    Enkele van de kleine wijzigingen

    Zo staat de afvaltank in de disselkoffer en is de dissel geoptimaliseerd. Binnen zijn de winterstand rugleuningen wat hertekend en beschermen beter tegen de koude, voorkomen condentie, de cirkulatie van de warme lucht verloopt beter in het interieur. In de ruime zitgroepen is de bekleding van een betere kwaliteit. Bij de Diamant kan men zelfs een lederen bekleding bekomen. De bovenkasten zijn goed doordacht hebben nu robuuste scharnieren. Voor de hoogwaardige meubelconstructies heeft men gelaagd multiplex gebruikt. Voor zalige nachten zijn de lattenbodems met permanent elastische knikbrug en hardheidsaanpassing gemaakt. Tot slot heeft men overal aangepast LED verlichting. Toch de moeite om een Fendt caravan eens van nabij te bekijken want er zijn nog veel meer van die kleine soms nuttige dingen veranderd voor het komende modellenjaar 2022.

    Saffier

    De metgezel voor de perfecte vakantie.

    De saffier is de intrede in de Fendt caravan wereld. Ook in het seizoen 2022 zal de saffier met zijn kenmerken opnieuw een zeer aantrekkelijke keuze zijn voor gezinnen en kampeerders die de voor de hand liggende sterke punten van de saffier waarderen. Met de saffier zijn er zes moderne en functionele indelingen  dus vrije tijd, zoals het hoort  is ontspannend.

    Enkele aanpassingen voor 2022

    • nieuwe luifellamp met verschillende schakelbare verlichtingsscenario's
    • Het nieuwe Saphire-assortiment bestaat uit 6 modellen, waarvan er twee aantrekkelijke "stapelbedvarianten" zijn
    • Afhankelijk van de indeling zijn er verschillende wasruimtevarianten
    • Kledingkast in de slaapkamer (afhankelijk van het model)
    • hoogwaardige koelkasten, e.B. 133 liter slanke toren of 98 liter koelkast, aan beide zijden te openen (afhankelijk van het model)
    • comfortabele, robuuste verenmatrassen in eenpersoons- en Franse bedden
    • In de 495 SKM is de ladder op het stapelbed gemaakt van aluminium

    Bianco

    Moderne caravans voor elke behoefte.

    De Bianco-serie krijgt in het seizoen 2022 een groot aantal nieuwe modellen met zeer aantrekkelijke en interessante plattegronden. Een Bianco Selection 550 SKM, een Bianco Activ 465 SFH, een Bianco Activ 550 SD en een Bianco Activ 560 SKM zijn opgenomen in het programma.

    De Bianco Selection 550 SKM biedt een ouder tweepersoonsbed dat in de lengterichting in de boeg is geïnstalleerd, een grote zithoek in het midden van het voertuig, tegenover de keuken en in de achterste stapelbedden met de lengte over de hele caravanbreedte, evenals een comfortabele badkamer / wc-ruimte.

    Bekend van de opaal van vorig jaar is de indeling van de nieuwe Bianco Activ 465 SFH. In de boeg is een grote zitgroep geïntegreerd en achterin is een frans bed in de lengterichting geplaatst. De Fridge Slim Tower is in het midden van het voertuig geplaatst in de nieuwe centrale meubelmodule, zodat deze zowel vanuit het interieur van het voertuig als van buitenaf via de toegangsdeur kan worden geopend. Een optionele tv kan ook worden gemonteerd op dit modulaire meubilair, waardoor comfortabele televisie in de woonkamer en in het slaapgedeelte mogelijk is.

    Met de Bianco Activ 550 SD valt de achterste wasruimte op over de gehele breedte van het voertuig. Een geïntegreerde aparte douche zal hier veel liefhebbers vinden. In de boeg nodigt een grote zitgroep u uit om te blijven hangen en in het midden van het voertuig wordt een Frans bed aan de zijkant geplaatst. Ook in dit model wordt gebruik gemaakt van het nieuwe multifunctionele centrale meubilair met koelkast en tv-ruimte.

    Het model 560 SKM is al enkele jaren een succesvol onderdeel van de Saphir serie. Deze indeling vindt nu ook zijn weg naar de Bianco-serie. Met een kleine maar subtiele verandering. Terwijl het S 5004 gasverwarmingssysteem van TRUMA in de Saphir is geïnstalleerd, maakt de Bianco Activ 560 SKM gebruik van de TRUMA Combi 6-kachel en zo krijgt de kledingkast in de kinderkamer opslagruimte en bruikbare ruimte. Daarnaast zijn voor de standaard douche nu ook 10 ltr. warm water beschikbaar.

    Met de Bianco vormen 15 indelingen als Bianco Activ of Bianco Selection de basis voor een breed scala aan camperwensen.

    Bianco is erkenbaar aan het nieuw exterieurontwerp.

    TENDENZA

    Moderne woonconcepten in aantrekkelijke indelingen.

    Nog steeds erg trendy! De Tendenza 2022 ondergaat een lichte modelverzorging en zal in 2022 weer een sensatie en stralende camperogen veroorzaken met de bekende modellen. Bij Fendt is de Tendenza gewoonlijk het type waar voorzichtig de eerste vernieuwingen worden aan uitgevoerd, met het oog op het publiek wat men er van denkt. De Tendenza wordt aangeboden in vier overtuigende indelingen  voor designliefhebbers.

    Langs buiten zien we nieuwe voortentlamp met verschillende schakelbare lichtscenario's.Binnen zien we tussen de vele kleine verbeteringen voor volgend jaar een TRUMA gasverwarming Combi 4 of Combi 6 (650 SFD) met digitaal bedieningspaneel CP plus iNet klaar met recirculerende luchtverdeling en geïntegreerde warmwaterboiler (inhoud 10 liter) en iNet Box voor het regelen van de verwarming via de Truma app.

    Opaal

    Vakantietijd met comfort plus.

    Met de Opaal komen we al in een hogere klasse caravan, de Opal heeft geboeid talloze klanten in Europa voor vele jaren. Met detail veranderingen en nieuwe stoffen werelden, de opaal zal weer overtuigen in het seizoen 2022. Vijf interessante indelingen in combinatie met hoogwaardige materialen en speciale ontwerpoplossingen ronden dit luxe klasse programma af.

    Voor 2022 is hij alvast herkenbaar langs buiten aan de licht metalen velgen in zilverlook en wie een beetje aandachtig kijkt ziet ook de nieuwe voortentlamp met verschillende schakelbare lichtscenario’s

    Binnen omvat  het nieuwe Opal-programma 5 indelingen, waaronder een met een L-keuken (560 SRF) en een met stapelbed (515 SKF)  De kledingkast in de slaapkamer is afhankelijk van het model. Net zoals de Tendenza heeft de Opaal ook een TRUMA gasverwarming Combi 4 of Combi 6 (afhankelijk van het model) met digitaal bedieningspaneel CP plus iNet klaar met recirculerende luchtverdeling en geïntegreerde warmwaterboiler (inhoud 10 liter) en iNet Box voor het regelen van de verwarming via de TRUMA app.  De onrechtstreekse  verlichting boven de dakbergingskasten is nieuw.

    Diamant

    Het juweel in de Fendt caravan luxe klasse.

    Vorig jaar volledig vernieuwd, overtuigde de luxe diamantserie. In het seizoen 2022 wordt een nieuwe indeling in het programma geïntegreerd. De Diamond 650 SGD. De tandemas heeft een ruime en volledig uitgeruste centrale wasruimte met geïntegreerde aparte douche. Een ruime ronde zitgroep in de boeg met aangrenzende ladekast, evenals een tv-ruimte en koelkast Slim Tower voor de centrale wasruimte ronden de woonkamer harmonieus af. Tegenover is een grote keuken met aparte gootsteen en oven. Daarna wordt een grote kledingkast geplaatst als overgang naar de eenpersoonsbedden. Dit resulteerde in een tandemas die alles bevat wat je maar kunt wensen voor een luxe kampeervakantie. In de Diamant wordt deze droomcaravan nu aangeboden voor het seizoen 2022. Drie indelingen inspireren met hun stijlvolle design.

    De buitenkant werd in een nieuw kleedje gezet waar bijzonder de zwart gepolijste velgen in het oog vallen. De nieuwe voortentlamp met verschillende schakelbare lichtscenario’s werd hier ook gemonteerd. Aangezien de reizigers steeds groter worden werd de stahoogte van de 3 nieuwe indelingen verhoogd tot 1,98 m .In het dak heeft de fabrikant een uit de kluiten gewassen dakluik gemonteerd met  LED verlichting voor een centrale verlichting bij duisternis. Van de gelegenheid heeft men gebruik gemaakt om de keuken achterwandbekleding in glaslook en verlicht te installeren. Winterkampeerders zullen zeker de  vloertemperatuurregeling,  in het getemperde gebied, met elektronische automatische uitschakeling waarderen. Voor een aantal bewoners is het verlaagd instapniveau met instaptapijt zeker nuttig. Het neusje van de zalm is de optioneel  hoogwaardige originele lederen uitrusting "Zingst"

    Meer informatie: www.fendt-caravans.de .



    06-07-2021 om 20:14 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een Fendt caravan
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    06-07-2021 om 19:51 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-07-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Inschrijvingen niet schitterend

    Inschrijvingen eerste semester rampzalig voor nieuwe voertuigen, maar nog steeds positief voor occasies.


    Vorig jaar waren de garages in juni voor het eerst na de lockdown opnieuw een volledige maand open. Toen was er een grote vraag naar nieuwe wagens en motorfietsen evenals naar tweedehandse auto’s en moto’s. Auto’s konden nog uit stock worden geleverd – er was zelfs een heel grote voorraad nieuwe wagens – en tweedehandswagens kenden een ‘boom’. Een jaar later ziet het landschap er helemaal anders uit: productieproblemen (o.a. door chiptekorten) hinderen de aanvoer van nieuwe wagens en occasies doen het nog goed maar lijken stilaan over hun hoogtepunt heen. De gecumuleerde cijfers over de eerste zes maanden blijven gelukkig positief ten opzichte van 2020, maar in vergelijking met 2019 blijft de nieuwmarkt ver achter (behalve motorfietsen en trucks +12 T) terwijl de occasiemarkt gelukkig licht positief blijft – met een uitschieter voor de occasie motorfietsen (+22 %).
    Filip Rylant, woordvoerder van TRAXIO, vat de situatie als volgt samen: “In juni 2020 waren de garages voor het eerst opnieuw een volledige maand open, met – dank zij stevige promotie-acties - een rush op nieuwe stockwagens en een grote interesse in tweedehandse voertuigen. In juni 2021 krijgen - op de motorfietsen na - alle categorieën nieuwe voertuigen stevige klappen ten opzichte van zowel juni 2020 als juni 2019. De tweedehandsvoertuigen deden het in juni 2021 bijna allemaal beter dan in juni 2019 maar verliezen t.o.v. juni 2020. Wanneer we de gecumuleerde cijfers over de eerste zes maand erbij nemen dan zien we enerzijds (bijna) overal stijgingen ten opzichte van rampjaar 2020, maar ook dat de inschrijvingen van nieuwe voertuigen rampzalig blijven achterlopen op 2019: -24,5% voor nieuwe wagens tot -45,5 % voor nieuwe trekkers. Enkel de nieuwe motorfietsen houden een status quo. Deze cijfers zijn zorgwekkend voor de hele sector en iedereen hoopt dat de productie- en toeleveringsproblemen snel achter de rug zijn zodat de inschrijvingen terug kunnen aantrekken naar een aanvaardbaar niveau, zeker nu de tweedehandsmarkt op de terugweg is met nog slechts een beperkte voorsprong ten opzichte van 2019. Behalve dan voor de occasie moto’s die hoge toppen blijven scheren.”

    Meer info: TRAXIO

    05-07-2021 om 20:18 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-07-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LMC nieuws voor 2022

    LMC brengt veel nieuws voor volgend jaar.

    LMC start het nieuwe seizoen met een heldere vormentaal, moderne ontwerpen en past daarbij ook de externe communicatie aan. Het huisstijlontwerp is fundamenteel herzien en de identiteit is consequent aangescherpt. Het nieuwe logo als middelpunt en symbool staat voor de voortdurende merkwaarden kwaliteit, levensduur, waarde en veiligheid. Geconstrueerd als een zelfstandig merk, weerspiegelt het de nuchtere houding en de gestructureerde manier van leven van de doelgroep met sterke lijnen en hoge rechte lijnen, waarbij de nadruk ligt op kwaliteit, veiligheid en functionaliteit. Het nieuwe logo maakt indruk met veel helderheid en présence, is fris, tijdloos en modern.

                                            LMC

     

    LMC caravans.

     In elke prijsklasse voor elke leeftijdsgroep start LMC het nieuwe modellen jaar 2022 met vijf nieuwe indelingen en verfijning van de afwerking

    Van de Sassino in het voordelige instapsegment tot de hogere middenklasse met de Exquisite VIP: met in totaal zes caravan reeksen heeft LMC een breed assortiment qua uitrusting, comfort en design. Voor het modeljaar 2022 hebben de Sassenbergers vijf nieuwe, slim doordachte indelingen aan hun productportfolio toegevoegd en ook enkele reeksen verfijnd.

    Populaire reeks op instapniveau

    Voor velen is de Sassino vaak de eerste caravan waarmee caravan nieuwkomers zich in de grote wereld van mobiel reizen kunnen wagen. Vooral jonge gezinnen vertrouwen op de modellen van het instapprogramma 'Made in Sassenberg', die beginnen met prijzen vanaf 13.900 euro en afhankelijk van de indeling tot zes bedden bieden.

    In het modeljaar 2022 toont LMC drie nieuwe, spannende Sassino-versies, die allemaal verschillende USP's hebben. Kiest u voor de 6,25 meter lange Sassino 390 K, dan kunt u zich verheugen op extra kinderbedjes achterin, een grote garage achterin en een ruime zithoek met een flexibel bed. Een achterkeuken met raam, een serviceluik voor het laden en een dressoir voor gemakkelijke toegang tot het bed is wat je aantreft als je de 6,18 meter lange Sassino 430 D binnenstapt. De langste van het nieuwe trio is de Sassino 450 D met 7,08 meter - voldoende ruimte voor onder meer een achterkeuken met koelkast, ramen en grote kledingkasten.

    Indrukwekkend ruimtegevoel

    Grote luxe, enorm veel ruimte, hoogwaardige materialen, stoffen en oppervlakken: de LMC Exquisite VIP is gebouwd voor de hoogste eisen met totale lengtes van 8,43 tot 9,42 meter, pure extravagantie voor de caravan. In combinatie met zijn gemiddelde breedte van 2,52 meter creëert het een onvergelijkbaar ruimtegevoel. Lederlook bekleding, rondom comfortabele bedden met in hoogte verstelbaar hoofdbord door middel van gasdrukdempers en indirecte verlichting behoren tot de standaarduitrusting van het luxe voertuig, waarvan de binnenwanden zijn gedecoreerd met stijlvol meubilair. Extravagante stickers en lakwerk benadrukken de hoge mate van exclusiviteit aan de buitenkant. De LMC Exquisite VIP is verkrijgbaar in de vier modellen 595, 655, 685 en 695. Prijs vanaf 38.900 euro.

    Hoogwaardige bekleding met een knappe kleurstelling.

    De caravanspecialisten van Sassenberg hebben op alle series modelupdates uitgevoerd. Het interieurdesign de Style, Style Lift, Vivo en Musica is verder geoptimaliseerd. Alle modellen in de vier series, waaronder de Sassino, hebben een bekledingsupdate gekregen met als doel het interieur nog beter op elkaar af te stemmen. De hoogwaardige stoffering, waarmee de eindklant zijn eigen accenten kan aanbrengen door middel van decoratie en toebehoren dankzij de patroonloze en goede kleurstelling. Bij de Sassino komt het trenddesign "Silver Selection" in beeld, bij de Styl "Gray Stone" en "Blue Mountain", bij de Vivo "Gravel" en "Desert" en bij de Musica "Graphit" en "Dolomit". Daarnaast is het exterieur van de Musica vernieuwd en valt op door de exterieurstickers terug te brengen tot zwarte elementen met rode accenten.

     Xnxnxnxnxnxnxnxnxnxnxnxnxnxnxnxnxnxnxnxnxnxnxnxn

    Kampeerauto’s

    Voor elke behoefte heeft LMC de juiste kampeerauto:  de Cruisers en de  Tourers

    Twee sterke reeksen, één duidelijke signatuur

    Doordachte indelingen, een dynamisch ontwerp, een hoog beveiligingsniveau en veel slimme oplossingen aan boord. LMC gaat het modeljaar 2022 in met twee sterke reeksen: De Cruiser, die afgelopen zomer voor het eerst aan het publiek werd gepresenteerd, krijgt nu een uitgebreidere standaarduitrusting en is gebouwd op het nieuwe Fiat Ducato Series 8 chassis. Aan de buitenkant is de Cruiser nu ook voorzien van de typische LMC achterlichtdrager en past samen met de geoptimaliseerde stickers nog beter in het familiedesign. Het grote nieuwe hoogtepunt bij LMC is de Tourer, die als nieuwe serie op de markt komt. “Met deze twee kampeerauto series bieden we onze potentiële klanten een perfect op elkaar afgestemde selectie die hen in staat stelt om precies het voertuig van hun keuze te filteren op basis van hun eigen eisen en wensen. De nieuwe Tourer voelt zich thuis in het lagere mainstream-segment en is gemaakt voor stellen en gezinnen, of als een voertuig van meerdere generaties om onbezorgd mobiel reizen te ervaren en te genieten. De nieuwe designstrategie is doorgevoerd in de Tourer, die door ingetogen kleuren, heldere, hoekige meubelen een aangename rust in het interieur brengt. Qua gewicht, uitrusting, functionaliteit en design bereikt de Tourer een absoluut topniveau.

    Aantrekkelijk speciaal model met uitgebreide standaarduitrusting

    Comfort en variabiliteit zijn erg belangrijk bij de nieuwe Cruisers. De twee geoptimaliseerde halfintegrale T 662 G en T 732 G staan ​​voor een hoog slaapcomfort met comfortabele eenpersoonsbedden en veel opbergruimte, plus de hoge laadmogelijkheden als extra USP. In de grote garage achterin is plaats voor e-bikes of vrijetijdsuitrusting zodat u ter plaatse mobiel en actief kunt zijn. De derde in de cruiser-groep is de V 646 G, die verkrijgbaar is vanaf 60.900 euro. Een compact en mobiel toevluchtsoord dat vooral bedoeld is om de actieve jongere doelgroep aan te spreken. Qua interieur scoort het Cruiser-trio met een uitgebreide standaarduitrusting, met frisse kleuraccenten, waaronder de nieuwe, eigentijdse bekledingskleuren Light Stone en Deep Stone. Alle chromen elementen zijn vervangen door matte uitvoeringen en de kleppen zijn rechtgetrokken. Aan de buitenkant vallen de moderne achterlichtbeugels op. De speciale uitrusting omvat: LED-dagrij verlichting, verwarmde en geïsoleerde vers- en vuilwatertanks en een 6,30 meter brede, verlichte luifel.

    Tweemaal vier indelingen voor alle wensen.

    Als nieuwe reeks in het lagere mainstream-segment spreekt de Tourer iedereen aan die een stuk van thuis mee wil nemen op reis. Dit wordt mogelijk gemaakt door de eigentijdse sfeer met tal van slimme oplossingen van anti vingerafdruk tot glijdende wastafels. De nieuwe Tourer komt in twee vier-indelingen van de LMC-assemblagelijn. Naast de vier indelingen T 630, T 660 G, T 720 en T 730 G zijn er gelijknamige liftversies die een elektrisch bedienbaar hefbed aan boord hebben. De prijsbewuste Tourer is vooral aantrekkelijk voor gezinnen met kinderen en stellen die graag reizen en meer ruimte willen. De lichte kampeerauto heeft een coupé-ingang en biedt naar individuele ideeën verschillende hoogte punten, afhankelijk van de gekozen indeling: van de comfortabele douche in het achtergedeelte tot extra keuken opbergruimtes en de vijfde veiligheidsgordel tot de comfortabele slaapbank oplossing. In de stofferingswereld wachten de trenddesigns Moon en Mercury op de eindconsument.

     Xsxsxsxsxsxsxsxsxsxsxsxsxsxsxsxsxsxsxsxsxsxsxsxsxs

    Camperbussen

    “Met de LMC Innovan voegen we het productsegment kampeerauto‘s toe aan ons portfolio. De compacte afmetingen van 5,40 tot 6,40 meter zijn perfect voor kampeerliefhebbers die zowel op een spontane weekendtrip als op vakantie willen beginnen. Sassenbergers bieden drie slimme indelingen voor de nieuwe Camper Van - twee met tweepersoonsbedden achterin en één model met eenpersoonsbedden. Met prijzen vanaf 39.900 euro bevindt de Innovan zich weer in het instapsegment ondanks hoogwaardige standaarduitrusting.

    Tijdloos en modern grijs

    Gezellig en comfortabel voor twee, ook met een baby en door gebruik te maken van een hefdak met twee kinderen reist en woont u comfortabel in de compacte Innovan. Het interieurontwerp is minimalistisch. De kleuren: gereduceerd.

    Tijdloos moderne ideeën doen hun intrede. Voor maximaal aanpassingsvermogen, want dit warme, donkerdere grijs past bij elk kleurenpalet en zet in combinatie met licht eikendecor individuele accenten. Grijs straalt een zekere rust uit. “Een rust die vakantiegangers mee op reis moeten nemen.” Op het gebied van interieurdesign scoort “de nieuwkomer” met praktische oppervlaktedecors met anti-vingerafdrukken. Het hoekige design is een statement.

    Slimme oplossingen

    In de badkamer harmonieert een lichtwit met de grijze tinten, slim verzonken led-spots zorgen voor een aangename verlichting. Daglicht komt door het dakluik.

     Ergonomische bekleding zorgt voor maximaal comfort aan boord. De naam is programma. Doordachte oplossingen maken de Innovan van LMC tot een bijzonder voertuig: de deur van de energiebesparende compressorkoelkast is aan beide zijden voorzien van een scharnier en kan zowel links als rechts worden geopend. De universele haakrails zijn zeer praktisch in de keuken voor het ophangen van kookgerei en ander keukengerei. De geïsoleerde en verwarmde verswatertank is onder het voertuig gemonteerd en zorgt zo voor meer opbergruimte. De dieselverwarming werkt geluidsarm en emissiearm. Isofix-bevestigingen zorgen ervoor dat zelfs de allerkleinsten veilig kunnen reizen.

    Srsrsrsrsrsrsrsrsrsrsrsrsrsrsrsrsrsrsrsrsrsrsrsrsrsr

    De Exquisite VIP

    LMC Exquisite VIP komt met vier indelingen.

    De nieuwe premium reeks “Made in Sassenberg” brengt alles aan boord om mobiel reizen en leven met al je zintuigen te beleven en te genieten. De LMC Exquisite VIP: dit is caravan extravagantie met een totale lengte van 8,43 tot 9,42 meter. "Met de Exquisite VIP presenteren we vier verschillende exclusieve indelinvgen waarmee we ons uitrustingsaanbod naar een nieuw luxueus niveau tillen met een gemiddelde breedte van ruim 2,50 meter.

    Wie door de brede ingangsdeur de nieuwe high-class caravan betreedt, ervaart een heel bijzonder ruimtegevoel. Want naast de gemiddelde lengte is de breedte van de LMC Exquisite VIP met 2,52 meter een absoluut onderscheidend kenmerk van de nieuwkomer. Aan boord kunnen geïnteresseerden topuitrusting verwachten die hen uitnodigt om exclusief te blijven hangen en comfortabel te reizen. Van de vitrine voorzien van licht, als onderdeel van de hoogwaardige meubelen, tot lederlook bekleding en comfortabele bedden waarvan de hoofdborden in hoogte verstelbaar zijn met gasdrukdempers. De indirecte verlichting draagt ​​bij aan de aangename sfeer in het luxe voertuig. De binnenmuren in de boeg en achtersteven zijn behouden in het meubeldecor. In de keuken staat een fornuis met oven te wachten.

    Extravagante stickers en lakwerk

    De 595 indeling heeft een grote koelkast van 140 liter aan boord; De drie andere indelingen zijn nog een maatje groter: de 190 liter versie van de Exquisite VIP 655, 685 en 695 wacht op eten en drinken. De vers- en vuilwatertank heeft een inhoud van 44 liter. De uitgebreide hoogwaardige standaarduitrusting omvat ook raamkozijnen inclusief rolgordijnen en betrouwbare verwarming met circulerende lucht. Van buitenaf vallen de extravagante stickers en het lakwerk op ze benadrukken de exclusiviteit. Premium front, dak (met elegante decoratieve reling) en achterzijde zijn gemaakt van gegoten GFK-onderdelen. Niet alleen de achterlichten hebben LED's, maar ook de luifel met regengoot. Het winterpakket met warmwaterverwarming is optioneel voor de serie. De LMC Exquisite VIP is verkrijgbaar bij geselecteerde verdelers vanaf 38.900 euro inclusief btw.

    Info www.lmc-caravans.de

     Sfsfsfsfsfsfsfsfsfsfsfsfsfsfsfsfsfsfsfsfsfsfsfsfsfsf

     Technische gegevens

    -LMC biedt aan

    42 verschillende indelingen

    Kampeerauto’s camperbussen op Fiat Ducato en Citroën basisvoertuigen.

    Alle vakantievoertuigen kan men met een rijbewijs B besturen.

    Twaalf jaar waterdicht garantie.

     Caravans

    28 indelingen in 6 reeksen: Sassino, Style Lift, Vivo, Musica, Exquisite VIP.

    Van instap model tot grote luxe.

    Mogelijk tot 7 slaapplaatsen

    Tototale lengte van 5,83 tot 9,57 m

     Kampeerauto’s.

    11 indelingen in 2 reeksen: Tourer en Cruiser

    Tot 6 slaapplaatsen volgens model.

    Totale lengtes van 6,6 tot 7,55 m

     Buscampers

    Inovan met 3 indelingen.

    Tot 5 slaapplaatsen volgens model.

    Totale lengtes 5,41 tot 6,36 m

    Informatie www.lmc-caravans.de

    04-07-2021 om 15:04 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-06-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kampeerauto toeristen welkom in Antwerpen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Provincie Antwerpen verwelkomt kampeerauto toeristen
    Nieuwe infoborden, Kempense campertour en 84 campergastvrije logeerplekken

    Kampeerautotoerisme piekt en reizen met de camper groeide uit tot een volwaardige vakantiebeleving.

    Antwerpen profileert zich steeds meer als campervriendelijke provincie.

    Ze biedt logeerformules bij campings, op camperterreinen, op openbare camperparkings én campergastbedrijven.

    Veertig borden bij campergastvrije overnachtingsplaatsen informeren de internationale vakantieganger over logies en toeristische aanraders.

    Toerisme Provincie Antwerpen werkte ook een aantrekkelijke kampeerauto tour in de Kempen - dé Vlaamse camperregio - uit.

    Mee door de coronapandemie en de stijgende belangstelling voor dichtbij vakanties is reizen met de kampeerauto vandaag een van de snelst groeiende vormen van kampeertoerisme in Vlaanderen.

    In de nota ‘Campergastvrije provincie’ formuleert Toerisme Provincie een duidelijke visie en strategie rond kampeerautotoerisme. Gedeputeerde voor Toerisme Jan De Haes: “Enerzijds ondersteunen we aanbieders die kampeerauto toeristen gastvrij willen ontvangen. Zo verlenen we advies aan gemeenten die willen inzetten op campertoerisme. Daarnaast stimuleren we een  gevarieerd en kwaliteitsvol aanbod voor de vakantieganger. Uiteraard waken we daarbij over de draagkracht voor de omgeving en de bewoners. Ten slotte kaderen we onze inspanningen bewust binnen de bredere promotie van het kampeertoerisme, in het bijzonder in de Kempen. ”

     

    Vier kampeerauto formules

    Het camperpubliek is heel divers: voor de ene campertoerist primeert de service, de andere opteert voor beleving en een persoonlijk onthaal.

    Met een ruim en gevarieerd aanbod speelt de provincie Antwerpen daar perfect op in. De vakantieganger kiest er uit 84 campergastvrije logeerplekken en vier formules: overnachten op een camping, op een camperterrein, op een openbare kampeerauto parking of bij een campergastbedrijf.

    Als een van de actiepunten binnen het relanceplan plaatst Toerisme Provincie Antwerpen 40 nieuwe, drietalige borden bij campergastvrije logeerplaatsen in de provincie. Ze informeren de binnen- en buitenlandse vakantieganger over de aanwezige voorzieningen op de locatie zelf, het camperaanbod in de buurt en de toeristische aanraders in de regio.

    kampeerauto tour langs Kempentoppers

    Vooral voor de ‘beginnende’ kampeerartotoerist werkte Toerisme Provincie Antwerpen een kant-en-klare Kempense campertour uit. Het traject (ca. 250 km) volgt voornamelijk minder drukke N-wegen en verbindt absolute Kempentoppers in onder meer Kalmthout, Turnhout, Kasterlee, Mol, Herentals, Westerlo en Lier. Je overnacht onderweg zowel op een camping, als op een openbare kampeerautoplaats en bij een campergastbedrijf. Een gedroomde kennismaking met dé camperregio van Vlaanderen, concludeert gedeputeerde Jan De Haes: “De Kempen vormen sowieso al de Vlaamse kampeerbestemming bij uitstek. Het vele groen, de actieve buitenbeleving en de combinatie van campings en alternatieve kampeerauto locaties beantwoordt prima aan de vrijheid die de hedendaagse campertoerist zo waardeert.”

    PRAKTISCHE INFO

    Meer info:
    Actueel camperaanbod in de provincie Antwerpen: https://www.campercontact.com/nl/belgie/antwerpen

    Camperplaatsen in de Kempen:

    https://www.kempen.be/camperplaatsen

     Camperplekken langs het water in Scheldeland:

    https://www.scheldeland.be/camperplekken-langs-het-water

     Details Kempense campertour:

    https://www.kempen.be/route/kempense-campertour

    WEER EEN ACTIE UIT HET RELANCEPLAN TOERISME

    Na een zware coronaperiode willen we dat bezoekers dit jaar opnieuw ten volle vakantie kunnen beleven, zelfs nog intenser dan voorheen. Daarom werkt Toerisme Provincie Antwerpen dit jaar met een relancebudget van 300.000 euro aan de versterking van het toeristisch aanbod, een betere ontsluiting van de toeristische producten en de verdere professionalisering van de toeristische sector.

    Het relanceplan toerisme gaat uit van vijf grote projectlijnen.

    1/ We zetten in op de promotie van fiets- en wandelvakanties, waarbij we bestemmingen en producten aan elkaar koppelen.

    2/ We bieden belevingsvolle pop-ups aan ter promotie van de Vlaamse icoonfietsroutes.

    3/ We zetten een bezoekersanalyse van logies op met als doel de kwaliteit, de beleving en de rendabiliteit te verbeteren.

    4/ We creëren een camper- en kampeervriendelijk klimaat en belevingsvolle suggestielussen voor de kampeerauto toerist.

    5/ We bieden de kampeersector een gebruiksvriendelijke en performante reserveringsmodule aan en ondersteunen kleinschalige logies bij hun inspanningen voor een vlottere online boekbaarheid.

    Info Provincie Antwerpen

    27-06-2021 om 15:26 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-06-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Met een kampeerauto op vakantie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Kampeerauto's steeds populairder: het aantal inschrijvingen is verdubbeld op 10 jaar tijd

     Eerste trip met een kampeerauto? Dit zijn 10 tips om veilig ermee op reis te gaan

     Een kampeerauto is een ideaal vervoersmiddel om eropuit te trekken en toch alle coronamaatregelen te respecteren. De verkoop en verhuur van de kampeerauto kent een enorm succes momenteel. De komende weken vertrekken veel reizigers ermee op vakantie, soms zelfs voor de eerste keer. Het is belangrijk om toch op een aantal specifieke zaken te letten om een zorgeloze reis tegemoet te gaan. Vias institute heeft de belangrijkste tips in een film samengevat. Ook al gebeuren er zelden ongevallen met kampeerauto’s, toch blijkt uit recente crash-tests dat de gevolgen zeer ernstig kunnen zijn.

     Vorig jaar zijn bijna 5400 nieuwe kampeerauto's ingeschreven in België. Dat zijn er dubbel zoveel dan 10 jaar geleden (2789 in 2011). Momenteel rijden er ongeveer 60 000 kampeerauto’s rond in België.

     Ongevallen gebeuren zelden, maar zijn mogelijk wel ernstig

    Ongevallen met een kampeerauto of andere campingcars en caravans gebeuren gelukkig zelden. De voorbije jaren gaat het gemiddeld over een 40-tal ongevallen in ons land per jaar. De bestuurders zijn meestal zeer voorzichtig en zelden gehaast. Als er toch een ongeval zich voordoet, kunnen de gevolgen wel ernstig zijn.

    Een recente Duitse crash-test tussen een kampeerauto en een break-personenwagen van een Frans merk aan 56 km/u toonde aan dat de personenwagen er nog redelijk goed uitkwam, ondanks het verschil in gewicht. Moderne wagens hebben belangrijke kreukelzones die de passagiers beschermen. Kampeerauto’s hebben als basis een platform en hebben een veel kleinere kreukelzone. Ze dienen vooral om een grote lading te kunnen vervoeren. Het materiaal aan boord zoals de koelkast, het vuur, enz. is niet altijd voldoende verankerd in het voertuig om grote schokken te weerstaan. Die spullen kunnen bij een botsing los komen te zitten en op die manier de passagiers verwonden.

     Om te kunnen genieten van een veilige reis met je kampeerauto zijn dit alvast 10 gouden tips:

     Voor het vertrek

    1) Let op het maximaal toegelaten gewicht

    De grote meerderheid van de kampeerauto’s wegen minder dan 3,5 ton en mogen dus bestuurd worden met een rijbewijs B. Het is belangrijk om deze maximaal toegelaten massa (MTM) niet te overschrijden.

    In dat gewicht zit dus alles inbegrepen: de passagiers, de gasflessen, waterreservoir, fietsen, andere bagage, enz. In de meeste gevallen kan je dus ongeveer 400 kg meenemen, passagiers inbegrepen. In het geval dat je het gewicht overschrijdt, riskeer je bij een controle om een boete te betalen. Je zal dan ook verplicht gewicht ter plaatse moeten laten.

    Een gouden raad. Meestal gaat de verkoper met de kampeerauto naar de autokeuring. Als u de wagen afhaalt en zeker als hij 7 m of langer is, vul de verswatertank en de dieseltank en laat hem terug afwegen. Zo weet u exact hoeveel u nog mag laden zoals hiervoor beschreven is.

    Enkele gewichten

    2 gasflessen 50 kg

    2 fietsen met elektrische ondersteuning 50 kg

    80 l water  80 kg

    80 l diesel 80 kg

    Mits een optie voor een grotere dieseltank 120 kg

    2 personen  140 kg

    Om u slechts een idee te geven. 

      

     2) Je moet je kampeerauto correct laden.

    Plaats alle grote objecten zoals fietsen, tafels, stoelen om buiten te eten, etc. in de bagageruimte. Vergeet niet om ze met riemen vast te maken. Zware objecten moet je zo laag mogelijk plaatsen om te vermijden dat ze vallen tijdens je rit.

    Lichte bagage kan je wel zonder problemen hoger plaatsen. Het laden is wel een belangrijke stap voor het vertrek. Een slecht geladen of overladen kampeerauto’s heeft een minder goede wegligging. Je remafstand wordt er ook langer door. 

     3) Noteer de afmetingen van je voertuigen op een post-it.

    Het is essentieel om de afmetingen van je voertuig goed te kennen. Noteer daarom op een post-it of papiertje de lengte, hoogte en breedte van je kampeerauto. Zorg ervoor dat je die info altijd bij de hand hebt. Dat kan door de info op je zonneklep te kleven. Op die manier vermijd je om ergens vast komen te zitten omdat je de afmetingen niet kent. 

     4) Kies voor een speciale kampeerauto GPS.

    Niet alle kampeerauto zijn standaard uitgerust met een ingebouwd navigatiesysteem. Als je er eentje moet kopen, kies voor een speciaal model die rekening houdt met je lading en je snelheid van je voertuig. De voorgestelde routes houden rekening met interessante plekken zoals campings of rustplaatsen.

     Op het moment van vertrek

    5) Doe een laatste grondige check

    Wandel nog één keer rond je voertuig en check of alle luiken goed dicht zijn, zoals de afdekking van de elektriciteit, de toiletcassette en de bagageruimte. Enkel als je een gasdrukregelaar hebt die aan de Europese regelgeving voldoet, mag je tijdens je rit rijden wanneer de gaskraan open staat. Klap ook de antenne van je satelliet-tv in wanneer je rijdt.

     6) Vergrendel ook alles in het voertuig

    Zorg ervoor dat ook binnen het voertuig alle lades en deuren gesloten zijn. Stop alles weg wat onderweg kan vallen of wegrollen. Alles wat tijdens de reis valt, kan de bestuurder afleiden. Sluit de koelkast af en als dat niet automatisch al gebeurt, zet hem dan op 12 volt.

     7) Relax vanaf het begin van je reis

    Op reis vertrekken met je kampeerauto, dat is een ‘way of life’, eerder dan een manier om op je bestemming te geraken. Vertrek niet met de gedachte om zo snel mogelijk op je bestemming te geraken. Frankrijk in bijvoorbeeld één keer doorkruisen is dus geen goed idee. Meer nog dan met je wagen, begint de vakantie vanaf het moment dat de deur van je kampeerauto sluit en je de motor start.

     Tijdens je rit

    8) Hou je gordel aan tijdens de rit.

    Tijdens de rit is de verleiding soms groot voor kinderen om hun gordel los te doen. Ze gaan dan soms speelgoed uit de kast halen of een drankje uit de koelkast. Maar net zoals voor alle andere passagiers geldt, dat ze altijd hun gordel moeten aanhouden.

     9)  Een langer voertuig =  een grotere draaicirkel in de bochten

    Hoe groter je voertuig, hoe ruimer je je bocht moet nemen om te vermijden dat je met de zijkant ergens vast komt te hangen of dat je met je achterste wielen een obstakel raakt. Dat is een klassieke fout die bestuurders, die voor het eerst met een kampeerauto’s rijden, wel eens maken.

     10) Hou rekening met het gewicht en de hoogte.

    Een kampeerauto weegt ongeveer 1,5 ton meer dan een gewoon voertuig. Daardoor is de remafstand ook langer. Hou daarom dubbel zo veel afstand ten opzichte van je voorligger als je zou doen met een gewone personenwagen. Het voertuig is ook hoger, waardoor het gemakkelijker wind vangt. Dat kan ervoor zorgen dat het voertuig wankelt wanneer je een vrachtwagen passeert of wanneer er veel wind staat. Pas je snelheid dus altijd aan naargelang de weersomstandigheden.

     Goede reis wees voorzichtig en neem vooral je tijd om ten volle van je vakantie te kunnen genieten

     Info VIAS

     

     

    24-06-2021 om 00:00 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-06-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laika heeft er een nieuweling bij

    Laika Ecovip L 3010

    De bekende Italiaanse fabrikant Laika voegt een nieuw type aan de Ecovip reeks toe. De L 3010 verschijnt met een dwarsbed achterin. Voor een halfintegrale is een totale lengte van 7 m niet uitzonderlijk. De meeste hebben boven de garage achterin 2 enkele bedden. Ontwerpers van Laika plaatsten in de L 3010 achterin een dwarsbed, dat bespaart in het interieur ongeveer een halve meter in vergelijk met langsbedden. Die winst heeft men benut om in de zitgroep achter de stuurcabine een 1.01 m lange sofa te plaatsen. Het optionele hefbed laat nu in de lage stand de buitendeur vrij. In veel halfintegrale kampeerauto’s durft het hefbed nogal eens gedeeltelijk voor de buitendeur hangen en belet snel de wagen te verlaten. Ook de l-keuken en de badkamer kregen er enkele centimeter bij. Slapen  in een dwarsbed heeft het nadeel dat gewoonlijk beide slapers wakker worden als één ’s nachts uit het bed moet.

    Technische gegevens.

    De nieuwe Ecovip L 3010 is gebouwd op Fiat Ducato met verlaagd chassis, aangedreven door een 120 pk sterke turbo diesel. Hij heeft een dubbele bodem en mag maximum 3.500 kg op de weegschaal zetten.

    Info www.laika.it







    22-06-2021 om 15:23 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat een schoonheit
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    22-06-2021 om 15:20 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-06-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meer integrale iSmove
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Niesmann+Bischoff neemt de Smove 2022 uit zijn programma.

    Zo wil de fabrikant uit Polch productie capaciteit vrij maken voor de fabricatie van de succesvolle iSmove. Onderdelen en reservestukken voor de Smove zullen bij de verdelers te koop blijven.

    De kwaliteitsvolle iSmove heeft de fabrikant wat verrast met het grote succes. Hij wil daarmee verder gaan en de luxe kampeerauto’s nog meer optimaliseren.  Het streven is om nog meer luxe en comfort in de nieuwe integrale iSmove te bouwen. Een model daarvan was vorig jaar al te zien met een bijna ongelooflijk succes. Het resultaat was dat de halfintegrale Smove uit productie genomen werd en plaats moest maken voor iSmove een integrale kampeerauto.

    Info www.niesmann-bischoff.de

    18-06-2021 om 21:06 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws van Morelo
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Morelo investeert

     Productiehallen worden uitgebreid.

     Intussen zijn de werkzaamheden reeds begonnen. Door het enorme succes met kampeervoertuigen waar ook Morelo kan van genieten was de fabrikant verplicht zijn productie te verhogen. Zonder onvoorziene omstandigheden zouden binnen 7 maanden 2 nieuwe productiehallen klaar zijn, goed voor 4.350 m² werkvloer. Daarbij wordt de winkel ook nog met 675 m² vergroot. Vergaderzalen, een plaats voor klantenopvang, burelen en een afdeling voor vertegenwoordigers,  verdelers en invoerders komen in de nieuwe gebouwen.

    Einde van de werkzaamheden zijn voorzien tegen het einde van 2021.

    Info; www.morelo.de

    18-06-2021 om 21:02 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/11-24/11 2024
  • 04/11-10/11 2024
  • 28/10-03/11 2024
  • 21/10-27/10 2024
  • 14/10-20/10 2024
  • 07/10-13/10 2024
  • 30/09-06/10 2024
  • 23/09-29/09 2024
  • 16/09-22/09 2024
  • 26/08-01/09 2024
  • 19/08-25/08 2024
  • 12/08-18/08 2024
  • 05/08-11/08 2024
  • 29/07-04/08 2024
  • 15/07-21/07 2024
  • 08/07-14/07 2024
  • 01/07-07/07 2024
  • 24/06-30/06 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!