Inhoud blog
  • Duitse vakwerkhuizen
  • Een moderne Malibu
  • een interieur
  • even een ander werkje
  • De terrassen zijn nog leeg
  • zomer aan de Bodensee
  • Pretpark
  • Een toren met kleintjes
  • Een nieuwe MAXIA bij Hobby
  • Leuker met een boot
  • Opletten in Spanje
  • Een mooie hoek
  • Subaru valt in de smaak
  • Waarom?
  • Zwerfauparkeerplaats reserveren
  • Achter de bloemen
  • De nieuwe ITrend van Dethleffs
  • Veel verschillende
  • Een nieuwe versie van een Niesmann-Bisschoff
  • Opgepast !!
  • Rijdt niet te snel !!!!!
  • niet te snel rijden
  • Hobby caravans in de kijker
  • Feest in de stad
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    30-11-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zes nieuwe halfintegralen bij Chausson

    Chausson 777 GA Titanium Ultimate.

    Enkele bedden, ruime badkamer, L-keuken en zijzitbanken is een kenmerk van Chausson. Ja, de Franse fabrikant kent er wat van hij produceert jaarlijks zo ongeveer 7.000 kampeerauto’s, die vlot over de toonbank gaan.

    De 777 GA is één van de 6 halfintegralen die gebouwd zijn op een Ford Transit met meestal een MTM van 3.500 kg.

    Op gebied van afwerking is Chausson sterk verbeterd. Dat konden we snel vast stellen bij een eerste blik op de nieuwe  kampeerauto. De Franse fabrikant begint met een 65 mm dikke sandwich bodemplaat te leggen op het origineel laag chassis van Ford Transit. De wanden zijn 30 mm dikke sandwich panelen met polyester buitenbekleding. Zo ook is het dak met hagelbestendig polyester aan de buitenkant als isolatie is het waterafstotend XPS materiaal gebruikt. Onder de bodem zijn de kabels in kabelkanalen zorgvuldig verankerd. Vakkundig geplaatste ramenvensters  zorgen voor voldoende licht en lucht binnen. De 51 cm brede buitendeur met venster heeft centrale vergrendeling. Achteraan heeft de garage 2 deuren, een geïsoleerde bodem met anti slip bekleding. In het vlakke achterfront bevindt zich het derde remlicht helemaal bovenaan, de andere zijn onderaan in een zwarte band geïntegreerd. De voorbereiding voor een fietsdrager is reeds gedaan.

    Voor het interieur werden hoofdzakelijk beige en donkere grijze kleuren gebruikt, ze passen perfect bij het moderne interieur. Het meubilair zit stevig in mekaar en keurig afgewerkt. Door de zitbanken achter de stuurcabine tegen de zijwanden te plaatsen krijgt men een ruimtelijk zicht. Opvallend zijn de metalen profielen aan de bovenkasten die een dragende functie vervullen. Omdat Chausson het laag chassis van Ford Transit gebruikt is een opstapje naar de stuurcabine onoverkomelijk. Om achterin in de badkamer of slaapkamer te geraken is een opstap van 15 cm hoog zelfs  noodzakelijk.

    Zitten en liggen.

    In de 777 GA Titanium Ultimate zijn achterin 2 enkele bedden met lichte matrassen op een lattenbodem. Geholpen door gasdrukveren kunnen de voeteinden opgeklapt worden. Daaronder is de kleerkast goed te bereiken waarin ook andere kampeerzaken kunnen geborgen zijn. Minder gebruikelijk is het lange smalle kussen om tussen de matrassen te leggen. Zo bekomt men een echt volwaardig tweepersoonsbed. Een uitschuifbaar bankje draagt het volledig einde van het smalle kussen. Het elektrisch bediend hefbed hangt aan 4 riemen en wordt gestuurd door metalen profielen om te beletten dat het hefbed zou wiebelen.

    In de voor 6 personen geschikte zitgroep kan men het tafelblad in de  hoogte verstellen, draaien en/of verschuiven om gemakkelijk in of uit de stuurcabine te geraken. Ford cabinezetels laten zich niet zo gemakkelijk draaien als de Fiat Ducato zetels. Van beide zitbanken kan men met wat handgrepen een enkele zit met veiligheidsgordels in de rijrichting maken. Dank zij de 2,1 m hoogte van het interieur kan men onder het hefbed zelfs nog recht staan. Bij avond is er in de zitgroep voldoende verlichting.

    Natte cel en keuken.

    De keuken is niet alleen mooi om te bekijken ze is nog praktisch ingericht ook. In het donker grijs aanrecht zijn 2 kookvuren met elektrisch  ontsteking, ernaast is een rond spoelbakje. De 142 l absorptie koelkast kreeg een afzonderlijke plaats. Onder het aanrecht van de keuken is genoeg ruimte voor het gezinskeukengerief. Wegens het hefbed kom men de bovenkast niet groter maken. Een watertank neemt wat plaats in, maar het aanrecht kan langs de rechterkant worden vergroot met een opklapbare blad. Naast de keuken met witte fronten is de afzonderlijke douchecel.

    Er tegenover is het sanitair. Om de een of andere reden is het draaibaar Thetford wc op een 13 cm verhoog geplaatst. Voor kinderen kan dat ongemakkelijk zijn. Het waskommetje heeft een donkere en lichte kleur. In de grote spiegel achter het was tafeltje kunt u zich zelf bewonderen. De deur van het sanitair sluit eveneens de slaapkamer van het woongedeelte af.

    Samengevat

    De Chausson 777 GA Titanium Ultimate heeft een goed gebouwd koetswerk met eveneens een keurig afgewerkt mooi interieur. Een 170 pk motor met automaat zijn een plezier om er mee te rijden. Hier en daar zijn nog een paar foutjes maar die zullen bij een volgende reeks weggewerkt zijn. Deze 7,19 m lange Chausson is zijn prijs euro zeker waard.

    Technische gegevens

    Basisvoertuig Ford Transit laag chassis

    Motor 2,0 l turbo diesel 170 pk

    Wandler automaat 6 versnellingen

    MTM 3.500 kg

    Rijklaar 3.122 kg

    Afmetingen LXBXH  7,19 x 2,35 x 2,92 m

    Bedden  2,01 x 0,92 m

            1,9 x 0,92 m

    Hefbed  1,89 x 1,31 m

    Verwarming Truma gasbrander.

    Prijs vanaf 83400 euro

    Meer info: www.alpha-motorhomes.be

    Meer info www.chausson.com

    30-11-2023 om 20:12 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-11-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rookfilters opgepast
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Opgelet, vanaf 1 december nog slechts 3 maanden tijd
    om defecte roetfilter te herstellen

     

    De garagesector is er klaar voor en ijvert voor een analyse én reiniging van het volledige wagenpark.

    Sinds 1 juli 2022 wordt de deeltjestellertest ingezet tijdens de technische keuring van dieselwagens in België. Deze test heeft als doel om roetfilterfraude tegen te gaan en de luchtkwaliteit te verbeteren door de uitstoot van fijnstof te verminderen. Bij een meting boven de afkeurgrens krijg je tot 1 december 2023 een jaar de tijd om de defecte roetfilter te herstellen maar vanaf 1 december wordt die periode ingekort tot 3 maanden.

    Herstelling binnen de 3 maanden weer haalbaar

    Bij de introductie van de deeltjestellertest kreeg je bij een meting van meer dan 1 miljoen fijnstofdeeltjes per cm³ (de afkeurgrens) een rood keuringsbewijs met een geldigheidsduur van 15 dagen. Door leveringsproblemen bleek de voorziene 15 dagen ontoereikend om een nieuwe roetfilter te laten plaatsen. De termijn om het voertuig in orde te brengen werd daarom eerst verlengd naar 3 maanden, en later tot 1 jaar. Vanaf
    1 december wordt de periode om de herstelling te laten uitvoeren weer ingekort en krijg je een groen keuringsbewijs met een beperkte geldigheid van
    3 maanden (code 3).

    Als het voertuig na 3 herkeuringen nog niet slaagt voor de deeltjestellertest, dan wordt een rood keuringsbewijs ‘Verboden tot het verkeer’ (code 1) uitgereikt. Het voertuig mag dan enkel nog op de weg om de kortste afstand tussen keuringscentrum en woonplaats of hersteller afleggen.

    Bij de introductie van de deeltjestellertest kampte de sector met leveringsproblemen van nieuwe roetfilters. Fabrikanten en garagisten zijn intussen voldoende georganiseerd om hun klanten zo vlot mogelijk te helpen. Een hersteltermijn van 3 maanden is weer haalbaar. “Onze eco-experts zijn opgeleid en staan klaar om proactief en na grondige analyse defecte roetfilters te herstellen of te vervangen”, aldus Filip Rylant van TRAXIO, de organisatie die de herstellers vertegenwoordigt. 

    Grote impact op onze gezondheid

    De deeltjestellertest is een belangrijk instrument om ons milieu en onze gezondheid te verbeteren. Een goed werkende roetfilter verwijdert 95 tot
    99 % van de deeltjesuitstoot. Dat heeft dus een enorme impact op de luchtkwaliteit. 

    Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters: “Ik denk dat iedereen inziet dat we de nodige inspanningen moeten leveren om buitensporige vervuiling zo snel als mogelijk aan te pakken. Vorig jaar publiceerde het Europees milieuagentschap nog een veelzeggend rapport, waaruit bleek dat blootstelling aan fijnstof in 2020 minstens 238.000 voortijdige overlijdens in Europa veroorzaakte. Specifiek voor België gaat het om 3.900 voortijdige overlijdens. Luchtvervuiling is daarmee het milieuprobleem met de grootste impact op onze gezondheid.”

    Filip Rylant, TRAXIO: “Een logische volgende stap met het oog op uitstootreductie is dat het volledige verbrandingssysteem van alle wagens op regelmatige tijdstippen grondig zou geanalyseerd worden en dat de resultaten in een ‘gezondheidsbulletin’ worden opgenomen. Idealiter worden die resultaten dan geregistreerd in de Car-Pass van de wagen. Op basis van de analyse kan dan een doelgerichte reiniging of herstelling worden uitgevoerd. Dit zou de deur kunnen openen naar het toelaten van ‘gereinigde’ voertuigen tot lage-emissiezones.”

    Grenswaarden voor een noodzakelijke herstelling

    Een goedwerkende roetfilter haalt tijdens de deeltjestellertest waarden tussen 5.000 en 50.000 fijnstofdeeltjes per cm³. De afkeurgrens van 1 miljoen fijnstofdeeltjes per cm³ ligt ver boven de normale uitstoot van een goedwerkende roetfilter. Als je deze grens overschrijdt, dan is je roetfilter waarschijnlijk kapot of verwijderd, of kampt je motor met ernstige problemen. In Nederland worden voertuigen ook afgekeurd vanaf 1 miljoen per cm³. In Duitsland ligt de afkeurgrens op 250.000 deeltjes per cm³.  

    Met de bestaande afkeurgrens worden dus vooral de sterk vervuilende voertuigen onderschept. Bestuurders krijgen vanaf 1 december 2023 nog
    3 maanden tijd om het probleem op te lossen. Uit cijfergegevens blijkt dat 90,7 % van de geteste dieselwagens slaagde voor deeltjestellertest tijdens de technische keuring. 

    Meer info TRAXIO

    28-11-2023 om 17:58 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-11-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een toekomstige kerstboom
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    27-11-2023 om 20:40 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een nieuweling bij La Strada

    La Strada Avant EBF

    De ontwerpers van de La Strada kampeerauto’s bedachten een nieuw type zwerfauto voor een gezin dat bij gelegenheid de kleinkinderen wil meenemen.

    De Avanti EBF is de opvolger van de Avanti E zonder dwarsbed achterin, wel zijn in de Avanti EBF twee enkele bedden in de lengte richting, een veel gevraagde inrichting. Omdat enkele bedden nu eenmaal meer plaats nodig hebben dan een dwarsbed moesten badkamer en keuken wat naar voor schuiven. Het hefbed boven de zitgroep vooraan met een goed functionerend liftsysteem meet langs de linkerzijde slechts 1,75 m. Het andere deel kan voor een deel in de midden gang hangen en daar is het zelfs 2 m lang. In de breedte is het 1.30 m wat ruim voldoende is voor kinderen.

     

    Basis voor de Avanti EBF is de grootste bestelwagen van Fiat Ducato 6,36 m lang en 2,89 m hoog. Standaard heeft hij een 140 pk sterke turbodiesel met 6 versnellingen. De meeste klanten echter verkiezen de 180 pk turbodiesel met de 9 versnelling automaat.

    La Strada, de fabrikant uit Echzell, is bekend voor zijn zeer goed afgewerkte interieurs door spekt met slimme vondsten. Zo is de variabele garage achterin knap bedacht. De helft van de enkele bedden kunnen omhoog klappen zo komt er plaats tot tegen het plafond vrij alsook de volledige breedte van de Avant EBF. Daar kunnen gemakkelijk twee fietsen gedurende de verplaatsingen geborgen worden.

      

    Binnen is de dubbele bodem, een specialiteit van La Srada. Onder de andere helft van de bedden is een kleerkast en enkele laden voor andere kampeer bagage. Een dubbele deur sluit de praktisch ingerichte badkamer af. Zoals de laatste jaren veel toegepast wordt heeft de keuken 2 kookvuren naast de spoelbak en een 80 l absorptie koelkast houdt de pintjes fris. Onderaan is voldoende plaats voor het keukengerief van de zwervers.

    Technische gegevens

    Basis voertuig: Fiat Ducato bestelwagen

                    met super hoogdak.

    Motor: 140 pk Turbo diesel

                  Zes versnellingen

    MTM 5,500 kg

    Afmetingen: LXBXH  6,36 x 2,05 x 2,85 m

    Meer info: www.lastradmobile.de

    27-11-2023 om 20:37 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-11-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een keuken
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    24-11-2023 om 19:19 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een toren boven de zwerfauto's
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    24-11-2023 om 17:58 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frankia met nieuwe technieken

    Frankia Platin voor volgend seizoen

    De fabrikant uit Marktschorgast verbeterde voor 2024 zijn topreeks de Platin hoofdzakelijk met elektronische apparatuur. Het nu al chique interieur met zijn lichte en donkere kleuren, hier en daar nog wat houtdecor en bij avond keus uit verschillende verlichtingsvormen werd behouden. Ook aan de indelingen werd op enkele kleinigheden na nauwelijks wat gewijzigd. Alleen de buitenkant laat zich opmerken door zijn nieuwe frisse kleur en het nieuwe Frankia embleem.

    Technische veranderingen.

    Zo krijgt heel de Platin reeks een tv antenne van Alden een 300 Ampère lithium batterij van Foster met computer gestuurde cellen verwarming, een gelijkrichter van Votronic, een luchtkoeler Truma Aventa, samen zeker niet mis. Die verbeteringen gelden voor alle Platin kampeerauto’s.

    We  bekeken de Platin I 7900 GD met zijn nieuwe uitrusting. Het vlaggeschip meet 8,07 m lang en is 2,3 m breed, hij zet 5,5 ton op de weegbrug. Als basis is een Mercedes Sprinter gebruikt met dubbele wielen achteraan en logischer wijze achterwielaandrijving. Een 190 pk turbodiesel stuurt zijn paardjes geholpen door een 9 trap automaat naar de achterwielen. Een multimedia-systeem  MBVX en DAB+radio plus Dolby luidsprekers –systeem van Alpine zorgt voor het nieuws en vrolijke muziek.

    Het stevige koetswerk biedt een geïsoleerde verwarmde en zowel langs binnen en langs buiten bereikbare dubbelbodem met hoogtes variërend tussen de 12,6 en 34,8 cm. De warmwater verwarming van Alde behoort tot de standaard uitrusting. De bekende achterklep van Frankia ondersteund door gasdrukveren geven een gemakkelijke toegang tot de garage.

    In het interieur gebruikt Frankia bij de Platin I7900 GD het dak van de garage als slaapkamer met 2 enkele bedden. Aanpalend is de ruim bemeten badkamer met afzonderlijke douche cabine. Tussen zitgroep en badkamer is met wat goede wil een knappe L-keuken en een koelkast met links en rechts open draaiende deuren. Als optie kan men een hefbed bekomen.

    Technische gegevens

    Basis voertuig: Mercedes Benz 519 CDI

    Motor: 190 pk met 9 versnelling automaat.

    Afmetingen: LXBXH  8,07 x 2,3 x 3,23 m

    MTM: 5,5 ton

    De reeks bestaat uit 5 types met lengtes van 8 tot 8,6 m.

    Meer info: www.frankia.com.

    24-11-2023 om 17:56 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Open deurdag Bij Nismann-Bischoff
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Internationaal publiek bezoekt de Open Dagen 2023

    Productierondleidingen, een tentoonstelling van campers en partnerbedrijven en een muzikaal avondprogramma lokten in het weekend talrijke gasten naar Polch.

    Polch, 21 november 2023 – Op 4 en 5 november 2023 was het weer zover: Niesmann+Bischoff opende de fabriekspoorten voor alle camperliefhebbers en geïnteresseerden. Op twee spannende dagen konden onze gasten uit Duitsland, Groot-Brittannië, Frankrijk, België, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Zweden en Spanje een kijkje nemen in de productiehal en kennis maken met de nieuwste succesvolle modellen en enkele exposanten uit de branche.

    Talrijke camperchauffeurs gingen in op de open uitnodiging aan Polch en sloegen het hele weekend hun kamp op in de buurt van het fabrieksterrein. Tegelijkertijd arriveerden er veel dagjesmensen, waaronder medewerkers en hun gezinnen.

    Een van de grootste attracties van het weekend waren de productierondleidingen, die zowel in het Duits als in vier vreemde talen werden aangeboden. Van de verwerking van het chassis tot de eigen productie van sandwichpanelen en de meubelproductie met gloednieuwe CNC-machines: elke fase van de productie werd in detail getoond en beschreven. Voor het eerst konden geïnteresseerde bezoekers tijdens de rondleiding door de fabriek de recent opgeleverde zonneparken en het nieuwe logistieke centrum, dat vorig jaar werd gebouwd vanwege het toenemende productievolume, bekijken.

    Een andere publiekstrekker waren de succesvolle modellen die in de tentoonstellingshal werden gepresenteerd. Naast de onlangs geïntroduceerde Flair 880 en 920 werden ook de populaire iSmove-modellen actief verkend door de gasten. In het servicecentrum was er de mogelijkheid voor technisch advies en een Q&A-sessie direct bij de iSmove en de Flair. Er waren ook een aantal exposanten verspreid over het terrein. De klantenclub, leveranciers en samenwerkingspartners, waaronder touroperators en campings, gebruikten het weekend om met de talrijke gasten te praten. Zelfs de jongste gasten kregen gevarieerd entertainment en brachten een vermakelijke dag door met spelletjes en schminken. Geïnteresseerden in banen en opleidingen kregen op de stand van de HR-afdeling spannende en relevante informatie.

    Het feestelijke hoogtepunt van de zaterdagavond was het optreden van de band "Münchner Zwietracht", die het publiek in feeststemming bracht op het podium in de volledig bezette feesttent. Het team van de Kikkererwten van Polch heeft de hele tijd gezorgd voor het fysieke welzijn van de gasten en medewerkers.

    Al met al staat er met de open dagen een geweldig en gevarieerd weekend achter Niesmann+Bischoff, dat nu al uitkijkt naar een nieuwe evenementenronde volgend jaar. Hiervoor is iedereen welkom om volgend jaar het tweede weekend van november (09./10.11.2024) in zijn agenda te noteren.

    Meer info: www.niesmann-bischoff.com

    24-11-2023 om 00:00 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-11-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Enkele richting
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    23-11-2023 om 18:27 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Challenger met een geniaal idee

    Challenger 384 met een geniaal idee.

    De Franse fabrikant had weer een geniaal idee en plaatste het achterin in de half integrale 384 dat bij een eerste blik in het interieur niet opvalt.

    In de 7,29 m lange Challenger 384 zien we de overbekende indeling. Achter de stuurcabine de zitgroep met L-zitbank er boven een hefbed, daar achter  een compacte keuken gevolgd door een grote natte cel over heel de breedte van het interieur en helemaal achterin een dubbel vastbed.

    Het venijn zit in de staart zegt men vaak, hier echter een lumineus een idee. Het bed kan men tot een halve breedte samen schuiven. Daar onder komt een 0,85 m brede schrijftafel te voorschijn. Ze kan gebruikt worden als bureelblad of voor de kinderen als tekentafel en nog andere dingen. Aan de linkerzijde bevind zich een kleerkast. Hier kan men het deksel open klappen en de buis waaraan de kleren hangen komt automatisch mee omhoog en zo kan men gemakkelijk bij de kleren. Is het deksel gesloten kan men het gebruiken als legplank of om op te knutselen. Het multifunctioneel achterste deel kan als slaapkamer dienen, mobiel bureel of speelkamer  voor de kinderen alles zo een beetje naar wens en behoefte.

    Het interieur in lichte kleur en afgewisseld  met enkele donkere vlakken geeft een sfeervolle indruk. Het is keurig afgewerkt, voor de avonden is een gezellig verlichting voorzien.

    Als basisvoertuig voor de Challenger 384 komt de Fiat Ducato of zijn tweeling broer de Peugeot Boxer met laag chassis in aanmerking. Ze hebben beide een 140 pk sterke turbo diesel motor met 6 versnellingen. Een automatische versnellingsbak word door Peugeot niet aangeboden. De standaard uitrusting maar enkel in de Etape Edition 384 is omvangrijk. Zo is er een luchtkoeler in de stuurcabine, snelheidsregelaar, panorama dakluik, buitendeur met centrale vergrendeling en venster om enkel de voornaamste te vernoemen.

    Technische gegevens

    Basisvoertuig Peugeot Boxer  met verlaagd cassis.

    Motor: Turbo diesel 140 pk               6 versnellingen.

    MTM 3.500 kg

    Afmetingen. LXBXH  7,29 x 2,35 x 2,92 m.

    Info: Challenger.com

    23-11-2023 om 18:25 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-11-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boven de boomgrens
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    22-11-2023 om 20:36 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een Malybu voor 4 zwervers

    Malibu Van 540 family-for 4

    Slechts 5,40 m is de nieuwe camperbus van Carthago lang. De ontwerpers hebben het zo uitgekiend dat er 4 personen kunnen zitten en slapen. De korte uitvoering van Fiat Ducato koopt men voor zijn handigheid in het verkeer, korte draaicirkel en als er een personenwagen weg rijdt kun je daar in de plaats gaan staan. De indeling is net zoals die van zijn grote broers, maar ze is omwille van de afmetingen hier een daar wat ingekrompen. Een hefdak bracht een oplossing om voor 2 bewoners slapen te creeren.

    Beginnen we achteraan waar een dwars geplaats dubbel bed wat hoger geinstalleerd werd. Onderaan kan reisbagage plus ander gerief gestokkeerd worden. De matras is in twee gedeeld en kunnen samen met de lattenbodem links en rechs op zij gekanteld worden. Met wat goede wil kun je daar nog 2 fietsen zetten, die moeten er 's avonds wel uit.

    Onder het bed zijn links en rechts kasten voor watertanks, batterijen, kabeltrommel en die wielen van de Fiat Ducato hebben daar ook nog wat plaats nodig. Langs achter bereikbaar is de kast voor een kleine gasfles. Boven het voet einde van het bed is een kleerkast. Tussen de zitgroep en het bed heeft men een leuk badkamertje geperst. De cassette wc schuift onder de zitbank. De cassette wordt langs buiten er uit gehaald, neem je tijd ervoor want het is een puzzelwerkje. Hopelijk vinden ze bij Carthago er iets op. Het waskommetje klapt omhoog in een kast waar er naast nog een is voor toiletgerief. Hup, de deur dicht en we hebben een douchecel.

    De keukenblok met ernaast de 82 l koelkast is natuurlijk wat kleiner uitgevallen, het verschil met de grotere campeerbussen moet toch ergens te vinden zijn. Onderaan zijn drie laden, door ze met zorg in te laden is genoeg keuken gerief aan boord en er is ook nog de bovenkast. In het aanrecht zijn 2 kookvuren en het spoelbakje geïntegreerd. Links is een omhoog klapbaar stuk dat het aanrecht wezenlijk vergroot. Samen met de bovenkast mag het keukentje gezien worden. Aan de binnenkant boven de schuifdeur zijn de elektronische controle en bedieningspaneeltjes geïnstalleerd.

    Omdat de 4 bewoners comfortabel zouden zitten zijn de afmetingen van de grotere types grotendeels behouden. Met 4 personen een hele avond rond de tafel zitten is niet niks. Bijzonder met slecht weer heeft men gedurende de dag al wat binnen vertoefd en dan spreken we nog niet van een winterse dag.
    Hebben we nog het 105 kg wegende hefdak voor 2 personen. Bijzonder leuk voor kinderen, als het kouder wordt zijn daarboven dikke donsdekens een noodzaak.
    De vakmannen van Carthago hebben een Truma C 4 achterin onder het bed geïnstalleerd. Om de gaskraan te bereiken moet een deel van het bed omhoog klappen, dat doe je best voor je onder de wol kruipt.

    Sameng gevat.
    De Malibu Van 540 family-for-4 is een knap ingericht kampeerautotje. Een mooi keurig afgewerkt meubilair en lichten waar nodig zijn. Alles is aan boord maar als het weer niet meevalt moet men wel wat inschikkelijk zijn voor elkaar. Hij is beweeglijk in het verkeer en kan best als enige auto in het gezin worden gebruikt.

    Technische gegevens.
    Basis voertuig: Fiat Ducato bestelwagen
    Motor: 2,2 l turbo diesel 140 pk
    MTM: 3,5 ton
    Afmetingen: L x B x H 5,41 x 2,05 x 2,69 m
    Bedden: achter 1,92 x 1,36-1,22 m
    dakbed 2,03 x 1,32 m
    Verwarming: Truma C4
    Basisprijs: rond de 65.000 euro
    Meer info: www.malibu-carthago.com

    22-11-2023 om 20:34 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-11-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pas op!!!!!!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    21-11-2023 om 20:17 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Trajectcontrole op E40 zorgde voor daling aantal ongevallen met 55%
    Vandaag is het de 19de Flitsmarathon van de politie

    Vandaag houdt de politie voor de 19de keer een Flitsmarathon in heel het land. Vias institute heeft daarom bekeken wat de impact is van enkele trajectcontroles die de laatste jaren geïnstalleerd zijn. Zo is sinds de ingebruikname van de trajectcontrole op de E40 tussen Sterrebeek en Bertem het aantal letselongevallen daar met 55% gedaald. Andere voorbeelden tonen evenzeer een gunstig effect in dezelfde grootorde. Als alle bestuurders overal de snelheidslimieten respecteren, zouden er 140 doden en 550 zwaargewonden elk jaar minder op onze wegen zijn.

    Vandaag organiseren de lokale en federale politie voor de 19de keer een Flitsmarathon. Het doel is tweeledig: bestuurders aanzetten om hun gedrag aan te passen en de snelheidslimieten te respecteren en daarnaast in herinnering brengen dat 1 op de 3 dodelijke ongevallen te wijten is aan onaangepaste of overdreven snelheid.
     
    Tijdens een van de vorige edities heeft Vias institute vastgesteld dat de gemiddelde snelheid tijdens de dag van Flitsmarathon met 3 à 7% daalde.
    De aankondiging van de controles en de effectieve handhaving hebben dus wel degelijk een impact op onze wegen.
     
    Nieuwe statistische analyse over trajectcontroles
    Om de snelheid te controleren gebruikt de politie verschillende soorten toestellen, waaronder de laatste jaren ook steeds vaker trajectcontroles. Om hun impact te meten heeft Vias institute het aantal ongevallen met doden en gewonden bekeken voor en na de ingebruikname van de trajectcontrole.
     
    Trajectcontrole op de E40 in Sterrebeek
    Eind september 2018 is de trajectcontrole over een afstand van 7 kilometer tussen Sterrebeek en Bertem op de E40 geactiveerd. Sindsdien stellen we jaarlijks gemiddeld 15 letselongevallen vast ten opzichte van 32 ongevallen gemiddeld in de 4 jaren voor de ingebruikname. Het gaat dus om een daling met 55%.
     
    Dubbele trajectcontrole op de E42 in Fleurus
    In maart 2021 is een dubbele trajectcontrole op de E42 in gebruik genomen: tussen Fleurus en de snelwegparking in Spy en tussen Spy en de snelwegparking in Hulplanche. In totaal controleert die dubbele trajectcontrole de snelheid dus over een afstand van 26 kilometer. In 2022, het eerste jaar na de ingebruikname van de trajectcontrole zijn er in totaal 12 letselongevallen vastgesteld tussen Fleurus en Hulplanche. In 2019 waren er dat 29 op hetzelfde traject en de 5 jaren ervoor zelfs gemiddeld 31. De installatie van de dubbele trajectcontrole heeft dus het aantal ongevallen met 60% laten dalen.

    Invalswegen in Mechelen
    Voor de analyse is er ook een voorbeeld buiten de autosnelwegen bekeken. In Mechelen zijn er op 12 verkeersassen in de loop van 2017 trajectcontroles geactiveerd. Op die 12 assen zijn er vorig jaar in totaal 32 letselongevallen gebeurd ten opzichte van 64 in 2016 (en zelfs 76 gemiddeld in de 5 jaren ervoor). Het gaat dus om een daling van 50%.
    Naast het aspect ‘ongevallen’, zorgt het beter respecteren van de snelheid in de bebouwde kom ook voor een verbeterde leefbaarheid. De geluidshinder is lager en kwetsbare weggebruikers kunnen zich veiliger verplaatsen als meer automobilisten zich aan de maximumsnelheden houden.
     
    Conclusie
    De resultaten van deze statistische analyse bevestigen de gunstige impact van trajectcontroles op de verkeersveiligheid. De resultaten liggen in lijn met eerdere studies. Het grote voordeel van het systeem is dat het leidt tot een veel gelijkmatiger snelheidsprofiel over een langere afstand. Bestuurders wisselen ook minder van rijstrook bij trajectcontroles, wat de kans op een ongeval ook kleiner maakt. In vergelijking met een ‘gewone’ flitspaal is er minder het effect van het afremmen vlak voor de flitspaal en het terug optrekken vlak erna.
    Het doel van de Flitsmarathon is om ervoor te zorgen dat zo min mogelijk bestuurders beboet worden, niet alleen vandaag, maar ook de rest van het jaar.

     Meer info Vias institute .

    21-11-2023 om 20:05 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-11-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Door het groenj
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    20-11-2023 om 20:58 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Benimar Yrteo op Ford

    Benimar Yrteo 861

    Het reeds lang bekende Spaanse merk Benimar maakt al een tijdje deel uit van de Franse Trigano groep, de productie echter gebeurt in Spanje.

    Nieuw in het programma van Benimar zijn de 2,14 m brede halfintegrale Yrteo kampeerauto’s op Ford Transit. Naast een rond de 6 m type met dwarsbed is nu ook de 6,69 m lange Yrteo 861 met enkele bedden boven de garage geboren. Het basisvoertuig heeft een uitgebreide uitrusting om in alle rust over vlakke en bergachtige wegen te kunnen snorren.

    De hoogwaardige opbouw werd in vol polyester bouwwijze gemaakt dat zijn dak, wanden en bodem. In de zijwanden zijn de dure ramenvensters gemonteerd. In het interieur zijn de achterin geplaatste enkele bedden hoog op het dak van de garage geplaatst. Wil men er een bed van 2,1 x 1,70 m van maken moeten de bij geleverde kussen tussen de matrassen worden geschoven.

    In de badkamer pronkt een douchecel. Om plaats te sparen, het kan ook zijn bij gebrek aan plaats is het keukenblok compact gehouden. Achter de stuurcabine is de zithoek met twee persoonszitbank in de rijrichting en een kleine zijzitbank. De grote bank is voorzien van kopsteunen en driepunt veiligheidsgordels. Het mooie meubilair is keurig afgewerkt en grotendeels met donkere wanden uitgevoerd. De witte deuren van de kasten zijn wit en vormen een chique contrast met de donkere panelen. Veel regelbare lichtjes zorgen voor sfeervolle avonden.

    Meer info: www.benimar.es

               www.dicar.com

    20-11-2023 om 20:52 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-11-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zeer oud stadhuis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    19-11-2023 om 19:34 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verkeersslachtoffer en de gevolgen

    1 op de 6 gehospitaliseerde verkeerslachtoffers draagt jarenlang de gevolgen
    Vandaag is de Internationale Herdenkingsdag voor Verkeersslachtoffers

    Na een ongeval heeft in totaal 1 op de 6 gewonden die in een ziekenhuis verzorgd werden na een ongeval jarenlang gezondheidsverlies. Vias bracht in een nieuwe studie niet alleen het aantal gezonde levensjaren dat verloren gaat door vroegtijdig overlijden in kaart, maar ook het totale gezondheidsverlies voor de maatschappij door langdurige letsels. Voor de leeftijdsgroep tussen 5 en 14 jaar blijken verkeersongevallen de tweede grootste oorzaak van gezondheidsverlies. Vandaag is het de ‘Internationale Herdenkingsdag voor Verkeersslachtoffers’ waarbij stilgestaan wordt bij het leed dat het verkeer veroorzaakt.

    DALY's: andere manier om de 'kost' van verkeersongevallen te berekenen
    De kost voor de maatschappij van verkeersongevallen wordt meestal uitgedrukt in doden en gewonden. In een nieuwe studie van Vias onder andere op basis van ziekenhuisgegevens werd echter het concept van DALY’s (Disability-Adjusted Life Years) gebruikt. DALY’s zijn een manier om het totaal aantal verloren levensjaren in goede gezondheid te berekenen. Het gaat niet enkel over het aantal verloren levensjaren door overlijden. Verkeersslachtoffers lopen ook vaak verwondingen op waar ze levenslang de gevolgen van kunnen dragen.

    Concreet: stel dat een verkeersslachtoffer overlijdt op 50-jarige leeftijd, dan had die een geschatte resterende levensverwachting van 39,6 jaar. In totaal zijn er dus 39,6 DALY’s of gezonde levensjaren verloren gegaan.

    Wanneer een 50-jarig verkeersslachtoffer gewond raakt en een letsel aan de ruggengraat heeft waardoor de levenskwaliteit met 67,6% vermindert voor de rest van zijn/haar leven, dan is het aantal DALY’s: 39,6 jaar x 67,6%= 26,8 verloren gezonde levensjaren. Had dezelfde persoon een breuk aan het bovenbeen gehad, dan had hij 6,8 gezonde levensjaren verloren.

    Letsels aan de ruggengraat zorgen voor hoogste letsellast
    Letsels aan de ruggengraat zorgen gemiddeld voor de hoogste langdurige letsellast, gevolgd door fracturen aan de voet, knie en enkel. In totaal maken dodelijke slachtoffers 30% van de verloren gezonde levensjaren uit. De gewonden, die uiteraard veel talrijker zijn dan de doden, maken de overige 70% uit.

    1 op de 5 voetgangers draagt jarenlang de gevolgen
    Uit ziekenhuisgegevens blijkt dat 1 op de 6 gehospitaliseerde verkeerslachtoffers (16%) jarenlang de gevolgen draagt van zijn ongeval. Van alle types weggebruikers dragen voetgangers (22%) het vaakst langdurig de gevolgen van een ongeval. Zij zijn door het gebrek aan een beschermende carrosserie uiteraard zeer kwetsbaar wanneer ze aangereden worden.
     
    Tussen 5 en 14 jaar is verkeer de tweede grootste veroorzaker van gezondheidsverlies
    Het concept van DALY’s laat ook toe om verkeersonveiligheid ten opzichte van andere oorzaken van gezondheidsverlies te rangschikken.
    Bij de 5- tot 14-jarigen is verkeersonveiligheid de tweede grootste oorzaak van gezondheidsverlies, gehoor -en gezichtsverlies staat daar op de eerste plaats.  Bij de leeftijd 15- tot 44-jarigen staat het op de 6de plaats na o.a. zelfdoding, drugs- en alcoholmisbruik, psychische problemen en kanker.
     
    Internationale Herdenkingsdag voor Verkeersslachtoffers vandaag
    Elke derde zondag van november worden wereldwijd alle personen herdacht die omkwamen of langdurig gewond raakten in het verkeer. Ook in ons land wordt er actief meegewerkt aan die herinnering. Met een gezamenlijke actie van Ouders van Verongelukte Kinderen, VZW Rondpunt, Getuigen Onderweg en Over-Hoop met ondersteuning van communicatiebureau Happiness wordt deze zondag tussen 7 en 21 u op Play Nostalgie verkeersslachtoffers muzikaal herdacht. Zowel slachtoffers als nabestaanden zullen getuigen over welke gevolgen een verkeersongeval voor hen gehad heeft. Ze mogen ook zelf een passende song kiezen om die boodschap kracht bij te zetten.
     
    An Vandeborne, directeur OVK: “De ‘Internationale Herdenkingsdag voor Verkeersslachtoffers’ werd opgericht door verkeersslachtoffers om publieke erkenning te verkrijgen voor hun verlies en lijden. Elke dag opnieuw worden mensen geconfronteerd met een verkeersongeval waardoor hun leven of dat van hun naasten onverwacht en dramatisch veranderd of eindigt. Vele verkeersslachtoffers zijn jong en de meerderheid van de verkeersongevallen hadden vermeden kunnen worden. Deze dag is dan ook een oproep naar ieder van ons maar ook naar de maatschappij en de overheidsinstanties toe om zijn verantwoordelijkheid op te nemen en acties te ondernemen om de verkeersveiligheid te optimaliseren. Elk verkeersslachtoffer is er een te veel. Als vereniging Ouders van Verongelukte Kinderen-SAVE kunnen we alleen maar wensen dat u nooit een situatie overkomt waardoor u noodgedwongen deel moet uitmaken van onze vereniging.”

    Georges Gilkinet, federaal minister van Mobiliteit: “Het aantal verkeersslachtoffers in ons land is nog steeds te hoog, en dat heeft heel veel onzichtbare persoonlijke en maatschappelijke kosten, ook op lange termijn, met veel enorm verdriet. De strijd voor meer verkeersveiligheid is daarom mijn absolute prioriteit, met het interfederale verkeersveiligheidsplan “All For Zero”. We pakken de 3 grote killers in het verkeer aan (overdreven snelheid, afleiding achter het stuur en rijden onder invloed van drugs of alcohol) en treden hard op tegen recidivisten. Zo is de drempel voor alcohol in het bloed voor de intrekking van het rijbewijs verlaagd. Er wordt meer en efficiënter gecontroleerd, ook bij gebruik van drugs of bij overdreven snelheid. Voor e-steps zijn er nieuwe regels. En we voerder re-integratieopleidingen in voor echte gedragsverandering bij recidivisten. We blijven nog verder werken aan meer doeltreffende maatregelen,  want elk verkeersslachtoffer is er één te veel.”

    Meer info VIAS instituut

    19-11-2023 om 19:31 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een Bayers huis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    19-11-2023 om 19:27 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-11-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog nieuws van Benimar

    Benimar Yrteo 861

    Het reeds lang bekende Spaanse merk Benimar maakt al een tijdje deel uit van de Franse Trigano groep, de productie echter gebeurt in Spanje.

    Nieuw in het programma van Benimar zijn de 2,14 m brede halfintegrale Yrteo kampeerauto’s op Ford Transit. Naast een rond de 6 m type met dwarsbed is nu ook de 6,69 m lange Yrteo 861 met enkele bedden boven de garage geboren. Het basisvoertuig heeft een uitgebreide uitrusting om in alle rust over vlakke en bergachtige wegen te kunnen snorren.

    De hoogwaardige opbouw werd in vol polyester bouwwijze gemaakt dat zijn dak, wanden en bodem. In de zijwanden zijn de dure ramenvensters gemonteerd. In het interieur zijn de achterin geplaatste enkele bedden hoog op het dak van de garage geplaatst. Wil men er een bed van 2,1 x 1,70 m van maken moeten de bij geleverde kussen tussen de matrassen worden geschoven.

    In de badkamer pronkt een douchecel. Om plaats te sparen het kan ook zijn bij gebrek aan plaats is het keukenblok compact gehouden. Achter de stuurcabine is de zithoek met twee persoonszitbank in de rijrichting en een kleine zijzitbank. De grote bank is voorzien van kopsteunen en driepunt veiligheidsgordels. Het mooie meubilair is keurig afgewerkt en grotendeels met donkere wanden uitgevoerd. De witte deuren van de kasten zijn wit en vormen een chique contrast met de donkere panelen. Veel regelbare lichtjes zorgen voor sfeervolle avonden.

    Meer info: www.benimar.es

               www.dicar.com

    17-11-2023 om 21:20 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!