Inhoud blog
  • Duitsland
  • Verkeersongevallen
  • Op reis
  • De nieuwe Diamant van Fendt
  • Een voledig nieuwe sport bij Knaus
  • Malibu unieke prestaties met zijn 4x4
  • Bij duisternis lichte kleren dragen.
  • Winterbanden voor de winter
  • In de sneeuw
  • Opgepast met winterbanden
  • Achteruit kijken is noodzakelijk
  • Brommobielers opgepast
  • Inschrijvingen kampeerauto's
  • Open deurdag Bij Nismann-Bischoff
  • Het loont om eens naar de top te rijden
  • Nieuwe Carthago's voor 2025
  • Een stevige brug
  • Hobby met rolstoel
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    20-05-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gesprek met Vlaanderens bekendste viroloog, Marc Van Ranst.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Goed om weten

    Campaway.be kreeg de unieke kans om samen met Vlaanderens bekendste viroloog te praten over één van de onderwerpen dat ons sinds het begin van deze lockdown bezig houdt: hoe en wanneer mogen we weer uit ons kot? We geven je hier graag enkele verhelderende antwoorden mee!

    Nadat zo velen onder ons zich gedwongen zagen hun vakantie uit te stellen of te annuleren, ziet de toeristische sector nu toch een klein lichtpuntje aan het einde van de tunnel. De hele sector kijkt reikhalzend uit naar de toelating van toeristische verplaatsingen die er volgens viroloog professor Marc Van Ranst begin juni mogelijk aankomt. De ideale stimulans om die broodnodige volgende trip met de camper of caravan te beginnen plannen! 

    Onderweg, zoals thuis

    Tijdens deze wereldwijde pandemie vrezen we allemaal de verspreiding van het coronavirus. Waar kunnen we ons nog veilig voelen?   Marc Van Ranst bevestigt ons dat reizen met de camper of caravan een verantwoorde en veilige manier van reizen is. In ons vrijetijdsvoertuig zijn we ‘thuis’, ongeacht onze bestemming. We beschikken aldus over eigen toiletfaciliteiten en hoeven geen beroep te doen op bijvoorbeeld externe eetgelegenheden. Zo is het dus perfect mogelijk de eigen bubbel in stand te houden. Contacten met anderen kunnen beperkt worden, in tegenstelling tot diegene die reizen met het vliegtuig of in een druk hotel verblijven. 

    Marc Van Ranst: “Als viroloog kan ik op deze manier van reizen niets tegen hebben. Of je nu thuis in uw bubbel zit, of in uw caravan, dat biedt eigenlijk dezelfde veiligheid.”

    Op weg met de huur- of eigen kampeerauto

    Zoals bij elk contact tussen derden is het ook tijdens een toonzaalbezoek bij de dealer essentieel dat we de voorgeschreven veiligheidsmaatregelen, zoals social distancing etc., naleven. De officiële verhuurders van de kampeerauto’s of caravan zullen er ook steeds voor zorgen dat de voertuigen reisveilig zijn en zullen hiervoor de nodige maatregelen nemen. Zo kunnen we met een gerust gemoed de trip aanvangen.   Wanneer men strikte hygiënemaatregelen respecteert, zoals men ook in elk griepseizoen moet doen, ziet Marc Van Ranst verder geen noodzaak tot verregaande bijkomende schoonmaakmaatregelen. Op regelmatige basis een degelijke reinigingsbeurt en voldoende vaak de handen wassen blijft de boodschap!  

    Op ontdekking doorheen België

    De kans is groot dat veel landen in Europa de grenzen komende zomer nog gesloten houden voor toeristen en niet-inwoners. Marc Van Ranst ziet momenteel geen reden waarom binnenlandse reizen vanaf juni niet terug toegelaten zouden zijn. En gelukkig herbergt België tal van verborgen pareltjes die meer dan de moeite waard zijn om te ontdekken. De kust en de Ardennen mogen dan wel de populairste vakantiebestemmingen zijn in eigen land, zowel ten noorden als ten zuiden van de taalgrens zijn natuurpracht, historische schatten en een rijk cultureel patrimonium in overvloed aanwezig. Laat je dus zeker verrassen door al dat moois!

    Marc Van Ranst: “De reden waarom binnenlandse verplaatsingen nu nog niet zijn toegelaten, heeft niets met de caravan of zwerfauto te maken, maar heeft er gewoon mee te maken dat het toerisme in het algemeen nog niet is heropgestart.”

    Op reis met onze huisdieren

    Wanneer we erop uit trekken met ons huisdier, hoeven we volgens Marc Van Ranst ook niet te vrezen voor een besmetting bij of overdracht door onze geliefde reisgezel. De enkele katten waarbij symptomen van het virus werden vastgesteld, zijn uitzonderingen. Het is dan ook zeker geen substantiële transmissieweg voor het virus, verduidelijkt de viroloog.

    20-05-2020 om 20:19 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-05-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Concorde blijft afwezig in Düsseldorf
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Geen Concorde in Düsseldorf

    Concorde Reisemobile GmbH neemt in geen geval deel aan de Caravan Salon Düsseldorf 2020. Het bedrijf voelde zich genoodzaakt om deze verklaring af te leggen nadat de aankondiging uit Düsseldorf kwam dat de Caravan Salon 2020 een week later zou plaatsvinden. De directie van Concorde en de adviesraad waren uiteindelijk verrast door deze beslissing.

    De leiding van de vakbeurs van Concorde was het er al snel over eens dat deelname aan de vakbeurs op het Caravan Salon als het populairste ontmoetingspunt in de branche extra, zeer complexe en kostbare aanvullende maatregelen met zich meebrengt.

    Naleving van strikte Corona hygiënemaatregelen toonde al de grenzen van wat mogelijk was. Om de vorming van groepen of de ontmoeting van wandelaars die onder de veiligheidsafstand van 1,5 meter vallen te voorkomen, is een strikte route op de beursstand vereist. Na de "inspectie" van een camper door één of mogelijk twee bezoekers, moeten onmiddellijk desinfecterende maatregelen worden uitgevoerd op alle aangeraakte gebieden (kleppen, lades, deuren, stoffering, enz.)

    Afstand houden in de kampeerauto en communiceren via gezichtsmaskers is uiterst moeilijk voor zowel bezoekers als begeleidend personeel bij dagelijks gebruik.
    Tegen deze achtergrond is een vertrouwde, informatieve en communicatieve standsfeer niet mogelijk.

    Bovendien kan Concorde geen verantwoordelijkheid nemen voor haar werknemers of voor het zeer gewaardeerde klantenbestand naar menselijk oordeel en kan hun veiligheid niet garanderen.
    Het is moeilijk voor te stellen of er in Düsseldorf een tweede golf van pandemieën zou beginnen als gevolg van het samenkomen van zoveel mensen die gevaar lopen. Rekening houdend met alle bovenstaande punten en ook met een afweging van economische belangen en beperkingen, staat het welzijn van mensen bij Concorde voor winstbejag.
    Info www.concorde.de

    17-05-2020 om 21:54 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-05-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motor Union neem geen deel.

    Motor Union neem geen deel.


    De Motorhome Union heeft de deelname aan het Caravan Salon van dit jaar in Düsseldorf en de aangemelde standboeking geannuleerd. Deze officiële verklaring werd noodzakelijk nadat het beursbedrijf had gepubliceerd dat het Caravan Salon na overleg met de
    branchevereniging CIVD als ideale sponsor en alle belangrijke exposanten en partners alleen
    een week uitgesteld.
    Na intensieve bespreking van het hele presidium van Europa's grootste nationale koepelvereniging voor kampeerauto’s werd unaniem besloten niet aan de caravanbeurs deel te nemen. Het risico voor de president en het presidium was en is bij een beursdeelname te groot. Want ook al is de RU-stand een van de kleinere op de beurs, er is een
    verhoogd risico op infectie. De RU vindt het ook onredelijk dat de vrijwilligers op de stand negen dagen in constant contact en onder strengere omstandigheden met mondmasker staan om de club en haar doelen communicatief te presenteren. Het is nauwelijks mogelijk om een vertrouwde communicatiesfeer te creëren met de vereiste hygiënische afstand en zich er ook op een gecontroleerde manier aan houden.
    Het feit dat kampeerauto gebruikers in Corona tijden tot de risicogroep behoren vereist een grotere bereidheid om verantwoordelijkheid te nemen. Het is niet te verantwoorden als Düsseldorf zo veel risicovolle mensen uitnodigt. Er zou een pandemische golf ontstaan aldus RU-president Winfried Krag. RU-leden en geïnteresseerde leden ontvangen tot nader order alle actuele informatie over de Union Motorhome en haar activiteiten is te vinden op www.reisemobil-union.de

    14-05-2020 om 20:15 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-05-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fleurette kennis making
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Fleurette

    Hoewel Fleurette in het nabij gelegen Frankrijk wordt gemaakt is hij toch niet zo bekend in België. Nochtans is het een mooie halfintegrale verschijning met een gezellig en keurig afgewerkt interieur.

    Veel ervaring.

    Fleurette is geen onbekende tussen de fabrikanten want men bouwt er al ongeveer 50 jaar vrijetijdsvoertuigen. Zoals vele andere waren het in de eerste jaren enkel caravans en stilaan ging men met succes over naar kampeerauto’s. Fleurette bouwt de voertuigen volledig in eigen beheer, wanden, vloer, dak en een aantal polyester delen worden in dezelfde fabriek geproduceerd.

    Knap werk.

    We kregen de gelegenheid om eens kennis te maken met de Florium Mayflower 69 LJG een jongere broer van de Fleurette Magister 69 LJG. Hij is gebouwd op een Fiat Ducato met laag chassis en uitgerust met een 140 pk sterke turbo diesel, het koetswerk is volledig uit polyester. Achteraan is een garage. Het interieur is ontworpen voor een koppel, ze kunnen hun bedje spreiden achterin op de twee enkele bedden. Voor een kleine optie kan men een elektrisch bediend hefbed te laten instaleren. Zo is er ook voor ieder van een klein gezin een volwaardige slaapplaats. Met een uitbreiding tussen de bedden te schuiven heeft men een groot bed en kan voor een uitzonderlijke gelegenheid nog eens iemand mee. Voor de rit zijn 4 plaatsen met veiligheidsgordels in de rijrichting. Als we zo eens rond keken valt het knap afgewerkte interieur best in de smaak. Kastdeurtjes zijn in licht materiaal en afgeboord met hout, hier en daar zijn wanden in het zelfde hout decor. Gecombineerd met de comfortabele zit en rugkussens maken dat het er aangenaam vertoeven is. Voor een gemakkelijke doorgang van de woonkamer naar de stuurcabine en omgekeerd kan men het tafelblad wat opzij schuiven. Met een beetje goede wil is er in de zitgroep zelfs plaats voor 5 personen aan tafel. De keuken, al is ze niet overdreven groot is goed uitgerust. Achteraan in het aanrecht zijn 3 kookvuren, rechts een ronde spoelbak, er blijft nog een stuk over als werkblad. Onderaan zijn 3 brede laden en een 150 l absorptie koelkast houdt drank en vaste voeding koel. Uiteraard is er nog een bovenkast voor het lichte keukengerief. Het sanitaire deel met draaibaar wc, wasbakje en kastjes bevinden zich aan de overkant. De houten wanden geven een warm gevoel tegenover de volledig witte in de afzonderlijke douche cel. Daar is natuurlijk alles waterdicht gemaakt met aangepast materiaal. Zo zijn we stilaan achterin geraakt waar we twee enkele bedden met dikke matrassen zien. Ze nodigen uit tot comfortabel slapen en op de bedden geraken gaat vrij gemakkelijk met de twee brede treden tussen de bedden. Onder de bedden zijn grote bergvakken, zij vormen het dak van de garage waarin voldoende plaats is voor een stel fietsen. Zoals het hoort in een moderne zwerfauto zijn overal LED verlichting zowel voor een gezellig sfeerverlichting bij avond als voldoende licht op de tafel.

    Kort samen gevat is de Florium Mayflower 69 LJG ingericht voor een koppel dat graag wat levensruimte heeft en zich in een aangenaam interieur laat verwennen. Hij leent zich eveneens uitstekend voor een klein gezin.

    De fabrikant heeft ook een Fleurette Magister 69 LJG alle indelingen van beide kampeerauto’s zijn identiek, alsook de prijzen enkel de houtkleur en de benamingen zijn verschillend.

    De Florium Mayflower reeks is later in het gamma gekomen met een modernere uitvoering in lichte houtkleur met cederhout, de Fleurette Magister reeks heeft perelaarhout. Ze worden beiden volledig opgebouwd in Frankrijk en bestaan uit 100 % polyester

    Technische gegevens

    LXBXH 6,97 x 2,34 x 2,75 m

    Rijklaar 3.157 kg

    MTM 3.500 kg

    Enkele bedden achterin 1,97 x 0,8 m

    Meer inlichtingen: info@ctmmotorhomes.be

















    13-05-2020 om 22:31 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-05-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gasflessenautomaat

    Gasflessen automaat in ons land

    Antargaz heeft een eerste gasflessenautomaat
    geplaatst in ons land. In Moerkerke kunt u vanaf nu een gasfles kopen, omruilen of inleveren aan een gloednieuwe gasflessenautomaat.

    In de automaat zitten gasflessen gevuld met butaan en met propaan. Via een aanraakscherm kunt u snel en gemakkelijkaanduiden of u een fles wil omruilen, kopen of inleveren. Bij het kopen is de waarborg voor de fles inbegrepen. Ruilt u de fles om,dan betaalt u enkel voor het gas, omdat u de waarborg al betaalde.
    Net zoals bij een flessenverdeler. Koopt u een gasfles, dan krijgt u een digitaal ticket. Het wordt opgestuurd via e-mail en geldt alsaankoopbewijs én als bewijs om uw waarborg terug te krijgen.
    In het najaar komen er nog gasflessenautomaten bij op verschillende locaties in de Benelux.

     

    Goed om weten

    Een gastank is pas gevuld en toch geeft deze geen 100% aan: hoe kan dit?

    Een gastank van Antargaz is maximaal voor 85% gevuld omdat zij anders niet in staat zou zijn om vloeibaar propaan om te zetten in propaangas. Daarnaast zetten gassen tijdens warme periodes uit en nemen ze meer plaats in. Extra ruimte is dus noodzakelijk.

    Vloeibare propaan wordt omgezet in propaangas

    Een gastank wordt gevuld met vloeibare propaan, dit is namelijk veel compacter, eenvoudiger te transporteren en erg veilig. Je gebruikstoestellen hebben echter propaan GAS nodig. Daarom wordt er een deel van je gastank niet gevuld met vloeibare propaan, zodat deze vloeistof kan verdampen tot propaangas. Dat is het deel dat door je leidingen naar je woonst wordt gebracht. Wist je dat vloeibare propaan al verdampt bij een temperatuur van -42°C? Dat is waarom je zelfs tijdens een koude winter kan genieten van een warm verblijf met propaan! Mocht je gastank voor 100% gevuld worden, was er geen plaats voor de vloeibare propaan om te verdampen, en kon je dus niet koken en verwarmen.

    Ook goed om te weten:

    bestel je propaangas tijdens de zomer of een andere, uitzonderlijk warme periode? Dan vullen we je gastank zelfs nog een beetje minder, tot maximum 82%. Bij extreme hitte zet het propaangas namelijk nog extra uit, waardoor er een overdruk kan ontstaan in je gastank. Geen paniek! Hiervoor dient de overdrukklep die op elke gastank geïnstalleerd staat. Deze laat bij overdruk het teveel aan gas ontsnappen.

    Van 5kg tot 47kg: ontdek het volledige gamma gasflessen dat Antargaz kan aanbieden! Een gasfles voor elke toepassing.

    Meer informatie www.antargaz.be





    10-05-2020 om 17:32 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-05-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Camper Clean
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    CamperClean, uitvinder van het volautomatische en gepatenteerde reinigingsstation heeft een Europees octrooi voor zijn volautomatische reinigingsstation

    Er zijn al meer dan 325 CamperClean-stations in 15 Europese landen actief

    Het Europese octrooi voor het volautomatische CamperClean-station, dat niet alleen mobiele toiletcassettes leegt, maar ook reinigt en ook met chemicaliënvrij sanitair concentraat vult, heeft het registratienummer 2799157. Op 6 november 2019 werd het certificaat uitgereikt door de president van het Europees Octrooibureau (EPA) ), António Campinos, getekend. Het heeft vijf en een half jaar geduurd voordat dit proces succesvol was afgerond. CamperClean registreerde op 24 maart 2014 al het Europese octrooi. Dit werd gevolgd door een lang administratief proces met tal van technische tekeningen en uitleg. Het EOB moest controleren of de aanvraag voldeed aan de noodzakelijke voorwaarden conform de artikelen en regels genoemd in het EOV (Europees Octrooiverdrag). Daarna werd het octrooi verleend. Anders had de aanvraag moeten worden afgewezen. Er zijn duizenden details opgevraagd en gecontroleerd. Nadien moest de definitieve aanvraag met alle testresultaten in drie talen (Duits, Engels, Frans) worden geschreven om deze ter goedkeuring voor te leggen aan de driedelige examencommissie.
    Het definitieve compendium bestaat uit enkele honderden pagina's met veel gedetailleerde beschrijvingen, individuele tekeningen en opmerkingen en opmerkingen van de octrooigemachtigde. Maar de moeite was het waard: het CamperClean-station voor het legen en reinigen van mobiele toiletcassettes en hun technologie is nu in heel Europa beschermd.

    Meer informatie is beschikbaar op www.camperclean.com.

    07-05-2020 om 21:16 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Caravan salon Düsseldorf een week later
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Caravan Salon 2020 opent op 5 september voor bezoekers, Knaus Tabbert verwelkomt het besluit.

     Jandelsbrunn. Vanwege het infectiegevaar bij de Corona-pandemie, heeft de federale regering
    grote evenementen tot eind augustus verboden. Dit heeft ook gevolgen voor 's werelds grootste kampeerbeurs, het Caravan Salon Düsseldorf (CSD) 2020.

    Messe Düsseldorf en de organiserende Caravaning Industrie Verband e.V. (CIVD) zijn overeengekomen
    de start van het evenement met een week uit te stellen tot 4 september 2020 na overleg met de bevoegde autoriteiten.
    Na de vakbezoekersdag is de CSD dan ook van 5 t/m 13 september voor het publiek geopend.
    Knaus Tabbert GmbH verwelkomt deze beslissing en zal ook dit jaar weer deel uitmaken van de beurs in Hallen 4 en 15. Het Neder-Beierse bedrijf is ervan overtuigd dat de organisatoren een veel omvattend
    veiligheids- en hygiëneconcept hebben ontwikkeld en kan een veilige beurs garanderen. De organisatoren vertrouwen er op dat het spannend zal worden, interessant en ook succesvol Caravan Salon ondanks de huidige omstandigheden, Managing Director Gerd Adamietzki geeft commentaar op de beslissing: "We kijken er erg naar uit om klanten persoonlijk en om hen een breed scala aan innovatieve producten te presenteren."

    Meer info: www.knaus-tabbert.de

    07-05-2020 om 20:30 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-05-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Knaus-Tabbert start de productie

    Nieuwe start: Knaus Tabbert hervat productie in Duitsland na stilstand.

    Jandelsbrunn en Mottgers. Het coronavirus is aangetast en treft bijna alle industrieën en bedrijven, inclusief fabrikanten van recreatievoertuigen. Knaus Tabbert GmbH hervatte de productie op maandag in haar fabrieken in Jandelsbrunn en Mottgers op maandag na enkele weken van inactiviteit. Algemeen directeur Gerd Adamietzki: "Dit is een bevredigende stap in de richting van normaliteit, wat alleen mogelijk was omdat belangrijke leveranciers in de regio ook in staat waren om de productie te hervatten en we de gezondheid van onze werknemers van tevoren hadden voorbereid. Knaus Tabbert evalueert de vorige en huidige ontwikkeling zeer nauwkeurig om het dagelijkse werk voor de werknemers zo veilig mogelijk te maken, zijn speciale veiligheids en hygiëneconcepten geïmplementeerd. Bij de ingangen wordt onder meer de lichaamstemperatuur gemeten en is er op het gehele bedrijfsterrein een maskerplicht. Op alle relevante stations zijn aanvullende beschermingsmaatregelen aangebracht, zoals desinfectiestations. Pauzetijden zijn ontworpen in ploegendiensten zodat zo min mogelijk collega's tegelijkertijd in de kantine bleven en de noodzakelijke veiligheidsafstand kon worden gehandhaafd. Dankzij flexibele werktijdmodellen en de opsplitsing van enkele afdelingen in de kantooraanwezigheid en het thuiskantoor, was het ook gegarandeerd dat klanten tijdens kantooruren konden bereiken en blijven handelen. De gezondheid van medewerkers en bezoekers staat bij alle beslissingen voorop en ook de handelspartners worden met veel hulp ondersteund.
    Alleen al op de hoofdvestiging in Jandelsbrunn in Neder-Beieren werken ongeveer 1.500 mensen en rond de 400 in de Tabbert-fabriek in Mottgers.
    De meerderheid van de Tsjechische werknemers kan ook terugkeren naar hun baan vanwege de ontspanning voor zakenreizigers.

     





    06-05-2020 om 20:27 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-05-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiets ongevallen

     Elke week minstens 75 ongevallen met fietsers 

    Het aantal letselongevallen en slachtoffers in het verkeer is tijdens de lockdown gedaald. Uit de eerste cijfers van de politie voor heel België blijkt dat het aantal fietsongevallen met 56% gedaald is tijdens de eerste twee weken van de lockdown. Het aantal doden en zwaargewonden is gedaald met 28%. Uit een eerdere analyse van Vias bleek dat voor alle weggebruikers er een daling was van ongeveer 70% van het aantal letselongevallen. De daling bij de fietsers is dus minder uitgesproken. Daarom is er zaterdag om 18u op één een speciale uitzending van ‘Kijk uit’ over de verkeersregels voor fietsers. Vias institute organiseert dinsdag 5 mei een webinar voor senioren om hun kennis over de wegcode op te frissen.

    Tijdens deze lockdown is er overal minder gemotoriseerd verkeer. Dat is uiteraard goed voor de verkeersveiligheid. Uit een analyse van Vias bij 13 politiezones bleek dat er voor alle weggebruikers een daling was van ongeveer 70% van het aantal letselongevallen. Uit nieuwe cijfers voor heel België van de politie blijkt dat het percentage fietsongevallen met 56% daalde tijdens de eerste twee weken van de lockdown. Het aantal doden en zwaargewonden daalde met slechts 28%. De daling van het aantal (zwaargewonde) slachtoffers is dus minder groot bij de fietsers.

    Kijk uit’ met speciale uitzending over verkeersregels voor fietsers Om ervoor te zorgen dat alle wegggebruikers de verkeersregels kennen en respecteren voorziet het verkeersveiligheidsprogramma 'Kijk uit' nu zaterdag om 18u op één, een speciale uitzending over de verkeersregels voor fietsers. Deze uitzending kan gedeeld worden via het youtube kanaal en de facebook pagina van de Federale Politie.  https://www.facebook.com/BelgianFederalPolice/

    https://www.youtube.com/playlist?list=PL0185E339B2512C7D

    Vias organiseert gratis webinar op 5 mei
    Volgens een enquête van Vias institute bleek eerder al dat 1 op de 3 Belgen de meest recente verkeersregels niet of onvoldoende kent. Dat kan voor iedereen gevaarlijk zijn, maar brengt vooral de kwetsbare weggebruikers in gevaar. Vias institute heeft daarom de voorbije 3 weken elke week op hun site een nieuwe quiz gelanceerd over de wijzigingen aan de wegcode, met extra nadruk op de regels voor kwetsbare weggebruikers.

    Dinsdag 5 mei organiseert Vias om 14u ook een gratis webinar voor senioren om hen wegwijs te maken in de meest belangrijke regels voor kwetsbare weggebruikers. Inschrijven kan via www.vias.be.

    01-05-2020 om 22:21 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thetford heeft een oplossing

    Thetford brengt goede raad

    In deze moeilijke en uitdagende tijden besteden wij allemaal meer aandacht aan onze
    persoonlijke hygiëne en gezondheid. Dit is een extra reden om uw eigen badkamer en
    toilet bij u te hebben als u gaat reizen en daarmee uw eigen schone ruimte te creëren.
    Uw eigen privé toilet in plaats van sanitair gebouwen die u met
    anderen deelt


    Méér en méér campings worden heropend of zullen in de nabije

    toekomst weer open gaan. Kampeerders zullen binnenkort
    beginnen met het maken van plannen. Traditioneel maken veel
    kampeerders (gedeeltelijk) gebruik van gedeelde faciliteiten zoals
    douche en toilet. Maar deze traditie staat op het punt te
    veranderen, hetzij omdat gedeelde faciliteiten nog steeds gesloten
    zullen zijn of mensen gegeven de omstandigheden liever geen
    gebruik maken van de sanitairgebouwen. Zeker nu mensen
    gezondheidsbewuster zijn dan ooit tevoren en liever de controle
    hebben over hun eigen hygiëne. Maar hoe zit het met degenen die niet over hun eigen
    sanitaire voorziening beschikken. Blijven ze thuis of kiezen ze voor de meest voor de hand
    liggende oplossing? Thetford is de uitvinder van het draagbare toilet en na meer dan 55 jaar
    is de Porta Potti nog steeds het populairste draagbare toilet ter wereld. www.thetford.com
    toont 7 verschillende modellen, variërend in afmetingen, zithoogte, capaciteit en luxe. Voor
    je het weet heb je je eigen privé sanitaire oplossing!


    Het gebruik van een Porta Potti of Cassette Toilet
    Het gebruik van een Porta Potti of een reeds ingebouwde Cassette Toilet is een optie. In

    beide gevallen wordt aanbevolen om een afvaltankadditief en een additief voor spoelwater
    te gebruiken. Thetford biedt een geconcentreerde additieve familie in een kleine,
    lichtgewicht en handige fles met hetzelfde aantal doseringen als het bekende originele
    assortiment. De afvaltankadditieven van Thetford zijn de standaard in de markt voor
    geurbeheersing, vloeibaarmaking van afval en vermindering van gasopbouw, waardoor het
    toilet veel aangenamer in gebruik is veel gemakkelijker te legen is . Aqua Rinse
    Concentrated biedt schoon en fris ruikend spoelwater en een gladdere flush. Mocht uw
    Cassette Toilet geen aparte spoelwatertank hebben, dan is Aqua Rinse Spray een goed
    alternatief, direct toegepast op de toiletpot.


    Uw eigen toilet in een schone ruimte!
    Of mensen nu een ingebouwd cassettetoilet hebben of een Porta Potti meenemen, in beide

    gevallen gebruiken ze ze liever in een schone ruimte. Thetford biedt een scala aan specifieke
    kampeer-producten om de sanitaire ruimte schoon te houden.
    Thetford's Bathroom Cleaner is speciaal ontwikkeld om de badkamer te ontdoen van het vuil
    op alle plastic oppervlakken in uw Caravan of Camper, zonder ze te beschadigen. Voor
    hygiënische reiniging van uw toiletpot zal Thetford Toilet Bowl cleaner uw beste vriend zijn.
    En om de binnenkant van de afvaltank grondig schoon te maken is de Cassette Tank Cleaner
    de perfecte oplossing. Bij gebruik van uw toilet, zorg ervoor dat u een speciaal ontwikkeld
    wc-papier gebruikt dat snel oplost. Het helpt verstopping te voorkomen en vergemakkelijkt
    het gemakkelijker legen van de afvaltank. Thetford's Aqua Soft is de meest geselecteerde
    optie. En voor uw grijze water, Grey Water Fresh Concentrated vermindert afzettingvorming
    en biedt een geur vrije vakantie-ervaring.
    Een breed scala aan Onderhoudsproducten van Thetford kan uw privésanitaire ruimte
    hygiënisch schoon houden. En dat is een ding minder zorgen te maken over, vooral in deze
    uitdagende tijden





    01-05-2020 om 20:32 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-04-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hobby heeft ook de productie gestart

    Bij Hobby wordt weer gewerkt

    Na een "sluiting" van vier weken start de hobbycaravanfabriek geleidelijk aan met de productie. Vanaf 20 april gaan de eerste ruimtes weer in bedrijf onder strikte hygiënevoorschriften. Productiebeheer, operationeel gezondheidsbeheer en beheer stellen een uitgebreide catalogus van maatregelen vast om het besmettingsrisico voor de werknemers zo laag mogelijk te houden. De ondernemingsraad, het gezondheidsbureau en de nationale gezondheids- en veiligheidsinstantie zijn aan boord.

    Vanaf volgende week start de Noord-Duitse fabrikant weer met de productie in belangrijke delen van de productie. Het bedrijf gebruikte de tijd van de productiestop om strikte veiligheidsmaatregelen te nemen om het personeel zo goed mogelijk te beschermen tegen infectie. In elke productiehal zijn zogenaamde hygiënische hotspots ingericht, die onder meer zijn uitgerust met gezichtsmaskers, veiligheidsbrillen en desinfectiemiddelen. Productieplannen en -processen zijn gereorganiseerd om naleving van de veiligheidsafstanden mogelijk te maken. Veel veiligheidsvoorzieningen in kritieke gebieden, nieuw aangelegde looppaden en pauzetijden, verdeeld naar gebieden, zorgen ervoor dat de vele werknemers van het bedrijf aan de vereisten kunnen voldoen. Waar dit niet mogelijk is, moeten gezichtsmaskers worden gedragen.

    “Gezichtsmaskers moeten bijvoorbeeld worden gedragen in de toiletten en in de gangen, voor de tijdklok en vooral in krappe werkplekken. De gedragsregels zijn overal in het bedrijf zichtbaar en we zullen er goed op toezien dat alle medewerkers zich aan de richtlijnen houden. We hebben onze maatregelen gecoördineerd met de gezondheidsafdeling en de nationale gezondheids- en veiligheidsinstantie was al in onze fabriek ”, zegt Christian Pahl, die verantwoordelijk is voor de afdeling arbeidsveiligheid.

    De gezichtsmaskers voor de bijna 1.200 medewerkers zijn de afgelopen dagen geproduceerd door Hobby's eigen naaiatelier. Iedere medewerker is voor aanvang van de werkzaamheden uitgerust met 5 hygiënisch verpakte maskers. De productie wordt uitgevoerd volgens deskundige informatie, de maskers zijn wasbaar op 60 graden.

    27-04-2020 om 21:14 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-04-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kunnen we dit jaar nog op vakantie?

    Hoop doet leven.

    Onze vakanties zijn nog niet verloren.

    Corona heeft ons kampeer- en zwerversleven een brutale halt toegeroepen.

    Blijf in uw kot zijn de algemene voorschriften die we tientallen keren per dag horen waar wij omwille van onze veiligheid ons best aan houden. Daarbij komt nog dat een groot aantal zwervers en kampeerders een respectabele ouderdom hebben en extra voorzichtig moeten zijn met de Coroma.

    Toch is er goede hoop dat we ons vakantievoertuig van onder het stof kunnen halen. Of we daarom naar het buitenland zouden kunnen reizen zal nog van veel factoren afhangen. In Duitsland hebben al zeker twee grote fabrikanten, Dethleffs en Carthago de productie opgestart. Bijzonder in Duitsland willen de fabrikanten en campinguitbaters de sector zo snel mogelijk opstarten. Het is mee één van de belangrijkste werkgevers in ons buurland. Vorig jaar noteerde men er een omzet van ongeveer 27.7 miljard euro. Bovendien is het land groot genoeg om voor de inwoners binnen de landgrenzen een vakantie door te brengen.

    Reizen met caravan of zwerfauto.

    Reizen met eigen (of gehuurde) caravan of kampeerauto is deze tijd op zich zelf veiliger dan met gelijk welk openbaar vervoer. Men reist enkel met eigen gezin in een eigen of gehuurd voertuig, geen hotels of openbaar vervoer. Blijft nog de vraag mogen personen van 70 jaar of meer al hun huis verlaten?

    Zouden campings met de nodige veiligheidsnormen hun deuren mogen openen zou dat al een stap in de goede richting zijn. Het is echter de plicht van de bezoekers de veiligheidsnormen zoals mondmaskers, handen wassen en vooral afstand houden zorgzaam op te volgen. Die normen zullen we nog vele maanden in acht moeten nemen, want het gaat om ons aller gezondheid.

    Bij een rondvraag bij enkele grote Duitse campings waren verschillende eigenaars en dat zal zo wel ongeveer het zelfde zijn in onze buurlanden (in België is er nog geen spraak van, waarschijnlijk weten ze in Brussel niet dat er zo iets als campings bestaan) de mening dat kamperen en zwerven zich snel zou kunnen herstellen na de Corona crisis. Caravans, tenten en zwerfauto’s staan klaar en wie nog geen heeft kan terecht bij huurbedrijven. De mensen hebben in zekere zin lang opgesloten geweest en willen, al is het nog met beperkingen op vakantie. Wie geluk had om te kunnen, mogen of willen blijven werken zal nog over het niet gebruikt vakantiebudget beschikken.

    Het is niet allemaal kommer en kwel.

    Van het goede lente weer kunnen we gebruik maken om vele huishoudelijke klusjes op te knappen. Vergeten we daarbij niet ons rollend vakantiehuisje. Grondig schoonmaken zowel van binnen als van buiten. Alle kasten doorzoeken en zaken die er al jaren ongebruikt inliggen er uit halen. Handige Harry’s kunnen allicht hier en daar wat kleine herstellingen uitvoeren of wat verbeteringen aanbrengen.

    Zo gauw we de gelegenheid krijgen om veilig met vakantie te kunnen gaan is het vrijetijdsvoertuig kant en klaar.

    Wees voorzichtig houdt u aan de veiligheid voorschriften en blijf gezond.

    26-04-2020 om 20:56 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-04-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sterckeman kennis making

    Sterckman Alizé Connect 560 CP

    We kennen Sterckeman caravans meestal als instapmodellen en vooral voor hun licht gewicht. Met de Alizé Connect 650 CP doet de Franse fabrikant een greep naar een hogere klasse.

    Opbouw

    De opbouw is volledig met polyester buitenbeplating gemaakt. Overal wordt voor de opbouw van het koetswerk kunststof aangewend slechts hier een daar is nog een spaander hout te vinden. Vooraan boven het venster is een extra venster in gebogen vorm die tot boven op het dak loopt. Dure vlakke ramen zitten in de zijwanden geïntegreerd in de spectaculaire decorstukken. De handgrepen vallen op in hun zwarte achtergrond.

    Schitterend Interieur.

    Voor het interieur hebben de ontwerpers een succesvolle indeling gekozen met achterin een eilandbed, aanpalend een afzonderlijke douchecel en sanitair zoals men soms vindt in grote kampeerauto’s. Vooraan is een comfortabele u-zitgroep. Het meubilair is in lichte kleuren uitgevoerd en komt schitterend tot zijn recht met de donkere doorlopende handgrepen aan de kastdeuren plus hier en daar voor afbakeningen van kasten of wanden. De bovenkastdeuren voorzien van degelijke scharnieren en sloten zijn licht gebogen. Aan het hoofdeinde van het eilandbed zijn sierlijk gevormde kleerkastenen onder het voeteinde is een praktische en verlichte bergruimte. Het deelbaar tafelblad in de u-zitgroep staat op één vaste poot, kan in alle richtingen verschuiven om gemakkelijk bij de bovenkasten en koffer onder de zittingen te geraken. De ergonomisch gevormde rugkussen met hoofdsteun geven een comfortabele rugsteun. Kijken we even naar de goed uitgeruste keuken met haar wit aanrecht en fijne zwarte boorden. De 3 kookvuren staan op een rij achteraan en kunnen met een in twee gedeelde plaat worden afgedekt. Ernaast is een ronde spoelbak. Onderaan 3 brede laden, oven en nog een bergvak. Een afzuigkap zorgt dat de kookgeurtjes snel verdwijnen. Zoals het past in een moderne luxe caravan overal LED verlichting zowel voor een gezellige sfeer verlichting bij avond als voor een goede verlichting boven de tafel van de zitgroep of boven de keuken. Verspreid over het interieur zijn er stopcontacten en USB aansluitingen. Voor de verwarming gedurende frisse of koude dagen zorgt een Truma C 6 met een 10 l boiler. Leidingen voor water, gas en elektriciteit zijn keurig ofwel verdoken of degelijk verankerd. Iets wat vroeger een zwak punt was bij Sterckeman. De 50 l verswatertank en de 30 l afvalwatertank zijn vorstvrij geïnstalleerd.

    Met de Alizé Connect 560 CP zet Sterckeman een geweldige stap voorwaarts met zijn zeer mooi interieur, goed afgewerkt en ruim plaats voor een koppel dat graag wat meer levensruimte in de caravan heeft. Op beurzen en salons zal hij zeker opvallen tussen vergelijkbare caravans.

    Technische gegevens

    L X B X H: 7,8 X 2,3 X 2,58 m

    Opbouw 5.8 m

    Leeg gewicht 1.566 kg

    MTM 1.900 kg

    Eilandbed
    2,0 X 1,5 m

    Inlichtingen; www.caravantradingeurope.nl

     

     

     















    23-04-2020 om 21:15 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-04-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Carthago start de productie op
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    • Carthago start de productie van kampeerauto's op

    • Carthago verhoogt de productie weer tot volledige capaciteit met uitgebreide corona beschermingsmaatregelen voor werknemers.

    • • Productie in Aulendorf weer op volle toeren
      • Gelijke banen, verschillende hygiënemaatregelen
      • Factory outlet in Carthago City is ook heropend

    • Kampeerauto fabrikant Carthago draait weer op volle toeren: vier weken geleden had het bedrijf als gevolg van de coronapandemie als voorzorgsmaatregel de productie van de belangrijkste fabriek in Carthago City in Aulendorf in Opper-Schwaben stopgezet. Sinds maandag van deze week heeft Carthago de productie weer op volle capaciteit kunnen brengen. Het gaat om uitgebreide beschermingsmaatregelen voor werknemers.
      Gelijke banen, een verscheidenheid aan hygiënemaatregelen.
      De Carthago bedrijvengroep heeft de afgelopen weken gebruik gemaakt en een groot aantal hygiëne- en veiligheidsmaatregelen ontwikkeld en geïntroduceerd. "Om onze werknemers zo goed mogelijk tegen infecties te beschermen, hebben we de productie en dus de werkplekken aanzienlijk gelijk gemaakt", legt Anton Fetscher, technisch directeur van Carthago Reisemobilbau GmbH, uit. In detail heeft het bedrijf de afstand tussen voertuigen op de assemblagelijn vergroot. Waar nodig zorgen extra schotten voor de nodige afstand tussen de werkplekken.
      Johannes Stumpp, Managing Director Human Resources, Finance en Accounting: “Afgelopen maandag hadden alle medewerkers in het kader van de zorgplicht een preventieve meting van de lichaamstemperatuur voordat ze de fabriek binnengingen. We hebben alle medewerkers grondig geïnformeerd over de naleving van de hygiënevoorschriften, hebben ze ook een folder gegeven en hebben ze voorzien van herbruikbare mond- en neusbescherming. ”
      Daarnaast heeft Carthago het aantal desinfectiestations in de fabriek uitgebreid en de medewerkers hygiënetools gegeven voor het bedienen van deurkrukken, deuropeners of kranen. Daarnaast informeren informatieborden op het fabrieksterrein over de hygiënevoorschriften. Afstandsmarkeringen beveiligen de afstand, bijvoorbeeld bij drankautomaten of in het bedrijfsrestaurant. Carthago heeft Corona officieren aangesteld voor alle gebieden. Ze besteden aandacht aan de naleving van de hygiënevoorschriften.
      Net als in voorgaande weken blijven medewerkers op kantoor zoveel mogelijk gebruik maken van het thuiskantoor. De werkplekken in de kantoren zijn verholpen door de reorganisatie van vergaderruimtes in kantoorruimte.
      Factory outlet in Carthago City is ook heropend
      Net als de Duitse handelspartners van de groep is de factory outlet in Carthago City sinds maandag (maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 18.00 uur) heropend. De tentoonstellingshal met de huidige kampeerauto’s en bestelwagens van Carthago en Malibu is nu weer vrij toegankelijk, uiteraard met inachtneming van alle noodzakelijke beschermingsmaatregelen voor bezoekers en medewerkers. De populaire fabrieksparkeerplaats moet momenteel echter worden gesloten voor overnachtingen. Evenzo zijn momenteel geen fabrieksrondleidingen mogelijk.

    Inlichtingen:www.carthago. de

     

    21-04-2020 om 21:17 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-04-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe is de toestand in Duitsland?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De corona-pandemie stort de wereldeconomie in een diepe crisis. Ook de caravaning-industrie blijft niet gespaard: de productie van recreatievoertuigen moest tijdelijk grotendeels worden stopgezet, toeleveringsketens stagneerden en vraag en verkoop daalden abrupt.


    Bijna alle Duitse fabrikanten net als hun Europese concurrenten hebben de productie tijdelijk stopgezet. Dit werd voornamelijk gedaan om de werknemers te beschermen tegen infectie met het coronavirus of om de beschikbaarheid van personeel te verminderen, omdat ze bijvoorbeeld voor hun kinderen moeten zorgen.
    Ook komen de toelevering bedrijven steeds meer tot stilstand doordat ook de leveranciers hun productie hebben stilgelegd of gestopt. Logistiek is ook een probleem, zelfs binnen de EU, het grensoverschrijdende goederenverkeer verloopt niet zo soepel als normaal. Na grote opstartproblemen is verbetering in zicht door middel van diverse, welkome maatregelen. Er moet echter worden opgemerkt dat elke individuele toeleveringsketen zeer individueel zal worden beïnvloed.
    Hoelang gaan de individuele fabriekssluitingen onder meer mee? afhankelijk van de maatregelen van de EU, de Europese regeringen en de federale en deelstaatregeringen en is op dit moment moeilijk in te schatten. Individuele fabrikanten beginnen tegenwoordig weer met de productie, maar voor eind april zou een terugkeer naar normaal bedrijf in de meeste gevallen niet mogelijk zijn.

     Zijn er verwachte terugvallen in de vraag naar recreatievoertuigen?
    Voortbouwend op het momentum van de afgelopen jaren, begon het lopende kalenderjaar ook met een nieuwe recordvraag. Bevestigd door een milde winter en de merkbaar hoge vraag van klanten op de voorjaarsbeurzen, genoten verkopers tot maart van een goede orderpositie. Dit is veranderd door het coronavirus. Sommige klanten stellen hun aankoopplannen uit vanwege de huidige beperkingen. Vooral de annulering van de belangrijke seizoen opening evenementen bij dealers en fabrikanten is bijzonder belangrijk. Daarnaast is de verkoop van voertuigen momenteel verboden en zijn veel kentekenbureaus gesloten.
    We zullen dit jaar niet het gewenste recordresultaat behalen. Zodra de acute corona-situatie verbetert en de maatregelen tegen de verspreiding van het virus versoepeld worden, verwachten we een "inhaaleffect". We zien momenteel geen reden voor langdurig zwart schilderen en zijn voorzichtig optimistisch dat het grootste deel van de verschuivingen tegen het begin van het seizoen 2021 zou kunnen worden gecompenseerd.

     Worden er verkoopdalingen verwacht voor Duitse kampeerauto- en caravanfabrikanten?
    We kijken terug op sterke voorgaande maanden en gevulde orderboeken. De huidige Corona-crisis leidt tot aanzienlijke verkooptekorten omdat de caravaning-handel tijdelijk moet worden gesloten en klanten hun voertuigen niet of vaak niet kunnen ophalen. Kortom, wij verwachten dat individuele en tijdelijk zelfvoorzienende vormen van vakantie, zoals caravaning, beter en sneller uit de acute Corona-crisis zullen komen dan vormen van reizen die zijn gebaseerd op het gebruik van massatransport en die momenteel aanzienlijke imagoschade oplopen. We zijn daarom op de lange termijn relatief optimistisch.
    Veel van onze klanten vervullen hun levenslange dromen om een ​​kampeerauto of caravan te kopen die ze al jaren plannen en bewaren. Er kan hier een vertraging optreden, maar zelfs gezien het gebrek aan alternatieve reisopties, gaan we er niet vanuit dat aankoopoverwegingen op lange termijn zullen worden beïnvloed door de acute corona-pandemie.

     Hoe kunnen bedrijven zichzelf beschermen?
    Ieder bedrijf moet er alles aan doen om te voorkomen dat het virus zich verspreidt, al was het maar vanwege de zorgplicht jegens zijn medewerkers. Er zijn veel middelen en instrumenten, bijvoorbeeld strikte hygiëne- en gedragsregels, reisbeperkingen of mobiel werken. Daartoe heeft de CIVD voor haar leden een paper gepubliceerd met informatie over het arbeidsrecht. Daarnaast kan advies worden ingewonnen bij de experts van de gezondheidsautoriteiten en het Robert Koch Instituut.

     

     

    20-04-2020 om 20:29 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-04-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dethleffs Kennis making

    Dethleffs Generation 515 QSK

    Voor een gezin met 2 kinderen komt de Dethleffs Generation 515 QSK in aanmerking. Met zijn 2,3 m breedte is hij best te gebruiken voor regelmatige uitstappen en de opbouwlengte van 6,20 m laat toe er een comfortabel interieur in te bouwen. De ontwerpers van Dethleffs hebben niet lang gezocht naar een gepast interieur voor een gezin met 2 kinderen, het is één van de klassiekers. Vooraan een dwars dubbelbed, achteraan een stapelbed en centraal is de treinzit opgebouwd met er tegenover de keuken. Achter de zitgroep is de natte cel geïnstalleerd.

    Bergvakken genoeg.

    Een moderne kampeerder neemt, niet tegenstaande het laadvermogen van caravans en trekauto’s beperkt is graag zijn halve huisraad mee. Deze indeling is daar zeer geschikt voor als men geen rekening moet houden met het laadvermogen. Onder het ouderlijk bed is een grote bagageruimte, evenwel oppassen er niet alle zware stukken inleggen want dat vertaalt zich in te veel kilogram op de kogel. Zij is langs buiten bereikbaar. Als tegengewicht is achterin onder het stapelbed een flink bergvak. Voor zware stukken zijn de koffer van de centraal gelegen zitgroep aangewezen. Voor het kleine materiaal of hetgeen men vlug bij de hand wil hebben zijn de bovenkasten geschikt. Het meubilair met lichtgrijze deuren afgewisseld met enkele houtelementen en keurig afgewerkt brengt een nieuwe en moderne stijl in het Dethleffs gamma. Rondom zijn ramen welke nog ondersteunt door de grote dakluiken voor voldoende licht en ventilatie zorgen. Bij avond is er voldoende licht alleen aan de stapelbedden zijn design lichten, mooi maar geven te weinig licht om te lezen. De bedden zijn groot genoeg voor de jongelui en de ouders mogen ook al niet klagen van de matras en de afmetingen van het bed.

    De keuken hoewel niet heel groot is goed uitgerust. Drie kookvuren, spoelbak en een klein werkblad. De vlak bij staande tafel kan de voorbereidingen van de culinaire genoegen gemakkelijk overnemen. Naast de keuken kan men de pintjes en andere mondvoorraden in de grote koelkast lekker fris houden. Bekijken we nog even de natte cel met draaibaar wc, wastafeltje en zelfs een douche.

    Dethleffs Generation 515 QSK met zijn totale lengte van 7.66 m getrokken door een pk rijke trekauto rijdt niet ongemerkt voorbij. Het koetswerk heeft met haar licht gebogen voor- en achterfront een modern uitzicht. Om het echt mooi te maken zijn er donker omkaderde ramen met getint glas in een brede licht grijze boord. Boven de wielkasten is een donkere sierlijn rondom het koetswerk.

    Inlichtingen: www.dethleffs.de

    Technische gegevens

    LXBXH 7.66 X 2,3 x 2,65 m

    Gewicht rijklaar 1.455 kg

    MTM 1.800 kg

    Bed vooraan 2,1 x 1,45 m

    Stapelbedden 2 – 2,1 x 0,78 m











    19-04-2020 om 17:38 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-04-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weinsberg Outlaw kennis making

    Weinsberg Carabus 630 MEG Outlaw

    Langs buiten bekeken is de Outlaw blijkbaar een doorsnee zwerfauto. Het extra verhoogd dak van de Fiat Ducato laat vermoeden dat er binnen een vast verhoogd bed is. Doe je echter achteraan de dubbele deur open sta je versteld van de ongelooflijke grote garage voor een omgebouwde bestelwagen. Met behulp van een mobile oprit krijg je er met gemak twee moto’s in, zelfs een quad behoort tot de mogelijkheden. De 2,20 diepe garage neemt wel een flinke hap uit het interieur van de 6,36 m lange Fiat Ducato. Dat merkt je pas als je in het woongedeelte op verkenning gaat. De garage bodem is bedekt met geriffelde aluminiumplaat. Er zijn voldoende verankeringspunten om de tweewielers of de vierwieler vast te zetten. Voor de boordtechniek zoals batterijen, watertanks, lader en de elektrische centrale hebben de ontwerpers een deel van de zijkant ingericht. Dank zij het super hoogdak kon men boven de 1,50 m hoge garage een vast dubbelbed installeren. Met zulk een garage moet men wel akkoord zijn en enkele onvermijdelijke compromissen. Zo valt de tafel in de zitgroep tamelijk smal uit. Gaat men slechts met z’n beidjes, voor deze wagen aan te raden, op reis lukt het wel om met een beetje goede wil aan de tafel van de culinaire genoegens te genieten. Voor twee is er plaats om borden tassen en bestekken uit te stallen. Door enkel de cabinezetels te gebruiken, de tafel wat breder maken en de ongemakkelijke zitbank weg te laten had men daar een kast kunnen plaatsen. Er komt dan wat meer plaats vrij voor de badkamer die nu tussen garage en zitgroep geperst is. De eigenaars zullen zich wat moeten beperken aan huisgerief kleren en andere bagage. Afhankelijk wat er mee moet op reis aan tweewielers kan men in de garage nog een koffer of een valies kwijt. Boven de stuurcabine is nog een bergruimte, maar doordat de woonruimte redelijk klein is geeft dat een min of meer eng gevoel. Gezien de mogelijkheid om een stel motoren of fietsen mee te nemen zal het toch een jong publiek zijn dat in dit type zwerfauto geïnteresseerd is, de kleine leefruimte speelt voor hen een mindere rol. Boven de keuken en zitgroep is een kast en we zien nog enkele open bergvakken. De keuken is voldoende uitgerust met twee branders, spoelbak en nog een klapblad aan de linkerkant om het werkoppervlak wat te vergroten. Drie laden en de koelkast zijn vooraan te bereiken. In de badkamer is een draaibaar wc, wasbakje en douche. Vóór de deur staat bij nacht een ladder om in het hooggeplaatste bed te geraken. Voor een bestelwagen hebben we hier een echt ruim bed van ongeveer 2 m lang en 1,94 m breed.

    Voor jongelui die meer aandacht hebben voor hun motoren of fietsen of andere sporten met groot materiaal zal de Weinsberg Carabus 630 MEG Outlaw in de smaak vallen. Wooncomfort komt bij hen meestal op de tweede plaats.

    Technische gegevens.

    LXBXH 6,36 x 2,05 x 2,82 m

    MTM   3.500 kg

    Gewicht rijklaar 2.980 kg

    Bed 2,07/1,94 x 1,59 m

    Inlichtingen: www.weinsberg.com















    15-04-2020 om 20:10 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-04-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Carthago viert 25 jaar bestaan

    Carthago viert feest

    Reaching for the stars: 25 jaar geleden presenteerde Carthago de Mondial, de eerste camper op Sprinter
    • Zilveren jubileum: 25 jaar Carthago in een Mercedes-Benz Sprinter
    • Gisteren: Carthago Mondial, pionier voor huidige zwerfautomobilisten.
    • Vandaag: de fascinerende Carthago chic c-line I / chic e-line
    • Morgen: de reis van Carthago en Sprinter gaat verder
    Zijn naam was net zo veeleisend als zijn technologie en uitrusting: in 1995 presenteerde Carthago de Mondial, een kampeerauto die maatstaven zette in de luxeklasse. De compleet nieuwe Mercedes-Benz Sprinter presenteerde het juiste platform. De eerste Carthago- kampeerauto met ster vandaag heeft waardige opvolgers in chic c-line en chic e-line. Het zilveren jubileum is ook duidelijk: de reis gaat verder.


    Gisteren: Carthago Mondial, pionier voor huidige kampeerauto’s
    "Er zijn echte Sprinter-enthousiastelingen onder onze klanten", zegt Bernd Wuschack, Carthago Managing Director Sales, Marketing en Customer Service. Dat gold 25 jaar geleden toen de imposante Carthago Mondial werd gepresenteerd. Met zijn volledig aluminium sandwich, de continu verwarmde opbergruimte in de dubbele vloer, een verlaagde opbergruimte achterin en een ijzersterk interieur, bood het al veel kenmerken van het Carthago-DNA.
    Sinds de Mondial zijn er talloze legendarische Carthago kampeerauto’s op Mercedes-Benz gebouwd, bijvoorbeeld de M-Liner als eerste geïntegreerd van Europa's nummer één premiummerk, het onvergetelijke Opus en ook de Carthago-chic.


    Vandaag: Carthago chic c-line I / chic e-line - en de reis gaat verder.
    Voor het huidige seizoen hebben de Mondial en zijn collega's opnieuw fascinerende opvolgers gevonden met de nieuwe generatie Carthago chic e-line en de chic c-line I. Bernd Wuschack: “De doorbraak kwam met de nieuwe Sprinter met voorwielaandrijving. Samen met een AL-KO laag chassis maakt het nu de kampeerauto mogelijk met het complete premium Carthago-DNA.”
    Typische Carthago kenmerken van de nieuwe kampeerauto’s met een ster zijn exclusieve full-led-koplampen, het onmiskenbare design, de uitstekende carrosserietechnologie van Carthago en de comfortabele en praktische inrichting. De Sprinter biedt onder andere voordelen zoals een automatische transmissie met negen versnellingen, het MBUX-info systeem en de modernste assistentiesystemen. De combinatie van deze resultaten resulteert in kampeerauto’s van topklasse zoals de Mondial ooit deed.


    Morgen: de reis van Carthago en Sprinter gaat verder
    Niet genoeg. Carthago-directeur Bernd Wuschack kondigt op het zilveren jubileum aan: "De succesvolle reis van Carthago en de Mercedes-Benz Sprinter gaat door." In de toekomst kunnen nog meer Carthago klanten op vakantie gaan met een goede ster.

    Meer info: Carthago Reisemobilbau GmbH

    https://www.youtube.com/watch?v=BJw89n1boy8









    09-04-2020 om 21:26 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-04-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Carado kennis making

    Carado

    Twee nieuwe Europa Edition instap modellen kregen een ruim uitrustingspakket.

    Carado lanceert de halfintegrale V132 en de V337 als speciale modellen van de Europa Edition reeks. In tegenstelling het Fiat Ducato onderstel van de standaard types te gebruiken heeft de fabrikant het goedkopere Citroën Jumper met de 140 pk sterke dieselmotor als basisvoertuig gebruikt voor de nieuwe kampeerauto’s. De stuurcabine met zijn grafit-grijze kleur valt sterk op. Voor het interieur zijn mooie kussenovertrekken gebruikt en de bovenkastdeuren hebben een witte moderne uitvoering. Bij de standaard uitvoering behoren een aantal details waaronder licht metalen velgen, bumpers in de koetswerk kleur, verchroomde radiator grille en een aantal extra’s die het woonkomfort verhogen. Als dat nog niet volstaat beschikt de eigenaar nog over een luifel, fietsdrager, vlakscherm tv en een snelheidsregelaar. Voor de veiligheid zorgen een bijrijders airbag, LED dagrijlichten en een banden controle systeem. Men heeft voor een klassieke indeling gekozen. Zo heeft de 5.95 m lange V132 een dwarsbed, terwijl de 6.65 m lange V337 met 2 enkele bedden is uitgerust. De zitgroep met tafel aan de wand, 2 draaibare cabinezetels en een zitbank is gedeeltelijk in de stuurcabine geïntegreerd. Van de enkele bedden kan bij middel van een tussenstuk een groot bed worden gemaakt. Deze modellen met Citroën Jumper als basisvoertuig kosten ongeveer 9000 euro goedkoper dan die met een Fiat Ducato versie

    Meer inlichtingen www.carado.com









    03-04-2020 om 21:48 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-03-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Truma koelboxen

    Truma lanceert nieuwe compressor koelboxen

    Truma lanceert zomaar eventjes 8 draagbare compressor koelboxen. Ze hebben een nuttige inhoud tussen de 30 en de 104 l. Zes types koelen of vriezen tot -22°C twee koelboxen hebben een dubbele zone. Gelijktijdig kunnen ze koelen of vriezen. De temperatuur in de 2 zones is afzonderlijk instelbaar. De koelboxen werken op 12, 24, 120 of 240 Volt. In de 12 Volt versie zorgt een ontlading controlesysteem dat de boordbaterij niet volledig leeg getrokken wordt. Het deksel kan men langs beide kanten openen. In alle boxen kunnen flessen rechtop staan. Om ze te openen is er aan beide zijde een flessenopener geïntegreerd. De handige mand kan er compleet met inhoud in zijn geheel worden uitgenomen. Gemakkelijk als je iets zoekt of terug wilt leggen.De gebruiker kan de koelboxen bedienen met het controle paneel of de gratis Truma Cooler App. Ook op andere punten zijn de koelboxen van Truma doordacht. Zo sluiten de handgrepen om de box te dragen prima aan tegen de wand. Ze nemen zo geen onnodige plek in. Een 12 volt-aansluiting zit aan beide kanten van de box. Hij is zo altijd gemakkelijk aan te sluiten en staat nooit verkeerd.Stevig zijn de koelboxen ook. Versterkte hoeken en scharnieren van staal maken ze robuust.Ledig wegen ze tussen de 17,5 en de 35 kg en kosten ongeveer tussen de 850 en de 1500 euro

    Thermohoes

    Voor elke koelbox is er een thermohoes verkrijgbaar. Deze zorgt voor een lager energieverbruik en maakt dat het apparaat nog efficiënter zijn werk kan doen. Ook kan de box langer een lage temperatuur vasthouden bij een eventuele stroomuitval. Daarbij is de hoes meteen een bescherming tegen vuil, krassen en spatwater. Handig zijn de zakken aan de zijkant waarin je iets kunt opbergen. De box blijft gebruiksklaar door een doorzichtig venster bij het display en een uitsparing voor de stekker.

    Meer inlichtingen www.truma.com







    31-03-2020 om 21:55 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/11-24/11 2024
  • 04/11-10/11 2024
  • 28/10-03/11 2024
  • 21/10-27/10 2024
  • 14/10-20/10 2024
  • 07/10-13/10 2024
  • 30/09-06/10 2024
  • 23/09-29/09 2024
  • 16/09-22/09 2024
  • 26/08-01/09 2024
  • 19/08-25/08 2024
  • 12/08-18/08 2024
  • 05/08-11/08 2024
  • 29/07-04/08 2024
  • 15/07-21/07 2024
  • 08/07-14/07 2024
  • 01/07-07/07 2024
  • 24/06-30/06 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!