Inhoud blog
  • een interieur
  • even een ander werkje
  • De terrassen zijn nog leeg
  • zomer aan de Bodensee
  • Pretpark
  • Een toren met kleintjes
  • Een nieuwe MAXIA bij Hobby
  • Leuker met een boot
  • Opletten in Spanje
  • Een mooie hoek
  • Subaru valt in de smaak
  • Waarom?
  • Zwerfauparkeerplaats reserveren
  • Achter de bloemen
  • De nieuwe ITrend van Dethleffs
  • Veel verschillende
  • Een nieuwe versie van een Niesmann-Bisschoff
  • Opgepast !!
  • Rijdt niet te snel !!!!!
  • niet te snel rijden
  • Hobby caravans in de kijker
  • Feest in de stad
  • Fietsen in Belgiê
  • Een oude granaat werper
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    25-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kamperen en een mondmasker

    Mondkapjes en je gezondheid

    Kamperen heeft dank zij de Corona pandemie een enorme uitbreiding genomen. In zekere zin is het redelijk veilig omdat men meestal in eigen rollend huisje vertoefd met dezelfde gezinsleden. De vakantie is bijna gedaan en nu komt de “grijze golf” langzaam in beweging. Veel van deze vakantiegangers behoren tot de risicogroep. Zij moeten wel iets voorzichtiger zijn en zich zo goed mogelijk houden aan de veiligheidsvoorschriften. Afstand houden is noodzakelijk, het mondmasker echter is evenzeer van groot belang om de Corona af te weren zoals u kunt lezen in onderstaande nieuwsbrief.

    Bijna iedereen met mondmasker
    Ik ben pas op bezoek geweest in België en het viel mij op dat iedereen daar op straat een mondkapje draagt. Ook in ons land dragen steeds meer mensen een mondkapje in het openbaar. Als je gebruik wilt maken van het openbaar vervoer is een mondkapje zelfs verplicht. Sommige mensen vragen zich af of een mondkapje nu echt zin heeft. Anderen maken zich weer zorgen dat een mondkapje de gezondheid negatief kan beïnvloeden. Een pas gepubliceerde studie wees uit dat het ene mondkapje het andere niet is. In deze nieuwsbrief bespreken we de details.


    FFP
    Mondmaskers kunnen ook een FFP1-, FFP2-. en FFP3-rating hebben. FFP staat voor Full Tace Protection of wel volledige gezichtbescherming. Bij FFP1 wordt 80% van de kleine deeltjes uit lucht gefilterd, bij FFP2 is dat 94% en bij FFP3 zelfs 99%. Een chirurgisch masker is vaak FFP1, terwijl een KN95 met gemak een FFP2 score haalt.

    Medisch of niet medisch.
    Sommige mondmaskers zijn goedgekeurd voor medisch gebruik. Hierbij wordt er naast het beschermen van de patiënten ook rekening gehouden met de bescherming van de zorgverlener zelf. Chirurgische mondmaskers van het type IIR kunnen medisch goedgekeurd zijn, maar beschermen niet volledig. Daarom pleiten onderzoekers ervoor om medische KN9-filters te reserveren voor alleen professionele hulpverleners. Een KN95 masker haalt praktisch alle deeltjes uit lucht. Een studie toonde aan dat 9 van de 278 medici die een KN95 masker droegen geïnfecteerd geraakten, terwijl dat er zonder mondmasker 10 van de 213 waren.

    Goed, beter en best.
    Een zeer recente studie stelde vast dat een op maat gemaakt KN95-masker het beste werkt, gevolgd door een chirurgisch type. Een mondkapje van fleece beschermde niets, een bandana en zelfgebreid mondmaker amper. Een mondmasker van katoen beschermde een beetje, maar vooral wanneer het was voorzien van meerdere lagen. Het verschil tussen chirurgische en KN95-mondmaskers is relatief klein als het om bescherming tegen luchtwegvirussen gaat. Een chirurgisch mondkapje is wel een stuk goedkoper en comfortabeler.

    Mondmasker plicht.
    Hoewel in de omliggende landen een mondkapjes plicht geldt, is het niet zo in Nederland. Het RIVM heeft zich hierbij op gebaseerd op Noors onderzoek waaruit zou blijken dat mondkapjes geen zin hadden. De onderzoekers hebben intussen hun mening bijgesteld en raden nu wel aan om vooral een mondkapje te dragen in het openbaar. Enkele groten steden hebben dit op drukke plaatsen al verplicht ingesteld.

    Hoe een mondmasker gebruiken.
    De meest gemaakte fout is dat de mensen hun mondmasker aan de buitenkant aanraken. Dit is onverstandig, aangezien hier juist vele ziekteverwekkers in kunnen zitten die je kunnen besmetten. Raak het master dus niet aan tijdens het dragen en was na het afzetten goed je handen. Tijdens het afzetten is het belangrijk om de buitenkant van het mondkapje niet met de vingers aan te raken.

    Kun je maskers hergebruiken?
    Chirurgische en KN95-mondmaskers zijn gemaakt voor eenmalig gebruik, onderzoekers rade profesionals dan ook aan om je hieraan te houden.Omdat elke keer vernieuwen zeer kostbaar kan zijn voor de normale mensen  en het extreem belastend is voor het milieu, opperen onderzoekers dat je een mondmasker na 14 dagen weer kunt hergebruiken. De bescherming van de zelfgemaakte stoffen loopt na enkel malen wassen met 20% terug.

    Conclusie
    Het gebruik van mondmaskers is volgens de laatste stand van zaken in de medische literatuur zinvol. Chirurgische mondkapjes hebben de voorkeur, omdat de ademhaling het minst in de weg zitten. Tijdens heftige fysieke inspanningen zoals sport kun je beeter geen mondmasker dragen. Het dragen van mondkapjes is alleen effectief als er ook andere hygiënemaatregelen in acht worden genomen.

    Een gezonde groet
    Juglen Zwaan

    25-08-2020 om 20:16 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chausson beperkt zijn gamma

    Chausson krimpt zijn gamma een beetje in.

    De Franse fabrikant vermindert zijn modellen van 28 naar 17 types. Buiten de enige kampeerauto van ruim 7,5 m beperkt Chausson zijn aanbod tot kortere succesvolle wagens. Uitzonderingen echter maken de regel, want 2 nieuwelingen 777 GA en de 788 twee bijna identieke half integralen zijn 7,2 m lang. Het verschil zit hem in de bedden, ofwel enkele bedden of een eilandbed. Een ruimtelijke indruk van het interieur bekomt men door de 2 zijbanken van de zitgroep en het samen klapbare tafelblad. Veel licht wat het effect nog verhoogd komt door het dakvenster boven de stuurcabine. Eventuele passagiers kunnen overnachten in het elektrisch bediend hefbed. In het in lichte kleur gehouden interieur past het houtdecor zeer mooi. De keuken met een 3 pitgasvuur en brede laden is goed uitgerust. De badkamer met afzonderlijke douchecel laat zich van het woongedeelte afschermen. Onder de bedden is de garage 1,2 m hoog waardoor er voldoende plaats is om normale fietsen mee te nemen.

    Eenvoudiger om te kiezen.

    Voor de klanten wordt het iets eenvoudiger om een keuze te doen. De nieuwe kampeerauto’s zijn in drie uitvoeringen te verkrijgen. Basisvoertuigen zijn te kiezen tussen een Fiat Ducato 120 pk of Ford 130 pk met manuele versnellingsbak. Als standaard uitrusting noemen we enkele comfort en veiligheid toebehoren zoals het panoramadakvensters, luchtkoeler, TV voorbereiding en snelheidregelaar. De prijzen afhankelijk van de toebehoren liggen rond de 54.000 euro. Daarmee is de lijst nog niet af want tegen meer betaling kan men op Fiat Ducato de toch al bekende automaat met 9 versnellingen met de 140 pk motor bekomen, daarbij nog 16 duim velgen en grijze flanken. Voor Ford staat er een 6 gangen automaat met een 170 pk sterke motor op de lijst.

    We zien ook nog twee andere nieuwe half integrale onder de 7 m, de 644 met 5 zitplaatsen en 2 integrale de 648 en de 640 met ongeveer dezelfde indeling.

    Compacte zwerfauto’s

    Bij de omgebouwde bestelwagens is er ook nieuws te rapen. De V690 op Fiat Ducato heeft een elektrisch bediend hefbed, fietsgarage, dubbel opendraaiende koelkast, een nieuwe badkamer en een 120 Watt zonnepaneel. Het loont zeker om hem eens wat beter te bekijken.









    24-08-2020 om 20:18 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Caravan Salon Düsseldorf

    Caravan salon Düsseldorf

    De nieuwe datum van de 4de tot de 13d september was al een tijd vast gesteld omdat tot eind augustus geen evenementen in Duitsland mochten door gaan. Raar maar waar blijkbaar mogen er nog geen evenementen plaats vinden maar beurzen waar 100.000 en meer bezoekers komen wel. Caravan- en andere verkopers en belangstellende in de vakantie branche zijn er wel tevreden mee.

    Vanzelfsprekend is er een alomvattend beveiligingsconcept ontwikkeld waaronder de overal bekende en geldende afstands- en vele andere regels
    worden gedefinieerd en gecontroleerd.

    Nieuwe systeem bij de ingang.
    Ten eerste wordt de nieuwe hal I in het circuit geïntegreerd. Er is ook een ingang. Dit jaar zal de inhuldiging van de beurs direct bij aanvang beginnen.
    De toonaangevende vakbeurs voor alles wat met caravan te maken heeft, begint dit jaar voor iedereen die geïnteresseerd is al op vrijdag dus voor iedereen een dag langer om de nieuwigheden te bekijken.
    Ondanks vele afwijzingen van de fabrikanten wordt er een vol programma aangekondigd: In tien hallen en op de tentoonstellingsruimte buiten bevinden zich meer dan 300 exposanten met hun innovaties seizoen 2021. Messe Düsseldorf verzekert: “Ook dit jaar, ondanks het ontbreken van verschillende exposanten, fabrikanten en merken toch nog een breed scala aan producten aanbieden in alle voertuigcategorieën.

    Hier bij ons in Düsseldorf, zeggen de organisatoren, worden de beste nieuwigheden van het seizoen getoond. Zoals ieder jaar zijn er caravans, stacaravans, zwerfauto’s technische uitrusting, uitbreidingsonderdelen, dak- en andere tenten, stacaravans onderdelen, campings, camperplaatsen en reisbestemmingen genoeg om iets naar uw zin te vinden.

    Een goede raad.

    Nu het kamperen geweldig in de lift zit zijn er veel belangstellende die een vrijetijdsvoertuig willen kopen en geen enkele ervaring hebben met kamperen en ook geen idee hebben welk voertuig of zelfs tent voor hun gezin past. Als men geen idee heeft welke caravan of kampeerauto bij u past is het caravan salon de aangewezen plaats om er een te zoeken, maar het aanbod is zo groot dat een aankoop niet zo eenvoudig is. Maak eerst en vooral een zeer belangrijke selectie vóór u de zoektocht begint. Stel een bedrag vast plus 10% wat het mag kosten. Ga de duurdere snel voorbij want dat is tijdsverlies.

    Goed hygiëneconcept
    Voor het Caravan Salon is het een uitzonderlijk jaar.
    In nauwe samenwerking met de autoriteiten is een uitvoerbaar hygiëneconcept uitgewerkt dat voldoet aan alle eisen voor een beurs in Corona-tijden.
    Dankzij gerichte maatregelen voor bezoekers, exposanten en medewerkers op het beursterrein, in de entrees en hallen zoals voorgeschreven.
    Houd een minimale afstand van 1,5 meter aan als het kan. De normen voor hygiëne en infectiebescherming zijn bedoeld als veiligheid en bescherm dus de gezondheid van u andere bezoekers zo goed mogelijk.

    De organisators deden hun best want:
    . Gangen zijn breder
    . Hallen zijn ruimer
    . Op het beursterrein en in de hallen is het dragen van mond- en neusbescherming verplicht
    . Handdesinfecterende middelen zijn overal verkrijgbaar
    Haaieningangen en stands zijn klaar voor standpersoneel en bezoekers
    . Er is slechts één voertuig toegestaan om uitgebreid te bezoeken
    . Er zijn geen contactbeperkingen van toepassing, bijvoorbeeld mensen uit één huishouden mogen samen rond lopen.
    . Videosystemen, meer personeel en monitoren zien hoe mensen zich in de hallen bevinden verdelen ze indien nodig en houden de minimale afstand in het oog.

    Er mogen 20.000 bezoekers per dag het 200.000 m2 grote Caravan Salon binnen.
    Bezoekers kunnen alleen kaartjes kopen online besteld. Hoe en waar kunt u uitgebreid vinden op mijn van blog van 18.8.2020
    Overnachten kan in eigen vrijetijdsvoertuig op P1 best reserveren.


    Nieuwe halstructuur
    Om het hygiëneconcept en de afstandsregels volledig te kunnen implementeren heeft het Caravan Salon een nieuwe halstructuur: voor het eerst is Hal I geïntegreerd in het gangcircuit. Hier presenteert Knaus-Tabbert zich. Inkom zuid met zijn spectaculaire dakconstructie is de start van de beurs.
    Hallen 4, 9 tot 12 en 16 zijn voor caravans en kampeerauto’s
    gereserveerd. In hal 15 staan zwerfauto’s en busjes, in hal 5 de grote landschepen en hal 12 is voor campings en reisbestemmingen, luifels, tentcaravans en uitrusting,
    In hal 13 zijn er toebehoren en techniek meestal voor fabrikanten.

    Bezoekers betreden en verlaten het beursterrein via de vier in- en uitgangen Noord, Zuid, Oost en inkomhal 17.

    Ik herhaal nog even

    Bezoekers kunnen alleen kaartjes kopen online besteld. Hoe en waar kunt u uitgebreid vinden op mijn van blog van 18.8.2020
    Overnachten kan in eigen vrijetijdsvoertuig op P1, best reserveren.







    23-08-2020 om 17:42 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tijd voor nieuwe kussens

    Stoffeerder met een aantrekkelijke ReStart 2020

    Grote marketingcampagne met 20% korting op "mobiele" algemene renovatie
    Na de lockdown met succes te hebben overleefd, is de productie van de eerste uitrusting van vrijetijdsvoertuigen en de diensten voor eindklanten bij "G + S Sitz- und Polstermöbel GmbH" weer in volle gang. De eindklanten worden aangesproken met een speciale marketingcampagne voor de “ReStart”. Voor de periode van augustus tot september is er een kortingsactie waarbij 20 procent korting wordt verleend op alle individueel vervaardigde producten en diensten.
    Het tijdstip van de bindende boeking is relevant voor de korting. De gewenste matras, de nieuwe zitbekleding of andere nieuwe uitrusting kan dan buiten de kortingsperiode op een geheel ontspannen manier worden geïnstalleerd. Dat kan op de terugreis zijn van zomervakantie, de rit naar wintervakantie of zelfs in het voorjaar van 2021.
    Met deze campagne moeten recreatievoertuigen na de crisismodus weer gemoderniseerd worden met nieuwe en hygiënisch perfecte materialen en stoffen. Dit geldt met name voor tweedehands kampeerauto’s en caravans. Want onlangs is het aantal 'gebruikte auto's' enorm gestegen door de huidige opkomst van de caravan. Het is een groot voordeel dat de kussenfabrikant relatief onafhankelijk is van gecompliceerde toeleveringsketens. Door voldoende voorraden en een functionerend Europees netwerk zijn vrijwel alle gewenste materialen en kwaliteiten op voorraad.
    Onder de eindklanten zijn de meubelmakers koplopers in de “renovatie” gevolgd door de vrijetijdsvoertuigen. Meer dan 3.000 dessins en stofvarianten, meer dan 1.000 schuimkwaliteiten, die zowel voor het matrasoppervlak als voor alle zitmeubelen op maat zijn gemaakt en zo perfect lig- en zitcomfort bieden, evenals een individueel verstelbare gordijn- en tapijtselectie, beschrijven het geheel Serie apparatuur geleverd door de stoffeerder.
    Een ander voordeel van de vrijetijdsvoertuigen fabrikanten is een absoluut functionerend hygiëneconcept. Bestellingen worden alleen uitgevoerd na voorafgaande kennisgeving en met persoonlijk advies en de hoogste hygiënenormen. Dit geldt zowel voor de productie op maat van de nieuwe apparatuur als voor de bijbehorende installatie in zeer korte tijd in het moderne klantencentrum met showroom en eigen parkeerplaats.
    Iedereen die zijn voertuig individueel en kwalitatief wil opknappen, moet naar G + S in Enkenbach-Alsenborn gaan. In het klantencentrum daar wordt elke stoel of zitgroep individueel gemeten. Stofkwaliteit en design worden geselecteerd met deskundig advies. Binnen de korste tijd rijdt de klant een (bijna) nieuwe camper uit de fabriek. Vergeet je niet vooraf telefonisch aan te melden en maak een afspraak op 06701/205260.
    Geïnteresseerden kunnen informatie vinden op www.diepolstermacher.de

     





    20-08-2020 om 20:49 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sunlight nieuwigheden

    Sunlight

    Voor het modellenjaar 2021 hebben de ontwerpers van Sunlight alle types van hun merk eens nader bekeken en een aantal verbeteringen vernieuwingen doorgevoerd. Wooncomfort, zelfs uitzicht en rijplezier werden geoptimaliseerd in bijna alle kampeerauto’s.

    Enkele minder gevraagde types zoals de T60, de T64 en de I69S werden uit productie genomen.

     

    Algemene verbeteringen of nieuwe uitvoeringen.

    Bij de Cliff 640 is de toegang tot de bedden verbeterd.

     

    Camper Van

    Krijgen nu standaard wieldoppen

    Andere bovenkast deuren

    Andere verduistering rollo’s

    De douche vlonder is nu optioneel

    Nu een echte lattenbodem.

    Fietsdrager in zwart is optioneel

     

    Nieuwe indeling voor de V69

    L 6,86 m lang           Eilandbed 1,95 x 1,4 m.

    Scheidingswand tussen slaap en woonkamer.

    Standaard 2 maal een Isofix

    Nieuwe lattenbodem

    Antislip laag in de garage ipv een antislip mat.

    Douche vlonder is een optie als ook de afzuigkap

    Dometic ramen ipv Polyplastic ramen.

    In het optionele chassis pakket is een automatische luchtkoeler inbegrepen.

    Nieuwe indeling voor de T 69 LC

    L 7,39 m

    Achter de cabinezetels zitbanken langs de wand.

    In een zitbank is een apart schoenvak.

    Het tafelblad is samen klapbaar voor een bredere doorgang.

    Een 167 l koelkast is een optie

    Verswatertank incl boiler 122 l

     

    Wijzigingen in de integrale en halfintegrale

    Max chassis voor de T 68, de T 69 L, de I 67 S, de I 68, I 69 L

    Voor de 140 pk motor is het MTM 4.250 kg

    Voor de 160 pk motor is het MTM 4.400 kg

    Alle wagens van deze reeksen hebben een verlaagd chassis.

    De douche vlonder is hier ook een optie

    Bekleding achter het bed met LED verlichting.

    Keukenachterwand met LED verlichting.

    Dometic ramen ipv Polyplastic.

     

    Alkoof modellen

    Bij de alkoof types komt de A 60 de reeks aanvullen

    Hij is 5,94 m lang.

    Het alkoofbed is deels opklapbaar voor een betere doorgang.

    In de kleerkast is een trap geïntegreerd als opstap naar het bed.

    Verder zijn de algemene veranderingen het zelfde als bij zijn halfintegrale broeders.



















    19-08-2020 om 17:21 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Caravan Salon Düsseldorf

    Beste
    kampeerliefhebber,
    Nog even en u kunt weer naar CARAVAN
    SALON Düsseldorf. Bent u ook benieuwd naar de nieuwste caravans, campers of
    vouwwagens? Wilt u weten welke fantastische reisbestemmingen er voor u in het
    verschiet liggen? Of wilt u de nieuwste (elektrische) vouwfietsen uittesten op
    het testparcours? Verheug u dan van 4 tot en met 13 september a.s.
    op een indrukwekkende selectie en profiteer van de exclusieve
    mogelijkheid om producten direct te kunnen vergelijken en kopen. 
     

    NIEUWE
    HALLENSTRUCTUUR

    Met de nieuwe hallenstructuur is het mogelijk om op een veilige manier te
    genieten van de trends, innovaties en nieuwigheden van het komende
    seizoen. 

     
     

    BESTEL NU UW
    E-TICKETS
    Tickets voor CARAVAN SALON
    2020
    zijn uitsluitend hier
    online
    te koop. Reserveer tijdig voor een specifieke dag want het aantal
    bezoekers per dag is dit jaar begrensd. Ter plekke kunnen geen tickets
    worden gekocht. Leden van de CARAVAN CLUB ontvangen
    drie euro korting! Meld u hiervoor gratis aan op www.caravan-salon.club.de
     

    WIJ ZORGEN VOOR UW
    VEILIGHEID!
    De beursorganisatie heeft met de overheid afgestemde hygiëne-
    en infectiebeschermingsmaatregelen
    voor alle bezoekers, standhouders en
    medewerkers ontwikkeld, waarbij de veiligheid en gezondheid voor iedereen voorop
    staat. Met deze maatregelen is het mogelijk, om op het gehele beursterrein, bij
    de ingangen en in de beurshallen de voorgeschreven afstand van 1,5 meter aan te
    houden.
     

    HEEFT U
    VRAGEN?

    Aarzel vooral niet om met ons contact op te nemen. Als officiële
    vertegenwoordiging voor België en Luxemburg helpen wij u graag verder. 


    Veel plezier in Düsseldorf!


    Caroline Sonneville

     
     

     

    Fairwise bv
    +32 9 245 01 68
    info@fairwise.be | www.fairwise.be

     

     

    18-08-2020 om 21:44 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Carado verbeterd als maar

    Carado

    Slimme ideeën voor alle modellen

    In het modeljaar 2021 zet Carado een grote stap voorwaarts: drie nieuwe plattegronden vullen het productgamma aan en richten zich op slimme concepten en geavanceerde functionaliteit. En ook de modeljaarwijzigingen zijn geheel gericht op slimme verbeteringen. Het campermerk brengt nu tal van modellen uit in twee nieuwe edities: Clever en Clever + met een uitgebreide uitrusting tegen een uitstekende prijs-prestatieverhouding. Een busje met woon- en slaapkamer is een nieuwe toevoeging aan het assortiment van 2021, de V339, een busje van 6,86 m lengte, die al standaard leverbaar is voor € 38.899, - In normale toestand biedt het verstelbare eilandbed een royale doorgangsbreedte en, uitgeschoven, maximaal slaapcomfort met een lengte van bijna twee meter. De halfhoge kleerkast zorgt voor een vrij zicht in het voertuig en dient tevens als opbergruimte voor de koffiemachine. Het woongedeelte is ruim en open en oogt aangenaam licht en vriendelijk dankzij de open zichtlijn en de vrije lichtinval. Een deur scheidt het woon- en slaapgedeelte naar wens in twee aparte kamers en zorgt voor een aangename privacy. Alle bestelwagens in het nieuwe productgamma zijn uitgerust met de Grafit-leefwereld en twee banken voor meerdere reizigers Het eerste halfintegraal model met twee tegenover elkaar liggende zitbanken aan de lange zijden wordt door Carado aangeboden vanaf 45.299 euro. De T459 is 7,39 m lang en heeft draaibare bestuurders- en passagiersstoelen inclusief een zitgedeelte voor zes personen. Het opvouwbare tafelblad neemt nauwelijks ruimte in als het niet wordt gebruikt. De banken kunnen voor de reis worden omgebouwd tot plug-in stoelen, zodat er in de rijrichting twee passagiersstoelen ontstaan. Achter een klep in de rechter bank zit een schoenvak en onder het eilandbed bevindt zich extra opbergruimte. Een bar met een leesplek en een USB-poort boven het bed zorgt ervoor dat de mobiele telefoon kan worden opgeladen zonder deze op te bergen. De keuken van de T459 was voorzien van een 3-pits gasfornuis en een slim geplaatste handdoekhouder. Optische highlights van de indeling zijn de verlichte rechtopstaande zithoek en het verlichte ronde profiel met spiegel bij de inkom. Daarnaast beschikken alle halfintegrale nu over een sfeervolle achterbed bekleding met sfeervolle ledverlichting en keukenraambekleding met aangename indirecte verlichting.

    Eerste Carado-alkoof minder dan zes meter lang

    Ook de nieuwe A132 voor 39.199 euro is inbegrepen. Met een lengte van slechts 5,94 m is de A132 de eerste Carado-alkoof van minder dan zes meter. Om voldoende vrije ruimte te krijgen boven de bestuurdersstoel kan het alkoofbed halverwege worden opgeklapt. Deze functie is in het nieuwe modeljaar voor alle alkoven, het bespaart gewicht constructie. Perfect om hem voor andere doeleinden te gebruiken bij het laden. En last but not least heeft de nieuwe A132 een achterbed ladder geïntegreerd in de kleerkast. De uittrekbare opstap vergemakkelijkt de toegang tot het bed en biedt tegelijkertijd veel opbergruimte

     

    Slimme innovaties in een compact formaat

    Camperbusjes zijn ideale voertuigen voor een korte weekendtrip of stadstour. Ze zijn ongecompliceerd om te rijden en te parkeren en daarom absoluut geschikt voor dagelijks gebruik Carado heeft de Camper Van 640 nu nog verder verbeterd met twee enkele bedden. Nieuw is de aparte en daarmee sterk vereenvoudigde toegang tot elk van de twee bedden. Met bijpassende kussens kan nog steeds een doorlopend, uitnodigend liggedeelte worden gecreëerd met een breedte van bijna twee meter.

    Huidige speciale edities

    De meest populaire Van special-modellen uit de Europe Edition van modeljaar 2020 zijn in 2021 weer verkrijgbaar met hun elegante uitstraling en uitgebreide speciale uitrusting beschikbaar. En met twee nieuwe edities Clever en Clever + biedt de fabrikant zijn populairste zwerfauto’s, halfintegrale en integrale voertuigen vanaf 38.599 euro met uitgebreide aanvullende uitrusting.

    Vanaf nu allemaal met Isofix

    Vanaf modeljaar 2021 zullen alle voertuigen standaard worden uitgerust met twee Isofix-plaatsen. Dit betekent dat kinderzitjes in een mum van tijd eenvoudig en gemakkelijk te bevestigen zijn. In de loop van deze verbetering krijgen de voertuigen ook nieuwe bekleding, die wordt gekenmerkt door een verbeterde ergonomie. Carado rust de bedden ook uit met hoogwaardige houten lattenbodems, die een betere luchtcirculatie langs de matras mogelijk maken

    Optische verbetering voor de grote Carado’s.

    Ook in de grote kampeerauto’s zijn de geïntegreerde lattenbodems verder verbeterd. Het nieuwe assortiment omvat ook een achterbed en een keukenraambekleding met geïntegreerde verlichting. De cabine is verbetert de met bekleding op de zijwand en de A-stijl.

    Mobiel reizen is slimmer dan ooit.

    De Carado Clever en Clever + Editie.

    Voor het modellen jaar 2021 biedt Carado 10 indelingen aan voor de Camper Vans, voor half integrale en integrale Cleveer+Edtitie zijn dat er 14. Vanaf een 39.000 euro vinden klanten al een kampeerauto in het gamma.

    Extra’s voor comfortabel wonen en rijden.

    De Clever+Editie krijgt 16 duim aluvelgen en Traction+ voor de kampeerbussen, daarbij krijgen ze nog het basis- en chassis pakket mee voor de opbouw en het interieur. Voor het interieur werden vuil afstotende stoffen gebruikt. Alle zwerfauto’s krijgen een luifel en achteruitrijcamera voorbereiding mee. Integrale en halfintegrale worden bedacht met een TV pakket. Een grotere koelkast, andere bovenkastdeuren en een serviceluik.

    Nog meer exrtra’s voor de Clever+Editie.

    Ze krijgen een sterkere motor een Fiat 140 pk, het chassis en comfort pakket. In plaats van wit voor het koetswerk kan het nu in een andere kleur zijn. Tot slot nog een venster in de buitendeur.

    Informatie; www.erwinhymergroup.com



















    18-08-2020 om 20:35 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nova EB kennis making

    De nieuwe Nova EB

    La Strada verschijnt met een polyester monoblok koetswerk op de markt. Als basis voertuig werd voor een Mercedes Sprinter 316 CDI gekozen. Een turbodiesel stuurt 163 paardjes naar de achterwielen.

    Totaal nieuw

    Intussen is de Novareeks al 20 jaar oud en de wagens hebben al veel veranderingen en verbeteringen ondergaan. Het nieuwste model de Nova EB kreeg een polyester koetswerk volledig uit één stuk gemaakt. De dure constructie waarborgt natuurlijk een lang leven. Opvallend daarbij zijn de verdoken scharnieren, deurtjes en handgrepen. De garagedeuren ontgrendelen met de afstandsbediening en na een druk op de deur openen ze zich. De deurtjes van de gasflessen en cassette wc worden met een drukknop in de garage ontgrendeld. Een snufje dat we nog al eens gezien hebben is de camera aan de uitlaat van het afvalwater tank. Knap uitgevoerd is de geïntegreerde luifel in het koetswerk. De Nova E B zet een rijklaar gewicht van iets meer dan 3.300 kg op de weegschaal. Hij wordt dus uitsluitend aangeboden met een MTM van 4,1 ton.

    Zoals men kan verwachten heeft de Nova EB een zeer modern interieur. Meubelen met witte vlakke en blauwe zetels waaraan men zich toch wat moet gewennen. Deze kleuren combinatie is slechts één van de vele kleurencombinaties die La Strada aanbiedt. De buitendeur is duidelijk breder dan die van zijn voorgangers. Wat de indeling betreft niets speciaals. Vooraan de draaibare cabinezetels, vierkante tafel en een L zitbank. Het keukenblok naast de buitendeur is uitgerust met twee kookvuren, spoelbak en een 80 l koelkast. Aan de linkerkant is een klapblad om het werkoppervlak te vergroten. In verhouding van de wagen is er een ruim bemeten douche met ernaast een opklapbaar wastafeltje, de wc, een venster voor de verluchting en afvoer van de vochtige lucht. Helemaal achteraan is de bekende uitvoering met 2 enkele bedden. Comfortabele matrassen zorgen voor een zalige nachtrust. Ze zijn respectievelijk 0,8 m breed en 1,96 m en 1,87 m lang. Onder de voeteinden zijn de kleerkast en een kast voor veel bagage. Iets minder gewoon voor een kampeerbus is het grote open gaand venster in het achterfront. De huidige generatie zwervers wordt groter en veel bewoners zullen beslist tevreden zijn met de 2,1 m stahoogte. Overal zijn LED lichten waarvan er zelfs oplichten bij middel van een bewegingsdetector. Met zijn uitgebreide uitrusting en de elektronische snufjes om veilig te rijden zal men ruim 100.000 euro op tafel moeten leggen. Wegens zijn gewicht moet men over een rijbewijs C beschikken.

    Info; www.lastrada-mobile.de





    17-08-2020 om 20:51 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weinsberg daagt uit

    Weinsberg CaraCito

    Alles met stroom

    Een caravan zonder gas is de laatste jaren een uitdaging voor de fabrikanten. Weinsberg start nu met een geniaal idee dat goed zou kunnen aanslaan. De fabrikant rust de nieuwe CaraCito uit met een luchtkoeler in een caravan van rond de 10.000 euro dat is zeker een uitdaging.

    Het interieur ziet er bij een eerste blik eenvoudig en solide uit. Bovenkasten met vlakke deuren in licht houtdecor, in de natte cel voldoende bergvakken, een keukenblok met roestvrijstalen spoelbak en besteklade, werkvlakken en tafel met stevig materiaal en eenvoudig decor, doch alles goed afgewerkt, dakluiken en vensters met rollo’s het is allemaal aan boord. De technische uitrusting bestaat uitsluitend uit elektrische apparaten. Daarbij behoren een 230 Volt glaskeramiek kookvuur, een 60 l compressor koelkast. De LED verlichting en waterpompen werken op 12 Volt. Alle CaraCito caravans zijn uitgerust met verwarming. De luchtkoeler is een gecombineerd apparaat dat koude lucht tegen het plafond verdeeld en de warme lucht zoals reeds lang bekend door de slangen langs de vloer stuwt. Zo heerst tijdens de zomer en de overgang periode altijd een aangename temperatuur in de caravan.

    Weinsberg heeft vijf compacte modellen voor gezinnen en paren in de aanbieding.: de 390 QD, 450 FU, 470 QDK en 500 QDK die naast enkele bedden, dubbele bedden zowel een Fransbed en stapelbedden in het gamma hebben. Allen hebben de comfortabele EvoPore HRC matrassen op lattenbodems liggen. Volgend jaar 2021 hebben ze een nieuwe buitendeur.

    De prijzen beginnen bij een ruime 10.000 euro. Zoals gewoonlijk staan er nog enkele uitrustingspakketten op de prijslijst. Naar wens kan de CaraCito extra worden uitgerust met een 2 vlam kookvuur en met een Truma S gas verwarming inbegrepen de slangen voor de warme lucht verdeling.

    Informatie: www.weinsberg.com















    14-08-2020 om 19:18 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tabbert verfraaid zijn instapmodel

    Een instapmodel bij Tabbert

    Tabbert plaatst de nieuwe Primus bij de instappers.

    De Rossini is bij Tabbert een instapmodel type. Instapmodellen, we spreken hier al vlug over caravans van rond de 20.000 euro. Voor 2021 wordt zowel het interieur als het exterieur grondig vernieuwd. Een ander meubeldecor, kussens in beige, bruin en grijstinten geven de Rossini een exclusief karakter en we durven hem nauwelijks een instapmodel noemen, de prijs in aanmerking genomen.

    Zoals zijn grote broeders heeft hij nu ook het nieuwe 32 mm sterke dak met een aluminium bovenplaat, die optioneel vervangbaar is door hagelbestendig materiaal. Het achterfront met de markante LED lichten doen niet ongemerkt hun dienst. Om de Rossini 2021 nog meer op te waarderen heeft hij zoals een Finest Edition licht metalen 17 duim velgen, gladde zijwanden, verzilverde profielen rondom, polyester disselafdekking, anti insecten deur, verlichte luifel en verlichte instap. De klant kan kiezen tussen stoffen overtrekken voor de kussens of kunstlederen varianten. Een draagarm voor een tv met 230 en 12 Volt aansluiting is voorzien. Truma heeft het MonoControl CS systeem inbegrepen een gasfilter mogen leveren. Daarbij heeft Tabbert nog een pakket met het antislinger systeem ATC, een veiligheidsslot Safety Compact van AL-KO. Als we dat alles samen vatten mogen kampeerders zeker niet klagen van deze Rossini Finest Edition als “instapmodel”. Hij is te bekomen in 7 indelingen met totale lengtes tussen de 6,69 m en de 8,31 m

    Informatie www.tabbert.de

     















    13-08-2020 om 20:33 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veranderingen bij Hobby kampeerauto's

    Hobby smelt een reeks samen

    Optima Ontour

    De alkoof modellen van Hobby sluiten het komend jaar aan bij de Contour familie.

    De fabrikant uit Fockbek integreert de alkooftypes bij de instapmodellen reeks Optima Ontour. In vergelijk met de Siesta alkoven dalen de basisprijzen nu met enkele duizenden euro’s .In het aanbod zijn 3 gezinsvriendelijke indelingen. 2 met een dwarsbed en 1 met stapelbedden achterin. Kenmerkend aan de Optima Ontour types zijn de nieuwe alkoven boven de stuurcabine en de uitgebreide standaard uitrusting. Die bestaat uit een luifel, gasflessen lade, achteruitrij camera en een verwarmde afvaltank om de voornaamste te vermelden. Als basisvoertuig verkoos Hobby een Citroen Jumper 120 pk turbodiesel te nemen. Het zelfde basisvoertuig werd ook ingezet voor de halfintegrale Optima Ontour. Voor het jaar 2021 brengt Hobby twee nieuwe indelingen met achterin een brede badkamer. De T 70 E heeft enkele bedden vóór de badkamer en de T 70 F heeft een dubbel bed. De vloer van de Optima Ontour modellen bestaat uit polyester en waterafstotend XPS schuim als isolatie materiaal. Voor de zijwanden werd EPS gebruikt.

















    12-08-2020 om 20:32 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chalenger aanbod iets kleiner

    Challenger herbekijkt zijn gamma en maakt het aanbod eenvoudiger.

    Een aantal minder gevraagde types worden uit productie genomen. De voordelige uitrusting pakketten worden tot 2 herleid. Voor de klant wordt het nu iets eenvoudiger om een zwerfauto naar keus te vinden. Dat geeft de fabrikant de mogelijkheid om het product fijner af te werken. Voor volgend jaar kan de zogenaamde Start-Edition met een Graphite-VIP pakket op Fiat Ducato of Graphite-Premium Paket op Ford Transit en meerwaarde krijgen. Daarbij is de Start Edition al met enkele extra’s uitgerust, waaronder luchtkoeling in de stuurcabine. Panorama dakvenster en een snelheid regelaar. Dat geld ook voor de nieuwe modellen 328 en 337 GA. Deze laatste is 7,2 m lang, heeft 1,9 m lange enkele bedden en sanitair met afzonderlijke douchecel. De Challenger 328 heeft een 1,6 m breed eilandbed in de hoogte verstelbaar. Aansluitend een brede natte cel. Beide hebben vooraan een zitgroep met zitbanken langs de zijwanden. Die comfortabele zitbanken zijn ombouwbaar tot enkele zittingen met veiligheidsgordels in de rijrichting. Boven de zitgroep hangt een elektrisch bediend hefbed voor 2 personen. In Start-Edition kost de 337 GA op Ford Transit ongeveer 54.000 euro afhankelijk van mogelijke opties. Voor de Graphite-Premium versie met uitrustings pakket aan halve prijs zal de klant ongeveer een 59.000 euro op tafel moeten leggen.

    www.trigano.fr

    11-08-2020 om 20:31 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laika Ecovip met dubbele bodem

    Laika Ecovip

    De succesvolle Ecovips krijgen een dubbele bodem.

    Zowel van binnen als van buiten zullen de integrale en halfintegrale een ander uitzicht hebben in 2021. Niet alleen dat ook de indelingen werden herbekeken.

    Het grote nieuws van de fabrikant is de dubbele bodem die voor het eerst wordt toegepast in de Ecovip reeks, die in het Laika gamma tussen de instap types en de luxe Kreos modellen te vinden is.

    Alle Ecovips worden op een Fiat Ducato basisvoertuig gebouwd. De integrale Ecovip I wordt aangeboden in 9 verschillende indelingen. Te beginnen met de 6.59 m lange Ecovip L 2009 met enkele bedden boven de garage tot de 7,4 m grote Ecovip L 4012 DS, hij heeft achterin een eilandbed en zitgroep met lange zitbanken tegen de wanden achter de stuurcabine. Het tafelblad klapt samen om de doorgang te verbeteren van en naar de stuurcabine. Een derde 6,99 m lange Ecovip L 3009 heeft achterin enkele bedden. Twee bijkomende reizigers kunnen hun bedje opmaken in het optionele elektrisch bediend hefbed boven de zitgroep. De klanten hebben de keuze tussen een licht houtdecor voor de vloer en donker hout voor het meubilair ofwel omgekeerd. In beide gevallen valt het interieur best mee, het is een kwestie van smaak.

    De halfintegrale vallen op met hun nieuw achterfront in 3D uitvoering en supermoderne de lichten. De verwarmde en geïsoleerde garage mag tot 250 kg beladen worden.

    De Italianen gaven de Ecovip een H achter dit type benaming. Ook hier zijn 9 indelingen met lengtes tussen de 6,59 m en de 7,40 m. te bekomen. We zien er 5 met enkele bedden, 3 met een eilandbed en 1 met een dwarsbed achterin.

    Laika biedt ook 3 omgebouwde bestelwagens aan vanaf 5,41 m tot 6,36 m met klassieke indelingen met dwarsbed of in de grootste met enkele bedden.

    Info: www.laika.it









    10-08-2020 om 21:15 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Malibu met veel nieuws

    MALIBU VAN "FIRST CLASS - TWO ROOMS" MET UNIEKE PLATTEGROND, MALIBU VAN "FAMILY-FOR-4" MET EXCLUSIEF HYBRIDE DAK

    • Malibu Van: de comfortabele camper onder de      bestelwagens
    • Nieuwe Malibu van "first class - twee kamers":      unieke plattegrond - een busje, twee kamers
    • Slaapgedeelte: grote bedden en veel opslagruimte
    • Woninginrichting met kleedkamers en tal van andere      finesse
    • Nieuwe Flexibad 2.0 - nog meer ruimte, verbeterde      ergonomie
    • Nieuwe Malibu Van "family-for-4": exclusief      hybride dak met tweepersoonsbed
    • Malibu Van 2021: het busje op maat gemaakt

    Malibu Van is een van de pioniers van de populaire comfort camping bussen met badkamer. Hij begint het modeljaar 2021 met veel nieuwe producten en markeert nieuwe bestelwagens. Hij heeft een volledig nieuwe twee-kamer concept,. De Malibu Van familie voor 4 maakt indruk met zijn hybride installatiedak dat exclusief door de fabrikant is ontwikkeld en vervaardigd. Het is licht, zeer stabiel, het best geïsoleerd en creëert veel ruimte met een extra bed. Daarnaast zijn er nog veel meer ideeën. De Malibu Van 2021 is verspreid in vier productgroepen met in totaal acht basismodellen, met tal van varianten als family-for-4, coupé en charmante GT skyview en vier stijlwerelden.

    Met de Vans charmante GT skyview en coupé heeft Malibu de afgelopen twee jaar nieuwe maatstaven gezet,. De Malibu Van een concept met een nieuwe keuken en een universele hoge kast breidt de leefruimte uit en creëert een open as van uitzicht van de voorstoelen tot de eenpersoonsbedden aan de achterzijde. Het resultaat is een tweekamerconcept van de woonkamer met geïntegreerde kleedkamer

    En dit zijn de speciale kenmerken van het nieuwe busje. De koelkast is nu geïntegreerd in de keuken aan de voorzijde, waardoor het gemakkelijk bereikbaar is vanaf de buitenkant. Ten gunste van de opslagruimte werden de eenpersoonsbedden aan de achterzijde enkele centimeters verhoogd. Als de bedden in residentiële positie zijn, leidt een comfortabele ingangstrap naar de liggende gebieden. Ze zijn aanzienlijk gegroeid met de nieuwe plattegrond. Dit betekent een liglengte van 1,89 m aan de bestuurderskant, en zelfs een knappe 2.03 m aan de passagierszijde.

    Nog een pluspunt van de Malibu Van. Van de open deur tot de badkamer en een extra opvouwbaar element, in het midden gedeelte van het busje wordt een kleedkamer gecreëerd. Deze extra kamer vergroot ook de slaapkamer aan de achterzijde.

    Comfort is de naam van de Malibu Van first class twee kamers tegelijk, omdat er twee stijlwerelden beschikbaar zijn. "Cherry Classic" betekent meubeloppervlakken in bicolor look. De optionele stijl wereld "Cherry Style" verschilt door bicolor look met fronten in hoogglans ivoor decor en het decor edele kersen.

    Nieuwe Malibu Van family-for-4: exclusief hybride dak met tweepersoonsbed

    Een Malibu busje biedt meer ideeën, meer comfort, meer praktisch gebruik, meer individualiteit. Een ander bewijs van de creativiteit van het merk is de nieuwe Malibu Van family-for-4 met zijn exclusieve dak. Daarnaast is er boven een volwaardig tweepersoonsbed beschikbaar als aanvulling op de achterste bedden. Malibu vertrouwt ook op hoogwaardige campertechnologie voor de nieuwe family-for-4 met hybride dak. Wat goed is voor de uitstekend geïsoleerde wanden van liner-klasse kampeerauto’s past ook bij de Malibu Van: De uitgebreide sandwichconstructie van het hybride dak bestaat uit een robuuste GfK dakbedekking buiten en binnen, aluminium met ademende microvezelbedekking en in het midden een isolerende kern gemaakt van RTM stijf schuim. De afgeronde dakranden en de gebogen dak punt bestaan uit kunststof gegoten onderdelen. Het 30 mm dikke dak past op de carrosserie van het basisvoertuig Ducato. Het dak is licht en toch zeer stabiel, het isoleert uitstekend, of in de winter tegen kou of in de zomer tegen de zonwarmte. Een extra dakhuid van GfK beschermt standaard tegen hagel

    Onder het dak bevindt zich een bed van 200 x 135 cm met een koudschuim matras. De onderkant van het dak is bedekt met microvezel. Het nieuwe family-for-4 dak is verkrijgbaar als modelvariant voor alle comfort en charmante modellen van de Malibu Van, ook voor de nieuwe Malibu Van first class twee kamers Inrichting van alle Malibu Vans zijn opgewaardeerd

    Het jaar 2021 van de Malibu Van overtuigt met vele andere praktische van ideeën. De nieuwe Malibu Premium ramen in de woongroep en schuifdeur dragen een extra frame en beschermen reizigers tegen ongenode gasten.

    Dankzij een aangepaste fitting kan de tafel in de woongroep nu verplaatst worden zonder de plaat op te tillen.. Direct naast de deur, een extra handvat maakt het makkelijker om de schuifdeur te sluiten van binnenuit

    Met acht basismodellen in drie lengtes van 5,41 tot 6,36 m in vier productgroepen is de Malibu Van diverser dan ooit tevoren. Daarnaast zijn er de talrijke modelvarianten family-for-4 met het nieuwe exclusieve hybride dak en Malibu Van charmante coupé en GT skyview. Een nieuwe indeling in de vier productgroepen genaamd "compact", "comfort", "first class - two-rooms" en "charming" maakt de selectie gemakkelijker.

    Onder de term "compact" vat Malibu de 540 DB- en 600 LE-modellen samen. De "comfort" modellen 600 DB en 640 LE verschillen van hen door een meer uitgebreide en verfijnde apparatuur, evenals het grotere formaat van de 640 LE. Met de Van first class twee kamers 640 LE RB introduceert Malibu een nieuwe productgroep. De exclusieve modellen zijn 600 DB, 640 LE en 640 RB, hetzij als charmante coupé of als charmante GT skyview

    Nieuw koetswerk voor de integrale en halfintegrale.

    Voor de nieuwelingen heeft Carthago redelijk wat onderzoek en arbeid verricht om het totaal nieuwe koetswerk van hun kampeerauto’s op punt te stellen. Ditmaal geen detail veranderingen, neen een totaal ander concept. Er is geen splinter hout meer in te vinden. De verbindingen van wanden, bodem en dak gebeurt met speciale koudebrugvrije aluminium profielen. Zoals het hoort bij moderne koetswerken zijn de hoeken met het dak en de wanden keurig afgerond. Volgens Carthago minder gevoelig voor zijwinden, betere stijfheid van het koetswerk waarmee een aangenamer rijcomfort. En minder geruis van de rijwind. Het is beter bestand tegen de jaren des tijds en verkoopwaarde daalt minder snel. De achterlichten hebben eveneens een modern uitzicht en de integrale hebben LED dagrijlichten.

    Het meubilair kreeg wat aanpassingen. Zo zijn de bovenkastdeuren naar binnen gebogen. Dat geeft een ruimtelijk gevoel in het interieur. Het nieuwe meubilair is nu twee kleurig   en de l-vormige zitbank heeft een uitdraaibare schoenkast. Een uit trekbare TV kast behoort nu tot het interieur. Bij enkele typen is zelfs een 32 duim LED vlakscherm mogelijk.

    WWW.malibu-carthago.com

     

     





    09-08-2020 om 20:41 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sprite met een schitterende buiten decoratie

                         

     Sprite komt komend seizoen met nieuwe ontwerpen en indelingen!

     Sprite caravans worden al jaren gebouwd bij Swift Group Limited in Cottingham en is het merk voor export caravans van deze fabriek. Ondanks de Corona-crisis heeft de fabrikant een prima seizoen gehad.

    Komend modellen jaar zijn er vier series.

    De Basecamp wordt voorzien van een nieuwe buitendecoratie en een aangepaste “sportievere” aankleding. De buitendeur wordt voorzien van een raam.Er komt een nieuwe indeling: de Basecamp 4. Dit betekent tevens dat de bestaande Basecamp indeling voortaan Basecamp 2 gaat heten.De binnenlengte van de Basecamp 4 wordt 3,91 meter (49 cm langer) waardoor er een extra zitje toegevoegd kon worden. Deze zit is tevens om te bouwen tot een stapelbed, waardoor de Basecamp 4 geschikt is voor 4 personen. Een stel kan desgewenst de voorzit als bed laten en gebruik maken van het achter-zitje voor het ontbijt.

    De Alpine Sport reeks komt met een nieuwe knappe buitendecoratie en nieuwe bekleding. Tevens zijn de zijbovenkastjes aan de voorzijde nu ook voorzien van scharnieren, hierdoor zijn deze kasten over de hele lengte te openen.

    Het kleinste model uit de reeks, de 370 EK, krijgt een nieuwe wasbak met onderkastje in de toiletruimte.

    De Mondial SE reeks wordt voorzien van nieuwe stoffering en een nieuwe buitendecoratie.

    De Cruzer SR reeks behoudt de huidige bekleding, maar krijgt wel een nieuwe buitendecoratie. Ook hier zijn de zijbovenkastjes aan de voorzijde nu te openen.

    Tevens wordt de Cruzer reeks uitgebreid met een nieuwe indeling: de Cruzer 550 SR.De Cruzer 550 SR heeft een binnen lengte van 5,83 meter en is even breed (2.44 meter) als de Cruzer 635 SR. Dit model is in tegenstelling tot de Cruzer 635 SR voorzien van een enkele as. De caravan heeft een ruime zitgroep aan de voorzijde, een midden keuken met daar tegenover de deur en de grote 133 liter slimline koelkast.Via de slaapkamer met een ruim bed van 2 bij 1,40 meter komt men in de grote badkamer met doucheruimte.

    De standaarduitrusting van de Cruzer reeks is omvangrijk met onder andere een luxe ovencombinatie, een magnetron, een Truma Combi-unit voor warm water en verwarming, een radio met bluetooth en het Swift Command systeem. Met dit laatste kunt u bijna alle apparatuur in uw caravan bedienen via de Swift Command App op uw mobiele telefoon. Alle Cruzers zijn voorzien van een luxe doucheruimte.

     De prijzen van de Sprite caravans liggen ongeveer tussen € 20.000 en de € 25.000

    De prijzen voor deze ruim uitgeruste caravans zijn All-in, dus inclusief 21% BTW, kentekenbewijs, verwijderingsbijdrage, transport naar de dealer en kosten rijklaar maken.

    Sprite biedt tot 10 jaar garantie op vochtinwerking.

    Voor meer informatie: www.spritecaravans.com

     

     

     

     

     

















    08-08-2020 om 20:02 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LIONTRON batterijen

    LIONTRON

    LIONTRON lithium-ijzerfosfaatbatterijen Arctic kunnen nu tot -30 ° C worden gebruikt

    De krachtleeuwen van Nettetal smelten het ijs: LIONTRON, de marktleider in loodzuuraccu's, demonstreert voor het eerst de nieuwe Arctic LiFePO4-accu voor caravans en kampeerauto’s op de Düsseldorf Caravan Salon 2020 in hal 13, stand D11.

    De nieuwe LIONTRON LX Arctic voor caravans en kampeerauto’s is de eerste LiFePO4-lithiumbatterij die bij omgevingstemperaturen tot -30 ° C kan worden opgeladen en onbeperkt kan worden ontladen.
    Het wordt ijskoud op de stand: LIONTRON laat met twee LIONTRON LX Arctic batterijen in een vriezer zien waartoe de nieuwe batterijserie in staat is. Een omvormer van 500 watt haalt stroom uit de eerste batterij en voedt een oplader van 30 ampère. De oplader laadt vervolgens de tweede batterij op met de stroom van de eerste batterij. Zodra de eerste batterij leeg is en uitschakelt, wordt hij opgeladen door de tweede batterij en dit alles bij temperaturen onder -20 ° C. (Demonstratie: commerciële vriezers bieden momenteel geen lagere temperaturen)
    De Arctic versie kan na de beurs geleverd worden voor alle LIONTRON LiFePO4 lithium batterij maten 12,8V van 100Ah tot 200Ah. De Arctic-versie is ook beschikbaar voor de 25,6 V 100 Ah-batterij. De meerprijs voor de Arctic-versie is uniform voor alle maten onder de 100 euro.
    Alle kopers van LIONTRON LX-batterijen zonder Arctic-functie kunnen hun batterijen ook achteraf inbouwen! Het oude BMS (batterijbeheersysteem) moet echter worden vervangen door een nieuw BMS. De kosten bedragen ongeveer 250 euro. Passende kits zijn na de beurs verkrijgbaar bij alle LIONTRON-verkooppartners.

    Informatie: www.liontron.de





    07-08-2020 om 20:34 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een Carthago liner 2021 voor twee

    Carthago liner-for-two modeljaar 2021 meer comfort en veiliger

    • Topseries zijn consequent afgestemd op reizende      koppels
    • Nog opvallender: expressief ontwerp, full LED      koplampen
    • Veiliger: nieuwe assistentiesystemen voor modellen op      Iveco Daily
    • Nog comfortabeler: opgefleurd interieur in zitgroep en      cockpit

    In het ruime aanbod van kampeerauto’s bij dit merk vindt u allicht een wagen die aan uw wensen voldoet. De liner-for-two zou wel eens in aanmerking kunnen komen. De succesvolle top-klasse reeks is afgestemd op reizende koppels en kreeg volgend modellen jaar een hele reeks vernieuwingen. De liner-for-two gaat een nieuwe fase in. Het volledig nieuwe en expressieve ontwerp maakt op het eerste gezicht duidelijk dat hier om een knappe zwerfauto handelt. De high-performance koplampen zijn ontwikkeld en vervaardigd uitsluitend voor Carthago in full LED-technologie. Zachte verdere ontwikkelingen verhogen het comfort in het nieuwe modeljaar, standaard een nieuw rijassistentie pakket en het nieuwe voorfront met horizontale dubbele chromen profielen geeft hem een elegante en sportieve look.

    Carthago liner voor twee: het profiel

    Hij is een perfect voorbeeld van Carthago's innovatieve kracht en vindingrijkheid. Technisch gezien is het gebaseerd op Carthago chique e-line/s-plus, maar met een compromisloos op maat gemaakt interieur voor reizende koppels. De indeling is uitstekend met een vierkamer concept in een voertuiglengte van slechts 7,83 meter. Het centrale punt is de ronde zitgroep aan de achterzijde met een elektrisch uitschuifbare zitbank. Een verhoogde scheidingswand in verticale golfvorm scheidt ze met de kleerkast. Boven de cockpit zijn in de lengterichting elektrisch neerlaatbare eenpersoonsbedden. De cockpit zelf, met zijn meubels, dient als een extra woonruimte of als een kantoor.

    Nog opvallender: expressief design, exclusieve full LED koplampen

    Het nieuwe ontwerp van de Carthago liner-for-two neemt het huidige familie gezicht over van chic e-line/s-plus. De focus ligt op de kenmerkende radiatorgrille met zes verchroomde dubbele profielen. De dynamisch gevormde behuizingen van de mistlichten flankeren links en rechts de snuit. De high-performance koplampen in full LED-technologie, die exclusief zijn ontworpen en vervaardigd voor Carthago, geven het front een speciaal accent.

    De modellen op basis van de Ducato krijgen een voorruit die 13 centimeter verder naar het dak wordt opgetrokken. Het onderstreept en verbetert tegelijkertijd het zicht op verkeerslichten of het landschap. De even dynamische en elegante exterieur decorstukken zijn aangepast aan het nieuwe uitzicht. In de kern, donkergrijs, wordt het omlijst door elementen in antraciet en goud en staat voor exclusiviteit. Ook in goud is de kenmerkende "C" een onmiskenbaar handelsmerk op beide flanken.

    De uitgebreide standaarduitrusting van alle liner-for-two omvat de high-performance koplampen in volledige LED-technologie, inclusief dag rij verlichting met LED-glasvezeltechnologie. De vele voordelen, hun lichte kleur komt overeen met daglicht en maakt de ogen daardoor minder vermoeiend dan andere verlichtingssystemen. De duurzaamheid van LED-lampen gaat over de levensduur van het voertuig, dat is de reden waarom lamp veranderingen niet langer nodig zijn. In tegenstelling tot andere systemen blijft de lichtopbrengst vrijwel constant gedurende de gehele levensduur een echte veiligheidsfactor. Last but not least is het stroomverbruik laag, hoewel de hoge lichtopbrengst aanzienlijk hoger is dan die van xenonkoplampen. De Carthago koplampen integreren dimlicht, grootlicht, dag rij- en positieverlichting en knipperlichten in de vorm van elegante LED-lichtstrips.

    Opgefleurd interieur in zitgroep en cockpit

    Met zorgvuldige ingrepen breidt Carthago opnieuw het reiscomfort van de liner-voor-twee voor het nieuwe modeljaar uit. Op verzoek fleurt een extra dakluik boven de ronde zitgroep aan de achterzijde de sfeer weer op. De zitgroep is verkrijgbaar in andere lederen versies. Het meubilair in de cockpit is ook helderder, de bovenste segmenten van de kasten aan de linkerkant zijn in glanzend ivoor decor. Last but not least, de optiek wint weer door het overnemen van de deur naar de badkamer met aantrekkelijke decoratieve elementen uit de chique e-line. Het keukenblok profiteert van nieuwe koelkast met dubbele scharnieren. Optioneel is een oven op praktische werkhoogte in de bovenkast geïntegreerd.

    Nog veiliger: nieuwe assistentiesystemen voor modellen op Iveco Daily

    Voor de liner-for-two op basis van de Iveco Daily heeft Carthago een uitgebreid rijassistentiepakket samengesteld met tal van assistentiesystemen. Het verhoogt de veiligheidstechnologie tot het niveau van moderne personenauto's. De noodrem assistent met City Brake Pro start automatisch een remmanoeuvre in geval van botsingen. De afstand cruise control met filefunctie is gebaseerd op de snelheid van de voorligger. De actieve rijstrook assistent houdt de zwerfauto in de juiste rijstrook door middel van stuur interventie en de zijwind assistent stabiliseert deze bij windstoten. De regen/lichtsensor schakelt indien nodig dimlicht en ruitenwissers aan en de automatische groot lichtactivering zorgt voor het best mogelijke zicht buiten de stad. Tot slot waarschuwen banden spanning sensoren voor een onjuiste luchtdruk.

    Carthago liner-for-two: het modelprogramma voor 2021

    De exclusieve liner-for-two gaat het nieuwe jaar 2021 in met een ongewijzigd modellengamma. U kan kiezen uit een indeling in twee lengtes van ongeveer 7,8 en 8,5 m. Het verschil wordt voornamelijk bepaald door verschillende garages aan de achterzijde. Er zijn ook twee basisvoertuigen: Ducato met voorwielaandrijving een tweede met dubbele as en voorwielaandrijving, elk met AL-KO laag chassis, en de Iveco Daily met achterwielaandrijving.















    07-08-2020 om 17:12 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sterckeman brengt nieuws voor 2021

     Sterckeman caravans komt met spectaculaire Graphite reeks!

     De Franse caravanproducent Sterckeman is al jaren op de Nederlandse en Belgische markt aanwezig en heeft een trouwe klantenkring opgebouwd. Dit jaar wordt het programma uitgebreid met een nieuwe serie. De Starlett Graphite.

    Easy

    De basis serie, de Easy, krijgt een nieuwe volwassen bumper.

    Ook vinden we meer kleur aan de buitenzijde door toevoeging van extra stickers.

    In de modelserie vinden we een paar wijzigingen: de Easy 430 PE wordt vervangen door de 470 PE, een langere versie van de eerdere kinderkamerindeling. Deze 470 PE biedt meer comfort in het bredere stapelbed en meer loopruimte in het algemeen.

    Helemaal nieuw is de Easy 470 LJ. Een caravan met achterin een treinzit naast de toiletruimte, een middenkeuken en voorin 2 enkele bedden. Dit alles op een binnen lengte van slechts 4,70 meter. Het bed is zelfs om te bouwen tot eiland bed.

    Een groot voordeel van deze caravan is het lage leeggewicht van 900 kg.

    De standaarduitrusting van de Easy reeks is uit te breiden met twee pakketten waardoor de caravan meer dan compleet wordt. Het Pack Touring: AKS 3004 stabilisator, schokbrekers, serviceluik 75x30 cm. En een reservewielhouder in de disselbak.Het Pack Performance: een 5 liter Trumatherme boiler, handdouche, een Midi Heki dakluik van 70x50 cm, een hordeur, een vaste watertank van 30 liter en 3 extra LED-leesspots.

     

    Starlett Comfort

    Deze serie wordt in het nieuwe seizoen voorzien van een nieuwe stoffering. Tevens verdwijnt de grote kinderkamerindeling ten gunste van een kleine compacte indeling: de Starlett Comfort 420 CP.Met een binnen lengte van 4,2 meter biedt deze 420 CP een dwars tweepersoons bed, een treinzit, een toiletruimte en een ruimte keuken achterin, zonder dat het model “hokkerig” wordt. De caravan oogt juist zeer ruim.

     

    Starlett Graphite

    Helemaal nieuw is de Starlett Graphite, bestaande uit 3 indelingen: de 390 CP, de 430 CP en de 470 CP. Van klein naar groot, elke indeling biedt plaats aan 4 personen. Uitblinker is wel de Starlett Graphite 430 CP. Deze geheel nieuw ontwikkelde compacte caravan met een binnen lengte van 4.50 meter heeft een dwarsgeplaatst tweepersoons bed aan de voorzijde. In het midden staat de toiletruimte tegenover een prachtige keuken van 165 cm lang. Achterin een ruime treinzit met daarnaast de hangkast.De Starlett Graphite wordt het hele jaar voor een scherpe prijs aangeboden en met een ruime hoeveelheid extra’s ten opzichte van de Starlett Comfort. Wat dacht u van: speciaal “Graphite” interieur design, rondverwarming, ultra heat elektrische verwarming, verzwaarde uitdraaisteunen, lichtmetalen velgen, reservewiel, hordeur, dissel-afdek, sportieve dakreling, buitendeur met raam, grijze polyester wanden en luxe bekleding. De 430 CP en 470 CP hebben ook nog een 150 liter ladekoelkast.

     

    Evolution

    De Evolution reeks krijgt een nieuw interieur met een frisse uitstraling, passend bij de uitgebreide standaarduitrusting. De blikvanger in de Evolution serie is uiteraard de 150 liter XL-Freeze koelkast.Nieuw is de Evolution 520 CP, een caravan met een ruime rondzit, een keuken met bar en langwerpige kookplaat en een groot rechthoekig bed. Echt een caravan voor de verwende kampeerder.

    Sterckeman heeft een ruim aanbod aan caravans voor zowel gezinnen als voor de kampeerder die zich graag laat verwennen in een comfortabele caravan. De prijzen beginnen ongeveer bij 13.000 euro en voor plus minus 10.000 euro meer hebt je een luxe huisje op wielen.

    Sterckeman geeft op alle modellen 3jaar fabrieksgarantie en 7 jaar garantie op vochtinwerking.

    Voor meer informatie: Caravan Trading Europe B.V.















    06-08-2020 om 17:09 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Carthago met veel nieuws

    Carthago chique e-line/s-plus modeljaar 2021

    • De      kroon op de Carthago Liner klasse: chique e-line/s-plus
    • Nog      functioneler: leefruimte in detail verbeterd
    • Nog      veiliger: nieuwe assistentiesystemen voor de chique s-plus op Iveco Daily

    De succesvolle kampeerauto’s van de topklasse bekronen de Carthago Liner klasse en inspireren met hun look, technologie en comfort. Geïntroduceerd als een "Nieuwe Generatie" een jaar geleden, Carthago chique e-line en chique s-plus hebben sindsdien hun segment opnieuw opgewaardeerd. Beide hebben design, bouw en apparatuur gemeen. Het verschil: De Carthago chique e-line is gebouwd op Mercedes-Benz Sprinter en Ducato met voorwielaandrijving en AL-KO laag chassis, de chique s-plus op de Iveco Daily met achterwielaandrijving. Voor het nieuwe seizoen zal het duo profiteren van detail verbeteringen, evenals een nieuwe rijassistentie pakket voor de chique s-plus.

    Carthago chique e-line/s-plus: het profiel

    Dit is het Carthago Premium DNA in perfectie: hoogwaardige carrosserie, dubbele bodem met veel opbergruimte, hoog laadvermogen, uitstekende verwarmings- en airconditioning technologie. Of het nu gaat om het onmiskenbare krachtige ontwerp of de standaard koplampen die exclusief voor Carthago zijn ontwikkeld en vervaardigd in volledige LED-technologie, waaronder dagrijverlichting met LED-lichtgeleider technologie. Carthago chique e-line en chique s-plus bewijzen klasse op het eerste gezicht. Dit gaat verder in de royaal ontworpen woonkamers. Meer dan 2 meter stahoogte elegant gebogen vormen en tal van verfijningen creëren een uitzonderlijk harmonieuze sfeer. De meubelarchitectuur "emotioneel" is beschikbaar in twee stijlen, samen met tal van indelingen is er voor elk wat wils. Uitgebreide woonkamers, ruime keukens en weelderige badkamers combineren met comfortabele slaapkamers om een exclusieve woonervaring te creëren.

    Nog functioneler: leefruimte in detail bekeken

    De allround nieuwe inrichtingen van Carthago chique e-line/s-plus voor het modellen jaar 2021 zijn een essentieel ingrediënt in het recept voor succes van de dubbele reeks. De ontwikkelaars hebben goed geluisterd naar de klanten en ontwikkelde praktische details voor 2021. Het nu afgeronde uiteinde van de bank in de XL biedt nog meer bewegingsvrijheid, de LED-basisverlichting is geoptimaliseerd, de koffie machine in de bovenkast heeft nu een lift naar beneden voor gebruik in een comfortabele werkhoogte. Last but not least heeft de deur naar de kleerkast van het I 51 LE model een nieuw design.

    Nog veiliger: nieuwe assistentiesystemen voor de chique s-plus op Iveco Daily

    Voor de chique s-plus op basis van de Iveco Daily heeft Carthago een uitgebreid rijassistentiepakket samengesteld met tal van assistentiesystemen. Het verhoogt de veiligheidstechnologie van de chique s-plus tot het niveau van personenauto's. De noodrem assistent met City Brake Pro start automatisch bij een rem manoeuvre in geval van een botsing. De distance control en de cruise control met file functie is gebaseerd op de snelheid van het voorligger. De actieve rijstrook assistent houdt de kampeerauto in de rijbaan door middel van stuur interventie en de zijwind assistent stabiliseert deze bij windstoten. De regen/lichtsensor schakelt indien nodig dimlicht- en ruitenwissers aan en de automatische grootlichtactivering zorgt voor het best mogelijke zicht buiten de stad. Tot slot waarschuwen banden spanning sensoren voor een onjuiste luchtdruk.

    Carthago chic e-line/s-plus: het modelgamma van 2021

    Een aangepaste kampeerauto in de premium klasse. De chique e-line is verkrijgbaar
    op Mercedes-Benz Sprinter en Ducato, elk met AL-KO speciaal laag chassis als enkele en dubbele as met voorwielaandrijving. De Carthago s-plus rijdt op de Iveco Daily met achterwielaandrijving. Dit resulteert in een totaal van 14 chique e-line van 7,88 m tot 8,99 m lang en vier chique s-plus met bijna identieke afmetingen. Daarnaast zijn er aantrekkelijke varianten met bovenkasten in plaats van het standaard hefbed en "Sky Dream Comfort" met design dakhemel.











    05-08-2020 om 16:47 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Carthago verbeterd de c-compactline voor 2021

    Carthago c-compactline modeljaar 2021: exterieur en interieur flink verbeterd

    • Carthago c-compactline: de premium integraal in de 3,5      t premium klasse
    • Exterieur: nieuwe achterzijde en nieuw decor
    • Interieur: Stijlelementen uit de liner klasse van      Carthago

    Het is de premium integraal tussen de compacts, de Carthago c-compactline Super-Lightweight transfers cutting-edge technologie en topkwaliteit in het segment van slanke geïntegreerde kampeerauto’s. Reiscomfort zonder compromissen en alle attributen van het Carthago DNA in bestelwagenformaat, dat alleen de Carthago c-compactline creëert. Voor het modellen jaar 2021 zijn er talrijke verfijningen in het woongedeelte.

    Carthago c-compactline: het profiel

    Met een opbouw breedte van slechts 2,12 kan de hij ook de kleine wegen aan. Daarnaast zijn er typische Carthago kenmerken zoals de stuurcabine en de bus spiegels. De c-compactline brengt alle kenmerken van het Carthago Premium DNA, van de houtvrije en zeer stabiele behuizing tot volledig aluminium sandwich panelen van de zijwanden en GfK dak en bodem en een volwaardige dubbele vloer tot het AL-KO laag chassis. Dankzij de lichtgewicht technologie is het laadvermogen toch redelijk hoog. Indelingen en de meubelarchitectuur "smartline" zijn aangepast aan het smallere interieur reizigers zullen het nauwelijks merken.

    Exterieur met vernieuwd achterfront.

    In het modeljaar 2021 krijgt de Carthago c-compactline opnieuw een gestalte. Hij geniet van een gloednieuw en herstel vriendelijk achterfront met een perfecte afwerking van de elegante dak ronding. Centrale letters en het decor sieren de achterwand. De achterlichten met hun mooie vorm passen harmonieus in het achterfront. Een ander kenmerk zijn de nieuwe decor stukken op de flanken van de c-compactline. De I 144 LE en QB modellen hebben verder een externe toegang tot de dubbele bodem aan de passagierszijde.

    Interieur: Stijlelementen uit de liner klasse van Carthago

    Een nieuw antracietkleurige dashboard gemaakt van kunstleer en nieuwe binnen panelen aan de zijruiten versterken de cockpit van de integrale kampeerauto’s. De bovenkasten aan de zitgroep zijn opnieuw ontworpen, evenals de bergvakken bij het verwijderen van het standaard hefbed. In de woonkamer contrasteert de nieuwe vloer "Senso Rigato" met het meubilair. In het middengebied wint de men plaats door een nieuwe meubelarchitectuur. Een verhoogd aanrecht scheidt de woongroep duidelijker van de keuken. Daarnaast profiteert men van de nieuwe design-tv-kast in het 143 LE-model. Afhankelijk van het interieur groeien de optionele LED-vlakscherm tv tot 32 duim scherm, waardoor visueel de voorloper van een bioscoop voor stacaravan wordt bereikt. De verlichting van de woonkamer is aanzienlijk verbeterd en kan nu afzonderlijk worden bediend. Daarnaast neemt de fabrikant nu tal van elementen uit de Carthago Liner klasse over. Kenmerkend hiervoor zijn bijvoorbeeld het praktische draaibare schoenen vak onder de zitgroep of de elegante basisverlichting in de vloer, inclusief de keuken. Daar draagt de onderste rij van de laden nu een houten decoratie. Afhankelijk van de indeling kan een oven in de kast worden geïntegreerd op een comfortabele handgreephoogte. In de slaapkamer zijn nu heldere strips in ivoordecor.

    De ontwikkelaars hebben ook de praktische combinatie bad van de c-compactline over genomen. De focus lag op een merkbare toename van bewegingsvrijheid en ergonomie. Daarnaast zijn er praktische details zoals een opbergruimte in de douche en de handdoekhouder in de dakkap.

    Het modelgamma van 2021

    De Carthago c-compactline begint het nieuwe modeljaar met vijf geïntegreerde zwerfauto’s van de korte I 138 met slechts 6,41 m tot de 6,99 m lange varianten I 144 LE en I 144 QB op Ducato. Of het nu gaat om eenpersoonsbedden, dubbelbed of een dwarsbed, praktische compacte badkamer of luxe badkamer, de populaire c-compactline is in elk opzicht een hele grote onder de compacts.







    04-08-2020 om 10:31 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!