De kroon op de Carthago Liner klasse: chique e-line/s-plus
Nog functioneler: leefruimte in detail verbeterd
Nog veiliger: nieuwe assistentiesystemen voor de chique s-plus op Iveco Daily
De succesvolle kampeerauto’s van de topklasse bekronen de Carthago Liner klasse en inspireren met hun look, technologie en comfort. Geïntroduceerd als een "Nieuwe Generatie" een jaar geleden, Carthago chique e-line en chique s-plus hebben sindsdien hun segment opnieuw opgewaardeerd. Beide hebben design, bouw en apparatuur gemeen. Het verschil: De Carthago chique e-line is gebouwd op Mercedes-Benz Sprinter en Ducato met voorwielaandrijving en AL-KO laag chassis, de chique s-plus op de Iveco Daily met achterwielaandrijving. Voor het nieuwe seizoen zal het duo profiteren van detail verbeteringen, evenals een nieuwe rijassistentie pakket voor de chique s-plus.
Carthago chique e-line/s-plus: het profiel
Dit is het Carthago Premium DNA in perfectie: hoogwaardige carrosserie, dubbele bodem met veel opbergruimte, hoog laadvermogen, uitstekende verwarmings- en airconditioning technologie. Of het nu gaat om het onmiskenbare krachtige ontwerp of de standaard koplampen die exclusief voor Carthago zijn ontwikkeld en vervaardigd in volledige LED-technologie, waaronder dagrijverlichting met LED-lichtgeleider technologie. Carthago chique e-line en chique s-plus bewijzen klasse op het eerste gezicht. Dit gaat verder in de royaal ontworpen woonkamers. Meer dan 2 meter stahoogte elegant gebogen vormen en tal van verfijningen creëren een uitzonderlijk harmonieuze sfeer. De meubelarchitectuur "emotioneel" is beschikbaar in twee stijlen, samen met tal van indelingen is er voor elk wat wils. Uitgebreide woonkamers, ruime keukens en weelderige badkamers combineren met comfortabele slaapkamers om een exclusieve woonervaring te creëren.
Nog functioneler: leefruimte in detail bekeken
De allround nieuwe inrichtingen van Carthago chique e-line/s-plus voor het modellen jaar 2021 zijn een essentieel ingrediënt in het recept voor succes van de dubbele reeks. De ontwikkelaars hebben goed geluisterd naar de klanten en ontwikkelde praktische details voor 2021. Het nu afgeronde uiteinde van de bank in de XL biedt nog meer bewegingsvrijheid, de LED-basisverlichting is geoptimaliseerd, de koffie machine in de bovenkast heeft nu een lift naar beneden voor gebruik in een comfortabele werkhoogte. Last but not least heeft de deur naar de kleerkast van het I 51 LE model een nieuw design.
Nog veiliger: nieuwe assistentiesystemen voor de chique s-plus op Iveco Daily
Voor de chique s-plus op basis van de Iveco Daily heeft Carthago een uitgebreid rijassistentiepakket samengesteld met tal van assistentiesystemen. Het verhoogt de veiligheidstechnologie van de chique s-plus tot het niveau van personenauto's. De noodrem assistent met City Brake Pro start automatisch bij een rem manoeuvre in geval van een botsing. De distance control en de cruise control met file functie is gebaseerd op de snelheid van het voorligger. De actieve rijstrook assistent houdt de kampeerauto in de rijbaan door middel van stuur interventie en de zijwind assistent stabiliseert deze bij windstoten. De regen/lichtsensor schakelt indien nodig dimlicht- en ruitenwissers aan en de automatische grootlichtactivering zorgt voor het best mogelijke zicht buiten de stad. Tot slot waarschuwen banden spanning sensoren voor een onjuiste luchtdruk.
Carthago chic e-line/s-plus: het modelgamma van 2021
Een aangepaste kampeerauto in de premium klasse. De chique e-line is verkrijgbaar op Mercedes-Benz Sprinter en Ducato, elk met AL-KO speciaal laag chassis als enkele en dubbele as met voorwielaandrijving. De Carthago s-plus rijdt op de Iveco Daily met achterwielaandrijving. Dit resulteert in een totaal van 14 chique e-line van 7,88 m tot 8,99 m lang en vier chique s-plus met bijna identieke afmetingen. Daarnaast zijn er aantrekkelijke varianten met bovenkasten in plaats van het standaard hefbed en "Sky Dream Comfort" met design dakhemel.
Carthago c-compactline modeljaar 2021: exterieur en interieur flink verbeterd
Carthago c-compactline: de premium integraal in de 3,5 t premium klasse
Exterieur: nieuwe achterzijde en nieuw decor
Interieur: Stijlelementen uit de liner klasse van Carthago
Het is de premium integraal tussen de compacts, de Carthago c-compactline Super-Lightweight transfers cutting-edge technologie en topkwaliteit in het segment van slanke geïntegreerde kampeerauto’s. Reiscomfort zonder compromissen en alle attributen van het Carthago DNA in bestelwagenformaat, dat alleen de Carthago c-compactline creëert. Voor het modellen jaar 2021 zijn er talrijke verfijningen in het woongedeelte.
Carthago c-compactline: het profiel
Met een opbouw breedte van slechts 2,12 kan de hij ook de kleine wegen aan. Daarnaast zijn er typische Carthago kenmerken zoals de stuurcabine en de bus spiegels. De c-compactline brengt alle kenmerken van het Carthago Premium DNA, van de houtvrije en zeer stabiele behuizing tot volledig aluminium sandwich panelen van de zijwanden en GfK dak en bodem en een volwaardige dubbele vloer tot het AL-KO laag chassis. Dankzij de lichtgewicht technologie is het laadvermogen toch redelijk hoog. Indelingen en de meubelarchitectuur "smartline" zijn aangepast aan het smallere interieur reizigers zullen het nauwelijks merken.
Exterieur met vernieuwd achterfront.
In het modeljaar 2021 krijgt de Carthago c-compactline opnieuw een gestalte. Hij geniet van een gloednieuw en herstel vriendelijk achterfront met een perfecte afwerking van de elegante dak ronding. Centrale letters en het decor sieren de achterwand. De achterlichten met hun mooie vorm passen harmonieus in het achterfront. Een ander kenmerk zijn de nieuwe decor stukken op de flanken van de c-compactline. De I 144 LE en QB modellen hebben verder een externe toegang tot de dubbele bodem aan de passagierszijde.
Interieur: Stijlelementen uit de liner klasse van Carthago
Een nieuw antracietkleurige dashboard gemaakt van kunstleer en nieuwe binnen panelen aan de zijruiten versterken de cockpit van de integrale kampeerauto’s. De bovenkasten aan de zitgroep zijn opnieuw ontworpen, evenals de bergvakken bij het verwijderen van het standaard hefbed. In de woonkamer contrasteert de nieuwe vloer "Senso Rigato" met het meubilair. In het middengebied wint de men plaats door een nieuwe meubelarchitectuur. Een verhoogd aanrecht scheidt de woongroep duidelijker van de keuken. Daarnaast profiteert men van de nieuwe design-tv-kast in het 143 LE-model. Afhankelijk van het interieur groeien de optionele LED-vlakscherm tv tot 32 duim scherm, waardoor visueel de voorloper van een bioscoop voor stacaravan wordt bereikt. De verlichting van de woonkamer is aanzienlijk verbeterd en kan nu afzonderlijk worden bediend. Daarnaast neemt de fabrikant nu tal van elementen uit de Carthago Liner klasse over. Kenmerkend hiervoor zijn bijvoorbeeld het praktische draaibare schoenen vak onder de zitgroep of de elegante basisverlichting in de vloer, inclusief de keuken. Daar draagt de onderste rij van de laden nu een houten decoratie. Afhankelijk van de indeling kan een oven in de kast worden geïntegreerd op een comfortabele handgreephoogte. In de slaapkamer zijn nu heldere strips in ivoordecor.
De ontwikkelaars hebben ook de praktische combinatie bad van de c-compactline over genomen. De focus lag op een merkbare toename van bewegingsvrijheid en ergonomie. Daarnaast zijn er praktische details zoals een opbergruimte in de douche en de handdoekhouder in de dakkap.
Het modelgamma van 2021
De Carthago c-compactline begint het nieuwe modeljaar met vijf geïntegreerde zwerfauto’s van de korte I 138 met slechts 6,41 m tot de 6,99 m lange varianten I 144 LE en I 144 QB op Ducato. Of het nu gaat om eenpersoonsbedden, dubbelbed of een dwarsbed, praktische compacte badkamer of luxe badkamer, de populaire c-compactline is in elk opzicht een hele grote onder de compacts.
Voor sportieve zwerver. Weinsberg CaraBus 630 MEG Outlaw is ontworpen voor fietsen, moto’s en indien nodig zelfs een quad te vervoeren en er bovendien nog te kunnen in wonen. Hij ziet er uit als zijn vergelijkbare broeders. Alleen achteraan heeft hij een uit de kluiten gewassen garage. Als je de achterdeur open trekt sta je perplex van de enorme garage voor een zwerfauto, zeker als ze leeg is. Staan er een moto of enkele fietsen in vermindert dat effect een beetje. Ze is meer dan 2 m diep, links en rechts zijn kasten die de wielkasten wat verbergen. Er tussen is nog 1,35 m breed voor de lading die zelfs 1.5 m hoog mag zijn. Uit voorzorg is de bodem met geript aluminium plaat bedekt. Om fietsen of moto’s te vervoeren zijn stevige verankeringspunten gemonteerd.
Voor actieve zwervers. De CaraBus Outlaw is niet zo direct ontworpen voor rustige kampeerders, die de voorkeur geven aan een ruim interieur en een rustige vakantie tegenover actieve zwervers die tijdens de vakantie of weekeinden met hun moto of mountainbikes op en over de bergen willen snorren. Dankzij het extra verhoogd dak kon de fabrikant boven de garage nog een breed bed installeren. Als je het grondplan bekijkt heeft de Outlaw een door de weekse indeling. Vooraan draaibare cabine zetels, een smal tafeltje met zitbank waarachter zich het sanitair bevindt. De keuken is aan de schuifdeur.
De Outlaw behoort met zijn 6,36 m lengte tot de langste Fiat Ducato’s. Minder bekent maar wel een gewone optie voor het extra hoge dak waarmee hij een hoogte van 2,82 m bereikt. Al lijkt volgens het grondplan het interieur voor dit type kampeerauto heel normaal, toch moeten de bewoners vrede nemen met enkele compromissen. Zo heeft de zitgroep een tafeltje van slechts 0,8 x 0,37 m. Het eetgerief zal dus wat aangepast moeten zijn. Erger is de zitbank met de ongemakkelijke stijlrechten rugleuning. De fabrikant ging er waarschijnlijk van uit dat de bewoners jonge en sportieve lui zouden zijn die zich in de cabine zetels zouden nestelen, maar die zijn niet zo comfortabel bij het eten aan tafel. Wie zijn half huishouden wil meenemen komt bedrogen uit want er is geen overvloed aan bergruimte. Jonge paren zijn meestal tevreden als ze het noodzakelijk kunnen meenemen. Voor soms een specifieke kledij en helmen blijft wel een plekje vrij in de garage om een valies te zetten. Goed gestapeld kan in de kast boven de stuurcabine nog redelijk wat bagage. De keuken is goed uitgerust om te kokkerellen. Twee branders met elektrische ontsteking, een ruime spoelbak en op het aanrecht is voldoende werkoppervlakte om de culinaire voorbereidingen tot een goed einde te brengen. Onderaan zijn laden, de koelkast en bovenkasten ontbreken niet om samen voldoende keukenbenodigdheden te bergen. De natte cel is net groot genoeg voor het menselijke sanitaire onderhoud. Nog een compromis die we feitelijk niet erg gevonden, is de ladder om in het hoge bed te geraken. Om 's nachts naar de wc te gaan moet je als je beneden bent ze wegnemen want ze staat voor de deur van het sanitair. Als voordeel heb je een comfortabel bed van zo maar eventjes 2,07 m lang en 1,60 m breed. Dat vindt je zelden in een omgebouwde bestelwagen. Van het interieur uit kan je in de garage die perfecte afgesloten wordt door een deur met rubberen dichtingen zodat er geen geurtjes in het interieur sijpelen. In de kasten aan de zijkanten van de garage zijn de elektriciteitscentrale verborgen, batterijen en de verswatertank, alles goed bereikbaar.
Eerst even een optelling maken. Voor de aankoop van de Outlaw doet men er best aan een sommetje te maken van wat mee op vakantie moet. Blijft het bij een paar "gewone" fietsen dan hoeft het eigenlijk niet om voor een outlaw te kiezen. Gaan er één of twee moto’s mee of zelfs een quad dan is het noodzakelijk de gewichten op te tellen. De standaard 3,5 ton van deze zwerfauto is snel bereikt. In dit geval is het misschien beter voor een maxi chassis van 4 ton te kiezen. Houdt er vooral rekening mee dat het grote gewicht op de achteras terecht komt. Een versterkt veersysteem zal zeker geen overdreven luxe zijn. Denkt er aan dat boven de gewicht grens van 3,5 ton een aantal verkeersbeperkingen zijn en het rijbewijs aangepast moet zijn.
Samen gevat De Weinsberg CaraBus 630 MEG Outlaw is best geschikt voor jonge sportievelingen die de compromissen in het interieur zonder morren er bij nemen. Voor hen is de wagen geweldig als moto's, fietsen of ander groot materiaal gemakkelijk in en uit de garage kunnen en er een goed en veilig onderkomen vinden.
Dethleffs, de fabrikant uit Isny, maakt een uitzondering bij de jubileum feestvierders. De meeste bekende fabrikanten kenden hun startjaren 10-15 jaren na de laatste wereldoorlog. De economie was goed aan het opleven, lonen stegen en we kregen meer vakantie. De fabricatie van tenten kende al succes. Na een uitgeregende vakantie begonnen de vakantiegangers meer naar iets comfortabeler uit te kijken. Caravans kwamen meer in beeld, van kampeerauto’s was toen nog geen spraak. Vandaar dat er veel fabrikanten rond deze tijd hun 50 tot 60 jarig bestaan vieren. Dethleffs kan nu een 90 jarig bestaan vieren omdat Arist Dethleffs in 1931 waarschijnlijk als eerste in Duitsland voor zich en zijn gezin een caravan bouwde.
De Aero van begin jaren 80
Caravans van na de oorlog hoewel ze op het eerste zicht niet veel veranderd blijken te zijn buiten de ontbrekende disselkoffer, zijn gewoonweg niet te vergelijken met de huidige constructies. Alles is intussen totaal verbeterd. Mooier en steviger meubilair, verlichting was enkel op gas en water moest men uit de kit in een potje gieten om koffie te maken, kasten die niet meer van de wand vallen na een rit op slechte wegen en banden die op het meest ongelegen ogenblik in flarden vlogen. Het koetswerk zit nu stevig gelijmd in elkaar. Een waterdichtheid garantie van 10 jaar en meer geven al meerdere fabrikanten. Er werd ook veel geëxperimenteerd met de vorm van de caravans. Dat kwam soms ten goede van de aerodynamische vorm, maar ten nadele van het interieur. Inhoudelijk werden bovenkasten kleiner en soms moeilijker te bevestigen, de kleerkast was bovenaan smaller, vooraan kon soms enkel een vast bed staan omdat de voorwand te schuin was en men er niet kon zitten.
De eerste Aero.
Zo ontstond in 1982 de eerste Aero met een flink hellend voorfront. Voor die tijd een modern interieur en goed afgewerkt. Toen waren er nog geen vaste bedden en werd de zithoek vooraan omgebouwd tot bed. Daar zitten was alleen geschikt voor kleine kinderen wegens het schuine voorfront. De slogan was: ”de caravan voor snelle chauffeurs”. Zijn vorm was het resultaat van het in 1980 ontwikkelde schaalmodel ZET 2000. Inderdaad de Aero 450 T had een prima weggedrag, helaas het verbruik van het trekkende voertuig schoot snel de hoogte in. We deden verbruiksproeven met een Dethleffs Nomad Luxus bijna dezelfde opbouwlengte en zelfde gewicht als de Aero 450 T Voor de Nomad Luxus hadden we op onze Datsun 2.8 zes cilinder een spoiler geplaatst. We hadden geluk om onder gelijke weersomstandigheden redelijk wat rijtesten te kunnen uitvoeren. Met de Nomad Luxus aan de trekhaak konden we sneller rijden en bij gelijke snelheid met de Aero 450 T was het verbruik telkens minder.
Veel veranderd.
Intussen is er veel verbeterd zowel aan de auto’s als aan de caravans en zijn er nauwelijks nog enkele caravans met een hellend voorfront. De meeste hebben nu licht afgeronde verticale hoeken vooraan, dat heeft zijn voordeel zonder het interieur er mee te belasten. Dat zien we dus ook bij de nieuwe Aero van Dethleffs. Het voorfront heeft nog een lichte helling en de profielen op de hoeken zorgen voor betere afvoer van de rijwind. De disselkoffer is geïntegreerd in het voorfront wat de aerodynamische vorm nog verbeterd.
Het jubileum model.
Nu komt de nieuwe Aero 2021 van Dethleffs in beeld als een frisse moderne caravan voor een gunstige prijs. De fabrikant richt zich hiermee tot een jonger prijsbewust publiek, dat toch graag nog wat comfort wil genieten. Zo biedt Dethleffs 3 verschillende interieurs aan met een licht meubilair en schuine bovenkasten wat het ruimtelijk gevoel sterk vergroot. De 5 aangeboden types hebben een klassieke indeling bijzonder geschikt voor paren met of zonder kinderen. Omdat het om jubileum modellen gaat kan men als optie een 90 jarig jubileums pakket bestellen, wat zeker niet te versmaden is. Voor iets meer dan 3.000 euro kun je dat pakket van de fabriek laten inbouwen. Voor winterkampeerders heeft Dethleffs zelfs een echt winterpakket ontwikkeld en als dat nog niet genoeg is bestaat er en nog een autark pakket.
De Indelingen
Om zeker te zijn dat de indelingen goed aanslaan bij de kampeerders hielden de ontwerpers zich aan de klassieke indelingen. Zo heeft de kleinste Aero 410 QS een dwarsbed vooraan en achterin een treinzit plus kleerkast. Een maatje groter is de Aero 470 FR met het beroemde Fransbed voorin en achteraan een ruime comfortabele U zitgroep. Voor gezinnen heeft men de Aero 500 QSK bedacht. De papa en de mama (?) slapen vooraan terwijl de kinderen in de stapelbedden mogen. Andere kampeerders zullen voor de Aero 510 ER of de nog iets grotere 520 ER kiezen omwille van de enkele bedden die het slaapgedeelte sieren. Alle types zijn 2,30 m breed en zijn tussen de 6,34 en de 7,51 m lang. De MTM’s kunnen oplopen tot 1.400 kg of zelfs met optie tot 1.800 kg.
Het 90 jarig jubileum pakket.
- Disselafdekking
- 17 duim alu velgen
- Een venster in de brede buitendeur
- Glanzend gladde aluminium buiten beplating
- Fliegendeur
- Een extra Midi Heki dakluik.
Foto's onder.
De eerste foto is een Aero 450 T waarmee we de testritten deden in 1983 ( met een ander trekkend voertuig)
Zonder gas, en een uniek design slaat de nieuwe CaraCito een andere weg in. Omdat de eerste caravan van het merk zonder gasflessen voor meer opbergruimte zorgt (een douche kan optioneel worden uitgebreid), drie bekledingsvarianten in bruine, blauwe of grijze tinten met standaard WEINSBERG borduurwerk heeft, daarbij zijn diepe roestvrijstalen spoelbak en besteklade in de keuken, keukenwerkblad en tafelblad met een kenmerkende mediterrane inrichting standaard. Dakramen en ramen (keukenraam met rolgordijn) laten veel licht binnen in het interieur. Met de comfortabele EvoPore HRC matrassen, stoffering en meubels in een mooi decor, evenals een nieuwe deur, is de nieuwe CaraCito verkrijgbaar vanaf 10.990 euro inclusief airconditioning met verwarming. Net zo uniek als de uitrusting en het ontwerp is de prijsprestatieverhouding wat de CaraCito ook aantrekkelijk maakt voor jonge kampeerders, gezinnen en een doelgroep met duidelijke budget ideeën interessant. Met verschillende opties en pakketten kan het natuurlijk nog verder en individueler worden uitgerust. De modellen (390 QD, 450 FU, 470 EU, 470 QDK, 500 QDK) laten ook niets te wensen over: naast de types voor één- en tweepersoonsbedden en indelingen met een Frans bed is de CaraCito ook beschikbaar voor gezinnen met extra stapelbedden. Het exterieur straalt met een duidelijk design in contrast met het witte plaatwerk op de zijwanden en het dak zijn de aluminium zijschorten en de wielkasten in antraciet. De ruime gasflessenbox biedt veel opbergruimte of desgewenst plaats voor twee 11 kg gasflessen.
TABBERT
2021 is het TABBERT jaar. In een evolutionair ontwikkelingsproces is in het exterieur een geheel nieuwe ontwerptaal gecreëerd, die de hoge ontwerpnormen van de caravans op het eerste gezicht zichtbaar maakt en met zijn opvallende extravagante uiterlijk het sterke, luxueuze voertuigkarakter naar buiten uitdrukt. De sterke punten van zijn heroverwogen nieuwe technologieën, het innovatieve TABBERT dak herontwikkeld met als resultaat volledig nieuwe normen voor caravaning, De dakneus in de voor- en achtersteven komt nu goed tot zijn recht en lijkt hij bijna op een spoiler. Het karakteristieke TABBERT schommelelement van de exterieurgrafiek wordt uitgebreid en opnieuw geïnterpreteerd samen met twee brede lijnen boven en onder de zijruiten wordt een vloeiend, samenhangend totaalbeeld gecreëerd, waaraan ook de nieuwe achterlichtbeugel bijdraagt. Afhankelijk van de modelreeks is het exterieur ontworpen met een riemstrip en boeg en achterspatborden als standaard nog eleganter of kan optioneel worden geüpgraded. Markeringslichten in de rok omlijsten het voertuig met homogeen licht en zorgen voor meer veiligheid en zichtbaarheid. ROSSINI, DA VINCI, VIVALDI, PUCCINI evenals BOTTESINI, BELLINI en BELLISSIMO hebben nu multi-LED-lampen met mistlampen. Met het storing sensorsysteem wordt elke storing aan het verlichtingssysteem direct aan de chauffeur gemeld. De manoeuvreergrepen aan de achterkant van de VIVALDI en PUCCINI hebben een edel chromen kap. Voor een groot laadvermogen kunnen optioneel de PUCCINI, VIVALDI en DA VINCI worden besteld met een chassis van twee ton. Vanaf het nieuwe modeljaar is de PUCCINI 550 E naast de breedte van 2,5 m ook verkrijgbaar met een slanke 2,3 m versie. Het anti-roll systeem ATC is nu standaard inbegrepen in de CELLINI SLIDE-OUT. Speciale extra in de ROSSINI, DA VINCI, VIVALDI, PUCCINI en CELLINI is er een voucher waarmee de MEDKIT gratis kan worden besteld een exclusieve set medicijnen voor apotheken die in geen enkele caravanapotheek mag ontbreken: b.v. Antiallergie, pijngel, wondspray en pijnstillers. Om te worden beschermd tegen diefstal hebben alle TABBERT-caravans een GPS-tracker, die ook verkrijgbaar is met een levenslange licentie voor onbeperkte, EU-brede volgfunctie vanaf modeljaar 2021.
ROSSINI & ROSSINI FINEST EDITION Het instapmodel voor gevorderde gebruikers.
ROSSINI is het instapmodel in de TABBERT premium wereld. Voor het nieuwe modeljaar naast het nieuwe exterieur heeft hij een nieuw meubeldecor en nieuwe gestoffeerde woonruimtes (stof en synthetisch leer) gekregen in natuurlijke beige, bruine en grijze tinten, waardoor het een nog exclusiever tintje krijgt en de aangename sfeer nog meer nuanceert. . Het 32 mm dikke dak met een aluminium toplaag is optioneel ook leverbaar in GVK. Een nieuw pakket maakt hem op verzoek nog veiliger Het beveiligingspakket bevat het antirolsysteem ATC, het veiligheidsslot AL-KO Safety Compact en een gasdetector. Vanaf 2021 is de ROSSINI leverbaar.
Perfect gevormd tot in het kleinste detail, luxe gecombineerd met sportieve elegantie die eigenlijk moeilijk worden verhoogd. En toch: de nieuwe SUN I is van nog hogere kwaliteit, met nog betere functionaliteit, in het nieuwe modeljaar. Het hertekende voorfront geeft het luxe uitzicht van KNAUS met zes full-led-koplampen in een unieke U-vorm een onmiskenbaar gezicht. Tegelijkertijd zorgen de nieuwe koplampen voor uitstekend zicht. Sportieve, opvallende decorelementen in chroom- en carbonlook onderstrepen het dynamische karakter van het voertuig en geven het een hoge herkenningswaarde. En het interieur van de nieuwe SUN I straalt ook luxe uit op het eerste gezicht verwarmde dubbele vloer in jachtlook, opvallend natuurlijk mat houten decor met een uniek gevoel, meubelgrepen in zwart en chroom, donker keukenblad en eettafel, verlichting geïntegreerd in muren en meubels, die de KNAUS swing opneemt in vloeiende, filigranen lijnen en tegelijkertijd het unieke ontwerp van de SUN I benadrukt de woonkamer belichaamt tijdloze elegantie. Tegelijkertijd is het buitengewoon gezellig en uitnodigend door de comfortabele zitgroep bekleding, die in verschillende elegante kleuren ook verkrijgbaar in echt leer. De keuken biedt veel ruimte om te koken en praktische opbergmogelijkheden voor een breed scala aan keukengerei. De 177 liter koelkast is aan beide zijden te openen dankzij de dubbele stop. Veel bagage kan worden opgeborgen in kleerkasten, opbergvakken en open schappen in het slaapgedeelte voor twee personen, ontworpen in lichtgrijze tinten. Op het hefbed in de boeg kunnen twee andere passagiers hun bedje dekken. De badkamer met aparte toiletruimte straalt echte wellnessflair uit. De nieuwe SUN I zal vanaf 2021 met dubbele as beschikbaar zijn op de 900 LEG- en 900 LX-indelingen.
L! VE reeks
Energiek, jong, modern, actief dat is L! VE, de starterserie van KNAUS. De L! VE modellen bieden een gezellige en stijlvolle tijdelijke woning met de beste benutting van de ruimte, goede uitrusting en een mooi interieur, tegen een interessante prijs. Voor het nieuwe modeljaar hebben L! VE I, TI en WAVE een nieuwe, frisse, nog huiselijkere uitstraling gekregen met het MATARA TEAK meubeldecor, en drie standaard gestoffeerde woonruimtes. Als optie kunnen ook andere stoffen en een versie van echt leer worden besteld. Er is ook een 27-inch televisie op aanvraag. De uitgebreide sfeerverlichting zorgt voor sfeervol, aangenaam licht. Alle indelingen van de integrale L! VE I hebben nu de 700 mm brede buitendeur. Optioneel zijn ze ook leverbaar met ALDE vloeistof vloerverwarming. En naast de 650 MEG en 700 MEG heeft de L! VE I een nieuw type met dubbele as, de 900 LEG op een 5 ton chassis. Als geen andere integrale toont het aan dat luxe niet per se duur hoeft te zijn, maar dat ruimte niet te versmaden is in een zwerfauto. De 900 LEG overtuigt met twee eenpersoonsbedden achterin, een hefbed met een breedte van 150 cm in de boeg, extreem grote L-vormige zitgroep met veel plaats om gasten uit te nodigen, veel bergruimte, grote kleerkasten en een natte cel met aparte douche.
VAN TI & VAN TI VANSATION
Grote badkamer, eenpersoonsbedden met een lengte van meer dan twee meter aan beide zijden, grote, comfortabele zitgroep, brede buitendeur, gemakkelijk toegankelijke gasfleskast, dit alles is mogelijk in de bouw van een kampeerauto, elk voertuig kan verschillende van deze voordelen bieden. Maar slechts één wagen heeft al deze eigenschappen tegelijkertijd de nieuwe VAN TI. Hij werd volledig her ontwikkeld voor modeljaar 2021 de focus lag hier op functionaliteit, goede kwaliteit en de nieuwste technologie. Het resultaat is een gedeeltelijk halfintegrale die binnen groter lijkt dan buiten. Bijna tien cm meer binnenruimte zonder de buitenlengte van het voertuig te vergroten met het FoldXpand productieproces heeft KNAUS een knappe technologie ontwikkeld. De nieuwe achterlichtbeugel vormt een vlak oppervlak met de achterwand, dit creëert een volledig nieuwe koetswerkfront met ruimte besparende binnenkant. Automotive materialen zijn kenmerkend voor het gehele voertuig, bijvoorbeeld vooraan met eigen verlichting, die perfect in de leefruimte past. Heldere leuke tinten domineren het interieur van de twee indelingen 550 MF en 650 MEG het discrete patroon van gordijnen en kruislings gelamineerd hout en het lichtgekleurde hieldecor komen overeen met de meubels in verschillende matte materialen (synthetisch leer of microfiber en gestructureerd materiaal) in contrasterende kleuren. Op verzoek kunnen ook actieve stoffen en een echt lederen versie worden besteld. Bijzonderheid de veiligheidsgordels zijn bekleed en is bijna onzichtbaar een visueel genoegen. De zitplaats in de nieuwe VAN TI is twaalf cm groter. Dankzij rugkussens met aanzienlijk meer volume en een ergonomisch gebogen lendensteun wordt maximaal zitcomfort bereikt. Optioneel heeft de 650 MEG-indeling een vrijstaande tafel voor meer comfort, een zijzitje biedt extra ruimte aan de eettafel. De keuken met een vergroot werkblad biedt voldoende plaats voor thuiskoks en de 650 MEG heeft zelfs een vak dat perfect past op een koffiezetapparaat inclusief een capsulehouder. De draaibare badkamer in de grootste van de twee interieurs is knap doordacht. De douchekolom is verborgen achter de draaibare muur wanneer deze niet wordt gebruikt, waardoor een groot vlak vrij komt voor het wastafeltje. De combifunctie van de douche is zo ontworpen dat deze intuïtief kan worden begrepen en bediend zonder ingewikkelde vouw- en sluitmechanismen. Handdoeken en tal van toiletgerief kunnen in een brede kast worden opgeborgen. De badkamer wordt afgesloten met een elegante een schuifdeur. Zelfs in de kortere interieurs 550 MF met badkamer met aparte wastafel, Frans bed en kledingkast, is er veel ruimtegevoel.
De dakkap van de nieuwe VAN TI met geïntegreerde isolatie is standaard gemaakt van vezel versterkt polyurethaan. Deze zogenaamde LFI-componenten (injectie met lange vezels) zijn lichter, geurloos, extreem stabiel en resistent, zowel bij extreem hoge als lage temperaturen.
Nog een uniek detail aan de buitenkant: de twee gasflessen bevinden zich naast elkaar in de gaskoffer en kunnen eenvoudig en gemakkelijk worden verwisseld. Door het elektrische systeem van het voertuig in de garage achterin te plaatsen, wordt ook het gebruiksgemak vergroot, al het belangrijke is daar gemakkelijk toegankelijk en vereenvoudigt het onderhoud.
Ook nieuw in modeljaar 2021 het rijkelijk uitgeruste speciale model VAN TI VANSATION. De VANSATION uitrusting omvat de speciale modelbekleding WINTER WHITE met moderne zwart-witcontrasten, een 27 duim televisie, head-up display, achteruitkijkcamera inclusief bekabeling, cruise control radio DAB +, alles-in-één Navigatiesysteem met kampeersoftware, Truma iNet-systeem, Truma CP-Plus digitaal bedieningspaneel voor verwarming, LED-dagrijverlichting, elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels, BWT waterfilter en 16 duim lichtmetalen velgen.
Zowel VAN TI als VAN TI VANSATION betreden het nieuwe modeljaar op Fiat Ducato-basis.
WEINSBERG
Voor 2021 brengt Weinsberg niet alleen veel nieuws voor zijn vakantievoertuigen ook de site werd flink opgewaardeerd.
Een ander bedieningspaneel in de zwerfauto’s toont duidelijk alle niveaus en is nog intuïtiever gemaakt met de draai- drukschakelaars. Daarnaast is er voor alle kampeerauto’s het praktische Thule fietsbevestigingssysteem, waarmee de fietsen in de garage achterin veilig kunnen worden vastgezet. CaraHome en CaraCompact EDITION [PEPPER] staan nu op het Fiat Ducato-chassis. De CaraHome heeft ook een optionele traploos verstelbare achterruit gekregen en een nieuw houtdecor dat het interieur een nobel tintje geeft. De speciale uitrusting van de CaraCore werd opgewaardeerd met een ALDE vloeistof vloerverwarming. In combinatie met de optionele EXKLUSIV opklapdeur zijn garagedeuren en servicekleppen bovendien voorzien van centrale vergrendeling. Een verrijking in de pakketuitrusting van alle WEINSBERG voertuigen heeft de nieuwe MEDKIT veel nuttige medicijnen voor noodgevallen. Alle 17 duim aluminium velgen van de zwerfauto’s zijn uitgerust met all-season banden.
CaraLoft en CaraSuite
Compact, maar comfortabel, veel uitrusting, modern ontwerp, doordachte details zijn de sterke punten van CaraLoft en CaraSuite. Voor het nieuwe modeljaar krijgen de twee halfintegrale een LFI dakkap in een moderne vorm die het dynamische karakter van het voertuig onderstreept. LFI een bijzonderheid in deze prijsklasse staat voor injectie met lange vezels, d.w.z. de dakkap met geïntegreerde isolatie is gemaakt van vezel versterkt polyurethaan, waardoor deze licht en tegelijkertijd zeer stabiel is zelfs bij extreme temperaturen.
Beide voertuigen hebben hetzelfde bestelwagen model (2,94 m buitenhoogte, 2,18 m binnen breedte), wat zorgt voor een ruimtelijk gevoel en veel opbergruimte in de CaraLoft. De CaraSuite biedt standaard een hefbed in vooraan, in plaats daarvan zijn bovenkasten mogelijk. CaraLoft en CaraSuite hebben ook een ALDE-boiler en rijden het nieuwe modeljaar elk in drie indelingen in CaraLoft 600 MF, 650 ME, 650 MF, CaraSuite 650 MF, 650 MG, 700 ME
Knaus, Tabbert en Weinsberg brengen nieuws voor 2021
KNAUS TABBERT en WEINSBERG tonen hun nieuwigheden voor 2021
De innovaties voor het modeljaar 2021
Uitdagingen accepteren, technologie en design voortdurend verbeteren en de toekomst van caravaning revolutioneren. Knaus Tabbert zet de volgende beslissende stappen voorwaarts.
De eerste helft van 2020 stelde iedereen voor grote uitdagingen maar: er is momenteel geen vakantie die veiliger is en meer potentie heeft dan caravaning. Het eerste kwartaal van 2020 liet al zien hoe groot deze mogelijkheden zijn, wat wederom zeer succesvol was voor Knaus Tabbert GmbH. In het eerste kwartaal steeg de omzet in het percentage met dubbele cijfers in vergelijking met hetzelfde kwartaal van het voorgaande jaar. Op deze manier kon Knaus Tabbert zelfs in tijden van crisis zonder staatsteun verder werken. Caravaning staat al lang centraal in de samenleving. Daarom kijkt Knaus Tabbert meer dan positief en toonde op de jaarlijkse persvoorstelling van dit jaar frisse ideeën en innovatieve nieuwe ontwikkelingen voor modeljaar 2021 De toekomst van de caravan komt binnen handbereik, onder het motto "We move". Vrijetijdsvoertuigen van de toekomst zijn caravans en zwerfauto’s zoals we in de komende beurzen zullen kunnen zien.
De hoogtepunten van modeljaar 2021 zijn onder meer:
CUV's KNAUS en WEINSBERG
CUV’s zijn omgebouwde bestelwagens.
• Groot ruimtegevoel: panoramische dakramen voor de CUV's van KNAUS en WEINSBERG. • Gezellige slaapkamer op het dak: CUV's met een innovatief pop-top dak. • Dynamisch, comfortabel, veilig: KNAUS BOXDRIVE op MAN TGE. • Frisse uitstraling: de CaraTour van WEINSBERG met een nieuw interieur.
KNAUS • 60 jaar KNAUS: voor een mijlpaalverjaardag: SÜDWIND, BOXSTAR en SKY WAVE als speciale jubileummodellen 60 JAAR KNAUS. • Pure luxe: de SUN I in een nieuw design - nog sportiever, opvallender, nobeler. • L! VE is leven: nieuwe grote indeling 900 LEG - L! VE I nu ook met dubbele as. • VANSATION - Sensation: De VAN TI volledig her ontwikkeld, ook als een uitgebreid uitgerust speciaal model VANSATION.
WEINSBERG • Bewezen en nu nog beter: Cara Loft en Cara Suite met LFI-dakkap en andere revisies. • Weg van gas: de nieuwe Cara Cito met zijn unieke design is de eerste WEINSBERG-caravan zonder gasflessen.
TABBERT • Binnenkomst in de luxe wereld: de ROSSINI met een nieuw exterieur, ook als een rijkelijk uitgeruste FINEST EDITION. • TABBERT-traditie met moderne elegantie voor de nieuwe DA VINCI.
T @ B • Tijdloos, iconisch, retro: de T @ B zet een steile succescurve voort in het nieuwe modeljaar.
HUUR EN REIS • Huur een voertuig, stap in, geniet van uw vakantie: momenteel meer dan 170 verhuurlocaties en 1.900 huurcaravans, kampeerauto’s en CUV's. • Altijd bij de hand: alle details over autoverhuur, informatie over reisbestemmingen, noodnummers.
CUV's (Caravaning Utility Vehicles) KNAUS en WEINSBERG. Twee merken die in 2021 nog een stap verder gaan, de CUV's rijden het nieuwe modeljaar nog beter en innovatiever in. In de KNAUS BOXSTAR en BOXLIFE evenals in de WEINSBERG CaraBus en CaraTour creëert het grote SKYROOF panoramische dakraam vooraan (voor voertuigen met H2-dakhoogte) een groot ruimtegevoel, terwijl er tegelijkertijd veel licht binnen valt. Bijzonderheid: het nieuwe panoramavenster kan worden geopend en heeft daarom naast het verduisteringsgordijn een hor. Het nieuwe, innovatieve uitklapbare dak in de BOXSTAR, BOXLIFE en WEINSBERG CUV's (met L2H2-, L4H2- en L5H2-chassis) biedt een enorm ruimteprofiel. Als absolute nieuwigheid in de industrie is het gebouwd in compacte, extreem stabiele LFI-technologie (injectie met lange vezels). Om optimale lucht- en lichtomstandigheden te creëren, bevindt de geïntegreerde Heki zich precies boven het inkom gebied wanneer het dak gesloten is. Bovendien is het nieuwe uitklapbare dak aerodynamisch geoptimaliseerd voor een lage luchtweerstand tijdens het rijden. Extra ruimte creëren in het voertuig is heel eenvoudig: hang de ladder in de boeg, til het dak gemakkelijk met de hand op en de slaapkamer op de bovenverdieping van de CUV is klaar. Comfortabele uitbreiding met sfeerverlichting en geïntegreerde leeslampjes, verwarmingsopeningen en een comfortabele matras (2 x 1,35 m) zorgen voor een nachtrust. De gesloten onderbouw van het uitklapbare dak met ventilatiekanalen voor de matras verhoogt de stijfheid en het draagvermogen van het dak. De matras zelf wordt geventileerd met een extra stof om vochtophoping te voorkomen. Voor degenen die in bed een film willen kijken of een e-book willen lezen, zijn er USB-aansluitingen voor het opladen van tablets, mobiele telefoons, enz. Vervolgens kunnen de apparaten worden opgeborgen in de geïntegreerde schapjes. Als je graag in de frisse lucht ligt, beschermt een muskietennet je tegen ongewenste bezoekers. Voordat de reis verder gaat, wordt het pop-up dak eenvoudig met de hand teruggevouwen met behulp van een slinger en ligt het vervolgens plat en ruimtebesparend op de CUV. Bij de typen 600 en 630 is naast de geïntegreerde Heki een extra dakraam achterin of een dak airco mogelijk. Om het silhouet van de zwerfauto te behouden, is het frame van het uitklapbare dak verlengd om de lengte van het voertuig te evenaren. De nieuw ontwikkelde luifelbeugel inclusief regengoot past perfect op het frame, zowel optisch als praktisch.
KNAUS Voor de compacte KNAUS wagens brengt het modeljaar 2021 nog meer innovaties: de BOXDRIVE krijgt een nieuw chassis en rijdt net als de kampeerauto VAN TI PLUS nu op MAN TGE. De voordelen zijn duidelijk: tal van assistentiesystemen, zoals Noodremming en starthulp op hellingen, ESP, ABS en vermoeidheidsdetectie bieden hoge veiligheid en comfort. De BOXDRIVE is nog steeds verkrijgbaar als 680 ME en met nieuwe uitrustingspakketten.
WEINSBERG En de WEINSBERG CaraTour krijgt ook een nieuwe, sportieve, coole look in het interieur: gebaseerd op de "50 Years Limited Edition", waarmee de verjaardag van de WEINSBERG CUV's werd gevierd in 2019, zal het interieur van de CaraTour in 2021 kleuriger uitzien.Duurzame CPL-oppervlakken passen bij het sportieve, dynamische karakter van het voertuig. De nieuwe woonomgeving onderscheidt ook duidelijk de CaraTour van de CaraBus, die nog steeds verkrijgbaar is met het meubeldecor EFFECT ULME. Beide CUV reeksen, CaraBus en CaraTour, zijn nu ook verkrijgbaar met een nieuwe bekledingsvariant in synthetisch leer.
KNAUS Voor het nieuwe modeljaar hebben de kampeerauto’s van KNAUS verschillende optimalisaties gekregen: de VAN I PLATINUM SELECTION heeft nu dim- en grootlicht in LED-technologie. SKY WAVE en SKY TI kunnen op verzoek worden besteld met een 27 inch televisie. De 17 duim KNAUS-lichtmetalen velgen op grote en kleine zwerfauto’s werden opgewaardeerd met banden voor alle seizoenen. Omdat de velgen ook zoutwaterbestendig zijn en daarom ook bij uitstek geschikt in de winter, neemt hun gebruikswaarde enorm toe. Dit betekent dat er geen tweede wielen set nodig is, het voertuig kan het hele jaar door worden gebruikt met dezelfde banden. De variabele DESEO-caravan heeft een facelift gekregen of beter gezegd “backlift” waardoor de achterkant er nog opvallender uitziet met full-led verlichting. Ook de achterklep, die de volledige breedte van het voertuig beslaat, is technisch geoptimaliseerd. Vliegbescherming voor de grote opening aan de achterkant kan ook als optie worden besteld. De voor alle KNAUS voertuigen beschikbare insecten werende deur is nu nog stabieler en gebruiksvriendelijker. Het vergeeft elke onjuiste werking en kan, als het uit de geleiderail is gesprongen, gemakkelijk met één hand worden teruggezet naar de oorspronkelijke staat.
60 jaar KNAUS - jubileummodellen Hij zou dit jaar 100 zijn geworden: Helmut Knaus had een visie “gratis vakantiegeluk voor iedereen” en richtte 60 jaar geleden het succesvolle merk KNAUS op. Deze twee ronde verjaardagen moeten op de juiste manier worden gevierd met drie speciale jubileummodellen: In 1962, twee jaar na de oprichting van KNAUS, kwam de eerste SÜDWIND op de markt hij is sindsdien het caravanicoon. Naast de uitgebreide SÜDWIND uitrusting heeft het nieuwe jubileummodel SÜDWIND 60 YEARS KNAUS bekleding (optioneel ook met Active LINE-stoffen) en een decoratiepakket met borduursel van 60 YEARS. Op de buitenkant staan de 60 JAAR KNAUS sticker op de zijwand met de historische voertuigstickers van de eerste KNAUS caravans. De SÜDWIND reeks wordt uitgebreid met een populaire éénpersoons indeling, de 500 EU is compact met een nuttige lengte van iets meer dan vijf meter en biedt tegelijkertijd veel ruimte binnen. In totaal vier eenpersoons bedden vooraan en de omgebouwde U zitgroep achterin, tal van opbergvakken en schappen, ruime badkamer en keuken. Met maximaal zes slaapplaatsen is de SKY WAVE de ideale kampeerauto voor gezinnen, wendbaar en aerodynamisch dankzij de golfvormige dakconstructie een echte allrounder en mag als zodanig niet ontbreken in het assortiment jubileum modellen. De SKY WAVE 60 YEARS KNAUS wordt geleverd met een chassis in opvallend stormblauw metallic. De speciale stickers in nobele grijstinten worden aangevuld met de 60 JAAR KNAUS-stickers op de zijwand. Passend de COOL GREY bekleding met blauwe stiksels en net als het decoratiepakket met 60 JAAR KNAUS borduursel. Bijna precies 15 jaar geleden lanceerde KNAUS de eerste CUV. De BOXSTAR viert ook een klein jubileum: de BOXSTAR 60 YEARS KNAUS - natuurlijk ook verkrijgbaar met het nieuwe panoramische dakvenster of het innovatieve pop-topdak maakt indruk met zijn extravagante buitenkant, de buitenkleur stormblauw metallic, het donkere raamgebied. De zitkussens in CASUAL SILVER met blauwe stiksels en het decoratiepakket zijn ook voorzien van 60 YEARS KNAUS borduursel op de verjaardag BOXSTAR.
Concorde Liner generatie met nog meer luxe in 2021 Volledig nieuwe modellen: Liner 990 GI, 996 MI en 1090 GI Speciale modellen Liner "Diamond Series", credo "Red Edition" Het past in de bedrijfsfilosofie van Concorde om niet in alle series met tal van min of meer grote innovaties te werken. Concorde concentreert zich eerder op een specifieke serie voor elk modeljaar. Voor modeljaar 2021 betreft het de reeks liners.
Vanaf modeljaar 2021 zal de Liner reeks alleen onder deze naam verkrijgbaar zijn. Deze omvatten de nieuwe Liner 990 GI, 996 MI en 1090 GI modellen, de beproefde lay-outs van de voormalige Liner Plus-modellen en de speciale modellen van de "Diamond Series".
De drie nieuwe modellen van de liner-serie zijn allemaal gebaseerd op Mercedes Benz Atego. Met achterwielaandrijving, toelaatbaar totaalgewicht bijna 12 tot 15 ton, een 6 cilinders, 7,7 liter motor met een vermogen van 299 pk (220 kW).
Een grote autobusruit, met als bijzonderheid een PVB-folie tussen de binnen- en buitenruit, UV straling en hittebestendig. Nieuw ontworpen achterlichten en spoilers met opmerkelijke afmetingen van ongeveer 10 meter lang en bijna 2,50 meter breed bepalen de buitenkant van de nieuwe generatie liner. Het spreekt voor zich dat in deze klasse een rijbewijs klasse C vereist is volgens de bovengenoemde gewichtsgegevens. Het B rijbewijs is voldoende voor de Smart (Liner 990 GI) die in de garage wordt vervoerd, evenals de Fiat 500 / Abarth 500 of Mini-Cooper in de Liner 1090 GI.
Ruimte speelt geen rol in de nieuwe voeringmodellen. Het aanbod aan kleerkasten en bovenkasten is navenant genereus. Aan de achterkant lokken alle modellen met een eiland bed. De badkamer heeft “marmeren panelen” met een exclusieve optionele regendouche.
De keuken is een droom voor alle kookexperts. Het assortiment apparaten bestaande uit een gasfornuis en optionele inductie, twee roestvrijstalen wastafels met professionele waterarmaturen bieden een perfect speelveld. Dit omvat ook de 177 liter optionele compressor koelkast met de deurscharnieren aan beide zijden, het 20 liter vriesvak, de elektrisch uitschuifbare koffiemachine en de optioneel verkrijgbare magnetron en vaatwasser.
De woonkamer bestaat uit een L-vormige zithoek en tegenoverliggende lange zitbank. Het meubel- en interieurdesign fascineert door een exclusief ogende mix van lichte stof- / leer-tinten (vanille) en notenhouten meubelfronten in het Jatoba-Briljant tekening, zwarte hoogglans toepassingen, een flexibel uitschuifbare tafelconstructie evenals LED-plafondspots en indirecte verlichting.
Daarna volgt de bestuurderscabine (optioneel met hefbed), die door een overzichtelijke opstelling van alle instrumenten de bestuurder er een optimaal zicht op biedt en een hoog rijcomfort garandeert. Dit geldt ook voor de luchtvering standaard in beide klasse.
De nieuwe Liners maken over het algemeen indruk met innovatieve technologische hoogtepunten. Dit omvat het optionele Birdview camerasysteem, dat een perfect zicht rondom biedt en van onschatbare waarde is bij het manoeuvreren, parkeren of zelfs draaien (blinde hoeken) van de grote voertuigen. Hetzelfde geldt voor het hydraulische ondersteuningssysteem bij stilstand van het voertuig. Voldoende energie voor alle hightech accessoires zorgt voor een sterk lithium-ion batterijpakket en een stroomgenerator in de "kelder" voor het geval er geen 230 Volt stroom beschikbaar is.
De hydraulisch te openen achterklep, de elektrisch te ontgrendelen opberg- en servicekleppen en bijvoorbeeld de bredere koetswerkdeur, die met een cijfercombinatie of radiosleutel kan worden bediend, zorgen voor extra gemak.
De nieuwe Liner modellen beginnen bij ongeveer € 350.000
Naast de nieuwe liners worden ook nieuwe speciale modellen aangeboden onder de naam "Diamond Series". Dit is te herkennen aan de bekende luxe (interieur) uitrustingen, met name aan de opvallende groothoekverlichting, die als extra frontconstructie boven de kuip is gepositioneerd. Bovendien schitteren de "Diamond Series" -modellen met opvallende stickers, frameloze zijruiten in de cabine en van binnen met nieuwe, uitvoerig bewerkte (lederen) bekleding met een exclusief quiltpatroon.
De rest van het voertuig werd opgewaardeerd met kleine comfortverbeteringen. Bij alle modellen die op Iveco Daily-chassis zijn gebouwd, is bijvoorbeeld het stuur verwijderd om de bewegingsvrijheid op dit gebied te verbeteren en de bestuurdersstoel te verplaatsen. Bovendien krijgen alle modellen voor 2021 de nieuwe koelkast van 177 liter met een aan beide zijden openende deur, die ook kan worden gecombineerd met een magnetron of oven.
De Credo-serie komt in het modeljaar 2021 met de speciale serie "Red Edition" op de markt. Op het eerste gezicht (exterieur) schittert dit met opvallende rode buitenspiegels, een overeenkomstig gekleurd exterieurdesign en opvallende privacy zwarte beglazing. Binnenin heeft Concorde de editie-modellen opnieuw ontworpen met bovenkasten in grijsachtige Magnolia-fronten. Het zitmeubilair en de woonkamer maken indruk met een speciaal tweekleurig lederen interieur.
Let op zwerfautomobilisten er is een nieuwe en comfortabele overnachtingsplaats in Kamp-Lintfort in Nederrijn.
38 comfortruimtes ook voor grote kampeerauto’s , 6 x 12 meter percelen Betalen met kaart Elektriciteitsfacturering naar verbruik;
Sanitairgebouw met douches Locatie dicht bij de stad met veel recreatiemogelijkheden
De parkeerplaats aan de Gohrstrasse is nu officieel geopend. Op het circa 5.400 vierkante meter grote terrein zijn 38 comfortabele parkeerplaatsen met ruime kavels. De parkeerplaats met slagboomgeleide toegang is centraal gelegen op slechts ongeveer 900 meter van het centrum van Kamp-Lintfort. Het terrein heeft een sanitair blok, beide met gratis toiletten en wastafels en aparte badkamers (douche / wastafel / toilet) die tegen betaling gebruikt kunnen worden. Voor de bezoekers zijn een verswaterstation, aan- en afvoerstation en een overrijdbare grijswaterschacht beschikbaar. In lijn met de hoge ruimtestandaard is er een 230V-voeding met verbruiksafrekening. De site beschikt ook over gratis WiFi. Met een basisoppervlakte van 6 meter breed en 10 tot 12 meter diep bieden de parkeerplaatsen ook voldoende ruimte voor grote kampeerauto’s. U kunt aankomen van 06:00 uur tot 22:00 uur. De parkeerplaats en betalende diensten kunnen niet met baargeld betaald worden. Betalingen worden afgewikkeld aan de serviceautomaat met een SmartCard, die wordt aangevuld met een EC-kaart of creditcard. Het tegoed wordt bij vertrek terugbetaald. Honden zijn welkom, maar dienen op het veld aangelijnd te zijn. Een overnachting kost 12 euro per kampeerauto. Een uitgebreid luxe ontbijt in het Wellings Parkhotel is beschikbaar voor 16,50 euro. Ook voor lunch en diner biedt het hotel culinaire opties voor bezoekers, van bier en hamburgers tot het klassieke meer gangen menu met wijn begeleiding in restaurant Sommer garten, Wellings Wirtschaft, de wijnbar of het terras aan het meer. Maar ook zelfcatering wordt overwogen. Er is een bakkerij, die ook op zondag geopend is, en een plaatselijke supermarkt op 200 meter afstand.
Naast de ruime parkeerplaatsen, loopt de rustige beek "Große Goorley" Vanaf de parkeerplaats van de zwerfauto's kunt u de hele stad te voet of met de fiets verkennen. Of het nu het historische klooster Kamp is, met zijn baroktuinen en het museum met schatkamer over het leven van de cisterciënzer monniken in Kamp-Lintfort, de moderne Hogeschool Rijn-Waal met de regelmatig toegankelijke 3D-productie FabLab of de industriële cultuur van de voormalige mijn met grote moderne Mijnpark en informatiecentrum voor alles wat met stad en mijnbouw te maken heeft. Er valt veel te ontdekken in Kamp-Lintfort. De State Garden Show 2020 in Kamp-Lintfort zal ook plaatsvinden tot half oktober. Het biedt prachtige showtuinen en vele andere (floristische) attracties.
Maar er is ook veel te beleven in de omgeving: met uw eigen of geleende Niederrhein-fietsen, van het hotel kunt u de Nederrhein gaan verkennen. De Niederrhein Route, de Baumkreis Route en andere lokale fietsroutes staan in de regio goed aangegeven. Maar ook wandelaars vinden op de Niederrhein Weg, de mijnwandel route, de K-Weg rondom Kamp-Lintfort en vele andere routes naar de naburige steden kleine en grote wandeltochten. Informatiemateriaal is beschikbaar in het servicegebied van de parkeerplaats of digitaal met gpx download op
Nieuwe speciale caravan stijl 493 K in het LMC jubileumjaar
Deel twee van de" 65-jarige editie ".
Aan het begin van het jaar lanceerde LMC de Van 643 G met speciale uitrusting aan boord en een bijzonder exterieur. Na de kampeerauto’s wordt in het jubileumjaar van Sassenberger de wereld van caravans uitgebreid. Klanten kunnen zich verheugen op het 65-jarige model Style 493 K in modeljaar 2021. “Met zijn comfortabele uitrusting en vele extra's voor een speciale prijs is de Style 493 K een leuke aanbieding. Het is bijvoorbeeld het ideale instapmodel voor jonge gezinnen die in de zomer misschien voor het eerst met een caravan beginnen. Op de zogenaamde "Route 65" zijn tot eind december verschillende nieuwigheden gepland.. In vergelijking met vorig jaar, de Style 490 K, is het toegestane totale gewicht van de nieuwe 493 K caravan met ongeveer 400 kg toegenomen tot 1.700 kg; een pluspunt voor gezinnen die veel bagage willen meenemen. Het jubileumpakket bevat ook hoogwaardige aluminium velgen en de stickers van buiten zijn een echte blikvangers. Binnen zorgt het 230 Volt luchtcirculatie systeem voor een efficiënte warmteverdeling door de caravan. De design bekleding is naargelang het model exclusief geborduurd met een 65 jarig opschrift. Hij heeft een compressor koelkast in plaats van absorptiekoelkast aan boord. Terwijl de conventionele absorptiekoelkast met gas een koeltijd van een hele dag nodig heeft, is de 15 kg lichtere compressorkoelkast al na twee uur klaar voor gebruik. De compressor scoort zelfs bij hoge buitentemperaturen een laag verbruik. Een klein nadeel van de compressor koelkast is dat ze enkel op elektriciteit werkt. Tegelijkertijd is, in vergelijking met de gasoplossing, de ventilatie aan de zijwand al geïntegreerd in deze stroom voerende versie. De "65 Years Edition" Style 493 K is verkrijgbaar voor een speciale prijs van 19.990 euro.
De LMC Van 643 G rijdt voor het jubileum model met uitgebreide standaard uitrusting en bestuurderscabine in Artense Grau precies op tijd voor het jubileum is hij klaar voor gebruik. De nieuwe LMC Van 643 G. met een 165 pk motor inclusief Eco-Pack, brengt precies de kracht op om tot vier reizigers te vervoeren. Een voordeel is zeker het gewicht, met een toegestaan totaal gewicht van 3.500 kilogram. De totale lengte is 6,76 meter en een breedte van 2,22 meter. De afmetingen zijn ontworpen om zoveel mogelijk comfort en functies aan boord te combineren. Wat verder spreekt voor de LMC Van 643 G is de stahoogte van 1,98 meter. Het speciale model gaat als "65-jarige editie" de weg op voor de verjaardag van de Sassenberger kampeerauto en caravan specialisten. Een passend geschenk uit het Münsterland met een duidelijk prijsvoordeel: de prijs voor de eindklant is vanaf 56.900 euro dit omvat "bovenop" toebehoren ter waarde van ongeveer 18.500 euro. Het hete lucht winterpakket verkrijgbaar voor 1.890 euro, het warmwaterpakket kost 4.190 euro. Ook verkrijgbaar voor de speciale prijs "65 jaar editie". Geventileerd meubilair, ramen met rolluiken en geïsoleerde vuilwatertanks. De bestuurders cabine is geschilderd in Arctic grijs. De grote garagedeur aan de achterkant (80 x 110 cm) kan worden gebruikt om veel apparatuur op te bergen. De twee vaste eenpersoonsbedden kunnen na ombouw aan de achterzijde worden uitgebreid tot drie, extra slaapruimte kan worden gecreëerd door de middelste zitgroep om te bouwen. Meubilair met rug ventilatie voor het best mogelijke binnen klimaat, hoogwaardige koudschuim matrassen, led-binnenverlichting, ramen met multifunctionele rolgordijnen inclusief privacyscherm en handmatige airconditioning zijn standaard in het interieur. In de keuken is een koelkast van 110 liter geïntegreerd plus een driepits kooktoestel met elektrische vonkontsteking. Op het gebied van speciale uitrusting scoort de 643 G met twee comfortabele winter arrangementen. Het pakket warme lucht en warm water is inclusief vloerverwarming.
LMC optimaliseert zijn kampeerauto reeks voor het modeljaar 2021.
De nieuwe kampeerauto’s hebben een woonoppervlak van ongeveer 15 tot 17 vierkante meter wat redelijk veel comfort biedt. Voor zowel het interieur als voor het exterieur zijn een verscheidenheid aan slimme oplossingen door gevoerd. Na het Jubileummodel Van 643 G met veel extra’s komt een vijfde indeling van de populaire Element reeks op instapniveau en hetzelfde bij de Cruisers, een compleet nieuwe reeks. Nieuwe indeling met een tweepersoonsbed aan de zijkant. Een indeling dat vooral populair is bij beginners, blijft groeien. Na presentatie van de indelingen T668 G, T758 G, T608 en T748 wordt de lichte en compacte reeks uitgebreid met de T638. Het 6.98 m lang type, met een breedte van 2,32 meter, heeft een lage Coupé instap. In tegenstelling tot de andere vier modellen is in de T638 het grote dubbele bed rechtsachter aan passagierszijde. Bij alle Element indelingen is een elektrisch verstelbaar hefbed optioneel voor maximaal twee bedden. Slimme opberg plaatsen bieden meer ruimte in het instapgebied. Het opvouwbare tafelblad is goed doordacht voor meer bewegingsvrijheid in de woonruimte. XXL douche en toiletruimte in de badkamer zijn gescheiden van elkaar. De koelkast is te bestellen vanaf een inhoud van 142 liter. In aanvulling op de nieuwe T748 en T758 G, de twee langste Element modellen kan de middelste zitgroep eenvoudig worden omgebouwd tot een extra bed en dat met een toegang tot de deur. De achterlichten helpen ook bij het exterieurdecor. Voor meer daglicht binnen zorgen de grotere ramen. Samen gevat hebben de doordachte halfintegrale bestelwagens voldoende ruimte voor maximaal vier personen en naar wens een badkamer.
De nieuwe halfintegrale Cruiser T komt met twee indelingen.
De Cruiser T732 G heeft een breedte van 2,32 m en een lengte van 7,55 m en is voorzien van een comfortabele ruime badkamer, inclusief apart toilet en doucheruimte. De T662 G is identiek in breedte, die een Variobad aanbiedt in een lengte van 6,99 meter. Dankzij de warme maar discrete beukenlook in het interieur met tijdloze witte panelen en de hoogwaardige stof of lederen bekleding scoort het half integrale duo hoog dankzij een aangename sfeer aan boord, waaronder ook de indirecte verlichting aan de bovenkasten helpt. Winterrugleuningen in de comfortabele L-zitgroep zorgen voor voldoende luchtcirculatie voor een aangenaam klimaat zelfs bij koude temperaturen. De midden zitgroep kan men ombouwen tot een extra bed. Met de Cruiser V646 G biedt LMC in het nieuwe modeljaar ook een dynamische bestelwagenvariant. Hij is gericht voor een bijzonder actieve doelgroep die maximale mobiliteit vraagt met het juiste comfort tijdens vakantiedagen. Met een lengte van 6,76 meter en slechts 2,22 meter breed heeft de wendbare Cruiser V het potentieel om absolute nieuwkomers onder het GFK-dak te inspireren. Wat het nieuwe LMC-Van en de twee Cruiser T verenigt, is de lage voertuighoogte met die voor de karakteristieke afgeplatte, elegante dakovergangen van Sassenberger. De grote garage achter, achteruitrij camera voor optimale veiligheid en verwarmde geïsoleerde vers- en afvalwatertanks maken het reizen nog aangenamer. Bij het interieurontwerp omvat het opbergvak, onder de zetel en de USB-aansluitingen voor de lightrail dezelfde uitrusting. Standaard op de nieuwe cruiser trio zijn twee slaapplaatsen, de derde is optioneel, nog twee zijn voorbij de uitklapbare dakoptie is mogelijk.
Nog Cruisers
Twee halfintegrale voertuigen en een busje voor verschillende doelgroepen: LMC presenteert de T662 G, de T732 G en de V646 G
LMC Caravan GmbH & Co.KG heeft een pakket van drie in het modeljaar 2021 met de nieuwe cruisers. De varianten T662 G, T732 G en V646 G worden nieuw op de Europese wegen en parkeerplaatsen. “De twee nieuwe halfintegrale voertuigen zijn kampeerauto’s van topkwaliteit. Niet alleen, maar ook voor oudere reizigers die bijvoorbeeld op zoek zijn naar een betrouwbare en comfortabele metgezel voor hun golfvakantie of rondleidingen door de stad, ”zegt Bodo Diller, Brand Manager bij LMC, en voegt ter vergelijking toe:“ De compacte bestelwagenvariant is steeds meer gericht op de jongere doelgroep die op zoek is naar de hoogste mate van flexibiliteit en mobiliteit, die hier 's ochtends en' s avonds aanwezig is en zich na de sportieve activiteiten verheugt op een kwalitatief hoogwaardig voertuig als recreatie. ”Lage voertuighoogte en veel extra’s Het exterieur verenigt onder andere de lage voertuig hoogte, de afgeplatte en elegante dak overgangen in de typische LMC-stijl, de grote garage achterin, de achteruitkijkcamera voor optimale veiligheid en verwarmde en geïsoleerde vers- en afvalwatertanks. Uitgerust met hetzelfde interieurdesign zijn de stahoogte van 1,98 meter, voldoende bergruimte in de kasten en zitbanken en flexibele USB-aansluitingen. De drie nieuwe cruisers worden standaard geleverd met twee slaapplaatsen, de derde is optioneel en er zijn er nog twee mogelijk met het uitklapbare dak. "Zorba Stone" is de naam van de bekledingsversie voor het interieur, als u liever een lichtere kleur heeft, kunt u optioneel kiezen voor "Nevada Beige" De Cruiser T 732 G is met 7,55 meter de langste van het nieuwe LMC-trio, met een breedte van 2,32 meter, voorzien van een comfortabele badkamer. De T 662 G met een lengte van 6,99 meter is identiek in breedte en biedt een Variobad. De Cruiser V646 G heeft dit ook aan boord. Met een lengte van 6,76 meter heeft de dynamische bestelwagen een breedte van slechts 2,22 meter. Bodo Diller is ervan overtuigd: "Het trio heeft het potentieel om absolute nieuwkomers in kampeerauto’s aan te spreken en te inspireren."
Concorde en PhoeniX presenteren de LMD in Aschbach
"Luxury Motorhome Days" van 7 tot 14 september 2020
Exclusieve samenwerking met PhoeniX en Concorde
150 tentoonstellingsvoertuigen, nieuw en gebruikt.
Maximaal 500 VIP bezoekers per dag
Openluchtpresentatie met optimale hygiëne maatregelen.
De "Luxury Motorhome Days" vinden dit jaar voor het eerst plaats. Een presentatie van exclusieve luxe kampeerauto’s, gezamenlijk gecoördineerd en georganiseerd door Concorde Reisemobile GmbH en Schell Fahrzeugbau GmbH (PhoeniX).
Het evenement, opgevat als een puur verkoop presentatie, presenteert bezoekers met ongeveer 150 voertuigen, de nieuwste modelinnovaties, de beproefde modellen, maar ook gebruikte (tot 5 jaar) luxe voertuigen in een rustige en ontspannen sfeer. Met deze diversiteit kan vrijwel elke plattegrond worden gedekt. Er kunnen maximaal 500 bezoekers per dag inschrijven. Ze moeten zich vooraf elektronisch registreren en kunnen dan de site betreden met hun gepersonaliseerde VIP-ticket voor de betreffende dag. Deze verordening dient om de hygiënevoorschriften consequent uit te voeren. Deze laatsten profiteren ook van de gunstige algemene voorwaarden van een openluchtpresentatie.
Het evenement vindt plaats van 7 tot 14 september 2020 van 10.00 uur tot 18.00 uur. Deze datum is niet willekeurig gekozen, maar is gebaseerd op een productiestop die noodzakelijk is vanwege productie arbeidsrechtelijke vereisten en maakt ook het gebruik mogelijk van bedrijfsruimte voor de tentoonstelling en werknemersparkeerplaatsen voor het parkeren van bezoekers voertuigen. De "Luxury Motorhome Days" is puur een verkoopevenement. Alle handelspartners van Concorde en PhoeniX krijgen de kans om lokaal aanwezig te zijn in Aschbach. Bezoekers die zijn uitgerust met dagelijkse VIP tickets worden verzocht de tijdelijke parkeerplaatsen vrij te maken voor bezoekers van de volgende dag na een bezoek aan de "LMD". Tijdens de bezoekuren wordt gezorgd voor catering. Na 18.00 uur is er geen entertainment. Er is geen elektriciteit in de bezoekersplaatsen. Persoonlijke registratie is mogelijk vanaf eind juli 2020 op het internetadres www.lmd-aschbach.de.
Beduin volledig nieuw. De comeback van een icoon: Beduin Scandinavia het nieuwste vlaggenschip in de Dethleffs vloot. Dé caravan voor veel eisende kampeerders. Elegant Scandinavisch interieur met een natuurlijke houtlook en 7 verschillende indelingen. De Dethleffs Beduin reist al sinds 1956 de wereld over en brengt zijn kampeernomaden veilig, comfortabel en betrouwbaar naar hun bestemming. In modeljaar 2021 keert hij terug als nieuw vlaggenschip onder de Dethleffs caravans. Dankzij het standaard wintercomfort met warm water verwarming en elektrische vloerverwarming is kamperen het hele jaar door mogelijk. Vandaar het passende toevoegsel "Scandinavia", dat niet alleen verwijst naar de bruikbaarheid gedurende het hele jaar, maar ook naar het nieuwe ontwerp in "Scandinavische stijl". Met zijn hoogwaardig, elegant afgewerkt interieur en uitgekiende standaarduitrusting is de Beduin Scandinavia bedoeld voor iedereen die op vakantie niet zonder zijn persoonlijk comfort wil en veel ruimte wenst. Er kan gekozen worden uit 7 verschillende indelingen. De schoonheid van de nieuwe Beduin Scandinavia komt vooral tot uiting in het smaakvolle en hoogwaardige interieur, dat modern, Scandinavisch design combineert met verfijnde functionaliteit. Dankzij uitgekiende ruimte biedt het interieur veel bewegingsvrijheid. Hier ontmoeten moderne leisteen grijze antraciettinten de witte oppervlakken met houtoptiek en natuurlijke materialen. Een compositie die de nieuwste trend wereldwijd bepaalt. Een sfeervol verlichtingsconcept met rechtstreekse en onrechtstreekse lichtbronnen zorgt voor een gezellige sfeer. Drie verschillend gekleurde stofferingen passen bij het interieur met gordijnen en een zijwanddecor in natuurlijke viltlook. Maar de Scandinavia scoort niet alleen qua design, hij heeft een brede buitendeur, hoogwaardige 7 zone matras, hoofdsteunen in de zithoek, de standaard warmwater verwarming en elektrische vloerverwarming getuigen van zijn bruikbaarheid het hele jaar door. In de keuken zijn niet alleen grote laden en een ruime koelkast van 142 of zelfs 175 liter afhankelijk van de indeling, er is een 3 pits fornuis en een praktische oven standaard aanwezig. Het moderne design van de nieuwe Dethleffs reeks komt ook tot uiting in het exterieur van de caravan. Buitenkant van witte gladde beplating, mooi gevormde trapezium vormige ramen, chroom kleurige rangeergrepen en de standaard disselafdekking geven de caravan een modern, aantrekkelijk design en maken hem ook tot een echte blikvanger. Ook de chique achter bumper met geïntegreerde verlichting draagt hieraan bij.
Veel ruimte voor de perfecte vakantie.
De Beduin Scandinavia is verkrijgbaar in zeven verschillende indelingen met opbouwlengtes van 6,50 m tot 8,05 m lang. Alle modellen zijn 2,50 m breed. Het maximaal toelaatbaar gewicht begint bij de kleinste indeling, de 540 QMK, bij 1.800 kg en loopt op tot 2.200 kg bij de 740 BFK. Afhankelijk van de individuele wensen kunnen de modellen tot 2.800 kg worden geladen. Behalve de twee kortste modellen zijn het allemaal tandemassers. Onder de indelingen van de nieuwe Beduin zijn ook bekende, zoals de gezinsvariant 540 QMK met stapelbedden en badkamer achterin, de 590 RK met zijn familie slaapkamer en de 650 RFK, met een slaapgedeelte in het midden van het voertuig. De uitvoering met de éénpersoonsbedden, de 650 RE met zijn rond zitten de 690 BQT, met de grote, ruime keuken aan de voorzijde, Maar het portfolio van Beduin bevat ook twee volledig nieuwe indelingen die nog niet eerder voorkwamen in het modellengamma. De 670 BET heeft een aantrekkelijke indeling, omdat het de open keuken voorin combineert met enkele bedden en een enorme badkamer achterin. Zowel de badkamer over de volle breedte als het slaapgedeelte kan worden gescheiden van het woongedeelte. Ook de grootste variant, de 740 BFK is nieuw. En ook hier bevindt de keuken zich aan de voorzijde, met in het midden een rondzitgroep en lange bank. Achterin staan stapelbedden, daarvoor de badkamer en dan de slaapkamer. Er is een extrazithoek waar de kinderen kunnen spelen of knutselen.
Eerste TakeOff’s afgeleverd, First Edition serie volledig uitverkocht.
Op maandag 6 juli vertrokken de eerste drie TakeOff’s, het nieuwe cross-over kampeerconcept van het oer-Hollandse Easy Caravanning, vanuit de assemblagehal in Emmen naar Tent Trailer Center ‘De Vouwwagenspecialist’ in Boxtel. Vrijdag 10 juli vond daar de allereerste aflevering plaats: samen met de trotse nieuwe bezitters vertrok de TakeOff geruisloos achter een Tesla model 3. Volgens algemeen directeur van de Campfire Group Maarten de Roos - tevens oprichter en mede-eigenaar van Easy Caravanning - hét bewijs dat ‘het nieuwe caravannen is begonnen’.
Nog tot en met half augustus vindt in Emmen de assemblage van de zogenaamde First Edition serie plaats. Door de grote aandacht voor de TakeOff, een soort van kruising tussen een vouwwagen en een compacte lichtgewicht toercaravan, is de First Edition serie inmiddels volledig uitverkocht. Anticiperend op de verwachte groei in Europa, zal Easy Caravanning van september tot en met december het assemblageproces in Emmen verder gaan optimaliseren.
Naast een flitsende start in eigen land is er ook veel belangstelling voor de TakeOff vanuit Duitsland. Verder wordt er gewerkt aan Europese distributie in o.a. België, Denemarken, Engeland, Spanje, Frankrijk, Italië, Zwitserland, Slovenië en Oostenrijk. In Nederland is de TakeOff op dit moment te bewonderen bij de drie eigen Tent Trailer Centers van de overkoepelende moederorganisatie Campfire Group waar ook vouwwagenfabrikant Holtkamper onder valt. Huidige TakeOff showmodellen bij de dealers zijn nog uit de pre-serie, 2e helft augustus staan daar de showmodellen uit de First Edition serie tentoongesteld. Kijk voor dealeradressen en openingstijden op www.tenttrailercenter.nl.
Op de website van Easy Caravanning www.easycaravanning.com kan de TakeOff in drie verschillende uitvoeringen naar persoonlijke wens geconfigureerd worden. Naast diverse opties en accessoires is er ook ruime keuze in meubeldecors en stoffering.De TakeOff is er vanaf € 13.495,-
De halfintegrale Pulse Classic 90 als jubileummodel.
Pulse Classic 90 jubileummodel met veel extras. Halfintegraal Pulse Classic met uitgebreide standaard uitrusting. Aantrekkelijke prijs kwaliteit verhouding. Klassiek, modern interieur met jubileumbekleding. Omvangrijke standaard uitrusting. Vier indelingen: T 7051 DBM, DBL, EB en EBL.
Voor degenen die liever een vrij tijdloos, klassiek interieur in de kampeerauto hebben,
maar de vele positieve eigenschappen van de Pulse waarderen, was de speciale editie Pulse Classic een alternatief in het afgelopen modeljaar. Deze designvariant verschilde qua interieurdesign van de conventionele, zeer modern ogende Pulse. Ter gelegenheid van de 90ste verjaardag van de uitvinder van de eerste Duitse “woonauto”, wordt de Pulse Classic voortgezet als Pulse Classic 90 met vier indelingen twee eilandbedden en twee eenpersoonsbed indelingen met verschillende zitgroep opstellingen en met nog eens meer uitrusting. Het opvallende exterieur design met de rond terug lopende achterzijde en de aerodynamische looks aan de voorzijde, de bijzondere meubelvormgeving, het verlichtingsconcept, blijven behouden. Daarnaast is er als een soort verjaardagscadeau een uitgebreide jubileumuitrusting, wat de Pulse Classic 90 met zijn klassiek modern design tot een bijzondere verschijning maakt. Alles aanwezig, omdat we jarig zijn. Met de Pulse Classic 90 krijgen Dethleffs klanten een waar prijs kwaliteitscadeau. De jubileumserie is verkrijgbaar met volledige standaard uitrusting die alles bevat wat nodig is voor een zorgeloze, onafhankelijke en uiterst comfortabele vakantie. Het uitgebreide verjaardag pakket omvat o.a. een buitendeur met raam en voorzien van centrale deurvergrendeling, automatische airconditioning in de cabine, led dag rij verlichting, lederen stuur en versnellingspook, instrumenten panelen met chroom kleurige ringen en een dakraam in de cabine. Het verlichtingsconcept “Light Moments” is ook standaard aan boord en bestaat uit vier verlichtingsniveaus. Elk van deze niveaus krijgt een specifieke taak toegewezen, die zowel functionaliteit, je thuis voelen en sfeer vervult en harmonieus wordt gecombineerd als een totaalconcept. Ook standaard zijn luxe inleg ramen en de comfortabele bed ombouw van de eenpersoonsbedden naar een groot tweepersoonsbed voor de T 7051 EB en T 7051 EBL. De jubileum uitrusting omvat ook het opvallende, markante exterieur design van de Pulse Gran Turismo met zijn zwarte cabine, instaptreden bij de cabine en een zilverkleurige koelergrill. Aanvullende assistentie systemen of componenten voor winterkamperen kunnen als optie worden geselecteerd. Bovendien kunnen de halfintegraal modellen worden uitgerust met een optioneel elektrisch bedienbaar hefbed, alternatieve motorisering en met een automatische versnellingsbak. Indien u een extra slaapplaats wenst, maar geen hefbed wilt mee bestellen, kunt u voor de DBL en EBL modellen gebruik maken van de nieuwe optie "Ombouw van de zitgroep", zodat van de lounge een comfortabel gasten bed maakt kan worden. Liefhebbers van een klassiek ontwerp voelen zich bijzonder comfortabel in de Pulse Classic 90. Het licht notenbruin van de meubelfronten in combinatie met de vloer in steenlook en een eigen, bijpassende stoffering Cosmopolitan straalt de meer tijdloze, ietwat meer solide versie van dit innovatieve voertuig uit in vergelijking met de conventionele Pulse, maar de basis principes daarvan scoren in beide varianten. Deze pluspunten zijn onder meer de licht gewicht constructie, voor een zorgeloze belading, ook mogelijk voor toelating met vier personen bij 3.500 kg toegestaan totaal gewichten het uitzonderlijke comfort dankzij de innovatieve Iso Protect comfortvloer, een gelijkmatige vloer zonder niveau verschillen. De indelingen. De vier verschillende indelingen waarin de halfintegraal Pulse Classic 90 wordt aangeboden, zijn populaire indelingen met eilandbedden en eenpersoonsbedden, met een lengte van 7,40 m en voorzien van een aparte douche en badkamer, die kan worden gecombineerd tot een badkamer. Beide bed varianten zijn met verschillende zitopstellingen gemaakt. De traditionele opstelling met een veiligheidsgordel in de rijrichting en een zijbankje en de modellen met comfortabele lounge zitgroep met lengte banken.
Indelingen
Pulse Classic 90 T. 7051 DBM, T 7051 DBL, T 7051 EB, T 7051 EBL.
Inschrijvingen speed pedelecs stijgen met 25% in juni
Na de verplichte sluiting van de fietshandelaars (18 maart 2020) werden er beduidend minder speed pedelecs ingeschreven en vooral in de maanden april en mei was er een duidelijke terugval. In juni zien we echter een gevoelig herstel en ligt het aantal inschrijvingen 24,7 % hoger dan in juni 2019: er werden in juni 2020 1.663 speed pedelecs ingeschreven tegenover 1.334 in juni 2019.
De achterstand ten opzichte van de eerste zes maanden van 2019 verkleint dus maar het aantal inschrijvingen gedurende de 6 eerste maanden van 2020 blijft nog 13,8 % achter op 2019. In totaal werden 5.716 speed pedelecs ingeschreven tijdens de eerste helft van 2020.
TRAXIO verwacht dat de verkoop in de volgende weken en maanden zal blijven aantrekken zodat 2020 op hetzelfde niveau als 2019 zal kunnen afsluiten.
Achterstand inhalen
“Na het einde van de lockdown zagen we een voorzichtige heropleving van het aantal verkochte speedpedelecs. In juni is het aantal inschrijvingen van speed pedelecs met liefst 24,7 % toegenomen in vergelijking met juni 2019: van 1.334 tot 1.663 eenheden,” zegt Filip Rylant, woordvoerder van TRAXIO. “Daarmee volgen de speed pedelecs de gestegen verkoop van fietsen in het algemeen. Hoewel de verkoop gedurende de eerste zes maanden 13,8 % achterblijft op 2019, verwacht TRAXIO dat deze achterstand zal ingehaald worden in de tweede helft van het jaar: net als gewone fietsen vallen ook de speed pedelecs tegenwoordig sterk in de smaak voor zowel recreatief gebruik als voor woon-werkverkeer.”
Verhoudingen en geografische spreiding blijven gelijk
De verhouding tussen de inschrijvingen door bedrijven (49,8 %) en particulieren (50,2 %) blijft vergelijkbaar en ook het leasingaandeel blijft stabiel (32 % van het totaal).
De speed pedelec blijft vooral populair in Vlaanderen – bij uitstek in de provincies Antwerpen, Oost-Vlaanderen en Vlaams-Brabant. Hoewel de provincie Antwerpen in 2020 een sterke terugval laat noteren (-24 %), blijft ze aan kop met 1.469 verkochte eenheden over de eerste 6 maand. In de provincie Luxemburg zijn er het minst verkocht: slechts 5 speed pedelecs in 2020.
Fendt is een van de merken die in de glorietijden van de vrijetijdseconomie van start ging. Van begin af stond kwaliteit hoog in het vaandel. Dat begon reeds in de conceptie met de selectie van materialen en leveranciers. Nog steeds valt een beslissing na een eerste onderzoek met verschillende interne en externe testreeksen van de betreffende producten. Elke mede werker draagt door zijn persoonlijke prestaties en zijn oordeel bij aan de veiligheid en de kwaliteitsnormen. Daarom worden de medewerkers continu opgeleid. Dit is de enige manier waarop Fendt al 50 jaar meer en meer klanten van hun producten kan overtuigen.
Wat is er nieuw voor 2021?
Twee nieuwe indelingen zijn beschikbaar bij de Bianco Activ. De Diamant is volledig nieuw ontworpen.
Voor alle caravans zijn er nieuwe stof varianten tot zelfs echt leder. Voor de jubileum Diamant is er “Package 50 years Fendt-Caravans”, 5 hoogwaardige houtdecoraties sieren de interieurs. Fendt biedt voor 2021 30 modellen aan verdeeld in 5 reeksen: Sapphire, Bianco, Trenda, Opal en Diamant.
Een aantal types zijn uit productie genomen: de Sapphire 445 TFB, 650 SKM, 700 SFD, 700 SFDW, 700 SGD en de 700 SGDW. De Bianco 390 FH, 435 SF, 550 SKM, 445 SF, 445 SF 495 SFE en de 445 FH verdwijnen uit de reeks. De Tendenza 495 FR,515 SF, Opal 650SRG en de Diamant 550 SG.
Klanten en kampeerders vragen zich dikwijls af wat beduiden al die hoofdletters achter de getallen.
We geven u een verklaring voor de letters bij Fendt
B = Fransbed voorin
D = Aparte douche
E = Hefbed
G = Enkele bedden
M = Centrale zitgroep
R = Ronde zitgroep
S = Slim Tower (hoge smalle koelkast
Ww = Vloeistofverwarming
K = Kinderkamer
V = Fransbed
Buiten enkele totaal nieuwe types werden de meeste Fendt caravans verfraaid of/en verbeterd zowel binnen als buiten. Zo wordt Fendt Caravan in een ander lettertype geschreven. Afhankelijke van het model hebben ze een ander boegvenster, licht metalen velgen, kunnen soms zwart zijn, een extra kleerkast aan het voeteinde van het bed, een koelkast “Slim Tower van 133 l, een andere zekeringskast en meer verlichting.
De Sapphire reeks bevat 6 modellen waarvan er 2 met kinderkamer. Alle caravans krijgen de Slim Tower 133 l koelkast, aantrekkelijke stapelbedden en alle bedden hebben nu comfortabele veermatrassen.
De Bianco zowat het succesnummer van Fendt biedt 11 modellen aan. Zelfs 3 types met kinderkamer en vloeistofverwarming, bijna allen zijn uitgerust met de nieuw Slim Tower koelkast, de bovenkasten met andere handgrepen hebben een mooier uitzicht, niet onbelangrijk is het versterkt chassis voor meer laadvermogen.
De Tendenza heeft 4 types in petto waarvan 2 met een eilandbed en 7 zone comfort matrassen. Alde vloeistofverwarming gecombineerd met vloerverwarming en in sommige een extra kleerkast in de slaapkamer.
Stappen we naar de iets duurdere Opal modellen met zijn 6 verschillende types. In één van de caravans is een kinderkamer met garagedeur. Andere hebben sfeerverlichting met slierten LED’s, in de grote typen is een Truma C6 met digitaal bedieningspaneel CP plus iNet, een horrennet aan de buitendeur. De 560 SRF heeft een L keuken.
Zo komen we bij de splinter nieuwe Diamant met 3 modellen. Bijna alles wat men kan bedenken wat betreft uitrusting is in deze schitterende caravans verwerkt. Lederen bekleding, dakluchtkoeler en de speciale Diamant uitrusting “Package 50 Years Fendt-Caravans” gaan al direct met aandacht aan de haal. Kastdeuren hebben een zacht zelfsluitend systeem. In de 650 SG zien we zelfs een open haard gezellig knetteren en de stahoogte is tot 1,98 m opgetrokken. De verlichting werd uitgebreid en geoptimaliseerd. Aan het koetswerk werden enkele verfraaiingen doorgevoerd waaronder alvast de verlichting. Samen gevat “puur comfort en luxe” en doe je best een zondagspak aan om er mee op vakantie te gaan.
Pakketten
Typisch voor Duitse caravans en gemotoriseerde voertuigen zijn de extra uitrusting of comfort pakketten.
Fendt ontsnapt er even min aan. Zo bestaat het veiligheidspakket goed voor alle fendt caravans uit:
-ATC trailer Controle OEM met installatie
-Gasdrukregelaar Duo Controle CS
-Anti diefstal bescherming Fullstop
Daarnaast zijn er nog stadwateraansluitingen, douche pakket, elektrische bediening voor de Truma C4 en de Truma C6. Hiermee is de lijst nog niet aan zijn einde want tussen een aantal opties zien we nog een hagelbestendig polyester dak, extra batterij (55 Ah) Omnistore luifel 6300, mogelijk een gewicht verhoging, een 24 duim vlakscherm tv om enkel voorname uitrustingstukken te vernoemen.
Nog meer keuze speciaal voor actieve stellen. Uitbreiding van het portfolio van de populaire klassieker met drie indelingen, 2 enkele bedden en een tweepersoonsbed model in totaal 15 indelingen.
In het modeljaar 2020 onderging de Nomad een complete metyamorfose. Niets was meer hetzelfde. Sindsdien schittert de Dethleffs klassieker in een geheel nieuwe glans. Dit jaar gaan we aan de modellen reeks drie extra indelingen toevoegen, twee indelingen met enkele bedden en een indeling met twee persoons bed. Het portfolio van deze reeks, speciaal ontworpen voor actieve stellen, is daarmee uitgebreid tot in totaal 15 indelingen. De kleinste nieuwkomer is de Nomad 510 LE met een opbouw lengte van 6,30 m, een breedte van 2,30 m en een technisch toelaatbaar totaal gewicht van 1.600 kg. De enkele bedden bevinden zich aan de achterzijde en kunnen in een hand omdraai worden verbreed tot een ruim tweepersoonsbed. Voorin bevindt zich een uitnodigende zithoek die desgewenst ook kan worden omgebouwd tot slaapplaats voor twee personen. De keuken heeft veel opberg en werkruimte en een grote koelkast, die direct tussen een hoge kledingkast en de badkamer is geplaatst. De Nomad 510 LE wordt direct geïntroduceerd als derde Avantgarde model, naast de populaire Nomad en Camper 460 LE modellen. Het luxe en scherp geprijsde Avantgarde pakket heeft o.a. chique gladde buiten beplating, extralaad vermogen, disselafdekking, vloerverwarming, 17” aluminium wielen, een reservewiel en een grote koelkast. De Avantgarde reeks is alleen verkrijgbaar in België en Nederland.
De andere twee nieuwe indelingen behoren tot de grootste modellen in de serie. Met een trotse opbouwlengte van 8,05 m, een breedte van 2,50 m en een technisch toelaatbaar totaalgewicht van 2.200 kg bieden deze tandemassers vooral veel ruimte. Zowel de Nomad 760 DR als de Nomad 760 ER hebben een enorme zitgroep achterin, met ernaast de keuken, voorzien van een praktisch uittrekbaar extra werkblad, een koelkast van 175 l en een ladekast aan de andere kant, waardoor de zichtlijn in het voertuig vrij blijft en het ruimtelijk effect nog groter lijkt. Bij beide indelingen zijn de douche en toiletruimte gescheiden en kunnen ze worden samengevoegd tot een grote badkamer. Hier is ook de kledingkast inbegrepen, zodat er voldoende ruimte is voor het om-en aankleden. Het enige verschil tussen de twee modellen is het slaapgedeelte. De Nomad 760 DR is de variant met eilandbed de 760 ER is een éénpersoonsbed indeling. Bij beide modellen is in- en uitstappen naar bed mogelijk zonder de partner te storen. Alleen de persoonlijke voorkeurende slaapwensen bepalen welke variant u verkiest.
Een interieur op niveau, de speciale kenmerken van de Nomad.
Bij het ontwerpen van de Nomad hebben de ontwikkelaars van Dethleffs bijzondere aandacht besteed aan het interieurontwerp en de keuken. Het interieur van de Nomad wordt gepresenteerd in een harmonieuze combinatie van het licht notenbruin van de meubelfronten, de grijsbeige hoogglans bovenkastdeuren en een vloer in chique steenlook. De moderne en gezellige sfeer wordt ondersteund door sfeervolle, onrechtstreekse verlichting. Passend bij de look van de meubels kunt u kiezen uit drie hoogwaardige stofferingen in verschillende grijs tinten met gedeeltelijk opgenaaide kunstleren kussens. Elke meubelstof is zo gekozen dat deze gecombineerd kan worden met diverse andere kleuren, zodat de eigenaar desgewenst opvallende accenten kan leggen met gekleurde kussens. De dwarsstructuur van het houtdecor Noce Nagano geeft het interieur een ruimtelijke indruk.
De nieuwe keuken van de Nomad herbergt alles wat het hart van een kampeerder begeert. Hiervoor is gebruik gemaakt van een hoogwaardige kookunit met spoelbak inclusief een multifunctionele afdekplaat. De achterwand van de keuken is niet alleen voorzien van een raam en hoogwaardig rolgordijn, maar wordt ook verlicht evenals de voorkant van het werkblad. Grote lades, een apothekerskast en de grote koelkast ronden de praktische onderdelen van de gastronomische ruimte af.
De indelingen Nomad.
De opbouw lengte van de verschillende indelingen variëren van 5,50 m tot 8,05 m. Van compacte toercaravans tot luxe tandemassers voor meerdere generaties, alles is inbegrepen. Afhankelijk van het model varieert de breedte van de caravans tussen 2,30 of 2,50 m. De Nomad wordt geleverd met een uitgebreide standaarduitrusting, waaronder een stabilisator, zelf na stellende remmen, warm watervoorziening, het GFK dak, onrechtstreekse binnen verlichting, een grote koelkast, een buitendeur met een raam en de lucht regulerende, ergonomische 7 zone matrassen.
Indelingen Nomad enkelebed indelingen 460 EL, 490 EST, 510 ER, NIEUW 510 LE, 560 RET en NIEUW 760 ER
Nieuw modeĺ Aeró met compleet actiepakket als jubileum editie.
Een oude bekende in een nieuwe look met een fris, moderne uitstraling in een aantrekkelijke prijs kwaliteitsverhouding. Ontworpen voor jong publiek en jong gebleven reizigers. Vloeiende vormgeving met uitzonderlijk interieur ontwerp. Compacte toercaravan met 5 verschillende indelingen. Komend jaar viert Dethleffs zijn 90 jarig jubileum en presenteert hij een gloed nieuwe caravan serie. Het nieuwe familielid heet́ Aeró, een naam die bekend zal klinken voor de echte Dethleffs fans, omdat deze reeks al eerder bij Dethleffs verkrijgbaar was. Het staat voor betrouwbaarheid, solide kwaliteit, made in Germany voor een modern design. Dé Aeró treedt in de voetsporen van zijn voorgangers. Het is een moderne caravan van hoge kwaliteit, die primair gericht is op een jongere, prijs bewuste caravan doelgroep, die absoluut geen individuele uitrusting willen missen. Naast de prijs kwaliteitverhouding en het uitzonderlijke ontwerp, is dit een van de grootste troeven van de Aero. Omdat in de meeste gevallen, ten gunste van een lage prijs, variatie en keuze mogelijkheden wordt afgezien. Niet bij deze ́Aero. Hij is een buitengewoon chique en biedt, naast drie verschillende stofferingen, een hele reeks individuele mogelijkheden. De vijf verkrijgbare modellen zijn allemaal populaire, deels licht verbeterde bekende indelingen en ontworpen voor reizende stellen en gezinnen. Voor het jubileum zijn de nieuwe Aero modellen er niet alleen in hun bewezen kwaliteit met een nieuw ontwerp, maar ook met het bijzonder uitgebreide 90 jarig jubileumpakket. Dit jubileumpakket laat de knappe Aero ́optimaal verschijnen. En voor de winterkampeerders is er het Wintercomfort pakket, daarmee kunt u de Aero volledig winterbestendig maken.
Perfect vorm gegeven. De buitenkant van de ́Aeró valt gelijk op door zijn modern ontwerp. Gecombineerd met het uitgebreide jubileumpakket, bestaande uit 17 inch aluminiumwielen, een gladde buitenbeplating, designelementen aan de voor-en achterzijde, een raam in de extra brede buitendeur, een bijkomend Midi-Heki dakluik, een disselafdekking en stabiele uitdraaisteunen. Dit alles maakt de ́Aero ́tot een mooie verschijning. De caravan ontvouwt echter zijn volle schoonheid in het interieur, dat zijn eigen smaakvol ontwerp heeft. Hier komt een fris en fraai afgerond meubelconcept samen met zachte elementen en kleurenspel, ze scheppen zo een modern, luchtig, licht en zeer comfortabel ruimtegevoel. De tweekleurige meubelfronten met hun contrasterende details, die de lichte houtlook combineren met witte kastdeuren, meubelkleppen en wanddecorelementen, zorgen voor een extra fris en helder interieur.
Dé Aeró modellen. De nieuwé Aeró is verkrijgbaar in vijf indelingen. Alle caravans zijn 230 cm breed, hebben een totale lengte van 634 cm tot 751 cm, zijn enkel assers en daarmee ideale toercaravans. Bij het kiezen van de modellen concentreerde de ontwikkelaars bij Dethleffs zich op bestaande populaire indelingen en plaatsten ze deze bestsellers in het portfolio van de Aero reeks. De kleinste in deze reeks is de 410 QS, met voorin een dwars tweepersoonsbed en een zijzitgroep en een grote kledingkast achterin. De 470 FR is een oude bekende in het Dethleffs programma en wordt geleverd met een tweepersoonsbed en een aangrenzende badkamer met een open wasruimte aan de voorzijde en een grote ronde zitgroep aan de achterzijde. De 500 QSK is er voor de jonge gezinnen. Hier slapen de ouders in het tweepersoonsbed aan de voorzijde en de kinderen in het stapelbed achterin. Liefhebbers van eenpersoonsbedden zullen dol zijn op de 510 ER en de iets grotere 520 ER. De modellen hebben een standaard maximaal toelaatbaar gewicht van 1.200 tot 1.400 kg en kunnen, afhankelijk van de indeling, des gewenst tot 1.500 of 1.800 kg worden geladen.