Inhoud blog
  • een interieur
  • even een ander werkje
  • De terrassen zijn nog leeg
  • zomer aan de Bodensee
  • Pretpark
  • Een toren met kleintjes
  • Een nieuwe MAXIA bij Hobby
  • Leuker met een boot
  • Opletten in Spanje
  • Een mooie hoek
  • Subaru valt in de smaak
  • Waarom?
  • Zwerfauparkeerplaats reserveren
  • Achter de bloemen
  • De nieuwe ITrend van Dethleffs
  • Veel verschillende
  • Een nieuwe versie van een Niesmann-Bisschoff
  • Opgepast !!
  • Rijdt niet te snel !!!!!
  • niet te snel rijden
  • Hobby caravans in de kijker
  • Feest in de stad
  • Fietsen in Belgiê
  • Een oude granaat werper
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    09-07-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veel nieuws voor 2021 bij Fendt caravans

    Fendt 2021. enkele totaal nieuwe modellen

    Fendt is een van de merken die in de glorietijden van de vrijetijdseconomie van start ging. Van begin af stond kwaliteit hoog in het vaandel. Dat begon reeds in de conceptie met de selectie van materialen en leveranciers. Nog steeds valt een beslissing na een eerste onderzoek met verschillende interne en externe testreeksen van de betreffende producten. Elke mede werker draagt door zijn persoonlijke prestaties en zijn oordeel bij aan de veiligheid en de kwaliteitsnormen. Daarom worden de medewerkers continu opgeleid. Dit is de enige manier waarop Fendt al 50 jaar meer en meer klanten van hun producten kan overtuigen.

    Wat is er nieuw voor 2021?

    Twee nieuwe indelingen zijn beschikbaar bij de Bianco Activ. De Diamant is volledig nieuw ontworpen.

    Voor alle caravans zijn er nieuwe stof varianten tot zelfs echt leder. Voor de jubileum Diamant is er “Package 50 years Fendt-Caravans”, 5 hoogwaardige houtdecoraties sieren de interieurs. Fendt biedt voor 2021 30 modellen aan verdeeld in 5 reeksen: Sapphire, Bianco, Trenda, Opal en Diamant.

    Een aantal types zijn uit productie genomen: de Sapphire 445 TFB, 650 SKM, 700 SFD, 700 SFDW, 700 SGD en de 700 SGDW. De Bianco 390 FH, 435 SF, 550 SKM, 445 SF, 445 SF 495 SFE en de 445 FH verdwijnen uit de reeks. De Tendenza 495 FR,515 SF, Opal 650SRG en de Diamant 550 SG.

    Klanten en kampeerders vragen zich dikwijls af wat beduiden al die hoofdletters achter de getallen.

    We geven u een verklaring voor de letters bij Fendt

    B = Fransbed voorin

    D = Aparte douche

    E = Hefbed

    G = Enkele bedden

    M = Centrale zitgroep

    R = Ronde zitgroep

    S = Slim Tower (hoge smalle koelkast

    Ww = Vloeistofverwarming

    K = Kinderkamer

    V = Fransbed

     

    Buiten enkele totaal nieuwe types werden de meeste Fendt caravans verfraaid of/en verbeterd zowel binnen als buiten. Zo wordt Fendt Caravan in een ander lettertype geschreven. Afhankelijke van het model hebben ze een ander boegvenster, licht metalen velgen, kunnen soms zwart zijn, een extra kleerkast aan het voeteinde van het bed, een koelkast “Slim Tower van 133 l, een andere zekeringskast en meer verlichting.

    De Sapphire reeks bevat 6 modellen waarvan er 2 met kinderkamer. Alle caravans krijgen de Slim Tower 133 l koelkast, aantrekkelijke stapelbedden en alle bedden hebben nu comfortabele veermatrassen.

     

    De Bianco zowat het succesnummer van Fendt biedt 11 modellen aan. Zelfs 3 types met kinderkamer en vloeistofverwarming, bijna allen zijn uitgerust met de nieuw Slim Tower koelkast, de bovenkasten met andere handgrepen hebben een mooier uitzicht, niet onbelangrijk is het versterkt chassis voor meer laadvermogen.

     

    De Tendenza heeft 4 types in petto waarvan 2 met een eilandbed en 7 zone comfort matrassen. Alde vloeistofverwarming gecombineerd met vloerverwarming en in sommige een extra kleerkast in de slaapkamer.

     

    Stappen we naar de iets duurdere Opal modellen met zijn 6 verschillende types. In één van de caravans is een kinderkamer met garagedeur. Andere hebben sfeerverlichting met slierten LED’s, in de grote typen is een Truma C6 met digitaal bedieningspaneel CP plus iNet, een horrennet aan de buitendeur. De 560 SRF heeft een L keuken.

    Zo komen we bij de splinter nieuwe Diamant met 3 modellen. Bijna alles wat men kan bedenken wat betreft uitrusting is in deze schitterende caravans verwerkt. Lederen bekleding, dakluchtkoeler en de speciale Diamant uitrusting “Package 50 Years Fendt-Caravans” gaan al direct met aandacht aan de haal. Kastdeuren hebben een zacht zelfsluitend systeem. In de 650 SG zien we zelfs een open haard gezellig knetteren en de stahoogte is tot 1,98 m opgetrokken. De verlichting werd uitgebreid en geoptimaliseerd. Aan het koetswerk werden enkele verfraaiingen doorgevoerd waaronder alvast de verlichting. Samen gevat “puur comfort en luxe” en doe je best een zondagspak aan om er mee op vakantie te gaan.

     

    Pakketten

    Typisch voor Duitse caravans en gemotoriseerde voertuigen zijn de extra uitrusting of comfort pakketten.

    Fendt ontsnapt er even min aan. Zo bestaat het veiligheidspakket goed voor alle fendt caravans uit:

    -ATC trailer Controle OEM met installatie

    -Gasdrukregelaar Duo Controle CS

    -Anti diefstal bescherming Fullstop

    Daarnaast zijn er nog stadwateraansluitingen, douche pakket, elektrische bediening voor de Truma C4 en de Truma C6. Hiermee is de lijst nog niet aan zijn einde want tussen een aantal opties zien we nog een hagelbestendig polyester dak, extra batterij (55 Ah) Omnistore luifel 6300, mogelijk een gewicht verhoging, een 24 duim vlakscherm tv om enkel voorname uitrustingstukken te vernoemen.

    Meer informaie WWW.Fendt-caravans.de

     



















    09-07-2020 om 21:22 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-07-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dethleffs nieuwe Nomad

    Uitbreiding modellen reeks Nomad

    Nog meer keuze speciaal voor actieve stellen. Uitbreiding van het portfolio van de populaire klassieker met drie indelingen, 2 enkele bedden en een tweepersoonsbed model in totaal 15 indelingen.

    In het modeljaar 2020 onderging de Nomad een complete metyamorfose. Niets was meer hetzelfde. Sindsdien schittert de Dethleffs klassieker in een geheel nieuwe glans. Dit jaar gaan we aan de modellen reeks drie extra indelingen toevoegen, twee indelingen met enkele bedden en een indeling met twee persoons bed. Het portfolio van deze reeks, speciaal ontworpen voor actieve stellen, is daarmee uitgebreid tot in totaal 15 indelingen. De kleinste nieuwkomer is de Nomad 510 LE met een opbouw lengte van 6,30 m, een breedte van 2,30 m en een technisch toelaatbaar totaal gewicht van 1.600 kg. De enkele bedden bevinden zich aan de achterzijde en kunnen in een hand omdraai worden verbreed tot een ruim tweepersoonsbed. Voorin bevindt zich een uitnodigende zithoek die desgewenst ook kan worden omgebouwd tot slaapplaats voor twee personen. De keuken heeft veel opberg en werkruimte en een grote koelkast, die direct tussen een hoge kledingkast en de badkamer is geplaatst. De Nomad 510 LE wordt direct geïntroduceerd als derde Avantgarde model, naast de populaire Nomad en Camper 460 LE modellen. Het luxe en scherp geprijsde Avantgarde pakket heeft o.a. chique gladde buiten beplating, extralaad vermogen, disselafdekking, vloerverwarming, 17” aluminium wielen, een reservewiel en een grote koelkast. De Avantgarde reeks is alleen verkrijgbaar in België en Nederland.

    De andere twee nieuwe indelingen behoren tot de grootste modellen in de serie. Met een trotse opbouwlengte van 8,05 m, een breedte van 2,50 m en een technisch toelaatbaar totaalgewicht van 2.200 kg bieden deze tandemassers vooral veel ruimte. Zowel de Nomad 760 DR als de Nomad 760 ER hebben een enorme zitgroep achterin, met ernaast de keuken, voorzien van een praktisch uittrekbaar extra werkblad, een koelkast van 175 l en een ladekast aan de andere kant, waardoor de zichtlijn in het voertuig vrij blijft en het ruimtelijk effect nog groter lijkt. Bij beide indelingen zijn de douche en toiletruimte gescheiden en kunnen ze worden samengevoegd tot een grote badkamer. Hier is ook de kledingkast inbegrepen, zodat er voldoende ruimte is voor het om-en aankleden. Het enige verschil tussen de twee modellen is het slaapgedeelte. De Nomad 760 DR is de variant met eilandbed de 760 ER is een éénpersoonsbed indeling. Bij beide modellen is in- en uitstappen naar bed mogelijk zonder de partner te storen. Alleen de persoonlijke voorkeurende slaapwensen bepalen welke variant u verkiest.

    Een interieur op niveau, de speciale kenmerken van de Nomad.

    Bij het ontwerpen van de Nomad hebben de ontwikkelaars van Dethleffs bijzondere aandacht besteed aan het interieurontwerp en de keuken. Het interieur van de Nomad wordt gepresenteerd in een harmonieuze combinatie van het licht notenbruin van de meubelfronten, de grijsbeige hoogglans bovenkastdeuren en een vloer in chique steenlook. De moderne en gezellige sfeer wordt ondersteund door sfeervolle, onrechtstreekse verlichting. Passend bij de look van de meubels kunt u kiezen uit drie hoogwaardige stofferingen in verschillende grijs tinten met gedeeltelijk opgenaaide kunstleren kussens. Elke meubelstof is zo gekozen dat deze gecombineerd kan worden met diverse andere kleuren, zodat de eigenaar desgewenst opvallende accenten kan leggen met gekleurde kussens. De dwarsstructuur van het houtdecor Noce Nagano geeft het interieur een ruimtelijke indruk.

     

    De nieuwe keuken van de Nomad herbergt alles wat het hart van een kampeerder begeert. Hiervoor is gebruik gemaakt van een hoogwaardige kookunit met spoelbak inclusief een multifunctionele afdekplaat. De achterwand van de keuken is niet alleen voorzien van een raam en hoogwaardig rolgordijn, maar wordt ook verlicht evenals de voorkant van het werkblad. Grote lades, een apothekerskast en de grote koelkast ronden de praktische onderdelen van de gastronomische ruimte af.

    De indelingen Nomad.

    De opbouw lengte van de verschillende indelingen variëren van 5,50 m tot 8,05 m. Van compacte toercaravans tot luxe tandemassers voor meerdere generaties, alles is inbegrepen. Afhankelijk van het model varieert de breedte van de caravans tussen 2,30 of 2,50 m. De Nomad wordt geleverd met een uitgebreide standaarduitrusting, waaronder een stabilisator, zelf na stellende remmen, warm watervoorziening, het GFK dak, onrechtstreekse binnen verlichting, een grote koelkast, een buitendeur met een raam en de lucht regulerende, ergonomische 7 zone matrassen.

    Indelingen Nomad enkelebed indelingen 460 EL, 490 EST, 510 ER, NIEUW 510 LE, 560 RET en NIEUW 760 ER

    Tweepersoonsbed indelingen 470 FR, 490 BLF, 530 DR,90 RF, 650 RQT, Nieuw 760 DR,

    Gezins indelingen 560 FMK en 730.

    07-07-2020 om 22:40 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-07-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dethleffs, de nieuwe Aero

    Nieuw modeĺ Aeró met compleet actiepakket als jubileum editie.


    Een oude bekende in een nieuwe look met een fris, moderne uitstraling in een aantrekkelijke prijs kwaliteitsverhouding. Ontworpen voor jong publiek en jong gebleven reizigers. Vloeiende vormgeving met uitzonderlijk interieur ontwerp.
    Compacte toercaravan met 5 verschillende indelingen. Komend jaar viert Dethleffs zijn 90 jarig jubileum en presenteert hij een gloed nieuwe caravan serie. Het nieuwe familielid heet́ Aeró, een naam die bekend zal klinken voor de echte Dethleffs fans, omdat deze reeks al eerder bij Dethleffs verkrijgbaar was. Het staat voor betrouwbaarheid, solide kwaliteit, made in Germany voor een modern design. Dé Aeró treedt in de voetsporen van zijn voorgangers. Het is een moderne caravan van hoge kwaliteit, die primair gericht is op een jongere, prijs bewuste caravan doelgroep, die absoluut geen individuele uitrusting willen missen. Naast de prijs kwaliteitverhouding en het uitzonderlijke ontwerp, is dit een van de grootste troeven van de Aero. Omdat in de meeste gevallen, ten gunste van een lage prijs, variatie en keuze mogelijkheden wordt afgezien. Niet bij deze ́Aero. Hij is een buitengewoon chique en biedt, naast drie verschillende stofferingen, een hele reeks individuele mogelijkheden. De vijf verkrijgbare modellen zijn allemaal populaire, deels licht verbeterde bekende indelingen en ontworpen voor reizende stellen en gezinnen. Voor het jubileum zijn de nieuwe Aero modellen er niet alleen in hun bewezen kwaliteit met een nieuw ontwerp, maar ook met het bijzonder uitgebreide 90 jarig jubileumpakket. Dit jubileumpakket laat de knappe Aero ́optimaal verschijnen. En voor de winterkampeerders is er het Wintercomfort pakket, daarmee kunt u de Aero volledig winterbestendig maken.


    Perfect vorm gegeven.
    De buitenkant van de ́Aeró valt gelijk op door zijn modern ontwerp. Gecombineerd met het uitgebreide jubileumpakket, bestaande uit 17 inch aluminiumwielen, een gladde buitenbeplating, designelementen aan de voor-en achterzijde, een raam in de extra brede buitendeur, een bijkomend Midi-Heki dakluik, een disselafdekking en stabiele uitdraaisteunen. Dit alles maakt de ́Aero ́tot een mooie verschijning. De caravan ontvouwt echter zijn volle schoonheid in het interieur, dat zijn eigen smaakvol ontwerp heeft. Hier komt een fris en fraai afgerond meubelconcept samen met zachte elementen en kleurenspel, ze scheppen zo een modern, luchtig, licht en zeer comfortabel ruimtegevoel. De tweekleurige meubelfronten met hun contrasterende details, die de lichte houtlook combineren met witte kastdeuren, meubelkleppen en wanddecorelementen, zorgen voor een extra fris en helder interieur.


    Dé Aeró modellen.
     De nieuwé Aeró is verkrijgbaar in vijf indelingen. Alle caravans zijn 230 cm breed, hebben een totale lengte van 634 cm tot 751 cm, zijn enkel assers en daarmee ideale toercaravans. Bij het kiezen van de modellen concentreerde de ontwikkelaars bij Dethleffs zich op bestaande populaire indelingen en plaatsten ze deze bestsellers in het portfolio van de Aero reeks. De kleinste in deze reeks is de 410 QS, met voorin een dwars tweepersoonsbed en een zijzitgroep en een grote kledingkast achterin. De 470 FR is een oude bekende in het Dethleffs programma en wordt geleverd met een tweepersoonsbed en een aangrenzende badkamer met een open wasruimte aan de voorzijde en een grote ronde zitgroep aan de achterzijde. De 500 QSK is er voor de jonge gezinnen. Hier slapen de ouders in het tweepersoonsbed aan de voorzijde en de kinderen in het stapelbed achterin. Liefhebbers van eenpersoonsbedden zullen dol zijn op de 510 ER en de iets grotere 520 ER. De modellen hebben een standaard maximaal toelaatbaar gewicht van 1.200 tot 1.400 kg en kunnen, afhankelijk van de indeling, des gewenst tot 1.500 of 1.800 kg worden geladen.







    04-07-2020 om 19:12 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Morelo ongelooflijk knap
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het nieuwe topmodel van MORELO Op de Caravan Salon van dit jaar in Düsseldorf presenteert de luxe kampeerautofabrikant MORELO zijn nieuwe vlaggenschip: de MORELO GRAND EMPIRE. Het zal het grootste en meest luxueuze model zijn dat MORELO tot nu toe heeft gebouwd en daarmee de nieuwe bekroning van het modellengamma vertegenwoordigen. Volgens directeur Reinhard Löhner stelde MORELO zichzelf het doel om de mooiste kampeerauto ooit te produceren. Het idee In de afgelopen tien jaar heeft MORELO niet alleen haar eigen ontwikkeling, maar ook die van de hele luxe camperindustrie, uitgedaagd en aanzienlijk verbeterd. Daarnaast is er de afgelopen jaren veel beweging in de markt geweest en zijn ook de wensen van klanten geëvolueerd. De eisen aan ruimte, comfort, prestaties, veiligheid en design zijn gestaag gegroeid. Om de resulterende vraag optimaal te kunnen bedienen, besloot MORELO een nieuw model te lanceren. Het resultaat van alle overwegingen was de MORELO GRAND EMPIRE, die met zijn uitstekende kwaliteit en veel aandacht voor detail alles zou overtreffen dat eerder bestond. Het creatieproces Aan het begin van de implementatie werd de vraag naar het juiste chassis gesteld. Vanwege de grote afmetingen van de MORELO GRAND EMPIRE moesten aspecten als reiscomfort, veiligheid en natuurlijk een ongecompliceerde behandeling van het voertuig worden gegarandeerd bij onderhoud. MORELO maakt ook geen compromissen als het gaat om constructie en uitrusting. De MORELO GRAND EMPIRE zou een kampeerauto worden die de normen opnieuw definieerde. Tenslotte werd op het grote chassis "Actros 1853" vrachtwagenchassis van Mercedes-Benz met 531 pk, 12,7l cilinderinhoud en 2400 Nm koppel een luxe kampeerauto gecreëerd die indruk maakt met zijn comfortabele bediening, uitstekende veiligheid en de nieuwste technologie, en uiteindelijk met zijn uitstekende kwaliteit. Design overtuigde over de hele lijn. Het resultaat De onmiskenbare MORELO design lijn van het exterieur is consequent verder ontwikkeld en zet nieuwe maatstaven in het hele segment. In plaats van conventionele achteruitkijkspiegels maakt het MirrorCam systeem van Mercedes-Benz het manoeuvreren, draaien en wisselen van rijstrook nog veiliger. Naast gevestigde normen gebruikt MORELO alleen de nieuwste technologieën in het interieur van de GRAND EMPIRE. Alle keukenapparatuur is van huishoudelijke kwaliteit en werkt op 230 V. Naast royaal gedimensioneerde zonne- en batterij technologie wordt via een dieselgenerator gezorgd voor een zelfvoorzienende en vooral krachtige stroomvoorziening. Ook qua comfort valt er veel te verwachten van het nieuwe model. In het woongedeelte bevinden zich onder meer ergonomische loungestoelen die met een druk op de knop individueel verstelbaar zijn. Niets staat dus onbeperkte ontspanning in de weg. De vrijlating Het prototype wordt van 4 tot en met 13 september 2020 gepresenteerd op de Caravan Salon van dit jaar: A MORELO GRAND EMPIRE 110 GSO met een Mini Cooper-garage en uitschuifbaar gedeelte voor de woonkamer en keuken. De speciale Het grootste hoogtepunt is een ongekende prijs prestatie verhouding voor een voertuig in deze klasse. De prijsvork ligt naar verwachting tussen de € 600.000 en € 650.000. Dit assortiment is zo ongewoon kort omdat de basisuitrusting van de MORELO GRAND EMPIRE al bijna alle beschikbare extra's bevat, zodat bijna geen wensen onvervuld kunnen blijven. Met het nieuwe GRAND EMPIRE bewijst MORELO eens te meer dat er geen grenzen zijn aan de innovatiekracht van zijn eigen productie in Schlüsselfeld.

     

    04-07-2020 om 00:41 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-07-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hymer heeft een nieuweling

    Halfintegrale extra klasse: de HymerB klasse MasterLine T 780

    In april 2019 heeft Hymer GmbH & Co het vlaggenschip B-Klasse MasterLine voor het eerst voorgesteld aan het publiek en zette nieuwe normen in het premiumsegment. De geïntegreerde kampeerauto’s zijn nu beschikbaar in vier verschillende uitvoeringen waaronder twee tandemassen. Dankzij de nieuwste carrosserie technologie, exclusieve designelementen, hoogwaardige interieur inrichting en een bijzonder royaal ruimtegevoel. Om aan de vraag in de markt en de wensen van de klanten te voldoen, presenteert de Zwabische traditionele fabrikant zijn in eerste instantie integrale MasterLinen variant. Het grote succes van onze B-Klasse MasterLine, met de B-ML T 780, bieden we nu de beproefde kenmerken van de integrale in combinatie met de rijeigenschappen en voordelen van een halfintegrale, zoals alle assistentiesystemen. Zowel in het gewicht en de prijsklasse van de premium halfintegraal onder 4,5 ton, de B-ML T met zijn De constructie van de Mercedes-Benz Sprinter en het Hymer SLC chassis is uniek. Moderne optiek gecombineerd met wendbaar rijcomfort. De halfintegrale heeft een exclusief, sportief exterieur, dat wordt gekenmerkt door de originele Mercedes-Benz Sprinter-cabine. De vlakke, aerodynamische T-motorkap, bekend van de B-Klasse Modern Comfort T, geeft niet alleen het wendbare rijgedrag van het voertuig, maar heeft ook een positief effect op het brandstof verbruik. Een fraai gevormde afwerking van het voertuig is opnieuw de 3D-GVK achterkant die typerend is voor de Master Line inclusief geïntegreerde achterlichtbeugel en de zelfdragend garage met sportieve diffusor look. De B-ML T 780 maakt gebruik van de beproefde premium combinatie van de Mercedes-Benz Sprinter motor met optionele dieselmotor van 177 pk en het Hymer SLC-chassis. In combinatie met de handgeschakelde zes versnellingsbak of de automatische transmissie met negen versnellingen zorgt dit voor comfortabele rijsnelheden met maximaal rij- en geluidcomfort en een geoptimaliseerd brandstofverbruik. Tegelijkertijd draagt ​​een hele reeks nuttige assistentiesystemen bij aan meer veiligheid in het wegverkeer: een standaard actieve rem assistent of de optionele reactieve afstand assistent DISTRONIC en optionele camera gebaseerde assistentiesystemen, zoals een actieve rij strook assistent of groot licht assistent. Het chassis heeft voldoende ruimte in de ruime dubbele bodem voor alle technische componenten, inclusief verswater en afvalwater. De uitrusting wordt verzorgd door het grote door laad compartiment met toegang van binnen uit en de garage met een laadvermogen tot 450 kg.

    Ruimtewonder met exclusieve uitrustingsdetails. Binnenin maakt de halfintegrale, met zijn trotse breedte van 2,35 m geen compromissen en straalt het bijzondere ruimtegevoel uit, dat met de integrale B-Klasse Master Line al geheel nieuwe maatstaven zette. Beter gebruik met optimale optische integratie tegelijker tijd. Van de bestuurderscabine tot het slaapgedeelte loopt een traploze woon ruimtevloer door het interieur. Hierdoor blijft de stahoogte van een comfortabele 1,98 meter in het hele voertuig gelijk, net als bij de B ML I 780 springen de ruime keukens met het grote werkblad en de luxe badkamer inclusief de ruime douche met stahoogte tot 1,94 meter er in het bijzonder uit. In het laatste geval zorgen de comfortabele, meer dan twee meter lange en bijna 90 centimeter brede eenpersoonsbedden met standaard slaap comfortsysteem voor rustige nachten. Traditionele kleurencomposities in de woonkamer, de badkamer en ook de keuken creëren een licht meubeldecor met elementen in modern wit supermat en donkerdere kleuraccenten wit hoogglans afgewerkt. Het duo core stoffeerconcept met het Lounge Comfort systeem beschermt de rug met twee verschillende schuimen en garandeert luxe zitcomfort. Naast de feel good sfeer aan boord, zijn de dimbare sfeerverlichting op de bovenkasten standaard ook onder het aanrecht. Een volautomatisch verwarmingssysteem is beschikbaar in de bestuurderscabine en een XL Comfort Plus deur met centrale vergrendeling, trekhulp en RFID toegangssystemen voor maximale aanpassing. De Hymer B-Klasse Master Line De T 780 is beschikbaar vanaf juli 2020. Meer informatie vindt u op www.hymer.com









    01-07-2020 om 20:48 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-06-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Carthago en Malibu naar Düsseldorf
    Carthago naar Düsseldorf

    Carthago naar Düsseldorf


    Carthago en Malibu presenteren op de Caravan Salon in Düsseldorf talrijke nieuwe kampeerauto’s en voeren het hygiëneconcept uit.

    De Caravan Salon in Düsseldorf opent haar deuren van 4 tot en met 13 september 2020, de toonaangevende internationale vakbeurs vormt traditioneel de opmaat voor het komende caravanseizoen. De Carthago Group is met haar merken Carthago en Malibu aanwezig in Düsseldorf. In dit jaar dat in het teken stond van de Corona-pandemie, ligt de focus, naast tal van innovaties, meer dan ooit op de veiligheid en gezondheid van beursbezoekers en medewerkers. Carthago en Malibu ontwikkelen hiervoor een passend standconcept.

    • Veel innovaties, alomvattend concept voor bescherming en hygiëne
    "We kijken uit naar onze klanten en alle andere bezoekers. U vindt ons op de gebruikelijke locaties in beurshallen 16 en 15", blikt Bernd Wuschack vooruit, Managing Director Sales, Marketing en Customer Service bij Carthago en Malibu. Het Carthago Group-team is niet de enige: veel vakantiegangers kijken al vol verwachting naar de Caravan Salon 2020.

    Dit jaar kijken bezoekers en exposanten niet alleen naar nieuwe voertuigen. Bernd Wuschack: “Messe Düsseldorf heeft een duurzaam beschermings- en hygiëneconcept gepresenteerd. Ons beursteam optimaliseert momenteel het standontwerp van Carthago en Malibu. Of het nu gaat om consultaties of presentaties van de nieuwe producten alles wordt uitgevoerd met alle noodzakelijke hygiënemaatregelen voor een positieve beurservaring. Vanwege de recente positieve ontwikkeling van de pandemie en de vele versoepelingen zijn we optimistisch over de Caravan Salon. "

     





    30-06-2020 om 21:46 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-06-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dethleffs Camper nieuw aangepast

    Camper® in een nieuw jasje

    Een frisse wind door de populaire gezinscaravan. Nieuw interieur praktische detailverbeteringen 12 verschillende indelingen waarvan 8 gezinscaravans.

    Toen Arist Dethleffs ongeveer 90 jaar geleden de "caravan" uitvond omdat hij altijd wilde dat zijn gezin bij hem was tijdens zijn lange zaken reizen, legde hij de basis voor een nieuwe vorm van vakantie. De Camper® belichaamt deze familie gedachte meer dan elke andere serie in het modellen gamma van Dethleffs. Nu heeft deze “gezinsserie” een facelift ondergaan en krijgt het niet alleen een nieuw interieur, maar ook een upgrade van het slaapgedeelte voor de kinderen. Wat gelijk blijft zijn de voldoende veiligheidscomponenten en de uitgebreide standaard uitrusting, waardoor deze modellen reeks zo populair is. Er zijn in totaal twaalf indelingen, waarvan acht met stapelbedden. Toch vinden ook actieve vakantiegangers en koppels hun favorieten binnen deze modellen reeks. Het repertoire van de indelingen varieert van een opbouwlengte van circa vijf tot ruim acht meter. Een frisse wind door het interieur Het interieur van de populaire Camper® is vernieuwd en heeft een frisse metamorfose ondergaan incl. elementen van het nieuwe Dethleffs design. Opvallend is de tot aan onder sluitende vorm van de bovenkasten. Dit ontwerp laat het interieur wat ruimer lijken, zonder de opslagruimte aanzienlijk te verkleinen. Bovendien verschijnt de vernieuwde Camper® in een nieuwe, lichte, warme houttint, die overgaat in een modern, lichtgrijs decor van de bovenkasten.

    Gekozen kan worden uit drie nieuwe, bijpassende stofferingen in blauw, grijs en antracietgrijs, die het interieur naar ieders smaak perfect afronden. Ook het exterieur van de vernieuwde Camper® modellen met hun design achterbumpers hoogwaardig geïntegreerde verlichting past perfect in het moderne Dethleffs programma. Speciaal voor de kinderen zijn bij de stapelbed modellen praktische stoffen opbergtassen en optisch mooi beklede panelen aangebracht. Ook de bagageluiken onder de stapelbedden zijn daar waar mogelijk vergroot, zodat er meer volumineuze vakantiebagage kan worden opgeborgen. Bij veel stapelbed indelingen kan het onderste stapelbed worden opgeklapt en de onderliggende ruimte van buitenaf worden beladen en als opslagruimte worden gebruikt. De populaire Didilamp is in het nieuwe modeljaar een 12 Volt versie en voorzien van een praktische USB aansluiting voor het opladen van de smartphone of tablet. Alle andere standaard elementen van deze populaire Dethleffs serie blijven in hun huidige vorm.

    Camper® Historie.

    Bij Dethleffs staat de modellen reeks Camper® al 60 jaar voor de meest gezinsvriendelijke serie in het assortiment: solide, flexibel, divers. Met dit model komt elke droom van een onafhankelijke reiservaring uit, vooral voor gezinnen. De eerste Camper® ging in productie in 1962. Toen had Dethleffs al 30 jaar ervaring in de caravanbouw. Zeven jaar later heeft Dethleffs de merknaam vast laten leggen, wat de verzamelnaam is geworden voor caravans en in sommige gevallen voor kampeerauto’s. De eerste standaard Camper kostte toen 1.950 Mark. De beter uitgeruste exportversie 2.490 Mark. Het succesrecept van Dethleffs is altijd geweest wat gezinnen vandaag de dag nog steeds waarderen: hoogwaardige productie, stabiel materiaal en speciale elementen.

    Tot op de dag van vandaag steekt het bedrijf Dethleffs zijn energie in de voortdurende verdere ontwikkeling van de caravan. De Camper is al tientallen jaren een solide caravan vooral wordt gekenmerkt door praktische stapelbedden en de hoogste veiligheidsnormen. Vanzelfsprekend nog altijd in de geest van de uitvinder.

     









    29-06-2020 om 21:19 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-06-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dethleffs viert 90 jaar bestaan

     

    Dethleffs Just 90 de jubileum reeks voor 2021

    Dethleffs viert haar jubileum met een aantrekkelijke kampeerauto reeks Just 90. Deze reeks Just 90` verschijnt rond de verjaardag van Arist Dethleffs als compacte halfintegraal in 6 verschillende indelingen en als perfecte start in de wereld van Dethleffs. Hij heeft een modern interieur inclusief uitgebreide standaarduitrusting voor optimaal vakantie plezier.

    Met de speciale reeks Just 90, brengt caravan en kampeerauto fabrikant uit Isny, een wagen die de moderne, maar zonder meer ooḱ de startende ́ zwerver zal aanspreken. Naast de uitrusting is het ontwerp van deze compacte jonge halfintegraal modellen modern met een fris interieur. Het concept gaat terug naar de wortels. Want de Just 90 heeft, zoals je mag verwachten van een jubileummodel, alles aan boord wat je nodig hebt voor een zorgeloze kampeertrip. De lijst met standaardrusting is lang, de prijs daarentegen klein. De Just 90 biedt een eerlijke, prijsgunstige start zonder concessie te doen aan kwaliteit of uitrusting. Een echt verjaardagscadeau! De ontwerpers hebben juist deze naam gekozen voor zijn 90ste verjaardag omdat de "Just 90" simpelweg alles heeft wat je bij een zwerfauto nodig hebt. "Just all you need" was het credo van de ontwikkelaars. Een halfintegraal zonder onnodige ballast, ten gunste van een aantrekkelijke prijs en een vlekkeloze gewichtsbalans, standaard zo uitgerust dat de reis zonder compromis gelijk kan beginnen. Opties die normaal naar keuze bijbesteld kunnen worden, horen nu tot de standaard uitrusting. Zo biedt de Just 90 dankzij het multifunctionele stuur in leer, de airco in de cabine, de comfortabele cabinestoelen, de cruise control, de led dag rij verlichting en de elektrisch bediende verstelbare en verwarmbare buitenspiegels, veel comfort op reis. Ook standaard op alle modellen is een groot, uitzetbaar dakraam in de cabine en een 70 cm brede buitendeur, die centraal kan worden vergrendeld en ook voorzien is van een raam. Een groot dakraam, een comfortabele verduistering van de cabine, een hordeuren zuinige LED-verlichting behoren eveneens tot de standaarduitrusting. Wie geen hefbed wenst te bestellen, kan in de DBL-en EBL modellen de nieuwe optie "Ombouw zitgroep" kiezen, die van de lounge zitgroep een comfortabel gasten bed kan maken. In het interieur komen de afleg-en werkbladen in warm wit samen met de greep loze bovenkastkleppen (voorzien van sierlijsten in een fraai hout decor), overeen met de lichte houtkleur van het meubilair en geven het interieur een sfeervolle, frisse uitstraling. De bij passende jubileumstoffering, in modern grijs, rondt de vriendelijke uitstraling van het interieur af. LED-spots met aanraak functie en een USB aansluiting in het zitgedeelte en in de buurt van de bedden, brengen licht waar het nodig is, zijn spaarzaam en laden tablets en de telefoons op. Afwerking van zitbanken de entree met slimme oplossingen en praktische opbergvakken zorgen voor een optische versterking van het interieur. Aan de buitenkant springt de nieuwe kap van de cabine met dynamisch design in het oog. Trouwens: bij de Just 90 zijn niet alleen de achterkant en het dak gemaakt van robuust en resistent GFK, maar ook de zijwanden! De badkamer is voorzien van een elektrisch bediend cassettetoilet en van een douche. De keuken heeft een kooktoestel, voldoende bovenkasten en een koelkast van 142 liter met vriesvak. Een kledingkast, de grote garage aan de achterkant met een toegangsdeur aan de linker en rechter zijde en de vele andere opbergmogelijkheden bieden voldoende ruimte, zelfs als u voor langere tijd reist.

    De Dethleffs Just 90 is verkrijgbaar in zes verschillende indelingen.

    Alle zijn optioneel te bestellen met een 2 persoons hefbed. De kleinste in de reeks, onder zeven meter, zijn de T 6752 DBL en de T 6812. Deze laatste heeft eenpersoons bedden achterin, die net als alle andere eenpersoonsbed varianten van de Just 90 standaard omgebouwd kunnen worden tot een tweepersoonsbed. De kledingkast bevindt zich aan de voet van de eenpersoons bedden, waaronder een ruime garage met een hoogte van 120 cm. De L-vormige zitgroep biedt voldoende ruimte voor meer dan vier personen. De Just 90 T 6752 DBL heeft eeń eilandbed́, een aparte douche en sanitair, een zithoek met banken in de lengte. De andere indelingen T 7052 EB en T 7052 EBL met eenpersoons bedden even als de T 7052 DBM en T 7052 DBL met́ eilandbed zijn 7,40 m lang. In deze modellen zijn de toilet-en doucheruimte gescheiden, maar kunnen door middel van een deur worden verbonden tot een grote badkamer. Dit zorgt voor meer privacy en ruimte. Ook hier een grote garage onder de bedden. Het bijzondere aan de DBL-en EBL-modellen is de lounge achtige opstelling van de zitgroep, die een heel bijzonder ruimtelijk gevoel geeft en de entree van de halfintegraal zeer open maakt. Standaard zijn alle modellen uitgerust met een 120 pk motor en hebben ze bij een toegestaan totaal gewicht van 3.500 kg een goedkeuring voor 4 personen.

    28-06-2020 om 19:20 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-06-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dethleffs een nieuwe Esprit

    De nieuwe Esprit nodigt uit tot reizen.

    Smaakvol reizen op hoog niveau is het streven van de nieuwe Esprit. Nieuw ontwerp van deze modellenreeks Integraalcampers met een betere dubbele bodem technologie voor het hele jaar door kamperen. Nog meer comfort voor reisliefhebbers. Modern design met een Scandinavisch tintje 4 verschillende in delingen. Het grote verschil is achterin te vinden. Daar zijn ofwel een eilandbed of 2 enkele bedden te vinden.

    In het nieuwe modeljaar schittert de Esprit met een nieuwe ontwerp. Zijn basisrecept als kampeerauto met maximale kwaliteitsbehoud dank zij de Lifetime Plus technologie blijft natuurlijk behouden. Een bijzonder pluspunt: dankzij de nieuwe, 26 cm hoge laadbare dubbele bodem biedt hij niet alleen veel opbergruimte, maar heeft hij zelfs zijn basisrecept verfijnd als winterbestendige metgezel. De Esprit krijgt zijn individuele smaak door het moderne interieur. De volledig uitgeruste keuken is ontwikkeld door ervaren hobbykoks. Afhankelijk van het model eet je in de comfortabele L-vormige of loungeachtige zithoek, die voldoende ruimte biedt voor een meer gangendiner met vrienden. Uiteraard is hier bij de juiste sfeer een belangrijk onderdeel, de standaard aanwezige “licht compositie Light Moments", zorgt niet alleen voor, maar bovendien voor sfeer en gezelligheid in de zwerfauto.

    De nieuwe Esprit neemt de sierlijke, duidelijke en vloeiende lijnen over van het “eigen” Dethleffs' design, die vooral tot uiting komt in het aerodynamische fronten en de licht ingetrokken achterkant van de integraal modellen. Gebouwd op een Fiat Ducato AL-KO verlaagd chassis met een 266 mm hoge dubbele bodem. Hierdoor is een vlakke vloer zonder opstapjes mogelijk, van de cabine tot de badkamer. De toepassing van Dethleffs Lifetime Plus technologie garandeert duurzaamheid met moderne inzichten voor een gezond leef klimaat. Het toegestane totaal gewicht van alle vier indelingen is 4.250 kg. Dank zij de versterkte chassis verlaging kan de garage tot 250 kg worden belast. De garage is aan de binnenzijde bekleed met vilt. De garage deuren, standaard links en rechts aanwezig, kunnen eenvoudig met één hand worden geopend. Praktische en mooi gevormde inleg ramen en de brede, centraal afsluitbare buitendeur met raam en tweepunt vergrendeling ronden de buitenkant perfect af. De standaard 140 pk motor maakt reizen tot een genot en de hoogwaardige pilotenstoelen met ergonomische hoogte, kanteling en geïntegreerde gordel en zitkussen verstelling voor een breed scala aan lichaamsvormen en formaten zijn gegarandeerd een echt comfortabele ervaring. Daarnaast zijn alle gangbare veiligheidscomponenten zoals ABS, ESP, ASR, Hill Holder en Hill Descent Controleven als airbags voor beide reizigersstandaard aanwezig. Maar ook het Dethleffs navigatie systeem met achteruitrijcamera draagt zijn steentje bij.

    Bijzondere ingrediënten in het interieur.

    Het interieur van de nieuwe Esprit presenteert zich openlijk en met een frisse, Scandinavische bries, die door middel van een geprofileerd houtdecor een huiselijk comfort uitstraalt. Het knusse gevoel wordt versterkt door de “lichtcompositie Light Moments", die door verschillende lichtniveaus een harmonieus genot en een ontspannen sfeer creëert. Vooral de licht stroken bij de vloer geven het interieur een zwevend, licht gevoel. Homogene overgangen en de rechtlijnigheid van de meubelconstructie brengen ook duidelijkheid en rust in het interieur van de camper. Er zijn verschillende bekleding opties mogelijk. Standaard kunt u kiezen tussen de modern grijze bekledingskleur Kari of bekleding Nubia, crèmige gecombineerd met beige tinten. Zit u liever op echt leer, dan kunt u tegen meerprijs kiezen voor de kleurvariant crème of in een andere kleurstelling. Zo kunt u uw interieur een individuele tint geven. De spil van de Esprit is, zoals in elk gezellig huis, de keuken. Deze troef met een echt professioneel gasfornuis met 3 branders, heeft een zwart hoogglans aanrecht. Het vermogen van het kooktoestel is 1,6 KW. In een handomdraai kunnen hier uitgebreide vakantiegerechten worden bereid. Dankzij de afzuigkap inclusief terugslagklep blijft het interieur vrij van geuren, ook van buitenaf komen zo geen ongewenste geuren binnen. Grote opbergladen, die standaard centraal kunnen worden vergrendeld, een aan beide zijden te openen koelkast van 177 liter en een praktische apothekerskast bieden voldoende ruimte voor wat voorraden en allerlei kookgerei. Desgewenst is zelfs een oven mogelijk in de Esprit, die zijn plaats vindt boven de koelkast. Ook aan het slaapcomfort werd extra aandacht besteed. De tweepersoonsbedden hebben een comfortabele breedte van 160 cm en zijn uitschuifbaar tot een lengte van twee meter. De versies met een eenpersoonsbed zijn verkrijgbaar in twee hoogtes en kunnen eenvoudig worden aangesloten om een groot tweepersoonsbed te vormen. U slaapt op 7-zone comfortmatrassen en ergonomisch aangepaste houten lattenbodems. Alle Esprit-modellen hebben standaard een elektrisch bedienbaar hefbed. Optioneel zijn de modellen ook verkrijgbaar met ALDE warm waterverwarming, hydraulische levelsteunen en een enorme 32”TV. De Esprit GT: sportief, onderscheidend en individueel.

    Nog meer snufjes

    Op verzoek kan de nieuwe Esprit ook worden besteld in de Gran Turismo variant Esprit GT. Het Gran Turismo-pakket bevat een verscheidenheid aan speciale uitrusting en designelementen die het reizen nog comfortabeler en stijlvoller maken. U kunt dus kiezen tussen de GT uitvoeringen “wit” en “zwart”. Uitrusting als 16 inch aluminium velgen, het dashboard met aluminium applicatie, lucht geveerde piloten zetels en LED dagrij verlichting maken de GT tot een sportieve verschijning.

     De vernieuwde Esprit is verkrijgbaar in vier verschillende indelingen, allemaal 7,81 m lang, 2,33 m breed en 3,04 m hoog. Alle modellen de Esprit I 7150-2 DBMI, 7150-2 DBLI, 7150-2 EBI, 7150-2 EBL, hebben een technisch toelaatbaar totaalgewicht van 4.250 kg en kunnen optioneel worden verhoogd tot 4.500 kg. U kunt kiezen uit 2 éénpersoonsbed indelingen en 2 indelingen met eilandbedden, alle 4 verschillend in de indeling van zitgroep. De I 7150-2 EBL en de I 7150-2 DBL hebben een loungeachtige zitgroep waardoor het interieur van deze integraal nog groter lijkt. De Esprit I 7150-2 DBM en de I 7150-2 EB hebben L-vormige zitgroepen, een extra comfortabele bank, die optioneel ook met 5e veiligheidsgordel kan worden uitgerust. In alle modellen is de doucheruimte gescheiden van de toilet, deze kan met deuren worden afgesloten zodat er één grote badkamer ontstaat. Afhankelijk van de opstelling van het bed bevinden de kledingkasten zich onder de een persoonsbedden of rechts en links van het tweepersoonsbed.





    27-06-2020 om 17:38 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-06-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dethleffs een nieuwe Beduin reeks
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Beduin volledig nieuw.
    De comeback van een icoon: Beduin Scandinavia het nieuwste vlaggenschip in de Dethleffs vloot. Dé caravan voor veel eisende kampeerders. Elegant Scandinavisch interieur met een natuurlijke houtlook en 7 verschillende indelingen. De Dethleffs Beduin reist al sinds 1956 de wereld over en brengt zijn kampeernomaden veilig, comfortabel en betrouwbaar naar hun bestemming. In modeljaar 2021 keert hij terug als nieuw vlaggenschip onder de Dethleffs caravans. Dankzij het standaard wintercomfort met warm water verwarming en elektrische vloerverwarming is kamperen het hele jaar door mogelijk. Vandaar het passende toevoegsel "Scandinavia", dat niet alleen verwijst naar de bruikbaarheid gedurende het hele jaar, maar ook naar het nieuwe ontwerp in "Scandinavische stijl". Met zijn hoogwaardig, elegant afgewerkt interieur en uitgekiende standaarduitrusting is de Beduin Scandinavia bedoeld voor iedereen die op vakantie niet zonder zijn persoonlijk comfort wil en veel ruimte wenst. Er kan gekozen worden uit 7 verschillende indelingen. De schoonheid van de nieuwe Beduin Scandinavia komt vooral tot uiting in het smaakvolle en hoogwaardige interieur, dat modern, Scandinavisch design combineert met verfijnde functionaliteit. Dankzij uitgekiende ruimte biedt het interieur veel bewegingsvrijheid. Hier ontmoeten moderne leisteen grijze antraciettinten de witte oppervlakken met houtoptiek en natuurlijke materialen. Een compositie die de nieuwste trend wereldwijd bepaalt. Een sfeervol verlichtingsconcept met rechtstreekse en onrechtstreekse lichtbronnen zorgt voor een gezellige sfeer. Drie verschillend gekleurde stofferingen passen bij het interieur met gordijnen en een zijwanddecor in natuurlijke viltlook. Maar de Scandinavia scoort niet alleen qua design, hij heeft een brede buitendeur, hoogwaardige 7 zone matras, hoofdsteunen in de zithoek, de standaard warmwater verwarming en elektrische vloerverwarming getuigen van zijn bruikbaarheid het hele jaar door. In de keuken zijn niet alleen grote laden en een ruime koelkast van 142 of zelfs 175 liter afhankelijk van de indeling, er is een 3 pits fornuis en een praktische oven standaard aanwezig. Het moderne design van de nieuwe Dethleffs reeks komt ook tot uiting in het exterieur van de caravan. Buitenkant van witte gladde beplating, mooi gevormde trapezium vormige ramen, chroom kleurige rangeergrepen en de standaard disselafdekking geven de caravan een modern, aantrekkelijk design en maken hem ook tot een echte blikvanger. Ook de chique achter bumper met geïntegreerde verlichting draagt hieraan bij.

    Veel ruimte voor de perfecte vakantie.

    De Beduin Scandinavia is verkrijgbaar in zeven verschillende indelingen met opbouwlengtes van 6,50 m tot 8,05 m lang. Alle modellen zijn 2,50 m breed. Het maximaal toelaatbaar gewicht begint bij de kleinste indeling, de 540 QMK, bij 1.800 kg en loopt op tot 2.200 kg bij de 740 BFK. Afhankelijk van de individuele wensen kunnen de modellen tot 2.800 kg worden geladen. Behalve de twee kortste modellen zijn het allemaal tandemassers. Onder de indelingen van de nieuwe Beduin zijn ook bekende, zoals de gezinsvariant 540 QMK met stapelbedden en badkamer achterin, de 590 RK met zijn familie slaapkamer en de 650 RFK, met een slaapgedeelte in het midden van het voertuig. De uitvoering met de éénpersoonsbedden, de 650 RE met zijn rond zitten de 690 BQT, met de grote, ruime keuken aan de voorzijde, Maar het portfolio van Beduin bevat ook twee volledig nieuwe indelingen die nog niet eerder voorkwamen in het modellengamma. De 670 BET heeft een aantrekkelijke indeling, omdat het de open keuken voorin combineert met enkele bedden en een enorme badkamer achterin. Zowel de badkamer over de volle breedte als het slaapgedeelte kan worden gescheiden van het woongedeelte. Ook de grootste variant, de 740 BFK is nieuw. En ook hier bevindt de keuken zich aan de voorzijde, met in het midden een rondzitgroep en lange bank. Achterin staan stapelbedden, daarvoor de badkamer en dan de slaapkamer. Er is een extrazithoek waar de kinderen kunnen spelen of knutselen.

     

    26-06-2020 om 21:15 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dethleffs een stukje geschiedenis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Een stukje geschiedenis.
    Dethleffs “Niet zonder mijn gezin!” besloot Arist Dethleffs in 1931. Hij bouwde toen de eerste caravan van Duitsland, die hij toen nog “woonauto” noemde, omdat de fabrikant van skistokken en zwepen zijn gezin tijdens lange zaken reizen bij zich wilde hebben. Het begrip “vrije tijd” kenden toen slechts enkelingen, gezinsvakantie was een privilege en het toerisme stond nog in de kinderschoenen. Met de uitvinding van de Dethleffs caravans begon een nieuw tijdperk, vooral voor de onderneming, die zich op een bepaald moment volledig aan de productie van caravans en later ook van kampeerauto's wijdde. De pioniersgeest van Arist Dethleffs is ook tegenwoordig nog in de onderneming merkbaar: in de permanente verdere ontwikkeling van reeksen, in talloze innovaties en natuurlijk centraal in het campingverhaal: het gezin. Van meet af aan is het bedrijf nauw verbonden met de plaats Isny in Allgäu. Door zijn engagement als “vriend van het gezin” blijft het merk zich concentreren op zijn kerntaak. In Isny worden naast kampeerauto’s en caravans van het merk Dethleffs ook bus campers en Urban Vehicles van de merken Pössl en Crosscamp ontwikkeld en geproduceerd.

    26-06-2020 om 21:11 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-06-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kennis making met Eura Mobil

    Eura Mobil Contura 760 QB.

    Met de nieuwe half integrale Contura 760 QB doet Eura Mobil een greep naar de hoogste halfintegrale klasse.

    Het was in 1997 dat Eura Mobil zijn eerste halfintegrale Contura voor stelde. Hij was geen lang leven beschoren want langzaam verdween hij uit het beeld tot hij voor enkele maanden weer in volle glorie te voorschijn kwam. Hij scoort nu bij de luxe halfintegralen veel goede punten. Voor het interieur stond de chique Integra model. Uit verschillende types konden we kennis maken met de Contura 700 QB. De 7,71 m lange kampeerauto is gebouwd op een Fiat Ducato met max verlaagd AL-KO chassis. Een 160 pk turbo diesel met 6 versnellingen maakt dat hij met gemak het verkeer kan volgen. Zoals we van de fabrikant uit Sprendlingen gewoon zijn heeft de wagen een verwarmde dubbele bodem, langs buiten en binnen bereikbaar. Het snoetje boven de stuurcabine heeft een mooie vorm, evenzo het polyester achterfront. Helaas is het uit één stuk gemaakt. Bij serieus wat schade moet het helemaal worden vervangen. Eura Mobil geeft 10 jaar garantie op de waterdichtheid van de polyester opbouw. Een goed punt voor het interieur is alvast de vloeistof verwarming van Alde. Vuilwater kan bij middel van een elektrisch bediende kraan uitlopen. In het schitterend interieur gaan de bovenkasten met glad gepolijste deuren in een vloeiende lijn tot in de stuurcabine wat het ruimtelijk effect sterk vergroot. In de zitgroep zien we een L-zitbank en een zijzit. Spijtig dat de rugkussens nogal recht geplaatst zijn wat niet zo comfortabel zit. Het tafelblad is verschuifbaar. De keuken is een knap stukje vakmanschap. Een wit aanrecht in kunststof met 3 geïntegreerde kookvuren en een redelijk grote spoelbak. Onderaan zijn laden, in de bovenkasten is plaats voor het kleinere keuken gerief. Tegenover de keuken is een 160 l grote koelkast. Het sanitair ziet er al even chick uit. Een leuk wastafeltje, draaibaar wc en wat bergruimtes maken er een praktisch geheel van. Het vloer oppervlak van de tegenover staande douche cel wordt bijna gehalveerd door een onvermijdelijke wielkast. Komen we achterin waar een eilandbed prijkt. De matras kan omhoog klappen en er komt een groot bergvak vrij. Het bed kan hydraulisch in een hogere stand worden gezet om fietsen in de garage te bergen. Een vouwdeur sluit de slaapkamer van het woongedeelte af

    Zoals bekent bij de Duitse kampeerauto’s legt men u een waslijst opties voor bij de aankoop. Zo kan men een sterkere motor met automaat bekomen. Een groot panoramisch dakluik, centrale vergrendeling, soms zijn er ook nog enkele pakketten die het leven aan boord comfortabeler maken.

    Technische gegevens

    Opbouw L X B X H 7,71 x 2,32 x 2,92 m

    Gewicht rijklaar 3.385 kg

    MTM 4.500 kg

    Eilandbed 1,99 x 1,52 m

    Omgebouwde zitgroep 2,00 x 1,05 m

    Meer informatie: www.euamobil.de









    14-06-2020 om 17:06 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-06-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CamperClean nieuws

    CamperClean en FrankenTherme staan ​​garant voor kwaliteit

    FrankenTherme tekent een positief jaarsaldo voor 2019
    Het automatisch CamperClean-station gebruikt enkel grijswater.
    100 moderne parkeerplaatsen voorzien van individuele CamperClean stroomvoorziening.


    Schermbeck Bad Königshofen juni 2020

    Spa-directeur Werner Angermüller is lovend. Hij runt zijn FrankenTherme in Bad Königshofen volgens het uitgangspunt "kwaliteit is alles" en kwaliteit heeft altijd prioriteit. In september 2018 besloot Bad Königshofen de camperplaats die is aangesloten op het thermale bad uit te breiden en te moderniseren met CamperClean-componenten. Na een jaar oefenen is de balans van Angermüller zeer positief.

    “Wij, of liever onze mobiele klanten, zijn enthousiast over het comfort en de probleemloze werking van het afvalverwijderings- toevoersysteem en elektriciteitskolommen. De kwaliteit van de parkeeruitrusting voldoet aan onze eisen en ook aan de zeer hoge standaard van onze thermale baden. De samenwerking is meer dan bevredigend. Reizigers en lokale campers maken steeds vaker gebruik van de handige service. De administratie registreerde in 2019 meer dan 1.000 reinigingen. Voor een plaats van deze omvang met een exclusief publieks- en gezondheidsprogramma en een parallel aangeboden handmatige verwijdering is dit een zeer respectabel aantal. Handmatige verwijdering zal zeker slechts in beperkte mate worden gebruikt nadat de coronacrisis is overwonnen. Omdat alleen het volautomatische CamperClean-station nu en in de toekomst de allround vereiste en noodzakelijke hygiëne-eisen garandeert.

    Met een glimlach rapporteert Kurdirektor Angermüller over groepjes mensen die zich soms vormen voor het volautomatische leegmaak- en reinigingsstation om meer te weten te komen over de technologie of gewoon uit nieuwsgierigheid naar de procedure met de mobiele toiletcassette te kijken. Het station is uitgegroeid tot een klein communicatiecentrum. Iedereen legt iedereen iets uit. Over discussies gesproken. Zonder discussie wordt de nachtprijs van 13 euro per nacht en 2 euro voor elk verwijderingsproces geaccepteerd. Volgens Angermüller prijzen campers de hoge kwaliteit van de parkeerplaats, die zich naadloos aanpast aan de hoge kwaliteit van de thermale baden.

    De parkeerplaats beschikt momenteel over het nieuwste volautomatische aan- afvoerstation dat gebruikt kan worden voor alle gangbare cassettetoiletten. Met dit systeem wordt de toiletcassette volautomatisch geleegd, gereinigd en gedesinfecteerd en tegelijkertijd gevuld met microbiologisch, absoluut chemievrij Sanitair additief. Het station is gekoppeld aan een zeer grote grijswater schacht, waarvan de reiniging en spoeling volautomatisch wordt geregeld via het station. Het aan- en afvoersysteem wordt aangevuld met een moderne zoetwaterkolom.

     

    Daarnaast zijn op de parkeerplaats moderne elektrische kolommen voor de individuele parkeerplaatsen geplaatst. Er zijn zes verlichte hoofdpijlers die op hun beurt de 31 comfortplaatsen en de overige 65 parkeerplaatsen individueel van stroom voorzien via elf extra satellietzuilen. Naast de stroomaansluiting op elke plek biedt de parkeerplaats zijn campergasten een wifi-hotspot, bakkerij en gasdienst, een drempelvrij sanitairgebouw met douches en toiletten en twee bijkeukens met wasmachine, droger en gootsteen.
    De ruime, aangelegde camperplaats ligt op slechts een paar honderd meter van het marktplein en wordt begrensd door de kuurtuinen, weiden en velden met uitzicht op de romantische bedevaartkerk Ipthausen. De camperplaats is gelegen in de directe omgeving van de FrankenTherme met het eerste natuurlijke geneeskrachtige watermeer in Duitsland. Dit meer is chloorvrij, het warmste van Duitsland (32 graden watertemperatuur) en bijzonder goed voor de gezondheid als er problemen zijn met gewrichten en huid.

    Meer informatie: www.camperclean.de







    12-06-2020 om 11:19 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-06-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Knaus Live I 700 MEG kennis making

     

    Knaus Live I 700 MEG

    Stilaan nemen meer fabrikanten goedkopere integrale kampeerauto’s in hun gamma op. Eerst werden ze voorgesteld onder een andere naam, nu worden ze gelanceerd als instapmodel van eigen merk. Een typisch voorbeeld hiervan zijn de Knaus Live I 600 MEG en zijn grotere broer de Live I 700 MEG.

    We kregen de gelegenheid nader kennis te maken met de 7.53 m lange Live I 700 MEG. Hij is gebouwd op een Fiat Ducato met origineel verlaagd chassis. De 120 pk turbo diesel met 6 versnellingen zijn standaard. De zwerfauto die wij bekeken was uitgerust met de 177 pk turbo diesel en de 9 traps Wandler automaat. Het is een optie maar een genot om mee te rijden.

    Als indeling hebben de ontwerpers van Knaus het niet moeilijk gemaakt. Achteraan boven de garage twee enkele bedden en vooraan in de stuurcabine is een handbediend hefbed voor 2 reizigers. Onder het voeteinde van de enkele bedden zijn kleerkasten. Naast de buitendeur is een redelijk grote badkamer met er tegenover de keuken om voorin te eindigen met een ruim bemeten zitgroep.

    De Live I 700 MEG is een moderne verschijning. Met zijn grote voorruit, hangende achteruitkijkspiegels en zijn mooi gevormde decorstukken op de wanden geeft hij helemaal niet de indruk van een instapmodel. De wagen is voorzien van een 40 mm dikke bodemplaat, wanden met aluminium buitenbeplating zijn 30 mm dik en het dak is 31 mm dik bekleed met hagelbestendige polyester. Niet zo handig is de motorkap, men moet ze afnemen om aan de motor te kunnen.

    Interieur

    Voor zijn prijs levert de fabrikant uit Jandelsbrün de Live I 700 MEG met een mooi en keurig meubilair af. De witte kastdeuren vormen met de donkere boorden en wanden een knap harmonisch geheel. Waar het kan zijn bovenkasten. Grote bagage kan onder de bedden, in de garage en kledij in de hoge kast naast de keuken. Kokkerellen aan de met wat goede wil een L keuken is een plezier. Achteraan zijn 3 branders in het aanrecht geïntegreerd. Het ronde wasbakje bevindt zich vooraan in de korte arm van de L, zo blijft er nog redelijk wat werkblad over. Onderaan zijn 3 laden, rechts een kast voor het grote materiaal. Het kleine kan in de bovenkast. De badkamer is knap ingericht met een draaibaar wc, een wit wasbakje en enkele kastjes. De witte afzonderlijke douchecel sluit af met een acrylglazen vouwdeur. Een belangrijk deel van een zwerfauto is de zitgroep. Er worden vele uren in doorgebracht dan zijn comfortabele zitbanken zoals hier aangenaam. Het tafelblad van de zitgroep met zijn L zitbank en zijzit kan men verschuiven. Een leuk idee is de dubbele vloer in de gang. Als het nodig is kan men hem wegnemen en verhoogt de stahoogte onder het hefbed.

    Zoals het hoort zorgt een Truma C 6 voor een gezellige warmte bij koude dagen. LED lichten zorgen voor voldoende licht op tafel en sfeerverlichting rondom.

    Men zou hem als een 3.5 tonner kunnen laten inschrijven. Dat is zeker geen aanrader want rijklaar weegt hij al bijna 3,4 ton (afhankelijk van de toebehoren) Dus een rijbewijs C is noodzakelijk om de meer als 3,5 ton wegende en meer als 7 m lange kampeerauto te mogen besturen.

    Technische gegevens

    Opbouw LXBXH 7,53 x 2,32 x 2,79 m

    Rijklaar gewicht 3.361 kg

    MTM 4.000 kg

    Bedden 2 – 1,95 x 0,78 m

    Hefbed 1,67 x 1,80 m

    Meer informatie www.knaus.com













    10-06-2020 om 17:17 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-06-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Caravan Salon Düsseldorf
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Caravan Salon Düsseldorf

    Messe Düsseldorf en de Caravaning Industrie Verband (CIVD) kijken vol optimisme naar de toekomst en verheugen zich erop CARAVAN SALON 2020 door te kunnen laten gaan. De beurs rondom de mobiele vakantie vindt van 4 tot en met 13 september plaats en nodigt alle bezoekers uit om de veelzijdigheid van deze vorm van vrijetijdsbesteding te ontdekken. “We zijn er vast van overtuigd, dat CARAVAN SALON de complete branche belangrijke impulsen kan geven en dat het voor het opnieuw opstarten van de economie essentieel is, om de bedrijven weer een podium te bieden. We willen daarbij nogmaals benadrukken, dat de veiligheid en gezondheid van onze bezoekers, exposanten en medewerkers altijd de hoogste prioriteit heeft. We zullen de noodzakelijke hygiëne- en veiligheidsmaatregelen uitgebreid en verantwoordelijk inzetten,” aldus Stefan Koschke, projectleider van CARAVAN SALON.

     Momenteel wordt er in samenspraak met het Ministerie van Volksgezondheid en Economie van Noordrijn-Westfalen een gezondheidsconcept met grote draagkracht opgesteld, waarmee het doorvoeren van beurzen onder de huidige randvoorwaarden en nieuwe standaards mogelijk wordt. Op het gehele beursterrein en in de hallen worden de noodzakelijke hygiënische en infectie-beschermende standaards ingevoerd. Stefan Koschke omschrijft de belangrijkste uitgangspunten: “Door het aanpassen van de indeling van ieder deel van het beursterrein lukt het ons, om de voorgeschreven minimale afstand van 1,5 meter te handhaven. De hygiënische maatregelen worden opgeschaald. Zo zal er bij alle ingangen en bij iedere stand handdesinfecteringsmiddel voor bezoekers en standpersoneel ter beschikking staan. Voor de voertuigen geldt, dat zich hier alleen meerdere personen mogen bevinden, indien voor hen geen contactbeperking geldt – daarnaast is het dragen van een mond- en neusbescherming verplicht. Zo zetten we de maatregelen in die als huidige norm gelden en door het merendeel van de bevolking worden geaccepteerd en opgevolgd.

     

    05-06-2020 om 21:56 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sprite niet naar Düsseldorf
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Sprite caravans niet op Caravan Salon Düsseldorf
    Zoals bekend is gemaakt door de organisatoren van de Caravan Salon gaat de beurs 1 week

    later dan gepland gehouden worden, om zodoende het verbod op grote bijeenkomsten in
    Duitsland te omzeilen. Tevens is er een hygiëneprotocol voor de beurs gemaakt, om Corona
    besmettingen tegen te gaan.
    Dit protocol levert voor exposanten een aantal beperkende maatregelen op die in de praktijk
    zeer moeilijk zijn na te leven.
    Na een uitgebreide afweging hebben we besloten om niet naar de beurs te gaan met Sprite
    caravans. Het was geen eenvoudig besluit, maar naar ons idee uiteindelijk wel het beste.
    Uiteraard vinden het jammer dat we Sprite dit jaar niet kunnen presenteren zoals de klanten van
    ons gewend zijn. Normaal gesproken zou dit in een informele en gezellige sfeer zijn op de
    stand, echter door alle te nemen maatregelen blijft er van sfeer en gezelligheid niet veel over.
    Geïnteresseerden in Sprite caravans verwijzen we graag naar onze dealers. Zij zullen klanten
    met raad en daad terzijde staan bij de aanschaf van een caravan en hebben een ruim aanbod
    in de showroom staan.
    Sprite caravans worden geïmporteerd door Caravan Trading Europe B.V.

    Meer informatie www.spritecaravans.com

    05-06-2020 om 21:29 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-06-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thetford

    Thetford zal niet aanwezig zijn op het caravan salon van Düsseldorf

    04-06-2020 om 21:06 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-05-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winterbanden vervangen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Winterbanden: voor nu snel laten vervangen

    Tot wel 16 meter langere remweg met winterbanden bij warme temperaturen

    Sinds de versoepeling van de coronamaatregelen zijn vooral professionele gebruikers naar de bandencentrale gegaan voor het vervangen van winter- door zomerbanden. TRAXIO en Federtyre merken dat veel particuliere automobilisten nog steeds met winterbanden rijden. Zij roepen op om deze snel te laten vervangen door zomerbanden. Niet alleen blijven de temperaturen zomers hoog, er wordt ook steeds meer en over langere afstanden met de wagen gereden. Met de vakantieperiode in het vooruitzicht, waarbij er meer zal worden gereden in binnen- en waarschijnlijk ook in het buitenland, is het gebruik van zomerbanden noodzakelijk.

    Winterbanden slijten immers niet alleen sneller dan zomerbanden maar presteren ook minder bij temperaturen boven 7 °C en zeker bij zomerse temperaturen; vooral de remweg wordt langer. Het is daarom – zowel vanuit economisch als veiligheidsstandpunt – aan te raden om zo snel mogelijk winterbanden om te ruilen voor zomerbanden.

    Vier nadelen van winterbanden bij temperaturen van meer dan 7 °C en in het bijzonder bij zomerse temperaturen:

    1. Winterbanden hebben tijdens de zomer een langere remweg dan zomerbanden;
    2. Winterbanden hebben tijdens de zomer een minder goede wegligging dan zomerbanden;
    3. Winterbanden slijten sneller tijdens de zomer;
    4. Winterbanden zorgen voor een hoger brandstofverbruik dan zomerbanden en produceren een hoger geluidsniveau.

    Tot wel 16 meter langere remweg

    Door het zachtere rubbermengsel en het winterse profiel slijten winterbanden sneller.

    Belangrijker echter is dat onder andere een test van ADAC (2019) aangetoond heeft dat de remafstand verhoogt: bij een snelheid van 100 km/u en een temperatuur van 20 °C op droog wegdek heeft een winterband tot 5 meter extra remafstand ten opzichte van een zomerband, maar dit kan oplopen tot 16 meter bij een temperatuur van 35 °C.

    Tot slot: met winterbanden vermindert ook de wegligging bij hogere temperaturen en daalt de stabiliteit, in het bijzonder wanneer de wagen zwaar geladen is.

    Besluit: zo snel mogelijk winterbanden wisselen

    Rijden met winterbanden tijdens de zomer is wettelijk toegelaten maar heeft een negatief effect op het weggedrag van de auto en de verkeersveiligheid. Mensen zijn zich meestal niet van bewust van het probleem : je rijstijl aanpassen en zo snel mogelijk zomerbanden laten monteren is dus echt een must.

    “Winterbanden presteren boven 7 °C en dus zeker tijdens warme dagen minder goed dan zomerbanden,” zegt Filip Rylant van TRAXIO. “Met name de remafstand is langer en ook de wegligging is minder goed dan met zomerbanden. Het is daarom van belang dat de bandenwissel van winter- naar zomerbanden snel gebeurt.”

    Voor meer informatie kan u contact opnemen met Filip Rylant op 0475/35 45 64.

     

    31-05-2020 om 20:39 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-05-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bericht van Vias
      Elektrische steps, een helm dragen is van essentieel belang

    Van  alle elektrische stepgebruikers die op de spoeddiensten terechtkwamen, droeg niemand een helm op het moment van het ongeval. Hierdoor zijn de gevolgen zowel op medisch als esthetisch vlak zwaarder. In de overgrote meerderheid van de ongevallen zijn geen andere weggebruikers betrokken. Het zijn vooral occasionele gebruikers of mensen die voor het eerst zo’n  step gebruiken die slachtoffer zijn. Dit zijn enkele conclusies uit een  studie van Vias institute in samenwerking met de spoeddiensten van verschillende ziekenhuizen. In het kader van deze studie heeft Vias ook       een vergelijking gemaakt van de wetgeving in 11 Europese landen. Vias  stelt zich de vraag of een aanpassing van de wegcode wenselijk is.

     

    Vias institute heeft een exploratieve studie gedaan over  ongevallen met elektrische steps bij de spoeddiensten van 5 ziekenhuizen  in België. Het doel was om na te gaan of de situatie zo ernstig was als de artikelen die vorig jaar in de pers verschenen leken uit te schijnen.

     1)Exploratieve studie in de ziekenhuizen     

    Gemiddeld  1 hospitalisatie per week
       Ongevallen met elektrische steps doen zich vooral voor in het Brussels   Hoofdstedelijk Gewest. In Wallonië en Vlaanderen komen ze veel minder   vaak voor. In Brussel stellen we gemiddeld 1 slachtoffer per week op de  spoeddiensten vast. In bepaalde drukke gebieden kan dat oplopen tot 2 of 3 per week. Het aantal spoedopnames is ook sterk weersafhankelijk, bij  mooi weer zijn er meer.

    Vooral valpartijen

    Bij de overgrote meerderheid van de ongevallen is enkel de gebruiker van de elektrische  step betrokken in een ongeval. Die ongevallen komen het vaakst overdag  voor op plaatsen waar er veel verkeer is en waar verschillende  weggebruikers de rijbaan delen. Nochtans is er op sommige plaatsen ook  een fietspad. Na een bepaald uur is er een grotere proportie van ongevallen  waarbij de bestuurders van de elektrische steps onder invloed van alcohol  of drugs waren.

     

    De helm is essentieel     

    Van alle gebruikers die zich aanmelden bij de spoeddiensten droeg niemand een helm. Het gevolg is dat hoofdletsels en kaakbreuken het vaakst voorkomen. Sommige gebruikers hebben letsels aan de onderbuik door de botsing met  het stuur. Breuken aan de bovenste ledematen, zoals een polsbreuk komen ook vrij frequent voor. Verwondingen aan de onderste ledematen (zoals bv  de knieën) komen minder voor. De meerderheid van de verwondingen zijn licht, toch hebben ze vaak een esthetische impact als het over gezichtsletsels gaan. Ze kunnen ook een impact op het beroepsleven hebben. Een simpele polsbreuk leidt al tot een werkverlet van zo’n 8 weken.

    Vooral bij onervaren gebruikers

    De meerderheid van de ongevallen gebeurt met een occasionele gebruiker of iemand die voor de       eerste keer op een elektrische step rijdt. Vooral in de van 20 tot 40 jaar zien we slachtoffers. Er is ook een groot tussen degenen die hun eigen step hebben en de anderen. Die met hun step zijn meestal goed uitgerust, terwijl degenen die een step eerder de neiging hebben hun risico’s te onderschatten. Ze gedragen vaak risicovoller.

     2)Aanpassing van de wegcode?     

    een helm dragen van het grootste belang is, is het moeilijk om deze verplichten. Vele mensen gebruiken immers een deelstep op momenten. Een helm is dan niet altijd voorhanden. De verhuur van steps één van de middelen om in het centrum van steden het aantal auto’s verminderen. In deze studie hebben we ook de wetgeving in 12 landen bekeken. Slechts in 2 landen is het verplicht om altijd een te dragen.


          Er zijn echter maatregelen in andere landen van kracht die we hier zouden kunnen invoeren. Het gaat dan vooral over het verbod om te op het voetpad. Op dit moment zegt onze wegcode dat wanneer je met voortbewegingstoestel stapvoets rijdt, je op het voetpad mag rijden.  is echter quasi onmogelijk met een elektrisch aangedreven voertuig. optie veroorzaakt verwarring bij de andere weggebruikers. Sommige  met een elektrische step ook aan hogere snelheden op het voetpad wat  voetgangers in gevaar brengt. In 7 van de 12 landen die we bestudeerden het al verboden om met een elektrische step op het voetpad te rijden.
           
          Een andere maatregel die gerechtvaardigd zou kunnen worden, is verplichten van een fluohesje als je ‘s nachts rijdt. In tot fietsers hangt het licht van een elektrische step laag bij de grond       en is het vrij klein. Dat maakt dat de gebruiker vaak niet goed is. In Frankrijk is het sinds kort verplicht om ‘s nachts en bij zichtbaarheid een fluovest te dragen.

    3)De 10 tips van Vias     
    1. Als je voor de eerste keer met een step rijdt, dan enkele manoeuvres op een privé-terrein of op een weg met verkeer. Draag zeker beschermende kledij, waaronder polsbeschermers en       een helm.
    2. Rij nooit op het voetpadGebruikers van een elektrische step moeten de regels van fietsers volgen behalve als ze stapvoets rijden. Dat is extreem moeilijk met elektrisch aangedreven toestel.
    3. Wees zichtbaar Draag indien mogelijk fluo kledij, zeker ‘s nachts. Het achterlicht van       elektrische steps is zeer klein en niet altijd goed zichtbaar. Een achterlicht op je kledij bevestigen is zeker aan te raden.
    4. Check goed bij de aankoop dat uw step niet sneller rijden dan 25 km/u. Als je gaat, wordt de kans op een ongeval flink groter en wordt de autonomie de batterij gelimiteerd.
    5. Hou je handen altijd op het stuur. Op een step is je evenwicht houden moeilijker dan op een       fiets. Een hand van het stuur halen kan ervoor zorgen dat je wordt.
    6. Blijf je hele rit 100% geconcentreerd. Met de kleine wieltjes van je step, is het moeilijker om       een put in de weg te vermijden, om tramrails over te rijden of om  uit te wijken.
    7. Zorg ervoor dat andere weggebruikers je gedrag voorspellen. De van steps geeft misschien goesting om te gaan slalommen tussen de weggebruikers, maar de anderen kunnen je zo niet zien aankomen.
    8. Anticipeer goed op voorhand als je moet remmen. De remmen van elektrische steps zijn minder sterk die van een fiets. De remafstand wordt dus groter.
    9. Wees hoffelijk.  toename van elektrische steps is een relatief nieuw fenomeen. Sommige       weggebruikers kunnen zich erdoor opgejaagd voelen. Een klein  gebaar kan al helpen om de aanvaardbaarheid ten opzichte van vervoersmiddel te vergroten.

    Doe navraag bij je verzekeringsmaatschappij of je gedekt bent door je familiale verzekering

     

    28-05-2020 om 21:24 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-05-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pinkstershow

     Inspiratie voor de zomervakantie tijdens Pinkstershow bij Tent Trailer Centers  

    Welke plannen maken kampeerders en zwervers bij wie het vakantiegevoel begint te kriebelen? Op vakantie in eigen land natuurlijk. In ons eigen land zijn veel campings te vinden en moesten we nog tijdig over de grenzen mogen zijn er in ons noordelijk buurland nog bijna 2000 te vinden. Het zal het team van de Tent Trailer Centers niet verbazen als kamperen met de vouwwagen straks ‘met afstand’ favoriet blijkt te zijn. De kampeerconsument die goed voorbereid op zomervakantie wil gaan, kan zich bij Tent Trailer Center met vestigingen in Boxtel, Utrecht, Emmen voortreffelijk oriënteren tijdens de Pinkstershow van 1 t/m 6 juni.

    “Kamperen met de vouwwagen is hét alternatief, en zal deze zomer absoluut een vlucht nemen”, voorspelt Wim van de Vorst directeur-eigenaar van de Tent Trailer Centers. “Een vouwwagen onderscheidt zich van zwerfauto’s en caravans door het ultieme vrijheidsgevoel. Een avontuurlijke manier van kamperen die alles heeft. Wakker worden met de geur van tentdoek, maar wél met het comfort van een compacte caravan.” Vouwwagens hebben nóg een streepje voor op zwerfauto’s en caravans. Behalve relatief goedkoop, zijn ze licht en aerodynamisch, en kunnen ze door zowel compacte als hybride en elektrische auto’s getrokken worden.

    Toepasselijke belofte

    Thuis op elke plek. De belofte van Tent Trailer Center is juist nu zeer toepasselijk. “Mensen zoeken de ruimte op en plekken waar je niet te dicht op elkaar zit. Wij hebben de ultieme vrijheidsproducten om, op een veilige manier, in eigen land eropuit te trekken en toch nog te genieten van een heerlijke, welverdiende zomervakantie”, betoogt mede-directielid Maarten de Roos.

    Met een vouwwagen heb je altijd en overal je eigen thuis bij je. Door de overvloedige opbergruimte heeft iedereen zijn eigen spulletjes binnen handbereik. Door het opzetgemak van een vouwwagen gaat er weinig tijd verloren vanaf de aankomst op de bestemming. Tent openvouwen, kampeermeubels uitklappen en genieten maar. De waarde van een vouwwagen blijft niet beperkt tot de zomermaanden, maar garandeert comfort en plezier in alle seizoenen. Een gedegen investering, zeker in vergelijking met het huren van een chalet of een ingerichte tent in het hoofdseizoen.

    Royaal en gevarieerd aanbod topmerken

    Wat heeft Europa’s grootste aanbieder van vouwwagens en compacte lichtgewicht ‘smart caravans’ zoal in huis? De vloot wordt aangevoerd door twee eigen topmerken van Nederlandse bodem: Holtkamheden op elke vestiging te bewonderen is: de TakeOff. Het ontwerp van deze ‘cross-over’ combineert de voordelen van een traditionele toercaravan met die van een vouwwagen. Het beste uit twee werelden.

    Wie direct op pad wil, heeft de keuze uit een royaal aanbod van zo’n vijftig ‘premium’ tweedehands. Of uit een van de vele vouwwagens voor de verhuur. Het team van specialisten in de drie aangrenzende service centers zorgt voor een laatste check en dan is het: gáán! Enthousiaste adviseurs, stuk voor stuk met een heel groot kampeerhart en liefde voor het product, staan klaar om de doorgewinterde kampeerder én de nieuwsgierige aspirant kampeerder alles te vertellen over wat kamperen met een vouwwagen zo uniek maakt.

    Vakantieplannen uit de kast? Dat wordt voorproeven en rondneuzen bij een Tent Trailer Center.En geen zorgen: alle vestigingen nemen alle veiligheid voorschriften in acht. Veiligheid boven alles.

    Meer informatie op www.tenttrailercenter.nl.





    27-05-2020 om 21:09 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!