Inhoud blog
  • Malibu unieke prestaties met zijn 4x4
  • Bij duisternis lichte kleren dragen.
  • Winterbanden voor de winter
  • In de sneeuw
  • Opgepast met winterbanden
  • Achteruit kijken is noodzakelijk
  • Brommobielers opgepast
  • Inschrijvingen kampeerauto's
  • Open deurdag Bij Nismann-Bischoff
  • Het loont om eens naar de top te rijden
  • Nieuwe Carthago's voor 2025
  • Een stevige brug
  • Hobby met rolstoel
  • Vakwerhuizen
  • Elektrische auto's
  • Op weg in Frankrijk
  • Verkeersdoden gedaald
  • Jong geleerd is oud gedaan
  • Veel gewonden bij de e-steppers
  • Prachtige kerktoren in Joinville
  • De nieuwelingen van LMC
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    05-06-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sprite niet naar Düsseldorf
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Sprite caravans niet op Caravan Salon Düsseldorf
    Zoals bekend is gemaakt door de organisatoren van de Caravan Salon gaat de beurs 1 week

    later dan gepland gehouden worden, om zodoende het verbod op grote bijeenkomsten in
    Duitsland te omzeilen. Tevens is er een hygiëneprotocol voor de beurs gemaakt, om Corona
    besmettingen tegen te gaan.
    Dit protocol levert voor exposanten een aantal beperkende maatregelen op die in de praktijk
    zeer moeilijk zijn na te leven.
    Na een uitgebreide afweging hebben we besloten om niet naar de beurs te gaan met Sprite
    caravans. Het was geen eenvoudig besluit, maar naar ons idee uiteindelijk wel het beste.
    Uiteraard vinden het jammer dat we Sprite dit jaar niet kunnen presenteren zoals de klanten van
    ons gewend zijn. Normaal gesproken zou dit in een informele en gezellige sfeer zijn op de
    stand, echter door alle te nemen maatregelen blijft er van sfeer en gezelligheid niet veel over.
    Geïnteresseerden in Sprite caravans verwijzen we graag naar onze dealers. Zij zullen klanten
    met raad en daad terzijde staan bij de aanschaf van een caravan en hebben een ruim aanbod
    in de showroom staan.
    Sprite caravans worden geïmporteerd door Caravan Trading Europe B.V.

    Meer informatie www.spritecaravans.com

    05-06-2020 om 21:29 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-06-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thetford

    Thetford zal niet aanwezig zijn op het caravan salon van Düsseldorf

    04-06-2020 om 21:06 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-05-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winterbanden vervangen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Winterbanden: voor nu snel laten vervangen

    Tot wel 16 meter langere remweg met winterbanden bij warme temperaturen

    Sinds de versoepeling van de coronamaatregelen zijn vooral professionele gebruikers naar de bandencentrale gegaan voor het vervangen van winter- door zomerbanden. TRAXIO en Federtyre merken dat veel particuliere automobilisten nog steeds met winterbanden rijden. Zij roepen op om deze snel te laten vervangen door zomerbanden. Niet alleen blijven de temperaturen zomers hoog, er wordt ook steeds meer en over langere afstanden met de wagen gereden. Met de vakantieperiode in het vooruitzicht, waarbij er meer zal worden gereden in binnen- en waarschijnlijk ook in het buitenland, is het gebruik van zomerbanden noodzakelijk.

    Winterbanden slijten immers niet alleen sneller dan zomerbanden maar presteren ook minder bij temperaturen boven 7 °C en zeker bij zomerse temperaturen; vooral de remweg wordt langer. Het is daarom – zowel vanuit economisch als veiligheidsstandpunt – aan te raden om zo snel mogelijk winterbanden om te ruilen voor zomerbanden.

    Vier nadelen van winterbanden bij temperaturen van meer dan 7 °C en in het bijzonder bij zomerse temperaturen:

    1. Winterbanden hebben tijdens de zomer een langere remweg dan zomerbanden;
    2. Winterbanden hebben tijdens de zomer een minder goede wegligging dan zomerbanden;
    3. Winterbanden slijten sneller tijdens de zomer;
    4. Winterbanden zorgen voor een hoger brandstofverbruik dan zomerbanden en produceren een hoger geluidsniveau.

    Tot wel 16 meter langere remweg

    Door het zachtere rubbermengsel en het winterse profiel slijten winterbanden sneller.

    Belangrijker echter is dat onder andere een test van ADAC (2019) aangetoond heeft dat de remafstand verhoogt: bij een snelheid van 100 km/u en een temperatuur van 20 °C op droog wegdek heeft een winterband tot 5 meter extra remafstand ten opzichte van een zomerband, maar dit kan oplopen tot 16 meter bij een temperatuur van 35 °C.

    Tot slot: met winterbanden vermindert ook de wegligging bij hogere temperaturen en daalt de stabiliteit, in het bijzonder wanneer de wagen zwaar geladen is.

    Besluit: zo snel mogelijk winterbanden wisselen

    Rijden met winterbanden tijdens de zomer is wettelijk toegelaten maar heeft een negatief effect op het weggedrag van de auto en de verkeersveiligheid. Mensen zijn zich meestal niet van bewust van het probleem : je rijstijl aanpassen en zo snel mogelijk zomerbanden laten monteren is dus echt een must.

    “Winterbanden presteren boven 7 °C en dus zeker tijdens warme dagen minder goed dan zomerbanden,” zegt Filip Rylant van TRAXIO. “Met name de remafstand is langer en ook de wegligging is minder goed dan met zomerbanden. Het is daarom van belang dat de bandenwissel van winter- naar zomerbanden snel gebeurt.”

    Voor meer informatie kan u contact opnemen met Filip Rylant op 0475/35 45 64.

     

    31-05-2020 om 20:39 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-05-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bericht van Vias
      Elektrische steps, een helm dragen is van essentieel belang

    Van  alle elektrische stepgebruikers die op de spoeddiensten terechtkwamen, droeg niemand een helm op het moment van het ongeval. Hierdoor zijn de gevolgen zowel op medisch als esthetisch vlak zwaarder. In de overgrote meerderheid van de ongevallen zijn geen andere weggebruikers betrokken. Het zijn vooral occasionele gebruikers of mensen die voor het eerst zo’n  step gebruiken die slachtoffer zijn. Dit zijn enkele conclusies uit een  studie van Vias institute in samenwerking met de spoeddiensten van verschillende ziekenhuizen. In het kader van deze studie heeft Vias ook       een vergelijking gemaakt van de wetgeving in 11 Europese landen. Vias  stelt zich de vraag of een aanpassing van de wegcode wenselijk is.

     

    Vias institute heeft een exploratieve studie gedaan over  ongevallen met elektrische steps bij de spoeddiensten van 5 ziekenhuizen  in België. Het doel was om na te gaan of de situatie zo ernstig was als de artikelen die vorig jaar in de pers verschenen leken uit te schijnen.

     1)Exploratieve studie in de ziekenhuizen     

    Gemiddeld  1 hospitalisatie per week
       Ongevallen met elektrische steps doen zich vooral voor in het Brussels   Hoofdstedelijk Gewest. In Wallonië en Vlaanderen komen ze veel minder   vaak voor. In Brussel stellen we gemiddeld 1 slachtoffer per week op de  spoeddiensten vast. In bepaalde drukke gebieden kan dat oplopen tot 2 of 3 per week. Het aantal spoedopnames is ook sterk weersafhankelijk, bij  mooi weer zijn er meer.

    Vooral valpartijen

    Bij de overgrote meerderheid van de ongevallen is enkel de gebruiker van de elektrische  step betrokken in een ongeval. Die ongevallen komen het vaakst overdag  voor op plaatsen waar er veel verkeer is en waar verschillende  weggebruikers de rijbaan delen. Nochtans is er op sommige plaatsen ook  een fietspad. Na een bepaald uur is er een grotere proportie van ongevallen  waarbij de bestuurders van de elektrische steps onder invloed van alcohol  of drugs waren.

     

    De helm is essentieel     

    Van alle gebruikers die zich aanmelden bij de spoeddiensten droeg niemand een helm. Het gevolg is dat hoofdletsels en kaakbreuken het vaakst voorkomen. Sommige gebruikers hebben letsels aan de onderbuik door de botsing met  het stuur. Breuken aan de bovenste ledematen, zoals een polsbreuk komen ook vrij frequent voor. Verwondingen aan de onderste ledematen (zoals bv  de knieën) komen minder voor. De meerderheid van de verwondingen zijn licht, toch hebben ze vaak een esthetische impact als het over gezichtsletsels gaan. Ze kunnen ook een impact op het beroepsleven hebben. Een simpele polsbreuk leidt al tot een werkverlet van zo’n 8 weken.

    Vooral bij onervaren gebruikers

    De meerderheid van de ongevallen gebeurt met een occasionele gebruiker of iemand die voor de       eerste keer op een elektrische step rijdt. Vooral in de van 20 tot 40 jaar zien we slachtoffers. Er is ook een groot tussen degenen die hun eigen step hebben en de anderen. Die met hun step zijn meestal goed uitgerust, terwijl degenen die een step eerder de neiging hebben hun risico’s te onderschatten. Ze gedragen vaak risicovoller.

     2)Aanpassing van de wegcode?     

    een helm dragen van het grootste belang is, is het moeilijk om deze verplichten. Vele mensen gebruiken immers een deelstep op momenten. Een helm is dan niet altijd voorhanden. De verhuur van steps één van de middelen om in het centrum van steden het aantal auto’s verminderen. In deze studie hebben we ook de wetgeving in 12 landen bekeken. Slechts in 2 landen is het verplicht om altijd een te dragen.


          Er zijn echter maatregelen in andere landen van kracht die we hier zouden kunnen invoeren. Het gaat dan vooral over het verbod om te op het voetpad. Op dit moment zegt onze wegcode dat wanneer je met voortbewegingstoestel stapvoets rijdt, je op het voetpad mag rijden.  is echter quasi onmogelijk met een elektrisch aangedreven voertuig. optie veroorzaakt verwarring bij de andere weggebruikers. Sommige  met een elektrische step ook aan hogere snelheden op het voetpad wat  voetgangers in gevaar brengt. In 7 van de 12 landen die we bestudeerden het al verboden om met een elektrische step op het voetpad te rijden.
           
          Een andere maatregel die gerechtvaardigd zou kunnen worden, is verplichten van een fluohesje als je ‘s nachts rijdt. In tot fietsers hangt het licht van een elektrische step laag bij de grond       en is het vrij klein. Dat maakt dat de gebruiker vaak niet goed is. In Frankrijk is het sinds kort verplicht om ‘s nachts en bij zichtbaarheid een fluovest te dragen.

    3)De 10 tips van Vias     
    1. Als je voor de eerste keer met een step rijdt, dan enkele manoeuvres op een privé-terrein of op een weg met verkeer. Draag zeker beschermende kledij, waaronder polsbeschermers en       een helm.
    2. Rij nooit op het voetpadGebruikers van een elektrische step moeten de regels van fietsers volgen behalve als ze stapvoets rijden. Dat is extreem moeilijk met elektrisch aangedreven toestel.
    3. Wees zichtbaar Draag indien mogelijk fluo kledij, zeker ‘s nachts. Het achterlicht van       elektrische steps is zeer klein en niet altijd goed zichtbaar. Een achterlicht op je kledij bevestigen is zeker aan te raden.
    4. Check goed bij de aankoop dat uw step niet sneller rijden dan 25 km/u. Als je gaat, wordt de kans op een ongeval flink groter en wordt de autonomie de batterij gelimiteerd.
    5. Hou je handen altijd op het stuur. Op een step is je evenwicht houden moeilijker dan op een       fiets. Een hand van het stuur halen kan ervoor zorgen dat je wordt.
    6. Blijf je hele rit 100% geconcentreerd. Met de kleine wieltjes van je step, is het moeilijker om       een put in de weg te vermijden, om tramrails over te rijden of om  uit te wijken.
    7. Zorg ervoor dat andere weggebruikers je gedrag voorspellen. De van steps geeft misschien goesting om te gaan slalommen tussen de weggebruikers, maar de anderen kunnen je zo niet zien aankomen.
    8. Anticipeer goed op voorhand als je moet remmen. De remmen van elektrische steps zijn minder sterk die van een fiets. De remafstand wordt dus groter.
    9. Wees hoffelijk.  toename van elektrische steps is een relatief nieuw fenomeen. Sommige       weggebruikers kunnen zich erdoor opgejaagd voelen. Een klein  gebaar kan al helpen om de aanvaardbaarheid ten opzichte van vervoersmiddel te vergroten.

    Doe navraag bij je verzekeringsmaatschappij of je gedekt bent door je familiale verzekering

     

    28-05-2020 om 21:24 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-05-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pinkstershow

     Inspiratie voor de zomervakantie tijdens Pinkstershow bij Tent Trailer Centers  

    Welke plannen maken kampeerders en zwervers bij wie het vakantiegevoel begint te kriebelen? Op vakantie in eigen land natuurlijk. In ons eigen land zijn veel campings te vinden en moesten we nog tijdig over de grenzen mogen zijn er in ons noordelijk buurland nog bijna 2000 te vinden. Het zal het team van de Tent Trailer Centers niet verbazen als kamperen met de vouwwagen straks ‘met afstand’ favoriet blijkt te zijn. De kampeerconsument die goed voorbereid op zomervakantie wil gaan, kan zich bij Tent Trailer Center met vestigingen in Boxtel, Utrecht, Emmen voortreffelijk oriënteren tijdens de Pinkstershow van 1 t/m 6 juni.

    “Kamperen met de vouwwagen is hét alternatief, en zal deze zomer absoluut een vlucht nemen”, voorspelt Wim van de Vorst directeur-eigenaar van de Tent Trailer Centers. “Een vouwwagen onderscheidt zich van zwerfauto’s en caravans door het ultieme vrijheidsgevoel. Een avontuurlijke manier van kamperen die alles heeft. Wakker worden met de geur van tentdoek, maar wél met het comfort van een compacte caravan.” Vouwwagens hebben nóg een streepje voor op zwerfauto’s en caravans. Behalve relatief goedkoop, zijn ze licht en aerodynamisch, en kunnen ze door zowel compacte als hybride en elektrische auto’s getrokken worden.

    Toepasselijke belofte

    Thuis op elke plek. De belofte van Tent Trailer Center is juist nu zeer toepasselijk. “Mensen zoeken de ruimte op en plekken waar je niet te dicht op elkaar zit. Wij hebben de ultieme vrijheidsproducten om, op een veilige manier, in eigen land eropuit te trekken en toch nog te genieten van een heerlijke, welverdiende zomervakantie”, betoogt mede-directielid Maarten de Roos.

    Met een vouwwagen heb je altijd en overal je eigen thuis bij je. Door de overvloedige opbergruimte heeft iedereen zijn eigen spulletjes binnen handbereik. Door het opzetgemak van een vouwwagen gaat er weinig tijd verloren vanaf de aankomst op de bestemming. Tent openvouwen, kampeermeubels uitklappen en genieten maar. De waarde van een vouwwagen blijft niet beperkt tot de zomermaanden, maar garandeert comfort en plezier in alle seizoenen. Een gedegen investering, zeker in vergelijking met het huren van een chalet of een ingerichte tent in het hoofdseizoen.

    Royaal en gevarieerd aanbod topmerken

    Wat heeft Europa’s grootste aanbieder van vouwwagens en compacte lichtgewicht ‘smart caravans’ zoal in huis? De vloot wordt aangevoerd door twee eigen topmerken van Nederlandse bodem: Holtkamheden op elke vestiging te bewonderen is: de TakeOff. Het ontwerp van deze ‘cross-over’ combineert de voordelen van een traditionele toercaravan met die van een vouwwagen. Het beste uit twee werelden.

    Wie direct op pad wil, heeft de keuze uit een royaal aanbod van zo’n vijftig ‘premium’ tweedehands. Of uit een van de vele vouwwagens voor de verhuur. Het team van specialisten in de drie aangrenzende service centers zorgt voor een laatste check en dan is het: gáán! Enthousiaste adviseurs, stuk voor stuk met een heel groot kampeerhart en liefde voor het product, staan klaar om de doorgewinterde kampeerder én de nieuwsgierige aspirant kampeerder alles te vertellen over wat kamperen met een vouwwagen zo uniek maakt.

    Vakantieplannen uit de kast? Dat wordt voorproeven en rondneuzen bij een Tent Trailer Center.En geen zorgen: alle vestigingen nemen alle veiligheid voorschriften in acht. Veiligheid boven alles.

    Meer informatie op www.tenttrailercenter.nl.





    27-05-2020 om 21:09 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-05-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gesprek met Vlaanderens bekendste viroloog, Marc Van Ranst.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Goed om weten

    Campaway.be kreeg de unieke kans om samen met Vlaanderens bekendste viroloog te praten over één van de onderwerpen dat ons sinds het begin van deze lockdown bezig houdt: hoe en wanneer mogen we weer uit ons kot? We geven je hier graag enkele verhelderende antwoorden mee!

    Nadat zo velen onder ons zich gedwongen zagen hun vakantie uit te stellen of te annuleren, ziet de toeristische sector nu toch een klein lichtpuntje aan het einde van de tunnel. De hele sector kijkt reikhalzend uit naar de toelating van toeristische verplaatsingen die er volgens viroloog professor Marc Van Ranst begin juni mogelijk aankomt. De ideale stimulans om die broodnodige volgende trip met de camper of caravan te beginnen plannen! 

    Onderweg, zoals thuis

    Tijdens deze wereldwijde pandemie vrezen we allemaal de verspreiding van het coronavirus. Waar kunnen we ons nog veilig voelen?   Marc Van Ranst bevestigt ons dat reizen met de camper of caravan een verantwoorde en veilige manier van reizen is. In ons vrijetijdsvoertuig zijn we ‘thuis’, ongeacht onze bestemming. We beschikken aldus over eigen toiletfaciliteiten en hoeven geen beroep te doen op bijvoorbeeld externe eetgelegenheden. Zo is het dus perfect mogelijk de eigen bubbel in stand te houden. Contacten met anderen kunnen beperkt worden, in tegenstelling tot diegene die reizen met het vliegtuig of in een druk hotel verblijven. 

    Marc Van Ranst: “Als viroloog kan ik op deze manier van reizen niets tegen hebben. Of je nu thuis in uw bubbel zit, of in uw caravan, dat biedt eigenlijk dezelfde veiligheid.”

    Op weg met de huur- of eigen kampeerauto

    Zoals bij elk contact tussen derden is het ook tijdens een toonzaalbezoek bij de dealer essentieel dat we de voorgeschreven veiligheidsmaatregelen, zoals social distancing etc., naleven. De officiële verhuurders van de kampeerauto’s of caravan zullen er ook steeds voor zorgen dat de voertuigen reisveilig zijn en zullen hiervoor de nodige maatregelen nemen. Zo kunnen we met een gerust gemoed de trip aanvangen.   Wanneer men strikte hygiënemaatregelen respecteert, zoals men ook in elk griepseizoen moet doen, ziet Marc Van Ranst verder geen noodzaak tot verregaande bijkomende schoonmaakmaatregelen. Op regelmatige basis een degelijke reinigingsbeurt en voldoende vaak de handen wassen blijft de boodschap!  

    Op ontdekking doorheen België

    De kans is groot dat veel landen in Europa de grenzen komende zomer nog gesloten houden voor toeristen en niet-inwoners. Marc Van Ranst ziet momenteel geen reden waarom binnenlandse reizen vanaf juni niet terug toegelaten zouden zijn. En gelukkig herbergt België tal van verborgen pareltjes die meer dan de moeite waard zijn om te ontdekken. De kust en de Ardennen mogen dan wel de populairste vakantiebestemmingen zijn in eigen land, zowel ten noorden als ten zuiden van de taalgrens zijn natuurpracht, historische schatten en een rijk cultureel patrimonium in overvloed aanwezig. Laat je dus zeker verrassen door al dat moois!

    Marc Van Ranst: “De reden waarom binnenlandse verplaatsingen nu nog niet zijn toegelaten, heeft niets met de caravan of zwerfauto te maken, maar heeft er gewoon mee te maken dat het toerisme in het algemeen nog niet is heropgestart.”

    Op reis met onze huisdieren

    Wanneer we erop uit trekken met ons huisdier, hoeven we volgens Marc Van Ranst ook niet te vrezen voor een besmetting bij of overdracht door onze geliefde reisgezel. De enkele katten waarbij symptomen van het virus werden vastgesteld, zijn uitzonderingen. Het is dan ook zeker geen substantiële transmissieweg voor het virus, verduidelijkt de viroloog.

    20-05-2020 om 20:19 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-05-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Concorde blijft afwezig in Düsseldorf
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Geen Concorde in Düsseldorf

    Concorde Reisemobile GmbH neemt in geen geval deel aan de Caravan Salon Düsseldorf 2020. Het bedrijf voelde zich genoodzaakt om deze verklaring af te leggen nadat de aankondiging uit Düsseldorf kwam dat de Caravan Salon 2020 een week later zou plaatsvinden. De directie van Concorde en de adviesraad waren uiteindelijk verrast door deze beslissing.

    De leiding van de vakbeurs van Concorde was het er al snel over eens dat deelname aan de vakbeurs op het Caravan Salon als het populairste ontmoetingspunt in de branche extra, zeer complexe en kostbare aanvullende maatregelen met zich meebrengt.

    Naleving van strikte Corona hygiënemaatregelen toonde al de grenzen van wat mogelijk was. Om de vorming van groepen of de ontmoeting van wandelaars die onder de veiligheidsafstand van 1,5 meter vallen te voorkomen, is een strikte route op de beursstand vereist. Na de "inspectie" van een camper door één of mogelijk twee bezoekers, moeten onmiddellijk desinfecterende maatregelen worden uitgevoerd op alle aangeraakte gebieden (kleppen, lades, deuren, stoffering, enz.)

    Afstand houden in de kampeerauto en communiceren via gezichtsmaskers is uiterst moeilijk voor zowel bezoekers als begeleidend personeel bij dagelijks gebruik.
    Tegen deze achtergrond is een vertrouwde, informatieve en communicatieve standsfeer niet mogelijk.

    Bovendien kan Concorde geen verantwoordelijkheid nemen voor haar werknemers of voor het zeer gewaardeerde klantenbestand naar menselijk oordeel en kan hun veiligheid niet garanderen.
    Het is moeilijk voor te stellen of er in Düsseldorf een tweede golf van pandemieën zou beginnen als gevolg van het samenkomen van zoveel mensen die gevaar lopen. Rekening houdend met alle bovenstaande punten en ook met een afweging van economische belangen en beperkingen, staat het welzijn van mensen bij Concorde voor winstbejag.
    Info www.concorde.de

    17-05-2020 om 21:54 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-05-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motor Union neem geen deel.

    Motor Union neem geen deel.


    De Motorhome Union heeft de deelname aan het Caravan Salon van dit jaar in Düsseldorf en de aangemelde standboeking geannuleerd. Deze officiële verklaring werd noodzakelijk nadat het beursbedrijf had gepubliceerd dat het Caravan Salon na overleg met de
    branchevereniging CIVD als ideale sponsor en alle belangrijke exposanten en partners alleen
    een week uitgesteld.
    Na intensieve bespreking van het hele presidium van Europa's grootste nationale koepelvereniging voor kampeerauto’s werd unaniem besloten niet aan de caravanbeurs deel te nemen. Het risico voor de president en het presidium was en is bij een beursdeelname te groot. Want ook al is de RU-stand een van de kleinere op de beurs, er is een
    verhoogd risico op infectie. De RU vindt het ook onredelijk dat de vrijwilligers op de stand negen dagen in constant contact en onder strengere omstandigheden met mondmasker staan om de club en haar doelen communicatief te presenteren. Het is nauwelijks mogelijk om een vertrouwde communicatiesfeer te creëren met de vereiste hygiënische afstand en zich er ook op een gecontroleerde manier aan houden.
    Het feit dat kampeerauto gebruikers in Corona tijden tot de risicogroep behoren vereist een grotere bereidheid om verantwoordelijkheid te nemen. Het is niet te verantwoorden als Düsseldorf zo veel risicovolle mensen uitnodigt. Er zou een pandemische golf ontstaan aldus RU-president Winfried Krag. RU-leden en geïnteresseerde leden ontvangen tot nader order alle actuele informatie over de Union Motorhome en haar activiteiten is te vinden op www.reisemobil-union.de

    14-05-2020 om 20:15 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-05-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fleurette kennis making
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Fleurette

    Hoewel Fleurette in het nabij gelegen Frankrijk wordt gemaakt is hij toch niet zo bekend in België. Nochtans is het een mooie halfintegrale verschijning met een gezellig en keurig afgewerkt interieur.

    Veel ervaring.

    Fleurette is geen onbekende tussen de fabrikanten want men bouwt er al ongeveer 50 jaar vrijetijdsvoertuigen. Zoals vele andere waren het in de eerste jaren enkel caravans en stilaan ging men met succes over naar kampeerauto’s. Fleurette bouwt de voertuigen volledig in eigen beheer, wanden, vloer, dak en een aantal polyester delen worden in dezelfde fabriek geproduceerd.

    Knap werk.

    We kregen de gelegenheid om eens kennis te maken met de Florium Mayflower 69 LJG een jongere broer van de Fleurette Magister 69 LJG. Hij is gebouwd op een Fiat Ducato met laag chassis en uitgerust met een 140 pk sterke turbo diesel, het koetswerk is volledig uit polyester. Achteraan is een garage. Het interieur is ontworpen voor een koppel, ze kunnen hun bedje spreiden achterin op de twee enkele bedden. Voor een kleine optie kan men een elektrisch bediend hefbed te laten instaleren. Zo is er ook voor ieder van een klein gezin een volwaardige slaapplaats. Met een uitbreiding tussen de bedden te schuiven heeft men een groot bed en kan voor een uitzonderlijke gelegenheid nog eens iemand mee. Voor de rit zijn 4 plaatsen met veiligheidsgordels in de rijrichting. Als we zo eens rond keken valt het knap afgewerkte interieur best in de smaak. Kastdeurtjes zijn in licht materiaal en afgeboord met hout, hier en daar zijn wanden in het zelfde hout decor. Gecombineerd met de comfortabele zit en rugkussens maken dat het er aangenaam vertoeven is. Voor een gemakkelijke doorgang van de woonkamer naar de stuurcabine en omgekeerd kan men het tafelblad wat opzij schuiven. Met een beetje goede wil is er in de zitgroep zelfs plaats voor 5 personen aan tafel. De keuken, al is ze niet overdreven groot is goed uitgerust. Achteraan in het aanrecht zijn 3 kookvuren, rechts een ronde spoelbak, er blijft nog een stuk over als werkblad. Onderaan zijn 3 brede laden en een 150 l absorptie koelkast houdt drank en vaste voeding koel. Uiteraard is er nog een bovenkast voor het lichte keukengerief. Het sanitaire deel met draaibaar wc, wasbakje en kastjes bevinden zich aan de overkant. De houten wanden geven een warm gevoel tegenover de volledig witte in de afzonderlijke douche cel. Daar is natuurlijk alles waterdicht gemaakt met aangepast materiaal. Zo zijn we stilaan achterin geraakt waar we twee enkele bedden met dikke matrassen zien. Ze nodigen uit tot comfortabel slapen en op de bedden geraken gaat vrij gemakkelijk met de twee brede treden tussen de bedden. Onder de bedden zijn grote bergvakken, zij vormen het dak van de garage waarin voldoende plaats is voor een stel fietsen. Zoals het hoort in een moderne zwerfauto zijn overal LED verlichting zowel voor een gezellig sfeerverlichting bij avond als voldoende licht op de tafel.

    Kort samen gevat is de Florium Mayflower 69 LJG ingericht voor een koppel dat graag wat levensruimte heeft en zich in een aangenaam interieur laat verwennen. Hij leent zich eveneens uitstekend voor een klein gezin.

    De fabrikant heeft ook een Fleurette Magister 69 LJG alle indelingen van beide kampeerauto’s zijn identiek, alsook de prijzen enkel de houtkleur en de benamingen zijn verschillend.

    De Florium Mayflower reeks is later in het gamma gekomen met een modernere uitvoering in lichte houtkleur met cederhout, de Fleurette Magister reeks heeft perelaarhout. Ze worden beiden volledig opgebouwd in Frankrijk en bestaan uit 100 % polyester

    Technische gegevens

    LXBXH 6,97 x 2,34 x 2,75 m

    Rijklaar 3.157 kg

    MTM 3.500 kg

    Enkele bedden achterin 1,97 x 0,8 m

    Meer inlichtingen: info@ctmmotorhomes.be

















    13-05-2020 om 22:31 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-05-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gasflessenautomaat

    Gasflessen automaat in ons land

    Antargaz heeft een eerste gasflessenautomaat
    geplaatst in ons land. In Moerkerke kunt u vanaf nu een gasfles kopen, omruilen of inleveren aan een gloednieuwe gasflessenautomaat.

    In de automaat zitten gasflessen gevuld met butaan en met propaan. Via een aanraakscherm kunt u snel en gemakkelijkaanduiden of u een fles wil omruilen, kopen of inleveren. Bij het kopen is de waarborg voor de fles inbegrepen. Ruilt u de fles om,dan betaalt u enkel voor het gas, omdat u de waarborg al betaalde.
    Net zoals bij een flessenverdeler. Koopt u een gasfles, dan krijgt u een digitaal ticket. Het wordt opgestuurd via e-mail en geldt alsaankoopbewijs én als bewijs om uw waarborg terug te krijgen.
    In het najaar komen er nog gasflessenautomaten bij op verschillende locaties in de Benelux.

     

    Goed om weten

    Een gastank is pas gevuld en toch geeft deze geen 100% aan: hoe kan dit?

    Een gastank van Antargaz is maximaal voor 85% gevuld omdat zij anders niet in staat zou zijn om vloeibaar propaan om te zetten in propaangas. Daarnaast zetten gassen tijdens warme periodes uit en nemen ze meer plaats in. Extra ruimte is dus noodzakelijk.

    Vloeibare propaan wordt omgezet in propaangas

    Een gastank wordt gevuld met vloeibare propaan, dit is namelijk veel compacter, eenvoudiger te transporteren en erg veilig. Je gebruikstoestellen hebben echter propaan GAS nodig. Daarom wordt er een deel van je gastank niet gevuld met vloeibare propaan, zodat deze vloeistof kan verdampen tot propaangas. Dat is het deel dat door je leidingen naar je woonst wordt gebracht. Wist je dat vloeibare propaan al verdampt bij een temperatuur van -42°C? Dat is waarom je zelfs tijdens een koude winter kan genieten van een warm verblijf met propaan! Mocht je gastank voor 100% gevuld worden, was er geen plaats voor de vloeibare propaan om te verdampen, en kon je dus niet koken en verwarmen.

    Ook goed om te weten:

    bestel je propaangas tijdens de zomer of een andere, uitzonderlijk warme periode? Dan vullen we je gastank zelfs nog een beetje minder, tot maximum 82%. Bij extreme hitte zet het propaangas namelijk nog extra uit, waardoor er een overdruk kan ontstaan in je gastank. Geen paniek! Hiervoor dient de overdrukklep die op elke gastank geïnstalleerd staat. Deze laat bij overdruk het teveel aan gas ontsnappen.

    Van 5kg tot 47kg: ontdek het volledige gamma gasflessen dat Antargaz kan aanbieden! Een gasfles voor elke toepassing.

    Meer informatie www.antargaz.be





    10-05-2020 om 17:32 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-05-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Camper Clean
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    CamperClean, uitvinder van het volautomatische en gepatenteerde reinigingsstation heeft een Europees octrooi voor zijn volautomatische reinigingsstation

    Er zijn al meer dan 325 CamperClean-stations in 15 Europese landen actief

    Het Europese octrooi voor het volautomatische CamperClean-station, dat niet alleen mobiele toiletcassettes leegt, maar ook reinigt en ook met chemicaliënvrij sanitair concentraat vult, heeft het registratienummer 2799157. Op 6 november 2019 werd het certificaat uitgereikt door de president van het Europees Octrooibureau (EPA) ), António Campinos, getekend. Het heeft vijf en een half jaar geduurd voordat dit proces succesvol was afgerond. CamperClean registreerde op 24 maart 2014 al het Europese octrooi. Dit werd gevolgd door een lang administratief proces met tal van technische tekeningen en uitleg. Het EOB moest controleren of de aanvraag voldeed aan de noodzakelijke voorwaarden conform de artikelen en regels genoemd in het EOV (Europees Octrooiverdrag). Daarna werd het octrooi verleend. Anders had de aanvraag moeten worden afgewezen. Er zijn duizenden details opgevraagd en gecontroleerd. Nadien moest de definitieve aanvraag met alle testresultaten in drie talen (Duits, Engels, Frans) worden geschreven om deze ter goedkeuring voor te leggen aan de driedelige examencommissie.
    Het definitieve compendium bestaat uit enkele honderden pagina's met veel gedetailleerde beschrijvingen, individuele tekeningen en opmerkingen en opmerkingen van de octrooigemachtigde. Maar de moeite was het waard: het CamperClean-station voor het legen en reinigen van mobiele toiletcassettes en hun technologie is nu in heel Europa beschermd.

    Meer informatie is beschikbaar op www.camperclean.com.

    07-05-2020 om 21:16 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Caravan salon Düsseldorf een week later
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Caravan Salon 2020 opent op 5 september voor bezoekers, Knaus Tabbert verwelkomt het besluit.

     Jandelsbrunn. Vanwege het infectiegevaar bij de Corona-pandemie, heeft de federale regering
    grote evenementen tot eind augustus verboden. Dit heeft ook gevolgen voor 's werelds grootste kampeerbeurs, het Caravan Salon Düsseldorf (CSD) 2020.

    Messe Düsseldorf en de organiserende Caravaning Industrie Verband e.V. (CIVD) zijn overeengekomen
    de start van het evenement met een week uit te stellen tot 4 september 2020 na overleg met de bevoegde autoriteiten.
    Na de vakbezoekersdag is de CSD dan ook van 5 t/m 13 september voor het publiek geopend.
    Knaus Tabbert GmbH verwelkomt deze beslissing en zal ook dit jaar weer deel uitmaken van de beurs in Hallen 4 en 15. Het Neder-Beierse bedrijf is ervan overtuigd dat de organisatoren een veel omvattend
    veiligheids- en hygiëneconcept hebben ontwikkeld en kan een veilige beurs garanderen. De organisatoren vertrouwen er op dat het spannend zal worden, interessant en ook succesvol Caravan Salon ondanks de huidige omstandigheden, Managing Director Gerd Adamietzki geeft commentaar op de beslissing: "We kijken er erg naar uit om klanten persoonlijk en om hen een breed scala aan innovatieve producten te presenteren."

    Meer info: www.knaus-tabbert.de

    07-05-2020 om 20:30 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-05-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Knaus-Tabbert start de productie

    Nieuwe start: Knaus Tabbert hervat productie in Duitsland na stilstand.

    Jandelsbrunn en Mottgers. Het coronavirus is aangetast en treft bijna alle industrieën en bedrijven, inclusief fabrikanten van recreatievoertuigen. Knaus Tabbert GmbH hervatte de productie op maandag in haar fabrieken in Jandelsbrunn en Mottgers op maandag na enkele weken van inactiviteit. Algemeen directeur Gerd Adamietzki: "Dit is een bevredigende stap in de richting van normaliteit, wat alleen mogelijk was omdat belangrijke leveranciers in de regio ook in staat waren om de productie te hervatten en we de gezondheid van onze werknemers van tevoren hadden voorbereid. Knaus Tabbert evalueert de vorige en huidige ontwikkeling zeer nauwkeurig om het dagelijkse werk voor de werknemers zo veilig mogelijk te maken, zijn speciale veiligheids en hygiëneconcepten geïmplementeerd. Bij de ingangen wordt onder meer de lichaamstemperatuur gemeten en is er op het gehele bedrijfsterrein een maskerplicht. Op alle relevante stations zijn aanvullende beschermingsmaatregelen aangebracht, zoals desinfectiestations. Pauzetijden zijn ontworpen in ploegendiensten zodat zo min mogelijk collega's tegelijkertijd in de kantine bleven en de noodzakelijke veiligheidsafstand kon worden gehandhaafd. Dankzij flexibele werktijdmodellen en de opsplitsing van enkele afdelingen in de kantooraanwezigheid en het thuiskantoor, was het ook gegarandeerd dat klanten tijdens kantooruren konden bereiken en blijven handelen. De gezondheid van medewerkers en bezoekers staat bij alle beslissingen voorop en ook de handelspartners worden met veel hulp ondersteund.
    Alleen al op de hoofdvestiging in Jandelsbrunn in Neder-Beieren werken ongeveer 1.500 mensen en rond de 400 in de Tabbert-fabriek in Mottgers.
    De meerderheid van de Tsjechische werknemers kan ook terugkeren naar hun baan vanwege de ontspanning voor zakenreizigers.

     





    06-05-2020 om 20:27 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-05-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiets ongevallen

     Elke week minstens 75 ongevallen met fietsers 

    Het aantal letselongevallen en slachtoffers in het verkeer is tijdens de lockdown gedaald. Uit de eerste cijfers van de politie voor heel België blijkt dat het aantal fietsongevallen met 56% gedaald is tijdens de eerste twee weken van de lockdown. Het aantal doden en zwaargewonden is gedaald met 28%. Uit een eerdere analyse van Vias bleek dat voor alle weggebruikers er een daling was van ongeveer 70% van het aantal letselongevallen. De daling bij de fietsers is dus minder uitgesproken. Daarom is er zaterdag om 18u op één een speciale uitzending van ‘Kijk uit’ over de verkeersregels voor fietsers. Vias institute organiseert dinsdag 5 mei een webinar voor senioren om hun kennis over de wegcode op te frissen.

    Tijdens deze lockdown is er overal minder gemotoriseerd verkeer. Dat is uiteraard goed voor de verkeersveiligheid. Uit een analyse van Vias bij 13 politiezones bleek dat er voor alle weggebruikers een daling was van ongeveer 70% van het aantal letselongevallen. Uit nieuwe cijfers voor heel België van de politie blijkt dat het percentage fietsongevallen met 56% daalde tijdens de eerste twee weken van de lockdown. Het aantal doden en zwaargewonden daalde met slechts 28%. De daling van het aantal (zwaargewonde) slachtoffers is dus minder groot bij de fietsers.

    Kijk uit’ met speciale uitzending over verkeersregels voor fietsers Om ervoor te zorgen dat alle wegggebruikers de verkeersregels kennen en respecteren voorziet het verkeersveiligheidsprogramma 'Kijk uit' nu zaterdag om 18u op één, een speciale uitzending over de verkeersregels voor fietsers. Deze uitzending kan gedeeld worden via het youtube kanaal en de facebook pagina van de Federale Politie.  https://www.facebook.com/BelgianFederalPolice/

    https://www.youtube.com/playlist?list=PL0185E339B2512C7D

    Vias organiseert gratis webinar op 5 mei
    Volgens een enquête van Vias institute bleek eerder al dat 1 op de 3 Belgen de meest recente verkeersregels niet of onvoldoende kent. Dat kan voor iedereen gevaarlijk zijn, maar brengt vooral de kwetsbare weggebruikers in gevaar. Vias institute heeft daarom de voorbije 3 weken elke week op hun site een nieuwe quiz gelanceerd over de wijzigingen aan de wegcode, met extra nadruk op de regels voor kwetsbare weggebruikers.

    Dinsdag 5 mei organiseert Vias om 14u ook een gratis webinar voor senioren om hen wegwijs te maken in de meest belangrijke regels voor kwetsbare weggebruikers. Inschrijven kan via www.vias.be.

    01-05-2020 om 22:21 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thetford heeft een oplossing

    Thetford brengt goede raad

    In deze moeilijke en uitdagende tijden besteden wij allemaal meer aandacht aan onze
    persoonlijke hygiëne en gezondheid. Dit is een extra reden om uw eigen badkamer en
    toilet bij u te hebben als u gaat reizen en daarmee uw eigen schone ruimte te creëren.
    Uw eigen privé toilet in plaats van sanitair gebouwen die u met
    anderen deelt


    Méér en méér campings worden heropend of zullen in de nabije

    toekomst weer open gaan. Kampeerders zullen binnenkort
    beginnen met het maken van plannen. Traditioneel maken veel
    kampeerders (gedeeltelijk) gebruik van gedeelde faciliteiten zoals
    douche en toilet. Maar deze traditie staat op het punt te
    veranderen, hetzij omdat gedeelde faciliteiten nog steeds gesloten
    zullen zijn of mensen gegeven de omstandigheden liever geen
    gebruik maken van de sanitairgebouwen. Zeker nu mensen
    gezondheidsbewuster zijn dan ooit tevoren en liever de controle
    hebben over hun eigen hygiëne. Maar hoe zit het met degenen die niet over hun eigen
    sanitaire voorziening beschikken. Blijven ze thuis of kiezen ze voor de meest voor de hand
    liggende oplossing? Thetford is de uitvinder van het draagbare toilet en na meer dan 55 jaar
    is de Porta Potti nog steeds het populairste draagbare toilet ter wereld. www.thetford.com
    toont 7 verschillende modellen, variërend in afmetingen, zithoogte, capaciteit en luxe. Voor
    je het weet heb je je eigen privé sanitaire oplossing!


    Het gebruik van een Porta Potti of Cassette Toilet
    Het gebruik van een Porta Potti of een reeds ingebouwde Cassette Toilet is een optie. In

    beide gevallen wordt aanbevolen om een afvaltankadditief en een additief voor spoelwater
    te gebruiken. Thetford biedt een geconcentreerde additieve familie in een kleine,
    lichtgewicht en handige fles met hetzelfde aantal doseringen als het bekende originele
    assortiment. De afvaltankadditieven van Thetford zijn de standaard in de markt voor
    geurbeheersing, vloeibaarmaking van afval en vermindering van gasopbouw, waardoor het
    toilet veel aangenamer in gebruik is veel gemakkelijker te legen is . Aqua Rinse
    Concentrated biedt schoon en fris ruikend spoelwater en een gladdere flush. Mocht uw
    Cassette Toilet geen aparte spoelwatertank hebben, dan is Aqua Rinse Spray een goed
    alternatief, direct toegepast op de toiletpot.


    Uw eigen toilet in een schone ruimte!
    Of mensen nu een ingebouwd cassettetoilet hebben of een Porta Potti meenemen, in beide

    gevallen gebruiken ze ze liever in een schone ruimte. Thetford biedt een scala aan specifieke
    kampeer-producten om de sanitaire ruimte schoon te houden.
    Thetford's Bathroom Cleaner is speciaal ontwikkeld om de badkamer te ontdoen van het vuil
    op alle plastic oppervlakken in uw Caravan of Camper, zonder ze te beschadigen. Voor
    hygiënische reiniging van uw toiletpot zal Thetford Toilet Bowl cleaner uw beste vriend zijn.
    En om de binnenkant van de afvaltank grondig schoon te maken is de Cassette Tank Cleaner
    de perfecte oplossing. Bij gebruik van uw toilet, zorg ervoor dat u een speciaal ontwikkeld
    wc-papier gebruikt dat snel oplost. Het helpt verstopping te voorkomen en vergemakkelijkt
    het gemakkelijker legen van de afvaltank. Thetford's Aqua Soft is de meest geselecteerde
    optie. En voor uw grijze water, Grey Water Fresh Concentrated vermindert afzettingvorming
    en biedt een geur vrije vakantie-ervaring.
    Een breed scala aan Onderhoudsproducten van Thetford kan uw privésanitaire ruimte
    hygiënisch schoon houden. En dat is een ding minder zorgen te maken over, vooral in deze
    uitdagende tijden





    01-05-2020 om 20:32 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-04-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hobby heeft ook de productie gestart

    Bij Hobby wordt weer gewerkt

    Na een "sluiting" van vier weken start de hobbycaravanfabriek geleidelijk aan met de productie. Vanaf 20 april gaan de eerste ruimtes weer in bedrijf onder strikte hygiënevoorschriften. Productiebeheer, operationeel gezondheidsbeheer en beheer stellen een uitgebreide catalogus van maatregelen vast om het besmettingsrisico voor de werknemers zo laag mogelijk te houden. De ondernemingsraad, het gezondheidsbureau en de nationale gezondheids- en veiligheidsinstantie zijn aan boord.

    Vanaf volgende week start de Noord-Duitse fabrikant weer met de productie in belangrijke delen van de productie. Het bedrijf gebruikte de tijd van de productiestop om strikte veiligheidsmaatregelen te nemen om het personeel zo goed mogelijk te beschermen tegen infectie. In elke productiehal zijn zogenaamde hygiënische hotspots ingericht, die onder meer zijn uitgerust met gezichtsmaskers, veiligheidsbrillen en desinfectiemiddelen. Productieplannen en -processen zijn gereorganiseerd om naleving van de veiligheidsafstanden mogelijk te maken. Veel veiligheidsvoorzieningen in kritieke gebieden, nieuw aangelegde looppaden en pauzetijden, verdeeld naar gebieden, zorgen ervoor dat de vele werknemers van het bedrijf aan de vereisten kunnen voldoen. Waar dit niet mogelijk is, moeten gezichtsmaskers worden gedragen.

    “Gezichtsmaskers moeten bijvoorbeeld worden gedragen in de toiletten en in de gangen, voor de tijdklok en vooral in krappe werkplekken. De gedragsregels zijn overal in het bedrijf zichtbaar en we zullen er goed op toezien dat alle medewerkers zich aan de richtlijnen houden. We hebben onze maatregelen gecoördineerd met de gezondheidsafdeling en de nationale gezondheids- en veiligheidsinstantie was al in onze fabriek ”, zegt Christian Pahl, die verantwoordelijk is voor de afdeling arbeidsveiligheid.

    De gezichtsmaskers voor de bijna 1.200 medewerkers zijn de afgelopen dagen geproduceerd door Hobby's eigen naaiatelier. Iedere medewerker is voor aanvang van de werkzaamheden uitgerust met 5 hygiënisch verpakte maskers. De productie wordt uitgevoerd volgens deskundige informatie, de maskers zijn wasbaar op 60 graden.

    27-04-2020 om 21:14 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-04-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kunnen we dit jaar nog op vakantie?

    Hoop doet leven.

    Onze vakanties zijn nog niet verloren.

    Corona heeft ons kampeer- en zwerversleven een brutale halt toegeroepen.

    Blijf in uw kot zijn de algemene voorschriften die we tientallen keren per dag horen waar wij omwille van onze veiligheid ons best aan houden. Daarbij komt nog dat een groot aantal zwervers en kampeerders een respectabele ouderdom hebben en extra voorzichtig moeten zijn met de Coroma.

    Toch is er goede hoop dat we ons vakantievoertuig van onder het stof kunnen halen. Of we daarom naar het buitenland zouden kunnen reizen zal nog van veel factoren afhangen. In Duitsland hebben al zeker twee grote fabrikanten, Dethleffs en Carthago de productie opgestart. Bijzonder in Duitsland willen de fabrikanten en campinguitbaters de sector zo snel mogelijk opstarten. Het is mee één van de belangrijkste werkgevers in ons buurland. Vorig jaar noteerde men er een omzet van ongeveer 27.7 miljard euro. Bovendien is het land groot genoeg om voor de inwoners binnen de landgrenzen een vakantie door te brengen.

    Reizen met caravan of zwerfauto.

    Reizen met eigen (of gehuurde) caravan of kampeerauto is deze tijd op zich zelf veiliger dan met gelijk welk openbaar vervoer. Men reist enkel met eigen gezin in een eigen of gehuurd voertuig, geen hotels of openbaar vervoer. Blijft nog de vraag mogen personen van 70 jaar of meer al hun huis verlaten?

    Zouden campings met de nodige veiligheidsnormen hun deuren mogen openen zou dat al een stap in de goede richting zijn. Het is echter de plicht van de bezoekers de veiligheidsnormen zoals mondmaskers, handen wassen en vooral afstand houden zorgzaam op te volgen. Die normen zullen we nog vele maanden in acht moeten nemen, want het gaat om ons aller gezondheid.

    Bij een rondvraag bij enkele grote Duitse campings waren verschillende eigenaars en dat zal zo wel ongeveer het zelfde zijn in onze buurlanden (in België is er nog geen spraak van, waarschijnlijk weten ze in Brussel niet dat er zo iets als campings bestaan) de mening dat kamperen en zwerven zich snel zou kunnen herstellen na de Corona crisis. Caravans, tenten en zwerfauto’s staan klaar en wie nog geen heeft kan terecht bij huurbedrijven. De mensen hebben in zekere zin lang opgesloten geweest en willen, al is het nog met beperkingen op vakantie. Wie geluk had om te kunnen, mogen of willen blijven werken zal nog over het niet gebruikt vakantiebudget beschikken.

    Het is niet allemaal kommer en kwel.

    Van het goede lente weer kunnen we gebruik maken om vele huishoudelijke klusjes op te knappen. Vergeten we daarbij niet ons rollend vakantiehuisje. Grondig schoonmaken zowel van binnen als van buiten. Alle kasten doorzoeken en zaken die er al jaren ongebruikt inliggen er uit halen. Handige Harry’s kunnen allicht hier en daar wat kleine herstellingen uitvoeren of wat verbeteringen aanbrengen.

    Zo gauw we de gelegenheid krijgen om veilig met vakantie te kunnen gaan is het vrijetijdsvoertuig kant en klaar.

    Wees voorzichtig houdt u aan de veiligheid voorschriften en blijf gezond.

    26-04-2020 om 20:56 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-04-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sterckeman kennis making

    Sterckman Alizé Connect 560 CP

    We kennen Sterckeman caravans meestal als instapmodellen en vooral voor hun licht gewicht. Met de Alizé Connect 650 CP doet de Franse fabrikant een greep naar een hogere klasse.

    Opbouw

    De opbouw is volledig met polyester buitenbeplating gemaakt. Overal wordt voor de opbouw van het koetswerk kunststof aangewend slechts hier een daar is nog een spaander hout te vinden. Vooraan boven het venster is een extra venster in gebogen vorm die tot boven op het dak loopt. Dure vlakke ramen zitten in de zijwanden geïntegreerd in de spectaculaire decorstukken. De handgrepen vallen op in hun zwarte achtergrond.

    Schitterend Interieur.

    Voor het interieur hebben de ontwerpers een succesvolle indeling gekozen met achterin een eilandbed, aanpalend een afzonderlijke douchecel en sanitair zoals men soms vindt in grote kampeerauto’s. Vooraan is een comfortabele u-zitgroep. Het meubilair is in lichte kleuren uitgevoerd en komt schitterend tot zijn recht met de donkere doorlopende handgrepen aan de kastdeuren plus hier en daar voor afbakeningen van kasten of wanden. De bovenkastdeuren voorzien van degelijke scharnieren en sloten zijn licht gebogen. Aan het hoofdeinde van het eilandbed zijn sierlijk gevormde kleerkastenen onder het voeteinde is een praktische en verlichte bergruimte. Het deelbaar tafelblad in de u-zitgroep staat op één vaste poot, kan in alle richtingen verschuiven om gemakkelijk bij de bovenkasten en koffer onder de zittingen te geraken. De ergonomisch gevormde rugkussen met hoofdsteun geven een comfortabele rugsteun. Kijken we even naar de goed uitgeruste keuken met haar wit aanrecht en fijne zwarte boorden. De 3 kookvuren staan op een rij achteraan en kunnen met een in twee gedeelde plaat worden afgedekt. Ernaast is een ronde spoelbak. Onderaan 3 brede laden, oven en nog een bergvak. Een afzuigkap zorgt dat de kookgeurtjes snel verdwijnen. Zoals het past in een moderne luxe caravan overal LED verlichting zowel voor een gezellige sfeer verlichting bij avond als voor een goede verlichting boven de tafel van de zitgroep of boven de keuken. Verspreid over het interieur zijn er stopcontacten en USB aansluitingen. Voor de verwarming gedurende frisse of koude dagen zorgt een Truma C 6 met een 10 l boiler. Leidingen voor water, gas en elektriciteit zijn keurig ofwel verdoken of degelijk verankerd. Iets wat vroeger een zwak punt was bij Sterckeman. De 50 l verswatertank en de 30 l afvalwatertank zijn vorstvrij geïnstalleerd.

    Met de Alizé Connect 560 CP zet Sterckeman een geweldige stap voorwaarts met zijn zeer mooi interieur, goed afgewerkt en ruim plaats voor een koppel dat graag wat meer levensruimte in de caravan heeft. Op beurzen en salons zal hij zeker opvallen tussen vergelijkbare caravans.

    Technische gegevens

    L X B X H: 7,8 X 2,3 X 2,58 m

    Opbouw 5.8 m

    Leeg gewicht 1.566 kg

    MTM 1.900 kg

    Eilandbed
    2,0 X 1,5 m

    Inlichtingen; www.caravantradingeurope.nl

     

     

     















    23-04-2020 om 21:15 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-04-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Carthago start de productie op
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    • Carthago start de productie van kampeerauto's op

    • Carthago verhoogt de productie weer tot volledige capaciteit met uitgebreide corona beschermingsmaatregelen voor werknemers.

    • • Productie in Aulendorf weer op volle toeren
      • Gelijke banen, verschillende hygiënemaatregelen
      • Factory outlet in Carthago City is ook heropend

    • Kampeerauto fabrikant Carthago draait weer op volle toeren: vier weken geleden had het bedrijf als gevolg van de coronapandemie als voorzorgsmaatregel de productie van de belangrijkste fabriek in Carthago City in Aulendorf in Opper-Schwaben stopgezet. Sinds maandag van deze week heeft Carthago de productie weer op volle capaciteit kunnen brengen. Het gaat om uitgebreide beschermingsmaatregelen voor werknemers.
      Gelijke banen, een verscheidenheid aan hygiënemaatregelen.
      De Carthago bedrijvengroep heeft de afgelopen weken gebruik gemaakt en een groot aantal hygiëne- en veiligheidsmaatregelen ontwikkeld en geïntroduceerd. "Om onze werknemers zo goed mogelijk tegen infecties te beschermen, hebben we de productie en dus de werkplekken aanzienlijk gelijk gemaakt", legt Anton Fetscher, technisch directeur van Carthago Reisemobilbau GmbH, uit. In detail heeft het bedrijf de afstand tussen voertuigen op de assemblagelijn vergroot. Waar nodig zorgen extra schotten voor de nodige afstand tussen de werkplekken.
      Johannes Stumpp, Managing Director Human Resources, Finance en Accounting: “Afgelopen maandag hadden alle medewerkers in het kader van de zorgplicht een preventieve meting van de lichaamstemperatuur voordat ze de fabriek binnengingen. We hebben alle medewerkers grondig geïnformeerd over de naleving van de hygiënevoorschriften, hebben ze ook een folder gegeven en hebben ze voorzien van herbruikbare mond- en neusbescherming. ”
      Daarnaast heeft Carthago het aantal desinfectiestations in de fabriek uitgebreid en de medewerkers hygiënetools gegeven voor het bedienen van deurkrukken, deuropeners of kranen. Daarnaast informeren informatieborden op het fabrieksterrein over de hygiënevoorschriften. Afstandsmarkeringen beveiligen de afstand, bijvoorbeeld bij drankautomaten of in het bedrijfsrestaurant. Carthago heeft Corona officieren aangesteld voor alle gebieden. Ze besteden aandacht aan de naleving van de hygiënevoorschriften.
      Net als in voorgaande weken blijven medewerkers op kantoor zoveel mogelijk gebruik maken van het thuiskantoor. De werkplekken in de kantoren zijn verholpen door de reorganisatie van vergaderruimtes in kantoorruimte.
      Factory outlet in Carthago City is ook heropend
      Net als de Duitse handelspartners van de groep is de factory outlet in Carthago City sinds maandag (maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 18.00 uur) heropend. De tentoonstellingshal met de huidige kampeerauto’s en bestelwagens van Carthago en Malibu is nu weer vrij toegankelijk, uiteraard met inachtneming van alle noodzakelijke beschermingsmaatregelen voor bezoekers en medewerkers. De populaire fabrieksparkeerplaats moet momenteel echter worden gesloten voor overnachtingen. Evenzo zijn momenteel geen fabrieksrondleidingen mogelijk.

    Inlichtingen:www.carthago. de

     

    21-04-2020 om 21:17 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-04-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe is de toestand in Duitsland?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De corona-pandemie stort de wereldeconomie in een diepe crisis. Ook de caravaning-industrie blijft niet gespaard: de productie van recreatievoertuigen moest tijdelijk grotendeels worden stopgezet, toeleveringsketens stagneerden en vraag en verkoop daalden abrupt.


    Bijna alle Duitse fabrikanten net als hun Europese concurrenten hebben de productie tijdelijk stopgezet. Dit werd voornamelijk gedaan om de werknemers te beschermen tegen infectie met het coronavirus of om de beschikbaarheid van personeel te verminderen, omdat ze bijvoorbeeld voor hun kinderen moeten zorgen.
    Ook komen de toelevering bedrijven steeds meer tot stilstand doordat ook de leveranciers hun productie hebben stilgelegd of gestopt. Logistiek is ook een probleem, zelfs binnen de EU, het grensoverschrijdende goederenverkeer verloopt niet zo soepel als normaal. Na grote opstartproblemen is verbetering in zicht door middel van diverse, welkome maatregelen. Er moet echter worden opgemerkt dat elke individuele toeleveringsketen zeer individueel zal worden beïnvloed.
    Hoelang gaan de individuele fabriekssluitingen onder meer mee? afhankelijk van de maatregelen van de EU, de Europese regeringen en de federale en deelstaatregeringen en is op dit moment moeilijk in te schatten. Individuele fabrikanten beginnen tegenwoordig weer met de productie, maar voor eind april zou een terugkeer naar normaal bedrijf in de meeste gevallen niet mogelijk zijn.

     Zijn er verwachte terugvallen in de vraag naar recreatievoertuigen?
    Voortbouwend op het momentum van de afgelopen jaren, begon het lopende kalenderjaar ook met een nieuwe recordvraag. Bevestigd door een milde winter en de merkbaar hoge vraag van klanten op de voorjaarsbeurzen, genoten verkopers tot maart van een goede orderpositie. Dit is veranderd door het coronavirus. Sommige klanten stellen hun aankoopplannen uit vanwege de huidige beperkingen. Vooral de annulering van de belangrijke seizoen opening evenementen bij dealers en fabrikanten is bijzonder belangrijk. Daarnaast is de verkoop van voertuigen momenteel verboden en zijn veel kentekenbureaus gesloten.
    We zullen dit jaar niet het gewenste recordresultaat behalen. Zodra de acute corona-situatie verbetert en de maatregelen tegen de verspreiding van het virus versoepeld worden, verwachten we een "inhaaleffect". We zien momenteel geen reden voor langdurig zwart schilderen en zijn voorzichtig optimistisch dat het grootste deel van de verschuivingen tegen het begin van het seizoen 2021 zou kunnen worden gecompenseerd.

     Worden er verkoopdalingen verwacht voor Duitse kampeerauto- en caravanfabrikanten?
    We kijken terug op sterke voorgaande maanden en gevulde orderboeken. De huidige Corona-crisis leidt tot aanzienlijke verkooptekorten omdat de caravaning-handel tijdelijk moet worden gesloten en klanten hun voertuigen niet of vaak niet kunnen ophalen. Kortom, wij verwachten dat individuele en tijdelijk zelfvoorzienende vormen van vakantie, zoals caravaning, beter en sneller uit de acute Corona-crisis zullen komen dan vormen van reizen die zijn gebaseerd op het gebruik van massatransport en die momenteel aanzienlijke imagoschade oplopen. We zijn daarom op de lange termijn relatief optimistisch.
    Veel van onze klanten vervullen hun levenslange dromen om een ​​kampeerauto of caravan te kopen die ze al jaren plannen en bewaren. Er kan hier een vertraging optreden, maar zelfs gezien het gebrek aan alternatieve reisopties, gaan we er niet vanuit dat aankoopoverwegingen op lange termijn zullen worden beïnvloed door de acute corona-pandemie.

     Hoe kunnen bedrijven zichzelf beschermen?
    Ieder bedrijf moet er alles aan doen om te voorkomen dat het virus zich verspreidt, al was het maar vanwege de zorgplicht jegens zijn medewerkers. Er zijn veel middelen en instrumenten, bijvoorbeeld strikte hygiëne- en gedragsregels, reisbeperkingen of mobiel werken. Daartoe heeft de CIVD voor haar leden een paper gepubliceerd met informatie over het arbeidsrecht. Daarnaast kan advies worden ingewonnen bij de experts van de gezondheidsautoriteiten en het Robert Koch Instituut.

     

     

    20-04-2020 om 20:29 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 28/10-03/11 2024
  • 21/10-27/10 2024
  • 14/10-20/10 2024
  • 07/10-13/10 2024
  • 30/09-06/10 2024
  • 23/09-29/09 2024
  • 16/09-22/09 2024
  • 26/08-01/09 2024
  • 19/08-25/08 2024
  • 12/08-18/08 2024
  • 05/08-11/08 2024
  • 29/07-04/08 2024
  • 15/07-21/07 2024
  • 08/07-14/07 2024
  • 01/07-07/07 2024
  • 24/06-30/06 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!