Inhoud blog
  • een interieur
  • even een ander werkje
  • De terrassen zijn nog leeg
  • zomer aan de Bodensee
  • Pretpark
  • Een toren met kleintjes
  • Een nieuwe MAXIA bij Hobby
  • Leuker met een boot
  • Opletten in Spanje
  • Een mooie hoek
  • Subaru valt in de smaak
  • Waarom?
  • Zwerfauparkeerplaats reserveren
  • Achter de bloemen
  • De nieuwe ITrend van Dethleffs
  • Veel verschillende
  • Een nieuwe versie van een Niesmann-Bisschoff
  • Opgepast !!
  • Rijdt niet te snel !!!!!
  • niet te snel rijden
  • Hobby caravans in de kijker
  • Feest in de stad
  • Fietsen in Belgiê
  • Een oude granaat werper
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    28-02-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Adria Matrix 670 DC met eilandbed

    Adria Matrix 670 DC.

    Adria verhoogd het wooncomfort van de Matrix 670 DC met een eilandbed en een zitgroep met zijzitbanken.

    Voor 2021 heeft Adria de halfintegrale Matrix 670 DC flink opgewaardeerd. De opbouw van de 7,49 m lange kampeerauto bestaat uit 31 m dikke wanden en dak, de vloer is 10 mm dikker. Als isolatie materiaal werd EPS schuim gebruikt en voor de bodem waterafstotend XPS schuim. Hoog kwaliteitsvensters en een groot panorama dakvenster behoren tot de standaard uitrusting. De buitendeur met degelijk slot en venster sluit het interieur af. Voor het interieur hebben de ontwerpers voor grijze kussens gekozen, wanden en grote deuren zijn in licht houtdecor terwijl de bovenkastdeuren wit zijn. Het meubilair is stevig en keurig afgewerkt.

    Voor twee reizigers

    De 670 DC is ontworpen voor 2 zwervers, ze kunnen genieten van een groot eilandbed. Het is verstelbaar om de doorgang aan het voeteinde te verbreden. Onder het bed bevindt zich een 1,15 m hoge garage over de volle breedte van de wagen. Een paar fietsen of ander groot materiaal vinden er een plaats in. Een houten deur sluit het sanitair gedeelte af van de woonkamer. Douche cel en sanitair zijn van elkaar gescheiden. Het sanitair is modern ingericht met een afzonderlijk waskommetje op een kast waarin men redelijk wat toiletgerief kwijt kan. Men kan zich zelf in de grote spiegel bewonderen. Er naast is een draaibaar wc, daar tegenover is de douchcabine met zitbank en 2 wateraflopen.

    Heel breed is de L-vormige keuken niet, zo kon men de zitgroep iets groter maken. In het grijze aanrecht afgeboord met een licht houten band zijn achteraan 3 kookvuren op een lijn. Links is een vierkante spoelbak en vooraan blijft wat werkoppervlakte vrij. Met 6 laden kan men al heel wat keukengerief meenemen. Voor het kleine materiaal is plaats in de bovenkasten.

    Aan de zitgroep met grijze kussens werd voldoende aandacht besteed. Twee langs zitbanken bieden ruimschoots plaats aan 4 personen. Komt er bezoek, de cabinezetels draaien en de 2 personen kunnen zich neervlijen. Open geklapt is het tafelblad 0,75 x 0,84 m groot. Opgepast echter met volle borden soep want het tafelblad durft schommelen. In rijklare toestand zijn de zitbanken omgebouwd tot 2 zittingen met veiligheidsgordels in de rijrichting. Het gehalveerde tafelblad laat een gemakkelijke doorgang vrij naar de commandohut. Boven de zitgroep hangt een elektrisch bediend hefbed voor mogelijk bijkomend gezelschap.

    Basis voortuig.

    De Matrix 670 DC heeft een Fiat Ducato met verlaagd chassis als basisvoertuig. In de 13 cm hoge verwarmde dubbele bodem zijn de waterleidingen te vinden, plus enkele laden voor gerief.

    Onder de motorkap schuilt een hele elektronische winkel om de veiligheid van het rijden te waarborgen. Als optie kan men er nog een pakket bij kopen met een stop-start systeem, luchtkoeler voor de stuurcabine, centrale vergrendelingen om er slechts enkele te vernoemen. Standaard is de Matrix 670 DC uitgerust  met een 120 pk sterke dieselmotor. Hij zal u overal brengen wie echter al eens de sportieve toer op wil kiest beter voor wat meer pk’s.

    Samen gevat

    De Sloveense Adria Matrix 670 DC is een moderne en comfortabele halfintegrale kampeerauto. Mooi meubilair en ingericht voor 2 personen, 2 meer zullen de pret niet bederven. Polyester buitenbeplating zal een hagelbui beletten en er deukje in te trommelen.

     

    Technische gegevens

    Lengte 7,48 m

    Breedte 2,29 m

    Leeg gewicht 2.905 kg

    MTM 3.500  of 4.400 kg

    Info: www.adria-mobil.com  
















    28-02-2021 om 20:12 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    26-02-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een Duitse flitser
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

                                       

                                                                                                                           

    Opgelet dit geen aanhangwagen

      maar een Duits flitsapparaat.

    26-02-2021 om 20:20 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-02-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Holtcamper tweedehands center

    HOLTCAMPER

     Meer dan 2.000 m2 ‘oer-Hollandse kampeerkunst’ in Emmen

    Exclusief Holtkamper Occasion Outlet Center in Emmen

    3 maart opent de Nederlandse vouwwagenfabrikant Holtkamper zijn eigen Occasion Outlet Center in Emmen. Vooralsnog kunt u daar, vanwege de geldende corona-maatregelen, op persoonlijke afspraak terecht. In de liefst 1300 m2 grote hal staan een 25-tal speciaal geselecteerde Holtkamper tenttrailers ‘met kampeerervaring’ en enkele showmodellen tentoongesteld waarop de fabrikant, afhankelijk van het bouwjaar, ook gewoon fabrieksgarantie geeft. Het Holtkamper Occasion Outlet Center bevindt zich op loopafstand van de 800 m2 grote showroom van het Tent Trailer Center ‘Basecamp’ Emmen waar alle nieuwe Holtkamper modellen alsmede de TakeOff van zustermerk Easy Caravanning te bewonderen zijn.

    “Als gevolg van de corona pandemie is de belangstelling voor kamperen in 2020 nóg verder toegenomen. We zien dit ook in de vraag naar onze vouwwagens. Vaak willen mensen na de aankoop direct op pad kunnen. Voor ons als fabrikant, die uitsluitend op klantorder produceert, is dit een trend waar we maar tot op zekere hoogte op kunnen inspelen. Want hoewel we de levertijden in onze assemblage en supply chain aanmerkelijk hebben verkort tot in de meeste gevallen 1 maand, hebben we vanwege ons ‘bouwen naar klantwens’ principe geen nieuwe vouwwagens op voorraad staan. Vorig jaar zijn we daarom gestart met een speciaal door ons geselecteerd aanbod van Holtkamper occasions”, aldus Herman Zomer, vestigingsmanager van Tent Trailer Center Emmen. “In het nieuwe Holtkamper Occasion Outlet Center hebben we 25 zogenaamde PremiumSelect en YoungTimer occasions staan. De consument kan zich hier in alle rust oriënteren en persoonlijk advies krijgen welk model het best bij zijn of haar kampeerwensen past. En dat allemaal tegen scherpe prijzen met Holtkamper fabrieksgarantie alsof het een nieuwe vouwwagen betreft. Elke PremiumSelect tenttrailer wordt op meer dan 100 punten door onze technici gecontroleerd en waar nodig van updates voorzien. Voor aflevering krijgt de vouwwagen een uitgebreide onderhoudsbeurt en veiligheidscheck. En tijdens de aflevering geven wij een opzet-instructie zodat iedereen direct als ervaren ‘Holtkampeerder’ op pad kan”. Naast nog enkele Utopia tenten met het unieke Holtkamper design (vanaf € 800,-), zijn de speciaal geselecteerde Holtkamper tenttrailer occasions te koop vanaf 5.000 euro, voor elk wat wils dus. Daarnaast bestaat er met het Holtkamper Tent Trailer Dreams Plan* de mogelijkheid om de vouwwagen gespreid te betalen.

    * kijk op de website voor de voorwaarden

    Holtkamper modeljaar 2021 Bent u toch in Emmen dan kunt u in de nabijgelegen showroom aan de Kapitein Nemostraat 7 alle nieuwe modellen van Holtkamper bewonderen. Hier vindt u o.a. het geheel vernieuwde topmodel Kyte en de nieuwe Cocoon (vanaf half maart). Maar ook in Tent Trailer Center ‘Conceptstore’ Utrecht langs de A2 kunt u alle nieuwe modellen van Holtkamper, de TakeOff van Easy Caravanning en een beperkt aanbod van PremiumSelect en YoungTimer occasions komen bekijken. Er is al een nieuwe Holtkamper vanaf € 13.995,- Kijk voor het maken van een persoonlijke afspraak, dealeradressen en openingstijden op www.holtkamper.nl en www.tenttrailercenter.nl.







    25-02-2021 om 19:01 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-02-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LIONTRON batterijen

    LIONTRON batterijen

    LIONTRON geeft informatie over energieoplossingen in vrijetijdsvoertuigen

    "LiFePO4" lithiumbatterijen zijn beter dan loodbatterijen

     LIONTRON is de innovatieve energie- en batterijleverancier op de caravanmarkt en biedt als enige in zijn segment lithiumbatterijen aan die niet alleen technisch superieur zijn, maar ook de enige zijn die absoluut niet verlijmd zijn en dankzij hun modulaire opbouw en intelligent schroefmechanica Defecten kunnen op elk moment met de hand worden gerepareerd, zelfs door ervaren leken - dit garandeert de grootst mogelijke bescherming van het milieu en een lange levensduur. Een voordeel dat geen enkele andere batterij op deze manier biedt. Het volgende artikel laat op een begrijpelijke manier zien dat een lithiumbatterij al goedkoper is dan een loodbatterij.

    Wolfgang Felzen en Boris Burchert van LIONTRON verklaren: “In vergelijking met LiFePO4-batterijen hebben loodbatterijen hun bestaansrecht verloren in cyclische toepassingen als service-, tractie- en zonnebatterijen. Ze zijn in bijna alle technische zaken inferieur aan de moderne lithiumtechnologie en ondertussen ook financieel, zodra de kosten voor de gebruiksperiode als basis worden genomen. Deze technologie blijft maar een tijdje bestaan ​​als startaccu. De belangrijkste reden voor het succes van loodzuuraccu's in startaccu's is de lage investering en het feit dat de accu bij het starten van de motor maar een paar procent wordt ontladen en direct na het starten van de motor weer wordt opgeladen door de dynamo. Het grootste voordeel van lithium ten opzichte van lood is, naast de technische verschillen, de praktische toepassing die volledig stressvrij is voor de gebruiker (met lithium). Het maakt eigenlijk niet meer uit of de batterij vol of halfvol is of wat dan ook. Net als bij een mobiele telefoon wordt de batterij gewoon uitgeschakeld als hij een dieptepunt bereikt en wordt hij meteen weer wakker als hij weer wordt opgeladen. "

     Waarom is dat?

    Laten we de bruikbare capaciteit van lithium- en loodbatterijen eens vergelijken. Een lithium-ijzerfosfaatbatterij met een nominale capaciteit van 100 Ah kan volledig worden gebruikt, en dit ca. 3000 keer (bij LIONTRON zijn de cellen ca. "10% plus", betekent alleen de beste kwaliteit, gesorteerd, dus ca. 110 Ah bruto inhoud). Ter vergelijking: met een 100 Ah AGM-loodaccu kunt u slechts ongeveer de helft van de nominale capaciteit, d.w.z. 50 Ah, gebruiken als deze accu ongeveer 1.000 cycli meegaat. Deze AGM-accu levert slechts 1.000 cycli als deze direct na het ontladen wordt opgeladen tot de einde-laadspanning. Dit betekent dat je een 200Ah loodzuuraccu nodig hebt om dezelfde capaciteit te behalen als een 100Ah lithiumaccu, aangezien slechts 50% van de capaciteit op een batterij besparende manier kan worden gebruikt. Omdat deze technische regels in de praktijk vaak niet worden nageleefd, zijn veel AGM-accu's na 1 - 3 jaar vaak zo zwak dat ze vervangen moeten worden.

     Efficiëntie

    Als je de efficiëntie van de twee batterijsystemen vergelijkt, haalt een hoogwaardige AGM-batterij 85-88% en een lithiumbatterij 96-98%. Dat betekent dat je 100Ah moet opladen in een loodaccu om er weer maximaal 88Ah uit te halen. Het verschil wordt omgezet in warmte en gaat verloren. Hierdoor heb je meer dan 200Ah nodig, namelijk meer dan 220Ah loodaccu capaciteit, om permanent evenveel stroom uit een loodaccu te halen als uit een 100Ah lithium accu. Daarnaast heb je ook minder PV-panelen op het dak nodig om een ​​vergelijkbare hoeveelheid bruikbare elektriciteit op te wekken.

     Cyclusvergelijking

    Dit is de discipline waarin de lithiumbatterij genadeloos elke loodbatterij aan de muur bespeelt. Een hoogwaardige AGM-accu gaat ongeveer 1.000 cycli mee bij een ontladingsdiepte van 50%, totdat hij slechts ongeveer 80% van zijn oorspronkelijke capaciteit heeft en op voorwaarde dat hij nooit langer dan een paar uur gedeeltelijk opgeladen blijft.

    Een lithium-ijzerfosfaatbatterij biedt tot 3.000 laadcycli met 90% ontlading. Daarna heeft het nog steeds 80% van zijn oorspronkelijke capaciteit en kan gemakkelijk tot 10.000 cycli worden gebruikt totdat de capaciteit dan onder 60% zakt. Dit is de reden waarom lithiumbatterijen een tweede leven kunnen leiden na hun gebruik als rijbatterijen in de auto, bijvoorbeeld als elektriciteitsopslag in huis. Dus als we de levensduur van de twee technologieën vergelijken, is de lithiumbatterij minstens drie keer zo goed als de loodbatterij.

    Dit betekent dat we drie 200 Ah AGM-accu's moeten kopen voor ongeveer 450 euro per stuk om de levensduur van een 100 Ah lithiumaccu van LIONTRON® te halen.

     Het gewicht

    De volgende factor is het gewicht. Een 100Ah lithiumbatterij weegt tussen de 13 en 15 kg. Een 200Ah AGM-accu weegt gemakkelijk 55-60 kg. Als de lithiumbatterij is geïnstalleerd in een mobiel systeem zoals een stacaravan, zorgt het lagere (of grotere) gewicht voor een hoger laadvermogen en / of, afhankelijk van de kilometerstand, voor een overeenkomstige brandstofbesparing door de jaren heen.

     Huidige tekening

    Een loodzuuraccu is bijna onverslaanbaar als er gedurende enkele seconden een grote hoeveelheid elektriciteit wordt afgenomen om een ​​motor in de auto te starten. Daar zijn tot 1.000A voor seconden mogelijk. Dat de spanning onder de 10V zakt, wordt gecompenseerd door het ontwerp van de starter, die eigenlijk een 10V-motor is. Loodzuuraccu's gaan dus lang mee als startaccu's. Is er echter een hoger stroomverbruik over een langere periode, dan zakt de spanning van een loodaccu zeer snel waardoor grotere verbruikers gewoon uitschakelen. Als er bijvoorbeeld een kookplaat of een koffiemachine met een verbruik van 1.500W via een omvormer op de accu wordt aangesloten, trekt de omvormer 1.500 watt: 12 volt = 130 ampère. Plus ca. 10% conversieverliezen van de omvormer, dat is in totaal ongeveer 143A stroom die de accu continu moet leveren zolang de koffiemachine opwarmt. Zelfs een 100% volledig opgeladen 200Ah AGM-accu zakt na korte tijd onder de 12V en lager met 143A-ontlading en dan schakelt de omvormer uit door onderspanning. Een LiFePO4-batterij van 100 Ah, zoals de LIONTRON® LX, kan daarentegen continu 150 A leveren zonder dat de spanning onder de 12V zakt.

     Meer informatie: Liontron GmbH & Co. KG

                              Industriestr. 1, D-41334 Nettetal

                              www.liontron.de

     







    24-02-2021 om 19:44 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-02-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietsen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

                                                                             

                                                                       

                                                                            Geen weer om te fietsen.

    21-02-2021 om 12:12 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-02-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Minder doden op onze wegen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    134 levens gered en 10.000 gewonden minder vorig jaar op onze wegen.
                   Lichte stijging van het aantal fietsdoden in Vlaanderen

    Volgens de verkeersveiligheidsbarometer van Vias institute op basis van gegevens van de Federale Politie is het aantal doden op onze wegen vorig jaar met 22% gedaald ten opzichte van 2019. Er vielen nog 484 doden, ofwel 134 doden minder dan in 2019. Het aantal gewonden daalde met 23%. In totaal waren er 10.000 gewonden minder. Die dalingen zijn te wijten aan de coronamaatregelen die een grote invloed hadden op onze verplaatsingen. Zelfs met deze daling wordt de nationale doelstelling om het aantal verkeersdoden te halveren tussen 2010 en 2020 niet bereikt. We komen uit op een daling van 40%. Er zijn toch ook enkele tendensen die sterk in de gaten moeten gehouden worden. Zo was er in Vlaanderen een lichte stijging van het aantal fietsdoden en was de ernst van de ongevallen op de autosnelwegen nooit zo hoog in de laatste 10 jaar.

    134 doden en 10.519 gewonden minder
    Het aantal verkeersdoden op onze wegen is in 2020 fors gedaald: -22% in vergelijking met 2019 (ofwel 484 doden in plaats van 618). Het aantal gewonden daalde ook fors (van 46.785 naar 36.266, ofwel -22,5%), net zoals het aantal letselongevallen (van 37.383 naar 29.945, ofwel -20%).


    2019
    2020 Evolutie 2019-2020
    (absolute cijfers) Evolutie 2019-2020
    %
    Letselongevallen 37.383 29.945 -7438 -19,9%
    Totaal aantal slachtoffers
    47.403 36.750 -10.653 -22,5%
    Doden 618 484 -134 -21,7%
    Gewonden 46.785 36.266 -10.519 -22,5%

    Wanneer je maand per maand de statistieken van 2020 vergelijkt met die van 2019 stellen we een groot verschil vast in maart en april tijdens de eerste lockdown en in november en december na de introductie van de avondklok. In september zagen we daarentegen ongeveer evenveel doden en gewonden in 2020 dan in 2019.

    Bijna 60 doden minder in Vlaanderen
    Het aantal doden in Vlaanderen is fors gedaald (van 304 naar 247 doden, -19%), maar de daling was nog iets groter in Wallonië (van 295 naar 223 doden, -24%). In Brussel ging het aantal verkeersdoden van 19 naar 14 (-26%). Dat zijn voor alle 3 de gewesten laagterecords.
    Het aantal letselongevallen daalt overal in het land ongeveer even sterk met ongeveer 20%.

    Aantal letselongevallen daalt overal stevig in Vlaanderen
    Het aantal letselongevallen is stevig gedaald in elke provincie. De grootste daling was er in Oost-Vlaanderen (-21%) en Antwerpen (-21%). Maar ook in Vlaams-Brabant (-19%), Limburg (-17%) en West-Vlaanderen (-16%) was de daling aanzienlijk.
    Het aantal doden daalde het meest in Limburg (-19 doden, van 57 naar 38). In Antwerpen waren er 16 verkeersdoden minder te betreuren. In Vlaams-Brabant vielen er 18 doden minder, in West-Vlaanderen was er slechts een kleine daling van 56 naar 51 doden, maar dat is wel een laagterecord. Enkel in Oost-Vlaanderen is een zeer lichte stijging van het aantal verkeersdoden van 66 naar 67.

    Tendensen volgens het type weggebruikers
    Stijging van het aantal fietsdoden in Vlaanderen, vooral bij de ouderen met een elektrische fiets
    Het aantal doden en letselongevallen daalde nationaal voor alle vervoersmiddelen.
    In Vlaanderen noteren we een kleine stijging van het aantal doden in ongevallen met een bestelwagen van 27 naar 30. Het aantal fietsdoden steeg ook licht. Er waren 71 fietsdoden, 3 meer dan een jaar eerder. De stijging laat zich vooral opmerken bij fietsers ouder dan 70 jaar die met een elektrische fiets op pad zijn. Vorig jaar vielen in die leeftijdscategorie 16 verkeersdoden, terwijl een jaar eerder er dat 9 waren.
    In Nederland stellen ze de laatste jaren ook een stijging vast van het aantal oudere fietsers die om het leven komen. Dat komt uiteraard ook omdat er meer ouderen zijn die tot op hogere leeftijd mobiel blijven.
    Het aantal letselongevallen in Vlaanderen met een klassieke fiets daalde met 11%, bij de elektrische fietsen zagen we een lichte stijging met 5,5%.
    Ook in Brussel was er een stijging van het aantal letselongevallen (+13%). Voor het eerst werden er meer dan 1000 letselongevallen genoteerd (1115). Positief is wel dat daarbij geen enkele fietser om het leven kwam.

    Zware ongevallen op de autosnelweg
    Doordat er minder verkeer was, hebben sommige bestuurders harder gereden in 2020. Dat heeft een ongunstige impact gehad op de ernst van de ongevallen. Zo was de ernst voor de ongevallen op de autosnelwegen het hoogst van de afgelopen 10 jaar: we registreerden 42 doden per 1000 letselongevallen in 2020 ten opzichte van een gemiddelde van 32 doden per 1000 letselongevallen de voorbije jaren.

    Conclusie
    De resultaten van de verkeersveiligheidsbarometer voor 2020 zijn zeker beïnvloed door de coronamaatregelen, zoals de lockdown, de avondklok en de verplichting om te telewerken. Globaal hebben deze maatregelen voor minder verkeer gezorgd. Federaal minister Georges Gilkinet: ‘Elke dag en elk weekend moeten we tonen dat we op het vlak van verkeersveiligheid waakzaam blijven. De verkeersveiligheid verbeteren is een prioriteit voor de federale regering. We willen daarom vooruitgang boeken door meer controles en een verbeterde sensibilisering voor de grootste risico’s in ons verkeer. Voor mij is het erg duidelijk: vrijheid is belangrijk, maar die mag niet voorbij het punt gaan, waardoor je andere levens in gevaar brengt. Tijdens het tweede semester van dit jaar zal ik daarom een Staten-Generaal voor de verkeersveiligheid organiseren om mee te bouwen aan de oplossingen die in de toekomst onze wegen veiliger kunnen maken. Meer respect tussen alle weggebruikers is daarbij een sleutelwoord voor een betere mobiliteit. Daar kunnen we allen toe bijdragen.’

    De volledige barometer kan je raadplegen via https://www.vias.be/nl/onderzoek/verkeersveiligheidsbarometer/

    Meer inlichtingen: VIAS institute

    20-02-2021 om 19:35 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-02-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tussen de bomen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Kamperen tussen bomen

    19-02-2021 om 20:02 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-02-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meer bomen planten
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    WOHNmobil für Klimaschutz e.V. publiceert jaarplan voor 2021

     "1.000 bomen en ecologisch kamperen en caravans"

     "We zijn van plan om dit jaar minstens 4 boomplantacties uit te voeren in verschillende deelstaten en om samen met onze leden meer dan 1.000 klimaatbestendige bomen te planten!" Dit is hoe Albert Märkl en zijn nieuw gekozen bestuurscollega's Danny Ney (Baden -Württemberg) en Reiner Eppel (Rijnland-Pfalz) een belangrijk resultaat van de algemene vergadering van de vereniging WOHNmobil für Klimaschutz eV op 6 februari 2021.

     52 van de in totaal 129 leden en 9 ondersteunende leden van de vereniging kwamen op deze dag bijeen in de virtuele ruimte en beslisten unaniem over het jaarplan voor 2021. Dit was gebaseerd op meer dan 20 suggesties voor mogelijke toekomstige activiteiten van de vereniging, die eind november en begin december vorig jaar in twee online workshops werden ontwikkeld. Dit voorbereidende werk, dat ook de efficiënte planning van een “strategie en het bepalen van doelen 2021” omvat, documenteert de ernst van de vereniging, haar werk en alle deelnemende leden.

    De aanplantcampagnes in Noordrijn-Westfalen, Beieren en Baden-Württemberg zijn al in voorbereiding voor 2021. Er zijn ook eerste overeenkomsten met de bosautoriteiten in Mecklenburg-Voor-Pommeren en Sleeswijk-Holstein. Het aantal plantacties dat in 2021 daadwerkelijk kan worden uitgevoerd, zal uiteindelijk afhangen van de ontwikkeling van de pandemie. Daarom wordt, afhankelijk van de wil van de leden, in individuele gevallen ook een zuivere boomdonatie (zonder aanplantactie) overwogen. Het betreffende plantgebied dient dan op een later tijdstip te worden bezocht.

    Naast het planten van bomen wil de vereniging het onderwerp ecologie en duurzaamheid bij kamperen promoten. In eerste instantie is het de bedoeling om een ​​mission statement voor de vereniging en haar leden te formuleren, waarin wordt uitgedrukt dat het eigen (milieu- en natuurvriendelijke) gedrag belangrijk is bij het kamperen.

    Daarnaast zullen informatie en tips over ecologische en duurzame kampeer- en caravanreizen beschikbaar worden gesteld op de website van de vereniging.

    In een tweede stap heeft de vereniging zich ertoe verbonden geschikte criteria te ontwikkelen voor het ecologische ontwerp van kampeerautoplaatsen. Märkl legt het basisidee van het project als volgt uit: “Ecologie en duurzaamheid bij het kamperen zullen in de toekomst nog belangrijker worden, vooral als het gaat om het creëren van nieuwe, dringend noodzakelijke parkeerplaatsen. Het zou mooi zijn als we hier een kleine bijdrage zouden kunnen leveren. "

    Hiervoor heeft de vereniging WOHNmobil für Klimaschutz e.V. zoveel mogelijk deelnemers nodig: Camping- en natuurliefhebbers "Iedereen kan bij ons komen niet alleen eigenaren van stacaravans, maar ook eigenaren van caravans en andere vrijetijdsvoertuigen", aldus Märkl. Dit geldt natuurlijk ook voor de sponsorende leden: alle bedrijven en dienstverleners uit de caravanbranche die milieubescherming en duurzaamheid tot een prioriteit hebben gemaakt, komen hier aan bod.

    Tot nu toe werd de vereniging ondersteund door: de fabrikanten van vrijetijdsvoertuigen Bürstner en Concorde, het RV-centrum Rhein-Main-Odenwald, de handelspartner en verhuurbedrijf BroxCamper Hildesheim, PiNCAMP, het ADAC-campingportaal, de caravaning-expertvereniging, de camping portals Wohnmobil-ABC en Staybetter het PR-bureau Peter Hirtschulz. Nieuw is de vereniging “TopPlatz” uit Neurenberg, die premium kampeerautoplaatsen in heel Europa plant en op de markt brengt.

     

     

     

    18-02-2021 om 19:26 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-02-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sneeuw in Isny
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De sneeuw blijft in Isny nog wel een tijdje liggen.

    17-02-2021 om 19:28 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meer pedelecs in januari 2021



    Herstel inschrijvingen speed pedelecs in januari 2021: +4,6 %

    Na een daling met 6,2 % van de speed pedelec-inschrijvingen voor het volledige jaar 2020, sluit de eerste maand van 2021 positief af met een stijging van +4,6 % ten opzichte van januari 2020. Opvallend is dat leasing opnieuw beter scoort en dat de provincie Antwerpen terug is van weggeweest.

    “Met 802 inschrijvingen en een stijging van +4,6 % ten opzichte van januari 2020 mag de sector zich gematigd optimistisch noemen. Anderzijds mogen we niet uit het oog verliezen dat dit een daling van 14,8 % ten opzichte van januari 2019 betekent,” zegt Filip Rylant, woordvoerder van TRAXIO. “Het is alvast positief om vast te stellen dat de leasingsector na een moeilijk jaar terug aantrekt, met een stijging van +4 %. Erg opvallend is ook de heropstanding van de provincie Antwerpen: vorig jaar noteerde die een daling met -18 % en afgelopen maanden is dat omgebogen naar een stijging met +18 %. Erg belangrijk voor de nationale cijfers want Antwerpen weegt daar – samen met Oost-Vlaanderen – sterk door.”

    Geografische verschillen

    Speed pedelecs blijven vooral populair in Vlaanderen: op 802 ingeschreven eenheden neemt het Vlaamse landsgedeelte er 755 (94 %) voor zijn rekening.

    De grootste stijging doet zich voor in de provincie Antwerpen (+18 %), traditioneel de koploper die vorig jaar behoorlijke klappen moest incasseren (-18 %) maar die nu dus terug goede cijfers kan voorleggen. De andere Vlaamse provincies kunnen rekenen op een bescheiden winst, maar Vlaams-Brabant gaat in het rood (-13 %).

    Brussel blijft status quo met 24 inschrijvingen en in Wallonië (23 inschrijvingen) zien we procentueel sterke - maar qua absolute aantallen minder relevante - stijgingen in Waals-Brabant (+100 %), Luik (+100 %) en Henegouwen (+67 %) terwijl de cijfers in Luxemburg en Namen stagneren. 

    Leasing terug op niveau in 2021?

    De particuliere inschrijvingen nemen verder toe (+4,5 %) en ook bedrijven komen sterk voor de dag met een stijging van +6,0 %. Positief is verder dat leasing, dat een moeilijk jaar achter de rug had, ook groei laat optekenen (+4,0 %). Het valt nu af te wachten of het herstel van de leasing speed pedelec zal blijven in de komende maanden.

    Detailcijfers per provincie (aantal inschrijvingen) – januari 2021

    Provincie

    Aantal

    % t.o.v. 01/2020

    Antwerpen

    249

    +18 %

    Oost-Vlaanderen

    187

    +1 %

    Vlaams-Brabant

    142

    -13 %

    Limburg

    102

    +3 %

    West-Vlaanderen

    75

    +3 %

    Brussel

    24

    +0 %

    Waals-Brabant

    8

    +100 %

    Luik

    6

    +100 %

    Henegouwen

    5

    +67 %

    Namen

    3

    +0 %

    Luxemburg

    1

    +0 %

     

    17-02-2021 om 19:15 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws van TRAXIO

    Valentijn verenigt Febiac, Renta en Traxio in MOBIA

    Mobiliteitsorganisaties Febiac, Renta en Traxio gaan op de symbolische datum van 14 februari 2021 een samenwerkingsverband aan onder de naam ‘Mobia’.
    Deze koepelstructuur zal de drie federaties toelaten om gezamenlijke
    standpunten te ontwikkelen, te communiceren en te verdedigen, en om een ruimere dienstverlening te ontwikkelen voor de leden van elk van de drie.
    Deze koepelstructuur zal de drie federaties toelaten om gezamenlijke
    standpunten te ontwikkelen, te communiceren en te verdedigen, en om een ruimere dienstverlening te ontwikkelen voor de leden van elk van de drie organisaties.

    Mobia is geen fusie, maar een overkoepelende structuur die de 3 federaties toelaat om nauwer samen te werken voor alle gemeenschappelijke thema’s. Elk van de drie stichtende
    federaties behoudt naast Mobia dus nog zijn eigenheid en eigen organisatie.

    Gebundelde krachten.
    Mobia wil door de gebundelde krachten en knowhow van Febiac, Renta en Traxio extra toegevoegde waarde creëren voor de respectievelijke leden, hun klanten, en voor de samenleving in het algemeen. Mobia is daarnaast ook voor wat betreft de gemeenschappelijke belangen van de drie federaties de spreekbuis naar alle externe partijen.
    François-Xavier Dubois, Afgevaardigde voor het dagelijks bestuur: “Mobia zal evolueren naareen krachtig centraal platform voor onder andere de analyse van data en de evolutie van de mobiliteit. We zullen ook een visie vormen over voor een duurzamere mobiliteitsfiscaliteit, dieaangepast is aan de noden van de tijd.”

    Stefan Delaet, Voorzitter van Mobia: “Mobia zal ook de maatschappelijke en technische evoluties op de voet volgen en erop inspelen. Zo vervaagt bijvoorbeeld de relatie tussen ‘het
    mobiliteitsproduct’ en ‘de mobiliteitsdienst’. Binnen Mobia gaan we daarom een cel ‘Smart Mobility’ oprichten waarbinnen we sterk op die tendens zullen inspelen, het maatschappelijk draagvlak mee helpen vormgeven en de best mogelijke voorbereiding en diensten verlenen
    aan onze leden. Ook de aandacht voor duurzaamheid zal als een rode draad doorheen al onze projecten lopen.”


    Gemeenschappelijke domeinen.
    Mobia zal de krachten van de drie federaties bundelen voor verschillende domeinen waar Febiac, Renta en Traxio in het verleden al hebben samengewerkt, zoals bijvoorbeeld communicatie en vorming. Na verloop van tijd zullen– in functie van maatschappelijke
    evoluties en de specifieke verwachtingen van de respectievelijke leden nog andere activiteitendomeinen worden ontwikkeld. Ook de Verzoeningscommisie AUTOMOTO die Febiac en Traxio samen hebben opgezet, valt nu onder Mobia.

    Stefan Delaet, voorzitter van Renta, zal de eerste 2 jaar het voorzitterschap van Mobia waarnemen. Philippe Dehennin en Didier Perwez, respectievelijk voorzitter van Febiac enTraxio, zijn ondervoorzitters. Het dagelijks bestuur is in handen van François-Xavier Dubois.
    Luc De Moor treedt op als moderator. De Raad van Bestuur is samengesteld uit 9
    bestuurders, 3 van elk stichtend lid. Het voorzitterschap wisselt elke 2 jaar tussen de 3
    federaties. De werkingsmiddelen komen van de 3 stichtende federaties.

    17-02-2021 om 19:09 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-02-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Nog sneeuw in Isny

    15-02-2021 om 20:01 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kabe Classic 520 XL nieuw voor 2021

     Kabe Classic 520 XL

    Met de Classic lanceert Kabe een goedkopere en wat moderner uitgevoerde reeks.

     De Zweedse fabrikant geraakte bekend als constructeur van “echte” wintercaravans, ze hadden echter hun prijs mee. Zoals andere merken werden ze met de jaren knapper en duurder. Voor enkele jaren deed Kabe een stap terug en bracht de Classic reeks uit. Wat minder luxe aan boord en hoewel de prijs daalde bleven de bijzondere kenmerken van Kabe aan boord. We denken aan de vloeistofverwarming Alde en het stevige super geïsoleerde koetswerk. Vloeistoftanks liggen binnen, veel licht zelfs in de kasten als de deur open draaide.

     De Classic 520 XL met zijn 7,36 m totale lengte behoort tot de caravans met veel levensruimte, daarbij hoort een stevige auto om de 2.000 kg wegende Classic 520 XL op een verantwoorde snelheid vooruit te krijgen. Hij heeft een behoorlijke uitrusting mee zoals een DAB radio, 130 Ah batterij, 170 l koelkast, handdoekdroger om er enkele te vernoemen.

    Aan het koetswerk  is niets toegegeven. Langs buiten fijne hamerslag aluminium platen, XPS isolatie, langs binnen triplex samen 36 mm dik. Dit zoals voor wanden dak en vloer. In het achterfront pronken een stel moderne lichtblokken. Alles wordt gedragen door een AL-KO chassis met geknikte as. Zoals we altijd gekend hebben zijn de vensters redelijk klein, alleen voor de keuken heeft men voor de types 2021 een wat groter venster geplaatst De brede buitendeur is stevig uitgevoerd. Achteraan is de typische koffer over de volle breedte voor ski’s of ander lang materiaal.

    Bij een Kabe kan de wettelijke verlichting blijven branden als hij niet aan de auto gekoppeld is. Voor 230 V, 12 V, antenne en Tv heeft men een gecombineerd stopcontact langs de deurzijde geplaatst. Een vloeistofverwarming zorgt voor een aangename warmte in het interieur. Een vloerverwarming ontbreekt, de prijs moet ergens in zitten! Bij middel van een aanraakpaneel is de temperatuur nauwkeurig te regelen, ook de energiebron gas of elektriciteit wordt vandaar uit ingesteld. De ingestelde temperatuur is nauwelijks afhankelijk van de buiten temperatuur of het nu -20°C of +2°C de elektronica regelt de temperatuur binnen. Gas en elektriciteit samen kunnen de binnentemperatuur op ongeveer 30 minuten met 20°C verhogen. Bijna het hele verlichtingssysteem kan men dimmen vanaf het controlepaneel dat zich nabij de buitendeur bevindt.

    Het meubilair hebben de Zweden een beetje anders aangepakt. Dubbele sluitingssystemen beletten dat kastdeuren rammelen of openspringen. De kleuren van de kussens en gordijnen gaan mooi harmonisch samen met het hout decor van de meubelen.

    Vooraan is een ruime U-zitgroep, aan de linkerzijde aansluitend bij de keuken. Met haar 1,67 m breedte is er veel werkblad naast de spoelbak en de kookvuren. Onderaan hebben de laden een centrale vergrendeling en is er een bakoven. Gaan we verder naar achter komen we bij het Fransbed, hier hebben de ontwerpers een beetje giering geweest, 1,9 X 1,3 m zal voor sommige koppels wat kort en smal zijn. Een stel krachtige veren houden de lattenbodem en matras probleemloos open om bij de lading te geraken. Naast het bed is de badkamer geïnstalleerd. Het draaibare wc is gebruiksvriendelijk opgesteld, aansluitend een kastje met een wit waskommetje. Naast de douche met gordijn is er nog een elektrische handdoekdroger.   Tussen badkamer en buitendeur is een kleer- en legkast. Aan bergvakken is zeker geen gebrek.

    Het meubilair is in licht houtdecor, zit stevig in elkaar is keurig afgewerkt en biedt een aangenaam verblijf.

     Al is bij de Classic reeks wat luxe weggelaten het is en blijft een echte Kabe. Voor 2021 heeft de Zweedse fabrikant verbeteringen doorgevoerd die we nog niet zagen in de dure types. Voor winterkampeerders is Kabe nog altijd de top onder de caravanners, wat niet wil zeggen dat hij voor een zomervakantie geen goede kwaliteiten zou hebben.

    Info: www.kabe.sw

     Technische gegevens

    L X B X H 7,36 X 2,33 X 2,78 m

    Lengte opbouw binnen 5,31 m

    Leeg gewicht 1.456 kg

    MTM 2.000 kg.

     

     

     













    15-02-2021 om 10:43 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-02-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thetford een winnaar voor 2021

     

    Thetford is uitgeroepen tot de winnaar van de European Innovation Award met iNDUS, het  slimme sanitair systeem voor de kampeerauto.

    Kort geleden heeft Thetford  iNDUS geïntroduceerd, het revolutionaire, slimme sanitair system voor de kampeerauto. De jury van de Europese Innovation Award heeft deze introductie zeer hoog gewaardeerd door iNDUS als winnaar te benoemen in de categorie Technologie

    European Innovation Award voor iNDUS

    De European Innovation Award die de meest relevante innovaties in de

    kampeerauto- en caravanmarkt beoordeelt, viert dit jaar zijn tiende

    verjaardag. De jury die bestaat uit onafhankelijke hoofdredacteuren van

    17 toonaangevende kampeerauto en caravan tijdschriften, weerspiegelt een

    brede interesse vanuit de Europese markt. Het slimme sanitair

    systeem van Thetford is bekroond als winnaar in de categorie

    Technologie. Stéphane Cordeille, CEO van Thetford: “Wij bedanken de

    jury voor deze onderscheiding. iNDUS is het resultaat van jaren hard

    werken door een grote groep Thetford medewerkers. Wij zijn er zeer

    trots op dat wij deze onderscheiding mogen ontvangen en zijn ervan

    overtuigd dat iNDUS meer gemak, meer hygiëne en meer vrijheid gaat

    brengen voor veel eindgebruikers in onze markt.”

     

     Het slimme sanitair systeem van Thetford

    Het leven wordt veel gemakkelijker voor iedereen die gewend is de

    afvaltank van de cassette toilet te legen. iNDUS is een revolutionair

    systeem dat campergebruikers meer gemak, meer hygiëne en

    meer vrijheid biedt. Gebruikers kunnen tot gemiddeld 7

    dagen off-grid kamperen. Het systeem ondersteunt het in één

    beweging lozen van al het afvalwater op een zeer hygiënische en

    flexibele manier. Het voorkomt het risico op spatten en

    onaangename geuren. Het iNDUS toilet is een innovatieve

    vermaler toilet met een ‘soft close’ toiletbril. Door een efficiënte

    toiletspoeling en door grijswater te hergebruiken wordt er een

    grote hoeveelheid schoon water bespaard. De 3 speciaal

    ontwikkelde vloeistoffen voor grijswater, spoelwater en zwart

    water worden automatisch in de benodigde hoeveelheid

    gedoseerd. Door middel van de iNDUS-app is alle relevante

    informatie te zien in één eenvoudig dashboard op uw mobiele

    apparaat, zoals het niveau van de vloeistoffen, het niveau van de

    verschillende tanks tot en met de dichtsbijzijnde looslocatie omdat uw tank vol is.

    Het slimme sanitair system biedt een ‘next level’ sanitaire ervaring en overbrugt de

    kloof naar de volgende generatie kampeerauto gebruikers. Het managen van het sanitair is nog

    nooit zo eenvoudig geweest!

    iNDUS. Méér gemak. Méér hygiëne. Méér vrijheid.

    Meer informatie is beschikbaar op www.thetford.com.









    12-02-2021 om 20:02 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winterbeelden




    12-02-2021 om 19:30 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-02-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Expertenvereniging Caravaning viert jubileum
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Expertenvereniging Caravaning viert jubileum

    Bekwame experts helpen met advies, actie en rapportages

     De Caravaning Expert Association bestaat bijna precies een jaar. Een organisatie van betrokken experts en taxateurs die zich voornamelijk hebben gespecialiseerd in het beoordelen van claims, taxaties en gebrekkige documentatie voor stacaravans, caravans en tenten. De beroepsvereniging is op 8 november 2019 in Kassel opgericht onder leiding van Reinhard Audorf met zeven andere caravanspecialisten. Het operationele bedrijf begon in januari 2020. De vereniging heeft nu 60 speciaal opgeleide experts in heel Duitsland.

     Reinhard Audorf was initiatiefnemer en ideeënbron voor de CGF (Caravaning Expert Association). Als onderdeel van een expertworkshop in 2019 groeide het idee om "een vereniging van caravaning-experts op te richten met mijn deskundige collega's Carsten Reese en Oliver Hallix."

     Audorf, bekend in de caravanbranche, was meer dan 30 jaar verantwoordelijk voor service en klantenservice bij Hobby-Wohnwagenwerk. Nadat hij in 2019 met zijn welverdiende pensioen zou gaan, werd hij, net als vele anderen, gegrepen door de zogenaamde niet-pensionering.

     Hij vertelt: “In mijn meer dan 30 jaar activiteit in de Hobby caravanfabriek en de CIVD (Caravaning Industry Association), is de opleiding en bijscholing van experts op het gebied van bewoonbare vrijetijdsvoertuigen altijd belangrijk voor mij geweest. Ook nu nog ben ik als hoofd van de CIVD technische commissie “Herstellingen en Expertise” (CIVD reparatiehandleiding) zeer actief in de branche.

    Tijdens mijn actieve loopbaan heb ik een stage afgerond als expert en NLP trainer. In dit opzicht heb ik me tijdens mijn "pensionering" tot mijn doel gesteld om bekwame en bekwame experts voor de branche te vinden, zodat caravans en campers eindelijk competent kunnen worden beoordeeld. "

     In november 2019 was het zover. De oprichtingsbijeenkomst vond plaats in Kassel en zeven oprichters bepaalden de doelen. De werkzaamheden zijn direct gestart en de vereniging is in januari 2020 begonnen met werken. Door de corona kon de specialistische opleiding voor de caravanbranche pas in de zomer van 2020 starten. Inmiddels heeft de vereniging al 60 speciaal opgeleide experts in heel Duitsland. Dit expertennetwerk voorziet klanten, fabrikanten, dealers, verzekeraars en advocaten van deskundig advies. De CGF is actief op het gebied van schade- en waardetaxaties en het bewaren van bewijsmateriaal. Naast deskundig advies verzorgt de vereniging ook deskundige opleidingen voor de recreatievoertuigenbranche. Haar experts geven lezingen voor TÜV, DEKRA, GTÜ, MAS, ZKF en voor bekende verzekeringsmaatschappijen en schadeorganisaties.

     De vereniging heeft in zeer korte tijd erkenning gekregen in de hele branche en heeft bijvoorbeeld een waardebepaling voor het Hymer Museum in Bad Waldsee kunnen uitvoeren. In online workshops traint het CGF de experts op speciale gebieden, zoals vochtmetingen, reparatieprocedures en techniek.

     Het kantoor in Wilhelmshaven wordt verzorgd door Oliver Hallix. Samen met zijn collega Sven Heinrich behartigt hij de belangen van de vereniging. Nicole Meixner treedt op als gedelegeerd bestuurder, die samen met seminarieleider Michael Meixner de trainingen organiseert en de administratie verzorgt. De functie van 1e voorzitter wordt ingenomen door Carsten Reese, 2e voorzitter is Oliver Hallix. Reinhard Audorf is erevoorzitter van de vereniging.

     Op www.cgf-ev.de kunnen geïnteresseerden informatie vinden over een gratis eerste adviesgesprek, adviezen van deskundigen voor stacaravans en caravans en algemeen voertuigtechnisch advies in het caravangebied, evenals andere, meer gedetailleerde informatie.

     Contacten:

    Caravaning Expert Association e.V.

    Peterstrasse 71-73

    26382 Wilhelmshaven

     Telefoon: 04421-77 28118

    Fax: 04421-77 28119

    E-mail: info@cgf-ev.de

    Internet: www.cgf-ev.de

    10-02-2021 om 16:59 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Minder inschrijvingen van voertuigen

     

    Nieuwe- en tweedehandsverkoop voertuigen maakt valse start

    De inschrijvingen van alle categorieën nieuwe voertuigen gaan voor de maand januari in het rood – ook die van de nieuwe motorfietsen (-33,1%), de enige categorie die vorig jaar wist stand te houden. Bij de tweedehandsvoertuigen scoren enkel de motorfietsen en zware vrachtwagens beter dan in de maand januari van vorig jaar. Opvallend is dat tweedehands personenwagens het sterkst dalen (-12,9 %). Toch kunnen we deze dalingen niet geheel toeschrijven aan de annulering van het Autosalon : de gevolgen daarvan moeten we op langere termijn evalueren. Een positieve noot tot slot is het aandeel van nieuwe personenwagens met CO2-uitstoot van minder dan 109 g/km: die overschrijden nu de helft van het aantal inschrijvingen (52,8 %), met dank aan het grote aantal hybride (voor het eerst meer dan 25 %) en het stijgende aantal elektrische wagens.

    Filip Rylant, woordvoerder van TRAXIO, vat de situatie als volgt samen: “De inschrijvingen van nieuwe voertuigen zitten voor alle categorieën in het slop. Vooral nieuwe personenwagens (-26,5 %), nieuwe motorfietsen (-33,1 %) en nieuwe vrachtwagens van 3,5-12T (-39,5 %) krijgen klappen. In mindere mate zien we deze negatieve tendens ook bij de tweedehands voertuigen – met uitzondering van de motorfietsen (+8,1 %) en zware vrachtwagens (+3,8 %) die er wel op vooruit gaan. Corona bestendigt de onzekerheid in de markt, terwijl we de concrete impact van de annulering van het Autosalon pas over enkele maanden kunnen evalueren: heel wat nieuw aangekochte wagens in de salonperiode worden immers pas later geleverd en op dat moment komen ook extra wagens vrij voor de tweedehandsmarkt. Wel een positieve noot om te besluiten : er zijn nu meer dan de helft nieuwe wagens met een lage CO2-uitstoot ingeschreven dank zij een sterke toename van het aantal hybride (25,7 %) en elektrische wagens (2,8 %), die nu samen meer verkopen dan dieselwagens...”

    Persbericht TRAXIO

    10-02-2021 om 16:28 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-02-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laika Ecovip H 3109 nieuw voor 2021

    Laika Ecovip Ecovip H

    Na de halfintegrale houdt Laika nu de integrale Ecovip boven de doopfont.

     Vorige zomer lanceerde Laika met succes de halfintegrale Ecovip. De fabrikant vond het nu tijd om het gamma uit te breiden met een nieuwe reeks integrale de “Ecovip H”. Het eerste type dat we zagen was de H 3109. Opvallend bij deze kampeerauto is de 30 cm hoge dubbele bodem. Met deze uitgave benaderen we stilaan de topreeks Kreos. Daarmee vergroot hij het verschil met de instapmodellen van Kosmo.

     Zoals alle wagens van Laika hebben deze nieuwelingen een Fiat Ducato als basisvoertuig. Achteraan heeft de Ecovip H 3109 een ruime garage en het dak ervan is gevormd door enkele bedden. Ze zijn respectievelijk 1,97 en 1,92 m lang en 0,82 m breed. Wil je toch wat dichter bij elkaar liggen kan je er één groot bed van maken. Meer naar voor is de in donker materiaal uitgevoerde compacte keuken. Er zijn 3 kookvuren een spoelbakje maar nogal weinig werkoppervlakte. Onderaan zijn 3 laden en voor een mooi effect heeft de bovenkast 2 glanzende witte deuren. De 140 l absorptie koelkast met automatische instelling van de energiebron bevindt zich tussen bed en keuken. Daar tegenover is de natte cel met een ruime afzonderlijke douchecel. Zo zijn we vooraan beland bij de comfortabele zitgroep met een lange zitbank tegen de wand. In de stuurcabine hangt het over bekende hefbed. Met haar 1,9 x 1,45 m grote matras is het breed genoeg om 2 zwervers een heerlijke nachtrust te bezorgen. In het woongedeelte moet men al meer dan 2,05 m lang zijn om niet te kunnen recht staan.

    Zoals we gewoon zijn van de Italiaanse ontwerpers besteden ze veel aandacht om de interieurs chique in te richten. De vele rondingen aan het meubilair en de harmonische afwisseling van donker en lichte kleuren maken er een aangenaam verblijf van.

     De reeks Ecovip H bestaat uit 8 types van

    6,59 tot 7,4 m.

    Meer informatie: Laika.it











    08-02-2021 om 20:04 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-02-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frankia I 890 QDB en Yukom 7.0 nieuw voor 2021

    Frankia I 890 QDB

    Frankia breidt zijn gamma uit met de 9 m lange luxe I 980 QDB. Fiat Ducato mocht het basisvoertuig leveren. Het heeft een tandems en mag 5,5 ton torsen, zeker niet mis voor een kampeerauto. Zulk een lange kampeerauto op 3 assen is niet nieuw de indeling is wel het bekijken waard. De ontwerpers plaatsten achteraan een 1,6 m breed eilandbed. Vooraan is een zitgroep zoals men soms in andere dure zwerfauto’s aantreft. Beide cabinezetels draaien naar de tafel toe die aan de wand hangt en het moet doen zonder poot. Een gelijkaardige cabinezetel staat aan de andere zijde van de tafel. Men kan de tafel uittrekken tot aan de tegenoverstaande comfortabele zitbank. In de zijwand is een vakje met stopcontacten voor zowel 230 als 12 Volt en een stopcontact voor geheugenkaarten. Dat biedt de I 890 QDB de mogelijkheid als bureelwagen te gebruiken.

    Achteraan is het eilandbed elektrisch verstelbaar, het schuin opstaande hoofdeinde komt gelijktijdig vlak liggen voor de nacht indeling. Aan LED verlichting is er geen gebrek. Bij dag zorgen de brede ramen voor genoeg licht en ventilatie. Centraal staat een keuken om u tegen te zeggen, de tegenoverstaande badkamer met afzonderlijke douchecel is niet van luxe gespaard.

    Eigen aan Frankia kampeerauto’s liggen tanks en techniek in de verwarmde dubbele bodem, een Alde vloeistof verwarming is verantwoordelijk voor de verwarming. Intussen kost de integrale 890 QDB al rond de 139.000 euro. Hebt je nog wat euro’s over kan je voor de Titan versie kiezen, zij is uitgerust met Litium batterijen, gelijkrichter en zonnepanelen, dat kost rond de 20.000 euro meer.

     

    De Yukom 7.0

    Van de grote super de luxe integrale 890 QDB stappen we over naar een kleiner nieuw type van Frankia, de buscamper Yukom 7.0 een grotere broeder van de Yukom 6.0. In tegenstelling tot de bekende Lounge versie met een lange sofa heeft de nieuweling vast gemonteerde enkele bedden. Ze zijn 1.95 m lang, daaronder bevind zich een 0.85 m hoge bergruimte. Voor de 7.0 werd beroep gedaan op een Mercedes Sprinter met achterwielaandrijving. Wie graag door de modder ploetert kan voor een 4 x 4 aandrijving kiezen, uiteraard kost dat iets meer. Met zijn 7 m lengte kunnen we niet meer zo direct spreken van een compacte zwerfauto. Het vertaalt zich echter in meer luxe en meer levensruimte in de buscamper. Hiermee kon Frankia vooraan en volwaardige zitgroep voor vier zwervers installeren. Bovendien is er nog een 1,2 m brede keuken en een redelijk grote badkamer.

    Standaard wordt de Yukon 7.0 geleverd met een MTM van 3,5 ton. Het laadvermogen is dan zeer krap, beter is de wagen met een MTM van 4,1 ton te laten inschrijven. Dat vraagt wel een rijbewijs C voor de chauffeur

    Info www.frankia.com



















    07-02-2021 om 16:20 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winter panorama's




    07-02-2021 om 15:58 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!