Inhoud blog
  • een interieur
  • even een ander werkje
  • De terrassen zijn nog leeg
  • zomer aan de Bodensee
  • Pretpark
  • Een toren met kleintjes
  • Een nieuwe MAXIA bij Hobby
  • Leuker met een boot
  • Opletten in Spanje
  • Een mooie hoek
  • Subaru valt in de smaak
  • Waarom?
  • Zwerfauparkeerplaats reserveren
  • Achter de bloemen
  • De nieuwe ITrend van Dethleffs
  • Veel verschillende
  • Een nieuwe versie van een Niesmann-Bisschoff
  • Opgepast !!
  • Rijdt niet te snel !!!!!
  • niet te snel rijden
  • Hobby caravans in de kijker
  • Feest in de stad
  • Fietsen in Belgiê
  • Een oude granaat werper
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    15-02-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Nog sneeuw in Isny

    15-02-2021 om 20:01 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kabe Classic 520 XL nieuw voor 2021

     Kabe Classic 520 XL

    Met de Classic lanceert Kabe een goedkopere en wat moderner uitgevoerde reeks.

     De Zweedse fabrikant geraakte bekend als constructeur van “echte” wintercaravans, ze hadden echter hun prijs mee. Zoals andere merken werden ze met de jaren knapper en duurder. Voor enkele jaren deed Kabe een stap terug en bracht de Classic reeks uit. Wat minder luxe aan boord en hoewel de prijs daalde bleven de bijzondere kenmerken van Kabe aan boord. We denken aan de vloeistofverwarming Alde en het stevige super geïsoleerde koetswerk. Vloeistoftanks liggen binnen, veel licht zelfs in de kasten als de deur open draaide.

     De Classic 520 XL met zijn 7,36 m totale lengte behoort tot de caravans met veel levensruimte, daarbij hoort een stevige auto om de 2.000 kg wegende Classic 520 XL op een verantwoorde snelheid vooruit te krijgen. Hij heeft een behoorlijke uitrusting mee zoals een DAB radio, 130 Ah batterij, 170 l koelkast, handdoekdroger om er enkele te vernoemen.

    Aan het koetswerk  is niets toegegeven. Langs buiten fijne hamerslag aluminium platen, XPS isolatie, langs binnen triplex samen 36 mm dik. Dit zoals voor wanden dak en vloer. In het achterfront pronken een stel moderne lichtblokken. Alles wordt gedragen door een AL-KO chassis met geknikte as. Zoals we altijd gekend hebben zijn de vensters redelijk klein, alleen voor de keuken heeft men voor de types 2021 een wat groter venster geplaatst De brede buitendeur is stevig uitgevoerd. Achteraan is de typische koffer over de volle breedte voor ski’s of ander lang materiaal.

    Bij een Kabe kan de wettelijke verlichting blijven branden als hij niet aan de auto gekoppeld is. Voor 230 V, 12 V, antenne en Tv heeft men een gecombineerd stopcontact langs de deurzijde geplaatst. Een vloeistofverwarming zorgt voor een aangename warmte in het interieur. Een vloerverwarming ontbreekt, de prijs moet ergens in zitten! Bij middel van een aanraakpaneel is de temperatuur nauwkeurig te regelen, ook de energiebron gas of elektriciteit wordt vandaar uit ingesteld. De ingestelde temperatuur is nauwelijks afhankelijk van de buiten temperatuur of het nu -20°C of +2°C de elektronica regelt de temperatuur binnen. Gas en elektriciteit samen kunnen de binnentemperatuur op ongeveer 30 minuten met 20°C verhogen. Bijna het hele verlichtingssysteem kan men dimmen vanaf het controlepaneel dat zich nabij de buitendeur bevindt.

    Het meubilair hebben de Zweden een beetje anders aangepakt. Dubbele sluitingssystemen beletten dat kastdeuren rammelen of openspringen. De kleuren van de kussens en gordijnen gaan mooi harmonisch samen met het hout decor van de meubelen.

    Vooraan is een ruime U-zitgroep, aan de linkerzijde aansluitend bij de keuken. Met haar 1,67 m breedte is er veel werkblad naast de spoelbak en de kookvuren. Onderaan hebben de laden een centrale vergrendeling en is er een bakoven. Gaan we verder naar achter komen we bij het Fransbed, hier hebben de ontwerpers een beetje giering geweest, 1,9 X 1,3 m zal voor sommige koppels wat kort en smal zijn. Een stel krachtige veren houden de lattenbodem en matras probleemloos open om bij de lading te geraken. Naast het bed is de badkamer geïnstalleerd. Het draaibare wc is gebruiksvriendelijk opgesteld, aansluitend een kastje met een wit waskommetje. Naast de douche met gordijn is er nog een elektrische handdoekdroger.   Tussen badkamer en buitendeur is een kleer- en legkast. Aan bergvakken is zeker geen gebrek.

    Het meubilair is in licht houtdecor, zit stevig in elkaar is keurig afgewerkt en biedt een aangenaam verblijf.

     Al is bij de Classic reeks wat luxe weggelaten het is en blijft een echte Kabe. Voor 2021 heeft de Zweedse fabrikant verbeteringen doorgevoerd die we nog niet zagen in de dure types. Voor winterkampeerders is Kabe nog altijd de top onder de caravanners, wat niet wil zeggen dat hij voor een zomervakantie geen goede kwaliteiten zou hebben.

    Info: www.kabe.sw

     Technische gegevens

    L X B X H 7,36 X 2,33 X 2,78 m

    Lengte opbouw binnen 5,31 m

    Leeg gewicht 1.456 kg

    MTM 2.000 kg.

     

     

     













    15-02-2021 om 10:43 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-02-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thetford een winnaar voor 2021

     

    Thetford is uitgeroepen tot de winnaar van de European Innovation Award met iNDUS, het  slimme sanitair systeem voor de kampeerauto.

    Kort geleden heeft Thetford  iNDUS geïntroduceerd, het revolutionaire, slimme sanitair system voor de kampeerauto. De jury van de Europese Innovation Award heeft deze introductie zeer hoog gewaardeerd door iNDUS als winnaar te benoemen in de categorie Technologie

    European Innovation Award voor iNDUS

    De European Innovation Award die de meest relevante innovaties in de

    kampeerauto- en caravanmarkt beoordeelt, viert dit jaar zijn tiende

    verjaardag. De jury die bestaat uit onafhankelijke hoofdredacteuren van

    17 toonaangevende kampeerauto en caravan tijdschriften, weerspiegelt een

    brede interesse vanuit de Europese markt. Het slimme sanitair

    systeem van Thetford is bekroond als winnaar in de categorie

    Technologie. Stéphane Cordeille, CEO van Thetford: “Wij bedanken de

    jury voor deze onderscheiding. iNDUS is het resultaat van jaren hard

    werken door een grote groep Thetford medewerkers. Wij zijn er zeer

    trots op dat wij deze onderscheiding mogen ontvangen en zijn ervan

    overtuigd dat iNDUS meer gemak, meer hygiëne en meer vrijheid gaat

    brengen voor veel eindgebruikers in onze markt.”

     

     Het slimme sanitair systeem van Thetford

    Het leven wordt veel gemakkelijker voor iedereen die gewend is de

    afvaltank van de cassette toilet te legen. iNDUS is een revolutionair

    systeem dat campergebruikers meer gemak, meer hygiëne en

    meer vrijheid biedt. Gebruikers kunnen tot gemiddeld 7

    dagen off-grid kamperen. Het systeem ondersteunt het in één

    beweging lozen van al het afvalwater op een zeer hygiënische en

    flexibele manier. Het voorkomt het risico op spatten en

    onaangename geuren. Het iNDUS toilet is een innovatieve

    vermaler toilet met een ‘soft close’ toiletbril. Door een efficiënte

    toiletspoeling en door grijswater te hergebruiken wordt er een

    grote hoeveelheid schoon water bespaard. De 3 speciaal

    ontwikkelde vloeistoffen voor grijswater, spoelwater en zwart

    water worden automatisch in de benodigde hoeveelheid

    gedoseerd. Door middel van de iNDUS-app is alle relevante

    informatie te zien in één eenvoudig dashboard op uw mobiele

    apparaat, zoals het niveau van de vloeistoffen, het niveau van de

    verschillende tanks tot en met de dichtsbijzijnde looslocatie omdat uw tank vol is.

    Het slimme sanitair system biedt een ‘next level’ sanitaire ervaring en overbrugt de

    kloof naar de volgende generatie kampeerauto gebruikers. Het managen van het sanitair is nog

    nooit zo eenvoudig geweest!

    iNDUS. Méér gemak. Méér hygiëne. Méér vrijheid.

    Meer informatie is beschikbaar op www.thetford.com.









    12-02-2021 om 20:02 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winterbeelden




    12-02-2021 om 19:30 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-02-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Expertenvereniging Caravaning viert jubileum
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Expertenvereniging Caravaning viert jubileum

    Bekwame experts helpen met advies, actie en rapportages

     De Caravaning Expert Association bestaat bijna precies een jaar. Een organisatie van betrokken experts en taxateurs die zich voornamelijk hebben gespecialiseerd in het beoordelen van claims, taxaties en gebrekkige documentatie voor stacaravans, caravans en tenten. De beroepsvereniging is op 8 november 2019 in Kassel opgericht onder leiding van Reinhard Audorf met zeven andere caravanspecialisten. Het operationele bedrijf begon in januari 2020. De vereniging heeft nu 60 speciaal opgeleide experts in heel Duitsland.

     Reinhard Audorf was initiatiefnemer en ideeënbron voor de CGF (Caravaning Expert Association). Als onderdeel van een expertworkshop in 2019 groeide het idee om "een vereniging van caravaning-experts op te richten met mijn deskundige collega's Carsten Reese en Oliver Hallix."

     Audorf, bekend in de caravanbranche, was meer dan 30 jaar verantwoordelijk voor service en klantenservice bij Hobby-Wohnwagenwerk. Nadat hij in 2019 met zijn welverdiende pensioen zou gaan, werd hij, net als vele anderen, gegrepen door de zogenaamde niet-pensionering.

     Hij vertelt: “In mijn meer dan 30 jaar activiteit in de Hobby caravanfabriek en de CIVD (Caravaning Industry Association), is de opleiding en bijscholing van experts op het gebied van bewoonbare vrijetijdsvoertuigen altijd belangrijk voor mij geweest. Ook nu nog ben ik als hoofd van de CIVD technische commissie “Herstellingen en Expertise” (CIVD reparatiehandleiding) zeer actief in de branche.

    Tijdens mijn actieve loopbaan heb ik een stage afgerond als expert en NLP trainer. In dit opzicht heb ik me tijdens mijn "pensionering" tot mijn doel gesteld om bekwame en bekwame experts voor de branche te vinden, zodat caravans en campers eindelijk competent kunnen worden beoordeeld. "

     In november 2019 was het zover. De oprichtingsbijeenkomst vond plaats in Kassel en zeven oprichters bepaalden de doelen. De werkzaamheden zijn direct gestart en de vereniging is in januari 2020 begonnen met werken. Door de corona kon de specialistische opleiding voor de caravanbranche pas in de zomer van 2020 starten. Inmiddels heeft de vereniging al 60 speciaal opgeleide experts in heel Duitsland. Dit expertennetwerk voorziet klanten, fabrikanten, dealers, verzekeraars en advocaten van deskundig advies. De CGF is actief op het gebied van schade- en waardetaxaties en het bewaren van bewijsmateriaal. Naast deskundig advies verzorgt de vereniging ook deskundige opleidingen voor de recreatievoertuigenbranche. Haar experts geven lezingen voor TÜV, DEKRA, GTÜ, MAS, ZKF en voor bekende verzekeringsmaatschappijen en schadeorganisaties.

     De vereniging heeft in zeer korte tijd erkenning gekregen in de hele branche en heeft bijvoorbeeld een waardebepaling voor het Hymer Museum in Bad Waldsee kunnen uitvoeren. In online workshops traint het CGF de experts op speciale gebieden, zoals vochtmetingen, reparatieprocedures en techniek.

     Het kantoor in Wilhelmshaven wordt verzorgd door Oliver Hallix. Samen met zijn collega Sven Heinrich behartigt hij de belangen van de vereniging. Nicole Meixner treedt op als gedelegeerd bestuurder, die samen met seminarieleider Michael Meixner de trainingen organiseert en de administratie verzorgt. De functie van 1e voorzitter wordt ingenomen door Carsten Reese, 2e voorzitter is Oliver Hallix. Reinhard Audorf is erevoorzitter van de vereniging.

     Op www.cgf-ev.de kunnen geïnteresseerden informatie vinden over een gratis eerste adviesgesprek, adviezen van deskundigen voor stacaravans en caravans en algemeen voertuigtechnisch advies in het caravangebied, evenals andere, meer gedetailleerde informatie.

     Contacten:

    Caravaning Expert Association e.V.

    Peterstrasse 71-73

    26382 Wilhelmshaven

     Telefoon: 04421-77 28118

    Fax: 04421-77 28119

    E-mail: info@cgf-ev.de

    Internet: www.cgf-ev.de

    10-02-2021 om 16:59 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Minder inschrijvingen van voertuigen

     

    Nieuwe- en tweedehandsverkoop voertuigen maakt valse start

    De inschrijvingen van alle categorieën nieuwe voertuigen gaan voor de maand januari in het rood – ook die van de nieuwe motorfietsen (-33,1%), de enige categorie die vorig jaar wist stand te houden. Bij de tweedehandsvoertuigen scoren enkel de motorfietsen en zware vrachtwagens beter dan in de maand januari van vorig jaar. Opvallend is dat tweedehands personenwagens het sterkst dalen (-12,9 %). Toch kunnen we deze dalingen niet geheel toeschrijven aan de annulering van het Autosalon : de gevolgen daarvan moeten we op langere termijn evalueren. Een positieve noot tot slot is het aandeel van nieuwe personenwagens met CO2-uitstoot van minder dan 109 g/km: die overschrijden nu de helft van het aantal inschrijvingen (52,8 %), met dank aan het grote aantal hybride (voor het eerst meer dan 25 %) en het stijgende aantal elektrische wagens.

    Filip Rylant, woordvoerder van TRAXIO, vat de situatie als volgt samen: “De inschrijvingen van nieuwe voertuigen zitten voor alle categorieën in het slop. Vooral nieuwe personenwagens (-26,5 %), nieuwe motorfietsen (-33,1 %) en nieuwe vrachtwagens van 3,5-12T (-39,5 %) krijgen klappen. In mindere mate zien we deze negatieve tendens ook bij de tweedehands voertuigen – met uitzondering van de motorfietsen (+8,1 %) en zware vrachtwagens (+3,8 %) die er wel op vooruit gaan. Corona bestendigt de onzekerheid in de markt, terwijl we de concrete impact van de annulering van het Autosalon pas over enkele maanden kunnen evalueren: heel wat nieuw aangekochte wagens in de salonperiode worden immers pas later geleverd en op dat moment komen ook extra wagens vrij voor de tweedehandsmarkt. Wel een positieve noot om te besluiten : er zijn nu meer dan de helft nieuwe wagens met een lage CO2-uitstoot ingeschreven dank zij een sterke toename van het aantal hybride (25,7 %) en elektrische wagens (2,8 %), die nu samen meer verkopen dan dieselwagens...”

    Persbericht TRAXIO

    10-02-2021 om 16:28 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-02-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laika Ecovip H 3109 nieuw voor 2021

    Laika Ecovip Ecovip H

    Na de halfintegrale houdt Laika nu de integrale Ecovip boven de doopfont.

     Vorige zomer lanceerde Laika met succes de halfintegrale Ecovip. De fabrikant vond het nu tijd om het gamma uit te breiden met een nieuwe reeks integrale de “Ecovip H”. Het eerste type dat we zagen was de H 3109. Opvallend bij deze kampeerauto is de 30 cm hoge dubbele bodem. Met deze uitgave benaderen we stilaan de topreeks Kreos. Daarmee vergroot hij het verschil met de instapmodellen van Kosmo.

     Zoals alle wagens van Laika hebben deze nieuwelingen een Fiat Ducato als basisvoertuig. Achteraan heeft de Ecovip H 3109 een ruime garage en het dak ervan is gevormd door enkele bedden. Ze zijn respectievelijk 1,97 en 1,92 m lang en 0,82 m breed. Wil je toch wat dichter bij elkaar liggen kan je er één groot bed van maken. Meer naar voor is de in donker materiaal uitgevoerde compacte keuken. Er zijn 3 kookvuren een spoelbakje maar nogal weinig werkoppervlakte. Onderaan zijn 3 laden en voor een mooi effect heeft de bovenkast 2 glanzende witte deuren. De 140 l absorptie koelkast met automatische instelling van de energiebron bevindt zich tussen bed en keuken. Daar tegenover is de natte cel met een ruime afzonderlijke douchecel. Zo zijn we vooraan beland bij de comfortabele zitgroep met een lange zitbank tegen de wand. In de stuurcabine hangt het over bekende hefbed. Met haar 1,9 x 1,45 m grote matras is het breed genoeg om 2 zwervers een heerlijke nachtrust te bezorgen. In het woongedeelte moet men al meer dan 2,05 m lang zijn om niet te kunnen recht staan.

    Zoals we gewoon zijn van de Italiaanse ontwerpers besteden ze veel aandacht om de interieurs chique in te richten. De vele rondingen aan het meubilair en de harmonische afwisseling van donker en lichte kleuren maken er een aangenaam verblijf van.

     De reeks Ecovip H bestaat uit 8 types van

    6,59 tot 7,4 m.

    Meer informatie: Laika.it











    08-02-2021 om 20:04 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-02-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frankia I 890 QDB en Yukom 7.0 nieuw voor 2021

    Frankia I 890 QDB

    Frankia breidt zijn gamma uit met de 9 m lange luxe I 980 QDB. Fiat Ducato mocht het basisvoertuig leveren. Het heeft een tandems en mag 5,5 ton torsen, zeker niet mis voor een kampeerauto. Zulk een lange kampeerauto op 3 assen is niet nieuw de indeling is wel het bekijken waard. De ontwerpers plaatsten achteraan een 1,6 m breed eilandbed. Vooraan is een zitgroep zoals men soms in andere dure zwerfauto’s aantreft. Beide cabinezetels draaien naar de tafel toe die aan de wand hangt en het moet doen zonder poot. Een gelijkaardige cabinezetel staat aan de andere zijde van de tafel. Men kan de tafel uittrekken tot aan de tegenoverstaande comfortabele zitbank. In de zijwand is een vakje met stopcontacten voor zowel 230 als 12 Volt en een stopcontact voor geheugenkaarten. Dat biedt de I 890 QDB de mogelijkheid als bureelwagen te gebruiken.

    Achteraan is het eilandbed elektrisch verstelbaar, het schuin opstaande hoofdeinde komt gelijktijdig vlak liggen voor de nacht indeling. Aan LED verlichting is er geen gebrek. Bij dag zorgen de brede ramen voor genoeg licht en ventilatie. Centraal staat een keuken om u tegen te zeggen, de tegenoverstaande badkamer met afzonderlijke douchecel is niet van luxe gespaard.

    Eigen aan Frankia kampeerauto’s liggen tanks en techniek in de verwarmde dubbele bodem, een Alde vloeistof verwarming is verantwoordelijk voor de verwarming. Intussen kost de integrale 890 QDB al rond de 139.000 euro. Hebt je nog wat euro’s over kan je voor de Titan versie kiezen, zij is uitgerust met Litium batterijen, gelijkrichter en zonnepanelen, dat kost rond de 20.000 euro meer.

     

    De Yukom 7.0

    Van de grote super de luxe integrale 890 QDB stappen we over naar een kleiner nieuw type van Frankia, de buscamper Yukom 7.0 een grotere broeder van de Yukom 6.0. In tegenstelling tot de bekende Lounge versie met een lange sofa heeft de nieuweling vast gemonteerde enkele bedden. Ze zijn 1.95 m lang, daaronder bevind zich een 0.85 m hoge bergruimte. Voor de 7.0 werd beroep gedaan op een Mercedes Sprinter met achterwielaandrijving. Wie graag door de modder ploetert kan voor een 4 x 4 aandrijving kiezen, uiteraard kost dat iets meer. Met zijn 7 m lengte kunnen we niet meer zo direct spreken van een compacte zwerfauto. Het vertaalt zich echter in meer luxe en meer levensruimte in de buscamper. Hiermee kon Frankia vooraan en volwaardige zitgroep voor vier zwervers installeren. Bovendien is er nog een 1,2 m brede keuken en een redelijk grote badkamer.

    Standaard wordt de Yukon 7.0 geleverd met een MTM van 3,5 ton. Het laadvermogen is dan zeer krap, beter is de wagen met een MTM van 4,1 ton te laten inschrijven. Dat vraagt wel een rijbewijs C voor de chauffeur

    Info www.frankia.com



















    07-02-2021 om 16:20 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winter panorama's




    07-02-2021 om 15:58 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-02-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de nieuwe Combo X 150 van Challenger

    De totaal nieuws Combo x  150 van Challenger

    Nieuws uit het Trigano-huis: Challenger, het merk valt onder de Franse caravaning-groep en een zusterbedrijf van Eura Mobil, Forster en Karman Mobil, wil voet aan de grond krijgen in Duitsland en presenteert een (bijna) nieuw camperconcept. De Challenger Combo X 150 moet het beste van twee werelden combineren en even handig zijn als een bestelwagen en ruim als een kampeerauto.

    De afmetingen spreken voor zich. Met 5,99 meter lang en 2,1 meter breed is de wagen gebouwd op de Fiat Ducato nauwelijks groter dan de verlengde Fiat met lange wielbasis, maar dankzij de rechte wanden en 2,75 meter hoog biedt hij bijna evenveel ruimte als een grote. De camperbus gaat de straat op voor een totaalprijs van rond de 60.000 euro.

    Ruimte genoeg

    Uitdager combineert de oorspronkelijke Fiat Ducato cabine met een speciale structuur van XPS elementen, die beter isoleren dan de gebruikelijke plaatmetalen structuur van een camperbus en is ook bestand tegen hagel. De truc om ruimte te winnen is echter gebaseerd op het hefbed van 1,4 bij 1,9 meter, dat tijdens het rijden over de tegenover elkaar liggende zitgroep onder het dak in de woonkamer zweeft. Dankzij het lichte en compacte aluminium frame verlaagt hij de stahoogte eronder nauwelijks; hij is elektrisch te verlagen naar de slaapstand. Als je hem halverwege vergrendelt, kun je de zitgroep eronder met zijn twee tegenover elkaar liggende langsbanken ook als bed gebruiken, dan vinden vier zwervers een slaapplaats aan boord.

    Vier personen mogen tijdens het rijden in de Challenger X 150 reizen. De bestuurder en voorpassagier zitten op hun pilotenstoel, en twee andere stoelen in de rijrichting kunnen uit de twee banken worden neergeklapt. Ze zijn uitgerust met driepuntsgordels en verstelbare rugleuningen, zodat passagiers op de tweede rij comfortabel en veilig zijn. Ondenkbaar in Corona-tijden, maar zeker een stimulans om in de toekomst te kopen: als alle stoelen zijn inbegrepen, kan een heel handbalteam plaatsnemen rond de rechthoekige, uitklapbare tafel. Alleen de trainer hoeft buiten de deur te blijven of op het deksel van het cassettetoilet in de ruime badkamer achterin te gaan zitten.

    Veel opbergruimte

    In de natte cel  zij strekt zich uit over de hele breedte van het voertuig  biedt een slim geconstrueerde opklapbare wastafel ruimte, met de deur van de kast vooraan ingebouwd kan deze worden vergrendeld tijdens het douchen of gebruik van het toilet. Daartegenover staat nog een opbergkast die ook van buitenaf toegankelijk is, wat goed is voor het veilig vervoeren van campingtafels en stoelen, en een variabel rekkensysteem binnenin maakt het mogelijk om je aan te passen aan de meegenomen spullen.

    De ruimte tot aan de zitgroep wordt gevuld door de kombuis met gasfornuis, spoelbak en een 134 liter koelkast. De deur is aan beide zijden scharnierend en opent naar behoefte naar links of rechts. Ook de toegangsdeur naar het woongedeelte is aangenaam: deze heeft niet alleen een diepe ingang, maar wordt samen met de deuren in de bestuurderscabine ook centraal via de radio vergrendeld. In ieder geval is de uitrusting van de Challenger X 150 niet slecht. In de “Opening Edition” die bij de marktintroductie wordt aangeboden, is er een panoramadak boven de bestuurdersstoelen, jaloezieën en horren op alle ramen en op de toegangsdeur, evenals een tv-voorbereiding met een stop. Het basisvoertuig krijgt onder meer airconditioning, lichtmetalen velgen en elektrisch verstelbare en verwarmde buitenspiegels.

     Verhoogde veiligheid en gemak in pakketten

    Extra's zoals een satelliet-tv-systeem of een luifel zijn niet af fabriek verkrijgbaar; de klant moet deze door de dealer laten installeren. Desalniettemin kan de combo worden geüpgraded met pakketten. In het automaatpakket, zo wordt al vermoed, zijn de ZF automaat met negen overbrengingsverhoudingen en de krachtige Fiat-motor met 160 pk (118 kW) inbegrepen, waarvoor nog eens 5000 euro verschuldigd is. De seriemodellen hebben de handgeschakelde zesversnellingsbak en de viercilinder dieselmotor met 140 pk (103 kW). De Connect-apparatuur brengt een DAB-radio met touchscreen en een handsfreefunctie aan boord, het veiligheidspakket breidt de uitrusting tenslotte met assistenten zoals antibotsingsbeveiliging, licht- en regensensoren, automatisch grootlicht, verkeersbordherkenning en de assistent dodehoekbewaking en rijstrookwissel voor.

    Wie zijn fiets op vakantie wil meenemen, moet ook naar de dealer gaan. Door het ontbreken van een achtergarage kunnen de fietsen alleen vervoerd worden op een bagagedrager aan de achterwand. Dat was al het geval bij een soortgelijk concept dat nu zo'n 20 jaar oud is. 
    Er is waarschijnlijk geen reden om te vrezen dat de meer complexe structuur van de Combo X 150 te lijden heeft onder het binnendringen van water.  De combo zou de verkoop behoorlijk moeten stimuleren. Geïnteresseerden moeten nog geduld hebben. De marktintroductie vindt pas in de herfst plaats. 

    Challenger verrast vaker met afwijkende indelingen en bijzondere oplossingen. Nu hebben ze opnieuw een afwijkende kampeerauto. Een hele nieuwe camperbus eigenlijk. Want deze combinatie van buscamper en halfintegraal is toch weer net even anders. Anders dan de smallehalfintegralen van de concurrentie. De Combo X 150 combineert de compacte buitenmaten van de buscamper met het ruime interieur van de halfintegraal. 

     









    04-02-2021 om 15:44 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-02-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws van de Hymer Group 2021

    Erwin Hymer Group: twee jaar succesvol sinds de overname door THOR Industries.

     THOR-integratie op de goede weg zij het met vertragingen als gevolg van de pandemie. Vooral compacte zwerfauto’s en stadsvoertuigen zijn allemaal razend populair. Implementatie van grotere projecten gepland na de pandemie Bad Waldsee

    2020 was een recordjaar voor de camperbranche. In het eerste volledige kalenderjaar sinds de Erwin Hymer Group precies twee jaar geleden door THOR Industries werd overgenomen, werden in Europa meer vrijetijdsvoertuigen verkocht dan ooit tevoren. De stijging is grotendeels afkomstig van kampeerauto’s. Terwijl de verkooprecords in met name Duitsland voortduren, verlopen de projecten voor integratie in THOR Industries vanwege de pandemie langzamer dan oorspronkelijk gepland. Hoewel het eerste volledige kalenderjaar in het THOR Industries-netwerk een recordjaar bleek te zijn voor de Erwin Hymer Group, vertraagde de pandemie het integratieproces. Ook de camperindustrie in de VS kan terugkijken op een succesvol 2020. Bob Martin, CEO van THOR Industries: "Het overwinnen van de Lock downs en het onderhouden van toeleveringsketens heeft alle capaciteiten van ons bedrijf ingenomen, waardoor grotere gezamenlijke projecten vanwege Corona zijn uitgesteld." Bovendien zijn reizen tussen de VS en Duitsland praktisch niet meer sinds maart 2020 mogelijk. Noodzakelijke processen voor onderdelen van de beursgenoteerde onderneming kregen dan ook hoge prioriteit.

     Met veel autonomie vanwege de pandemie

    Twee jaar na de overname door THOR Industries verhuist ook Martin Brandt, voorzitter van de Raad van Bestuur.

    Volgens de Erwin Hymer Group, een positieve conclusie: "De manier waarop we de pandemie tot nu toe hebben doorstaan, laat zien dat THOR Industries en de Erwin Hymer Group uit hetzelfde laken zijn gesneden. Een nieuwe holding geeft de merken alle ruimte om zich te ontwikkelen en te ontwikkelen. Implementatie van eigen ideeën. Hiermee dragen we de verschillende omstandigheden in de respectievelijke. Marktenrekening, waar de lock down soms heel anders werd afgehandeld.

    Na twee jaar bij THOR Industries staat de Erwin Hymer Group sterker dan ooit tevoren en heeft het personeelsbestand zelfs aanzienlijk uitgebreid. De beslissing in het voordeel van THOR was perfect, ze hebben bewezen de ideale partner te zijn. "

     Na de pandemie: focus op toekomstige problemen

    Voor de tijd na de pandemie verwacht de Erwin Hymer Group synergiën van de overname zullen meer opvallen door THOR Industries. Met Josef Hjelmaker heeft THOR een nieuw lid binnen.

    Benoem het bestuur, dat uitsluitend verantwoordelijk is voor innovaties. Bob Martin: “Toekomstige problemen zoals autonoom rijden, alternatieve aandrijvingen en netwerkreizen moeten wereldwijd worden ontwikkeld en geïmplementeerd aan beide zijden van de Atlantische Oceaan. Ook bij inkoop werken we verder aan synergiën evenals in productontwikkeling.

    Ook grotere projecten zoals de introductie van Europese modellen op de Amerikaanse markt of marketing de legendarische Airstream-caravans in Europa moesten vanwege de pandemie worden uitgesteld.

    Martin Brandt: “Voor de uitvoering van complexe projecten in werkgroepen of workshops zijn interpersoonlijk contact en het overwinnen van de tijdsverschillen noodzakelijk. Dit is alleen mogelijk als we weer kunnen reizen. We zijn ervan overtuigd dat we hiervoor ideaal gepositioneerd zijn om de huidige hausse in onze branche voort te zetten en van caravaning een duurzame toekomst te bieden. "

    Europees recordjaar met kampeerauto’s als aanjager voor de sterke vraag.

    Erwin profiteerde in het eerste volledige kalenderjaar na de overname door THOR Industries

    Hymer Group gaat ervan uit dat vrijetijdsvoertuigen in 2020 een ware rage zullen zijn in West-Europa. Met ongeveer 230.000 voertuigen behaalden in 2019 het zeer goede resultaat van de totale markt met nog eens 10,8 procent dat zal worden overschreden. Terwijl de aanmeldingen voor caravans iets lager waren, veroorzaakten kampeerauto’s voor de piek. De gemotoriseerde recreatievoertuigen konden hun verkopen in Europa zien stijgen met ongeveer 20 procent. De resultaten voor het campersegment zijn zelfs nog indrukwekkender: bijna 65.000 klanten en ruim 45 procent meer dan in het voorgaande jaar besloten in 2020 voor een voertuig in deze categorie.

    Martin Brandt: “Compacte voertuigen worden steeds populairder. Hun geschiktheid voor de spontane reis zowel in het weekend als voor de jaarlijkse vakantie combineren steeds meer mensen met een gebruik in het dagelijkse autoleven. ”Elke derde klant van een kampeerauto kiest nu voor een camperbus. Voor deze voertuigen, ongeveer vijf meter lang en twee meter hoog, wordt gemakkelijker een parkeergarage gevonden.In 2019 richtte EHG zijn nieuwe merk Crosscamp op, speciaal voor dit segment.

    Groei vooral in Duitsland

    De piek voor vrijetijdsvoertuigen in Duitsland was bijzonder indrukwekkend. De goedkeuringen stegen met in totaal 32,5 procent tot ongeveer 107.000 eenheden. In dit land is de trend naar de Camperbusjes nog duidelijker dan op de algemene Europese markt. Hun toename werd vergeleken met die van vorig jaar dat was zelfs 64 procent, wat overeenkomt met ruim 37.000 voertuigen. Een nog betere prestatie toonde de camperbussen, die hun verkoop bijna verdubbelden en nu bijna een derde van alle nieuw geregistreerde kampeerauto’s in Duitsland uit maken.

    Meer informatie www.erwinhymergroup.com.

    03-02-2021 om 16:02 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-02-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.




    02-02-2021 om 16:35 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dethleffs Crossover 2021
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Een handige zwerfauto

    Crosscamp: Met het merk Crosscamp richt Dethleffs zich tot de jonge, campingbewuste doelgroep. De compacte campers uit de Allgäu combineren alledaagse geschiktheid met het verlangen naar spontane avonturen. De Crosscamp Lite wordt gelanceerd als een doorontwikkeling van de Crosscamp Flex. Op basis van Opel en Toyota biedt het voertuig een ideale combinatie van het dagelijkse leven en kamperen. Dankzij de compacte lengte van 4,95 meter en een hoogte van 1,99 meter zijn ook stedelijke ondergrondse garages en parkeerplaatsen geen probleem. Met het kantelbare panoramadak, draaibare voorstoelen, een liggedeelte over de volledige breedte van het voertuig en een uittrekbaar gasfornuis achterin, biedt de Crosscamp Lite een volledige stedelijke camperuitrusting voor maximaal vier personen. Zijn concept laat bijna onbeperkt gebruik toe als een alledaags voertuig, op verplaatsingen of voor spontane verplaatsingen na het werk.

    Meer informatie www.dethleffs.de

    02-02-2021 om 16:09 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-02-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuwe CrossOver van Hymer 2021

     

    De nieuwe HYMER CrossOver modellen 

     Nieuw jaar, nieuwe highlights bij HYMER! En we beginnen het jaar 2021 met twee innovaties: de HYMER ML-T 570 CrossOver en de HYMER Grand Canyon S CrossOver. Ervaar zelfvoorzienend reizen met het hoogste niveau van comfort en een stoere uitstraling. Voor iedereen die op zoek is naar onafhankelijkheid en vrijheid!

     Wooncomfort en zelfvoorzienend

     Het editiemodel ML-T 570 CrossOver sluit geen compromissen inzake comfort, hoewel het voertuig geschikt is voor alle terreinen. Het biedt niet alleen zelfredzaamheid gedurende 10 dagen, maar ook een uitstekend wooncomfort. De opvallende tweekleurige exterieurlak in zwartgrijs en kristalzilver heeft een glanzende afwerking. Begin uw volgende avontuur met de HYMER ML-T 570 CrossOver.

     

    HYMER ML-T CrossOver

    HYMER Grand Canyon S CrossOver

     Het editiemodel Grand Canyon S CrossOver is de perfecte metgezel voor een reis naar het onbekende. De combinatie van een hoge ligging, offroad-banden en vierwielaandrijving stelt geen grenzen aan de volgende bestemming. Dankzij een uitgebreide standaarduitrusting, waaronder een zonnepaneel, is zelfvoorzienend kamperen het hele jaar door mogelijk tot wel 10 dagen.

     Het interieur van de CrossOver modellen

     Niet alleen van buiten een plaatje

     De donkergrijze bovenkasten in de nieuwe CrossOver zien er stoer uit en creëren veel ruimte. Het kleurconcept wordt compleet gemaakt door het nieuwe grijze tafel- en aanrechtdecor en de originele Mercedes-Benz stoelen. De opbergnetten onder de bovenkasten bieden veilige opbergruimte voor kleine voorwerpen.

    Dankzij de dieselverwarming heeft u geen omvangrijke gasflessen nodig, zodat u de grote gaskast als extra opbergruimte kunt gebruiken.

    Meer info http://www.hymer.com

    Technische gegevens

     

    Totale lengte 5,93 m

     

    Totale breedte 2,06 m

     

    Totale hoogte 2,85/3,10 m

     

     

    Stahoogte in woongedeelte 1,92 m

     

     

    Massa in rijklare toestand 3.255 kg

     

     

    MTM  3880 kg

     

     

     



    01-02-2021 om 20:45 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-01-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lekker eten in eigen bubbel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Met de kampeerauto op restaurant.

    Sinds we niet meer op restaurant kunnen en zelfs niet naar het buitenland staat de kampeerauto daar stilletjes in de garage, misschien ergens op een parking of langs de straat.

    Door de Corona pandemie zijn veel restaurants gesloten. Bij een aantal kan je echter een kant en klare maaltijd afhalen. Voor zwerfautomobilisten kan het nog beter. In plaats van een maaltijd af te halen kan je het ter plaatse op smullen. Mits afspraak mag je op de restaurant parking komen staan. De maaltijd wordt dan kant en klaar aan uw deur afgegeven. Het wordt een leuke avond, niets is gezelliger dan in je eigen woonkamer op wielen te genieten van lekker eten en een drankje.

    Hoe beginnen?

    Surf naar campermeal.be

    Reserveer bij het deelnemend restaurant en meld dat je met een kampeerauto komt. Schrik niet er is een ruime keuze.

    Parkeer op de parking van het restaurant of in de buurt. Bestel je maaltijd.

    Smakelijk. Het een wordt gebracht aan je kampeerauto. 

    Achteraf heeft de kampeerauto nog eens wat kunnen rijden, een noodzaak om batterijen bij te laden en de motor eens warm te laten draaien.

    31-01-2021 om 16:33 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-01-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.G=S voert actie

    G + S, De matrasmakers starten in februari 2021 met een grote speciale campagne.

    Speciale aanbieding "20 procent korting op alle matrassen" in februari en maart 2021.

    Matrassen die elk precies passen in verschillende kwaliteiten

    Inrijservice: rijd eerste poort, selecteer en rijd verder binnen een paar uur verder

    G + S pandemie regeling: vroeg genoeg boeken

     

    "De matrasmakers" beginnen het nieuwe jaar met een aantrekkelijke aanbieding. In februari en maart 2021 kunnen eigenaren van kampeerauto’s en caravans met 20 procent korting hun matrassen binnen enkele uren laten verwisselen. Vanwege de pandemie kunnen klanten boeken tijdens de promotieperiode en hun bestelling direct na de blokkering ophalen. Nieuwe matrassen zijn verkrijgbaar in verschillende beddengoedkwaliteiten, in elke vorm en ondersteunen optimale hygiënische normen en, afhankelijk van het ontwerp, gezondheid, welzijn en de regeneratie van het lichaam en het immuunsysteem. Niet voor niets zegt reclame (niet alleen) dat “gezonde slaap zo belangrijk is”.

     

     

    "Gezonde slaap is zo belangrijk", klinkt het tijdens de commercials uit de radio, gecombineerd met een medicijnaanbeveling. Maar het werkt ook zonder medicatie. Met de keuze voor een optimale matras. Met hun jarenlange ervaring in de productie van matrassen op maat is “Die Polstermacher” het perfecte adres.

    In februari en maart 2021 is er een aantrekkelijke speciale aanbieding: er is 20 procent korting op alle matrassen in Enkenbach-Alsenborn. Tufan Sahin, hoofd van het G + S Customer Center, heeft het onderwerp behandeld. “Slaap is essentieel voor lichaam en geest. De stofwisseling en het immuunsysteem herstellen zich tijdens de slaap en de hersenen verwerken de indrukken van de dag. Zo draagt ​​slaap bij aan gezondheid en welzijn. Met onze matrassen, met individueel verschillende kwaliteit en afgestemd op het voertuig, bieden we de optimale omstandigheden voor een gezonde slaap. En na een paar jaar gebruik met oude matrassen, mag het punt van hygiëne niet worden onderschat ”.

    Een matraswissel is ook een optie voor nieuwe voertuigen. De uniforme matrasuitrusting van een nieuw voertuig voldoet niet noodzakelijkerwijs aan de behoeften van de eigenaar. Afhankelijk van uw slaapgewoonten, uw lichaamsgewicht of uw gezondheidstoestand is de kwaliteit van de matras een doorslaggevende factor om u absoluut comfortabel te voelen in uw kampeerauto of caravan. Omdat bekend is dat het slaapgedeelte in het recreatievoertuig de belangrijkste functionele ruimte is.

    En zo vervolgt Tufan Sahin: “Wij bieden bijvoorbeeld hoogwaardige 7-zone kubusschuimmatrassen met geheugeneffect die zich optimaal aanpassen aan de individuele lichaamscontouren en passen bij de kwaliteit van uitgebreide plaatsystemen. Afhankelijk van het individuele "volumegewicht" van het schuim, beantwoorden de hoogwaardige koudschuimmatrassen op dezelfde manier ook optimaal aan de wensen van de klant ”.

     

    Over het algemeen is de klantenservice van G + S uitzonderlijk en voorbeeldig. Beddeskundigen geven gedetailleerd en competent advies. Er is ook een soort "drive-in service". De klant komt aanrijden, krijgt advies, maakt een keuze en binnen enkele uren wordt de matras in de gewenste kwaliteit en op maat in het voertuig geplaatst.

     

    Naast de matrassenactie bieden de stoffeerders ook hoogwaardige toppers aan. Deze verhogen het ligcomfort, vooral bij kampeerbussen, waarvan de matrasconstructie grotendeels overeenkomt met een matraspuzzel en een gelijkmatige waterpas mogelijk maakt met een topper.

    Vanaf 1.2. tot 31 maart 2021 staat het G + S-team van experts na voorafgaande telefonische afspraak klaar in het G + S Customer Center om klanten competent advies te geven over matrasaankopen. Vanwege de pandemie kunnen klanten tijdens de actieperiode boeken en, conform het hygiëneconcept, langskomen om het uit te voeren. Indien u te maken heeft met een regionale regeling waardoor u niet binnen de actieperiode een afspraak kunt maken, is het mogelijk om na overleg en bindende boeking een alternatieve datum af te spreken voor de uitvoering na de lockdown.

    Meer info:

     G + S Sitz + Polstermöbel GmbH Hainweg 4 67677 Enkenbach-Alsenborn 06701/205 26-0

    06701/205 26-299

    www.diepolstermacher.de

    info@diepolstermacher.com

    30-01-2021 om 13:45 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.




    30-01-2021 om 13:31 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-01-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOB Campagne
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    BOB - campagne

    BOB-campagne: ondanks corona 110.000 bestuurders gecontroleerd op alcohol achter het stuur
    2,2% van de bestuurders blies positief


    Ondanks de coronamaatregelen heeft de politie tijdens de BOB-campagne deze winter bijna 110.000 bestuurders een blaastest laten ondergaan. Hoewel de overgrote meerderheid van de bestuurders goed beseft dat drinken en rijden absoluut niet kan, blies 2,2 % van alle bestuurders toch nog positief. Het overgrote deel van de controles gebeurde overdag, aangezien er een avondklok van kracht was in heel het land. Toch bliezen nog 779 bestuurders positief tijdens de nacht, ofwel gemiddeld 18 bestuurders per nacht tijdens deze campagne. Deze resultaten tonen aan dat het nodig is en blijft om onder alle omstandigheden te controleren op alcohol achter het stuur.


    Algemene resultaten
    Ondanks alle gezondheidsmaatregelen en het feit dat al die coronamaatregelen moeten gehandhaafd worden, heeft de federale en de lokale politie de voorbije 6 weken tijdens de BOB-campagne toch bijna 110.000 bestuurders gecontroleerd op alcohol achter het stuur. Dat zijn ruim 2600 controles die elke dag gebeurden. Het is door de bijzondere omstandigheden van dit jaar onzinnig om dit cijfer te vergelijken met de situatie van de voorbije jaren.

    Op 109.932 uitgevoerde testen bleek een zeer kleine groep positief te blazen. 2458 bestuurders ofwel 2,2% van alle bestuurders blies positief. De overgrote meerderheid van die groep had wel meer dan 0,8 ‰ in zijn bloed.

    Aantal uitgevoerde testen Aantal positieve testen (tussen 0,5 en 0,8 ‰) Aantal positieve testen
    (> 0,8 ‰) % Totaal aantal positieve testen %
    2020-2021   109.932     739  0,6     1719  1,6       2458   2,2

    Tijdens de nacht nog altijd meer bestuurders onder invloed
    90% van alle controles deze winter gebeurde overdag. Dat is logisch aangezien een avondklok van kracht was. Overdag op weekdagen liep 1,5 % van de bestuurders tegen de lamp. Op weekenddagen was dat 2%.

    Ondanks de avondklok waren er ook nog steeds bestuurders die ’s nachts onder invloed van alcohol op onze wegen rondreden. Het percentage positieve bestuurders tijdens de nachten, lag tijdens deze BOB-campagne nog altijd 3 à 4 keer hoger dan overdag. Op weeknachten gaat het over 8% van de gecontroleerde bestuurders die positief blees, tijdens weekendnachten over 7%. In totaal waren er 779 die ’s nachts gepakt werden met te veel alcohol achter het stuur. Dat zijn gemiddeld 18 chauffeurs tijdens elke nacht van de BOB-campagne.

    Weekdagen Weekend
    Dag Nacht Dag Nacht
    Aantal uitgevoerde testen 50462                            3099                  49233                    7138
    Aantal positieve testen       1,5%                                8%                     2%                         7%

    Conclusie
    In moeilijke omstandigheden heeft de politie deze winter toch in heel het land alcoholcontroles gedaan. Dat blijft absoluut noodzakelijk, want zelfs in deze vreemde tijden blijft een kleine groep bestuurders zeer hardleers als het gaat over de combinatie alcohol drinken en rijden.
    Opvallend is dat zelfs in een periode waarin een avondklok van kracht is, er elke nacht in ons land toch nog 18 bestuurders betrapt worden wanneer ze onder invloed van alcohol rondrijden. Dat is het beste bewijs dat het nodig is om op elk moment en onder alle omstandigheden te blijven controleren op alcohol achter het stuur.


    Meer info: Vias

    29-01-2021 om 16:31 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-01-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CM Stuttgart Openingsrede Januari 2021

    CM Stuttgart 2021

    Martin Lohmann presenteert de eerste resultaten van de huidige reisanalyse op de openingspersconferentie van CMT digital in Stuttgart

    Een jaar zonder CMT? Ondenkbaar! Ook met het oog op de innovaties en onderzoeksresultaten die daar worden gepresenteerd. Hoewel de CMTdigital niet te vergelijken is met een gewone CMT, blijft één constante: het idee van de reisanalyse van de Research Association for Holidays and Travel (FUR) aan het begin van het jaar. Prof.Martin Lohmann, wetenschappelijk adviseur van de FUR, heeft een eerste voorlopige balans voor toerisme in 2020 opgesteld voor de CMT en presenteert de toeristische trends van het nieuwe jaar exclusief in Stuttgart.

     

     "De inzinking van het wereldwijde toerisme was dramatisch", legt Lohmann de situatie vorig jaar uit. Het internationale toerisme is in 2020 met ongeveer 72 procent afgenomen ten opzichte van 2019. Wereldwijd zal het aantal aankomsten van internationale gasten naar verwachting ongeveer 400 miljoen bedragen, na 1,46 miljard in 2019 [bron: UNWTO, schatting FUR]. "Dit betekent dat het internationale toerisme zich ongeveer op het niveau van 1989 bevindt." De achtergrond van deze ontwikkeling is duidelijk te wijten aan de snelle verspreiding van het SARS-CoV-2 coronavirus en de ziekte COVID-19 die het veroorzaakt. Door de maatregelen die werden genomen om het virus in te dammen, "kwam het grensoverschrijdende vakantietoerisme tijdelijk vrijwel stil te liggen". Volgens Lohmann is het aantal overnachtingen in Duitsland in de eerste elf maanden van het jaar met 36 procent gedaald ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar [bron: Federal Statistical Office, 2021]. Voor 2020 kan men in Duitsland ongeveer 299 miljoen overnachtingen verwachten, in 2019 was dat 496 miljoen.

     2020: De vraag stortte in alle segmenten in

     Volgens de voorlopige gegevens op basis van de online reisanalyse, verwacht FUR dat de Duitse vakantiereizen in 2020 laag zullen zijn met een volume van ongeveer 43 miljoen vakantiereizen (een daling van 40 procent ten opzichte van het voorgaande jaar). Het verwachte aantal korte vakantiereizen (duur twee tot vier dagen) is 37 miljoen (min 60 procent ten opzichte van het voorgaande jaar. Alle segmenten van de toeristenindustrie, d.w.z. hotel, gastronomie, transportbedrijven, touroperators en agentschappen, worden zwaar getroffen.

     Volgens Lohmann laten de indicatoren voor de toeristische vraag in 2021 een positieve uitgangspositie zien. Veel Duitsers verwachtten dat de algemene economische ontwikkeling zou verslechteren, maar de meesten van hen zien stabiele omstandigheden met betrekking tot hun eigen persoonlijke economische situatie: 17 procent (vorig jaar 22 procent) verwacht dat hun persoonlijke economische situatie in een jaar tijd verbeterd zal zijn; 25 procent (vorig jaar 22 procent) vreest een verslechtering. De overige 57 procent ziet geen verandering. De individuele economische situatie, die over het algemeen als stabiel wordt beschouwd, is een belangrijke voorwaarde voor vakantietoerisme in 2021. Vier op de vijf Duitsers (80 procent) had al nagedacht over vakantiereizen in 2021. Of iemand daadwerkelijk op reis gaat, is dan een kwestie van bekwaamheid (tijd en geld?) En bereidheid (verlangen naar vakantie?). Het verlangen naar vakantie is licht gedaald met 51 procent (vorig jaar 57 procent), de factoren tijd (66 procent) en geld (62 procent) om te reizen zijn naar schatting even goedkoop als in het voorgaande jaar. "Al met al drukken deze resultaten een verrassend positieve vakantiestemming uit", zegt Lohmann, "wat wijst op goede startomstandigheden aan de vraagzijde. Voor de meeste Duitsers waren en blijven vakantiereizen een onmisbaar onderdeel van hun levenskwaliteit. "

     Vakantiestemming voor 2021 verrassend positief

     De basisvoorkeuren van vakantiegangers, bijvoorbeeld de voorkeur voor soorten bestemmingen zoals strand- of bergbestemmingen of voor soorten reizen, zijn niet veranderd. Of en hoe u reist, hangt in wezen af ​​van de mogelijkheden die zich voordoen tegen de achtergrond van de maatregelen tegen de coronapandemie. Om deze reden zal het totaalbeeld waarschijnlijk aanzienlijk verschillen van de norm van het afgelopen decennium in 2021. Nieuwe (oude) vrijheden zouden snel leiden tot een terugkeer naar eerdere reispatronen, maar "op zijn vroegst in de tweede helft van 2021 en ook niet in alle segmenten". Al met al kan voor 2021 een afname van de toeristenvraag worden verwacht ten opzichte van 2019 Vooral vanwege de beperkingen in verband met het in bedwang houden van het coronavirus, in sommige gevallen om economische redenen of omdat de reislust verloren is gegaan.

     De verwachte beperkingen kwamen tot uiting in de plannen van de respondenten. Zo zouden vliegreizen en verre reizen in 2021 minder vaak worden overwogen dan vóór de pandemie. In plaats daarvan liggen dit jaar (weer) meer populaire bestemmingen in de buurt, die bij voorkeur met de auto en zo individueel mogelijk te bereiken zijn zonder al te dicht bij andere mensen te zijn. Een kampeervakantie zou onder deze omstandigheden nieuwe vrienden maken. Deze bijzondere situatie is geen probleem voor de multi-optionele vakantiegangers, zij zullen blij zijn met de beschikbare aanbiedingen.

     Onduidelijkheden, onzekerheden en zorgen in de huidige situatie leidden tot wachten bij het plannen en boeken van een reis. De behoefte aan informatie is groot en klanten verwachten flexibiliteit en goodwill van de aanbieders. Ook de veiligheidseisen op reis zijn hoog: bijvoorbeeld weinig contacten, coronaspecifieke hygiënemaatregelen. "Tegelijkertijd mag het vakantieplezier onder deze omstandigheden niet in het gedrang komen, een evenwichtsoefening voor sommige aanbieders", stelt Lohmann.



    27-01-2021 om 19:52 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-01-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een doordenker

    Wat als de vrachtwagens die vastzaten in Engeland elektrisch waren ?????


    Dat zou werkelijkheid kunnen worden.


    Het is een situatie waar we niet aan gedacht hadden.

    De sneeuw..... en elektrische auto's !!! ??

    Hebben we er al over nagedacht?

    Als al die auto's op elektriciteit rijden.

    Drie uur file, lege batterijen,

    Hoe doen we dat? 

    Niet te vergeten dat er vrijwel geen
    verwarming is in een elektrisch voertuig.

    En als je de hele nacht vastzit op de weg,

    meer batterij, meer verwarming !!!

    Je belt de VTB om vrouw en kinderen weg te halen!

    Ze kunnen je niet eens komen redden
    omdat alles verstopt is !!!!

    En als alles ontgrendeld is kan niemand rijden!

    Hoe laad je de duizenden auto's in de file?

    Hetzelfde probleem bij het op vakantie gaan in de zomer

    met honderden kilometers file. 

    (Maar niemand praat erover!)

    Een ander bewijs dat onze heersers ("groen doodt hen")

    Denk……

    niet verder dan het puntje van hun neus.

    24-01-2021 om 16:16 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!