Inhoud blog
  • Duitse vakwerkhuizen
  • Een moderne Malibu
  • een interieur
  • even een ander werkje
  • De terrassen zijn nog leeg
  • zomer aan de Bodensee
  • Pretpark
  • Een toren met kleintjes
  • Een nieuwe MAXIA bij Hobby
  • Leuker met een boot
  • Opletten in Spanje
  • Een mooie hoek
  • Subaru valt in de smaak
  • Waarom?
  • Zwerfauparkeerplaats reserveren
  • Achter de bloemen
  • De nieuwe ITrend van Dethleffs
  • Veel verschillende
  • Een nieuwe versie van een Niesmann-Bisschoff
  • Opgepast !!
  • Rijdt niet te snel !!!!!
  • niet te snel rijden
  • Hobby caravans in de kijker
  • Feest in de stad
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    24-03-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een mooi plaatje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

                                                                                                              Een mooi plaatje

    24-03-2021 om 20:44 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw bij Knaus

    Het pluspunt in vrijheid: de KNAUS VAN TI PLUS nu ook als uitgebreid uitgeruste PLATINUM SELECTION.

    De KNAUS VAN TI PLUS op een MAN TGE staat voor uitzonderlijke rijdynamiek, maximaal wooncomfort en markant design. Dankzij de nieuwste veiligheidsvoorzieningen en rijhulpsystemen biedt de halfintegrale kampeerauto niet alleen een plus op het gebied van vrijheid, maar ook op het gebied van veiligheid.

    De populaire eenpersoonsbedindeling 650 MEG van het succesvolle model is nu ook verkrijgbaar als een uitgebreid uitgeruste PLATINUM SELECTION:

    Het exterieurdesign met een chassis in indiumgrijs metallic, zijwanden van glad plaatstaal in Campovologrijs, speciale modelstickers en 17-inch lichtmetalen MAN-velgen weerspiegelen het dynamische karakter van het voertuig. De KNAUS CATEYE evolution achterlichten met exclusieve nachtsignatuur en dynamische richtingaanwijzers in LED-technologie zorgen voor een hoge herkenningswaarde en meer veiligheid, zelfs bij slecht zicht. De VAN TI PLUS PLATINUM SELECTION heeft verder een voortentlamp met bewegingsmelder, elektrisch verwarmde en verstelbare buitenspiegels, antraciet luifel, een servicedeur aan de bestuurderszijde, een handige uitschuifbare gasfles en 2-kanaals luchtvering op de achteras om het rijcomfort en de regeling van de voertuighoogte te verbeteren. Tot de exclusieve uitrusting behoren ook de PREMIUM-opbouwdeur met meervoudige vergrendeling, raam inclusief plisségordijn, geïntegreerd paraplubak en multifunctionele tas in KNAUS-design. Dankzij de insectenwerende deur en het grote uitzetraam aan de voorzijde met insectenwering komt er veel licht en frisse lucht naar binnen, terwijl ongenode bezoekers buiten blijven.

    In het interieur maakt de PLATINUM SELECTION indruk met de slijtvaste ACTIVE ROCK-bekleding met speciaal modelborduursel, sfeerverlichting, midi-heki met verlichting, chroompakket en een uitbouw van de eenpersoonsbedden om een ​​groot bed te creëren. De pilotencomfortstoelen in de bestuurderscabine zijn draaibaar en in hoogte verstelbaar, de voor- en zijruiten kunnen worden verduisterd. Tot de technische uitrusting behoren digitale radio-ontvangst (DAB +), multifunctioneel stuurwiel, bedrijfsnavigatiesysteem MAN Media VAN, start-stopsysteem met terugwinning van remenergie, achteruitrijcamera en talrijke rijhulpsystemen voor maximale veiligheid: bijv. Slaperigheidsdetectie, cruise control met snelheidsbegrenzer, Hill Start Assist, Emergency Braking Assistant en Multi-Collision Brake. De PLATINUM SELECTION is ook uitgerust met airconditioning, BWT-waterfiltersysteem, Truma iNet-systeem, CP-Plus-besturingseenheid en compleet antennesysteem Oyster 60 Premium Twin met 32 ​​”LED-tv en voorbekabeling voor tv in het slaapgedeelte. Met een tegoedbon erin

    De medicijnkit kan gratis in het voertuig worden besteld - een set bestaande uit wondspray, desinfecterende spray en verschillende apotheekmedicijnen.

    De nieuwe VAN TI PLUS PLATINUM SELECTION wordt standaard geleverd met 103 kW voorwielaandrijving en handgeschakelde 6-versnellingsbak, maar is op aanvraag ook af fabriek leverbaar met 130 kW voorwiel- of vierwielaandrijving met automatische 8-versnellingsbak .

    Vergeleken met het standaardmodel met de juiste uitrusting biedt de PLATINUM SELECTION een enorm prijsvoordeel.

     

    Meer informatie:  https://www.knaus.com/de-de/wohnmobile/vanti-plus/platinum-selection/













    24-03-2021 om 20:32 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-03-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In Duitsland ook moeilijk met de Corona pandemie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Dat men in Duitsland ook problemen heeft met de Corana pandemie bewijst onderstaand persbericht.

    De Reisemobil Union geeft informatie

    Reisemobil Union stelt teleur met ongedifferentieerde lockdown

    Camperliefhebbers weer teleurgesteld en ondertussen boos

    RU bekritiseert het ongedifferentieerde lockdown-besluit

    Ondanks meerdere brieven aan de bondskanselier en premier, geen begrip.

    Vanwege de resultaten van de federale staatstop van gisteren is er nog steeds onzekerheid, ambiguïteit en een gebrek aan vooruitzichten. En dat van zwerfautomobilisten en caravanners, maar ook van standplaats- en campingexploitanten. Overal is er pure afgrijzen over de ongedifferentieerde beoordeling van politici. En dit ondanks het feit dat de RU en vele andere verenigingen bij alle politieke organen en adviesinstellingen caravaning herhaaldelijk met toelichtende brieven als een betrouwbare feestdag hebben aangeboden. Volle vliegtuigen kan, kamperen niet ??

    Met de verlenging van de lock-down wordt voor de tweede keer op rij de paasactiviteit voor parkeerbeheerders opgeheven. De lockdown-maanden van vorig jaar mogen hier helemaal niet worden besproken. Ondertussen worstelt de industrie om te overleven op een manier die deels onbegrijpelijk is (winkelcentra werken, kamperen niet!).

    Winfried Krag, voorzitter van de Reisemobil Union: “We zijn niet langer alleen teleurgesteld, maar ook boos over de onwetendheid achter dergelijke beslissingen. Er is nog steeds geen openingsperspectief voor vakanties met weinig contact in Duitsland. De Reisemobil Union, de overkoepelende organisatie voor kampeerautobestuurders, is teleurgesteld over de beslissingen van gisteren en roept opnieuw op tot een gedifferentieerd openingsconcept."

    Met de verlenging van de sluiting van camperplaatsen en campings, begint niet alleen het kampeerseizoen tijdens het paasweekend, maar ook het vooruitzicht op de veiligste vorm van vakantie ooit, terwijl reizen naar het buitenland mogelijk zijn.

    Een rampzalig bericht voor alle zwerfautomobilisten en kampeerders. Voor de exploitanten van camperplaatsen en campings is dit het begin van de zesde maand in lock-down zonder toekomst- of overlevingsperspectieven. Over het algemeen ervaren mensen een toenemende psychische druk en de drang naar verlichting, ontspanning en afwisseling van het dagelijkse leven in de frisse lucht. Dit wordt bevestigd door verklaringen van psychologen en artsen overal onder de trefwoorden "huiselijk geweld" en "psychosociale problemen bij jongeren".

    Kampeerauto bezitters en kampeerders hebben geïnvesteerd in zelfvoorzienende voertuigen, parkeerplaatsen en campingexploitanten hebben nauwgezette hygiëneconcepten geïnstalleerd - en dit alles om te worden afgeremd door onbegrijpelijke lockdown-maatregelen.

    Het concept contactloos verlof werd voor het eerst in de ontwerpresolutie opgenomen, maar tijdens de slotconferentie van de federale staat geschrapt. In het conceptdocument stond ook dat vakanties met caravans en stacaravans op eigen gelegenheid mogelijk zouden kunnen worden gemaakt op overeenkomstige parkeerplaatsen en campings met contactbeperkingen, hygiëne-eisen en implementatie van een testregime. Dit alles werd genegeerd.

    We zitten momenteel in een permanente lock-down en het einde is nog niet in zicht. Zo kan het niet doorgaan. Vakantie op staanplaatsen en campings in de frisse lucht met een teststrategie en digitale tracking moet ook onder de huidige pandemische omstandigheden mogelijk zijn. Evenmin kan men mensen niet langer straffen voor en met een lukrake strategie waarvoor er genoeg voorbeelden zijn.

    Dat mensen nu de straat op gaan of 'demonstratief' rijden, blijkt uit het project 'Camping at a distance', dat de RU in Düsseldorf mediaal heeft gesteund en dat in heel Duitsland enorm populair is.

    Contact

    Reisemobil Union e.V.

    Rossdorfer Str.24 HH

    60385 Frankfurt am Main

    Tel.: +49 (0) 69-49 600 12

    Fax.: +49 (0) 69-40325825

    info@reisemobil-union.de

    Persvoorlichter

    Peter Hirtschulz

     

    23-03-2021 om 22:08 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-03-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GSM achter het stuur

    GSM achter het stuur is niet alleen gevaarlijk, maar ergert ook fietsers en voetgangers

     

    1/3 van de fietsers en voetgangers ergert zich heel vaak aan automobilisten die achter het stuur afgeleid zijn door hun gsm. De grootste ergernis voor fietsers zijn echter automobilisten die stilstaan of parkeren op het fietspad. 4 op de 10 automobilisten storen zich daarentegen vooral aan fietsers die zonder fietsverlichting rondrijden. Ook voetgangers die zonder kijken oversteken, worden als irritant beschouwd. Dit blijkt uit een nieuwe enquête van Vias bij 6000 Belgen. De meeste van de ergernissen over mekaar zijn flagrante inbreuken op het verkeersreglement. De wegcode respecteren is de eerste essentiële stap voor meer wederzijds begrip.

    Om te weten te komen wat de ergernissen van verschillende soorten weggebruikers zijn, heeft Vias een representatief staal van 6000 personen bevraagd.

     GSM achter het stuur ergert 1/3 van de kwetsbare weggebruikers

    De GSM achter het stuur bij automobilisten is een grote bron van ergernis van fietsers en voetgangers. 33% van de bevraagde fietsers en 34% van de voetgangers stoort zich wanneer een autobestuurder zich laat afleiden door zijn gsm achter het stuur. De GSM achter het stuur is niet alleen ergerlijk, maar ook potentieel zeer gevaarlijk. Een seconde van onoplettendheid kan een ongeval veroorzaken.

    Toch is de gsm niet de grootste bron van ergernis voor fietsers. Voor 36% van alle fietsers zijn dat automobilisten die stilstaan of parkeren op het fietspad. Niet alleen nemen ze zo ruimte in die voorbehouden is voor de fietsers, ze zorgen voor meer onveiligheid omdat fietsers hierdoor vaak (onverwachte) manoeuvres moeten doen.

    Ook de richtingaanwijzer niet gebruiken wordt als zeer irritant ervaren (34%). Het zorgt ervoor dat de intenties van de automobilist niet duidelijk zijn. Net buiten de top 3 valt het zonder te kijken opendoen van een deur van een geparkeerde auto (30%). In het verkeersreglement staat nochtans: ‘Het is verboden het portier van een voertuig te openen zonder zich ervan vergewist te hebben dat dit de andere weggebruikers niet in gevaar kan brengen’.

     

    Top3: Hoe vaak stoort u zich als fietser aan deze gedragingen van automobilisten? (% heel vaak)

    1) Automobilisten die stilstaan/parkeren op het fietspad 36%

    2) Automobilisten die hun richtingaanwijzers niet gebruiken 34%

    3) Automobilisten die afgeleid zijn door hun gsm achter het stuur 33%

     

    De grootste ergernis van voetgangers zijn automobilisten die geen voorrang verlenen aan een zebrapad (35%). Nochtans moet elke bestuurder voorrang verlenen aan de voetgangers die zich op een zebrapad bevinden of op het punt staan zich erop te begeven. Automobilisten die te snel rijden (33%) zijn een andere grote bron van ergernis.

     

    Top3: Hoe vaak stoort u zich achter als voetgangers aan deze gedragingen van automobilisten? (% heel vaak)

    1) Automobilisten die geen voorrang verlenen aan voetgangers aan een zebrapad 35%

    2) Automobilisten die afgeleid zijn door hun gsm achter het stuur 34%

    3) Automobilisten die te snel rijden 33%

     

    Rijden zonder fietsverlichting grootste ergernis van automobilisten

    Het gedrag van kwetsbare weggebruikers kan ook een bron van frustratie zijn bij automobilisten.

    Bijna 4 op de 10 automobilisten (39%) ergert zich als een fietser in het donker rijdt zonder fietsverlichting. Fietsers moeten tussen het vallen van de avond en het aanbreken van de dag, en in alle omstandigheden wanneer het niet meer mogelijk is duidelijk te zien tot op een afstand van ongeveer 200 meter, vooraan en achteraan een niet verblindend vast licht of knipperlicht gebruiken. Vooraan moet het licht wit of geel zijn, achteraan rood.

     

    Ook het rijden op de rijweg wanneer een fietspad beschikbaar is (36%), kan automobilisten ergeren. Toch kan het soms zijn dat fietsers niet op het fietspad hoeven te rijden. Wanneer het fietspad niet berijdbaar is, of wanneer ze in een groep van meer dan 15 personen rondrijden mogen ze op de rijweg.

     

    Top3: Hoe vaak stoort u zich als autobestuurder aan volgende gedragingen van fietsers? (% ‘heel vaak’)

    1) Fietsers zonder fietsverlichting 39%

    2) Fietsers die op de rijweg fietsen wanneer een fietspad beschikbaar is 36%

    3) Fietsers die slecht zichtbaar zijn 35%

     

    Voetgangers moeten uiteraard ook aandachtig zijn als ze zich in het verkeer begeven. Zonder te kijken oversteken vindt 34% van de automobilisten zeer storend. Ook het negeren van een rood licht is ergerlijk (29%)

     

    Top 3: Hoe vaak stoort u zich als autobestuurder aan volgende gedragingen van voetgangers? (% ‘heel vaak’)

    1) Voetgangers die de rijweg oversteken zonder te kijken naar het aankomend verkeer            34%

    2) Voetgangers die de rijweg oversteken bij een rood licht 29%

    3) Voetgangers die oversteken op een andere plaats dan een nabijgelegen zebrapad (minder dan 20 m)         28%

     

    Ergernissen tussen kwetsbare weggebruikers onderling

    Ook tussen kwetsbare weggebruikers onderling durven zich wel eens spanningen voordoen. Voor voetgangers zijn de grootste ergernissen fietsers die op het voetpad fietsen’ (26%), fietsers die geen voorrang verlenen aan voetgangers aan een zebrapad (25%) en fietsers die hun fietsbel niet gebruiken (22%). Fietsers ergeren zich op hun beurt dan weer aan voetgangers die zonder kijken de weg oversteken (23%), voetgangers die door het rode licht lopen (19%) of voetgangers die afgeleid zijn door hun gsm (17%).

     

    Conclusie

    De laatste jaren zijn er regelmatig ergernissen tussen verschillende soorten weggebruikers. Deze spanningen hebben meestal niets te maken met een kwestie van hoffelijkheid, maar eerder met het niet-respecteren van essentiële verkeersregels. Die regels zijn er om het verkeer voorspelbaarder en veiliger te maken.

    De meeste weggebruikers zijn niet enkel voetganger, fietser of automobilist, maar verplaatsen zich afhankelijk van het soort verplaatsingen zowel te voet, met de fiets als de auto. Hoe je je ook verplaatst, door je aan de verkeersregels te houden, zorg je ervoor dat de kans op ergernis en irritatie bij de andere weggebruikers kleiner wordt. Laat ons niet vergeten dat je de weg niet inneemt, je deelt hem met al de andere weggebruikers.

     

    “Als regelmatige fietser en gebruiker van een e-step zowel tijdens de week als in het weekend, vind ik het belangrijk dat er een betere communicatie is tussen de verschillende soorten weggebruikers. Aldus de minister. Deze nieuwe enquête van Vias toont aan hoe kleine dagdagelijkse gedragingen tijdens onze verplaatsingen niet alleen vervelend, maar soms ook gevaarlijk kunnen zijn. Of we nu te voet, met de fiets op met de auto op weg zijn: we moeten altijd hoffelijk blijven. Je gsm achter het stuur gebruiken, de voorrang van anderen niet respecteren of te snel rijden kan anderen hun leven in gevaar brengen. Voor mij stopt de vrijheid daar waar je anderen in gevaar brengt. Tijdens deze week van de hoffelijkheid achter het stuur nodig ik iedereen uit om tegengewicht te geven aan deze vaststellingen. Laat ons glimlachen naar elkaar en zorg dragen voor de verkeersveiligheid van iedereen in het verkeer.”

    Bekijk de aflevering van Studio Vias over dit thema via: https://youtu.be/Q15NttYkeU0

    Meer info: VIAS

     





    22-03-2021 om 18:57 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-03-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In de bergen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

                                                                                Schitterende landschappen

    21-03-2021 om 19:53 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-03-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Carthago I 141 LE kennis making

     Carthago c Compactline I 141 LE

    Voor 2021 heeft de fabrikant uit Aulendorf zijn smalle integrale opgefrist.

     

    Integralen horen tot de top van de kampeerauto’s. Door hun constructie zijn ze niet van de goedkoopste en daarbij hoort een luxueus interieur. Al zijn de Compactline wagens wel smaller dan hun broeders, is een stadsbezoek of ritjes door bergdorpjes toch niet direct een aanrader.

    Dat het in een “smalle” Compactline net zo comfortabel wonen als in “brede” konden we ondervinden in de I 141 LE.

     

    Hij is 2,12 m breed, in het interieur bemerkt men er nauwelijks iets van. Aan uitrusting en kwaliteit ontbreekt zeker niets. Er is een verwarmde dubbele bodem, een houtvrije opbouw, de overgang van wanden naar dak is keurig afgerond, ramen zijn van de beste kwaliteit en hij heeft hangende zijspiegels.

    Voor 2021 ging de aandacht van de ontwerpers voornamelijk naar het interieur. Talrijke details werden verbeterd. Bij de 6,67 m lange compacte I 141 LE werden achterin 2 enkele bedden geïnstalleerd. Dat kon door de natte cel wat variabel te maken. In en rond het woongedeelte is geen plaats gebrek. Rond de tafel vinden 4 zwervers een zitplaats. Het tafelblad op een enkele poot is verschuifbaar. Eigen aan tafels met een enkele poot moet men een beetje oppassen met soep in de borden, die tafelbladen liggen meestal niet muurvast zoals men pleegt te zeggen. Handig is het schoenkastje dat uit een zitbank draait. Bij middel van een gesofistikeerde mechaniek schuift een tv uit een smalle kast achter de leuning van een zitbank. Om het ruimtelijk gevoel niet te beïnvloeden is er geen hefbed boven de zitgroep. Mits optie is dat wel te verkrijgen. De I 141 LE is trouwens bedoeld voor twee personen. Door het hefbed weg te laten boven de zitgroep kon men er bovenkasten hangen. Buiten de bergruimte lenen ze zich uitstekend om onrechtstreeks verlichting aan te brengen en LED spots. Bij avond dus geen gebrek aan licht.

    De keuken is knap bedacht, aan bergruimte geen gebrek. Voor het voorfront heeft men lichte kleuren gebruikt wat een schitterend contrast geeft met het donkere houtdecor van het meubilair. In het aanrecht zijn 3 kookvuren geïntegreerd plus een ronde spoelbak. Onderaan zijn zes laden voor keukengerief, het lichte materiaal kan in de bovenkasten met gebogen deuren en een stevige handgreep. Ernaast ontdekken we ze zelfs een koffiezetapparaat achter een omhoog klappend deurtje. In de 133 l koelkast kan voldoende mondvoorraad mee. 

    Achterin

    Hoewel de wagen niet zo lang is zijn de enkele bedden toch nog respectievelijk 1,9 en 2,0 m lang. Koudschuim matrassen op lattenbodems zorgen voor een comfortabele nachtrust. Met de beweegbare wanden aan de natte celis er voldoende plaats, zelfs om te douchen en de draaibare wc te gebruiken. Spijtig zijn de kapstokken aan de buitenkant van de badkamer geschroefd, we vonden het niet erg praktisch. Een mini Heki dakluik voert eventuele geurtjes snel af. Met de brede deur kan men toiletruimte en slaapkamer van het woongedeelte afsluiten. Gelijktijdig zorgt dit systeem voor een soort van omkleedkamer aan het voeteinde van de bedden. Vandaar kan men bij de kleerkasten onder de bedden.

     

    Technische gegevens

    Basis voertuig Fiat Ducato met laag Al-Ko chassis

    40 pk turbo diesel.

    L X B X H  6,67 x 2,12 x 2,89 m

    Rijklaar  2.874 kg

    MTM       3.500 kg

    Bedden    2.0 x 0,85  en 1,9 x 0,85 m

    Info   www.carthago.com

     









    20-03-2021 om 21:41 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-03-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Messe Hamburg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    19-03-2021 om 19:46 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vakantiebeurzen van de toekomst
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Sterke partners voor de vakantiebeurzen van de toekomst

     Messe Stuttgart en Hamburg Messe und Congress organiseren samen de oohh! Vrijetijdswerelden in de Hanzestad

    Om de toerisme- en caravanbranche een nog beter platform te bieden, werken nu twee sterke partners samen: in samenwerking met Hamburg Messe und Congress organiseert Messe Stuttgart de oohh! Vrijetijdswerelden in de Hanzestad. Aan de oohh! FreizeitWelten is eigenaar van de afzonderlijke merken REISEN HAMBURG, CARAVANING HAMBURG, RAD HAMBURG, KREUZFAHRTWELT HAMBURG en FOTOHAVEN HAMBURG. De samenwerking stelt beide beursbedrijven in staat de positie van hun vakantiebeurzen te versterken en het aanbod voor de reis- en caravanbranche verder uit te breiden. De nieuwe organisator uit Stuttgart begeeft zich op bekend terrein: met de CMT in Stuttgart en de CMT China in Nanjing en de Touristik & Caravaning in Leipzig, demonstreert Messe Stuttgart al met succes zijn expertise op vakantiebeurzen op drie locaties.

     “Wij in Stuttgart zijn al meer dan een halve eeuw dé vakantiespecialist in de Duitse beursbranche. Onze CMT is al jaren succesvol op verschillende locaties. Het is geweldig dat we onze knowhow nu ook naar de Duitse toeristenmetropool in het noorden kunnen brengen. Ik kijk uit naar de samenwerking met mijn Hamburgse collega's ”, zegt Roland Bleinroth, Managing Director van Messe Stuttgart en verantwoordelijk voor CMT.

     “De samenwerking maakt de oohh! nog interessanter en creëert extra groeimogelijkheden in het beurscentrum van Hamburg door het gebruik van synergieën. De combinatie van jarenlange ervaring, de beste branchecontacten en de mogelijkheid dat zowel onze Stuttgart-collega's met een eigen locatie als Leipzig en Hamburg drie aantrekkelijke Duitse beurslocaties tegelijk kunnen aanbieden, dienen in onze optiek om zorgen voor openbare beurzen voor de lange termijn in de genoemde steden. Met deze stap volgen we onze strategie en de overtuiging dat het economisch en inhoudelijk zinvol is om samen te werken met sterke partners ”, zegt Bernd Aufderheide, CEO van Hamburg Messe und Congress.

     De oohh! FreizeitWelten trok in 2020 ongeveer 77.000 bezoekers naar de beurshallen van Hamburg. 770 exposanten uit 37 landen presenteerden gedurende vijf dagen hun aanbiedingen op het gebied van reizen, caravans, fietsen, cruises en fotografie. Guido von Vacano, lid van de directie van Messe Stuttgart, verheugt zich op het nieuwe project: “The oohh! FreizeitWelten is een publiekstrekker en het Noord-Duitse beurslandschap is niet meer weg te denken. We zijn er zeker van dat al onze beurzen zullen profiteren van deze samenwerking en dat we onze bezoekers en exposanten in de toekomst nog betere evenementen kunnen bieden. "

     Over de CMT:

    De CMT is 's werelds grootste openbare vakbeurs voor toerisme en vrije tijd en wordt al meer dan 50 jaar gehouden in het expositiecentrum van Stuttgart. Het trok onlangs ongeveer 300.000 bezoekers naar de hallen gedurende de negen dagen van de beurs. Meer dan 2000 exposanten uit 100 landen en 360 steden en regio's zijn regelmatig aanwezig op de CMT en de bijbehorende vakbeurzen Bicycle & Hiking Travel, Cruise & Ship Travel en Golf & Wellness Travel. In de caravanbranche presenteren de fabrikanten ongeveer 1000 voertuigen per jaar. De CMT China vindt sinds 2012 plaats in het expositiecentrum in Nanjing. Sinds 2018 organiseert het CMT-team ook de grootste reisbeurs van Midden-Duitsland met Touristik & Caravaning in Leipzig.

     

    Over de oohh! Vrijetijdswerelden:

    De oohh! FreizeitWelten verenigt vijf bijzondere beurzen onder één dak met REISEN HAMBURG, RAD HAMBURG, CARAVANING HAMBURG, KREUZFAHRTWELT HAMBURG en FOTOHAVEN HAMBURG.

    In de toekomst zal het worden uitgevoerd door Messe Stuttgart op het terrein van Hamburg Messe und Congress. De volgende oohh! FreizeitWelten vindt plaats van woensdag 9 februari tot en met zondag 13 februari 2022.

    Meer info: http://www.messe-stuttgart.de

     

    19-03-2021 om 19:28 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-03-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar de messe van Stüttgart
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    18-03-2021 om 20:12 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Truma nogmaals bekroond
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Truma meermaals bekroond

    De TOP100-innovatieprijs en de European Innovation Award TOP100-innovatieprijs 2021 Truma heeft de TOP100-innovatieprijs al voor de vijfde keer op een rij in ontvangst mogen nemen. Het bedrijf behoort daarmee opnieuw tot de honderd meest innovatieve middenstanders in Duitsland. De prijs is een bekroning voor het uitstekende innovatiemanagement van Truma. Daarbij werden 120 verschillende criteria beoordeeld: stimuleert het topmanagement nieuwe ideeën en benaderingen? in welke mate is de innovatiecultuur in het bedrijf aanwezig? hoe zien de innovatieprocessen eruit? De Wirtschaftsuniversität Wien heeft op basis van deze vragen de honderd meest innovatieve bedrijven bepaald uit een selectie van ongeveer 400 deelnemers. “Wij zijn als organisatie zeer goed gepositioneerd om toekomstgerichte systemen en oplossingen te ontwikkelen. Wij benutten de gegevens optimaal, werken volgens flexibele methodes en betrekken onze klanten vanaf het begin bij onze activiteiten. Bovendien profiteren we van de expertise van ons nieuwe Innovation Lab nexT”, aldus Alexander Wottrich, CEO van de Truma Group. European Innovation Award 2021 De European Innovation Award 2021 bevestigt de innovatiekracht van Truma. De prijs wordt uitgereikt door DoldeMedien Verlag in samenwerking met 17 Europese vakbladen. De nieuwe Truma Cooler-compressorkoelboxen konden de jury in de categorie Campingtoebehoren overtuigen. Het familiebedrijf werd ook bekroond in de categorie “Social Vision Concept”. Met deze award wordt het bijzondere maatschappelijke engagement van Truma in de bloemetjes gezet. Via de eigen stichting Renate Schimmer-Wottrich, biedt het bedrijf al enkele jaren ondersteuning aan sociale organisaties en projecten in München en omstreken. Fotobijschrift: De twee CEO’s van de Truma Group, Robert Strauß en Alexander Wottrich, zijn ontzettend blij met de bekroningen.

    Info: www.truma.de

    18-03-2021 om 17:14 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-03-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vakantievoertuigen door Düsseldorf

    De caravanparade is met succes door Düsseldorf gereden.

    110 voertuigen als caravanparade op 13 maart 2021 in Düsseldorf.

    Toegewijde caravan-experts willen meer acceptatie.

    Zelfvoorzienende caravans en kampeerauto’s voldoen aan de strenge pandemie-eisen.

    Vakantievoertuigen zijn zo veilig als een eengezinswoning.

     De grote caravanparade op 13 maart 2021 is veilig en succesvol verlopen. In dubbele zin. Enerzijds kwamen de 110 kampeerauto’s en caravanteams ondanks het onervaren konvooi-rijden snel en veilig van de beursparking naar Düsseldorf, door de stad en terug. Aan de andere kant vond de parade ook positieve reacties van het publiek, zowel van de begeleidende wetshandhavers als van de bevolking, of het nu gematigd was dus ook daar werd het goed ontvangen.

    De organisatoren van de Facebookgroep “Kamperen op afstand”, Daniel Gansen, Jan Kirschner en Sascha Bündgen, werden door de lokale politie zeer geprezen om hun goede organisatie en het gedisciplineerde gedrag van alle deelnemers.

    “Men mag met het vliegtuig naar Mallorca, maar kamperen niet!”, Kopte de krant BILD en verder “Dat baart kampeerders frustratie. Daarom toeteren camperaars en caravanbestuurders de politici in een opvallende parade. "

    110 voertuigeenheden waren toegestaan ​​voor het konvooi, nog eens 20 voertuigen waren beschikbaar op de beursparking als basiskamp en mogelijke vervangende voertuigen voor mogelijke storingen. Meer dan 200 voertuigen zouden graag naar dit evenement komen, dat op zeer korte termijn georganiseerd werd  uit alle delen van Duitsland.

    Het gebrek aan begrip van de kampeerders voor het gebrek aan begrip van de politiek en anderszins verantwoordelijke autoriteiten is groot. 'reizen met een vol vliegtuig mag, kamperen niet', samen gevat. De frustratie van de kampeerders is groot, net als de vraag naar soortgelijke evenementen. Vanuit alle delen van de republiek ontvangt de Facebook-groep “kamperen op afstand” verzoeken voor een vervolg parade. Na Düsseldorf worden momenteel evenementen gepland in Hamburg, Berlijn en München.

    https://www.facebook.com/groups/755717042034867/













    17-03-2021 om 19:42 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een zwerfauto parking
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

                                                                                                Corona vrij geparkeerd                  

    17-03-2021 om 19:36 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-03-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe etiketten op de rol

    Etikketen op de rol

    Sinds 2012 moet elke nieuwe band, die in de EU wordt verkocht, worden gemarkeerd met een bandenlabel dat de grip van de band op nat wegdek, geluidsemissie en impact op het brandstofverbruik aangeeft. Het ontwerp is vergelijkbaar met het bekende EU-energielabel voor huishoudelijke apparaten. Het doel is om consumenten te begeleiden naar banden die veiliger, stiller en energiezuiniger zijn.

    Om het bewustzijn van de consument te vergroten en het markttoezicht en de handhaving te verbeteren, heeft de EU een labelupdate geïnitieerd. Een nieuwe verordening treedt in werking in mei 2021. Fabrikanten en leveranciers kunnen goed worden voorbereid met de etiketteermachines van Weber Marking Systems.

    Wat verandert er in de etikettering van banden?

    De meeste van de huidige belangrijkste bepalingen van TLR nr. 1222/2009 worden gehandhaafd en versterkt. Vanaf 2021 moet de markt nauwlettend worden gevolgd om ervoor te zorgen dat de richtlijn daadwerkelijk in de hele Europese Unie wordt geïmplementeerd. Een paar nieuwe regels voor fabrikanten en leveranciers zullen met de vernieuwing komen:

    1. Toon bandenlabel in alle vormen van aankoop

    Niet alleen producten, die fysiek in winkels worden gepresenteerd, moeten het nieuwe bandenlabel hebben. De informatie op het etiket moet ook worden opgenomen op de website(s) van de leverancier, in brochures, in de technische promotieliteratuur van de fabrikant, in prijslijsten en op of met de, aan de koper, overhandigde bandfactuur.

    1. Toepassing op zware voertuigen

    Tot nu toe is het bandenlabel verplicht voor passagiers- en lichte voertuigen. In de toekomst zou het ook van toepassing zijn op zware voertuigen.

    1. Sneeuw en ijs pictogrammen

    Op het oorspronkelijke bandenlabel konden consumenten geen onderscheid maken tussen winterbanden, die voor verschillende omstandigheden zijn ontworpen. Het nieuwe label zal visuele informatie bevatten over de prestaties van de banden in sneeuw- of ijsomstandigheden.

    Print & Apply etiketteersysteem voor bandenlabel

    Een van onze klanten, wereldwijde autoleverancier Continental, voldoet vanaf het begin aan de EU-regelgeving voor bandenetikettering. Kort na de eerste EU-aankondiging hebben we een volledig automatisch print-apply-etiketteersysteem ontwikkeld, dat nu wordt gebruikt in tal van Contintental fabrieksgebouwen in Europa.

    Wij voorzien Contintental van voorgedrukte labels, die de essentiële elementen voor het labelen van banden bevatten. Het etiketmateriaal en de lijm zijn zorgvuldig op elkaar afgestemd om op een afgerond rubberoppervlak te kleven. Bij goederenafgifte voegt ons etiketteersysteem alle variabele gegevens zoals schaalletters, productnamen, artikelnummers en barcodes via thermisch transfer op het etiket toe. Vervolgens wordt het label nauwkeurig op het midden van het loopvlak van de band aangebracht. Etiketten worden aangebracht met de wipe-on methode, waarbij het bedrukte etiket gelijkmatig van de afgiftestempel wordt losgemaakt, door vacuüm wordt aangezogen en naar de stopplaat wordt getransporteerd. Op deze manier kan een band elke twee en een halve seconde afzonderlijk worden gelabeld.

    De labelhoogtes en -afstanden verschillen per band: een 135-band voor een klein elektrisch voertuig vereist bijvoorbeeld een andere labelpositie dan een hoogwaardige sportband met een breedte van 355 millimeter. De applicatorarm van de labeler kan zich binnen milliseconden tot 10 centimeter uitstrekken. De banddiameter bepaalt hoe ver de afgiftestempel moet reiken voordat het etiket kan worden aangebracht. Om deze reden werden de individuele bandenafmetingen vooraf opgeslagen in het etiketteersysteem. Een barcodelabel op elke band vertelt het labelsysteem welke band de volgende keer komt, zodat het de labelpositie, afstand en printgegevens kan aanpassen.

    Het etiketteringssysteem is een belangrijk onderdeel van de “Automatische etikettering en uitgaande controlesystemen” bij Continental, die miljoenen banden per jaar verwerken en fouten bij het verzamelen en verzenden tot nul reduceren.

    Op zoek naar de perfecte etiketteringsoplossing?

    We weten dat elk productieproces voor verschillende uitdagingen staat. We gebruiken een slim modulair systeem om u de optimale etiketteringsoplossing te garanderen die aan uw specifieke eisen voldoet. Neem contact met ons op voor een gratis advies!

    15-03-2021 om 21:00 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Etiketten op de rol
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

                                                                                                     Nieuwe etiketten op de rol

    15-03-2021 om 20:57 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog iets over de nieuwe etiketten

    EU publiceert nieuwe regels voor etikettering van banden

    Eindgebruikers, zoals consumenten en wagenparkbeheerders die een nieuwe band kopen, of voornemens zijn een nieuwe band te kopen, krijgen binnenkort nog betere informatie. De Europese Raad en het Europese Parlement namen eerder dit jaar een nieuwe verordening aan met nieuwe etiketteringsvoorschriften voor eigenschappen zoals brandstofverbruik, grip op nat wegdek en geluid. In de praktijk vaak ook ‘het Europese bandenlabel’ genoemd.

    Doel van de nieuwe Verordening (EU) 2020/740 is de etiketten beter zichtbaar te maken en eindgebruikers beter te informeren, zodat zij kunnen kiezen voor banden die veiliger, zuiniger en stiller zijn. Hiervoor wordt o.a. de lay-out van het bandenlabel ingrijpend aangepast. Dankzij het schrappen van overbodige prestatieklassen zou het bandenlabel zichtbaarder en duidelijker moeten worden voor de consument. De nieuwe Verordening (EU) 2020/740 treedt op 26 juni 2020 inwerking en is vanaf 1 mei 2021 van toepassing.

    Uitfasering oude banden/labels

    Vanaf 1 mei 2021 treedt een soort sterfhuisconstructie voor het oude bandenlabel in werking en mogen oude en nieuwe bandenlabels wel naast elkaar op de markt aangeboden en verkocht worden, maar vanaf deze datum mag een band niet meer voor de eerste keer in de Europese Unie op de markt/in de handel gebracht worden met het oude bandenlabel.

    In overweging (37) van de nieuwe Verordening (EU) 2020/740 meldt ook dat banden die al vóór 1 mei 2021 in de handel waren, niet van een nieuw bandenetiket hoeven te worden voorzien. Bandenimport bedrijven moeten hun banden met het oude bandenlabel dus wel tijdig inklaren voor de douane en doorverkopen aan hun wederverkopers binnen de EU, of de banden alsnog voorzien van een bandenlabel volgens de nieuwe lay-out.

    De verordening voorziet in een aantal belangrijke wijzigingen in de bestaande regels. Banden voor zware bedrijfswagens (C3) moeten straks ook voorzien zijn van een bandenlabel in de vorm van een sticker op de band. Tot 1 mei 2021 zijn deze C3 banden hier nog van vrijgesteld.

    Het ontwerp van het etiket wordt geactualiseerd en zal ook iconen voor de grip op sneeuw en ijs bevatten. De nieuwe verordening gaat ook voor coverbanden gelden. De voorschriften voor coverbanden worden van toepassing zodra er een officiële testmethode die geschikt is voor het meten van de prestaties van deze banden beschikbaar komt.

    De verordening bevat ook bepalingen voor de vermelding van eigenschappen als kilometrage en slijtage zodra er ook hier geschikte testmethoden voorhanden zijn. Hierdoor zullen er naar verwachting minder fijnstof en microplastics in het milieu terechtkomen als gevolg van bandenslijtage.

    Doel van de etikettering van banden is de uitstoot van broeikasgassen en de geluidsoverlast in de vervoerssector terug te dringen en de verkeersveiligheid te verhogen. Eindgebruikers, consumenten en wagenparkbeheerders, krijgen zo nuttigere en beter vergelijkbare informatie over brandstofverbruik, veiligheid en geluid, waarmee zij bij de aankoop van nieuwe banden geld kunnen besparen en voor het milieu kiezen.

    Kopers vooraf informeren

    Artikel 7 van de nieuwe Verordening (EU) 2020/740 introduceert ook een aangescherpte nieuwe verplichting voor leveranciers en distributeurs van voertuigen. Vanaf 1 mei 2021 moet aan de koper van een nieuw voertuig, vóór de verkoop, in het relevante technische reclamemateriaal van de leverancier, informatie verstrekken over het bandenlabel voor de banden die bij het voertuig worden aangeboden of daarop gemonteerd zijn. Ook moeten de leveranciers en distributeurs van voertuigen ervoor gaan zorgen dat er een productinformatieblad beschikbaar is. Dit "productinformatieblad" is gedefinieerd als een standaarddocument met de in bijlage III beschreven informatie, in gedrukte of elektronische vorm.

    Productinformatieblad

    De informatie in het productinformatieblad van de banden moet in de productbrochure of andere bij de band verstrekte documenten worden opgenomen en omvat het volgende:

    • de handelsnaam of het handelsmerk van de leverancier of van de fabrikant, indien fabrikant en leverancier niet dezelfde zijn;
    • bandentypeaanduiding;
    • maataanduiding, de beladingsindex en het snelheidssymbool l;
    • de brandstofefficiëntieklasse;
    • de klasse grip op nat wegdek van de band;
    • de rolgeluidemissieklasse en de waarde in decibels;
    • de vermelding of de band bij hevige sneeuwval kan worden gebruikt;
    • de vermelding of de band een band met grip op ijs is;
    • de datum waarop de productie van het bandentype is begonnen (twee cijfers voor de week en twee voor het jaar);
    • de datum waarop de productie van het bandentype is beëindigd, indien bekend (twee cijfers voor de week en twee voor het jaar).

    15-03-2021 om 20:51 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

                                                                                           Het nieuwe lamel

    15-03-2021 om 20:43 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw banden label

    Vanaf 1 mei 2021 geldt een vernieuwd bandenlabel voor personenwagenbanden (C1), bestelwagenbanden (C2) en – voor het eerst - ook voor bedrijfswagenbanden (C3). Dit nieuwe label moet klanten helpen om bewuster te kiezen voor banden die veiliger (kortere remweg), zuiniger en stiller zijn; nog te vaak kiezen klanten immers voor banden die suboptimaal presteren en dat heeft een negatieve impact op ongevallen en verbruik (CO2-uitstoot). Daarom is het ondertussen 9 jaar oude label verder vereenvoudigd: zo is het aantal ‘klassen’ gedaald van 7 naar 5, en is relevante informatie over een band snel en gemakkelijk terug te vinden via een QR-code.

    “Het nieuwe bandenlabel biedt heel wat voordelen voor zowel de klant als de bandenspecialist, voor de verkeersveiligheid en voor het milieu”, stelt Filip Rylant, woordvoerder van TRAXIO. “De eenvoudigere structuur en de extra informatie helpen de klant om de optimale band te kiezen of om zich beter te laten begeleiden tijdens het verkoopgesprek met de bandenprofessional. Die optimale bandenkeuze draagt bij tot potentieel minder ongevallen – bijvoorbeeld door te kiezen voor banden met een kortere remweg bij nat wegdek -, een lagere CO2-uitstoot en een lager geluidsniveau. Het nieuwe bandenlabel is met andere woorden zowel op economisch, ecologisch als maatschappelijk vlak een goede zaak.”

    Eenvoudiger en vollediger

    Het nieuwe bandenlabel geeft op een visueel erg overzichtelijke manier de kwaliteit van de band weer. Particuliere en professionele klanten kunnen voor een aantal essentiële prestatiecriteria in één oogopslag de verschillen tussen banden aflezen waardoor ze vlot de optimale keuze kunnen maken. Het nieuwe label helpt de bandenverkoper ook om de klant beter te ondersteunen in zijn/haar keuze.

    De 7 verschillende klassen van het oude label (beoordeling op brandstofefficiëntie door de rolweerstand en remweg op nat wegdek) zijn vervangen door een eenvoudiger systeem met telkens 5 klassen. Ook de geluidsproductie van de band is nu duidelijker weergegeven: het aantal geproduceerde dB wordt voortaan geflankeerd door een lettercode (A,B,C) in plaats van het abstractere systeem met geluidsgolfjes. En voortaan staat op het bandenlabel voor personenwagens ook aangegeven of de band geschikt is voor gebruik op sneeuw of ijs.

    Betere communicatie met de klant

    Het nieuwe label is dus eenvoudiger en vollediger. Maar naast het nieuwe label – dat niet alleen bij elke band in de shop maar ook bij elke communicatievorm rond banden moet vermeld worden – is het voortaan ook verplicht om een productinformatieblad fysiek (print) of digitaal ter beschikking te stellen van de klant. De QR-code in de rechterbovenhoek van het label biedt een snelle en gemakkelijke toegang tot een openbare productdatabase waarin de klant relevante informatie over de band kan vinden.

    Hogere verkeersveiligheid en lagere CO2-uitstoot

    Het nieuwe bandenlabel past in het streven van de Europese Unie naar meer verkeersveiligheid op de weg en minder milieubelasting door het wegverkeer. Dankzij een goede informatie kunnen klanten doelbewuster kiezen voor banden met optimaal veiligheids- en brandstofefficiëntieniveau wat het aantal ongevallen en de CO2-uitstoot verder naar beneden moet halen. In 2012 werd het eerste bandenlabel geïntroduceerd. Onder impuls van de Europese Unie werd dit herzien en wordt vanaf 1 mei 2021 het vernieuwde bandenlabel van kracht.

    Meer info TRAXIO

    15-03-2021 om 20:33 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-03-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Achterom kijken
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

                                                                                   Kijk eens achterom

    14-03-2021 om 18:10 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een nieuw Carado Alkoof model

    De nieuwe Carado A132

    Compact en toch geschikt voor vier.

    Carado breidt zijn reeks uit met een 5,95 m lang compact alkoof type A 132, met zijn korte wielbasis is hij zeer wendig. Voor de bewoners heeft hij twee vaste bedden. Daarbij heeft hij nog een garage voor een fiets en grote bagage. Meer fietsen zullen op een fietsrek achteraan moeten. Voor wie zich niet stoort aan de uit de kluiten gewassen alkoof is de A 132 uiterst geschikt voor een gezin met twee kinderen, bovendien valt de aankoopprijs nog best mee.

    Het is logisch dat een zwerfauto in deze prijsklassen niet met de nieuwste en dure technische snufjes is uitgevoerd. Toch zit de constructie degelijk in mekaar en  is keurig afgewerkt. Er kunnen alvast 2 gasflessen mee. Om de watertank onderaan te isoleren moet men wel wat euro’s opleggen.

    Via een noodzakelijk opstapje komt men in het interieur. De fabrikant heeft voor de A 132 een Fiat Ducato met een ladder chassis gekozen, met als voordeel dat men een vlakke vloer van voor tot achter heeft. Met het zicht naar de open alkoof heeft men een enorm ruimtelijk gevoel.  Het meubilair in donker houtdecor wisselt mooi af met lichte stroken op de deuren.

    Aan bergvakken is in de A 132 geen gebrek, met het oog op het maximum laadvermogen even oppassen om ze niet allen vol te proppen.

    Om achteraan in het bed te geraken is er een uittrekbare lade die als opstap kan dienen. Zo hoeft men geen laddertje mee te nemen. Het bed is 1,4 m breed met een op een lattenbodem liggende matras. Ieder heeft een leeslamp met schakelaar en zelfs een USB stopcontact.

    Voor de algemene verlichting zorg een sliert half weggedoken LED’s. Meer ruimte is er in het 2.1 x 1.6 m grote alkoofbed met matras op een lattenbodem, men moet het echter doen zonder leeslampen, schap en venster. Een voordeel is dat de helft van de alkoofbodem bij middel van gasveren naar boven kan klappen wat de doorgang van en naar de stuurcabine gemakkelijker maakt.

    De gedraaide cabinezetels maken samen met de zitbank in de rijrichting plus de tafel een comfortabele zitgroep voor het gezin. Bij middel van een extra plank kan men de tafel 20 cm verlengen.

    In het lichte keukenaanrecht zijn 3 afdekbare kookvuren en de ronde spoelbak geïntegreerd er blijft nog wat plaats over als werkblad. Onderaan is een 113 l absorptie koelkast met ernaast nog voldoende bergruimte. Kleine keuken attributen  kunnen in de redelijk grote bovenkasten.

    Zoals we al eens elders gezien hebben heeft de badkamer een zwenkbare wand om de douchecel te vormen. We zien 2 wateraflopen, handig als de kampeerauto niet netjes waterpas staat.

    In plaats van de bekende plissé gordijnen aan de cabine ruiten heeft men een stevige gordijn gebruikt die heel het glas oppervlak kan afsluiten voor nieuwsgierige blikken.

    Standaard uitgerust is de Carado A 132 klaar om te vertrekken. Om over wat meer comfort te beschikken zijn een paar pakketten aan te raden zoals een met een luchtkussen op de plaats van de bijrijder, een luchtkoeler en geïsoleerde watertank zijn hun geld waard.

    Voor zijn prijs kan de Carado A 132 het vakantieplezier van een jong gezin niet bederven. Vier volwaardige zit- en slaapplaatsen zijn belangrijk, en voldoende plaats voor bagage. Wat minder luxe zal de vakantie pret zeker niet bederven.

    Meer informatie: www.carado.com

    Technische gegevens

    L X B X H  5,95 x 2,32 x 3,14 m

    Rijklaar 2.770 kg

    MTM 3.500 kg















    14-03-2021 om 17:59 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-03-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fietsen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

                                 

                                                                            Fietsen tijdens de vakantie

    12-03-2021 om 17:27 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!