Inhoud blog
  • een interieur
  • even een ander werkje
  • De terrassen zijn nog leeg
  • zomer aan de Bodensee
  • Pretpark
  • Een toren met kleintjes
  • Een nieuwe MAXIA bij Hobby
  • Leuker met een boot
  • Opletten in Spanje
  • Een mooie hoek
  • Subaru valt in de smaak
  • Waarom?
  • Zwerfauparkeerplaats reserveren
  • Achter de bloemen
  • De nieuwe ITrend van Dethleffs
  • Veel verschillende
  • Een nieuwe versie van een Niesmann-Bisschoff
  • Opgepast !!
  • Rijdt niet te snel !!!!!
  • niet te snel rijden
  • Hobby caravans in de kijker
  • Feest in de stad
  • Fietsen in Belgiê
  • Een oude granaat werper
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    13-09-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw basisvoertuig bij Dethleffs

    Nieuw basisvoertuig voor Dethleffs Camper Van-serie

    Nieuw: Dethleffs Globetrail voor het eerst op VW Crafter-basis

    Dethleffs biedt de Camper Van Globetrail in de toekomst niet meer alleen op basis van de Fiat Ducato, Citroën Jumper of Ford Transit aan. Vanaf het modeljaar 2024 is er voor het eerst ook een Globetrail-model op basis van de VW Crafter. Deze zal uitsluitend verkrijgbaar zijn met een hoogwaardige uitrusting in de nieuwe ‘Performance’-serie. Een ruime badkamer met inloopdouche, een twee meter lang dwarsbed en een keuken met telescopische werkbladverbreding: dat zijn slechts enkele van de hoogtepunten in de Globetrail 600 DR Performance.

     

    In het modeljaar 2024 bestaat de Dethleffs Camper Van Globetrail uit veel nieuwe indelingen en uitrustingsvarianten. Een bijzondere rol is daarbij voor de Globetrail 600 DR weggelegd. De indeling met een lengte van zes meter, een dwars ingebouwd tweepersoonsbed en een ruime badkamer is er op basis van de Fiat Ducato of Citroën Jumper in zowel de productlijn voor starters, Classic, als in de productlijn Advantage met een uitgebreide standaarduitrusting. En alsof dat nog niet genoeg is: in de lijn voor de hogere middenklasse ‘Performance’ is de Globetrail 600 DR de eerste VW Crafter die in de Camper Van-serie uit de Allgäu wordt opgenomen.

    „Het aandeel Camper Vans onder de voertuigen die in Europa als camper zijn geregistreerd, is al meer dan 50 procent en de trend zet door“, zegt Bernhard Kibler, algemeen directeur van Dethleffs. „Met de VW Crafter buscamper als basisvoertuig kunnen we nog beter inspelen op de grote vraag naar goed presterende en compacte campers. Tegelijkertijd hebben we met de Crafter een basisvoertuig dat met zijn standaarduitrusting en de vele beschikbare hulpsystemen perfect in het hogere middenklasse-segment past.“ De Dethleffs Globetrail 600 DR Performance op VW Crafter zal vanaf januari 2024 beschikbaar zijn.

    Basisvoertuig met veel beschikbare rijhulpsystemen

    Standaard wordt de Globetrail 600 DR Performance aangedreven door een 2,0-liter TDI-dieselmotor met 140 pk (103 kW) en een handgeschakelde zesversnellingsbak. Naar wens is een krachtigere motor met 177 pk (130 kW) verkrijgbaar. Deze topmotor kan met een automaat met acht versnellingen worden gecombineerd. Naast een licht-en-zicht-pakket met grootlichtregeling ‘Light Assist’, dagrijverlichting, ‘Leaving home’-functie en licht- en regensensor biedt Dethleffs voor de Globetrail 600 DR Performance twee rijassistentiepakketten van verschillende omvang. Pakket 1 omvat een multifunctioneel stuurwiel, de rijstrookassistent ‘Lane Assist’, vermoeidheidsdetectie en cruise control met snelheidsbegrenzer. Pakket 2 biedt dit alles ook, plus de automatische afstandsregeling ACC en het omgevingscontrolesysteem ‘Front Assist’ met noodremfunctie voor in de stad.

    Reizen met een extra portie rij- en wooncomfort

    Wie in de nieuwe serie Performance extra comfort verwacht, wordt bij de Globetrail 600 DR Performance op wenken bediend. Zo vindt u in de cockpit veel opbergvakken boven uw hoofd dankzij de standaard uitbouw. Extra opbergruimte bieden de bovenkasten aan de zijkant, die tot voorin doorlopen. De pilotenstoelen met armsteunen aan beide zijden behoren ook tot de standaarduitrusting. Deze stoelen kunnen niet alleen in hoogte en diepte worden versteld, maar hebben ook een kantelfunctie en een in vier richtingen elektrisch verstelbare lendensteun. De bestuurders- en de passagiersstoel rusten op speciale draaiconsoles van Aguti. Daardoor kunnen de stoelen draaien, zonder dat de hoek van de rugleuning of andere stoelinstellingen aangepast hoeven te worden. Ook de passagiers op de tweede rij reizen met extra comfort dankzij de verstelbare hoek van de zitbank.

    Meer huiselijkheid en technische finesses

    In het hele interieur zorgen textiele panelen in viltlook op de wanden voor een beter binnenklimaat en een aangename, huiselijke sfeer. ’s Nachts verlicht het lichtconcept ‘Light Moments’ het interieur volledig naar wens op maar liefst vier niveaus. De indirecte verlichting onder het plafond kan apart ingeschakeld worden, net als de wandverlichting, de verlichting op de vloer of de functionele verlichting die in de keuken, aan tafel en in bed het licht precies daar richt waar het nodig is om te werken of te lezen.

    De aan de wand bevestigde tafel in de zitgroep is groot genoeg: hij is 50 centimeter breed en het tafelblad heeft een draaibaar verlengstuk. Het werkblad in de keuken ertegenover heeft ook royale afmetingen, omdat het verlengstuk in de rijrichting naar voren telescopisch kan worden uitgeschoven. De koelkast met een inhoud van 80 liter blijft gewoon aan de voorzijde toegankelijk. De tweepits kookplaat met aansluitende spoelbak kan volledig afgedekt worden, waardoor het werkoppervlak in de keuken nog groter wordt. Greeploze kleppen en deuren in de keuken maken net zo goed deel uit van de hogere standaard van de Globetrail 600 DR Performance als de vaste kraan die naar opzij kan worden gedraaid.

    Ruime badkamer met inloopdouche

    Een van de absolute hoogtepunten in de Globetrail 600 DR op VW-Basis is de innovatieve ruime badkamer, die in deze klasse de standaard zet. Door bijvoorbeeld de badkamer uit te breiden naar de gang voor de keuken, slaagden de ontwerpers van Dethleffs erin om een royale badkamer te creëren met veel ruimte om te douchen. Maar ook wordt hier voor het eerst een inloopdouche gebruikt. Dankzij deze technologie kan de vloer in de gang gewoon worden gebruikt bij normaal gebruik en hoeft deze niet te worden omgebouwd of afgedekt om te douchen. De hoogwaardige opklapbare wastafel, die in neergeklapte toestand over het toilet heen reikt, biedt extra bewegingsvrijheid in de badkamer.

    Twee meter lang dwarsbed

    Het dwars ingebouwde tweepersoonsbed achterin is net zo gerieflijk en ruim als de cockpit, zitgroep, keuken en badkamer. Om grotere bedmaten te creëren heeft Dethleffs in de Globetrail 600 DR Performance bij het bed een wanduitbouw doorgevoerd. Het resultaat: het bed van 2,00 bij 1,40 meter biedt bovengemiddeld veel plaats. Aan ligcomfort heeft Dethleffs ook extra aandacht besteed: de comfortabele koudschuimmatrassen rusten op schotelveren, die zich aan de lichaamscontouren van de slaper aanpassen en het lichaam optimaal ondersteunen. Bovendien heeft de VW-Globetrail een andere bedopbouw. De linkerhelft van het bed rust namelijk op een vaste onderkast. Het middelste gedeelte van de bedplaat met schotelveren kan heel eenvoudig omhoog worden geklapt. Zo ontstaat ruimte voor een brede gang waar bijvoorbeeld fietsen kunnen staan. Deze flexibele oplossing maakt een extra bedframe overbodig. Net als in de Globetrail zitten er in de linker opbergkast achterin twee gasflessen van 11 kg. En er is een praktische lade om kampeerspullen in op te bergen die binnen handbereik moeten zijn. De schoonwatertank van 100 liter bevindt zich rechts onder het bed. Extra opbergruimte bieden de bovenkasten, die niet alleen langs de zijwanden boven het bed lopen, maar ook aan de achterkant.

    Dethleffs zal in januari 2024 beginnen met de serieproductie van de Globetrail 600 DR Performance op VW-Basis.

    13-09-2023 om 19:39 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe Detleffs

     Gezinscaravan in een nieuw jasje

    Nieuw interieur voor Dethleffs c’go en c’go up

    Dethleffs vernieuwt de gezinscaravan c’go en het model met hefbed, c’go up. Met een volledig nieuw interieurdesign onderstreept de producent het moderne karakter van de c’go. De nieuwe, frisse look combineert lichte meubelpanelen met nieuwe, aantrekkelijke bekledingen en kleuraccenten op het plafond, de wanden en de vloer. Voor het modeljaar 2024 zit bovendien de Dethleffs System Information Unit (SIU) standaard in de c’go. Daarmee kunnen de elektrische spanning, horizontale uitlijning en nog veel meer worden bekeken en gecontroleerd in de Dethleffs Connect App op de smartphone.

    Met zijn royale opbergruimte en dito laadvermogen is de lichte caravan Dethleffs c’go net zo geliefd bij jonge gezinnen met kinderen als bij startende kampeerders. Met twee- of eenpersoonsbedden, stapelbedden, rondzitgroep of dinette: met vijf mogelijke indelingen is er voor elke kampeerder een passende oplossing. Met de c’go up met hefbed komen daar nog eens twee extra indelingen bij, met zes of zeven slaapplaatsen. Afhankelijk van het model heeft de c’go een breedte van 220, 230 of 250 centimeter. Elke c’go is comfortabel uitgerust met een sanitairruimte en een goed doordacht keukenblok met driepits kooktoestel en grote koelkast, afhankelijk van het model met een inhoud tot 137 liter plus een groot vriesvak van 15 liter. Bovendien zijn het dak en de voor- en achterzijde van de c’go voorzien van een stevige buitenbeplating van GFK.

    Zoals bekend is in het interieur van de c’go geen houtdecors te vinden, maar effen, lichte oppervlakken. Dat geeft het interieur een vriendelijke uitstraling, licht, modern en uitnodigend. Ook daarom is hij bij jonge gezinnen zo populair. Voor het modeljaar 2024 steekt Dethleffs nu het interieur van de c’go en de c’go up in een nieuw jasje en zorgt daarmee voor een harmonieus, modern en ongecompliceerd interieurdesign.

    Als je de woonruimte binnenkomt, voel je je door de nieuwe, huiselijke sfeer meteen thuis: warme, natuurlijk ogende kleuren voor het plafond en de wanden contrasteren mooi met lichte meubeloppervlakken. Capuccino kleurige wandbekledingen met een leerachtige structuur worden afgewisseld met lichtgrijze oppervlakken met een linnenstructuur. De nieuwe vloer met grafisch patroon in grijsbruin is ongevoelig voor vuil en geeft de Dethleffs c’go een extra modern tintje.

    De nieuwe stofferingen Ronda, Estepona en Manilva – genoemd naar Spaanse steden – zetten accenten in het nieuw ontworpen interieur met naar keuze een donkerbruine, groene of cognackleurige stof, en zorgen zo voor een instant vakantiegevoel. In de standaarduitrusting zorgt de stoffering Ronda voor een gezellige sfeer met een fraaie donkerbruine bekleding die naar antraciet neigt. De stofferingen Estepona met cognackleurige bekleding en Manilva met stoffen in gedekt groen zijn optioneel verkrijgbaar.

    Dethleffs System Information Unit

    In modeljaar 2024 breidt ook de technologie uit in de caravan c’go. De System Information Unit (SIU) is bij de c’go in de basisuitrusting inbegrepen en biedt daarmee voor het eerst de mogelijkheid om diverse gegevens en informatie over de caravan gemakkelijk via de Dethleffs Connect App voor Android- of IOS-smartphones te bekijken. Standaard beschikt de SIU-besturingseenheid in de c’go en c’go up over de sensoren ‘spanning’ en ‘niveauregeling’, waarmee respectievelijk de elektrische spanning en de horizontale uitlijning van de caravan bekeken kunnen worden. Naar wens kan de SIU worden aangevuld met extra sensoren uit de Originele Dethleffs-accessoires, bijvoorbeeld voor het waterniveau, het vulniveau van de gasfles, de aslast, temperatuur, bandenspanning of de vergrendelingsstatus van de deur.

     

     

    13-09-2023 om 19:32 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bij rimpelloos water
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    13-09-2023 om 19:27 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-08-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Klein maar fijn

    Caravelair Alba 350 E

    Het moet niet altijd groot en chique zijn met een kleine eenvoudige caravan kan men net zo goed een leuke vakantie maken. Caravelair heeft hier een beetje op ingespeeld met zijn jongste en kleinste instap model de Alba 350 E. De indeling is “gewoon” maar efficiënt voor een koppel. Een kleine auto volstaat om hem mee op vakantie nemen.

    De naam van de nieuweling is gebleven het uitzicht en de constructie is sterk verbeterd. De Alba heeft een hagelbestendige buiten bekleding voor de opbouw. Voorheen was dat in aluminium. Als isolatie is nu het veel betere XPS materiaal gebruikt in plaats van styropor. De decor elementen op de flanken doen een beetje denken aan de vroegere jaren toen de firma nog vliegtuigen fabriceerde.  De Nieuwe Alba 350 E heeft een binnen lengte  van 3,5 m en een totale lengte van 5,2 m, hij heeft geen gas inrichting.

    Om te koken zullen de bewoners zich moeten wennen aan een inductie kookplaat, om drankjes en voeding fris te houden is een compressor koelkast geïnstalleerd. Zeer praktisch als er voldoende stroom uit het stopcontact van de camping komt. Voor je een camping op rijdt of reserveert eerst eens informeren of er genoeg stroom voorhanden is. Voor de indeling hebben de ontwerpers zich wat aan de traditionele indeling gehouden. Achterin de keuken met ernaast de badkamer, gevolgd door de zitgroep met banken tegen de zijwanden en vooraan een twee persoonsbed. Alles is eenvoudig gehouden, dat heeft natuurlijk met de prijs te maken, toch keurig afgewerkt.

    Wie graag wat groter woont zijn er nog 7 grotere Alba modellen. Vijf types hebben een 85 l compressor koelkast. Drie andere hebben stapelbedden en geschikt voor gezinnen met kinderen, plus een 150 l compressor koelkast. Wie liever op gas kook kan een gasvuur bekomen met 3 branders.

    Niet te vergeten Caravelair geeft 7 jaar waterdichtheid garantie.

    De prijzen liggen zowat tussen de 15.000 en de 19.000 euro

    Meer info jkruimer@caravantradingeurope.nl

    23-08-2023 om 15:54 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bezoek aan de Wadden
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    23-08-2023 om 15:46 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-08-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veel nieuws bij Webasto

     Nieuwe dakairco's bij Webasto

    In Düsseldorf zijn voor het eerst twee nieuwe dakairco's van Webasto met variabele compressoren te zien. Daarnaast toont de thermo-expert een efficiënte totaaloplossing voor e-campers en een retrofit-oplossing op brandstof om het aanbod van elektrisch aangedreven kampeerauto’s uit te breiden.

    De twee rooftop-airco's Cool Top Trail 28V en Cool Top Trail 36V breiden het productassortiment uit tot in totaal zeven systemen voor verschillende voertuigafmetingen en reisbestemmingen. De compacte apparaten koelen met een vermogen van 2,8 of 3,6 kilowatt (kW) en kunnen ook verwarmen. Ze worden gebruikt bij buitentemperaturen tussen -5 en +50 graden Celsius. Uitgerust met een nieuwe compressor met variabel toerental, genereren de airconditioners geen piekstromen tijdens de opstartfase.

    Tijdens het gebruik past het stroomverbruik zich automatisch aan het benodigde verwarmings- of koelvermogen aan. Met een Eco1- en een Eco2-functie kan het stroomverbruik worden teruggebracht tot respectievelijk ongeveer 70 en 40 procent van de nominale waarde. Zodra de doeltemperatuur in het voertuig is bereikt, kan deze met weinig energie en bij een laag geluidsniveau lange tijd constant worden gehouden - wat vooral 's nachts voordelig is. Als het voertuig niet is aangesloten op walstroom, beschermt het lagere verbruik de alternatieve stroombron bestaande uit accu en omvormer.

    De Cool Top Trail 28 V en 36 V verbruiken respectievelijk tot 5,0 en 6,4 ampère bij nominaal gebruik. Met 21,5 en 22,3 centimeter zijn ze erg plat. Dankzij het gebruik van UV-gestabiliseerd polypropyleen wegen de systemen slechts 34,9 en 41,9 kilogram en zijn ze extreem robuust. Naast de ontvochtigings-, timer-, slaap- en ecofuncties is er een turbomodus die het interieur bijzonder snel koelt. De twee nieuwe airco's zijn vanaf september verkrijgbaar voor respectievelijk 2.891 en 3.367 euro (RRP).

    De nabije toekomst: thermomanagement in e-campers

    Webasto heroverweegt airconditioning voor elektrisch aangedreven kampeerauto’s. Met een geïntegreerde totaaloplossing voldoet de thermospecialist aan de wens naar een centrale besturing voor alle verwarmings- en koelapparaten in het voertuig. Of het nu gaat om autorijden, wonen of slapen - het holistische systeem genereert efficiënt warmte of koude als dat nodig is. Het thermische systeem zorgt er ook voor dat de tractiebatterij naar behoefte wordt verwarmd of gekoeld, zodat deze binnen het bereik van de "comforttemperatuur" (ongeveer 15 tot 35 graden Celsius) blijft. Het kan dus zijn beste prestaties leveren over een lange afstand.

    Het concept combineert meerdere apparaten in één systeem en vermindert zo de benodigde ruimte. Het bespaart gewicht en vermindert onderhoud en kosten. Voor verwarming onttrekt een warmtepomp thermische energie aan de omgeving, die het intelligente managementsysteem naar behoefte in het voertuig verdeelt. De Webasto hoogspanningsverwarmer fungeert als booster voor snelle opwarming . Het zet gelijkstroom om in warmte en is geïntegreerd in het koelsysteem. De varianten HVH 50, 70 en 100 leveren tot 5, 7 of 10 kW warmtevermogen en werken met spanningen tot 870 volt. Optioneel kunnen vloerverwarming en radiatoren via het waterverwarmingssysteem de warmte op de gewenste plek brengen. De waterstroom en warmteverdeling worden automatisch aangepast.

    Het airconditioningsysteem SP80 Hydro, dat slechts acht centimeter hoog is , laat naar behoefte warme of koude lucht van het plafond door de in het voertuig ingebouwde luchtkanalen stromen. In vergelijking met eerdere dakairconditioningsystemen is de buitenunit niet meer nodig. Het gewicht wordt verminderd, het dak kan gesloten blijven en het systeem is flexibel te positioneren.

    Via het koudwatertraject van de warmtepomp wordt de koelkast voorzien van de nodige koude. Er is geen conventionele koelkast. Een boiler zorgt voor warm water voor de douche en handenwaswater, of water dat is gekoeld door het thermomanagementsysteem.

    Het intelligente Cronus- integratieplatform van Webasto regelt het systeem centraal en individueel, afhankelijk van de eerder ingestelde gewenste temperaturen. Cronus vertegenwoordigt ook de CAN-interface naar het voertuig en is beschikbaar voor 12 volt- en 24 volt-systemen. Alle systeemfuncties zijn centraal te configureren en te bedienen via een display of de ThermoConnect- app, inclusief de gewenste comforttemperatuur en de sterkte en verdeling van de luchtstromen.

    Webasto Range Plus: Extra verwarming zorgt voor warmte in e-campers

    Bij lage buitentemperaturen verkort het verwarmen van het interieur van elektrische voertuigen de actieradius van een acculading tot wel 35 procent. Bovendien ontsnapt de warmte bijvoorbeeld door veelvuldig openen van deuren en zorgen grote raamoppervlakken ervoor dat het voertuig snel afkoelt. Met de achteraf aan te brengen Range Plus-systemen biedt Webasto een oplossing die de belasting van de elektrisch aangedreven verwarming in het e-voertuig aanzienlijk vermindert.

    De luchtverwarmer Air Top 2000 STC op brandstof verwarmt het voertuiginterieur, zodat de volledige capaciteit van de aandrijfaccu beschikbaar is voor het maximale bereik van de e-camper. Een tank die ook achteraf kan worden gemonteerd, heeft een inhoud van acht liter brandstof, wat voldoende is voor een opwarmtijd van ongeveer 50 uur bij vollast. De Range Plus is geschikt voor 12 volt- en 24 volt-systemen en werkt op diesel of, indien beschikbaar, op gehydrogeneerde plantaardige olie (HVO). De veelzijdige ThermoConnect-app of het in het voertuig te installeren MultiControl-bedieningselement zijn beschikbaar voor bediening, afhankelijk van uw voorkeur.

    Mail: birgit.felske@webasto.com

     

    18-08-2023 om 20:09 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-08-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daktenten zijn in opmars
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    17-08-2023 om 20:17 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.We lichten een klein stukje op van de sluier 2024
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Trends op de CARAVAN SALON DÜSSELDORF 2023Op de CARAVAN SALON worden de trends en innovaties van het komende seizoen gepresenteerd.

    Van 25 augustus tot en met 3 september staan nieuwe producten en innovaties in de caravanbranche weer centraal op de CARAVAN SALON DÜSSELDORF. Op 's werelds grootste vakbeurs voor mobiele vrije tijd presenteren zo'n 750 exposanten hun innovaties in 16 hallen. Zowel voor kampeerauto's als caravans werken fabrikanten aan nieuwe lichtgewicht oplossingen om de uitdagingen van de toekomst aan te gaan: caravans die ook door elektrische trekkende voertuigen kunnen worden getrokken en kampeerauto's met een bruto voertuiggewicht tot 3,5 ton die met een B-rijbewijs kunnen worden bestuurd. Hierdoor worden recreatievoertuigen compacter en lichter.

    17-08-2023 om 20:14 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-08-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veel belangstellenden
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    16-08-2023 om 20:10 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veel nieuws in Düsseldorf
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    CARAVAN SALON 2023: De industrie biedt de caravangemeenschap een ongekend aanbod aan producten

    In Düsseldorf worden actuele trendthema's, innovaties en visies voor de komende jaren gepresenteerd

    De CARAVAN SALON heeft 's werelds grootste keuze voor alles wat met mobiele vrije tijd te maken heeft.

    Binnenkort is het eindelijk tijd om het doek weer te hijsen voor het belangrijkste evenement in de caravanbranche. De voortekenen voor de 62e CARAVAN SALON, die van 25 augustus tot 3 september de hele wereld van mobiel reizen samenbrengt, zijn uitstekend. "De positie als 's werelds toonaangevende vakbeurs heeft er ook voor gezorgd dat onze boekingscijfers voor CARAVAN SALON dit jaar een duidelijke taal spreken. De belangstelling van de exposanten was weer enorm en we zijn erg blij dat we het record van het afgelopen jaar hebben bereikt en zelfs hebben overtroffen”, zegt Stefan Koschke, projectleider van CARAVAN SALON. Meer dan 750 nationale en internationale exposanten presenteren zich op 250.000 vierkante meter in 16 hallen en op het buitenterrein van het beurscentrum van Düsseldorf.

    16-08-2023 om 20:08 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-08-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vergeet niet achteruit te kijken
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    15-08-2023 om 19:51 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe Malibu's voor 2024

     Malibu Van: extra aantrekkelijke variant voor het jubileum

    Malibu campers T/I: subtiele upgrade

    Premium bestelwagens, halfintegrale en integrale campers van de hoogste categorie - Malibu dekt met succes de gangbare segmenten van bestelwagens en campers voor veeleisende camperkopers. Een bestelwagen of camper van Malibu is precies goed als je iets meer nodig hebt - het is het merk met echte toegevoegde waarde. De Malibu Van en campers worden voortdurend geüpdatet en daardoor in topvorm en beginnen met upgrades aan het reisseizoen 2024. De focus: een extra aantrekkelijke gezins-voor-4-variant met uitklapbaar dak voor de Malibu Van. Met een nieuw gebouwde, zeer gespecialiseerde fabriek voor de Malibu Van richt Malibu zich op groei en versoepeling van de toeleveringsketens.

    Malibu Van: extra aantrekkelijke variant voor het jubileum

    De Malibu Van was in de zomer van 2013 een van de pioniers van comfortcampers met badkamer. Hij was niet alleen medeoprichter van dit snelgroeiende segment van de camperbranche, maar gaf het met een groot aantal innovaties ook een beslissende vorm. Dit geldt consequent voor praktische ideeën zoals de enorme opbergruimte, de XL Flexibad 1000 of het hoogwaardige meubilair en varieert van baanbrekende plattegronden en nieuwe ruimte-indelingen zoals de GT Skyview en Malibu Van coupé tot de family-for-4, het pop-up dak in een unieke hybride constructie. Geen twijfel mogelijk - de Malibu Van is de camper onder de busjes. De Malibu Van is voortdurend doorontwikkeld en is in tien jaar tijd uitgegroeid tot seriewinnaar bij de verkiezing van camper van het jaar - hij zet daarmee de maatstaf in zijn categorie.

    Malibu zet deze traditie nu voort: de modellen Malibu Van comfort 600 DB en 640 LE zijn nu optioneel verkrijgbaar als family-for-4 met pop-up dak en zijn daardoor nog veelzijdiger. Ze zijn 6,0 of 6,4 meter lang en kenmerken zich door indelingen met een tweepersoonsbed achterin (DB) en eenpersoonsbedden in de lengte (LE). Het exclusief in eigen huis ontwikkelde en geproduceerde pop-up dak heeft een unieke hybride constructie en bestaat uit een GVK dakbedekking, hoogwaardige isolatie en een volledig beklede binnenhuid van aluminium en biedt twee extra slaapplaatsen. De hoogwaardige constructie komt overeen met een volwaardig camperdak, is licht en tegelijkertijd zeer stabiel en beschermd tegen hagel. Malibu biedt nu alle modellen van de Malibu Van compact, comfort,

    Met de vier modellijnen Malibu Van compact, comfort, diversiteit en first class - two rooms biedt Malibu in totaal zeven basismodellen. Ze zijn verkrijgbaar in verschillende uitvoeringen. Alle Malibu Van comfort, diversiteit en eersteklas - twee kamers zijn ook beschikbaar in de exclusief uitgeruste charmante coupé-uitrustingslijn met plafondluifels en verhoogde binnenhoogte in de bestuurderscabine en boven de lounge in plaats van de dakkast in de bestuurderscabine. Hierdoor ontstaat een gevoel van ruimte bijna zoals in een halfintegraal camper. Dit kan tot het uiterste worden doorgevoerd in de exclusieve lijn Charming GT skyview met een grote panoramadakkoepel van de bestuurderscabine tot boven het zitgedeelte en bovendien een verhoogde binnenhoogte in de bestuurderscabine en boven het zitgedeelte.

    Als je alle basismodellen, uitrustingslijnen en de family-for-4-varianten en de verschillende stijlwerelden bij elkaar optelt, kom je op drie dozijn varianten van de Malibu Van. Ze zijn allemaal gebaseerd op de Fiat Ducato met een hoog dak in verschillende lengtes.

    Malibu blijft vertrouwen op de bestelwagen: de populaire Malibu-bestelwagen komt nu uit een nieuwe fabriek in Ormo¸/Slovenië die er speciaal voor is gebouwd. In de eerste uitbreidingsfase vanaf mei zal de nieuwe fabriek een jaarlijkse capaciteit hebben van ongeveer 3.000 Malibu-bestelwagens. Bij de start van de productie zullen er ongeveer 180 mensen in Ormo¸ werkzaam zijn. Hun aantal zal naar verwachting toenemen tot ongeveer 300 werknemers tegen het einde van het eerste volledige productiejaar in 2024. Deze capaciteitsuitbreiding staat enerzijds voor de groeikoers van het merk en moet anderzijds zorgen voor een versoepeling van de toeleveringsketens.

    Malibu Campers T/I

    Ze zijn een voorbeeld van een succesvolle concentratie op het wezenlijke: met bijna tien modellen integrale en halfintegrale campers dekt de huidige generatie Malibu-campers alle essentiële behoeften van de hogere middenklasse. De in 2020 geïntroduceerde Malibu campers hebben zich internationaal bewezen.

    Daarom stelt het huidige programma voor het reisseizoen 2024 zich tevreden met kleine detailwijzigingen. Kenners ontdekken de interne scharnieren voor de buitenste kleppen. Ze onderstrepen de elegante en homogene uitstraling.

    Het aanbod halfintegrale Malibu campers loopt van de compacte, 6,9 meter lange T 430 LE tot de bijzonder ruime T 500 QB met een lengte van 7,4 meter. De indelingen met eenpersoonsbedden in lengterichting en eilandbed, met een gecombineerde badkamer en deelbare ronde douche en een ruime badkamer voldoen aan alle gangbare wensen - ook rijbewijsvriendelijke varianten in de klasse van 3,5 ton. Het spectrum van de geïntegreerde Malibu I reikt van de compacte en handzame I 441 LE, die slechts 6,67 meter lang is, tot de royale I 500 QB met een lengte van 7,5 meter. De plattegronden komen overeen met de stationwagons.

    Alle Malibu-campers zijn meestal gebaseerd op de Fiat Ducato met een plat frame. Met hun hoogwaardige kwaliteit, de eersteklas carrosserieconstructie met elegante dak- en zijwandwelvingen, de hoogwaardige meubelconstructie met dubbele verbindingstechniek, het bestuurderscabine-optiekconcept van de geïntegreerde en een volwaardige dubbele vloerkelder met de grootste opbergruimte ruimte in zijn klasse, ze blijven de norm stellen. Bijzondere aandacht verdienen de Malibu Touring-modellen met een weelderige uitrusting en een flink prijsvoordeel.

    Meer info: Malibu GmbH & Co. KG

    15-08-2023 om 19:49 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-08-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Leren auto rijden
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    12-08-2023 om 19:55 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rijbewijs halen op gelet!

    De rijopleiding zal er in Vlaanderen binnenkort iets anders uitzien. Wie leert rijden, moet langer oefenen en vrije begeleiders zullen opnieuw een vormingsmoment moeten volgen.

    Belangrijk nieuws voor wie binnenkort een rijbewijs wil halen. Op 1 maart 2024 gaan de nieuwe regels rond de rijopleiding in voege. Wie in Vlaanderen zijn of haar rijbewijs wil halen, moet vanaf dan minstens vijf maanden oefenen – waar dat nu slechts drie maanden is. De verlenging van de verplichte oefenperiode geldt zowel voor een voorlopig rijbewijs 18 maanden als 36 maanden, dus zowel voor wie met de rijschool leert rijden als voor wie met een vrije begeleider z’n rijbewijs probeert te halen. Deze minimale oefenperiode moet doorlopen worden door iedereen die na 1 maart 2024 een praktisch examen gaat afleggen. Als je dus voor deze datum je voorlopig rijbewijs hebt gehaald maar pas na die datum het examen gaat doen, moet je toch vijf maanden oefenen.

    Vormingsmoment weer ingevoerd

    Wie ervoor kiest om niet met een rijschool te leren rijden, valt in het regime van een opleiding met een vrije begeleider. Die begeleiders moeten vanaf 1 maart 2024 ook weer een vormingsmoment volgen voordat ze iemand mogen leren rijden. Dat vormingsmoment heeft al eens een tijdje bestaan, maar werd afgevoerd. Nu wordt het dus opnieuw verplicht. Het vormingsmoment is een sessie van drie uur waarin de vrije begeleiders informatie krijgen over hoe ze iemand moeten leren rijden en hun kennis van de wegcode bijgespijkerd wordt. Vooral dat laatste is erg belangrijk, want vaak worden fouten doorgegeven van begeleider op leerling. Het vormingsmoment kan zowel fysiek (in groep) als digitaal gevolgd worden. VAB-Rijschool plant alvast opleidingen in heel wat kantoren, maar zal het vormingsmoment ook digitaal aanbieden.

    Aanpassing maneuvres

    De samenstelling van de groepen manoeuvres die je moet uitvoeren tijdens je rijexamen wordt gewijzigd. Voortaan kun je dus andere combinaties loten.

    De tijd dat je als leerling tijdens een examen alle manoeuvres moest uitvoeren ligt al lang achter ons. Tegenwoordig moet je wel alle manoeuvres kennen en vlekkeloos kunnen uitvoeren, maar je moet er tijdens het examen maar twee effectief doen. Welke dat zijn wordt door loting bepaald. Je krijgt uit twee groepen telkens één manoeuvre. Welke manoeuvres er in die groepen zitten, wordt nu aangepast. Dat komt omdat er in opdracht van de Vlaamse overheid een evaluatie is geweest van de rijopleiding. De inhoud van de groepen ziet er vanaf nu zo uit:

    Groep 1

    • loodrecht ten opzichte van de weg achterwaarts parkeren
    • evenwijdig rechts parkeren tussen twee voertuigen
    • evenwijdig links parkeren tussen twee voertuigen

    Groep  2

    • loodrecht ten opzichte van de weg voorwaarts parkeren
    • in rechte lijn achteruitrijden
    • keren in een smalle straat

    Als je de groepen zo bekijkt zou je denken dat het mogelijk is dat je loodrecht parkeren zowel voorwaarts als achterwaarts kunt loten, maar die twee manoeuvres zullen in de praktijk nooit gecombineerd worden. Welke combinatie je ook loot, de examinator heeft nog altijd de mogelijkheid om de door het systeem voorgestelde selectie aan te passen als één van de manoeuvres niet uitvoerbaar blijkt tijdens het examen.

    Meer info VAB

    12-08-2023 om 19:52 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-08-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alleen vakwerkhuizen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    09-08-2023 om 20:06 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eenvoudig naar Caravan salon Düsseldorf
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Begin je mobiele reis op CARAVAN SALON 

    Beste kampeerliefhebber,

    Ontdek van 26 augustus tot en met 3 september (25 augustus Preview Day) de ultieme vrijheid van mobiel reizen op CARAVAN SALON in Düsseldorf. Tijdens 's werelds grootste vakbeurs voor campers, caravans en uitrusting presenteren meer dan 700 exposanten in 16 hallen de nieuwste trends voor mobiele vrije tijd. 

    Op CARAVAN SALON vind je alles wat de markt te bieden heeft onder één dak: 

    • Vergelijk op locatie het unieke veelzijdige aanbod aan vrijetijdsvoertuigen.    
    • Ontdek de nieuwste accessoires, innovatieve technieken en fantastische reisbestemmingen!
    • Profiteer van de tips voor beginners in de Starterwelt in hal 7  
    • Bezoek in hal 3 de segmenten Travel & Nature en Equipment & Outdoor, inclusief een rally speciaal voor kinderen.    
    • Ontmoet in hal 13 & 14  de toeleveranciers van Technology & Components 

    Ontspannen bezoek met OV 

    Wil je snel en comfortabel naar Düsseldorf reizen? NMBS Internationaal begeleidt u op uw internationale reizen naar Duitsland met de hogesnelheidstreinen ICE en Thalys vanuit Brussel of Luik. U-Bahn 78 brengt je vanuit Düsseldorf Hbf rechtsreeks naar Ingang Noord van het beursterrein.   

    Voor het openbaar vervoer in Düsseldorf kun je een Düsseldorf Ticket bestellen. Dit is alleen mogelijk in combinatie met een

    e-Ticket voor de beurs en tijdens de beursperiode. 

    Voor reizen buiten Düsseldorf, verwijzen we naar de Rheinbahn voor een Eezy-Ticket (beschikbaar in de Rheinbahn App). 

    Meer info: Caroline Sonneville

    Fairwise - België & Luxemburg

    Kerkstraat 108, 9050 GENTBRUGGE

    +32 9 245 01 68 - info@fairwise.be  

    09-08-2023 om 20:03 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-08-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bij rimpelloos water
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    08-08-2023 om 21:33 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sunlight T 670 S Adventure Edition

    Sunlight T 670 S Adventure Edition

    Zoals we kunnen merken neemt Ford Transit meer plaats in bij de verschillende fabrikanten en modellen.

    Sunlight volgt dezelfde trend en fabriceert nu halfintegrale op Ford Transit basisvoertuigen. Nieuw zijn de T680, de T690 L en de T670 S ze hebben verschillende lengtes en drie verschillende indelingen en kregen er nog een langere naam bij “Adventure Edition”. Die typen zijn standaard mooier en beter uitgerust met allerlei toebehoren om het leven aan boord aangenamer te maken voor de bewoners en veiliger te rijden.

    Vertrokken met een 41 mm dik sandwich bodempaneel op het laag chassis van een Ford Transit. 34 mm dik zijn de zijwanden met aluminium buitenplaat. Diezelfde sandwich panelen maar met hagelbestendig materiaal langs buiten werden voor het dak en het achterfront gebruikt. Als isolatie materiaal is het water afstotend EPS gebruikt. De constructie is eenvoudig maar extreem goed in elkaar gezet, met de gebruikte afdichtingen is er weinig kans op water insijpeling. Via links en rechts een deur is de inhoud van de garage goed bereikbaar. In de bodemplaat zijn 2 profielen geschroefd met verstelbare verankeringsringen. Er is LED verlichting en 230 Volt stopcontact. Naast de garage is de koffer voor twee 27 kg gasflessen. De buitendeur heeft een venster en sluit goed, een elektrisch bediend trapje behoort tot de standaard uitrusting.

     Interieur

    Met een eerste blik bij het binnenkomen is de indeling in grote lijnen net zoals vele andere typen en merken. Toch hebben de ontwerpers iets anders gevonden. Meestal staat de badkamer aan de linkerkant van  het interieur en de keuken naast de buitendeur. In de T670 S Adventure Edition is het net omgekeerd. Helemaal achterin is de slaapkamer met twee enkele bedden, één van 2,0 m lang het andere is 8 cm korter. De 12 cm dikke matrassen worden gedragen door lattenbodems. Om er een groot bed van te maken zijn de nodige kussen voorzien alsook een laddertje om gemakkelijk in het vergroot bed te geraken. Onder de voeteinden zijn kleer of bagage kasten. Boven het voeteinde van het rechtse bed is nog een kleerkast voor hangkleren. Achteraan is een decoratieve wand en twee zwanenhals leeslichten. Bovenkasten met witte deuren en donkere handgrepen vormen het bovenste deel van de wand. Links en rechts zijn half open legvakken. Twee groten vensters en een dakluik brengen voldoende licht en lucht in huis.

    Badkamer en keuken.

    Van uit het bed is de badkamer vlakbij. Ze is eenvoudig maar keurig gemaakt en vooral overal met zorg dicht gekit om lekken te voorkomen. Boven de onvermijdelijk knap afgewerkte wielkast is het wastafeltje met een grote spiegel. Links is het draaibaar Thetford wc. Om te douchen een wand weg draaien en de douche cabine komt tevoorschijn. Ze is volledig uit witte kunststof gemaakt, in de douchebak zijn twee aflopen. Een deur belet dat het rond spattend water heel de badkamer nat maakt.

    Van uit de badkamer zijn we al direct bij de donker uitgevoerde L vormige keuken. Onderaan zijn drie zelfsluitende laden en rechts is nog een kast. In het aanrecht zijn 2 kookvuren met elektrische aansteking. In de redelijk grote ronde spoelbak kan veel afwas. Er is slechts een zeer kleine werkoppervlakte overgebleven. Wel kunnen op de lage kast naast de keuken potten, flessen of ander keuken materiaal tijdelijk een plaats vinden. De bovenkast is groot genoeg voor het kleinere keukengerief ze is in wit materiaal uitgevoerd. De deuren hebben donkere handgrepen en onderaan zijn 2 spots geïntegreerd. De hoofdkranen voor de gasafsluiting bevinden zich zichtbaar en goed bereikbaar net onder het aanrecht. Om de drankjes en de voeding koel te ouden beschikt de T670 S Adventure Edition over een 156 l grote absorptie koelkast.

    Zitgroep

    Samen met de cabinezetels en de zitbank voor 2 met veiligheidsgordels en hoofdsteunen kunnen 4 zwervers op stap. Met het aan de wand bevestigde tafelblad zullen ze hun bezigheid hebben. Het is moeilijk te vergroten en de stabiliteit laat veel te wensen over. Hier ook vinden we hetzelfde type bovenkasten als in de keuken en de slaapkamer. Een hefbed met comfortabele matras en een afsluiting belet dat kinderen er zouden uit vallen. In de zitbank is een 95 Ah batterij geborgen samen met een Truma C 6 die voor warme voetjes zorgt tijdens de koude dagen.

    Samen gevat

    De Sunlight T670 S Adventure Edition is voor zijn prijs een interessante  kampeerauto geschikt voor een paar eventueel met 1 of 2 kinderen. Zeer goed afgewerkt met een aangenaam interieur al ontbreekt er wat luxe uitrusting, dat bepaalt echter de prijs. Wel is hij zo goed als compleet uitgerust, men kan instappen en vertrekken voor een zwerftocht zowel in de zomer als tijdens de koude winterdagen. Hier en daar zijn nog een paar foutjes die de fabrikant eens moet bekijken.

    Meer info: www.sunlight.de

    Technische gegevens.

    Basisvoertuig: Ford Transit met laag chassis.

    Motor: 2,0 l turbo diesel 130 pk

          Zes versnellingen

    MTM:  3.500 kg

    Leeg gewicht:  2.840 kg

    Afmetingen:L X B X H:6,99 x 2,32 x 2,93 m

    Bedden: 2,04 x 0,82 m

            1,92 x 0,81 m

    Basis prijs: ongeveer  68.000 euro.

    08-08-2023 om 21:31 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-08-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Niets anders dan vakwerkhuizen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    06-08-2023 om 20:00 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fendt Tendenza 560 SFDW

     Fendt Tendenza 560 SFDW

    De Tendenza van Fendt behoorde net niet tot de topklassen. Met zijn huidige aanpassingen komt hij weer een stapje dichter bij.

    De Tendenza profiteert mee van de Fendt modernisering. Alle reeksen hebben de nieuwe stijl koetswerk van de Diamant. Dat de stahoogte in het interieur bijna 2 m is valt nauwelijks op aan de buitenkant.

     Koetswerk

    Alleen aan de bronskleurige decorlijnen en de tentprofielen boven de ramen merkt men het verschil tussen de Tendenza, de Diamant en andere reeksen. Fendt blijft zich houden aan de hamerslag buitenplaat voor de zijwanden. Om de fronten voor en achter mooie vormen te geven zijn ze in kunststof uitgevoerd. De achterlichten gevormd door een smalle rode strook over de volle breedte van de Tendenza met op het einde een krul geeft een chique effect aan het front. Alle verplichte functies zoals vaste, stop, mist lichten en pinkers zijn er in verwerkt. De ingebouwde LED’s geven een fel licht ten goede van het achter op komend verkeer. Vooraan in het licht gebogen front is een groot venster en de disselkoffer met een deksel dat ver open gaat. In de koffer zijn verankeringspunten voor gasflessen, watertank en reservewiel. Het interieur wordt afgesloten met een stevige deur inbegrepen een goed slot, venster en afvalbakje. Daarnaast is het universele stopcontact ingebouwd voor de aansluiting van stroom en TV antenne.

     Hoewel het moderne meubilair niet direct aan Fendt doet denken zijn de afwerking en de gebruikte materialen perfect. Bovenkasten hebben gelakkeerde deuren met onderaan een smal profiel als afwerking. Wanden in houtdecor hebben een gepast contrast met de licht grijze kleur van de deuren. Kussens van de zitgroep zijn grijs voor de rug en blauw voor de zittingen. De ontwerpers van Fendt hebben zich voor de Tendenza 560 SFDW gehouden aan een van de succesrijke indelingen. Achterin staat een eilandbed vooraan een U-zitgroep met centraal gelegen de ruime badkamer en naast de buitendeur de keuken. In een 6 m lang interieur heeft men de mogelijkheid om wat meer plaats te voorzien voor een eilandbed. Het is 1,5 x 1,98 m groot en heeft een zevenzone koudschuim matras. Hij biedt genoeg plaats en comfort voor een paar. Het hoofdeinde kan wat omhoog klappen en wordt het bed korter, zo kan men beter bij de kleerkasten naast het bed. Boven het hoofdeinde zijn bovenkasten, een open bergvak en leeslampen. Twee grote vensters en een dakluik laten voldoende licht en lucht binnen in de slaapkamer.

    In verhouding van zulk een grote caravan is de keuken redelijk klein, toch groot genoeg voor een twee persoons bezetting. Ze is hoekig doch degelijk uitgevoerd, de lichtgrijze kleur misstaat niet. In het aanrecht zijn drie kookvuren en een rechthoekige spoelbak geplaatst met een zwarte plaat af te dekken. Vooraan blijft een smal stukje over als werkblad. Onderaan zijn drie laden, samen met de 2 deurige bovenkast voldoende plaats voor het keukengerief van de bewoners. Licht en stopcontacten zijn voorzien. Naast de keuken staat een Dometic 154 l grote koelkast op een verhoog.

    Op plaats voor de badkamer heeft de fabrikant niet bezuinigd. Ze is zo breed als heel de keuken aan de overkant. Een elegant wastafeltje uitgevoerd in witte kunststof staat onder het venster. Onderaan in houtdecor zijn open bergvakken en de met hout afgewerkte wielkast. Op het vaste wc hebben zelfs groten kampeerders voldoende beenruimte. In het middenvak is ruimschoots plaats om zich om te kleden. We vragen ons echter af waarom die hoge opstap naar de douchecel noodzakelijk is.

    Komen we zo stilaan in de al even schitterende moderne zitgroep. Rondom zijn bovenkasten met grijze deuren zoals we in de slaapkamer gezien hebben. Door de drie vensters heeft men een panoramisch uitzicht. Voor de gezelligheid heeft ieder venster een gordijn, feitelijk meer bij avond als het buiten donker is. In de hoeken zijn kleine schappen met een leuk lichtje. Grijze rugkussens en blauwe zitkussens  bieden een goed zitcomfort. Het 0,76 x 0,96 m grote tafelblad wordt door een ‘automatische poot’ gedragen. Een beetje voorzichtigheid is aan te raden want het tafelblad durft wel eens onverwachts omhoog of omlaag bewegen. Het blad is alleszins groot genoeg voor een eventuele bezetting van vier personen. In de linkerbank is een Alde warmwater verwarming geïnstalleerd, zij bediend ook de vloerverwarming. Het zal dus best aangenaam vertoeven zijn in de Tendenza 560 SFDW gedurende winterse dagen. Zoals je kan verwachten heeft Fendt overal voor sfeer en/of voldoende licht gezorgd.

    Samen gevat.

    Zulk een bijna 8 m lange Fendt koop je niet voor een prikje. Reken er op dat je voor de standaard uitvoering al rond de 45.000 euro op tafel moet leggen. Daar komt allicht nog een paar duizend euro bij voor pakketten. Je bekomt voor dit geld een caravan van de bovenste plank. Inrichting en koetswerk is vakmanschap waar niets op aan te merken valt. Daarbij krijg je een gezellig modern interieur, veel bewegingsruimte en meer dan genoeg plaats voor bagage.

    Technische gegevens.

    L X B X H: 7,72,x 2,5x 2,66 m

    Lengte interieur: 5,95 m

    Bed: 1,96 x 1,5 m

    Dikte dak: 39 mm

          Wanden: 31 mm

          Vloer 47 mm

    Gewicht: MTM 2.000 kg

    Leeg gewicht: 1.530 kg

    Verwarming: Alde warmwater met vloerverwarming    en boiler.

    Meer info.www.fendtcaravans.de

              www. decuyper.com   

    06-08-2023 om 19:58 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!