Inhoud blog
  • een interieur
  • even een ander werkje
  • De terrassen zijn nog leeg
  • zomer aan de Bodensee
  • Pretpark
  • Een toren met kleintjes
  • Een nieuwe MAXIA bij Hobby
  • Leuker met een boot
  • Opletten in Spanje
  • Een mooie hoek
  • Subaru valt in de smaak
  • Waarom?
  • Zwerfauparkeerplaats reserveren
  • Achter de bloemen
  • De nieuwe ITrend van Dethleffs
  • Veel verschillende
  • Een nieuwe versie van een Niesmann-Bisschoff
  • Opgepast !!
  • Rijdt niet te snel !!!!!
  • niet te snel rijden
  • Hobby caravans in de kijker
  • Feest in de stad
  • Fietsen in Belgiê
  • Een oude granaat werper
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    20-11-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sun living A 70 DK Kennis making

    Sun-Living A 70 DK      

    Een ruime kampeerauto met stapelbedden en 2 zitgroepen, een ideaal voor gezinnen met kinderen.

    Hoewel overal de silhouette van een alkoofmodel op verkeer en andere borden prijkt is het bijna het minst verkochte type. Nochtans zijn ze redelijk goed uitgerust evenwel met een sober interieur en een aankoopprijs die best meevalt.

    Opbouw

    De opbouw van de Sun Living bestaat uit 31 mm dikke wanden met hagelbestendige buitenbeplating. De bodem is zelfs 41 mm dik. Heel de opbouw is keurig afgewerkt, kofferdeksels passen en sluiten goed, de overgang van stuurcabine naar opbouw is nauwkeurig aangepast en waterdicht. Een Fiat Ducato als basisvoertuig met een 120 pk sterke dieselmotor zorgt dat de zwervers zonder problemen op hun bestemmingen komen, met een kleine optie voor een 140 pk sterke dieselmotor zal het vlotter kunnen. Buiten ABS bezit de A 70 DK nog een hele winkel aan elektronische veiligheid snufjes.

    Interieur

    Bij het binnen komen heb je al direct een indruk van ruimte, de dubbele centraal geplaatste zitgroepen plus het zicht in de openruimte van de alkoof zijn daar niet vreemd aan. De bovenkasten zijn verzorgd, hebben witte deuren met grote handgrepen. Het past best bij de grijze uitvoering van de zitgroepen, waar plaats is voor zes reizigers. Van beide zitgroepen kan men nog bedden maken. Van bedden gesproken, achterin zijn 2 slaapplaatsen en in de alkoof kunnen ook nog eens 2 reizigers hun bedje maken. Om een gemakkelijke doorgang van de stuurcabine naar de wooncel te creëren kan de alkoofbodem naar voor kantelen met behulp van een veersysteem. Dus met zes overnachten en met zes aan tafel zitten kan. Op enkele plaatsen zijn profielen om LED’s op de gewenste plaats te schuiven. Een USB stopcontact is men niet vergeten. Het onderste stapelbed kan omhoog klappen en komt er veel ruimte vrij. Ze is eveneens bereikbaar via een buitendeur om fietsen of ander groot materiaal door te laten.

    Keuken en badkamer.

    Tussen buitendeur en stapelbedden staat de keuken met 3 kookvuren en spoelbak. Onderaan en boven zijn kasten. Om het werkblad te vergroten kan men een blad van 30 x 36 cm aan de zijkant omhoog klappen. Tegenover het keukenblok is een natte cel geïnstalleerd. Om plaats te winnen klapt het wasbakje boven de wc omhoog. In de spiegelkast kunnen toilet artikelen en vooraan is de douche.

    Technische gegevens

    L X B X H    6,99 x 2,32 x 3,09 m

    Rijklaar gewicht 2.950 kg

    MTM 3.500 kg

    Meer info: www.sun-living.com















    20-11-2020 om 16:52 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-11-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Reisemobil Union geeft informatie

    De Reisemobil Union geeft informatie Reisemobil Union gedigitaliseerd


    Nieuw media-offensief 2021
    Nieuwe APP, nieuw elektronicamagazine,
    nieuwe nieuwsbrief, nieuwe homepage

    De voortschrijdende digitalisering wereldwijd, die door de pandemie een onverwachte impuls heeft gekregen ontvangen, laat de Reisemobil-Union niet onaangetast. Integendeel, ze doen het en laat zelfs heel duidelijke sporen na. Dus het was tijdens de jaarlijkse algemene vergadering van dit jaar
    een concept van een media-offensief ontwikkeld door het presidium voor de aanwezigen
    Leden voor goedgekeurd en aangenomen. Het nieuwe mediaoffensief van de RU 2021 ziet er als volgt uit:
    Maandelijks verschijnt er een elektronische nieuwsbrief, die ook op korte termijn beschikbaar is, afhankelijk van of deze up-to-date is een speciale nieuwsbrief kan worden ondersteund.
    Ieder kwartaal verschijnt er een elektronisch (bladercatalogus) verenigingsblad
    Iedereen kan het downloaden als printverzoek.
    De homepage wordt volledig herzien en technisch geüpgraded, zodat deze up-to-date  lijkt te zijn afgestemd op elk elektronisch ontvangend apparaat.
    Er is nieuw een RU-APP ontwikkeld, die leden verschillende handige aanbiedingen zal bieden, zal helpen en vooral nieuwe leden voor de RU inspireren.
    Facebook en Instagram worden intensiever gebruikt door de Reisemobil-Unie. Met regelmatig nieuwe en informatieve artikelen zijn voornamelijk gericht aan nieuwe leden. Beide platformen kunnen en moeten ook door alle leden worden gebruikt voor de uitwisseling van informatie.

    18-11-2020 om 20:52 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-11-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Minder Pedelecs op straat
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Minder Pedelecs in België

     Inschrijvingen speed pedelecs dalen voor tweede opeenvolgende maand
     “Na een sterke zomer daalden de inschrijvingen van speed pedelecs niet alleen in september maar nu ook in oktober – meer bepaald met -6,8 %. Voor de volledige periode januari-oktober bedraagt de daling -6,9 % t.o.v. de eerste 10 maanden van vorig jaar,” zegt Filip Rylant, woordvoerder van TRAXIO. “De daling doet zich voor in de provincies Antwerpen, Vlaams-Brabant en Oost-Vlaanderen evenals in Brussel. Deze provincies nemen samen niet minder dan 71,4 % van de Belgische inschrijvingen voor hun rekening. Goed nieuws is dat alle andere provincies erop vooruitgaan. In totaal zijn er dit jaar nu 10.904 speed pedelecs ingeschreven. ”
     
    Redenen voor de daling
    De daling van het woon-werkverkeer en van de files tijdens de Covid-19 pandemie is een doorslaggevende factor bij de verminderde verkoop op de as Antwerpen-Brussel-Gent. De semi-lockdown die net is gestart, zou deze tendens verder kunnen versterken.
    Ondertussen dalen de stocks van beschikbare fietsen in België zienderogen. Tenzij de vooruitziende fietshandelaar nog voldoende fietsen heeft, moet men rekening houden met leveringstermijnen van weken of zelfs maanden - dit vooral voor de buitenlandse en in het bijzonder de niet-Europese merken. De Belgische merken proberen hun productie op te drijven, maar ook zij kennen problemen indien zij afhankelijk zijn van buitenlandse leveranciers voor bepaalde onderdelen. Gelukkig zal een aanzienlijk aantal fietsen de volgende weken nog een eigenaar kunnen vinden.
    Ook de aanhoudende weigering van FOD Mobiliteit om het digitale platform WebDIV voor de inschrijving van speed pedelecs open te stellen, blijft een rem zetten op de verkoop aan bedrijven en de verdere groei van dit segment.
    Particulier en bedrijf/leasing
    Door de terugval van het aantal leasing speed pedelecs, blijft nipt meer dan de helft van alle speed pedelecs dit jaar ingeschreven door particulieren (52,5 %) terwijl het aandeel leasing zakte naar 30,7 %. Op enige afstand (16,8 %) volgen de inschrijvingen op naam van een bedrijf.
    Meer info TRAXIO

    14-11-2020 om 20:48 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-11-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waar mag ik met een dieselkampeerauto rijden?

    Het is ingewikkeld.

    Het wordt in veel landen als maar moeilijker om met een dieselwagen rond te rijden. Het bouwjaar en de euro normen spelen een belangrijke rol. Moesten die regeltjes voor alle steden en landen in Europa het zelfde zijn zou dat wel eenvoudiger zijn voor de reizigers. Maar neen iedere stad heeft zijn eigen milieuzones wat betreft de toegang van diesel en soms van benzine wagens. We bekeken er enkele, hebt u vrienden in Nederland is het een aanrader om ze op de hoogte te brengen van de Belgische dieselpuzzel.

    Amsterdam

    Oude dieselauto’s mogen Amsterdam niet meer in. De gemeente wil hiermee de luchtkwaliteit in de stad verbeteren. Het verbod is op 1 november ingegaan en geldt voor personen- en bestelauto’s die voor 2006 zijn gemaakt. De begrenzing van deze milieuzone is de Ring A10. Op de Ring A10 rijden is wel toegestaan. Op de site van de gemeente is met een kentekenchecker te controleren of het voertuig de milieuzone in mag rijden.

    Geen boetes

    Tot 1 maart 2021 worden nog geen boetes uitgeschreven, maar worden waarschuwingsbrieven verstuurd als een dieselvoertuig dat niet aan de eisen voldoet in de milieuzone rijdt. Op deze manier gunt de gemeente Amsterdam bestuurders tijd om te wennen aan de nieuwe regels.

    Uitzondering

    De NKC berichtte al eerder dat bewoners in de milieuzone die een kampeerauto hebben met de aanduiding SA op het kenteken een vrijstelling hebben. Zij mogen na 1 november de stad wel in- en uitrijden met hun kampeerauto.

    Het Belgische gewest Wallonië gaat vanaf 1 januari 2023 oudere benzine- en dieselvoertuigen weren. Het verbod gaat gelden voor het gehele gebied en zal in fases worden ingevoerd.

    Vanaf begin 2023 zijn het allereerst de voertuigen van voor 1996 met een euronorm van 0 of 1 die de lage-emissiezone niet meer in mogen. Vanaf 2024 worden voertuigen met een euronorm 2 uitgesloten. Vanaf 2025 zijn voertuigen van voor 2005 niet meer welkom. Voor voertuigen van voor 2010 geldt dit vanaf 2026 en vanaf 2028 voor diesels met euronorm 5. Vanaf 2030 mogen voertuigen met een euronorm 6 Wallonië niet meer in.

    Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Zo geldt het verbod niet voor voertuigen die minder dan 3.000 kilometer per jaar rijden, ongeacht euronorm of leeftijd. Voor oldtimers wordt nog aan een regeling gewerkt.

    Steden in Wallonië stellen mogelijk al eerder een milieuzone in. Namen en Eupen hebben hier plannen voor.        

      

    Verbod gaat in per:

      
      

    Diesel

      
      

    Benzine

      
      

    Voertuig uit jaar:

      

    1-1-2023

    euronorm 0 of 1

    euronorm 0 of 1

    < 1996

    1-1-2024

    euronorm 2

    euronorm 2

    1997 - 2000

    1-1-2025

    euronorm 3

    euronorm 3

    2001 - 2005

    1-1-2026

    euronorm 4

    euronorm 4

    2006 - 2010

    1-4-2028

    euronorm 5

    Toegestaan

    2011 - 2015

    1-1-2030

    euronorm 6

    Toegestaan

    2015 - 2019

    Bron: www.wallonie.be

    in België is een nauwelijks te bevatten woud van regels rond milieuzones ontstaan. Met onder meer als gevolg dat bonnenmachines overuren maken. Voor zwerfautomobilisten geldt in Brussel een uitzondering, maar ook daar moeten zij op hun hoede zijn.

    Vooral buitenlandse bezoekers aan Gent moeten goed opletten. Sinds 1 januari 2020 gelden daar dezelfde regels als in Antwerpen: diesels tot en met Euro-klasse 4, gebouwd voor 2010, mogen de stad niet meer in, net als benzineauto’s lager dan Euro-klasse 2, gebouwd voor 1996. Wie wel de stad in wil met een dergelijke auto, mag dat maximaal acht keer per jaar met een dagpas, verkrijgbaar voor 35 euro.

    Proefperiode voorbij

    Maar anders dan in Antwerpen moeten eigenaren van auto’s met een Nederlands kenteken hun auto registreren voordat ze de stad inrijden, ook als deze aan de nieuwste eisen voldoet. Dit op straffe van een boete van 150 euro. De maand januari is gebruikt om waarschuwingen uit te delen, maar sinds 1 februari is het menens. Hoeveel er tegen de lamp zijn gelopen heeft Gent nog niet vastgesteld, maar in januari bleken er volgens cijfers van de gemeente per dag gemiddeld 150 auto’s uit Nederland nietsvermoedend de stad in te rijden. Anders dan de Belgen werden zij er niet op gewezen dat dit niet mag. De boete wordt echter wel bezorgd.

    Uitzondering voor Nederlandse voertuigen

    Voor Antwerpen en Brussel liggen de regels iets soepeler: ook daar moeten buitenlandse kentekens vooraf worden geregistreerd, maar voor Nederlandse auto’s geldt een uitzondering. Waarom dat niet voor Gent geldt, kan een woordvoerder niet uitleggen. Ook voor de ANWB is dit een raadsel en de club zet zich ervoor in om een einde te maken aan dit onderscheid. ‘Het schijnt dat je tegenwoordig kunt afstuderen op milieuzones in België’, grapt een woordvoerder. Om het geheel overzichtelijk te houden, mogen alle kampeerauto’s de binnenstad van Brussel in, op voorwaarde dat het kenteken is geregistreerd. Deze regel geldt echter weer niet in Antwerpen en Gent.

    De gemeente Gent verwacht jaarlijks zo’n 6 miljoen aan boetes op te strijken.

    Enkele verkeersborden die u kunt tegen komen onderwag













    13-11-2020 om 21:37 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-11-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dethleffs Kennis making

     

    Dethleffs Camper 500 QSK

    Wij kozen de Camper 500 QSK een caravan indeling zeer geschikt voor een gezin met twee kinderen.

    Trouwens heel de Camper reeks is ontworpen voor gezinnen met en zonder kinderen. Ze bestaat uit 12 verschillende uitvoeringen, naar gelang de grootte en indeling vinden 3 tot 8 reizigers er een volwaardige slaapplaats. De Camper 500 QSK heeft achteraan een stapelbed en voorin een vast dubbel bed. Om voor de nacht nog twee plaatsen bij te creëren kan men de centrale zitgroep tot twee persoons bed ombouwen. Goed slapen met zes personen is Ok. echter met zes aan tafel is zeer krap, zeker als de kindjes groter worden.

    Voor grote gezinnen is het belangrijk dat er voldoende bergruimte is zeker als er een stel kinderen mee op reis gaan. Zij hebben zo van dat speelgoed meestal niet zwaar, het neemt wel veel plaats in. Een paar kleine fietsen, misschien nog een kinderwagen en kinderstoeltje om er maar enkele op te noemen. Natuurlijk moeten voor de ouders nog kampeerstoelen en tafel mee. Veel van die zaken kunnen in de koffer onder het dubbel bed. Omdat er nog meer bagage een plaats moet vinden hebben de ontwerpers van Dethleffs het onderste van de stapelbedden zodanig uitgekiend dat het omhoog kan klappen en zelfs zo blijft staan. Men kan er een fiets of ander groot sporttuig zetten tijdens de verplaatsingen. Dit vak is eveneens langs buiten bereikbaar. We zijn nog niet aan het einde van de bagageruimte, in de banken van de zitgroep kan nog een heel pak bagage. Kleine zaken verdwijnen in de bovenkasten in bijna heel de caravanrond. Komen we aan de knappe badkamer met een breed wastafeltje en wc. Ze is rijkelijk voorzien van diepe kasten waar alle badkamer accessoires in verdwijnen.

    Keuken

    De keuken met een lichtgrijs aanrecht is voldoende uitgerust met 3 kookvuren, gootsteen en een 142 l grote koelkast. Onderaan zijn 2 laden, een apothekerslade. Voor het lichte keuken gerief is genoeg plaats in de bovenkasten. Aan de zijkant is er een klapblad om de werkoppervlakte te vergroten.

    s’Nachts of beter gezegd voor de avond kunnen de kinderen zelf de leuke lichten met dierenmotief aan en uit doen. Afsluiten van de kinderafdeling laten we best over aan de ouders.

    Voor daglicht en ventilatie zorgen dakluiken en vensters, terwijl de Truma met ringverwarming voor een aangename temperatuur zorgt.

    Samen gevat

    De Dethleffs Camper 500 QSK is zonder veel franjes uitgerust zeer goed geschikt voor families met twee kinderen.

    Meer info www.dethleffs.de











    12-11-2020 om 21:02 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-11-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meer tweedehandsvoertuigen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Tweedehandsvoertuigen zetten opmars verder in oktober
     
     Net zoals de voorgaande maanden doen de inschrijvingen van tweedehandsvoertuigen het beter dan deze van nieuwe voertuigen, die andermaal rake klappen moeten incasseren. Dit fenomeen zien we over alle categorieën heen: auto’s, motorfietsen en bedrijfswagens.
    Filip Rylant, woordvoerder van TRAXIO, vat de situatie als volgt samen : “Na een goede septembermaand vallen de oktoberinschrijvingen van nieuwe personenwagens met -9,2% terug. Tweedehandswagens daarentegen blijven goed scoren en na 4 maanden van sterke groei werden er in oktober toch nog +2,3% meer ingeschreven dan vorig jaar. De inschrijvingen van lichte bedrijfsvoertuigen houden deze maand stand, zowel bij de nieuwe (+2,1%) als de tweedehandse (+4,8%). De nieuwe zware bedrijfsvoertuigen doorworstelen een moeilijk jaar met ook in oktober verliescijfers terwijl de zwaarste tweedehandse vrachtwagens het deze maand wel goed doen. Bij de motorfietsen zien we een kentering: de inschrijvingen van nieuwe motorfietsen zijn de afgelopen maand gedaald tot onder het niveau van vorig jaar (-1,3%) en ook de explosieve cijfers van de tweedehands motorfietsen zijn in oktober behoorlijk getemperd maar blijven positief (+5,8%). De hamvraag blijft nu hoe groot de impact van de strengere coronamaatregelen zal zijn: in de praktijk is immers enkel online verkoop mogelijk. De sector verwacht zich alvast aan een moeilijke maand november qua verkoop en dat zal zich ook vertalen in de inschrijvingscijfers. Ondertussen kunnen bestelde voertuigen wel afgeleverd en ingeschreven worden waardoor dat zal de verliescijfers op papier voorlopig nog even worden getemperd.”

    Meer info TRAXIO























     


    Bijlagen:
    2de hands KL.jpg (106.4 KB)   

    08-11-2020 om 21:03 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-11-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Adria Adora de caravan van het jaar in NL

    Caravan van het jaar 2021

    Adria Adora.

    Jaarlijks wordt door het Nederlandse tijdschrift “Kampeer en caravan Kampioen” , men noemt het soms de bijbel voor de kampeerders wegens de vele technische en andere nuttige artikels die met caravanen te maken hebben publiceert, “de” caravan van het jaar 2021 gekozen.

    Na wikken, wegen en bekijken werd door de jury de Adria Adora als “de” caravan op de troon gezet.

    Volgens de uit zes gespecialiseerde kampeerjournalisten bestaande jury waren een aantal veranderingen en verbeteringen aan de Adora doorgevoerd voor de modellen 2021 wat hem tot winnaar maakte.

    Opvallend is het gewijzigde voorfront met futuristisch ogende voorspoilers links en rechts, dat verminderd de luchtweerstand tijdens het rijden en verbetert de rijstabiliteit. De achterbumper en de verticaal tot aan het dak rijkende handgrepen verminderen de wervelwinden achteraan. Tussen de voorspoilers is het glasoppervlak tot ver op het dak doorgetrokken. Dat geldt voor alle Adora types. Nieuw is zeker het panorama venster in de ronding van dak en achterwand. Alle modellen hebben een knap ogend interieur en bieden veel leefruimte. De bergruimtes zijn verbeterd met handige laden, de geoptimaliseerde natte cel heeft zelfs sfeerverlichting gekregen.

    Voor de keuken hebben de ontwerpers van Adria, die nu tot de grote familie van de Trigano groep behoort, een nieuw concept bedacht. Ze heeft andere kleuren dan de meubelen van het woon- en slaapgedeelte. Bovenkasten met holstaande deuren, zes zelfsluitende laden en een flessenkast met manden zijn er vakkundig in verwerkt. Rondom zijn aluminium profielen waaraan je legplankjes kan vastmaken. Afhankelijk van de indeling is er een ruime zitgroep.

    De Adora 613 PK viel in het oog met zijn stapelbed achterin dat je kunt ombouwen tot een loungehoek voor de jeugd.

    Technische gegevens voor de Adora reeks

    10 indelingen

    Totale lengtes van 6,75 m tot 8,76 m

    Rijklaar gewicht van 1.318 kg tot 1.776 kg











    06-11-2020 om 20:55 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-11-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zorg voor propere afvaltanks

    Voor een lange, schone en frisse levensduur van uw tanks!

    Thetford presenteert Duo Tank Cleaner Concentrated, wederom een nieuw lid van de concentrated familie. Verlengt levenscyclus van uw tanks en geen nare geuren meer. Gebruikt u ook regelmatig toiletvloeistoffen en grijswatertank vloeistoffen? En ervaart u na enige tijd toch nog nare geurtjes? Hebben de level indicatoren van de grijswatertank of de afvaltank een storing of is het schuifmechanisme van uw afval tank geblokkeerd en moeilijk te openen? Norbert van Noesel, Marketing Manager van Thetford: “Hier is een eenvoudige uitleg voor. Zowel het grijs water als het zwart water hebben de eigenschap om aangekoekt vuil, vetresten en kalkaanslag achter te laten. Storing van de technische onderdelen in de tanks en een onaangename geur kan hiervan het gevolg zijn, wat niet opgelost kan worden door het regelmatig gebruik van een toiletvloeistof en een regulier product voor het grijs water. In deze situatie is het tijd voor een grondige reiniging! Thetford’s Duo Tank Cleaner Concentrated is hiervoor de oplossing. Dit onderhoudsproduct verwijdert aangekoekt vuil, vetresten en kalkaanslag, verlengt de levensduur van uw tank en zorgt ervoor dat u geen nare geurtjes meer ervaart.” Concentrated familie Net als de andere producten in de concentrated familie is de nieuwe Duo Tank Cleaner Concentrated een geconcentreerde vloeistof. Van Noesel: “Dit nieuwe product is speciaal ontwikkeld om zowel de grijswatertank als de afvaltank te reinigen. In vergelijking met de bestaande Cassette Tank Cleaner, biedt de nieuwe Duo Tank Cleaner Concentrated een nog betere verwijdering van kalkaanslag en lost het vetafzettingen nog beter op.” Na introductie van Duo Tank Cleaner Concentrated zal de Cassette Tank Cleaner (die alleen voor de afvaltank kon worden gebruikt) uit het assortiment worden gehaald. Doseren juiste hoeveelheid vloeistof is essentieel! Zoals met alle vloeistoffen is een juiste dosering essentieel. Bij gebruik van Duo Tank Cleaner Concentrated mag u niet vergeten dat de dosering afhankelijk is van welke tank u wilt reinigen. *Voor de afvaltank gebruikt u 1 dosering van 200 ml Duo Tank Cleaner Concentrated aangevuld met 5 liter handwarm water. Schud hierna de tank meerdere malen zodat ook alle technische onderdelen aan de binnenzijde in contact zijn geweest met de vloeistof. Wanneer u de afvaltank leegt na minimaal 16 uur, zullen aangekoekt vuil, vetresten en kalkaanslag verdwenen zijn. Een schone en fris ruikende afvaltank is het resultaat. Voor de grijswatertank gebruikt u 1 dosering van 600 ml Duo Tank Cleaner Concentrated via de gootsteen of de doucheafvoer, aangevuld met 50 liter (bij voorkeur handwarm) water. Het advies is om hierna minimaal 1 uur te rijden met uw voertuig. Wanneer u de grijswatertank leegt na minimaal 16 uur, zullen aangekoekt vuil, vetresten en kalkaanslag verdwenen zijn. Een schoon en fris ruikende grijs watertank is het resultaat. Van Noesel: ‘De inhoud van een fles Duo Tank Cleaner Concentrated is 800 ml wat gebruikt kan worden om 4x uw afvaltank te reinigen of een combinatie van 1x grijswatertank en 1x afvaltank. Voor het beste resultaat adviseren wij om Duo Tank Cleaner Concentrated 2 tot 3 maal per jaar te gebruiken. Duo Tank Cleaner Concentrated is vanaf het seizoen 2021 verkrijgbaar! Alle Thetford produkten zijn wereldwijd verkrijgbaar via locale dealers. Wil je weten waar je de dichtstbijzijnde dealer vindt? Gebruik de speciale dealer zoekfunctie op www.thetford.com.

    Meer informatie: www.thetford.com.

    Bij de foto's

    Een kijkje op het asortiment vloeibare producten van Thetford , ze hebben allen een bepaalde funktie in de tanks.

    De Duo tank cleaner is het nieuwste product





    05-11-2020 om 20:41 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-11-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kampeerauto's zijn veilig om u te verplaatsen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     Mobiliteitssector staat klaar om noodzakelijke verplaatsingen te blijven garanderen

    De mobiliteitssector, hier vertegenwoordigd door FEBIAC, RENTA en TRAXIO, vraagt de overheid uitdrukkelijk om, in het belang van de ondersteuning van alle kritische dienstverlening, geen bijkomende beperkende maatregelen te nemen voor hun sector.
    De ervaring van de lockdown dit voorjaar heeft immers aangetoond hoe belangrijk het is om over een mobiliteitsoplossing te beschikken, ook wanneer het recht om zich te verplaatsen heel beperkt maar soms cruciaal is.
    De sector hanteert duidelijke protocollen waar de leden zich strikt aan houden. Daardoor zijn de bedrijven die actief zijn in de invoer, verdeling, verkoop, verhuur, fabricage, constructie en herstelling van auto’s, bedrijfsvoertuigen, kampeerauto’s,motorfietsen, fietsen, machines voor bouw en goederenbehandeling, banden en depannage perfect in staat om alle regels voor veiligheid, hygiëne en social distancing te garanderen.
    Bovendien vervult de mobiliteitssector een essentiële dienst aan de maatschappij in het algemeen. Het is evident dat dit gebeurt met voertuigen die bijvoorbeeld alle nodige onderhoud en herstelling hebben genoten. Dat kan enkel gegarandeerd worden mits het operationeel houden van de branche.
    Een sluiting van de bedrijven in de mobiliteitssector zou bovendien een ongekende impact hebben op de economische activiteit en overheidsinkomsten (uit onder andere taksen en btw).
    De mobiliteitssector onderkent de ernst van de huidige gezondheidstoestand en bevestigt nogmaals zijn engagement voor een strikte naleving van alle regels en rekent erop dat de activiteiten kunnen blijven doorgaan zoals dat tot op heden het geval was. De sector merkt dat in de buurlanden de activiteiten van de mobiliteitssector alvast als essentieel worden beschouwd.
    Persbericht TRAXIO

    03-11-2020 om 20:10 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-11-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe koelkasten bij Thetford

    Thetford biedt nieuwe koelkasten aan.

    Keuze vrijheid, dat is wat we bieden met de nieuwe T2000 12V serie, 100% elektrische koelkasten. Met 5 nieuwe modellen biedt deze serie een alternatief voor de meest voorkomende gas absorptiekoelkasten en tevens 2 speciale voor compacte zwerfauto’s. Met een 2020 gereguleerd diepvriesvak, automatische temperatuurregeling, een gebruiksvriendelijk bedieningspaneel en het vermogen van een 12V compressor, is de T2000 serie de perfecte match voor iedere kampeerauto, caravan. De nieuwe standaard Thetford heeft een aantal belangrijke verschuivingen vastgesteld in de zwerfauto en caravanmarkt, zoals een groeiende focus op zorgeloos reizen, elektrificatie en de behoefte aan alle comfort van thuis in de kampeerauto of caravan. De nieuwe T2000 12V reeks voldoet volledig aan deze vraag en kan hiermee weleens de nieuwe standaard worden. In vergelijking tot de gas absorptiemodellen biedt de T2000 12V reeks betere prestaties, een lichtere koelunit en een groter bruikbaar volume. Aanpassen aan omstandigheden. Flexibel zijn is belangrijk in de vrijetijdsmarkt. Stelt u zich eens de mogelijkheid voor dat u kunt kiezen tussen 3 verschillende temperatuurinstellingen voor uw vriesvak die perfect aansluiten op uw behoeften op dat moment. Daarnaast heeft u zelfs de mogelijkheid om uw vriesvak uit te schakelen zodat u tot 45% energieverbruik kunt besparen. Zo creëert u weer meer ruimte die gebruikt kan worden voor producten die bewaard moeten blijven maar geen sterke koeling nodig hebben. Dit is wat het diepvriesvak van de T2000 reeks u kan bieden, efficiënt in energiegebruik en bruikbaar in volume. Door de automatische temperatuurregeling (ATC) meet de T2000 reeks de temperatuur op drie verschillende plaatsen (de omgevingstemperatuur, het koelgedeelte en het diepvriesvak) om optimale koelprestaties te waarborgen en tevens zo stil en energiezuinig mogelijk te zijn. Alle modellen bieden een sterke en stabiele koeling bij omgevingstemperaturen van 10° C tot de tropische temperaturen van 43° C. Modern ontwerp Niet alleen de prestaties van de T2000 reeks zijn klaar voor de toekomst, ook het uiterlijk is modern met hierbij een nieuw fris ijsgrijs interieur. Door een eenvoudige beweging met uw vinger bedient u het gebruiksvriendelijke bedieningspaneel. Het nieuwe ontwerp van de deurgreep, de handige diepvrieslade onderaan (alleen voor grote modellen) en het koelgedeelte op ooghoogte bieden hetzelfde comfort aan als thuis. En niet te vergeten de unieke uitschuiflade voor ontbijtbenodigdheden*. *) Met uitzondering van T2090 Camperbus modellen De T1090 is geüpdatet naar de T2090, met een gebruiksvriendelijk bedieningspaneel, een nieuwe deurgreep en een nieuw fris ijsgrijs interieur. Deze koelkast is speciaal ontworpen voor een PSA chassis. Vanwege de toegenomen vraag naar grotere koelkasten in compacte zwerfauto’s, heeft Thetford het portfolio uitgebreid door de T2138 op te nemen in de nieuwe T2000 reeks. Dit model is een uitgebreide versie van de T2090 en heeft een bredere klimaatklasse (10-43° C) en een inhoud van 138 liter. Keuze vrijheid De T1152 heeft ook een update ondergaan en wel naar de T2152, om deze in lijn te brengen met de nieuwe modellen van de T2000 serie. Deze koelkast maakt deel uit van de smalle modellen (418 mm breed) en heeft dezelfde inbouwmaten als de N4141 en N4142 absorptiekoelkasten. De nieuwe T2160 en T2175 maken deel uit van de grote modellen (525 mm breed). Deze koelkasten zijn uitwisselbaar met de overeenkomstige absorptiekoelkasten, met dezelfde inbouwmaten. Overzicht van de T2000 serie en de uitwisselbaarheid met de gas absorptiekoelkasten van de N4000reeks: Klaar voor de toekomst Alle T2000 modellen zijn geschikt voor CI-Bus, wat inhoudt dat de fabrikant ervoor kan kiezen om de koelkast, door middel van de CI-Bus aansluitkabel, rechtstreeks aan te sluiten op het centrale display van het voertuig. Eenmaal aangesloten kunt u relevante opties zoals modus aan/uit, energiebron, temperatuurinstelling en foutcodes vanuit hier regelen. Verkrijgbaar bij de dealer De T2000 reeks is verkrijgbaar bij de fabrikant en de dealer vanaf het komende seizoen. Thetford raadt aan om de koelkast voor de veiligheid door een erkende dealer te laten installeren. Net zoals op al onze andere apparaten bieden we ook op de T2000 reeks 3 jaar garantie. Dankzij ons uitgebreide netwerk van servicecentra en verdelers is er altijd een bij jou in de buurt. De dichtstbijzijnde verdeler vind je op: www.thetford.com.

    Bij de foto's

    Langs buiten zien de nieuwe koelkasten allen ongeveer hetzelfde uit, alleen verschillende afmetingen. De inrichtiing van het interieur van de koelkasten hangt natuurlijk af van de afmetingen.













    01-11-2020 om 16:21 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-10-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kip caravan heeft een primeur

     Caravan verkoop aan huis

    Regelmatig  komt men aan de deur bellen om allerlei nuttige en onnuttige zaken te verkopen. Voor het eerst kan men zelfs een caravan aan de deur kopen. De ervaren Nederlandse Kip fabrikant doet de proef om caravans aan de deur te verkopen.Let op zij komen niet van deur tot deur aanbellen. Het verloopt na een afspraak.

    Als eerste caravanbedrijf geeft Kip nu demonstraties bij mensen thuis. Door corona komen mensen minder snel buiten de deur, Kip komt daarom naar de mensen toe. De Kip adviseur neemt vanaf de fabriek het gewenste caravanmodel mee naar de oprit van de belangstellende.

    Het voordeel van het bezoek aan huis is dat de klant niet hoeft te reizen naar Kip. Daarbij is het een stuk service van het bedrijf uit Hoogeveen. Bezochte klanten vonden het prettig dat ze de caravan in hun eigen omgeving konden ervaren.

    Het enige wat de Kip adviseur nodig heeft is wat ruimte op de oprit of parkeerplaats. Deze nieuwe manier van werken is gericht op mensen die overwegen te kopen, maar gezien de situatie nu liever niet afreizen naar het Kip verkooppunt.

    Uiteraard werkt Kip Caravans bij de mensen thuis volgens de nu geldende richtlijnen en zo contactloos als mogelijk.

    Wie toch graag eerst wat verschillende types naast elkaar ziet kan een bezoek brengen aan de Kip Store + Kip Fabriek en Kip Museum
    Bezoek elke dinsdag t/m zaterdag de Kip Store*. Uiteraard zijn ze ook telefonisch bereikbaar via 0528 28 88 88 of per email info@KipCaravans.nl.







    29-10-2020 om 20:15 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-10-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Caravans om nader te bekijken

    Caravans in de kijker

    Zoals ieder jaar zijn er rond deze tijd, al steekt de Corona pandemie nu wat roet in het eten, er een aantal caravans extra in de kijker.


    De Fendt Safir bestaat als IC Blackline in 2 uitvoeringen. Naast leukere decorstukken op de flanken zijn ze standaard uitgerust met alu velgen, Truma mover A, zware hoeksteunen en fietsdrager. Voor het interieur hebben de ontwerpers een ander IC Blackline decorpakket uitgewerkt. Er liggen zeven zone matrassen op lattenbodems en een zwenkbare tv arm is gemonteerd. Beide types zijn voor een koppel uitgerust. De 465 FFB heeft vooraan een Frans-bed met het sanitair er naast. Sinds jaren een succesvolle uitvoering. Achteraan kan men de U-zitgroep tot een bed omvormen. De Fendt Safir 515 SG  IC Blackline is een beetje langer, heeft enkele bedden vooraan en een ombouwbare U-zitgroep. Een ideale indeling voor koppels die graag over ruimte en comfort beschikken.


    Hobby sinds vele jaren familie van Fendt schuift de De Luxe IC Silverline naar voor met niet te missen prijsvoordelen. De 495 UL en de 545 KMF bieden buiten het prijsvoordeel nog meer uitrusting zoals we van Hobby gewoon zijn. Zo zijn de MTM respectievelijk op 1800 en 2000 kg gebracht, ze kregen voortent stopcontacten, een zwenkbare tv arm, dubbele USB laadpunten, een 12 Volt Autarkpakket en fietsdrager. Om ze stabiel op de baan te houden hebben ze een stabilisering systeem onder de caravanbodem hangen.


    Bij Bürstner ontdekken we een verbeterde uitrusting voor de IC Line Premio en Averso. Het gaat om een gas-combistopcontact in de zijwand, een horrendeur aan de buitendeur en hier ook een Autarkpakket.













    28-10-2020 om 21:01 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-10-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winterbanden een aanrader voor alle auto's
    Winteruur? Winterbanden laten monteren!

    De wissel van zomer- naar winteruur is een uitgelezen moment om de wissel van zomer- naar winterbanden te plannen. TRAXIO en Federtyre raden aan om nu al een afspraak te boeken en niet te wachten op vorst of sneeuwval: zomerbanden verliezen immers veel van hun efficiëntie van zodra de temperatuur onder 7 °C daalt. Tijdig winterbanden monteren betekent - in combinatie met een aangepaste rijstijl - een enorme winst op het vlak van de verkeersveiligheid.
    Veiligheid voor klanten en medewerkers staat centraal

    De bandencentrales zijn klaar om klanten in alle veiligheid te ontvangen. De sector heeft al in het begin van de coronacrisis duidelijke protocollen opgesteld om de veiligheid van zowel medewerkers als klanten te kunnen waarborgen. Om bandenwissels vlot te laten verlopen en een optimale veiligheid te kunnen blijven garanderen, wordt gevraagd om nu al een afspraak te maken zodat onnodige wachttijden worden vermeden.

    Winterbanden: meer grip bij koud weer

    “In België zijn winterbanden niet verplicht maar wel aan te raden want ze beschikken over een specifiek rubbermengsel dat een goede grip garandeert op koud wegdek en over een aangepast bandenprofiel met extra lamellen voor (natte) winterse omstandigheden,” zegt Filip Rylant, woordvoerder van TRAXIO. “Daardoor bieden winterbanden aanzienlijk meer grip dan zomerbanden wanneer de temperatuur daalt onder 7 °C. Bij lage temperaturen is de winterband koning want hij garandeert dan een betere grip en - op besneeuwd wegdek - een tot twee keer kortere remafstand dan de zomerband. Het tijdig vervangen van zomer- door winterbanden draagt dus bij tot een verhoogde veiligheid van elke weggebruiker maar uiteraard is het ook van belang om snelheid en rijstijl aan te passen aan de winterse omstandigheden.” 

    Hoe herken je winterbanden? En wat met vierseizoenbanden?

    In Europa gecertificeerde winterbanden zijn voorzien van een logo met een sneeuwvlok in een berg met drie pieken: het zogenaamde Alpine- of sneeuwvloksymbool, ook wel 3PMSF-symbool (Three Peak Mountain Snow Flake) genaamd. Je vindt dit logo ooks terug op in Europa gecertificeerde vierseizoenbanden, die een goed compromis kunnen zijn om een heel jaar door te blijven rijden in gematigde klimaatzones met slechts geringe en occasionele sneeuwval.

     Met de kampeerauto naar de winteroorden.

    Veel zwervers zoeken de sneeuwrijke landen  op vooral Duitsland en Oostenrijk waar winterbanden verplicht zijn. Daar is men zeer streng wat betreft banden tijdens de wintermaanden. Sneeuwkettingen bij hebben is overal een aanrader, in Oostenrijk is het verplicht en ze moeten ook nog passen. 

    Meer informatie TRAXIO 

     









    27-10-2020 om 21:54 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-10-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Super de luxe bij Morelo

    Morelo Grand Empire

    De Grand Empire is het grootste en meest luxueuze landyacht dat de fabrikant ooit gemaakt heeft.

    Om de steeds stijgende vraag naar ruimte, comfort, veiligheid en ontwerp in het hoge luxe segment te voldoen hebben de ontwerpers en architecten van Morelo de koppen bijeen gestoken met als resultaat een super de luxe kampeerauto. Als we hem zo mogen betitelen trouwens hij is zo ingeschreven, we zouden echter beter spreken van een rijdend luxe hotel.

    De eerste niet onbelangrijke vraag van de fabrikant was op welk chassis zullen we deze zware jonge bouwen? Wegens de grote afmetingen, gewicht, gewenst reiscomfort en veiligheid moest er ernstig nagedacht worden welk chassis in aanmerking kwam voor de Grand Empire. Na de nodige informatie en vergelijkingen werd voor het vrachtwagen chassis Actros 1853 van Mercedes-Benz met een 12,8 l dieselmotor die 531 pk naar de wielen stuurt gekozen. In plaats van de traditionele buitenspiegels werd het Cam systeem van Mercedes-Benz geïnstalleerd. Met dit spiegelsysteem is de dode hoek veel kleiner en van rijvak verwisselen verloopt veiliger.

    Huishoudelijke toestellen kunnen op 230 Volt werken. Daar zijn enkele zonnepanelen voor nodig en aangepaste batterijen, daarbij is nog een sterke elektrogroep voorzien.

    In zulk een wagen mag men zich verwachten aan een uitzonderlijk comfort. Zo zijn de zetels in de zitgroep met een druk op een knop elektrisch verstelbaar.

    De Morelo Grand Empire 110 GSO heeft achteraan een garage voor een Mini Cooper. Een uitschuifbaar element vergroot zijdelings de keuken en woonkamer. Wil je met deze schitterende “kampeerauto” 12 m lang en 18 ton op stap moet je minstens een rijbewijs C bezitten, en ongeveer 600.000 euro gespendeerd hebben.

    Meer info www.morelo-reisemobile.de



















    24-10-2020 om 19:44 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-10-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verkeer overtreders

    Recidive ligt 41% lager bij overtreders die een verkeerscursus als straf krijgen

    Effect is het grootst voor overtreders die voor de eerste keer veroordeeld worden              

    Het percentage recidivisten ligt 41% lager bij verkeersovertreders die een vorming moeten volgen in vergelijking met overtreders die een klassieke straf zoals een geldboete of verval van recht tot sturen krijgen. De effecten van die verkeerscursussen zijn bovendien meer uitgesproken voor bestuurders die voor de eerste keer veroordeeld worden. Dit zijn enkele resultaten uit een nieuwe studie van Vias institute die specifiek onderzocht wat de effecten zijn van een vorming voor mensen die veroordeeld werden omdat ze te veel gedronken hadden achter het stuur.

    In een nieuwe studie heeft Vias institute nagegaan wat het effect is van de vormingen die veroordeelde verkeersovertreders opgelegd krijgen. Zeer specifiek werd onderzoek verricht naar het effect van deze alternatieve leermaatregel voor mensen die een cursus volgden nadat ze betrapt waren met te veel alcohol achter het stuur. Het is al van 2003 geleden dat er onderzoek hiernaar verricht werd in ons land.   In totaal werden meer dan 600 bestuurders in deze studie opgenomen die ofwel een klassieke straf ofwel een vorming kregen opgelegd tussen 2010 en 2014. Beide groepen waren zeer vergelijkbaar op basis van een aantal belangrijke kenmerken, gaande van de ernst van de overtreding, leeftijd en geslacht van de overtreder, eerdere veroordelingen en periode van de veroordeling.   Er werd voor al die bestuurders nagegaan of ze opnieuw zijn hervallen tot eind december 2017. Recidive is de belangrijkste parameter om na te gaan hoe effectief die cursussen zijn.  

    Na het krijgen van een klassieke straf hervalt 63% van de overtreders. In totaal is 51% van alle overtreders hervallen tijdens de onderzochte periode. Van degenen die een klassieke straf kregen pleegde 63% opnieuw strafbare verkeersfeiten. Bij de groep overtreders die een cursus volgden was dat maar 37%. Dit betekent dat bestuurders die een vorming hebben gevolgd gemiddeld 41% minder recidive kennen dan zij die een klassieke straf kregen opgelegd.  

    Sneller recidive bij een klassieke straf Bestuurders die een klassieke straf krijgen hervallen bovendien sneller. Zo is na 1000 dagen na hun veroordeling ongeveer 25% van de bestuurders die de vorming volgde hervallen, terwijl dit ongeveer 50% bedraagt voor de bestuurders die een klassieke straf kregen opgelegd.
    Voor wie werkt een vorming het best? Voor zowel mannen als vrouwen zien we dat verkeerscursussen effect hebben en het percentage recidivisten lager ligt. Al is het gunstig effect voor vrouwen meer uitgesproken.   De impact van de vormingen is het grootst op personen die een blanco strafblad hebben. Daar stellen we de grootste daling vast op de kans om te hervallen. Voor mensen die al eerdere veroordelingen hebben, is de impact minder uitgesproken.  

    Vormingen als wondermiddel? De vormingen zijn echter geen wondermiddel en hebben niet op iedereen hetzelfde effect. Zo blijkt uit de studie dat wanneer de bestuurders de vorming hebben doorlopen, maar toch terug worden gevat voor rijden onder invloed, hun promillage gemiddeld hoger is in vergelijking met de bestuurders die een klassieke straf kregen opgelegd.   Zo is er bij zware drinkers meestal sprake van een afhankelijkheidsproblematiek. Bij hen is het vooral van belang dat zij leren om rijden los te koppelen van hun drinkgedrag en te werken aan hun verslaving. Tijdens het proces van leren loskoppelen kan de verkeersveiligheid voor die mensen beter verhoogd worden door het installeren van een alcoholslot.  

    Hoe zit het in het buitenland? De cijfers van de effectiviteit liggen in lijn met wat eerder onderzoek in het buitenland liet uitschijnen. Uit buitenlandse studies blijkt dat het effect van het volgen van een vorming neerkomt op een verminderd risico op recidive met 42% ten opzichte van het opleggen van een klassieke straf.  

    Hoe verloopt zo’n vorming? Vias institute geeft al bijna 25 jaar vormingen aan verkeersovertreders. Die verkeerscursussen in kleine groepjes gelden als vervanging van een traditionele straf zoals een geldboete of een rijverbod. Een vorming duurt 20 uur. Bedoeling van een vorming als alternatieve straf is om een leerproces bij de overtreder op gang te brengen en hem of haar te laten nadenken over zijn eigen gedrag. Zo probeert de cursus een duurzame gedragswijziging tot stand te brengen. Sinds 2003 is het aantal personen dat een vorming moest volgen vervijfvoudigd. In totaal volgden 6200 overtreders in 2019 een vorming bij Vias institute. Er zijn specifieke vormingen voor alcohol, overdreven snelheid, of een algemene vorming waar bijvoorbeeld overtreders terecht komen die vluchtmisdrijf hebben gepleegd.   Cindy Van Dijck, rechter Leuvense rechtbank: ‘Op zitting merken we vaak dat overtreders heel goed beseffen dat ze in de fout zijn gegaan. Maar een zinnige reden hebben ze zelden. Ze drinken iets, het is plezant en dan is het tijd om naar huis te gaan. En daar staat hun auto te blinken. Toch maar even snel zelf het stuur pakken, denken ze dan. Deze overtreders hebben het gevoel dat het “hen is overkomen”. Maar dronken rijden overkomt je niet, je kiest ervoor. Een vorming kan veel meer impact hebben dan een geldboete om bestuurders bewust te maken dat dit je niet overkomt en dat je andere keuzes kan maken.’   Conclusie Verkeersovertreders die in de fout gaan moeten een gepaste straf krijgen, waarbij het doel altijd moet zijn te vermijden dat ze opnieuw in de fout gaan. Voor sommige overtreders volstaan daarbij de klassieke bestraffingen niet. Uit deze studie blijkt duidelijk dat vormingen voor overtreders die veroordeeld worden omdat ze te veel gedronken hebben, ervoor zorgen dat de kans op recidive met 41% kleiner wordt. De effectiviteit is het grootst bij overtreders die voor het eerst tegen de lamp lopen. Het lijkt dus aangewezen deze in eerste instantie door te verwijzen naar een alternatieve leermaatregel zoals een vorming.   Verder onderzoek is nodig om te bepalen wat de exacte effecten zijn van elke straf op verkeersovertreders. Zo kunnen we verder blijven strijden tegen overtreders die steeds weer in de fout gaan in ons verkeer.

    Meer info: VIAS

     

    22-10-2020 om 20:29 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-10-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Luxe bij Knaus Sun I

    Knaus Sun I

    Een aantal fabrikanten waaronder Knaus brengen tegenwoordig een schitterende kampeerauto op de markt. Een bewijs dat er vraag is naar deze pronkstukken. Zo rolt de Sun I altijd op een dubbele as als een chique kampeerauto uit de fabriek.

    Voorlopig worden 2 indelingen aangeboden, de 900 LEG en de 900 LX. Ze zijn beide 9 m lang met een Fiat Ducato als basisvoertuig. Veel aandacht werd besteed aan ontwerp en decor van deze landyachten. Opvallend is de vorm van de grote lichten vooraan, met het LED lichtsysteem is de weg onder bijna alle weersomstandigheden goed verlicht.

    Niet alleen de buitenkant kreeg een aantrekkelijk uitzicht, aan het interieur hebben de architecten redelijk wat tijd besteed. Ze zijn bijzonder fier op de verlichting die gebeurt met slierten LED langs randen van kasten dakluiken en deuren. Dat vraagt natuurlijk veel stroom als alle lichten gelijktijdig branden. Daar heeft men aan gedacht en voldoende batterijen, lader en de mogelijkheid om aan de “paal” stroom te nemen voorzien.

    Het meubilair heeft een mat hout decor en handgrepen in donkerchroom kleur,. ook het aanrecht en tafelblad zijn in een donkere kunststof uitgevoerd. De kussens daarentegen kan men in stof of echt leder in de kleur naar wens bekomen. Het kan bijna niet anders, de vloer is in yacht decor uitgevoerd. Onder de vloer is de technische ruimte voor zowel bagage, watertanks en een deel voor de uitgebreide elektronica.

    In de keuken zien we een 177 l grote koelkast die in 2 richtingen kan open draaien.

    Twee zwervers kunnen in de 900 LEG slapen in de enkele bedden, wie graag wat dichter bij elkaar ligt kiest best voor de 900 LX met zijn eilandbed. Bezoekers kunnen in het hefbed van de stuurcabine.

    Wie graag met deze prachtige integrale Sun I wil rondtoeren moet over een rijbewijs C beschikken en minstens een 120.000 euro op tafel kunnen leggen.

    Technische gegevens

    Lengte 8,82 m

    Breedte buiten 2,34 m

    Breedte binnen 2,18 m

    Hoogte 2,94 m

    Hoogte binnen 2,18 m

    MTM 5 ton

    Meer info: www.knaus.com











    19-10-2020 om 20:58 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-10-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Speciale uitvoeringen bij Pilote

    Pilote

    De Franse fabrikant brengt voor het volgend modellenjaar de super uitgeruste speciale halfintegrale Pacific en de integrale Galaxy types uit.

    Er is op de toebehoren lijst van Pïlote niet veel meer te vinden om nog aan de Pacific of de Galaxy toe te voegen. Zo zijn de halfintegrale uitgerust met een snelheidsregelaar, plissé gordijnen in de stuurcabine, stuurwiel met leder bekleed, licht metalen velgen, achteruitrijcamera, antenne, vlakscherm tv en luifel. Een tweede AGM huishoudbaterij, 100 Watt zonnepaneel om de voornaamste te vermelden.

    Voor de integrale Evidence-Versie voegt Pilote er nog een schepje aan toe met een 160 pk sterke turbo diesel en de nieuwe negentrap Wandlerautomaat. Samen gevat kan dat voor de klant een prijsvoordeel van rond de 8.500 euro opleveren voor de Pacific modellen en ongeveer 3.000 euro meer voor de Galaxy. Alle kampeerauto’s hebben enkele bedden achterin en zijn 7,5 m lang.

     

    Bij de compacte zwerfauto’s biedt de Franse fabrikant ook een omvangrijke uitrusting aan tegen uitzonderlijke lagen prijzen. Zij worden als X-Edition op de markt gebracht.

    Meer info www.pilote.fr









    17-10-2020 om 19:37 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-10-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wie zal dat betalen?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Plan voor Brusselse stadstol verspeelt elke geloofwaardigheid van een fair belastingssysteem Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest plant een slimme kilometerheffing voor wie er met de auto gebruik maakt van het wegennet.

    Het systeem bestaat uit een stadstol, gekoppeld aan sturende heffing per gereden kilometer die varieert volgens spits- en dalperiode en het aantal fiscale pk’s van het voertuig. In ruil krijgt de Brusselaar geen belasting op inverkeerstelling of verkeersbelasting meer aangerekend. Dit systeem (SmartMove genaamd) zou jaarlijks een half miljard euro moeten opbrengen. De Koepel Febiac-Traxio-Renta is voorstander van een slimme kilometerheffing die belasting op inverkeerstelling en verkeersbelasting vervangt en waarbij een belasting op bezit dus feitelijk wordt vervangen door een belasting op gebruik. Voor zover dergelijke kilometerheffing billijk en duidelijk is. Dit wil zeggen dat er om te beginnen geen sprake mag zijn van een belastingverhoging; dit is duidelijk wel het geval in het Brusselse voorstel aangezien er een extra opbrengst is voorzien van een half miljard. Een nieuwe belasting met andere woorden, die geen draagvlak zal vinden bij de bevolking. Het creëert evenmin draagvlak als er onvoldoende tot geen volwaardige alternatieven en multimodale overstapparkings beschikbaar zijn voor de autopendelaar, met name tijdens de spitsuren: het km-tariefstelsel voorziet immers dat je in de spitsuren een pak meer betaalt per km dan in de daluren. Tot slot creëert het systeem ongelijkheid tussen Belgische automobilisten; inwoners van Brussel zullen geen belasting op inverkeerstelling of verkeersbelasting meer betalen maar Vlamingen en Walen – zeker zij die naar Brussel pendelen voor hun werk – moeten tweemaal langs de kassa passeren: eenmaal voor belasting op inverkeerstelling en verkeersbelasting in de eigen regio en bovenop nog voor de tolheffing in Brussel. Daardoor betalen zij twee- tot driemaal meer. Dit is niet billijk en creëert een onterechte en niet te verdedigen onderscheid tussen landgenoten waarvan vooral de werkende klasse, ondernemers en bedrijven het slachtoffer van worden. De Koepel Febiac-Traxio-Renta vraagt daarom een uniformisering voor het hele land : idealiter een budgetneutrale, slimme kilometerheffing voor iedereen, maar zeker geen cumul van belastingsystemen op de kap van burgers en bedrijven

    Meer info: Traxio.be

    15-10-2020 om 21:00 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-10-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geen autosalon volgend jaar
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Afgelasting Autosalon 2021: autodealers zullen klanten optimaal begeleiden voor aankoop nieuwe wagen

    De eerste twee maanden van het jaar zijn traditioneel goed voor 25 tot 30 % van de jaarlijkse particuliere verkoop van nieuwe wagens in België. De aantrekkelijkheid van de autosector en het ‘momentum’ van het Autosalon moeten dus zo goed mogelijk behouden blijven in januari 2021. Met de afgelasting van de Brussels Motor Show 2021 zullen de merkverdelers daarom klanten optimaal begeleiden bij de aankoop van een nieuwe wagen. Digitale communicatiemiddelen en een veilig onthaal in de showroom zijn daarbij essentieel.

    “In de autogarages worden de hygiënemaatregelen uiterst strikt opgevolgd : klanten kunnen dus in alle veiligheid terecht in de showroom. Ondertussen heeft de coronacrisis al aangetoond dat consumenten zich bijzonder goed online voorbereiden en dat ze minder van de ene garage naar de andere gaan voor hun aankoop,” zegt Filip Rylant, woordvoerder van TRAXIO. “Ook de dealers zelf hebben een versnelling hoger geschakeld door aantrekkelijke websites te ontwikkelen en in te zetten op een optimale opvolging per telefoon, per mail of per videoconference. De coronacrisis heeft dit grotendeels digitale voortraject enorm versneld.”

    TRAXIO verwacht dat de verschillende automerken hun traditionele salonvoorwaarden zullen aanhouden tijdens het begin van het jaar. Dit is overigens ook broodnodig: door de coronacrisis zullen er in 2020 naar schatting 20 % minder nieuwe wagens worden ingeschreven en een goede start van 2021 is absoluut noodzakelijk voor de sector.

    info TRAXIO

     

    14-10-2020 om 20:42 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eigen rollend bureel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Thuiswerken met Kip Caravan

    De Kip Shelter, Kip Kompakt en Kip Vision zijn nu als kantoor aan huis of mobiel kantoor te huur.
    De Kip caravans zijn voorzien van standaard zit met ruime (werk)tafel, bank, keuken met koelkast en vloerverwarming. Door het caravan hefdak ventileren de modellen optimaal en het lichtgewicht zorgt ervoor dat iedereen met een regulier B-rijbewijs de Kip Caravan kan verplaatsen.

    De caravan Kip kantoor aan huis kan gehuurd worden via de Kip Store website.

    Bezoek de Kip Store + Kip Fabriek en Kip Museum
    Bezoek elke dinsdag t/m zaterdag de Kip Store*. Uiteraard zijn wij ook telefonisch bereikbaar via 0528 28 88 88 of per email info@KipCaravans.nl.

    Tot straks, de cappuccino staat klaar!


    Kip Store Hoogeveen veilig bezoeken: *uiteraard werken wij in de Kip Store volgens alle nu geldende richtlijnen. Bent u klachten vrij en gericht op zoek kom dan gerust langs.


    Openingstijden Kip Store:
    Dinsdag t/m vrijdag: 9:00 - 18:00
    Zaterdag: 9:00 - 17:00

    Kip Store
    A.G. Bellstraat 4
    7903 AD Hoogeveen
    0528 288 888

    14-10-2020 om 20:37 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!