Inhoud blog
  • veel groen
  • 13.000 bomen
  • Alsfeld
  • Eura Mobil Integra Line GT 2025
  • CMT Stutgart
  • CMT Stuttgart
  • Duitsland
  • Laika Kreos H 5109
  • Puntgevels
  • Hymer lanceert een nieuwe Sunlight
  • Winter
  • Stationair draaien is af te raden
  • Nieuw bij Tabbert
  • Wat weten we over het gewicht van onze kampeerauto
  • Winterbanden
  • Rijden tijdens de winter
  • Nieuwe halfintegrale bij Laika
  • Duitsland
  • Verkeersongevallen
  • Op reis
  • De nieuwe Diamant van Fendt
  • Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    22-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Morelo fabrikant is tevrede
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Een absoluut succes voor Morelo
    MORELO behaalde uitstekende verkoopresultaten tijdens de Caravan Salon 2020. De doelstelling van 80 voertuigen zou zelfs met 23 voertuigen kunnen worden overschreden en zo worden 103 MORELO First Class kampeerauto’s verkocht. Dat is een heel indrukwekkend resultaat. Reizen met uw eigen zwerfauto is momenteel een van de meest populaire vormen van vakantie vooral als de hij een eersteklas voertuig van MORELO is.
    Met 20 tentoongestelde voertuigen op een oppervlakte die bijna twee keer zo groot is als in voorgaande jaren, heeft MORELO haar eigen productgamma gepresenteerd dat zo uitgebreid en uitgebreid is als nooit tevoren.
    Hét beurs hoogtepunt 2020
    “De absolute bezoekersmagneet was onze MORELO GRAND EMPIRE. Het werd zeer goed ontvangen door onze klanten en fans van het merk MORELO. We hebben veel positieve feedback gekregen ”, zegt directeur Reinhard Löhner. De GRAND EMPIRE vierde zijn première op de Caravan Salon en is het nieuwe vlaggenschip van de fabrikant uit Schlüsselfeld. MORELO heeft het "Actros 1853" vrachtwagenchassis van Mercedes-Benz met 530 pk, 12,8 l cilinderinhoud en 2600 Nm koppel die indruk maakt met zijn comfortabele rijgedrag, uitstekende veiligheid en de nieuwste technologie, en uiteindelijk overtuigt met zijn uitstekende design over de hele linie.
    Gegarandeerde eindprijs
    MORELO gaat nog een stap verder als het gaat om zijn beursaanbiedingen: MORELO garandeert de aangegeven aankoopprijs op het moment van levering.
    MORELO wil haar eigen assortiment verder uitbouwen om zo optimaal te blijven voldoen aan de wensen van klanten uit het luxesegment.
    meer info: www.morelo-reisemobile.de

     

    22-09-2020 om 20:52 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onderhoud dieselverwarming in de kampeerauto

    Onderhoud Webasto verwarmingen.

    Dat apparaten niet altijd goed werken ligt meestal niet aan het toestel zelf. Het is dikwijls een kwestie van juist inbouwen. Die kennis hebben vooral de caravan fabrikanten opgedaan toen de caravan industrie op gang kwam tijdens de jaren zestig. Koelkasten, toen nog Electrolux en Sibir koelden nauwelijks als het 25°C omgevingstemperatuur was en als de caravan niet zuiver waterpas stond vertikte ze het helemaal omdat pintje fris te houden. De eerste oorzaak werd opgelost door grotere ventilatie openingen te maken in de wand van de caravan waar de koelkast stond. Éen opening zo hoog mogelijk de andere zo laag mogelijk. Meestal zijn nu twee grote ventilatie rooster achter de koelkast aangebracht. Zo kan de stijgende luchtstroom het koelaggregaat beter afkoelen. Het waterpas ongevoelig maken heeft Electrolux zelfs opgelost. Bij Truma kende we in de begin jaren een ander probleem. Als er wat wind stond ging de kachel uit. De oorzaak zat in het korte stukje schouwpijp dat boven het dak uitstak. Dat stond bij veel caravans in de nabijheid van een dakluik. Op de een of andere manier veranderde de luchtstroom van richting blies in de schouwpijp en het vuur doofde. Men kon ook de caravan verplaatsen om van het probleem verlost te zijn. Oplossing: een verlengde schouwpijp en de kachel bleef branden. Een ander akkevietje was dat de bewoners water hoorde koken als de Truma een tijdje brandde. De caravan fabrikant had de schouwpijp direct achter de kachel eerst een bocht omlaag laten maken en daarna recht omhoog. In de bocht onderaan bleef condentie water staan en begon na een tijd te broebelen door de warmte van de verbrande gasafvoer. Oplossing: de bocht onderaan weglaten en de uitlaat pijp direct omhoog. Die problemen zijn intussen allemaal opgelost er zijn zelfs geen schouwpijpen meer door het dak wel door een zijwand.

    Zo komen we bij Webasto kachels die veel in campingbussen en in de stuurcabine van integrale kampeerauto’s worden ingebouwd als bijverwarming. Kwestie van geen zware en veel plaats innemende gasflessen te moeten meenemen. De apparaten zijn ontworpen om de wagen tussen de chassis balken te monteren. Maar als hij brandt gaat er veel stralingswarmte van de kachel verloren. Bovendien is de plaats waar hij bevestig is soms slecht gekozen en de bedrading voor stroom en warme lucht leidingen zijn slordig gelegd en verankerd. Winterkampeerders vertrekken hier in België waar de wegen rijkelijk met zout bestrooid worden. Dat springt tegen de brander, draden en leidingen met nadelige gevolgen. Op slechte wegen kunnen er nog steentjes en ander vuil tegen knallen wat helemaal niet goed is. Beter is als de kampeerauto fabrikant de brander binnen installeert. Alles blijft droog en draden en luchtslangen kunnen beter verankerd worden. Wel opletten als de brander in een te kleine ruimte bijvoorbeeld in een dubbele bodem onder een zitbank geplaatst is wordt het er snikheet en kan de elektronica keuren krijgen. In mijn zwerfauto stelde zich dat probleem. Ik heb een temperatuur gevoelige ventilator van een pc ingebouwd en aan de andere andere zijde van de zitbank een grote opening gezaagd.(niet zichtbaar) De overtollige warmte wordt in het interieur geblazen en de Websto werkt perfect.

    Bij sommige kampeerauto’s weigert de stand verwarming goed te functioneren. Dat kan meerdere oorzaken hebben. Heel dikwijls is de fout te vinden bij de manier van inbouwen, want niet alle zwerfautofabrikanten volgen de instructies van Webasto. Zo komen we dan bij de aanvang van het artikel, beide fabrikanten moeten eens samen aan tafel gaan zitten. Al levert Webasto uitstekende apparatuur, soms functioneert ze niet te best omdat er foutjes zijn gemaakt bij het inbouwen. Die zijn bespreekbaar.

    Wacht niet te lang om de stand verwarming te laten onderhouden. Het hangt natuurlijk af hoeveel ze gebruikt wordt. Gaat men veel in het na- en voorseizoen op stap wordt ze dikwijls gebruikt. Heeft ze het moeilijk om te starten is het hoogtijd om ze te laten nakijken. Als hij nieuw is meet de temperatuur van de uitstromende warme lucht aan één van de uitlaten om het half jaar. Duurt het veel langer om dezelfde temperatuur te bekomen of misschien zelfs niet is het hoog tijd voor nazicht. Wacht niet tot je in de wintermaanden op vakantie wil. Andere zwervers en gebruikers staan eind oktober te trappelen voor een afspraak, doe het zeker bij een erkende Webasto verdeler.

    Met dank aan LMF nv

               Industrieterrein 1132

               3540 Herk-de-Stad.

               info@lmf.beL

    Bij de foto’s ziet u de verzameling stof op de filter, wat op de ventilator kleeft en op de koelribben van de brander. Daarna het opgepoetste toestel, de oude en de nieuwe brander. Terug in mekaar zetten. Het lijkt eenvoudig omdat het hier om een gewoon onderhoud gaat. Het vraagt echter de nodige vakkennis en ondervinding om het tot een goed einde te brengen als er problemen zijn met het toestel.



















    21-09-2020 om 19:34 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bericht van VIAS

    Vluchtmisdrijven

    Bij 1 op de 8 verkeersongevallen met gewonden in Vlaanderen is er sprake van vluchtmisdrijf
    Nieuwe kortfilm over deze problematiek voorgesteld
     
     Bij 12% van de verkeersongevallen waarbij iemand gewond raakt of sterft in ons land is er sprake van vluchtmisdrijf. Vorig jaar gebeurde er minstens elke twee uur een ongeval waarbij de dader de vlucht nam. Ook in Vlaanderen neemt het fenomeen toe en in 1 op de 8 letselongevallen is er sprake van vluchtmisdrijf. Vandaag werd de kortfilm ‘Cirque’ voorgesteld van regisseur Bob Colaers. Die film toont haarscherp de gevolgen van vluchtmisdrijf. Vanaf nu kan de kortfilm gebruikt worden in vormingen voor verkeersovertreders van Vias institute. Daarnaast start Rondpunt VZW vandaag ook de campagne ‘Ik blijf erbij’ om iedereen zijn engagement te laten uitspreken om altijd te stoppen na een ongeval.  
      

      Nationale tendens: 1 ongeval met vluchtmisdrijf elke twee uur in ons land
    Vorig jaar zijn er 4458 letselongevallen gebeurd waarbij als verzwarende omstandigheid vluchtmisdrijf is gepleegd, 24 personen kwamen bij die ongevallen om het leven.
     Het gaat dus over meer dan 1 ongeval elke 2 uur waarbij iemand gewond geraakt of sterft.
     Dat is een lichte stijging ten opzichte van 10 jaar geleden (+2,8%). In dezelfde periode is het totale aantal letselongevallen wel gedaald (-18%). Vandaag gebeuren dus vooral verhoudingsgewijs meer ongevallen met vluchtmisdrijf dan 10 jaar geleden (12% ten opzichte van 9%). De kwaal wordt dus steeds erger op onze wegen.
     
    1 op de 8 ongevallen in Vlaanderen gaat gepaard met vluchtmisdrijf
    In Brussel neemt bij 16% van alle letselongevallen de dader de vlucht, in Vlaanderen is dat 12% en in Wallonië 10%. In 1 op de 8 ongevallen in Vlaanderen vlucht de dader dus weg in een ongeval met doden of gewonden. In Vlaanderen is het absolute aantal ongevallen waarbij sprake is van vluchtmisdrijf de laatste jaren gestegen van 2583 in 2017 naar 2766 in 2019. In totaal kwamen in 2019 10 personen om het leven in Vlaanderen in een ongeval waarbij de dader de vlucht nam.
     Ook in Wallonië (van 1023 in 2017 naar 1059 in 2019) en Brussel (van 593 in 2017 naar 633 in 2019) is er een stijging in absolute cijfers van het aantal letselongevallen met vluchtmisdrijf.

    6 op de 10 van de ongevallen met fietsers of voetgangers in Vlaanderen
    Fietsers en voetgangers zijn in Vlaanderen in het algemeen betrokken in 37% en 10% van alle letselongevallen, maar in 47% en 18% van alle ongevallen met vluchtmisdrijf. Ze zijn dus oververtegenwoordigd in dit type ongevallen.  In totaal is in 62% van de ongevallen met vluchtmisdrijf in Vlaanderen een fietser en/of voetganger betrokken.
     15% van de ongevallen met vluchtmisdrijf gebeurt ‘s nachts. In het algemeen gebeurt 10% van de letselongevallen ‘s nachts. Meer dan 8 op de 10 ongevallen met vluchtmisdrijf gebeuren dus overdag.

    Meeste vluchtmisdrijven in Antwerpen
    In Vlaanderen ligt het absolute aantal vluchtmisdrijven het hoogst in de provincie Antwerpen. In 2019 waren er 948 letselongevallen waarbij de dader vluchtmisdrijf pleegde. De laatste 2 jaar steeg het aantal letselongevallen met vluchtmisdrijf. In totaal is er nu bij 14% van alle letselongevallen in de provincie sprake van vluchtmisdrijf. In Oost-Vlaanderen, West-Vlaanderen ligt dat percentage op 12%, in Vlaams-Brabant op 11% en in Limburg op 8%.

    Vooral jonge mannen plegen vluchtmisdrijf
    Vias institute analyseerde het profiel van 850 bestuurders die door een rechter veroordeeld werden om een sensibiliseringscursus te volgen nadat ze betrokken waren in een ongeval met vluchtmisdrijf. 86% van hen waren mannen. Meer dan 50% hiervan was jonger dan 25 jaar op het moment dat ze vluchtmisdrijf pleegden. Bij 42% van de ongevallen was de bestuurder onder invloed van alcohol en/of drugs. 16% reed rond zonder geldig rijbewijs of verzekering. De meesten van hen waren jonge bestuurders die niet mochten rijden tijdens de weekendnachten of die te jong waren om hun rijbewijs te halen. Enkele oudere bestuurders waren al veroordeeld tot een verval van recht tot sturen na het plegen van andere misdrijven.

    Nieuwe kortfilm voorgesteld met vluchtmisdrijf als thema
    Vandaag stelde de Limburgse filmmaker Bob Colaers zijn kortfilm ‘Cirque’ voor in Cinema Zed Hasselt. In deze kortfilm met acteurs Oscar Willems, Darya Gantura en Bert Huysentruyt wordt een verhaal geschetst waarin vluchtmisdrijf een prominente rol speelt. Rijden onder invloed van alcohol is een versterkende factor die vluchtmisdrijf in de hand kan werken. Ook dat komt aan bod in deze kortfilm die de zware gevolgen van vluchtmisdrijf in 15 minuten in kaart brengt.
     Regisseur Bob Colaers: ‘In mijn thuisdorp Peer zijn doorheen de jaren verschillende jonge mensen overleden aan verkeersongevallen waaronder ook ongevallen waar vluchtmisdrijf werd gepleegd. Tijdens mijn brainstormsessies voor deze film viel het me op dat er weinig rond dit thema wordt gewerkt terwijl dit helaas toch een veelvoorkomend probleem is. Ik vond het daarom belangrijk om mijn licht hierop te werpen. Ik hoop dat ik aan de hand van deze film mensen aan het denken kan zetten wat voor een impact dit kan hebben voor zowel de nabestaanden als de bestuurder zelf.’

    Vormingen als hulpmiddel tegen vluchtmisdrijf 
    De straffen voor vluchtmisdrijf zijn de laatste jaren verstrengd. Bij een ongeval met dodelijke afloop kan je tot 4 jaar gevangenisstraf krijgen. 
     Overtreders zijn vaak niet aan hun proefstuk toe als het gaat om verkeersonveilig gedrag. Het is belangrijk om zelfs indien er bij een ongeval met vluchtmisdrijf geen (zwaar) lichamelijk letsel is, toch de bestuurder die vluchtmisdrijf pleegt adequaat te bestraffen . Dit om te voorkomen dat hij later opnieuw in de fout gaat. De klassieke straffen zoals een geldboete of een verval van recht tot sturen kennen hun limieten om het permanent gedrag te veranderen.
     
    In sommige gevallen gaat de rechter daarom over tot een alternatieve straf in de vorm van een verkeerscursus. Er bestaan zo specifieke vormingen voor overtreders die te snel rijden, rijden onder invloed van alcohol en drugs, en een meer algemene module waar ook plegers van vluchtmisdrijf in terechtkomen.
     Vorig jaar volgden in Vlaanderen bijna 1100 verkeersovertreders zo’n interactieve vorming van 20 uur bij Vias institute. De kortfilm ‘Cirque’ kan nu ook door de vormingsmedewerkers gebruikt worden in hun lessen als aanknopingspunt om hen inzicht in hun gedrag te geven.
     

    Zuhal Demir, Vlaams minister van Justitie en Handhaving: “De gevolgen van vluchtmisdrijf zijn voor families van gewonden, voor nabestaanden, een zware tweede klap. Een effectieve en sterke bestraffing van verkeersmisdrijven is dan ook cruciaal, ook voor de geloofwaardigheid van justitie. Toch zijn de klassieke straffen alleen niet voldoende als we nieuwe slachtoffers willen voorkomen. Hardleersheid of risico op recidive doorbreek je met schuldinzicht en door daders een spiegel voor te houden over hun eigen gedrag. Om ervoor te zorgen dat daders inzien dat wat zij gedaan hebben niet door de beugel kan en hun daden niet herhalen, zijn de gedragstrainingen van Vias een zinvolle aanvulling of alternatief voor loutere geldboetes.”
     
    Rondpunt VZW lanceert campagne ‘Ik blijf erbij’ 
    Als je betrokken partij bent in een ongeval, is vluchten altijd de slechtste optie. Zeker als er gewonden zijn, moet je eerste bekommernis zijn om hulp te verlenen. VZW Rondpunt pakt daarom van 21 tot en met 27 september uit met de actie www.ikblijferbij.be. Met die petitie te ondertekenen geef je het signaal om altijd te stoppen wanneer je betrokken bent in een ongeval. Nadat mensen de petitie ondertekend hebben, zullen ze ook aangemoedigd worden om de gratis autosticker te bestellen en op de autoruit te plakken als reminder aan hun belofte.

     Stef Willems: woordvoerder Vias institute: 0473/85.59.44.
     Marlies Sandra: communicatieverantwoordelijk Rondpunt VZW: 0485/20.45.44.
       
     

    20-09-2020 om 19:22 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Free 540 Blue Edition van Hymer

    Hymer

    Vorig jaar stelde Hymer de B Klasse MasterLine voor, intussen zijn er nu vier integrale bijgekomen met verschillende indelingen waaronder twee tandemassers. Het koetswerk wordt met moderne technieken opgebouwd en het interieur oogt met de nieuwe meubelen zeer mooi. Om aan de vraag van veel klanten te voldoen stelt de fabrikant nu eerst zijn integrale voor.

    De nieuwe B-MLT 780 krijgt voor een deel dezelfde uitvoeringen en ideeën mee in de integralen. Daarbij horen assistentie systemen van het basisvoertuig. In de klasse onder de 4,5 ton heeft men het SL-C chassis gecombineerd met de Mercedes Sprinter. Bijkomend vergroot Hymer het gamma in CamperVan met de Free 540 Blue Edition. Het is een reactie op het succes met de al bestaande “Blue Edition”. Het sportieve uiterlijk in blauw metallic gecombineerd met het zwarte hefdak maakt van de Free 540 Blue Evolution een blikvanger. Dank zij het hefdak biedt de compacte zwerfauto toch nog 4 slaapplaatsen aan. Het Fiat Ducato basisvoertuig is met het splinter nieuwe navigatie systeem uitgerust inbegrepen een 7 duim scherm. Met het geïntegreerde isofix kinderbeveiliging systeem is de Free 540 Blue Edition ook voor jonge gezinnen geschikt.

    Info www.hymer.com









    19-09-2020 om 20:25 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Webasto verwarmingen voor kampeerauto's

    Webasto verwarmingen

    Een stukje geschiedenis

    Webasto is lang geen onbekende meer in de zwerfautowereld. De geschiedenis echter van de fabrikant gaat terug tot 1901. Wilhelm Baier richtte dat jaar de Esslinger Draht-und Eisenwahrenfabrik op. In 1908 verhuisde het bedrijf naar Stockdorf en kreeg de naam WEBASTO. Aanvankelijk werden enkel schuif- en dakkanteldaken gefabriceerd. Pas later ontwikkelde de constructeur een verwarmingssysteem voor personenauto’s en vrachtwagens. In 1952 werd de eerste verwarming voor autobussen geproduceerd.

     Thermo Top verwarmingen

    De Thermo Top comfortverwarming werkt volgens het principe waarbij de koelvloeistof van de motor wordt verwarmd. Het grote voordeel van dit systeem is dat de motor voor een deel op bedrijfstemperatuur komt. Met als gevolg een vlottere start en minder uitstoot van giftige gassen. Naast dit type verwarming heeft Webasto nog enkele lucht verwarmers. Zij hebben een compacte vorm en kunnen dienen als verwarming voor slaap-verblijfplaatsen of stuurcabines. Afhankelijk van de te verwarmen ruimtes bestaan er verschillende types met aangepaste vermogens. Zo levert de Air Top vermogens van 0,9 tot 22 kW. Gezien het succes van de zwerfauto’s begonnen de ingenieurs van Webasto enkele verwarmingen wat aan te passen voor het gebruik in deze wagens. Begonnen werd met luchtverwarming voor integrale zwerfauto’s. De grote ruit oppervlakte en een kachel die soms ver naar achter in het interieur staat waren de oorzaak dat het vooraan in de wagen moeilijk behaaglijk warm te krijgen was tijdens winterse omstandigheden. Bovendien is het net daar waar de zitgroep zich bevindt en men er veel tijd doorbrengt. Als extra en afzonderlijk te bedienen verwarmingssysteem biedt een Thermo Top vooraan een grote verbetering voor het interieur. Een ander bijkomend voordeel is dat de brandstof voor de verwarming uit de tank van de wagen betrokken wordt. Die is overal verkrijgbaar tegenover gasflessen omruilen in het buitenland geen eenvoudige klus is. De Webasto verwarmingen mogen branden tijdens het rijden er is geen veiligheidsapparaat nodig zoals voor vloeibaar gas.

    Later ontwikkelde de fabrikant verwarmingen voor zowel het interieur als voor warm water voor een stortbad en voor de keuken. Dat was niet direct een succes want 2 zware batterijen waren op 24 u plat. De ingenieurs en elektronikers begonnen in ijltempo aan het systeem te sleutelen met als resultaat veel minder stroom verbruik en geen problemen meer met snel leeg gelopen batterijen. Wel vragen diesel branders, ze bestaan ook voor benzine, dat komt echter nauwelijks voor bij zwerfauto’s, meer onderhoud dan een gasbrander. Men doet er goed aan de Webasto, we kennen ook de Eberspächer die werkt volgens het zelfde principe, maar minder gebruikt wordt in zwerfauto’s, minstens éénmaal per maand 10 tot 15 min op volle kracht te laten werken. Ja, ook als het 30°C is. Als een dieselbrander te lang werkloos blijft kan hij soms moeilijker op gang komen, lukt het dan braakt hij dikke rookwolken uit. Zulk een start doe je best niet op een camping op parkeerplaats voor zwerfauto’s. Stop ergens langs de weg, start de verwarming en rijdt onmiddellijk verder. Rookwolken en reukgordijnen zijn dan sneller verspreid.

    Er zijn al meerdere merken zwerfauto’s waar Webasto een standaard uitrusting heeft. Trouwens ook koken op diesel is geen nieuws meer, neem daarbij nog een compressor koelkast en je hoeft helemaal geen zware gasflessen meer mee te voeren, dus in het buitenland geen zoekacties voeren om een fles te vullen of om te ruilen. Indien men kan kiezen welk type verwarming moet ingebouwd worden, dit zal meestal voorkomen in een ingerichte bestelwagen, neem geen dieselbrander met een overschot aan vermogen. Een type dat juist geschikt is voor de te verwarmen ruimte zal als het koud is constant blijven branden om het interieur op temperatuur te houden. De verbranding is zuiverder omdat heel het systeem warm blijft. Een type met overschot aan vermogen warmt het interieur sneller op maar valt dan stil het apparaat koelt af en moet na een tijd terug opstarten. Dat kost energie van de batterij en voor dat de brander weer goed warm staat stoot hij meer onwelriekende gassen uit.

    Voor onderhoud best naar een erkende verdeler gaan

     Voor onderhoud van een Webasto of Eberspächer kan men enkel terecht bij verdelers van het merk. Een dieselverwarming kan lang normaal werken, op voorwaarde dat hij geregeld een tijdje mocht functioneren. Na enkele jaren afhankelijk van het gebruik begint hij minder warmte te produceren, dat is het moment voor nazicht. Een eerste ingreep(je) dat je zelf gemakkelijk kunt uitvoeren is de rooster langs waar de lucht wordt aangezogen los schroeven of klikken en het stof verwijderen. Kan je de schoepen van de schroef bereiken, ze zuiver borstelen met een tandenborstel. Verdere ingrepen laat je over aan vakmensen. LMF in Herk-de Stadt een specialist in Webasto houdt zich naast het onderhoud en herstellingen van verwarmingen in tractoren, autobussen en bouwkranen ook bezig met de Webasto producten in zwerfauto’s. Ik ging eens kijken hoe een specialist de Webasto in een ingerichte bestelwagen demonteerde en na herstelling terug werd bouwde. In het werkhuis werd het apparaat uit elkaar gehaald, de brander vernieuwd, want hij was gedeeltelijk zwart gebrand, en vakkundig weer in elkaar geschroefd. Nadien terug in de wagen geïnstalleerd. Omdat het apparaat redelijk gemakkelijk uit de zitbank kan worden genomen ging het langs dezelfde weg terug op zijn plaats. Hier was het verwarmingsapparaat redelijk goed bereikbaar en moest er niets worden afgebroken om hem te verwijderen. Volgens Marc Forier van LMF zijn er constructeurs die er weinig rekening mee houden dat kachels het mogen zowel diesel als gasbranders zijn op zijn minst onderhoud vragen maar ook defecten kunnen krijgen. Om aan het toestel te geraken moeten soms panelen of een stuk van een wand worden afgebroken en later zo goed mogelijk hersteld worden, dat kost dure werkuren.

    Voor deze reportage was ik welkom bij LMF nv Industrieweg 1132   3540 Herk de Stad. www.lmf.be









    18-09-2020 om 20:59 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Warm de winter te gemoed
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Verwarmde  stoelen voor een koele prijs

    Aan het einde van het jaar organiseren de stoffeerders de speciale "Stoelverwarming"
    Stoelverwarming voor de bestuurders- / bijrijdersstoel voor een speciale prijs van 499 euro
    Complete installatie inclusief elektra op één dag alleen in november / december 2020 in Enkenbach
    Alle deelnemers aan de campagne ontvangen een pre-kerst verrassingsgeschenk (zolang ze beschikbaar zijn)
    Aan het einde van het jaar biedt “Die Polstermacher” alle zwervers de mogelijkheid om voor een speciale prijs van 499 euro (oorspronkelijke prijs 599 euro) stoelverwarming voor de bestuurders- en bijrijdersstoel volledig te installeren. De actie is geldig voor de periode van 1 november tot 31 december 2020. De complete installatie (inclusief de elektrische installatie) vindt plaats in het G + S klantencentrum in Enkenbach en neemt maximaal één dag in beslag. Daarnaast heeft G + S voor alle campagnedeelnemers een aantrekkelijk en handig verrassingsgeschenk in petto.

    Geheel volgens het motto "de volgende winter komt zeker" hebben de "stoffeerders" stoelverwarming tegen een speciale prijs. Als onderdeel van een aantrekkelijke reclamecampagne hebben alle kampeerauto bezitters de mogelijkheid om hun kampeerauto’s uit te rusten met stoelverwarming in de bestuurderscabine. Voor een gunstige actieprijs te installeren “Die Upholstered Makers” op maat gemaakte stoelverwarmingssystemen inclusief elektra voor de bestuurders- en passagiersstoel. Installatie inclusief aansluiting duurt maximaal één dag. De campagne duurt vanaf 1 november. tot 31 december 2020.

    De actie geldt niet voor stoelen met luchtvering, die meestal standaard zijn uitgerust met stoelverwarming.
    In het klantencentrum van G + S wacht een bekwaam team van experts na voorafgaande telefonische registratie, dat niet alleen de individuele verwarmingstoestellen precies voor de rugleuning en zitting vervaardigt, maar ook de nodige elektrische aansluitingen legt tot de definitieve inbedrijfstelling. Voor een afspraak bel: 06701/205260.
    En als kleine verrassing voor de kerst krijgt elke deelnemer (zolang de voorraad strekt) een exclusief verrassingsgeschenk dat niet in de winkel verkrijgbaar is: de G + S cosmetische bank! Een functioneel en modieus elegant accessoire dat uwzwerfauto op unieke wijze verbetert

    meer info:

    Hete stoelen voor een koele prijs

    Aan het einde van het jaar organiseren de stoffeerders de speciale "Stoelverwarming"
    Stoelverwarming voor de bestuurders- / bijrijdersstoel voor een speciale prijs van 499 euro
    Complete installatie inclusief elektra op één dag alleen in november / december 2020 in Enkenbach
    Alle deelnemers aan de campagne ontvangen een pre-kerst verrassingsgeschenk (zolang ze beschikbaar zijn)
    Aan het einde van het jaar biedt “Die Polstermacher” alle zwervers de mogelijkheid om voor een speciale prijs van 499 euro (oorspronkelijke prijs 599 euro) stoelverwarming voor de bestuurders- en bijrijdersstoel volledig te installeren. De actie is geldig voor de periode van 1 november tot 31 december 2020. De complete installatie (inclusief de elektrische installatie) vindt plaats in het G + S klantencentrum in Enkenbach en neemt maximaal één dag in beslag. Daarnaast heeft G + S voor alle campagnedeelnemers een aantrekkelijk en handig verrassingsgeschenk in petto.

    Geheel volgens het motto "de volgende winter komt zeker" hebben de "stoffeerders" stoelverwarming tegen een speciale prijs. Als onderdeel van een aantrekkelijke reclamecampagne hebben alle kampeerauto bezitters de mogelijkheid om hun kampeerauto’s uit te rusten met stoelverwarming in de bestuurderscabine. Voor een gunstige actieprijs te installeren “Die Upholstered Makers” op maat gemaakte stoelverwarmingssystemen inclusief elektra voor de bestuurders- en passagiersstoel. Installatie inclusief aansluiting duurt maximaal één dag. De campagne duurt vanaf 1 november. tot 31 december 2020.

    De actie geldt niet voor stoelen met luchtvering, die meestal standaard zijn uitgerust met stoelverwarming.
    In het klantencentrum van G + S wacht een bekwaam team van experts na voorafgaande telefonische registratie, dat niet alleen de individuele verwarmingstoestellen precies voor de rugleuning en zitting vervaardigt, maar ook de nodige elektrische aansluitingen legt tot de definitieve inbedrijfstelling. Voor een afspraak bel: 06701/205260.
    En als kleine verrassing voor de kerst krijgt elke deelnemer (zolang de voorraad strekt) een exclusief verrassingsgeschenk dat niet in de winkel verkrijgbaar is: de G + S cosmetische bank! Een functioneel en modieus elegant accessoire dat uwzwerfauto op unieke wijze verbetert

    Meer info https://diepolstermacher.de/

    16-09-2020 om 19:55 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Benimar

    Nieuws van Benimar

    De Spaanse fabrikant behoort al een tijdje tot de Trigano-Group. Voor 2021 hebben de ontwerpers redelijk wat nieuws bedacht.

    Dat begint bij de compacte zwerfauto’s waar de 140 UP en de 165 uit productie werden genomen. De 144 UP verschijnt op het toneel, samen met nog andere nieuwe modellen; de 190 UP, 105 en de 167. Deze reeks de Sport is voor gezinnen en voor de verhuur ontwikkeld. Ze hebben zes slaapplaatsen en zes zitplaatsen met veiligheidsgordels.

    De alkoven blijven nog zoals ze vorig jaar waren.

    De 340 VP en de 363 worden op Ford Transit gebouwd en de anderen op Fiat Ducato.

    De Mileo reeks bestaat nu uit 8 halfintegrale, waarin de M 261, de M 268 en de M 297 nieuw zijn. Zwervers die van enkele bedden houden vinden hun gading in de M 261. Hij is iets korter dan 7 m en laat zich gemakkelijk maneuvreren.

    Zo komen we bij de uitgebreide Tessoro reeks. De kampeerauto’s worden met een interessante prijs-kwaliteit kaartje  aangeboden. Bij deze reeks liggen enkel verschillen aan het basisvoertuig Ford Transit dat gebruikt wordt. De T 468 met enkele bedden vervangt de T 494.

    Bij de duurste en meest luxueuze reeks de Amphitryon is niet veel veranderd. Alleen de 6,99 m lange A 940 met 5 bedden komt er bij. Opmerkelijk is het hefbed boven het dwars geplaatst vast bed achterin de wagen.

    Meer informatie: www.benimar.de





    15-09-2020 om 21:47 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het caravan salon in Düsseldorf was een succes

    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Iedereen tevreden na de caravan beurs in Düsseldorf

    Eerste grote beurs na de lockdown wordt goed ontvangen door 107.000 bezoekers / Zeer tevreden exposanten met zeer goede verkoopresultaten

    De CARAVAN SALON DÜSSELDORF heeft dit jaar op indrukwekkende wijze bewezen dat de vakantievorm caravanning mensen inspireert en beurzen kunnen zelfs in tijden van Corona succesvol worden uitgevoerd. Messe Düsseldorf en het Caravaning Industrie Verband e. V. (CIVD) hebben een zeer positieve balans. "Met 107.000 bezoekers geeft de CARAVAN SALON een belangrijk signaal aan de hele beursindustrie in Duitsland en Europa. 's Werelds belangrijkste vakbeurs voor caravanning overtuigd met zijn doordachte hygiëne- en infectiebeschermingsconcept", zegt Erhard Wienkamp, Managing Director van Messe Düsseldorf.

    "Het hele team van Messe Düsseldorf en CIVD en alle medewerkers van onze exposanten hebben van deze beurs een geweldige ervaring gemaakt met veel inzet en passie, de passie voor mobiele vrije tijd is de afgelopen tien dagen te allen tijde voelbaar geweest", voegt Wienkamp toe. De sfeer op de kermis was uitstekend. Het was ook verheugend dat meer nieuwkomers en veel jonge gezinnen de caravanbeurs hadden bezocht.

    CIVD-voorzitter Hermann Pfaff was ook enthousiast over het verloop van de CARAVAN SALON:

    "Dit aantal bezoekers is een zeer goed resultaat in de gegeven omstandigheden. Het feit dat er bijzonder veel nieuwkomers zijn en dat de gemiddelde leeftijd aanzienlijk is gedaald, toont aan dat we momenteel te maken hebben met de toestroom van volledig nieuwe klanten. Het succes van het evenement wordt echter niet alleen gemeten aan de hand van het aantal bezoekers, maar vooral aan de verkoopdeals - en deze waren nog hoger dan in het recordjaar vorig jaar. Toegevoegd aan deze is de zeer waardevolle directe feedback van klanten, die fabrikanten alleen kunnen verkrijgen op een beurs. Daarnaast is de professionele beurs op het grootste B2B-platform in onze branche van grote waarde voor exposanten."

    De exposanten van de CARAVAN SALON waren ook enthousiast over het verloop van de beurs en rapporteerden zeer goede verkoopresultaten.

    "Na aanvankelijke scepsis zijn we erg blij dat we onze producten dit jaar hebben gepresenteerd op de CARAVAN SALON in Düsseldorf. Hoewel het aantal bezoekers beperkt was, had ons hobbyverkoopteam de handen vol. Onze klanten waaronder veel jonge mensen waren zeer geïnteresseerd en tegelijkertijd erg geduldig en ontspannen. Naast onze voertuigen werd het doordachte hygiëneconcept ook zeer goed ontvangen door de bezoekers en werden de afstanden gehouden. Kortom, de CARAVAN SALON was een hele mooie beurs, ook onder deze bijzondere voorwaarden", zegt Hobby Managing Director Holger Schulz.

    Dr. Holger Siebert, Managing Director van Eura Mobil GmbH en Trigano

    Deutschland KG: "Deze CARAVAN SALON was een bijzondere. In een moeilijke tijd hielden we de eerste grote beurs in Duitsland. De sfeer was ontspannen en positief, en alle deelnemers op het einde zeer tevreden met het resultaat. Onze dank als exposant gaat naar Messe Düsseldorf, dat in de aanloop naar en tijdens de runtime perfect werk heeft geleverd. Met 15.000 vierkante meter tentoonstellingsruimte voor 20 merken in de camper, caravan, accessoires en verhuur gebied, hebben wij als de Trigano Group vertrouwen gehad in de beurs, en deze beslissing was de juiste. Alle merken hebben hun omzet verhoogd. De nieuwe Contura ging in première op Mercedes chassis bij de premium Eura Mobil merk. Het moderne instapmerk Forster was vooral in trek bij de aanzienlijk jongere beursbezoekers dit jaar, vooral de instapbusjes onder de 35.000 euro. Het traditionele merk Karmann-Mobil kon profiteren van de trend naar bestelwagens/bestelwagens op een aanzienlijk uitgebreide beursstand. Voor het eerst was het Spaanse merk Benimar vertegenwoordigd, wat een indrukwekkende markttoetreding maakte op een stand van 900 vierkante meter."

    "Ondanks alle bijzondere omstandigheden was de CARAVAN SALON

    van dit jaar een groot succes. Caravaning heeft een enorm potentieel als een van de mooiste en momenteel veiligste vormen van vakantie – dit blijkt duidelijk uit de beurs", zegt Gerd Adamietzki, CSO van Knaus Tabbert AG. "We zijn erg blij dat de beurs in Düsseldorf is gehouden. Het biedt ons de perfecte setting om onze producten te presenteren. En onze hernieuwde groeicijfers laten zien dat de innovaties van Knaus Tabbert klanten inspireren, en caravanning is aangekomen in het midden van de samenleving. Kortom, de CARAVAN SALON 2020 heeft onze verwachtingen overtroffen. Dit is ook te danken aan de voorbeeldige implementatie van het hygiëne- en veiligheidsconcept bij Messe Düsseldorf."

    Bernd Wuschack, Managing Director Sales, Marketing en Customer Service van de Carthago Group: "De CARAVAN SALON 2020 vergde veel moed in tijden van pandemie.
    Moed van Messe Düsseldorf, exposanten en dealers en bezoekers. Deze moed was de moeite waard voor alle deelnemers: het publiek gedroeg zich zeer gedisciplineerd en voorzichtig, ons speciaal ontwikkelde beursconcept met aparte vergadereilanden kreeg een zeer positieve respons, en ook het hygiëneconcept van Messe Düsseldorf was succesvol. Of het nu Carthago of Malibu is de zeer geïnteresseerde bezoekers hebben de talrijke nieuwe producten van onze campermerken uitstekend ontvangen. Ze waren ook enthousiast over de ontspannen tentoonstelling sfeer op onze stands. Gezien de unieke omstandigheden was de CARAVAN SALON dit jaar een zeer succesvolle vakbeurs voor de Carthago Group. Nu onze handelspartners en we verwachten een even succesvolle nabeurs nabeurs."

    Mike Reuer, Managing Director van Westfalia Mobil GmbH, heeft ook een goed standpunt in: "We zijn

    blij dat we besloten hebben om deel te nemen aan de CARAVAN SALON en onze producten hier te hebben gepresenteerd. In lijn met het hygiëneconcept waren er in de hallen minder beursbezoekers dan in voorgaande jaren - maar we zien een toegenomen en concrete interesse van de bezoekers in het onderwerp "box wagons and campers". Het aangename resultaat is dat de directe verkoop aan eindklanten aanzienlijk hoger is dan in het voorgaande jaar. Naar onze mening heeft de beurs het gegeven hygiëneconcept zeer goed geïmplementeerd. De bezoekers waren zeer gedisciplineerd, het dragen van maskers en wachten veruit om de voertuigen te zien. Deze stonden verder uit elkaar op het aanzienlijk vergrote stand gebied, waardoor het gemakkelijker te lopen was en voldoende wachtkamers op de voertuigen mogelijk werd gemaakt. De gesprekken op de stand en in het gastengedeelte waren zeer ontspannen en veilig en zeer casual dankzij de partitie schijven die we aan de tafels hadden opgezet.

    De beurs was ook succesvol voor de leveranciers op het gebied van

    "technologieorders" met technische apparatuur, componenten en installaties. "We zijn tevreden en kijken terug op een zeer succesvolle beurs. Klanten moeten in directe uitwisseling zien welke innovaties en innovaties er op de markt zijn - dus ik ben blij met de terugkeer naar de normaliteit. Voor de vele nieuwkomers in de caravanbranche is de CARAVAN SALON de ideale gelegenheid om meer te weten te komen en een uitgebreid overzicht te krijgen. Natuurlijk waren er in totaal veel minder mensen, maar de kwaliteit van de klantcontacten met intensieve en aanhoudende gesprekken was zeer hoog. We merken dat een verbazingwekkend aantal goed geïnformeerde bezoekers onze stand met specifieke wensen hebben bezocht", zegt John-David Pozzi, Managing Director van Fiamma S.p.A.

    "Het was absoluut de juiste beslissing om hier in
    Düsseldorf als exposant te zijn. De CARAVAN SALON biedt ons de ideale mogelijkheden om direct feedback te krijgen van onze eindklanten. We waren in staat om een hoge efficiëntie te zien in de discussies en een zeer gericht publiek en zijn tevreden met de deals. Exposanten uit de industriële toeleveranciersindustrie die hier aanwezig waren, beoordeelden het verloop van de beurs positief – ook al waren er, zoals verwacht, minder B2B-contacten. Fabrikanten en bezoekers voelden zich even comfortabel en veilig, maar vooral de aandacht en zorg voor anderen was zeer opvallend en rustgevend", zegt Nicolaus Hirsch, Managing Director van A. Linnepe GmbH. De 60e CARAVAN SALON Düsseldorf vindt plaats van 27 augustus tot 5 september 2021.

    13-09-2020 om 20:48 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws uit Düsseldorf

     

    Sun Living

    De Slovenische fabrikant is bekent om zijn instapmodellen van Adria, wat echter niet wil zeggen dat ze minder goed zijn of er goedkoop uitzien. Neen, voor hun prijs hebben ze een knap interieur en het exterieur mag zeker gezien worden. Voor het komende modellen jaar 2021 hebben de ontwerpers het gamma geoptimaliseerd. Zo kan de klant kiezen tussen een Fiat Ducato of en Citroen Jumper basisvoertuig in een witte of zilvergrijze kleur. Binnen kregen de bovenkasten witte deuren en donkergrijze profielen. Voor de meubelen koos men voor een wat lichter houtdecor. Moderne spot- en andere lichten zorgen voor sfeerverlichting of een heller licht in het frisse interieur van zowel de half integrale als de alkoof kampeerauto’s. Voor volgend jaar is waar het kan een grotere badkamer geïnstalleerd en de zitbanken hebben een beter zitcomfort.

    Dat is nog niet alles, de omgebouwde bestelwagen V60SP Family is nieuw. De 6 m lange zwerfauto beschikt over een extra bed boven het dwarsbed achteraan in de wagen. Vier personen kunnen er nu hun bedje spreiden.

    Het alkoofmodel A70DK heeft een gezinsindeling die men niet zo veel meer aantreft. Centraal zijn links en rechts tafels aan de wand waar 2 en 4 reizigers comfortabel kunnen nestelen om te eten of andere binnen activiteiten kunnen doen. Beide zitgroepen kan men ombouwen tot bedden voor 2 of 1 persoon.

    Op enkele halfintegrale van de Xtra Edition bekomt men een vermindering van iets meer dan 5.000 euro, dat loont zeker de moeite om die Sun Livings wat aandachtiger te belijken.

    Meer info: www.de.sun-living.com









    13-09-2020 om 20:09 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws van Dethleffs
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Dethleffs digitaal te bekijken

    Niet live op de beurzen, maar wel   een digitale beurservaring: zo presenteert de fabrikant van kampeerauto’s en   caravans zijn nieuwe voertuigen van modeljaar 2021 – met voordeelacties voor   klanten – Dethleffs biedt klanten op een nieuwe manier service, advies en   informatie.


      De fabrikant van kampeerauto’s en caravans heeft vanwege de coronasituatie   besloten dit jaar niet aan beurzen deel te nemen. Dat betekent echter niet   dat de pionier van de branche, niets nieuws te bieden heeft. In tegendeel   zelfs: de traditionele onderneming maakt er voor haar 90e verjaardag een   geweldig feest van met verschillende jubileumseries en speciale edities.

    „Dat nieuws presenteren we op een   veilige manier, tijdens een evenement dat bij de huidige situatie past”,   vertelt het hoofd van de afdeling marketing van Dethleffs, Robert Bielesch,   opgewekt. „Zonder minimumafstand en mondkapje kan het modellenprogramma 2021   van Dethleffs met alle hoogtepunten en noviteiten gewoon van huis uit   digitaal bekeken worden in een presentatie op onze website www.dethleffs.nl/digitale-noviteiten-show.” Die   presentatie omvat alle noviteiten van de kampeerauto’s en caravans evenals   het diverse modellenprogramma. Het aanbod werd daartoe ook echt opgebouwd op   een oppervlakte van ca. 2.000 m² en met een mix van 3D-scans en   360°-opnames in beeld gebracht. Zo kan de bezoeker zich vrij bewegen in de   gevirtualiseerde showroom en de voertuigen zowel van buiten alsook van binnen   bezichtigen. En net als op een “gewone” normale beurs bevindt zich ook hier   een infobalie, waar u aanvullende informatie beschikbaar is. De bezoeker kan   de brochure en prijslijst inzien, alles lezen over het 90-jarig jubileum,   maar ook via de informatiepunten alles over het betreffende model en de   desbetreffende serie bekijken. 

    „Maar dat is nog niet alles”,   vertelt Bielesch. „Tegelijk zullen er bij onze erkende dealers rond de   “beurstijd” voordeelacties zijn met aantrekkelijke aanbiedingen voor   onze klanten. Wie in de digitale showroom bij het virtueel beursbezoek   alle informatie ingewonnen heeft en zijn droomvoertuig gevonden heeft, kan   aan de dealer niet alleen advies vragen over de uitvoering, maar direct een   afspraak maken en van het voordeel genieten bij de aankoop.”

    Over Dethleffs
     
    “Niet zonder mijn gezin!” besloot   Arist Dethleffs in 1931. Hij bouwde toen de eerste caravan van Duitsland, die   hij toen nog “woonauto” noemde, omdat de fabrikant van skistokken en zwepen   zijn gezin tijdens lange zakenreizen bij zich wilde hebben. Het begrip “vrije   tijd” kenden toen slechts enkelingen, gezinsvakantie was een privilege en het   toerisme stond nog in de kinderschoenen. Met de uitvinding van de Dethleffs   caravans begon een nieuw tijdperk, vooral voor de onderneming, die zich op   een bepaald moment volledig aan de productie van caravans en later ook van   kampeerauto's wijdde. De pioniersgeest van Arist Dethleffs is ook   tegenwoordig nog in de onderneming merkbaar: in de permanente verdere   ontwikkeling van series, in talloze innovaties en natuurlijk centraal in het   campingverhaal: het gezin.van meet af aan is het bedrijf nauw verbonden met   de plaats Isny in Allgäu. Door zijn engagement als “vriend van het gezin”   blijft het merk zich concentreren op zijn kerntaak. In Isny worden naast   campers en caravans van het merk Dethleffs ook buscampers en Urban Vehicles   van de merken Pössl en Crosscamp ontwikkeld en geproduceerd. 

     

    12-09-2020 om 17:47 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kort nieuws uit Düsseldorf

    Nieuw bij Adria en Iteneo

    Adria

    Zoals men mag verwachten van een 55 jarige fabrikant brengt hij nieuwe creaties uit. Zo zijn de Coral en de Martrix kampeerauto’s van Adria totaal nieuw. De Matrix heeft een Fiat Ducato basisvoertuig of men kan ook kiezen voor een Citroen Jumper met de reeds bekende Comprex constructie. Hij wordt aangeboden in twee uitvoerinigen, de Supreme en de Plus met redelijk wat verschillende indelingen. In het nieuwe voorfront heeft men een panoramisch dakluik gemonteerd. Achteraan zijn Hella LED lichten in een nieuwe bumper geïnstalleerd.

     Iteneo

    Voor het volgend modellen jaar brengt de fabrikant twee nieuwe zwerfauto’s op de markt: de SC 700 heeft in de zitgroep twee zitbanken tegen de wand. Ze kunnen tot een bed worden omgevormd en samen met het vast bed kunnen er 5 personen hun bedje opmaken. In de MC 700 siert een eilandbed het achterste deel van de wagen, de zitgroep is ongeveer gelijk aan die van zijn broeder SC. Het bed in deze wagen is wat verplaatst om een douchecabine te kunnen installeren. Knap gevonden in de SC 700 zijn de stapelbedden achteraan. Het bovenste bed kan bij middel van een elektrische motor op en af gelaten worden. Het onderste bed kan men dicht klappen en bekomt men een grote koffer. Voor de MC 740 en de SB 740 werd het interieur wat opgewaardeerd en het exterieur kreeg een modener uitzicht. S de PF 600 en de PJ zijn nieuw komers bij de halfintegrale reeks.

    11-09-2020 om 20:35 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Knaus viert

    Verjaardag speciale modellen bij Knaus

    Helmut Knaus had een visie – gratis vakantiegeluk voor iedereen – en richtte 60 jaar geleden het succesvolle KNAUS-merk op. Deze twee ronde verjaardagen moeten naar behoren worden gevierd - met drie verjaardag speciale modellen:

    In 1962, twee jaar na de oprichting van KNAUS, kwam de eerste SÜDWIND op de markt – en sindsdien is het caravanicoon bij uitstek. Naast de uitgebreide SÜDWIND apparatuur is het nieuwe jubileummodel SÜDWIND 60 YEARS KNAUS voorzien van bekleding (optioneel ook met ActiveLINE stoffen) en een decoratiepakket met 60 YEARS borduurwerk. Aan de buitenkant citeert de 60 JAAR KNAUS sticker op de zijwand de historische voertuigsticker van de eerste KNAUS caravans.

    Met een populaire eenpersoonsindeling wordt het platte assortiment van speciale en serie SOUTH WIND uitgebreid: De 500 EU is compact met iets meer dan vijf meter nuttige lengte en biedt tegelijkertijd veel ruimte binnen: in totaal vier slaapplaatsen op de eenpersoonsbedden in de boeg en de omgebouwde U-zitgroep achterin, talrijke opbergvakken en planken, ruime badkamer en keuken.

    Met maximaal zes slaapplaatsen is de SKY WAVE de ideale camper voor gezinnen, tegelijkertijd wendbaar en aerodynamisch dankzij de golfvormige dakstructuur – een echte allrounder en als zodanig mag hij niet ontbreken in het gamma van jubileummodellen. De SKY WAVE 60 YEARS KNAUS wordt geleverd met een chassis in opvallend stormblauw metallic. De speciale lijm in edele grijze tinten wordt aangevuld met de 60 JAAR KNAUS sticker op de zijwand. Matching: de bekleding COOL GREY met blauwe naden en – net als het decoratiepakket – met 60 JAAR KNAUS borduurwerk.

    Het is bijna 15 jaar geleden dat KNAUS de eerste CUV lanceerde. De BOXSTAR viert dus ook een klein jubileum: de BOXSTAR 60 YEARS KNAUS – ook verkrijgbaar met het nieuwe panoramadak of innovatief installatiedak – boeit met een extravagante buitenkant: de exterieurkleur Storm Blue Metallic, het donkere raamgebied met de gebogen KNAUS Heartbeat en zwaluwen in zilver en 60 YEARS KNAUS stickers maken het een echte blikvanger. De zitkussens in CASUAL SILVER met blauwe naden en het decoratiepakket zijn ook voorzien van 60 JAAR KNAUS borduurwerk bij de jubileumBOXSTAR.

     





    09-09-2020 om 20:29 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Knaus in het caravan salon van Düsseldorf

    De nieuwigheden van het modeljaar 2021

    Het aangaan van uitdagingen, het voortdurend verbeteren van technologieën en design, een revolutie in de toekomst van caravanning Knaus Tabbert zet de volgende beslissende stappen voorwaarts. Ook en vooral in deze tijden. Tot nu toe heeft 2020 iedereen grote uitdagingen opgeleverd maar: Op dit moment is er geen vorm van vakantie die veiliger is en meer potentieel heeft dan caravanning. De goedkeuringscijfers illustreren dit meer dan duidelijk.

    Op de Caravan Salon toont Knaus Tabbert innovatieve kracht, toekomstgericht design en sterke technologieën: Het hooggekwalificeerde team op de locaties in Jandelsbrunn, Mottgers, Schlüsselfeld en Nagyoroszi zal blijven inspireren met frisse ideeën en innovatieve nieuwe ontwikkelingen in het modeljaar 2021 en brengt de toekomst van caravanning binnen handbereik, trouw aan het motto "We move". In hal 1 zijn de componenten en de werking van het intelligente 48 volt boordnetwerksysteem, dat Knaus Tabbert en Bosch Engineering gezamenlijk ontwikkelden, direct op een caravanchassis te bekijken. De meeste tests zijn al afgerond en de twee bedrijven met een sterke innovatieve kracht bevinden zich in de laatste ontwikkelingsfase van het energieconcept, dat de vrijheid volledig herdefinieert: onafhankelijke stroomvoorziening in de caravan, langer zelfvoorzienend caravanen en met alle gemakken. Daarnaast viert het merk KNAUS dit jaar zijn 60ste verjaardag en zou oprichter Helmut Knaus 100 zijn geworden. Deze twee jubilea worden naar behoren gevierd in Düsseldorf: met drie innovatieve, uitgebreid uitgeruste 60 YEARS speciale modellen. Voorheen was en is KNAUS een succesvol merk dat bij zijn roots staat en daarom ook een originele TRAVELLER toont die in 1988 is gebouwd op de Caravan Salon van dit jaar.

    De merken van Knaus Tabbert AG: KNAUS, WEINSBERG, TABBERT, T@B, MORELO en RENT AND TRAVEL worden gepresenteerd in hallen 1, 4 en 5.

    Hoogtepunten op de Caravan Salon zijn:

    60 jaar KNAUS

    • 60ste verjaardag van het merk en 100ste verjaardag van oprichter Helmut Knaus.
    • Voor de ronde verjaardag: SÜDWIND, BOXSTAR en SKY WAVE als jubileum speciale modellen 60 JAAR KNAUS







    08-09-2020 om 16:44 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pedelecs worden vlot verkocht


    Inschrijvingen speed pedelecs stijgen met 28% in augustus

    Tijdens de voorbije maanden is het aantal inschrijvingen van speed pedelecs duidelijk toegenomen. Na een sterke maand juni (+24,7 %) volgde een stabilisering van het aantal inschrijvingen in juli (+0,4 %). De maand augustus scoorde opnieuw bijzonder sterk met een stijging van +27,8 % ten opzichte van 2019. Meer concreet steeg het aantal inschrijvingen in augustus van 1.088 tot 1.393.

    TRAXIO verwacht dat de verkoop in de volgende weken en maanden zal blijven aantrekken zodat 2020 op hetzelfde niveau als 2019 zal kunnen afsluiten.
    Regionale verschillen
    Opvallend is de terugval van de gecumuleerde jaarverkoop in de provincies Antwerpen (-17 %), Vlaams (-15 %) en Waals (-3 %) Brabant, en Brussel (-30 %). Reden daarvoor: het lagere aantal structurele files door het verminderde woon-werkverkeer (thuiswerk, vakantie) deed ook het gebruik van de speed pedelec afnemen. Toch blijft de consument interesse tonen. Met name buiten de as Antwerpen-Brussel wordt de speed pedelec steeds populairder.
    Achterstand inhalen
    “We beleven een mooie zomer voor de verkoop van speed pedelecs: in augustus is het aantal inschrijvingen 28 % toegenomen in vergelijking met augustus 2019: van 1.088 tot 1.393 eenheden,” zegt Filip Rylant, woordvoerder van TRAXIO. “Hoewel de verkoop op de as Antwerpen-Brussel daalde door de verminderde fileproblematiek, blijft de nationale verkoop groeien.  De sector verwacht dat de verkoopcijfers van 2020 deze van 2019 zullen evenaren.”
    Nieuws bericht TRAXIO





    07-09-2020 om 19:54 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stijgende verkoop van kampeerauto's

    Recordzomer voor kampeerauto’s tijdens de Coronavakantieperiode

    Traditioneel worden   heel wat kampeerauto’s besteld in het najaar (levering en inschrijving   tijdens het volgende voorjaar) of in het voorjaar (met levering en   inschrijving voor het begin van de zomervakantie). Niet zo dit jaar : tijdens   de Corona-lockdown zijn namelijk zowel de verkoop als de inschrijvingen van   nieuwe kampeerauto’s in april met ongeveer 80% gedaald (van 635 in 2019 naar   125 in 2020), om daarna – tijdelijk – te exploderen met +84% in juni. De   inschrijvingen van tweedehandse kampeerauto’s volgen dezelfde tendens. Ook de   vraag naar huurcampers ging door het dak.

    Snel-snel een kampeerwagen kopen

    Na de lockdown steeg het aantal inschrijvingen van nieuwe kampeerauto’s tot een absoluut record in juni: van 548 in 2019 naar 1.006 (+84 %) in 2020! Ook juli (580 in 2019 versus 860 in 2020 hetzij +48 %) en augustus* (500 in 2019 versus 600 in 2020 hetzij +20%) waren topmaanden. Idem dito voor de tweedehandse inschrijvingen met topmaanden juni (+40 %), juli (+24 %) en augustus (+29 %).

    Deze zomerse piek kan worden toegeschreven aan twee factoren: een inhaalbeweging van inschrijvingen die tijdens de lockdown niet konden gebeuren, maar ook een sterk toegenomen interesse van mensen die nog snel-snel een kampeerauto wilden kopen met het oog op de zomervakantie.

    Hoewel het totale aantal inschrijvingen op dit ogenblik achterloopt ten opzichte van 2019 (van nieuw = -2%, tweedehands = -5%), verwacht de sector dat de verkoop dit jaar zal eindigen op het niveau van vorig jaar. Waarom niet hoger dan vorig jaar? Door de beperkte beschikbare voorraad kampeerauto’s en omdat de productiecapaciteit van nieuwe voertuigen in de gespecialiseerde fabrieken slechts beperkt rekbaar is.

    Nieuw doelpubliek

    Dank zij de Coronacrisis hebben heel wat mensen de kampeerauto en de caravan en hun voordelen voor het eerst ontdekt ook door een populair programma zoals ‘De Columbus’. De veilige bubbel, de grote mate van zelfstandigheid en de flexibele mobiliteit zijn sterke troeven in deze bijzondere tijden. Dit nieuwe doelpubliek, dat vaak de traditionele vliegvakantie heeft ingeruild voor de zwerfauto, heeft in veel gevallen zeer snel beslist tot de aankoop. Zij kiezen door de band voor een middenklasse zwerfauto die is voorzien van alle nuttige uitrustingen die comfort en onbezorgd-onafhankelijk rondreizen mogelijk moeten maken zoals achteruitrijcamera, airconditioning, zonnepanelen en watertanks. Instapmodellen lagen minder goed in de markt.

    Traditionele vervangmarkt in beweging

    Ook de traditionele vervangmarkt is in beweging: heel wat mensen die al een tijd twijfelden over de vervanging van de huidige kampeerauto of caravan, hebben dit jaar beslist tot aankoop van een nieuwe. De combinatie van aankopen door het ‘nieuwe’ doelpubliek en de versnelling op de vervangmarkt zijn de belangrijkste oorzaken van de plots toegenomen vraag. Naar alle verwachting zal de vraag terug normaliseren: nu, aan het einde van de vakantieperiode, merkt de sector alvast een daling van het aantal online en offline bezoekersaantallen. In de ons omringende landen merken kampeerautoverkopers dezelfde tendens.

    Ook verhuur zit in de lift

    Zoals verwacht steeg ook de vraag naar huur caravans en zwerfauto’s omdat veel gezinnen dit jaar in hun veilige bubbel wilden reizen. Bij de professionele verhuurders is de capaciteit slechts beperkt uitbreidbaar, het verhuurseizoen duurt slechts een drietal maanden en de waardevermindering na verhuur is aanzienlijk – maar de toegenomen vraag wordt deels opgevangen door een stijgende verhuur tussen particulieren.

    Persbericht van TRAXIO

    04-09-2020 om 20:08 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Grand Empire van Morelo

    Morelo stelt voor

    Op het Caravan Salon 2020 is MORELO te vinden in Hal 5, Stand A07. Daar zal het volledige MORELO-voertuiggamma 2021 worden tentoongesteld op de nieuwe, grotere beursstand met 20 First Class-campers. MORELO volgt strikt de strenge hygiëneregels van het beursmanagement. Een allesomvattend concept is bedoeld om alle betrokkenen een prettige en vooral veilige beursbeleving te bieden

    Het MORELO GROTE RIJK

    De GRAND EMPIRE is het nieuwe vlaggenschip van de RV-fabrikant in Schlüsselfeld. MORELO heeft een camper gecreëerd op het grote chassis "Actros 1853" van Mercedes-Benz met 530 pk, 12,8 l cilinderinhoud en 2600 Nm koppel, die indruk maakt met zijn comfortabele rijgedrag, uitstekende veiligheid en state-of-the-art technologie, en uiteindelijk met zijn uitstekende design overtuigd over de hele linie. Het prototype zal dit jaar worden gepresenteerd op de Caravan Salon: A MORELO GRAND EMPIRE 110 GSO - met Mini Cooper-garage en uitschuifbaar voor de woonkamer en keuken. Het grootste hoogtepunt is een ongekende prijs-prestatieverhouding voor een voertuig in deze klasse. De prijsklasse van alle aangeboden modellen zal tussen de € 593.900 en € 645.900 - inclusief zeer uitgebreide standaarduitrusting liggen.

    MORELO HOME, LOFT, LOFT LINER en PALACE voor een speciale prijs

    Voor het 10-jarig jubileum biedt MORELO de modellen MORELO HOME, LOFT, LOFT LINER en PALACE met uitgebreide uitrustingspakketten en verschillende kleuropties tegen een absoluut speciale prijs. Inbegrepen zijn een chassispakket, rijveiligheidspakket, leefomgeving pakket en nog veel meer. Klanten kunnen zich verheugen op ongelooflijke kortingen tot € 33.863,03

    Gegarandeerde eindprijs voor jubileummodellen: btw 16 procent

    Voor bestellingen van een jubileummodel op 31 oktober 2020 en levering op 30 april 2021 garandeert MORELO de aangegeven aankoopprijs met 16 procent btw - ongeacht het btw-tarief dat van toepassing is op het moment van levering.

    Nieuw in het MORELO-assortiment: de MORELO LOFT LINER

    Op het ogenblik zijn nog geen foto's ter beschikking

    Meer informatie; www.morelo-reisemobile.de

    XX

    03-09-2020 om 20:41 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Auto Sleeper schitterend

    Auto Sleeper Warwick XL.

    Jaren geleden, we spreken van de jaren 1970 werden bestelwagens nauwelijks door enkele erkende constructeurs omgebouwd. Wel waren het gezochte bestelwagens voor handige mannen, die er zelf een bewoonbare versie van maakten. Voor die tijd waren er al juweeltjes gemaakt met materialen die toen te koop waren. Andere waren bijna onverantwoorde vehikels om mee te rijden. In die tijd was Mercedes voor de grotere lichte vrachtwagens gezocht en Bedford voor de kleinere zelfbouwers. Trouwens er waren niet veel te vinden die nog geschikt waren voor een tweede leven. Nu en dan was er een erkende fabrikant die enkele van die lichte vrachtwagens ombouwde.

    De belangstelling groeide.

    Voor enkele jaren begon de interesse voor die type wagen te stijgen om zoals het nu gaat een enorme groei kent. Met als resultaat de inrichtingen van deze compacte wagens werden beter, veiliger en luxueuzer.

     

    Auto Sleeper Warwick XL

    Ik kreeg de gelegenheid een typisch Engelse top zwerfauto te bekijken. Toen ik de achterdeur van de 6,36 m lange Warwick XL opentrok dacht ik onmiddellijk “WAUW” wat een schitterend interieur. Voor zo ver ik mij herinner in mijn lange loopbaan in het kampeerwereldje zag ik zelden een zwerfauto met zulk een prachtig interieur. Typisch voor Engelse caravans en kampeerauto’s zijn de twee lange zitbanken langs de zijwanden met dikke kussens en zonder zichtbare tafel. De tafel heeft ergens een plaatje in een kast of tegen een wand. In zekere zin een compromis die men hier moet nemen. Om te overnachten trekt je een lattenbodem van onder de zitkussens en samen met de al even dikke rugkussens bekom je een bed van 1,92 x 1,87 m. Zeker groot genoeg om met z’n beidjes comfortabel te slapen.

    Voor het ontbrekende tafeltje, de kleerkast opentrekken waar het mini tafelbladje en een poot verankerd zijn. Het tafelbladje is net groot genoeg voor paar glazen wijn of tassen thee en een koekje. Een grotere tafel eveneens opgeborgen gebruikt men om de culinaire genoegens op te zetten of andere zaken waar een groot blad vereist is. Het is natuurlijk een soort compromis met dat soort tafel opstelling, men geraakt er echter aan gewoon. Bovendien hoef je geen tweede tafel mee te nemen om buiten te gebruiken.

    Als woongedeelte wordt je hier omgeven door knap afgewerkte en goed geïsoleerde wanden, 4 donker getinte vensters met plissé verduisteringsgordijnen en muggenhorren. Om een gezellige sfeer te scheppen zijn er nog gordijnen. Bovenkasten hebben een licht achterover hellende vorm, dat vergroot het ruimtelijk effect. Een lengte gevoel bekomt men door in het zeer licht meubilair een donker grijze band in de bovenkast deuren te leggen. Verchroomde handgrepen met slot passen er mooi in. Aan licht geen gebrek. In het plafond decoratieve lampjes, met een zachte druk in de midden gaan ze aan of uit. Onder de bovenkasten zijn verschuif- en regelbare LED’s en boven het aanrecht van de keuken zijn voldoende lichtbronnen. De getinte zijramen gaan niet open dat wordt opgevangen door 3 dakluiken.

    Wat een keuken.

    Ook al een duidelijk Engelse brede keuken met het zwarte afzonderlijke kookfornuis. Drie grote kookvuren en onderin een oven is de klassieke uitrusting. Ernaast een spoelbak waar je de halve verswatertank in kwijt geraakt. Verder onder het aanrecht een grote koelkast met vriesvak. Hoewel er veel werkoppervlakte op het aanrecht is kan men aan de linkerkant nog een verbreding omhoog klappen. Zelfs een microgolf oven naast de chique bovenkast is men niet vergeten. In de laden en kasten is genoeg bergruimte voor het keukengerief. Haha, de afzuigkap met geïntegreerd licht was bijna aan mijn ogen ontsnapt. Voor kleren is er voldoende plaats in de hangkast en laden.

    Wassen en douchen doe je in de afzonderlijke douchecel. Daarnaast is een gebruiksvriendelijk draaibaar wc opgesteld. Een bedieningspaneel boven de schuifdeur regelt de elektronica in de wagen en als er brand of te veel rook ontstaat begint de rookmelder te gillen.

    Langs de buitenkant.

    Met zijn zwarte kleur, hij is ook in andere kleuren te verkrijgen, is de Warwick XL een prachtige zwerfauto op Peugeot Boxer als basisvoertuig. De zwart getinte ruiten vallen nauwelijks op want ze vormen één vlak met de zijwanden van de wagen. 16 duim velgen zorgen voor een comfortabel rijgedrag dat nog ondersteunt is door AirTop luchtveer systeem. De 2,2 dieselmotor stuurt 165 paardjes naar de voorwielen, dus het gaspedaal met zachtheid behandelen want er staan veel flitspalen.

    Op het dak liggen zonnepanelen en achteraan is een trekhaak gemonteerd. Bij deze super uitgeruste wagen behoren een hele reeks toebehoren genoeg om mijn blad te vullen. Om er enkele te vernoemen is het basisvoertuig een Peugeot Boxer, indien gewenst kan men voor een Citroen of een Fiat kiezen. Hij is uitgerust met alle elektronische snufjes om veilig te rijden, daarbij nog een 25 l LPG tank voor het huishouden, buiten een gasaansluiting, warmte werende ramen, luifel, winterpakket en nog veel meer.

    De basisprijs ligt rond de 58.000 euro terwijl de voorgestelde Warwick XL met alles er op en er aan 65.000 kost.

    Meer info: info@decuyper.com

    www.decuypermotorhomes.be

    Technische gegevens.

    De Auto Sleeper wordt aangeboden in 6 versie

    Tussen de 5,41 m en de 6,36 m lang

    Warwick XL

    LxBxH:6,36 x 2,5 x 2,64 m

    Bed: 1,87 x 1,92 m

    Motor: 2,2 l diesel 165 pk

    MTM: 3.500 kg

    Rijklaar gewicht: 3.066 kg

    Verswatertank: 69 l

    Afvaltank: 40 l

















    02-09-2020 om 20:28 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Niesmann+Bischoff stelt de totaal nieuwe iSmove voor

    Een gloednieuwe iSmove.

    Tot nu toe, toen je wilde reizen in de compacte klasse met een totaalgewicht van minder dan 3,5 ton, moest je concessies doen op het gebied van ruimte en laadvermogen en tevreden zijn met compromis. Dankzij veel nieuwe ideeën, vooral op het gebied van architectuur en interieur, heeft Niesmann + Bischoff een integrale kampeerauto ontworpen met meer ruimte en een veel hoger laadvermogen dan normaal in deze categorie. De nieuwe iSmove voldoet niet alleen aan de eisen op het gebied van gewicht, hij overtreft alle verwachtingen op het gebied van design en comfort, verwachtingen die uitgaan van een nieuw, jonger publiek dat de wereld van high-end zwerfauto’s wil ontdekken met een eenvoudig rijbewijs B. Om een ​​premium kampeerauto te ontwerpen die minder dan 3,5 ton weegt en zonder ruimte te verspillen, is het voertuig volledig opnieuw ontworpen. Elk element is in twijfel getrokken. In tegenstelling tot alle regels. Al decennia lang zijn bepaalde regels diep geworteld in de campermarkt en in de hoofden van liefhebbers. Men dacht bijvoorbeeld dat het onmogelijk was om een ​​kampeerauto te maken met alle mogelijke comfort, genoeg ruimte voor 5 personen, met comfortabele bedden en grote opslagruimtes, onder de 5 ton.

    Nieuwe oplossingen.
    Het werd tijd om dit principe te herzien. Het werd tijd om nieuwe oplossingen te vinden, want voor de volgende generatie klanten die geen "oud" rijbewijs hebben, is een voertuig van meer dan 3,5 ton geen optie. De vraag naar een topklasse zwerfauto’s onder de 3,5 ton is de afgelopen jaren gegroeid. Niesmann + Bischoff speelt in op deze vraag door de iSmove op de markt te brengen. In principe onmogelijk, maar met zijn buitenafmetingen behoort hij duidelijk tot de compacte klasse, terwijl het interieur zijn reizigers alle comfort van een liner biedt. Een meesterlijke slag mogelijk gemaakt door het creëren van binnenruimte en uitrusting die tot nu toe kenmerkend waren voor kampeerauto’s tot 7,5 ton. Hubert Brandl, algemeen directeur van Niesmann + Bischoff legt uit: “Kleinere buitenafmetingen, maar een ruimer interieur. Minder gewicht, maar complete uitrusting. Een minimalist die als het ware het maximale nastreeft. Met de vele "noppen" in de nieuwe iSmove hebben we de high-end tot in de kern gemaximaliseerd. Het resultaat is een nieuwe camper voor een nieuwe generatie
    klanten die van elk moment willen genieten. Een compact uiterlijk met een interieur van een Liner. De ware grootsheid van de nieuwe iSmove komt tot uiting in het interieur. De onbelemmerde kijkhoeken door het hele voertuig en de natuurlijke akoestiek van de met vilt beklede binnenwanden creëren een geheel nieuw gevoel van ruimte. Een innovatief verlichtingsconcept, met moderne glaspanelen voor het aansturen van de spots in een donker antraciet plafond, zorgt voor een bijzondere sfeer van welzijn in de avonduren. Voor een optimaal gebruik van de beschikbare ruimte stelt Niesmann + Bischoff in zijn eentje zeven radicaal nieuwe ideeën ontwikkeld, waarop patent is aangevraagd. Onder hen is er een elektrische liftopslag in het keukenblok, een draaibare bank, een opklapbed dat volledig opklapbaar is en in het plafond "verdwijnt" en een schuifwand in de badkamer die de ruimte er verdubbelt. Er wordt reikhalzend uitgekeken naar de nieuwe iSmove. De eerste voertuigen zullen vanaf september 2020 bij alle dealers te zien zijn.

    Meer info: www.niesmann-bischoff.com











    31-08-2020 om 20:32 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kennis making met de Fendt Bianca Activ 515 SD

     Fendy Bianca  Activ 515 SD

    Fendt een van de belangrijkste caravan producenten volgt op de voet de algemene wensen van de kampeerders op. De Carona pandemie heeft echter wat verandering gebracht in het kampeerleven. Mensen vinden het veiliger en terecht om zoveel mogelijk in eigen rollend vakantiehuisje te blijven. Kokerrellen, eten en slapen zijn net zolang de caravans bestaan heel gewoon. Douchen en sanitaire noodzakelijkheden kunnen bij veel caravans nog niet al te best. Fendt breidt voor 2021 zijn succesvolle Bianco reeks uit met de 7,53 m lange Activ 515 SD. Hij beantwoordt ten volle aan de vraag van veel gebruikers. Achteraan is over de volle breedte van het interieur een “echte” badkamer geïnstalleerd. Ze kan volledig afgesloten worden van het woongedeelte. Alles wat nodig is, is aanwezig, een afzonderlijke douchecel afsluitbaar met een gebogen acryl glazen deur. Goed om weten is de voldoende hoogte in de douchecel. Jongere mensen worden als maar groter en die zullen dat beslist waarderen. Centraal staat het wasbakje met spiegel en al wat er bij hoort. Zelfs de kasten zijn diep genoeg om handdoeken en ander toiletgerief te bergen. Het draaibaar wc staat ver genoeg van de omringende wanden en lange benen zijn hier geen probleem. Twee dakluiken en een venster voeren de vochtige lucht af.

    Met de badkamer achterin ontstaat een bredere loopruimte naast het Fransbed en heb je niet de benepen indruk van twee wanden naast je bed. Nog iets waar de kampeerders naar vragen is een grotere tv omdat ze bij avond in plaats van een stapje in de wereld te wagen en een “pintje” te gaan drinken op een terras, want de Carona laat dat niet overal toe, blijven ze liever in hun rollend vakantiehuisje. De ontwerpers van Fendt hebben er iets spitsvondig op gevonden. Rond de koelkast aan het voeteinde van het bed is een kast gemaakt zodat je enkel aan de dubbel opendraaiende deur kunt zien dat het een koelkast is. Men heeft aan de zijkant een vak gemaakt waarin een 32 duim tv past, maar wel op zijn smalle zijkant. Een speciale zwenkarm draagt hem naar voor, draait hem horizontaal met het scherm naar het bed of wel naar de zitgroep. Stopcontact en tv aansluiting zijn reeds van het fabriek uit geïnstalleerd.

    Kokkerellen aan de keuken van de Activ is een lust. Een 3 pitsgasvuur zorgt voor heerlijk warme gerechten en de afwas kan gebeuren in de spoelbak ernaast. Onderaan zijn 3 brede zelfsluitende laden met een afdeling voor bestekken en de apothekerslade houdt flessen recht en op hun plaats. Helemaal vooraan is een comfortabele U-zitgroep met een indrukbare tafelpoot om daar bij gelegenheid een bed van te maken. Bergvakken zijn er voldoende in de mooie en degelijk afgewerkte boven- en andere kasten. Om de ruime koffer onder het Fransbed gemakkelijker te bereiken heeft de fabrikant uit Metingen het service luik in de zijwand een stuk hoger gemaakt. Grotere zaken kunnen zo gemakkelijker in de koffer onder het bed, dat eventueel ook langs binnen bereikbaar is.

    Fendt caravans zijn niet bepaald de goedkoopste je krijgt echter waar voor je geld. Ervaren kampeerders kiezen dikwijls voor dit merk omwille van zijn degelijke afwerking en uitstekende kwaliteit, bovendien behoudt een Fendt lang zijn verkoopwaarde.

    Informatie: www.decuypermotrohomes.de

    e-mail: bartenmie@gmail.com

    Ter informatie: De foto's van de tv werden in een ander type genomen omdat er nog geen in de Activ hing. Bij de Activ hangt hij  tegenover de keuken.















    31-08-2020 om 20:19 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.voor meer bomen

    Voor een beter bos

    Op 23 november 2019 hebben Albert Märkl en een aantal betrokken kampeerders de vereniging "WOHNmobil für Klimaschutz e.V." opgericht in Niedernhausen, Hessen. De inschrijving in het verenigingen register van Wiesbaden vond plaats op 11 december 2019. De non-profit status van de vereniging werd officieel erkend op 8 juni 2020. Het doel van de vereniging is om bij te dragen aan het behoud van een gezond en verfrissend gemengd bos en tegelijkertijd bij te dragen aan het verminderen van de CO2-concentratie in onze atmosfeer. Alle clubleden betalen een jaarlijkse contributie, die wordt berekend op basis van de kilometers die ze in het betreffende jaar met de caravan of zwerfauto hebben gereden. Concreet betalen ze 1 cent per kilometer, tot een maximum van 100 euro per jaar. Met de maximale jaarlijkse bijdrage van 100 euro kan elk individu tot 20 klimaatbestendige bomen per jaar planten en deelnemen aan actieve natuur- en klimaatbescherming.

    Albert Märkl, initiatiefnemer en oprichter van de vereniging "WOHNmobil für Klimaschutz e.V." wil niet discussiëren, maar handelen. Hij is een fervent kampeerauto bezitter en brengt zijn vrije tijd graag door in de natuur. Zelfs als hij in een bosrijke omgeving woont, is de slechte staat van het bos hem niet ontgaan. Bezorgd over de natuurlijke omgeving, thuis en in zijn vrije tijd, besloot hij een vereniging op te richten en een actieve bijdrage te leveren aan het redden van het bos en het beschermen van het klimaat.
    Met een beetje trots kijkt Märkl naar wat er tot nu toe is bereikt en stelt het volgende: `` Wij, de leden van de vereniging zijn eigenaren van caravans, zwerfauto’s en kampeerliefhebbers uit alle delen van Duitsland en de aangrenzende Europese landen, die niet alleen een gemeenschappelijke hobby en een gemeenschappelijke passie delen, maar ook zorg voor onze natuur en ons klimaat. In de korte tijd na de oprichting van de vereniging telt de vereniging momenteel 101 leden die al 1.100 euro aan donaties hebben opgebracht en 220 bomen hebben geplant.
    Omdat tijd van essentieel belang is: op de homepage www.wohnmobil-fuer-klimaschutz.de, CO2-berekeningen op basis van reisactiviteiten met een zwerfauto, fragmenten uit publicaties van het federale ministerie van Voedsel en Landbouw en de droogte monitor van het Helmholtz Instituut voor Milieubescherming www. ufz.de presenteerde duidelijk de zorgwekkende situatie van het bos.

    Albert Märkl en zijn verenigingsleden willen verantwoordelijkheid tonen en tegenmaatregelen nemen. Alle clubleden betalen een jaarlijkse contributie, die wordt berekend op basis van de kilometers die ze in het betreffende jaar met de kampeerauto of caravan of ander vergelijkbaar voertuig hebben gereden. Concreet betalen ze 1 cent per kilometer, tot een maximum van 100 euro per jaar. Met een maximale jaarlijkse bijdrage van 100 euro kan elk individu tot 20 klimaatbestendige bomen per jaar planten en deelnemen aan actieve natuur- en klimaatbescherming.
    “Met onze acties leveren we een bijdrage aan het behoud van een gezond en verfrissend gemengd bos en tegelijkertijd een bijdrage aan het verminderen van de CO2-concentratie in onze atmosfeer. Zodat we ook in de toekomst kunnen blijven genieten van de ongerepte en ontspannende natuur tijdens onze reizen ”, beschrijft Märkl deze missie. "Het geld van onze leden en sponsors stroomt naar specifieke campagnes, zodat alle clubleden en donateurs transparant kunnen begrijpen hoeveel bomen waar in Duitsland zijn geplant met de bijdragen."
    Geïnteresseerden kunnen meer informatie vinden op de homepage van de vereniging www.wohnmobil-fuer-klimaschutz.de





    29-08-2020 om 19:45 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 25/11-01/12 2024
  • 18/11-24/11 2024
  • 04/11-10/11 2024
  • 28/10-03/11 2024
  • 21/10-27/10 2024
  • 14/10-20/10 2024
  • 07/10-13/10 2024
  • 30/09-06/10 2024
  • 23/09-29/09 2024
  • 16/09-22/09 2024
  • 26/08-01/09 2024
  • 19/08-25/08 2024
  • 12/08-18/08 2024
  • 05/08-11/08 2024
  • 29/07-04/08 2024
  • 15/07-21/07 2024
  • 08/07-14/07 2024
  • 01/07-07/07 2024
  • 24/06-30/06 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!