Toen ik tussen de reclames in mijn brievenbus de magazine ‘Qito’ vond, was mijn verbazing groot! Ging dat enkel en alleen over Westende-dorp? Dat liet de ondertitel toch vermoeden? Dat vond ik nu eens ‘geweldig’! Dat moet zich sinds de fusie, meer dan 40 jaar geleden, niet meer voorgedaan hebben! De voorzitter van de Handelaarsbond van Westende-dorp Ethel De Blieck en zijn ‘enthousiaste’ medewerkers Jochen Van Parijs, Sandra Deryckere, Emelie Derinck, Wim De Ceunynck en Rudy Debruijne verdienen dus alle lof.
De magazine telt 68 pagina’s, werd gedrukt op 15.000 exemplaren, werd gratis verdeeld in Westende – dorp, maar kost eigenlijk 3,50 euro.
De kaft, nader bekeken Wat natuurlijk in het oog springt, is de onder-titel ‘Westendenaren veroveren Instagram – Word ook een hit met de tips van Laurence Ameele’. Voor iemand die niet zo vertrouwd is met sociale media, kan dat wel vragen opwerpen. Instagram is een sociaal netwerk waarbij je voornamelijk communiceert met beelden. Door middel van foto’s en video’s laat je bijvoorbeeld zien waar je bent, met wie je bent, wat je aan het doen bent, wat je mooi vindt en wat je passie, sport of hobby is.
Instagram wordt voornamelijk gebruikt via een app voor de mobiele telefoon of tablet. Via de app kan je foto’s en video’s maken en direct eenvoudig bewerken. Door middel van filters maak jij je foto scherper, kleuriger of geef je de foto een nieuwe look, zoals zwart-wit of juist retro. Vervolgens deel je direct jouw foto via jouw Instagram pagina en via andere social media kanalen zoals Facebook, Twitter, Tumbrl of Flickr.
Op de vraag aan Laurence wat haar activiteiten op Instagram en als ‘Influencer’* eigenlijk inhouden, antwoordt ze: ‘Op mijn instagramaccount https://www.instagram.com/laurenceameele/ post ik elke dag gemiddeld twee foto’s of filmpjes van leuke kledij en accessoires, of van mijn activiteiten. Op reis dienen de mooie landschappen of uitzichten als achtergrond voor mijn outfit.’
Ze houdt ook een blog bij. Kijken jullie maar naar https://closetofthelaughingblonde.wordpress.com/about/
Willen jullie nog meer weten over Instagram? Kijk naar https://www.mijnonlineidentiteit.nl/instagram-privacy-instellingen-handleiding/#watisinstagram
*Onder ‘influencer’ wordt een kennisleider verstaan op een specialistisch gebied met een hoog bereik en relevantie. Influencers zijn veelal blogschrijvers en actieve sociale media gebruikers.
Laurence zou 11.000 volgers hebben. Dat betekent dat zovelen de berichten lezen en dus kennismaken met wat Laurence aanprijst. Jij kan anderen (zowel personen en bedrijven) volgen en zo automatisch op de hoogte worden gehouden van nieuwe foto’s en video’s. Anderen kunnen jou ook (terug)volgen. Er is standaard ingesteld dat jouw foto’s en video’s voor iedereen zichtbaar zijn en iedereen mag jou volgen. Op de link hierboven kunnen jullie lezen hoe kan bepaald worden wie jou volgt en wie jouw foto’s en video’s ziet.
Even de inhoud ontleden De magazine telt 29 pagina’s advertenties en 3 pagina’s met aankondigingen van evenementen in Westende-dorp.
Inhoudstafel 1 pagina Lijst met leden van de handelaarsbond van Westende-dorp 2 pagina’s Woordje en foto’s van de initiatiefnemers 2 pagina’s Westendenaren veroveren Instagram (over fashionista Laurence Ameele) 6 pagina’s Uw logopedist weet raad – Wanneer communicatie niet meer zo vanzelfsprekend is 1 pagina Lifestyle: ‘Er is koffie en er is koffie’ 3 pagina’s De 24 uren van Charlotte 3 pagina’s Bekende Westendenaren aan het woord: Beestig beroemd: Qito: 2 pagina’s Ondernemers in Westende aan het woord. Er was eens: de transformatie van directiesecretaresse tot cafébazin: 2 pagina’s Lifestyle: Trends en Tips voor uw interieur: 3 pagina’s FAQ Jobstudenten: 1 pagina Publireportage: Werk in eigen streek 1 pagina Publireportage: 5 dingen die u misschien nog niet wist over auto’s: Uw garagist Johan Casselman vertelt: 1 pagina Publireportage: Het geheim van een stralend gelaat – Experte Fabienne deelt Beautytips en Tricks 2 pagina’s Publireportage: Interieur en Electro De Moor – Drie generaties onder één dak 1 pagina Uw notaris weet raad: Gedeelde vreugde dankzij gesplitste aankoop: 1 pagina Sport: De familie van Sport – Wereldkampioen Lau en zijn familie: 2 pagina’s Sport & Ontspanning: Octopus NIET voor Pussies: 2 pagina’s
TOTAAL: 36 pagina’s
De inhoud wordt niet weggedrukt door de reclame. Ik vind het een goede idee aan de pagina’s met reclame 1 of meerdere pagina’s tekst te koppelen die de lezer wel kan interesseren.
Besluit Grootste moeilijkheid zal zijn: volhouden!! Ik ben bereid zo nodig mijn medewerking te verlenen met een artikel over Westende-dorp, aangepast aan de wensen van de redactie wat betreft lengte, foto’s bijgevoegd of niet.
Bronnen https://www.instagram.com/laurenceameele/
|