Badxml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Waarom is de dijk in Westende (en in Middelkerke) eigenlijk verdeeld in een zone voor fietsers en voetgangers en karretjes langs de zijde van de gebouwen en één voor voetgangers langs de strandzijde? Zo is het namelijk aangegeven met een bord F99b.
Er is geen kat die zich daar ook maar iets van aantrekt en politiecontrole heb ik er nog nooit gezien. De wandelaars lopen namelijk langs de winkels en horecazaken. Er is ook zeer weinig plaats tussen de dijkhelling en de terrassen en standplaatsen voor huurfietsen en karren. De fietsers mogen in beide richtingen rijden en toch negeren de voetgangers de fietsers. Op een drukke dag kan je met de fiets
nauwelijks door zonder tegen een kind met een karretje of tegen een voetganger aan te rijden.
Eigenlijk is het niet meer te doen voor de fietser. Wanneer wordt deze toestand eens rechtgezet?
Je kunt nog beter de borden wegnemen in plaats van deze chaos te laten bestaan. Of maakt dat deel uit van het paraplusysteem?
Sint-Laurentius
Zoals bekend moet van 1 juli tot 31 augustus parkeergeld betaald worden op de dijk van het Sint-Laurentiusstrand. Er is nu een stuk daarvan voorzien voor kampeerautos. De afgebakende parkeerplaatsen zijn er wel te klein voor en de kamper moet dus half in de duinen staan. De afbakeningslijnen zijn daardoor ook niet meer zichtbaar, want ze zijn met zand bedekt. De toerist neemt dus maar drie parkeerplaatsen voor zijn rekening.
Men mag er zogezegd niet kamperen, maar wie zijn kampeerauto installeert, die kampeert toch!
Zijn de bezwaren tegen kampeerautos, namelijk dat ze het milieu vervuilen en dat ze zwerfvuil achterlaten, nu plots niet meer geldig? Wordt men nu toegeeflijker omdat er moet betaald worden om te parkeren? Moet het miniem succes van de betalende parking nu gecompenseerd worden door kampeerautos?
Ik vind dat verfoeilijke praktijken.
|