
Zo gebeuren er nu opeens een aantal dingen tegelijk die er gecombineerd voor zullen zorgen dat de autoloze zondagen waarschijnlijk terug komen.
Als er geen samenzwering bestaat om de wereldbevolking tot slaaf te maken in een New World Order, gebaseerd op het communisme, dan is het wel heel erg toevallig dat alles wat er nu op deze wereld gebeurt ons precies in die richting stuurt.
Alles, maar ook zo goed als alles wat er vandaag de dag in onze maatschappij gebeurt heeft tot gevolg dat wij weer een stuk vrijheid kwijt raken, dat we nog meer afhankelijk worden van de overheid en dat wij uiteindelijk geen privé bezit meer zullen kennen.
Een hele grote doorn in het oog van de machthebbers in de achtergrond is het feit dat wij nog steeds in staat zijn om ons in relatieve vrijheid van A naar B te begeven door middel van de auto. In de komende Hunger Games maatschappij is vrij reizen dan ook uit den boze.
De auto is een stuk vrijheid, waarbij wij kunnen doen en laten wat we willen. Waarmee we naar iedere uithoek van Europa of verder kunnen reizen als we willen. Het enige dat we daarvoor nodig hebben is brandstof.
En is juist met de brandstof dat er problemen zullen ontstaan.
Want wij, de EU, gaan opnieuw Rusland straffen. Dat wij bij iedere keer dat wij Rusland straffen onszelf nog harder straffen is een nare bijkomstigheid zo lijkt het, maar in feite is dit het hoofddoel.
Er komt een verbod op de aankoop, invoer en overdracht van ruwe olie (uiterlijk 5 december 2022) en geraffineerde olieproducten (uiterlijk 5 februari 2023) uit Rusland.
Daarnaast doemen er nog meer problemen op aan het oliefront:
De Amerikaanse president Biden heeft Saoedi-Arabië er indirect van beschuldigd de kant van Rusland te kiezen in de oorlog met Oekraïne. Het recente Saoedische besluit tot verlaging van de olieproductie is zeer slecht gevallen in Washington.
Rusland kan door de Westerse sancties minder olie exporteren, daardoor minder verdienen en is dus gebaat bij een hogere prijs. Die prijs is gestegen doordat de Saoedi’s nu de kraan dichtdraaien op een moment dat de vraag in het Westen alleen maar stijgt.
En als klap op de vuurpijl hebben we nu een lek in een olieleiding.
De Poolse pijpleidingenexploitant Pern heeft een lek geconstateerd in de olieleiding Droezjba, die olie vervoert vanuit Rusland naar Europa.
Welk een toevalligheden. Toevalligheden die allemaal tot gevolg zullen hebben dat er in Europa een tekort zal ontstaan aan ruwe olie en geraffineerde olieproducten.
Energiespecialisten vragen zich dan ook af waar Europa de komende winter haar olie vandaag gaat halen. Door bovenstaande ‘toevalligheden is er opeens wereldwijd een beperkte hoeveelheid olie beschikbaar.
Analisten van Morgan Stanley zeggen dat ook zij het antwoord op dit moment niet weten, want als ze die antwoorden wel hadden, dan zouden zij ook wat gemakkelijker adem halen.
Over één ding zijn de analisten het wel eens en dat is dat het voor de Europese leiders de komende winter moeilijk zal worden om aan voldoende olie te komen.
Volgens Helima Croft van RBC Capital Markets LLC staan we aan de vooravond van de grootste energiecrisis die we in lange tijd hebben gehad.
Volgens de experts is de energiesituatie voor wat betreft Europa zeer zorgwekkend. Wereldwijd een beperkte hoeveelheid olie, hetgeen ook weer betekent dat de prijzen die de consument straks gaat betalen voor brandstof extreem hoog zullen worden.
Croft denkt ook dat er een grote woede reactie van het volk zal volgen omdat de strafmaatregelen die worden ingesteld tegen Rusland niets anders betekenen dan het slopen van de levensstandaard van de Europese bevolking.
Hoelang zal het duren voordat men weer gaat beginnen over de autoloze zondagen?
Je bezit niets en je zult gelukkig zijn, volgens het WEF.
We zijn aardig op weg.