Ik ben Leny, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Bosheks.
Ik ben een vrouw en woon in Planeet Aarde (Nederland) en mijn beroep is Medisch Entomoloog, Imker, Wiccan en Lichtwerker .
Ik ben geboren op 22/05/0000 en ben nu dus 2024 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Flora Fauna Muziek Wetenschap.
Meer dan een halve eeuw heb ik een dierenopvang ( Stichting/TAO Foundation) https://taofoundation.international/nl/ voor dieren die niemand meer wil hebben. Werk als ARA(Animal Rights Advocate) voor de dieren die geen stem hebben.Dieren/Cyber activist.
V
To see a world in a grain of sand And a Heaven in a wild flower, Hold Infinity in the palm of your hand And Eternity in an hour.
~be who you are and say what you feel because those that matter... don't mind... and those that mind... don't matter..
Nice to see you here.㋡
I am a Wild Earthling.
I do not identify with illusory (and illegitimate) nation-state constructs nor do I require such constructs to verify and validate the legitimacy of my existence.
An infiltrator and subverter of institutions of indoctrination,an anti-authoritarian and an insurgent anarchist, and gravitate towards insurrectionist and anti-civilization tendencies. It's just a matter of whose.
Anti New World Order! "for our children, and our children's children"
I am a seeker, searching for truth, special behind the lies that the Goverments try to tell us.
Do not believe everything, discover your own truth!!
And please do not alowed that they take advantage of you.
Open your eyes!
Take care my friends Stay Wild & Free.. !
Tree Teardrop
X
Dropbox
Druk op onderstaande knop om je bestand naar mij te verzenden.
The Life of Death is a touching handdrawn animation about the day Death fell in love with Life. After being well received on various animation festivals and being featured on the EYE film DVD of Selected Dutch Shorts it is finally online!
If I ever leave you....you can say I told you so! And if I ever hurt you baby..... you know I hurt myself as well.
Is that any way for a man to carry on Do you think I want my loved one gone Said I love you More than you'll ever know More than you'll ever know
When I wasn't making much money You know where my paycheck went You know I brought it home to baby And I never spent a red cent
Is that any way for a man to carry on Do you think I want my loved one gone Said I love you More than you'll ever know More than you'll ever know
I'm not trying to be just any kind of man I'm just trying to be somebody You can love, trust and understand I know that I can be yeaaahhhh A part of you that no one else could see
I just wanna hear,a hear ya say its allright yeahhh yeahhh
I'm only flesh and blood But I can be everything that you demand I can be king of everythang Or just a tiny grain of sand
Is that anyway for a man to carry on Do you think he wants his little loved one gone I love you baby, i love you baby i love youMore than you'll ever know
If I ever leave you....you can say I told you so! And if I ever hurt you ..... you know I hurt myself as well.
Is that anyway for a man to carry on Do you think he wants his little loved one gone I treid to tell ya I love you baby, i love you baby yea i love you baby i love you More than you'll ever know
i love you i love you i love you baby!!
i told you so many times before I love you I love
Donny Hathaway
Donny Edward Hathaway (October 1, 1945 -- January 13, 1979) was an American soul musician.
Hathaway contracted with Atlantic Records in 1969 and with his first single for the Atco label, "The Ghetto, Part I" in early 1970, Rolling Stone magazine "marked him as a major new force in soul music."His collaborations with Roberta Flack scored high on the charts and won him the Grammy Award for Best Pop Performance by a Duo or Group with Vocal for the duet, "Where Is the Love" in 1973. Six years later, his body was found outside the luxury hotel Essex House in New York City; his death was ruled a suicide.
De Pakistaanse regering wilde de doodstraf op godslastering afschaffen. Maar geestelijk leider Khadim Hussain Rizvi en miljoenen sympathisanten staken daar een stokje voor.
Je buren eisen dat je geëxecuteerd wordt omdat je iemand een foute foto zou hebben gestuurd. De dorpsraad besluit dat je dood moet na een ruzie over een glas water. Je wordt door een woedende menigte doodgeslagen omdat de universiteit je van godslastering beschuldigt, toevallig net nadat je je kritisch hebt uitgelaten over diezelfde universiteit. In Pakistan kan het, laat deze documentaire zien. Het land heeft een wet die godslastering verbiedt, en daar staat per definitie de doodstraf op. En zelfs als het niet tot een veroordeling leidt, heb jij niet alleen een probleem, maar je hele familie. Zoals advocate Gulalai Ismail het in de film verwoordt: 'Op het moment dat je van blasfemie wordt beschuldigd, is het gedaan met je. Dan is je leven in Pakistan voorbij.'
De Pakistaanse geestelijke Khadim Hussain Rizvi is leider van een nieuwe Islamitische politieke partij die openlijk intolerantie en geweld aanmoedigt tegen alles wat de Islam bekritiseert. Het is Rizvi niet alleen te doen om het handhaven van de heiligheid van zijn geloof. Hij wil ook verkozen worden voor het hoogste ambt in het land tijdens de komende verkiezingen. Iedereen - zelfs zijn volgelingen - zijn enkel een pion op zijn bord om ervoor te zorgen dat hij de absolute macht krijgt.
Om de gruwelijke gevolgen van deze wet op godslastering te laten zien worden er in de documentaire Blasfemie twee blasfemiezaken gevolgd te midden van alle politieke onrust tijdens de recente verkiezingen. Wat zal de "verdachten" overkomen?
Blik in een naargeestige, beklemmende, onbegrijpelijke wereld
In 2Doc Weekly bespreekt Helmut Boeijen deze film zo:
‘Onthoofd alle godslasteraars’, scanderen de bezoekers van een politieke bijeenkomst van Tehreek-e-Labbaik Pakistan (TLP) in het najaar van 2018. Khadim Hussain Rizvi, leider van de religieuze partij, zet de menigte naar zijn hand. Hij heeft zijn zinnen gezet op de politieke macht in Pakistan. De man oogt als de archetypische extremistische moslim. Type Taliban of Islamitische Staat. Met het vuur in de ogen, een gal spuitende mond en nog net geen kromzwaard in de hand.
lees verder door op 'open' te klikken
Voor de gemiddelde westerling slaat Rizvi onbegrijpelijke, angstaanjagende taal uit. ‘Een ieder die de Heilige Profeet beledigt of zijn status als de laatste Profeet betwist is volgens de sharia een godslasteraar’, zegt de scherpslijper bijvoorbeeld. ‘Zo’n ernstig vergrijp is onvergeeflijk.’ En sinds 1986 staat er inderdaad de doodstraf op godslastering in Pakistan. Getuige de documentaire Blasfemie (75 min.) zorgt dit voor een ronduit unheimische atmosfeer in het islamitische land.
Om de eer van de profeet te redden (of gewoon om een onderlinge rekening te vereffenen) kan iemand zomaar worden beschuldigd van blasfemie en wordt geweld tegen ongelovigen min of meer gelegitimeerd, met moord en doodslag op de ‘lasteraars’ of de mensen die het voor hen opnemen tot gevolg. Filmmaker Mohammed Ali Naqvi geeft beide zijden van het debat het woord: de aanklagers en geestelijken die blasfemie genadeloos willen afstraffen en de vermeende lasteraars en hun pleitbezorgers, die worden beperkt in hun vrijheid van meningsuiting en bovendien ernstig bedreigd.
Terwijl de verkiezingen van 2018 naderen, wordt de discussie steeds verder op de spits gedreven en kan nog meer geweld bijna niet uitblijven. Blasfemie registreert dit proces nauwgezet en brengt zo tevens een naargeestige, beklemmende en, voor de gemiddelde westerling, ook totaal onbegrijpelijke wereld in beeld. Waar de overtuiging van de één, desnoods met redeloos geweld, wordt opgelegd aan een ander.
meld je aan
Elke zondag tipt Helmut Boeijen documentaires die je direct kunt kijken
'Een paar procent fanatiekelingen'
Hoe kijkt Zuid-Azië-analist en Pakistankenner Olivier Immig naar deze documentaire?
‘Het is een nogal eenzijdige film, en dat maakt hem een beetje misleidend. Wat ook wel weer logisch is hoor. Een documentaire is niet bedoeld om een genuanceerd beeld van een heel land te geven, maar om een kwestie aan te kaarten, in dit geval de draconische blasfemiewet en de invloed daarvan op het leven in Pakistan. Toch zou ik wat meer context wel gewaardeerd hebben. Het gros van de Pakistanen is namelijk helemaal niet zo extremistisch, dat zie je elke verkiezing opnieuw. Het gaat om een paar procent fanatiekelingen.’
‘Aan de andere kant: een paar procent van 230 miljoen mensen, dan heb je het nog altijd over miljoenen mensen, voornamelijk mannen, die bereid zijn geweld te gebruiken of zelfs ‘martelaar’ te worden. Ze zouden hun leven geven voor het verdedigen van de eer van hun profeet, wat dat ook moge betekenen. Dat wordt meestal bepaald door hun leiders, opvallend vaak mannen met dikke buiken en dito auto’s. Door die dreiging met geweld hebben zij flinke invloed op de rest van de samenleving en de politiek, dat zie je ook in de film. Advocaten die vermeende godslasteraars verdedigen zijn hun leven niet zeker, de gouverneur die het opnam voor Asia Bibi werd vermoord, enzovoort. Zelfs de premier buigt soms voor hun eisen.’ En Immig zelf? ‘Ik ben er al sinds 2006 niet meer geweest. Mag niet van mijn vrouw. Zij vindt het te gevaarlijk. En ze heeft ook wel een punt.’
'Pakistanen voelen zich meestal meer verwant met hun geloof dan met hun staat.’
Olivier Immig
Hoewel er ook religieuze minderheden wonen, die meer dan moslims kans lopen aangeklaagd te worden wegens godslastering, is de Islam bepalend geweest in de geschiedenis van Pakistan. Immig: ‘Het land is opgericht als toevluchtsoord voor moslims, maar nadrukkelijk niet als Islamitische staat. En de wet die godslastering verbiedt is al veel eerder ingesteld door de Britten, toen het hele gebied nog een kolonie was. Ze wilden daarmee de wrijving tussen de verschillende geloofsgemeenschappen beteugelen. Met name tussen hindoes en moslims, een probleem dat in India de laatste tijd weer sterk is verergerd. In Pakistan wonen bijna geen hindoes, maar het afzetten tegen India, en de hindoe-overheersing daar, speelt wel een essentiële rol bij de nationale identiteit. Sowieso voelen de mensen in Pakistan zich meestal meer verwant met hun geloof dan met hun staat.’
De doodstraf voor blasfemie kwam pas later, toen dictator Zia-ul-Haq aan de macht was. Immig: ‘Islamisering was voor hem een middel om meer eenheid in het land en het leger te smeden. De oorlog in Afghanistan, na de invasie van de Sovjets, was toen volop bezig, en Pakistan stond met steun van het Westen aan de kant van de verzetsstrijders. Verzetsstrijders die natuurlijk ook islamitische extremisten waren, dat nam het Westen op de koop toe.’
'Over de kampen waar ruim een miljoen Oeigoeren vastgehouden worden, wordt niet gepraat'
Olivier Immig
Pakistan is een democratie, zegt Immig, maar het leger heeft de werkelijke macht. En dat stimuleert en gebruikt de islamitische extremisten om ze in te zetten tegen andere groepen in het land en om de aversie tegen India te voeden. ‘Maar er zijn grenzen aan wat die extremisten mogen doen. Zodra ze kritiek op het leger hebben, wordt dat afgestraft. Dat geldt trouwens ook voor de regering.’
Immig heeft nog een interessante kanttekening bij dat verdedigen van het geloof: als het op China aankomt, blijft het opvallend stil. ‘De Chinezen hebben een enorm investeringsprogramma in de infrastructuur van Pakistan, dat gaat om tientallen miljarden. Gewone Pakistanen moeten daar weinig van hebben, maar als er een politieke delegatie naar de provincie Xinjiang gaat, komen ze allemaal heel positief terug. Om de kampen waar ruim een miljoen Oeigoeren vastgehouden worden, gaan ze met een grote boog heen. Daar mag niet over gepraat worden.’
Wat bezielt de fanatieke moslims in de film, die niet aarzelen om een buurman of collega dood te slaan als iemand beweert dat die schuldig zijn aan blasfemie? Immig: ‘Tja, dat is voer voor psychologen. Het is een gruwelijk verhaal, dat fanatisme. Ik zie hoe die mensen opgejut worden, en ook wel met welke doelen, maar waarom mensen zo opgaan in het verdedigen van de eer van een man die al eeuwen dood is, dat moet je mij niet vragen.’
Het aantal ongelovigen in de wereld groeit. Religieuze agressie tegen hen ook. Blasfemiewetten zijn vaak het middel om atheïsten, humanisten en vrijdenkers aan te pakken; hen wordt afvalligheid en godslastering verweten. Zij riskeren discriminatie, geweld
Sinds het Corona in beeld is lijkt het wel of we in een Horror movie leven .
De "suspense wordt opgevoerd door de media door enge berichten en beelden .
Onze premier die lachebekkend maatregelen aankondigt die de zaak zouden moeten indammen , om vervolgens het slechte voorbeeld te geven .
Coronavirus update door Premier Mark Rutte: 'geen handen meer schudden!'
En wat doet ie zelf... Oeps
Gepubliceerd op 9 mrt. 2020
Coronavirus update door Premier Mark Rutte: 'geen handen meer schudden!' En wat doet ie zelf... oops! Ondanks de ernst van de situatie toch een grappig moment. Voor Rutte zelf is de net afgekondigde maatregel duidelijk nog even wennen. Na afloop van de persconferentie bedankte hij Jaap van Dissel, hoofd infectieziekten van het RIVM, en schudde hij zijn hand. Oproep kabinet aan alle Nederlanders: schud geen handen meer om coronavirus. Volgens Premier Mark Rutte kunnen we het virus alleen 'met zijn 17 miljoenen' bestrijden. ,,,,Doe wat u wilt, voet zoenen of ellebogen geven. Maar we stoppen nu met handenschudden. Ik vraag u scherp te letten op de algemene hygiënemaatregelen die we allemaal kunnen nemen: handen wassen, vaker dan gewend. In de elleboog niezen en papieren zakdoekjes gebruiken.'' ''Sorry, sorry!'' Oeps: Rutte schudt hand na afkondigen handenschudverbod Ai, dat ging even mis. Het is voor premier Rutte ook nog even wennen, die nieuwe maatregel tegen corona om geen handen meer te schudden. ''O nee, dit mag dus niet meer!''' #Funny#Blooper#Bizar
En of je wilt of niet, we zijn ondertusen allemaal wel met de angst voor het corona virus "besmet"!
Vandaag ging ik mijn wekelijkse boodschappen halen .
Bij de kassas hangen brieven met richtlijnen van het RIVM.
Toen ik binnen kwam moest ik niezen en gelijk voelde ik me zowaar schuldig en keek besmuikt om me heen of ik al met scheve gezichten werd aan gekeken .
Ik ging bij de automaat een vers bakkie bonenkoffie halen, dat ik normaal al winkelend weg slurp.
En toen verslikte ik me in de koffie waarbij ik een vreselijke hoestbui kreeg...
Ohh my, eerst niezen nu hoesten en jaa hoor ik werd gemeden als de pest .
Ik stond als enige aan de kassa ..
Ook een manier om lekker snel te worden geholpen .
Mijn kleinzoon ging op het schoolplein ook staan hoesten en niezen .
Hij mocht niet naar binnen en ja zit nu breed grijnzend thuis lekker te gamen.
Nothing stays the same Everyone will change No one, no one stays the same The young become the old And mysteries do unfold For that's the way of time No one, and nothing goes unchanged There are not many things in life one can be sure of Except rain comes from the clouds Sun lights up the sky Hummingbirds fly Winter turns to spring A wounded heart will heal Oh, but never much too soon No one, and nothing goes unchanged The young become the old And mysteries do unfold For that's the way of time No one, and nothing stays unchanged There are not many things in life one can be sure of Except rain comes from the clouds Sun lights up the sky Hummingbirds fly Rain comes from the clouds Sun lights up the sky Hummingbirds fly Rain comes from the clouds Sun lights up the sky Hummingbirds fly Everything must change
Jean Sibelius, Valse Triste (orch.Herbert von Karajan)
We zijn pas in het begin van 2020 en we hebben al rampen gehad van Bijbelse omvang. Gigantische branden, water met de kleur van bloed.
Grote stormen.
Vulkaanuitbarstingen , enorme sprinkhanen plagen die voor veel mensen onheilbrengers
zijn en nu weer dit Corona virus .
Vroeger stond Corona voor een dikke sigaar
of een lekker biertje
maar twijfel of daar nu nog afnemers voor zijn . .
Toen 2020 begon was ik niet zo blij met de som van dit jaar n.l. een 4.
En jawel ons ongeluksgetal 13e is ook een 4 en zelf ben ik van de 22 e dus ook een 4 en als er een dag is dat alles tegen zit dan heeft dat met die 4 te maken.
EN zuchttt ik woon ook nog eens op huisnummer 22
De beursen duiken naar beneden, de economie begint te wankelen en we zijn er nog niet !
Ik hou mn hart vast voor 2020..
Nee ik ben geen doemdenker
Maar ik schreef het al vorig jaar wwe dansen op een vulkaan !
Baba Vanga, a blind and uneducated peasant in Bulgaria, was somehow able to predict many world events. Ancient astronaut theorists say invisible extraterrestrials supplied her with information in this clip from Season 12, Episode 10, "The Akashic Record". #AncientAliens Subscribe for more from Ancient Aliens and other great HISTORY shows: http://po.st/SubscribeToHistory
The Signature Boxed Edition will be a hand finished special numbered edition: hardback and quarter-bound in cloth, with a printed acetate cover. It will have over 380 full-colour pages, and will be accompanied the exclusive 10” vinyl recording of the 1969 John Peel session, as well as a portfolio containing 3 photographs of Nick taken by Julian Lloyd in 1967. Each book will be signed by Gabrielle Drake and Cally Callomon, and the portfolio will include a signed Julian Lloyd certificate. All the contents will be housed in a cloth-covered box. Priced at £150, it will be available by pre-order only. Released in time to commemorate the 40th anniversary of Nick’s death, Remembered For A While will be compiled and edited by his sister Gabrielle Drake and by Cally Callomon, manager of Nick’s musical Estate; with contributions from Nick's peers, critics, adherents, family – and, above all, from Nick Drake himself.
John Murray will be publishing two editions of Remembered For A While: a classic hardback edition and a signature boxed edition which will include an exclusive 10” vinyl of an unreleased recording of five Nick Drake tracks. These tracks will be from a lost 1969 BBC John Peel session which was recorded while Nick was writing his Bryter Layter album. The five tracks are ‘Time Of No Reply’, ‘River Man’, ‘Three Hours’, ‘Bryter Layter’ and ‘Cello Song’. This is the only John Peel session that Nick Drake recorded, and until now the complete session has never been available. It was previously assumed that there were only four songs from the John Peel session but when the tape was discovered, there was one extra track – a version of Bryter Layter.
Cally Callomon says “Listening to these tracks show Nick at his most intimate and unembellished. It’s as close as you we’ll ever get to being in a room alone with Nick’s songs.”
The book will be divided into five sections, which will follow the imagery of one of Nick’s best known songs, Fruit Tree: The Seed: Nick’s early life at home at school and with his family. The Flower: Nick’s time in France and Cambridge, and his early forays into composing and performing. The Fruit: Nick’s four Island Records studio albums, the final one remaining unfinished. The Harvest: Nick’s posthumous rise to fame and discovery by a new generation The Stock: a comprehensive guide to all of Nick’s work.
The fully illustrated book comes with a selection of photographs from all eras of Nick’s life – some never seen before – with reproductions of documents such as the scrap book Molly Drake kept of her son’s press cuttings, and the original and rejected album covers.
Gabrielle Drake says: “Nick is evanescent, yet ever present to me: inextricably woven into the fabric of my life, yet rarely appearing in sharp focus – except in his music. Listening to it, I am still overwhelmed by the immediacy of his presence: by melancholy and delight, by amusement (because Nick could be very funny), by bafflement and grief, by love. I think I share these feelings with a growing number of people. Nick’s death has not been an end, but a beginning. And to all who love and know him through his music, he is, perhaps, a brother. Together Cally and I are aiming to produce a book that will not seek to explain Nick, but rather to conjure him up for a brief moment, so that he can, indeed, be Remembered For A While.”
The standard hardback edition will be an essential companion to Nick’s music, priced at £35. It will be a hardback book containing over 380 full-colour pages and will be available from high street and internet retailers.
To pre-order a copy of the Signature Boxed Edition please visit www.rememberedforawhile.com
All about Nick Drake
Nick Drake- All My Trials & Poor Mum
"Poor Mum"
Poor mum Poor mum After a lifetime of dreaming Poor mum Poor mum Whatever became of your scheming Nothing worked out in the way that you planned Nothing was quite as you thought Try very hard not to misunderstand Joy as it flies cannot be caught Poor mum Poor mum Where did you take a wrong turning Poor mum Poor mum Pack up that last little yearning Pack it away with the books and the toys Silent and bound Silent and mend Go out and grab at you life and forget You are poor, poor mum
"All My Trials"
I had a little book Was give to me And every page Spoke of liberty
All my trials Will soon be over
There is a tree In paradise The pilgrims call it The tree of life
All my trials Will soon be over
But it's too late, my friend
Too late But never mind
All my trials Will soon be over
If religion were a thing That money could buy Then the rich would live And the poor would die
All my trials Will soon be over
All my trials Will soon be over
Hier kondigt eigenlijk al zijn dood aan !
Hij zag de waarheid in dit leven en deze wereld en dat was eigenlijk ondragelijk voor hem..
Hij was ongetwijfeld een HSP er
Hyper Sensitive person.
NIck Drake
Way To Blue "Way To Blue"
Don't you have a word to show what may be done Have you never heard a way to find the sun Tell me all that you may know Show me what you have to show Won't you come and say If you know the way to blue?
Have you seen the land living by the breeze Can you understand a light among the trees Tell me all that you may know Show me what you have to show Tell us all today If you know the way to blue?
Look through time and find your rhyme Tell us what you find We will wait at your gate Hoping like the blind.
Can you now recall all that you have known? Will you never fall When the light has flown? Tell me all that you may know Show me what you have to show Won't you come and say If you know the way to blue?
Clothes of sand
"Clothes Of Sand"
Who has dressed you in strange clothes of sand Who has taken you far from my land Who has said that my sayings were wrong And who will say that I stayed much too long?
Clothes of sand have covered your face Given you meaning but taken my place So make your way on down to the sea Something has taken you so far from me.
Does it now seem worth all the colour of skies To see the earth through painted eyes To look through panes of shaded glass See the stains of winter's grass.
Can you now return to from where you came Try to burn your changing name Or with silver spoons and coloured light Will you worship moons in winter's night.
Clothes of sand have covered your face Given you meaning but taken my place So make your way on down to the sea Something has taken you so far from me.
Place To Be
"Place To Be"
When I was young, younger than before I never saw the truth hanging from the door And now I'm older, see it face to face And now I'm older, gotta get up, clean the place
And I was green, greener than the hill Where flowers grew and the sun shone still Now I'm darker than the deepest sea Just hand me down, give me a place to be
And I was strong, strong in the sun I thought I'd see when day was done Now I'm weaker than the palest blue Oh, so weak in this need for you..
Made To Love Magic
I was born to love no one No one to love me Only the wind in the long green grass The frost in a broken tree.
I was made to love magic All its wonder to know But you all lost that magic Many many years ago.
I was born to use my eyes Dream with the sun and the skies To float away in a lifelong song In the mist where melody flies.
I was made to love magic...
I was born to sail away Into a land of forever Not to be tied to an old stone grave In your land of never.
I was made to love magic...
Nick Drake - I Was Made To Love Magic - Grave - Tanworth in Arden
Nick, jouw licht mocht even stralen over deze wereld
Is dit ook discriminatie maar dan voor bv. een AOW er=
Niet werken en niet inetgreren en er een complet bende van maken en 106,300 e toe.
Deelname aan de arbeidsmarkt is vrijwel nul, er is achterstand qua taal en school en vaak zorgen ze niet voor hun omgeving zoals wij
Andrew Harijgens, wethouder gemeente Bergen op Zoom
106.300 euro subsidie
Liefst gaat het Bergse college op dezelfde manier om met alle bevolkingsgroepen. ,,Maar prikkels die bij anderen wel werken om hen bij de samenleving te betrekken, slaan bij deze mensen niet aan. Dus moeten we wel met een afwijkende aanpak komen en trekken 106.300 euro subsidie uit voor een proef van anderhalf jaar.”
Terwijl een onopvallende Nederlandse bejaarde rond moet komen van 730 per maand.
En niet eens zijn bezoek aan het ziekenhuis, medicijnen , ziektekosten enz. kan betalen .
Volgens mij is hier sprake van DISCRIMINATIE !
Integratie Somaliërs blijft achter, gemeente Bergen op Zoom grijpt in
BERGEN OP ZOOM - Geen groep in de Bergse samenleving waarvan de integratie zo achterblijft als de Somalische gemeenschap. Met een subsidie van ruim 106.000 euro wil wethouder Andrew Harijgens vijf gezinnen uit hun isolement halen. Als dat proefproject werkt, hoopt hij met die ervaring alle 400 Somaliërs in de gemeente te bereiken.
Peter de BrieBron:BN DeStem
Vanwege de bloedige burgeroorlog die Somalië al decennia verscheurt, geldt er voor het erg onveilige Afrikaanse land een dieprood, negatief reisadvies. Het vertrouwen van de (gevluchte) bevolking in de overheid is erg laag, evenals tussen alle etnische groepen onderling.
Onbereikbaar door wantrouwen
,,Dat verklaart mede waarom het voor ons als lokaal bestuur zo lastig is om de Somaliërs hier te bereiken”, aldus Harijgens. ,,We proberen een brug te slaan, want als deze groep buitenspel blijft staan, is dat slecht voor de generatie die hier opgroeit.”
De Somalische problematiek is groot, schetst Harijgens. ,,Hun deelname aan maatschappij en arbeidsmarkt is vrijwel nul, de taalachterstand is groot, de aansluiting van de jeugd bij het onderwijs verloopt moeizaam en ze zorgen vaak niet voor hun leefomgeving zoals wij dat gewend zijn. Daar hebben anderen last van.”
Deelname aan de arbeidsmarkt is vrijwel nul, er is achterstand qua taal en school en vaak zorgen ze niet voor hun omgeving zoals wij
Andrew Harijgens, wethouder gemeente Bergen op Zoom
106.300 euro subsidie
Liefst gaat het Bergse college op dezelfde manier om met alle bevolkingsgroepen. ,,Maar prikkels die bij anderen wel werken om hen bij de samenleving te betrekken, slaan bij deze mensen niet aan. Dus moeten we wel met een afwijkende aanpak komen en trekken 106.300 euro subsidie uit voor een proef van anderhalf jaar.”
Gezinsplan en intensieve begeleiding
Met dat geld maakt de WijZijn Traversegroep, dat iemand in dienst genomen heeft met kennis van de Somalische situatie, gezinsplannen voor vijf families en gaat hen intensief begeleiden. ,,Het doel is dat ze minder afhankelijk worden van uitkeringen, betaald werk vinden en qua taal en school stappen maken.”
Ook overige Somaliërs bereiken
Behalve dat deze vijf huishoudens op weg worden geholpen, hoopt Harijgens ook te leren hoe de overige Bergse Somaliërs (85 gezinnen, 400 personen) het best benaderd kunnen worden. ,,Als we weten wat werkt, kunnen we de aanpak bijstellen of verbreden. Lastig zijn wel de onderlinge verschillen. Wat bij de een aanslaat, blijkt juist contraproductief bij anderen. Het helpt ook niet dat er veel gebroken gezinnen zijn, waarbij de vaders vaak in Engeland zitten en de vrouwen en kinderen hier.”
Contacten via Marokkaanse moskee
Een mogelijke toegang loopt via de Marokkaanse moskee die door diverse Somaliërs wordt bezocht, aldus Harijgens. ,,Onze contacten met de moskee zijn goed en zij staan ervoor open om te helpen.”
In mei 2012 stond op BOUblog een artikel: De lessen van het Lössplateau. Het Chinese Löss-plateau, een gebied zo groot als Frankrijk en ooit een van de meest vruchtbare gebieden ter wereld, was veranderd in een woestijn. Met steun van de Chinese regering is er een herbebossingsproject gestart. Het blijkt dat het landschap zich in 15 jaar tijd herstelde van een kale woestenij in een groen landschap met een weelderige vegetatie. Als men zo bang is voor CO2, waarom plant men dan geen bomen, in plaats van die smerige windmolens? Bomen nemen CO2 op! Ze houden ook het grondwater vast met hun wortels en veranderen aldus de woestijnen in parklandschappen. Geen windmolenparken, maar echte parken waarin je kunt wandelen, voedsel verbouwen en dieren laten grazen! Deze groene revolutie is goed voor de natuur, de planten en dieren, de mensen en het klimaat.
Rob Heusdens plaatste onlangs in een reactie een reeks van YouTubes over de huidige stand van zaken met deze natuurlijke groene aanpak. Er blijken her en der al initiatieven te bestaan om bomen te planten, bij voorbeeld deze: Trees for All. Er zijn er meer. Wat denkt u van Regreen Our Planet. Help us plant a billion trees and restore global forests.. Een miljard bomen, wat zou dat kosten? De website We Plant Trees zegt: One dollar plants one tree.. Voor het bedrag van 1 miljard dollar kan men de aarde weer groen maken. In plaats daarvan pompt men miljarden in de strijd tegen CO2. Dat is toch te dwaas…
Als iemand ooit nog zegt dat we iets moeten doen aan de toename van CO2 door de verbranding van fossiele delfstoffen, zeg dan: Plant bomen! Hoeveel bomen? Nou, een miljard om te beginnen. Er is niets mis met CO2, maar de meeste mensen zijn dusdanig gefopt door het IPCC en de “groene” propaganda, dat ze deze simpele waarheid niet meer zien. Er is wel van alles mis met de natuur op aarde. Grote delen van wat ooit vruchtbaar land was, veranderden langzaam maar zeker in woestijnen. Ook dat is soms een natuurlijk fenomeen, maar het gedrag van mensen heeft daar de laatste eeuw sterk aan bijgedragen. Verstedelijking maakt dat er minder bomen groeien, het rooien van oerwouden draagt daar ook flink toe bij. En het zogenaamde natuurbeheer blijkt vaak averechts te werken, zoals blijkt uit deze verrassende TED-talk:
How to green the world’s deserts and reverse climate change | Allan Savory duurt 22 min
we wanted it all Passion without pain, sunshine without rainy days We wanted it always
You and me, we reached for the sky, the limit was high Never giving in, certain we could win that prize I should have seen it in your eyes
Look how all our dreams came true See how I've got me and, baby, you've got you Through it all, just one thing died A little thing called love, something deep inside
You and me, we're not like the rest, we once were the best Back when we were dumb, how did we become so smart And learn to break each other's heart?
Look how all our dreams came true See how I've got me, baby, you've got you Through it all, just one thing died A little thing called love, something deep inside
You and me, we're not like the rest, we once were the best But look what we became, isn't it a cryin' shame That we almost made it?
But we wanted it all Baby, you and me We wanted it all..