Ik ben Leny, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Bosheks.
Ik ben een vrouw en woon in Planeet Aarde (Nederland) en mijn beroep is Medisch Entomoloog, Imker, Wiccan en Lichtwerker .
Ik ben geboren op 22/05/0000 en ben nu dus 2024 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Flora Fauna Muziek Wetenschap.
Meer dan een halve eeuw heb ik een dierenopvang ( Stichting/TAO Foundation) https://taofoundation.international/nl/ voor dieren die niemand meer wil hebben. Werk als ARA(Animal Rights Advocate) voor de dieren die geen stem hebben.Dieren/Cyber activist.
V
To see a world in a grain of sand And a Heaven in a wild flower, Hold Infinity in the palm of your hand And Eternity in an hour.
~be who you are and say what you feel because those that matter... don't mind... and those that mind... don't matter..
Nice to see you here.㋡
I am a Wild Earthling.
I do not identify with illusory (and illegitimate) nation-state constructs nor do I require such constructs to verify and validate the legitimacy of my existence.
An infiltrator and subverter of institutions of indoctrination,an anti-authoritarian and an insurgent anarchist, and gravitate towards insurrectionist and anti-civilization tendencies. It's just a matter of whose.
Anti New World Order! "for our children, and our children's children"
I am a seeker, searching for truth, special behind the lies that the Goverments try to tell us.
Do not believe everything, discover your own truth!!
And please do not alowed that they take advantage of you.
Open your eyes!
Take care my friends Stay Wild & Free.. !
Tree Teardrop
X
Dropbox
Druk op onderstaande knop om je bestand naar mij te verzenden.
Steeds meer mensen trappen in de val en creëren een smarthome, waarbij alle apparaten zijn verbonden met internet.
Iemand uit Amerika kwam erachter dat zijn smarthome ineens was afgesloten omdat zijn deurbel een racistische opmerking had gemaakt tegen een pakjesbezorger.
De BBC zegt een netwerk te hebben ontmaskerd van sadisten die aapjes martelden en beelden daarvan verkochten.
Journalisten van de Britse omroep hebben een jaar lang aan de zaak gewerkt en hebben zowel de producenten als honderden kopers achterhaald.
Versleutelde Telegram-groepen
De babymakaken werden in Indonesië op gruwelijk wijze gemarteld en soms ook gedood. De twee voornaamste folteraars zijn in Indonesië gearresteerd en veroordeeld tot celstraffen van drie jaar en van acht maanden wegens dierenmishandeling.
Het netwerk is begonnen op YouTube, maar verhuisde later naar een versleutelde privégroep op Telegram. Wereldwijd zijn onderzoeken gestart naar zeker twintig mensen, onder wie twee hoofdverdachten in de VS die opdrachtgevers zouden zijn geweest van uiterst gruwelijke martelpraktijken.
The Torture King
De BBC sprak met een van de videodistributeurs in de VS, bekend onder zijn schermnaam 'The Torture King'. Hij beschrijft het moment waarop hij zich aansloot bij zijn eerste Telegram-martelgroep. "Ze hadden een peiling opgezet," zei hij. "Wil je er een hamer bij? Een tang? Of een schroevendraaier?" De resulterende video was 'het meest groteske dat ik ooit heb gezien'.
Onder de Amerikaanse verdachten zijn onder meer een oma uit Alabama met de schuilnaam 'Sadistic' en ene Mr Ape, die aan de BBC toegaf dat hij verantwoordelijk is voor de dood van vier aapjes en voor nog veel meer martelingen.
Volgens het Amerikaanse ministerie van Binnenlandse Veiligheid riskeren ze zeven jaar cel en worden alle afnemers en opdrachtgevers achterhaald.
Telegram en Facebook
Video's van het martelen van apen zijn volgens de BBC nog steeds makkelijk te vinden op Telegram, maar ook op Facebook, blijkt uit onderzoek van dierenrechtenorganisatie Action for Primates.
Facebook heeft de BBC laten weten de groepen waarin de video's worden verspreid te hebben verwijderd. "We staan geen dierenmishandeling toe op onze platforms, en we verwijderen deze content als we die tegenkomen. Dat hebben we hierbij ook gedaan."
Wanneer voelt een dier zich wel? Frederieke Schouten, directeur van Varkens in Nood, is bereid zich neer te leggen bij de huidige varkenshouderij, als varkens in alle vrijheid zouden kiezen de hele dag met z’n allen op een paar vierkante meter beton te staan, in een dichte stal boven een mestput.
Als je meerdere mensen vraagt ‘wat is dierenwelzijn?’ krijg je waarschijnlijk net zoveel verschillende antwoorden. Het is voor mensen een lastige vraag om te beantwoorden. Als we willen weten of een dier zich goed voelt, kunnen we dat misschien beter aan het dier zélf vragen.
Dieren zijn individuen
Soms gebeurt dat wel in de wetenschap, maar dat zijn helaas niet de onderzoeksvelden die kunnen rekenen op grote budgetten. Anders was er waarschijnlijk al veel meer bekend geweest over de psychologie en het gevoelsleven van dieren. Maar ondanks die beperkte middelen is er op dat gebied toch al aardig wat kennis vergaard. Bijvoorbeeld over de voorkeuren van dieren. Over hoe ze spelen en dat spelen – net als bij mensen – belangrijk is voor hun sociale en cognitieve ontwikkeling. Over hoe sociale structuren en het kunnen uiten van soortgebonden gedrag essentieel zijn voor hun welbevinden. En over de individuele verschillen tussen dieren van dezelfde soort. Het ene varken heeft andere wensen dan het andere. De één is onderzoekend, een ander kijkt de kat uit de boom. De één is sociaal, een ander heeft liever wat meer rust. Want jawel, dieren blijken individuen. En dat is niet zo heel verrassend gezien de grote diversiteit onder mens-dieren. Er is dus geen universeel antwoord op de vraag ‘wat maakt een dier gelukkig?’
Het menselijke dier
We moeten die ‘welzijnsvraag’ dan ook stellen aan het dier in kwestie. Maar dat doen we als mens niet erg vaak. En als we dat al doen, dan begrijpen de meeste mensen de antwoorden maar matig. Dus vormen veel mensen hun eigen beeld over dierenwelzijn.
Daarbij lijken veel mensen te vergeten dat wij ook dieren zijn. Het is een bizarre en egocentrische veronderstelling dat ons gevoelsleven enorm verschilt van andere zoogdieren. Als constante verveling mensen ongelukkig maakt, dan kunnen we ervan uitgaan dat dit ook gebeurt bij varkens. Als mensen depressief worden wanneer je ze opsluit, dan is de kans groot dat varkens dit ook niet fijn vinden. En als wij plezier halen uit sociale interactie met soortgenoten, zou dat dan niet ook zo zijn voor varkens?
Voor de wetenschap bestond het welzijn decennialang uit de afwezigheid van lijden, gebaseerd op de vijf vrijheden. De afwezigheid van ellende is een treurige definitie van welzijn. Het spreekt voor zich dat het ook voor een dier belangrijk is om geen pijn te voelen, geen angst, geen honger en geen dorst. En daarbij ook de vrijheid te hebben om natuurlijk gedrag te uiten. Maar inmiddels weten we wel meer. De wetenschap definieert dierenwelzijn tegenwoordig met de ‘vijf domeinen’ die – naast de afwezigheid van negatieve ervaringen – ook aandacht hebben voor het belang van pósitieve ervaringen. Een leven wordt pas waardevol als er ook iets leuks te beleven valt.
Keuzevrijheid
Ook dieren die ruimte krijgen voor plezierige ervaringen, kunnen soms pijn of angst ervaren. Het is helaas onvermijdelijk dat – zowel mensen als dieren – soms lijden. Wat het grote verschil maakt? De autonomie in hoe je omgaat met leed; de mogelijkheid om zelf keuzes te maken. Als je honger hebt, haal je iets te eten. Als je ziek bent, kun je jezelf afzonderen om te herstellen. En als je je verveelt, ga je op zoek naar afleiding.
Voor een varken kan die afleiding bestaan uit spelen met een soortgenoot. Of een verkoelend modderbad op een warme dag. Of wroeten in de aarde, op zoek naar een lekker hapje. Allemaal activiteiten die onmogelijk zijn in de vee-industrie.
Maar misschien zit ik er helemaal naast. Ik stel dan ook voor dat we varkens eens volledige keuzevrijheid geven en dan kijken wat ze doen. Als blijkt dat ze er dan stuk voor stuk voor kiezen om de hele dag met z’n allen op een paar vierkante meter beton te staan in een dichte stal boven een mestput, dan leg ik me erbij neer. Dan heeft de vee-industrie gelijk en hebben varkens precies het leven waar ze zielsgelukkig van worden.
Dus wat is dierenwelzijn? Persoonlijk ben ik van mening dat dierenwelzijn niet veel verschilt van mensenwelzijn. Goed welzijn ontstaat door keuzevrijheid, genoeg afwisseling, leuke ervaringen en voldoende autonomie.
Een 49-jarige man uit Den Bosch is vanmiddag verdronken toen hij probeerde een hond te redden uit de Maas. Het is niet bekend of de man eigenaar van de hond was. Het dier zelf is gered, maakte de politie bekend.
Aan het eind van de middag kwam een melding binnen bij de hulpdiensten dat iemand onder water was verdwenen bij de Maasboulevard in Den Bosch. Ondanks een groot opgezette zoektocht met brandweer en een politiehelikopter lukte het niet om de man op tijd uit het water te halen.
Ook de inzet van een traumahelikopter bleek vergeefs. Reanimatie mocht niet meer baten.
Deze maand zijn verschillende mensen verdronken in de provincie Noord-Brabant. Vorige week nog overleed een 6-jarige jongen nadat hij te water was geraakt in een recreatieplas in het plaatsje Lith. Diezelfde dag verdronk een man in Eersel toen hij bij een recreatieplas al zwemmend de oversteek wilde maken.
Kramp door kou
Een mogelijke oorzaak van verdrinkingen in deze tijd van het jaar kan kramp zijn. "Door plotselinge kou kan er kramp in je armen of benen schieten waardoor je die niet meer goed kunt gebruiken om te zwemmen", legde Kees Brinkman van de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij eerder al uit aan RTL Nieuws. Lees het artikel hier.
What goes underneath your armor Underneath your clothes Do you know? Let's find out together Let's find what we're looking for We'll explore
[Pre-Chorus 1] Leave your house of mirrors, hear me out Fear no consequence, forget your doubts
[Chorus] I don't know where the road leads You don't know if I'll break your heart We don't know how the winds will blow And we won't know We won't go unless we start Ooh, ooh, start
[Verse 2] Fall into the sea of possibility And hope We're letting go Float away with me Until we can't see any coast That we know
[Pre-Chorus 2] Hold on tight until we become one Find our island underneath the sun
[Chorus] I don't know where the road leads You don't know if I'll break your heart And we don't know how the winds will blow And we won't know We won't go unless we start Ooh, ooh, ooh, start, yeah
[Bridge] Our beloved beside us All you want to give up Only happens if we let it live
[Chorus] And I don't know where the road leads Ooh, ooh, ooh, ooh You don't know if I'll break your heart We don't know how the winds will blow And we won't know We won't go unless we start Ooh, ooh, ooh, ooh, ooh, start, yeah
[Outro] Oh unless we start Ooh, oh, let's start, yeah Unless we start
Steeds meer mensen trappen in de val en creëren een smarthome, waarbij alle apparaten zijn verbonden met internet.
Iemand uit Amerika kwam erachter dat zijn smarthome ineens was afgesloten omdat zijn deurbel een racistische opmerking had gemaakt tegen een pakjesbezorger.
Zo graag zou ik je weer eens horen zingen pappa...
Pappa
My father loved Caruso, this song was playing when he died and on his burrial, I wish I could hear you singing again daddy .. I love you very much you know..
Here, where the sea shines and the wind howls, on the old terrace beside the gulf of Sorrento, a man embraces a girl after the tears, then clears his throat and continues the song: I love you very much very, very much, you know; it is a chain by now that heats the blood inside the veins, you know... He saw the lights out on the sea, thought of the nights there in America, but they were only the fishermen's lamps and the white wash astern. He felt the pain in the music and stood up from the piano, but when he saw the moon emerging from a cloud, death also seemed sweeter to him. He looked the girl in the eyes, those eyes as green as the sea. Then suddenly a tear fell and he believed he was drowning. I love you very much, very, very much, you know; it is a chain by now that heats the blood inside the veins, you know... The power of opera, where every drama is a hoax; with a little make-up and with mime you can become someone else. But two eyes that look at you, so close and real, make you forget the words, confuse your thoughts, so everything becomes small, also the nights there in America. You turn and see your life through the white wash astern. But, yes, it is life that ends and he did not think much about it, on the contrary, he already felt happy and continued his song: I love you very much, very, very much, you know; it is a chain by now that heats the blood inside the veins, you know...
"Papa, Can You Hear Me?" (from "Yentl" soundtrack)
[Filled with a love for learning, Yentl has no choice after her father dies but to disguise herself as a man, so that she can pursue all her "sweet-imagined possibilities." Her journey begins...]
[Prayer:] Oh God-our heavenly Father Oh, God-and my father Who is also in heaven May the light of this Flickering candle Illuminate the night the way Your spirit illuminates my soul
Papa, can you hear me? Papa, can you see me? Papa can you find me in the night? Papa are you near me? Papa, can you hear me? Papa, can you help me not be frightened? Looking at the skies I seem to see A million eyes which ones are yours? Where are you now that yesterday Has waved goodbye And closed its doors? The night is so much darker The wind is so much colder The world I see is so much bigger Now that I'm alone Papa, please forgive me Try to understand me Papa, don't you know I had no choice? Can you hear me praying Anything I'm saying Even though the night is filled with voices? I remember everything you taught me Every book I've ever read Can all the words in all the books Help me to face what lies ahead? The trees are so much taller And I feel so much smaller The moon is twice as lonely And the stars are half as bright Papa, how I love you Papa, how I need you Papa, how I miss you Kissing me good night
Song of the Wind · Santana Caravanserai ℗ 1972 Columbia Records, a division of Sony Music Entertainment Released on: 1972-10-11 Composer, Lyricist: M. Shrieve Guitar, Vocal, Producer: Carlos Santana Guitar, Composer, Lyricist: Neal Schon Composer, Lyricist: C. Santana Producer: Michael Shrieve Drums: Mike Shrieve Congas: James Mingo lewis Organ: Gregg Rolie Bass: Douglas Rauch
De voorouders van de huidige koninklijke familie hebben minstens een half miljard euro verdiend aan de Nederlandse kolonies, waar slavernij wijdverbreid was. Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van het ministerie van Binnenlandse Zaken. Ook de Staat verdiende op allerlei niveaus geld aan de kolonies en de slavernij.
Het is voor het eerst dat een dergelijk onderzoek is gedaan naar het slavernijverleden. Het gaat om een eerste schatting over de periode van 1675 tot 1770. Het bedrag, 545 miljoen euro, is omgerekend naar hedendaagse prijzen.
Oranjes en de Staat
De verre voorouders van koning Willem-Alexander, zoals Willem III, IV en V, hadden als stadhouders belangrijke politieke functies in de Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden, een voorloper van Nederland. Hun 'koloniaal profijt' maakt de helft uit van de inkomsten van de stadhouders in genoemde periode.
De Oranjes hebben op uiteenlopende manieren geprofiteerd van de kolonies en dus van slavernij, valt te lezen in het onderzoek. En niet alleen de Oranjes waren volop betrokken: op allerlei niveaus werd via de Nederlandse staat geld verdiend aan de kolonies en de slavernij.
Aandelen
De Vereenigde Oostindische Compagnie (VOC) was bijvoorbeeld een belangrijke koloniale inkomstenbron. De adellijke familie heeft niet geïnvesteerd in de VOC. Maar de aandeelhouders hebben bij oprichting geregeld dat de Oranjes kregen uitbetaald alsof zij circa 3 procent van de aandelen hadden.
Zij hebben vervolgens regelmatig hun invloed gebruikt om problemen op te lossen voor de handelsonderneming, concluderen de auteurs van het boek zoals te zien is in onderstaande video:
Minister Hanke Bruins Slot (Binnenlandse Zaken) heeft het boek, dat de basis moet vormen voor verder onderzoek, vanmiddag in ontvangst genomen in de Koninklijke Schouwburg in Den Haag. Ze noemt het boek confronterend en een topje van de ijsberg. De bevindingen zijn volgens haar 'kraakhelder'. Ze spreekt van een 'ongekende schaal van slavenhandel en slavernij', waarbij de Staat zeer betrokken was.
Het onderzoek is uitgevoerd door meerdere instituten en onder aanvoering van het Koninklijk Instituut voor Taal-, Land- en Volkenkunde in Leiden.
Financiële belangen nog niet bekend
Historici zeggen al langer dat de familie Van Oranje-Nassau zeer betrokken was bij de koloniale overheersing van het toenmalige Nederlands-Indië, Suriname en de Caraïbische eilanden. Het was nog niet bekend hoe groot de financiële belangen waren.
De auteurs van het boek hebben een eerste inschatting gemaakt op basis van de nu bekende bronnen.
Gevoelig moment
De resultaten komen op een gevoelig moment naar buiten. Op 1 juli aanstaande wordt herdacht dat 150 jaar geleden feitelijk een einde kwam aan de slavernij onder Nederlands bewind.
Bij een herdenking in het Oosterpark in Amsterdam zal de koning die dag een toespraak houden. Ingewijden verwachten dat hij de excuses die Mark Rutte eerder aanbood voor dit verleden zal herhalen.
'Een knappe vondst'
Oud-hoogleraar Gert Oostindie (Universiteit Leiden) geeft leiding aan een uitgebreider onderzoek naar de rol van het Huis Oranje-Nassau in de koloniale geschiedenis. Hij is hier eind 2022 mee begonnen en verwacht drie jaar nodig te hebben.
Oostindie zegt in een reactie op het vandaag gepresenteerde onderzoek de inkomsten van de Oranjes uit de VOC 'een knappe vondst' te vinden. Tot voor kort was het volgens de hoogleraar niet bekend om hoeveel het dan ging. Over het precieze bedrag houdt Oostindie wel wat slagen om de arm. "Maar dat doet niks af aan het belang hier van. Wij wisten dat de stadhouders recht hadden op een jaarlijkse uitkering, maar het was tot dusver nergens te vinden."
Groot deel rijkdom familie Van Oranje te danken aan slavernij
De Oranjes hebben zeker 545 miljoen euro verdiend (in prijzen van nu) aan de Nederlandse kolonies, waar slavernij wijdverbreid was. Dat is een van de resultaten van onderzoek naar het slavernijverleden. Het gaat om een eerste schatting over de periode van 1675 tot 1770.
Tot 1848 waren de Oranjes geen symbool, maar hadden ze macht en die gebruikten ze ook voor het maken van winst in de kolonies, leert een onderzoek dat op verzoek van de Tweede Kamer werd ingesteld. Volgens het onderzoek konden de kolonies zo winstgevend zijn omdat de arbeid zeer goedkoop was door slavernij of andere vormen van dwangarbeid.
Historici zeggen al langer dat de familie Van Oranje-Nassau zeer betrokken was bij de koloniale overheersing van het toenmalige Nederlands-Indië, Suriname en de Caraïbische eilanden.
Koning Willem-Alexander heeft al opdracht gegeven voor een onderzoek dat gaat over de rol van zijn voorgeslacht in de slavernij.