Nu het ernaar uitziet dat we dit jaar vooral in en rond ons kot zullen moeten blijven, investeren meer en meer mensen in eigen huis en tuin. Zowel maatkastspecialist Camber als home-wellness-specialist Gervi zien sinds de start van de lockdown een enorme stijging in de vraag naar respectievelijk kasten op maat en wellness voor thuis. Het geld voor belevingen of vakantie in het buitenland gaat nu rechtstreeks naar het huis en daar zijn verschillende redenen voor.
Eindelijk orde brengen
De lockdown gaf de consument de afgelopen weken meer tijd om kleine klusjes of lang uitgestelde werken in huis aan te pakken. Niet alleen doe-het-zelfzaken boomen, ook maatwerkspecialist Camber merkt een duidelijke toename van online offerte-aanvragen. De specialist van kasten op maat ontving in de eerste twee maanden van dit jaar 45% meer online offerteaanvragen en zag dit sinds de sluiting van de showrooms op 18 maart alleen maar toenemen. Zo heeft Camber in één maand tijd evenveel aanvragen ontvangen als in de volledige eerste twee maanden van het jaar. Wanneer je deze cijfers naast die van vorig jaar legt noteert Camber maar liefst 225% meer aanvragen dan in dezelfde periode (18/03/2019 tot 22/04/2019).
Tijdens de lockdown zijn alle 19 showrooms digitale verkopen blijven genereren en sinds deze week is het ook terug mogelijk om er fysieke afspraken te maken – met de nodige veiligheidsmaatregelen uiteraard. Algemeen genomen zag Camber het type vraag van de consument niet echt veranderen – dressings blijven in deze periode van het jaar nog steeds erg populair – alhoewel er toch een grotere interesse is naar de inrichting van home offices.
Vakantie in eigen tuin
De coronacrisis zorgt nog voor grote onduidelijkheid over reizen naar het buitenland deze zomer. De Belg neemt het zekere voor het onzekere en bereidt zich al weken voor op een vakantie in eigen tuin. Het wegvallen van de vakantieplannen geeft budgettair extra ruimte en die investeren we maar al te graag in onze woning. Home-wellness-specialist Gervi zag inderdaad een enorme stijging in bezoekersaantallen op hun website. Want als we deze zomer niet aan het hotelzwembad kunnen liggen, brengen we het zwembad of de jacuzzi simpelweg naar eigen tuin. De Belg is vastberaden deze zomer te kunnen genieten van een druppel water. Gervi noteerde de afgelopen weken een stijging van 200% aan offerte-aanvragen voor jacuzzi’s en zwemspa’s. De grootste slokop in die stijging is de zwemspa. Daarvoor ontving Gervi in april 6 keer meer aanvragen dan in maart. De vraag naar jacuzzi’s kende op 1 maand tijd een iets minder grote maar nog steeds duizelingwekkende verviervoudiging in aantal.
Niet alleen het wegvallen van vakantieplannen ligt aan de basis van deze trend; de Belg wil daarnaast ook doorheen het jaar in de veilige omgeving van zijn/haar eigen tuin de kinderen entertainen en aan de eigen conditie werken. De huidige uitzonderlijke omstandigheden geven velen die een investering in home-wellness al aan het overwegen waren dat laatste duwtje in de rug om effectief over te gaan tot een aankoop en de realisatie van hun outdoorproject. Gervi verwacht voor het najaar een verhoogde interesse in sauna’s en infraroodcabines omwille van het positieve effect ervan op onze mentale en fysieke gezondheid.
Zowel voor Camber als Gervi betekent de lockdownperiode dus onverwacht een extra boost aan opportuniteiten bovenop het reeds mooie groeiverhaal van beide bedrijven. Geen digitale drempel maar digitaal vertrouwen van de Belg dus als het aankomt op de aankoop van huis- en tuinproducten.
JBC opent concept store voor kinderen in Hasselt. Het Limburgse JBC opent JBC K’dee in shop- en woonwijk Quartier Bleu in Hasselt. In JBC K’dee draait alles om kinderen. Niet alleen de collectie is for kids only. Met een heuse boomhut om in te spelen en een glijbaan om je gloednieuwe broek meteen uit te testen is JBC K’dee veel meer dan een traditionele kinderkledingwinkel.
Vorig jaar lanceerde het familiebedrijf JBC een oproep bij de kinderen van stedelijke basisschool De Hoeksteen in Beverlo. JBC vroeg hen hoe hun ideale kledingwinkel eruit ziet. Meer dan 180 leerlingen stuurden een tekening in met hun eigen creatie en JBC nodigde vervolgens 30 kinderen tussen 6 en 12 jaar uit voor een tweedaagse workshop. De winkelketen besprak met hen wat ze (niet) leuk vinden aan het shoppen van kleding. Op basis hiervan ontstond JBC K’dee: een kids only winkelconcept volledig op maat van kinderen.
“Wat vooral naar voren kwam uit de gesprekken met de kinderen, was dat ze hun winkelbeleving als saai ervaren. Ze willen liefst op ontdekking gaan en avonturen beleven. Vandaar dat we met JBC K’dee voluit zijn gegaan voor een uniek concept, gericht op de ervaring van de kinderen. We hebben hierbij het buitengegeven naar binnen willen brengen met veel speelruimte en een fantastische boomhut.” zegt Ann Claes, CEO van JBC. Samen met het eveneens Limburgse interieurvormgevingsbureau Deusjevoo werkte JBC het unieke winkelconcept uit. Kinderen worden meegenomen in de wereld van Babs en Tiest, een knipoog naar JBC stichter Jean Baptiste Claes. De figuurtjes beleven de gekste avonturen in de tuin en het grote boomhuthuis van opa Jean.
“De feestelijke opening van JBC K’dee stond oorspronkelijk gepland eind maart, maar door de gevolgen van de uitbraak van het Coronavirus werd die opening natuurlijk uitgesteld. We zijn erg blij dat we onze winkel eindelijk kunnen openen, al is het zonder de toeters en bellen die we hiervoor oorspronkelijk in gedachten hadden. We passen vanzelfsprekend strikt alle nodige veiligheidsmaatregelen toe. Zo zal het boomhuthuis – het hart van deze winkel – nog even gesloten blijven, maar zelfs dan blijft onze JBC K’dee misschien wel de mooiste kinderwinkel van België.” aldus Bart Claes, CEO JBC.
JBC K’dee bestaat uit verschillende afdelingen die de kinderen kunnen betreden via een deuropening in de muur die – twee vliegen in één klap – ook hun kledingmaat aangeeft. Naast de traditionele JBC kindercollectie met o.a. Studio 100 kleding zullen er ook andere kids merken zoals het Belgische merk Froy & Dind beschikbaar zijn. Deze merken werden door JBC geselecteerd op basis van gemeenschappelijke waarden zoals duurzaamheid en het lokale aspect. De stevigheid van de kleding kunnen de kinderen meteen zelf uittesten in de glijbaan. Alle pashokjes zijn bovendien uniek en staan in het teken van een welbepaald dier zoals een aap of een olifant. Tot slot is er een babyafdeling waar naast de babycollectie ook een ruimte is om de baby rustig te verschonen en te (borst)voeden.
De zomerreeks van het model Gaëlle, de meest recente iconische creatie van het merk, is nu beschikbaar! Wat een feestelijk en zomers kleurenpalet: wit, lichtroos, lichtblauw, oranje of een zwart krokodillenprint!
De tas Gaëlle is een tijdloos model dat geïnspireerd is op origami, de Japanse kunst van het vouwen. Deze tas kan zowel bij de hand, over de arm of over de schouder worden gedragen. Een must-have voor vrouwen die een stijlvolle en unieke handtas zoeken. Ieder model bestaat in een groot en in een klein formaat.
Alle YUSO tassen worden met de hand vervaardigd in België en uitsluitend met hoogwaardige overschotten uit lederlooierijen. Dit specifieke concept is voor de gebruiker de garantie dat zij met een uniek stuk of een limited edition mag pronken.
YUSO - Gaëlle tas klassiek formaat - 499€ (Afmetingen L 45 cm x H 50 cm x D 6 cm) YUSO - Gaëlle tas formaat small - 449€ ( Afmetingen L 35 cm x H 48 cm x D 6 cm ).
Het zijn moeilijke tijden voor iedereen, een periode waar we samen door moeten. YUSO biedt ook handgemaakte en herbruikbare mondmaskers aan!
Naar aanleiding van de recente beslissing van de Belgische regering omtrent de versoepeling van de COVID-19 maatregelen, heeft GUESS besloten een aantal van de Belgische winkels te heropenen vanaf maandag 11 mei 2020.
Deze heropeningen zullen worden uitgevoerd volgens een streng veiligheidsprotocol en verschillende gezondheidsmaatregelen. Zo zullen de winkels verschillende keren gedesinfecteerd worden, zal het aantal klanten dat toegang heeft tot de winkel gelimiteerd zijn en wordt de toegang tot pashokjes beperkt tot één persoon per keer.
Aan de ingang van elke winkel krijgen klanten de mogelijkheid hun handen te ontsmetten. De social distance zal gegarandeerd worden door aanduidingen binnen de winkel, om klanten en personeel te beschermen.
Om een toestroom te vermijden krijgen klanten ook de kans om hun GUESS winkel te bezoeken op afspraak, bijgestaan door een winkelmedewerker. De winkel zal dan ook geopend zijn voor anderen, maar de klant krijgt een specifiek tijdsslot en gepersonaliseerde hulp om zo optimaal te kunnen genieten van een ontspannende shopervaring.
De 7 vrijstaande winkels van GUESS en de 2 outlets zullen geleidelijk aan opnieuw worden geopend. De meeste winkels zullen hun normale openingstijden hervatten, maar bij sommige verkooppunten worden de openingsuren ingekort. Winkelopeningen, telefoonnummers en openingstijden worden gepubliceerd op de guess.eu website als en wanneer de activiteit wordt hervat.
Tijdens deze internationale crisis hebben GUESS?, Inc. en de GUESS Foundation meer dan $1.300.000 gedoneerd ter ondersteuning van talrijke COVID-19-hulpinspanningen, zowel aan nationale als internationale non-profitorganisaties die maskers, kleding, dekens, voedsel en medische hulp aan mensen in nood verstrekken.
» Keuken- en tafelaccessoires in bamboe - » Lichtgewicht, kleurrijk en CO2-neutraal
Hoewel de Belg flink recycleert en gratis plastic winkeltasjes ondertussen gebannen zijn, verbruiken we per persoon gemiddeld nog 30 kilogram plastic per jaar – waarvan er slechts 20 tot 25% effectief wordt gerecycleerd. Er is dus wel nog wat werk aan de winkel. Een nood die lichtgewicht bamboe-servies moeiteloos vervult. Stijlvolle borden, kommen en schalen van Point-Virgule voor impact op tafel én op de afvalberg.
De toekomst in je bord
Point-Virgule kent al jaren de voordelen van bamboe en breidde haar collectie van keuken- en tafelaccessoires in ijsblauw, cementgrijs, gebroken wit en poederroze recent uit met 3 nieuwe looks: trendy terracotta, zacht terrazzo en robuust hout.
Door extreme lichtheid en stevigheid van bamboe is het servies ideaal voor een picknick in de buurt, een lekkere maaltijd in de tuin of gewoon dagelijks in huis natuurlijk. Bamboevezel mag dan een delicaat materiaal zijn, het is harder dan plastic. De combinatie van bamboevezel, maïs en melaminehars neemt geen geuren of kleuren op, is volledig BPA- en ftalatenvrij en bovendien diepvries- en vaatwasbestendig. Voor een correct en veilig gebruik wordt verhitting tot maximaal 70°C aanbevolen. Het bovenste vaatwasrek komt daarvoor nog net in aanmerking.
Een groen alternatief
Noem bamboe gerust het wondermiddel van de toekomst. De moso-variant, die het meest wordt gebruikt voor de productie van hout en andere toepassingen, groeit tot wel 1 meter per dag. Na slechts 4 à 5 jaar begint de grassoort te verhouten en is hij dus kapklaar – in tegenstelling tot bomen die daar 50 tot 100 jaar voor nodig hebben. Bovendien wordt bij bamboe slechts een stuk gekapt, de moederplant blijft in de grond om de andere takken en nieuwe scheuten te blijven voeden. Zo is er geen ontbossing en dus geen erosie van de grond.
Point-Virgule kwam tot stand in 2002 en is op en top Belgisch. Met een rijk assortiment aan must haves voor keuken, eetkamer en living houdt Point-Virgule vast aan haar voornaamste ingrediënten: kwaliteit, innovatie, gebruiksgemak en een snuifje design. Het Belgische merk verwent haar gebruikers op professionele tools van betrouwbare kwaliteit en easy-to-use kookmateriaal. Bovendien komen de accessoires in een stijlvol jasje die ieder interieur stijlvol aanvullen. Ligt de natuur je ook nauw aan het hart? Point-Virgule heeft een Bamboo en Bamboo Fiber collectie vol kleur en vorm in milieubewust materiaal. Assortiment en verkooppunten: www.livwise.be.
Elke druppel SPA® begint bij een druppel regen of sneeuwvlok. Daarna zet die zijn reis voort in de verschillende geologische lagen die het water zijn unieke samenstelling geeft. Het resultaat? Een natuurlijk en puur mineraalwater. Om de zuiverheid te garanderen zet SPA® zich al meer dan 130 jaar lang in voor het behoud en onderhoud van de ongerepte natuur en is het daarmee een echte voorloper op het gebied van de bescherming van de natuurlijke bronnen. Om dat te vieren, brengt SPA® dit jaar een ode aan haar waters met een nieuwe brand signature en een mini-website die het pure verhaal van SPA® vertelt.
SPA® is het Belgische water dat zijn oorsprong vindt in het hart van de Venen rond Spa. Het SPA® Reine water komt in contact met rotsen die volledig gedemineraliseerd zijn. Dat verklaart de zeer lichte mineralisering en de grote zuiverheid, aangezien het traject meerdere jaren duurt.
EEN GESCHENK UIT DE NATUUR
Sinds de 16de eeuw wordt SPA® gebotteld dankzij een onuitputtelijke bron: de regen. Op deze manier zorgt SPA® al generaties lang voor zuiver water geschikt voor jong en oud. Begrippen als SPA® Intense, SPA® Finesse en SPA® Reine zijn haast niet meer weg te denken uit ons dagelijkse leven. De SPA®-familie bevat vandaag tal van waters met aroma’s en limonades, die allemaal één ingrediënt gemeen hebben: de puurheid van Spa-water. Een ode brengen aan de zuiverheid doet SPA® met een nieuwe brand signature “Tijdloos puur” en een mini-website volledig in het teken van datzelfde "puurheid"-verhaal.
"De constante kwaliteit van het SPA® Reine mineraalwater valt te verklaren door 3 belangrijke factoren: de hydrogeologische geschiedenis, de omgeving en het duurzame beheer van de bronnen (het milieu en de biodiversiteit). We bevinden ons in een uitzonderlijke omgeving die al eeuwenlang beschermd wordt. Ons leidmotief is echt: putten zonder uit te putten. We gaan nooit meer nemen dan wat de natuur geeft. Deze factoren verklaren waarom dit mineraalwater zo uitzonderlijk is en een samenstelling heeft die constant is doorheen de tijd - al eeuwenlang.", benadrukt Patrick Jobé, hydrogeoloog van de SPADEL groep, uit.
INITIATIEVEN IN DE KIJKER
Om de unieke samenstelling en smaak van het water en zo haar puurheid te garanderen, onderneemt SPA® al generaties lang tal van initiatieven om zorg te dragen voor de natuurlijk filter: onze Belgische bodem. Zo zijn er verschillende strikte maatregelen genomen om de omgeving rond de bronnen te beschermen: Geen landbouw, industrie of veeteelt. Geen strooizout, maar zand tijdens periodes van vorst. Ondoorlatende parkeerzones. Biodiversiteit. Sinds het begin van de jaren 60 zet SPA® zich elke dag in voor het behoud en herstel van de Venen rond Spa. Evenwicht en bescherming. Een goede balans tussen loof- en naaldbomen komt de biodiversiteit, waterinfiltratie en bodembescherming ten goede. Biologische afbreekbaarheid. Machines op het terrein voor bosbeheer draaien op biologisch afbreekbare olie en nog vele andere initiatieven.
400.000 BEWIJZZZEN
“Onze bijen zijn het beste bewijs. Maar liefst 400.000 puurheidscontroleurs vormen de garantie voor de kwaliteit en zuiverheid van het milieu in de omgeving van onze bronnen. SPA® werkt samen met het bedrijf Beeodiversity om de kwaliteit van de natuur en de biodiversiteit continu te meten. Wat blijkt? Ons waterwinningsgebied toont geen spoor van vervuiling en heeft een rijke biodiversiteit. Door het natuurpatrimonium van de Venen te beschermen, beschermen we ook de zuiverheid van ons water.", vertelt Marianne Van Lathem, Senior Brand Manager van SPA® waters.
Ontdek het hart van de Venen met je eigen ogen:
GOUDEN TRIO
Al generaties lang bottelt SPA® de natuur in een fles. De SPA®-familie bevat drie unieke mineraalwaters, elk met een eigen karakter. Je kent ze ongetwijfeld wel:
SPA Reine – Koningin onder de waters: SPA Reine dankt haar naam aan koningin Marie-Henriëtte; zij had een buitenverblijf in Spa en had een grote voorliefde voor dit mineraalwater. Het zuivere mineraalwater is uiterst mineraalarm; SPA Reine is hierdoor geschikt voor de bereiding van babyvoeding en past binnen zoutarme diëten. SPA Reine maakt een ondergrondse reis van twee tot drie jaar.
SPA Finesse – Natuurlijk lichtbruisend: SPA Finesse is een prachtig geschenk uit de natuur. Het mineraalwater is namelijk van nature lichtbruisend. De lichte bubbels ontstaan doordat het water, na een tocht van maar liefst 50 jaar, op 600 meter diepte in aanraking komt met carbonaathoudende rotsen die meer dan 500 miljoen jaar oud zijn. Een wonder dat zich afspeelt op een diepte van enkele honderden of zelfs duizenden meters.
SPA Intense – Krachtige dorstlesser : SPA Intense neemt tijdens de ondergrondse reis van 3-5 jaar nauwelijks mineralen op en is dan ook zeer laag gemineraliseerd. Aan SPA Intense wordt tijdens het bottelingsproces koolzuur toegevoegd. De krachtige bubbels versterken het dorstlessende effect.
Wist je dat…de Venen behoren tot de grootste beschermde natuurgebieden in Europa? … natuurlijk mineraalwater grondwater is dat van nature zuiver is? Het ondergaat met andere woorden geen enkele behandeling. Kraantjeswater daarentegen wordt altijd chemisch behandeld voor het drinkbaar is. ... het in de Venen tot 1,5 keer meer regent dan op andere plekken in België? … de naam “Spa” dateert uit de Romeinse tijd? “Spargare”staat voor “ontspringen”. … een van de SPA®-waters genoemd is naar onze koningin: SPA Marie Henriette (vandaag beter bekend als SPA® Finesse)? De benaming SPA® Reine is dan ok een eerbetoon aan haar. … het water uit Spa ook gebruikt werd als badwater in de thermen van de stad die in de 18de eeuw beter bekend stonden als “café van Europa” waar belangrijke wereldburgers en artiesten elkaar ontmoetten? Geen wonder dat we de term "spa" gebruiken voor een trip naar het wellnesscentrum.
DE PUURHEID VAN DE NATUUR... BIJ JOU IN DE BUURT
Zelfs in deze onzekere tijden hoef je niet ver te gaan om je te verbazen over de zuiverheid van onze Belgische natuur. SPA® nodigt je uit om even tot rust te komen en je ogen te openen om de schoonheden van de natuur in je op te nemen. Ze zijn namelijk dichterbij dan je denkt: verborgen in onze tuinen, zichtbaar vanuit het raam of om de hoek van de straat. 1. Het stukje natuur dat je ziet inspireert jou? - 2. Leg het moment vast. - 3. Deel het op Instagram met #PUREFOCUS - 4. En vergeet niet @SPABELGIUM te taggen om je unieke moment te delen
Deze zomer of in het najaar hoop je er met je gezin of partner toch eens op uit te kunnen trekken zodra dit weer toegestaan is. Maar veiligheid en gezondheid komen op de eerste plaats. In eigen gezelschap creëer je die veilige bubble van thuis gewoon in een andere omgeving. Daarom zijn vakantiewoningen nu erg in trek en dat merkt Belvilla in de boekingen voor de aankomende zomermaanden juli en augustus.
Deze zomer op vakantie in eigen land, het heeft zo zijn voordelen: vriendelijk voor het milieu, een korte reistijd en dus verrassend snel in een andere omgeving. Kies je voor een vakantiewoning, dan komen daar nog een aantal voordelen bij. Je kunt namelijk in je veilige bubble blijven. Met de wagen ben je in no time op een veilige manier op je bestemming. Social distancing is gemakkelijk vol te houden in je nieuwe huis. Bovendien zijn vakantiewoningen bij Belvilla heel goed uitgerust: dat kan gaan van een tafeltennistafel tot een privézwembad of luxueuze sauna. Voor het nodige contact met de buitenwereld zorgt het vrijwel altijd aanwezige WiFi netwerk. Ook hebben de meeste woningen nog een eigen tuin en zijn erg rustig gelegen. Ideaal toch!
Met 1.566 vakantiewoningen in België heeft Belvilla een ruime keuze. Wil je naar de Ardennen, de kust, de Kempen, de Vlaamse Ardennen, de Westhoek of Haspengouw… er zijn vele mogelijkheden. Welke plekjes in eigen land wil je nog ontdekken zodra dit weer mogelijk is? Wacht misschien niet te lang om een top 3 samen te stellen, zodat je meteen kunt boeken zodra de coronaregels versoepelen. Gezien veel meer gezinnen en koppels deze zomer en najaar in eigen land zullen blijven, zijn dichtbij-vakantiewoningen in trek.
Wat men ook verkiest, bij Belvilla staat - naast luxe en rust - hygiëne voorop. Dat is nu meer dan ooit belangrijk. Verwacht een kraaknette woning bij aankomst. En… keep it clean and safe!
Zin gekregen in een zomer- of najaarsvakantie in eigen land? Wil je verblijven in een bijzondere woning? Dan kun je terecht bij Belvilla met het grootste aanbod van kwaliteitsvolle vakantiewoningen in België.
DE ULTIEME COLLECTIE VOOR EEN AUTHENTIEKE ITALIAANSE ZOMER. Het mode- en lifestylemerk van JJ Martin en Acqua di Parma – symbool van de Italiaanse elegantie – bundelen voor het eerst de krachten en ontwerpen samen een collectie zomerse must-haves.
Acqua di Parma betreedt de modewereld en lanceert samen met La DoublJ de ultieme collectie voor een zomer in echte Italiaanse stijl. De nieuwe samenwerking is tot stand gekomen dankzij de sterke creatieve synergie tussen beide merken en de waarden die ze delen.
La Double J werd opgericht door JJ Martin, het kloppend hart achter het merk. JJ is geboren in Los Angeles en woont sinds 2001 in Milaan. Dankzij haar jarenlange ervaring als moderedactrice en journaliste wist JJ precies hoe ze een label kon opstarten dat méér was dan louter een lifestylemerk. La DoubleJ is een levensstijl en een mentaliteit, waarbij vintage en modern elkaar perfect aanvullen. Elke creatie van La DoubleJ - van kleding tot interieuritems - is een ode aan Italië en de onmiskenbare Italiaanse levensstijl waar JJ altijd al dol op was.
Het speels maximalisme van La DoubleJ sluit naadloos aan bij de geraffineerde uitstraling en Italiaanse elegantie van Acqua di Parma. Uit de verrassende samenwerking is een sublieme collectie ontstaan voor iedereen die een authentieke Italiaanse zomer wil beleven, met producten die stuk voor stuk de sfeer en essentie van de Italiaanse kust oproepen.
La DoubleJ staat bekend om de maximalistische en uiterst elegante prints met een vintage én eigentijds karakter. JJ Martin liet zich inspireren door een harmonieus en dynamisch patroon uit haar allereerste collectie, dat ze ontdekte in een historisch archief van Italiaanse stoffen en opfriste door er de iconische kleuren van Acqua di Parma in te verwerken. Zo kwamen Confetti Blu en Confetti Giallo tot stand: twee dessins die speciaal voor het Huis ontworpen werden. De prints sieren strandlaken, sjaals, badpakken, etuis, kussens, tote bags en notitieboekjes om herinneringen aan een onvergetelijke zomer neer te pennen. Ook de verpakking van de verzorgingsproducten valt extra op door het schitterend motief, voor een uniek schoonheidsritueel tijdens die eindeloze Italiaanse zomer. De Discovery Kit bevat enkele van Acqua di Parma‘s populairste geuren – Arancia di Capri, Fico di Amalfi en Mirto di Panarea – in de vorm van een luxueuze Shower Mousse, een vederlichte Body Lotion en een fruitig geurende, milde Body Scrub. Om de woning of het terras te verlichten, is er de Arancia di Capri-geurkaars. Voor een ontspannen sfeer in elke ruimte.
De dromerige zomercollectie omvat verzorgingsproducten, strandkleding en interieuraccessoires – allemaal ontworpen met aandacht voor de kleinste details. De items geven allemaal blijk van de passie voor vakmanschap en waardevolle Italiaanse materialen die La DoubleJ en Acqua di Parma delen.
BLU MEDITERRANEO BY LA DOUBLEJ DISCOVERY KIT
Het ideaal geschenk om de verkwikkende aroma‘s van de Italiaanse kust te ontdekken en haar sprankelende sfeer op te snuiven. De set bevat een selectie van de populairste geuren uit de Blu Mediterraneo-collectie, en is verpakt in een doos met het kleurrijk patroon dat La DoubleJ voor Acqua di Parma ontwierp. Arancia di Capri, Bergamotto di Calabria, Fico di Amalfi en Mirto di Panarea – in een praktisch rollerformaat van 10 ml – roepen de onvergetelijke sfeer van de prachtige locaties aan de Italiaanse kust op. Droom op elk moment weg bij de heerlijke geuren.
BLU MEDITERRANEO BY LA DOUBLEJ SHOWER MOUSSE
De doorzichtige crème verandert in enkele tellen in een zachte, witte mousse en transformeert elke douche tot een sublieme ervaring. De extreem lichte en smeuïge textuur omhult het lichaam, voor een zijdezacht gevoel. Vergeet de tijd en geniet van een heerlijk schoonheidsritueel. Pure me-time! De innovatieve formule bevat plantaardige ingrediënten die de hydrolipidenfilm respecteren, voor een milde reiniging. De praktische flacon met verstuiver is gemaakt van gerecycled plastic en bedrukt met de speelse print die La DoubleJ creëerde voor Acqua di Parma.
BLU MEDITERRANEO BY LA DOUBLEJ BODYSCRUB
Een zalig zachte bodyscrub die geurt naar een compote van vers geplukt fruit uit een weelderige tuin aan de Italiaanse kust. Geniet van de aangename korrelige structuur, de prachtige kleur en de heerlijke geur van Fico di Amalfi, Mirto di Panarea en Arancia di Capri. Voor een subliem schoonheidsritueel. Gewoon onweerstaanbaar! De formule op basis van natuurlijke olie helpt de huid gehydrateerd te houden, terwijl de rietsuikerkorrels, het jojobazaad en de sinaasappelschil de huid egaliseren en onzuiverheden verwijderen. Een zinnenstrelende ervaring die doet denken aan een warme zomer boordevol mediterrane aroma‘s en smaken. Resultaat: de huid voelt opnieuw fluweelzacht aan en krijgt een zomerse gloed. Heerlijk verkwikkend!
BLU MEDITERRANEO BY LA DOUBLEJ BODYLOTION
Als een verfrissende bries aan de Italiaanse kust streelt deze lichte bodylotion de huid. De uiterst hydraterende formule smelt dankzij de zijdezachte textuur onmiddellijk weg. De lotion is verrijkt met amandelolie, olijfolie en druivenpitolie, waardoor ze snel in de huid dringt. Voor een gehydrateerd en fluweelzacht gevoel. Verkrijgbaar in drie hemelse geuren: Arancia di Capri, Mirto di Panarea en Fico di Amalfi. Ervaar dag na dag de bedwelmende aroma‘s van de Italiaanse kust.
BLU MEDITERRANEO BY LA DOUBLEJ ARANCIA DI CAPRI GEURKAARS
De heldere, sprankelende geur van citrusvruchten hult de woning in een zonnige sfeer en doet dromen van een van de meest fascinerende eilanden ter wereld. Ervaar in elke ruimte van het huis de magie van een eindeloze Italiaanse zomer met de Arancia di Capri-geurkaars. Met zijn tijdloze, elegante design past de kaars in elk interieur. Het helderblauw glas refereert aan de weerspiegelingen van de zee en past perfect bij de pure, witte was die een aangename, ontspannende geur verspreidt. De zonnige noten van sinaasappel, mandarijn en citroen versmelten met het fris aroma van petitgrain en de intense geur van kardemom, aangevuld door lichte karameltoetsen en sensuele muskus.
Tourism Ireland heeft een gedicht “I will return” geschreven met een bijpassende sfeervideo speciaal voor iedereen die van Ierland houdt.
In deze korte film met een mooie boodschap, sterke emotionele verbinding en beelden van de adembenemende landschappen toont Ierland haar empathie. De sfeervideo is een beeldversie van het gedicht ‘I will return’ met hartverwarmende momenten en uitzichten waar je stil van wordt en gebaseerd op de campagne ‘Ierland laat je hart sneller kloppen’. Met dit gedicht staat Ierland stil bij de huidige situatie in de wereld waar je ook bent. Een mooi moment voor een kleine literaire inspiratie over de poëtische schoonheid van Ierland!
MSC-CRUISES BREIDT DE STOPZETTING VAN DE ACTIVITEITEN VAN DE GEHELE VLOOT UIT TOT 10 JULI 2020.
MSC Cruises kondigt een verdere verlenging aan van de stopzetting van de activiteiten van alle cruiseschepen in de gehele vloot tot 10 juli.
MSC Cruises biedt gasten die door deze maatregel worden getroffen een “voucher toekomstige cruise” (MSC Future Cruise Voucher) aan, waarbij zij de mogelijkheid hebben om het volledige betaalde bedrag voor hun geannuleerde cruise over te maken naar een toekomstige cruise naar keuze - op elk schip, voor elke route - tot het einde van 2021. Daarnaast krijgen de gasten een extra boordkrediet dat varieert van € 100 tot € 400 per kajuit, afhankelijk van de lengte van hun oorspronkelijke cruise.
MSC Cruises kondigde reeds eerder aan dat elke activiteit van haar schepen wereldwijd tot 29 mei tijdelijk werd stilgelegd. Het Flexible Cruise Programma is vanaf heden uitgebreid voor alle bestaande reserveringen tussen 11 juli en 30 september 2020
Bovendien heeft de maatschappij ook aangekondigd dat alle reserveringen van de gasten die momenteel voor afvaarten tussen 11 juli en 30 september 2020 bij MSC Cruises geboekt hebben, nu ook onder het Flexible Cruise Programma zullen vallen. Het Flexible Cruise Programma van MSC Cruises biedt gasten die reeds een MSC cruise geboekt hebben, direct of via een reisbureau, de mogelijkheid om deze te verplaatsen naar een latere vertrekdatum tot en met 31 december 2021. Zowel gasten als hun reisagenten kunnen dergelijke boekingen kosteloos overzetten, nu ook naar elk schip van de MSC Cruises vloot, voor een willekeurige route en aan de beste prijs van de dag voor de nieuwe cruise.
Voor aanvullende details en gedetailleerde updates kunnen gasten contact opnemen met hun reisagent of de website van MSC Cruises bezoeken op www.msccruises.be.
Desco biedt maximum aan hygiëne met elektronische kranen en urinoirspoelers. Nu hygiëne meer dan ooit een sleutelwoord is, ziet sanitairspecialist Desco de populariteit van contactloze kranen nog meer toenemen. Elektronische kranen en urinoirspoelers kunnen dan ook heel wat troeven uitspelen: een maximum aan hygiëne en comfort met een minimum aan waterverspilling. Ook de nieuwe, naadloze wastafels van XonYx combineren alle luxe en comfort met een antibacterieel oppervlak en maatwerk tot op de millimeter.
Contactloze kranen en urinoirspoelers
Contactloos kraanwerk is een trend, zowel op de werkvloer als thuis. Steeds meer mensen zien de voordelen van een handenvrije bediening. Allereerst is er uiteraard het hygiënische aspect doordat je de kraan niet meer moet aanraken en het water begint te lopen zodra de sensor een gebruiker detecteert. Bacteriën krijgen zo geen kans meer om zich ergens aan vast te klampen.
Daarnaast verklaren het gebruiksgemak en de economische besparing het succes van elektronische kranen. Dankzij de ingebouwde sensor loopt het water enkel wanneer nodig en voorkom je verspilling. Handen voor de sensor… en klaar. De gewenste temperatuur stel je makkelijk vooraf in. Het rendement op de investering voor een contactloze kraan is berekend op bijna 30%, de terugverdientijd bedraagt gemiddeld 3 tot 6 maanden.
Hygiënische wastafels op maat
Ook met de nieuwe geïntegreerde wastafels TailerTop van XonYx zet Desco in op hygiëne. De naadloze afwerking en overgang van de wastafel naar het tablet zorgen ervoor dat je het antibacterieel oppervlak heel eenvoudig kan reinigen. Ook de kwaliteit van het materiaal, Solid Surface, is intussen gekend: krasvrij, warmtebestendig, zacht gesatineerd en homogeen oppervlak. Zo tekent TailerTop voor strakke lijnen mét een hoge aaibaarheidsfactor.
Los van deze luxe en comfort, schuilt er nog een grote sterkte in de oneindige combinaties. Het oppervlak van de wastafel kan tot op de millimeter afgewerkt worden – ideaal voor een ontwerp in een nis bijvoorbeeld. Ook gepersonaliseerde projectmodellen (TailerMade van TailerTop) zijn mogelijk, eventueel met uitsparing voor handdoek of tissuebox.
Heerlijke lactose- en glutenvrije Belgische chocolade op basis van romige rijstmelk voor veganisten en allround chocoholics. Chocolade, wie droomt er niet van? Het nieuwe Belgische chocoladelabel King Monty lanceert 100% plantaardige chocolade van pure cacao (geluk) gecombineerd met romige rijstmelk en Belgisch ondernemerschap. De chocolade wordt met veel liefde voor Moeder Natuur gemaakt en is daarom ecologisch verantwoord. Wedden dat deze lactose- en glutenvrije chocolade ook jouw chocoladehart doet smelten? Of je nu veganist dan wel chocoladeliefhebber puur sang bent.
Lang leve King Monty
Koning Montezuma –oftewel King Monty- heerste in de 15de eeuw over de Azteken en was werkelijk verzot op “Xocolatl” (chocolade). Het was hij die de Spaanse conquistadores zijn eigen gesmolten bruine goud liet ontdekken. Het is dan ook dank zij hem dat de Spanjaarden dit lekkers op hun beurt bij ons in Europa introducerden en verder ontwikkelden door er bijvoorbeeld meer ingrediënten aan toe te voegen. Dus thank God for King Monty, want dankzij hem kunnen ook wij Belgen van chocolade genieten.
Gentse troonopvolgers
King Monty vind je natuurlijk enkel nog maar in de geschiedenisboeken terug, maar zijn Gentse troonopvolgers delen nog steeds zijn passie. Meer zelfs, de Gentse arts Dr Jean Van Laethem wil dat werkelijk iedereen kan genieten van chocolade dus ook zij die kampen met een lactose- intolerantie of glutenallergie. Een reep waar eenieder zijn tanden kan inzetten zonder zich schuldig te moeten voelen. Dat is zijn streefdoel.
De zoektocht naar – en uiteindelijk ook de ontwikkeling van gezonde chocoladeproducten begon als een hobby, maar werd al meer, véél meer. Ook zijn zoon Frédéric besloot in de chocoladehandel te stappen, om in de voetsporen van King Monty én zijn vader de liefde voor chocolade verder te verspreiden.
Jarenlang werd in hartje gent, in het ondergronds laboratorium van de dokter geëxperimenteerd, niet alleen de liefde voor de chocolade had de dokter gemeen met King Monty. Beiden aanbidden ook Moeder Natuur. Zo ontwikkelde Dr Van Laethem het idee om enkel nog te werken met wat Moeder Natuur ons biedt, voor de ontwikkeling van zijn eigenste King Monty chocolade. En zo werd koemelk vervangen door rijstmelk. Minstens even lekker, een pak gezonder én aardig voor Moeder Natuur.
King Monty’s kroonjuwelen.
Het resultaat van jarenlang experimenteren, proeven en opnieuw proberen ! Lactose- en glutenvrije chocolade met een royale smaak. 100% plantaardig. 100% geluk. Een ultiem genot voor veganisten, zij die lactose- en glutenvrije dienen te eten én gewoon alle chocolatics out there!.
Voor onderdanen met een grote honger:
King Monty oftewel Dr Van Laethem en zoon- houdt van royale porties chocolade. Zes verschillende chocoladetabletten van maar liefst 90g aan plantaardige chocolade zijn er voor die momenten dat het net wat meer mag zijn of wanneer je jouw chocolademoment ook met vrienden wil delen. Sharig is caring! Adviesverkooprijs 2.99€ per stuk (90g).
Verkrijgbaar in King Monty’s lievelingssmaken: OBV (vegan) melkchocolade: Classics cacao: ook wel ‘the original’. Een chocoladereep met de volle smaak van melkchocolade, liefde en zachte rijstmelk. Hazelnoot crunch: knapperig lekker door het crunchy effect van hazelnoten. Pop Rice: de gepofte rijst zorgt voor een verrassend luchtige chocoladereep met bite. OBV Pure chocolade: Pure darkness: pure zwarte weldaad voor het lichaam, King Monty zelf, had zijn chocolade het liefst zwart, en jij binnenkort vast ook. Sunny Orange: hemels lekker door de pure zeste van sinaasappel. 71% Purest Ecuador: gemaakt van cacaobonen uit het Zuid-Amerikaanse Ecuador. Deze chocoladereep bevat 71% cacao.
Voor onderdanen met een kleine honger:
Goed nieuws voor zij die ervan overtuigd zijn dat chocolade elk smaakmoment én je humeur beter maakt! King Monty is namelijk ook beschikbaar als mini-chocoladereepjes, ideaal voor dat kleine hongertje of wanneer je zin hebt in een tussendoortje on the go!
Verkrijgbaar in snacking size in de 4 smaken: Hazeloot crunch (melk), Pop Rice (melk), Sunny Orane (puur) en 71% Purest Ecuador (puur). Adviesverkoopprijs 1.45€/stuk.
De kroon op het werk: chocolade in blik!
Dat King Monty Moeder Natuur een warm hart toedraagt hoeven we hopelijk niet meer te zeggen. Door de chocolade ook in staafjes aan te bieden in een uniek retro blik zorgt King Monty ervoor dat de verpakking ook een twee leven kan krijgen. Upcycling it is! Geniet eerst van een King Mony staafje uit het vuistje, roer ermee in een kop warme melk of deel het gewoon uit en tover het lege blik dan met wat creativiteit tot een decoratief collectors’ item voor thee, kruiden, balpennen, …
Verkrijgbaar in de smaken Classic cacao (melk), Hazelnoot crunck (melk), Pop Rice (melk), Puur Darkness (puur), Sunny Oranje (puur) en 71% Purest Ecuador (puur). Adviesverkoopprijs 4.99€/stuk.
Chocopasta:
Je boterham vol choco smeren en erna geen schuldgevoel hebben is voor velen iets waar ze enkel maar van kunnen dromen. King Monty dacht bij zichzelf, “if you can dream it, you can do it” en creëerde een palmolievrije chocopasta die 100% vegan is en daarbij nog eens 100% biologisch. Tel dat alles op en je hebt 100% genieten! Adviesverkooprijs 4.99/€stuk.
King Monty heeft zijn chocoladekroonjuwelen voor iedereen beschikbaar gemaakt bij Delhaize en kleinere speciaalzaken.
SodaStream zet opnieuw schouders onder Mei Plasticvrij
Bruiswatermerk steunt campagne om afval van wegwerpplastic te verminderen. SodaStream, het bruiswatermerk dat afval van wegwerpplastic overbodig maakt, is officiële partner van de derde editie van de sensibiliseringsactie Mei Plasticvrij. Met het partnership wil SodaStream ook juist in deze periode het burgerinitiatief helpen om zoveel mogelijk Belgen te overtuigen om bewuster te consumeren en het afval van wegwerpplastic terug te dringen.
Green commitment
SodaStream laat mensen bewuster kiezen om minder afval van wegwerpplastic te creëren door van kraantjeswater verfrissend bruisend water te maken in een herbruikbare fles voor thuis én onderweg. In 2019 heeft SodaStream in de Benelux bijgedragen aan het vermijden van bijna 200 miljoen plastic flessen voor eenmalig gebruik. Op wereldschaal waren dat er in totaal circa 5 miljard. Dit jaar is SodaStream van plan om wereldwijd 6 miljard extra flessen te helpen vermijden.*
Recent kondigde SodaStream een commitment aan om de komende vijf jaar wereldwijd maar liefst 67 miljard plastic wegwerpflessen te besparen. Bovendien zullen alle SodaStream-smaken begin 2021 de overstap maken van plastic naar metalen flessen, waardoor de komende vijf jaar nog eens bijna 200 miljoen plastic flessen voor eenmalig gebruik worden vermeden.*
Campagne van de hoop
Ineke Van Nieuwenhove van Mei Plasticvrij: “Heel wat mensen willen zich inzetten voor het milieu, voor een wereld zonder afval van wegwerpplastic. Naast tips zetten we ook game changers in de spotlights. Dit wordt de campagne van de hoop. Want de coronacrisis is hét moment om duurzame keuzes voor de toekomst te maken. Groene natuur, zuivere lucht, blauwe oceanen, dat is wat we écht nodig hebben. En afval van wegwerpplastic hoort daar niet in thuis.”
Tamara Kroon, Marketing Director SodaStream Benelux: “Terwijl we allemaal een uitzonderlijke tijd meemaken, hoop ik dat we, wanneer COVID-19 achter ons ligt, niet vergeten dat we veel beter voor onze planeet moeten zorgen. Afval van wegwerpplastic verminderen is daar een essentieel onderdeel van. We omarmen met SodaStream dan ook graag initiatieven zoals Mei Plasticvrij. Juist nu de consument wordt gevraagd om zijn winkelgedrag aan te passen, is het belangrijk dat de reductie van afval van wegwerpplastic top of mind blijft.”
Tips
Voor tips om minder afval van wegwerpplastic te creëren, ga naar Meiplasticvrij.be. Recepten voor zelfgemaakte cocktails (ook alcoholvrije) op basis van SodaStream-bruiswater vind je op SodaStream.be/recepten.
Naar aanleiding van Moederdag (10 mei) doneert SodaStream 2 euro per Moederdagpakket dat besteld wordt op SodaStream.be/bubbels-voor-moeder voor Moeder Aarde aan Mei Plasticvrij.
Een thuis, een planeet
Onlangs lanceerde SodaStream een emotionele videoboodschap waarin het belang van zorg voor onze planeet wordt benadrukt, zelfs in deze moeilijke tijd waarbij we thuis ‘opgesloten’ zitten: “we moeten thuisblijven om hier doorheen te komen, maar eens we dit overwonnen hebben, laten we dan niet vergeten om beter voor de planeet te zorgen – onze thuis”. Bekijk de video ‘One home, one planet’: https://youtu.be/I_kCSEPxUSc
De transformatie van restaurant Orange naar Bistro R ligt ondertussen reeds enkele jaren achter ons en de nieuwe formule die gewezen sterrenchef Roland Debuyst samen met zijn echtgenote Aysa introduceerde, betekende een schot in de roos.
Roland Debuyst zette zelf de toon voor deze nieuwe formule : ‘we gaan voor eenvoud’. Dat wil niet zeggen ‘minderwaardigheid’, integendeel! De eenvoud is al zichtbaar in de eetzaal: Die is nog even ruim, maar er staan minder tafels en er is nu een loungehoek met heerlijk uitnodigende zetels waar een vijftiental mensen het zich gezellig kunnen maken met een glaasje wijn en wat zalige fingerfood (denk aan eendenrillette, mousse van bloedworst met piment d’Espelette en andere hapjes).
Ook de keuken werd vereenvoudigd. Door kosten in de keuken te besparen (de soberdere bereidingsprocessen vereisen minder personeel) is er meer budget vrij om verse kwaliteitsingrediënten aan het menu toe te voegen. Heerlijk Belgische producten, maar ook zoveel meer. Rundsbavette met boter en witlofplantjes, Kuregemse ‘Champignons de Bruxelles’, deskundig bereide segrijnslakjes (niet verdronken in lookboter), gekonfijte varkenswangetjes en andere kostelijke gerechten met mooie stukken vlees van bij Pierre Lesage krijgen de hoofdrol in dit zwart-geel-rode verhaal met een open blik naar culinair Europa. Er is ook heel wat lekkers uit de zee op de kaart te vinden: grijze garnaaltjes, tongschar, heek en griet vervolledigen het vismenu. Dat is allemaal te vinden op de ingeperkte kaart. Verder kunnen gasten ook kiezen voor een knap driegangenmenu ‘influence’ aan 42.90€, in all-in formule 63.90€. Er is eveneens een 2-gangenlunch beschikbaar aan 26.6E, wijn 10€ en een 4-gangenkreeftenmenu aan 59.90€.
Dit alles in een modern, speels maar bijzonder sfeervol en gezellig kader. In de zaal of op het terras is nu plaats voor een zestigtal gasten die kunnen genieten van de nieuwe kaart of van het aanbod in de bar: Belgische bieren, whisky’s en gins en de wijnkaart die van Orange werd overgenomen. Die klinkende naam maakt nu plaats voor Bistro R! Meer dan ooit is Bistro R het nest waar Roland zijn creativiteit en inventiviteit kan ontwikkelen, zachtjes laat opborrelen, rustig marineert en ze laat openspatten in succulente, evenwichtige tongstrelende topcreaties. Kortom Bistro R met de R van Roland, renovatie, ronduit heerlijk tafelen: reden genoeg om terug te komen!
Roland dirigeert ondertussen figuurlijk van op een afstand. Hij runt immers ook Kasteel Mariadal in Zaventem, Alfonsburger in Zaventem en Dilbeek naast zijn consultantactiviteit in het Vlaams Parlement. Bistro R kreeg zopas een nieuwe chef, nl Olivia Junger-Villon. Afgestudeerd aan de Bonneveine hotelschool in Marseille was ze in enkele Franse restaurants actief vooraleer ze naar België afzakte. Met veel respect voor de natuurlijke ingrediënten brengt ze in Bistro R ook een vleugje mediterrane charme en zon en krijgt ze de kans om de jeugdige invloeden van de Franse keuken volop te etaleren. Facetten die bij onze proeverij alleszins kwamen bovendrijven.
Wij genoten als voorgerecht van een tartaar van tonijn en gebakken ganzenlever als voorgerecht en een mini tarte tatin en een americain à la minute als hoofdgerechten. De tartaar van tonijn werd een leuke decoratieve presentatie met fijne paprikareepjes en een mayonaise van avocado, boordevol smaak. Ook onze ganzenlever met room met kaas, bloemkool couscous, gel van Porto, aardappelwafel en pens met truffel werd een uitgesproken delicatesse.
Even smaakvol en decoratief werd de mini tarte tatin van appelen met heerlijk gebakken ganzenlever en room van hazelnoot, terwijl de americain à la minute een leuke gemengde sla, cornichons, uitjes, tomaatreepjes en heerlijk krokant gebakken en goudgele frietjes meekreeg.
Bistro R – Leuvensesteenweg 614, 1930 Nossegem (Zaventem)
Telefoon: 02 – 757 05 59 http://www.bistro-r.be
Iedere middag geopend van 11.30 u (keuken open vanaf 12.00 u), iedere avond geopend vanaf 18.00 u (keuken open vanaf 18.30 u) tot 21.00 u, 22.00 u in het weekend. Gesloten op zaterdagmiddag, zondag en maandag.
Bistro R biedt ook een volledig ingerichte vergaderruimte voor 2 tot 20 personen, toegankelijk vanaf 8u30. Desgewenst is een aangepaste catering mogelijk.
Momenteel biedt Bistro R een aantrekkelijk afhaalkaart met bovendien een wekelijks wisselende menukaart.
Ijsboerke en Hoogstraten aardbeien slaan de handen in elkaar.
Met een rijke traditie aan co-brandings breidt IJsboerke zijn range Belgian Originals uit met een knaller van formaat: Hoogstraten Aardbeien. De match tussen aardbeien en roomijs was snel gevonden en nu vult Hoogstraten Aardbeien een imposante reeks van samenwerkingen aan met sterke Belgische merken: Jules Destrooper, Rombouts Koffie en Chocolade Jacques.
In 2019 lanceerde IJsboerke de premium 500 ml range Belgian Originals van IJsboerke roomijs, verrijkt met authentieke ingrediënten van de bovengenoemde Belgische licentiepartners. Als aanvulling op de drie bestaande smaken binnen deze range Belgian Originals, lanceert IJsboerke, simultaan met de start van het aardbeienseizoen, een premium aardbei-roomijs in samenwerking met Hoogstraten Aardbeien. Het roomijs heeft een erg natuurlijke smaak door een hoge concentratie aardbeienpuree van Hoogstraatse aardbeien en bevat echte stukjes aardbei die elke keer weer voor een smaakexplosie zorgen!
Met een gebalanceerde combinatie van ‘plezier van hier’ en ‘kwaliteit van bij ons’ brengen deze twee authentieke bedrijven uit de Antwerpse Kempen een lokaal topproduct op de markt. Het aardbei-roomijs van IJsboerke en Hoogstraten is verkrijgbaar in de supermarkt en via de thuisleveringen van www.ijsboerkaanhuis.be .
Culina Hortus en Vanilla Black zijn Beste Vegetarisch en Beste Veganistisch Restaurant van de Wereld 2020
We’re Smart® Green Guide onthult vegetarische wereldtop. We’re Smart®, dé referentie in de culinaire wereld van groenten, maakte vandaag het Beste Vegetarische en Beste Veganistische Restaurant van het jaar bekend. Dat werden respectievelijk Culina Hortus uit Lyon (Frankrijk) en Vanilla Black uit London (Verenigd Koninkrijk).
Frank Fol, de bekende Groentekok®, kondigde de winnaars aan tijdens een online event, samen met de lancering van de We’re Smart® Green Guide 2020. De online gids recenseert bijna 1.000 restaurants wereldwijd en rangschikt hen van 1 tot 5 radijzen, volgens het aantal groenten en fruit die ze gebruiken in hun gerechten.
De uitreiking van de awards voor We’re Smart® Best Vegetarian Restaurant World 2020 en We’re Smart® Best Vegan Restaurant World 2020 vindt traditioneel plaats op de eerste dag van De Week van Groenten & Fruit. Het event ging dit keer uitzonderlijk online door als gevolg van de COVID-19 crisis; een situatie die de wereld dwingt om haar productie- en consumptiepatronen te herzien. De We’re Smart® World's richtlijnen en oplossingen voor een gezonde en betere wereld zijn in dat opzicht meer dan ooit relevant.
Culina Hortus uitgeroepen tot We’re Smart® Best Vegetarian Restaurant World
Culina Hortus uit Lyon (Frankrijk) is We’re Smart® Beste Vegetarische Restaurant 2020. Het geesteskind van het Franse culinaire duo Thomas Bouanich en Maxime Rémond, met de jonge en getalenteerde Adrien Zedda als chef-kok, is hét nieuwe gastronomische adres voor de haute - en 100% vegetarische - cuisine.
Frank Fol, The Vegetables Chef® en oprichter van We’re Smart®: "Hoewel Adrien Zedda nog maar 26 jaar is, mag hij zich al beschouwen als één van de beste chefs ter wereld. Bij Culina Hortus tovert hij groenten op een uitzonderlijk creatieve manier om tot een waar feest, met verfijnde, uitgebalanceerde, gezonde en vooral heerlijke gerechten. De terechte winnaar van We’re Smart® Best Veggie in the World 2020 en een welverdiende 5 radijzen!"
Adrien Zedda, chef-kok bij Culina Hortus: “Ik ben enorm trots en ontroerd met onze verkiezing tot beste vegetarische restaurant in de wereld. Deze prijs is een prachtige erkenning voor het hele team en mezelf, voor het werk dat we jaar in, jaar uit met veel betrokkenheid en liefde voor het vak en onze klanten verrichten. Zoals alle chefs ben ik gepassioneerd door het product waarmee ik werk. In mijn geval zijn dat groenten, in al hun diversiteit, qua smaak, kleur en textuur.”
Vanilla Black bekroond tot We’re Smart® Best Vegan Restaurant World
Vanilla Black in Londen won We’re Smart® Beste Veganistische Restaurant 2020. Chef Andrew Dargue en zijn vrouw Donna Conroy richtten Vanilla Black op omdat ze niet alleen de opvattingen over de vegetarische keuken willen uitdagen, maar over gezonde voeding in het algemeen.
Frank Fol: “Fantastisch om te ontdekken dat vegan ook topgastronomie kan zijn. De verrassende combinaties, texturen en smaken - zonder een stukje vlees te zien - zijn genoeg om zelfs de meest fervente vleeseter te bekeren. Andrew Dargue en zijn team zijn een terechte winnaar van We’re Smart® Beste Veganistische Restaurant 2020, bekroond met 5 radijzen."
Andrew Dargue, chef-kok bij Vanilla Black: “Als team zijn we gepassioneerd door het verleggen van de grenzen van de veganistische keuken. Deze award inspireert ons om door te gaan en onze creativiteit verder te ontwikkelen.”
We’re Smart® Green Guide 2020: 964 groenterestaurants in 43 landen
Culina Horta en Vanilla Black maken deel uit van de 964 restaurants in de We’re Smart® Green Guide 2020, die vanaf 4 mei online beschikbaar is. De gids is dé referentie voor de culinaire groentenwereld en beoordeelt 's werelds beste groentenrestaurants.
Frank Fol: “We rangschikken elk restaurant van 1 tot de zeer gewaardeerde 5 radijzen op basis van het creatieve gebruik van seizoensgebonden ingrediënten, het percentage fruit- en groentengerechten op het menu en verschillende andere duurzaamheidscriteria. De editie van 2020 bevat recensies en beoordelingen van 178 gloednieuwe restaurants in 5 nieuwe landen, waarmee het totaal op 964 restaurants in 43 landen over de hele wereld komt. Een indrukwekkende 79 restaurants hebben nu de felbegeerde waardering van 5 radijzen, 23 meer dan vorig jaar!”
We’re Smart® Future Awards 2020
Op 21 september worden de andere winnaars van de We’re Smart® Future Awards 2020 bekend gemaakt, waaronder het nieuwe nr. 1 groenterestaurant van de wereld en de Innovatie van het Jaar. Het We’re Smart® team maakt ook de beste groenterestaurants in 13 landen bekend.
Naast de awards zal er aandacht zijn voor twee bijzondere culinaire onderwerpen: fermentatie en vliegtuigmaaltijden, met o.a. Sang Hoon Degeimbre, één van de beste chefs in ons land en dé pionier op het vlak van fermentatie. In de 10 weken voor de awardshow onthult We’re Smart® World stapsgewijs de TOP 100 groenterestaurants ter wereld.
JBc verkoopt matching mondmaskers in rolijke designs
Opbrengst gaat naar vzw 't Kietelt . Mondmaskers, de komende periode is er geen ontsnappen aan. Dan kan je maar beter voor vrolijke motieven en kleur gaan. Belgische kledingketen JBC verkoopt daarom vanaf midden mei stoffen mondmaskers met toffe prints én gaat meteen ook voor zero waste door te werken met stofoverschotten van de zomercollectie. De opbrengst gaat bovendien integraal naar vzw ‘t Kietelt.
Nu bepaalde activiteiten stilaan heropstarten in België, wordt het dragen van een mondmasker aangeraden en in bepaalde omstandigheden zelfs verplicht. Zo is het vanaf 4 mei voor iedereen vanaf 12 jaar een must om een mondmasker te dragen op het openbaar vervoer. Ook op de werkvloer moeten er mondmaskers gedragen worden als er geen 1,5 meter afstand gehouden kan worden. In een latere fase wordt het ook op scholen de norm.
Als familiewinkel wil JBC de Belgische gezinnen helpen bij het opvolgen van die maatregelen. Ze lanceren daarom een unieke collectie stoffen mondmaskers in 11 vrolijke prints. De maskers werden gemaakt uit stofoverschotten van de zomerkledingcollectie, zodat je je mondmasker kan matchen met je outfit om een echt fashion statement te maken.
“Er is momenteel een enorme vraag naar mondmaskers en het ziet er ook naar uit dat we ze nog een hele tijd zullen moeten dragen”, zegt Ann Claes, CEO van JBC. “Net zoals je niet elke dag hetzelfde wil dragen, zullen mensen hier ook in willen variëren. Dan is het des te leuker als je mondmasker matcht met je outfit. Ook kinderen zullen het heel tof vinden om een mondmasker in dezelfde vrolijke print als hun kleedje of T-shirt te dragen.”
Er zullen 10.000 maskers beschikbaar zijn voor 2,5 € per stuk. De opbrengst (1€ per masker) gaat volledig naar vzw ‘t Kietelt, dat zich inzet voor kinderen in België die opgroeien in armoede. Deze kinderen worden op hun verjaardag nog eens extra geconfronteerd met de armoede thuis. Vzw ‘t Kietelt maakt van die ene speciale dag een echt feest met een leuke verjaardagsdoos met versiering, traktaties voor de kindjes in de klas, benodigdheden voor een feestje thuis en natuurlijk een mooi cadeau voor de jarige.
Zo draag én bewaar je je mondmasker
Het is natuurlijk belangrijk om je mondmasker correct te gebruiken, zodat het effectief werkt. Bij de JBC-mondmaskers zit een handleiding die stap voor stap toelicht hoe het mondmasker te gebruiken.
Volgende tips kunnen alvast helpen: - Was je handen grondig voordat je het masker opzet en raak hierbij enkel de elastieken aan. Hetzelfde geldt bij het afzetten van het masker. - Het mondmasker moet neus, mond en kin bedekken én goed aansluiten. - - Vermijd om het masker aan te raken als je het draagt. Gebeurt het toch, was dan je handen grondig. - Een mondmasker moet elke 8 uur (of 4 uur bij intensief gebruik) vervangen worden.- Het moet na elk gebruik in de wasmachine gewassen worden op 60°. - Een mondmasker in de diepvries of koelkast steken heeft géén zin, want de koude doodt het virus niet.
Hoe leg je dat uit aan kinderen?
Vooral voor kinderen en jongeren is het soms moeilijk om te begrijpen waarom het dragen van een mondmasker belangrijk is. Hier geeft JBC de tip om het hen niet op te leggen, maar hen wel genoeg uitleg te geven. Ook het benadrukken van het feit dat zo’n mondmasker een leuk fashion statement kan zijn, kan helpen bij tieners om hen te overtuigen.
- Geef het goede voorbeeld en toon aan je kinderen dat jij als ouder ook een mondmasker draagt. - Het kan helpen om hun favoriete knuffel of pop te betrekken en die ook van een mondmasker te voorzien. - Laat hen zelf hun masker uitkiezen, dat maakt het persoonlijker en geeft hen een betrokken gevoel. - Las thuis momenten in waarin het mondmasker gedragen wordt, zodat je kind eraan kan wennen in een veilige omgeving. - Leg uit dat het masker ervoor zorgt dat je microben bij jou blijven. Sommige microben zijn goed, anderen kunnen je ziek maken. We kunnen die niet altijd zelf onderscheiden, vandaar dat een masker ons helpt om die microben weg te houden van elkaar.
Praktisch
De JBC stoffen mondmaskers zijn vanaf midden mei per stuk verkrijgbaar in de JBC winkels. Ze kosten 2,5 € per stuk en de opbrengst gaat naar vzw 't Kietelt. Er zijn 10.000 stuks beschikbaar.
Tie your look together with matching Unisa shoes and bags
As many experts have told us over the last couple of weeks, wearing 'real' clothes at home makes you feel more powerful, normal and happy. So why not take it a step further and create a matching power outfit? Unisa's SS20 collection consists of a wide range of beautiful and stylish, yet comfortable shoes. Combine them with a matching bag and you'll feel like the queen of your own castle!
Bring in the sun
Yellow equals happiness. Sunny days, summer vibes. The Castilla sandals, made of ecolino (recycled plastic), have a wedghe heel, making them easy to walk in. In other words, these yellow beauties are sustainable, comfortable and stylish. Match them with the Zkaissy mini bag, and you'll bring summer into your home in no time!
Down to earth
Keep things simple and elegant with this earthy toned combination. The Znadia is a small and stylish bucket bag, that is still large enough to carry your essentials. Combine the bag with the mixed fabric Gero sandels for the perfect earthy look.
On Wednesdays, we wear...
Pink! And not just any pink, fluo pink! The fluo trends has made its comeback and these items cleary show us why. With the poppy Zsaid bag and Farola sneakers, you'll truly feel like the a modern queen strutting around your living room!
Alles groeit en bloeit. Het is lente! Al moeten we deze lente tevreden zijn met wandelen en fietsen in eigen omgeving. Om dat wat specialer te maken, hebben we een leuke suggestie: de Swarovski Optik verrekijker. Handig om mee te nemen in een fietstas of rugzak. En nog handiger om jonge dieren goed te kunnen zien!
Schattig, grappig, lief… het zijn de woorden die we het meest gebruiken als we pasgeboren en jonge dieren zien. Zelf worden we er vrolijk van. Tijdens je zoektocht mag je uiteraard niet te dicht bij de dieren komen, want je wil de jongen of hun gezin niet storen of wegjagen. Met de verrekijker kun je de mini’s vanop afstand goed zien. Maar welke verrekijker is nu geschikt?
Tijdens de zoektocht naar een verrekijker kom je verschillende modellen, groottes en prijzen tegen. De factor vergroting is een belangrijk element bij het kiezen. In de modelnaam staan meestal twee getallen (bijvoorbeeld 8x25). Het eerste getal vertelt iets over de vergroting. Zo wil het cijfer 8 zeggen dat het onderwerp 8 keer dichterbij wordt gehaald (of 8 keer vergroot). Het tweede getal staat voor de diameter van de lens. Een mooi voorbeeld van een compacte verrekijker is de CL Pocket 8x25 of 10x25 van Swarovski Optik. Lichtsterk en lekker in de hand. De iets grotere CL Companion heb je ook in 8×30 of 10×30. Een ideale compagnon op je tocht in de natuur!
Met de juiste verrekijker op zoek naar jonge dieren? De max! Een jonge eekhoorn die voor het eerst uit zijn holletje komt, een nestje met vogels die pas uit het ei zijn, of een reetje in de verte. Met wat basiskennis en geduld, kun je ook niet-alledaagse dieren bij ons aantreffen: bevers, otters, wolven, vossen, enz. Heel wat dieren, zoals reeën, zijn actief net na zonsopgang. Dan moet je je observatieplekje al innemen voor het licht wordt. Andere dieren, zoals dassen, komen pas naar buiten bij valavond. Maar dat maakt het net extra spannend!
Over the last few years, GUESS has built its commitment to sustainability. The all-American brand has expanded their Eco collection worldwide and will continue to do so. GUESS' goal is to have 20% of their global materials certified as sustainable by 2021. And this new FW20 pre-collection is another step in the right direction.
We’re working diligently to create more holistically sustainable product—including denim—in partnership with the Ellen MacArthur Foundation’s Make Fashion Circular Initiative. We’re focusing with our vendors on key fabrics and materials that are eco-friendly and processes that minimize water consumption. Sustainability is now a key measurement of vendor effectiveness in our vendor scorecards. We’re also working on ambitious targets for greenhouse-gas-emissions reduction, for both our direct business and supply chain operations. - CEO Carlos Alberini
Womenswear
Womenswear in this collection is literally all about denim: from dresses, to skirts, shirts, jackets and jeans. Guess finds its inspiration in seventies-inspired silhouettes, like flared high-waist jeans, form-fitting dresses and skirts that accentuate the feminine curves and lightwashed, oversize jackets.
Menswear
The Pre FW20 collection holds many great basics for men. Jeans in all kinds of fits, colors and styles. Perfect to build a minimal, capsule wardrobe. These jeans are to be combined with stylish sweaters and long-sleeved shirts, or a statement jacket.