Inhoud blog
  • Design vakantieverblijf :.
  • Ontwerp jouw droomkeuken,
  • Let it snow
  • Interhome breidt uit aan Noordzee
  • Evenement Kerstmis Avontuur
  • Op naar de feestdagen met V-Tech
  • 5 tips om de Memphis stijl in huis (en je kleerkast) te halen
  • Home stories winter 2024
  • Het efect van schermtijd bij jonge kinderen:
  • Tsuyosa Kiniro: een nieuw icoon
  • Fresh 'n rebel
  • Kerstmis in de winterserre
  • Nieuwe Flik Flak collectie: Mystic Land
  • A Walkie Talkie Christmas
  • Chocoladehuis Boon Hasselt
  • Winterwandelingen op de Waddeneilanden
  • Circular & chic
  • Exclusieve horloges
  • Kom in de kerstsfeer
  • Punic
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    wozani
    restaurants
    26-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Layer it up this fall with SUN68

    The art of layering for men

    One of the great pleasures (ahum) of living in Belgium, is that you never really know what the weather is actually going to be like. Especially during autumn the weather can be quite unpredictable. The best way to prepare for whatever the weather gods throw at you is to layer your outfit. This season, SUN68 offers many layering options ranging from funky bodywarmers to cosy turtlenecks and warm sweaters.

    And they call it teddy love

    The ultimate way to keep warm is of course: the bodywarmer. The soft touch of these teddy bodywarmers will keep even the toughest alpha man warm this autumn. Combine a more formal basic with these teddy bodywamers to create a playful and contemporary look.

    The trusty turtleneck

    Whatever your style may be, you can never go wrong with a classic turtleneck. Add some pizzazz to your outfit by combining your turtleneck with a stylish blazer. This will ensure that you keep warm (or can cool down) at any moment during the day.

    Sweater weather is around the corner

    And of course, nothing says fall like a cosy sweater. Knitted, with a fun print, checked,... this season the SUN68 collection has it all.

    The warm devil is in the details

    And when winter does hit (or the those chilly autumn commutes require a little extra layering), you can finish off your look by adding a warm hat and scarf.

     









    26-09-2020 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Efreling: elke dag open tijdens herfstvakantie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Nieuwe Aquanura-show van 9 oktober tot en met 15 november

    De Efteling is elke dag van het jaar open, en dus ook tijdens de herfstvakantie van 31 oktober tot en met 8 november. In de herfst ligt het park er het kleurrijkst bij. In het Sprookjesbos straalt de najaarszon door de bomen en kunnen bezoekers genieten van heerlijke herfstgeuren. De nieuwe Aquanura-show met hits van de Nederlandse artiest Guus Meeuwis zal in de herfstvakantie elke dag aan het eind van een bezoek aan het attractiepark te zien zijn. En natuurlijk kunnen bezoekers ook dit seizoen een doldwaze rit beleven in de nieuwste familieachtbaan Max & Moritz.

    Familieachtbaan Max & Moritz

    Sinds juni kunnen Efteling-bezoekers, groter dan 1 meter, mee racen in de zeepkisten van de kwajongens Max en Moritz. Max & Moritz is een dubbele achtbaan, waarbij twee treinen in een tegenovergestelde richting rijden doorheen een Alpenlandschap. Rondom de attractie en tijdens de rit maken bezoekers kennis met de streken en het kattenkwaad van de broertjes Max en Moritz.

    Nieuwe Aquanura-show met hits van Guus Meeuwis

    Naar aanleiding van het 25-jarig artiestenjubileum van Guus Meeuwis, pakt de Efteling uit met een nieuwe Aquanura-show. ‘Aquanura met een zachte G’ is een 12 minuten durend waterspektakel met licht en geluid, waarin de grootste hits van de Nederlandse zanger, afgewisseld met de herkenbare Efteling-muziek, voorbijkomen. Deze unieke Aquanura-show is vanaf 9 oktober dagelijks te zien tot en met 15 november – dus ook tijdens de herfstvakantie. Met meer dan 200 fonteinen is Aquanura de grootste watershow van Europa.

    Sprookjesachtig overnachten

    Wie deze herfst twee of meer dagen wil genieten van het attractiepark kan blijven slapen in de nabijgelegen Efteling-hotels en -vakantieparken. Overnachten in de Efteling is altijd inclusief onbeperkt toegang tot het attractiepark.

    Informatie over het volledige herfstaanbod in de Efteling: https://www.efteling.com/nl/park/seizoenen/herfst

    26-09-2020 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Guess handbags

    Modern heritage with GUESS Handbags in stylish croco finish

     

    GUESS CROCO BAG

    Enjoy a fresh new take on modern heritage with this season’s truly must-have pieces from the FW20 GUESS Handbag collection: irresistibly luxurious croco bags. Made from high-quality faux croco leather, this select array of on-trend bags comes in innovative shapes and a palette of seasonal colors. Bold hardware, opulent trim and the unique GUESS attitude complete the appeal of these exclusive, fashion-forward accessories.

    Elevating the chic status of these new models is tag detailing, 4G lock plate personalization and GUESS logo trim to ensure their head-turning allure. These must-have designs exude femininity, perfect for effortlessly transitioning from daytime to eveningwear accessories for a true touch of luxury that complements any outfit or moment.

    Available in a warming palette of merlot, pine and autumnal orange and ochre, modern heritage is here to stay with these versatile satchels in this season’s hottest new croco finish









    25-09-2020 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Keuze middelbare studierichting:

    vaak beïnvloed door kost van opleiding, stelt kinderarmoedeorganisatie Stichting Pelicano vast

     

    Stijgende trend van onbetaalde schoolfacturen in middelbaar onderwijs: “Schoolkosten moeten binnen de perken blijven, maximumfactuur biedt hier antwoord op”

    Stichting Pelicano, een Belgische organisatie die kinderen en jongeren uit armoede haalt door hen via zorgpartners financieel te ondersteunen, trekt na een bevraging bij zijn zorgpartners aan de alarmbel. Schoolkosten lopen steeds hoger op, facturen worden steeds vaker niet betaald en de kost van een opleiding zet een rem op de studiekeuze. Volgens Christiaan Hoorne, algemeen directeur van Stichting Pelicano, is een maximumfactuur absoluut nodig om de financiële grenzen van de schoolfacturen te bewaken.

    Dankzij een maximumfactuur is het voor veel ouders tot het einde van de lagere school financieel haalbaar om hun kinderen naar school te sturen. Maar vanaf het middelbaar is er geen sprake meer van een maximumfactuur, met als gevolg dat de kosten plots hoog kunnen oplopen. Een pakket schoolboeken kost al snel enkele honderden euro’s, voor sommige opleidingen is een enorme investering in materiaal nodig, en dan zijn er vaak nog buitenschoolse activiteiten waarvoor ouders soms dieper in hun zakken moeten tasten dan ze kunnen. Ook de aankoop van een laptop aan het begin van of op een later tijdstip van het middelbaar traject wordt vandaag als vanzelfsprekend gezien, maar brengt een grote kost met zich mee.

    Uit een bevraging bij meer dan veertig zorgpartners via dewelke Stichting Pelicano kinderen en jongeren financieel ondersteunt, is gebleken dat steeds meer schoolfacturen onbetaald blijven. Ongeveer de helft van de zorgpartners acht het aantal onbetaalde facturen op 10 à 20%. Vooral extra-muros activiteiten zijn onbetaalbaar geworden en ook warme maaltijden worden als enorme kost gezien.

    Christiaan Hoorne, algemeen directeur van Stichting Pelicano, een organisatie met meer dan tien jaar expertise in kinderarmoedebestrijding: “Een maximumfactuur in het middelbaar onderwijs lijkt ons absoluut nodig om de financiële grenzen van de schoolfacturen te bewaken. Er is daarnaast zeker nog marge om de prijzen van schoolmateriaal te doen zakken. Laat leerlingen bijvoorbeeld zo weinig mogelijk invulboeken kopen, maar maak gebruik van boeken die op het einde van de rit doorverkocht kunnen worden. Of laat scholieren materiaal gebruiken mits betaling van een borgsom, die ze aan het einde van het schooljaar terugbetaald krijgen indien al het materiaal intact wordt terugbezorgd.”

    Ook de scholen zelf hebben volgens Stichting Pelicano baat bij een maximumfactuur. Vaak is het namelijk zo dat men wel degelijk start in een opleiding, maar de schoolfactuur onbetaald blijft. Voor de school eveneens een vervelende zaak aangezien ze dan in administratieve problemen verzeild geraken. Stichting Pelicano merkt op dat de schoolkosten daarbij momenteel nog sterk afhangen van het individueel schoolbeleid. Zo zijn er scholen die op eigen houtje de kosten binnen de perken houden, door onder meer een bovengrens te bewaken en op voorhand een kostenraming op te maken voor ouders, facturen te spreiden over het jaar of een afbetalingsplan voor te stellen. Dit is echter zeker geen constante, Stichting Pelicano wil daarom naar een oplossing gaan die álle scholen soelaas biedt.

    Kost opleiding zet rem op studiekeuze

    Uit de bevraging is voorts ook nog gebleken dat de keuze van een studierichting steeds sterker beïnvloed wordt door de kost van de opleiding. Opleidingen waar specifiek lesmateriaal voor vereist is – denk aan kunstonderwijs, een kappersopleiding of de kokschool – zijn erg duur. Dat heeft als kwalijk gevolg dat zelfs de helft van de bevraagde zorgpartners aangeeft dat er ouders zijn die om deze reden hun kind simpelweg niet inschrijven voor deze opleiding.

    Christiaan Hoorne: “Wij trekken aan de alarmbel rond de gevolgen van de druk van schoolfacturen. We zien dat de kost van een opleiding steeds vaker een rem zet op studiekeuzes. Dat steeds meer kinderen hun gewenste opleiding niet kunnen volgen omdat de ouders de materiaalkosten niet kunnen dragen, is een tragische vaststelling. Er is dringend nood aan een algemeen kader en meer bewustzijn rond deze problematiek, die vaak onder de radar blijft.”

    Stichting Pelicano is een gevestigde waarde in armoedebestrijding over heel België en vindt het uiterst belangrijk om voortdurend rekening te houden met gezinnen die het moeilijk hebben. Bij de planning van schoolactiviteiten mag daarbij niet zomaar uitgegaan worden van een middenklassengezin. Stichting Pelicano biedt via zorgpartners financiële ondersteuning aan momenteel 1200 jongvolwassenen en voorziet zo onder andere mee in het schoolgerief of buitenschoolse activiteiten van heel wat middelbare scholieren.

     

     

    25-09-2020 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Batterijen opladen in Sud-Tirol

    Geen betere plek om tot rust te komen dan in de bergen. De frisse lucht en de adembenemende natuur brengen je energie terug helemaal op peil.

    Vegan way of life

    Zuid-Tirol ademt natuur. De locals dragen dan ook veel zorg voor al dat moois rondom hen. Van klimaatboerderijen en biohotels tot uitstekend openbaar vervoer. Wil je meer tips over duurzaam reizen? Vraag dan raad bij de lokale dienst voor toerisme.

    Tip: La Vimea noemt zichzelf trots het eerste vegan hotel van Italië. Hier is vegan geen keuze maar een bewuste ‘way of living’. Op je bord proef je louter 100% plantaardige, lokale, verse ingrediënten die op biologische wijze geteeld worden. Het hotel ligt tussen de bergen, heeft een eigen park en biedt dagelijks yogasessies aan vanop een prachtig groot terras.

    Relaxen in een 'open air' wellness

    Zoek zeker één van de prachtige meren van Zuid-Tirol op. Je kan er heerlijk zwemmen of pootje baden met zicht op de bergen. Kalterer See, Dürrensee en Völser Weiher zijn enkele van de bekendste.

    Tip: ook in de natuur, weg van alle drukte en hectiek, dat is wat je in Piz Aich Natur Chalet te wachten staat. Omgeven door naaldbomen, bergen en groene weiden ben je hier op de perfecte plek voor een digital detox. Neem even de tijd om niets te doen, achterover te leunen en te luisteren naar het ruisen van de wind die uit de bergen komt gewaaid. De chalet is tevens de ideale uitvalsbasis voor een fikse wandeling of fietstocht.

    Wijnen wijnen wijnen

    Tijdens een dagje degusteren mag een heerlijk aperitief niet ontbreken. Liefhebbers van frisse, zomerse smaken zullen helemaal weg zijn van Hugo, een typisch lokaal drankje met sprankelende wijn, vlierbloesemsiroop en munt.

    Tip: waar ooit appelbomen stonden, pronken nu de wijnranken van Wine Logde Pratenberg. Deze kleine, onafhankelijke wijngaard deelt z’n passie graag met z’n gasten. Iedereen die houdt van wijn is er welkom en kan er proeven van de lekkere, eigenzinnige creaties van het huis. Slapen doe je in ruime appartementen met zicht op de bergen en op de stad Meran/Merano.

    Duurzaamheid troef

    één zijn met de natuur? Verplaats je dan met het openbaar vervoer en beperk zo jouw impact op deze prachtige omgeving. Zuid-Tirol heeft een uitstekend netwerk van duurzaam openbaar vervoer. Met de Mobilcard doorkruis je makkelijk de hele regio.

    Tip: nog meer genieten in open lucht? Dan zal Golden Rose je echt euforisch maken. Het wellnesscomplex van dit hotel bevindt zich namelijk in open lucht. Een Finse sauna tussen de boomtoppen, een buitenzwembad met panoramisch zicht op de bergen, massages met natuurlijke oliën… moeten we nog meer zeggen?

    Puur natuur

    De imposante bergen en idyllische wijngaarden van Zuid-Tirol vormen het ideale decor voor lopers en nordic walkers. In deze uitgestrekte regio vind je behalve talloze uitgestippelde routes ook het grootste nordic walking park van Europa

    Tip: luxe kan ook duurzaam zijn, dat bewijst het nagelnieuwe Gfell Hotel. Dankzij z’n magistrale architectuur gaat het gebouw bijna helemaal op in z’n omgeving. Binnen word je getrakteerd op een adembenemend zicht op de Dolomieten en zelfs in de sauna kijk je uit op de bergen. In het restaurant is het dan weer genieten van de lokale, gezonde keuken.

    24-09-2020 om 06:55 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Slovenië, land van wielrenners enkampioenen

    Ontdek Slovenië op de fiets, in de voetsporen van de Sloveense renners van de Tour de France. Met de rijkdom aan landschappen en heuvelachtige gebieden onderscheidt Slovenië zich als een paradijs voor fietsers. Van beginner tot topsporter, van wielrenner tot mountainbiker, voor iedereen zijn er gepaste fietspaden en routes. Niet moeilijk dat enkele van de Sloveense sporthelden nu schitteren in de Tour de France. Slovenië heeft ook een gunstig mediterraan klimaat en is het hele jaar door per fiets bereikbaar, tot grote vreugde van doorgewinterde sporters of amateurs. Fietsen past ook perfect bij de zorg voor het milieu en het behoud van de mooie natuur, wat Slovenië hoog in het vaandel draagt.

    In de voetsporen van Sloveense kampioenen: De namen Primo¸ Roglič of Tadej Pogacar doen natuurlijk een belletje rinkelen in de wielerwereld en zeker nu tijdens de Tour de France. Momenteel blinken deze Sloveense kampioenen uit op de Franse wegen. Met de beklimmingen van de Pohorje de Maribor als oefenterrein (20 fietscircuits over 1.000 kilometer, van 275 tot 1.400 meter boven zeeniveau) is er geen twijfel dat Slovenië een referentie wordt in de wielerwereld.

    Om de diversiteit aan landschappen van Maribor en omgeving te ontdekken is de route langs de rivier de Drava - omringd door wijngaarden - prachtig om te volgen. Onderweg kunnen fietsers de kastelen van de vallei en monumenten uit de Romeinse tijd ontdekken. Voor de liefhebbers van gastronomie is een stop bij de oudste wijnstok ter wereld - mét degustatie - een must.

    Fietstoerisme voor iedereen in Slovenië : De atleten onder ons zullen gek zijn van de Trans Slovenia 01, een mountainbikeroute die drie landen met elkaar verbindt: Slovenië, Italië en Oostenrijk. Het pad leidt naar de Julische Alpen door de schilderachtige Soča-vallei, tot aan de groene heuvels van Brd. De fietshelden zullen ook de Vipava-vallei oversteken en de mysterieuze Karst-regio tot aan de kust ontdekken. Voor bezoekers die de voorkeur geven aan de milde mediterrane kustlijn van Slovenië, is het pad Porečanka/Parenzana dat langs de oude spoorlijn tussen Triëst en Poreč loopt ideaal. Onderweg kunnen fietsers stoppen in pittoreske Sloveense kustplaatsen: Koper, het zonnige stadje, Izola, het vissersdorp of Piran, het romantische stadje.

    Het meest ongewone fietspad : Naast traditionele paden en bergpassen zijn er in Slovenië ook ongebruikelijke routes. In de regio Koroška in het noorden van het land ligt de berg Peca in Me¸ica. Hier is het mogelijk om door kilometers oude mijngangen te fietsen, een uniek avontuur! Goed uitgerust voor deze ondergrondse tocht van meer dan vijf kilometer lang rijden fietsers van de ene vallei naar de andere. De route brengt hen door veilige tunnels en het hoogteverschil is slechts 15 meter, maar de gaten en hobbels zorgen ervoor dat het traject voor de avontuurlijke fietser is weggelegd. Voor meer informatie over Slovenië, surf naar www.slovenia.info

    Illustraties tomo jesenicnik – jost gantar – slovenian tourist board







    23-09-2020 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CO² neutraliteit
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Jonge generaties zijn het best geïnformeerd over het concept, maar staan ook het meest sceptisch tegenover de haalbaarheid. Van alle milieuproblemen verontrust de klimaatopwarming de Belg het meest

    De strijd tegen de klimaatopwarming is het belangrijkste milieuvraagstuk volgens de Belgen. Op de tweede plaats komt het probleem van de luchtkwaliteit - dat zwaarder doorweegt in Vlaanderen -, gevolgd door het probleem van de kwaliteit van onze voeding - dat zwaarder doorweegt in Franstalig België. Dit blijkt uit een grootschalige enquête* over milieuproblemen en CO₂-neutraliteit die Spadel, de groep achter SPA® en BRU®, afnam in België en Nederland.

    Minder verpakkingsmateriaal en meer afvalrecyclage: dat zijn volgens de Belg de beste oplossingen om tot een CO2-neutrale samenleving te komen. Vrouwen zijn daar sterker van overtuigd dan mannen. De andere oplossingen die doeltreffend geacht worden, zijn het bevorderen van groene elektriciteit en de overstap naar andere vervoermiddelen.

    Nood aan educatie

    "Negen op de tien Belgen hebben al van koolstofemissies gehoord en de meerderheid kent het concept 'koolstofneutraliteit'. Het verheugt ons om te kunnen vaststellen dat er sprake is van een duidelijke bewustwording rond dit thema", onderstreept Charlotte Giroud, woordvoerder van de Groep Spadel. "Toch merken we dat België achterop hinkt in vergelijking met Nederland. Er is dus zeker nog nood aan educatie."

    Eén Belg op drie heeft namelijk nog nooit van CO₂-neutraliteit gehoord. In Nederland is dat slechts één op tien. Ook de koolstofneutraliteit van een onderneming is een nog weinig bekend concept bij de burgers: slechts 54% van de Belgen heeft er al van gehoord, tegenover 68% van de Nederlanders. De definities die de respondenten gaven, waren zeer uiteenlopend, wat aangeeft dat weinig mensen echt weten wat koolstofneutraliteit precies inhoudt.

    Belg kijkt naar bedrijven om het voorbeeld te geven

    Een element dat duidelijk naar voren komt uit de enquête is dat de Belgische burger vindt dat het de verantwoordelijkheid is van de bedrijven om met oplossingen voor het klimaatprobleem te komen. Zes op tien Belgen (58%) zien het terugdringen van de CO2-emissies als een gedeelde verantwoordelijkheid die in gelijke mate aan burgers, bedrijven en politici toekomt. 23% is echter van mening dat het in de eerste plaats de verantwoordelijkheid van de bedrijven is.

    En de jongeren? Die zijn sceptisch …

    Jongeren in de leeftijdsgroep van 18 tot 24 jaar zijn het best geïnformeerd over het thema, maar zij kijken wel het meest sceptisch en kritisch naar de toekomst. 23% van de 18 tot 24 jarigen denkt dat de CO₂-neutraliteit van bedrijven een 'utopie' is (tegenover slechts 16% in de andere leeftijdsgroepen). Beduidend meer respondenten in deze groep (29%) associëren dit met een opportunistisch discours en noemen de realisatie van koolstofneutraliteit door een onderneming 'onverhoopt'. Hun gedrag weerspiegelt overigens niet noodzakelijk hun overtuigingen. Jongeren geven aan dat ze, wanneer ze water kopen, bij hun keuze meer rekening houden met de prijs dan met de verpakking en de impact op het milieu.

    "Het bewustzijn rond CO₂-neutraliteit is weliswaar aanwezig in onze samenleving, maar we moeten ervoor opletten dat we geen hele generatie verliezen", vindt Charlotte Giroud, woordvoerder van de Groep Spadel. "De resultaten van de enquête tonen dat de burger wacht op een oprecht en snel engagement van de bedrijven. Wij nemen dit ter harte en beschouwen het als een uitnodiging om het publiek goed te informeren over wat koolstofneutraliteit precies is, wat we als onderneming al hebben gerealiseerd en wat we nog moeten doen", besluit ze.

     

    22-09-2020 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hit the lopen & the streets with O'Neill

    O’Neill Gore-Tex & O’Neill Firewall Magma

    From the highest peaks to everyday streets, O’Neill continues to make snow style work on and off the slopes. Revolutionary designs blend both fashion and functionality, featuring innovations like Gore-Tex materials and Firewall Magma. Highlighted by bright colours, these styles are perfect to pack for a ski or snowboard trip, as well for a citytrip up north. Keeping you warm wherever you go!

    First, let's hit the streets : California lifestyle outerwear for urbanites

    When winter hits, you'll be ready. Made for braving the outdoors in stylish fashion, O'Neill once again loaded their jackets in functional tech. From inner storm plackets that stop wind getting into your jacket, to audio pockets that allow you easy access to that day’s playlist. Functional design for those who don’t want to sacrifice style for comfort.

    Modernist retro city styles

    On trend and always on point. With the Modernist Retro range, O'Neill shapes the future by honoring the past. Cool and contemporary city looks encapsulate the authentic O’Neill spirit and bring our heritage into the context of now. Not to leave you out in the cold, O’Neill’s Hybrid jackets are bursting with technical performance features. Sealed with watertight taped or laminated seams to stay dry and equipped with Firewall Magma technology to keep your core protected thanks to its thermal energy-absorbing pattern, we empower you to enjoy the outdoors for longer.

    Next, let's have fun on the slopes - O'Neill x Gore-Tex FW20

    O'Neill is proud to be back with their most innovative and sustainable collection to date. Featuring Gore-Tex 2-layer products and O’Neill Gore-Tex Infinium for men and women made from recycled PES fabrics, this range is the ultimate combination of breathability, durable weather protection and thermal protection. Ulizing the most sustainable materials Gore-Tex has to offer, with PFC free DWR coating (Durable Water Repellency) and recycled layers, O'Neill is able to provide us with total windproof protection in all garments whilst using only non-fluorine based materials. The only thing this range won’t do, is clip on your snow boots for you...

    O'Neill Firewall Magma

    Inspired by O’Neill’s 60-year history in wetsuit design, O'Neill has been able to discover what parts of the body require more insulation, thanks to body mapping research. That’s why they started using O’Neill Firewall Magma in a huge part of the snow outerwear range, in conjunction with 3m™ thinsulate™, Primaloft™or down in order to reduce weight, maintain warmth and offer greater comfort on cold days.

    Design and innovation inspires everything O'Neill does, so they chose to strategically place the Firewall Magma lining at the back of a jacket, something that is not commonly done. What does this mean? On average, it keeps you 25% warmer than a normal lining so you'll be able to go out riding for longer.

    Sustainability on the slopes

    The sustainable O’Neill Blue vision, which you can read more about here, has been translated into almost every product category this FW season. This season, all the O’Neill outerwear in Europe is PFC FREE and 30% of the snow collection carries the O'Neill Blue label, which means the item is produced with at least 30% recycled materials.

     

               

               













    21-09-2020 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rebel Daydreamer

    THE NEW PATRIZIA PEPE FALL-WINTER 2020 DIGITAL CAMPAIGN

    Patrizia Pepe launches the new Fall-Winter 20 collection through a digital project that interprets the brand’s glamorous and irreverent soul. A tale showcasing the gentle-rebel inspiration of garments from the new Patrizia Pepe collection, with contents featuring glam-rock and dynamic accents.

    The concept developed by the Spring Studios Milan creative team is centred around the Patrizia Pepe woman, a modern Rebel Daydreamer who rejects stereotypes and is not afraid to show her irreverent and charismatic side in everyday life, without compromising on femininity and sensuality.

    The scenario conjures up underground London lofts, in which natural light confers soft and warm tonalities upon images, enhancing the versatility of garments from the collection. A captivating story made of moments in which the dual feminine and rock identity of the brand crystallise.

    The Italian photographer Nicolò Parsenziani was selected to take shots for the campaign, drawing on his multifaceted talent to translate the universe of the Patrizia Pepe woman into a single visual language. Video contents are by the international film director Liam Cushing, who from behind the camera skilfully recounts the eclectic personality of the star in this campaign, the model Caterina Pezoa.

    The original narration is enriched by a special and detailed production reminiscent of music videos, highlighting the sensuality and versatility of the Patrizia Pepe Fall-Winter 2020 collection.

    #PatriziaPepe #RebelDaydreamer

    ABOUT PATRIZIA PEPE - A BRAND TO BE LAID BARE

    Out of the passion on Patrizia Bambi (Creative Director) and the entrepreneurial mind of Roberto Tribioli (CEO) Patrizia Pepe, of Tessilform SpA is born. The story starts off in Florence in 1993. The name "Pepe" is from the outset, emblematic of the brand identity, non conventional and dynamic. Since then, women can recognise a brand that combines practicality of everyday living and glamour for those special occasions, thanks to the elegant minimalist lines and meticulous attention to detail. And this is how the new concept for today's women has taken shape: dynamic, sensual, elegant yet still rock. A woman who distinguishes herself for her modern outlook, always moving with the times but never going too far; if others notice her, it's for her elegance and femininity.

    Contemporary, funny, sensual; perfect for bringing together all the idiosyncrasies of the Patrizia Pepe lifestyle. The brand has demonstrated that it is able to quickly create iconic garments with indisputable originality, recognisable and timeless for years to come. Always attentive to what is stimulating the market, the brand is committed to complementing and enriching its offering. In 2005 the first Men's collection was introduced, followed two years later by the Children's line. The year 2011 saw the launch of the Beachwear range, and January 2014 signalled the start of the Accessories line. Our values? Sensuality, Elegance, Silhouette, Femininity, Quality, Attention to detail, Innovation, Italian style, Versatility, Distinction, Current trends, Excitement, Aspiration.

     

     

     







    21-09-2020 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sportmedisch centrum Mensana
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    sluit aan bij Mensura-groep

    Mensana, sinds 20 jaar een gevestigde waarde als sportmedisch centrum in het West-Vlaamse Sijsele, treedt toe tot de Mensura-groep. Mensana richt zich met een eigen labo en een mobiele trailer tot particuliere en bedrijfsklanten in heel België en zal in de toekomst het huidige aanbod op het vlak van gezondheid, conditie en vitaliteit verder uitbouwen.

    Sinds 1 september 2020 is Mensana actief onder de vleugels van Mensura, externe dienst voor welzijn en bescherming op het werk, en krijgt het de kans om verder te groeien. Het start enthousiast met een vernieuwd team onder coördinatie van Joke Vandenbroele. Zij was voorheen al actief bij Mensana als inspanningsfysioloog.

    Verantwoord bewegen

    Joke Vandenbroele: “Mensana is een thuishaven voor iedereen die verantwoord en met een gerust gemoed wil bewegen en sporten. Van particulieren, over sportclubs tot bedrijven. De inspanningsfysioloog en kinesitherapeut vormen samen en in overleg met de sportartsen een multidisciplinair, sportmedisch team. Het Mensana-team is erg gemotiveerd om deze doorstart tot een succes te maken. Naast het enthousiasme in onze ploeg is de ondersteuning vanuit Mensura daarvoor de ideale voedingsbodem.”

    Particuliere en bedrijfsklanten kunnen bij Mensana terecht voor sportmedische keuring en advies, inspanningstesten, VO2-max-metingen, lactaattesten, voet- en ganganalyses en leefstijl- en bewegingsadvies. Deze diensten worden net als vroeger aangeboden in het labo in Sijsele of via een mobiele trailer ter plaatse bij klanten.

    20-09-2020 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Costa Cruises: nieuwe routes

    Na de herstart in september van de cruises met Costa Deliziosa en Costa Diadema, zal Costa geleidelijk aan meer schepen activeren. Cruises zullen toegankelijk zijn voor klanten die in Europa wonen, zoals voorgeschreven door een arrest van de Italiaanse regering.

    De Italiaanse rederij biedt haar populairste cruises in de Middellandse Zee en de Canarische Eilanden aan, alsook haar cruise rond de wereld. Het grote nieuws voor winter 2020-2021 is het debuut van de gloednieuwe Costa Firenze.

    Costa Cruises, de leidinggevende Europese cruisemaatschappij en onderdeel van Carnival Corporation & plc , is klaar om koers te zetten naar een winterseizoen 2020-2021 met een rijkelijk aanbod aan vakantiemogelijkheden.

    De afgelopen dagen heeft Costa de herstart aangekondigd van haar cruiseactiviteiten, met twee schepen, Costa Deliziosa en Costa Diadema. Nu heeft de Italiaanse rederij haar routes van oktober 2020 tot maart 2021 hertekend, met de geleidelijke terugkeer van een toenemend aantal schepen. Nieuwe gezondheidsprocedures zorgen telkens voor een verhoogde veiligheid.

    De Costa wintercruises 2020-2021 staan open voor Europese burgers die wonen in de landen die zijn opgenomen in het decreet van de Italiaanse regering, terwijl de beperking tot ‘enkel Italianen’ alleen in september geldt, voor de eerste drie afvaarten van Costa Deliziosa (6, 13 en 20 september) en het eerste vertrek van Costa Diadema (19 september).

    Meer details, en de start van de verkoop van de nieuwe winterroutes, zullen binnenkort beschikbaar zijn op de website van Costa en bij de reisagenten. Costa werkt samen met de nationale regeringen en de lokale autoriteiten om al haar gasten een veilige en positieve ervaring te bieden door de effectieve uitvoering van het Costa Safety Protocol op alle bestemmingen.

    Het grote nieuws is het debuut van het nieuwe schip Costa Firenze, dat in aanbouw is op de Fincantieri scheepswerf in Marghera (Venetië). De inspiratie voor het op en top Italiaans interieurdesign komt uit Firenze, tijdens de Renaissance. Vanaf 27 december kunnen gasten dit schip van de nieuwste generatie ontdekken tijdens een heerlijke zevendaagse vakantie in de Middellandse Zee, met een bezoek aan Savona, La Spezia, Napels, Valencia, Barcelona en Marseille.

    De zevendaagse reisroute van Costa Deliziosa vanuit Triëst, gewijd aan de herontdekking van het beste van Italië, zal ook beschikbaar zijn voor inwoners van Europa op 27 september en 4 oktober. Vanaf 10 oktober vaart de Costa Deliziosa op cruises van een week van Triëst naar Griekenland.

    Het aanbod van Costa in de Middellandse Zee zal verder worden verrijkt met het vlaggenschip Costa Smeralda, het eerste Costa-schip dat wordt aangedreven door vloeibaar aardgas (LNG). Dat staat gepland om op 10 oktober vanuit Savona te vertrekken voor routes in de westelijke Middellandse Zee.

    Vanaf november kan je met Costa Diadema twee prachtige reizen maken: een 12-daagse reis naar de Canarische Eilanden en een 14-daagse reis om Egypte en Griekenland te ontdekken. De cruise rond de wereld wordt ook bevestigd: op 3 januari 2021 vertrekt Costa Deliziosa voor de 13e editie van de Costa wereldcruise.

    Afgezien van de routes die in deze aankondiging zijn opgenomen, worden alle andere cruises die gepland zijn van oktober 2020 tot maart 2021 geannuleerd. Costa informeert de getroffen gasten en reisagenten. Ze krijgen gegarandeerd een bescherming in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving. Cruises met Costa Favolosa in het Caribisch gebied zijn ook uitgesloten van annuleringen. Het bedrijf zal zo snel mogelijk informatie over deze cruises verstrekken.

    Met het doel om gasten, bemanning en lokale gemeenschappen de nieuwste gezondheidsprocedures te kunnen bieden, zal het Costa Safety Protocol worden toegepast op alle cruises in het winterseizoen 2020-21. Het Costa Safety-protocol omvat een uitgebreide reeks procedures, als reactie op de COVID-19-situatie. Het heeft betrekking op alle aspecten van de cruise-ervaring, zowel aan boord als aan wal.

    De protocolmaatregelen omvatten wattenstaaftests voor alle gasten, vóór het inschepen en bij de beveiligde excursies. Gesteund door een panel van onafhankelijke wetenschappelijke experts op het gebied van volksgezondheid, is het Costa Safety Protocol in overeenstemming met de gezondheidsprotocollen die zijn opgesteld door de Italiaanse regering en Europese autoriteiten. Het gaat zelfs verder. Het protocol zal voortdurend worden bijgewerkt op basis van de evolutie van het scenario en medische kennis.

    20-09-2020 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.West Zeeuws Vlaanderen kleurt weer groen!

    De Belgen mogen opnieuw naar Zeeuws-Vlaanderen reizen, code groen is van toepassing! Het westelijke deel van dit aparte stukje land grenzend aan België heeft naast de mooiste zandstranden van Breskens tot Cadzand dan ook veel groen in petto!

    Genieten van het groen

    De Zeeuws-Vlaamse polders, akkers, weiden en kreken nodigen uit om van de natuur te genieten. Dat kan uiteraard te voet of met de fiets, of zelfs te paard. In een landelijke omgeving van kronkelwegen met knotwilgen en knotpopulieren kun je o.a. een pluktuin bezoeken of een wildplukwandeling doen. Tijdens het wildplukken leer je welke planten eetbaar zijn, om ze vervolgens culinair of geneeskrachtig te gebruiken. De dag afsluiten kan op prachtige plekken te midden van de natuur, zoals bijvoorbeeld in Hof ’t Suytsant. Ook overnachten op het strand is mogelijk in Groede, Nieuwvliet én Cadzand-Bad. Dichterbij de natuur kom je niet.

    Actieve vakantie : Van Breskens tot Cadzand, dat betekent een kustlijn van 17 kilometer lang met de mooiste brede stranden en duinen. Voor actievelingen is er een ruim aanbod van strand- en watersporten. Je leert er in no time in een blokart over het strand racen, voortgedreven door de kracht van de wind. In en op het water zijn er mogelijkheden als catamaranzeilen, suppen, kitesurfen, brandingkajakken en ga zo maar door. Wie het iets rustiger wil, kan wandelen en fietsen door de duinen of in de polders, met als gids het uitgebreide fiets- en wandelnetwerk.

    Streekproducten en kraampjes

    Boerenkaas van de kaasboerderij, trekpaardenmelk, romige ijsjes of struislikeur… het zijn lekkernijen die je ontdekt tijdens een tocht door het groene landschap. Maar ook logeren op de boerderij is een van de mogelijkheden, bijvoorbeeld in De Paardenmelkerij in Oostburg of in De Breydelhoeve, gelegen aan de rand van het vestingplaatsje Retranchement. Daarnaast zijn er in West-Zeeuws-Vlaanderen kraampjes langs de weg waar boeren hun producten verkopen. Je kunt er terecht voor verse lekkernijen als jam, vruchtensausen, mosterd en fruitsappen van eigen appels, peren of frambozen en cadeau- of picknickmanden. Eten en drinken uit de lokale tuin en genieten van het groen, dat kan in boerderij De 6 Linden in Heille.

    Even genoeg groen gezien? Dan kun je altijd nog (bourgondisch) gaan genieten van al het andere dat West-Zeeuws-Vlaanderen te bieden heeft. Zoals winkelen in het mooie Sluis, de kleine en levendige havenstad Breskens ontdekken, culinair genieten in sterrenrestaurants… Meer info: www.wezienjehiergraag.nl

    Foto’s Daniël de Kievith







    19-09-2020 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Let these Unisa styles take yoy igher

    The chunky shoe is not a new fashion trend this season. However, whereas chunkiness used to be solely reserved for dad sneakers, all types of shoes get an elevated twist this season. The Unisa FW20 collection proves that the chunky sneaker trend will not die anytime soon. Sneakers, boots, dressy shoes,...chunky soles are everywhere!

    Dad sneakers

    Dad sneakers have been around for a couple of seasons. Luckily! They're cute, comfortable and super trendy. This season, we see dad sneakers with all kinds of add-ons: a sock fit, a mix of materials or a fluo accent. The choices are endless.

    High-end oxford shoes

    Nothing adds style to your wardrobe like a sleek pair of oxford shoes. This chunky version is fromal, yet funky. A key look in the Unisa FW20 collection.

    Combat boots: grunge is not dead

    If you're looking to add a little grunge to your outfit, go for a combat boot. They will "rough up" any outfit. Whether you combine them with an elegant dress or a simple jeans, these boots make your outfit look effortlessly cool and they'll protect you for any cold weather.

    Chunky outdoor boots

    The FW20 outdoors/hiking trend is probably nothing new to you (if it is, check our newsletter). These outdoor have found their way to the city streets. Thanks to their chuncky sole, they will easily fit your everyday wardrobe.

     

               









    19-09-2020 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Samenwerking Carrefour - Decathlon
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Nieuwe samenwerking tussen Decathlon en Carrefour België Een Carrefour BIO-hoek nu aanwezig in de Decathlon van Namen

     

    Vanaf 10 september 2020, ter gelegenheid van de start van het nieuwe schooljaar kunnen klanten een Carrefour BIO-hoek ontdekken in de Decathlon van Namen. De samenwerking tussen Carrefour en Decathlon ging begin mei van start tijdens de coronacrisis. Klanten konden producten van Decathlon ontdekken en kopen in alle Carrefour Hypermarkten. Bij deze nieuwe samenwerking wordt als test een deel van het Carrefour BIO-gamma aangeboden in een winkel van Decathlon.

    De hoek van 25m² samengesteld uit houten materiaal biedt honderden referenties aan waarvan 10 in bulk evenals een selectie van producten uit het Carrefour BIO-gamma.

    “Nu ons merk Carrefour BIO beschikbaar is bij Decathlon, kunnen we een oplossing bieden aan klanten die op zoek zijn naar gezonde en toegankelijke voeding”, Yassine Abou-Nouaim, Concept Manager BIO, Carrefour België.

    "Als Decathlonners vinden we dat we een steentje moeten bijdragen aan de gezondheid van ieder. We willen een bewuste levensstijl promoten door middel van sport, maar ook door een gezonde en verantwoorde voeding. De Carrefour BIO-hoek die zich in een testfase bevindt is een van de mogelijkheden die we momenteel onderzoeken", Tom Bresmal, Project Leader Decathlon België.

    Deze samenwerking met Decathlon biedt mooie toekomstperspectieven

    18-09-2020 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Groot in het kleinste detail!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zie het ongeziene, maar dan nog beter, nog scherper en nog verder met de nieuwe 115 mm telescooplens van SWAROVSKI OPTIK. De eerste in zijn soort.

    Als het stormt is het uiteraard heel gezellig thuis, onder een warm dekentje. Maar voor liefhebbers van de natuur en vogels is het een ideaal moment om met de telescoop naar zee te gaan. Met het nieuwe herfstkind van SWAROVSKI OPTIK, een telescooplens van 115 mm, zie je dan het ongeziene…

    Zeevogels spotten

    Verschillende vogels die normaal altijd op zee leven, komen in de herfst - en dan vooral als er een stormachtige noordwestenwind is - naar de Belgische kust. Stormachtig weer, dat betekent een onstuimige zee met hoge golven. Aan de kust is het dan rustiger. Ideaal moment om als goed ingepakte vogelaar met een telescoop de woeste zee af te speuren… Aalscholvers worden naar de kust geblazen, meeuwen trotseren de metershoge golven en in de duinen valt er misschien een jan-van-gent, de grootste noordzeevogel, te spotten.

    Spectaculaire beelden : De nieuwste telescooplens van SWAROVSKI OPTIK is ideaal om spectaculaire beelden van zeevogels tussen opspattend water en schuimende golven te zien. Met de telescooplens van 115 mm kun je heel ver kijken, en heb je een helder en scherp beeld.

    Door de grote diameter van de objectieflens valt er veel licht in de kijker waardoor je ook ’s ochtends en tijdens valavond een scherp en helder beeld hebt. De vergrotende factor van deze verrekijker gaat van 30x tot 70x. Het onderwerp kan dus maar liefst 70x dichterbij gehaald worden. Weet je dat je op een heldere dag vanaf de Belgische kust Engeland kunt zien liggen met deze telescoop?

    Safe to say: met dit herfstkind kun je erg krachtige waarnemingen doen. De 115 mm telescooplens is vanaf 1 oktober 2020 verkrijgbaar bij exclusieve speciaalzaken en online op swarovskioptik.com.

    NB. Om door de lens/het objectief te kijken heb je een oculairmodule nodig. Die koop je apart of samen met de nieuwe lens. Rasechte vogelaars die al een telescoop hebben, hoeven dus geen nieuwe oculairmodule aan te kopen.

    Technische gegevens over het product en prijzen zijn te vinden op http://swarovs.ki/gr~D. Kom meer te weten over het modulaire telescoopsysteem van SWAROVSKI OPTIK: http://swarovs.ki/!r~D

    De wereld behoort aan hen die schoonheid kunnen zien. Ervaar het ogenblik.

    SEE THE UNSEEN.SWAROVSKIOPTIK.COM

    18-09-2020 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Malta: trendy bestemming

    Malta: een van de meest trending bestemmingen ter wereld volgens Tripadvisor

     

    Op zoek naar een topbestemming binnen handbereik? Dan is Malta dé ideale plek. De prestigieuze Travellers’ Choice Awards bewijzen het: Malta verovert de 11de plaats op de lijst van meest trending bestemmingen en maar liefst negen waardevolle erfgoedsites ontvingen een award voor hun uitstekende service en kwaliteit.

    De waslijst aan euforische beoordelingen en waarderingen van toeristen van over de hele wereld lijkt eindeloos. De boodschap is duidelijk: Malta is één van de beste plekken om naartoe te reizen wereldwijd. Bij de meest trending bestemmingen ter wereld staat het Zuid-Europese eiland trots op de 11de plek tussen toppers als het zonnige Portugese Porto, het kleurrijke Gramado in Brazilië en het indrukwekkende Peruaanse Cuzco.

    Ook op de lijst meest populaire bestemmingen binnen Europa laat Malta van zich horen. Het eiland claimt er de 18e plek, omringd door een gezelschap van gevestigde waarden als Barcelona, Rome, Lissabon, Praag, Londen en Parijs. Een prachtige bekroning want de Travellers’ Choice Awards genieten internationale faam. De prijzen maken deel uit van Tripadvisor, het grootste reisplatform wereldwijd.

    Het beste van alle werelden

    Malta is dan ook niet zomaar een bestemming. Of je nu houdt van avontuurlijke hikes, betoverende eilandjes, oeroude historische sites, hoogstaande cultuur, ongerepte natuur, ontspannende boottochtjes of heerlijk zomerse temperaturen aan een turquoise baai. Vanuit België bereik je Malta in slechts een paar uurtjes vliegen.

    Erfgoed om vingers en duimen bij af te likken

    De geschiedenis van Malta is ontzagwekkend. De oudste tempels en ruïnes dateren er al van voor 2.500 voor Christus. De megalithische tempels van Ħaġar Qim zijn zelfs de oudste rechtopstaande structuren ter wereld, ouder dan Stonehenge en de Egyptische pyramides. Laat ook dat erfgoed net in de smaak vallen tijdens de afgelopen Travellers’ Choice Awards. Maar liefst negen waardevolle erfgoedsites ontvingen een prijs voor hun uitstekende service en kwaliteit.

    Miljoenen reviews beschreven laaiend enthousiast hoe toeristen genoten van hun bezoek aan de megalithische tempels van Ħaġar Qim en Ġgantija. Ook het ondergrondse Ħal Saflieni Hypogeum, de catacomben van St Paul’s Cathedral, Fort St Angelo met z’n Nationaal Oorlogsmuseum en Fort St Elmo strijken een award op. Net als het Nationaal Museum voor Archeologie, Palace Armoury in Valletta en de authentieke windmolen Ta’ Kola. Inspiratie genoeg dus om jouw volgende vakantie op te smukken met deze bijzondere adressen. www.malta.be - www.visitmalta.com

    Illustraties viewing malta

     







    18-09-2020 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tamaris: duurzame collectie !

    Tamaris reageert met de nieuwe GREENSTEP-collectie op de uitdagingen van deze tijd met een uitbreiding van zijn portfolio met tijdloze schoenen die op een middelenbesparende manier geproduceerd worden.

    Schoenenmerk Tamaris viert de uniekheid en individualiteit van elke vrouw. Hun missie: schoenen die elk moment perfect maken en die vrouwen helpen om hun diversiteit te uiten. Maar Tamaris wil ook rekening houden met het feit dat we geconfronteerd worden met een van de dringendste uitdagingen van onze tijd: de gevolgen van de klimaatverandering, de schaarste van water en hulpbronnen en een onevenwicht in sociale en ethische normen. Hun doel? Een zo groen mogelijke 'schoenafdruk' achterlaten. Die opdracht klinkt veel eenvoudiger dan ze eigenlijk is, aangezien schoenen een zeer complex product zijn. Slechts weinig mensen zijn zich ervan bewust uit hoeveel individuele delen een schoen bestaat. Een gemiddelde sneaker vereist tientallen individuele onderdelen. Dat is een lange lijst als ze allemaal verantwoord toegepast moeten worden. Met de Tamaris GREENSTEP-collectie hebben ze een eerste stap gezet en een aantal van deze individuele componenten duurzamer gemaakt. In de geest van duurzaamheid wil het merk die weg bewust niet in een sprint afleggen, maar als een marathon, stap voor stap.

    Jens Beering, CEO van de Wortmann Group: “Als familiebedrijf nemen we al jaren onze verantwoordelijkheid en nemen we al verreikende maatregelen om ons verbruik van water, energie en andere hulpbronnen te verminderen, om afval te voorkomen en klimaatverandering tegen te gaan. Natuurlijk is het pad naar meer duurzaamheid makkelijker samen te effenen. Daarom willen we het samen met onze eindconsumenten en zakenpartners afleggen, door in dialoog te treden. We willen weten waarin ze geïnteresseerd zijn en welke producten ze geren. Ons doel is om samen te leren en onszelf elke dag te verbeteren, of het nu gaat om processen of productontwerp. Duurzaamheid begint op kleine schaal - voor iedereen en bij elke stap.”

    De stappen die Tamaris al heeft gezet

    • Om de milieu-impact van het transport van hun producten te verminderen, worden Tamaris-schoenen voornamelijk over zee vervoerd, waardoor het gebruik van CO2-intensieve luchtvracht wordt vermeden. Tamaris is in 2016 ook overgestapt op klimaatneutraal transport van zijn verpakkingen. Dankzij de juiste dienstverleners kunnen ze zo jaarlijks duizenden ton CO2 compenseren.
    • Uit principe gebruikt Tamaris enkel en alleen leder dat een bijproduct is van de vleesproductie. Voor alle schoenen uit de Tamaris GREENSTEP-collectie werkten ze alleen met leerlooierijen die wereldwijd gecertificeerd zijn met het hoogste kwaliteitsniveau ‘Gold’ volgens de normen van de Leather Working Group (LWG).
    • Tamaris werkt hard aan de ontwikkeling en het gebruik van nieuwe gerecyclede of duurzame materialen die dezelfde eigenschappen hebben als hoogwaardig leer. Voor sommige van hun modellen gebruiken ze daarom het innovatieve materiaal AppleSkin™. Om het materiaal te produceren, wordt het afval van de industriële verwerking van appels verder verwerkt en samen met PU op een stof aangebracht. AppleSkin™ is dus een materiaal waarbij fossiele grondstoffen worden vervangen door appelresten. Het past dan ook optimaal in een veganistische levensstijl.

    De GREENSTEP-collectie

    Tamaris GREENSTEP is geïntegreerd in de merkarchitectuur als een collectie van tien duurzaam ontwikkelde modellen, in prijsklassen van € 59,95 tot € 120,00. Alle modellen worden vervaardigd aan de hand van verantwoorde processen op het vlak van productie en levering. Bovendien komt de verantwoorde aanpak ook tot uiting in de schoen zelf, door het gebruik van gerecyclede pet en lijmen op waterbasis, en wordt er ook een onderscheid gemaakt tussen leer en innovatieve materialen zoals AppleSkin™.

     

               

               

               













    17-09-2020 om 06:45 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OYO Vacation homes

    Moederbedrijf van vakantiehuizenverhuurder Belvilla viert 1-jarig bestaan. Een van ‘s werelds grootste spelers in de vakantiehuizenmarkt kijkt terug op het eerste jaar, de omzetstijging en de manier waarop reizen is veranderd in 2020.

    OYO Vacation Homes, een van de grootste bedrijven ter wereld in de vakantiehuizenmarkt en moederbedrijf van het in ons land bekende merk Belvilla, bestaat 1 jaar. Nadat de overname van de @Leisure Group door OYO in mei 2019 een feit werd, ging het bedrijf vanaf juli 2019 verder onder de naam OYO Vacation Homes met meer dan 140.000 huizen wereldwijd in 70 landen. Sinds juni onder leiding van CEO Raj Kamal, ziet OYO Vacation Homes, met merken als Belvilla, Dancenter, Danland en Traum Ferienwohnungen, ondanks de crisis de omzet stijgen ten opzichte van de cijfers van 2019. OYO Vacation Homes blikt terug op een bijzonder jaar, en ziet de toekomst met vertrouwen tegemoet.

    Raj Kamal, CEO van OYO Vacation Homes lichtte toe: “Hoewel we slechts één jaar geschiedenis hebben, hebben verschillende merken in onze portefeuille meer dan 40 en 60 jaar ervaring. We hebben geconstateerd dat in periodes van ernstige crisis zoals Covid-19, sterke lokale merken meer vertrouwen krijgen. Europeanen blijven graag op vakantie gaan en een vakantiehuis past perfect bij hun behoeften. De grote verscheidenheid aan accommodaties die we aanbieden, hygiëne en privacy, evenals de uitstekende prijs-kwaliteitverhouding zijn redenen die hen ertoe aanzetten om jaar na jaar voor onze optie voor het huren van een huis te kiezen”.

    Focus op de Europese markt : Vanaf het moment van de overname heeft OYO Vacation Homes haar zinnen gezet op het verder uitbreiden van het aanbod binnen de Europese markt. Ruim 30-40% van het totale aanbod van Europese vakantiehuizen valt onder het merk. Met aanzienlijke investeringen in middelen en mankracht heeft de specialist in deze branche haar voetafdruk in de markt vergroot. Zo is bijvoorbeeld een overeenkomst tot overname aangekondigd van partijen zoals e-domizil voor hun TUI Ferienhaus aanbod en Airsimple. Nieuwe regio’s werden aan het portfolio toegevoegd in Italië en Spanje en zo is ook de aanwezigheid van vakantiehuizen in Zuid-Europa sterk toegenomen.  

    Huiseigenaren plukken hier ook de vruchten van : De overname en investeringen leidden niet alleen tot een groei van aanbod in Europa. Ook de huiseigenaren hebben profijt van de overname. Zo geeft 85% van de huiseigenaren in een recente enquête aan de inkomsten te zien stijgen. De investeringen hebben onder andere geleid tot de lancering van een app speciaal voor huiseigenaren. Via deze app ontvangen zij updates en verloopt de communicatie tussen beide partijen een stuk efficiënter.

    De Covid-19 crisis: belangen van gasten en huiseigenaren voorop. Ondanks de groei in de markt, hebben Covid-19 en de regelgeving voor (inter)nationale reizen een enorme impact gehad op OYO Vacation Homes. De specialist in de verhuur van vakantiehuizen heeft geprobeerd prioriteit te geven aan de belangen van hun gasten en huiseigenaren. Er is met man en macht gewerkt aan het opschalen van de klantenservice om de verdrievoudiging in aanvragen, annuleringen en omboekingen van gasten zo goed mogelijk te behandelen en aan verbeterde schoonmaak richtlijnen om gasten de vereiste hygiëne te kunnen garanderen. Daarnaast pastte OVH haar annuleringsbeleid aan om het flexibeler te maken om aan de verzoeken van gasten te voldoen met daarbij ook aandacht voor de belangen van de huiseigenaren. Hieronder viel het uitgeven van een voucher met een geldigheid van 3 jaar, contante restitutie indien van toepassing, en gasten de eerste kans geven om volgend jaar hetzelfde huis op voorhand te reserveren voor een vakantie. Dit was uitdagend en ging niet altijd goed, met de genomen maatregelen heeft de vakantiehuizen specialist geprobeerd haar klanten en huiseigenaren zo goed mogelijk te helpen.

    Positieve cijfers na de crisis : Hoewel de crisis haar sporen nalaat, laat OYO Vacation Homes mooie cijfers zien. De bezettingsgraad is zelfs hoger dan vorig jaar voor de hoogseizoen maanden juli en augustus in alle landen, op Spanje, Italië en Kroatië na, en werden er in het voorjaar (tijdens de Covid-19 crisis) meer dan 500 vakantiehuizen per maand toegevoegd aan het totale aanbod. Dancenter kende een grote groei in het aantal boekingen, namelijk een groei van 137%. Bij Belvilla steeg het aantal boekingen met 56%. De groei is te verklaren door de enorme voorkeur voor een vakantiehuis in tijden zoals deze en de reeds jarenlange betrouwbaarheid van de diverse merknamen. Een vakantiehuis betekent simpelweg meer vrijheid en makkelijker afstand kunnen houden van anderen.

    Het vakantiehuis: een model dat werkt bij de veranderende reisgewoonten : Last-minute boekingen zijn een van de meest opvallende reistrends dit jaar, vanwege de onzekerheid die om de hoek is komen kijken door de evolutie van de pandemie en diverse reisbeperkingen. Uit onderzoek van OVH blijkt dat 52% van de gasten ervoor kiest om in 2020 vaker op het laatste moment te boeken, gemiddeld zo’n 1-3 weken voordien. De aanbieder heeft in Belgie in de eerste twee weken van september 184% meer last-minute boekingen geregistreerd in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Er blijkt een sterke voorkeur voor de Ardennen (Luxembourg +160%, Luik +210% en Namen +239%). Stay local. Toerisme in eigen land of in buurlanden is dit jaar een van de sleutels. Het aantal boekingen gemaakt door de Belgen voor een verblijf in Belgie voor deze herfst is gestegen met 95%.

    Redenen om voor een vakantiehuis te kiezen. : OYO Vacation Homes heeft de voorkeuren en reisgedrag van haar gasten recentelijk nader onderzocht. Onder de gasten van OVH geeft de meerderheid aan hun keuze voor een vakantiehuis te baseren op hoe schoon het huis is (91%). Daar bovenop zijn het hebben van privacy (60%) en de mogelijkheid om zich te kunnen isoleren van drukke plekken (57%) ook als redenen opgegeven om voor een vakantiehuis te kiezen. Daarnaast waarderen reizigers ook de mogelijkheid om zonder zorgen hun eigen eten te kunnen koken (21%) of met hun huisdier te kunnen reizen (19%).

    Bij de vraag over wat het doel van hun vakantie is, zijn twee redenen naar voren gekomen: rusten middenin de natuur (61%) of het kunnen genieten van de zee en het strand (57%). Ook zien we dat gasten steeds vaker de voorkeur geven aan werken vanaf verschillende plekken, zoals een vakantiehuis. Verder toont het onderzoek ook aan dat 32% van de gasten dit jaar graag reizen omdat de plekken die ze willen bezoeken niet zo druk zijn. Daarnaast melden gasten die buiten het seizoen reizen aan dit te doen omdat zij altijd in dat seizoen hebben gereisd (32%). Binnen deze groep ligt de voorkeur om met het gezin te reizen (54%) in plaats van met hun partners (29%) of met hun vrienden (17%).

    Toekomstplannen en trends: binnenlandse vakanties en verdere groei : Het merk verwacht dat de trend om vooral in eigen land op vakantie te gaan nog even doorzet en dat gasten voornamelijk zullen kiezen voor huizen dicht bij de natuur. De vraag naar dergelijke huizen is op Europees niveau met 172% gestegen ten opzichte van vorig jaar. De focus zal daardoor het komende jaar vooral liggen op het promoten van het portfolio binnen de betreffende landsgrenzen, maar zodra er meer mogelijkheden en vraag ontstaat, zal het reizen over de landsgrenzen weer meer centraal komen staan.

    OYO Vacation Homes staat open voor verdere overnames die een toevoeging zijn binnen het huidige aanbod vakantiehuizen. De focus ligt met name op groei in het full service vakantiehuizen component, waarbij door de huiseigenaar gekozen kan worden voor een volledig management en service concept. Het internationale bedrijf streeft ernaar om wereldwijd de nummer één in de vakantiehuizenverhuur te worden.

     

     







    17-09-2020 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MinT haalt ruim 1.3 mijoen op voor valdetecteisysteem

    Artificiële intelligentie ten dienste van de zorgsector. MintT is een Belgische onderneming die een valdetectie- en preventiesysteem voor oudere personen heeft ontwikkeld. De startup heeft zopas meer dan één miljoen euro opgehaald. De oplossing wordt reeds toegepast bij tientallen bedden in ziekenhuizen en rusthuizen in Brussel, Wallonië en Vlaanderen. De doelstelling? Artificiële intelligentie ten dienste stellen van het zorgpersoneel (en van de zorgbehoevenden). Het is een missie die sinds de Covid19-crisis alleen maar relevanter is geworden.

    “Personeel uit de zorgsector bevestigt ons dat sinds de Covid19-crisis het aantal valpartijen gestegen is. Dankzij dit fonds van 1,375 miljoen € kunnen we onze missie uitbreiden: sneller een veiligere omgeving creëren voor patiënten in ziekenhuizen en bewoners van rusthuizen en de werkdruk van het zorgpersoneel op die manier verlichten”, aldus Eric Krzeslo, CEO van MintT. MintT is lid van In4Care, Lifetech Brussels, Agoria, WSL, de International Society for Gerontechnology en krijgt steun van Innoviris.

    ISA (Intelligent Sensing for Ageing) is de oplossing die MintT heeft ontwikkeld met behulp van een verbonden 3D-sensor in de kamer van de patiënt, analytische algoritmen, artificiële intelligentie en cloud applicaties.

    Impact van valpartijen : “In een rusthuis met 80 bedden komen er gemiddeld 400 valpartijen per jaar voor. 2/3 van die valpartijen worden niet onderzocht of zijn gewoon niet gekend”, aldus Eric Krzeslo, CEO van MintT. De gevolgen van valpartijen zijn niet te onderschatten: revalidatie, langer verblijf in het ziekenhuis, extra werkdruk... “Er zijn niet alleen de ernstige psychische en psychologische gevolgen voor de persoon die viel. De tijd die het medisch en paramedisch personeel besteedt aan de behandeling van valpartijen in rusthuizen kost aan een instelling met 80 bedden zo’n 150 000 € per jaar. Het gaat dan bijvoorbeeld om de verzorging, de revalidatie, de psychologische ondersteuning en de administratie.”

    Gespecialiseerde expertise over een probleem van volksgezondheid

    De medische startup kan terugvallen op een unieke expertise op het vlak van gedragsanalyse en een gedetailleerd inzicht in de omstandigheden waarin valpartijen voorkomen... De medewerkers van MintT hebben samen meer dan 100 000 uren opnames en duizenden geanalyseerde gevallen op hun conto staan. Dankzij deze vaardigheden kan MintT een opleiding aanbieden rond hun product, het ISA-systeem, en rond valpreventie.

    Gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek en statistieken, pleit de startup ervoor om valpartijen te erkennen als een probleem van volksgezondheid, in eerste instantie op beleidsniveau. MintT is van oordeel dat deze gegevens een bepalende waarde hebben om het beheer van de zorgbudgetten te optimaliseren en de zorg voor senioren en patiënten persoonlijker te maken.

    Ontwikkeling met potentieel : Momenteel wordt het valdetectiesysteem ISA uitgerold in een tiental ziekenhuizen en rusthuizen, in onder meer Henegouwen, Luik, Limburg en Antwerpen. De startup heeft de ambitie om het aantal uitgeruste bedden in 2020 en 2021 te vertienvoudigen in België, Frankrijk, Nederland en Luxemburg om vervolgens uit te breiden naar de rest van Europa en de wereld

    MintT boekte reeds eerste commerciële successen en geniet nu onder meer van een vernieuwde steun van Sambrinvest, Guardiola Invest, business angels, de oprichters, private investeerders, gezondheidsspecialisten en ervaren ondernemers in uit de SaaS-sector.

    Kerncijfers:

    • Valpartijen komen voor bij 30 tot 70% van de bewoners in rusthuizen. - In een rusthuis met 80 bedden worden gemiddeld zo’n 400 valpartijen per jaar gedetecteerd. - 70% van de valpartijen ontsnapt aan de aandacht van het personeel - Het HR-budget dat gaat naar de gevolgen van valpartijen wordt geschat op 150.000€ voor een rusthuis met 80 bedden - Momenteel wonen zo’n 120.000 Belgen in een rusthuis (ofwel 6% van de 65-plussers) - In België zijn er 135.000 bedden beschikbaar in rusthuizen (660.000 bedden in Frankrijk)





    16-09-2020 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tik Rok zusjes Nour & Fatma

    ontwerpen 'Better Together' collectie voor JBC

     

    Nour en Fatma Daghbouj zijn niet de doorsnee 18- en 19-jarige meisjes. De ambitieuze zusjes zijn met hun bijna half miljoen volgers op TikTok over de hele wereld bekend als de dansende zusjes. Daarnaast zijn ze niet weg te slaan van Instagram, presenteerden ze reeds hun eigen mini tv-serie, ambiëren ze een professionele DJ-carrière en krijgen ze nu de kans om één van hun grootste dromen waar te maken. Ze ontwierpen namelijk een volledige collectie voor hun fans in samenwerking met het Belgisch familiebedrijf JBC. Met de 'Better Together' collectie zetten ze hun speciale band in de kijker en moedigen ze hun TikTok-fans aan hetzelfde te doen met hun eigen broers, zussen, vrienden en vriendinnen.

    JBC richt zich zoals steeds tot families met deze collectie, en met de samenwerking met Nour en Fatma willen ze de unieke band tussen zussen extra onder de aandacht brengen. De relatie tussen de zusjes is dan ook het voorbeeld bij uitstek van een bijzondere en onafscheidelijke band. Het platform TikTok heeft hierop een grote positieve invloed, zoals ook in meer en meer gezinnen TikTok een belangrijke rol begint te spelen. Voor ouders vormt het een opportuniteit om te connecteren met hun kinderen op een creatieve en interactieve manier. JBC wil met deze samenwerking dan ook families en zusjes van over heel Vlaanderen dichter bij elkaar brengen.

    Een droom die uitkomt

    Een eigen collectie ontwerpen was de grootste meisjesdroom van Nour en Fatma. JBC zet zich steeds in voor lokale talenten en maakt deze droom waar voor hen. Voor de collectie zochten Nour en Fatma de inspiratie in hun eigen kleerkast. De stuks in de collectie zijn volledig gebaseerd op hun eigen unieke stijl en persoonlijke favoriete stuks, wat de collectie toegankelijk maakt voor veel van hun fans, die ze zelf hun 'babes' noemen. Gebreide truien in roze en blauw, speelse curduroy rokjes in warme pasteltinten en matching overhemden. Keuze genoeg om te twinnen in stijl! "

    "Dit was onze grootste meisjesdroom, een eigen collectie lanceren. We waren dan ook super blij toen we te horen kregen dat JBC wou samenwerken met ons om deze droom waar te maken. Teamwork makes the dream work!"

    Meiden met een hart voor dieren

    Net zoals voor JBC, zijn ook voor Nour en Fatma duurzaamheid en het welzijn van dieren belangrijke topics. JBC zet zich al jaren in voor een betere en meer ecologische modewereld en ook Nour en Fatma ligt dit erg nauw aan het hart. Ze hebben dan ook samen met JBC ervoor gezorgd dat de volledige collectie gemaakt is uit diervriendelijke materialen. Op deze manier kan je met een goed geweten pronken in je trendy outfit! De collectie is vanaf 11 september te krijgen in geselecteerde winkels en online.







    16-09-2020 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/11-24/11 2024
  • 11/11-17/11 2024
  • 04/11-10/11 2024
  • 28/10-03/11 2024
  • 21/10-27/10 2024
  • 14/10-20/10 2024
  • 07/10-13/10 2024
  • 30/09-06/10 2024
  • 23/09-29/09 2024
  • 16/09-22/09 2024
  • 09/09-15/09 2024
  • 02/09-08/09 2024
  • 26/08-01/09 2024
  • 19/08-25/08 2024
  • 12/08-18/08 2024
  • 05/08-11/08 2024
  • 29/07-04/08 2024
  • 22/07-28/07 2024
  • 15/07-21/07 2024
  • 08/07-14/07 2024
  • 01/07-07/07 2024
  • 24/06-30/06 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 10/06-16/06 2024
  • 03/06-09/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 15/01-21/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 16/10-22/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 26/12-01/01 2023
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 14/11-20/11 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 24/11-30/11 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!